quote:Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’
Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?
Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.
Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.
Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”
Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.
Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”
En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”
Kijkers verontwaardigd
Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.
Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”
https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/
https://www.nu.nl/media/6(...)ekt-hem-vandaag.htmlquote:Derksen zou donderdagavond excuses maken in de uitzending. Maar in plaats daarvan zei hij dat hij wilde stoppen met het programma. "Ik denk niet dat hij nog over te halen is", zei Römer. "Hij heeft duidelijk laten weten waar hij staat en wat zijn besluit is. Hij heeft het vaker gezegd en keerde dan wel terug, maar ik denk dat hij het nu wel meent."
Ik ben ermee op stap geweest in Eindhovenquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:27 schreef Sfancta het volgende: [..] Sepultura.. heb ooit die Max Cavalera gemeet, vond het maar een ernstig vieze man.
Johannedquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:27 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sepultura.. heb ooit die Max Cavalera gemeet, vond het maar een ernstig vieze man.
Jij liever dan ikquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben ermee op stap geweest in Eindhoven
Heb je ook een kaars tussen je benen gekregen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hahaha, bah wat viesquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Heb je ook een kaars tussen je benen gekregen?
Wat, stappen in Eindhoven?quote:
Was 30 jaar geleden, hij was 23 ofzo, viel wel mee toenquote:
Ja dat dacht Derksen ook.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was 30 jaar geleden, viel wel mee toen
Heb destijds nog eens een meet and greet gewonnen met Machine Head.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stond eenmaal vooraan bij Maiden, bijna doodgedrukt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heb destijds nog eens een meet and greet gewonnen met Machine Head.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heb destijds nog eens een meet and greet gewonnen met Machine Head.
Die haren krijg je niet meer uit de knoop. Zitten vogelnestjes in.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:27 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sepultura.. heb ooit die Max Cavalera gemeet, vond het maar een ernstig vieze man.
Meer mijn ding.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haters everywhere but I don't really care.
Klootzakken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:38 schreef superniger het volgende:
Doodsbedreigingen aan Helene Hendriks nu bij HLF8.
Walgelijk dat zo'n programma dat faciliteert.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:38 schreef superniger het volgende:
Heb je godfather of metal Chuck Schuldiner gezien op dynamo open air (?)quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ik kwam toe gewoon vaak in Dynamo en kende een fotograaf die met de band meereisde. Ze waren in Eindhoven voor het concert van Einsturtzende Neubauten (hoe schrijf je dat?) i.v.m. de start bouw of de opening van de Heuvelgalerie.
ik in Zwolle, lekker ding vond ik het toen. Zijn broertje ook trouwens. Nu niet meer zoquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is weer erg jammer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:38 schreef superniger het volgende:
Wat is deze?quote:
Ben ik maar 1x geweest en dat weet ik niet meer. Ik doelde op het Dynamo café in de kelder in Eindhoven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:39 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb je godfather of metal Chuck Schuldiner gezien op dynamo open air (?)
Dat zal dan in dezelfde tijd geweest zijn. Toen speelden ze nog lief in dezelfde bandquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:39 schreef josja het volgende:
[..]
ik in Zwolle, lekker ding vond ik het toen. Zijn broertje ook trouwens. Nu niet meer zo
quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:38 schreef superniger het volgende:
Hoe triest ben je dan.quote:
Die band komt uit Brazilië. Zijn ze toendertijd gaan touren in een of ander lullig cafétje in Eindhoven?quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zal dan in dezelfde tijd geweest zijn. Toen speelden ze nog lief in dezelfde band
Nou lijkt het er toch een beetje op dat jij in dat lulverhaal van Derksen bent getrapt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:57 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wederzijdse instemming, aka consent, is een heel ingewikkeld concept voor boomers en velen hier met een boomermindset.
Dat weet ikquote:Op vrijdag 29 april 2022 19:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die band komt uit Brazilië. Zijn ze toendertijd gaan touren in een of ander lullig cafétje in Eindhoven?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die band komt uit Brazilië. Zijn ze toendertijd gaan touren in een of ander lullig cafétje in Eindhoven?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ik kwam toen gewoon vaak in Dynamo en kende een fotograaf die met de band meereisde. Ze waren in Eindhoven voor het concert van Einstürtzende Neubauten (hoe schrijf je dat?) i.v.m. de start bouw of de opening van de Heuvelgalerie.
Ja hier overdrijf je een beetje. Ik ging in mijn tienerjaren al naar hoeren.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:51 schreef OllieA het volgende:
Mij lijkt het een domme mensen van alle leeftijden dingetje te zijn. Types als Derksen die op hun 24ste al naar de hoeren lopen
Dus?quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zie een bericht van 7 jaar geleden.
Ah daar had ik over heen gelezen.quote:
Misschien mis ik wat context maar het gaat over een gestolen telefoon. Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?quote:
Niks.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Misschien mis ik wat context maar het gaat over een gestolen telefoon. Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
Ze waren gelukkig wel altijd bij bewustzijn.
Ff opgezocht: was op 21-06-1991 en ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van de Effenaar. Was in de Heuvelgalerie in aanbouw.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ik kwam toen gewoon vaak in Dynamo en kende een fotograaf die met de band meereisde. Ze waren in Eindhoven voor het concert van Einstürtzende Neubauten (hoe schrijf je dat?) i.v.m. de start bouw of de opening van de Heuvelgalerie.
Dit slaat nergens op, maar ik snap wel het punt wat ze pogen te makenquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:12 schreef Stepperoller het volgende:
[ afbeelding ]
'Een advocaat zou het kunnen uitleggen als opzettelijk'
- 'Gelukkig was er geen honkbalknuppel in de buurt'
De volgende dag:
Ja het was geen balkon, het was een krukje en de baby kon gewoon staan.
Waarom heeft Johan Derksen geen armen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:12 schreef Stepperoller het volgende:
[ afbeelding ]
'Een advocaat zou het kunnen uitleggen als opzettelijk'
- 'Gelukkig was er geen honkbalknuppel in de buurt'
De volgende dag:
Ja het was geen balkon, het was een krukje en de baby kon gewoon staan.
Nou, ik gooi hem wel, hoor. Ik heb nog nooit een bewusteloze vrouw op welke wijze dan ook aangerand. En ik ben dan mischien niet zo oud als Derksen maar ooit genoeg om "andere tijden" te hebben meegemaakt.quote:
Fake? Dan haal ik hem weg.quote:
Tuurlijk. Zijn verhaal is, mits het strafbaar zou zijn geweest (klein detail), voldoende om als bewijs te dienen?quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zijn verhaal is, mits het strafbaar zou zijn geweest (klein detail), voldoende om als bewijs te dienen?
quote:Een bekentenis van een feit dat wettelijk strafbaar is, met name van een misdaad, vormt een bewijs voor het begaan van een strafbaar feit.
Als het ter plaatse van de trajectcontrole was wel ja.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zijn verhaal is, mits het strafbaar zou zijn geweest (klein detail), voldoende om als bewijs te dienen?
Ik heb gisteren op de A12 tussen Utrecht en Den Haag, om 17.00 uur, 15 km/uur te hard gereden.
Krijg ik nu ook een boete opgestuurd?
Je zou denken dat volwassenen wel bekend zouden zijn met dit fenomeen, maar kennelijk is dit toch lastig...quote:
quote:
Voor een bewezenverklaring van een strafbaar feit zijn minimaal twee bewijzen nodig. Alleen een bekentenis is dus niet genoeg voor een veroordeling.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je zou denken dat volwassenen wel bekend zouden zijn met dit fenomeen, maar kennelijk is dit toch lastig...
Dat zoiets op zich niet genoeg is voor een veroordeling mag je ook wel als bekend veronderstellen bij de meeste volwassenen lijkt me zo, of is dat dan naïef van me?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:37 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[..]
Voor een bewezenverklaring van een strafbaar feit zijn minimaal twee bewijzen nodig. Alleen een bekentenis is dus niet genoeg voor een veroordeling.
En Derksen's woord is daar één van.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:37 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[..]
Voor een bewezenverklaring zijn minimaal twee bewijzen nodig.
Een bewijs is niet voldoende om iemand te vervolgen. Daar is meer bewijs voor nodig. Daarnaast heeft hij z'n verhaal al gewijzigd, dus gaat het feit "hij is het bewijs" al niet meer op. Komt het volgende puntje: hij bekend geen wettelijk strafbaar feit. Dat was het destijds namelijk niet.quote:
Tuurlijk, mits er controle stond.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik heb gisteren op de A12 tussen Utrecht en Den Haag, om 17.00 uur, 15 km/uur te hard gereden.
Krijg ik nu ook een boete opgestuurd?
Haha, ja dan wel! Maar dat was uiteraard niet het gevalquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:30 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als het ter plaatse van de trajectcontrole was wel ja.
Dat wordt maar steeds geroepen, maar ik heb nog steeds geen bron gezien voor die bewering. Wat is de reden dat dit destijds niet strafbaar zou zijn geweest?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een bewijs is niet voldoende om iemand te vervolgen. Daar is meer bewijs voor nodig. Daarnaast heeft hij z'n verhaal al gewijzigd, dus gaat het feit "hij is het bewijs" al niet meer op. Komt het volgende puntje: hij bekend geen wettelijk strafbaar feit. Dat was het destijds namelijk niet.
Jouw 15 km te hard op een politiemeting is voldoende hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een bewijs is niet voldoende om iemand te vervolgen. Daar is meer bewijs voor nodig. Daarnaast heeft hij z'n verhaal al gewijzigd, dus gaat het feit "hij is het bewijs" al niet meer op. Komt het volgende puntje: hij bekend geen wettelijk strafbaar feit. Dat was het destijds namelijk niet.
Doodsimpel: wetgeving.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:40 schreef Monolith het volgende:
Dat wordt maar steeds geroepen, maar ik heb nog steeds geen bron gezien voor die bewering. Wat is de reden dat dit destijds niet strafbaar zou zijn geweest?
Ik denk dat jij niet goed begrijpt dat het hier niet om sec wetgeving gaat.quote:
Wanneer is artikel 243 Sr dan precies ingevoerd in de vorm zoals nu is waarin het penetreren van een bewusteloos persoon gewoon strafbaar is?quote:
Dat zijn dus twee bewijsstukken:quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:41 schreef capricia het volgende:
Jouw 15 km te hard op foto is voldoende hoor.
Het gaat denk ik niet om de strafbaarheid maar om de verjaringstermijnquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wanneer is artikel 243 Sr dan precies ingevoerd in de vorm zoals nu is waarin het penetreren van een bewusteloos persoon gewoon strafbaar is?
Je kunt mij natuurlijk eerst woorden in mijn mond leggen en er dan tegenin gaan. Maar dan heb je mij niet nodig en kun je ook met jezelf discussieren. Doei!quote:
Verjaring is wat anders. Dat het nu niet meer te vervolgen valt lijkt me evident, al denkt het OM daar anders over. Betreffende user stelt echter dat het destijds niet strafbaar was, dat is wat anders. Dat wordt hier echter meermaals beweert, maar een serieuze onderbouwing heb ik nog niet gezien. Zou best kunnen hoor en ik ben verder ook geen jurist, maar ik heb er dus nog geen onderbouwing voor gezien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet om de strafbaarheid maar om de verjaringstermijn
Ernstige misdrijven kennen geen verjaringstermijn. En verkrachting is een ernstig misdrijf.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet om de strafbaarheid maar om de verjaringstermijn
Dat het strafbaar is om een bewusteloze vrouw met een kaars te penetreren lijkt me buiten kijf staan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verjaring is wat anders. Dat het nu niet meer te vervolgen valt lijkt me evident, al denkt het OM daar anders over. Betreffende user stelt echter dat het destijds niet strafbaar was, dat is wat anders. Dat wordt hier echter meermaals beweert, maar een serieuze onderbouwing heb ik nog niet gezien. Zou best kunnen hoor en ik ben verder ook geen jurist, maar ik heb er dus nog geen onderbouwing voor gezien.
Jawel hoor. Hij heeft het over bewijs en wettelijk strafbaar feit. Dat hebben we het over sec wetgeving.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:43 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat jij niet goed begrijpt dat het hier niet om sec wetgeving gaat.
Ja sinds 2013 (uit mijn hoofd). Misdrijven die daarvoor gepleegd zijn konden wel verjaren, meestal met een maximale verjaringstermijn van 20 jaarquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ernstige misdrijven kennen geen verjaringstermijn. En verkrachting is een ernstig misdrijf.
https://www.rijksoverheid(...)gstermijn-misdrijven
Het betreft hier echter geen verkrachting, maar een misdrijf onder artikel 243 Sr waar "slechts" maximaal 8 jaar op staat en dus een verjaringstermijn van 20 jaar aan hangt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ernstige misdrijven kennen geen verjaringstermijn. En verkrachting is een ernstig misdrijf.
In de jaren 70, 80 en 90 was die verjaringstermijn er wel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die letterlijk "hij is het bewijs" schrijft m.b.t. een gewijzigd verhaalquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt mij natuurlijk eerst woorden in mijn mond leggen en er dan tegenin gaan. Maar dan heb je mij niet nodig en kun je ook met jezelf discussieren. Doei!
Nou, er zijn dus al meerdere mensen die hier hebben beweert dat dit destijds geen misdrijf zou zijn geweest. Ik heb al een onjuist beroep op een herziening uit 2002 voorbij zien komen en een vage claim over het feit dat rechters binnendringen met een voorwerp tot medio jaren 90 niet consequent als verkrachting zagen zonder verdere bronvermelding. Tot dusver echter geen aanwijzing gezien voor een herziening van de zedenwetgeving die dit pas na het vermeende plaatsvinden van dit incident strafbaar zou hebben gesteld.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:52 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat het strafbaar is om een bewusteloze vrouw met een kaars te penetreren lijkt me buiten kijf staan.
En dat klopt ook. Een bekentenis is bewijs.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die letterlijk "hij is het bewijs" schrijft
Een aangepaste bekentenis niet meer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat klopt ook. Een bekentenis is bewijs.
Kan best dat iemand het daarover heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hij heeft het over bewijs en wettelijk strafbaar feit. Dat hebben we het over sec wetgeving.
Bron?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:00 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een aangepaste bekentenis niet meer.
Niet meer. Zaken die al verjaard waren o.b.v. de verjaringstermijn die daarvoor van toepassing was blijven verjaard.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij maakt echt overal vrienden he?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt mij natuurlijk eerst woorden in mijn mond leggen en er dan tegenin gaan. Maar dan heb je mij niet nodig en kun je ook met jezelf discussieren. Doei!
Ga je nou selectief quoten?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En dat klopt ook. Een bekentenis is bewijs.
Maar wat is nu de bron voor het niet van strafbaar zijn van hetgeen Derksen initieel beweerde onder artikel 243 Sr destijds?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:02 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Niet meer. Zaken die al verjaard waren o.b.v. de verjaringstermijn die daarvoor van toepassing was blijven verjaard.
De actie was toen ook al strafbaar maar vervolging is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar wat is nu de bron voor het niet van strafbaar zijn van hetgeen Derksen initieel beweerde onder artikel 243 Sr destijds?
Waterquote:
Zoals ik al meermaals in dit topic heb aangegeven is vervolging altijd een probleem, ook vandaag de dag nog.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:07 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De actie was toen ook al strafbaar maar vervolging is een ander verhaal.
Ik quote alleen wat relevant is.quote:
Dat is geen bron.quote:
Yep het grootste verschil tussen toen en nu is de aandacht voor zulke zaken in de media.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al meermaals in dit topic heb aangegeven is vervolging altijd een probleem, ook vandaag de dag nog.
Wie ben jij?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij maakt echt overal vrienden he?
Ga jij dat even uitzoeken en dan kom je met een onderbouwing. Het is jouw stelling.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:12 schreef Steven_Stil het volgende:
Ok, wat gebeurd er met een tegenstrijdige verklaring denk je?
Hoef ik niet op te zoeken hoor, die wordt weggestreept uit het bewijs.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ga jij dat even uitzoeken en dan kom je met een onderbouwing. Het is jouw stelling.
Nou ja in dit geval wordt de zaak letterlijk in de media opgebiecht, of verzonnen, maar afgezien van wat zaken die direct raakvlak hebben met de media omdat het BN'ers betreft of bij een tv-programma zelf dit soort misstanden worden geconstateerd is het niet bepaald zo dat het gros van de zedendelicten breed wordt uitgemeten in de media. Daar zijn het er ook veel te veel voor helaas.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Yep het grootste verschil tussen toen en nu is de aandacht voor zulke zaken in de media.
Geen onderbouwing, geen verhaal.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:14 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hoef ik niet op te zoeken hoor, die wordt weggestreept uit het bewijs.
Die publieke ophef kan mij echt niet meer boeien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
Kan best dat iemand het daarover heeft.
Maar ik hoop oprecht dat je begrijpt dat de publieke ophef en het ontslag nemen van Derksen niet gaat over de vraag of iets als dan niet strafbaar is (of geweest is).
Waarom post je hier dan?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die publieke ophef kan mij echt niet meer boeien.
Dat ga ik hier niet neerzetten dat verhaal, levert alleen maar gezeik op.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geen onderbouwing, geen verhaal.
Okay. Prima.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die publieke ophef kan mij echt niet meer boeien.
We hebben een Baudet in dit land, die roept dingen die nergens op slaan. Laat lekker lullen, ik neem het toch met een korrel zout.
We een Wilders in dit land, die roept (soms) dingen die nergens op slaan. Laat lekker lullen, ik bepaal voor mezelf wel aan welke uitspraken ik wel of geen waarde hecht.
We hebben een Derksen in dit land, die vertelt anekdotes (zoals hij het zelf altijd noemt) waarvan de helft altijd verzonnen is. Laat gewoon lullen, ik kan zelf wel inschatten in hoeverre zo'n verhaal op waarheid berust of niet.
Dat anderen blijkbaar alles voor zoete koek aannemen moeten ze zelf weten. Als je niet zelf in staat bent om uitspraken van andere mensen op waarde te schatten en je neemt er aanstoot aan: er zijn meerdere tv zenders/programma's. Bevalt iets je niet, zet 'm ergens anders op.
Zal ik even naar zoeken. Ik heb dat van de week ergens zitten lezen in één van die berichten waarin advocaten het OM voor gek verklaren.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:
Maar waar is nou de onderbouwing voor de stellige claim dat dit destijds niet strafbaar zou zijn geweest? Of ging stelligheid niet helemaal gepaard met bijbehorende juridische kennis?
Oh hij heeft ontslag genomen, had al 2 topics niet meegelezen want ik denk ik mis toch niksquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Prima.
Derksen heeft zelf ontslag genomen.
Dat er andere mensen ook rare dingen roepen, gelooft iedereen meteen.
Nou ja, hoe dronken ze was maakt strikt gezien juridisch nog wel uit gezien een aanpassing in de wet in 2002, maar aangezien het hier zou gaan om een 'bewusteloos' persoon is dat niet relevant.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus samengevat: het is in welke tijd dan ook nooit een oké idee om een kaars in iemand haar vagina te stoppen hoe dronken ze ook was.
Zo simpel is het
De heisa eromheen boeit verder geen ene drol, toch?
Met of zonder penetratie van de kaars? Dat maakt nogal een verschil namelijk juridisch gezien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:
Maar waar is nou de onderbouwing voor de stellige claim dat dit destijds niet strafbaar zou zijn geweest? Of ging stelligheid niet helemaal gepaard met bijbehorende juridische kennis?
Hoe bedoel je met of zonder, dat is namelijk het strafbare feit dat werd opgebiecht of verzonnen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:25 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Met of zonder penetratie van de kaars?
Het was zijn beslissing om te stoppen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh hij heeft ontslag genomen, had al 2 topics niet meegelezen want ik denk ik mis toch niks
Even afwachten hoe lang deze pauze duurt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 16:09 schreef Tengano het volgende:
Nogmaals even voor de duidelijkheid wat er naar buiten is gebracht. Goed lezen svp.
Hier staat de beslissing is overigens genomen door Johan Derksen en niet door de zender.
[ twitter ]
[twitter]https://twitter.com/GoosR/status/1520037278856499206[/twitter]
Het gaat juist om met penetratie van de kaars. Dat zou tegenwoordig verkrachting zijn, maar destijds was dat geen verkrachting, omdat er toen alleen sprake was van verkrachting als er daadwerkelijk geslachtsgemeenschap had plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:25 schreef Steven_Stil het volgende:
Met of zonder penetratie van de kaars? Dat maakt nogal een verschil namelijk juridisch gezien.
Even gegoogled voor je.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:19 schreef Monolith het volgende:
Nee dat is tegenwoordig nog steeds geen verkrachting, maar strafbaar onder artikel 243 Sr. Verkrachting is artikel 242 Sr.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het gaat juist om met penetratie van de kaars. Dat zou tegenwoordig verkrachting zijn, maar destijds was dat geen verkrachting, omdat er toen alleen sprake was van verkrachting als er daadwerkelijk geslachtsgemeenschap had plaatsgevonden.
Die 2e verklaring van Derksen is op zijn hoogst ongewenste betasting en dat valt onder aanrandingquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met of zonder, dat is namelijk het strafbare feit dat werd opgebiecht of verzonnen.
Ja dat is dus niet waar het hier om gaat. Derksen had het specifiek over bewusteloos. Dit is de betreffende wijziging:quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Even gegoogled voor je.
Advocaat Job Knoester werd hier in de uitzending van Vandaag Inside ook naar gevraagd. De raadsman, gespecialiseerd in onder meer zedenzaken, zei dat seks met iemand die - bijvoorbeeld door alcohol - een verminderd bewustzijn heeft, pas in 2002 strafbaar is gesteld. Zulke wetten gelden niet met terugwerkende kracht.
Ook van verkrachting was volgens de wetgeving in 1973 geen sprake. Er moet dan namelijk sprake zijn geweest van dwang. In de nieuwe Wet seksuele misdrijven is het de bedoeling dat elke vorm van onvrijwillige seks als verkrachting of aanranding gekwalificeerd kan worden.
68
Johan Derksen blikt dag later terug op uitspraken over kaars in Vandaag Inside
Wat als blijkt dat het verhaal van Derksen niet klopt? We stelden eerder al vast dat het doel van het OM is om te onderzoeken wat er zich heeft afgespeeld. Als blijkt dat er toch sprake is van een strafbaar feit, dan is het weer van belang wanneer dit is gebeurd. Dat heeft alles te maken met verjaring.
Volgens de huidige wetgeving kan een misdrijf als verkrachting niet meer verjaren. Dit betekent dat delicten die in 2012 (toen deze wet inging) of later zijn gepleegd altijd strafbaar blijven en dat er dus iemand voor vervolgd kan worden.
Die wetgeving is een aantal malen aangepast. In 1995 werd de verjaringstermijn vastgesteld op vijftien jaar en in 2006 werd dat twintig jaar. Ook deze wetten gelden niet met terugwerkende kracht. En dus zou Derksen alleen worden gevolgd als er sprake was van een verkrachting die veel later heeft plaatsgevonden dan hij heeft gezegd.
Mooi, maar daar hebben we het verder niet over natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die 2e verklaring van Derksen is op zijn hoogst ongewenste betasting en dat valt onder aanranding
Het is blijkbaar gebeurd.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, hoe dronken ze was maakt strikt gezien juridisch nog wel uit gezien een aanpassing in de wet in 2002, maar aangezien het hier zou gaan om een 'bewusteloos' persoon is dat niet relevant.
Veel alcoholquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Het is gewoon een raar iets als je zoiets doet bij iemand, hoe komt het in vredesnaam in je botte kop op.
Moet hij wetenquote:
Stel je aan zegquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is blijkbaar gebeurd.
Talpa of welke zender het ook uitgezonden wordt kan maatregelen nemen of niet. Johan heeft eieren voor zijn geld gekozen blijkbaar.
Feit blijft het is nooit een oké idee wat die Johan heeft gedaan of het nu 80, 60, 40 of 10 jaar geleden is.
Het is gewoon een raar iets als je zoiets doet bij iemand, hoe komt het in vredesnaam in je botte kop op.
Zelfs al had die kaars ervoor gestaan, wat een idioot ben je dan. Wat voor opvoeding heb je dan gehad ook?
Mwah, die ouwe takelt wel hard af en ziet ook leeftijdsgenoten om zich heen ineens omvallen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:37 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, einde tijdperk en stoppen enzo. Benieuwd wanneer het weer begint onder een andere naam en met exact dezelfde mensen
Het is toch al zó vaak gebeurt dat het stopte om dit of dat en slaande ruzie en 'dit komt nooit meer goed' en weet ik het wat. Keer op keer om de kijkcijfers van die ongein wat op te krikken, dat werkt nu ook wel lekkerquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:40 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Mwah, die ouwe takelt wel hard af en ziet ook leeftijdsgenoten om zich heen ineens omvallen.
Ja die zes doorstarts was ook al zo'n leuke rubriekquote:Op vrijdag 29 april 2022 21:37 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, einde tijdperk en stoppen enzo. Benieuwd wanneer het weer begint onder een andere naam en met exact dezelfde mensen
Ik heb ook weleens veel alcohol op maar never nooit niet dat ik een kaars in een vent zijn achterste heb gestopt of ervoor heb gezetquote:
Ik weet het niet, denk dat Arno en Henny 'm ook wel een beetje aan het denken heeft gezet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is toch al zó vaak gebeurt dat het stopte om dit of dat en slaande ruzie en 'dit komt nooit meer goed' en weet ik het wat. Keer op keer om de kijkcijfers van die ongein wat op te krikken, dat werkt nu ook wel lekker
Hij heeft de "eer" aan zichzelf gehouden, omdat hij excuses zou moeten maken en Talpa daarna zou gaan bekijken of ze nog verder konden of niet. Daar ging hij niet op zitten wachten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:22 schreef capricia het volgende:
Okay. Prima.
Derksen heeft zelf ontslag genomen.
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:22 schreef capricia het volgende:
Dat er andere mensen ook rare dingen roepen, gelooft iedereen meteen.
Ook nooit wakker geworden op een vreemde plek met rare voorwerpen in de buurt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens veel alcohol op maar never nooit niet dat ik een kaars in een vent zijn achterste heb gestopt of ervoor heb gezet
Hij heeft zichzelf dus gecanceld.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Hij heeft de "eer" aan zichzelf gehouden, omdat hij excuses zou moeten maken en Talpa daarna zou gaan bekijken of ze nog verder konden of niet. Daar ging hij niet op zitten wachten.
[..]
quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:52 schreef Noek het volgende:
De eerste dronken gast die ik zie liggen op straat, duw ik een fietspomp in zn kont en je moet het in de tijdsgeest zien dus ik zal het zeker sharen op Tik Tok en op mn stories.
Ha-ha
Of zijn zulke dingen alleen heel grappig als het in een poes gaat?
Op het dak van een basisschool vind ik niet echt een rare plek.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ook nooit wakker geworden op een vreemde plek met rare voorwerpen in de buurt?
Hij had ook kunnen afwachten inderdaad, dus hij heeft die keuze zelf gemaakt, dat klopt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:49 schreef capricia het volgende:
Hij heeft zichzelf dus gecanceld.
De beste man had gewoon een keuze. Nou niet doen alsof hij het slachtoffer is.
Hij beklaagde zich over "woke cultuur". Hij ziet zichzelf zo bezien wel als slachtoffer. Althans, als we dat serieus nemen. Kan ook gewoon een excuus voor de bühne zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Hij had ook kunnen afwachten inderdaad, dus hij heeft die keuze zelf gemaakt, dat klopt.
Ik betwijfel overigens of hij zichzelf als slachtoffer ziet hoor. Hij zat er nog omdat de Mol 'm aan z'n contract heeft gehouden. Het enige waar hij misschien zelf geen rekening mee gehouden had is dat hij zichzelf zo'n beetje overal tot persona non grata heeft gebombardeerd. Daar heeft ie zich wel mee in de vingers gesneden.
Zelfs Helene heeft bedreigingen ontvangen, dus hoezo vrijwillig opgestapt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Hij had ook kunnen afwachten inderdaad, dus hij heeft die keuze zelf gemaakt, dat klopt.
Ik betwijfel overigens of hij zichzelf als slachtoffer ziet hoor. Hij zat er nog omdat de Mol 'm aan z'n contract heeft gehouden. Het enige waar hij misschien zelf geen rekening mee gehouden had is dat hij zichzelf zo'n beetje overal tot persona non grata heeft gebombardeerd. Daar heeft ie zich wel mee in de vingers gesneden.
Johan is enkel slachtoffer in deze.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zelfs Helene heeft bedreigingen ontvangen, dus hoezo vrijwillig opgestapt?
Afwachten? Alle sponsoren lopen weg, das woke, met je grote bek iemand veroordelen en kapot maken.
Die man heeft zelf geen keuze gehad.
Types als Derksen doen niet veel anders dan lekker controversiële zaken de ether in slingeren om vervolgens heel hard in de slachtofferrol te kruipen als ze weerwoord of kritiek over zich heen krijgen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij beklaagde zich over "woke cultuur". Hij ziet zichzelf zo bezien wel als slachtoffer. Althans, als we dat serieus nemen. Kan ook gewoon een excuus voor de bühne zijn.
Graag ook op FOK! posten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:52 schreef Noek het volgende:
De eerste dronken gast die ik zie liggen op straat duw ik een fietspomp in zn kont en je moet het in de tijdsgeest zien dus ik zal het zeker sharen op Tik Tok en op mn stories.
Ha-ha
Nee. Wel op een vreemde plek.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ook nooit wakker geworden op een vreemde plek met rare voorwerpen in de buurt?
Nog erger dan Poetin is-ie, hè.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Johan is enkel slachtoffer in deze.
Het overkwam hem. Zelf geen inbreng gehad.
Het is niet gebeurd. Dus in beide gevallen niet grappig.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:52 schreef Noek het volgende:
De eerste dronken gast die ik zie liggen op straat duw ik een fietspomp in zn kont en je moet het in de tijdsgeest zien dus ik zal het zeker sharen op Tik Tok en op mn stories.
Ha-ha
Dat staat letterlijk in de eerste zin van het artikel hè?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt Helene nu bedreigt dan![]()
https://www.nu.nl/media/6(...)l#coral_talk_wrapper
Will do!quote:
Precies. Verongelijkt weglopen in plaats van deel te nemen aan het maatschappelijk debat dat je zelf aangewakkerd hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Types als Derksen doen niet veel anders dan lekker controversiële zaken de ether in slingeren om vervolgens heel hard in de slachtofferrol te kruipen als ze weerwoord of kritiek over zich heen krijgen.
Redelijk vreemde vergelijking, daar in dit verhaal niemand iets in zich gestoken heeft gekregen en er geen beelden van zijn op social media en die dronken gast je niet zelf uitgenodigd heeft en je de daad pleegt en daar geen seconde spijt van hebt en de boel wil delen om de lachers op je hand te krijgen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:52 schreef Noek het volgende:
Ha-ha
Het is gewoon een looser die Johanquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:26 schreef Isdatzo het volgende:
Precies. Verongelijkt weglopen in plaats van deel te nemen aan het maatschappelijk debat dat je zelf aangewakkerd hebt.
Niet bepaald de eerste keer.
Dat plaatje wat ik hier zag over de stok tussen de spaken is inderdaad heel treffendquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Types als Derksen doen niet veel anders dan lekker controversiële zaken de ether in slingeren om vervolgens heel hard in de slachtofferrol te kruipen als ze weerwoord of kritiek over zich heen krijgen.
Omdat ze soms aan tafel zit met Johan Derks. Dat is toch geen reden?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in de eerste zin van het artikel hè?
Redelijkquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Redelijk vreemde vergelijking, daar in dit verhaal niemand iets in zich gestoken heeft gekregen en er geen beelden van zijn op social media en die dronken gast je niet zelf uitgenodigd heeft en je de daad pleegt en daar geen seconde spijt van hebt en de boel wil delen om de lachers op je hand te krijgen.
En nog wel een reden of 10 waarom dit een bijzonder slechte vergelijking is
ze wordt niet bedreigtquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt Helene nu bedreigt dan![]()
Gaat het, René?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is gewoon een looser die JohanWij zijn veel beter!!!
![]()
![]()
![]()
hahaha
Volgende keer als we hem dronken tegekomen duwen we lekker een fietspomp bij hem naar binnen
hahaha
Jij begrijpt echt ook niks, hè.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is gewoon een looser die JohanWij zijn veel beter!!!
![]()
![]()
![]()
hahaha
Volgende keer als we hem dronken tegekomen duwen we lekker een fietspomp bij hem naar binnen
hahaha
Wat dacht je van dezequote:Op vrijdag 29 april 2022 22:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Jij begrijpt echt ook niks, hè.
Misschien zou je nog wat niet grappige plaatjes kunnen posten
Ik zal het aan het OM doorgeven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:17 schreef Accordtje het volgende:
Dat anderen blijkbaar alles voor zoete koek aannemen moeten ze zelf weten. Als je niet zelf in staat bent om uitspraken van andere mensen op waarde te schatten en je neemt er aanstoot aan: er zijn meerdere tv zenders/programma's. Bevalt iets je niet, zet 'm ergens anders op.
Nog steeds niet relevant ookal is dit voor de 8ste keer ofzo gepostquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat dacht je van dezehahaha
[ afbeelding ]
hahaha
lol
Wellicht overschat je de capaciteiten van het VI-publiek een weinig.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in de eerste zin van het artikel hè?
Heftig.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt Helene nu bedreigd dan![]()
Ik kan van afstand al ruiken dat jij een vreselijk zuur wijf bent.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Redelijk
Maar je moet het in de tijdsgeest zien..
Is toch lachen, man!
Dat is een reden. Een vrij absurde natuurlijk, maar dat vind ik persoonlijk van de meeste redenen om iemand te bedreigen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat ze soms aan tafel zit met Johan Derks. Dat is toch geen reden?
Het karakter Noek niet kennen op FOK!quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik kan van afstand al ruiken dat jij een vreselijk zuur wijf bent.
Liever niet nee.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het karakter Noek niet kennen op FOK!
Nee dit is een basische oplossing.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Rustig aan, Johan. Steek nog een sigaar op.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb je een kaarsje voor haar gebrand of in haar gestoken?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback.
Komt omdat ik je moeder ken.
De Xenos heeft geen geurkaars meer over.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je een kaarsje voor haar gebrand of in haar gestoken?
Ik dacht dat de Xenos failliet wasquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:52 schreef Noek het volgende:
[..]
De Xenos heeft geen geurkaars meer over.
Zo ruikt hij zijn moeder van een afstand
Bedankt dat je me attendeert op de kwaliteitspost van @Captain_Jack_Sparrowquote:
Nee, manquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Xenos failliet was
Wtfquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Geenstijl heeft een fragment uit Jinek geplaatst waarin Eva Jinek aan Sjaak Polak vraagt om de anekdote met de massagetafel. Sjaak Polak vertelt vervolgens hoe hij samen met Ricky van den Bergh Obodai met tape aan de massagetafel bond en daarna een hete balsem op zijn kringspier smeerde.
Iedereen lachen natuurlijk...
https://www.geenstijl.nl/(...)kamerhumor/#comments
Zat ook al in deel 3 van dit topic toch?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Geenstijl heeft een fragment uit Jinek geplaatst waarin Eva Jinek aan Sjaak Polak vraagt om de anekdote met de massagetafel. Sjaak Polak vertelt vervolgens hoe hij samen met Ricky van den Bergh Obodai met tape aan de massagetafel bond en daarna een hete balsem op zijn kringspier smeerde.
Die is al een tijdje dood hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Komt door @:PS. zijn moeders
Er wordt helemaal geen deelname aan een debat verwacht. Het enige wat men verwacht is excuses. Dat is geen debat.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:26 schreef Isdatzo het volgende:
Precies. Verongelijkt weglopen in plaats van deel te nemen aan het maatschappelijk debat dat je zelf aangewakkerd hebt.
Niet bepaald de eerste keer.
Vraag me af van welke kant, meestal is dat wel in te schatten maar hier zou ik het niet weten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom wordt Helene nu bedreigd dan![]()
Het opstappen van Derksen kan natuurlijk prima losstaan van de bedreigingen aan Helene. Zolang die details niet bekend zijn valt daar weinig over te zeggen. Het niveau van mensen die iemand bedreigen vanwege dit soort ophef ligt meestal op het niveau van "Jij rijdt een Audi en ik ben ooit afgesneden door iemand in een Audi, dus jij bent een ***". Het zijn doorgaans niet de mensen waarbij het in de bovenkamer goed in elkaar zit.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Zelfs Helene heeft bedreigingen ontvangen, dus hoezo vrijwillig opgestapt?
Afwachten? Alle sponsoren lopen weg, das woke, met je grote bek iemand veroordelen en kapot maken.
Die man heeft zelf geen keuze gehad.
Heel erg bedankt voor dit overzicht, ik stel mijn mening bij, Johan had wat mij betreft kunnen blijven! Ontzettend jammer dat Johan gedwongen is het verhaal op deze manier af te zwakken, hij had dan beter kunnen toevoegen dat het toen geen verkrachting was ofzo áls die kaars er al in was gegaan of eerder lafjes tussen de bilhelften hing. Ik hoop trouwens dat het een geurkaars was, maar goed. Communicatieve misser. Hadden ze het ook over bij Shownieuws. En dat nou Job Knoester dit niet kon komen uitleggen op woensdag. Jammer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Even gegoogled voor je.
Advocaat Job Knoester werd hier in de uitzending van Vandaag Inside ook naar gevraagd. De raadsman, gespecialiseerd in onder meer zedenzaken, zei dat seks met iemand die - bijvoorbeeld door alcohol - een verminderd bewustzijn heeft, pas in 2002 strafbaar is gesteld. Zulke wetten gelden niet met terugwerkende kracht.
Ook van verkrachting was volgens de wetgeving in 1973 geen sprake. Er moet dan namelijk sprake zijn geweest van dwang. In de nieuwe Wet seksuele misdrijven is het de bedoeling dat elke vorm van onvrijwillige seks als verkrachting of aanranding gekwalificeerd kan worden.
68
Johan Derksen blikt dag later terug op uitspraken over kaars in Vandaag Inside
Wat als blijkt dat het verhaal van Derksen niet klopt? We stelden eerder al vast dat het doel van het OM is om te onderzoeken wat er zich heeft afgespeeld. Als blijkt dat er toch sprake is van een strafbaar feit, dan is het weer van belang wanneer dit is gebeurd. Dat heeft alles te maken met verjaring.
Volgens de huidige wetgeving kan een misdrijf als verkrachting niet meer verjaren. Dit betekent dat delicten die in 2012 (toen deze wet inging) of later zijn gepleegd altijd strafbaar blijven en dat er dus iemand voor vervolgd kan worden.
Die wetgeving is een aantal malen aangepast. In 1995 werd de verjaringstermijn vastgesteld op vijftien jaar en in 2006 werd dat twintig jaar. Ook deze wetten gelden niet met terugwerkende kracht. En dus zou Derksen alleen worden gevolgd als er sprake was van een verkrachting die veel later heeft plaatsgevonden dan hij heeft gezegd.
Hou je bekquote:Op vrijdag 29 april 2022 23:40 schreef Montagui het volgende:
Jammer dat hij alles weer schuift op het cancellen door woke.
Het zal meespelen, maar ieder weldenkend mens heeft niets met een verkrachtend mens (oh, wat een lol was dat). Dat heeft weinig met woke te maken. Alleen maar met common sense.
Maar goed, de ratio van de Derksen-adepten zit schijnbaar anders in elkaar.
En ja,niemand is onschuldig. Iedereen heeft in zijn tijd/jeugd wel iets gedaan wat mogelijk niet door de beugel kan, maar als je zo'n boegbeeld bent dan maak je een verkrachting niet wereldkundig. Dan moet je ook op de blaren zitten, en de consequenties accepteren.
Dat doet Johan, hulde.
(in tegenstelling tot menig politicus).
Het is niet oké wat Johan gedaan heeft en later dan weer niet volgens hem, ook dat is niet oké.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:08 schreef LordVoldermort het volgende:
16 topics, mensen hebben hier echt teveel vrije tijd. Wtf.
Feit blijft......verkrachting.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:01 schreef Andromache het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor dit overzicht, ik stel mijn mening bij, Johan had wat mij betreft kunnen blijven! Ontzettend jammer dat Johan gedwongen is het verhaal op deze manier af te zwakken, hij had dan beter kunnen toevoegen dat het toen geen verkrachting was ofzo áls die kaars er al in was gegaan of eerder lafjes tussen de bilhelften hing. Ik hoop trouwens dat het een geurkaars was, maar goed. Communicatieve misser. Hadden ze het ook over bij Shownieuws. En dat nou Job Knoester dit niet kon komen uitleggen op woensdag. Jammer.
Het theater van de wansmaak is niet meer. Het feest van de opschepperij en overdrijving is in het water gevallen. Grove en smakeloze grappen als heerlijke en volstrekt normale en menselijke uitlaatklep, dat is geweest, we moeten allemaal aan de verantwoorde madeliefjes-tv. Wie kent Ab Normaal nog? Dat mag al helemaal niet meer, dat konijn is fouter dan fout. Hele volksstammen waren er gek op, maar ja, gij zult in de pas lopen en in de kramp schieten. Het is wat.
En natuurlijk kwetst zo'n uitspraak vrouwen die dit doet denken aan hun eigen seksueel misbruik, terwijl helemaal niet bewezen is dat dat hier speelde. Tja. Kijk dan niet of zap weg en ga een potje janken en lekker naar bed met een kopje thee. Als je een elegante balletvoorstelling wil zien, ga je ook niet naar een thuiswedstrijd van Feyenoord tussen het joelende legioen.
Hoezo is het verkrachting als het toen geen verkrachting was? Hoezo feit?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Feit blijft......verkrachting.
Grapje? Nee, daar maak je geen grapjes over.
50 jaar geleden? Verjaard? Wettelijke misschien wel. maar dan nog is het verkrachting.
En dat mag ook hedentendage nog consequenties hebben. Niet als hij destijds daarvoor gestraft was. Dan was het verleden tijd. Second chance etc.
De stommerd bekent nu wat iets strafbaars was, en nee ook Johan Derksen is niet onaantastbaar .
Hij heeft nou eenmaal niet zo veel met mensen die wakker zijn...quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:40 schreef Montagui het volgende:
Jammer dat hij alles weer schuift op het cancellen door woke.
Het zal meespelen, maar ieder weldenkend mens heeft niets met een verkrachtend mens (oh, wat een lol was dat). Dat heeft weinig met woke te maken. Alleen maar met common sense.
Die doet liever een Rafjequote:Op vrijdag 29 april 2022 23:15 schreef Ciclon het volgende:
Estevana Polman deed zojuist even een Derksje
Volgens Johan was het wel verkrachting. De kaars erin he. Hij zei niet voor niets hoe dat destijds be(ver)oordeeld zou wprden.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:40 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hoezo is het verkrachting als het toen geen verkrachting was? Hoezo feit?
Tja,dat hele woke gebeuren kan mij ook gestolen worden.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij heeft nou eenmaal niet zo veel met mensen die wakker zijn...
Nee, hij zei dat je er NU voor vervolgd zou kunnen worden. En als ik zeg dat ik een moord gepleegd heb, maar het is al snel duidelijk dat daar helemaal geen sprake van is, dan blijf ik in jouw ogen toch een moordenaar?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens Johan was het wel verkrachting. De kaars erin he. Hij zei niet voor niets hoe dat destijds be(ver)oordeeld zou woprden.
Duidelijk.
Opgelost? Wat is er opgelost?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is niet oké wat Johan gedaan heeft en later dan weer niet volgens hem, ook dat is niet oké.
Verder heeft het zichzelf opgelost toch? Of vergeet ik nu iets?
Jij hebt ook liever mensen die buiten westen zijn?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja,dat hele woke gebeuren kan mij ook gestolen worden.
Zonder slachtoffer kunnen ze weinig, zeker niet als het een fictief slachtoffer is. Derksen is gewoon een lul met een hoop lulverhalen. So what.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens Johan was het wel verkrachting. De kaars erin he. Hij zei niet voor niets hoe dat destijds be(ver)oordeeld zou wprden.
Duidelijk.
Jij bepaalt niet wie wel of niet relevant is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 18:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk: minder geneuzel over een man die al heel lang niet relevant is. Je zou bijna denken dat dat laatste misschien iets te maken heeft met alle ophef die hij weet te creëren...
Als je zegt dat je een moord gepleegd hebt en later blijkt dat het doodslag was?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:45 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat je er NU voor vervolgd zou kunnen worden. En als ik zeg dat ik een moord gepleegd heb, maar het is al snel duidelijk dat daar helemaal geen sprake van is, dan blijf ik in jouw ogen toch een moordenaar?
Het was gewoon grootspraak joh, een foute anekdote. Alsof hij ook maar ooit een vrouw heeft versierd.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je zegt dat je een moord gepleegd hebt en later blijkt dat het doodslag was?
Ook in de jaren 60 was het steken van een kaars in je kut (zonder mogelijk weerwoord) verkrachting.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:45 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat je er NU voor vervolgd zou kunnen worden. En als ik zeg dat ik een moord gepleegd heb, maar het is al snel duidelijk dat daar helemaal geen sprake van is, dan blijf ik in jouw ogen toch een moordenaar?
quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij hebt ook liever mensen die buiten westen zijn?
Niks anekdote, dat moet hij er niet bij vermelden dat het strafbaar was wat hij deed.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:55 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Het was gewoon grootspraak joh, een foute anekdote. Alsof hij ook maar ooit een vrouw heeft versierd.
Mensvriendelijk? Hou op hoor, mensen zijn kut. En er zijn zeker verschillen, maar ze zijn allemaal redelijk kut.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ook in de jaren 60 was het steken van een kaars in je kut (zonder mogelijk weerwoord) verkrachting.
Echt he, ook voor de Johan adepten, en niks met woke en zo, dit was fout.
Het verdedigen of bagatelliseren maakt je net zo'n karakter als Johan.
Wil je dat? Ok, dan ben jij ook een verkrachter accepteerder. En dus ziek in de kop.
Ja, stellig, en niet een populaire mening blijkbaar, maar wel mensvriendelijk, mannen en vrouwen zijn gelijk.
Bron met alle artikelnummers en data van wetswijzigingen erbij graag.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ook in de jaren 60 was het steken van een kaars in je kut (zonder mogelijk weerwoord) verkrachting.
Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen, alsof deze paardelul dat weet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niks anekdote, dat moet hij er niet bij vermelden dat het strafbaar was wat hij deed.
Hahahaha, dwaasmens.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:01 schreef Andromache het volgende:
[..]
Bron met alle artikelnummers en data van wetswijzigingen erbij graag.
Ja, menig mens is kut.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:01 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Mensvriendelijk? Hou op hoor, mensen zijn kut. En er zijn zeker verschillen, maar ze zijn allemaal redelijk kut.
Jij weet dat wel? Gewoon een vraag.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahahaha, dwaasmens.
Als je al niet eens snapt wat vrouwen meemaken als ze verkracht worden, de impact. Dan ga je je verschuilen achter artikelnummers. Dan ben je ziek in de kop. Macho Derksen man.
Gelet op zijn 1e commentaar weet hij dat hij destijds fout zat.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:02 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen, alsof deze paardelul dat weet.
Destijds maar jeetje, dat was toen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gelet op zijn 1e commentaar weet hij dat hij destijds fout zat.
Dat besef kwam pas laterquote:Op zaterdag 30 april 2022 01:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
En wat gaan we vervolgens doen met dit type mensen?quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Echt he, ook voor de Johan adepten, en niks met woke en zo, dit was fout.
Het verdedigen of bagatelliseren maakt je net zo'n karakter als Johan.
Wil je dat? Ok, dan ben jij ook een verkrachter accepteerder. En dus ziek in de kop.
Ja, stellig, en niet een populaire mening blijkbaar, maar wel mensvriendelijk, mannen en vrouwen zijn gelijk.
Nee, maar kan jij je inleven in een ander?quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:08 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Jij weet dat wel? Gewoon een vraag.
FAAL. Met staart tussen de benen weg als ik je een kritische vraag stel. Lachertje. Het is wel degelijk relevant of het toen verkrachting was. Dat is iets heel anders dan of dit nare reacties oproept bij mensen die aantoonbaar verkracht zijn, allicht, heel naar en akelig voor hen, maar waar heeft Johan het waarschijnlijk onterecht beschuldigd worden van strafbare feiten aan verdiend?quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahahaha, dwaasmens.
Als je al niet eens snapt wat vrouwen meemaken als ze verkracht worden, de impact. Dan ga je je verschuilen achter artikelnummers. Dan ben je ziek in de kop. Macho Derksen man.
Zeker, maar ik schiet niet in een spasme en ik denk de kaars-dame ook niet. Let it goquote:Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, maar kan jij je inleven in een ander?
Gewoon een vraag.
Die heb ik niet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wat gaan we vervolgens doen met dit type mensen?
Vergeet niet dat we heel veel Johannen hebben.
Van 99% weet je het niet, daar ga ook jij dagelijks mee om.
Wat is je oplossing?
Strafrechtelijk? Mwah, lijkt het op van niet. Moreel, jazeker, maar dat is was nou juist het hele punt dat hij wilde maken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jij ook? Hoe ga jij om met een buurman met een verleden? En natuurlijk is je buurman niet zo, Derksen was tot maandag ook niet zo.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, maar kan jij je inleven in een ander?
Gewoon een vraag.
Een bekentenis is een bekentenis.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:12 schreef Andromache het volgende:
[..]
FAAL. Met staart tussen de benen weg als ik je een kritische vraag stel. Lachertje. Het is wel degelijk relevant of het toen verkrachting was. Dat is iets heel anders dan of dit nare reacties oproept bij mensen die aantoonbaar verkracht zijn, allicht, heel naar en akelig voor hen, maar waar heeft Johan het waarschijnlijk onterecht beschuldigd worden van strafbare feiten aan verdiend?
Dit is zo dom.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een bekentenis is een bekentenis.
Lijkt me wetstechnisch gezien vrij belangrijk.
Dat is een andere benadering.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Zeker, maar ik schiet niet in een spasme en ik denk de kaars-dame ook niet. Let it go
Nee, hij zei letterlijk dat hij wist dat het fout was.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:13 schreef Andromache het volgende:
[..]
Strafrechtelijk? Mwah, lijkt het op van niet. Moreel, jazeker, maar dat is was nou juist het hele punt dat hij wilde maken.
Goeie post!quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het opstappen van Derksen kan natuurlijk prima losstaan van de bedreigingen aan Helene. Zolang die details niet bekend zijn valt daar weinig over te zeggen. Het niveau van mensen die iemand bedreigen vanwege dit soort ophef ligt meestal op het niveau van "Jij rijdt een Audi en ik ben ooit afgesneden door iemand in een Audi, dus jij bent een ***". Het zijn doorgaans niet de mensen waarbij het in de bovenkamer goed in elkaar zit.
Dat sponsoren weglopen...lekker belangrijk. Als zo'n programma zich er niks van aantrekt en doorgaat dan komen die sponsoren vanzelf weer terug. Ik heb het al eerder gezegd, er is altijd één ding nog belangrijker dan imago.
Tijdens de Akwasi rel trokken sponsoren zich ook terug. Geen reclames meer in de reclameblokken van VI. Binnen no time weer volle reclameblokken. Alles puur en alleen even voor de bühne. AH was nog het mooiste voorbeeld: "Wij stoppen met reclames rond dit programma". Twee maanden later waren ze terug: "Ja, we bedoelden dat we voorlopig zouden stoppen". Lachwekkend is het.
Al die maatschappelijke ophef? Het boeit die bedrijven geen ene reet. Als ze geld ruiken staan ze gewoon weer in de rij.
Maak het wat duidelijker, dit is te vaag...een verleden.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij ook? Hoe ga jij om met een buurman met een verleden? En natuurlijk is je buurman niet zo, Derksen was tot maandag ook niet zo.
FTFYquote:Op zaterdag 30 april 2022 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is een andere benadering.
En mogelijk voor de betrokkenen relevant.
Nietemin, Johan bekent een verkrachting uiterst onfatsoenlijke dronkemansactie die naar de huidige regelgeving nu als verkrachting vervolgd zou worden. En dat kan je niet accepteren.
Dwaasmens? Nee.quote:Op zaterdag 30 april 2022 01:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hahahaha, dwaasmens.
Die hijzelf had opgezet, waar niemand hem om had gevraagd en waar hij zelf ook niet trots op was.quote:Op vrijdag 29 april 2022 18:39 schreef Canopus het volgende:
[..]
Wat voortkwam uit de bekentenis van een verkrachting door Derksen.
Nou zeg, nu kunnen we niet meer pochen met vrouwen verkrachten of dat wegzetten als 'domme jeugdzonde' zonder dat daar consequenties tegenover staan. The horror!quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die hijzelf had opgezet, waar niemand hem om had gevraagd en waar hij zelf ook niet trots op was.
Maar wees blij. Weer een aantal personen van het vrije woord weg. Wees er maar trots op.
Hij bekende zelf. En was er niet trots op ook.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Johan is enkel slachtoffer in deze.
Het overkwam hem. Zelf geen inbreng gehad.
Deed hij dat?quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou zeg, nu kunnen we niet meer pochen met vrouwen verkrachten of dat wegzetten als 'domme jeugdzonde' zonder dat daar consequenties tegenover staan. The horror!
Iets van fucking 50 jaar geleden waar nog nooit een haan om had gekraait.quote:
Zo waar dit.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het opstappen van Derksen kan natuurlijk prima losstaan van de bedreigingen aan Helene. Zolang die details niet bekend zijn valt daar weinig over te zeggen. Het niveau van mensen die iemand bedreigen vanwege dit soort ophef ligt meestal op het niveau van "Jij rijdt een Audi en ik ben ooit afgesneden door iemand in een Audi, dus jij bent een ***". Het zijn doorgaans niet de mensen waarbij het in de bovenkamer goed in elkaar zit.
Dat sponsoren weglopen...lekker belangrijk. Als zo'n programma zich er niks van aantrekt en doorgaat dan komen die sponsoren vanzelf weer terug. Ik heb het al eerder gezegd, er is altijd één ding nog belangrijker dan imago.
Tijdens de Akwasi rel trokken sponsoren zich ook terug. Geen reclames meer in de reclameblokken van VI. Binnen no time weer volle reclameblokken. Alles puur en alleen even voor de bühne. AH was nog het mooiste voorbeeld: "Wij stoppen met reclames rond dit programma". Twee maanden later waren ze terug: "Ja, we bedoelden dat we voorlopig zouden stoppen". Lachwekkend is het.
Al die maatschappelijke ophef? Het boeit die bedrijven geen ene reet. Als ze geld ruiken staan ze gewoon weer in de rij.
Waar het om gaat is dat Derksen, op tv, met een knipoog, vertelt hoe hij een vrouw bewusteloos achter heeft gelaten en voor vertrek nog even een kaars naar binnen duwde en daar gretig om werd gelachen. En hij dit een 'domme jeugdzonde' noemt. Of dit waargebeurd is of niet is niet eens meer relevant. Voor hetzelfde geld heeft-ie nooit een vrouw met een vinger aangeraakt, dat maakt het niet een minder bezwaarlijk en absurd scenario.quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:01 schreef Andromache het volgende:
En natuurlijk kwetst zo'n uitspraak vrouwen die dit doet denken aan hun eigen seksueel misbruik, terwijl helemaal niet bewezen is dat dat hier speelde.
Er had ook niemand een probleem van gemaakt als Derksen dit in een heel andere context zou hebben verteld, er niet aan toe had gevoegd dat het een domme jeugdzonde was, niet had gezegd dat iedereen zich wel eens schuldig maakt aan verkrachting en er niet smakelijk om werd gelachen door zowel de tafelgasten als het publiek.quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iets van fucking 50 jaar geleden waar nog nooit een haan om had gekraait.
Maar dat persoon verdient het niet meer te leven hoor! Op de brandstapel er mee!
Wtf dit is nog erger dan die shit van Johan. Gatverdamme man. Ik mag hopen dat dit ook een staartje gaat krijgen want dit is veel recenter dan dat van Johan. En die Jinek die er bij zit te lachen. Mijn god wat een vieze mensen. Dit kan zo niet langer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Als het bij een man is dan is het niet ergquote:Op zaterdag 30 april 2022 02:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wtf dit is nog erger dan die shit van Johan. Gatverdamme man. Ik mag hopen dat dit ook een staartje gaat krijgen want dit is veel recenter dan dat van Johan. En die Jinek die er bij zit te lachen. Mijn god wat een vieze mensen. Dit kan zo niet langer.
Ze zullen Johan vast bedanken dat ze van die types af zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2022 07:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dit geintje gaat de gezamenlijke tv providers zo'n 500.000 abonnementen kosten.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 07:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze zullen Johan vast bedanken dat ze van die types af zijn.
Krijgt hij alsnog een afscheidsbloemetje.
Was het niet eerder John De Mol die ze graag dagelijks wilde hebben?quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:09 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed. Die zal binnenkort wel onder de zoden liggen na deze shock. Heeft die na jaren zeuren eindelijk z'n dagelijkse talkshow en dan is het na nog geen half seizoen klaar.
Vervolgens vallen ze op hun Zwaard Des Deugersquote:Op zaterdag 30 april 2022 07:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze zullen Johan vast bedanken dat ze van die types af zijn.
Krijgt hij alsnog een afscheidsbloemetje.
Nou nou..quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iets van fucking 50 jaar geleden waar nog nooit een haan om had gekraait.
Maar dat persoon verdient het niet meer te leven hoor! Op de brandstapel er mee!
BAH! Kots in de mondquote:Op zaterdag 30 april 2022 02:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wtf dit is nog erger dan die shit van Johan. Gatverdamme man. Ik mag hopen dat dit ook een staartje gaat krijgen want dit is veel recenter dan dat van Johan. En die Jinek die er bij zit te lachen. Mijn god wat een vieze mensen. Dit kan zo niet langer.
Ik kan moeilijk oordelen over een tijd ik helaas niet ken maar jij wel gelukkig!quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou nou..
Je bent ook niet vies van wat drama trouwens. Hij hoeft niet dood. Hij had gewoon beter zn muil kunnen houden maar het is iedereens schuld behalve die van Johan met zn grote bek. Even real doen.
Hij hoeft van mij niet eens van tv. Keek toch al niet naar die dipshit maar ja, nu wil hij zelf niet meer. Groot gemis![]()
En mensen die schermen met tijdsgeesten. Flikker toch op. Dat is nog nooit een goed excuus geweest. “Je moet het in de tijdsgeest zien.” Heb je enig idee met hoeveel shit je kan wegkomen als je die theorie hanteert?
Johan het grote slachtoffer. Iedereen zijn schuld behalve Johan.quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij bekende zelf. En was er niet trots op ook.
Vervolgens gaan de gieren op een kadaver af. Sponsoren lopen weg, ophef blijft doorgaan want ze zien de kans hen te pakken, radioprogrammas worden afgezegd, theaters blijven opeens voor hem dicht en de zogenoemde specialisten manen hem te stoppen.
Yeah, right. Helemaal zelf gedaan hoor, echt.
Maar zelf treft niemand blaam uit die hoek. Echt. Helemaal. Niemand.
Triest, schijnheilig en hypocriet volk
Gelukkig maar, ja.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:33 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk oordelen over een tijd ik helaas niet ken maar jij wel gelukkig!
Dat is interessant. Het was geen satire, dan ben ik benieuwd naar de bewijzen van de desbetreffende anekdote. Blijkbaar weet jij meer dan anderen hier ...quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Derksen heeft er een sport van gemaakt een paar minuten te pakken om iedereen af te zeiken in zijn zendtijd. Iedereen spoorde niet behalve Derksen zelf.
Vaak gedacht dat dit nogeens zn valkuil zal worden en hij heeft het hier gepresteerd.
Het verkrachtingsverhaal is het begin. Maar waar Derksen zn geloofwaardigheid in kwijt is geraakt is dat hij dit verhaal niet zou aanpassen en vervolgens volledig aanpast.
Het was al geen satire en dan maakt hij met een van de twee verhalen er nog een kinderachtig slechte leugen bij.
Als een willekeurige Nederlander dit op zn werk zou doen is hij 3x mentaal afgeschreven. Gewoon alle geloofwaardigheid kwijt. Dat samen met het verkrachtingsverhaal is wat hem geen andere keuze geeft dan te stoppen. Dat weet hij zelf ook.
Ik zou anoniem naar China vertrekken.
Gemeen zijn ze hé, iedereen . Kom maar even knuffelenquote:Op zaterdag 30 april 2022 07:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als het bij een man is dan is het niet erg
quote:Op zaterdag 30 april 2022 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Heeft iemand de column van Eus in een spoiler?
Hij was vanavond lekker bezig bij Jinek. Net als Frederique en Katja bij OP1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haters everywhere but I don't really care.
Van bullebak naar slachtoffer. Dat er mensen zijn die daar intrappenquote:Op zaterdag 30 april 2022 08:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Johan het grote slachtoffer. Iedereen zijn schuld behalve Johan.
Inmiddels al meer dan 1 ja?quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou zeg, nu kunnen we niet meer pochen met vrouwen verkrachten of dat wegzetten als 'domme jeugdzonde' zonder dat daar consequenties tegenover staan. The horror!
je raaskalt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is interessant. Het was geen satire, dan ben ik benieuwd naar de bewijzen van de desbetreffende anekdote. Blijkbaar weet jij meer dan anderen hier ...
Amenquote:Op zaterdag 30 april 2022 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Derksen heeft er een sport van gemaakt een paar minuten te pakken om iedereen af te zeiken in zijn zendtijd. Iedereen spoorde niet behalve Derksen zelf.
Vaak gedacht dat dit nogeens zn valkuil zal worden en hij heeft het hier gepresteerd.
Het verkrachtingsverhaal is het begin. Maar waar Derksen zn geloofwaardigheid in kwijt is geraakt is dat hij dit verhaal niet zou aanpassen en vervolgens volledig aanpast.
Het was al geen satire en dan maakt hij met een van de twee verhalen er nog een kinderachtig slechte leugen bij.
Als een willekeurige Nederlander dit op zn werk zou doen is hij 3x mentaal afgeschreven. Gewoon alle geloofwaardigheid kwijt. Dat samen met het verkrachtingsverhaal is wat hem geen andere keuze geeft dan te stoppen. Dat weet hij zelf ook.
Ik zou anoniem naar China vertrekken.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:41 schreef matthijst het volgende:
[..]EusgodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die trekken beide geen volle zalen, zonder Derksen kunnen ze beter wat anders gaan doen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:56 schreef Mondkapje het volgende:
Doordat ze alledrie stoppen krijgen vrouwen nu de zwarte piet toegedeeld van de fans van het programma, hun schuld dat hun favoriete programma er niet meer is. Genee en Van der Gijp kunnen beter doorgaan, fout toegeven, niet meer doen en verder.
Die viel me ook tegen, in zijn interviews 1 op 1 vind ik hem erg goed maar wat hij zat te brallen gisteren bij Jinek was niet om aan te horen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:00 schreef Gunner het volgende:
Wat is er zo goed aan Eus. Die zat daar ook tientallen keren en kan je natuurlijk niet echt objectief noemen als het hierom gaat.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 09:41 schreef matthijst het volgende:
[..]Ik word altijd een beetje moe van dit soort 'hypocrisie!!!'-stukjes. Lekker roepen dat het OM hun energie in andere zaken moet steken. Hoeveel mankracht denkt meneer dat het OM heeft ingezet in de onderzoeken naar verdachten omtrent de Voice en hoeveel mankracht kijkt er naar de uitspraken van Derksen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nee niet iedereen is volledig consistent in altijd maar alles veroordelen, maar vervallen in 'oh je mag hier niets van vinden want in gevalletje X van 23 jaar geleden heb je ook je mond niet opengetrokken!!!' blijft ook nogal een zwaktebod.
En dat vrije woord, tsja, Derksen is dan misschien niet meer te zien in een dagelijkse talkshow op de nationale televisie, maar mag nog steeds op veel meer plekken z'n mond open doen dan het gros van de ruim 17 miljoen Nederlanders ooit zal kunnen doen, dus met dat vrije woord valt het wel reuze mee.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Als je kijkt waar het om draait de afgelopen dagen in de media, gaat hem om de kaars en de vrouw. Dus hoe hij het ook had verteld, de wokegieren hadden er op gesprongen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 02:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er had ook niemand een probleem van gemaakt als Derksen dit in een heel andere context zou hebben verteld, er niet aan toe had gevoegd dat het een domme jeugdzonde was, niet had gezegd dat iedereen zich wel eens schuldig maakt aan verkrachting en er niet smakelijk om werd gelachen door zowel de tafelgasten als het publiek.
Nee inderdaad hij verontschuldigt zich er niet voor, op dag twee komt hij gewoon opeens met een heel ander verhaal op de proppen. Dat is lekker geloofwaardig.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:05 schreef Maron het volgende:
50 jaar geleden…was dat niet de hippie-cultuur..?
De tijd van de seksuele revolutie..?
De tijd van love en peace, en een vrijgevochten seksuele moraal…de flowerpower…
Niet meer te vergelijken met de tijd van nu, de tijd waarin het lijkt of we weer zijn teruggedrongen in het keurslijf…
Johan zei zelf al dat hij niet trots is op die kaarsactie, maar hij gaat zich er ook niet voor verontschuldigen..( en ik geef hem nog groot gelijk ook)
Het verhaal was in eerste instantie al niet geloofwaardig.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee inderdaad hij verontschuldigt zich er niet voor, op dag twee komt hij gewoon opeens met een heel ander verhaal op de proppen. Dat is lekker geloofwaardig.
De 'ophef' om de ophef?quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Johan het grote slachtoffer. Iedereen zijn schuld behalve Johan.
50 jaar geleden was dit ook niet normaal.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:05 schreef Maron het volgende:
50 jaar geleden…was dat niet de hippie-cultuur..?
De tijd van de seksuele revolutie..?
De tijd van love en peace, en een vrijgevochten seksuele moraal…de flowerpower…
Niet meer te vergelijken met de tijd van nu, de tijd waarin het lijkt of we weer zijn teruggedrongen in het keurslijf…
Johan zei zelf al dat hij niet trots is op die kaarsactie, maar hij gaat zich er ook niet voor verontschuldigen..( en ik geef hem nog groot gelijk ook)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |