abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2022 @ 16:49:07 #2
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204734903
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:11 schreef slashdotter3 het volgende: Kunnen jullie wat land opofferen zodat Putin zonder gezichtsverlies deze oorlog kan beeindigen? [ twitter ]
Natuurlijk is dit veel te vroeg. Maar ik denk als we pakweg een half jaar verder zijn, zonder grote veranderingen, het westen Oekrane we op de schouder zal beginnen te tikken. Mocht het zover komen moeten we hopen dat beide partijen lessen hebben geleerd waardoor men herhaling kan voorkomen en de prijsgegeven stukken land nog enigszins een doel hebben gehad.
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 16:56:12 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204734968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:45 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Je weet dat Oekrane een ontzettend groot land is he? Je kan heel veel fronten openen en dan cluster je niet 100 man bij elkaar.
Alles is ook een teringeind lopen man

Ik zie het niet snel gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204735038
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:02:59 #5
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204735047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk is dit veel te vroeg. Maar ik denk als we pakweg een half jaar verder zijn, zonder grote veranderingen, het westen Oekrane we op de schouder zal beginnen te tikken. Mocht het zover komen moeten we hopen dat beide partijen lessen hebben geleerd waardoor men herhaling kan voorkomen en de prijsgegeven stukken land nog enigszins een doel hebben gehad.
blijven vechten tot de laatste rus daar kapot gemaakt is
pi_204735105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Lijkt me nogal logisch dat het niet bij een stuk land blijft. Zal misschien een paar jaar duren maar dan wil putler toch weer een extra stukje Oekrane hebben moeten we dat dan ook maar weer geven?

Je zwicht niet voor terreur.
Zou hij nog een paar jaar te leven hebben?
Hij ziet er niet echt gezond uit, z'n kop kan ieder moment ontploffen lijkt het.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:07:02 #7
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204735124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou hij nog een paar jaar te leven hebben?
Hij ziet er niet echt gezond uit, z'n kop kan ieder moment ontploffen lijkt het.
Ik gok het er liever niet op voor hetzelfde geld is zijn opvolger nog erger.
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 17:07:19 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204735132
Als de Russen nog een half jaar zo doorgaan zijn zij degenen die gebied op moeten geven _O-
pi_204735137
- Turkije :{ het zijn ook altijd dezelfde..

- is die postzegel al eens normaal te krijgen?
pi_204735158
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ik gok het er liever niet op voor hetzelfde geld is zijn opvolger nog erger.
Je zou verwachten dat er wel. Medische experts iets over roepen op tv?..
pi_204735173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:07 schreef sp3c het volgende:
Als de Russen nog een half jaar zo doorgaan zijn zij degenen die gebied op moeten geven _O-
Ik vrees dat dat niet gebeurd zonder nukes..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 17:11:10 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204735174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:07 schreef Usert het volgende:
- Turkije :{ het zijn ook altijd dezelfde..

- is die postzegel al eens normaal te krijgen?
Tijd om dat land uit de NATO te flikkeren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:14:12 #13
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204735206
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:02 schreef Aether het volgende:
Top Five Russian Myths Debunked
https://www.nato.int/cps/en/natohq/115204.htm#myths
Deze vind ik best nuttig, wmb een kandidaat voor de OP.
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 17:17:35 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204735235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:10 schreef Usert het volgende:

[..]
Ik vrees dat dat niet gebeurd zonder nukes..
Ik zie het ook niet nog een half jaar doorgaan op deze manier
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:50:22 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204735471
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze vind ik best nuttig, wmb een kandidaat voor de OP.
@koffiekoekjes
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 17:54:23 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204735512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom? Zodat we afhankelijk van Rusland kunnen blijven en we geen windmolens hoeven neer te zetten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:57:29 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204735542
https://www.hln.be/buiten(...)an-de-hand~a7e08058/
Steeds meer geruchten bij Russische elite dat Poetin ernstig ziek zou zijn: wat is er aan de hand?
Er doen steeds meer geruchten de ronde dat de Russische president Vladimir Poetin (69) ernstig ziek of zelfs stervende zou zijn. Zijn uiterlijk en zijn gedrag tijdens een aantal publieke optredens, zoals zijn meeting met defensieminister Sergej Sjojgoe vorige maand en de overwinningsparade in Moskou afgelopen maandag, zijn koren op de molen. Maar wat is er nu echt aan de hand? Gaat het om pure speculatie? Is Poetin echt ziek? Of zit er meer achter?

Afgelopen maandag 9 mei. Terwijl een militaire parade over het Rode Plein in Moskou trekt, zit president Poetin enigszins ineengedoken in de tribunes te kijken. Op zijn schoot een dekentje om hem warm te houden. Nochtans schijnt de zon, staat er maar een licht briesje en wijst de thermometer 10 graden aan. Niemand anders in zijn buurt lijkt het koud te hebben. Zijn gezicht ziet er wat opgezwollen uit en hij hoest verscheidene keren. Als Poetin zich tussen het volk begeeft, is te zien dat hij moeilijk stapt.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:06:14 #18
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204735623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Steeds meer geruchten bij Russische elite dat Poetin ernstig ziek zou zijn: wat is er aan de hand?
Er doen steeds meer geruchten de ronde dat de Russische president Vladimir Poetin (69) ernstig ziek of zelfs stervende zou zijn. Zijn uiterlijk en zijn gedrag tijdens een aantal publieke optredens, zoals zijn meeting met defensieminister Sergej Sjojgoe vorige maand en de overwinningsparade in Moskou afgelopen maandag, zijn koren op de molen. Maar wat is er nu echt aan de hand? Gaat het om pure speculatie? Is Poetin echt ziek? Of zit er meer achter?

Afgelopen maandag 9 mei. Terwijl een militaire parade over het Rode Plein in Moskou trekt, zit president Poetin enigszins ineengedoken in de tribunes te kijken. Op zijn schoot een dekentje om hem warm te houden. Nochtans schijnt de zon, staat er maar een licht briesje en wijst de thermometer 10 graden aan. Niemand anders in zijn buurt lijkt het koud te hebben. Zijn gezicht ziet er wat opgezwollen uit en hij hoest verscheidene keren. Als Poetin zich tussen het volk begeeft, is te zien dat hij moeilijk stapt.

Nice :)
pi_204735629
Grim reaper is waiting..
Maar stel,het is bijltjesdag voor Poetin. Wie zal hem dan opvolgen?
pi_204735795
quote:

Ok.
Vakman pur sang
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:38:08 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_204735835
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Grim reaper is waiting..
Ik gok Medvedev, en dan zijn we weer terug bij af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204735843
quote:

De beste man berijd Grizzly beren ter ontspanning en wipt turnstertjes bijna maandelijks zwanger, die zal wel een klein griepje opgelopen hebben.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:41:57 #23
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204735854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom? Zodat we afhankelijk van Rusland kunnen blijven en we geen windmolens hoeven neer te zetten?
Omdat europa ontwricht wordt door oorlog en dit ook nog eens klauwen met geld kost.

Kan voor even prima, maar er moet wel een uitzicht op een einde komen op den duur.
pi_204735856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De beste man berijd Grizzly beren ter ontspanning en wipt turnstertjes bijna maandelijks zwanger, die zal wel een klein griepje opgelopen hebben.
Dat zie ik hem nou niet meer doen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:45:16 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204735879
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Grim reaper is waiting..
Die koekenbakker van een Medvedev.
Dus ze gaan er niet echt lekker op vooruit.
pi_204735907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nice :)
Dat ie maar op een pijnlijke manier mag wegrotten uit dit leven.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:56:22 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204735981
Ukraine heeft nu de betere tactieken en technologie met een reactietijd tussen spotten en schieten van 30 sec vs 15 min van de Russen.

twitter
  vrijdag 13 mei 2022 @ 18:59:49 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204736031
quote:

Dat deze barbaar een gruwelijk pijnlijke dood mag sterven.
pi_204736069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die koekenbakker van een Medvedev.
Dus ze gaan er niet echt lekker op vooruit.
De klootzak die een Eurazi wil tot Lissabon..debiel.
pi_204736091
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 13:22 schreef UitStraling het volgende:
Wat doen jullie werkgevers voor hulp aan Oekrane of aan de opvang van vluchtelingen?
Wij hebben er nog zo'n kleine 80 noodzakelijke werknemers zitten en voor 120 familieleden regelen we opvang.
Wij leren Oekraners hoe ze pallets moeten sorteren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204736122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dan pak je dus twee totaal losstaande gebeurtenissen die niet verbonden zijn qua actoren. Nogmaals, dat vormt niet de basis voor het argument. Het gaat erom wat er in de zeer recente geschiedenis heeft plaatsgevonden, waarin de betrokken partijen een rol hebben gespeeld.

De VS heeft in deze eeuw twee enorme invasies ver buiten de eigen landsgrenzen uitgevoerd, met honderdduizenden doden tot gevolg. Diezelfde VS veroordeelt nu Rusland dat een invasie uitvoert in een buurland en werkt dat actief tegen met sancties en wapens. Het gaat om het recht van spreken dat je hebt om de ander te veroordelen en te bepalen wat die wel en niet mag, gebaseerd op je eigen recente gedrag.
Hoezo, ze zijn net zo relevant als de Amerikaanse inval in Irak. Die is ook alweer bijna 20 jaar geleden. Maar Nederland zegt hetzelfde, Finland zegt hetzelfde, Zwitserland zegt het zelfde. Dus zaken van de VS er bij slepen is niets anders dan het sturen van de conversatie naar iets wat er niet toe doet.

Dat recht heb je altijd. Waarom zou de VS Oekrane op eigen verzoek niet mogen helpen?
Mag Finland dat dan wel of Duitsland?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204736168
quote:
Het Russische leger is bij de mogelijk zwaarste Oekraense artillerieaanval tot nu toe in de Donbas tientallen tanks en pantservoertuigen in n keer kwijtgeraakt. Het dodental loopt mogelijk in de honderden. Het Britse ministerie van Defensie noemt de mislukte aanval een teken aan de wand: ,,Dit zegt veel over de druk die Russische officieren ondervinden om vooruitgang te boeken.”

Tientallen uitgebrande en gebombardeerde Russische legervoertuigen liggen over honderden meters verspreid aan de Donets-rivier, nabij het dorp Bilohorivka in het oosten van Oekrane. Dat blijkt uit beelden die door het Oekraense leger zijn vrijgegeven. Militaire waarnemers telden tot nog toe 73 voertuigen, waaronder minstens 7 T72- en T80-tanks, 17 gepantserde BMP-infanterievoertuigen, kleine boten en trucks. Een tiental voertuigen ligt als een hoop puin bij elkaar aan een van de oevers van de rivier, waarover twee kapotgebombardeerde pontonbruggen liggen.

Volgens Oekraense militaire bronnen wilde een volledig Russisch bataljon maandag of dinsdag de Donets oversteken tussen de steden Izjoem en Sjevjerodonetsk. In die regio wordt al wekenlang zwaar gevochten. Izjoem werd in april ingenomen door Russische troepen, Sjevjerodonetsk is voorlopig nog in Oekraense handen. Het bataljon zou geprobeerd hebben de Donets over te steken om die laatste stad in de rug aan te vallen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aar-macron~a52c346e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204736232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lekkah !! _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_204736285
quote:
Ukraine ‘to arm a million people’ in new phase of war
Ukraine’s defence minister, Oleksii Reznikov, said Kyiv hopes to arm a million people as the country prepares for a “new, long phase of war”.

In a Facebook post published earlier today, Reznikov said:

We are entering a new, long phase of the war. To win it, we must plan resources carefully, avoid mistakes and project our strength in such a way that the enemy ultimately breaks.

He thanked the British defence secretary, Ben Wallace, for his support to increase assistance for Kyiv, as well as American partners, including his US counterpart, Lloyd Austin.

Ukraine’s goal is to “restore our sovereignty and territorial integrity within the internationally recognised borders”, he said.

Reznikov added that he was “focusing on the need to provide for one million people who will be facing the enemy”.

He warned that “extremely tough weeks are ahead” and that Ukraine needed “unity, cohesion, will and patience” during this extremely difficult period.

https://www.theguardian.c(...)92478f083b856379a24d
Ze hebben in ieder geval geen gebrek aan ambitie.
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 19:44:27 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204736429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Omdat europa ontwricht wordt door oorlog en dit ook nog eens klauwen met geld kost.

Kan voor even prima, maar er moet wel een uitzicht op een einde komen op den duur.
Op een duur zal Poetin zijn rotzooi wel weer mee naar huis nemen
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:44:59 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204736438
https://qr.ae/pvAtpC
The Russian Army needs a few good men.

The Russian Army is running into a problem. Soldiers have legally found out that while they cannot quit the abusive army or make their commanders treat them as human, there is a giant derp in Putin’s policy…

He did not declare war.

To fill up the needed 150,000 soldiers of the invasion the Russian army command structure flushed conscripts into the service. Before the war most of the VDV was at 75% strength, so they were bulked up by transfers from the mechanized forces. Those forces then took in conscripts from the National Guard who were not told they could refuse.

Two months and 17% death rate, and maybe twice that for wounded, the Russian Army was decimated and more. It has just announced a summer recruiting effort of 145,000 new soldiers. It has also began to flush soldiers from the rest of its 900,000 man army, pulling in everyone from military police to rocket force support. The goal seems to be to build back to 200,000 soldiers and put straight infantry into the line to start holding the countryside.

Now here is the derp. Russian soldiers visited websites made up in Europe that explained Russian law to them, and that law says that short of a declaration of war, a Russian soldier must not only be a volunteer too fight outside Russia’s borders, they must volunteer for the operation. And soldiers are not volunteering. Threats from the Russian command structure were quite horrific, with lengthy jail terms, deaths of relatives, and torture, but lawyers got in front of it. They set up and are aiding soldiers with contact lists and social media posts to make sure if the Russian government acts, they will do so on the world stage.

So far, Russia is backed into a corner. There is every expectation it will win this standoff with the Duma meeting to create a new class of soldier - draftee who can be used, or by the annexation of Ukraine and calling the conflict an internal conflict.

There is also a worse issue. The Duma is talking about punishing Finland using the army. There is talk of forming special border battalion groups to move to the Finnish Border and to boundary pushes, incursions into Finland a few hundred meters or a kilometer, arresting Finnish land owners, then using them for leverage. The Duma is said to want Finland to agree that it will move no military equipment, make no treaties, and avoid changing of internal laws baed on a 1905 document on Finnish landholding. This last bit is crazy, but Russia is talking about throwing together a border force to show Finland what is what. This needs men.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:45:32 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204736443
Rusland heeft al bekend gemaakt wat ze willen doen om Finland te straffen:

quote:
The Duma is talking about punishing Finland using the army. There is talk of forming special border battalion groups to move to the Finnish Border and to boundary pushes, incursions into Finland a few hundred meters or a kilometer, arresting Finnish land owners, then using them for leverage. The Duma is said to want Finland to agree that it will move no military equipment, make no treaties, and avoid changing of internal laws baed on a 1905 document on Finnish landholding. This last bit is crazy, but Russia is talking about throwing together a border force to show Finland what is what. This needs men.
pi_204736451
quote:

Er doen steeds meer geruchten de ronde dat de Russische president Vladimir Poetin (69) ernstig ziek of zelfs stervende zou zijn.

Terwijl een militaire parade over het Rode Plein in Moskou trekt, zit president Poetin enigszins ineengedoken in de tribunes te kijken. Op zijn schoot een dekentje om hem warm te houden. Nochtans schijnt de zon, staat er maar een licht briesje en wijst de thermometer 10 graden aan. Niemand anders in zijn buurt lijkt het koud te hebben.
https://forum-fok.digidip(...)nl%2Ftopic%2F2646074
Dit soort berichten :')

Het is geen dekentje.
Ze komen aan in een soort legerjassen, en die heeft hij uitgedaan en netjes opgevouwen. De
Man naast hem heeft hem nog aan en een andere is ook bezig hem uit te trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 13-05-2022 19:54:08 ]
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 19:47:34 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204736465
Toch ziet hij er niet goed uit
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:49:30 #41
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204736489
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:46 schreef Za het volgende:

[..]

Het is geen dekentje.
Ze komen aan in een soort legerjassen, en die heeft hij uitgedaan en netjes opgevouwen. De

[ afbeelding ]
is gewoon een kussentje voor zn dikke parkinson handen

moge hij snel sterven
pi_204736500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:47 schreef sp3c het volgende:
Het gekke is soms wel.
Hij wordt 70 dit jaar, hij gebruikt vast de een of andere medicatie.
pi_204736511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:49 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
is gewoon een kussentje voor zn dikke parkinson handen

moge hij snel sterven
En maximaal lijden tot die tijd.

Maar gezien de slechte staat en het dekentje tegen de kou, vrees ik dat hij het verlies van de oorlog niet meer mee gaat maken
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:53:42 #44
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204736528
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:51 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
En maximaal lijden tot die tijd.

Maar gezien de slechte staat en het dekentje tegen de kou, vrees ik dat hij het verlies van de oorlog niet meer mee gaat maken
echt een treurige zielige man als je hem zo ziet zitten
pi_204736550
quote:

[..]

Het is geen dekentje.

[ afbeelding ]
:')

Dat zijn allemaal militairen in uniform, Putin draagt geen uniform. En uniform mixen met een civilian outfit is gewoon not done.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:57:59 #46
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204736563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Op een duur zal Poetin zijn rotzooi wel weer mee naar huis nemen
In de gebieden waar zijn troepen zich bevinden doen ze al aardig alsof ze thuis zijn.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:01:00 #47
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204736603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoezo, ze zijn net zo relevant als de Amerikaanse inval in Irak. Die is ook alweer bijna 20 jaar geleden. Maar Nederland zegt hetzelfde, Finland zegt hetzelfde, Zwitserland zegt het zelfde. Dus zaken van de VS er bij slepen is niets anders dan het sturen van de conversatie naar iets wat er niet toe doet.

Dat recht heb je altijd. Waarom zou de VS Oekrane op eigen verzoek niet mogen helpen?
Mag Finland dat dan wel of Duitsland?
Ik haal even een eerdere post aan uit het vorige topic:
--
Het heeft nogal wat geopolitieke implicaties. Als we het doodsimpele "if you're not with us, you're against us" m.b.t. Afghanistan/Irak nog eens aanhalen: wanneer China of Rusland had besloten om naast het afkeuren van de invasies actief de Taliban of Saddam Hussein te gaan bewapenen om ze te helpen hun land te verdedigen, zouden ze dus duidelijk partij kiezen. De enige conclusie voor de VS zou dan zijn dat ze "against us" zijn, "harbouring or aiding terrorists" en dus een directe vijand vormen.
--

In tegenstelling tot landen als Duitsland, Finland, Nederland en Zwitserland speelt de betrokkenheid van de VS in een conflict als dit een cruciale rol voor het verloop en de eventuele uitkomst. Met hun militaire inlichtingen en wapenleveringen maken ze het verschil. Wanneer China en Rusland de Taliban of Saddam Hussein op die manier hadden bijgestaan, waren die oorlogen ook anders verlopen. De uitkomst had nog steeds hetzelfde kunnen zijn, echter is het vrij waarschijnlijk dat het aantal doden dan nog veel hoger zou zijn en de grootste kernmachten ter wereld lijnrecht tegenover elkaar stonden. Met daarbij het risico op een nog veel grootschaliger conflict.
pi_204736636
Bloedkanker gaat het gerucht. Voor wat het waard is:

https://www.thesun.co.uk/(...)ral-ukraine-war/amp/
pi_204736641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:53 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Een lager hoopje zieligheid bestaat uit, knakkertje ten top
pi_204736642
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hij is nog steeds die mooie kerel waar jij stiekem wel een beetje opgewonden van wordt toch? Kom eerlijk zeggen, dat begrijpen we best hoor! Zo’n mooie mannelijke man, zo’n berijder van grizzlyberen, de Russische lilliputter Anton Geesink, welke sub zou daar nu niet voor vallen? Die man is niet ziek! Ben je gek? Die wordt gewoon 100!

Waar blijven nou die nukes?
80 procent van de Russische vrouwen zou hem tot het laatste drupje berijden.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:06:06 #51
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204736656
quote:

[..]

Het is geen dekentje.

[ afbeelding ]
Even los van of we daar een stervende man zien of niet. Hij heeft zijn overjas gewoon nog aan dus hij heeft daar niet zijn jas uitgetrokken en netjes op zijn schoot opgevouwen.

Daarnaast zit niemand er verder zo bij. En wat een user al zei over militaire en civiele kleding.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:06:14 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204736658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:47 schreef sp3c het volgende:
Ze hebben hem niet voor niets tussen een stel 100-jarige Kapitein Iglo's gezet.
Dan lijkt ie niet de oudste met zijn 69 jaartjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204736668
En deze al voorbij gekomen? Erdogan heeft geen zin in Finland en Zweden, want PKK:

https://www.cnbc.com/amp/(...)nd-joining-nato.html
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:07:41 #54
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204736674
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:06 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Even los van of we daar een stervende man zien of niet. Hij heeft zijn overjas gewoon nog aan dus hij heeft daar niet zijn jas uitgetrokken en netjes op zijn schoot opgevouwen.

Daarnaast zit niemand er verder zo bij. En wat een user al zei over militaire en civiele kleding.

er is geen man die zo netjes een jas op kan vouwen
pi_204736680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:48 schreef TLC het volgende:

[..]
Dat ie maar op een pijnlijke manier mag wegrotten uit dit leven.
Zelensky?
Waarom zou je dat willen, hij heeft zich een groot leider getoond.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:09:50 #56
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204736699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:07 schreef Za het volgende:

[..]
Zelensky?
aan zelensky kan de geheel politiek den haag een groot voorbeeld nemen

als deze mislukte oorlog voorbij is stel ik voor een groot standbeeld van hem te plaatsen
pi_204736703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:53 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Idd, moet nodig uit zijn lijden verlost worden.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:10:36 #58
500074 Rode_Wijn
pi_204736707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]

Speldenprikjes.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:11:59 #59
500074 Rode_Wijn
pi_204736721
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:07 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
er is geen man die zo netjes een jas op kan vouwen
Ik denk ook niet dat het een jas is. Maar ik weiger eveneens op basis van een sensationeel geladen bericht en een foto die zich leent voor 17 miljoen interpretaties nu ineens te juichen dat Poetin bijna dood is.
pi_204736730
Al die frustratie en machteloosheid die hier tentoongespreid wordt :D

Hij heeft echt iedereen in de tang, het zij zo, deal ermee.
pi_204736735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:12 schreef Za het volgende:

Hij heef echt iedereen in de tang, het zij zo, deal ermee.
Hij heeft jou in de tang
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:13:58 #62
500074 Rode_Wijn
pi_204736745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:12 schreef Za het volgende:

Hij heef echt iedereen in de tang, het zij zo, deal ermee.
Wie Poetin? Dat valt wel mee hoor.
pi_204736751
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:12 schreef Za het volgende:

Hij heeft echt iedereen in de tang
Gaat top met de veldtocht van het strategische meesterbrein idd.
pi_204736758
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Gaat top met de veldtocht van het strategische meesterbrein idd.
Hoe laat staat Zelensky vandaag weer te speechen tussen de rokende puinhopen?
pi_204736764
quote:

[..]

Het is geen dekentje.

[ afbeelding ]
Even los van dat je gelijk hebt maar ook die hoop op dat Russen tegen de oorlog zijn of na Putin ineens gaan draaien. Het zit diep in dit volk dus dan komt gewoon de volgende dwaas aan de macht.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:18:45 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:19:49 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204736808
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:15 schreef Za het volgende:

[..]
De enige rokende puinhopen van de laatste weken zijn Russische sneukneuzen die gebraden worden in Russische militaire rotzooi. De Oekraners lijken zich zelfs wel een beetje te vermaken met het roosteren van zoveel van Putin’s debielen
pi_204736835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:16 schreef kurk_droog het volgende:

Even los van dat je gelijk hebt maar ook die hoop op dat Russen tegen de oorlog zijn of na Putin ineens gaan draaien. Het zit diep in dit volk dus dan komt gewoon de volgende dwaas aan de macht.
Heb je wel een zuiver beeld?

Het was de VS, dat atoombommen wierp.
Dat Irak platgooide, Afghanistan, Lybie en er nog meer op de agenda had.
"Het zit in dat volk".
pi_204736851
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:12 schreef Za het volgende:

Hij heeft echt iedereen in de tang, het zij zo, deal ermee.
_O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204736863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:07 schreef Za het volgende:

[..]
Zelensky?
menswijf, vlieg naar moskou en neuk putin in zijn reet, hij blij jij blij win-win situatie
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:24:56 #71
403588 mcmlxiv
pi_204736871
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:21 schreef Za het volgende:

[..]

"Het zit in dat volk".
Het zijn de Amerikanen!
pi_204736901
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik gok Medvedev, en dan zijn we weer terug bij af.
Medvedev is al net zo'n neurotische complottheorieaanhanger als Poetin, bovendien blijft ander ongedierte als Kirill en Doegin dan nog altijd onveranderd invloed uitoefenen in het Kremlin. Het maakt eigenlijk ook totaal niet uit wie of wat er in het Kremlin op de troon zit, een normale omgang zal er nl. nooit in zitten met de Russen. Daarvoor zijn ze te achterbaks en is hun cultuur te achtergebleven en achterlijk.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204736940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:23 schreef TLC het volgende:

menswijf, vlieg naar moskou en neuk putin in zijn reet, hij blij jij blij win-win situatie
:D
Je maakt jezelf steeds belachelijker.
pi_204736949
quote:

[..]

"Het zit in dat volk".
Leuk. Maar de VS is op het moment niet bezig Oekrane in puin te leggen. En ook is het niet de VS die als ongeletterde wilden tegen de burgerbevolking tekeer gaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204737000
twitter

T begint treurig te worden met die domme dreigtaal.
zie email 27 oktober
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:38:30 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737025
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine heeft nu de betere tactieken en technologie met een reactietijd tussen spotten en schieten van 30 sec vs 15 min van de Russen.

[ twitter ]
Moeten ze wel met wat anders komen dan al die getrokken spullen...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:39:03 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204737030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer komen de Wunderwaffen? :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:39:13 #78
403588 mcmlxiv
pi_204737033
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Leuk. Maar de VS is op het moment niet bezig Oekrane in puin te leggen. En ook is het niet de VS die als ongeletterde wilden tegen de burgerbevolking tekeer gaat.
De logica “de VS deugt niet” dus hebben de Russen alle recht in hun buurlanden te stelen, verkrachten, moorden, oorlogsmisdaden plegen, en andere buurlanden bedreigen met hetzelfde of erger is toch volkomen begrijpelijk?
pi_204737036
quote:
[ twitter ]
Ze gaan voor de driefrontenoorlog (Finland stond ook alweer op het verlanglijstje).
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:39:36 #80
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204737039
als het materiaal van rusland op deze snelheid vernietigt blijft worden, wanneer is dan alles wat ze hebben gestuurd kapot?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:41:39 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737065
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze gaan voor de driefrontenoorlog (Finland stond ook alweer op het verlanglijstje).
Ik zou dan ook meteen Alaska erbij pakken.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:42:39 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737073
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 13:22 schreef UitStraling het volgende:
Wat doen jullie werkgevers voor hulp aan Oekrane of aan de opvang van vluchtelingen?
Wij hebben er nog zo'n kleine 80 noodzakelijke werknemers zitten en voor 120 familieleden regelen we opvang.
Spullen sturen die we eigenlijk niet kunnen missen... _O-
pi_204737074
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk geen populaire mening maar ik denk toch echt dat de Oekraners zelf voor burgerdoden zorgen.

Er zijn veel mannen neergeschoten die vastgebonden waren.
Waarom waren ze vastgebonden en waarom zijn ze neergeschoten?
Zijn het mannen die weigerden te vechten?
Zijn het mannen van Russische afkomst?
De bezetter heeft er geen belang bij om de burgers tegen zich te krijgen.
Dan krijgen ze alleen maar meer weerstand.
Ik zag dat veel van die burgers waren vastgebonden met witte linten, net zoals de Russische krijgsgevangenen.
Een raket die werd afgevuurd op een bus of treinstation had een serienummer wat hoorde bij de Oekraense voorraad.

Het is uiteraard geen 100% bewijs.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:43:05 #85
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204737078
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:50 schreef Za het volgende:

[..]
Het gekke is soms wel.
Waar is die tactische kleine kernbom nou gebleven?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204737082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien heeft Nederland nog wat houwitzers staan?
zie email 27 oktober
pi_204737091
quote:

[..]
Jullie mochten willen dat jullie ook zulk spul krijgen van Ollongren. :P
pi_204737099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk geen populaire mening maar ik denk toch echt dat de Oekraners zelf voor burgerdoden zorgen.

Ik zag dat veel van die burgers waren vastgebonden met witte linten, net zoals de Russische krijgsgevangenen.
Een raket die werd afgevuurd op een bus of treinstation had een serienummer wat hoorde bij de Oekraense voorraad.

En toen werd je wakker.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:45:05 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:07 schreef ikheetmartijn het volgende:
En deze al voorbij gekomen? Erdogan heeft geen zin in Finland en Zweden, want PKK:

https://www.cnbc.com/amp/(...)nd-joining-nato.html
Dit is dus volgens Rutte onze trouwe NAVO-bondgenoot waarmee we "schouder aan schouder" staan. Dit is dus het opportunisme waar je mee te maken hebt.

En dan doodleuk middenin dit conflict dat o.a. gaat over Rusland's bezwaar tegen NAVO-toetreding van Oekrane, even vermelden dat de toetreding van Griekenland een fout is die ze "niet willen herhalen". Terwijl dit land al 70 jaar NAVO-lid is en nota bene tegelijkertijd met Turkije is toegetreden. :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:45:40 #90
pi_204737104
quote:

[..]

_O- Dat mag iemand ze wel eens een keer vertellen dan. Mogen ze gelijk eens stoppen met die massale verkrachtingen en doodschieten van ongewapende burgers op de fiets, of waren dat ook Oekraners?

Wat nog meer zou helpen bij een volk dat niet wil dat je hun land bezet? Hun land niet bezetten.
quote:
Nee, bepaald niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:50:58 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204737152
quote:

[..]

Waar zouden we zijn zonder zulke vrije denkers _O_ .
Huilen dan.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:51:56 #92
6484 ExTec
pi_204737161
quote:

[..]
Deze gelezen?

twitter

Ze hebben flink out of the box gedacht, zelfs de VS is niet zo ver.

De kracht van deze methode zit hem niet in "klassiek" van A naar B hobbelen, daar je kunstje doen en weer weg,
pi_204737195
quote:

[..]

Is een gebrek aan discipline bij de Russen niet een veel meer voor de hand liggende verklaring daarvoor dan flase flags van de Oekraners?
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 20:57:05 #94
236264 crew  capricia
pi_204737225
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar zouden we zijn zonder zulke vrije denkers _O_ .
Die met die witte linten zijn van de witten. Die met die rode linten van de roden. *)
I love this.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204737242
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is een gebrek aan discipline bij de Russen niet een veel meer voor de hand liggende verklaring daarvoor dan flase flags van de Oekraners?
Ik denk niet dat het een valse flag is.
Als je bij een landelijke mobilisatie weigert in het leger te gaan wordt dat gezien als landverraad.
Er wonen best veel Russen in Oekrane en die worden ook als vijand behandeld.
Gevalletje 2 vliegen in 1 klap lijkt me wel mogelijk.
Weg met de landverraders en de Russen krijgen de schuld.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:58:41 #96
6484 ExTec
pi_204737244
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:39 schreef Jahr00n het volgende:
als het materiaal van rusland op deze snelheid vernietigt blijft worden, wanneer is dan alles wat ze hebben gestuurd kapot?
Deze site probeert dat bij te houden:

https://minusrus.com/en
pi_204737251
Lekker bezig Ruski TV hahaha

twitter
pi_204737266
quote:
[ twitter ]
De wereld zou zo veel mooier zijn wanneer deze gederussificeerd zou zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:04:29 #99
6484 ExTec
pi_204737301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:58 schreef Candymannetje het volgende:
Er wonen best veel Russen in Oekrane en die worden ook als vijand behandeld.
Volgens wie?
pi_204737303
Ik vind het echt hilarisch dat prednisonplofkop Putin en z'n prutslegertm die zichzelf politiek en economisch in een onmogelijke hoek heeft gezet door Za wordt uitgelegd dat hij iedereen in de tang heeft :')

Goede vrijdagavondborrelgrap wel 14.gif
pi_204737306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Medvedev is al net zo'n neurotische complottheorieaanhanger als Poetin, bovendien blijft ander ongedierte als Kirill en Doegin dan nog altijd onveranderd invloed uitoefenen in het Kremlin. Het maakt eigenlijk ook totaal niet uit wie of wat er in het Kremlin op de troon zit, een normale omgang zal er nl. nooit in zitten met de Russen. Daarvoor zijn ze te achterbaks en is hun cultuur te achtergebleven en achterlijk.
Dat kan je niet zo zeggen, zal niet de eerste keer zijn dat bij de dood van hun leider de lui erom heen opeens zich anders gaan gedragen dan ervoor.
pi_204737336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:04 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het echt hilarisch dat prednisonplofkop Putin en z'n prutslegertm die zichzelf politiek en economisch in een onmogelijke hoek heeft gezet door Za wordt uitgelegd dat hij iedereen in de tang heeft :')

Blijven we dit nou dagelijks tienduizend keer herhalen? Wordt je niet moe van jezelf?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204737340
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Gelukkig is de grootste Fin aller tijden gewoon veilig in Nederland _O_
pi_204737350
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat kan je niet zo zeggen, zal niet de eerste keer zijn dat bij de dood van hun leider de lui erom heen opeens zich anders gaan gedragen dan ervoor.
Dat is bij Russen hooguit een tijdelijke afleidingsmanoeuvre tot de oorlogsmisdaden en genocide plegende aap weer uit de mouw komt.
pi_204737413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Blijven we dit nou dagelijks tienduizend keer herhalen? Wordt je niet moe van jezelf?
Net zolang hier mensen Putin en z'n acties en de misdragingen van z'n leger blijven verdedigen 14.gif
pi_204737414
quote:

Als die kerel met nukes begint te dreigen dan knijp ik 'm toch wel even. Overigens is dat niet bepaald een verdienste ofzo, dat kan namelijk iedere mongool die toevallig wat kernkoppen tot z'n beschikking heeft.
I'll give you something to do
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:13:36 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204737417
quote:
Ik vind het echt hilarisch dat prednisonplofkop Putin en z'n prutslegertm die zichzelf politiek en economisch in een onmogelijke hoek heeft gezet
quote:

Huilen dan.
pi_204737436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Als die kerel met nukes begint te dreigen dan knijp ik 'm toch wel even. Overigens is dat niet bepaald een verdienste ofzo, dat kan namelijk iedere mongool die toevallig wat kernkoppen tot z'n beschikking heeft.
Mwoah, hij dreigt er al sinds het begin mee. Ben er steeds minder van onder de indruk.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:15:31 #109
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737438
quote:
[ twitter ]
Is dit een NOS-journalist?

Zo ja: dit enkele zinnetje tweeten met een link naar een Russischtalig bericht en verder niks?

Als je het dan aanklikt en vertaalt, lees je dus dit:

quote:
“Door zijn uitspraken over Rusland als een “kankertumor” en over de “vergoeding” die we aan Oekrane moeten betalen , moedigt Polen ons aan om het op de eerste plaats te zetten in de rij voor denazificatie na Oekrane”, schreef Morozov in zijn Telegram-kanaal.
Eerder zei de Poolse premier Mateusz Morawiecki in een Telegraph-column dat hij de Russische wereld "een kankersoort die een dodelijke bedreiging vormt voor heel Europa", naar zijn mening moet "uitroeien". Ook zei de Poolse president Andrzej Duda dat Rusland zou worden gedwongen om schadevergoeding te betalen aan Oekrane.
Dat noemt zo iemand een volgende aap uit de mouw met de opmerking "de Doema wil ook Polen denazificeren", zonder deze context te vermelden en dat het dus een reactie op is? :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:15:46 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737442
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:44 schreef xpompompomx het volgende:
Jullie mochten willen dat jullie ook zulk spul krijgen van Ollongren. :P
Het getrokken geschut* hebben we al lang en breed wegbezuinigd want veel te statisch...

*Overigens slaat "getrokken geschut" tegenwoordig op het feit dat het door een trekkend voertuig/ vroeger paarden voortgetrokken wordt. Maar dit is eigenlijk niet juist, de term werd gebruikt toen we van de gladloops kanonnen over gingen naar de howitzers met zg. "getrokken schietbuizen" (trekken en velden). Om het verschil toen aan te geven werd er gesproken van "getrokken geschut" (howitzers) en het overige geschut (de gladloops kanonnen).
pi_204737460
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Cheers to Britney Spears! 🍻
pi_204737499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is dit een NOS-journalist?

Zo ja: dit enkele zinnetje tweeten met een link naar een Russischtalig bericht en verder niks?

Als je het dan aanklikt en vertaalt, lees je dus dit:
[..]
Dat noem zo iemand een volgende aap uit de mouw met de opmerking "de Doema wil ook Polen denazificeren", zonder deze context te vermelden en dat het dus een reactie op is? :')
Rusland is dan ook gewoon een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede vormt, daar is geen Pools woord aan gelogen.
pi_204737540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Net zolang hier mensen Putin en z'n acties en de misdragingen van z'n leger blijven verdedigen 14.gif
Gelukkig doet niemand dat.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:26:53 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204737562
Het Poolse beeld van Rusland is wellicht iets vertekend door hun ervaringen met Rusland van 1939 tot 1989?
Rare jongens die Polen.
pi_204737582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gelukkig doet niemand dat.
Ahahaha :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:31:54 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737648
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Rusland is dan ook gewoon een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede vormt, daar is geen Pools woord aan gelogen.
Ja, ik weet inmiddels wel dat je een blinde haat voor Rusland hebt. Wat is overigens jouw definitie van "sinds mensenheugenis?"

De geschiedenisboeken die ik heb gelezen, gingen vooral over de Romeinse, Frankische, Spaanse, Napoleontische en Duitse overheersing en oorlogen in Europa.
pi_204737713
quote:

prednisonplofkop
Overduidelijk projectie. Sterkte.
pi_204737728
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Het Poolse beeld van Rusland is wellicht iets vertekend door hun ervaringen met Rusland van 1939 tot 1989?
Rare jongens die Polen.
En de jaren (eerder eeuwen) voor 1939...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:38:32 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204737750
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En de jaren (eerder eeuwen) voor 1939...
I know.
Maar 1939-1989 waren toch de zware jaren vr de scheiding. :P
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:40:44 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:41:27 #122
6484 ExTec
pi_204737784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:31 schreef Repentless het volgende:

De geschiedenisboeken die ik heb gelezen, gingen vooral over de Romeinse, Frankische, Spaanse, Napoleontische en Duitse overheersing en oorlogen in Europa.
Is dat onder de noemer: ik heb er niet over gelezen, dus het kan niet zo erg zijn?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:45:59 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze gelezen?

[ twitter ]

Ze hebben flink out of the box gedacht, zelfs de VS is niet zo ver.

De kracht van deze methode zit hem niet in "klassiek" van A naar B hobbelen, daar je kunstje doen en weer weg,
Dat heeft verder niet heel veel met mijn opmerking te maken... Getrokken artillerie is gewoon te statisch in het moderne conflict.

Maar goed, ik heb het niet heel kritisch gelezen verder ga ik nog doen. Maar ik las iets over een uur voor westerse landen tot ze kunnen schieten ofzo? Ik denk dat Trent even op visite moet komen in 't Harde, kan hij met eigen ogen zien hoe wij het doen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:48:15 #124
38496 Perrin
pi_204737858
Haringen in een tonnetje die Russische vloot in de Zwarte Zee.
twitter
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:48:38 #125
6484 ExTec
pi_204737864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat heeft verder niet heel veel met mijn opmerking te maken... Getrokken artillerie is gewoon te statisch in het moderne conflict.

Maar goed, ik heb het niet heel kritisch gelezen verder ga ik nog doen. Maar ik las iets over een uur voor westerse landen tot ze kunnen schieten ofzo? Ik denk dat Trent even op visite moet komen in 't Harde, kan hij met eigen ogen zien hoe wij het doen.
Dan moet je het helemaal lezen, ipv hier eerst toe te geven dat je het niet goed gelezen hebt, en daarna wel gaan reageren vanuit een foute observatie :)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:57:23 #126
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dat onder de noemer: ik heb er niet over gelezen, dus het kan niet zo erg zijn?
Jij trekt echt ontzettend vreemde conclusies. Je denkt blijkbaar uitsluitend in begrippen als erg/niet erg, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Ik reageer op de stelling "Rusland is een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede."

Dit terwijl we hier talloze overheersingen en oorlogen hebben gehad en de Russen nooit voorbij Oost-Europa zijn gekomen. Napoleon heeft nota bene met zijn leger in Moskou gestaan.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:58:45 #127
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204737982
Waarom doet Nederland niet Finlands en Zweedse soevereiniteit garanderen met de transitie in NATO?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:05:06 #128
6484 ExTec
pi_204738069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij trekt echt ontzettend vreemde conclusies.
Jij zegt:

quote:
quote:
Dit terwijl we hier talloze overheersingen en oorlogen hebben gehad en de Russen nooit voorbij Oost-Europa zijn gekomen. Napoleon heeft nota bene met zijn leger in Moskou gestaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Leef je uit. Educate yourself.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:05:18 #129
pi_204738073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:35 schreef Za het volgende:

[..]
Overduidelijk projectie. Sterkte.
Waar is die tactische kleine kernbom nou?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:06:09 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738090
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:48 schreef ExTec het volgende:
Dan moet je het helemaal lezen, ipv hier eerst toe te geven dat je het niet goed gelezen hebt, en daarna wel gaan reageren vanuit een foute observatie :)
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan. Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
twitter

twitter

twitter
pi_204738104
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:58 schreef cherrycoke het volgende:
Waarom doet Nederland niet Finlands en Zweedse soevereiniteit garanderen met de transitie in NATO?
Hoe dit zo? Die soevereiniteit is toch al lang gegarandeerd?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:07:12 #132
pi_204738114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij trekt echt ontzettend vreemde conclusies. Je denkt blijkbaar uitsluitend in begrippen als erg/niet erg, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Ik reageer op de stelling "Rusland is een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede."

Ah, ja die keer dat Napoleon in Moskou was, ik weet het nog goed. Waar was jij... Lekker relevant ook in deze eeuw.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:07:45 #133
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204738123
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waar is die tactische kleine kernbom nou?
SS-26 vuurt die af.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:08:18 #135
6484 ExTec
pi_204738136
quote:
projectie - zelfstandig naamwoord
uitspraak: pro-jek-sie

1. het tonen van dia's of een film

2. het projecteren van gedachten en gevoelens op iemand anders
Leuk om te weten dat het hebben van een prednisonkop tegenwoordig ook "een gedachte en gevoel" is.
pi_204738159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan. Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
[ twitter ]

[ twitter ]
Jij bent ook artillerist begrijp ik?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:11:36 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:09 schreef Barbusse het volgende:
Jij bent ook artillerist begrijp ik?
Oud artillerist idd en dan ook nog van beide bloedgroepen, veldartillerie en luchtdoelartillerie. En nu alweer een paar jaar luchtmacht. ;)

Zelfs met de M109 konden we in no-time vuren na een spoedstellingname... Daar weet @Cobra4 ook alles van.
pi_204738195
Zou Poetin een tactische kernbom niet door krijgen geslikt?

Of last hebben van opgehoopte mannenpap?

Vragen...

vragen...
pi_204738218
quote:
Dit klinkt wel heel erg optimistisch maar het zou fijn zijn als hij gelijk heeft.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:13:27 #141
6484 ExTec
pi_204738219
quote:

[..]
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan.
Dat is het relatief statisch is, is duidelijk, maar te traag? Te traag waarvoor? Op tijd weg zijn?

quote:
Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
Ja en onder tweets van geologen staan ook een shitload commentaar van flat earth believers.
pi_204738238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oud artillerist idd en dan ook nog van beide bloedgroepen, veldartillerie en luchtdoelartillerie. En nu alweer een paar jaar luchtmacht. ;)

Zelfs met de M109 konden we in no-time vuren na een spoedstellingname... Daar weet @:Cobra4 ook alles van.
Ah ok, dat verklaard een hoop :) Ik waardeer jouw bijdrages in dit topic en het andere Oekrane topic wel 14.gif
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:15:25 #143
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204738246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:15 schreef Za het volgende:

[..]
Hij doet het elke dag, niet tussen rokende puinhopen, meestal vanuit zijn kantoor.
Hij doet het niet voor jou of voor ons, hij begint elk adress met Oekraners (V) en Oekraners(M), en eindigt elke toespraak met het toekennen van eretitels, meer dan de helft in de regel posthuum. De mensen voor wie hij het doet, waarderen het.
Het is als de toespraken van Wilhelmina voor Radio Oranje of de toespraken van Churchill aan de Britse soldaten. Je kan daar wel een mening over hebben, in een andere tijd of in een andere situatie, maar jouw mening hierover doet er niet toe. Jij kan ze in de regel ook niet verstaan. Waarom er dan zo over zeuren?

En ik denk niet dat Zelenskyy zal sterven aan een langdurige en wrede ziekte. Zowel tijdens als na deze oorlog zullen Poetins moordcommando’s op hem loeren. Ik geloof dat er al minstens 14 pogingen zijn gedaan waar we iets van gehoord hebben, maar ze vertellen hier weinig over om niet te laten weten hoe ze het konden verijdelen. In ieder geval al 3 pogingen in de nacht van 24 februari, toen hij nog thuis was met zijn gezin.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 mei 2022 @ 22:17:26 #144
364681 over_hedge
pi_204738280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit klinkt wel heel erg optimistisch maar het zou fijn zijn als hij gelijk heeft.
End of the year. Weet niet of je dat heel optimistisch kan noemen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:17:35 #145
pi_204738285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
Zou Poetin een tactische kernbom niet door krijgen geslikt?

Of last hebben van opgehoopte mannenpap?

Vragen...

vragen...
@Za heeft het vast niet te druk om je daar een antwoord op te geven.
pi_204738300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hij doet het elke dag, niet tussen rokende puinhopen, meestal vanuit zijn kantoor.
Hij doet het niet voor jou of voor ons, hij begint elk adress met Oekraners (V) en Oekraners(M), en eindigt elke toespraak met het toekennen van eretitels, meer dan de helft in de regel posthuum. De mensen voor wie hij het doet, waarderen het.
Het is als de toespraken van Wilhelmina voor Radio Oranje of de toespraken van Churchill aan de Britse soldaten. Je kan daar wel een mening over hebben, in een andere tijd of in een andere situatie, maar jouw mening hierover doet er niet toe. Jij kan ze in de regel ook niet verstaan. Waarom er dan zo over zeuren?

En ik denk niet dat Zelenskyy zal sterven aan een langdurige en wrede ziekte. Zowel tijdens als na deze oorlog zullen Poetins moordcommando’s op hem loeren. Ik geloof dat er al minstens 14 pogingen zijn gedaan waar we iets van gehoord hebben, maar ze vertellen hier weinig over om niet te laten weten hoe ze het konden verijdelen. In ieder geval al 3 pogingen in de nacht van 24 februari, toen hij nog thuis was met zijn gezin.
Jij verwacht dat ze hem te grazen zullen nemen?

Daar hield ik eigenlijk geen rekening meer mee, maar dat is wellicht erg naef
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:21:38 #147
6484 ExTec
pi_204738334
quote:

[..]

Dit was in ieder geval mijn takeaway ;)

https://inforesist.org/ka(...)artillerii-v-40-raz/
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:21:39 #148
pi_204738335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Vraag me af of dat nu nog zin heeft. Hij zal sterven als martelaar in dat geval. Maar logica faalt wel vaker als voorspeller van Poetins acties dus ik hoop dat Zelensky zijn thee niet onbewaakt laat staan.
pi_204738344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
End of the year. Weet niet of je dat heel optimistisch kan noemen
Hmmm...ik begin het idee te krijgen dat de Russen zich gaan ingraven in de Donbass en dat er daardoor een patsstelling ontstaat die nog jaren zou kunnen duren.

Maar ik hoop dat ik ernaast zit.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:26:11 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:13 schreef ExTec het volgende:
Dat is het relatief statisch is, is duidelijk, maar te traag? Te traag waarvoor? Op tijd weg zijn?
In en uit stelling gaan. Dat verhaal van die Trent is leuk maar dat gaat met getrokken artillerie niet werken of je moet ze al ergens in stelling hebben staan en maar hopen dat jij degene bent die mag gaan vuren. Een self propelled gun rij je in stelling en je kunt binnen 30 seconden vuur afgeven. Bij getrokken geschut duurt dat veel langer, zeker als je in wat beroerd terrein staat, dat ding moet je inrijden, afkoppelen, stempelen, waterpassen etc. En als je weer weg moet gaat daar omgekeerd net zoveel tijd overheen. En met self propelled rij je met bwvs nog 3 granaten in de lucht alweer weg... Dat is wat ik bedoel, oa daarom hebben wij geen getrokken geschut meer en is de FH-70 (de opvolger van de M-114) in 2001 uitgefaseerd.

quote:
Ja en onder tweets van geologen staan ook een shitload commentaar van flat earth believers.
Onder de tweets van flat earthers staat ook commentaar van lui die het wel begrijpen...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:26:47 #151
6484 ExTec
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:26:59 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738399
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Vraag me af of dat nu nog zin heeft. Hij zal sterven als martelaar in dat geval. Maar logica faalt wel vaker als voorspeller van Poetins acties dus ik hoop dat Zelensky zijn thee niet onbewaakt laat staan.
Ja eens met dat hij direct een martelaar zou zijn en dat risico heeft ie zeker aan het begin ook bewust genomen. Dat maakt hem onder meer ook tot een legendarische president.

Maar ik denk niet dat Zelensky nu nog in kringen van Russische spionnen verkeert, zoals het andersom ook momenteel niet mogelijk is Poetin te doden.

Maar goed, wat weet ik ervan.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:30:55 #154
6484 ExTec
pi_204738425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
In en uit stelling gaan. Dat verhaal van die Trent is leuk maar dat gaat met getrokken artillerie niet werken of je moet ze al ergens in stelling hebben staan en maar hopen dat jij degene bent die mag gaan vuren.
Daar hebben ze dus idd een MO omheen gebouwd, incl. software, en een app :') die je gewoon uit de appstore haalt, en jou afhankelijk van wat voor type geschut jij hebt, de juiste cordinaten doorgeeft.

vrijdag 13 mei 2022 @ 22:31:22 #155
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204738437
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Za mag die dagelijkse toespraken dan belachelijk vinden, Oekraners putten er veel moed uit. Dat weten de Russen ook. Dus is hij nog steeds niet veilig. Als hij al een toespraak buiten houdt, zie je ook aan de randen van het scherm beveiligers lopen. Zie je die niet, dan is de achtergrond geprojecteerd.
Dat er een prijs op zijn hoofd staat, is vrijwel zeker.
  Forum Admin vrijdag 13 mei 2022 @ 22:32:17 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204738452
Jongons als ik dit zo teruglees.. Mag het iets meer op de inhoud en wat minder op de man? En als je het niet door de beugel vindt kunnen, dan een tr of melding in nws fb.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:33:09 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:30 schreef ExTec het volgende:
Daar hebben ze dus idd een MO omheen gebouwd, incl. software, en een app :') die je gewoon uit de appstore haalt, en jou afhankelijk van wat voor type geschut jij hebt, de juiste cordinaten doorgeeft.

Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik met in en uit stelling gaan bedoel... Dat staat compleet los van die MO van ze. Wijs maar aan waar het over getrokken geschut en het in stelling brengen gaat. Dit verhaal gaat alleen over een hele snelle firing solution wat wij hier in het westen ook gewoon kunnen, wees maar niet bang. En dat probeert die andere artillerist in die draad ook uit te leggen.

Shoot and scoot.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:33:55 #159
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204738478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik haal even een eerdere post aan uit het vorige topic:
--
Het heeft nogal wat geopolitieke implicaties. Als we het doodsimpele "if you're not with us, you're against us" m.b.t. Afghanistan/Irak nog eens aanhalen: wanneer China of Rusland had besloten om naast het afkeuren van de invasies actief de Taliban of Saddam Hussein te gaan bewapenen om ze te helpen hun land te verdedigen, zouden ze dus duidelijk partij kiezen. De enige conclusie voor de VS zou dan zijn dat ze "against us" zijn, "harbouring or aiding terrorists" en dus een directe vijand vormen.
--

In tegenstelling tot landen als Duitsland, Finland, Nederland en Zwitserland speelt de betrokkenheid van de VS in een conflict als dit een cruciale rol voor het verloop en de eventuele uitkomst. Met hun militaire inlichtingen en wapenleveringen maken ze het verschil. Wanneer China en Rusland de Taliban of Saddam Hussein op die manier hadden bijgestaan, waren die oorlogen ook anders verlopen. De uitkomst had nog steeds hetzelfde kunnen zijn, echter is het vrij waarschijnlijk dat het aantal doden dan nog veel hoger zou zijn en de grootste kernmachten ter wereld lijnrecht tegenover elkaar stonden. Met daarbij het risico op een nog veel grootschaliger conflict.
Ja en dan doet het er nog niets toe. Er staan een hoop woorden hier boven maar het zegt niets. Het maakt voor het argument 0 uit of de hulp cruciaal is of niet.

En Rusland is nu de vijand en China wordt het.

En zal ik je een geheimpje vertellen Rusland steunde Irak en (later) de taliban. Maar de overmacht maakte dat het weinig uit maakte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_204738518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Za mag die dagelijkse toespraken dan belachelijk vinden, Oekraners putten er veel moed uit. Dat weten de Russen ook. Dus is hij nog steeds niet veilig. Als hij al een toespraak buiten houdt, zie je ook aan de randen van het scherm beveiligers lopen. Zie je die niet, dan is de achtergrond geprojecteerd.
Dat er een prijs op zijn hoofd staat, is vrijwel zeker.
Ja, dat ultrasnelle wandelen buiten met gestreste beveiligers was mij zelfs opgevallen.

Laten we hopen dat hij en zijn familie er doorheen komen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:38:06 #161
6484 ExTec
pi_204738532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik met in en uit stelling gaan bedoel... Dat staat compleet los van die MO van ze.
Ja, dat leg je toch uit?

quote:
Een self propelled gun rij je in stelling en je kunt binnen 30 seconden vuur afgeven. Bij getrokken geschut duurt dat veel langer, zeker als je in wat beroerd terrein staat, dat ding moet je inrijden, afkoppelen, stempelen, waterpassen etc. En als je weer weg moet gaat daar omgekeerd net zoveel tijd overheen.
Ik vroeg je slechts of je de thread had gelezen, want de takeaway is de innovatieve software.

Jij verzand weer in snel je voet er onder schuiven: maar wij kunnen dat ook zo snel, bla bla bla ;)
pi_204738548
twitter
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:40:16 #163
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738555
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij zegt:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Leef je uit. Educate yourself.
"Educate yourself", hou toch op man. :') En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.

Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:42:18 #164
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738581
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ah, ja die keer dat Napoleon in Moskou was, ik weet het nog goed. Waar was jij... Lekker relevant ook in deze eeuw.
Alsjeblieft zeg. Ik reageer op de stelling "sinds mensenheugenis".
pi_204738593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:39 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En wij maar denken en verteld worden dat het Russen zijn. Blijkt ineens dat Rusland daar heel anders over denkt. Grappig.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:44:48 #166
38496 Perrin
pi_204738609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wij maar denken en verteld worden dat het Russen zijn. Blijkt ineens dat Rusland daar heel anders over denkt. Grappig.
Rechtsomkeert en sterven voor de baas.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:44:57 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204738612
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:39 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
twitter

Ghehe, Rusland denkt ook van 'jullie zijn pionnen om gebied van andere landen te stelen, binnen Rusland hebben we niets aan jullie en zijn jullie enkel een last'

Maar betekent dit nu dat ze klem zitten tussen het oprukkende Ukrainse leger en het Russische leger die de grens bewaakt?

[ Bericht 23% gewijzigd door slashdotter3 op 13-05-2022 22:52:35 ]
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:46:56 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738625
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:38 schreef ExTec het volgende:

Ja, dat leg je toch uit?

Ik vroeg je slechts of je de thread had gelezen, want de takeaway is de innovatieve software.

Jij verzand weer in snel je voet er onder schuiven: maar wij kunnen dat ook zo snel, bla bla bla ;)
Zucht.... Als je binnen 5 seconden een firing solution hebt maar vervolgens duurt het een kwartier voordat je een schot kunt afgeven heb je er niet zoveel aan. Daarnaast flikkert er binnen een paar minuten counter battery fire op je dak dus je kunt nooit op tijd weg zijn.

Maar goed, ik begrijp echt niet wat voor punt je nou eigenlijk wil maken aangezien ik specifiek begon over de getrokken artillerie, jij komt in een keer met allerlei dingen aan die daar geen reet mee te maken hebben zoals handige apps die snel een firing solution geven... Die app gaat je howitzer iig niet in stelling zetten...

Is dit gewoon om maar wat te zeuren te hebben ofzo?

Overigens ken je "Fancy Bear" (2014) nog?

quote:
Russian hackers tracked Ukrainian artillery units using Android implant: report

WASHINGTON (Reuters) - A hacking group linked to the Russian government and high-profile cyber attacks against Democrats during the U.S. presidential election likely used a malware implant on Android devices to track and target Ukrainian artillery units from late 2014 through 2016, according to a new report released Thursday.

The malware was able to retrieve communications and some locational data from infected devices, intelligence that would have likely been used to strike against the artillery in support of pro-Russian separatists fighting in eastern Ukraine, the report from cyber security firm CrowdStrike found.

The findings are the latest to support a growing view among Western security officials and cyber security researchers that Russian President Vladimir Putin has increasingly relied on hacking to exert influence and attack geopolitical foes.

The hacking group, known commonly as Fancy Bear or APT 28, is believed by U.S. intelligence officials to work primarily on behalf of the GRU, Russia’s military intelligence agency.

Both the CIA and FBI believe that Fancy Bear and other Russian hackers were responsible for hacks during the election that were intended to help President-elect Donald Trump defeat Hillary Clinton, according to two senior government officials.

Russia has repeatedly denied hacking accusations, and Trump has also dismissed the assessments of the U.S. intelligence community.

The malware used to track Ukrainian artillery units was a variant of the kind used to hack into the Democratic National Committee, CrowdStrike co-founder Dmitri Alperovitch said in an interview. That link, in addition to the high rate of losses sustained by the type of Ukrainian artillery units targeted by hackers, creates high confidence that Fancy Bear was responsible for the implant, he said.

“This cannot be a hands-off group or a bunch of criminals, they need to be in close communication with the Russian military,” Alperovitch said.

The implant leveraged a legitimate Android application developed by a Ukrainian artillery officer to process targeting data more quickly, CrowdStrike said.

Its deployment “extends Russian cyber capabilities to the front lines of the battlefield”, the report said, and “could have facilitated anticipatory awareness of Ukrainian artillery force troop movement, thus providing Russian forces with useful strategic planning information”.

Downloads of the legitimate app were promoted on pages used by Ukrainian artillery on vKontakte, a Russian social media website, CrowdStrike said. There is no evidence the application was made available in the Android app store, limiting its distribution, the firm said.

The implant used on the legitimate app appears to be the first observed case of Fancy Bear malware used on the Android platform, according to the report.
Reuters
pi_204738633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ghehe, Rusland denkt ook van 'jullie zijn pionnen om gebied van andere landen te stelen, binnen Rusland hebben we niets aan jullie en zijn jullie enkel een last'
Die kunnen als illustratie bijgevoegd worden voor het begrip "useful idiots".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2022 22:47:56 ]
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:48:05 #170
6484 ExTec
pi_204738640
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Educate yourself", hou toch op man. :') En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.
Dus de doelpaal is verschoven van grofweg: "rusland heeft nooit in europa gevochten!" naar: "Maar ze waren nooit de aanstichter!"?

En ze hebben aardig aan de stok gehad met Zweden. Weet jij zeker dat het altijd Zweden is geweest dat de aanstichter was? :)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:48:26 #171
38496 Perrin
pi_204738644
Kanonnenvoer.
twitter
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:48:28 #172
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204738645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, dat ultrasnelle wandelen buiten met gestreste beveiligers was mij zelfs opgevallen.

Ja, of hij staat ergens in het holst van de nacht op een vast punt, bij een terras of zo. Ik denk dat Oekraners dan wel herkennen waar hij is, maar daar staat hij bijna stil.
Als hij een hele ris mensen al dan niet posthuum wil eren, doet hij dat met een auto-cue in een kantoorsetting.
pi_204738659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Thanks. O+
Vooral omdat ik geen benul heb hoe het allemaal op de grond werkt. Troepenverplaatsingen ed snap ik wel, maar bijvoorbeeld precies welke soort artillerie werkt voor een precieze strategie en hoe het werkt ontgaat me.

Is leerzaam dit, doet me denken aan toen ik nog bij de marine zat en een officier en professor van het KIM een avond lang uitlegde hoe in WOII schepen hun doelen konden bepalen en raken terwijl ze geen visueel zicht hadden. Bijzonder interessant vind ik dat.
pi_204738672
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Tja, de gestresste beveiligers lijkt mij normaal gegeven de situatie, die zouden liever zien dat hij geen voet buiten zet, natuurlijk, maar dat zal Zelensky niet accepteren.

Voorlopig is hij er nog steeds en ik kan mij nog herinneren dat bij het begin van de oorlog heel veel mensen met grote zekerheid wisten te melden dat Zelensky binnen een week dood zou zijn.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:52:04 #175
6484 ExTec
pi_204738680
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:46 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, ik begrijp echt niet wat voor punt je nou eigenlijk wil maken aangezien ik specifiek begon over de getrokken artillerie, jij komt in een keer met allerlei dingen aan die daar geen reet mee te maken hebben
Ja, ik reageerde ook niet specifiek op wat je schreef, was benieuwd of je dat artikel had gelezen ;)
pi_204738684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Vooral omdat ik geen benul heb hoe het allemaal op de grond werkt. Troepenverplaatsingen ed snap ik wel, maar bijvoorbeeld precies welke soort artillerie werkt voor een precieze strategie en hoe het werkt ontgaat me.

Is leerzaam dit, doet me denken aan toen ik nog bij de marine zat en een officier en professor van het KIM een avond lang uitlegde hoe in WOII schepen hun doelen konden bepalen en raken terwijl ze geen visueel zicht hadden. Bijzonder interessant vind ik dat.
Artillerie is voor artilleristen, da's een speciaal volk ;)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:53:22 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738691
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus de doelpaal is verschoven van grofweg: "rusland heeft nooit in europa gevochten!" naar: "Maar ze waren nooit de aanstichter!"?

En ze hebben aardig aan de stok gehad met Zweden. Weet jij zeker dat het altijd Zweden is geweest dat de aanstichter was? :)
"De doelpalen verschuiven" is wel een stokpaardje van je, ik ben het al vaker tegengekomen. Het slaat alleen nergens op, want je schrijft mij beweringen toe die ik helemaal niet heb gedaan.

Vertel, waar zeg ik dat Rusland nooit in Europa heeft gevochten? Waar zeg ik dat ze nooit de aanstichter van een oorlog waren?
pi_204738692
twitter
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Kanonnenvoer.
[ twitter ]
Dit denk ik ook, die krijgen bewust oude zooi. Er is genoeg in Rusland
Vakman pur sang
pi_204738713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Artillerie is voor artilleristen, da's een speciaal volk ;)
:D
pi_204738714
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen Rusland heeft in ''de mensen die wel helpen'' hebben.
pi_204738733
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
twitter
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:58:05 #182
6484 ExTec
pi_204738735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
"De doelpalen verschuiven" is wel een stokpaardje van je, ik ben het al vaker tegengekomen. Het slaat alleen nergens op, want je schrijft mij beweringen toe die ik helemaal niet heb gedaan.

Vertel, waar zeg ik dat Rusland nooit in Europa heeft gevochten? Waar zeg ik dat ze nooit de aanstichter van een oorlog waren?
Dan snap ik niet wat je punt precies was?

Je zegt wel dit:

quote:
Wat bedoel je daar dan mee?

Want alleen maar constant antwoorden:

quote:
Maar dat bedoel ik niet hoor! *)
Prima, maar wat bedoel je dan wel?
pi_204738749
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen Rusland heeft in ''de mensen die wel helpen'' hebben.
Ik denk dat Rusland geen enkele eenheid vertrouwd in hun leger, Russisch of niet. Met hun 'political officers'.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:00:07 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738776
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland geen enkele eenheid vertrouwd in hun leger, Russisch of niet. Met hun 'political officers'.
Poetin heeft nog een soort van priv leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.
pi_204738780
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Initieel snel gelezen, niet heel kritisch. ;)
Ga lekker PMen samen ofzo.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:01:51 #187
pi_204738783
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Alsjeblieft zeg. Ik reageer op de stelling "sinds mensenheugenis".
Herinner jij je nog dat Napoleon in Rusland stond dan?
pi_204738806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Poetin heeft nog een soort van priv leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.
Ja, maar zijn dat echt militairen met bijbehorende uitrusting, of zijn dat niet meer goed bewapende FSB en ordetroepen? Voor zover ik weet het laatste, maar corrigeer me als ik fout zit.
pi_204738812
quote:

[..]

Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
Ieder mens wat op dit moment in leven is, is geboren in een tijdperk dat gekenmerkt wordt door Russisch imperialisme en agressie. Het land probeert al sinds 1918 West-Europese landen actief te destabiliseren. Tot de val van het ijzeren gordijn gebeurde dat onder communistische vlag, tegenwoordig woorden zogenaamd "nationalistische" geesteszieken als Baudet voor dat karretje gespannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 13-05-2022 23:14:15 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 13 mei 2022 @ 23:04:27 #191
364681 over_hedge
pi_204738815
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:03 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Nou daar zullen ze van wakker liggen hoor
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204738822
quote:
[ twitter ]
Finland zegt lekker boeien want ze nemen nog geen 10% van hun energie af van Rusland en ze hebben al een backup plan via oa Zweden. Next.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:05:45 #193
6484 ExTec
pi_204738824
quote:

[..]
Dat zijn deze:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Russia
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:06:25 #194
38496 Perrin
pi_204738833
quote:
[ twitter ]
Zelf-sanctionering moedigen wij hier alleen maar aan.
pi_204738834
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:05 schreef Barbusse het volgende:

Next.
To be continued.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:06:45 #196
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204738836
quote:

[..]

Is Pruisen Oost Europa?
Is Oost Duitsland Oost Europa?

Ligt westelijker dan Itali en Oostenrijk.
Overigens hebben de Russen ook in Parijs gestaan. En lijken ze al eeuwen of incompetente of moorddadige leiders te kiezen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:07:49 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204738847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:48 schreef Perrin het volgende:
Haringen in een tonnetje die Russische vloot in de Zwarte Zee.
[ twitter ]
twitter

Dat is wel gamechanging nieuws

Blue Spear is de meest geavanceerde anti ship missile ter wereld. Met een AI die in complexe situaties (zoals een oorlogschip die tussen andere schepen zit verstopt) toch z'n doel weet te vinden. De basis versie heeft al een mega range van 290km en ze hebben er ook een 400km variant. Daarmee kan je schepen en duikboten zelfs in een 'veilige' Russische haven opblazen.

Een duikboot op zee uitschakelen gaat niet lukken maar als ze in de haven bevoorraad worden zijn ze natuurlijk sitting ducks

Als er genoeg missiles in zo'n 'Blue Spear 5G SSM missile system' zitten dan kunnen ze de hele Black Sea vloot oprollen

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 13-05-2022 23:22:09 ]
pi_204738850
quote:
Als ik dat equipment gedeelte lees zijn die niet echt geschikt voor een all-out war. Ze zullen zeker wel goed getrained zijn.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:09:24 #199
pi_204738861
quote:
[ twitter ]
Schrikken hoor. Past goed bij die kleine tactische kernbom die ze gisteren hebben gegooid.
pi_204738862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, maar zijn dat echt militairen met bijbehorende uitrusting, of zijn dat niet meer goed bewapende FSB en ordetroepen? Voor zover ik weet het laatste, maar corrigeer me als ik fout zit.
Dat laatste, plus die zitten voornamelijk in en rond Moskou en St petersburg.
pi_204738866
ANP - Europese gasprijs knalt 20% omhoog door zorgen over Russische leveringen

https://www.businessinsid(...)ussische-leveringen/
pi_204738885
Vind wel dit hypocriet
“We willen geen Russisch fossiel, stop het in je reet”
Rusland stopt fossiele toevoer
“Rusland bedreigt ons we moeten ingrijpen”
Vakman pur sang
pi_204738907
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Initieel snel gelezen, niet heel kritisch. ;)

pi_204738917
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind wel dit hypocriet
Ik vind zo veel hypocriet maar ik hoor eigenlijk niemand zeggen wat jij claimt dat er gezegd word. Finland wordt hier helemaal niet door bedreigd, er was al rekening mee gehouden.
pi_204738920
quote:

[..]
Kan ie die niet inzetten?
pi_204738924
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind wel dit hypocriet
Straks kan geen gezin meer de energierekening voldoen. Gemiddelde gasnota wordt (op dit moment afgesloten) 7000 euro per jaar.
Maar gaat vermoedelijk nog verdubbelen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:14:54 #207
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204738925
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Is Pruisen Oost Europa?
Is Oost Duitsland Oost Europa?

Ligt westelijker dan Itali en Oostenrijk.
Overigens hebben de Russen ook in Parijs gestaan. En lijken ze al eeuwen of incompetente of moorddadige leiders te kiezen.
En net als nu pakt dat vaak met name zeer slecht uit voor de eigen bevolking.

Voor de rest doet het er niet echt toe in dit conflict.
pi_204738933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat laatste, plus die zitten voornamelijk in en rond Moskou en St petersburg.
Die zullen dus niet het verschil maken in Oekrane, is meer een grote bodyguard voor Putin.
pi_204738940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kan ie die niet inzetten?
@ExTec postte deze link en daarin staat dat een gedeelte ervan ook in Oekrane wordt ingezet.
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Russia
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:17:02 #210
38496 Perrin
pi_204738948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:14 schreef Za het volgende:

[..]
Straks kan geen gezin meer de energierekening voldoen. Gemiddelde gasnota wordt (op dit moment afgesloten) 7000 euro per jaar.
Jeetje Za, wat stel je voor dat we daar aan doen? Ik begin nu wel in paniek te raken van al je berichten hier.
pi_204738960
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jeetje Za, wat stel je voor dat we daar aan doen? Ik begin nu wel in paniek te raken van al je berichten hier.
pi_204738964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind zo veel hypocriet maar ik hoor eigenlijk niemand zeggen wat jij claimt dat er gezegd word. Finland wordt hier helemaal niet door bedreigd, er was al rekening mee gehouden.
twitter
Vakman pur sang
pi_204738978
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:14 schreef Za het volgende:

[..]
Mwoah dat wordt wel opgelost door lastenverzwaringen
Vakman pur sang
pi_204738979
quote:

Koop een convector kachel nu het nog kan.
pi_204738993
quote:

[..]
Hadden we nu maar gedescaleerd en aan poetin's buitengewoon milde eisen voldaan. ;(
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:22:32 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204738996
Disclose.tv heeft toch altijd van die clickbait berichten?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:22:39 #217
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738998
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan snap ik niet wat je punt precies was?

Je zegt wel dit:
[..]
Wat bedoel je daar dan mee?

Dat je het niet snapt is wel duidelijk. Vooruit, nog maar een keer dan: er werd gezegd dat Rusland een kankergezwel is dat al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede vormt.

Dit terwijl wij hier in West-Europa nog nooit een Russische overheersing of invasie hebben gehad, maar wel overheersing door de voornoemde rijken. Dan vind ik het wat vreemd om Rusland "een bedreiging voor de Europese vrede" te noemen, als je hier nog nooit door hen overheerst bent maar wel door talloze andere Europese rijken. Of vormen de Fransen dan ook al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede?

quote:
Want alleen maar constant antwoorden:
[..]
Prima, maar wat bedoel je dan wel?
Dit antwoord ik niet constant, ook dit is weer je eigen interpretatie. Ik zeg dat jij uitspraken aan mij toeschrijft die ik niet heb gedaan. Ik bedoel simpelweg wat ik ook daadwerkelijk schrijf.
pi_204739003
Misschien off -topic, maar heeft er nog iemand iets gehoord over de “ toespraak/ hulpvraag “ van Poetin over de bosbranden in Siberi ?
Dat dit de hele wereld aangaat is natuurlijk duidelijk, maar ik kan eigenlijk geen reacties uit andere landen vinden..

[ Bericht 0% gewijzigd door Maron op 13-05-2022 23:39:32 ]
pi_204739004
Oekrane bedreigen, Polen bedreigen, Estland bedreigen, Letland bedreigen, Litouwen bedreigen, Finland bedreigen, Zweden bedreigen.

Welke heb ik gemist? Vast een paar.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 mei 2022 @ 23:25:32 #220
364681 over_hedge
pi_204739023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:23 schreef Barbusse het volgende:
Oekrane bedreigen, Polen bedreigen, Estland bedreigen, Letland bedreigen, Litouwen bedreigen, Finland bedreigen, Zweden bedreigen.

Uhm heel de nato?
pi_204739029
quote:

Duitsland bedreigen, het Verenigd Koninkrijk bedreigen, Ierland bedreigen, Frankrijk bedreigen. Is Nederland soms te min voor kabouter prednisonplofkop of zijn talkshowwappies om te bedreigen?
pi_204739038
quote:

Alle landen die aangeduid zijn als niet-Rusland vriendelijk wat op neer komt alle landen die sancties hebben ingesteld.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:28:07 #223
6484 ExTec
pi_204739040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:22 schreef Repentless het volgende:
Dit terwijl wij hier in West-Europa nog nooit een Russische overheersing of invasie hebben gehad,
Dus ze zijn geen probleem voor de europese vrede geweest, omdat het ze nog nooit gelukt is om ons te overheersen?

Dat ze het probeerden lijkt me ook een probleem.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:28:52 #224
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204739048
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Herinner jij je nog dat Napoleon in Rusland stond dan?
Je wilt nu serieus de definitie van "sinds mensenheugenis" gaan bediscussiren? Als iemand zegt: "we kunnen al sinds mensenheugenis vuur maken", stel jij daarop dan de vraag: "herinner jij je nog dat een holbewoner door een tak op een stukje hout te draaien voor het eerst vuur maakte?"

Dat hoop ik toch niet?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:28:54 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204739049
Rusland is al de toegang tot de Black Sea verloren dankzij NATO lid Turkey.
En dankzij Finland's toetreding tot NATO gaan ze mogelijk ook de Baltic Sea toegang tot Kalingrad verliezen.

https://www.newsweek.com/(...)ssia-estonia-1706293
Finland Joining NATO Will Help Bloc Control Baltic Sea: Officials
pi_204739070
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Uhm heel de nato?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Duitsland bedreigen, het Verenigd Koninkrijk bedreigen, Ierland bedreigen, Frankrijk bedreigen. Is Nederland soms te min voor kabouter prednisonplofkop of zijn talkshowwappies om te bedreigen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Alle landen die aangeduid zijn als niet-Rusland vriendelijk wat op neer komt alle landen die sancties hebben ingesteld.
Zie, ik wist wel dat ik er een paar vergeten was :@
pi_204739087
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
[..]
Zie, ik wist wel dat ik er een paar vergeten was :@
Het zijn er inmiddels zo veel dat het welhaast onmogelijk is er net een paar te vergeten.
pi_204739088
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is al de toegang tot de Black Sea verloren dankzij NATO lid Turkey.
En dankzij Finland's toetreding tot NATO gaan ze mogelijk ook de Baltic Sea toegang tot Kalingrad verliezen.

https://www.newsweek.com/(...)ssia-estonia-1706293
Finland Joining NATO Will Help Bloc Control Baltic Sea: Officials
Maar de toegang tot de Zwarte Zee heeft niets met de NAVO te maken maar alles met het verdrag van Montreux wat nogal wat ouder is dan de NAVO, dat dateert van 1936, namelijk.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:33:07 #229
pi_204739095
quote:

[..]
Pas maar op, die kleine tactische kernbom was nog maar het begin van de niet waargemaakte dreigementen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:34:20 #230
pi_204739106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je wilt nu serieus de definitie van "sinds mensenheugenis" gaan bediscussiren? Als iemand zegt: "we kunnen al sinds mensenheugenis vuur maken", stel jij daarop dan de vraag: "herinner jij je nog dat een holbewoner door een tak op een stukje hout te draaien voor het eerst vuur maakte?"

Dat hoop ik toch niet?
:D Je zit je zelf vreselijk vast te bijten op de interpretatie van een enkel woord om maar niet in te gaan op de strekking, en dan ga je tof doen als ik hetzelfde doe. Jij grapjas.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:37:19 #231
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204739128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus ze zijn geen probleem voor de europese vrede geweest, omdat het ze nog nooit gelukt is om ons te overheersen?

Dat ze het probeerden lijkt me ook een probleem.
Het lijkt me handiger dat je de hele context quote in plaats van 1 zinnetje en daar dan weer je eigen conclusie aan verbindt die je aan mij toeschrijft.
pi_204739132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het zijn er inmiddels zo veel dat het welhaast onmogelijk is er net een paar te vergeten.
Als Rusland zo doorgaat eindigen ze nog meer geisoleerd dan Noord Korea. En dat land kiest er zelf voor.
pi_204739133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wil jij die arme oude man een beetje zijn oude dag gunnen?
Vakman pur sang
pi_204739167
Aan de term prednisonplofkop wordt trouwens aanstoot genomen door mensen in dit topic. Laten we de boel aub niet escaleren.
pi_204739192
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:41 schreef Barbusse het volgende:
Aan de term prednisonplofkop wordt trouwens aanstoot genomen door mensen in dit topic. Laten we de boel aub niet escaleren.
Laten we er daarom maar terminaleplofkop van maken.
pi_204739193
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wil jij die arme oude man een beetje zijn oude dag gunnen?
Er zijn maar weinig mensen op deze wereld rijker dan die capo di tutti capi van de Russische maffia.
pi_204739208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]

Dat de Finse snipers deze lui maar lekker kapot schieten.
pi_204739213
Hoofd Oekraense militaire inlichtingendienst: oorlog eind dit jaar voorbij

De oorlog in Oekrane gaat van Oekraense kant zo goed, dat die eind dit jaar voorbij is, verwacht Kyrylo Boedanov, het hoofd van de Oekraense militaire intelligentiedienst.

De oorlog zal in augustus een keerpunt bereiken, zegt hij in een interview met Sky News. Het is volgens de nieuwszender de meest optimistische en precieze voorspelling van een hoge Oekraense functionaris sinds het begin van de oorlog.

Hij zegt dat de Russische tactiek sinds de focus op het oosten van het land niet veranderd is en dat het land grote verliezen lijdt. Over slachtoffers aan Oekraense zijde sprak hij niet.

Boedanov was ook al een van de eersten die zich aan een voorspelling durfden te wagen over het uitbreken van de oorlog en kreeg daarin gelijk. Nu zegt hij zeker te zijn over het einde van de oorlog. Volgens hem is Rusland minder krachtig dan het lijkt. Hij noemt het Russische leger een "horde mensen met wapens".

(liveblog nos)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:48:10 #239
6484 ExTec
pi_204739216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat hoop ik toch niet?
Of sinds mensen heugenis is zolang mensen er herinneringen aan hebben, en dan is de recente lijst van agressie van rus richting Europa hier meermaals de revue gepasseerd,

Of sinds mensen heugenis is inclusief overlevering, en gaat dus veel verder terug dan levende mensen zich kunnen herinneringen,

En volgens beide invullingen is rus sinds mensenheugenis een probleem voor de Europese veiligheid.
pi_204739217
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er zijn maar weinig mensen op deze wereld rijker dan die capo di tutti capi van de Russische maffia.
Geld maakt de rijkste man nog niet gezond :'(
Vakman pur sang
pi_204739226
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:47 schreef TLC het volgende:
Hoofd Oekraense militaire inlichtingendienst: oorlog eind dit jaar voorbij

De oorlog in Oekrane gaat van Oekraense kant zo goed, dat die eind dit jaar voorbij is, verwacht Kyrylo Boedanov, het hoofd van de Oekraense militaire intelligentiedienst.

De oorlog zal in augustus een keerpunt bereiken, zegt hij in een interview met Sky News. Het is volgens de nieuwszender de meest optimistische en precieze voorspelling van een hoge Oekraense functionaris sinds het begin van de oorlog.

Hij zegt dat de Russische tactiek sinds de focus op het oosten van het land niet veranderd is en dat het land grote verliezen lijdt. Over slachtoffers aan Oekraense zijde sprak hij niet.

Boedanov was ook al een van de eersten die zich aan een voorspelling durfden te wagen over het uitbreken van de oorlog en kreeg daarin gelijk. Nu zegt hij zeker te zijn over het einde van de oorlog. Volgens hem is Rusland minder krachtig dan het lijkt. Hij noemt het Russische leger een "horde mensen met wapens".

(liveblog nos)
Heeft die man ook een scenario bedacht voor als Rusland moet terugtrekken?
Hoe verloopt het dan verder?
Vakman pur sang
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:50:26 #242
38496 Perrin
pi_204739233
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:23 schreef Maron het volgende:
Misschien off -topic, maar heeft er nog iemand iets gehoord over de “ toespraak/ hulpvraag “ van Poetin over de bosbranden in Siberi ?
Dat dit de hele wereld aangaat is natuurlijk duidelijk, maar ik kan eigenlijk geen reacties uit andere landen vinden..
Lijkt me sterk dat Poetin hulp heeft gevraagd aan andere landen..

Ik vind wel dit soort berichten:
quote:
Putin demands action on Siberia forest fires threatening lives and economy

LONDON, May 10 (Reuters) - Russian President Vladimir Putin told regional officials on Tuesday to deal with forest fires in Siberia and said there could be no repeat of last year's fire season, the worst on record.

In an online meeting shown on state TV, Putin said the blazes were causing significant material damage and posing a threat to life, the environment and the economy.
Lekker laten fikken zou ik zeggen, hopelijk zien meer en meer Russen daardoor hoe weinig ze waard zijn voor hem.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:50:40 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204739240
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Laten we er daarom maar terminaleplofkop van maken.

"Ik hoop dat het diner van Frans Timmermans-achtige proporties u goed gesmaakt heeft, meneer de steeds corpulenter wordende president!"
pi_204739251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat de Finse snipers deze lui maar lekker kapot schieten.
Finland heeft al sinds de jaren 40 hun hele defensie gericht op verdediging tegen een Russische inval. Daarnaast hebben ze een verdedigingspact met Zweden, Noorwegen en Denemarken, soortgelijk aan Nato's artikel 5. 2 ervan zijn lid van Nato. Rusland gaat militair echt niks voor elkaar krijgen daar.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:52:45 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204739260
De Wagner groep geeft zelf toe dat Ukraine hun verslaat op hun eigen terrein, het gebruik van artillery
Ze noemen het zelfs een 'order of magnitude', dus factor 10. Ukraine is niet ietsie beter maar 10x beter

https://www.reddit.com/r/(...)to_note_with_regret/
Russian Wagner: I would like to note with regret that the enemy artillery works an order of magnitude higher than ours. And this does not depend on the fighters of one side or another, it depends on the forces and means of reconnaissance, detection, calculation, guidance, adjustment

Regarding the destruction of the battalion of the RF Armed Forces at the crossing through Seversky Donetsk near the settlement of Belogorovka, in addition to all the analysis, as, for example, by Rybar , I would like to note with regret that the enemy artillery works an order of magnitude higher than ours. And this does not depend on the fighters of one side or another, it depends on the forces and means of reconnaissance, detection, calculation, guidance, adjustment and additional reconnaissance of targets, of course, mostly by unmanned vehicles. The Armed Forces of Ukraine apply the Western system of smart combat control, we apply the ruler on the paper map.

So, for example, they tried to introduce a pontoon crossing at this mouth at least twice. That is, a particularly smart character, guided by the fact that the projectile does not fall twice in the same place, and that if you do not see the enemy, then he does not see you, he nevertheless decided to fulfill the order, since in the army there is only - THERE IS SUCH!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:54:10 #247
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204739269
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
:D Je zit je zelf vreselijk vast te bijten op de interpretatie van een enkel woord om maar niet in te gaan op de strekking, en dan ga je tof doen als ik hetzelfde doe. Jij grapjas.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Iemand doet de bewering "sinds mensenheugenis". Ik geloof dat er toch wel een algemeen aanvaarde consensus is over wat dat begrip inhoudt.

Daar ga ik dus op in, vergezeld van voorbeelden uit de gedocumenteerde geschiedenis. Dan kom jij met een sarcastisch antwoord over het herinneren van die keer dat Napoleon in Moskou was en het nog goed weet en hoe lekker relevant dat is voor deze eeuw.

En dan zeg je nu dat je hetzelfde doet als ik? Begrijp je zelf nog wat je zegt?
pi_204739285
Hoe gaan we straks de relaties met Rusland weer goed opbouwen?
Vakman pur sang
pi_204739307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

"Ik hoop dat het diner van Frans Timmermans-achtige proporties u goed gesmaakt heeft, meneer de steeds corpulenter wordende president!"
Of de meer politieke correcte term vochtvasthoudendeplofkop. Maar op 9 mei zag hij er gewoon niet goed uit het is gewoon echt een gebroken man geworden. Of het door zijn ziekte komt waar veel speculatie over is of door de stress niemand die het weet. Maar ik denk dat hij gewoon weet dat de invasie op Oekrane gewoon een fout is en dat hij weet dat het voor hem niet goed afloopt vroeg of laat.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:57:42 #250
6484 ExTec
pi_204739311
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:22 schreef Repentless het volgende:
Of vormen de Fransen dan ook al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede?
Vanuit historisch perspectief wel. Vanuit hedendaags perspectief niet.

Maar dan zal jij ff kleur moeten bekennen mbt wat jij verstaat onder "sinds mensenheugenis".

Anders krijg je het bekende trucje dat jij gewoon per argument ff bekijkt welke definitie je het meest uitkomt.
pi_204739317
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat gaat wel een generatie duren denk ik. Of meer, afhankelijk van de koers die Rusland ingaat na Putin.
pi_204739319
quote:
Simpel, we herinneren ze eraan dat ze zonder Nederland geen St Petersburg hadden gehad.
pi_204739331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Simpel, we herinneren ze eraan dat ze zonder Nederland geen St Petersburg hadden gehad.
Snotver :')
pi_204739352
quote:
Niet, dat land dient de komende decennia kapot gesanctioneerd te worden. Laat Russische oppositieleden en regimetegenstanders maar naar het westen vluchten en laat de rest maar creperen.
pi_204739366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet, dat land dient de komende decennia kapot gesanctioneerd te worden. Laat Russische oppositieleden en regimetegenstanders maar naar het westen vluchten en laat de rest maar creperen.
Die vraag was ook slechts om een debiel antwoord bij je te ontlokken.
Wat dus gelukt is.
Vakman pur sang
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:03:03 #256
38496 Perrin
pi_204739367
quote:
Vraag dat lekker aan de Russen, die doen hun uiterste best om alle zinnige relaties kapot te maken.

Hopelijk is Rusland over een paar jaar een groep van kleine staatjes die aansluiting bij Europa zoeken.
pi_204739370
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als Duitsland dat ook doet, dat ze zonder Karl Marx geen mausoleum in Moskou hadden. Dan moeten we ze inderdaad wel redelijk koest houden.
pi_204739382
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die vraag was ook slechts om een debiel antwoord bij je te ontlokken.
Wat dus gelukt is.
Nou nou, heeft een kremlintroll me toch maar mooi tuk! ;(
pi_204739385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat gaat wel een generatie duren denk ik. Of meer, afhankelijk van de koers die Rusland ingaat na Putin.
Ik hoop dat insiders inzien dat Rusland beter een oorlogsloze westerse lijn kunnen varen en meer geld verdienen van de geweldige grondstoffen in dat grote land.
Vanuit Rusland een jongere moderne president aan het roer komt die niet achterlijk is.
Vakman pur sang
pi_204739389
quote:
Hoe gaat Rusland straks ooit weer de relaties met ‘ons’ weer goed opbouwen?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:05:16 #261
38496 Perrin
pi_204739391
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik hoop dat insiders inzien dat Rusland beter een oorlogsloze westerse lijn kunnen varen en meer geld verdienen van de geweldige grondstoffen in dat grote land.
En dat ze eens inzien dat ze allemaal beter af zijn zonder een groep zelfverrijkende roverhoofdmannen maar met een zinnigere vorm van landsbestuur.
pi_204739394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:04 schreef Maron het volgende:

[..]
Hoe gaat Rusland straks ooit weer de relaties met ‘ons’ weer goed opbouwen?
Zelfde probleem ja.
Vakman pur sang
pi_204739417
quote:

[..]
Vanuit Rusland een jongere moderne president aan het roer komt die niet achterlijk is.
Het zal vooral afhangen welke weg Rusland in de toekomst wilt gaan bewandelen. Maar voorlopig zijn ze daar nog lang niet. Ik verwacht dat als dit over is in Oekrane dat Rusland nog veel interne problemen gaat hebben met opstandige gebieden door dat het leger verzwakt is om die gebieden onder controle te houden.
pi_204739422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat ze eens inzien dat ze allemaal beter af zijn zonder een groep zelfverrijkende roverhoofdmannen maar met een zinnigere vorm van landsbestuur.
Die hoop had het westen na de val van het communisme in 1990, waarna men dertig jaar lang de illusie gekoesterd heeft dat Rusland een normaal land is waar men op een normale manier mee om kon gaan, handel mee kon drijven enz. En toen ging op 24 februari de wekker die ons uit die droom hielp...
pi_204739426
quote:
Ehhh, er is een hele mooie brug voor Poetin en dat is gewoon troepen in zijn achteruit zetten, terug trekken. zegt ie doelen behaald en sorry. investeren wij in Oekrane hun gas voorraden, en kan hij zich lekker focussen op China. Na 2 jaar nodigen we ze weer uit voor een of ander sport evenement. Dan nog 2 jaartjes wachten en doen we net als voor deze super domme zet.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:09:28 #266
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204739428
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vanuit historisch perspectief wel. Vanuit hedendaags perspectief niet.

Maar dan zal jij ff kleur moeten bekennen mbt wat jij verstaat onder "sinds mensenheugenis".

Anders krijg je het bekende trucje dat jij gewoon per argument ff bekijkt welke definitie je het meest uitkomt.
Het lijkt me inmiddels wel duidelijk wat ik onder "sinds mensenheugenis" versta. En dat is hoe dat begrip ook in vrijwel alle gevallen wordt gebruikt. Maar heel toevallig zou het alleen in dit geval natuurlijk "in het collectieve geheugen van de nu levende generatie mensen van jong tot oud" of iets dergelijks moeten betekenen. Zeer aannemelijk!
pi_204739455
quote:

[..]
Dat zou mooi zijn, maar aangaande dat laatste heb ik geen hoge verwachtingen :{
pi_204739466
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zelfde probleem ja.
Nee hoor… dit wordt Rus-problemski…😏
pi_204739497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:41 schreef Barbusse het volgende:

prednisonplofkop
Ik heb met je te doen, sterkte.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:22:43 #270
6484 ExTec
pi_204739513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:20 schreef Za het volgende:

[..]
Ja, want hij "projecteert" zijn eigen prednison gebruik op vava, zoiets, was het niet?
pi_204739550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:20 schreef Za het volgende:

[..]
Likewise.
pi_204739565
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:25 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Schaam je stakkers die jullie zijn.

Prednison wordt vaak toegepast bij verschillende soorten kanker, zoals lymfeklierkanker, leukemie, hersentumor, borstkanker en de ziekte van Kahler.

Er zijn hier users die zelf, of hun naasten hiermee te maken hebben.

Dit is echt schandelijk gedrag van een stel verstandelijk beperkte hooligans, keer op keer ook nog.
Ga maar tr machen dan. In de tussentijd maak ik Putin uit voor prednisonplofkop.
pi_204739566
quote:

[..]
[..]

Prednison wordt vaak toegepast bij verschillende soorten kanker, zoals lymfeklierkanker, leukemie, hersentumor, borstkanker en de ziekte van Kahler.

Dit is echt schandelijk gedrag van een stel verstandelijk beperkte hooligans, keer op keer ook nog.
Het zou mooi zijn wanneer Poetin minimaal n van die ziektes onder de leden heeft; opgeruimd staat netjes!
pi_204739568
Hou toch eens op met die Prednison-plofkop grapjes..
Is nou wel leuk geweest..😕
Poetin is een zieke klootzak die wat mij betreft wel gevierendeeld mag worden, maar er zijn heel veel mensen die dit middel gebruiken, en er ongewild anders/ opgeblazen door gaan uitzien..
Prednison is geen pretje, en Leukemie is ook niet leuk..
Voor n keer ben ik het met Z eens..🫣
pi_204739589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ga maar tr machen dan. In de tussentijd maak ik Putin uit voor prednisonplofkop.
Ik heb al er al 3 gezet. En niet voor jou. Er is niets in de policy wat jou verhinderd om Poetin een prednisonplofkop te noemen.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:32:17 #276
117098 Hathor
Effe niet
pi_204739596
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:50 schreef Za het volgende:

[..]
Het gekke is soms wel.
Ja, ik vermoed paddo's.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:32:32 #277
6484 ExTec
pi_204739598
quote:

[..]
[..]

Je bent heus niet de enige die familie heeft, die slachtoffer zijn geworden van kanker.

Je bent niet bijzonder.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2022 00:37:35 ]
pi_204739614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:28 schreef Maron het volgende:
Poetin is een zieke klootzak die wat mij betreft wel gevierendeeld mag worden, maar er zijn heel veel mensen die dit middel gebruiken, en er ongewild anders/ opgeblazen door gaan uitzien..
We hebben Za ook meermaals gevraagd op te houden met haar verhalen over kernwapens die door Rusland even gebruikt zouden gaan worden met alle gevolgen van dien maar daar had Za geen oren naar.

Dus dan moet Za ook niet zeiken als de bal wordt teruggekaatst maar in plaats daarvan gaat Za schelden. Laten we zaken wel even in hun context houden. Mischien is Poetin ziek, mischien niet, maar er is niets wat users verbied een dergeljke uitdrukking te gebruiken.
pi_204739618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:32 schreef ExTec het volgende:

Je bent heus niet de enige die familie heeft, die slachtoffer zijn geworden van kanker.

Je bent niet bijzonder.
Het gaat niet om mijn familie, maar om respect tov andere users.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2022 00:38:27 ]
pi_204739629
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:34 schreef Za het volgende:

[..]
Toon het dan zelf eens voor je anderen de maat gaat nemen. En nu klaar met dit geziek en gescheld.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:40:39 #281
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204739663
Is er nog wat van Putin Prednison vernomen? Of is 'ie teksten op zijn kernkoppen aan het stoepkrijten?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204739716
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:28 schreef Maron het volgende:
Mijn moeder heeft een jaar aan de Prednison gezeten en die had ook een opgezwollen hoofd door die medicatie dus ik ken het verschijnsel. Maar ik snap dat mensen hier vooral het over Poetin hebben en niet over bijvoorbeeld mijn moeder die ook al lang overleden is. Maar de hypocritisch van Za neem ik niet echt serieus na zijn opmerkingen over Zelensky zoals dat die een homokontje heeft enzovoort. Dus vanuit jouw oogpunt zou ik het snappen maar niet uit zijn oogpunt want hij/zij geeft daar echt geen reet om.
pi_204739729
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft een jaar aan de Prednison gezeten en die had ook een opgezwollen hoofd door die medicatie dus ik ken het verschijnsel. Maar ik snap dat mensen hier vooral het over Poetin hebben en niet over bijvoorbeeld mijn moeder die ook al lang overleden is. Maar de hypocritisch van Za neem ik niet echt serieus na zijn opmerkingen over Zelensky zoals dat die een homokontje heeft enzovoort. Dus vanuit jouw oogpunt zou ik het snappen maar niet uit zijn oogpunt want hij/zij geeft daar echt geen reet om.
Mijn moeder is ook overleden aan kanker. Chemo gehad, ik weet alles van de effecten van prednison. Ik ben geen fan van het prednison roepen maar het heeft niets met mijn moeder of met die van iemand anders te maken. Sterker nog, niemand weet of Poetin prednison krijgt of een ziekte heeft, mischien is hij gewoon lui en vet geworden.

Verder is het behoorlijk hypocriet om zonder enige compassie wekenlang bezig te zijn met "er komt een atoombom aan vanuit Rusland omdat jullie escaleren" en dan te gaan vallen over users die van mening zijn dat Poetin een prednison hoofd heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2022 00:54:45 ]
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:53:38 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204739736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:34 schreef Za het volgende:

[..]
Vooralsnog lijken die users waarvoor jij zegt op te komen daar niet zo'n probleem mee te hebben, en anders kunnen ze dat ook prima zonder jouw hulp kenbaar maken.

Daarnaast ziet die kop van Poetin er ook daadwerkelijk niet zo best uit, dus daarom zou men dat niet mogen benoemen?
Huilen dan.
pi_204739750
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vooralsnog lijken die users waarvoor jij zegt op te komen daar niet zo'n probleem mee te hebben, en anders kunnen ze dat ook prima zonder jouw hulp kenbaar maken.

Daarnaast ziet die kop van Poetin er ook daadwerkelijk niet zo best uit, dus daarom zou men dat niet mogen benoemen?
Vette varkenskop lijkt mij een mooi alternatief ;)

Of is dat escaleren?
pi_204739751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mijn moeder is ook overleden aan kanker. Chemo gehad, ik weet alles van de effecten van prednison. Ik ben geen fan van het prednison roepen maar het heeft niets met mijn moeder of met die van iemand anders te maken. Sterker nog, niemand weet of Poetin prednison krijgt of een ziekte heeft, mischien is hij gewoon lui en vet geworden.
Inderdaad we weten het niet het blijft speculeren. Het enige wat we weten is dat die er de laatste tijd er niet echt goed en vitaal uitzag maar dat kan ook door stress komen enzovoort zat oorzaken.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 00:57:33 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204739757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vette varkenskop lijkt mij een mooi alternatief ;)

Of is dat escaleren?
De relevantie zit hem natuurlijk in hoeverre zijn gedrag deels verklaard kan worden door (mogelijk) gebruik van prednison.
Huilen dan.
pi_204739760
pi_204739761
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:49 schreef ipa84 het volgende:

Maar de hypocritisch van Za neem ik niet echt serieus na zijn opmerkingen over Zelensky zoals dat die een homokontje heeft enzovoort.
Zoiets zou ik nooit zeggen.
Quote me, ik wacht.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 01:01:34 #291
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204739776
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ieder mens wat op dit moment in leven is, is geboren in een tijdperk dat gekenmerkt wordt door Russisch imperialisme en agressie. Het land probeert al sinds 1918 West-Europese landen actief te destabiliseren. Tot de val van het ijzeren gordijn gebeurde dat onder communistische vlag, tegenwoordig woorden zogenaamd "nationalistische" geesteszieken als Baudet voor dat karretje gespannen.
Ieder mens dat op dit moment in leven is, is geboren in een tijdperk van Russisch imperialisme en agressie? De wereldwijde invloed en macht van de Sovjet-Unie is sinds WOII alleen maar afgenomen. In 1991 viel deze zelfs helemaal uit elkaar. Als je de Sovjet-Unie als overwegend Russisch beschouwt, is het Russische grondgebied sindsdien alleen maar afgenomen. Natuurlijk zijn ze de laatste 100 jaar (dat houd ik even aan als maximum voor ieder mens dst op dit moment in leven is) in talrijke gwapende conflicten verzeild geweest, waaronder ook door henzelf gestart.

Maar de wereldwijde invloed van de VS is in diezelfde periode alleen maar gegroeid. Sinds WOII zijn ze zelfs de absolute grootmacht van de wereld (zowel economisch als militair), op eenzame hoogte. Onvergelijkbaar met de rest. Daarbij zijn zij eveneens in talrijke gewapende conflicten verzeild geweest, waaronder ook door henzelf gestart.

Dit is niet om een "goed vs. slecht"-punt te maken. Ik vraag me alleen af hoe je het tijdperk waarin alle mensen die nu leven geboren zijn, kunt typeren als een van "Russische agressie en imperialisme". Wat vormt daarvoor de basis en hoe heeft dat zijn weerslag op alle mensen wereldwijd?
pi_204739791
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De relevantie zit hem natuurlijk in hoeverre zijn gedrag deels verklaard kan worden door (mogelijk) gebruik van prednison.
Praat het maar goed joh, al ver daarvoor had hij dat"gedrag" al, heeft niks met prednison te maken.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204739796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Kanonnenvoer.
[ twitter ]
Dit zijn toch geen separatisten? Die hebben betere wapens en uitrusting.

Dit zijn opgetrommelde reservisten uit Dagestan o.i.d.
Leipe shit ouwe
  zaterdag 14 mei 2022 @ 01:09:28 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_204739821
quote:
Lijkt me geen probleem met een nieuwe regering, eentje die niet zo agressief is en bereid is zijn oorlogsmisdadigers uit te leveren aan een tribunaal. Als dat niet mogelijk is moet Rusland maar lekker wegkwijnen in een hoekje zonder dat er zich nog iemand druk om maakt.
pi_204739835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

Mijn moeder is ook overleden aan kanker. Chemo gehad, ik weet alles van de effecten van prednison.
Jammer om te horen. Dat je desondanks dagelijks dergelijke terminologie moet dulden vind ik bizar.

quote:
Verder is het behoorlijk hypocriet om zonder enige compassie wekenlang bezig te zijn met "er komt een atoombom aan vanuit Rusland omdat jullie escaleren"
Dat zijn berichten uit Rusland zelf, ik post dat met bronvermelding en zie ze ertoe in staat, wat is daar hypocriet aan.
pi_204739839
quote:
Niet. We stellen de tanks op in Polen, de Baltische Staten, Finland en Oekrane en hij zoekt het maar uit,
zie email 27 oktober
  zaterdag 14 mei 2022 @ 01:14:02 #297
6484 ExTec
pi_204739841
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 01:01 schreef Repentless het volgende:
Ieder mens dat op dit moment in leven is, is geboren in een tijdperk van Russisch imperialisme en agressie?
Ja.

Dat jij uit je hoge hoed trekt dat "anderen dat ook doen, de VS", en "dat het nooit heeft geleid tot een arbitraire bezetting van een arbitrair west-europees land", of "dat het blijkbaar geen weerslag heeft gehad op niet nader gedefinieerde "mensen", "wereldwijd"", of dat "rus in vergelijking met de USSR minder grond heeft", veranderd niet dat er sprake is van rus imperialisme en agressie.
pi_204739847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kwam toevallig net dit filmpje tegen. Elbit Systems heeft een Super High Explosive Artillery Projectile ontwikkeld die lethal is in een gebied van 7000m2 in tegenstelling tot normale artillery voor 1100m2
Maakt niet uit waar je bent in dat 7000m2 gebied, je bent gewoon dood. Tegen zulke wapens doe je helemaal niets met je human waves van honderden Russen die naar voren stormen, ook niet als het allemaal kleinere groepjes van een paar man zijn.

(spring naar 1:00)
Damn, dus dat stof op 0:37 is van de impact van schrapnel/kogels?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 01:15:42 #299
117098 Hathor
Effe niet
pi_204739849
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:58 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Het kan ook nog het Oprah Winfrey effect zijn.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 01:18:12 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 14 mei 2022 @ 01:40:11 #301
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204739945
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 00:59 schreef Za het volgende:

[..]
Zoiets zou ik nooit zeggen.
Quote me, ik wacht.
We wachten nog op die nukes het is onderhand de 14de. Lijkt me slim als jij je snaveltje houdt tot je een keer gelijk hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')