Ja dat geouwehoer over die kernwapens kan de koelkast wel in. Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En door Poetin bedekt bedreigd met nucleaire wapens omdat ze de euvele moed hadden om zich niets van zijn orders aan te trekken.
Daar ben ik niet zo zeker vanquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat geouwehoer over die kernwapens kan de koelkast wel in. Gaat niet gebeuren.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is emotie, voor sommigen is dure benzine nog veel emotioneler dan verkrachte kinderen in een ver land.
Best wel snowflakey dan, maarja.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
"Vreselijk, straks is een liter benzine 12 euro, dat is toch niet te betalen" is paniekzaaien = emotie.
In tegenstelling tot die hoge brandstofprijzen bestaan die laatste helaas wel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is dat emotie ja?
Sorry, ik wist niet dat hoge brandstofprijzen net zo aanstootgevend is als "verkrachte kinderen".
Ik weet niet wat je hiermee wil zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Best wel snowflakey dan, maarja.
Je eigen benzine reactie?quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Best wel snowflakey dan, maarja.
Die bestaan inderdaad. Helaas wereldwijd. Erg triest.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
In tegenstelling tot die hoge brandstofprijzen bestaan die laatste helaas wel.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hiermee wil zeggen
Dat zo'n vraag als emotioneel appèl wordt geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je eigen benzine reactie?
Want dan zijn we het eens.
Dat is het toch ook.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Dat zo'n vraag als emotioneel appèl wordt geïnterpreteerd.
Nee, de vraag die ik stelde wordt nu uit de context getrokken.quote:
nee je zinspeelt op een betaalbaarheidsstandpunt en appelleert op de emotie dat het allemaal niet meer betaalbaar is en we moeten stoppen met de sancties.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, de vraag die ik stelde wordt nu uit de context getrokken.
Maar dan nog is het volgens mij vooral een financieel vraagstuk. Waar "verkrachte kinderen" inspeelt op ethische en morele waarden.
Dan moet je even teruglezen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee je zinspeelt op een betaalbaarheidsstandpunt en appelleert op de emotie dat het allemaal niet meer betaalbaar is en we moeten stoppen met de sancties.
Ik ben de bron. Mijn eigen analyse van de afgelopen 30 jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor, of is poetin daar al vanaf 2014 mee bezig o.i.d.?
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat geouwehoer over die kernwapens kan de koelkast wel in. Gaat niet gebeuren.
Ja, we leven nog.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Ach wel ja. Laten we naakte agressie en barbarij vooral zien als een financieel vraagstuk, en moraal en ethiek terzijde schuiven...quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, de vraag die ik stelde wordt nu uit de context getrokken.
Maar dan nog is het volgens mij vooral een financieel vraagstuk. Waar "verkrachte kinderen" inspeelt op ethische en morele waarden.
quote:The International Monetary Fund has cut its global growth forecasts because of the war in Ukraine, warning that Russia’s invasion could lead to the fragmentation of the world economy into rival blocs.
In a half-yearly update, the IMF said prospects had worsened “significantly” in the past three months as it reduced its growth estimate for 2022 from 4.4% to 3.6%.
The Washington-based body said every member of the G7 group of leading industrialised nations and the bigger developing countries would grow less rapidly this year than previously expected, and there was a strong risk of an even worse outcome.
Pierre-Olivier Gourinchas, the IMF’s economic counsellor and director of research, said:
" In the matter of a few weeks, the world has yet again experienced a major, transformative shock. Just as a durable recovery from the pandemic-induced global economic collapse appeared in sight, the war has created the very real prospect that a large part of the recent gains will be erased."
The UK is expected to be the joint-best performer in the G7 this year despite having its growth estimate cut from 4.7% to 3.7%, but is set to be the worst performer next year when the IMF is pencilling in expansion of just 1.2%. Consumer spending is predicted to be weaker than expected as the cost of living crisis bites while tighter financial conditions are expected to cool investment.
The US will suffer the least damage from the war and has had its growth forecast for 2022 shaved by 0.3 points to 3.7%. Germany and Italy, both more exposed to Russia, have had their growth estimates reduced by 1.7 points and 1.5 points respectively to 2.1% and 2.3%.
Russia is on course for two years of falling output as a result of western sanctions (8.5% this year and 2.3% in 2023), while Ukraine’s economy will shrink by 35% in 2022 and feel the impact of the conflict for years to come, the IMF said in its world economic outlook.
Ik vrees dat je hier de plank misslaat.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ach wel ja. Laten we naakte agressie en barbarij vooral zien als een financieel vraagstuk, en moraal en ethiek terzijde schuiven...
Gedaan, blijf bij mijn punt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan moet je even teruglezen.
Russen die liegen is niet echt iets nieuws.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:45 schreef mazaru het volgende:
Dezelfde man die een tijdje terug zei: "Rusland gaat Oekraïne niet aanvallen." Zegt nu: "Rusland gaat geen kernwapens gebruiken."
Oke dan heb je dus gelezen dat ik opteer voor 'dezelfde voet verder gaan' qua sanctionering (elite russen aanpakken met inspraak en gerichte embargo's) zodat er geen implosie van onze economie plaatsvindt (die natuurlijk al aan de gang is in gematigde toestand).quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gedaan, blijf bij mijn punt.
Mischien moet je dat tegen Poetin zeggen, die komt er iedere keer mee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Dus, je redenering is: het is nog niet gebeurd, dus het gaat niet gebeuren.quote:
Misschien dat er ergens nog wat YPR'en in opslag staan...quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat dan in godesnaam, ons leger heeft zelf niet genoeg voertuigen.
Bulldogs? Boxers bedoel je zeker?quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:16 schreef Tijger_m het volgende:
We hebben Bushmasters, CV90's, Bulldogs en Fennec's
Welke MRAP? De Buma bedoel je? Die is gewoon in gebruik bij 13 Ltbrig.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De MRAPS was ik idd vergeten. Daar is weinig training voor nodig en die hebben we toch niet meer nodig.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je dat tegen Poetin zeggen, die komt er iedere keer mee.
In de koude oorlog stonden er warheads rond de grens. Dat was schijnbaar echt kiele kiele.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus, je redenering is: het is nog niet gebeurd, dus het gaat niet gebeuren.
Tja...
Op de Russische staatstelevisie werd, voor het offensief rond Kyiv was vastgelopen, al druk gespeculeerd over een aanval op de Baltische staten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, een appèl op emotie.
Welk land is hierna aan de beurt dan?
De-escalatie is inderdaad de enige weg. Maar dit kwartje lijkt niet echt te vallen. Men blijft het idee hebben dat als niet betrokken partijen (NAVO of EU landen) nu deze oorlog verder escaleren dit een oplossing is. En dat dit op een of andere manier ook Oekraïne helpt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is nog steeds wel de basis van hoe je het wil oplossen. Of wat is precies de gedachte achter dit niet-ingrijpen en wat grijpstuivers naar Oekraïne sturen?
Het is ook een non-argument. Maar als je constateert dat sommige mensen met enkel emotie en nul ratio naar deze oorlog kijken, benoem je iets dat schijnbaar een trigger is. Het is erg fijn te weten dat dit soort heetgebakerde individuen niets te zeggen hebben binnen de internationale politiek. Dan zaten we nu al aan een zesde wereldoorlog.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is dat emotie ja?
Sorry, ik wist niet dat hoge brandstofprijzen net zo aanstootgevend is als "verkrachte kinderen".
En als mensen als jij het voor het zeggen hadden spraken we nu allemaal Duits en waren er geen joden en andere rassen/religies in Europa. Dus tja, wat is nou beter.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook een non-argument. Maar als je constateert dat sommige mensen met enkel emotie en nul ratio naar deze oorlog kijken, benoem je iets dat schijnbaar een trigger is. Het is erg fijn te weten dat dit soort heetgebakerde individuen niets te zeggen hebben binnen de internationale politiek. Dan zaten we nu al aan een zesde wereldoorlog.
Dan zullen die het wel worden, handig ter ondersteuning van de Leopard 1's die daarheen gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien dat er ergens nog wat YPR'en in opslag staan...
Vertel eens, wat moet er worden gedaan om dit conflict te 'de-escaleren'?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De-escalatie is inderdaad de enige weg. Maar dit dubbeltje lijkt niet echt te vallen. Men blijft het idee hebben dat als niet betrokken partijen (NAVO of EU landen) nu deze oorlog verder escaleren dit een oplossing is. En dat dit op een of andere manier ook Oekraïne helpt.
Echt verbazingwekkend ja. Iets met de menner en zijn 2 paarden van Plato.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De-escalatie is inderdaad de enige weg. Maar dit dubbeltje lijkt niet echt te vallen. Men blijft het idee hebben dat als niet betrokken partijen (NAVO of EU landen) nu deze oorlog verder escaleren dit een oplossing is. En dat dit op een of andere manier ook Oekraïne helpt.
[..]
Het is ook een non-argument. Maar als je constateert dat sommige mensen met enkel emotie en nul ratio naar deze oorlog kijken, benoem je iets dat schijnbaar een trigger is. Het is erg fijn te weten dat dit soort heetgebakerde individuen niets te zeggen hebben binnen de internationale politiek. Dan zaten we nu al aan een zesde wereldoorlog.
Oh nu besluiten we de Russische staatstv serieus te nemen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op de Russische staatstelevisie werd, voor het offensief rond Kyiv was vastgelopen, al druk gespeculeerd over een aanval op de Baltische staten.
Rusland alles geven wat ze willen, duh. Dan kunnen de treinen gaan rijden naar het Oosten eindelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens, wat moet er worden gedaan om dit conflict te 'de-escaleren'?
En het kwartje valt, niet het dubbeltje.
Als het om hun doelstellingen gaat zou ik ze maar zeker serieus nemen. Goebbels loog ook zo'n beetje alles bij elkaar maar over wat de Nazi's precies probeerden te bereiken waren ze altijd kristalhelder.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh nu besluiten we de Russische staatstv serieus te nemen?
Moldavië: https://nos.nl/l/2421788quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, een appèl op emotie.
Welk land is hierna aan de beurt dan?
Oke, dus dat de doelen zijn bijgesteld inzake kiev is ook niet waar?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het om hun doelstellingen gaat zou ik ze maar zeker serieus nemen. Goebbels loog ook zo'n beetje alles bij elkaar maar over wat de Nazi's precies probeerden te bereiken waren ze altijd kristalhelder.
Nog zo'n parelquote:
Nee hoor. Ik vind die situatie niet te vergelijken met nu. Ik begrijp ook niet waarom mensen deze oorlog constant willen vergelijken met de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En als mensen als jij het voor het zeggen hadden spraken we nu allemaal Duits en waren er geen joden en andere rassen/religies in Europa. Dus tja, wat is nou beter.
Dat is al eerder besproken en als je dan aangeeft dat beide partijen water bij de wijn moeten doen en tevens andere landen niet een shitload aan wapens in Oekraïne moeten pompen, ligt het allemaal aan jou. Dus die discussie ga ik niet nog eens aan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens, wat moet er worden gedaan om dit conflict te 'de-escaleren'?
En het kwartje valt, niet het dubbeltje.
Die doelen zijn bijgesteld omdat die (nu) niet haalbaar bleken, niet omdat ze er nooit interesse in hadden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, dus dat de doelen zijn bijgesteld inzake kiev is ook niet waar?
Ik denk dat onze bushmaster nu even verstek laat gaanquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:16 schreef Tijger_m het volgende:
We hebben Bushmasters, CV90's, Bulldogs en Fennec's
Ik kan me verder ook echt geen materiaal voor de geest halen... Misschien nog wat verdwaalde bakkerskarren (M577)...quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:37 schreef Ulx het volgende:
Dan zullen die het wel worden, handig ter ondersteuning van de Leopard 1's die daarheen gaan.
Vergeet de gouden golfclubs niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe veel niet-corrupte politici met een paleis met een privé dierentuin ken jij?
En waarom zal de rest van de oostblokgordel, waaronder Navo-lidstaten wel haalbare kaart blijken?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die doelen zijn bijgesteld omdat die (nu) niet haalbaar bleken, niet omdat ze er nooit interesse in hadden.
Deëscalatie is ook geprobeerd in 2008 in Georgië en 2014 in Oekraïne. Nou, we zien waar dergelijke deëscalatie (oftewel appeasement) toe geleid heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De-escalatie is inderdaad de enige weg. Maar dit kwartje lijkt niet echt te vallen. Men blijft het idee hebben dat als niet betrokken partijen (NAVO of EU landen) nu deze oorlog verder escaleren dit een oplossing is. En dat dit op een of andere manier ook Oekraïne helpt.
[..]
JosGodquote:Op dinsdag 19 april 2022 17:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat onze bushmaster nu even verstek laat gaan![]()
[ afbeelding ]
Iemand heeft een filmpje gedeeld waarin een Australische econoom haarfijn uitlegt hoe Rusland dat voor elkaar heeft gekregen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:29 schreef Confetti het volgende:
Dat hele sanctiepakket gaat in elkaar storten, dat zie je al aan het herstel van de roebel en de beurs.
De voormalige nazi's in Duitsland gaan geen 100 euro voor gas betalen als ze over 2 jaar het kunnen inkopen voor 20 euro. Dit weet Poetin ook. Hongarije had net voor de oorlog ook een langetermijn gascontract afgesloten voor 'oude' prijzen. Die gaan dat never nooit niet opgeven.
Poetin moet even door de zure appel maar dan kan hij toch een definitieve oplossing voor het Oekrainse vraagstuk vinden voor een relatief zachte prijs.
Dat is het niet, maar waarom zou dat de Russen tegenhouden? Het heeft ze toch ook niet tegen gehouden om te proberen Kyiv aan te vallen ondanks dat het al bij voorbaat duidelijk was dat dat geen haalbare optie was?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En waarom zal de rest van de oostblokgordel, waaronder Navo-lidstaten wel haalbare kaart blijken?
De-Escaleren is op dit moment nog geen haalbare optie. De Russen hebben nog de overtuiging dat ze met verdere militaire actie nog terrein zullen gaan winnen. Pas als het huidige offensief in de Donbas vast loopt en de Oekrainers ook geen kans meer zien om de Russen terug te dringen komt er meer ruimte voor diplomatie. Op dit moment zien beide partijen nog teveel heil in verder strijden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De-escalatie is inderdaad de enige weg. Maar dit kwartje lijkt niet echt te vallen. Men blijft het idee hebben dat als niet betrokken partijen (NAVO of EU landen) nu deze oorlog verder escaleren dit een oplossing is. En dat dit op een of andere manier ook Oekraïne helpt.
We hebben inmiddels meer te vrezen voor escalatie van westerse/NAVO zijde, dan van de Russen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
De gedachtegang in Moskou was overduidelijk dat het wel een haalbare optie was. Deels omdat men geen massale steun voor Oekraine uit het Westen verwachtte.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar waarom zou dat de Russen tegenhouden? Het heeft ze toch ook niet tegen gehouden om te proberen Kyiv aan te vallen ondanks dat het al bij voorbaat duidelijk was dat dat geen haalbare optie was?
Op zich klinkt dat nog niet heel verkeerd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En als mensen als jij het voor het zeggen hadden spraken we nu allemaal Duits en waren er geen joden en andere rassen/religies in Europa. Dus tja, wat is nou beter.
Nee, hoor, "we" hebben dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We hebben inmiddels meer te vrezen voor escalatie van westerse/NAVO zijde, dan van de Russen.
Die deceptie in west Oekraïne heeft ze hopelijk wel een les geleerd. Mits ze het natuurlijk niet opnieuw proberen als ze slagen in het oosten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar waarom zou dat de Russen tegenhouden? Het heeft ze toch ook niet tegen gehouden om te proberen Kyiv aan te vallen ondanks dat het al bij voorbaat duidelijk was dat dat geen haalbare optie was?
Hoe krijg je dit in vredesnaam uit je vingers. Rusland valt een soeverein land binnen, maar de supporters van de verdedigende partij, de supporters ja, die moeten oppassen dat ze niet escaleren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We hebben inmiddels meer te vrezen voor escalatie van westerse/NAVO zijde, dan van de Russen.
Wapenleveranties die steeds een stapje verder gaan, olie op het vuur gooien door spierballentaal, indirect een failliet Rusland toejuichen, pleiten voor een regime change en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, "we" hebben dat helemaal niet.
Je oorzaak gevolg klopt niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit in vredesnaam uit je vingers. Rusland valt een soeverein land binnen, maar de supporters van de verdedigende partij, de supporters ja, die moeten oppassen dat ze niet escaleren.
Flopshow
quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wapenleveranties die steeds een stapje verder gaan, olie op het vuur gooien door spierballentaal, indirect een failliet Rusland toejuichen, pleiten voor een regime change en ga zo maar door.
Rusland doet er alles aan om niet de NAVO erbij te betrekken en het conflict te laten escaleren. Ze hebben een duidelijke escalatie policy die trapsgewijs een treetje verder klimt naar gelang het handelen van het westen. Iedere toekomstige escalatie van dit conflict is dus te wijten aan het handelen van het westen omdat ze het conflict meer voeden met wapenleveranties of (in)directe inmenging bijvoorbeeld.
Als we niks te vrezen hebben van Rusland, wat is het probleem danquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wapenleveranties die steeds een stapje verder gaan, olie op het vuur gooien door spierballentaal, indirect een failliet Rusland toejuichen, pleiten voor een regime change en ga zo maar door.
Rusland doet er alles aan om niet de NAVO erbij te betrekken en het conflict te laten escaleren. Ze hebben een duidelijke escalatie policy die trapsgewijs een treetje verder klimt naar gelang het handelen van het westen. Iedere toekomstige escalatie van dit conflict is dus te wijten aan het handelen van het westen omdat ze het conflict meer voeden met wapenleveranties of (in)directe inmenging bijvoorbeeld.
Rusland verbiedt Finland, EU lid en soeverein land, om lid te worden van de NAVO en als ze dat dan toch doen dan is het de schuld van de NAVO want die escalerenquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als we niks te vrezen hebben van Rusland, wat is het probleem dan.
Ik vind het wel prima, wat we hebben kunnen ze in Oekraïne beter gebruiken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat dan in godesnaam, ons leger heeft zelf niet genoeg voertuigen.
Je doet er verstandig aan een vijandig land te vrezen dat genoeg kernwapens heeft om de wereld meerdere malen te vernietigen.quote:
Neuh, Poetin koos bewust voor escalatie door Oekraïne aan te vallen. Beetje apathisch aan de zijlijn toekijken hoe iemand in een rolstoel belandt is dan niet echt een optie. Tenzij je graag de volgende bent, dan is dat geen gekke keuze.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je oorzaak gevolg klopt niet.
Het is niet direct zo dat als Rusland iemand aanvalt die niet lid is van de EU of de NAVO dat we ons dan menen (in)direct te moeten mengen in dit conflict in welke vorm dan ook. Dan kies je dus bewust voor escalatie.
Oekraïne is een deel er van kwijt..quote:
Zijn dat radicale moslims?quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Zonder muziekje met baardapen
Friesland. De Pruisen hebben het Oosten eerst geannexeerd, en onder Bismarck is de verduitsing van de oorspronkelijke taal van bovenaf ingevoerd.quote:
En deels omdat men verwachtte dat de regering zou vluchten (via een post hier eens bij een filmpje van Karel van Wolferen belandt waarin hij in minuut 15 zei: als dit hoort is de regering van Zelensky waarschijnlijk al gevlucht).quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De gedachtegang in Moskou was overduidelijk dat het wel een haalbare optie was. Deels omdat men geen massale steun voor Oekraine uit het Westen verwachtte.
Die gedode soldaten zijn dus Oekrainse slachtoffers? Kon ik niet zien. Die baardapen hadden allemaal een embleem met een Z op hun mouw en waren duidelijk van de Russische zijde.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Timeo Russos et dona ferentes.quote:
Logica van dat de dame in kwestie liegt ontgaat mij overigens wel. Dan verwacht je wat meer juichverhalen, dat er geen vuiltje aan de lucht is, bv.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die verhalen hoor ik al vanaf 2014 bij de inval van de Krim. Alsof een directeur even via een tweet de situatie aan ons even komt uitleggen. Ik geloof daar niet meer in. Alles wat vanaf Rusland komt neem ik met een korreltje zout.
Ze zeiden ongeveer 40 keer ala akabar in dat filmpje, dus dat komt wel dicht in de buurt denk ik.quote:
Zou er een filmpje bestaan met moslims waarin ze niet Allahu Akbar zeggen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja, tuurlijk. Maar een RUS dat alleen in staat is om met veel kanonnenvlees en roestige AKs aan te vallen is niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Van ons misschien niet, maar van Putin en co.... ?
[..]
Iran voert ook gewoon oorlog hoor. In Yemen, Syrie en Iran en via Hezbollah in Libanon/Palestijns gebied.
Deze komt wel in de buurt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zou er een filmpje bestaan met moslims waarin ze niet Allahu Akbar zeggen?
Is er bekend hoe deze mensen gedood zijn? Niet neergeschoten, nergens bloed, een persoon lijkt in bed gestorven te zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor wat als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:24 schreef AchJa het volgende:
En nee, dit rijtje gaan we uiteraard niet sturen want die hebben we zelf nodig.
Loodvergiftiging waarschijnlijkquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Is er bekend hoe deze mensen gedood zijn? Niet neergeschoten, nergens bloed, een persoon lijkt in bed gestorven te zijn.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar hoor
Je weet dat je met de Russen moet vechten als je je Russische minderheid gaat lopen piepelen
Terecht, onterecht kun je over twisten maar je weet dat het eraan zit te komen want zo rollen ze al decenniaDit is overal een probleem, daarom willen veel landen liever helemaal geen Russen meer binnen hun grenzen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Georgië is de volgende. Zitten er 100.000en ondertussen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit is overal een probleem, daarom willen veel landen liever helemaal geen Russen meer binnen hun grenzen.
Hoe? Ik denk dat gifgas wel een mogelijkheid is. Deze mensen lijken me snel gestorven te zijn, en, voor hen, onverwacht.quote:
Het is wachten tot Poetin een grensbewaking als Noord Korea gaat bouwenquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit is overal een probleem, daarom willen veel landen liever helemaal geen Russen meer binnen hun grenzen.
Maar kreten als 'Poetin gaat door tot Lissabon' getuigt van het 'koele objectieve intellect' dat hier met enige regelmaat tentoon wordt gespreid.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:42 schreef mcmlxiv het volgende:
Howard is terug! Joehoe 🎉 💖
En ja Oekraïne moet “deëscaleren” en “water bij de wijn doen”. Uit de vorige delen weet ik nog wat deëscaleren en water bij de wijn betekende bij ons aller Howard.
Oekraïne moest donbass en de Krim inruilen voor een lidmaatschap van de EU, dat vond Vlad vast wel goed. Enige vorm van onderbouwing van zijn mogelijke “onderhandelingsresultaat “ hebben we helaas nooit mogen ontvangen. Oh ja en Oekraïne moest zich natuurlijk niet zomaar overgeven, maar wel gewoon de wapens neerleggen, dat was “beter”. Beter voor wie bleef helaas onduidelijk.
Gelukkig wist Howard wel zeker dat degenen die het niet met hem eens waren door emoties overmand waren, want Howard is een koele objectieve intellectueel tenslotte.
Tijd voor een bommenregen op Rostov of Sevastopolquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:07 schreef quirina het volgende:
Het regent bommen nu op Mariupol volgens nu.nl
Sancties op levensmiddelen, medicijnen en medische apparatuur. De Russische bevolking is medeschuldig en medeplichtig en mag dus ook echt wel eens serieus pijn beginnen te lijden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als de Duitsers en Hongaren zonder dat gas kunnen hadden we zelf allang die kraan kunnen dichtdraaien. Dan zou Poetin zijn oorlog niet lang meer kunnen financieren. Die sancties zouden veel harder moeten. Maar kan dat?
Dit is inderdaad het soort extremisme wat je nodig hebt om te deëscaleren...quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sancties op levensmiddelen, medicijnen en medische apparatuur. De Russische bevolking is medeschuldig en medeplichtig en mag dus ook echt wel eens serieus pijn beginnen te lijden.
Sevastopol is Oekraïnequote:Op dinsdag 19 april 2022 20:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tijd voor een bommenregen op Rostov of Sevastopol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |