abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2022 @ 20:34:17 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204540215
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Dit heeft de geur van een pretext. :|W Arm Moldavi, daar gaan ze dan.
De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.
are we infinite or am I alone
pi_204540221
Interessante draad hiervan door Bellingcat. (Voor wie het interessant vind natuurlijk)
twitter

twitter

Mevrouw Semenyaka is een pittig ding denk ik. :')
Vakman pur sang
pi_204540232
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2022 19:54 schreef ExTec het volgende: Waarom de Sims? Waarom? :{ Wat mis ik.
3 sims om erbij te leggen. Hij begreep sims 3 :D
pi_204540271
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er zijn andere keuzes.
Maar ja dat is een koe in het gat kiekn.
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?
pi_204540308
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
3 sims om erbij te leggen. Hij begreep sims 3 :D
En Sims (3)

Sim kaarten dus. Legt Sims 3 erbij.
pi_204540354
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
  maandag 25 april 2022 @ 20:51:47 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204540364
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2022 20:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
En Sims (3)

Sim kaarten dus. Legt Sims 3 erbij.
Dit is echt zo slecht,

Het kan haast niet waar zijn :') :D _O-
pi_204540381
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Ik had dat laatst nog even opgezocht, maar wat een waardeloos leger is dat zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204540425
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2022 20:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dit is echt zo slecht,

Het kan haast niet waar zijn :') :D _O-
Ik kan geen ander scenario bedenken waarom The Sims 3 daar zou liggen.

Terwijl meerdere simkaarten en paspoorten enzo het verdacht maken.
  maandag 25 april 2022 @ 21:12:29 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204540569
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?
na het falen van de slag om Arnhem duurde de tweede wereldoorlog een stuk langer voor het noorden dan het zuiden ja.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204540640
twitter

Dus die olena ging heel Europa metalfestivals af (Polen Duitsland Hongarije enz) om leden te recruteren en te trainen in Azov kampen.
Gewoon dan even aanmelden via telegram groepen en gaan.
Dat was voor Harry en die 3 gasten in die paarse auto ook een betere oplossing geweest.

Lijkt een gezellige meid.
Vakman pur sang
pi_204540663
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistri ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.
  maandag 25 april 2022 @ 21:33:23 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204540763
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Psst? Ik heb nergens gezegd dat het landverraad is. Ik heb gezegd dat het op de rand van ligt voor mij. Mischien even lezen wat ik zeg voordat je mij woorden in de mond legt? Dank je.
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?
pi_204540773
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.
pi_204540780
Ik weet niet of dit al is langsgekomen, maar het Wit-Russisch verzet was dus de oorzaak van het lange konvooi dat naar Kiev moest.

quote:
Het indrukwekkende konvooi, dat vertrokken was uit Wit-Rusland, werd voor het eerst gespot via satellietbeelden op 28 februari. Een maand later bleek er echter amper vooruitgang geboekt.

De Russen rekenden op het treinnetwerk om de troepen te voorzien van de broodnodige brandstof en voedselbevoorrading. Een geheim netwerk van Wit-Russische spoorwegarbeiders, hackers en overlopers bij de veiligheidsdiensten stak daar echter een stokje voor. Dit bonte gezelschap had vanaf de eerste dag van de invasie de handen in elkaar geslagen, met n doel: de Russische opmars zo veel mogelijk vertragen.

Ze richtten daarbij hun aandacht op de seinhuizen. Door het spoorverkeer daar in de war te sturen, bleven treinen dagenlang stilstaan. Voor de Russen zat er uiteindelijk niets anders op dan hun troepen via de weg te bevoorraden. De sabotagepraktijken zadelden de Russen met ongeziene logistieke problemen op.
quote:
Sabotage op het spoor was ook in de Tweede Wereldoorlog al een bijzonder succesvolle guerrillatactiek. Deze keer hoefde er echter geen bloed vergoten te worden. “We wilden geen Russische of Wit-Russische machinisten doden. We hebben hen op een vredelievende manier tot stilstand gebracht”, vertelt Yury Ravavy. De Wit-Russische activist is een van de initiatiefnemers van de hele onderneming. Om begrijpelijke redenen weigert hij te onthullen hoe de cyberaanvallen precies uitgevoerd werden.
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/
  maandag 25 april 2022 @ 21:39:41 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204540810
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavi ligt ingesloten tussen Roemeni en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistri reizen omdat Moldavi het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistri)
pi_204540813
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is Rusland onze officile vijand? Ligt er een oorlogsverklaring? Strijden we actief mee tegen Rusland? Valt Rusland ons aan?

Als je niet onvoorwaardelijk partij kiest voor Oekrane op dit moment, wordt dat uitgelegd als steun aan Rusland. Waarom is het niet onvoorwaardelijk steunen van onze deelname aan de oorlog in Irak geen steun aan het regime van Hussein?

Wat een idioot als Baudet op Twitter zegt zal me worst zijn. Die schiet erg ver door in zijn Rusland-liefde inderdaad. Maar het ging niet alleen om politici maar ook om burgers. Wanneer we daadwerkelijk een oorlogsverklaring van Rusland aan onze broek hebben en je bent voor een overwinning van Rusland of werkt er zelfs actief aan mee, dan heb ik alle begrip voor de kwalificatie 'landverraad' en de bijbehorende vervolging. Het is echter een zeer zwaar misdrijf en ik vind het vrij ver gaan om iemand hiervan te betichten in dit stadium en in de huidige omstandigheden, wanneer je niet je volledig achter Oekrane staat.
Dat is niet relevant, want ondanks dat Rusland inmiddels twee maanden druk bezig is met Oekrane aan puin schieten heeft het Oekrane nieteens de oorlog verklaard. Andersom overigens ook niet. Zal wat Nederland betreft dus zo'n vaart niet lopen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2022 21:41:19 ]
  maandag 25 april 2022 @ 21:41:58 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204540828
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
pi_204540841
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.

Wat juridisch strafbaar is vind ik niet zo interessant, overigens, daar hebben wij een OM voor, ik geef slechts mijn mening hoe ik dergelijke uitlatingen zie.
pi_204540844
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204540876
quote:

[..]
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2022 21:51:09 ]
pi_204540884
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 21:45 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Oooooohhh

Als Poetin maar niet boos wordt!!!
  maandag 25 april 2022 @ 21:53:15 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204540893
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistri ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.
Een klein gebied ligt inderdaad aan de andere kant van de rivier. Maar dan zitten ze nog steeds met een bevoorradingsprobleem. Voor zover ik weet heeft Rusland de laatste twintig jaar enkel militair materieel uit Transnistri verwijderd, niet geleverd.
pi_204540894
  maandag 25 april 2022 @ 21:53:48 #26
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204540899
quote:

[..]
Bij een invasie ga je wel de gevaarlijke en prominente figuren die duidelijk hebben laten zien dat hun voorkeuren bij het aanvallende regime hebben liggen, natuurlijk wel even tijdelijk in detentie plaatsen. Je wil per slot van rekening de oorlog winnen. Bij een Russische oorlogsverklaring met Nederland kan Baudet een tijdje gaan twitteren vanuit Veenhuizen, om maar wat te noemen. Komt ie ook eens in de provincie.
pi_204540922
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavi ligt ingesloten tussen Roemeni en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistri reizen omdat Moldavi het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistri)
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?

Ik weet dat er voor de Russisch invasie kaarten rondgingen met mogelijke invasieroutes. 1 van de routes was een route waarbij landingstroepen via de Zwarte Zee naar Odessa en Moldavi trokken. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
  maandag 25 april 2022 @ 22:03:58 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204540983
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?

Ik weet dat er voor de Russisch invasie kaarten rondgingen met mogelijke invasieroutes. 1 van de routes was een route waarbij landingstroepen via de Zwarte Zee naar Odessa en Moldavi trokken. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
pi_204540989
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?
  maandag 25 april 2022 @ 22:05:45 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204540991
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vraag ik me af of ze dat nu aan het doen zijn?

Niet anders dan in NL is er een verschil tussen een (mensen) station en een vrachtstation.

En een stationshal opblazen is leuk, of eigenlijk niet, maar is meer terrorisme dan dat het een tactisch doel dient.

Om echt schade te doen moet je de rails stuk maken.
Als dat station gebruikt wordt om soldaten naar het front te vervoeren is het een militair doel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204541009
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:05 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?
Het is minder arm dan de gebieden in Oekrane die ze nu proberen te veroveren.
pi_204541040
quote:
9s.gif Op maandag 25 april 2022 22:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is minder arm dan de gebieden in Oekrane die ze nu proberen te veroveren.
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?
pi_204541045
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:05 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
twitter

Ik kon er deze reacties over vinden. De ene zegt dat Rusland een obsessie heeft met Moldavi. Ze ziet het als onderdeel van hun imperium. De andere zegt dat het om een strategisch belang bij de Zwarte Zee en de Donau gaat.
pi_204541067
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Zal erom spannen, zo veel ontliepen ze elkaar van te voren al niet en 8 jaar aan oorlog heeft niet veel goeds gedaan voor de Donbas.
pi_204541079
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet of dit al is langsgekomen, maar het Wit-Russisch verzet was dus de oorzaak van het lange konvooi dat naar Kiev moest.
[..]
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/
Ja die wisten al wie de volgende zouden zijn.

Zou Moldavi trouwens een kans maken om die Russische vredestroepen uit hun land te verwijderen? Eventueel met de hulp van Oekrane?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204541085
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[ twitter ]

Ik kon er deze reacties over vinden. De ene zegt dat Rusland een obsessie heeft met Moldavi. Ze ziet het als onderdeel van hun imperium. De andere zegt dat het om een strategisch belang bij de Zwarte Zee en de Donau gaat.
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een deal
  maandag 25 april 2022 @ 22:17:48 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin maandag 25 april 2022 @ 22:19:12 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204541100
Ik zag vandaag trouwens een inbraakpoging. De jongens zagen mij ook, maar ik besloot deescalerend op te treden, immers, als ik de politie zou bellen zou ik ook een verklaring moeten afleggen en dan kom ik te laat op mijn werk. Moet je niet willen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's. Had zomaar een portie tikken kunnen krijgen!

Ze riepen nog iets van bedankt broer deze huizen ernaast zijn de volgende, dus de buren zijn nu wel lid van buurtpreventie! :) gek hoe dat werkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204541133
WOW
(Ben ik spuit 11?)

twitter
pi_204541144
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een inbraakpoging. De jongens zagen mij ook, maar ik besloot deescalerend op te treden, immers, als ik de politie zou bellen zou ik ook een verklaring moeten afleggen en dan kom ik te laat op mijn werk. Moet je niet willen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's. Had zomaar een portie tikken kunnen krijgen!

Maar een voordeel, hun buren zijn nu wel lid van buurtpreventie! :) gek hoe dat werkt.
Als er bij je ingebroken wordt, is het verstandigste om met de inbreker om de tafel te gaan zitten. Natuurlijk, je wilt niet dat hij alles meeneemt, maar is het echt zo erg als hij de tv krijgt? Hij heeft er zelf geen en al zijn buren wel, dus ergens ook wel begrijpelijk dat hij er dan ook eentje wil. Bovendien staat hij door de hele stad al bekend als notoire inbreker, dat brengt ook voor hem bepaalde risico's mee waartegen hij zich misschien noodgedwongen zal moeten verweren.
pi_204541147
Ik zie overigens dat we weer in de water bij de wijn fase zijn beland. Wederom door een trump adept. Je herkent gewoon de stijl.

Maar wanneer gaat Rusland water bij de wijn doen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204541153
twitter
pi_204541182
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn dat dezelfde jongens die eerder de garage hebben gekraakt en er met de auto vandoor zijn gegaan?
pi_204541191
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

quote:

[..]
In geval van oorlog kunnen ze ook gewoon het vliegveld van Tiraspol gebruiken. Dat vliegveld heeft een landingsbaan van 2500m, dat is meer dan voldoende om militaire vliegtuigen te laten landen. Het kan nu niet gebruikt worden omdat zowel Oekrane en Moldavi toegang tot hun luchtruim weigeren voor vluchten van en naar dat vliegveld.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiraspol_Airport

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2022 22:34:11 ]
  maandag 25 april 2022 @ 22:32:43 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 april 2022 @ 22:33:37 #46
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 april 2022 @ 22:33:58 #47
56749 BlaZ
pi_204541203
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Op liveuamap staat een bericht dat Russische media een neergehaalde Bayraktar toonden. Lijkt me niet onwaarschijnlijk eigenlijk, anders zou het een missie met helicopters geweest kunnen zijn.
pi_204541208
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
twitter

Als Oekrane die olie opslag aanviel, hebben ze dan zelf Russische bobo’s gewaarschuwd te vertrekken uit de directe omgeving? (Een week geleden? Kijk naar de datum van de tweet!)
pi_204541231
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Valt best mee voor mijn gevoel. Ben er twee keer geweest, doet aanzienlijk welvarender en netter aan dan zowel Oekrane als Moldavi. Drijft natuurlijk volledig op geld uit Rusland, het deed me nog het meest aan Wit-Rusland denken. Wat de Russen ermee moeten is een ander verhaal, maar dergelijke logica is voor imperialisten vaak niet zo relevant.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2022 22:38:34 ]
pi_204541239
Op papier en in het echt arm zijn in het oostblok 2 verschillende dingen.
pi_204541270
Transnistri is niet Europees. Het is van Rusland.
  maandag 25 april 2022 @ 22:43:29 #52
56749 BlaZ
pi_204541273
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ]
Als Oekrane die olie opslag aanviel, hebben ze dan zelf Russische bobo’s gewaarschuwd te vertrekken uit de directe omgeving? (Een week geleden? Kijk naar de datum van de tweet!)
Gewoon door te kijken op de kaart kunnen we toch prima inschatten welke Russische steden aangevallen kunnen worden door Oekranse strijdkrachten: Koerks, Brjansk en Belgorod.
  maandag 25 april 2022 @ 22:44:34 #53
6484 ExTec
pi_204541282
Gratis game mensen :)

Ziet er nog best leuk uit ook.

https://ukrainian.itch.io/ukrainian-farmy

maandag 25 april 2022 @ 22:47:35 #54
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204541301
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:17 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een deal
Ik zag vandaag een artikel dat in delen van de Donbass er een partizanen oorlog gaande is en Rusland gebieden claimt maar die nauwelijks onder controle heeft.

Het enige wat ze proberen is intimidatie met luchtaanvallen qua grondoffensief is het vrij weinig allemaal.
pi_204541334
De amerikanski’s zijn geweest h dus het kan zo veranderen.
pi_204541403
Zijn de geruchten waar van Arestovich?
Vakman pur sang
  maandag 25 april 2022 @ 23:01:59 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204541417
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.

Wat juridisch strafbaar is vind ik niet zo interessant, overigens, daar hebben wij een OM voor, ik geef slechts mijn mening hoe ik dergelijke uitlatingen zie.
Uiteraard staat het iedereen vrij zijn mening te geven. :) Je noemde initieel echter niet specifiek politici, maar had het over "fellow travellers van een massa moordend, onderdrukkend regime". Ik vraag me gewoon af wie dat dan zijn en wat je op dit moment dan exact doet om tot die groep te behoren.

Internationale betrekkingen wisselen nog wel eens. Vijf jaar geleden stonden we lijnrecht tegenover Turkije en waren we volgens meneer Erdogan "fascisten en Nazi-overblijfselen". Dit alles na de diplomatieke rel tussen Erdogan en Rutte m.b.t. de uitzetting van minister Kaya als ongewenst vreemdeling. Het was in Rotterdam vrij ongezellig, om het zacht uit te drukken, met nationalistische Turkse Nederlanders.

Er was dus steun voor Turkije uit die hoek, en stevige taal en pal staan voor Nederland en onze waarden (volkomen terecht wat mij betreft) richting Erdogan. Nu, vijf jaar later, staat we volgens Rutte "schouder aan schouder met onze bondgenoot" en staan ze samen weer breedlachend te poseren op foto's. Homies 4 life.

Mijn punt: het kan verkeren. Ik vind niet dat je iemands standpunt/mening op een bepaald moment m.b.t. een (in dit geval) buitenlands conflict als de oorlog in Oekrane leidend moet maken om die persoon te beoordelen wanneer de situatie drastisch wijzigt. Wanneer je op dit moment dus enig begrip hebt getoond voor Putin's standpunt m.b.t. verdere oostwaartse NAVO-uitbreiding (voor de volledigheid: dat is dus niet synoniem voor het steunen van een invasie van Oekrane of het vermoorden of onderdrukken van hun burgers), dan betekent dat niet dat je automatisch steunt dat Rusland Europa verovert of dat je een invasie van Nederland door Rusland toejuicht of daaraan meewerkt.

Het is op dat moment een compleet nieuwe situatie. Dan kun je mensen wat mij betreft niet van landverraad beschuldigen op basis van wat hun standpunt voorafgaand daaraan was over een geheel andere situatie.

Je zegt dat je het niet zo interessant vindt wat juridisch strafbaar is en dat we daar een OM voor hebben, maar in tijden van oorlog werkt dat natuurlijk wel anders. Op dat moment is landverraad gewoon een vorm van hoogverraad, waar het niet uitzonderlijk is dat daar de doodstraf op staat.
pi_204541438
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke geruchten?
  maandag 25 april 2022 @ 23:04:33 #59
6484 ExTec
pi_204541441
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft die babies vermoord en er soep van getrokken?
pi_204541443
quote:

[..]
Ik heb het oude invasiekaartje gevonden.

Toen sprak men dus van een aanval op Odessa via Transnistri, de Krim en/of vanaf zee. Ik meen dat er toen ook kaartjes waren van landingen op het grondgebied ten westen van Odessa. Hier houdt mijn kennis op.
pi_204541447
twitter
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Welke geruchten?
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?

Sorry er is geen fatsoenlijke bron. Bv deze
Vakman pur sang
pi_204541470
Eerder zei die dit:

Zeer boeiend gesprek met Aleksej Arestovitsj, militair adviseur van Zelensky. Citaten:
Over 2, 3 weken eindigt die aanval [in de Donbas]. En daarmee zeer waarschijnlijk de actieve fase van de oorlog, want de Russische troepen hebben niks meer om mee aan te vallen. ...
Wat ze nu verzameld hebben, zijn hun voorlaatste operatieve reserves.
Rusland heeft niks meer om zich mee te versterken. Het grote moedertje Rusland heeft geen munitie meer over, en evenmin veel troepen meer.
Aan wapens alleen hebben we genoeg. We redden het zelf prima. We hebben hier geen Westerse soldaten nodig.
Een positie-oorlog is in ons voordeel. Wij zijn in ons eigen land. Partizanen en de natuur werken voor ons, en het Westen helpt ons. [De Russen] staan stil en moeten zich bevoorraden in een gebied dat hun niet erg welgezind is.
In hun rug hebben ze, op een paar sleutelposities na, geen enkele soldaat. Als we door die linie breken, kunnen we zo door naar de Krim. Zij zetten hun reserves in en raken verzwakt, voor ons staan de lichten op groen:
Onze partizanen en speciale troepen hakken hen in de pan. Die waanzin duurt nog een maand of twee, want we doden ze allemaal, we vernietigen al hun troepen.
Tegen 9 mei melden ze een paar tussentijdse zeges, zeggen ze dat de opdracht is uitgevoerd …
en stellen ze onderhandelingen voor. Daarbij gaan ze hard roepen dat ze het volk van de Donbas hebben beschermd, dat ze niks tegen Oekrane hebben, waarbij ze vergeten dat ze ons in 72 uur zouden denazificeren. Dan is het de vraag of wij onderhandelingen willen
Hoe vechten de Russen? Je gaat naar een kruispunt waar 60-90 stuks aan uitgebrande voertuigen staan en aan stukken gereten lijken verspreid liggen. […]. Je komt onder vuur, maar je staat daar. Omdat de staf in Moskou gezegd heeft dat je naar dat kruispunt moet, en suffig gaan ze daar naartoe, keer op keer. Ze zijn hopeloos gecentraliseerd.
Oorspronkelijk geplaatst door :
Arestovitsj voorziet overigens geen militaire herovering van de Krim, en denkt ook bij de Donbas aan diplomatie.
pi_204541474
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?

Sorry er is geen fatsoenlijke bron. Bv deze

Dit klinkt echt als hele slechte trollerij
pi_204541488
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit klinkt echt als hele slechte trollerij
Ja klopt wel.
Hij deed elke avond een verslagje op tv, in the economist staat vandaag nog een interview met hem als held van Oekrane
Even kijken hoe zich dat ontwikkeld.
Vakman pur sang
  maandag 25 april 2022 @ 23:16:58 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541531
twitter
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 23:17:38 #66
236264 crew  capricia
pi_204541534
twitter

Een hele lijst met wat Nederland geleverd heeft.
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 25 april 2022 @ 23:19:45 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204541546
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )

Zag deze al voorbijkomen als meme
  maandag 25 april 2022 @ 23:23:13 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541561
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zag deze al voorbijkomen als meme
Gemaakt met de sarcasmemeter op full blown >:)
  maandag 25 april 2022 @ 23:28:29 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541582
Dit is ook wel triest nieuws... RIP Tetiana

twitter
  maandag 25 april 2022 @ 23:28:45 #70
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204541587
quote:
[ twitter ]
Zijn we ook niet bezig met het vervangen van de onderzeeboten? Lijkt me op den duur prima materiaal voor Oekrane, ook op de langere termijn.
  maandag 25 april 2022 @ 23:32:21 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204541606
twitter
  maandag 25 april 2022 @ 23:36:00 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204541625
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 21:50 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.
Ok, ik ben niet bekend met de betreffende artikelen. Kun je wellicht aangeven in welke artikelen dit staat omschreven? :)
pi_204541626
quote:
[ twitter ]
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.

quote:
For Ukraine, the PzH 2000 would be the most capable ground-based fire support asset it has yet acquired, especially when combined with the Dutch weapon locating radars. With the delivery of U.S. and Canadian M777 towed howitzers, Polish and Czech SPGs and MRLs, French Caesar SPGs, Dutch PzH 2000s and perhaps soon Belgian M109A4BEs, Ukraine is rapidly assembling one of the most unique artillery arsenals on the planet, showcasing the resolve of NATO members in supporting Ukraine's sovereignty against Russia's belligerence.
  maandag 25 april 2022 @ 23:43:53 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541679
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel. Laten we maar hopen dat er gebruiksaanwijzingen bijzitten.
pi_204541710
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel.
Dit is ook een mooi stukje, waarbij Nederland ook nog genoemd wordt, er wordt gezegd dat we al onze PzH2000's aan Oekrane geven (wat overigens niet klopt). De PzH2000 wordt ook nog het beste artilleriestuk ter wereld genoemd.
pi_204541750
Zelinsky gaat de Russen van de kaart vegen
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 26 april 2022 @ 00:01:34 #77
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541761
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:59 schreef Tjacka het volgende:
Zelinsky gaat de Russen van de kaart vegen
Dat zou fantastisch zijn. Iig tot nu toe verbazen ze mij nog steeds ^O^
  dinsdag 26 april 2022 @ 00:31:36 #78
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204541843
quote:
[ twitter ]
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:

quote:
Many NATO countries have answered the call to provide Ukraine with heavy weaponry, but it could be argued that the Netherlands went above and beyond the call. In doing so, it not only provided some of its most capable systems, but it also made up for the indecisiveness of its neighbour, allowing the German government to at least save some face under the NATO alliance. It would not be too surprising to see the Netherlands being compensated for its loss of PzH 2000s by Germany in return.
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.

Echter wordt steevast Nederland genoemd als land dat hiermee veel verder gaat dan de andere NAVO-partners (inclusief de VS dus) en lijkt het dus vooral een Nederlands besluit te zijn. De details over aantallen en leveringen worden vanaf nu ook geheim gehouden. Op basis waarvan wordt er hier besloten dat we veel verder moeten gaan dan anderen?
pi_204541872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:
[..]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.

Echter wordt steevast Nederland genoemd als land dat hiermee veel verder gaat dan de andere NAVO-partners (inclusief de VS dus) en lijkt het dus vooral een Nederlands besluit te zijn. De details over aantallen en leveringen worden vanaf nu ook geheim gehouden. Op basis waarvan wordt er hier besloten dat we veel verder moeten gaan dan anderen?
Het parlement wordt er vertrouwelijk van op de hoogte gesteld. Als ze grote bezwaren hadden, dan was het niet door gegaan of hadden we er een openbaar debat over gehad. Dat is niet het geval, dus tot dusver steunt een meerderheid van de volksvertegenwoordiging de besluiten van de regering. Voor mijn gevoel is dit ook een vrucht van de MH17 en het gedrag van de Russen sindsdien. Anders hadden we iets meer in het kamp van de Duitsers gezeten. Men plukt wat men zwaait.
pi_204541891
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Voor de duidelijkheid, ruscisten kunnen dat over elk deel van Europa beweren.
pi_204541933
twitter

Komt hij weer aan met z'n kernwapens. Het is waarschijnlijk een pokken-einde, maar we gaan met z'n allen. Ik ga nooit buigen voor een Rusland dat dreigt met kernwapens. Dan gaan we maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojoke op 26-04-2022 01:48:49 ]
pi_204541950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 01:42 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Komt hij weer aan met z'n kernwapens. Het is waarschijnlijk een pokken-einde, maar we gaan met z'n allen. Ik ga nooit buigen voor een Rusland dat dreigt met kernwapens. Dan gaan we maar.
Dat gedreig van die Russen begint inderdaad een beetje een slechte comedy te worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204541951
Even offtopic.

"Lieg tegen mij Pinokkio" zegt Sneeuwitje.

"Turkije is een rechtstaat" antwoordt Pinokkio.

_O- _O- _O-

twitter
pi_204541966
Hahaha.

Muziek uit de film Interstellar, uit de scene waarin het ruimteschip probeerde te koppelen aan het draaiende ruimtestation.

twitter
pi_204541967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 01:42 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

^O^
pi_204541968
twitter
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 02:51:16 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204541976
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Het is van Moldavi technisch gezien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 april 2022 @ 03:02:49 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204541979
Het fikt nog steeds, bijna 24 uur later

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 03:14:08 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204541984
Schoen zat de brandweer op de Moskva _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 april 2022 @ 06:20:00 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204542071
twitter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204542122
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 06:20 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204542317
twitter
  dinsdag 26 april 2022 @ 08:13:35 #93
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204542325
quote:

Opportunisme nog wel.
- Is het opportunistisch om de verkrachter van je buurvrouw af te schoppen?
- Is het opportunistisch om je overbuurman te helpen wanneer hij aangevallen wordt?

What the fuck heeft het referendum van jaren geleden te maken met wat voor hulp nu gegeven wordt?

Wat heel interessant lijkt in het stuk, het zou lachen zijn wanneer dat waar is, is dat we wellicht een doorgeefluik voor Duitsland zijn. Wij geven onze houwitsers aan Oekrane, Duitsland geeft ons exemplaren uit zijn surplus. Dat is pas 3D schaken om zeikerige Putain fans buiten spel te zetten.

Ook wel interessant natuurlijk is dat waar Rutte c.s. vaak beschuldigd worden van wegkijken en gebrek aan betrokkenheid, dat nu best lastig is wanneer het over Oekrane gaat. Goed bezig Mark! Nederland Gidsland!
pi_204542358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
[..]

Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 26 april 2022 @ 08:24:57 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204542376
twitter

:D
  dinsdag 26 april 2022 @ 08:53:20 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204542495
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 26 april 2022 @ 08:56:48 #97
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204542517
quote:
[ twitter ]
HakkieTakkie weg met het zakkie.
Erg mooi
pi_204542526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..
Dat referendum ging eigenlijk ook helemaal niet meer over Oekrane. Jantje Roos en GS hadden dat referendum eigenlijk zo gekaapt dat het ging over Rutte's populariteit ipv Oekrane.
pi_204542529
quote:
[ twitter ]
Kunnen die Oekrainse soldaten niet even opbellen met de vraag of zij het goed vind dat haar man een paar keer verkracht word :9
pi_204542540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Kunnen die Oekrainse soldaten niet even opbellen met de vraag of zij het goed vind dat haar man een paar keer verkracht word :9
Zeepjes laten rapen in de gemeenschappelijke douche van de gevangenis en de filmpjes daarvan naar zijn vrouw doorsturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')