3rr0r | woensdag 15 juni 2022 @ 15:22 |
![]() ![]() Circuit Gilles-Villeneuve ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 | |
3rr0r | woensdag 15 juni 2022 @ 15:23 |
![]() @Nattekat | |
de_boswachter | woensdag 15 juni 2022 @ 15:45 |
Ik stel de Sybian alvast in op een natte race! @Zipportal | |
Zipportal | woensdag 15 juni 2022 @ 15:49 |
Canada genot beste genot. @Haags | |
de_boswachter | woensdag 15 juni 2022 @ 18:35 |
180!!!!! | |
Zipportal | woensdag 15 juni 2022 @ 19:02 |
Dood topic genot. Hier zitten geen echte fans. SAD. | |
Blik | woensdag 15 juni 2022 @ 19:18 |
20:00 race, waren alle races maar op dit tijdstip. Heerlijk! | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2022 @ 19:22 |
Canada ![]() | |
Donna | woensdag 15 juni 2022 @ 19:22 |
Precies. Ik zat al even op de kalender te kijken wanneer weer, maar pas in okt! ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 15 juni 2022 @ 19:23 |
Kwali om 22:00 Race om 20:00 | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2022 @ 19:50 |
13:00 beviel me eigenlijk veel beter ![]() Nou ben ik nu dit weekend weg, dus komt het wel uit, maar de hele dag op die race moeten wachten is het niet helemaal. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 15 juni 2022 @ 19:55 |
Ik vind het juist wel prettig omdat je dan tenminste overdag gewoon wat kunt gaan doen. Zo midden op de dag een race vind ik eigenlijk super ruk. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2022 @ 19:58 |
Ach, hoe vaak doe je nou wat? Ik geloof niet dat iedereen iedere zondag op pad gaat op een dusdanige manier dat de F1 in de weg zit. 15:00 is wel helemaal ruk wat dat betreft, moet ik je nageven. Tegen de tijd dat het afgelopen is, is het alweer tijd voor het avondeten. | |
R-woud93 | woensdag 15 juni 2022 @ 19:59 |
13:00 beste tijd inderdaad, daarna de dag voor jezelf ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2022 @ 20:00 |
Eind van de middag vind ik prettiger. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 15 juni 2022 @ 20:01 |
Serieus, jij gaat voor anderen bepalen hoe vaak ze wat doen op zondag ![]() Sommige mensen hebben gewoon een leven hè. Daarom, lekker 's avonds na het eten. Dat is gewoon ideaal. | |
Predator40 | woensdag 15 juni 2022 @ 20:12 |
lekker in bed kijken ![]() | |
Blik | woensdag 15 juni 2022 @ 20:19 |
Je wil niet weten hoe vaak ik F1 mis wegens een of andere afspraak of een verjaardag… | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2022 @ 20:59 |
Perfect idd, kind in bed, papa op de bank. Met een krombachertje. | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2022 @ 21:00 |
Idd, irritant. Telefoon op stil terugweg in auto radio uit en dan hopen dat niemand de uitslag verklapt. | |
heywoodu | woensdag 15 juni 2022 @ 21:03 |
Beste tijd is lekker om 08.00u ofzo ![]() | |
R-woud93 | woensdag 15 juni 2022 @ 21:36 |
Wel een beetje vroeg voor een biertje ![]() | |
Zorro | woensdag 15 juni 2022 @ 21:37 |
Gelukkig zijn de race hierna allemaal op de beste tijd. 15:00 met een uurtje later voor de eerste uit de serie en een uurtje vroeger voor de laatste uit de serie. Vanaf Japan dan een paar mindere tijden maar goed. Die zijn gelukkig in de minderheid. | |
4-elements | woensdag 15 juni 2022 @ 22:11 |
Ik kijk de races vaak terug wanneer mij het beste uitkomt. Uiteraard kijk ik ook vaak live, maar met Monaco was ik blij dat ik later was begonnen met kijken, kon ik gelijk een uur wachten skippen. ![]() | |
Nebelwerfer | woensdag 15 juni 2022 @ 23:31 |
15:00 waarop je zeker weet dat beide kinderen wakker zijn.. ![]() | |
Tijn | woensdag 15 juni 2022 @ 23:35 |
Ja, wie doet er nou wat in het weekend? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 00:59 |
Precies, het weekend is een rustmoment en zondag is er om F1 te kijken ![]() | |
chufi | donderdag 16 juni 2022 @ 02:43 |
ach ja ... lekker lazy | |
heywoodu | donderdag 16 juni 2022 @ 07:08 |
Jammer dat Japan net als Australië tegenwoordig zo laat is, maar 7u is alsnog wel heerlijk, weinig kans dat er allerlei andere dingen tegelijk bezig zijn ![]() | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 16 juni 2022 @ 07:09 |
Door het tijdverschil zijn voor mij zijn alle Europese races om 21:00 op zondagavond. ![]() De races in US/Mexico/Brazilië/Canada echter maandagochtend vroeg, dus die mis ik helaas (live). | |
Mexicanobakker | donderdag 16 juni 2022 @ 08:30 |
Toen Max nog niet reed was dat laatste nooit een issue. | |
Kleffe_Dop | donderdag 16 juni 2022 @ 09:03 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 09:18 |
Dat klopt, toen was het niet boeiend genoeg voor de radio. ![]() | |
DjVero | donderdag 16 juni 2022 @ 10:29 |
Heb je geen vrouw? ![]() | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 10:35 |
Misschien kijkt die net zo graag? ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 10:36 |
Je kan ze niet vroeg genoeg indoctrineren met de F1. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 16 juni 2022 @ 10:54 |
Precies. Hier thuis is mijn zoon (6) gefascineerd door de kleuren Pirelli-banden. Rondom de pitstops vraagt hij telkens waarom ze nu weer een bepaalde kleur hebben gekozen. Hij heeft ook die Jumbo-auto van vorig jaar waar hij zelf gele en rode banden kan wisselen. In Monaco was het even lastig met blauw- en groen, want hoe leg je een kleuter uit wat 'intermediate banden' zijn? Kortom: hij komt er wel, over een paar jaar mee naar een race ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 10:55 |
Ja, maar die snapt rust rond een race ook maar matig. | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 10:58 |
Mijn dochter van 4 kijkt ook mee. En die van 1.5 ligt meestal nog in bed tijdens de races. ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 10:58 |
Het combineren van race kijken en de eigen wil van die kinders breken is lastig. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 11:11 |
Dat indoctrineren moet je natuurlijk al doen voor ze een eigen wil ontwikkelen ![]() Mijn vader was daar heel goed in. | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 11:15 |
Mijn eigen genen zitten me in de weg. Eigenwijs gedoe. | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 11:19 |
Die van 1,5 slaapt tot half 3/3. Die van 2,5 is alleen best te pruimen. In combi met de eerstgenoemde doet hij zijn naam, die hij deelt met de Egyptische god vd chaos, eer aan ! | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 11:20 |
![]() | |
3rr0r | donderdag 16 juni 2022 @ 11:21 |
www.vivaforum.nl/kids @Zipportal | |
Nober | donderdag 16 juni 2022 @ 11:30 |
![]() ![]() Nieuwe beelden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 11:31 |
Ho ! Dat is een forum aangaande het welzijn van het kind. Ik ben hier voor pappa zijn welzijn. | |
WhateverWhatever | donderdag 16 juni 2022 @ 11:34 |
![]() | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 11:46 |
waren de condooms op ? | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 11:52 |
Klik je zelf even op die vivaforum link? Ik denk niet dat ik hier mijn “ja maar kinderen zijn fantastisch” betoog mag houden. | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 11:53 |
dat betoog hoef je niet te houden want kinderen zijn echt niet "fantastisch" en dat weet je zelf ook maar je krijgt er zoveel voor terug ![]() | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 12:14 |
Hier soms ook wel tot 4 uur, maar samen is het een tornado idd. Matras op de grond, laptop erbij met hun foute filmpjes en een bak chips, dan zijn ze hier wel stil. Heb je alleen F1 met cocomelon of Paw Patrol op de achtergrond ![]() | |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 12:15 |
Ja, vette baan. Veel te lang terug en blij dat het er weer is op de agenda. Vind de logistiek er achter ook altijd zo tof om te zien. Ze bouwen het zelf op in luchtvracht ULD's en ieder gaatje is gevuld. Zelfs in het correcte contour (vorm). | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 12:16 |
Maar alsnog; avondraces zijn fijner. ![]() | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 12:18 |
Voor ouders die klagen is OUD beschikbaar. ![]() | |
Tijn | donderdag 16 juni 2022 @ 12:18 |
Mooi overdag even bij m'n ouders langs voor vaderdag en dan 's avonds aan de bier met nootjes. Perfecte timing, hoor ![]() | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 12:21 |
ik ben meer van vaste tijden, dat je met tijdzones te maken hebt ok maar het is nu wel een rommeltje met kwalificatie op steeds andere tijden | |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 12:21 |
Laatste keer in 2019, Vettel op pole Een van de jank overwinningen van lewis. Gewoon een overwinning van Vettel. | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 12:22 |
Agreed. | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 12:24 |
Hm. Laat ik het zo stellen: Van alle mogelijkheden die er zijn om je vrije tijd te verkloten zijn kinderen een van de beste opties. Natuurlijk blijft er wel het dingetje vrije tijd verkloten. | |
Tijn | donderdag 16 juni 2022 @ 12:30 |
Volgens mij zijn ze daar actief mee aan het experimenteren, omdat voorheen de kwalificatie vaak onder heel andere condities gereden werd dan de race. Door de kwalificatie later te doen, hopen ze dat de baan er wat representatiever bij ligt. | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 12:34 |
Dan maakt het des te vreemder dat ze de kwalificatie van Bakoe om 16:00 hebben gedaan, terwijl de race om 13:00 begon. | |
Nober | donderdag 16 juni 2022 @ 12:48 |
Vroeger toen alles beter was je gewoon wist dat de kwalifcatie en race om 14:00 lokale tijd begon. | |
opgebaarde | donderdag 16 juni 2022 @ 12:57 |
Met alle respect. Dat klopt niet. Mijn vader was een groot man (figuurlijk, niet fysiek) en hierbij citeer ik hem: "de vrouw is de grootste berover van de mannelijke vrijheid". | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 13:09 |
Het gaat mij over waar je de tijd liever aan kwijt bent. ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 13:35 |
1,5 uur aandacht bij paw patrol, die zijn vast ouder dan 3 | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 13:38 |
Niet dissen met Pawpatrol. Ze zijn al onderweg. Tenminste, als er een probleem is. | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 13:44 |
Ik zei niet dat ze de complete 1.5 uur stil zijn he. ![]() Ze zijn 4 en 1.5, maar die van 4 moedert ook graag een beetje mee. ![]() | |
opgebaarde | donderdag 16 juni 2022 @ 13:46 |
Oeps. Ben het met je eens, dat is mooi spul | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 13:49 |
Ik mis het realisme. Ik zit te wachten op de aflevering Chase en de dodelijke kettingbotsing op de A4. Lijkt me fantastische pionnenactie | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 13:54 |
niet alleen je vrije tijd, ook je bankrekening ![]() | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 13:56 |
is er nog een mod ook hier? ben wel klaar met die klagende ouders | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 16 juni 2022 @ 14:06 |
Zal Hamilton zich nog voortplanten? | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 14:08 |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 14:10 |
Zijn pa wel, maar klagende kinderen die racen zal hier wel weer okee zijn denk ik dan. | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 14:25 |
ze zouden voortplanten moeten verbieden.....de hele wereld is al vertiefd en veel te vol en ja, ik draag er al aan bij, heb de zooi door laten knippen | |
tripel7 | donderdag 16 juni 2022 @ 14:28 |
Kan hij mentaal niet aan, dat betekend dat iemand anders meer aandacht dan hem krijgt | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 14:48 |
Get in there Lewis! | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 14:57 |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 15:01 |
Ik heb twee kinderen. Sue me. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 15:08 |
Rare namen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 15:41 |
Alleen bij gelovigen. | |
R-woud93 | donderdag 16 juni 2022 @ 17:15 |
Zullen we het wel een beetje ontopic houden? | |
DKUp | donderdag 16 juni 2022 @ 17:18 |
Mmmm dan moet er iets gebeuren met Red Bull, Leclerc en eventueel Hamilton. DOUBT | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 17:19 |
We waren bij 20.00 is een fijne tijd. Nee 15.00 is beter. Niet, 13.00. Nee, ‘smorgens, alleen smaakt dan de bier minder. En toen begon er 1 over kinderen.. Wie gaat er winnen dan? | |
R-woud93 | donderdag 16 juni 2022 @ 17:20 |
Lewis natuurlijk | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 17:22 |
Taking one for the team. | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 17:22 |
Mijn kinderen zijn boeiender dan Lewis ! | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 17:23 |
Dat zegt elke ouder over Lewis. | |
DKUp | donderdag 16 juni 2022 @ 17:23 |
Get in there champ! | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 17:25 |
Mijn zoontje van 6 kan beter tegen zijn verlies dan Lewis. | |
R-woud93 | donderdag 16 juni 2022 @ 17:26 |
Oneens. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 17:26 |
That's what he said. | |
DKUp | donderdag 16 juni 2022 @ 17:30 |
Hij heeft andere dingen aan zijn hoofd. It’s gonna be a bumpy ride ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 17:38 |
Ik denk dat we fok/f1 een fijne nieuwe dimensie kunnen geven, als we Ham alleen aanhalen als zijn resultaat meer dan 3 posities afwijkt van waar hij moet staan (p6).![]() Wat betreft mijn kinderen: die zijn verder te gooien dan Lewis ! | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 17:44 |
Dat is nog veel te vaak dus. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 17:44 |
Ja, maar mensen willen Lewis verder gooien dan jouw kinderen ![]() | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 17:50 |
En het harde hoofd van mijn zoonlief tegen zijn onderkaak? | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 17:50 |
geen upgrades en ze gaan de auto hoger zetten dus langzamer..... dan moeten er minsten 4 auto's voor lewis uitvallen EN hij moet sneller zijn dan russel. gaat niet gebeuren | |
Nebelwerfer | donderdag 16 juni 2022 @ 17:50 |
Joah, maar dan heeft ie aandacht verdiend. | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 17:51 |
mijn konijnen ook | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 17:52 |
"That's dangerous throwing man." | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 17:53 |
En terecht. | |
greysbones | donderdag 16 juni 2022 @ 18:18 |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 18:21 |
Mercedes is echt de pineut nu. | |
DKUp | donderdag 16 juni 2022 @ 18:22 |
Tja ![]() | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 18:26 |
Erg mooi. | |
DKUp | donderdag 16 juni 2022 @ 18:27 |
Dan zijn ze flink de Sjaak. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 18:32 |
Mooi. Porpoising de deur uit. Eerste Mercedes win incoming? | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 18:34 |
![]() | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 18:36 |
Je hebt goed gelezen? Mercedes moet de auto hoger zetten, er komt geen kantklare oplossing. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 18:43 |
Misschien helpt het juist, die gedachtegang heb ik meer. Zullen we morgen wel zien | |
Mano_ | donderdag 16 juni 2022 @ 18:44 |
"Karma." - F. Alonso, 2017 | |
Mano_ | donderdag 16 juni 2022 @ 18:46 |
Ik begreep (uit niet-reproduceerbare bronnen ![]() | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 18:47 |
Gegokt en verloren noem je dat. De groeten ![]() | |
greysbones | donderdag 16 juni 2022 @ 18:50 |
Jep of omhoog dat ding of stoppen | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 18:52 |
Een dergelijke gedachtegang is alleen te verklaren na heel veel drugs. Er is geen enkele logische gedachtegang waarin dit voor Mercedes iets positiefs kan zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 18:55 |
Ah, nu snap ik waarom Vowles gisteren een verhaal ophing dat ze begaan zijn met de coureurs en niet nog een race als Baku willen. Nou ja, toch mooi voor Wolff want dan kan hij bij zijn volgende excuus aan Hamilton de FIA de schuld geven. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 16 juni 2022 @ 18:56 |
Auto omhoog, minder stuiteren maar ook minder performance. Easy as that. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 18:58 |
Ik geloof niet dat ze zo stom zijn dat ze alles hebben ingezet op een ontwerp dat pas na het in mogen zetten van een actief onderstel competitief zou zijn. Lijkt me onzinnig. Dat het concept van de wagen gericht is op een extreem lage rijhoogte is wel duidelijk. Dus als die bak omhoog moet gaat dat veel tijd kosten en mogelijk het porpoising niet eens oplossen. Dus veel kosten maken voor de herontwikkeling, of misschien toch maar de Barcelona testdag wagen van stal halen (lol). | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:00 |
De vraag is of deze auto nog bestuurbaar is als hij omhoog gaat. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 19:01 |
Godverdomme man ![]() | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 19:02 |
Ik lees nergens dat mercedes is het nadeel zou zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:02 |
Ik snap de gedachtegang van @ChevyCaprice wel. De FIA helpt Mercedes normaal altijd met die TD's. Dus er moet wel een adder onder het gras zitten waarom Mercedes er voordeel van heeft. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2022 19:04:30 ] | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:04 |
het is een beetje wat driver61 al voorstelde | |
tripel7 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:06 |
Je bedoelt dat het ze helpt om het WRC te winnen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:06 |
mwah, Russell pleitte wel heel actief voor het toestaan van 'actieve' ophanging. Maar er worden natuurlijk meer teams getroffen, waaronder ook Ferrari die af en toe flink stuitert | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:09 |
Volgens amus uit wel. Als m'n Duits goed genoeg is. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:10 |
Het is natuurlijk onvoorspelbaar als meerdere teams hun auto anders af moeten gaan stellen dan binnen de ontwerpfilosofie ideaal zou zijn. Dus dat de auto die het hardst stuiterde ook het grootste nadeel gaat ondervinden is niet gezegd. Het lijkt er alleen wel op dat dit niet in het nadeel van RB gaat zijn, omdat die wagen nauwelijks last heeft en bovendien wat speling heeft qua hoge topsnelheid. Maar dat Mercedes harder getroffen wordt dan Ferrari is niet te zeggen. Al lijkt de Mercedes wel meer dan elk ander team gebouwd te zijn voor deze extreem lage rijhoogte. | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 19:13 |
Je Duits is goed genoeg. ![]() Ferrari en zeker mercedes gaan hier last van krijgen. | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:14 |
Spreek je Duits? Dan heb ik een goed stuk voor je: https://www.auto-motor-un(...)g-strafen-gp-kanada/ | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:15 |
En zo zie je weer hoe belangrijk het is om Newey te hebben. Wat een ongelooflijke eindbaas is het toch. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 19:19 |
Da's goed nieuws | |
Tijn | donderdag 16 juni 2022 @ 19:20 |
Als het sneller zou zijn om niet op en neer te stuiteren, hadden ze dat allang gedaan. | |
Zipportal | donderdag 16 juni 2022 @ 19:21 |
![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 19:22 |
Klopt, maar deze TD kan ook juist weer opportunities creëren Gaat allemaal om hoe de engineers ermee omspringen. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 19:23 |
Gratis tissues voor de hamilmansfans | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:24 |
Ja, klopt. Russell's eerste WDC incoming. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:24 |
Goed en zeer uitgebreid artikel. Het is een dikke vinger naar de teams die de auto laten stuiteren. Kom maar met een beter ontwerp of de auto gaat omhoog | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:28 |
zelfs Ferrari kan hier last mee krijgen | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:28 |
En terecht. Het begint bij een auto ontwerpen. Erg goed dat ze die basis vasthouden. Bovendien was het grondeffect ook gewoon een maatregel om het design simpeler te houden en de snelheden lager. Dus om dan met actieve suspensie te komen zoals Mercedes wilde zou nergens op slaan. Bovendien worden de teams die het wel op orde hebben, zoals RB, Alpine en Aston (ahum) nu niet bestraft voor hun harde werk (ahum Aston ahum). | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:29 |
Teams moeten in VT3 in Canada al aantonen dat hun auto niet te veel stuitert. Lukt dat niet dan moeten er aanpassingen komen en lukt dat niet dan bepaalt de FIA dat de auto verder omhoog moet plus nog 10 millimeter extra marge. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:30 |
Zeker weten, maar ook een AlphaTauri bijvoorbeeld | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:30 |
![]() Teams moeten in VT3 in Canada al aantonen dat hun auto niet te veel stuitert. Lukt dat niet dan moeten er aanpassingen komen en lukt dat niet dan bepaalt de FIA dat de auto verder omhoog moet plus nog 10 millimeter extra marge. [/quote] ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:31 |
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten want wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:31 |
Ik vrees dat die Mercedes door het gebrek aan sidepods en daarmee weinig druk op die vrije bodemplaat, nog best wel eens hele rare dingen zou kunnen gaan doen als die rijhoogte omhoog gaat. Misschien wordt het wel een Messerschmitt. | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:32 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:33 |
Tja...mijn enige reactie daarop is "Aw, diddums" | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:33 |
het lastige bij het concept van Mercedes is dat het compleet anders werkt dan de rest. RB heeft de auto zo ontworpen dat ze via luchtwervelingen aan de zijkant een kussen creëren om de gaten af te sluiten. Mercedes kan dat door het ontwerp niet op deze manier doen en moet daarom lager op de weg liggen dan de RB. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 19:34 |
Waarom niet? | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:34 |
nu? | |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:34 |
Mercedes heeft daar al ervaring mee. En dik ook. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:34 |
Er ist Böse | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:35 |
| |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:37 |
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk. Lijkt wel of deze jankbeurt van merc een pittige backfire heeft. | |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:37 |
Exacto | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:37 |
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert. | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:38 |
Zo zie je maar, je informele macht gaat hard achteruit als je niet vooraan rijdt. Eigen doelpunt. | |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:38 |
Nog steeds een legendarisch moment. | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:38 |
ik zie alleen niet dat het al dit weekend ingaat of lees ik daar overheen? ja dus foutje | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 19:39 |
Ik geloof nooit dat hij dit niet weet. Het is gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:39 |
Dat zou heel goed kunnen. De FIA zegt: ontwerp maar een betere auto. | |
Red_85 | donderdag 16 juni 2022 @ 19:39 |
Nou. Eens even kijken of Ham 'the assumed goat' het kan winnen dit weekend. Van Latifi. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:41 |
Het kan trouwens wel zijn dat de FIA voor dit weekend een tweede verstevigingsstang voor de vloer toestaat omdat de maatregelen wel op hele korte termijn worden ingevoerd. | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:42 |
zo ver zullen ze ook niet zakken maar een Alpine kan hier wel profijt van hebben, (als ze heel blijven) | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:42 |
Pat Symonds had zich al in die trant uitgelaten, Symonds is een van de verantwoordelijken voor de huidige regels, hij gaf aan dat porpoising bekend was en dat de oplossingen ook bekend zijn bij ontwerpers. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:42 |
Exact de beelden waar ik ook aan moest denken toen ik het typte ![]() Ik dacht alleen dat dit op de Nurburgring was, maar blijkt LeMans te zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:43 |
Maar dan voeg je weer gewicht toe wat ook snelheid kost, natuurlijk | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 19:44 |
Eentje is genoeg hoor ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 19:45 |
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights. Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:46 |
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 19:47 |
Heh, budgetcap wordt dan wel een lastig verhaal ![]() | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:48 |
je bedoelt Mercedes? Deze auto is gewoon een doorontwikkeling van, dat het daar minder was had met allerlei omstandigheden te maken | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:48 |
Je snapt er echt helemaal geen kut van he ![]() Die Barcelona testauto was toch niet zo heel veel meer dan het FIA standaardmodelletje? Ik denk echt dat we Mercedes dit jaar niet meer in de top gaan terugzien. En daar heb ik stiekem enorm veel lol om. Die kunnen nooit meer een standaard wagen (die overigens ook extreem laag lag) nog doorontwikkelen binnen het plafond. Heerlijk. Kut team. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 19:48 |
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku. Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:49 |
tsja, hoort er ook bij. Kijk maar hoever je komt binnen het beschikbare budget. Immers de RB is ook nog verre van optimaal | |
Evenstar | donderdag 16 juni 2022 @ 19:51 |
FTFY | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 19:51 |
hoe zou dat komen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 19:51 |
Nee zeker niet. MB gaat op circuits met vlakke ondergronden zoals Paul Ricard en Silverstone zeker goed meedoen, maar op andere banen zullen ze er minder goed bij zitten. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 19:51 |
Nürburgring was een Nissan Skyline GTR. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 19:53 |
Ze wilden het zelf idd ![]() | |
opgebaarde | donderdag 16 juni 2022 @ 19:54 |
Dat kost ook snelheid ja. Maar minder groundeffect kost over een ronde nog veel meer snelheid | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:55 |
Ja, maar ik had deze beelden in mijn kop. Mogelijk gooi ik ze door elkaar ja. | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2022 @ 19:56 |
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd. Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 19:57 |
Het mooie is dat het simpelweg kopiëren van de RedBull bodem voor sommige teams wel gaat werken, maar voor Mercedes niet. Heerlijk. Kut team. | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 19:58 |
Zodra de teams onderling moeten gaan overleggen kan ferrari alles kapot vetoon wat hun niet uitkomt helaas. | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 19:59 |
Het team van AM zal zeer blij zijn dat ze de auto van RB hebben gekopieerd. ![]() | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:00 |
wat is karma toch heerlijk ![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 20:00 |
Zou dat porpoising ook in de nieuwe F1 2022 game zitten die binnenkort uitkomt? Misschien dat Chevy het dan wel gaat begrijpen als ie in zijn simstoeltje zit te doen alsof hij Hammilton is. ![]() | |
Evenstar | donderdag 16 juni 2022 @ 20:01 |
Op zich wel mooi dat ze met één simpele TD ook meteel alle geacteer en gejank over de radio en tijdens de interviews weten aan te pakken. Als je nu gaat zeiken heeft FIA alle middelen om te zeggen "niet veilig/gezond, verhoog je auto maar". Heerlijke backfire dit ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:03 |
Neenee, hij brengt de objectieve balans. ![]() | |
Starflyer | donderdag 16 juni 2022 @ 20:05 |
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:05 |
Tenzij hij een simulator van 5 cijfers voor de komma heeft denk ik niet dat je stoeltje het effect van porpoising gaat meegeven ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:07 |
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw. | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:08 |
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat. Verder mooie uitkomst dit, al sta ik ook wel sympathiek tegenover extra veringoplossingen voor volgend jaar | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 20:09 |
Misschien heeft hij ook een Angela die aan zijn stoeltje sjort. | |
Rode_Wijn | donderdag 16 juni 2022 @ 20:10 |
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van? | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:10 |
Dan hoeven ze in canada maar minder omhoog En op de parkeerplaats van frankrijk bijna niet Singapore weer wel flink Prima oplossing, per baan aan te passen | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:11 |
Ferrari flink. | |
Netsplitter | donderdag 16 juni 2022 @ 20:11 |
Dat zou mooi zijn. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:11 |
filmpje van driver61 geeft daar ook uitleg over | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 20:12 |
Nou ja, het blijft natuurlijk natuurkunde. Ook de RB schudt, zij het veel minder hevig. Ik denk niet dat je met deze snelheden er helemaal onderuit komt met deze TD, maar wellicht zijn er kleine ingrepen mogelijk die het de teams iets makkelijker maken zonder dat we straks naar zeepkisten zitten te kijken die elke bocht 4cm overhellen. Maar dan niet lopende het seizoen, maar per 2023. | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:12 |
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:14 |
Voor Mercedes en @ChevyCaprice . Misschien dat ze nog iets kunnen leren over ground effect. ![]() Engineer tegen piloot: "Nono, is perfectly safe. You will be doing 550km/h a few meters above the water. Is no problem". Over eindbazen gesproken. ![]() | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:15 |
die (wan)hoop van Chevy, prachtig om te zien | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:15 |
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen. En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden. | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:15 |
ja vooral anderen de schuld geven van die kut auto ![]() | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:16 |
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen. | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:16 |
Hopelijk liggen ze na Q1/Q2 knockout in de hoek | |
Rode_Wijn | donderdag 16 juni 2022 @ 20:17 |
Kan een aardige adder zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:17 |
Alfa, Haas, Alpha Tauri en McLaren zitten ook in dat bootje, natuurlijk | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 20:18 |
waarschijnlijk dit weekend al met een centimeter | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:19 |
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:19 |
Ik moest lachen, goed gevonden ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:19 |
Hoe haal je dat uit mijn post ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:19 |
Bouncing is ook verticale acceleratie. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2022 20:19:40 ] | |
Rode_Wijn | donderdag 16 juni 2022 @ 20:20 |
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:21 |
Dat zou best wel een goede oplossing kunnen zijn. Denk dat zoiets ook wel op tafel zal gaan komen | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:21 |
Waar lees jij dat? | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:22 |
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:23 |
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim? | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:24 |
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteit | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:24 |
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren. | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:25 |
leuk om dit artikel nog eens te lezenhttps://the-race.com/form(...)suspension-headache/ | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:25 |
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam. | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:25 |
Nergens uit dus. Helder. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:26 |
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen? Oh ja ![]() | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:27 |
nee | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:27 |
Idealiter wel. Ik weet niet wat de uitkomst gaat zijn, ik weet wel dat Mercedes vol inzet op active suspension maar of ze hun zin gaan krijgen daarin...ik heb mijn twijfels. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:27 |
Wat bedoel je hiermee? | |
Blik | donderdag 16 juni 2022 @ 20:28 |
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passen | |
Rode_Wijn | donderdag 16 juni 2022 @ 20:28 |
Oke gelukkig | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:28 |
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:28 |
Omdat het nooit een groot probleem was maar het fenomeen is niet bepaald nieuw. | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:28 |
dit is zo vermoeiend | |
Rode_Wijn | donderdag 16 juni 2022 @ 20:29 |
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg. Het kan zomaar zijn dat ze hier juist wel veel voordeel uit kunnen halen. Daar gaat het mij om. | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 20:29 |
Craig Scarborough had er een paar dagen geleden een aardige uitleg over en de FIA lijkt die weg dus op te gaan | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:30 |
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek? | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:31 |
Mijn post was duidelijk genoeg. | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 20:32 |
teveel gestuiterd als baby | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:32 |
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku. Maar dat komt niet (per sé) door de ground effect. Was gewoon slecht wegdek. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:33 |
De discussie over de technische aspecten is juist wat dit forum leuk maakt. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:33 |
Idd. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:33 |
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch. https://www.skysports.com(...)iver-safety-concerns [ Bericht 27% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 16-06-2022 21:30:54 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:35 |
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising. | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 20:35 |
Het enige wat kan, als je de boel echt wil manipuleren is die limiet heel laag zetten. Maar dan ben je niet meer met veiligheid bezig. | |
Doevelaer | donderdag 16 juni 2022 @ 20:36 |
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:37 |
Denk dat Russell volgend seizoen vrijwillig terug naar Williams gaat. ![]() | |
Tarado | donderdag 16 juni 2022 @ 20:37 |
zo erg zal het niet worden maar ze zullen wel weer meer in hun spiegels moeten kijken | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 20:39 |
Dat is juist het probleem, daardoor zijn ze hier allemaal in verwarring ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:40 |
Jij bent in de war, niemand anders. En misschien @Rode_Wijn | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:42 |
nee, op circuits als Paul Ricard en Silverstone hebben ze vrijwel nergens last van | |
Starflyer | donderdag 16 juni 2022 @ 20:43 |
Leclerc neemt een nieuwe motor en turbo en krijgt dus 10 plaatsen gridstraf. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 20:45 |
Holy crap. Grand Prix 9 van 22. Ik dacht na Australie echt dat RB het team was met de problemen. | |
Adames | donderdag 16 juni 2022 @ 20:46 |
die 2e seizoenshelft zal niet meer boordevol spanning zitten zo | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:47 |
Zo maak je het de concurrentie wel makkelijker | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 20:47 |
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurred ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:48 |
ik heb het filmpje van YouTube al in dit topic gezet | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 20:50 |
Die zijn te sexy voor minderjarigen, natuurlijk ![]() | |
Starflyer | donderdag 16 juni 2022 @ 20:52 |
Nog een plaatje van de verticale krachten voor elk team in Azerbeidzjan.![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 20:53 |
Waarom in godsnaam zou je de grafiekjes blurren ![]() gelukkig faalde hij enorm bij die eerste. Vraag me af hoe Alpine zo hoog scoort, terwijl daar niets van te merken is. | |
Evenstar | donderdag 16 juni 2022 @ 20:56 |
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:58 |
Alleen de Alfa Romeo stuiterde behoorlijk gelijkwaardig tijdens race | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 20:59 |
Tsja, Je weet hoe hij is | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 20:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Databundels zullen lijden | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 16 juni 2022 @ 21:05 |
Totoed | |
WismutVeilchen83 | donderdag 16 juni 2022 @ 21:07 |
Geld is nu het enige waar AM geen gebrek aan heeft.. | |
beantherio | donderdag 16 juni 2022 @ 21:11 |
Ze proberen Mercedes te dwarsbomen. ![]() ![]() | |
chufi | donderdag 16 juni 2022 @ 21:20 |
Ik las het ![]() | |
AMDB | donderdag 16 juni 2022 @ 21:24 |
Welke graph is er nu daadwerkelijk belangrijk? Heb je ergens meer context? | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 21:26 |
Dit is alles wat ik heb. | |
trein2000 | donderdag 16 juni 2022 @ 21:36 |
Tja, geestelijk uitgedaagden hebben ook recht op een baantje. | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 21:46 |
JANKEN ![]() ![]() | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 21:48 |
Task succesfully failed ![]() | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 21:51 |
karma boemerang..... | |
Doevelaer | donderdag 16 juni 2022 @ 21:56 |
Mercedes is echt mokerhard de lul ![]() | |
Predator40 | donderdag 16 juni 2022 @ 22:00 |
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen. en dan moeten ze nog 13 races ..oef | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 22:01 |
Of ik hoor het niet goed, maar volgens mij zegt hij alleen maar dat Mercedes er het meeste last van heeft. Niet dat ze het doen om Mercedes te dwarsbomen. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 16 juni 2022 @ 22:04 |
Heb t nog nergens officieel bevestigd gezien. De derde verbrandingsmotor is geen gridpenalty. Is een turbo component 10 plaatsen dan? Of vervangen ze de MGU-H en de MGU-K? Eén van die componenten is maar 5 plaatsen toch? | |
Sked | donderdag 16 juni 2022 @ 22:05 |
Ach, zowel RBR als Ferrari doet met de huidige gaten ook vanaf P12 nog mee om het podium. | |
Starflyer | donderdag 16 juni 2022 @ 22:16 |
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf. Staat in de Sporting Regulations paragraaf 28.3.
| |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 juni 2022 @ 22:16 |
Waarschijnlijk wel, maar als ze nog kans willen maken op de wereldtitel, heeft Leclerc niet genoeg aan 3de plaatsen. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 22:19 |
Laatste 2 plaatjes, welke blauwe lijn ligt er nou zo erg boven de rest? Mercedes of Williams? De rest zit in hetzelfde gebied... (laatste plot) | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 22:24 |
Ohja, die loophole. Belachelijk natuurlijk. Hoe vaker je in overtreding gaat, hoe harder de straf zou moeten zijn. | |
Sked | donderdag 16 juni 2022 @ 22:24 |
Helemaal waar, maar de schade wordt dusdanig beperkt dat je ineens tegen een achterstand aankijkt die niet meer te behappen is (even afgezien van DNF's kunnen doen). Afgelopen jaren bleven ze regelmatig in het middenveld plakken. Kan me voorstellen dat dat ook meeweegt in de keuzes. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 16 juni 2022 @ 22:25 |
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen.. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2022 @ 22:25 |
mwah, opnieuw 10 plaatsen zou heel normaal moeten zijn | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 22:26 |
Zelfs met mijn blue light filter kan ik zien dat het Mercedes is. Kan ook komen doordat dat gigantisch voor de hand ligt en ik het antwoord dus al wist. | |
DKUp | donderdag 16 juni 2022 @ 22:27 |
Ik vind dit heel erg grappig. | |
Donna | donderdag 16 juni 2022 @ 22:28 |
Ik heb ineens nog meer zin in het weekend. Heel erg benieuwd. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 22:30 |
Daar heb je wel een goed punt en gegeven hoe vroeg in het seizoen ze al aan de grens zitten zou ik inderdaad alles meenemen mits ze dan wel boven de 3 uitkomen in andere categorieen, natuurlijk. | |
Starflyer | donderdag 16 juni 2022 @ 22:33 |
Nu komt alleen de turbo boven het toegestane aantal uit. De rest zit er nog onder. | |
Starflyer | donderdag 16 juni 2022 @ 22:35 |
Nope. Het de PU, MGU-K en MGU-H staan op twee en komen (mits allemaal vervangen) op 3. Alleen de turbo levert een gridstraf op | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2022 @ 22:36 |
Gotcha, ja, dan heeft het geen zin inderdaad om meer te vervangen | |
3rr0r | donderdag 16 juni 2022 @ 22:40 |
Lewis box box box![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juni 2022 @ 22:41 |
Wat is jouw argumentatie hiervoor? | |
TheFreshPrince | donderdag 16 juni 2022 @ 22:42 |
Na 20 rondjes had Ferrari er iig geen last meer van. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 22:46 |
Op mijn scherm is de lijn blauw, net als williams, maar mercedes is meer grijs, maar het scherm van mijn laptop is tamelijk flets helaas ![]() Ook is het misschien in dergelijke plots niet zo héél handig om 5 tinten blauw te gebruiken. | |
daNpy | donderdag 16 juni 2022 @ 22:46 |
![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2022 @ 22:49 |
Wat ik dan weer niet snap is hoe Red Bull schijnbaar net zo hard stuitert, maar dat dit gewoon niet te zien is geweest. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 16 juni 2022 @ 22:54 |
Als ik een F1-team was dan zou ik in de eerste drie races meteen alle componenten 1 keer inzetten. Daarna zitten ze toch in de ‘poule’? |