Ja vastquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:01 schreef Ulx het volgende:
Maar geen stoere taal van Poetin gisteren. Met andere woorden: Hij durft niet te escaleren. Hij is bang.
Ik ben wel reuze benieuwd wat de kliek om Poetin heen tegen hem durft te zeggen, "we leiden grote verliezen in Oekrane en moeten ons terugtrekken"zal er niet inzitten anders krijg je Poetin thee voorgeschoteld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Poetin onschat zijn tegenstanders vanwege zijn eigen Napoleoncomplex. Dan denk je dat je onoverwinnelijk bent en zie je de rest van de wereld als zwakkelingen. Maar dat is niet de realiteit want dan kijk je wel door de roze bril van je persoonlijkheidscomplex heen.
Wat valt er te doen voor hem behalve voor de vorm wat extra nukes bij de Finse grens plaatsen? Die verder geen strategische waarde hebben omdat alle partijen weten dat Finland allang binnen nuke bereik zit en dit dus niets toevoegt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat een gecalculeerd iemand als Poetin dit niet heeft zien aankomen.
Ik verwacht wel een keiharde response van het Kremlin omtrent Finland.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
Zelensky lijkt wel een dwerg vergeleken bij Hoekstra...
[ twitter ]
Rusland stopt export sauna's?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
...
Ik verwacht wel een keiharde response van het Kremlin omtrent Finland.
Putin is vergeleken met ons Nederlanders ook al snel een dwerg hoor. Net als de rest van de wereld ook al snel klein lijkt als ze naast een Nederlander staan.quote:
Alles is weer hoe het was? Wat is dat voor onzin? Een aanzienlijk deel van Oekrane is helemaal naar de klote.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Dus ja. Iedereen is deascelerend. Een plas een glas en alles is weer hoe het was.
DvhNquote:VN-missie heeft informatie over Oekraense marteling van Russen
De missie van de Verenigde Naties die toezicht houdt op de mensenrechtensituatie in Oekrane, heeft "geloofwaardige informatie" dat het Oekraense leger Russische krijgsgevangenen heeft gemarteld. De Russen zouden slecht worden behandeld en niet mogen communiceren met advocaten of familie.
De VN-missie ziet van beide kanten video's verschijnen van gevangenen in onmenselijke omstandigheden die gedwongen vernederende verklaringen moeten afleggen. Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
Volgens de VN zijn in de eerste 76 dagen van de oorlog 3381 burgers in Oekrane omgekomen, maar dat aantal ligt waarschijnlijk veel hoger. Vooral in Marioepol zijn naar verwachting veel meer mensen omgekomen, maar het is moeilijk dat te verifiren.
Oorlog is historisch gezien niet heel erg opvallendquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Alles is weer hoe het was? Wat is dat voor onzin? Een aanzienlijk deel van Oekrane is helemaal naar de klote.
Ik vind de VN wel echt waardeloos en over het algemeen totaal onzichtbaar in dit conflict eigenlijk. Maar helaas gaat die vlieger al een dikke 10 jaar op. Leuk voor een regionaal conflictje in Afrika, maar zodra het om leden van de veiligheidsraad gaat staat de VN meteen machteloos langs de zijlijn.quote:
Dit klinkt een beetje als een Speld berichtquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:10 schreef AchJa het volgende:
Ook krijgt de missie meldingen binnen van verkrachtingen door Russische troepen, ook in groepsverband. De VN brengt in herinnering dat dit in strijd is met internationale wetten en dat dit onmiddellijk moet stoppen.
DvhN
Ik ben geneigd te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is maar wie weet kan je me overtuigen. Hoe kom je tot dat standpunt?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oorlog is historisch gezien niet heel erg opvallend
Ik quote een keer mezelfquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:17 schreef Tengano het volgende:
Dit klinkt een beetje als een Speld bericht![]()
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?quote:
Er zijn historisch gezien minder tijden zonder oorlog geweest in Europa dan met. Of in ieder geval spanning tussen twee grootmachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik ben geneigd te zeggen dat het tegenovergestelde het geval is maar wie weet kan je me overtuigen. Hoe kom je tot dat standpunt?
Dat soort zaken worden al eeuwen (nou ja, bijna eeuwen) geregeld door het Rode Kruis.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?
quote:De aanleiding van de oprichting van het Rode Kruis was de Slag bij Solferino tussen enerzijds het leger van het Koninkrijk Sardini en het Franse leger onder keizer Napoleon III en anderzijds het Oostenrijkse leger in 1859. Na de veldslag bleven 40.000 slachtoffers op het slagveld achter. Duizenden gewonden stierven, omdat er onvoldoende medische hulp kon worden geboden.[1]
quote:Het Rode Kruis is een embleem dat volgens de Verdragen van Genve aan humanitaire en medische voertuigen en gebouwen bescherming biedt tegen militaire aanvallen. Het werd in 1864 vastgelegd tijdens de eerste Conventie van Genve.
quote:Het Rode Kruis is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het internationaal humanitair recht. Dit oorlogsrecht is onlosmakelijk met het Rode Kruis verbonden door grondlegger Henri Dunant.
quote:Veel oorlogsrechtgerelateerde taken van het Rode Kruis zijn opgenomen in de Geneefse Conventies en de Aanvullende Protocollen. Een belangrijk voorbeeld daarvan is de bescherming van, en hulp aan, oorlogsslachtoffers. Ook bezoekt het Internationaal Comit van het Rode Kruis krijgsgevangen en gedetineerde burgers, om na te gaan of hun behandeling in overeenstemming is met het humanitair oorlogsrecht. Gesprekken met deze gevangenen vinden plaats onder vier ogen.
YT haalt ook veel video's van dit kanaal weg, omdat niet altijd duidelijk is of de gevangenen er wel echt mee instemmen:quote:
Ah, op die manier. Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er zijn historisch gezien minder tijden zonder oorlog geweest in Europa dan met. Of in ieder geval spanning tussen twee grootmachten.
is gewoon een recht wat ze hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Communiceren met advocaten of familie? Is het gebruikelijk dat krijgsgevangenen advocaten hebben en contact met hun familie mogen hebben?
quote:Article 70
Immediately upon capture, or not more than one week after arrival at a camp, even if it is a transit camp, likewise in case of sickness or transfer to hospital or another camp, every prisoner of war shall be enabled to write direct to his family, on the one hand, and to the Central Prisoners of War Agency provided for in Article 123, on the other hand, a card similar, if possible, to the model annexed to the present Convention, informing his relatives of his capture, address and state of health. The said cards shall be forwarded as rapidly as possible and may not be delayed in any manner.
https://www.ohchr.org/en/(...)atment-prisoners-warquote:Article 71
Prisoners of war shall be allowed to send and receive letters and cards. If the Detaining Power deems it necessary to limit the number of letters and cards sent by each prisoner of war, the said number shall not be less than two letters and four cards monthly, exclusive of the capture cards provided for in Article 70, and conforming as closely as possible to the models annexed to the present Convention. Further limitations may be imposed only if the Protecting Power is satisfied that it would be in the interests of the prisoners of war concerned to do so owing to difficulties of translation caused by the Detaining Power's inability to find sufficient qualified linguists to carry out the necessary censorship.
Ik ben eigenlijk best onder de indruk van hoe Finland hier reageert.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijke beslissing, komende dagen.
VS, VK zijn aanwezig, voor zeer grootschalige militaire oefeningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |