Dat hebben ze een paar dagen geleden toch al gedaan? Huh?quote:
Biden moest er ook nog voor tekenenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hebben ze een paar dagen geleden toch al gedaan? Huh?
Macron is een Poetinversteher.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
Misschien had clown putin dan geen landjepik moeten spelen, like it's 1940.
[ twitter ]
Denk niet dat er sprake kan zijn van versoepeling, of hulp zolang clown in het kremlin zit.
En het simpele feit dat clown z'n "grote rijk" niet van oceaan tot oceaan rijkt is al een vernedering voor hem, dus ik zie weinig uitwegen.
Ik had wat boudere acties van em verwacht. Je hebt je 2de presidentschap op zak, dus wat let je.quote:
Dit zijn natuurlijk niet volledig onredelijke uitspraken van Macron. Had wel een stukje steviger gekund natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Denk niet dat er sprake kan zijn van versoepeling, of hulp zolang clown in het kremlin zit.
En het simpele feit dat clown z'n "grote rijk" niet van oceaan tot oceaan rijkt is al een vernedering voor hem, dus ik zie weinig uitwegen.
Ooh. Alleen de handtekening ontbrak nogquote:
Eens. Maar gezien de materie, denk ik niet dat we het e.e.a. af kunnen laten hangen van wat grootheidswaanzinnige clown putin allemaal als een vernedering beschouwd.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk niet volledig onredelijke uitspraken van Macron. Had wel een stukje steviger gekund natuurlijk
Wat versta je precies onder 'vernederen'?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Maar gezien de materie, denk ik niet dat we het e.e.a. af kunnen laten hangen van wat grootheidswaanzinnige clown putin allemaal als een vernedering beschouwd.
Nu sancties opheffen = de tank fabrieken gaan weer draaien en binnen 4 jaar zijn we weer terug bij af.
Ik ben helemaal voor, idd unlike Versaille, rus niet nodeloos vernederen. Maar laten we niet doen alsof dat niet begint bij dat putin het veld ruimt.
Stoppen met die tractor grappen de hele tijd?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder 'vernederen'?
Waar is de originele speech van Macron, want een simpele Engelse tweet met vooral veel anti-eu reacties eronder, maakt dit een beetje dubieus.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Klopt en dan staat er een heel ander leger want dit laat Putinniet nog eens gebeuren en dan stoot oe ge;ijk door naar Bulgarije en Servie en Griekenlandquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:45 schreef ExTec het volgende:
[.
Nu sancties opheffen = de tank fabrieken gaan weer draaien en binnen 4 jaar zijn we weer terug bij af.
Zit best een kern van waarheid in die uitspraken imo. Hij zal ze ook een hoop genuanceerder bedoelen dan enkel die ene zin.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dat hij een land in puin schiet, stukken bezet, voor duizenden doden zorgt, honderdduizenden deporteert, voor vele miljarden schade toebrengt en Rusland heeft getransformeerd in een fasisctisch en oorlogszuchtig land is allemaal leuk en aardig, maar we moeten wel rekening houden met zijn tere gevoelens.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
Komt het eigenlijk vaker voor op het toneel van de internationale politiek dat er mensen zijn die 'niet vernederd' mogen worden?
Zoals Versailles, herstelbetalingen die er zo zwaar inhakken dat zelf gradueel herstel van de economie niet mogelijk is, ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder 'vernederen'?
Oh dat absoluut. Ik bedoelde met name dat Rusland niet volledig naar de 16e eeuw gestraft hoeft te worden, daar schiet uiteindelijk niemand iets mee op. Maar stevig straffen, uiteraard. Generaties die nu geboren worden hoeven er echter niet over dertig jaar nog onmogelijk veel last van te hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Maar gezien de materie, denk ik niet dat we het e.e.a. af kunnen laten hangen van wat grootheidswaanzinnige clown putin allemaal als een vernedering beschouwd.
Ik ben helemaal voor, idd unlike Versaille, rus niet nodeloos vernederen. Maar laten we niet doen alsof dat niet begint bij dat putin het veld ruimt.
Mja, die wederopbouw van Oekraïne gaat zichzelf niet betalen natuurlijk. We horen ook van Rusland hoe fantastisch de economie het wel niet doet, dus die kunnen dat prima dragenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals Versailles, herstelbetalingen die er zo zwaar inhakken dat zelf gradueel herstel van de economie niet mogelijk is, ofzo.
Qua strategie kan ik het niet begrijpen. Dit is verspilling van je mogelijkheden terwijl feitelijk het gebied omsingeld is. Het is vervelend at ze zitten, maar niet van heel groot strategisch belang om daadwerkelijk zoveel explosieven er feitelijk aan te verspillen.quote:Aviation conducted 34 sorties against Azovstal in last 24 hours, including 8 sorties of strategic bombers. Also naval artillery, MLRS, UR-77 and tanks shelling the territory of the plant
Aangezien ze toch in kelders zitten...kan je die beter niet vol pompen met water ?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:05 schreef Bensel het volgende:
Gekopieerd van liveuamap:
[..]
Qua strategie kan ik het niet begrijpen. Dit is verspilling van je mogelijkheden terwijl feitelijk het gebied omsingeld is. Het is vervelend at ze zitten, maar niet van heel groot strategisch belang om daadwerkelijk zoveel explosieven er feitelijk aan te verspillen.
De Russen zullen wel op het wappie gedeelte van twitter hebben gezien dat er veel wappieënde Nederlanders zijn die niks liever willen dan dat deze mensen een zo pijnlijk mogelijke geweldadige dood tegemoet gaan want "hEt ZiJn NaZi'S".quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:05 schreef Bensel het volgende:
Gekopieerd van liveuamap:
[..]
Qua strategie kan ik het niet begrijpen. Dit is verspilling van je mogelijkheden terwijl feitelijk het gebied omsingeld is. Het is vervelend at ze zitten, maar niet van heel groot strategisch belang om daadwerkelijk zoveel explosieven er feitelijk aan te verspillen.
In principe eens, maar als putin nog ff 20 jaar blijft hangen, zijn die russen die nu geboren worden, shit out of luck.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh dat absoluut. Ik bedoelde met name dat Rusland niet volledig naar de 16e eeuw gestraft hoeft te worden, daar schiet uiteindelijk niemand iets mee op. Maar stevig straffen, uiteraard. Generaties die nu geboren worden hoeven er echter niet over dertig jaar nog onmogelijk veel last van te hebben.
Mwah, realistisch: het gas en olie in rusland, kan het e.e.a. goed maken. Het compleet grondstof armoedige duitsland was natuurlijk een ander verhaal, die hadden dat niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mja, die wederopbouw van Oekraïne gaat zichzelf niet betalen natuurlijk. We horen ook van Rusland hoe fantastisch de economie het wel niet doet, dus die kunnen dat prima dragen
BAM!quote:
Grootheidswaanzin i.c.m. oogkleppen noem ik dit.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:18 schreef Ulx het volgende:
Mjah, alleen zijn ze de EU dan wel kwijt als grote klant.
Welke propaganda precies?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:24 schreef hangtime het volgende:
[..]
Grootheidswaanzin i.c.m. oogkleppen noem ik dit.
Er zijn veel meer landen die willen afnemen van Rusland.
Via een omweg komt het dan alsnog gewoon bij ons terecht, let maar op.
De enige die de dupe zijn, zijn wij zelf als EU.
We hebben niet eens de tools meer om iets tegen de inflatie te doen.
Rente verhogen? Durven we niet, dan gaat de euro kapot omdat landen zoals Italie en Griekenland in enorme problemen komen.
Teveel mensen hier die Rusland propaganda verwijten, maar zelf compleet gebrainwashed zijn door de EU propaganda...
Vraag ik me ook af?quote:
Je krijgt het idee dat er nogal bezuinigd / gesjoemeld is met de kwaliteit van het pantserstaal of dat er gewoon flinke ontwerpfouten in zitten die ze kwetsbaar maken.quote:
De EU gaat sowieso wel naar de kloten, met of zonder deze sancties.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het hele verhaal m.b.t. sancties.
Ja dat gaat echt enorm helpen.. !
De EU naar de kloten ja ;')
Hoe werkt dit economisch precies volgens jou?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
De EU gaat het prima redden hoor. Rusland daarentegenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Latwen we hopen van niet. Heb tevens wel het idee dat dankzij de "Speciale Militaire Operatie" de leden van zowel EU als de Navo dichter tot elkaar zijn gekomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
De EU gaat sowieso wel naar de kloten, met of zonder deze sancties.
Dat is een van de bekende corruptie problemen in het Russiche leger. Ze krijgen wel voldoende geld om hun leger uit te rusten. Maar door zaken wat goedkoper aan te schaffen kunnen bepaalde mensen het verschil in eigen zak steken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je krijgt het idee dat er nogal bezuinigd / gesjoemeld is met de kwaliteit van het pantserstaal of dat er gewoon flinke ontwerpfouten in zitten die ze kwetsbaar maken.
Zie het inflatie probleem, wat ik mijn eerdere post beschrijf. Dat is kort samengevat.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:33 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoe werkt dit economisch precies volgens jou?
Dat is een van de misrekeningen van de strategie van Poetin. Door middel van het verspreiden van nepnieuws en nep informatie en het beïnvloeden van de westerse politiek wilde hij verdeling zaaien. Maar met de aanval op Oekraïne heeft hij het tegengestelde bereikt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Latwen we hopen van niet. Heb tevens wel het idee dat dankzij de "Speciale Militaire Operatie" de leden van zowel EU als de Navo dichter tot elkaar zijn gekomen.
Dit heeft nog minder te maken met de sancties dan je vorige posts.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:35 schreef hangtime het volgende:
[..]
Zie het inflatie probleem, wat ik mijn eerdere post beschrijf. Dat is kort samengevat.
Je hoeft mij niet te geloven, maar ik verdien mijn geld op basis van investeren.
i put my money where my mouth is
Mevroj Kaag beheurt ook wel tot deze doelgroep.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
Komt het eigenlijk vaker voor op het toneel van de internationale politiek dat er mensen zijn die 'niet vernederd' mogen worden?
Volgens mij is zij minister van financiën.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mevroj Kaag beheurt ook wel tot deze doelgroep.
Rutte had daar ook moeten zijnquote:
Want? Hoekstra is toch de minister van BuZa? Zou nogal zonde zijn van die post als Rutte alles in zijn eentje moet oplossen.quote:
KK'en op de overheid is van alle landen, alle tijden. In BE KK'en ze op hun overheid, in DE op die van hun, etc etc etc.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:24 schreef hangtime het volgende:
[..]
Grootheidswaanzin i.c.m. oogkleppen noem ik dit.
Er zijn veel meer landen die willen afnemen van Rusland.
Via een omweg komt het dan alsnog gewoon bij ons terecht, let maar op.
De enige die de dupe zijn, zijn wij zelf als EU.
We hebben niet eens de tools meer om iets tegen de inflatie te doen.
Rente verhogen? Durven we niet, dan gaat de euro kapot omdat landen zoals Italie en Griekenland in enorme problemen komen.
Teveel mensen hier die Rusland propaganda verwijten, maar zelf compleet gebrainwashed zijn door de EU propaganda...
quote:
Omdat alle andere minister presidenten wel geweest zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want? Hoekstra is toch de minister van BuZa? Zou nogal zonde zijn van die post als Rutte alles in zijn eentje moet oplossen.
De meeste Russen denken niet na, die volgens orders op. Degenen die het wel wisten en er over nadachten, wilden Poetin niet voor het hoofd stoten, en draaiden hem zo een loer. Grootscheepse schoonmaak door Poetin onder de meel in de mondpraters.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je niet beter zou weten zou je nog bijna het idee krijgen dat de Russen er allemaal niet zo goed over nagedacht hadden.
Eigenlijk is het zo dat de meeste Russen juist niet het leger in willen. En de mensen die dat wel doen niet gemotiveerd zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De meeste Russen denken niet na, die volgens orders op. Degenen die het wel wisten en er over nadachten, wilden Poetin niet voor het hoofd stoten, en draaiden hem zo een loer. Grootscheepse schoonmaak door Poetin onder de meel in de mondpraters.
En nu zitten de Russen op de bodem van een zelfgegraven kuil, en helaas, denken ze eruit te komen door dieper te graven.
Nee hoor. Bovendien is een MinBuZa prima belangrijk genoeg om daar heen te gaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Omdat alle andere minister presidenten wel geweest zijn.
Ik denk dat ie nog niet bang is. Maar hij zit wel in een unieke situatie, en hij heeft minder controle en initiatief dan ie gewend is.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:01 schreef Ulx het volgende:
Maar geen stoere taal van Poetin gisteren. Met andere woorden: Hij durft niet te escaleren. Hij is bang.
Het begrip oorlog en algemene mobilisatie kan hij nu niet zomaar verkopen aan het volk. Dankzij zijn eigen nepnieuws.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat ie nog niet bang is. Maar hij zit wel in een unieke situatie, en hij heeft minder controle en initiatief dan ie gewend is.
Algemene mobilisatie lijkt ook steeds onwaarschijnlijker. Ik las ook dat de VS in een onderzoek hiernaar in eigenland tot de conclusie kwam dat een totale mobilisatie averechts werkt omdat een aanzienlijk deel zoveel aandacht nodig heeft voor training dat je juist met minder manschappen kan werken ipv meer.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het begrip oorlog en algemene mobilisatie kan hij nu niet zomaar verkopen aan het volk. Dankzij zijn eigen nepnieuws.
Ok. Bedankt voor je bijdrage.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Mooi om te zien dat hier nog een gare linkdump is van vermeend russisch materieel. En één en al wensdenken "Poetin verliest, Volksopstand, WaT GaAt PuTiN dE 9e doen!?!?!"
Eindstand is het kennispeil hier "knowing shit about fuck".
En zwaar en volledig OVERschat leger door Amerika en Eu en iedereen!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De meeste Russen denken niet na, die volgens orders op. Degenen die het wel wisten en er over nadachten, wilden Poetin niet voor het hoofd stoten, en draaiden hem zo een loer. Grootscheepse schoonmaak door Poetin onder de meel in de mondpraters.
En nu zitten de Russen op de bodem van een zelfgegraven kuil, en helaas, denken ze eruit te komen door dieper te graven.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Mooi om te zien dat hier nog een gare linkdump is van vermeend russisch materieel. En één en al wensdenken "Poetin verliest, Volksopstand, WaT GaAt PuTiN dE 9e doen!?!?!"
Niet zo veel. Er zullen best wat lui zijn die je konden vertellen dat de voertuigen op basis X of Y beroerd onderhouden waren of dat ze er bij een of andere willekeurige oefening maar een zooitje van maken maar dat kun je natuurlijk niet zomaar extrapoleren naar het hele Russische leger.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
En zwaar en volledig OVERschat leger door Amerika en Eu en iedereen!
Zijn er geen spionnen meer? Insiders?
Voor mij onbegrijpelijk. Zó veel miskleunen ten koste van Alles.
Heeft iemand het hek weer open laten staan....?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Yeah rightquote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:56 schreef TLC het volgende:
Wopke is in Oekraine, dat zal de Russen leren !
Ik denk dat Wopke dat dan toch af moet leggenquote:
Leiders van dubieuze landen die het cool vinden met onze memes om te gaanquote:
Seagal is begin 70, Wobke halverwege 40, go figure.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Wopke dat dan toch af moet leggen
Klopt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet zo veel. Er zullen best wat lui zijn die je konden vertellen dat de voertuigen op basis X of Y beroerd onderhouden waren of dat ze er bij een of andere willekeurige oefening maar een zooitje van maken maar dat kun je natuurlijk niet zomaar extrapoleren naar het hele Russische leger.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
25 meter rennen en steven ligt op de grond naar lucht te happen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Wopke dat dan toch af moet leggen
Ik heb zelf meer vertrouwen in Wopke's financieele skillsquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:42 schreef bedachtzaam het volgende:
25 meter rennen en steven ligt op de grond naar lucht te happen.
Je moet wel toegeven dat je op deze foto wel ziet dat deze smileyquote:
Whaha! Dat zou wat zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet wel toegeven dat je op deze foto wel ziet dat deze smileyprecies weergeeft hoe Vladimier daar kijkt.
Poetin zou zeggen "Jullie nazies hebben mijn emoticon gestolen."
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
Whaha! Dat zou wat zijn
Tijdens het googlen op Putin en Seagal kwam ik deze fotosoep tegen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:04 schreef Tengano het volgende:
Deze meme is naast een aantal (21) anderen in Rusland verboden
https://www.pinterest.com/pin/14566398785221884/
[ afbeelding ]
Een beetje flauw dit hoor, als hij lekker veilig in Nederland was gebleven was hij waarschijnlijk weer een angsthaas geweest.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:56 schreef TLC het volgende:
Wopke is in Oekraine, dat zal de Russen leren !
Amerika is andere koek dan Rusland.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Algemene mobilisatie lijkt ook steeds onwaarschijnlijker. Ik las ook dat de VS in een onderzoek hiernaar in eigenland tot de conclusie kwam dat een totale mobilisatie averechts werkt omdat een aanzienlijk deel zoveel aandacht nodig heeft voor training dat je juist met minder manschappen kan werken ipv meer.
quote:
Daarom dus.quote:POTOMAC, Md., May 9 (Reuters) - U.S. President Joe Biden said on Monday he is worried that Russian President Vladimir Putin does not have a way out of the Ukraine war, and Biden said he was trying to figure out what to do about that.
Biden, speaking at a political fundraiser in a Washington suburb, said Putin had mistakenly believed the invasion of Ukraine would break up NATO and break up the European Union.
Instead, the United States and many European countries have rallied to Ukraine's side.
Russia's assault on Kyiv was beaten back in March by strong Ukrainian resistance. Russia, which calls the invasion "a special military operation," poured more troops into Ukraine for a huge offensive last month in the eastern part of the country but its gains have been slow.
Biden said Putin is a very calculating man and the problem he worries about now is that the Russian leader "doesn't have a way out right now, and I'm trying to figure out what we do about that."
Klopt, maar er bestaat een redelijke zelfhaat in het westen, en dit is daar weer een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een beetje flauw dit hoor, als hij lekker veilig in Nederland was gebleven was hij waarschijnlijk weer een angsthaas geweest.
Bovendien kan je dat dan van bijna iedereen zeggen die langs komt, op Amerikanen/Duitsers/Fransen/Britten/figuren als de Paus oid na. Feit is toch dat al die andere kleine landen bij elkaar via wapenleveranties of financiële steun er aan bijdragen dat Rusland het moeilijk heeft
Crimean bridge is falling down?quote:
quote:Maybe Russians converted yet another ship into a submarine?
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:04 schreef Tengano het volgende:
Deze meme is naast een aantal (21) anderen in Rusland verboden
https://www.pinterest.com/pin/14566398785221884/
[ afbeelding ]
quote:
quote:Definitely the weather!! Look how stormy it is on those pictures.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:57 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]Toen had die nog geen bolle prednison kop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch, als je daar van bewust bent als Rus heb je minder de neiging om te vechten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me voor de soldaten ook niet leuk…
Blijkbaar zijn Russen zelfs volgens hun eigen leiders niets meer dan vuilnis. De vorige grote leider die mensen als vuilnis zag pleegde uiteindelijk, net als (vrijwel) zijn hele inner circle, zelfmoord. Hoog tijd dat de Poetin kliek incl. Medvedev, Kirill en Dugin dat voorbeeld volgt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me voor de soldaten ook niet leuk…
Heeft Putler ook een Fuhrerbunker onder het Kremlin?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Russen zelfs volgens hun eigen leiders niets meer dan vuilnis. De vorige grote leider die mensen als vuilnis zag pleegde uiteindelijk, net als (vrijwel) zijn hele inner circle, zelfmoord. Hoog tijd dat de Poetin kliek incl. Medvedev, Kirill en Dugin dat voorbeeld volgt.
Hij heeft in ieder geval een hondstrouwe hond, die naar de naam "Lavrov" ipv "Blondie" luistert.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:32 schreef kibo het volgende:
[..]
Heeft Putler ook een Fuhrerbunker onder het Kremlin?
Waarom blijven die gasten keurig in colonne rijden?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Deze al langsgekomen? Dan haal ik 'm weer weg
Was ff werken.![]()
155 mm schietfestijn.
К2 допомогло незваним «туриÑтам» знайти дорогу в один кінець
Als wij daar straks de baas zijn, moeten we wel wat aan hun muzieksmaak doen.
Het is één groot FuckingVolendam daaro.
Ik vind het grensoverschrijdend dat je Zelensky vergelijkt met een Hoekstraquote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
Zelensky lijkt wel een dwerg vergeleken bij Hoekstra...
[ twitter ]
Die rechter krijgt er gewoon pijn in zijn rug van.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind het grensoverschrijdend dat je Zelensky vergelijkt met een Hoekstra
Kan niet wachten tot putler boos nukes gaat schieten op Helsinkiquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijke beslissing, komende dagen.
VS, VK zijn aanwezig, voor zeer grootschalige militaire oefeningen.
Ik raad het hem niet aan, want dan is binnen enkele dagen St. Petersburg weg. Dat is putin z'n geboortestad.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot putler boos nukes gaat schieten op Helsinki
Die hebben de opdracht op verharde wegen te blijven, dus doen ze dat maar.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Waarom blijven die gasten keurig in colonne rijden?
Beetje tank kan toch met 60km/u door het veld zigzaggen?
Haha ik wilde deze tweet ook hier posten. Hoekstra is redelijk lang maar volgens mij is Zelensky ook eerder klein dan groot.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik zit zelf juist weer op, of iets boven, de lengte van Zelenskyquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha ik wilde deze tweet ook hier posten. Hoekstra is redelijk lang maar volgens mij is Zelensky ook eerder klein dan groot.
Ik ben zelf ong even lang als Hoekstra. Dat valt je hier in NL slechts af en toe op maar bij ieder tripje buiten de Westerse wereld ben ik een soort attractie en willen hele dorpen met mij op de foto. Het brengt je vaak automatisch in een hele ongemakkelijke situatie.
Als Poetin daar niet blij van wordt, dan had hij zijn plannetje van tevoren maar beter moeten bedenken en wat er allemaal zou kunnen gebeuren als hij terror ging maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:28 schreef cherrycoke het volgende:
Ik snap de US ook wel met dat "lend lease" wapen export levert veel op en dit doet de russen behoorlijk verzwakken in het globalisme verhaal, win win voor de US om hier een proxy oorlog van te maken, waarom zelf vechten als andere het voor je doen.
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Poetin daar niet blij van wordt, dan had hij zijn plannetje van tevoren maar beter bedenken en wat er allemaal zou kunnen gebeuren als hij terror ging maken.
Allemaal zo gepland door Poetin. Die meesterstrategist zag dat al aankomen, toch @Za?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:28 schreef cherrycoke het volgende:
Ik snap de US ook wel met dat "lend lease" wapen export levert veel op en dit doet de russen behoorlijk verzwakken in het globalisme verhaal, win win voor de US om hier een proxy oorlog van te maken, waarom zelf vechten als andere het voor je doen.
Poetin onschat zijn tegenstanders vanwege zijn eigen Napoleoncomplex. Dan denk je dat je onoverwinnelijk bent en zie je de rest van de wereld als zwakkelingen. Maar dat is niet de realiteit want dan kijk je wel door de roze bril van je persoonlijkheidscomplex heen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.
Ik verwacht wel een keiharde response van het Kremlin omtrent Finland.
Ja vastquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:01 schreef Ulx het volgende:
Maar geen stoere taal van Poetin gisteren. Met andere woorden: Hij durft niet te escaleren. Hij is bang.
Ik ben wel reuze benieuwd wat de kliek om Poetin heen tegen hem durft te zeggen, "we leiden grote verliezen in Oekraïne en moeten ons terugtrekken"zal er niet inzitten anders krijg je Poetin thee voorgeschoteld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Poetin onschat zijn tegenstanders vanwege zijn eigen Napoleoncomplex. Dan denk je dat je onoverwinnelijk bent en zie je de rest van de wereld als zwakkelingen. Maar dat is niet de realiteit want dan kijk je wel door de roze bril van je persoonlijkheidscomplex heen.
Wat valt er te doen voor hem behalve voor de vorm wat extra nukes bij de Finse grens plaatsen? Die verder geen strategische waarde hebben omdat alle partijen weten dat Finland allang binnen nuke bereik zit en dit dus niets toevoegt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Rusland stopt export sauna's?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
...
Putin is vergeleken met ons Nederlanders ook al snel een dwerg hoor. Net als de rest van de wereld ook al snel klein lijkt als ze naast een Nederlander staan.quote:
Alles is weer hoe het was? Wat is dat voor onzin? Een aanzienlijk deel van Oekraïne is helemaal naar de klote.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Dus ja. Iedereen is deascelerend. Een plas een glas en alles is weer hoe het was.
DvhNquote:VN-missie heeft informatie over Oekraïense marteling van Russen
De missie van de Verenigde Naties die toezicht houdt op de mensenrechtensituatie in Oekraïne, heeft "geloofwaardige informatie" dat het Oekraïense leger Russische krijgsgevangenen heeft gemarteld. De Russen zouden slecht worden behandeld en niet mogen communiceren met advocaten of familie.
De VN-missie ziet van beide kanten video's verschijnen van gevangenen in onmenselijke omstandigheden die gedwongen vernederende verklaringen moeten afleggen. Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
Volgens de VN zijn in de eerste 76 dagen van de oorlog 3381 burgers in Oekraïne omgekomen, maar dat aantal ligt waarschijnlijk veel hoger. Vooral in Marioepol zijn naar verwachting veel meer mensen omgekomen, maar het is moeilijk dat te verifiëren.
Oorlog is historisch gezien niet heel erg opvallendquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Alles is weer hoe het was? Wat is dat voor onzin? Een aanzienlijk deel van Oekraïne is helemaal naar de klote.
Ik vind de VN wel echt waardeloos en over het algemeen totaal onzichtbaar in dit conflict eigenlijk. Maar helaas gaat die vlieger al een dikke 10 jaar op. Leuk voor een regionaal conflictje in Afrika, maar zodra het om leden van de veiligheidsraad gaat staat de VN meteen machteloos langs de zijlijn.quote:
Dit klinkt een beetje als een Speld berichtquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:10 schreef AchJa het volgende:
Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
DvhN
Ik ben geneigd te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is maar wie weet kan je me overtuigen. Hoe kom je tot dat standpunt?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oorlog is historisch gezien niet heel erg opvallend
Ik quote een keer mezelfquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:17 schreef Tengano het volgende:
Dit klinkt een beetje als een Speld bericht![]()
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?quote:
Er zijn historisch gezien minder tijden zonder oorlog geweest in Europa dan met. Of in ieder geval spanning tussen twee grootmachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik ben geneigd te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is maar wie weet kan je me overtuigen. Hoe kom je tot dat standpunt?
Dat soort zaken worden al eeuwen (nou ja, bijna eeuwen) geregeld door het Rode Kruis.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?
quote:De aanleiding van de oprichting van het Rode Kruis was de Slag bij Solferino tussen enerzijds het leger van het Koninkrijk Sardinië en het Franse leger onder keizer Napoleon III en anderzijds het Oostenrijkse leger in 1859. Na de veldslag bleven 40.000 slachtoffers op het slagveld achter. Duizenden gewonden stierven, omdat er onvoldoende medische hulp kon worden geboden.[1]
quote:Het Rode Kruis is een embleem dat volgens de Verdragen van Genève aan humanitaire en medische voertuigen en gebouwen bescherming biedt tegen militaire aanvallen. Het werd in 1864 vastgelegd tijdens de eerste Conventie van Genève.
quote:Het Rode Kruis is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het internationaal humanitair recht. Dit oorlogsrecht is onlosmakelijk met het Rode Kruis verbonden door grondlegger Henri Dunant.
quote:Veel oorlogsrechtgerelateerde taken van het Rode Kruis zijn opgenomen in de Geneefse Conventies en de Aanvullende Protocollen. Een belangrijk voorbeeld daarvan is de bescherming van, en hulp aan, oorlogsslachtoffers. Ook bezoekt het Internationaal Comité van het Rode Kruis krijgsgevangen en gedetineerde burgers, om na te gaan of hun behandeling in overeenstemming is met het humanitair oorlogsrecht. Gesprekken met deze gevangenen vinden plaats onder vier ogen.
YT haalt ook veel video's van dit kanaal weg, omdat niet altijd duidelijk is of de gevangenen er wel echt mee instemmen:quote:
Ah, op die manier. Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er zijn historisch gezien minder tijden zonder oorlog geweest in Europa dan met. Of in ieder geval spanning tussen twee grootmachten.
is gewoon een recht wat ze hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?
quote:Article 70
Immediately upon capture, or not more than one week after arrival at a camp, even if it is a transit camp, likewise in case of sickness or transfer to hospital or another camp, every prisoner of war shall be enabled to write direct to his family, on the one hand, and to the Central Prisoners of War Agency provided for in Article 123, on the other hand, a card similar, if possible, to the model annexed to the present Convention, informing his relatives of his capture, address and state of health. The said cards shall be forwarded as rapidly as possible and may not be delayed in any manner.
https://www.ohchr.org/en/(...)atment-prisoners-warquote:Article 71
Prisoners of war shall be allowed to send and receive letters and cards. If the Detaining Power deems it necessary to limit the number of letters and cards sent by each prisoner of war, the said number shall not be less than two letters and four cards monthly, exclusive of the capture cards provided for in Article 70, and conforming as closely as possible to the models annexed to the present Convention. Further limitations may be imposed only if the Protecting Power is satisfied that it would be in the interests of the prisoners of war concerned to do so owing to difficulties of translation caused by the Detaining Power's inability to find sufficient qualified linguists to carry out the necessary censorship.
Ik ben eigenlijk best onder de indruk van hoe Finland hier reageert.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijke beslissing, komende dagen.
VS, VK zijn aanwezig, voor zeer grootschalige militaire oefeningen.
Het lijkt me meer dan afschuwelijk om in zo'n situatie terecht te komenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[sarcasme]Ik neem aan dat de VN hier ook wel wat van gaat zeggen:
[ twitter ]
[/sarcasme]
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[sarcasme]Ik neem aan dat de VN hier ook wel wat van gaat zeggen:
[ twitter ]
[/sarcasme]
https://dvhn.nl/buitenlan(...)Russen-27671752.htmlquote:Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
anders nietquote:
Ik en mijn Finse schoonfamilie maken grote zorgen en er zijn serieus al plannen voor als het ooit moet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best onder de indruk van hoe Finland hier reageert.
Serieuze zorgen en plannen voor wat?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik en mijn Finse schoonfamilie maken grote zorgen en er zijn serieus al plannen voor als het ooit moet.
Een toetreding tot de NAVO zien veel Finnen als provocerend richting de grote beer. We hebben alvast paspoorten geregeld en een kamer staat altijd klaar als we ze ooit op moeten vangen.quote:
Die 2de videoquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
YT haalt ook veel video's van dit kanaal weg, omdat niet altijd duidelijk is of de gevangenen er wel echt mee instemmen:
De Oekraïnse versie (dus niet Engels ondertiteld) heeft er meerdere per dag.
Allemaal zeer bleke jongens, sommigen gewond.
Jongens ik zie dat jullie hier bezig zijn met een groepsverkrachting. Dit dient onmiddellijk te stoppen, Igor haal die penis uit Helga en Ivanisjvili. Anders volgt er een boze brief van de staatssecretaris van de VNquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit klinkt een beetje als een Speld bericht![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jongens ik zie dat jullie hier bezig zijn met een groepsverkrachting. Dit dient onmiddellijk te stoppen, Igor haal die penis uit Helga en Ivanisjvili. Anders volgt er een boze brief van de staatssecretaris van de VN
Iedere Fin heeft een Finse Mosin onder zijn bed.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een toetreding tot de NAVO zien veel Finnen als provocerend richting de grote beer. We hebben alvast paspoorten geregeld en een kamer staat altijd klaar als we ze ooit op moeten vangen.
Blyatquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
There’s a new Urban Dictionary entry:
Blyatskrieg — The Russian military strategy (popularized by Vladimir Putin) of sending in a first wave of soldiers without telling them where they are going or what they are doing, leading to a lack of organization and embarrassing failures. A play on the word "Blitzkrieg" (from Blitz 'lightning' + Krieg 'war')—a military doctrine of conducting fast, concentrated assaults; and "Blyat" (cyrillic: блять)—a Russian expletive used in a similar manner to "fuck" or "shit".
Ik hoop dat ze nu toch wel iets moderners hebben dan dat. De Russen lopen daar wel mee rond in Oekraine, overigens.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere Fin heeft een Finse Mosin onder zijn bed.
Toch?
Dat is niet zo raar natuurlijk. Dit zijn hele beproefde wapens tegen nazi's.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
Ik hoop dat ze nu toch wel iets moderners hebben dan dat. De Russen lopen daar wel mee rond in Oekraine, overigens.
Neequote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere Fin heeft een Finse Mosin onder zijn bed.
Toch?
Het is natuurlijk niet kies, maar ik begrijp het wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:17 schreef Seeburg54 het volgende:
Het is natuurlijk een illusie om te denken dat er door Oekraïne geen rottigheid uitgehaald wordt jegens de Russische agressor. Wat zou je doen als een stel barbaarse klootzakken alles wat je lief is aan het uitmoorden en vernietigen is? Dan komen er heel enge neigingen omhoog denk ik. Niet fraai,maar helaas.
Als je hele brigades op moet toppen ben je sowieso blij als je er ergens nog een vracht van hebt liggen denk ikquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar natuurlijk. Dit zijn hele beproefde wapens tegen nazi's.
Heftig! Het lijkt mij heel naar om zo in spanning te moeten leven.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een toetreding tot de NAVO zien veel Finnen als provocerend richting de grote beer. We hebben alvast paspoorten geregeld en een kamer staat altijd klaar als we ze ooit op moeten vangen.
Lekker!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens aan. Als dit klopt komt Belgorod ook binnen bereik van de Oekraïense artillerie.
Totaal off topic.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nu toch wel iets moderners hebben dan dat. De Russen lopen daar wel mee rond in Oekraine, overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Hadden ze hiervoor geen paspoorten dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Is nog steeds een prima sniper rifle. Beetje bewerkelijk in het onderhoud ofzo. Maar dodelijk in de handen van een professional.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Totaal off topic.
Verbazingwekkend wat je raakt met zo'n oud ding.
YT Gun Nutz:
Dat is toch niet zo gek? Mijn paspoort is ook al heel lang verlopen. IDkaart GENOTquote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:01 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Hadden ze hiervoor geen paspoorten dan?
Het is een iconisch wapen, maar neem van me aan dat je met iets moderns beter af bent.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is nog steeds een prima sniper rifle. Beetje bewerkelijk in het onderhoud ofzo. Maar dodelijk in de handen van een professional.
Je hebt helemaal geen paspoort nodig om van Finland naar NL te komen. Is gewoon EU en gewoon Schengen. ID-kaart is zat. Als je niet met het vliegtuig gaat heb je die in de praktijk niet eens nodig.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:01 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Hadden ze hiervoor geen paspoorten dan?
En vervolgens doorstoten naar Moskou en Poetin pow makenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kom maar door met die gps-geleide granaten en switchblades.
Nee, zeker niet. Maar logistieke lijnen aanvallen wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En vervolgens doorstoten naar Moskou en Poetin pow maken
Ja. Die tweede video.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die 2de videoDaar hou ik het ook moeilijk droog bij.
Als ik serieuze afstanden moet gaan schieten geef mij dan maar een Lee Enfield ipv de Colt C-7.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:05 schreef ExTec het volgende:
Het is een iconisch wapen, maar neem van me aan dat je met iets moderns beter af bent.
Een verjaagde Rus kan nog oorlog voeren, een dode Rus niet meer...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker!![]()
![]()
En nu in de andere gebieden de Russen verjagen
Kan het zijn dat ik deze gebruikt heb in BF1?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:02 schreef Perrin het volgende:
Is nog steeds een prima sniper rifle. Beetje bewerkelijk in het onderhoud ofzo. Maar dodelijk in de handen van een professional.
Ik heb hier iets minder moeite mee, natuurlijk is het niet verschrikkelijk netjes en formeel, maar het is nu ook geen marteling. Als ik de filmpjes zo bekijk, dan lijkt het er sterk op dat de familie van de gevangene beter af is met het schieten van een propaganda filmpje als dat ze moeten vertrouwen op informatie van de eigen overheid.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die tweede video.
De persoon is wel een krijgsgevangene. Is dit wel volgens de Geneva convention?
Ik kijk die filmpjes wel. Maar is het okay?
Er wordt heel veel verwijderd door YT van dat kanaal.
Ik wist niet dat Finnen ook Putinverstehers waren.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Angst is soms net zo effectief, als ze allemaal terug komen met 7 kleuren in de broek dan is dat verdomd slechte motivatie voor de rest.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een verjaagde Rus kan nog oorlog voeren, een dode Rus niet meer...
Dit is het cruciale front. (De haven van) Odessa is de laatste hoofdprijs die Putin nog binnen bereik heeft.quote:
Ja, main battle rifle is wat anders dan een sniper rifle, dat klopt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik serieuze afstanden moet gaan schieten geef mij dan maar een Lee Enfield ipv de Colt C-7.
Hopelijk weten ze stand te houden of de Russen terug te dringen. Ze mogen Odessa echt niet verliezenquote:
Bloederige veldslag zo te lezen, als ze daar allebei terreinwinst proberen te boeken.quote:
En voor Rus betekent daar verliezen het einde van bezetting van Krimquote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hopelijk weten ze stand te houden of de Russen terug te dringen. Ze mogen Odessa echt niet verliezen
Dat had ie graag voor 9 mei gedaan en dan overal russische straatnamen ophangen en klaar is kees, onderhandelen of door naar Moldova en langs de zwarte zee naar Bulgarijequote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is het cruciale front. (De haven van) Odessa is de laatste hoofdprijs die Putin nog binnen bereik heeft.
Ja grotendeels vanwege dat kanaal..quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
En voor Rus betekent daar verliezen het einde van bezetting van Krim
Wauw!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:31 schreef ExTec het volgende:
De boel mooi en netjes houden is echt een dingetje, hé voor die mensen.
7 dagen geleden bevrijd, en nu al dit, respect.
[ twitter ]
De Lee Enfield was/is gewoon een main battle rifle...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:21 schreef ExTec het volgende:
Ja, main battle rifle is wat anders dan een sniper rifle, dat klopt.
quote:The Lee-Enfield was the main firearm used by the British Empire and Commonwealth, not just during World War II, but for the first half of the 20th century.
Want?quote:Maar die Colt C-7 is gemaakt voor de handel, niet perse om mee te schieten.
Lijkt mij een beetje prematuur.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:31 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Eens kijken hoe het de Russen bevalt als ze zelf beschoten worden door artilleryquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens aan. Als dit klopt komt Belgorod ook binnen bereik van de Oekraïense artillerie.
Want dat gebeurde nog niet ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Eens kijken hoe het de Russen bevalt als ze zelf beschoten worden door artillery
Die TOS1 hebben maar een bereik van 2km, daar heb je geen flikker aan als de tegenpartij met hun counter artillery met 15km of meer bereik kan terugschieten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hopelijk weten ze stand te houden of de Russen terug te dringen. Ze mogen Odessa echt niet verliezenZal mij niets verbazen als Putin hier zware shit zoals de vacuumbommen gaat inzetten.
Ja dat gaat Poetin niet leuk vindenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja grotendeel vanwege dat kanaal..
[ afbeelding ]
Er zijn natuurlijk wel wat meer inzetmogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Die TOS1 hebben maar een bereik van 2km, daar heb je geen flikker aan als de tegenpartij met hun counter artillery met veel groter bereik kan terugschieten.
Die heeft de VS net geleverd aan Oekraine.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:32 schreef Hyperdude het volgende:
Is er geen "Houwitzerradar 24" voor 152 en 155mm.?
AR-15 achtigen hebben een te lange loop voor de afstanden waar ze in de praktijk voor gebruikt worden. Nie voor niets gebruikt de VS de M4.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Lee Enfield was/is gewoon een main battle rifle...
[..]
[..]
Want?
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik serieuze afstanden moet gaan schieten geef mij dan maar een Lee Enfield ipv de Colt C-7.
Nah, mag geen naam hebben. Die nieuwe arty kan toch via MRSI een vierkante KM uitvagen?quote:
En als ze Crimea verliezen dan is het ook afgelopen met de Russische Black Sea Fleetquote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
En voor Rus betekent daar verliezen het einde van bezetting van Krim
Zbroyar VPR-308 is een van de sniper rifles die Oekrainse snipers gebruiken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
AR-15 achtigen hebben een te lange loop voor de afstanden waar ze in de praktijk voor gebruikt worden. Nie voor niets gebruikt de VS de M4.
Daarbij heeft FN en H&K zoveel betere dingen in de aanbieding. Maar die kosten geld.
Heb er overigens jaren een gehad, een Colt AR-15, schieten en raak schieten is met dat ding nie moeilijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Dat is een keus die je maakt, wij hebben de C7NLD en de C8NLD karabijn in de bewapening. Het is maar net wat het beste bij welke eenheid past.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:41 schreef ExTec het volgende:
AR-15 achtigen hebben een te lange loop voor de afstanden waar ze in de praktijk voor gebruikt worden. Nie voor niets gebruikt de VS de M4.
Ik heb liever dat we van het veel te magere 5.56 kaliber afstappen. Wmb kunnen we niet snel genoeg over gaan naar 6.8mm als NATOquote:Daarbij heeft FN en H&K zoveel betere dingen in de aanbieding. Maar die kosten geld.
Heb er overigens jaren een gehad, een Colt AR-15, schieten en raak schieten is met dat ding nie moeilijk.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zbroyar VPR-308 is een van de sniper rifles die Oekrainse snipers gebruiken.Dit vinnik echt een hele bijzondere, bullpup van eigen bodem, nogal niet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, nee. Doe mij voor louter personeelsbeveiliging maar een P90 bv.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een keus die je maakt, wij hebben de C7NLD en de C8NLD karabijn in de bewapening. Het is maar net wat het beste bij welke eenheid past.
7.62 die al gangbaar is niet goed genoeg voor je?quote:Ik heb liever dat we van het veel te magere 5.56 kaliber afstappen. Wmb kunnen we niet snel genoeg over gaan naar 6.8mm als NATO
Ik denk dat je er zuiverder mee kunt schieten dan met een uzi bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:05 schreef ExTec het volgende:
Het is een iconisch wapen, maar neem van me aan dat je met iets moderns beter af bent.
BSB etc. hebben dan ook dat soort wapens. Ik heb het nu over het standaard geweer.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:00 schreef ExTec het volgende:
Nou ja, nee. Doe mij voor louter personeelsbeveiliging maar een P90 bv.
Dat zou ik nog liever hebben maar dat gaat niet gebeuren.quote:7.62 die al gangbaar is niet goed genoeg voor je?
Dat het wapen, uzi, standaard zonder vizier geleverd wordt is al een hint dat het daar niet voor bedoeld isquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat je er zuiverder mee kunt schieten dan met een uzi bijvoorbeeld.
Heb je wel een extra drager nodig voor je ammoquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
BSB etc. hebben dan ook dat soort wapens. Ik heb het nu over het standaard geweer.
[..]
Dat zou ik nog liever hebben maar dat gaat niet gebeuren.
Nog steeds heimwee naar de FAL.
Ah, de tijden van recruten die leren een FAL te onderhouden. Good times.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
BSB etc. hebben dan ook dat soort wapens. Ik heb het nu over het standaard geweer.
[..]
Ik ook niet, maar er zit toch een vertaalfunctie op je browser?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:50 schreef AnneX het volgende:
Al dat gespeculeer over wat er gebeurt als dit, als dat…is ja…koffiedik kijken.
Hele zwarte koffiedik.
Ondertussen: jaartallen enzo weet ik niet. Oekraïense taal ben ik niet machtig.
[ twitter ]
quote:The first President of Ukraine Leonid Kravchuk died
19:16, May 10, 2022 Source: Ukrainian News
This message (material) was created and/or distributed by a foreign media performing the functions of a foreign agent and/or a Russian legal entity performing the functions of a foreign agent.
We need your help. Please support Medusa.
The first President of Ukraine Leonid Kravchuk died on May 10 at the age of 88, the Ukrainian News agency reports.
Olena Khudiakova / Ukrinform / ZUMA Wire / TASS
Kravchuk died at 5 p.m. Kiev time after a long illness, a source among Kravchuk's friends told the agency. The information was confirmed in the Kravchuk family.
Leonid Kravchuk headed Ukraine from December 1991 to July 1994. As president, he signed the Bialowieza Accords, which put an end to the existence of the USSR.
On the night of May 4, the first head of independent Belarus Stanislav Shushkevich died in Minsk at the age of 87, who, like Kravchuk, participated in the signing of the Bialowieza Agreements.
Noem je ook wel iets heel slechts.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat je er zuiverder mee kunt schieten dan met een uzi bijvoorbeeld.
Maar het statement was dat je met een moderner wapen beter af zou zijn. En daar zette ik dus met een uzi, wat een moderner wapen is, een flink vraagteken bij.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:12 schreef zalkc het volgende:
Dat het wapen, uzi, standaard zonder vizier geleverd wordt is al een hint dat het daar niet voor bedoeld is
Prima voor een aanslag bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
Uzi is een tuinslang om leuk mee te sproeien.
Wel eens de roddel gehoord dat de marine bij de bestelling van de UZI er ook een bajonet op wou hebben toentertijd.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, marine...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wel eens de roddel gehoord dat de marine bij de bestelling van de UZI er ook een bajonet op wou hebben toentertijd.
Nice! Ik ga direct het aanmeldingsformulier van het leger invullenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:25 schreef Perrin het volgende:
Ah de foodtrucks arriveren inmiddels ook
[ twitter ]
Werkt vast goed voor het moraal zo'n vette hap in plaats van standaard militaire kost.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nice! Ik ga direct het aanmeldingsformulier van het leger invullen
Er is al Burger King en McDonalds in Oekraine, hoor, al heel lang.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nice! Ik ga direct het aanmeldingsformulier van het leger invullen
Als je wel eens een veldrantsoen op hebt dan weet je het antwoord daaropquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werkt vast goed voor het moraal zo'n vette hap in plaats van standaard militaire kost.
Ik heb ook fijn geschoten met de FAL. 200m snelvuur.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
HO eens ffquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, marine...
* Tijger_m zoekt dekking...op land
Vonden de buren wat minder leuk toen ik dat laatst deedquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen klagen overal over tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vonden de buren wat minder leuk toen ik dat laatst deed
Zijn er before pics?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:31 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:42 schreef Tengano het volgende:
Ondertussen wordt in Rusland de overwinning of de nazi's nog steeds overal druk gevierd.
[ afbeelding ]
Heb je daar een linkje van?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:44 schreef BBach het volgende:
Was op reddit nog eens aan het kijken naar de Oekraïne thread. Weer een kapotgeschoten Russisch gevechtsvoertuig met de lijken errond. Ik heb totaal geen sympathie voor de inval. Maar dat zijn jongens die de dood ingestuurd zijn. What a waste of life. Wat is dat allemaal zinloos. Ik word er treurig van.
Begun, the Clone Wars have.quote:
Dit maakt alles duidelijk, het zijn clonen ingezet door de WEF omdat Rusland niet mee wil werken aan hun machtsovername.quote:
Bereik... bereik... Odessa heeft meer geheime gangen dan Azov, dat gaat ze echt noot lukken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is het cruciale front. (De haven van) Odessa is de laatste hoofdprijs die Putin nog binnen bereik heeft.
Ik snap dit echt niet. Sta je daar stil met je tank terwijl er meerdere kapotgeschoten voertuigen langs die weg staan, je weet dat de vijand dichtbij is, die bossen geven perfecte dekking voor kleine eenheden met anti-tankwapens....en dan blijf je gewoon staan? Zonder ook maar enige bescherming van infanterie of vanuit de lucht?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost is:
[ twitter ]
Dat zou een T-90M betreffen, buiten de Armata die angstvallig uit de strijd gehouden word, de modernste tank van Rusland en vernietigd door een Carl Gustaf wapen. Een wapen dat dateert uit 1946 want wat Zweden geleverd heeft waren niet de modernste M4 versies maar een oudere variant.
Als ik India was, die nogal wat van deze tanks van Rusland hebben gekocht zou ik maar eens gaan testen of die tanks wel voldoen aan de beloofde capaciteiten.
Tja...mischien was het "My first MBT"?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik snap dit echt niet. Sta je daar stil met je tank terwijl er meerdere kapotgeschoten voertuigen langs die weg staan, je weet dat de vijand dichtbij is, die bossen geven perfecte dekking voor kleine eenheden met anti-tankwapens....en dan blijf je gewoon staan? Zonder ook maar enige bescherming van infanterie of vanuit de lucht?
Do they even want to live to win this?
Ik weet niet of ik nu te veel op AchJa ga lijken, maar als je je tanks verkeerd inzet zijn ze toch sitting ducks ongeacht hoe geavanceerd dat kreng wel of niet is?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
[ twitter ]
Dat zou een T-90M betreffen, buiten de Armata die angstvallig uit de strijd gehouden word, de modernste tank van Rusland en vernietigd door een Carl Gustaf wapen. Een wapen dat dateert uit 1946 want wat Zweden geleverd heeft waren niet de modernste M4 versies maar een oudere variant.
Als ik India was, die nogal wat van deze tanks van Rusland hebben gekocht zou ik maar eens gaan testen of die tanks wel voldoen aan de beloofde capaciteiten.
Kan natuurlijk zo zijn dat er geen brandstof meer in de tank zit.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik snap dit echt niet. Sta je daar stil met je tank terwijl er meerdere kapotgeschoten voertuigen langs die weg staan, je weet dat de vijand dichtbij is, die bossen geven perfecte dekking voor kleine eenheden met anti-tankwapens....en dan blijf je gewoon staan? Zonder ook maar enige bescherming van infanterie of vanuit de lucht?
Ik vraag me af wat je überhaupt nog aan tanks hebt tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
[ twitter ]
Tactisch enorm slecht is een understatement hier gewoon. Op deze manier tanks inzetten is gewoon zinloos, en dat weet zelfs ik als oud MARINE kokkie. Ik vind dit echt verbijsterend. En dan te bedenken dat de Oekraïnse strijdkrachten zichzelf just mobieler maken door gebruik te maken van crossmotortjes zodat ze snel vrijwel overal kunnen komen, en wel gecombineerd kunnen handelen. Die Russische MBT's rijden zo gewoon een gehaktmolen in joh.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...mischien was het "My first MBT"?
Het is allemaal tactisch enorm slecht wat Rusland doet, waar het aan ligt is niet duidelijk maar het is wel pijnlijk te noemen. Er lijkt ook weinig combined arms plaats te vinden maar ik krijg vooral het gevoel dat eenheden gewoon enorm slecht getrained lijken te zijn
Niet zelf nadenken en geen initiatief tonen wordt er toch ingeramd in het Russische leger?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zou dan nog grotere prutserij zijnquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zo zijn dat er geen brandstof meer in de tank zit.
Dan nog zou ik niet stil gaan staan op een weg die bewezen gevaarlijk is voor pantservoertuigen. En je zou toch denken dat Rusland haar strategie enigszins aan zou passen aan de vijand? Heeft er niemand daar wat geleerd van Afghanistan of Vietnam?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Niet zelf nadenken en geen initiatief tonen wordt er toch ingeramd in het Russische leger?
Ja en nee. Ja, ze kunnen makkelijker uitgeschakeld worden maar een T-90 zou niet door een Carl Gustaf tot schroot gereduceerd moeten kunnen worden. Dat is een raket van 20,000 dollar die decennia oud is en met het soort pantser wat een T-90 heeft nauwelijks schade moeten doen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik nu te veel op AchJa ga lijken, maar als je je tanks verkeerd inzet zijn ze toch sitting ducks ongeacht hoe geavanceerd dat kreng wel of niet is?
Oekraine vecht volgens de moderne NAVO doctrine. Rusland....ik weet niet eens meer of ze een nog een tactische doctrine volgen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tactisch enorm slecht is een understatement hier gewoon. Op deze manier tanks inzetten is gewoon zinloos, en dat weet zelfs ik als oud MARINE kokkie. Ik vind dit echt verbijsterend. En dan te bedenken dat de Oekraïnse strijdkrachten zichzelf just mobieler maken door gebruik te maken van crossmotortjes zodat ze snel vrijwel overal kunnen komen, en wel gecombineerd kunnen handelen. Die Russische MBT's rijden zo gewoon een gehaktmolen in joh.
Das ook nog zoiets ja. Het lijkt erop dat door dat corrupte gesjoemel die tanks van bordkarton zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en nee. Ja, ze kunnen makkelijker uitgeschakeld worden maar een T-90 zou niet door een Carl Gustaf tot schroot gereduceerd moeten kunnen worden. Dat is een raket van 20,000 dollar die decennia oud is en met het soort pantser wat een T-90 heeft nauwelijks schade moeten doen.
Tenzij men natuurlijk heeft lopen sjoemelen met dat pantser.
Ik zie er in ieder geval geen coherent handelen in. Alsof een generaal in een richting wijst met een vaag arm gebaar, en zegt "Daar zit de vijand! Volgens mij..." en dat ze dan maar gaan rijden...quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine vecht volgens de moderne NAVO doctrine. Rusland....ik weet niet eens meer of ze een nog een tactische doctrine volgen.
Yup, en ze lopen constant in open messen, Oekraine heeft ze aan het begin bewust laten komen richting Kyiv om hun supply lines lang te maken en is toen begonnen die supply lines aan mootjes te hakken. En nu is Oekraine, met meer ervaring met nieuwe wapens in staat om gebieden terug te veroveren terwijl er bij Rusland geen sprake lijkt van orde op zaken krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie er in ieder geval geen coherent handelen in. Alsof een generaal in een richting wijst met een arm gevaar, en zegt "Daar zit de vijand! Volgens mij..." en dat ze dan maar gaan rijden...
Holy fuckballsquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup, en ze lopen constant in open messen, Oekraine heeft ze aan het begin bewust laten komen richting Kyiv om hun supply lines lang te maken en is toen begonnen die supply lines aan mootjes te hakken. En nu is Oekraine, met meer ervaring met nieuwe wapens in staat om gebieden terug te veroveren terwijl er bij Rusland geen sprake lijkt van orde op zaken krijgen.
Er was trouwens ook een melding van het britse MOD dat ze in het wrak van een SU-34 een Garmin GPS systeem aan het instrumentarium vastgeplakt hadden gevonden. SU-34 is een van de modernste toestellen van Rusland.
Electrische fietsen, geruisloos en snelquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tactisch enorm slecht is een understatement hier gewoon. Op deze manier tanks inzetten is gewoon zinloos, en dat weet zelfs ik als oud MARINE kokkie. Ik vind dit echt verbijsterend. En dan te bedenken dat de Oekraïnse strijdkrachten zichzelf just mobieler maken door gebruik te maken van crossmotortjes zodat ze snel vrijwel overal kunnen komen, en wel gecombineerd kunnen handelen. Die Russische MBT's rijden zo gewoon een gehaktmolen in joh.
Nog beter zelfs dan. Maar dan nog vind ik het verbijsterend dat het Russische leger nog steeds vecht alsof het 1950 is.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Electrische fietsen, geruisloos en snel
quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Electrische fietsen, geruisloos en snel
Ik zit liever in zo'n soort dingetje dan in een Russische tankquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Van dit soort dingen maken ze gebruik. Snel en makkelijk in elkaar te knutselen en behoorlijk effectief wat ik zo las. Alleen je wilt er volgens mij niet inzitten als je beschoten wordt.
Dat sowieso, dit zijn trouwens die elektrische fietsen die gaan ook nog behoorlijk snel als je het zo ziet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zit liever in zo'n soort dingetje dan in een Russische tank
Die bedoel ik, had ik gisyer al gedeeld.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat sowieso, dit zijn trouwens die elektrische fietsen die gaan ook nog behoorlijk snel als je het zo ziet.
[ twitter ]
Ok sorry niet gezien ik kwam hem toevallig net tegen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die bedoel ik, had ik gisyer al gedeeld.
En wat heeft Rusland voor materiaal daar tegenover staan? En weten ze dat correct in te zetten?quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat sowieso, dit zijn trouwens die elektrische fietsen die gaan ook nog behoorlijk snel als je het zo ziet.
[ twitter ]
Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is. Slechte tactieken, slecht moraal, slechte logistiek en waarschijnlijk slecht onderhoud van het materieel maar dat zullen andere beter weten. Het enige wat ik gelezen heb is dat het produceren van moderne wapens voor Rusland sinds 2014 al heel lastig is omdat er een verbod is op bepaalde technieken naar Rusland te exporteren sinds ze de Krim hebben geannexeerd en dat heel veel budget voor het leger is verdampt aan corruptie. Dus waarschijnlijk dachten ze dat ze er veel beter voor stonden dan dat ze daadwerkelijk waren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:50 schreef Barbusse het volgende:
Ik vraag dit omdat ik onderhand begin te geloven dat een ubereats bezorger effectiever is dan de modernste Russische tank
Wat ik begrijp is die knal die je op het filmpje ziet een Russische tank die een andere Russische tank aan gort schiet om te voorkomen dat zo’n “modern” ding in handen van Oekraïne valt. Dit nadat hij al tot stilstand was gebracht door zo’n Gustav.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is grappig. Er werd gedacht dat de reactie op de annexatie van de Krim veel te soft was, waardoor Putin werd aangemoedigd om door te gaan met kloten. En nu zouden die sancties heel belangrijk kunnen zijn geweest.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is. Slechte tactieken, slecht moraal, slechte logistiek en waarschijnlijk slecht onderhoud van het materieel maar dat zullen andere beter weten. Het enige wat ik gelezen heb is dat het produceren van moderne wapens voor Rusland sinds 2014 al heel lastig is omdat er een verbod is op bepaalde technieken naar Rusland te exporteren sinds ze de Krim hebben geannexeerd en dat heel veel budget voor het leger is verdampt aan corruptie. Dus waarschijnlijk dachten ze dat ze er veel beter voor stonden dan dat ze daadwerkelijk waren.
Ik denk ook dat Poetin veel minder weerstand had verwacht.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is. Slechte tactieken, slecht moraal, slechte logistiek en waarschijnlijk slecht onderhoud van het materieel maar dat zullen andere beter weten. Het enige wat ik gelezen heb is dat het produceren van moderne wapens voor Rusland sinds 2014 al heel lastig is omdat er een verbod is op bepaalde technieken naar Rusland te exporteren sinds ze de Krim hebben geannexeerd en dat heel veel budget voor het leger is verdampt aan corruptie. Dus waarschijnlijk dachten ze dat ze er veel beter voor stonden dan dat ze daadwerkelijk waren.
Je moet op reddit gewoon eens kijken in de sub r/ukraine. Vind de exacte post niet direct terug.quote:
Russian IFR Regulations = I Follow Roadway.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er was trouwens ook een melding van het britse MOD dat ze in het wrak van een SU-34 een Garmin GPS systeem aan het instrumentarium vastgeplakt hadden gevonden. SU-34 is een van de modernste toestellen van Rusland.
Dit is natuurlijk ideaal om tanks en andere voertuigen uit te schakelenquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is volgens mij toch een beetje een geschiedenis dingetje wat zich telkens herhaalt. Over het algemeen hebben mensen liever hun eigen slechte mensen, dan een buitenlandse macht die wel even orde op zaken gaat stellen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 05:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Poetin veel minder weerstand had verwacht.
Beetje zoals de neocons dachten dat ze een warm welkom zouden krijgen in Irak.
Dat viel ook enigszins tegen.
Als je naar het begin van de invasie kijkt, dat was allemaal best kleinschalig, men trok gewoon het land in richting Kyiv en liet de bevolking ongemoeid.
Dat bleek een misrekening, en daarna begon het echt richting een klassieke Russische oorlog te gaan,met massale bombardementen op burgerdoelen, plunderen van dorpen, etc.
Toch leuk om te kunnen zeggen:quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup, en ze lopen constant in open messen, Oekraine heeft ze aan het begin bewust laten komen richting Kyiv om hun supply lines lang te maken en is toen begonnen die supply lines aan mootjes te hakken. En nu is Oekraine, met meer ervaring met nieuwe wapens in staat om gebieden terug te veroveren terwijl er bij Rusland geen sprake lijkt van orde op zaken krijgen.
Waarom hebben ze een Amerikaans systeem in hun straaljagers zitten? Hoe dom is het om apparatuur van de vijand, wat ze blijkbaar ook nog eens op afstand kunnen uitschakelen, in je eigen straaljagers te bouwen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 07:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Toch leuk om te kunnen zeggen:
Mijn fiets heeft dezelfde navigatie als een moderne straaljager! Nou ja, een “moderne” Russische straaljager.
Serieuzer: GPS van die MIG’s is uitgeschakeld (is een Amerikaans systeem) en Glonass is kut, dus kan best dat zo een piloot dat zelf ophangt in zijn cockpit.
Make do with what you have.
Ze hebben GPS uitgeschakeld? Hoe dan?quote:Op woensdag 11 mei 2022 07:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Toch leuk om te kunnen zeggen:
Mijn fiets heeft dezelfde navigatie als een moderne straaljager! Nou ja, een “moderne” Russische straaljager.
Serieuzer: GPS van die MIG’s is uitgeschakeld (is een Amerikaans systeem) en Glonass is kut, dus kan best dat zo een piloot dat zelf ophangt in zijn cockpit.
Make do with what you have.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |