abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204738684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Vooral omdat ik geen benul heb hoe het allemaal op de grond werkt. Troepenverplaatsingen ed snap ik wel, maar bijvoorbeeld precies welke soort artillerie werkt voor een precieze strategie en hoe het werkt ontgaat me.

Is leerzaam dit, doet me denken aan toen ik nog bij de marine zat en een officier en professor van het KIM een avond lang uitlegde hoe in WOII schepen hun doelen konden bepalen en raken terwijl ze geen visueel zicht hadden. Bijzonder interessant vind ik dat.
Artillerie is voor artilleristen, da's een speciaal volk ;)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:53:22 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204738691
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus de doelpaal is verschoven van grofweg: "rusland heeft nooit in europa gevochten!" naar: "Maar ze waren nooit de aanstichter!"?

En ze hebben aardig aan de stok gehad met Zweden. Weet jij zeker dat het altijd Zweden is geweest dat de aanstichter was? :)
"De doelpalen verschuiven" is wel een stokpaardje van je, ik ben het al vaker tegengekomen. Het slaat alleen nergens op, want je schrijft mij beweringen toe die ik helemaal niet heb gedaan.

Vertel, waar zeg ik dat Rusland nooit in Europa heeft gevochten? Waar zeg ik dat ze nooit de aanstichter van een oorlog waren?
pi_204738692
twitter
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
Kanonnenvoer.
[ twitter ]
Dit denk ik ook, die krijgen bewust oude zooi. Er is genoeg in Rusland
Vakman pur sang
pi_204738713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Artillerie is voor artilleristen, da's een speciaal volk ;)
:D
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204738714
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen Rusland heeft in ''de mensen die wel helpen'' hebben.
pi_204738733
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
twitter
pi_204738735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
"De doelpalen verschuiven" is wel een stokpaardje van je, ik ben het al vaker tegengekomen. Het slaat alleen nergens op, want je schrijft mij beweringen toe die ik helemaal niet heb gedaan.

Vertel, waar zeg ik dat Rusland nooit in Europa heeft gevochten? Waar zeg ik dat ze nooit de aanstichter van een oorlog waren?
Dan snap ik niet wat je punt precies was?

Je zegt wel dit:

quote:
De geschiedenisboeken die ik heb gelezen, gingen vooral over de Romeinse, Frankische, Spaanse, Napoleontische en Duitse overheersing en oorlogen in Europa.
Wat bedoel je daar dan mee?

Want alleen maar constant antwoorden:

quote:
Maar dat bedoel ik niet hoor! *)
Prima, maar wat bedoel je dan wel?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204738749
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen Rusland heeft in ''de mensen die wel helpen'' hebben.
Ik denk dat Rusland geen enkele eenheid vertrouwd in hun leger, Russisch of niet. Met hun 'political officers'.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:00:07 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738776
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland geen enkele eenheid vertrouwd in hun leger, Russisch of niet. Met hun 'political officers'.
Poetin heeft nog een soort van privé leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.
pi_204738780
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Initieel snel gelezen, niet heel kritisch. ;)
Ga lekker PMen samen ofzo.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:01:51 #187
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204738783
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Alsjeblieft zeg. Ik reageer op de stelling "sinds mensenheugenis".
Herinner jij je nog dat Napoleon in Rusland stond dan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204738806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Poetin heeft nog een soort van privé leger die hem moet beschermen. Die zal die wel vertrouwen, zijn ook de best betaalde mensen in de overheid. Die vallen volgens mij ook niet onder het leger maar onder de politie/geheime dienst als ik het goed heb.
Ja, maar zijn dat echt militairen met bijbehorende uitrusting, of zijn dat niet meer goed bewapende FSB en ordetroepen? Voor zover ik weet het laatste, maar corrigeer me als ik fout zit.
pi_204738812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Educate yourself", hou toch op man. :') En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.

Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
Ieder mens wat op dit moment in leven is, is geboren in een tijdperk dat gekenmerkt wordt door Russisch imperialisme en agressie. Het land probeert al sinds 1918 West-Europese landen actief te destabiliseren. Tot de val van het ijzeren gordijn gebeurde dat onder communistische vlag, tegenwoordig woorden zogenaamd "nationalistische" geesteszieken als Baudet voor dat karretje gespannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 13-05-2022 23:14:15 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  FOK!Fotograaf vrijdag 13 mei 2022 @ 23:04:27 #191
364681 over_hedge
pi_204738815
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:03 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Nou daar zullen ze van wakker liggen hoor
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204738822
quote:
[ twitter ]
Finland zegt lekker boeien want ze nemen nog geen 10% van hun energie af van Rusland en ze hebben al een backup plan via oa Zweden. Next.
pi_204738824
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat zijn deze:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Guard_of_Russia
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:06:25 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204738833
quote:
[ twitter ]
Zelf-sanctionering moedigen wij hier alleen maar aan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204738834
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:05 schreef Barbusse het volgende:

Next.
To be continued.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:06:45 #196
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204738836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Educate yourself", hou toch op man. :') En dan met een lijst komen van oorlogen waarin Rusland is/was verwikkeld. Dat is dus geen lijst met oorlogen waarvan Rusland steeds de aanstichter was, maar een opsomming van alle oorlogen waar ze deelgenoot in waren.

Ik zeg toch niet dat Rusland geen oorlogen heeft gevoerd? Vrijwel alle landen zijn in de geschiedenis talloze keren met elkaar in oorlog geweest. De kaart met landsgrenzen wordt ook continu hertekend. Het gaat om de bewering dat Rusland "een kankergezwel is dat sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede". Dit terwijl er nog nooit een Russische overheersing in West-Europa is geweest en hun territorium nooit verder is gekomen dan Oost-Europa.
Is Pruisen Oost Europa?
Is Oost Duitsland Oost Europa?

Ligt westelijker dan Italië en Oostenrijk.
Overigens hebben de Russen ook in Parijs gestaan. En lijken ze al eeuwen of incompetente of moorddadige leiders te kiezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:07:49 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204738847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:48 schreef Perrin het volgende:
Haringen in een tonnetje die Russische vloot in de Zwarte Zee.
[ twitter ]
twitter

Dat is wel gamechanging nieuws

Blue Spear is de meest geavanceerde anti ship missile ter wereld. Met een AI die in complexe situaties (zoals een oorlogschip die tussen andere schepen zit verstopt) toch z'n doel weet te vinden. De basis versie heeft al een mega range van 290km en ze hebben er ook een 400km variant. Daarmee kan je schepen en duikboten zelfs in een 'veilige' Russische haven opblazen.

Een duikboot op zee uitschakelen gaat niet lukken maar als ze in de haven bevoorraad worden zijn ze natuurlijk sitting ducks

Als er genoeg missiles in zo'n 'Blue Spear 5G SSM missile system' zitten dan kunnen ze de hele Black Sea vloot oprollen

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 13-05-2022 23:22:09 ]
pi_204738850
quote:
Als ik dat equipment gedeelte lees zijn die niet echt geschikt voor een all-out war. Ze zullen zeker wel goed getrained zijn.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:09:24 #199
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204738861
quote:
[ twitter ]
Schrikken hoor. Past goed bij die kleine tactische kernbom die ze gisteren hebben gegooid.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204738862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, maar zijn dat echt militairen met bijbehorende uitrusting, of zijn dat niet meer goed bewapende FSB en ordetroepen? Voor zover ik weet het laatste, maar corrigeer me als ik fout zit.
Dat laatste, plus die zitten voornamelijk in en rond Moskou en St petersburg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')