Holy fuckballsquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup, en ze lopen constant in open messen, Oekraine heeft ze aan het begin bewust laten komen richting Kyiv om hun supply lines lang te maken en is toen begonnen die supply lines aan mootjes te hakken. En nu is Oekraine, met meer ervaring met nieuwe wapens in staat om gebieden terug te veroveren terwijl er bij Rusland geen sprake lijkt van orde op zaken krijgen.
Er was trouwens ook een melding van het britse MOD dat ze in het wrak van een SU-34 een Garmin GPS systeem aan het instrumentarium vastgeplakt hadden gevonden. SU-34 is een van de modernste toestellen van Rusland.
Electrische fietsen, geruisloos en snelquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tactisch enorm slecht is een understatement hier gewoon. Op deze manier tanks inzetten is gewoon zinloos, en dat weet zelfs ik als oud MARINE kokkie. Ik vind dit echt verbijsterend. En dan te bedenken dat de Oekranse strijdkrachten zichzelf just mobieler maken door gebruik te maken van crossmotortjes zodat ze snel vrijwel overal kunnen komen, en wel gecombineerd kunnen handelen. Die Russische MBT's rijden zo gewoon een gehaktmolen in joh.
Nog beter zelfs dan. Maar dan nog vind ik het verbijsterend dat het Russische leger nog steeds vecht alsof het 1950 is.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Electrische fietsen, geruisloos en snel
quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Electrische fietsen, geruisloos en snel
Ik zit liever in zo'n soort dingetje dan in een Russische tankquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Van dit soort dingen maken ze gebruik. Snel en makkelijk in elkaar te knutselen en behoorlijk effectief wat ik zo las. Alleen je wilt er volgens mij niet inzitten als je beschoten wordt.
Dat sowieso, dit zijn trouwens die elektrische fietsen die gaan ook nog behoorlijk snel als je het zo ziet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zit liever in zo'n soort dingetje dan in een Russische tank
Die bedoel ik, had ik gisyer al gedeeld.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat sowieso, dit zijn trouwens die elektrische fietsen die gaan ook nog behoorlijk snel als je het zo ziet.
[ twitter ]
Ok sorry niet gezien ik kwam hem toevallig net tegen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die bedoel ik, had ik gisyer al gedeeld.
En wat heeft Rusland voor materiaal daar tegenover staan? En weten ze dat correct in te zetten?quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat sowieso, dit zijn trouwens die elektrische fietsen die gaan ook nog behoorlijk snel als je het zo ziet.
[ twitter ]
Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is. Slechte tactieken, slecht moraal, slechte logistiek en waarschijnlijk slecht onderhoud van het materieel maar dat zullen andere beter weten. Het enige wat ik gelezen heb is dat het produceren van moderne wapens voor Rusland sinds 2014 al heel lastig is omdat er een verbod is op bepaalde technieken naar Rusland te exporteren sinds ze de Krim hebben geannexeerd en dat heel veel budget voor het leger is verdampt aan corruptie. Dus waarschijnlijk dachten ze dat ze er veel beter voor stonden dan dat ze daadwerkelijk waren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:50 schreef Barbusse het volgende:
Ik vraag dit omdat ik onderhand begin te geloven dat een ubereats bezorger effectiever is dan de modernste Russische tank
Wat ik begrijp is die knal die je op het filmpje ziet een Russische tank die een andere Russische tank aan gort schiet om te voorkomen dat zo’n “modern” ding in handen van Oekrane valt. Dit nadat hij al tot stilstand was gebracht door zo’n Gustav.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik snap dit echt niet. Sta je daar stil met je tank terwijl er meerdere kapotgeschoten voertuigen langs die weg staan, je weet dat de vijand dichtbij is, die bossen geven perfecte dekking voor kleine eenheden met anti-tankwapens....en dan blijf je gewoon staan? Zonder ook maar enige bescherming van infanterie of vanuit de lucht?
Do they even want to live to win this?
Dat is grappig. Er werd gedacht dat de reactie op de annexatie van de Krim veel te soft was, waardoor Putin werd aangemoedigd om door te gaan met kloten. En nu zouden die sancties heel belangrijk kunnen zijn geweest.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is. Slechte tactieken, slecht moraal, slechte logistiek en waarschijnlijk slecht onderhoud van het materieel maar dat zullen andere beter weten. Het enige wat ik gelezen heb is dat het produceren van moderne wapens voor Rusland sinds 2014 al heel lastig is omdat er een verbod is op bepaalde technieken naar Rusland te exporteren sinds ze de Krim hebben geannexeerd en dat heel veel budget voor het leger is verdampt aan corruptie. Dus waarschijnlijk dachten ze dat ze er veel beter voor stonden dan dat ze daadwerkelijk waren.
Ik denk ook dat Poetin veel minder weerstand had verwacht.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is. Slechte tactieken, slecht moraal, slechte logistiek en waarschijnlijk slecht onderhoud van het materieel maar dat zullen andere beter weten. Het enige wat ik gelezen heb is dat het produceren van moderne wapens voor Rusland sinds 2014 al heel lastig is omdat er een verbod is op bepaalde technieken naar Rusland te exporteren sinds ze de Krim hebben geannexeerd en dat heel veel budget voor het leger is verdampt aan corruptie. Dus waarschijnlijk dachten ze dat ze er veel beter voor stonden dan dat ze daadwerkelijk waren.
Je moet op reddit gewoon eens kijken in de sub r/ukraine. Vind de exacte post niet direct terug.quote:
Russian IFR Regulations = I Follow Roadway.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er was trouwens ook een melding van het britse MOD dat ze in het wrak van een SU-34 een Garmin GPS systeem aan het instrumentarium vastgeplakt hadden gevonden. SU-34 is een van de modernste toestellen van Rusland.
Dit is natuurlijk ideaal om tanks en andere voertuigen uit te schakelenquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is volgens mij toch een beetje een geschiedenis dingetje wat zich telkens herhaalt. Over het algemeen hebben mensen liever hun eigen slechte mensen, dan een buitenlandse macht die wel even orde op zaken gaat stellen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 05:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Poetin veel minder weerstand had verwacht.
Beetje zoals de neocons dachten dat ze een warm welkom zouden krijgen in Irak.
Dat viel ook enigszins tegen.
Als je naar het begin van de invasie kijkt, dat was allemaal best kleinschalig, men trok gewoon het land in richting Kyiv en liet de bevolking ongemoeid.
Dat bleek een misrekening, en daarna begon het echt richting een klassieke Russische oorlog te gaan,met massale bombardementen op burgerdoelen, plunderen van dorpen, etc.
Toch leuk om te kunnen zeggen:quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup, en ze lopen constant in open messen, Oekraine heeft ze aan het begin bewust laten komen richting Kyiv om hun supply lines lang te maken en is toen begonnen die supply lines aan mootjes te hakken. En nu is Oekraine, met meer ervaring met nieuwe wapens in staat om gebieden terug te veroveren terwijl er bij Rusland geen sprake lijkt van orde op zaken krijgen.
Waarom hebben ze een Amerikaans systeem in hun straaljagers zitten? Hoe dom is het om apparatuur van de vijand, wat ze blijkbaar ook nog eens op afstand kunnen uitschakelen, in je eigen straaljagers te bouwen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 07:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Toch leuk om te kunnen zeggen:
Mijn fiets heeft dezelfde navigatie als een moderne straaljager! Nou ja, een “moderne” Russische straaljager.
Serieuzer: GPS van die MIG’s is uitgeschakeld (is een Amerikaans systeem) en Glonass is kut, dus kan best dat zo een piloot dat zelf ophangt in zijn cockpit.
Make do with what you have.
Ze hebben GPS uitgeschakeld? Hoe dan?quote:Op woensdag 11 mei 2022 07:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Toch leuk om te kunnen zeggen:
Mijn fiets heeft dezelfde navigatie als een moderne straaljager! Nou ja, een “moderne” Russische straaljager.
Serieuzer: GPS van die MIG’s is uitgeschakeld (is een Amerikaans systeem) en Glonass is kut, dus kan best dat zo een piloot dat zelf ophangt in zijn cockpit.
Make do with what you have.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |