quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland bedreigen, het Verenigd Koninkrijk bedreigen, Ierland bedreigen, Frankrijk bedreigen. Is Nederland soms te min voor kabouter prednisonplofkop of zijn talkshowwappies om te bedreigen?
Zie, ik wist wel dat ik er een paar vergeten wasquote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alle landen die aangeduid zijn als niet-Rusland vriendelijk wat op neer komt alle landen die sancties hebben ingesteld.
Het zijn er inmiddels zo veel dat het welhaast onmogelijk is er níet een paar te vergeten.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie, ik wist wel dat ik er een paar vergeten was
Maar de toegang tot de Zwarte Zee heeft niets met de NAVO te maken maar alles met het verdrag van Montreux wat nogal wat ouder is dan de NAVO, dat dateert van 1936, namelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is al de toegang tot de Black Sea verloren dankzij NATO lid Turkey.
En dankzij Finland's toetreding tot NATO gaan ze mogelijk ook de Baltic Sea toegang tot Kalingrad verliezen.
https://www.newsweek.com/(...)ssia-estonia-1706293
Finland Joining NATO Will Help Bloc Control Baltic Sea: Officials
Pas maar op, die kleine tactische kernbom was nog maar het begin van de niet waargemaakte dreigementen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jeetje Za, wat stel je voor dat we daar aan doen? Ik begin nu wel in paniek te raken van al je berichten hier.
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wilt nu serieus de definitie van "sinds mensenheugenis" gaan bediscussiëren? Als iemand zegt: "we kunnen al sinds mensenheugenis vuur maken", stel jij daarop dan de vraag: "herinner jij je nog dat een holbewoner door een tak op een stukje hout te draaien voor het eerst vuur maakte?"
Dat hoop ik toch niet?
Het lijkt me handiger dat je de hele context quote in plaats van 1 zinnetje en daar dan weer je eigen conclusie aan verbindt die je aan mij toeschrijft.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus ze zijn geen probleem voor de europese vrede geweest, omdat het ze nog nooit gelukt is om ons te overheersen?
Dat ze het probeerden lijkt me ook een probleem.
Als Rusland zo doorgaat eindigen ze nog meer geisoleerd dan Noord Korea. En dat land kiest er zelf voor.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn er inmiddels zo veel dat het welhaast onmogelijk is er níet een paar te vergeten.
Wil jij die arme oude man een beetje zijn oude dag gunnen?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland bedreigen, het Verenigd Koninkrijk bedreigen, Ierland bedreigen, Frankrijk bedreigen. Is Nederland soms te min voor kabouter prednisonplofkop of zijn talkshowwappies om te bedreigen?
Laten we er daarom maar terminaleplofkop van maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:41 schreef Barbusse het volgende:
Aan de term prednisonplofkop wordt trouwens aanstoot genomen door mensen in dit topic. Laten we de boel aub niet escaleren.
Er zijn maar weinig mensen op deze wereld rijker dan die capo di tutti capi van de Russische maffia.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wil jij die arme oude man een beetje zijn oude dag gunnen?
Dat de Finse snipers deze lui maar lekker kapot schieten.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland heeft al bekend gemaakt wat ze willen doen om Finland te straffen:
[..]
Of sinds mensen heugenis is zolang mensen er herinneringen aan hebben, en dan is de recente lijst van agressie van rus richting Europa hier meermaals de revue gepasseerd,quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wilt nu serieus de definitie van "sinds mensenheugenis" gaan bediscussiëren? Als iemand zegt: "we kunnen al sinds mensenheugenis vuur maken", stel jij daarop dan de vraag: "herinner jij je nog dat een holbewoner door een tak op een stukje hout te draaien voor het eerst vuur maakte?"
Dat hoop ik toch niet?
Geld maakt de rijkste man nog niet gezondquote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen op deze wereld rijker dan die capo di tutti capi van de Russische maffia.
Heeft die man ook een scenario bedacht voor als Rusland moet terugtrekken?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:47 schreef TLC het volgende:
Hoofd Oekraïense militaire inlichtingendienst: oorlog eind dit jaar voorbij
De oorlog in Oekraïne gaat van Oekraïense kant zo goed, dat die eind dit jaar voorbij is, verwacht Kyrylo Boedanov, het hoofd van de Oekraïense militaire intelligentiedienst.
De oorlog zal in augustus een keerpunt bereiken, zegt hij in een interview met Sky News. Het is volgens de nieuwszender de meest optimistische en precieze voorspelling van een hoge Oekraïense functionaris sinds het begin van de oorlog.
Hij zegt dat de Russische tactiek sinds de focus op het oosten van het land niet veranderd is en dat het land grote verliezen lijdt. Over slachtoffers aan Oekraïense zijde sprak hij niet.
Boedanov was ook al een van de eersten die zich aan een voorspelling durfden te wagen over het uitbreken van de oorlog en kreeg daarin gelijk. Nu zegt hij zeker te zijn over het einde van de oorlog. Volgens hem is Rusland minder krachtig dan het lijkt. Hij noemt het Russische leger een "horde mensen met wapens".
(liveblog nos)
Lijkt me sterk dat Poetin hulp heeft gevraagd aan andere landen..quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:23 schreef Maron het volgende:
Misschien off -topic, maar heeft er nog iemand iets gehoord over de “ toespraak/ hulpvraag “ van Poetin over de bosbranden in Siberië ?
Dat dit de hele wereld aangaat is natuurlijk duidelijk, maar ik kan eigenlijk geen reacties uit andere landen vinden..
Lekker laten fikken zou ik zeggen, hopelijk zien meer en meer Russen daardoor hoe weinig ze waard zijn voor hem.quote:Putin demands action on Siberia forest fires threatening lives and economy
LONDON, May 10 (Reuters) - Russian President Vladimir Putin told regional officials on Tuesday to deal with forest fires in Siberia and said there could be no repeat of last year's fire season, the worst on record.
In an online meeting shown on state TV, Putin said the blazes were causing significant material damage and posing a threat to life, the environment and the economy.
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we er daarom maar terminaleplofkop van maken.
Finland heeft al sinds de jaren 40 hun hele defensie gericht op verdediging tegen een Russische inval. Daarnaast hebben ze een verdedigingspact met Zweden, Noorwegen en Denemarken, soortgelijk aan Nato's artikel 5. 2 ervan zijn lid van Nato. Rusland gaat militair echt niks voor elkaar krijgen daar.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat de Finse snipers deze lui maar lekker kapot schieten.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Iemand doet de bewering "sinds mensenheugenis". Ik geloof dat er toch wel een algemeen aanvaarde consensus is over wat dat begrip inhoudt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Je zit je zelf vreselijk vast te bijten op de interpretatie van een enkel woord om maar niet in te gaan op de strekking, en dan ga je tof doen als ik hetzelfde doe. Jij grapjas.
Of de meer politieke correcte term vochtvasthoudendeplofkop. Maar op 9 mei zag hij er gewoon niet goed uit het is gewoon echt een gebroken man geworden. Of het door zijn ziekte komt waar veel speculatie over is of door de stress niemand die het weet. Maar ik denk dat hij gewoon weet dat de invasie op Oekraïne gewoon een fout is en dat hij weet dat het voor hem niet goed afloopt vroeg of laat.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Ik hoop dat het diner van Frans Timmermans-achtige proporties u goed gesmaakt heeft, meneer de steeds corpulenter wordende president!"
Vanuit historisch perspectief wel. Vanuit hedendaags perspectief niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:22 schreef Repentless het volgende:
Of vormen de Fransen dan ook al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |