Leiders van dubieuze landen die het cool vinden met onze memes om te gaanquote:
Seagal is begin 70, Wobke halverwege 40, go figure.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Wopke dat dan toch af moet leggen
Klopt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet zo veel. Er zullen best wat lui zijn die je konden vertellen dat de voertuigen op basis X of Y beroerd onderhouden waren of dat ze er bij een of andere willekeurige oefening maar een zooitje van maken maar dat kun je natuurlijk niet zomaar extrapoleren naar het hele Russische leger.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Mooi om te zien dat hier nog een gare linkdump is van vermeend russisch materieel. En één en al wensdenken "Poetin verliest, Volksopstand, WaT GaAt PuTiN dE 9e doen!?!?!"
Eindstand is het kennispeil hier "knowing shit about fuck".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
25 meter rennen en steven ligt op de grond naar lucht te happen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Wopke dat dan toch af moet leggen
Ik heb zelf meer vertrouwen in Wopke's financieele skillsquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:42 schreef bedachtzaam het volgende:
25 meter rennen en steven ligt op de grond naar lucht te happen.
Je moet wel toegeven dat je op deze foto wel ziet dat deze smileyquote:
Whaha! Dat zou wat zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet wel toegeven dat je op deze foto wel ziet dat deze smileyprecies weergeeft hoe Vladimier daar kijkt.
Poetin zou zeggen "Jullie nazies hebben mijn emoticon gestolen."
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
Whaha! Dat zou wat zijn
Tijdens het googlen op Putin en Seagal kwam ik deze fotosoep tegen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:04 schreef Tengano het volgende:
Deze meme is naast een aantal (21) anderen in Rusland verboden
https://www.pinterest.com/pin/14566398785221884/
[ afbeelding ]
Een beetje flauw dit hoor, als hij lekker veilig in Nederland was gebleven was hij waarschijnlijk weer een angsthaas geweest.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:56 schreef TLC het volgende:
Wopke is in Oekraine, dat zal de Russen leren !
Amerika is andere koek dan Rusland.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Algemene mobilisatie lijkt ook steeds onwaarschijnlijker. Ik las ook dat de VS in een onderzoek hiernaar in eigenland tot de conclusie kwam dat een totale mobilisatie averechts werkt omdat een aanzienlijk deel zoveel aandacht nodig heeft voor training dat je juist met minder manschappen kan werken ipv meer.
quote:
Daarom dus.quote:POTOMAC, Md., May 9 (Reuters) - U.S. President Joe Biden said on Monday he is worried that Russian President Vladimir Putin does not have a way out of the Ukraine war, and Biden said he was trying to figure out what to do about that.
Biden, speaking at a political fundraiser in a Washington suburb, said Putin had mistakenly believed the invasion of Ukraine would break up NATO and break up the European Union.
Instead, the United States and many European countries have rallied to Ukraine's side.
Russia's assault on Kyiv was beaten back in March by strong Ukrainian resistance. Russia, which calls the invasion "a special military operation," poured more troops into Ukraine for a huge offensive last month in the eastern part of the country but its gains have been slow.
Biden said Putin is a very calculating man and the problem he worries about now is that the Russian leader "doesn't have a way out right now, and I'm trying to figure out what we do about that."
Klopt, maar er bestaat een redelijke zelfhaat in het westen, en dit is daar weer een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een beetje flauw dit hoor, als hij lekker veilig in Nederland was gebleven was hij waarschijnlijk weer een angsthaas geweest.
Bovendien kan je dat dan van bijna iedereen zeggen die langs komt, op Amerikanen/Duitsers/Fransen/Britten/figuren als de Paus oid na. Feit is toch dat al die andere kleine landen bij elkaar via wapenleveranties of financiële steun er aan bijdragen dat Rusland het moeilijk heeft
Crimean bridge is falling down?quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:04 schreef Tengano het volgende:
Deze meme is naast een aantal (21) anderen in Rusland verboden
https://www.pinterest.com/pin/14566398785221884/
[ afbeelding ]
quote:
quote:Definitely the weather!! Look how stormy it is on those pictures.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:57 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]Toen had die nog geen bolle prednison kop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch, als je daar van bewust bent als Rus heb je minder de neiging om te vechten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me voor de soldaten ook niet leuk…
Blijkbaar zijn Russen zelfs volgens hun eigen leiders niets meer dan vuilnis. De vorige grote leider die mensen als vuilnis zag pleegde uiteindelijk, net als (vrijwel) zijn hele inner circle, zelfmoord. Hoog tijd dat de Poetin kliek incl. Medvedev, Kirill en Dugin dat voorbeeld volgt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me voor de soldaten ook niet leuk…
Heeft Putler ook een Fuhrerbunker onder het Kremlin?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Russen zelfs volgens hun eigen leiders niets meer dan vuilnis. De vorige grote leider die mensen als vuilnis zag pleegde uiteindelijk, net als (vrijwel) zijn hele inner circle, zelfmoord. Hoog tijd dat de Poetin kliek incl. Medvedev, Kirill en Dugin dat voorbeeld volgt.
Hij heeft in ieder geval een hondstrouwe hond, die naar de naam "Lavrov" ipv "Blondie" luistert.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:32 schreef kibo het volgende:
[..]
Heeft Putler ook een Fuhrerbunker onder het Kremlin?
Waarom blijven die gasten keurig in colonne rijden?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Deze al langsgekomen? Dan haal ik 'm weer weg
Was ff werken.![]()
155 mm schietfestijn.
К2 допомогло незваним «туриÑтам» знайти дорогу в один кінець
Als wij daar straks de baas zijn, moeten we wel wat aan hun muzieksmaak doen.
Het is één groot FuckingVolendam daaro.
Ik vind het grensoverschrijdend dat je Zelensky vergelijkt met een Hoekstraquote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
Zelensky lijkt wel een dwerg vergeleken bij Hoekstra...
[ twitter ]
Die rechter krijgt er gewoon pijn in zijn rug van.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind het grensoverschrijdend dat je Zelensky vergelijkt met een Hoekstra
Kan niet wachten tot putler boos nukes gaat schieten op Helsinkiquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijke beslissing, komende dagen.
VS, VK zijn aanwezig, voor zeer grootschalige militaire oefeningen.
Ik raad het hem niet aan, want dan is binnen enkele dagen St. Petersburg weg. Dat is putin z'n geboortestad.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot putler boos nukes gaat schieten op Helsinki
Die hebben de opdracht op verharde wegen te blijven, dus doen ze dat maar.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Waarom blijven die gasten keurig in colonne rijden?
Beetje tank kan toch met 60km/u door het veld zigzaggen?
Haha ik wilde deze tweet ook hier posten. Hoekstra is redelijk lang maar volgens mij is Zelensky ook eerder klein dan groot.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik zit zelf juist weer op, of iets boven, de lengte van Zelenskyquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha ik wilde deze tweet ook hier posten. Hoekstra is redelijk lang maar volgens mij is Zelensky ook eerder klein dan groot.
Ik ben zelf ong even lang als Hoekstra. Dat valt je hier in NL slechts af en toe op maar bij ieder tripje buiten de Westerse wereld ben ik een soort attractie en willen hele dorpen met mij op de foto. Het brengt je vaak automatisch in een hele ongemakkelijke situatie.
Als Poetin daar niet blij van wordt, dan had hij zijn plannetje van tevoren maar beter moeten bedenken en wat er allemaal zou kunnen gebeuren als hij terror ging maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:28 schreef cherrycoke het volgende:
Ik snap de US ook wel met dat "lend lease" wapen export levert veel op en dit doet de russen behoorlijk verzwakken in het globalisme verhaal, win win voor de US om hier een proxy oorlog van te maken, waarom zelf vechten als andere het voor je doen.
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Poetin daar niet blij van wordt, dan had hij zijn plannetje van tevoren maar beter bedenken en wat er allemaal zou kunnen gebeuren als hij terror ging maken.
Allemaal zo gepland door Poetin. Die meesterstrategist zag dat al aankomen, toch @Za?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:28 schreef cherrycoke het volgende:
Ik snap de US ook wel met dat "lend lease" wapen export levert veel op en dit doet de russen behoorlijk verzwakken in het globalisme verhaal, win win voor de US om hier een proxy oorlog van te maken, waarom zelf vechten als andere het voor je doen.
Poetin onschat zijn tegenstanders vanwege zijn eigen Napoleoncomplex. Dan denk je dat je onoverwinnelijk bent en zie je de rest van de wereld als zwakkelingen. Maar dat is niet de realiteit want dan kijk je wel door de roze bril van je persoonlijkheidscomplex heen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.
Ik verwacht wel een keiharde response van het Kremlin omtrent Finland.
Ja vastquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:01 schreef Ulx het volgende:
Maar geen stoere taal van Poetin gisteren. Met andere woorden: Hij durft niet te escaleren. Hij is bang.
Ik ben wel reuze benieuwd wat de kliek om Poetin heen tegen hem durft te zeggen, "we leiden grote verliezen in Oekraïne en moeten ons terugtrekken"zal er niet inzitten anders krijg je Poetin thee voorgeschoteld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Poetin onschat zijn tegenstanders vanwege zijn eigen Napoleoncomplex. Dan denk je dat je onoverwinnelijk bent en zie je de rest van de wereld als zwakkelingen. Maar dat is niet de realiteit want dan kijk je wel door de roze bril van je persoonlijkheidscomplex heen.
Wat valt er te doen voor hem behalve voor de vorm wat extra nukes bij de Finse grens plaatsen? Die verder geen strategische waarde hebben omdat alle partijen weten dat Finland allang binnen nuke bereik zit en dit dus niets toevoegt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Rusland stopt export sauna's?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
...
Putin is vergeleken met ons Nederlanders ook al snel een dwerg hoor. Net als de rest van de wereld ook al snel klein lijkt als ze naast een Nederlander staan.quote:
Alles is weer hoe het was? Wat is dat voor onzin? Een aanzienlijk deel van Oekraïne is helemaal naar de klote.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Dus ja. Iedereen is deascelerend. Een plas een glas en alles is weer hoe het was.
DvhNquote:VN-missie heeft informatie over Oekraïense marteling van Russen
De missie van de Verenigde Naties die toezicht houdt op de mensenrechtensituatie in Oekraïne, heeft "geloofwaardige informatie" dat het Oekraïense leger Russische krijgsgevangenen heeft gemarteld. De Russen zouden slecht worden behandeld en niet mogen communiceren met advocaten of familie.
De VN-missie ziet van beide kanten video's verschijnen van gevangenen in onmenselijke omstandigheden die gedwongen vernederende verklaringen moeten afleggen. Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
Volgens de VN zijn in de eerste 76 dagen van de oorlog 3381 burgers in Oekraïne omgekomen, maar dat aantal ligt waarschijnlijk veel hoger. Vooral in Marioepol zijn naar verwachting veel meer mensen omgekomen, maar het is moeilijk dat te verifiëren.
Oorlog is historisch gezien niet heel erg opvallendquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Alles is weer hoe het was? Wat is dat voor onzin? Een aanzienlijk deel van Oekraïne is helemaal naar de klote.
Ik vind de VN wel echt waardeloos en over het algemeen totaal onzichtbaar in dit conflict eigenlijk. Maar helaas gaat die vlieger al een dikke 10 jaar op. Leuk voor een regionaal conflictje in Afrika, maar zodra het om leden van de veiligheidsraad gaat staat de VN meteen machteloos langs de zijlijn.quote:
Dit klinkt een beetje als een Speld berichtquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:10 schreef AchJa het volgende:
Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
DvhN
Ik ben geneigd te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is maar wie weet kan je me overtuigen. Hoe kom je tot dat standpunt?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oorlog is historisch gezien niet heel erg opvallend
Ik quote een keer mezelfquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:17 schreef Tengano het volgende:
Dit klinkt een beetje als een Speld bericht![]()
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?quote:
Er zijn historisch gezien minder tijden zonder oorlog geweest in Europa dan met. Of in ieder geval spanning tussen twee grootmachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik ben geneigd te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is maar wie weet kan je me overtuigen. Hoe kom je tot dat standpunt?
Dat soort zaken worden al eeuwen (nou ja, bijna eeuwen) geregeld door het Rode Kruis.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?
quote:De aanleiding van de oprichting van het Rode Kruis was de Slag bij Solferino tussen enerzijds het leger van het Koninkrijk Sardinië en het Franse leger onder keizer Napoleon III en anderzijds het Oostenrijkse leger in 1859. Na de veldslag bleven 40.000 slachtoffers op het slagveld achter. Duizenden gewonden stierven, omdat er onvoldoende medische hulp kon worden geboden.[1]
quote:Het Rode Kruis is een embleem dat volgens de Verdragen van Genève aan humanitaire en medische voertuigen en gebouwen bescherming biedt tegen militaire aanvallen. Het werd in 1864 vastgelegd tijdens de eerste Conventie van Genève.
quote:Het Rode Kruis is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het internationaal humanitair recht. Dit oorlogsrecht is onlosmakelijk met het Rode Kruis verbonden door grondlegger Henri Dunant.
quote:Veel oorlogsrechtgerelateerde taken van het Rode Kruis zijn opgenomen in de Geneefse Conventies en de Aanvullende Protocollen. Een belangrijk voorbeeld daarvan is de bescherming van, en hulp aan, oorlogsslachtoffers. Ook bezoekt het Internationaal Comité van het Rode Kruis krijgsgevangen en gedetineerde burgers, om na te gaan of hun behandeling in overeenstemming is met het humanitair oorlogsrecht. Gesprekken met deze gevangenen vinden plaats onder vier ogen.
YT haalt ook veel video's van dit kanaal weg, omdat niet altijd duidelijk is of de gevangenen er wel echt mee instemmen:quote:
Ah, op die manier. Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er zijn historisch gezien minder tijden zonder oorlog geweest in Europa dan met. Of in ieder geval spanning tussen twee grootmachten.
is gewoon een recht wat ze hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?
quote:Article 70
Immediately upon capture, or not more than one week after arrival at a camp, even if it is a transit camp, likewise in case of sickness or transfer to hospital or another camp, every prisoner of war shall be enabled to write direct to his family, on the one hand, and to the Central Prisoners of War Agency provided for in Article 123, on the other hand, a card similar, if possible, to the model annexed to the present Convention, informing his relatives of his capture, address and state of health. The said cards shall be forwarded as rapidly as possible and may not be delayed in any manner.
https://www.ohchr.org/en/(...)atment-prisoners-warquote:Article 71
Prisoners of war shall be allowed to send and receive letters and cards. If the Detaining Power deems it necessary to limit the number of letters and cards sent by each prisoner of war, the said number shall not be less than two letters and four cards monthly, exclusive of the capture cards provided for in Article 70, and conforming as closely as possible to the models annexed to the present Convention. Further limitations may be imposed only if the Protecting Power is satisfied that it would be in the interests of the prisoners of war concerned to do so owing to difficulties of translation caused by the Detaining Power's inability to find sufficient qualified linguists to carry out the necessary censorship.
Ik ben eigenlijk best onder de indruk van hoe Finland hier reageert.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijke beslissing, komende dagen.
VS, VK zijn aanwezig, voor zeer grootschalige militaire oefeningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |