Artillerie is voor artilleristen, da's een speciaal volkquote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vooral omdat ik geen benul heb hoe het allemaal op de grond werkt. Troepenverplaatsingen ed snap ik wel, maar bijvoorbeeld precies welke soort artillerie werkt voor een precieze strategie en hoe het werkt ontgaat me.
Is leerzaam dit, doet me denken aan toen ik nog bij de marine zat en een officier en professor van het KIM een avond lang uitlegde hoe in WOII schepen hun doelen konden bepalen en raken terwijl ze geen visueel zicht hadden. Bijzonder interessant vind ik dat.
"De doelpalen verschuiven" is wel een stokpaardje van je, ik ben het al vaker tegengekomen. Het slaat alleen nergens op, want je schrijft mij beweringen toe die ik helemaal niet heb gedaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus de doelpaal is verschoven van grofweg: "rusland heeft nooit in europa gevochten!" naar: "Maar ze waren nooit de aanstichter!"?
En ze hebben aardig aan de stok gehad met Zweden. Weet jij zeker dat het altijd Zweden is geweest dat de aanstichter was?
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Artillerie is voor artilleristen, da's een speciaal volk
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen Rusland heeft in ''de mensen die wel helpen'' hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dit denk ik ook, die krijgen bewust oude zooi. Er is genoeg in Rusland
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dit denk ik ook, die krijgen bewust oude zooi. Er is genoeg in Rusland
Dan snap ik niet wat je punt precies was?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
"De doelpalen verschuiven" is wel een stokpaardje van je, ik ben het al vaker tegengekomen. Het slaat alleen nergens op, want je schrijft mij beweringen toe die ik helemaal niet heb gedaan.
Vertel, waar zeg ik dat Rusland nooit in Europa heeft gevochten? Waar zeg ik dat ze nooit de aanstichter van een oorlog waren?
Wat bedoel je daar dan mee?quote:De geschiedenisboeken die ik heb gelezen, gingen vooral over de Romeinse, Frankische, Spaanse, Napoleontische en Duitse overheersing en oorlogen in Europa.
Prima, maar wat bedoel je dan wel?quote:Maar dat bedoel ik niet hoor!
Ik denk dat Rusland geen enkele eenheid vertrouwd in hun leger, Russisch of niet. Met hun 'political officers'.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen Rusland heeft in ''de mensen die wel helpen'' hebben.
Initieel snel gelezen, niet heel kritisch.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:52 schreef ExTec het volgende:
Ja, ik reageerde ook niet specifiek op wat je schreef, was benieuwd of je dat artikel had gelezen
Poetin heeft nog een soort van privé leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland geen enkele eenheid vertrouwd in hun leger, Russisch of niet. Met hun 'political officers'.
Ga lekker PMen samen ofzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Initieel snel gelezen, niet heel kritisch.![]()
Herinner jij je nog dat Napoleon in Rusland stond dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Ik reageer op de stelling "sinds mensenheugenis".
Ja, maar zijn dat echt militairen met bijbehorende uitrusting, of zijn dat niet meer goed bewapende FSB en ordetroepen? Voor zover ik weet het laatste, maar corrigeer me als ik fout zit.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Poetin heeft nog een soort van privé leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.
Ieder mens wat op dit moment in leven is, is geboren in een tijdperk dat gekenmerkt wordt door Russisch imperialisme en agressie. Het land probeert al sinds 1918 West-Europese landen actief te destabiliseren. Tot de val van het ijzeren gordijn gebeurde dat onder communistische vlag, tegenwoordig woorden zogenaamd "nationalistische" geesteszieken als Baudet voor dat karretje gespannen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Educate yourself", hou toch op man.En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.
Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
Nou daar zullen ze van wakker liggen hoorquote:
Finland zegt lekker boeien want ze nemen nog geen 10% van hun energie af van Rusland en ze hebben al een backup plan via oa Zweden. Next.quote:
Dat zijn deze:quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Poetin heeft nog een soort van privé leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.
Zelf-sanctionering moedigen wij hier alleen maar aan.quote:
Is Pruisen Oost Europa?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Educate yourself", hou toch op man.En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.
Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:48 schreef Perrin het volgende:
Haringen in een tonnetje die Russische vloot in de Zwarte Zee.
[ twitter ]
Als ik dat equipment gedeelte lees zijn die niet echt geschikt voor een all-out war. Ze zullen zeker wel goed getrained zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zijn deze:
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Russia
Schrikken hoor. Past goed bij die kleine tactische kernbom die ze gisteren hebben gegooid.quote:
Dat laatste, plus die zitten voornamelijk in en rond Moskou en St petersburg.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, maar zijn dat echt militairen met bijbehorende uitrusting, of zijn dat niet meer goed bewapende FSB en ordetroepen? Voor zover ik weet het laatste, maar corrigeer me als ik fout zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |