abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204738384
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:26:59 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738399
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Vraag me af of dat nu nog zin heeft. Hij zal sterven als martelaar in dat geval. Maar logica faalt wel vaker als voorspeller van Poetins acties dus ik hoop dat Zelensky zijn thee niet onbewaakt laat staan.
Ja eens met dat hij direct een martelaar zou zijn en dat risico heeft ie zeker aan het begin ook bewust genomen. Dat maakt hem onder meer ook tot een legendarische president.

Maar ik denk niet dat Zelensky nu nog in kringen van Russische spionnen verkeert, zoals het andersom ook momenteel niet mogelijk is Poetin te doden.

Maar goed, wat weet ik ervan.
pi_204738425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
In en uit stelling gaan. Dat verhaal van die Trent is leuk maar dat gaat met getrokken artillerie niet werken of je moet ze al ergens in stelling hebben staan en maar hopen dat jij degene bent die mag gaan vuren.
Daar hebben ze dus idd een MO omheen gebouwd, incl. software, en een app :') die je gewoon uit de appstore haalt, en jou afhankelijk van wat voor type geschut jij hebt, de juiste cordinaten doorgeeft.

https://inforesist.org/ka(...)artillerii-v-40-raz/
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:31:22 #155
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204738437
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jij verwacht dat ze hem te grazen zullen nemen?

Daar hield ik eigenlijk geen rekening meer mee, maar dat is wellicht erg naef
Za mag die dagelijkse toespraken dan belachelijk vinden, Oekraners putten er veel moed uit. Dat weten de Russen ook. Dus is hij nog steeds niet veilig. Als hij al een toespraak buiten houdt, zie je ook aan de randen van het scherm beveiligers lopen. Zie je die niet, dan is de achtergrond geprojecteerd.
Dat er een prijs op zijn hoofd staat, is vrijwel zeker.
  Forum Admin vrijdag 13 mei 2022 @ 22:32:17 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204738452
Jongons als ik dit zo teruglees.. Mag het iets meer op de inhoud en wat minder op de man? En als je het niet door de beugel vindt kunnen, dan een tr of melding in nws fb.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:33:09 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:30 schreef ExTec het volgende:
Daar hebben ze dus idd een MO omheen gebouwd, incl. software, en een app :') die je gewoon uit de appstore haalt, en jou afhankelijk van wat voor type geschut jij hebt, de juiste cordinaten doorgeeft.

https://inforesist.org/ka(...)artillerii-v-40-raz/
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik met in en uit stelling gaan bedoel... Dat staat compleet los van die MO van ze. Wijs maar aan waar het over getrokken geschut en het in stelling brengen gaat. Dit verhaal gaat alleen over een hele snelle firing solution wat wij hier in het westen ook gewoon kunnen, wees maar niet bang. En dat probeert die andere artillerist in die draad ook uit te leggen.

Shoot and scoot.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:33:55 #159
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204738478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik haal even een eerdere post aan uit het vorige topic:
--
Het heeft nogal wat geopolitieke implicaties. Als we het doodsimpele "if you're not with us, you're against us" m.b.t. Afghanistan/Irak nog eens aanhalen: wanneer China of Rusland had besloten om naast het afkeuren van de invasies actief de Taliban of Saddam Hussein te gaan bewapenen om ze te helpen hun land te verdedigen, zouden ze dus duidelijk partij kiezen. De enige conclusie voor de VS zou dan zijn dat ze "against us" zijn, "harbouring or aiding terrorists" en dus een directe vijand vormen.
--

In tegenstelling tot landen als Duitsland, Finland, Nederland en Zwitserland speelt de betrokkenheid van de VS in een conflict als dit een cruciale rol voor het verloop en de eventuele uitkomst. Met hun militaire inlichtingen en wapenleveringen maken ze het verschil. Wanneer China en Rusland de Taliban of Saddam Hussein op die manier hadden bijgestaan, waren die oorlogen ook anders verlopen. De uitkomst had nog steeds hetzelfde kunnen zijn, echter is het vrij waarschijnlijk dat het aantal doden dan nog veel hoger zou zijn en de grootste kernmachten ter wereld lijnrecht tegenover elkaar stonden. Met daarbij het risico op een nog veel grootschaliger conflict.
Ja en dan doet het er nog niets toe. Er staan een hoop woorden hier boven maar het zegt niets. Het maakt voor het argument 0 uit of de hulp cruciaal is of niet.

En Rusland is nu de vijand en China wordt het.

En zal ik je een geheimpje vertellen Rusland steunde Irak en (later) de taliban. Maar de overmacht maakte dat het weinig uit maakte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204738518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Za mag die dagelijkse toespraken dan belachelijk vinden, Oekraners putten er veel moed uit. Dat weten de Russen ook. Dus is hij nog steeds niet veilig. Als hij al een toespraak buiten houdt, zie je ook aan de randen van het scherm beveiligers lopen. Zie je die niet, dan is de achtergrond geprojecteerd.
Dat er een prijs op zijn hoofd staat, is vrijwel zeker.
Ja, dat ultrasnelle wandelen buiten met gestreste beveiligers was mij zelfs opgevallen.

Laten we hopen dat hij en zijn familie er doorheen komen.
pi_204738532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik met in en uit stelling gaan bedoel... Dat staat compleet los van die MO van ze.
Ja, dat leg je toch uit?

quote:
Een self propelled gun rij je in stelling en je kunt binnen 30 seconden vuur afgeven. Bij getrokken geschut duurt dat veel langer, zeker als je in wat beroerd terrein staat, dat ding moet je inrijden, afkoppelen, stempelen, waterpassen etc. En als je weer weg moet gaat daar omgekeerd net zoveel tijd overheen.
Ik vroeg je slechts of je de thread had gelezen, want de takeaway is de innovatieve software.

Jij verzand weer in snel je voet er onder schuiven: maar wij kunnen dat ook zo snel, bla bla bla ;)
pi_204738548
twitter
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:40:16 #163
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738555
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij zegt:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Leef je uit. Educate yourself.
"Educate yourself", hou toch op man. :') En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.

Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:42:18 #164
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738581
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ah, ja die keer dat Napoleon in Moskou was, ik weet het nog goed. Waar was jij... Lekker relevant ook in deze eeuw.
Alsjeblieft zeg. Ik reageer op de stelling "sinds mensenheugenis".
pi_204738593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:39 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En wij maar denken en verteld worden dat het Russen zijn. Blijkt ineens dat Rusland daar heel anders over denkt. Grappig.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:44:48 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204738609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wij maar denken en verteld worden dat het Russen zijn. Blijkt ineens dat Rusland daar heel anders over denkt. Grappig.
Rechtsomkeert en sterven voor de baas.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:44:57 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204738612
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:39 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
twitter

Ghehe, Rusland denkt ook van 'jullie zijn pionnen om gebied van andere landen te stelen, binnen Rusland hebben we niets aan jullie en zijn jullie enkel een last'

Maar betekent dit nu dat ze klem zitten tussen het oprukkende Ukrainse leger en het Russische leger die de grens bewaakt?

[ Bericht 23% gewijzigd door slashdotter3 op 13-05-2022 22:52:35 ]
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:46:56 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738625
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:38 schreef ExTec het volgende:

Ja, dat leg je toch uit?

Ik vroeg je slechts of je de thread had gelezen, want de takeaway is de innovatieve software.

Jij verzand weer in snel je voet er onder schuiven: maar wij kunnen dat ook zo snel, bla bla bla ;)
Zucht.... Als je binnen 5 seconden een firing solution hebt maar vervolgens duurt het een kwartier voordat je een schot kunt afgeven heb je er niet zoveel aan. Daarnaast flikkert er binnen een paar minuten counter battery fire op je dak dus je kunt nooit op tijd weg zijn.

Maar goed, ik begrijp echt niet wat voor punt je nou eigenlijk wil maken aangezien ik specifiek begon over de getrokken artillerie, jij komt in een keer met allerlei dingen aan die daar geen reet mee te maken hebben zoals handige apps die snel een firing solution geven... Die app gaat je howitzer iig niet in stelling zetten...

Is dit gewoon om maar wat te zeuren te hebben ofzo?

Overigens ken je "Fancy Bear" (2014) nog?

quote:
Russian hackers tracked Ukrainian artillery units using Android implant: report

WASHINGTON (Reuters) - A hacking group linked to the Russian government and high-profile cyber attacks against Democrats during the U.S. presidential election likely used a malware implant on Android devices to track and target Ukrainian artillery units from late 2014 through 2016, according to a new report released Thursday.

The malware was able to retrieve communications and some locational data from infected devices, intelligence that would have likely been used to strike against the artillery in support of pro-Russian separatists fighting in eastern Ukraine, the report from cyber security firm CrowdStrike found.

The findings are the latest to support a growing view among Western security officials and cyber security researchers that Russian President Vladimir Putin has increasingly relied on hacking to exert influence and attack geopolitical foes.

The hacking group, known commonly as Fancy Bear or APT 28, is believed by U.S. intelligence officials to work primarily on behalf of the GRU, Russia’s military intelligence agency.

Both the CIA and FBI believe that Fancy Bear and other Russian hackers were responsible for hacks during the election that were intended to help President-elect Donald Trump defeat Hillary Clinton, according to two senior government officials.

Russia has repeatedly denied hacking accusations, and Trump has also dismissed the assessments of the U.S. intelligence community.

The malware used to track Ukrainian artillery units was a variant of the kind used to hack into the Democratic National Committee, CrowdStrike co-founder Dmitri Alperovitch said in an interview. That link, in addition to the high rate of losses sustained by the type of Ukrainian artillery units targeted by hackers, creates high confidence that Fancy Bear was responsible for the implant, he said.

“This cannot be a hands-off group or a bunch of criminals, they need to be in close communication with the Russian military,” Alperovitch said.

The implant leveraged a legitimate Android application developed by a Ukrainian artillery officer to process targeting data more quickly, CrowdStrike said.

Its deployment “extends Russian cyber capabilities to the front lines of the battlefield”, the report said, and “could have facilitated anticipatory awareness of Ukrainian artillery force troop movement, thus providing Russian forces with useful strategic planning information”.

Downloads of the legitimate app were promoted on pages used by Ukrainian artillery on vKontakte, a Russian social media website, CrowdStrike said. There is no evidence the application was made available in the Android app store, limiting its distribution, the firm said.

The implant used on the legitimate app appears to be the first observed case of Fancy Bear malware used on the Android platform, according to the report.
Reuters
pi_204738633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ghehe, Rusland denkt ook van 'jullie zijn pionnen om gebied van andere landen te stelen, binnen Rusland hebben we niets aan jullie en zijn jullie enkel een last'
Die kunnen als illustratie bijgevoegd worden voor het begrip "useful idiots".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2022 22:47:56 ]
pi_204738640
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Educate yourself", hou toch op man. :') En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.
Dus de doelpaal is verschoven van grofweg: "rusland heeft nooit in europa gevochten!" naar: "Maar ze waren nooit de aanstichter!"?

En ze hebben aardig aan de stok gehad met Zweden. Weet jij zeker dat het altijd Zweden is geweest dat de aanstichter was? :)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:48:26 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204738644
Kanonnenvoer.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:48:28 #172
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204738645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, dat ultrasnelle wandelen buiten met gestreste beveiligers was mij zelfs opgevallen.

Ja, of hij staat ergens in het holst van de nacht op een vast punt, bij een terras of zo. Ik denk dat Oekraners dan wel herkennen waar hij is, maar daar staat hij bijna stil.
Als hij een hele ris mensen al dan niet posthuum wil eren, doet hij dat met een auto-cue in een kantoorsetting.
pi_204738659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Thanks. O+
Vooral omdat ik geen benul heb hoe het allemaal op de grond werkt. Troepenverplaatsingen ed snap ik wel, maar bijvoorbeeld precies welke soort artillerie werkt voor een precieze strategie en hoe het werkt ontgaat me.

Is leerzaam dit, doet me denken aan toen ik nog bij de marine zat en een officier en professor van het KIM een avond lang uitlegde hoe in WOII schepen hun doelen konden bepalen en raken terwijl ze geen visueel zicht hadden. Bijzonder interessant vind ik dat.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204738672
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Tja, de gestresste beveiligers lijkt mij normaal gegeven de situatie, die zouden liever zien dat hij geen voet buiten zet, natuurlijk, maar dat zal Zelensky niet accepteren.

Voorlopig is hij er nog steeds en ik kan mij nog herinneren dat bij het begin van de oorlog heel veel mensen met grote zekerheid wisten te melden dat Zelensky binnen een week dood zou zijn.
pi_204738680
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:46 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, ik begrijp echt niet wat voor punt je nou eigenlijk wil maken aangezien ik specifiek begon over de getrokken artillerie, jij komt in een keer met allerlei dingen aan die daar geen reet mee te maken hebben
Ja, ik reageerde ook niet specifiek op wat je schreef, was benieuwd of je dat artikel had gelezen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')