abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204541270
Transnistri is niet Europees. Het is van Rusland.
  maandag 25 april 2022 @ 22:43:29 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204541273
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ]
Als Oekrane die olie opslag aanviel, hebben ze dan zelf Russische bobo’s gewaarschuwd te vertrekken uit de directe omgeving? (Een week geleden? Kijk naar de datum van de tweet!)
Gewoon door te kijken op de kaart kunnen we toch prima inschatten welke Russische steden aangevallen kunnen worden door Oekranse strijdkrachten: Koerks, Brjansk en Belgorod.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204541282
Gratis game mensen :)

Ziet er nog best leuk uit ook.

https://ukrainian.itch.io/ukrainian-farmy

This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 25 april 2022 @ 22:47:35 #54
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204541301
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:17 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ok, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zover gaan komen. Als ze Donbass al veroveren kunnen, gaan ze wellicht voor een deal
Ik zag vandaag een artikel dat in delen van de Donbass er een partizanen oorlog gaande is en Rusland gebieden claimt maar die nauwelijks onder controle heeft.

Het enige wat ze proberen is intimidatie met luchtaanvallen qua grondoffensief is het vrij weinig allemaal.
pi_204541334
De amerikanski’s zijn geweest h dus het kan zo veranderen.
pi_204541403
Zijn de geruchten waar van Arestovich?
Vakman pur sang
  maandag 25 april 2022 @ 23:01:59 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204541417
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.

Wat juridisch strafbaar is vind ik niet zo interessant, overigens, daar hebben wij een OM voor, ik geef slechts mijn mening hoe ik dergelijke uitlatingen zie.
Uiteraard staat het iedereen vrij zijn mening te geven. :) Je noemde initieel echter niet specifiek politici, maar had het over "fellow travellers van een massa moordend, onderdrukkend regime". Ik vraag me gewoon af wie dat dan zijn en wat je op dit moment dan exact doet om tot die groep te behoren.

Internationale betrekkingen wisselen nog wel eens. Vijf jaar geleden stonden we lijnrecht tegenover Turkije en waren we volgens meneer Erdogan "fascisten en Nazi-overblijfselen". Dit alles na de diplomatieke rel tussen Erdogan en Rutte m.b.t. de uitzetting van minister Kaya als ongewenst vreemdeling. Het was in Rotterdam vrij ongezellig, om het zacht uit te drukken, met nationalistische Turkse Nederlanders.

Er was dus steun voor Turkije uit die hoek, en stevige taal en pal staan voor Nederland en onze waarden (volkomen terecht wat mij betreft) richting Erdogan. Nu, vijf jaar later, staat we volgens Rutte "schouder aan schouder met onze bondgenoot" en staan ze samen weer breedlachend te poseren op foto's. Homies 4 life.

Mijn punt: het kan verkeren. Ik vind niet dat je iemands standpunt/mening op een bepaald moment m.b.t. een (in dit geval) buitenlands conflict als de oorlog in Oekrane leidend moet maken om die persoon te beoordelen wanneer de situatie drastisch wijzigt. Wanneer je op dit moment dus enig begrip hebt getoond voor Putin's standpunt m.b.t. verdere oostwaartse NAVO-uitbreiding (voor de volledigheid: dat is dus niet synoniem voor het steunen van een invasie van Oekrane of het vermoorden of onderdrukken van hun burgers), dan betekent dat niet dat je automatisch steunt dat Rusland Europa verovert of dat je een invasie van Nederland door Rusland toejuicht of daaraan meewerkt.

Het is op dat moment een compleet nieuwe situatie. Dan kun je mensen wat mij betreft niet van landverraad beschuldigen op basis van wat hun standpunt voorafgaand daaraan was over een geheel andere situatie.

Je zegt dat je het niet zo interessant vindt wat juridisch strafbaar is en dat we daar een OM voor hebben, maar in tijden van oorlog werkt dat natuurlijk wel anders. Op dat moment is landverraad gewoon een vorm van hoogverraad, waar het niet uitzonderlijk is dat daar de doodstraf op staat.
pi_204541438
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke geruchten?
pi_204541441
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft die babies vermoord en er soep van getrokken?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204541443
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze zouden in elk geval via Oekraine moeten gaan. Hoe realistisch is het idee dat hen dat lukt, wanneer ze zelfs in Oost-Oekraine zo'n problemen hebben?
Ik heb het oude invasiekaartje gevonden.

Toen sprak men dus van een aanval op Odessa via Transnistri, de Krim en/of vanaf zee. Ik meen dat er toen ook kaartjes waren van landingen op het grondgebied ten westen van Odessa. Hier houdt mijn kennis op.
pi_204541447
twitter
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Welke geruchten?
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?

Sorry er is geen fatsoenlijke bron. Bv deze
Vakman pur sang
pi_204541470
Eerder zei die dit:

Zeer boeiend gesprek met Aleksej Arestovitsj, militair adviseur van Zelensky. Citaten:
Over 2, 3 weken eindigt die aanval [in de Donbas]. En daarmee zeer waarschijnlijk de actieve fase van de oorlog, want de Russische troepen hebben niks meer om mee aan te vallen. ...
Wat ze nu verzameld hebben, zijn hun voorlaatste operatieve reserves.
Rusland heeft niks meer om zich mee te versterken. Het grote moedertje Rusland heeft geen munitie meer over, en evenmin veel troepen meer.
Aan wapens alleen hebben we genoeg. We redden het zelf prima. We hebben hier geen Westerse soldaten nodig.
Een positie-oorlog is in ons voordeel. Wij zijn in ons eigen land. Partizanen en de natuur werken voor ons, en het Westen helpt ons. [De Russen] staan stil en moeten zich bevoorraden in een gebied dat hun niet erg welgezind is.
In hun rug hebben ze, op een paar sleutelposities na, geen enkele soldaat. Als we door die linie breken, kunnen we zo door naar de Krim. Zij zetten hun reserves in en raken verzwakt, voor ons staan de lichten op groen:
Onze partizanen en speciale troepen hakken hen in de pan. Die waanzin duurt nog een maand of twee, want we doden ze allemaal, we vernietigen al hun troepen.
Tegen 9 mei melden ze een paar tussentijdse zeges, zeggen ze dat de opdracht is uitgevoerd …
en stellen ze onderhandelingen voor. Daarbij gaan ze hard roepen dat ze het volk van de Donbas hebben beschermd, dat ze niks tegen Oekrane hebben, waarbij ze vergeten dat ze ons in 72 uur zouden denazificeren. Dan is het de vraag of wij onderhandelingen willen
Hoe vechten de Russen? Je gaat naar een kruispunt waar 60-90 stuks aan uitgebrande voertuigen staan en aan stukken gereten lijken verspreid liggen. […]. Je komt onder vuur, maar je staat daar. Omdat de staf in Moskou gezegd heeft dat je naar dat kruispunt moet, en suffig gaan ze daar naartoe, keer op keer. Ze zijn hopeloos gecentraliseerd.
Oorspronkelijk geplaatst door :
Arestovitsj voorziet overigens geen militaire herovering van de Krim, en denkt ook bij de Donbas aan diplomatie.
pi_204541474
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dat die niet meer mag spreken namens UKR maar alleen nog op persoonlijke titel?

Sorry er is geen fatsoenlijke bron. Bv deze

Dit klinkt echt als hele slechte trollerij
pi_204541488
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit klinkt echt als hele slechte trollerij
Ja klopt wel.
Hij deed elke avond een verslagje op tv, in the economist staat vandaag nog een interview met hem als held van Oekrane
Even kijken hoe zich dat ontwikkeld.
Vakman pur sang
  maandag 25 april 2022 @ 23:16:58 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541531
twitter
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 23:17:38 #66
236264 crew  capricia
pi_204541534
twitter

Een hele lijst met wat Nederland geleverd heeft.
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 25 april 2022 @ 23:19:45 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204541546
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 23:17 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nu Duitsland nog. (Het gaat niet goed met Scholz. En een extra crisis erbij zit ik niet op te wachten. )

Zag deze al voorbijkomen als meme
  maandag 25 april 2022 @ 23:23:13 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541561
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zag deze al voorbijkomen als meme
Gemaakt met de sarcasmemeter op full blown >:)
  maandag 25 april 2022 @ 23:28:29 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541582
Dit is ook wel triest nieuws... RIP Tetiana

twitter
  maandag 25 april 2022 @ 23:28:45 #70
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204541587
quote:
[ twitter ]
Zijn we ook niet bezig met het vervangen van de onderzeeboten? Lijkt me op den duur prima materiaal voor Oekrane, ook op de langere termijn.
  maandag 25 april 2022 @ 23:32:21 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204541606
twitter
  maandag 25 april 2022 @ 23:36:00 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204541625
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 21:50 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.
Ok, ik ben niet bekend met de betreffende artikelen. Kun je wellicht aangeven in welke artikelen dit staat omschreven? :)
pi_204541626
quote:
[ twitter ]
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.

quote:
For Ukraine, the PzH 2000 would be the most capable ground-based fire support asset it has yet acquired, especially when combined with the Dutch weapon locating radars. With the delivery of U.S. and Canadian M777 towed howitzers, Polish and Czech SPGs and MRLs, French Caesar SPGs, Dutch PzH 2000s and perhaps soon Belgian M109A4BEs, Ukraine is rapidly assembling one of the most unique artillery arsenals on the planet, showcasing the resolve of NATO members in supporting Ukraine's sovereignty against Russia's belligerence.
  maandag 25 april 2022 @ 23:43:53 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204541679
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
Mooie ratjetoe van artilleriestukken hebben ze straks in Oekrane.
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel. Laten we maar hopen dat er gebruiksaanwijzingen bijzitten.
pi_204541710
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
En dan werken ze ook nog eens met russisch materiaal wat ze hebben buitgemaakt. Je moet wel goed allround zijn en anders wordt je het wel.
Dit is ook een mooi stukje, waarbij Nederland ook nog genoemd wordt, er wordt gezegd dat we al onze PzH2000's aan Oekrane geven (wat overigens niet klopt). De PzH2000 wordt ook nog het beste artilleriestuk ter wereld genoemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')