De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.quote:Op maandag 25 april 2022 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dit heeft de geur van een pretext.Arm Moldavi, daar gaan ze dan.
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?quote:Op maandag 25 april 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zijn andere keuzes.
Maar ja dat is een koe in het gat kiekn.
En Sims (3)quote:Op maandag 25 april 2022 20:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
3 sims om erbij te leggen. Hij begreep sims 3
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.quote:Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.
Dit is echt zo slecht,quote:Op maandag 25 april 2022 20:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En Sims (3)
Sim kaarten dus. Legt Sims 3 erbij.
Ik had dat laatst nog even opgezocht, maar wat een waardeloos leger is dat zeg.quote:Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Ik kan geen ander scenario bedenken waarom The Sims 3 daar zou liggen.quote:Op maandag 25 april 2022 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is echt zo slecht,
Het kan haast niet waar zijn![]()
![]()
na het falen van de slag om Arnhem duurde de tweede wereldoorlog een stuk langer voor het noorden dan het zuiden ja.quote:Op maandag 25 april 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistri ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.quote:Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?quote:Op maandag 25 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Psst? Ik heb nergens gezegd dat het landverraad is. Ik heb gezegd dat het op de rand van ligt voor mij. Mischien even lezen wat ik zeg voordat je mij woorden in de mond legt? Dank je.
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.quote:Op maandag 25 april 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?
quote:Het indrukwekkende konvooi, dat vertrokken was uit Wit-Rusland, werd voor het eerst gespot via satellietbeelden op 28 februari. Een maand later bleek er echter amper vooruitgang geboekt.
De Russen rekenden op het treinnetwerk om de troepen te voorzien van de broodnodige brandstof en voedselbevoorrading. Een geheim netwerk van Wit-Russische spoorwegarbeiders, hackers en overlopers bij de veiligheidsdiensten stak daar echter een stokje voor. Dit bonte gezelschap had vanaf de eerste dag van de invasie de handen in elkaar geslagen, met n doel: de Russische opmars zo veel mogelijk vertragen.
Ze richtten daarbij hun aandacht op de seinhuizen. Door het spoorverkeer daar in de war te sturen, bleven treinen dagenlang stilstaan. Voor de Russen zat er uiteindelijk niets anders op dan hun troepen via de weg te bevoorraden. De sabotagepraktijken zadelden de Russen met ongeziene logistieke problemen op.
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/quote:Sabotage op het spoor was ook in de Tweede Wereldoorlog al een bijzonder succesvolle guerrillatactiek. Deze keer hoefde er echter geen bloed vergoten te worden. “We wilden geen Russische of Wit-Russische machinisten doden. We hebben hen op een vredelievende manier tot stilstand gebracht”, vertelt Yury Ravavy. De Wit-Russische activist is een van de initiatiefnemers van de hele onderneming. Om begrijpelijke redenen weigert hij te onthullen hoe de cyberaanvallen precies uitgevoerd werden.
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavi ligt ingesloten tussen Roemeni en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistri reizen omdat Moldavi het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistri)quote:Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Dat is niet relevant, want ondanks dat Rusland inmiddels twee maanden druk bezig is met Oekrane aan puin schieten heeft het Oekrane nieteens de oorlog verklaard. Andersom overigens ook niet. Zal wat Nederland betreft dus zo'n vaart niet lopenquote:Op maandag 25 april 2022 20:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is Rusland onze officile vijand? Ligt er een oorlogsverklaring? Strijden we actief mee tegen Rusland? Valt Rusland ons aan?
Als je niet onvoorwaardelijk partij kiest voor Oekrane op dit moment, wordt dat uitgelegd als steun aan Rusland. Waarom is het niet onvoorwaardelijk steunen van onze deelname aan de oorlog in Irak geen steun aan het regime van Hussein?
Wat een idioot als Baudet op Twitter zegt zal me worst zijn. Die schiet erg ver door in zijn Rusland-liefde inderdaad. Maar het ging niet alleen om politici maar ook om burgers. Wanneer we daadwerkelijk een oorlogsverklaring van Rusland aan onze broek hebben en je bent voor een overwinning van Rusland of werkt er zelfs actief aan mee, dan heb ik alle begrip voor de kwalificatie 'landverraad' en de bijbehorende vervolging. Het is echter een zeer zwaar misdrijf en ik vind het vrij ver gaan om iemand hiervan te betichten in dit stadium en in de huidige omstandigheden, wanneer je niet je volledig achter Oekrane staat.
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?quote:Op maandag 25 april 2022 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Een klein gebied ligt inderdaad aan de andere kant van de rivier. Maar dan zitten ze nog steeds met een bevoorradingsprobleem. Voor zover ik weet heeft Rusland de laatste twintig jaar enkel militair materieel uit Transnistri verwijderd, niet geleverd.quote:Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistri ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.
Bij een invasie ga je wel de gevaarlijke en prominente figuren die duidelijk hebben laten zien dat hun voorkeuren bij het aanvallende regime hebben liggen, natuurlijk wel even tijdelijk in detentie plaatsen. Je wil per slot van rekening de oorlog winnen. Bij een Russische oorlogsverklaring met Nederland kan Baudet een tijdje gaan twitteren vanuit Veenhuizen, om maar wat te noemen. Komt ie ook eens in de provincie.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?quote:Op maandag 25 april 2022 21:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavi ligt ingesloten tussen Roemeni en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistri reizen omdat Moldavi het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistri)
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?quote:Op maandag 25 april 2022 21:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?
Ik weet dat er voor de Russisch invasie kaarten rondgingen met mogelijke invasieroutes. 1 van de routes was een route waarbij landingstroepen via de Zwarte Zee naar Odessa en Moldavi trokken. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?quote:Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
Als dat station gebruikt wordt om soldaten naar het front te vervoeren is het een militair doel.quote:Op maandag 25 april 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag ik me af of ze dat nu aan het doen zijn?
Niet anders dan in NL is er een verschil tussen een (mensen) station en een vrachtstation.
En een stationshal opblazen is leuk, of eigenlijk niet, maar is meer terrorisme dan dat het een tactisch doel dient.
Om echt schade te doen moet je de rails stuk maken.
Het is minder arm dan de gebieden in Oekrane die ze nu proberen te veroveren.quote:Op maandag 25 april 2022 22:05 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?quote:Op maandag 25 april 2022 22:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is minder arm dan de gebieden in Oekrane die ze nu proberen te veroveren.
quote:Op maandag 25 april 2022 22:05 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?
Zal erom spannen, zo veel ontliepen ze elkaar van te voren al niet en 8 jaar aan oorlog heeft niet veel goeds gedaan voor de Donbas.quote:Op maandag 25 april 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?
Ja die wisten al wie de volgende zouden zijn.quote:Op maandag 25 april 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet of dit al is langsgekomen, maar het Wit-Russisch verzet was dus de oorzaak van het lange konvooi dat naar Kiev moest.
[..]
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een dealquote:Op maandag 25 april 2022 22:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik kon er deze reacties over vinden. De ene zegt dat Rusland een obsessie heeft met Moldavi. Ze ziet het als onderdeel van hun imperium. De andere zegt dat het om een strategisch belang bij de Zwarte Zee en de Donau gaat.
Als er bij je ingebroken wordt, is het verstandigste om met de inbreker om de tafel te gaan zitten. Natuurlijk, je wilt niet dat hij alles meeneemt, maar is het echt zo erg als hij de tv krijgt? Hij heeft er zelf geen en al zijn buren wel, dus ergens ook wel begrijpelijk dat hij er dan ook eentje wil. Bovendien staat hij door de hele stad al bekend als notoire inbreker, dat brengt ook voor hem bepaalde risico's mee waartegen hij zich misschien noodgedwongen zal moeten verweren.quote:Op maandag 25 april 2022 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een inbraakpoging. De jongens zagen mij ook, maar ik besloot deescalerend op te treden, immers, als ik de politie zou bellen zou ik ook een verklaring moeten afleggen en dan kom ik te laat op mijn werk. Moet je niet willen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's. Had zomaar een portie tikken kunnen krijgen!
Maar een voordeel, hun buren zijn nu wel lid van buurtpreventie!gek hoe dat werkt.
Zijn dat dezelfde jongens die eerder de garage hebben gekraakt en er met de auto vandoor zijn gegaan?quote:Op maandag 25 april 2022 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een inbraakpoging. De jongens zagen mij ook, maar ik besloot deescalerend op te treden, immers, als ik de politie zou bellen zou ik ook een verklaring moeten afleggen en dan kom ik te laat op mijn werk. Moet je niet willen.
quote:Op maandag 25 april 2022 21:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?
Ik weet dat er voor de Russisch invasie kaarten rondgingen met mogelijke invasieroutes. 1 van de routes was een route waarbij landingstroepen via de Zwarte Zee naar Odessa en Moldavi trokken. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
In geval van oorlog kunnen ze ook gewoon het vliegveld van Tiraspol gebruiken. Dat vliegveld heeft een landingsbaan van 2500m, dat is meer dan voldoende om militaire vliegtuigen te laten landen. Het kan nu niet gebruikt worden omdat zowel Oekrane en Moldavi toegang tot hun luchtruim weigeren voor vluchten van en naar dat vliegveld.quote:Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
Op liveuamap staat een bericht dat Russische media een neergehaalde Bayraktar toonden. Lijkt me niet onwaarschijnlijk eigenlijk, anders zou het een missie met helicopters geweest kunnen zijn.quote:
quote:
Valt best mee voor mijn gevoel. Ben er twee keer geweest, doet aanzienlijk welvarender en netter aan dan zowel Oekrane als Moldavi. Drijft natuurlijk volledig op geld uit Rusland, het deed me nog het meest aan Wit-Rusland denken. Wat de Russen ermee moeten is een ander verhaal, maar dergelijke logica is voor imperialisten vaak niet zo relevant.quote:Op maandag 25 april 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?
Gewoon door te kijken op de kaart kunnen we toch prima inschatten welke Russische steden aangevallen kunnen worden door Oekranse strijdkrachten: Koerks, Brjansk en Belgorod.quote:Op maandag 25 april 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als Oekrane die olie opslag aanviel, hebben ze dan zelf Russische bobo’s gewaarschuwd te vertrekken uit de directe omgeving? (Een week geleden? Kijk naar de datum van de tweet!)
Ik zag vandaag een artikel dat in delen van de Donbass er een partizanen oorlog gaande is en Rusland gebieden claimt maar die nauwelijks onder controle heeft.quote:Op maandag 25 april 2022 22:17 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een deal
Uiteraard staat het iedereen vrij zijn mening te geven.quote:Op maandag 25 april 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.
Wat juridisch strafbaar is vind ik niet zo interessant, overigens, daar hebben wij een OM voor, ik geef slechts mijn mening hoe ik dergelijke uitlatingen zie.
Welke geruchten?quote:Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn de geruchten waar van Arestovich?
Heeft die babies vermoord en er soep van getrokken?quote:Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn de geruchten waar van Arestovich?
Ik heb het oude invasiekaartje gevonden.quote:Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?quote:
Dit klinkt echt als hele slechte trollerijquote:Op maandag 25 april 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?
Sorry er is geen fatsoenlijke bron. Bv deze
Ja klopt wel.quote:Op maandag 25 april 2022 23:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klinkt echt als hele slechte trollerij
quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Een hele lijst met wat Nederland geleverd heeft.
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )
Gemaakt met de sarcasmemeter op full blownquote:Op maandag 25 april 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze al voorbijkomen als meme
Zijn we ook niet bezig met het vervangen van de onderzeeboten? Lijkt me op den duur prima materiaal voor Oekrane, ook op de langere termijn.quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )
Ok, ik ben niet bekend met de betreffende artikelen. Kun je wellicht aangeven in welke artikelen dit staat omschreven?quote:Op maandag 25 april 2022 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
quote:For Ukraine, the PzH 2000 would be the most capable ground-based fire support asset it has yet acquired, especially when combined with the Dutch weapon locating radars. With the delivery of U.S. and Canadian M777 towed howitzers, Polish and Czech SPGs and MRLs, French Caesar SPGs, Dutch PzH 2000s and perhaps soon Belgian M109A4BEs, Ukraine is rapidly assembling one of the most unique artillery arsenals on the planet, showcasing the resolve of NATO members in supporting Ukraine's sovereignty against Russia's belligerence.
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel. Laten we maar hopen dat er gebruiksaanwijzingen bijzitten.quote:Op maandag 25 april 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.
Dit is ook een mooi stukje, waarbij Nederland ook nog genoemd wordt, er wordt gezegd dat we al onze PzH2000's aan Oekrane geven (wat overigens niet klopt). De PzH2000 wordt ook nog het beste artilleriestuk ter wereld genoemd.quote:Op maandag 25 april 2022 23:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel.
Dat zou fantastisch zijn. Iig tot nu toe verbazen ze mij nog steedsquote:Op maandag 25 april 2022 23:59 schreef Tjacka het volgende:
Zelinsky gaat de Russen van de kaart vegen
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.quote:Many NATO countries have answered the call to provide Ukraine with heavy weaponry, but it could be argued that the Netherlands went above and beyond the call. In doing so, it not only provided some of its most capable systems, but it also made up for the indecisiveness of its neighbour, allowing the German government to at least save some face under the NATO alliance. It would not be too surprising to see the Netherlands being compensated for its loss of PzH 2000s by Germany in return.
Het parlement wordt er vertrouwelijk van op de hoogte gesteld. Als ze grote bezwaren hadden, dan was het niet door gegaan of hadden we er een openbaar debat over gehad. Dat is niet het geval, dus tot dusver steunt een meerderheid van de volksvertegenwoordiging de besluiten van de regering. Voor mijn gevoel is dit ook een vrucht van de MH17 en het gedrag van de Russen sindsdien. Anders hadden we iets meer in het kamp van de Duitsers gezeten. Men plukt wat men zwaait.quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:
[..]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.
Echter wordt steevast Nederland genoemd als land dat hiermee veel verder gaat dan de andere NAVO-partners (inclusief de VS dus) en lijkt het dus vooral een Nederlands besluit te zijn. De details over aantallen en leveringen worden vanaf nu ook geheim gehouden. Op basis waarvan wordt er hier besloten dat we veel verder moeten gaan dan anderen?
Voor de duidelijkheid, ruscisten kunnen dat over elk deel van Europa beweren.quote:Op maandag 25 april 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Transnistri is niet Europees. Het is van Rusland.
Dat gedreig van die Russen begint inderdaad een beetje een slechte comedy te worden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 01:42 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer aan met z'n kernwapens. Het is waarschijnlijk een pokken-einde, maar we gaan met z'n allen. Ik ga nooit buigen voor een Rusland dat dreigt met kernwapens. Dan gaan we maar.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 01:42 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer aan met z'n kernwapens. Het is waarschijnlijk een pokken-einde, maar we gaan met z'n allen. Ik ga nooit buigen voor een Rusland dat dreigt met kernwapens. Dan gaan we maar.
Het is van Moldavi technisch gezienquote:Op maandag 25 april 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Transnistri is niet Europees. Het is van Rusland.
Opportunisme nog wel.quote:Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.
Echter wordt steevast Nederland genoemd als land dat hiermee veel verder gaat dan de andere NAVO-partners (inclusief de VS dus) en lijkt het dus vooral een Nederlands besluit te zijn. De details over aantallen en leveringen worden vanaf nu ook geheim gehouden. Op basis waarvan wordt er hier besloten dat we veel verder moeten gaan dan anderen?
Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:
[..]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.
Dat referendum ging eigenlijk ook helemaal niet meer over Oekrane. Jantje Roos en GS hadden dat referendum eigenlijk zo gekaapt dat het ging over Rutte's populariteit ipv Oekrane.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..
Kunnen die Oekrainse soldaten niet even opbellen met de vraag of zij het goed vind dat haar man een paar keer verkracht wordquote:
Zeepjes laten rapen in de gemeenschappelijke douche van de gevangenis en de filmpjes daarvan naar zijn vrouw doorsturen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kunnen die Oekrainse soldaten niet even opbellen met de vraag of zij het goed vind dat haar man een paar keer verkracht word
Niet alleen dat, maar het slaat ook nergens op, om te stellen dat omdat we dan niet voor dat gestemd hebben, dat zich blijkbaar vertaalt naar dat we hun ook niet willen helpen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat referendum ging eigenlijk ook helemaal niet meer over Oekrane. Jantje Roos en GS hadden dat referendum eigenlijk zo gekaapt dat het ging over Rutte's populariteit ipv Oekrane.
Mooie poster:quote:Op maandag 25 april 2022 22:44 schreef ExTec het volgende:
Gratis game mensen
Ziet er nog best leuk uit ook.
https://ukrainian.itch.io/ukrainian-farmy
Ik vind het wel creatieve incompetentie van de FSB agenten die het “plot” hebben opgerold. Hoe voldoen we letterlijk aan de orders, maar laten we toch alles in de soep lopen. Volgens mij is dat ook een Russische specialiteit.quote:
In Rusland volg je orders op en dat hebben ze letterlijk gedaan. Tot op de laatste letter.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind het wel creatieve incompetentie van de FSB agenten die het “plot” hebben opgerold. Hoe voldoen we letterlijk aan de orders, maar laten we toch alles in de soep lopen. Volgens mij is dat ook een Russische specialiteit.
Omdat het een los staat van het ander?quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Ja, en vergeet de rest niet: er is ook geen correctie, geen leermoment, want naar boven roepen we "JA BAAS, ALLES IS GOED GEGAAN!".quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In Rusland volg je orders op en dat hebben ze letterlijk gedaan. Tot op de laatste letter.
Dat zei ik een week geleden al. Op de achtergrond vult Duitsland de voorraden van Europese landen aan.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Opportunisme nog wel.
- Is het opportunistisch om de verkrachter van je buurvrouw af te schoppen?
- Is het opportunistisch om je overbuurman te helpen wanneer hij aangevallen wordt?
What the fuck heeft het referendum van jaren geleden te maken met wat voor hulp nu gegeven wordt?
Wat heel interessant lijkt in het stuk, het zou lachen zijn wanneer dat waar is, is dat we wellicht een doorgeefluik voor Duitsland zijn. Wij geven onze houwitsers aan Oekrane, Duitsland geeft ons exemplaren uit zijn surplus. Dat is pas 3D schaken om zeikerige Putain fans buiten spel te zetten.
Ook wel interessant natuurlijk is dat waar Rutte c.s. vaak beschuldigd worden van wegkijken en gebrek aan betrokkenheid, dat nu best lastig is wanneer het over Oekrane gaat. Goed bezig Mark! Nederland Gidsland!
Tja, als Rusland meer landen gaat aanvallen dan krijgt hij ook meer oorlog. Als Rusland stopt met andere landen aanvallen hebben we minder oorlog.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:34 schreef Aether het volgende:
Lavrov: Derde Wereldoorlog reel gevaar
https://nos.nl/l/2426561
Er is een reel gevaar dat er een Derde Wereldoorlog komt. Dat heeft de Russische minister Lavrov van Buitenlandse Zaken tegen Russische staatsmedia gezegd. Daar zet hij wel tegenover dat hij een dergelijke oorlog ontoelaatbaar vindt.
"Het gevaar is serieus, het is echt, je kunt het niet onderschatten", zei Lavrov over de kans op een nieuwe wereldoorlog. Hij zegt dat Rusland en Oekrane er hoe dan ook uit zullen komen, maar dat de inhoud van dat akkoord afhangt van de militaire situatie.
Volgens Lavrov doet Oekrane alleen maar alsof het wil onderhandelen. "Welwillendheid heeft beperkingen. Als het niet wederzijds is, helpt dat het onderhandelingsproces niet", stelt Lavrov. De Oekraense president Zelensky is volgens de minister een goede acteur. "Maar als je je goed richt op wat hij zegt, spreekt hij zichzelf duizenden keren tegen."
Geen probleem, hij "ontkent" het niet, dus er is niks aan de hand.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:34 schreef Aether het volgende:
Er is een reel gevaar dat er een Derde Wereldoorlog komt. Dat heeft de Russische minister Lavrov van Buitenlandse Zaken tegen Russische staatsmedia gezegd. Daar zet hij wel tegenover dat hij een dergelijke oorlog ontoelaatbaar vindt.
"Het gevaar is serieus, het is echt, je kunt het niet onderschatten", zei Lavrov over de kans op een nieuwe wereldoorlog. Hij zegt dat Rusland en Oekrane er hoe dan ook uit zullen komen, maar dat de inhoud van dat akkoord afhangt van de militaire situatie.
Volgens Lavrov doet Oekrane alleen maar alsof het wil onderhandelen. "Welwillendheid heeft beperkingen. Als het niet wederzijds is, helpt dat het onderhandelingsproces niet", stelt Lavrov. De Oekraense president Zelensky is volgens de minister een goede acteur. "Maar als je je goed richt op wat hij zegt, spreekt hij zichzelf duizenden keren tegen."
Sommigen van ons vinden dat RUS amper vooruitgang boekt, ook nieuwswaardig, maar je samenvatting is correctquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Conclusie is dus na alweer een weekje Donbass-vechten: Rusland heeft ook te weinig troepen om een beslissing in de Donbass te forceren, heeft de Azovstal-regio nog steeds niet uitgerookt en weinig verder weinig nieuws van het front?
Nou, die heeft ook een cursus onderhandelen bij NIMA-A gevolgd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:34 schreef Aether het volgende:
Ja die man heeft nog nooit de waarheid gesproken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:44 schreef nixxx het volgende:
"Maar als je je goed richt op wat hij zegt, spreekt hij zichzelf duizenden keren tegen."
Hoe krijgt juist Lavrov dat uit zijn mond!
Erg vreemd dat je met een kernoolrog moet dreigen als je Speciale Militaire Operatie precies volgens plan verloopt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:34 schreef Aether het volgende:
Dat is een ding daarnaast is de werkdruk in dat leger ongezond. En denk dat dit niet veranderd is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In Rusland volg je orders op en dat hebben ze letterlijk gedaan. Tot op de laatste letter.
Ik vond het echt een verkrachting van de democratie dat hele referendum. En dan afvragen waarom de politiek besluit referenda dan helemaal afschaft (keur ik btw niet goed).quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat referendum ging eigenlijk ook helemaal niet meer over Oekrane. Jantje Roos en GS hadden dat referendum eigenlijk zo gekaapt dat het ging over Rutte's populariteit ipv Oekrane.
Verder staat er nog als handtekening in tekst "onleesbare handtekening". De opdracht wquote:Op maandag 25 april 2022 20:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik kan geen ander scenario bedenken waarom The Sims 3 daar zou liggen.
Terwijl meerdere simkaarten en paspoorten enzo het verdacht maken.
Russische logica...probeer het maar niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:44 schreef nixxx het volgende:
"Maar als je je goed richt op wat hij zegt, spreekt hij zichzelf duizenden keren tegen."
Je zou denken dat zulke elementaire logica zelfs in Rusland begrepen wordt maar helaas.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:38 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Tja, als Rusland meer landen gaat aanvallen dan krijgt hij ook meer oorlog. Als Rusland stopt met andere landen aanvallen hebben we minder oorlog.
Dat is dan ook de meeste verstandige koers voor je gezondheid en lange termijn perspectief, natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en vergeet de rest niet: er is ook geen correctie, geen leermoment, want naar boven roepen we "JA BAAS, ALLES IS GOED GEGAAN!".
Goed gekeken naar die muppet van Sadam? Enfin, verdiende photoshop voor Lavrov nuquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:44 schreef nixxx het volgende:
quote:The Sims of een simkaart? Russen blunderen met propagandavideo
Een video van de Russische veiligheidsdienst waarin te zien zou zijn hoe Oekraense spionnen worden opgepakt, zorgt voor hilariteit op sociale media. Experts melden dat het om een in scne gezette video gaat. De belangrijkste aanwijzing? Tussen de gevonden wapens en nazivlaggen ligt het videospel The Sims. "Ik denk oprecht dat dit is verward met een simkaart", schrijft Bellingcat-oprichter Eliot Higgins.
Op de Russische staatstelevisie zei president Vladimir Poetin gisteren dat de veiligheidsdienst FSB onlangs een moordpoging op de prominente televisiejournalist Vladimir Solovjov heeft verijdeld.
Poetin: dit is terreur
"Vanochtend heeft de Federale Veiligheidsdienst de activiteiten beindigd van een terroristische groepering die van plan was een beroemde Russische tv-journalist aan te vallen en te vermoorden", zei Poetin. "Ze zijn overgegaan op terreur, op het voorbereiden van het vermoorden van onze journalisten."
Niet veel later verscheen er een video van Rusland waarin de arrestatie van de Oekraense neonazi's en spionnen te zien zou zijn. BBC-journalist Francis Scarr bekeek deze video en zag iets opvallends. Tussen de gevonden voorwerpen zoals nazivlaggen, Oekraense paspoorten en afbeeldingen van Hitler, lagen ook drie hoesjes van het wereldberoemde videospel The Sims:
Even later tweet Scarr: "Wie had verwacht dat ze de Sims zo leuk zouden vinden?" Op sociale media wordt er vol hilariteit op de video gereageerd.
Reactie Bellingcat-oprichter
De oprichter van het kritische onderzoekscollectief Bellingcat, Eliot Higgins, reageert ook serieus op de beelden die door de Russische autoriteiten zijn vrijgegeven.
Hij gaat ervan uit dat 'een medewerker van de Federale Veiligheidsdienst de opdracht heeft gekregen om drie simkaartjes tussen de gevonden spullen te leggen'. De medewerker zou dit vervolgens hebben verward met het videospel The Sims.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eonazi-simkaart-sims
Misschien is het vooral een gebaar voor de buhne. Dat Nederland wel goede sier wil maken met zijn medelevendheid ondanks dat ze Oekraine niet even snel in de EU willen hebben.quote:
Op zich kan Nederland deze wapens wel missen. Probleem is meer kan het leger van Oekrane ze bedienen.quote:
En lsd en mdma. Dus nazi's zijn ook nog eens junks. Dat het beide niet bepaald verslavende drugs zijn zal het grote publiek toch wel niet snappen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:58 schreef Tengano het volgende:
Ik zie trouwens dat er bij die 'nazifoto' ook nog een pruik bij ligt.
Zou dat nog een verwijzing/insinuatie zijn dat die nazi gay zijn oid.
Het is wel het meesterstuk Sims 3, he? DE bijbel voor saboteurs en spionnenquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik begrijp de verwarring wel, in De Sims terroriseerde ik ook altijd de buren.
Oekraine heeft die tools zelf, volgens mij, en ze zijn gewend om met hun eigen tools te werken op dat gebied dus dat lijkt mij niet zo'n issue.quote:
Klopt. De nazi gebruikte drugs om hun soldaten te stimuleren. Daarover is de laatste tijd steeds meer bekend geworden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En lsd en mdma. Dus nazi's zijn ook nog eens junks. Dat het beide niet bepaald verslavende drugs zijn zal het grote publiek toch wel niet snappen.
Nog verder stigmatiseren dus. Walgelijk ook.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En lsd en mdma. Dus nazi's zijn ook nog eens junks. Dat het beide niet bepaald verslavende drugs zijn zal het grote publiek toch wel niet snappen.
Transnistri is echt zo'n Donald Duck naam. Waar ie heen rent als ie weer in de shit zit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
Het rommelt een beetje door in Transnistri:
[ twitter ]
Eerst zien dan gelovenquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:01 schreef J.B. het volgende:
Rstungsindustrie - Rheinmetall will Ukraine auch neuere Kampfpanzer liefern – Bundesregierung erlaubt „Gepard“-Export -
https://www.handelsblatt.(...)export/28278782.html
Duitsland gaat nu dan toch wat zware wapens leveren, Gepard luchtafweergeschut (Nederlandse Cheetah PRTL) wordt aan Oekrane geleverd. Wel nogal oud spul. Een precies getal wordt niet vermeld, maar Krauss-Maffei zou er rond de 50 hebben.
Tevens heeft Rheinmetall aan de Duitse regering aangeboden om 110 tanks, die blijkbaar op de plank liggen (88 Leopard 1, 20 Leopard 2, en nog twee onvermelde anderen), naar Oekrane te sturen. Daar is echter (nog) geen toestemming voor, het streven van de Duitse regering lijkt voornamelijk te zijn om andere landen zware wapens te laten sturen die Duitsland dan aanvult.
Duidelijk is mede door de mij voor wat verrassende inzet van wat westerse bedrijven dat het ondermijnen van de communicatie van Oekrane niet gelukt is. Terwijl de Russen het met prepaid telefoon moeten doen. Als ik het goed begrepen heb.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine heeft die tools zelf, volgens mij, en ze zijn gewend om met hun eigen tools te werken op dat gebied dus dat lijkt mij niet zo'n issue.
Verder zal Oekraine vermoedelijk niet zomaar onze radio's en encryptie daarvan kunnen gebruiken op hun netwerk, zo gek is dat dus niet.
Ik kan mij een onafhankelijk onderzoek herinneren waaruit bleek dat veel tegen stemmers zeer goed genformeerd waren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..
Dat lijkt mij eigenlijk heel logisch, oudere mensen zullen ook minder vaardig zijn met buitenlandse talen en meer hun nieuws uit Rusland zelf halen waar het beeld monolitisch is omdat het van de overheid komt die een boodschap heeft.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:19 schreef Momo het volgende:
Oudere mensen lijken wel voor dat nazi verhaal te vallen, jongeren lijken over het algemeen meer kritisch.
Het land bestaat dan ook niet, alleen een handjevol apenlanden erkent het.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Transnistri is echt zo'n Donald Duck naam. Waar ie heen rent als ie weer in de shit zit.
Wederom irrelevant neo-nazi geneuzel uit 2019. Wat heeft dat te maken met de oorlog in Oekraine in 2022?quote:Op maandag 25 april 2022 20:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Interessante draad hiervan door Bellingcat. (Voor wie het interessant vind natuurlijk)
[ twitter ]
[ twitter ]
Mevrouw Semenyaka is een pittig ding denk ik.![]()
Verrassend, not.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:19 schreef Momo het volgende:
Oudere mensen lijken wel voor dat nazi verhaal te vallen, jongeren lijken over het algemeen meer kritisch.
En wat Transnistri betreft, dat land bestaat niet eeeeeeechtquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het land bestaat dan ook niet, alleen een handjevol apenlanden erkent het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jA mAaR hEt ZiJn NaZi'S!1!quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wederom irrelevant neo-nazi geneuzel uit 2019. Wat heeft dat te maken met de oorlog in Oekraine in 2022?
Grappig dat de meest rechtse politici en nazi's in zo'n beetje de hele EU aan de kant van Rusland staan. Je zou bijna denken dat er iets niet klopt aan dat verhaalquote:
Ja zou denken dat de mensen die afgelopen twee manden zo tekeer gingen over nazi's in Oekrane zich ook erg druk zouden hebben gemaakt over Le Pen (of over een Baudet hier in Nederland), maar toch bleef het angstvallig stil in die hoek over haar. Heel erg vreemd allemaal.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig dat de meest rechtse politici en nazi's in zo'n beetje de hele EU aan de kant van Rusland staan. Je zou bijna denken dat er iets niet klopt aan dat verhaal
Ik snap sowieso niet dat mensen echt denken dat Rusland Oekrane is binnengevallen vanwege wat nazi's.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig dat de meest rechtse politici en nazi's in zo'n beetje de hele EU aan de kant van Rusland staan. Je zou bijna denken dat er iets niet klopt aan dat verhaal
Zalig zijn de simpelen van geest om in de tijdgeest van Pasen en Pinksteren te blijven?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat mensen echt denken dat Rusland Oekrane is binnengevallen vanwege wat nazi's.
Dat heeft enorm veel te maken en is ook nog eens enorm interessant.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wederom irrelevant neo-nazi geneuzel uit 2019. Wat heeft dat te maken met de oorlog in Oekraine in 2022?
Dat is ook niemand hier.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat mensen echt denken dat Rusland Oekrane is binnengevallen vanwege wat nazi's.
Nee, dat vind je niet. Het is gewoon weer een 'omg Oekraine zit vol neo-nazi's' tweet (ook al is op de inhoud van de tweet niets af te dingen, want onderzoeksjournalistiek Bellington). En als reden voor het plaatsen verzin je er gewoon wat bij. Uhhh, troepenopbouw is interessantquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heeft enorm veel te maken en is ook nog eens enorm interessant.
Tenminste vind ik.
Hoe de troepenopbouw tot stand is gekomen, hoe ze getraind werden enz.
Wellicht doel je op Lospedrosa? Die heeft ook al aangegeven dat de Russen Oekraine niet zijn binnengevallen om de neo-nazi's.quote:
Nee ik bedoelde jouw usernamequote:Op dinsdag 26 april 2022 12:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wellicht doel je op Lospedrosa? Die heeft ook al aangegeven dat de Russen Oekraine niet zijn binnengevallen om de neo-nazi's.
Je zou ze bijna wapens en manschappen gaan leveren uit medelijden. Het is maar een regionaal conflictje net over de grens he.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Conclusie is dus na alweer een weekje Donbass-vechten: Rusland heeft ook te weinig troepen om een beslissing in de Donbass te forceren, heeft de Azovstal-regio nog steeds niet uitgerookt en weinig verder weinig nieuws van het front?
Ik merk dat ik de updates steeds minder volg.
Mensen die niet geloven dat Oekraine volledig uit nazi's bestaatquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien komen ze er dan (grond)wettelijk mee weg?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:01 schreef J.B. het volgende:
Rstungsindustrie - Rheinmetall will Ukraine auch neuere Kampfpanzer liefern – Bundesregierung erlaubt „Gepard“-Export -
Duitsland gaat nu dan toch wat zware wapens leveren, Gepard luchtafweergeschut (Nederlandse Cheetah PRTL) wordt aan Oekrane geleverd. Wel nogal oud spul. Een precies getal wordt niet vermeld, maar Krauss-Maffei zou er rond de 50 hebben.
Tevens heeft Rheinmetall aan de Duitse regering aangeboden om 110 tanks, die blijkbaar op de plank liggen (88 Leopard 1, 20 Leopard 2, en nog twee onvermelde anderen), naar Oekrane te sturen. Daar is echter (nog) geen toestemming voor, het streven van de Duitse regering lijkt voornamelijk te zijn om andere landen zware wapens te laten sturen die Duitsland dan aanvult.
We hebben nog wel wat spullen die al jaren in de verkoop staan, bijvoorbeeld 500 YPR-765 APC's en 13 FH-70 houwitsers. Die kunnen zo naar Oekrane.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Omdat het een los staat van het ander?
Oekrane heeft NU militaire hulp nodig en veel oude zooi hebben wij niet meer wat we kunnen sturen dus sturen we moderne wapensystemen.
https://www.oryxspioenkop(...)s-deliveries-to.htmlquote:Most of these are currently stored in a number of military depots awaiting a possible foreign buyer. This includes up to 500 YPR-765 APCs and AFVs, and thirteen 155mm FH-70 towed howitzers. [6] The latter have been in storage since 2001, and are unlikely to ever find a buyer. Similarly, any future revenues gained from a YPR-765 sale will likely yield little more than the costs of storing them (with the type not seeing active service since 2012), thus paving the way for their transfer to Ukraine free of charge.
Ik niet. Maar je hebt vast een link/bron?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik kan mij een onafhankelijk onderzoek herinneren waaruit bleek dat veel tegen stemmers zeer goed genformeerd waren.
Geloof er geen reet van, die kanonnen zijn van Oerlikon Contraves (Zwitsers dus) en daar was wat mee.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:01 schreef J.B. het volgende:
Dat was initieel dan ook mijn gok dat ze deze zooi gingen sturen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:25 schreef luxerobots het volgende:
We hebben nog wel wat spullen die al jaren in de verkoop staan, bijvoorbeeld 500 YPR-765 APC's en 13 FH-70 houwitsers. Die kunnen zo naar Oekrane.
Deze dingen dus:
quote:Lokale autoriteiten Transnistri melden nog een explosie, nu bij militaire locatie
Er is een derde explosie geweest in Transnistri, een zelfverklaarde pro-Russische republiek in het oosten van Moldavi die grenst aan Oekrane. Lokale autoriteiten meldden vanochtend vroeg ook al twee explosies, waarbij twee krachtige radiozendmasten werden verwoest. Niemand raakte gewond.
Nu zou het gaan om een explosie bij een militaire locatie in de buurt van Tiraspol, de stad waar gisteren explosies waren bij het ministerie van Staatsveiligheid. De veiligheidsraad van Transnistri spreekt van een 'terroristische aanval', schrijft het Russische staatspersbureau Tass. Volgens lokale media hebben de autoriteiten verschillende controleposten opgetuigd.
Transnistri grenst aan het zuiden van Oekrane. De Oekraense regering is bang dat Rusland vandaaruit mogelijk een nieuw offensief begint. Er zijn Russische militairen gestationeerd, maar de afvallige regio wordt door vrijwel geen land erkend als staat.
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-op-naar-zaporizja
Wacht even. Dat ene telefoontje wat een paar weken geleden openbaar werd gemaakt, net die vent van dat telefoontje is levend opgepakt?quote:
Moet ik dat nou weten, het werd door een oorlogsaccount getweet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is 1000km ten noordoosten van moskou. Wat is je punt?
Ik ben het natuurlijk met je eens dat het er compleet mesjogge uitziet hoe stocijns ze erbij zitten terwijl de boel affikt. Maar als je niks kan doen, kan je niks doen.quote:
In vind dit eigenlijk wel een mooi verhaal, eerst dat getapte telefoongesprek en vervolgens levend in handen vallen van de Oekrainers. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan nu.quote:
Voordat we die spullen geven moeten we eeest die Oekranse troepen een maand lang trainen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:24 schreef AchJa het volgende:
Plan voor weggeven houwitsers wekt onvrede binnen landmacht
UTRECHT - Er is onvrede binnen de Koninklijke Landmacht over het weggeven van pantserhouwitser kanonnen aan Oekrane. Minister Kajsa Ollongren (Defensie) laat onderzoeken of ons land in samenwerking met Duitsland deze zware wapens kan afstaan.
Voorzitter Niels van Woensel van de Nederlandse Officieren Vereniging (NOV) signaleert frustraties bij zijn achterban omdat de stuks geschut ook hard nodig zijn om de vuurkracht van ons leger snel te vergroten. Minister Ollongren heeft formeel nog geen besluit genomen over het plan, ze beschikt nog niet over het militaire advies waarin staat wat de gevolgen van de donatie zouden zijn. Dat is nog niet klaar, zo bevestigt een woordvoerder van het departement.
Duitse makelij
De landmacht heeft 24 inzetbare pantserhouwitsers van het type Panzerhaubsitze 2000 (PZH 2000); geavanceerde stuks geschut van Duitse makelij. Er staan er nog 29 in depot. Die zijn van een oudere, technisch minder hoogwaardige versie. De kanonnen – stuksprijs in 2002 ruim zeven miljoen euro – kwamen er direct na aflevering terecht omdat er geen geld, personeel en behoefte was om ze operationeel in te zetten.
Volgens Van Woensel is het de bedoeling met het extra geld voor Defensie dat er deze kabinetsperiode is snel extra PZH 2000’s klaar voor inzet te maken. Het zou gaan om twaalf stuks geschut die in 2023 operationeel zouden moeten zijn bij 13 en 43 Gemechaniseerde Brigade. De uitvoering van dat plan lijkt nu onder druk komen te staan.
Goed middel
„Ik begrijp dat Oekrane moet worden gesteund, maar tegelijkertijd wordt er van ons verwacht dat we onze krijgsmacht op orde krijgen en deze pantserhouwitsers zijn daar een goed middel voor”, zegt de NOV-voorzitter.
Hij krijgt bijval van luitenant-generaal b.d. Ton van Loon. De artillerist beziet het beoogde weggeven van stuks geschut met gemengde emoties. „Aan de ene kant is het goed om Oekrane te helpen. Zeker met een wapensysteem als dit, dat misschien wel het best beschikbare is”, zegt de oud-topmilitair. „Maar het is niet zo dat we als Nederland zelf erg ruim in onze spullen zitten. Als je dit wil doen, zou je er meteen een goed verhaal bij moeten hebben over hoe je de Nederlandse vuursteun gaat versterken. Kopen we dan nieuwe pantserhouwitsers terug, of een ander systeem?” De interne frustraties zitten ’m volgens bronnen binnen de landmacht niet alleen in het feit dat onze volgens NAVO te kleine artillerie ook nog wapens gaat kwijtraken. Defensie wil niet zeggen hoeveel, maar volgens ingewijden gaat het om een handvol.
Grote beurt
De pijn zit eveneens in het feit dat het per kanon een maand duurt om ze een grote beurt te geven. Vervolgens moeten ze worden ingeschoten.
Het personeel dat dit gaat doen, kan niet tegelijkertijd werken aan capaciteitsuitbreiding in eigen land. Daarnaast maken betrokkenen zich zorgen over het in Russische handen vallen van de geavanceerde pantserhouwitsers. „Als dat gebeurt, liggen ze een paar dagen later in stukken in Rusland en kunnen de Russen ze namaken”, aldus een betrokkene.
Vakbondsvoorman Van Woensel signaleert dat de minister nu vooral de oren naar Oekrane lijkt te laten hangen. Hij roept haar op ook oog te houden voor het binnenlandse belang.
Belangenafweging
„Je mag verwachten dat Den Haag een bredere belangenafweging maakt. Zoals dat ook gebeurt in Duitsland. Daar is de bondskanselier terughoudend met het weggeven van zware wapens omdat ze net als ons land er weinig van hebben.”
Van Woensel vervolgt: „Bij zo’n afweging moet je ook betrekken dat dit wapens zijn waarvoor een training van maanden nodig is. Oekrane vraagt nu alles te sturen wat er is, logisch vanuit hun perspectief, maar wat hebben ze in realiteit aan deze stukken? En hoe verstandig ben je als Nederland bezig geweest als zo’n artilleriestuk binnen een dag wordt uitgeschakeld?”
Telegraaf
Het installeren en testen van de raketten voor dat wapensysteem duurt normaal jaren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:07 schreef raptorix het volgende:
Cruyff nu Live:
https://nos.nl/livestream(...)e-oorlog-in-oekraine
Een plaatje met tekst zo maar geloven zonder enige vorm van bron of iets waaraan je het kan toetsen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
In vind dit eigenlijk wel een mooi verhaal, eerst dat getapte telefoongesprek en vervolgens levend in handen vallen van de Oekrainers. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan nu.
Beetje onder een steen geleefd de afgelopen weken?quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Een plaatje met tekst zo maar geloven zonder enige vorm van bron of iets waaraan je het kan toetsen.
Bijzonder..
Tsja het kan zomaar verzonnen zijn natuurlijk, maar ik hoop gewoon stiekem toch dat ze die ork te pakken hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Een plaatje met tekst zo maar geloven zonder enige vorm van bron of iets waaraan je het kan toetsen.
Bijzonder..
Me dunkt dat we die "we hebben ze in no time opgeleid" discussie nu toch wel een beetje platgeslagen is? En dat ik niet uit mijn nek liep te lullen een aantal delen geleden?quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:22 schreef polderturk het volgende:
Voordat we die spullen geven moeten we eeest die Oekranse troepen een maand lang trainen.
Ik kan me ook zo voorstellen dat die dingen met een Westers alfabet werken, stel je eens voor dat jij in 1 keer met Cyrilische meuk moet werkenquote:Op dinsdag 26 april 2022 13:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Me dunkt dat we die "we hebben ze in no time opgeleid" discussie nu toch wel een beetje platgeslagen is? En dat ik niet uit mijn nek liep te lullen een aantal delen geleden?
Yup, we hebben ze zelf nodig.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:21 schreef AchJa het volgende:
Nederland levert wapens aan Oekrane die het zelf niet kan missen
Zelfs Duits - Nederlands is een probleem... In de Cheetah menu's: "Bedienungsablauf" was vertaald naar "Bedieningsafloop"...quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:37 schreef raptorix het volgende:
Ik kan me ook zo voorstellen dat die dingen met een Westers alfabet werken, stel je eens voor dat jij in 1 keer met Cyrilische meuk moet werken
Volkomen terechte kritiek lijkt me. Oost-Europese landen doen dit beter door gelijk vervanging te regelen als hun (Sovjet) spul naar Oekraine gaat.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:24 schreef AchJa het volgende:
„Aan de ene kant is het goed om Oekrane te helpen. Zeker met een wapensysteem als dit, dat misschien wel het best beschikbare is”, zegt de oud-topmilitair. „Maar het is niet zo dat we als Nederland zelf erg ruim in onze spullen zitten. Als je dit wil doen, zou je er meteen een goed verhaal bij moeten hebben over hoe je de Nederlandse vuursteun gaat versterken. Kopen we dan nieuwe pantserhouwitsers terug, of een ander systeem?” De interne frustraties zitten ’m volgens bronnen binnen de landmacht niet alleen in het feit dat onze volgens NAVO te kleine artillerie ook nog wapens gaat kwijtraken. Defensie wil niet zeggen hoeveel, maar volgens ingewijden gaat het om een handvol.
Voor als de Russen doorstoten naar Twente natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Yup, we hebben ze zelf nodig.
Maar niemand kan me uitleggen waarvoor, precies.
Ik heb altijd meer het idee gehad dat de rot zit bij de politiek en niet bij defensie. De politiek lijkt al sinds het einde van de koude oorlog te denken dat eeuwige vrede is aangebroken, dat confflicten wel met sancties en overleg opgelost kunnen worden en dat echte defensie niet meer nodig is, op een handvol soldaten na.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:49 schreef RichardHammond het volgende:
Dus defensie koopt 29 houwitsers voor ruim 200.000.000 euro, maar ze verdwijnen direct in de mottenballen omdat ze er geen personeel voor hebben. En nu opeens gaan we halsoverkop 12 zwaar verouderde houwitsers in gebruik nemen, je verzint het toch niet. Heb al eerder uiteengezet waarom ik mijn twijfels heb bij defensie als organisatie en dat extra geld niet de oplossing is voor hetgeen er speelt bij defensie. Eerst defensie aanpakken en vervolgens de broodnodige centjes die kant op.
Nee, omdat de politiek in al zijn wijsheid had beslist om bijna de hele artillerie weg te bezuinigen net na de aankoop van de PzH2000's...quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:49 schreef RichardHammond het volgende:
Dus defensie koopt 29 houwitsers voor ruim 200.000.000 euro, maar ze verdwijnen direct in de mottenballen omdat ze er geen personeel voor hebben.
Dat ligt niet aan de defensie maar aan Den Haag... Net als de Cheetahs, die dingen zijn eind jaren '90 begin '00 allemaal gemoderniseerd (GWI PRTL => Cheetah) om ze vervolgens vijf jaar later weg te bezuinigen... Dank u Den Haag!quote:En nu opeens gaan we halsoverkop 12 zwaar verouderde houwitsers in gebruik nemen, je verzint het toch niet. Heb al eerder uiteengezet waarom ik mijn twijfels heb bij defensie als organisatie en dat extra geld niet de oplossing is voor hetgeen er speelt bij defensie. Eerst defensie aanpakken en vervolgens de broodnodige centjes die kant op.
We zitten nu eenmaal met partijen die het belangrijker vinden dat grote bedrijven met veel aandeelhouders goed draaien, Nederland een belastingparadijs moet zijn. Stel je toch eens voor wat er gedaan had kunnen worden als er ook over andere zaken werd nagedacht. We hadden al lang en breed onafhankelijk kunnen zijn van Russisch gas en duurzame(re) energie kunnen hebben en wie weet ook een goed functionerde, degelijke krijgsmacht van fatsoenlijk formaat.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, omdat de politiek in al zijn wijsheid had beslist om bijna de hele artillerie weg te bezuinigen net na de aankoop van de PzH2000's...
[..]
Dat ligt niet aan de defensie maar aan Den Haag... Net als de Cheetahs, die dingen zijn eind jaren '90 begin '00 allemaal gemoderniseerd (GWI PRTL => Cheetah) om ze vervolgens vijf jaar later weg te bezuinigen... Dank u Den Haag!
Ja.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik niet. Maar je hebt vast een link/bron?
Nog even over de PzH2000:quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb altijd meer het idee gehad dat de rot zit bij de politiek en niet bij defensie. De politiek lijkt al sinds het einde van de koude oorlog te denken dat eeuwige vrede is aangebroken, dat confflicten wel met sancties en overleg opgelost kunnen worden en dat echte defensie niet meer nodig is, op een handvol soldaten na.
Kamerbriefquote:Achtergrond van het project
Het project behelst de vervanging van alle vuurmonden van de types M114/39, FH70 en M109A2/90 van de Koninklijke landmacht (nu: CLAS). De vuurmonden voldeden niet meer aan eisen ten aanzien van bescherming of maximale dracht en hadden bovendien het einde van de technische levensduur bereikt. In 1997 was het plan om in twee fasen de vuurmonden te vervangen. Eerst zouden de operationele afdelingen artillerie worden voorzien van nieuwe vuurmonden, waarna in een tweede fase de mobilisabele afdelingen zouden volgen. Na de A-fase heeft Defensie echter besloten alleen de operationele eenheden van nieuwe vuurmonden te voorzien.
Kwantitatieve behoeftestelling
Zoals vermeld is na de A-fase besloten alleen de operationele afdelingen te voorzien van nieuwe vuurmonden. Tijdens de B/C-fase is de kwantitatieve behoefte vastgesteld op 57 stuks voor drie afdelingen van elk achttien vuurmonden plus een algemene reserve van drie vuurmonden. In 2002 is de bestelorder geplaatst, waarmee de D-fase werd afgerond. In de periode t/m 2010 zijn de vuurmonden aan Defensie geleverd. Na de D-fase is de kwantitatieve behoefte aan vuurmonden bij enkele gelegenheden verder verlaagd (zie ook de onderstaande tabel). In de Prinsjesdagbrief van 16 september 2003 (Kamerstuk 29 200 X, nr. 4) werd aangekondigd dat n van de afdelingen veldartillerie werd opgeheven, waarmee achttien vuurmonden overtollig werden. Als gevolg van de beleidsbrief Wereldwijd dienstbaar van 18 september 2007 (Kamerstuk 31 243, nr. 1) werden de twee resterende afdelingen elk met zes stukken ingekrompen. Met de beleidsbrief Defensie na de kredietcrisis van 8 april 2011 (Kamerstuk 32 733, nr. 1) zijn tenslotte nog eens zes vuurmonden overtollig geworden. Van deze in totaal 36 overtollige vuurmonden worden vier stuks gebruikt voor opleidingen. Daarmee zijn op dit moment 32 van de 57 vuurmonden overtollig.
07-11-97: DMP-A brief Vervanging alle vuurmonden (ongeveer 100)
23-03-02: DMP-D brief 57 vuurmonden besteld
16-09-03: Nieuw evenwicht 18 vuurmonden overtollig
18-09-07: Wereldwijd dienstbaar 12 vuurmonden overtollig
11-04-11: Defensie na de kredietcrisis 6 vuurmonden overtollig
Ik denk meer dat het een politiek probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:49 schreef RichardHammond het volgende:
Dus defensie koopt 29 houwitsers (totale order 57 stuks) voor ruim 200.000.000 euro, maar ze verdwijnen direct in de mottenballen omdat ze er geen personeel voor hebben. En nu opeens gaan we halsoverkop 12 zwaar verouderde houwitsers in gebruik nemen, je verzint het toch niet. Heb al eerder uiteengezet waarom ik mijn twijfels heb bij defensie als organisatie en dat extra geld niet de oplossing is voor hetgeen er speelt bij defensie. Eerst defensie aanpakken en vervolgens de broodnodige centjes die kant op.
"overtollig"quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog even over de PzH2000:
[..]
Kamerbrief
_!
Ik ga het niet helemaal lezen maar de samenvatting geeft al andere inzichten:quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja.
https://kennisopenbaarbes(...)umonderzoek-2016.pdf
quote:2. Attitudes ten aanzien van het akkoord en de uitslag
De interesse in de associatieovereenkomst was beperkt (31,7% interesse
tegenover 30,6% geen interesse). Slechts een kwart van de kiezers (23,8%) vond
het onderwerp geschikt voor een referendum. Het voor-kamp is er nauwelijks in
geslaagd haar argumenten over te brengen. Ook de argumenten van het
tegen-kamp waren weinig bekend, maar de kleine groep kiezers (27,6%)
die geloofde dat de overeenkomst tot EU-lidmaatschap zou leiden, stemde en
masse tegen. Een meerderheid van de kiezers wil dat de regering ‘luistert’ naar
de uitslag (62,6%). Dit geldt ook voor de voor-stemmers (51,9%).
quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
Nog even over de PzH2000:
[..]
Kamerbrief
_!
Ergo, de schuld ligt echt niet bij defensie.
Mwah, de politiek heeft zeker een rol, maar defensie gaat echt niet vrijuit. Zelf een tijdje meegekeken bij een bedrijf dat meewerkt aan het laatste project voor de marine en je wordt echt niet blij van die verhalen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb altijd meer het idee gehad dat de rot zit bij de politiek en niet bij defensie. De politiek lijkt al sinds het einde van de koude oorlog te denken dat eeuwige vrede is aangebroken, dat confflicten wel met sancties en overleg opgelost kunnen worden en dat echte defensie niet meer nodig is, op een handvol soldaten na.
Van drie naar twee brigades is niet ideaal, maar iets anders dan compleet wegbezuinigen. Verder vindt er natuurlijk onderling afstemming plaats tussen de politiek en defensie. Dit is gewoon verbranden van belastinggeld.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, omdat de politiek in al zijn wijsheid had beslist om bijna de hele artillerie weg te bezuinigen net na de aankoop van de PzH2000's...
[..]
Dat ligt niet aan de defensie maar aan Den Haag... Net als de Cheetahs, die dingen zijn eind jaren '90 begin '00 allemaal gemoderniseerd (GWI PRTL => Cheetah) om ze vervolgens vijf jaar later weg te bezuinigen... Dank u Den Haag!
Meestal werkt het niet om te zeggen:"ruim eerst je puinhoop op en dan krijg je extra geld". De reden dt het een puinhoop is bij veel overheidsdiensten is juist omdat er decennia lang keihard afgeknepen is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:49 schreef RichardHammond het volgende:
Dus defensie koopt 29 houwitsers (totale order 57 stuks) voor ruim 200.000.000 euro, maar ze verdwijnen direct in de mottenballen omdat ze er geen personeel voor hebben. En nu opeens gaan we halsoverkop 12 zwaar verouderde houwitsers in gebruik nemen, je verzint het toch niet. Heb al eerder uiteengezet waarom ik mijn twijfels heb bij defensie als organisatie en dat extra geld niet de oplossing is voor hetgeen er speelt bij defensie. Eerst defensie aanpakken en vervolgens de broodnodige centjes die kant op.
Anders lees je de kamerbrief even die ik postte... Van de 100 die in de planning stonden bleven er met dank aan Den Haag 24 over...quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mwah, de politiek heeft zeker een rol, maar defensie gaat echt niet vrijuit. Zelf een tijdje meegekeken bij een bedrijf dat meewerkt aan het laatste project voor de marine en je wordt echt niet blij van die verhalen.
[..]
Van drie naar twee brigades is niet ideaal, maar iets anders dan compleet wegbezuinigen. Verder vindt er natuurlijk onderling afstemming plaats tussen de politiek en defensie. Dit is gewoon verbranden van belastinggeld.
Maar wat mij betreft leggen ze die minimale 2%-norm vast. De politiek maakt de centjes over en defensie geeft de centjes uit. Als het dan misgaat zijn we in ieder geval van het vingertje wijzen af en vergemakkelijkt de investeringsagenda voor defensie.
Bij defensie speelt natuurlijk ook nog mee als je met een fatsoenlijke lange termijnsstrategie/budget kunt werken, als daar keer op keer onderweg geld uitgetrokken word werkt dat niet. En nu er in 1 keer geld inpompen zorgt er natuurlijk niet voor dat je in 1 keer weer bovenop bent, alleen @AchJa kan nu mooie MacBook Pro kopenquote:Op dinsdag 26 april 2022 14:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meestal werkt het niet om te zeggen:"ruim eerst je puinhoop op en dan krijg je extra geld". De reden dt het een puinhoop is bij veel overheidsdiensten is juist omdat er decennia lang keihard afgeknepen is.
Werkt overigens bij commercile organisaties niet veel anders...
Je denkt zelf dat ze bij commerciele organisaties geld over de schutting gooien met de medeling de problemen op te lossen? Was het maar zo eenvoudig. Met geld strooien is over het algemeen niet de oplossing op het moment dat de organisatie zelf de richting kwijt is of geen idee heeft hoe de problemen moeten worden opgelost. De problemen ontstaan immers niet alleen maar vanuit een tekort aan geld. Daarom is het ook vrij normaal in het bedrijfsleven om te benchmarken om te zien waar je staat.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meestal werkt het niet om te zeggen:"ruim eerst je puinhoop op en dan krijg je extra geld". De reden dt het een puinhoop is bij veel overheidsdiensten is juist omdat er decennia lang keihard afgeknepen is.
Werkt overigens bij commercile organisaties niet veel anders...
quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anders lees je de kamerbrief even die ik postte... Van de 100 die in de planning stonden bleven er met dank aan Den Haag 24 over...![]()
En wat bedoel je precies met "brigades"? Want een brigade is wel wat anders dan een afdeling artillerie.
Bronquote:Vanaf 2005 zullen 57 Pantserhouwitsers 2000 beschikbaar komen. De aanpassing van de brigadestructuur (van drie naar twee), de verminderde dreiging en de orintatie op expeditionair optreden rechtvaardigen echter een vermindering met achttien stuks, zodat er ruimte ontstaat voor intensiveringen op andere terreinen.
Tsja, een foto van een webcam van een grenspost zonder context.quote:
quote:Hoogste staat van paraatheid in pro-Russische regio van Moldavi
Transnistri, een pro-Russische afvallige regio in Moldavi, heeft de hoogste staat van paraatheid afgekondigd na een reeks explosies. Het is onduidelijk wie daarvoor verantwoordelijk is. Er wordt gevreesd voor escalatie van de oorlog in Oekrane, waar Transnistri aan grenst.
Vandaag zijn er in de streek voor de tweede dag op een rij explosies gemeld. De autoriteiten van Transnistri hebben daarom het hoogste dreigingsniveau ingesteld "wegens de kans op terroristische aanslagen". Op sociale media gaan foto's rond van auto's die in de file staan om het gebied met amper een half miljoen inwoners te verlaten.
De veiligheidsraad van Moldavi is met spoed bijeengekomen naar aanleiding van de reeks ontploffingen en incidenten. Vanmiddag komt de regering met een verklaring.
Twee zendmasten opgeblazen
Vanmorgen werden al twee explosies gemeld bij de plaats Maiac, op enkele kilometers afstand van de grens met Oekrane. Volgens de pro-Russische lokale autoriteiten zijn daarbij twee zendmasten opgeblazen. Voor zover bekend raakte niemand bij de ontploffingen gewond. Er is niets gezegd over wie verantwoordelijk is voor de ontploffingen.
Ook is er volgens de Transnistrische autoriteiten een militaire eenheid in de omgeving van Tiraspol aangevallen, de tweede stad van het land en de hoofdstad van Transnistri.
Gisteren meldden de Moldavische autoriteiten dat onbekende personen 's avonds met een raketwerper hebben geschoten op een overheidsgebouw in Transnistri. Het doelwit van die aanval was het ministerie van Staatsveiligheid in Tiraspol.
Instabiliteit creren
Het Russische persbureau RIA stelt op basis van anonieme bronnen dat vanuit Oekrane afkomstige personen achter deze aanval zitten. Het zou gaan om drie mannen die na de aanslag weer naar Oekrane zijn teruggekeerd.
Moldavi NOS
De regering van Moldavi spreekt de zorg uit dat het gaat om een voorwendsel en dat Rusland meer instabiliteit wil creren. Er wordt gevreesd dat Moskou de incidenten aangrijpt als legitimering voor een militaire operatie tegen het Oost-Europese land. Sinds de Russische invasie van Oekrane is de vrees voor zo'n scenario groot in Moldavi.
Sluimerend conflict
In Russische media worden de recente gebeurtenissen in Transnistri door een parlementslid een provocatie genoemd. Leonid Kalasjnikov staat aan het hoofd van de commissie voor relaties met voormalige Sovjetlanden, zoals Moldavi.
"Wat er gebeurt in Transnistri is een provocatie die bedoeld is om Rusland bij een bredere militaire operatie in de regio te betrekken", wordt hij geciteerd door persbureau Interfax.
Een hooggeplaatste Russische officier zei onlangs publiekelijk dat Rusland het hele zuiden van Oekrane zou moeten controleren. Dat zou ook de mogelijkheid bieden om contact te maken met Transnistri, waar volgens hem de rechten van Russen met voeten worden getreden.
Overigens heeft de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken juist gesteld dat Rusland een vreedzame oplossing wil voor de kwestie-Transnistri. Al dertig jaar speelt daarover een sluimerend conflict tussen Moldavi en Rusland.
Hamer en sikkel
"Het is alsof je in de Sovjet-Unie komt tijdens de Koude Oorlog", zegt Jaap de Hoop Scheffer in Spraakmakers op NPO Radio 1. De voormalige NAVO-secretaris-generaal is in Transnistri geweest. Op de vlag van het land prijken nog altijd de communistische hamer en sikkel.
Transnistri verklaarde zich in 1990 eenzijdig onafhankelijk en zwoer trouw aan Moskou, terwijl de Sovjet-Unie uit elkaar viel. Twee jaar later woedde er een burgeroorlog om de grensregio. Moldavische militairen vochten tegen separatisten en Russische huurlingen. In 1992 werd een wapenstilstand getekend, maar het conflict is officieel nooit beindigd.
Sindsdien zijn er zo'n 1500 2000 Russische militairen gestationeerd in Transnistri. Het Kremlin ziet dat als een vredesmacht, de Moldavische autoriteiten spreken van een bezettingsmacht. Slechts een paar landen erkennen de onafhankelijkheid van de regio.
'Op boodschappenlijst van Poetin'
Moldavi, waar Transnistri officieel nog steeds bij hoort, is een van de armste landen van Europa. "Het is zeer kwetsbaar en staat uiteindelijk ook op de 'boodschappenlijst' van Poetin als hij het heeft over invloed in wat hij zijn nabije buitenland noemt", zegt De Hoop Scheffer.
Drank om te drinken of dat spul om je ramen mee te wassen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:28 schreef raptorix het volgende:
Even gechecked wat ze maken in Transnistri, staal en drank, dus je weet wat je nu moet hamsteren
Erg vreemd weer. In een land dat door Russen gerund wordt, worden de rechten van Russen kennelijk met voeten getreden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:35 schreef Frutsel het volgende:
waar volgens hem de rechten van Russen met voeten worden getreden.
Zouden er veel blinden in Transnistri zijn eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Drank om te drinken of dat spul om je ramen mee te wassen?
Nee goed spul begreep ik!quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dat was 2005.... Vervolgens kwamen er nog een shitload aan bezuinigingen waarbij 1 van die twee brigades ook nog een keer op wielen werd gezet (13 Mechbrig werd 13 Ltbrig) en er nog een keer een vuurmond of 18 wegbezuinigd werden...quote:
Ik proef het verschil nooit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:37 schreef tjoptjop het volgende:
Maar de problemen die ontstaan vanwege een tekort aan geld los je doorgaans alleen op met: geld.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:29 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Je denkt zelf dat ze bij commerciele organisaties geld over de schutting gooien met de medeling de problemen op te lossen? Was het maar zo eenvoudig. Met geld strooien is over het algemeen niet de oplossing op het moment dat de organisatie zelf de richting kwijt is of geen idee heeft hoe de problemen moeten worden opgelost. De problemen ontstaan immers niet alleen maar vanuit een tekort aan geld. Daarom is het ook vrij normaal in het bedrijfsleven om te benchmarken om te zien waar je staat.
Kan zelf wel een leuke casus hier neerpennen over een advies waar ik zelf mee bezig ben, maar ben toch altijd deen tikkeltje bang voor herkenning.
[..]
[..]
Bron
Zoals ik al eerder had aangegeven, ben ik niet tegen militaire steun. Het gaat om de vorm en zoals in het artikel hieronder dat @AchJa post ook duidelijk wordt, is het totaal ondoordacht en vooral politiek gemotiveerd in plaats van militair. Raszuiver opportunisme dus, inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Opportunisme nog wel.
- Is het opportunistisch om de verkrachter van je buurvrouw af te schoppen?
- Is het opportunistisch om je overbuurman te helpen wanneer hij aangevallen wordt?
What the fuck heeft het referendum van jaren geleden te maken met wat voor hulp nu gegeven wordt?
Wat heel interessant lijkt in het stuk, het zou lachen zijn wanneer dat waar is, is dat we wellicht een doorgeefluik voor Duitsland zijn. Wij geven onze houwitsers aan Oekrane, Duitsland geeft ons exemplaren uit zijn surplus. Dat is pas 3D schaken om zeikerige Putain fans buiten spel te zetten.
Ook wel interessant natuurlijk is dat waar Rutte c.s. vaak beschuldigd worden van wegkijken en gebrek aan betrokkenheid, dat nu best lastig is wanneer het over Oekrane gaat. Goed bezig Mark! Nederland Gidsland!
Omdat het leven geen actiefilm is en Steven Seagal in het echt liever aan Russische zijde staat.quote:
Zeker,quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://www.kvint.md/en/produktsiya/
Ziet er lekker uit!
Weet eigenlijk niet of dat veel zou oplossen.quote:
Steven Seagalquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat het leven geen actiefilm is en Steven Seagal in het echt liever aan Russische zijde staat.
In 2002 besteld defensie er 57 in totaal en deze worden geleverd tussen 2004 en 2009. Als we dan kijken naar onderstaande grafiek zien we dat er in 2005 een flinke hap is bezuinigd, maar vanaf 2006 heeft defensie meer geld (incl. inflatie) dan op het bestelmoment in 2002. Op het moment dat de complete order was uitgeleverd in 2009 had defensie bijna 1,5 miljard euro meer te besteden dan op het bestelmoment in 2002. Als er met de kennis en financien van 2002 zo fors is besteld dan zou in 2009 (en de jaren daarvoor) defensie dus prima in staat moeten zijn om alle bestelde systemen in dienst te kunnen nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat was 2005.... Vervolgens kwamen er nog een shitload aan bezuinigingen waarbij 1 van die twee brigades ook nog een keer op wielen werd gezet (13 Mechbrig werd 13 Ltbrig) en er nog een keer een vuurmond of 18 wegbezuinigd werden...
Dus nog maar een keer, hoe ligt dit aan defensie?
Ik zou ook veel liever op John McClane vertrouwen, dat hij op zijn blote voeten het kremlin binnendringt en putin aan flarden schiet 'yippie kay yee motherfucker'quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat het leven geen actiefilm is en Steven Seagal in het echt liever aan Russische zijde staat.
Of dit:quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zou ook veel liever op John McClane vertrouwen, dat hij op zijn blote voeten het kremlin binnendringt en putin aan flarden schiet 'yippie kay yee motherfucker'of 'your licenced has been revoked'
Beide zinnen zijn toepasselijk
Ik ga niet nog een keer een hele discussie houden over de bezuinigingen bij defensie... Dat is in 1 van de vorige delen al eens gedaan... Ik heb geen zin om die discussie nog eens te voeren...quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:09 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
In 2002 besteld defensie er 57 in totaal en deze worden geleverd tussen 2004 en 2009. Als we dan kijken naar onderstaande grafiek zien we dat er in 2005 een flinke hap is bezuinigd, maar vanaf 2006 heeft defensie meer geld (incl. inflatie) dan op het bestelmoment in 2002. Op het moment dat de complete order was uitgeleverd in 2009 had defensie bijna 1,5 miljard euro meer te besteden dan op het bestelmoment in 2002. Als er met de kennis en financien van 2002 zo fors is besteld dan zou in 2009 defensie dus prima in staat moeten zijn om alle bestelde systemen in dienst te kunnen nemen.
Dus of defensie heeft compleet verkeerd gegokt en gedacht dat ze er fors meer geld bij zouden krijgen in volgende jaren of defensie heeft het extra beschikbare geld elders aan uitgegeven.
[ afbeelding ]
Bron
Maar is er nou echt 30 jaar bezuinigd?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer een hele discussie houden over de bezuinigingen bij defensie... Dat is in 1 van de vorige delen al eens gedaan... Ik heb geen zin om die discussie nog eens te voeren...
Die Hard 5 (?) was al in Rusland dus ervaring heeft ie alquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik zou ook veel liever op John McClane vertrouwen, dat hij op zijn blote voeten het kremlin binnendringt en putin aan flarden schiet 'yippie kay yee motherfucker'of 'your licenced has been revoked'
Beide zinnen zijn toepasselijk
quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:21 schreef TheJanitor het volgende:
Maar is er nou echt 30 jaar bezuinigd?
Dat de uitgaven niet meestijgen met de rest van de overheidsuitgaven maakt het nog geen bezuiniging h. Verder klopt er geen bal van die berekening (die uberhaupt niet inzichtelijk is?), want als het ik het op basis van de inflatiecijfers van het CBS doorreken kom ik op heel andere getallen uit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer een hele discussie houden over de bezuinigingen bij defensie... Dat is in 1 van de vorige delen al eens gedaan... Ik heb geen zin om die discussie nog eens te voeren...
Jouw berekeningen kloppen dit itt die van de rest. Next!quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:25 schreef RichardHammond het volgende:
Dat de uitgaven niet meestijgen met de rest van de overheidsuitgaven maakt het nog geen bezuiniging h. Verder klopt er geen bal van die berekening (die uberhaupt niet inzichtelijk is?), want als het ik het op basis van de inflatiecijfers van het CBS doorreken kom ik op heel andere getallen uit.
Je verkoopt dus kletskoek, bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw berekeningen kloppen dit itt die van de rest. Next!
En nog maar een keer, geen zin meer in. Open er maar een seperaat topic over.
Er wordt een kiesdrempel vastgesteld, die is behaald, en dan is de opkomst te laag om het serieus te nemen? Opkomst was 32,2%. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen was de opkomst in Rotterdam 38,9%. Die hoeven we dan ook niet serieus te nemen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tip: lees het hele deel door wat ik eerder noemde, daarnaast zie je eigen wiki link:quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:27 schreef RichardHammond het volgende:
Je verkoopt dus kletskoek, bedankt voor de bevestiging.
Dus doei!quote:Defensie uitgaven
De inzetbaarheid van de Nederlandse krijgsmacht hangt onder meer af van het beschikbare defensiebudget. In 1954 bereikten de uitgaven van het Nederlandse ministerie van Defensie een piek van meer dan 6% van het bbp.[7] Sindsdien daalden de uitgaven eerst snel en met schokken, maar vanaf midden jaren negentig langzaam en geleidelijk. Toen de Berlijnse Muur viel in 1989, lagen de uitgaven van het ministerie nog op 2,8% van het bbp. Omstreeks 2014 liggen de uitgaven iets boven de 1% en nooit eerder, sinds het begin van de metingen in 1929, werd er zo weinig geld aan defensie uitgegeven.[7]
Deze daling wordt gereflecteerd in de beschikbare militaire middelen. In 1991 telde Nederland nog 211 gevechtsvliegtuigen van het type F-16, maar deze worden vervangen door 37 Joint Strike Fighters omstreeks 2020.[7] In de jaren tachtig zijn 913 Leopard tanks aangeschaft, maar hiervan zijn veruit de meeste verkocht en in 2015 waren er nog slechts 15 over. Het aantal fregatten daalde van 15 in 1991 naar zes stuks in 2015 en van de 26 mijnenbestrijdingsvaartuigen waren er 10 over in 2015.[7]
Als je het verschil inderdaad maar niet snapt, waar anderen je in eerdere delen ook al op hebben gewezen, dan houdt het inderdaad op. Doei!quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tip: lees het hele deel door wat ik eerder noemde, daarnaast zie je eigen wiki link:
[..]
Dus doei!
Die "anderen" = 1 persoon die het per defnitie niet met mij eens is, dus wat dat betreft zou ik daar niet heel veel waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:33 schreef RichardHammond het volgende:
Als je het verschil inderdaad maar niet snapt, waar anderen je in eerdere delen ook al op hebben gewezen, dan houdt het inderdaad op. Doei!
Klopt. Een Poetin in tranen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dat gaat gevolgen hebben, en ook op heel korte termijn.
Jij vergeet dat daar ook geld bijzit voor de inzet in Irak en Afghanistan. Dat heeft ook miljarden gekost wat niet naar meer personeel en bewapening is gegaan en ten koste ging van andere zaken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:09 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
In 2002 besteld defensie er 57 in totaal en deze worden geleverd tussen 2004 en 2009. Als we dan kijken naar onderstaande grafiek zien we dat er in 2005 een flinke hap is bezuinigd, maar vanaf 2006 heeft defensie meer geld (incl. inflatie) dan op het bestelmoment in 2002. Op het moment dat de complete order was uitgeleverd in 2009 had defensie bijna 1,5 miljard euro meer te besteden dan op het bestelmoment in 2002. Als er met de kennis en financien van 2002 zo fors is besteld dan zou in 2009 (en de jaren daarvoor) defensie dus prima in staat moeten zijn om alle bestelde systemen in dienst te kunnen nemen.
Dus of defensie heeft compleet verkeerd gegokt en gedacht dat ze er fors meer geld bij zouden krijgen in volgende jaren of defensie heeft het extra beschikbare geld elders aan uitgegeven.
[ afbeelding ]
Bron
Gaat die gifmenger dan daar ook voor de kust zijn eigen schepen tot zinken brengen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dat gaat gevolgen hebben van de kant van Poetin, en ook op heel korte termijn.
Poetin is ziek, ik denk dat hij al erg veel huilt buiten de camera's om.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Poetin is meedogenloos, er zullen anderen in tranen zijn.
Doe normaal, dat was een brand en niet de schuld van Oekrane maar we moeten Oekrane er wel voor terugpakkenquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gaat die gifmenger dan daar ook voor de kust zijn eigen schepen tot zinken brengen?
Poetin is bang voor covid, daarom verstopt hij zich in een bunker en ontvangt hij gasten aan een 15 meter lange tafel. Je held spoort niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het referendum is vooral volkomen irrelevant bij alle onderwerpen die niet worden behandeld door de referendumvraag + al 2x ingehaald door het kiezen van een nieuwe volksvertegenwoordiging die ons vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er wordt een kiesdrempel vastgesteld, die is behaald, en dan is de opkomst te laag om het serieus te nemen? Opkomst was 32,2%. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen was de opkomst in Rotterdam 38,9%. Die hoeven we dan ook niet serieus te nemen?
Waaruit is duidelijk geworden dat de tegenstemmers "zich bang hadden laten maken"? En heel mooi dat je dat laatste durft te stellen, heeft verder niet zoveel waarde.
Vreemd. Lijkt me sterk, want dit is het plan. Want de Speciale Militaire Operatie gaat volledig volgens plan.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat zullen de mensen doen die de schade die hij zal aanrichten ten gevolge hiervan doen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:43 schreef bijdehand het volgende:
Hij gaat sowieso huilen om deze beslissing.
Ja dat dacht ik ook. Onder andere de moeders van de dode soldaten die zijn weggelopen in de mobiele crematoria.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat zullen de mensen doen die de schade die hij zal aanrichten ten gevolge hiervan doen.
Er is geen militaire operatie gaande in Finland.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
Want de Speciale Militaire Operatie gaat volledig volgens plan.
Ja, hij grenst straks met zijn Rusland aan nog een extra NAVO-land. Dat is het gevolg.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat er bij het plannen van de glorizeuze Speciale Militaire Operatie niet (goed) is nagedacht over eventuele strategische blunders? Dat lijkt me, gezien de eindeloze wijsheid van Poetin en zijn discipelen, vrijwel onmogelijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:48 schreef Za het volgende:
[..]
Er is geen militaire operatie gaande in Finland.
Dat gaat hij nooit accepteren, evenmin daar duizenden manschappen aan opofferen of materieel.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:48 schreef EinarBoe het volgende:
Ja, hij grenst straks met zijn Rusland aan nog een extra NAVO-land. Dat is het gevolg.
Eigenlijk zeg je gewoon dat je moeten buigen voor deze pestkop... lekker bezig!quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Dat gaat hij nooit accepteren, evenmin daar duizenden manschappen aan opofferen of materieel.
Het is zeer gevaarlijk deze man te tarten.
Heel gevaarlijk jaquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Dat gaat hij nooit accepteren, evenmin daar duizenden manschappen aan opofferen of materieel.
Het is zeer gevaarlijk deze man te tarten.
oLiE oP hEt VuUr GoOiEn!quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zeg niets, hij is zo.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:52 schreef bijdehand het volgende:
Eigenlijk zeg je gewoon dat je moeten buigen voor deze pestkop... lekker bezig!
Inderdaad, hij gaat dus geen donder uitvoeren. Erg mooi.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Was dat ook niet de periode waarin die 4 Zeven Provincin fregatten kwamen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij vergeet dat daar ook geld bijzit voor de inzet in Irak en Afghanistan. Dat heeft ook miljarden gekost wat niet naar meer personeel en bewapening is gegaan en ten koste ging van andere zaken.
Ook ging daar veel kapot wat maar mondjesmaat vervangen werd.
Niemand?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef Za het volgende:
dan komt er een punt dat hij dingen gaat doen die niemand wil.
Wat gaat ie doen dan?quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
Hard gezocht heeft hij niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef Za het volgende:
Daarbij zijn zijn eisen niet onredelijk noch onbekend, en zocht hij al 14 jaar een oplossing op diplomatieke wijze.
Zalig!quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:00 schreef Salina het volgende:
De-escaleren kun je leren.
Bij de volgende verkrachtingspoging gewoon tegen je verkrachter zeggen, weet je, ik doe wat water bij de wijn en maak een deal met je - je mag een minuutje mijn kont betasten, tien seconden aan mijn borsten friemelen en daarna moet je ophoepelen. Hoef ik niet tegen te strubbelen, scheelt mij klappen en een blauw oog en ben jij je frustratie/zaad kwijt. Ik zal je niet aangeven als je akkoord gaat.
Iedereen blij en tevree!
Is dat niet mooi?
quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:53 schreef J.B. het volgende:
Heel gevaarlijk jaStaan de puntjes al op de i in Oekrane?
Het niveau hier is tamelijk is bedenkelijk, als je daar al van kunt spreken.quote:
Geen oplossing:quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Het niveau hier is tamelijk is bedenkelijk, als je daar al van kunt spreken.
Toch opgelost!quote:Vermaken jullie je maar met elkaar verder.
Het lijkt erop dat de VS daar niet zo bang voor is. In elk geval minder bang dan Scholz in DL.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zeg niets, hij is zo.
Daarbij zijn zijn eisen niet onredelijk noch onbekend, en zocht hij al 14 jaar een oplossing op diplomatieke wijze.
Ik had de invasie in Oekrane nooit verwacht, maar nu de VS feitelijk een soort van oorlog voert tegen Rusland middels Oekrane, weer 700.000.000 aan wapens die kant op hoorde ik, dan komt er een punt dat hij dingen gaat doen die niemand wil.
Onbetrouwbare knakker. Tijd om Putin te verwijderen dusquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:57 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zeg niets, hij is zo.
Ik had de invasie in Oekrane nooit verwacht, maar nu de VS feitelijk een soort van oorlog voert tegen Rusland middels Oekrane, weer 700.000.000 aan wapens die kant op hoorde ik, dan komt er een punt dat hij dingen gaat doen die niemand wil.
Ze laten een scheet op 0:53quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Vermaken jullie je maar met elkaar verder.
Daar hebben ze ook meer reden toe. Gezien de afhankelijkheid van Duits fossiele industrie.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de VS daar niet zo bang voor is. In elk geval minder bang dan Scholz in DL.
Nou scheelt het natuurlijk ook dat de VS wat verder weg ligt.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Tsaar Poetin valt een soevereine staat binnen en jij betoogt alleen maar dat we hem zijn gang moeten laten gaan. Geen wonder overigens: jij bent dubbelaccount van de troll ZOA.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Vermaken jullie je maar met elkaar verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |