De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.quote:Op maandag 25 april 2022 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dit heeft de geur van een pretext.Arm Moldavi, daar gaan ze dan.
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?quote:Op maandag 25 april 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zijn andere keuzes.
Maar ja dat is een koe in het gat kiekn.
En Sims (3)quote:Op maandag 25 april 2022 20:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
3 sims om erbij te leggen. Hij begreep sims 3
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.quote:Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.
Dit is echt zo slecht,quote:Op maandag 25 april 2022 20:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En Sims (3)
Sim kaarten dus. Legt Sims 3 erbij.
Ik had dat laatst nog even opgezocht, maar wat een waardeloos leger is dat zeg.quote:Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Ik kan geen ander scenario bedenken waarom The Sims 3 daar zou liggen.quote:Op maandag 25 april 2022 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is echt zo slecht,
Het kan haast niet waar zijn![]()
![]()
na het falen van de slag om Arnhem duurde de tweede wereldoorlog een stuk langer voor het noorden dan het zuiden ja.quote:Op maandag 25 april 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistri ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.quote:Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De grens tussen Transnistri en de rest van Moldavi wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavi zich zorgen moet maken.
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?quote:Op maandag 25 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Psst? Ik heb nergens gezegd dat het landverraad is. Ik heb gezegd dat het op de rand van ligt voor mij. Mischien even lezen wat ik zeg voordat je mij woorden in de mond legt? Dank je.
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.quote:Op maandag 25 april 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?
quote:Het indrukwekkende konvooi, dat vertrokken was uit Wit-Rusland, werd voor het eerst gespot via satellietbeelden op 28 februari. Een maand later bleek er echter amper vooruitgang geboekt.
De Russen rekenden op het treinnetwerk om de troepen te voorzien van de broodnodige brandstof en voedselbevoorrading. Een geheim netwerk van Wit-Russische spoorwegarbeiders, hackers en overlopers bij de veiligheidsdiensten stak daar echter een stokje voor. Dit bonte gezelschap had vanaf de eerste dag van de invasie de handen in elkaar geslagen, met n doel: de Russische opmars zo veel mogelijk vertragen.
Ze richtten daarbij hun aandacht op de seinhuizen. Door het spoorverkeer daar in de war te sturen, bleven treinen dagenlang stilstaan. Voor de Russen zat er uiteindelijk niets anders op dan hun troepen via de weg te bevoorraden. De sabotagepraktijken zadelden de Russen met ongeziene logistieke problemen op.
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/quote:Sabotage op het spoor was ook in de Tweede Wereldoorlog al een bijzonder succesvolle guerrillatactiek. Deze keer hoefde er echter geen bloed vergoten te worden. “We wilden geen Russische of Wit-Russische machinisten doden. We hebben hen op een vredelievende manier tot stilstand gebracht”, vertelt Yury Ravavy. De Wit-Russische activist is een van de initiatiefnemers van de hele onderneming. Om begrijpelijke redenen weigert hij te onthullen hoe de cyberaanvallen precies uitgevoerd werden.
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavi ligt ingesloten tussen Roemeni en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistri reizen omdat Moldavi het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistri)quote:Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavi heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavi luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Dat is niet relevant, want ondanks dat Rusland inmiddels twee maanden druk bezig is met Oekrane aan puin schieten heeft het Oekrane nieteens de oorlog verklaard. Andersom overigens ook niet. Zal wat Nederland betreft dus zo'n vaart niet lopenquote:Op maandag 25 april 2022 20:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is Rusland onze officile vijand? Ligt er een oorlogsverklaring? Strijden we actief mee tegen Rusland? Valt Rusland ons aan?
Als je niet onvoorwaardelijk partij kiest voor Oekrane op dit moment, wordt dat uitgelegd als steun aan Rusland. Waarom is het niet onvoorwaardelijk steunen van onze deelname aan de oorlog in Irak geen steun aan het regime van Hussein?
Wat een idioot als Baudet op Twitter zegt zal me worst zijn. Die schiet erg ver door in zijn Rusland-liefde inderdaad. Maar het ging niet alleen om politici maar ook om burgers. Wanneer we daadwerkelijk een oorlogsverklaring van Rusland aan onze broek hebben en je bent voor een overwinning van Rusland of werkt er zelfs actief aan mee, dan heb ik alle begrip voor de kwalificatie 'landverraad' en de bijbehorende vervolging. Het is echter een zeer zwaar misdrijf en ik vind het vrij ver gaan om iemand hiervan te betichten in dit stadium en in de huidige omstandigheden, wanneer je niet je volledig achter Oekrane staat.
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?quote:Op maandag 25 april 2022 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Een klein gebied ligt inderdaad aan de andere kant van de rivier. Maar dan zitten ze nog steeds met een bevoorradingsprobleem. Voor zover ik weet heeft Rusland de laatste twintig jaar enkel militair materieel uit Transnistri verwijderd, niet geleverd.quote:Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistri ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.
Bij een invasie ga je wel de gevaarlijke en prominente figuren die duidelijk hebben laten zien dat hun voorkeuren bij het aanvallende regime hebben liggen, natuurlijk wel even tijdelijk in detentie plaatsen. Je wil per slot van rekening de oorlog winnen. Bij een Russische oorlogsverklaring met Nederland kan Baudet een tijdje gaan twitteren vanuit Veenhuizen, om maar wat te noemen. Komt ie ook eens in de provincie.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?quote:Op maandag 25 april 2022 21:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavi ligt ingesloten tussen Roemeni en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistri reizen omdat Moldavi het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistri)
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?quote:Op maandag 25 april 2022 21:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?
Ik weet dat er voor de Russisch invasie kaarten rondgingen met mogelijke invasieroutes. 1 van de routes was een route waarbij landingstroepen via de Zwarte Zee naar Odessa en Moldavi trokken. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?quote:Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
Als dat station gebruikt wordt om soldaten naar het front te vervoeren is het een militair doel.quote:Op maandag 25 april 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag ik me af of ze dat nu aan het doen zijn?
Niet anders dan in NL is er een verschil tussen een (mensen) station en een vrachtstation.
En een stationshal opblazen is leuk, of eigenlijk niet, maar is meer terrorisme dan dat het een tactisch doel dient.
Om echt schade te doen moet je de rails stuk maken.
Het is minder arm dan de gebieden in Oekrane die ze nu proberen te veroveren.quote:Op maandag 25 april 2022 22:05 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?quote:Op maandag 25 april 2022 22:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is minder arm dan de gebieden in Oekrane die ze nu proberen te veroveren.
quote:Op maandag 25 april 2022 22:05 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja wat moet je met dat stukje arm land eigenlijk.Is dat nou echt zo interessant voor Rusland ?
Zal erom spannen, zo veel ontliepen ze elkaar van te voren al niet en 8 jaar aan oorlog heeft niet veel goeds gedaan voor de Donbas.quote:Op maandag 25 april 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?
Ja die wisten al wie de volgende zouden zijn.quote:Op maandag 25 april 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet of dit al is langsgekomen, maar het Wit-Russisch verzet was dus de oorzaak van het lange konvooi dat naar Kiev moest.
[..]
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een dealquote:Op maandag 25 april 2022 22:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik kon er deze reacties over vinden. De ene zegt dat Rusland een obsessie heeft met Moldavi. Ze ziet het als onderdeel van hun imperium. De andere zegt dat het om een strategisch belang bij de Zwarte Zee en de Donau gaat.
Als er bij je ingebroken wordt, is het verstandigste om met de inbreker om de tafel te gaan zitten. Natuurlijk, je wilt niet dat hij alles meeneemt, maar is het echt zo erg als hij de tv krijgt? Hij heeft er zelf geen en al zijn buren wel, dus ergens ook wel begrijpelijk dat hij er dan ook eentje wil. Bovendien staat hij door de hele stad al bekend als notoire inbreker, dat brengt ook voor hem bepaalde risico's mee waartegen hij zich misschien noodgedwongen zal moeten verweren.quote:Op maandag 25 april 2022 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een inbraakpoging. De jongens zagen mij ook, maar ik besloot deescalerend op te treden, immers, als ik de politie zou bellen zou ik ook een verklaring moeten afleggen en dan kom ik te laat op mijn werk. Moet je niet willen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's. Had zomaar een portie tikken kunnen krijgen!
Maar een voordeel, hun buren zijn nu wel lid van buurtpreventie!gek hoe dat werkt.
Zijn dat dezelfde jongens die eerder de garage hebben gekraakt en er met de auto vandoor zijn gegaan?quote:Op maandag 25 april 2022 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een inbraakpoging. De jongens zagen mij ook, maar ik besloot deescalerend op te treden, immers, als ik de politie zou bellen zou ik ook een verklaring moeten afleggen en dan kom ik te laat op mijn werk. Moet je niet willen.
quote:Op maandag 25 april 2022 21:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het legertje bestaat uit zo'n 5000 man met verouderd materiaal. Ik denk dat het makkelijkst is om een vliegveld in te nemen waar ze kunnen landen met transportvliegtuigen. Is er alleen in de hoofdstad een vliegveld dat daarvoor geschikt is?
Ik weet dat er voor de Russisch invasie kaarten rondgingen met mogelijke invasieroutes. 1 van de routes was een route waarbij landingstroepen via de Zwarte Zee naar Odessa en Moldavi trokken. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is.
In geval van oorlog kunnen ze ook gewoon het vliegveld van Tiraspol gebruiken. Dat vliegveld heeft een landingsbaan van 2500m, dat is meer dan voldoende om militaire vliegtuigen te laten landen. Het kan nu niet gebruikt worden omdat zowel Oekrane en Moldavi toegang tot hun luchtruim weigeren voor vluchten van en naar dat vliegveld.quote:Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
Op liveuamap staat een bericht dat Russische media een neergehaalde Bayraktar toonden. Lijkt me niet onwaarschijnlijk eigenlijk, anders zou het een missie met helicopters geweest kunnen zijn.quote:
quote:
Valt best mee voor mijn gevoel. Ben er twee keer geweest, doet aanzienlijk welvarender en netter aan dan zowel Oekrane als Moldavi. Drijft natuurlijk volledig op geld uit Rusland, het deed me nog het meest aan Wit-Rusland denken. Wat de Russen ermee moeten is een ander verhaal, maar dergelijke logica is voor imperialisten vaak niet zo relevant.quote:Op maandag 25 april 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
We hebben het toch over Transnistri ? Dat is toch armste regio van Europa ?
Gewoon door te kijken op de kaart kunnen we toch prima inschatten welke Russische steden aangevallen kunnen worden door Oekranse strijdkrachten: Koerks, Brjansk en Belgorod.quote:Op maandag 25 april 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als Oekrane die olie opslag aanviel, hebben ze dan zelf Russische bobo’s gewaarschuwd te vertrekken uit de directe omgeving? (Een week geleden? Kijk naar de datum van de tweet!)
Ik zag vandaag een artikel dat in delen van de Donbass er een partizanen oorlog gaande is en Rusland gebieden claimt maar die nauwelijks onder controle heeft.quote:Op maandag 25 april 2022 22:17 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een deal
Uiteraard staat het iedereen vrij zijn mening te geven.quote:Op maandag 25 april 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.
Wat juridisch strafbaar is vind ik niet zo interessant, overigens, daar hebben wij een OM voor, ik geef slechts mijn mening hoe ik dergelijke uitlatingen zie.
Welke geruchten?quote:Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn de geruchten waar van Arestovich?
Heeft die babies vermoord en er soep van getrokken?quote:Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn de geruchten waar van Arestovich?
Ik heb het oude invasiekaartje gevonden.quote:Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?quote:
Dit klinkt echt als hele slechte trollerijquote:Op maandag 25 april 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?
Sorry er is geen fatsoenlijke bron. Bv deze
Ja klopt wel.quote:Op maandag 25 april 2022 23:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klinkt echt als hele slechte trollerij
quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Een hele lijst met wat Nederland geleverd heeft.
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )
Gemaakt met de sarcasmemeter op full blownquote:Op maandag 25 april 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze al voorbijkomen als meme
Zijn we ook niet bezig met het vervangen van de onderzeeboten? Lijkt me op den duur prima materiaal voor Oekrane, ook op de langere termijn.quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )
Ok, ik ben niet bekend met de betreffende artikelen. Kun je wellicht aangeven in welke artikelen dit staat omschreven?quote:Op maandag 25 april 2022 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
quote:For Ukraine, the PzH 2000 would be the most capable ground-based fire support asset it has yet acquired, especially when combined with the Dutch weapon locating radars. With the delivery of U.S. and Canadian M777 towed howitzers, Polish and Czech SPGs and MRLs, French Caesar SPGs, Dutch PzH 2000s and perhaps soon Belgian M109A4BEs, Ukraine is rapidly assembling one of the most unique artillery arsenals on the planet, showcasing the resolve of NATO members in supporting Ukraine's sovereignty against Russia's belligerence.
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel. Laten we maar hopen dat er gebruiksaanwijzingen bijzitten.quote:Op maandag 25 april 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.
Dit is ook een mooi stukje, waarbij Nederland ook nog genoemd wordt, er wordt gezegd dat we al onze PzH2000's aan Oekrane geven (wat overigens niet klopt). De PzH2000 wordt ook nog het beste artilleriestuk ter wereld genoemd.quote:Op maandag 25 april 2022 23:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel.
Dat zou fantastisch zijn. Iig tot nu toe verbazen ze mij nog steedsquote:Op maandag 25 april 2022 23:59 schreef Tjacka het volgende:
Zelinsky gaat de Russen van de kaart vegen
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:quote:Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.quote:Many NATO countries have answered the call to provide Ukraine with heavy weaponry, but it could be argued that the Netherlands went above and beyond the call. In doing so, it not only provided some of its most capable systems, but it also made up for the indecisiveness of its neighbour, allowing the German government to at least save some face under the NATO alliance. It would not be too surprising to see the Netherlands being compensated for its loss of PzH 2000s by Germany in return.
Het parlement wordt er vertrouwelijk van op de hoogte gesteld. Als ze grote bezwaren hadden, dan was het niet door gegaan of hadden we er een openbaar debat over gehad. Dat is niet het geval, dus tot dusver steunt een meerderheid van de volksvertegenwoordiging de besluiten van de regering. Voor mijn gevoel is dit ook een vrucht van de MH17 en het gedrag van de Russen sindsdien. Anders hadden we iets meer in het kamp van de Duitsers gezeten. Men plukt wat men zwaait.quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:
[..]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.
Echter wordt steevast Nederland genoemd als land dat hiermee veel verder gaat dan de andere NAVO-partners (inclusief de VS dus) en lijkt het dus vooral een Nederlands besluit te zijn. De details over aantallen en leveringen worden vanaf nu ook geheim gehouden. Op basis waarvan wordt er hier besloten dat we veel verder moeten gaan dan anderen?
Voor de duidelijkheid, ruscisten kunnen dat over elk deel van Europa beweren.quote:Op maandag 25 april 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Transnistri is niet Europees. Het is van Rusland.
Dat gedreig van die Russen begint inderdaad een beetje een slechte comedy te worden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 01:42 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer aan met z'n kernwapens. Het is waarschijnlijk een pokken-einde, maar we gaan met z'n allen. Ik ga nooit buigen voor een Rusland dat dreigt met kernwapens. Dan gaan we maar.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 01:42 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer aan met z'n kernwapens. Het is waarschijnlijk een pokken-einde, maar we gaan met z'n allen. Ik ga nooit buigen voor een Rusland dat dreigt met kernwapens. Dan gaan we maar.
Het is van Moldavi technisch gezienquote:Op maandag 25 april 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Transnistri is niet Europees. Het is van Rusland.
Opportunisme nog wel.quote:Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.
Echter wordt steevast Nederland genoemd als land dat hiermee veel verder gaat dan de andere NAVO-partners (inclusief de VS dus) en lijkt het dus vooral een Nederlands besluit te zijn. De details over aantallen en leveringen worden vanaf nu ook geheim gehouden. Op basis waarvan wordt er hier besloten dat we veel verder moeten gaan dan anderen?
Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..quote:Op dinsdag 26 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Interessant artikel. Toch een 'maar', zoals in een eerder topic ook al aangegeven, als ik dit lees:
[..]
Ik vind het opportunisme van onze regering echt tenenkrommend. Van een referendum waarin door de kiezer tegen een associatieverdrag met Oekrane wordt gestemd tot een Rutte die recent een versnelde toetreding van Oekrane tot de EU blokkeert, naar dit. Nogmaals, als dit een gezamenlijke NAVO-effort is waarbinnen gewoon wordt gekeken wie wat kan leveren om elkaar te complementeren, dan is het niet zo vreemd.
Dat referendum ging eigenlijk ook helemaal niet meer over Oekrane. Jantje Roos en GS hadden dat referendum eigenlijk zo gekaapt dat het ging over Rutte's populariteit ipv Oekrane.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Stop nou eens met die claim over dat referendum. Die opkomst was veel te laag om het serieus te nemen. Daarnaast wat het wel duidelijk dat de tegenstemmers zich bang hadden laten maken door Jan Roos en Co. Ik durf te stellen dat 90% van de nee-stemmers zich niet verdiept hebben in het verdrag..
Kunnen die Oekrainse soldaten niet even opbellen met de vraag of zij het goed vind dat haar man een paar keer verkracht wordquote:
Zeepjes laten rapen in de gemeenschappelijke douche van de gevangenis en de filmpjes daarvan naar zijn vrouw doorsturen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kunnen die Oekrainse soldaten niet even opbellen met de vraag of zij het goed vind dat haar man een paar keer verkracht word
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |