abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2022 @ 10:34:30 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204421955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
De Russen weigeren nog steeds mensen veilige vluchtwegen te bieden.[ twitter ][ twitter ][ twitter ]verhaal over rijdende crematoria blijft terugkomen, zonder keihard bewijs hiervan. [ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Als je kijkt naar de CV van generaal Dvornikov is het doden van zoveel mogelijk burgers een normaal onderdeel van de strategie.

Vijanden en tegenpolen: zij voeren het Russische en Oekraense leger aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204422021
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is een mooi verhaal, een te mooi verhaal eigenlijk.
Iedereen weet dat er iets niet klopt met te mooie verhalen. Niet dat het dan meteen heel fout moet zijn.
Maar Zelensky is echt wel een pupet van een aantal foute figuren helaas.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a witch.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204422072
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zag in die docu zondag een stukje van het bespelen van de piano :D
Er is een leukere versie van, een waar ze eerst met twee zijn, dan de piano verlengen en met vier man staan te springen. Na al dat gezeur in het begin van deze reeks over een president die piano speelt met zijn penis ben ik gaan googelen. Het beeld dat ik zag na al die opgeblazen en verontwaardigde posts klopte totaal niet met het beeld dat ik me gevormd had.

Slapstick, meer niet. Geen beelden die niet geschikt zijn voor jeugdige kijkertjes. De penis bevindt zich vooral in het hoofd van de mensen die zich nu ergeren aan latex en drag-queens. Het gaat daarbij niet om wat ze zien, maar om wat ze erbij verzinnen.
pi_204422116
Zelensky is voor Oekraine de juiste man op de juiste plek op de juiste tijd.

Hij inspireert, geeft duidelijke signalen af aan de bevolking (vlucht niet) en weet uitermate behendig de (social) media te bespelen. Of hij verder een goed regeringsleider is boeit momenteel helemaal niemand in Oekraine en zijn vroegere TV shows ook niet, hij staat er nu ze hem nodig hebben en projecteert het beeld wat ze nodig hebben.

Persoonlijk lijkt mij dat hoopvol voor Oekraine en zijn soldaten en burgers momenteel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 10:55:37 ]
pi_204422139
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:19 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
@:vosss heeft een goed punt dat de westerse welvarendheid voor een groot deel op het conto kan worden geschreven van kolonin in het verleden, en de geglobaliseerde economie in het heden. Kinderen in pak 'm beet Bangladesh werken zich driemaal in de rondte waardoor wij goedkope kleding kunnen importeren. Daar zou w.m.b. veel en veel meer regulering op toegepast mogen worden door de EU (die dat als economisch machtsblok ook daadwerkelijk kan).

Maar dat is wel erg bezijden het onderwerp hier. :)
En waardoor hij in zijn mooie cabrio kan rijden natuurlijk.

Maakt mij verder niets uit hoor, maar die geveinsde verontwaardiging is dan weer een beetje hypocriet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Offtopic geneuzel.

Tevens even bijgelezen vanmorgen. Wederom niet teleurgesteld. _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204422143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:48 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Er is een leukere versie van, een waar ze eerst met twee zijn, dan de piano verlengen en met vier man staan te springen. Na al dat gezeur in het begin van deze reeks over een president die piano speelt met zijn penis ben ik gaan googelen. Het beeld dat ik zag na al die opgeblazen en verontwaardigde posts klopte totaal niet met het beeld dat ik me gevormd had.

Slapstick, meer niet. Geen beelden die niet geschikt zijn voor jeugdige kijkertjes. De penis bevindt zich vooral in het hoofd van de mensen die zich nu ergeren aan latex en drag-queens. Het gaat daarbij niet om wat ze zien, maar om wat ze erbij verzinnen.
Ik vond dit stukje ook al slapstick en vooral het einde met de mooie vloeiende beweging over de toetsen :D Er is niets vreselijks aan; het is juist het feit dat je niets ziet, maar moet inbeelden hoe dat er aan de andere kant van de piano uitziet, dat het grappig maakt. De suggestie dus, zoals zo vaak.

Maar goed, inderdaad zijn er mensen die latex en amusement en mannen die zich niet in hun mannelijkheid bedreigd voelen als ze op hakken lopen of een dansje doen eng vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 10:57:36 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204422144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als je kijkt naar de CV van generaal Dvornikov is het doden van zoveel mogelijk burgers een normaal onderdeel van de strategie.

Putin heeft duidelijk gezien dat de Oekrainse burger niet aan zijn kant staat, en gaat nu over op een andere tactiek. Iemand die nietsontziend is en gewoon zoveel mogelijk mensen af wil knallen als leider van de troepen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204422151
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:54 schreef Tijger_m het volgende:

Hij inspireert, geeft duidelijke signalen af aan de bevolking (vlucht niet) en weet uitermate behendig de (social) media te bespelen. Of hij verder een goed regeringsleider is boeit momenteel helemaal niemand in Oekraine en zijn vroegere TV shows ook niet, hij staat er nu ze hem nodig hebben en projecteert het beeld wat ze nodig hebben.

Persoonlijk lijkt mij dat hoopvol voor Oekraine en zijn soldaten en burgers momenteel.
Ik begrijp de voorkeur voor een leider voortgekomen uit de KGB dan ook niet, bij sommigen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204422164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp de voorkeur voor een leider voortgekomen uit de KGB dan ook niet, bij sommigen.

Da's ook niet aardig van je.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 11:01:20 #11
5428 crew  miss_sly
pi_204422171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:54 schreef Tijger_m het volgende:

Ik denk dat zijn voormalige carriere wel de reden is dat hij zo ontzettend goed is in het behendig bespelen van de (social) media. En dat deze nieuwe manier van oorlog onder de aandacht brengen en onderhandelen en zorgen dat de oorlog niet naar de achtergrond verdwijnt van groot belang is voor Ukraene :Y Hij doet dat goed. Hij kan zichzelf goed neerzetten, en goed regisseren. Hij weet de juiste woorden te vinden.

Ik denk dat veel mensen daar problemen mee hebben, omdat ze eigenlijk liever zouden willen dat de oorlog niet telkens onder hun aandacht wordt gebracht, en dat het juist liever zouden zien dat de oorlog inmiddels toch wel naar de achtergrond verdwijnt. Het is heel ongemakkelijk om er telkens mee geconfronteerd te worden.
pi_204422173
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wel. Zwakke mensen willen geleid worden, liefst met harde hand tegen "hullie". Lijkt mij herkenbaar ook in Nederland.

* Tijger_m gaat weer op zijn donder krijgen dat hij niet mild is ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 11:02:09 ]
pi_204422203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:00 schreef Salina het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Da's ook niet aardig van je.
Zie je wel, ook een acteur. :P
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204422213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit wordt inderdaad het standaardrecept van steden platgooien en gasaanvallen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Sport woensdag 13 april 2022 @ 11:10:00 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204422247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:06 schreef Aether het volgende:

[..]
Dit wordt inderdaad het standaardrecept van steden platgooien en gasaanvallen.
De chemische bewapening kan van stal inderdaad :r
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204422288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De chemische bewapening kan van stal inderdaad :r
Dan praat je alleen nog maar over terreur aanvallen en daarmee verover je geen land, integendeel.

De reactie daarop zal zijn dat er meer en zwaarder militair materieel naar Oekraine gaat, dat gebeurt nu al in toenemende mate en Rusland heeft al laten blijken erg veel moeite te hebben met Westerse wapensystemen, geef die in handen van hoog gemotiveerde Oekrainse troepen en Rusland gaat de gevolgen daarvan niet zo makkelijk kunnen verwerken.

Daarbij blijkt de Oerkrainse legerleiding uiterst capabel te zijn in tegenstelling tot hun tegenstander.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 11:14:20 ]
pi_204422351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan praat je alleen nog maar over terreur aanvallen en daarmee verover je geen land, integendeel.

De reactie daarop zal zijn dat er meer en zwaarder militair materieel naar Oekraine gaat, dat gebeurt nu al in toenemende mate en Rusland heeft al laten blijken erg veel moeite te hebben met Westerse wapensystemen, geef die in handen van hoog gemotiveerde Oekrainse troepen en Rusland gaat de gevolgen daarvan niet zo makkelijk kunnen verwerken.

Daarbij blijkt de Oerkrainse legerleiding uiterst capabel te zijn in tegenstelling tot hun tegenstander.
Ik vraag mij af wat willen ze nu bereiken?
Er zullen bepaalde gebieden pro russisch zijn maar de meesten wat ze willen inpikken niet.
Dan kunnen ze nu wel die gebieden veroveren maar dan zullen ze constant aangevallen blijven worden terwijl het oekrainse leger zo'n beetje ongelimiteerd ondersteuning uit het westen krijgt qua wapenarsenaal.
pi_204422382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:18 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Er zullen bepaalde gebieden pro russisch zijn maar de meesten wat ze willen inpikken niet.
Dan kunnen ze nu wel die gebieden veroveren maar dan zullen ze constant aangevallen blijven worden terwijl het oekrainse leger zo'n beetje ongelimiteerd ondersteuning uit het westen krijgt qua wapenarsenaal.
Het doel leek mij vanaf het begin om de hele Oekraine in te nemen. Terugschalen naar alleen de Donbass wordt heel lastig omdat zolang Oekraine als staat bestaat ze vermoedelijk zullen blijven vechten om de Donbass terug te krijgen, dan moet Rusland dus actieve legereenheden blijvend in de regio stationeren en dat kost heel veel geld.

Maar terugtrekken is een dusdanig gezichtsverlies voor Poetin dat ik dat niet als een optie zie voor hem. Dit eindigt alleen als Rusland wint, uit Oekraine geschopt word of Poetin vervangen word.
pi_204422390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk ook dat er een aardig deel bij zit, wat de gestegen prijzen aan de pomp en de maandelijkse gas rekening niet kan betalen.

Maar het is niet zo stoer om te erkennen dat je een loser bent, die te stoer was om op te letten op school, en daarom nu een k*t baan heeft, dus trek je maar onzin uit je kont als:
[..]

Wat een denigrerende post zeg.

Sowieso in het algemeen: waarom toch telkens die noodzaak hier om andere users in een hokje te duwen? Durf je ook maar iets negatiefs over Oekrane of de NAVO te zeggen? Ben je voorstander van onderhandelingen om nog meer ellende te voorkomen?

Dan moet je wel dol zijn op Putin. Dan moet je wel een egostische klootzak zijn die enkel dingen roept uit angst.

Waarom zo’n extreem hokje regelen voor iedereen die net even wat anders denkt? Er is een enorm grijs gebied, mensen zijn complicated. Wat voor nut heeft een forum als het een grote echo chamber moet zijn waar enkel de algemene overheersende mening omarmt word en andersdenkenden meteen zo denigrerend worden weg gezet?

Andersom kan je namelijk ook argumenteren dat het voor mensen die een goede steady baan hebben en het prima redden met hun inkomen ook wel erg makkelijk kan zijn om te roepen dat we maar even besluiten moeten maken die ons financieel kunnen raken. Want die kunnen dat prima hebben. Schijt dat er mensen zijn die nu al niet rondkomen en dat niet tof vinden. Zeuren die mensen dat ze er niet nog meer op achteruit willen gaan? Dan geven we die mensen even lekker de schuld dat ze een lage opleiding hebben gedaan of we zetten ze weg als Putin aanhangers. Over egosme gesproken.

Toch zie ik die argumentatie hier minder voorbij komen (met een reden - want ook die kijk is niet eerlijk). Doe het andersom dan ook niet. Laat mensen gewoon in de waarde ipv ze hier topic na topic belachelijk te maken.

/end rant
  woensdag 13 april 2022 @ 11:26:24 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat een denigrerende post zeg.
Want uit plat egostische redenen heel dat land maar in de blubber laten zakken is vast niet denigrerend.
&lt;signature here&gt;.
pi_204422452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:18 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Ik verwacht op de lange termijn wel een soort van Koreaanse situatie. Met een westelijke Oekrane en een oosterse. Oekrane zal misschien wel een aardig deel van het oosten van het land kwijtraken aan Rusland en de nog aanwezige bevolking zal hier, helaas, een enorme (humanitaire) prijs voor gaan betalen. En het ergste hebben we hiervan nog niet gezien vrees ik.
Uiteindelijk zal het westerse deel vrij, rijk en weer opgebouwd zijn, het oosterse deel arm, leeg geroofd, gruwelijk onderdrukt en vervallen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204422460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het doel leek mij vanaf het begin om de hele Oekraine in te nemen. Terugschalen naar alleen de Donbass wordt heel lastig omdat zolang Oekraine als staat bestaat ze vermoedelijk zullen blijven vechten om de Donbass terug te krijgen, dan moet Rusland dus actieve legereenheden blijvend in de regio stationeren en dat kost heel veel geld.

Maar terugtrekken is een dusdanig gezichtsverlies voor Poetin dat ik dat niet als een optie zie voor hem. Dit eindigt alleen als Rusland wint, uit Oekraine geschopt word of Poetin vervangen word.
Het is eigenlijk al een groot fiasco voor Poetin deze hele oorlog. Hij zal serieus gedacht hebben dat Kiev binnen hooguit een week zou vallen, waarna alleen nog even een marionetten regering opgetuigd zou moeten worden in Oekrane.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204422476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:29 schreef Ronald het volgende:

[..]
Het is eigenlijk al een groot fiasco voor Poetin deze hele oorlog. Hij zal serieus gedacht hebben dat Kiev binnen hooguit een week zou vallen, waarna alleen nog even een marionetten regering opgetuigd zou moeten worden in Oekrane.
Ze hadden Yanukovych al klaar staan in Belarus h ;)
pi_204422502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want uit plat egostische redenen heel dat land maar in de blubber laten zakken is vast niet denigrerend.
Mooi voorbeeld. Je gaat er maar meteen vanuit (want dat is makkelijker in een discussie) dat iemand een mening heeft vanwege egostische redenen. Onmogelijk dat iemand er gewoon anders in staat zonder diens mening helemaal belachelijk te maken en aannames te maken over de persoon in kwestie.
pi_204422506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:29 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ja, maar dat verhard hem alleen maar in zijn houding want alles wat geen totale overwinning zal zijn is voor hem een enorme nederlaag en daar is hij niet van gediend. Het is natuurlijk ook een aspect dat hij zich niet of nauwelijks druk hoeft te maken om de kosten, verkiezingen verliezen kan hij niet want fraude en onderdrukking van alle kritiek of tegenstanders.
pi_204422521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld. Je gaat er maar meteen vanuit (want dat is makkelijker in een discussie) dat iemand een mening heeft vanwege egostische redenen. Onmogelijk dat iemand er gewoon anders in staat zonder diens mening helemaal belachelijk te maken en aannames te maken over de persoon in kwestie.
Je voert zelf het argument aan dat mensen met weinig geld mischien niet bereid zijn om Oekraine te steunen omdat het voor hun hogere rekeningen oplevert. Dan kun je niet gaan roepen dat hij van aannames uit gaat als je dat zelf ook doet.
  woensdag 13 april 2022 @ 11:35:01 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is redelijk binair;

OF jij bent echt een putin fan, en sorry: dan ben je echt het doodschoppen niet waard,

OF jij hebt andere motieven om pro-putin te zijn, maar daar ben je niet eerlijk over.

Mag jij kiezen.
&lt;signature here&gt;.
pi_204422557
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je voert zelf het argument aan dat mensen met weinig geld mischien niet bereid zijn om Oekraine te steunen omdat het voor hun hogere rekeningen oplevert. Dan kun je niet gaan roepen dat hij van aannames uit gaat als je dat zelf ook doet.
Uhhh. Dat deed ik niet, dat deed hij. Daar reageerde ik juist op dat dat denigrerende onzin was. Dat alle mensen die iets anders denken vast allemaal arme sloebers zijn en dat ze vanwege hun inkomen Putin steunen. Nu niet doen alsof ik dat opeens heb gezegd.
pi_204422559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Juist. Een patstelling dreigt, en dat is uiteindelijk erg duur (niet alleen financieel, maar ook qua mensenlevens).

Die stap terug, de concentratie op de Donbas, is militair gezien ook onhandig. Als Rusland de Donbas wil veroveren, zou het juist slim zijn om ook andere ijzers in het vuur te hebben, bijvoorbeeld door Kiev te belegeren en op te stomen naar Odessa. Op die manier dwing je de Oekraners om op meerdere fronten te vechten. Nu kan Rusland zich wel op de Donbas gaan concentreren, maar de Oekraners krijgen dezelfde kans om zich hier ook op te concentreren.

Sowieso is het strategisch erg onhandig dat de Oekraners precies zien welke stappen de Russen zetten (onder andere door de troepenopbouw te bekijken).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 13-04-2022 11:45:28 ]
pi_204422566
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is redelijk binair;

OF jij bent echt een putin fan, en sorry: dan ben je echt het doodschoppen niet waard,

OF jij hebt andere motieven om pro-putin te zijn, maar daar ben je niet eerlijk over.

Mag jij kiezen.
Waarom dat denken in uitersten? Je bent hier wel heel snel een Putin aanhanger en dan is het helemaal prima om die persoon weg te zetten als een arme sloeber, een angsthaas of wat dan ook.

Grijs gebied is er ook nog h. Je weet wel, waar de meeste mensen rondhangen.
pi_204422571
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik verwacht op de lange termijn wel een soort van Koreaanse situatie. Met een westelijke Oekrane en een oosterse. Oekrane zal misschien wel een aardig deel van het oosten van het land kwijtraken aan Rusland en de nog aanwezige bevolking zal hier, helaas, een enorme (humanitaire) prijs voor gaan betalen. En het ergste hebben we hiervan nog niet gezien vrees ik.
Uiteindelijk zal het westerse deel vrij, rijk en weer opgebouwd zijn, het oosterse deel arm, leeg geroofd, gruwelijk onderdrukt en vervallen.
Wellicht met pro russen? Maar welke oekrainer zal voor zijn lol in oost-ukraine gaan wonen?
  woensdag 13 april 2022 @ 11:43:40 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422581
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom dat denken in uitersten? Je bent hier wel heel snel een Putin aanhanger en dan is het helemaal prima om die persoon weg te zetten als een arme sloeber, een angsthaas of wat dan ook.

Grijs gebied is er ook nog h. Je weet wel, waar de meeste mensen rondhangen.
Nee, de aanhoudende BS dat Oekrane met het mes op de keel maar moet "onderhandelen", klinkt allicht grappig, maar is niet grijs, niet wit, maar pik zwart.

En mensen die dat niet (wensen te) bergrijpen verdienen nog veel meer denigrerende posts.
&lt;signature here&gt;.
pi_204422590
Ik ben het met @ExTec eens (nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen _O- ) dat de situatie redelijk binair is.

Dit is geen onderwerp waar je neutraal over kan zijn en het argument van economische fallout gaat m.i. niet zo erg op omdat die er ook zou zijn als we Oekraine niet steunen, een oorlog als deze zorgt voor onzekerheid in de markt, dat is wat de prijzen opdrijft en ook als Rusland Oekraine volledig veroverd zal die onzekerheid blijven dus roepen dat Oekraine zich maar moet overgeven en dan staat de zonnebloemolie weer in de schappen is hoogst twijfelachtig (en dan ben ik nog eufemistisch).

De gasprijs is omhoog gegaan maar niet omdat we tekorten hebben, het gas stroomt nog volop, maar door een combinatie van factoren waaronder de onzekerheden die een oorlog met zich mee brengt.
Hoe we het ook wenden of keren, dit gaat een lange staart hebben en die staart wordt echt niet korter als we Oekraine maar in de steek laten.

Daarbij, wat zijn onze principes dan eigenlijk waard? Onze basis als maatschappij? Mogen andere mensen in onze regio gerust lijden zolang ons comfort maar op geen enkele wijze aangetast word? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 11:45:45 ]
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 11:46:23 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204422607
Zou niet weten waarom je niet neutraal zou kunnen zijn eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204422616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:46 schreef sp3c het volgende:
Dat is dan jouw insteek en keuze, de mijne is anders. Prima toch?
pi_204422622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:41 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Wellicht met pro russen?
Misschien is het ook een leuke plek voor de FvD utopie "Forumland". ;)

quote:
Maar welke oekrainer zal voor zijn lol in oost-ukraine gaan wonen?
Alleen mensen die de pech hadden niet weg te kunnen denk ik.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 11:49:22 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204422637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is dan jouw insteek en keuze, de mijne is anders. Prima toch?
Beetje een dooddoener die je overal op kunt plakken

Nog niet niet 'dat mag jij vinden'
Daar kan ik niet zo heel veel mee

Je hoeft helemaal geen partij te kiezen hier, het is geen voetbal
pi_204422659
Hee, we kunnen een nieuwe user in dit topic verwelkomen.
  woensdag 13 april 2022 @ 11:51:23 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:46 schreef sp3c het volgende:
&lt;signature here&gt;.
pi_204422733
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zit eerder te kijken naar de Winteroorlog. Ik zie daar wel parallellen, al hoop ik niet dat ze al te ver doorgaan (Sovjet Unie won).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog

Dit, ook de verwachting dat het een eitje werd door steun uit de bevolking, rekenen op een weekje vechten:
quote:
Hoewel Stalin en Kuusinen hoopten op steun van arbeiders en linkse Finnen bleek het een politieke blunder: de Finnen, van politiek links tot politiek rechts, zagen er een bevestiging in van hun angst dat de Sovjet-Unie Finland tot vazalstaat wilde maken of zelfs inlijven. Het sterkte hun wil tot verzet.

Tegen de verwachting van de Russen in, hielden de Finnen stand, geholpen door de uiterst strenge winter. De Sovjeteenheden die deelnamen aan de eerste aanval waren nauwelijks voorbereid op de koude en de natuurlijke gesteldheid van het gebied. In de ongelijke strijd kregen de Finnen de morele steun van de wereld
En dit, de ongelijkheid van aantallen:
quote:
Tegenover zo'n 120.000 Finse soldaten stonden vier legers met 26 divisies onder leiding van Kliment Vorosjilov. De Russen gooiden zo'n 400.000 soldaten, 2000 tanks, 2000 kanonnen en 2000 vliegtuigen in de strijd. De Finse luchtmacht had ongeveer 100 vliegtuigen.
Dit, lange colonnes:
quote:
Hele Sovjetdivisies bewogen zich in lange colonnes over de Finse boswegen (in het kader van de stoot naar de Botnische Golf) zonder zich om flankbeveiliging te bekommeren, waardoor een aanval in de flank en een omsingeling relatief eenvoudig uit te voeren was.
Hopelijk, voor de Russen, gebeurt dit niet:
quote:
Stalin was woedend over het falen van zijn troepen. Meerdere officieren zijn voor de ogen van hun eigen manschappen gexecuteerd. Ook de circa duizend krijgsgevangenen die na de oorlog door de Finnen werden gerepatrieerd, kregen zonder pardon de kogel omdat ze zich hadden overgegeven.
pi_204422745
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, de aanhoudende BS dat Oekrane met het mes op de keel maar moet "onderhandelen", klinkt allicht grappig, maar is niet grijs, niet wit, maar pik zwart.

En mensen die dat niet (wensen te) bergrijpen verdienen nog veel meer denigrerende posts.
Zoals Obama dat het beste zei in dat interview dat hier onlangs langs kwam: het is niet aan ons om te bepalen wat Oekrane moet doen, wij kunnen hun alleen maar zo goed mogelijk helpen wat hun beslissing ook is.

Ik ben het daarmee eens, en deel dus jouw mening dat de 'onderhandelfans' het fout hebben. En ja, misschien is dat uit kortzichtigheid.

Maar ik vind de manier waarop jij hun wegzet al losers niet ok. Dat oordeel kan je beter bewaren voor de Za-s van deze wereld die gewoonweg Putin propaganda lopen te spuien en recht ingaan tegen alles waarvoor onze maatschappij voor staat.

Ik hoop vooral dat het weer meer over de inhoud gaat in plaats van elkaar hier af te zeiken.
pi_204422748
Helaas is de wereld in oorlogstijd vaak zwart-wit. Moet wel, want een pacifist in je eigen land hlpt de vijand.
Een Thierry die misinformatie verspreidt op zijn twitter kanaal hlpt Putin, want het maakt besluitvorming en publieke beeldvorming aan onze kant stroperiger.

Dat is de vervelende paradox in een vrije samenleving als de onze.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 13 april 2022 @ 11:56:47 #43
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204422753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
pi_204422769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan komen we er niet uit vrees ik. Ik denk altijd wat meer in een grijs gebied, zwart/wit is niet zo m’n ding. Anderen belachelijk maken of in hokjes duwen ook niet echt.
pi_204422783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:55 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zit eerder te kijken naar de Winteroorlog. Ik zie daar wel parallellen, al hoop ik niet dat ze al te ver doorgaan (Sovjet Unie won).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog

Dit, ook de verwachting dat het een eitje werd door steun uit de bevolking, rekenen op een weekje vechten:
[..]
En dit, de ongelijkheid van aantallen:
[..]
Dit, lange colonnes:
[..]
Hopelijk, voor de Russen, gebeurt dit niet:
[..]

Sprekende over de Winteroorlog, hopelijk voor de Oekraners gebeurt dit niet:
https://en.wikipedia.org/(...)kthrough_in_February
pi_204422791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

Daarbij, wat zijn onze principes dan eigenlijk waard? Onze basis als maatschappij? Mogen andere mensen in onze regio gerust lijden zolang ons comfort maar op geen enkele wijze aangetast word? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Dit is ook erg belangrijk wat mij betreft, het geduld is wel een keertje op met de megalomane Putin en z'n krankzinnige imperialistische dromen. Jaren terug bij de Krim annexatie, was ik nog veel genuanceerder, mede omdat dat gebied nou eenmaal in meerderheid al Russisch is en het zonder bloedvergieten was verlopen. Maar inmiddels ben ik wel 180 graden gedraaid ten opzichte van Putin.

En de angst voor een WO3 of atoombommen is zwaar overtrokken. Putin zal er grotendeels alleen voor staan, met hooguit een beetje steun van andere paria staten.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 13 april 2022 @ 12:01:40 #47
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:56 schreef SamCooke het volgende:

Maar ik vind de manier waarop jij hun wegzet al losers niet ok.
Ik zal mensen die heftige klappen krijgen door de huidige situatie, maar dat niet vertalen naar dat UKR maar ASAP op z'n rug moet gaan liggen, ook nooit zo noemen ;)

Die mensen verdienen mijn sympathie en steun.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:04:54 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204422833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat argument gebruikt Poetin ook
  woensdag 13 april 2022 @ 12:07:52 #49
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat argument gebruikt Poetin ook
En als jij het daarmee eens bent, is het dus gewoon duidelijk welke kant je hebt gekozen :)
&lt;signature here&gt;.
pi_204422846
Het was overigens ook de trend bij de Covid pandemie bij een deel van de bevolking. MIJN leven wordt aangetast dus ik accepteer niets en we moeten maar doen alsof er niets aan de hand is.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:09:48 #51
8781 crew  Frutsel
pi_204422864
twitter

Wat een draadje is dit zeg.. -O-
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:11:14 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204422871
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als jij het daarmee eens bent, is het dus gewoon duidelijk welke kant je hebt gekozen :)
Nee het is een slecht argument, dat is het punt juist :)

Het is een complexe situatie met heel veel geschiedenis en je moet geen kant kiezen puur omdat je een kant moet kiezen
pi_204422885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Beetje een dooddoener die je overal op kunt plakken

Nog niet niet 'dat mag jij vinden'
Daar kan ik niet zo heel veel mee

Je hoeft helemaal geen partij te kiezen hier, het is geen voetbal
Nee, dat was wel degelijk "Dat mag jij vinden". Ik sta er anders in en ik geef die mening ook duidelijk, ik vind dat je wel een keuze moet maken omdat, hoe dan ook, deze oorlog een weerslag op jou zal hebben.

Jij hoeft er ook niets mee te kunnen, trouwens :P
pi_204422889
Zweden wil officieel bij de NAVO lees ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 april 2022 @ 12:13:20 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204422894
twitter
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:14:01 #56
8781 crew  Frutsel
pi_204422895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Elke democratie die dat wil nu direct lid maken, inclusief Australi, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid Korea.
pi_204422896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:08 schreef Simmertje het volgende:
Het was overigens ook de trend bij de Covid pandemie bij een deel van de bevolking. MIJN leven wordt aangetast dus ik accepteer niets en we moeten maar doen alsof er niets aan de hand is.
Andersom ook. MIJN leven word niet geraakt, ik kom prima rond, dus ik vind het prima.

Twee uitersten ook weer. Zelfde als hier eigenlijk. You're either with us, or against us. Terwijl de meerderheid er een mening op na houd die er tussen in ligt.
pi_204422905
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat was het ook alweer? Oh ja, Rusland had bezwaren tegen landen die bij de NAVO wilden. Zullen we dit dan maar "unintended consequences" noemen? ;)
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:15:05 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204422908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat was wel degelijk "Dat mag jij vinden". Ik sta er anders in en ik geef die mening ook duidelijk, ik vind dat je wel een keuze moet maken omdat, hoe dan ook, deze oorlog een weerslag op jou zal hebben.

Jij hoeft er ook niets mee te kunnen, trouwens :P
Het heeft al een weerslag op mij

Dan nog hoef je niet te kiezen
  woensdag 13 april 2022 @ 12:15:31 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204422912
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee het is een slecht argument, dat is het punt juist :)

Het is een complexe situatie met heel veel geschiedenis en je moet geen kant kiezen puur omdat je een kant moet kiezen
:')

[Trigger-warning]
Ja en de holocaust was ook "complex".
[/Trigger warning]
&lt;signature here&gt;.
pi_204422913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Andersom ook. MIJN leven word niet geraakt, ik kom prima rond, dus ik vind het prima.

Twee uitersten ook weer. Zelfde als hier eigenlijk. You're either with us, or against us. Terwijl de meerderheid er een mening op na houd die er tussen in ligt.
En wat vind die meerderheid dan? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
pi_204422918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed nieuws. Finland volgt ook. Fuck Poetin en zijn imperialistische politiek!
pi_204422922
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:08 schreef Simmertje het volgende:
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:06 schreef vosss het volgende:

[..]
Waarvan akte. :7

Alles prima, zolang het mijn welvaart maar niet raakt. En ja ik weet dat wij zo rijk zijn OMDAT anderen zo arm zijn. En daar geef ik geef flikker om en wens geen welvaart te delen of in te leveren.

Thee, I said it. :)
Dit blijft een pareltje _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204422930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Goed nieuws. Finland volgt ook. Fuck Poetin en zijn imperialistische politiek!
Lijkt me ook dat Finland zal volgen. Benieuwd naar de reactie van het Kremlin.
pi_204422933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het heeft al een weerslag op mij

Dan nog hoef je niet te kiezen
Wat wil je nu horen? Dat wij van mening verschillen lijkt mij duidelijk. Prima, dus, gewoon zo laten.
pi_204422939
Wel leuk, hele oorlog was zogenaamd gestart met het idee dat de NAVO niet mag uitbreiden. Eindstand: Finland en Zweden bij de NAVO en een groot deel van Oekrane over een paar jaar bij de EU. Dit in ruil voor twee provincies in het oosten van Oekrane.
pi_204422942
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het zou mij verbazen als Finland nu niet volgt maar Finland heeft altijd een eigen koers gevaren. De stemming in Finland lijkt mij wel omgeslagen nu dus ik verwacht het wel.
pi_204422951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:18 schreef Simmertje het volgende:
Wel leuk, hele oorlog was zogenaamd gestart met het idee dat de NAVO niet mag uitbreiden. Eindstand: Finland en Zweden bij de NAVO en een groot deel van Oekrane over een paar jaar bij de EU. Dit in ruil voor twee provincies in het oosten van Oekrane.
Wat nog lang geen zekerheid is, die twee provincies, een gebied veroveren is een ding, het houden een heel ander verhaal zeker als de sancties flink doorbijten.
pi_204422953
quote:

[..]
Zo'n beetje alle gevechtsklare troepen zitten in Oekrane dus meer dan een beetje boos zijn kunnen ze niet doen.
pi_204422963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wat vind die meerderheid dan? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Kan niet voor het hele grijze gebied spreken natuurlijk. Zoveel meningen. Er zit in ieder geval een heel groot gebied tussen ''Oekrane moet op de rug gaan liggen en Rusland alles geven wat ze maar willen, want Putin is zo'n baas'' & ''TO WAR, Rusland even binnen stormen, maakt niet uit als er daardoor een derde wereldoorlog ontstaat''.
pi_204422972
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zo'n beetje alle gevechtsklare troepen zitten in Oekrane dus meer dan een beetje boos zijn kunnen ze niet doen.
Ik dacht meer aan de nucleaire dreigementen die ze hebben geuit de laatste tijd.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:21:27 #72
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204422973
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wel. Zwakke mensen willen geleid worden, liefst met harde hand tegen "hullie". Lijkt mij herkenbaar ook in Nederland.

* Tijger_m gaat weer op zijn donder krijgen dat hij niet mild is ;)
Ik hou het op pure domheid. Dat zijn dezelfde mensen die tijdens de pandemie riepen dat er een mindcontrol chip in het vaccin zat en dat het feit dat het water uit de zeen niet naar boven valt een bewijs is dat de aarde plat is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 13 april 2022 @ 12:21:38 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_204422975
quote:
[ twitter ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:21:40 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204422976
twitter

Zeer krachtig visueel protest zo, wat is oorlog toch vreselijk -O-
pi_204422992
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kan niet voor het hele grijze gebied spreken natuurlijk. Zoveel meningen. Er zit in ieder geval een heel groot gebied tussen ''Oekrane moet op de rug gaan liggen en Rusland alles geven wat ze maar willen, want Putin is zo'n baas'' & ''TO WAR, Rusland even binnen stormen, maakt niet uit als er daardoor een derde wereldoorlog ontstaat''.
Sorry maar dat is geen antwoord op mijn vraag, zeg dan gewoon dat je het niet weet.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:23:29 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204422993
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Elke democratie die dat wil nu direct lid maken, inclusief Australi, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid Korea.
Moeten we wel eerst wat doen aan die N en A van NAVO/NATO.
Lijkt mij verder geen goed plan. Die hebben hun eigen clubjes al. ANZUS/AUKUS
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 13 april 2022 @ 12:23:36 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204422996
quote:
Rusland wil Mariupol zo graag hebben dat ze straks een stel stenen hebben?
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:23:44 #79
8781 crew  Frutsel
pi_204422997
quote:
Denazificatiestructie is natuurlijk nooit zinloos, aldus de Russen
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:24:50 #80
5428 crew  miss_sly
pi_204423011
quote:

[..]
Volgens mij heeft Rusland al aangegeven dat lidmaatschap van Zweden en Finland 'militaire en politieke consequenties' zou hebben.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:25:45 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204423022
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Denazificatiestructie is natuurlijk nooit zinloos, aldus de Russen
Vast allemaal nazi IKEA kasten in die woningen en nazi westerse voedselproducten in de keuken en nazi Italiaans koffiezetapparaat ofzo
pi_204423024
quote:
[ twitter ]
Descalatie!!1!
pi_204423026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Rusland wil Mariupol zo graag hebben dat ze straks een stel stenen hebben?
Als wij het niet kunnen hebben dan zorgen we er voor dat jij het ook niet meer hebt. De Russen zijn altijd van het voorbeelden stellen geweest, werkt alleen niet zo vreselijk goed op een bevolking die al gemotiveerd is tegen jou.
pi_204423034
Vergelijk het enige pand uit WO2 wat nog in het toenmalige Stalingrad staat

pi_204423039
Aeroflot Office Raided After Former Executive Calls for ‘War Sabotage’ – Report
https://www.themoscowtime(...)botage-report-a77334
pi_204423041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Vast allemaal nazi IKEA kasten in die woningen en nazi westerse voedselproducten in de keuken en nazi Italiaans koffiezetapparaat ofzo
Die gaan ze allemaal bevrijden en terug naar Rusland sturen, natuurlijk.
pi_204423048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag me al weken af of Poetin spijt heeft en zo ja, op welke manier spijt. Zou hij stiekem wensen dat hij dit nooit gedaan had of dat hij het anders had moeten aanpakken? Ik hoop het eerste, ik ben bang het tweede.
pi_204423050
13 Russian mobile crematoriums in Mariupol burn bodies of Ukrainians - intelligence
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/13/7339258/
  woensdag 13 april 2022 @ 12:28:58 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Moeten we wel eerst wat doen aan die N en A van NAVO/NATO.
Lijkt mij verder geen goed plan. Die hebben hun eigen clubjes al. ANZUS/AUKUS
Noemen we het de Global Defense Initiative, mooi logo is uit voorraad leverbaar:

&lt;signature here&gt;.
pi_204423054
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Rusland al aangegeven dat lidmaatschap van Zweden en Finland 'militaire en politieke consequenties' zou hebben.
Ik wens Rusland veel succes met dat idee. De tijd dat Finland zich liet koeieneren is wel voorbij.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:29:30 #91
5428 crew  miss_sly
pi_204423055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Zeer krachtig visueel protest zo, wat is oorlog toch vreselijk -O-
Inderdaad, zeer krachtig en visueel. Helden.

Ik las overigens ook dat er in Polen vrouwen uit Ukraene binnenkomen als vluchteling, verkracht door Russen en nu zwanger. Die dus geen abortus kunnen laten doen, omdat er officieel nog geen criminal case is. Abortus in Polen kan wel, maar alleen als er sprake is van verkrachting en dat moet zijn vastgesteld.

Zo triest.
pi_204423059
quote:

[..]
Dat heb ik gemist dan..
pi_204423063
pi_204423066
Volgens mij een gezamenlijke persconferentie van Zweden en Finland bezig nu. Mijn Fins is alleen niet zo sterk :')
pi_204423067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik vraag me al weken af of Poetin spijt heeft en zo ja, op welke manier spijt. Zou hij stiekem wensen dat hij dit nooit gedaan had of dat hij het anders had moeten aanpakken? Ik hoop het eerste, ik ben bang het tweede.
Natuurlijk niet. Poetin twijfelt niet aan zijn eigen grootheid of aan zijn beslissingen en in zijn inner circle is er niemand die dat voor hem doet.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:31:02 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204423070
quote:
13s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
:')

[Trigger-warning]
Ja en de holocaust was ook "complex".
[/Trigger warning]
dat zal aan je referentiekader liggen dan
pi_204423071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:30 schreef Simmertje het volgende:
Volgens mij een gezamenlijke persconferentie van Zweden en Finland bezig nu. Mijn Fins is alleen niet zo sterk :')
Gewoon Hongaars leren dan is Fins een eitje ;)
  woensdag 13 april 2022 @ 12:31:33 #98
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204423077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist dan..
Russische represailles
In zijn verklaring waarschuwde Peskov dat het bondgenootschap 'niet het soort bondgenootschap is dat vrede en stabiliteit waarborgt, en dat verdere uitbreiding ervan geen extra veiligheid voor het Europese continent zal brengen'. Vorige week zei Peskov dat Rusland 'het evenwicht zou moeten herstellen' door eigen maatregelen te nemen wanneer Zweden en Finland zich bij de NAVO zouden aansluiten. En in februari waarschuwde de woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zakharova, voor 'militaire en politieke gevolgen' als de landen zouden toetreden tot het blok.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)wt-zweden-en-finland
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:32:19 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204423092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat wil je nu horen? Dat wij van mening verschillen lijkt mij duidelijk. Prima, dus, gewoon zo laten.
ik ben altijd wel geinteresseert in een discussie over die verschillen maar goed ... het hoeft niet
  woensdag 13 april 2022 @ 12:32:27 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204423094
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is een mooi verhaal, een te mooi verhaal eigenlijk.
Iedereen weet dat er iets niet klopt met te mooie verhalen. Niet dat het dan meteen heel fout moet zijn.
Maar Zelensky is echt wel een pupet van een aantal foute figuren helaas.
Definieer "iedereen". Je suggereert zo slinks dat Zelensky omdat hij daar zit en strijdt voor Oekrane, dus wel en tenminste een beetje fout moet zijn. Ook de suggestie dat het een complot is, is geheel voor eigen rekening.

Wat (niet) mooi is, is weer subjectief waarbij ik liever kijk naar wat hij tot stand brengt: verdedigen van een democratie met idd al zijn charisma als overtuiging, die hem mogelijk zijn. Gegeven de omstandigheden is er daar geen andere gekozen leider die dat beter zou doen. Sws is de beoordeling fout/goed, iets dat alleen democratisch Oekrane aangaat, die vooralsnog verkiezen het zo en met hem aan te pakken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:32:44 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204423097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 13 april 2022 @ 12:33:07 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423104
quote:
88s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zal aan je referentiekader liggen dan
Zonder meer, ja. Het is mij in ieder geval in beide gevallen zonneklaar wie de agressor is/was, en wie slachtoffer.

Maar jij mag "neutraal" zijn :*
&lt;signature here&gt;.
pi_204423110
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:30 schreef Simmertje het volgende:
Zou wel een goede prank zijn als ze bij de navo willen.
pi_204423111
quote:

[..]
Rusland staat enorm zwak en heeft wat dat betreft niks te willen. Het enige wat ze nog hebben zijn nukes waardoor we direct uit het conflict blijven en ook Rusland niet binnenvallen om Poetin omver te werpen. Maar wat betreft Finland en Zweden heeft Poetin echt helemaal niks in de melk te brokkelen op het moment. Oorlog voeren op twee fronten is zelfmoord voor ze.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:33:50 #105
5428 crew  miss_sly
pi_204423113
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wens Rusland veel succes met dat idee. De tijd dat Finland zich liet koeieneren is wel voorbij.
Gelukkig wel! Snel Zweden en Finland bij de NAVO, als was het maar om een signaal en een dikke middelvinger aan Putin af te geven.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:34:38 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204423120
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zonder meer, ja. Het is mij in ieder geval in beide gevallen zonneklaar wie de agressor is/was, en wie slachtoffer.

ik ben niet neutraal slimmerikje, dat zeg ik helemaal nergens
pi_204423123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Rusland staat enorm zwak en heeft wat dat betreft niks te willen. Het enige wat ze nog hebben zijn nukes waardoor we direct uit het conflict blijven en ook Rusland niet binnenvallen om Poetin omver te werpen. Maar wat betreft Finland en Zweden heeft Poetin echt helemaal niks in de melk te brokkelen op het moment. Oorlog voeren op twee fronten is zelfmoord voor ze.
Daarnaast zal een aanval op n van die landen gezien worden als een aanval op het westen, ongeacht of ze bij de NAVO zitten of niet.
pi_204423136
Er schijnen 100 gemoderniseerde T-72's vanuit Polen onderweg naar Oekraine te zijn maar dat is nog niet officieel bevestigd.
pi_204423140
quote:
12s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sprekende over de Winteroorlog, hopelijk voor de Oekraners gebeurt dit niet:
https://en.wikipedia.org/(...)kthrough_in_February
Ik zei al dat ik hoopte dat de parallellen niet te ver doorgetrokken zouden gaan worden. We zijn nu wel bij de volgende overeenkomst: wisseling van de wacht.
quote:
De Russische maarschalk Timosjenko had op 7 januari 1940 het bevel overgenomen. Er werden nu veel meer en beter voorbereide, troepen ingezet.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:39:00 #110
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204423164
Zweden _O_
pi_204423187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Poetin twijfelt niet aan zijn eigen grootheid of aan zijn beslissingen en in zijn inner circle is er niemand die dat voor hem doet.
Of dat werkelijk nog zo is is nog maar de vraag. Zeker nu hij zo met de neus op de feiten is gedrukt sinds de inval. Kan zijn dat hij nog steeds geen spijt heeft maar een zekere reality check is echt wel binnengekomen bij hem nadat de overwinning niet binnen een paar dagen binnen was.... toen kon zijn inner circle hem niet meer voor de gek houden.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:43:14 #112
8781 crew  Frutsel
pi_204423197
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
Er schijnen 100 gemoderniseerde T-72's vanuit Polen onderweg naar Oekraine te zijn maar dat is nog niet officieel bevestigd.
En wie bedienen die? Poolse separatisten? :P
  woensdag 13 april 2022 @ 12:43:32 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zei al dat ik hoopte dat de parallellen niet te ver doorgetrokken zouden gaan worden. We zijn nu wel bij de volgende overeenkomst: wisseling van de wacht.
[..]

Dat is idd een redelijk veel voorkomende rode lijn, in de RUS militaire geschiedenis. Eerst ongenadig geslacht worden, en daarna langzaam aan methodieken kantelen.

Dingen die anders zijn dan voorheen:

- RUS gezinnen hebben geen 8 kinderen meer
- RUS word heftig geboycot, en de enige tankfabriek lijkt al tijd stil te liggen, en als we lezen dat ze kopien van hun eigen spul aan het (terug) kopen zijn van Iraq, Iran, lijkt de boycot op adt vlak goed te werken.
&lt;signature here&gt;.
pi_204423200
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]
En wie bedienen die? Poolse separatisten? :P
Oekrainse tankbemanningen. T-72's zijn ruimschoots bij ze bekend.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:47:08 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423226
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
Is dat bovenop die honderd van CZ, of zijn dat dezelfde ;)

Zijn overigens al volop filmpjes van workshops, die druk zijn met gestolen materiaal van RUS te repareren, en transporten die ze naar die workshops vervoeren.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 12:47:15 #116
8781 crew  Frutsel
pi_204423227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oekrainse tankbemanningen. T-72's zijn ruimschoots bij ze bekend.
Hopelijk hebben zie die dan nog genoeg over
pi_204423231
quote:
12s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zijn overigens al volop filmpjes van workshops, die druk zijn met gestolen materiaal van RUS te repareren, en transporten die ze naar die workshops vervoeren.
Nee, dat zullen andere zijn. En CZ bestaat al een tijdje niet meer, he? ;)
pi_204423237
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat weten we inderdaad niet maar ik acht het wel waarschijnlijk, Oekraine heeft natuurljjk ook heel veel reservisten die ervaring hadden met hun tanks.
pi_204423250
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:28 schreef Aether het volgende:
13 Russian mobile crematoriums in Mariupol burn bodies of Ukrainians - intelligence
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/13/7339258/
Steeds dezelfde foto, juist door diezelfde foto wordt het verhaal nog steeds niet bewezen geacht. Er zijn zoveel films en foto’s van alles in het oorlogsgebied, maar nog niet een van die rijdende crematoria in situ.
pi_204423270
Finland to make NATO membership decision in 'weeks rather than months'

Finland will make a decision on whether to apply for NATO membership in "weeks rather than months", its prime minister has said.

Sanna Marin, speaking on Wednesday lunchtime, said she was keen to build a consensus within the Finnish parliament.

She emphasised there was no fixed timetable but that "everything had changed with Russia's invasion of Ukraine".

"I think it will happen quite fast," said Marin. "It will happen in weeks, not months.

"All the parliamentary groups and also the president will have the opportunity to make the decision in the upcoming weeks."

https://www.euronews.com/(...)s-rather-than-months
  woensdag 13 april 2022 @ 12:52:51 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_204423280
Ik vind het wel mooi. Oekrane aanvallen omdat het niet bij de NAVO/EU mag komen, en dan heb je blijkbaar zo weinig indruk gemaakt daarmee, dat Zweden en Finland als tegenreactie bij de NAVO willen komen.

4d chess...
pi_204423286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Steeds dezelfde foto, juist door diezelfde foto wordt het verhaal nog steeds niet bewezen geacht. Er zijn zoveel films en foto’s van alles in het oorlogsgebied, maar nog niet een van die rijdende crematoria in situ.
Die crematoria waren in 2014 ook al in Mariupol, dus waarom nu niet?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204423293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:52 schreef Blik het volgende:
Ik vind het wel mooi. Oekrane aanvallen omdat het niet bij de NAVO/EU mag komen, en dan heb je blijkbaar zo weinig indruk gemaakt daarmee, dat Zweden en Finland als tegenreactie bij de NAVO willen komen.

4d chess...
Van minder NAVO naar 1,340km extra grens met NAVO troepen voor je deur. Meester strateeg Putler.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:54:23 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423297
quote:

[..]
Ik heb daar volgens mij hier een leuk commentaar over gelezen.

Kwam neer op: wat maakt dat uit? Of je nu in je eigen land tegen RUS vecht, of UKR dat laat doen met jouw tanks. Ze worden in beide gevallen gebruikt waar voor ze bedoeld zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_204423316
twitter

Wierd doet het weer uitstekend als Kremlin-woordvoerder.
pi_204423317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]

Rusland heeft al in principe zijn volledig inzetbare leger in Oekrane ingezet.
Er zijn geen “nog beter getrainde” of voorbereide troepen.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:57:53 #127
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204423325
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]

“Neutrale” mensen zijn moeilijk te vertrouwen.
pi_204423326
quote:
12s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

CZ stuurde oudere t72 tanks, oudere bmp01 anti infanterie tanks maar ook gemoderniseerde bmp01 versie.
Die laatste moet nog aankomen volgens mij, moest eerst ook toestemming hebben van Duitsland etc.
pi_204423329
quote:

[..]
Zo lang de Russen maar minstens net zo hard door hun voorraden heen gaan zitten we goed, zeker omdat zij stukken meer moeite gaan hebben om ze weer opnieuw aan te vullen door de sancties waar ze mee te maken hebben.
  woensdag 13 april 2022 @ 12:58:21 #130
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423331
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Schatting is idd totaal 160 BTGs, ingezet in UKR: 130, waarvan al 50 vernietigd.
&lt;signature here&gt;.
pi_204423334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sorry maar dat is geen antwoord op mijn vraag, zeg dan gewoon dat je het niet weet.
Dat je berhaupt al denkt dat er tussen die extremen maar n andere mening zit die ik kan delen namens alle mensen die een mening hebben die in een grijs gebied valt, zegt eigenlijk al dat je wereldbeeld wel heel zwart wit is ingesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 13:03:14 ]
pi_204423337
Hoe is het met die Sloveense s300 systeem afgelopen trouwens?
pi_204423338
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik neem die man sowieso niet serieus, al was het maar vanwege de naam, maar meer dan dat uiteraard.
pi_204423342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Alleen een hele domme eend laat zich door Wierd vertellen hoe iets gezien ''moet'' worden.
pi_204423345
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat er nog geen enkele foto of film als bewijs is, en er sprekend over die crematoria steeds dezelfde foto verschijnt. Er is vanaf het begin gezegd dat de Russen die crematoria hadden, eerst werd gezegd voor eigen gedode soldaten, na Bucha wordt gezegd voor gedode Oekraense burgers. Maar op geen enkel satellietbeeld of foto uit Bucha staat zo’n ding.
Wetende dat propaganda van beide zijden komt, is waarom nu niet? voor mij niet overtuigend genoeg.
pi_204423351
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:58 schreef Dizzler het volgende:
Hoe is het met die Sloveense s300 systeem afgelopen trouwens?
Die zijn geleverd.
Kan ook zijn dat ze eerst wachten op de patriot vervanging, maar meen mij te herinneren dat die (onder andere door Nederland) er al staan inmiddels.
  woensdag 13 april 2022 @ 13:01:37 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423363
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
CZ stuurde oudere t72 tanks, oudere bmp01 anti infanterie tanks maar ook gemoderniseerde bmp01 versie.
Die laatste moet nog aankomen volgens mij, moest eerst ook toestemming hebben van Duitsland etc.
Dan zouden ze nu 200 werkende T-72s moeten hebben. + wat ze zelf hebben kunnen repareren. En wat ze nog hadden.

Kun je leuke dingen mee doen, denk ik.
&lt;signature here&gt;.
pi_204423387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zouden ze nu 200 werkende T-72s moeten hebben. + wat ze zelf hebben kunnen repareren. En wat ze nog hadden.

Kun je leuke dingen mee doen, denk ik.
Nou ja dat ligt eraan, zolang ze anti artillerie sorties kunnen uitvoeren, de lucht zo veel mogelijk leeg kunnen houden etc , dan wel.

Sowieso in combinatie met de enorme hoeveelheden anti tank en lichte eenheden wat ze nu hebben.

Maar dit is een ander strijdtoneel dan rondom Kyiv.
Waar Kyiv vooral bebossing te vinden is, ligt daar in de Donbas regio de boel wagenwijd open, vlak, weinig bossen.
Dat word een ouderwets slugfest.
pi_204423397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:52 schreef Blik het volgende:

4d chess...
Nato was een van de -later verzonnen- drogredenen. De eerste was dat Rusland wel moest handelen, uit zelfbescherming, omdat het nazisme diep in de wortels van de Oekraense staat was genesteld en Rusland geen nazi-staat aan zijn grenzen wilde.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:07:53 #140
236264 crew  capricia
pi_204423423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:58 schreef Dizzler het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Z
Hey, een nieuwe.

stel je netjes voor eet zoals het hoort en zeg u
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204423439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
https://www.minusrus.com/en

O, jawel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben nog wel wat.
pi_204423441
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Hey, een nieuwe.

stel je netjes voor eet zoals het hoort en zeg u
Ik lever ook geen prestaties.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:20:50 #144
236264 crew  capricia
pi_204423507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:19 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je kan ook zeggen : hoi, welkom
Oh. Het was een songtekst. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 13 april 2022 @ 13:22:31 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nou ja dat ligt eraan, zolang ze anti artillerie sorties kunnen uitvoeren, de lucht zo veel mogelijk leeg kunnen houden etc , dan wel.

Sowieso in combinatie met de enorme hoeveelheden anti tank en lichte eenheden wat ze nu hebben.

Maar dit is een ander strijdtoneel dan rondom Kyiv.
Waar Kyiv vooral bebossing te vinden is, ligt daar in de Donbas regio de boel wagenwijd open, vlak, weinig bossen.
Dat word een ouderwets slugfest.
Ik snap niet dat ze niet voor de krim gaan. Blaas die brug op, en kwestie van tijd voor voorraden daar ook opdrogen.
&lt;signature here&gt;.
pi_204423525
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Jongeren zullen wellicht niet zo bekend zijn met Doe Maar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_204423640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:59 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Omdat er nog geen enkele foto of film als bewijs is, en er sprekend over die crematoria steeds dezelfde foto verschijnt. Er is vanaf het begin gezegd dat de Russen die crematoria hadden, eerst werd gezegd voor eigen gedode soldaten, na Bucha wordt gezegd voor gedode Oekraense burgers. Maar op geen enkel satellietbeeld of foto uit Bucha staat zo’n ding.
Wetende dat propaganda van beide zijden komt, is waarom nu niet? voor mij niet overtuigend genoeg.
Ik dacht dat dit verhaal ook al lang was ontkracht, het zou gaan om een mobiele biomassa centrale.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204423653
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat weet ik. 8)7
Dit is ook een songtekst:
quote:
hallo allemaal, wat fijn dat je er bent. Ben je voor her eerst hier? Of ben je al bekend?
pi_204423673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:23 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Jongeren zullen wellicht niet zo bekend zijn met Doe Maar.
Is dat de oude Nike slogan?
pi_204423692
Hoi Finland :W

woensdag 13 april 2022 @ 13:46:03 #151
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204423712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoi Finland :W

[ afbeelding ]
Oekraense meiden zijn veel knapper. :P
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:47:02 #152
236264 crew  capricia
pi_204423723
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Rusland op de uitbreiding van de NAVO met Finland en Zweden.

Ik kan me niet voorstellen dat Putin et al dit zomaar ongemerkt laat passeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204423729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:46 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Oekraense meiden zijn veel knapper. :P
De serie Probleemwijken leerde mij vroeger dat Spaanse de beste zijn.
pi_204423776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Rusland op de uitbreiding van de NAVO met Finland en Zweden.

Hij heeft zijn handen al vol aan Oekrane, dus ik zie het niet gebeuren dat hij die twee landen binnen gaat vallen. Dreigen met kernbommen kan natuurlijk, maar dat zie ik hem niet doen; dan krijgt hij geheid ruzie met de NAVO (weet dat ze officieel geen lid zijn, maar ik denk dat de NATO wel wat gaat doen als hij Zweden en/of Finland bombardeert). Wat dan over blijft: grote woorden, een grote foei, wat dreigementen en wellicht wat financile sancties of zo.
pi_204423808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:37 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit verhaal ook al lang was ontkracht, het zou gaan om een mobiele biomassa centrale.
_O-
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:55:24 #157
5428 crew  miss_sly
pi_204423811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij heeft zijn handen al vol aan Oekrane, dus ik zie het niet gebeuren dat hij die twee landen binnen gaat vallen. Dreigen met kernbommen kan natuurlijk, maar dat zie ik hem niet doen; dan krijgt hij geheid ruzie met de NAVO (weet dat ze officieel geen lid zijn, maar ik denk dat de NATO wel wat gaat doen als hij Zweden en/of Finland bombardeert). Wat dan over blijft: grote woorden, een grote foei, wat dreigementen en wellicht wat financile sancties of zo.
Daar had hij het bij Ukraene ook bij moeten laten.
Of dit is zoals het gaat lopen, valt nog te bezien. En het is ook wel des Putins om het nu bij grote woorden te laten omdat ie nog even niet anders kan, maar er later toch op een zeer vervelende en directe manier op terugkomen om te laten voelen dat hij het hier niet mee eens is.
pi_204423827
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Dit blijft een pareltje _O_
  Overall beste user 2022 woensdag 13 april 2022 @ 13:57:06 #159
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204423831
quote:

Wat wil hij doen? Troepen uit Oekraine verplaatsen naar het noorden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204423834
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

O, jawel.
SPOILER
Ze hebben nog wel wat.
Hij heeft het over het inzetbare leger h, het klopt dat ze inderdaad nog veel meer troepen achter de hand hebben maar die kan die niet inzetten in Oekrane zonder dat het ten koste gaat van bijv. de verdediging van Rusland zelf.
pi_204423838
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar had hij het bij Ukraene ook bij moeten laten.
Of dit is zoals het gaat lopen, valt nog te bezien. En het is ook wel des Putins om het nu bij grote woorden te laten omdat ie nog even niet anders kan, maar er later toch op een zeer vervelende en directe manier op terugkomen om te laten voelen dat hij het hier niet mee eens is.
Ja, op een later tijdstip kan hij natuurlijk alsnog wat doen, ik had het over het hier en nu, de wat kortere termijn.

En dat hij het bij Oekrane ook had moeten laten bij een ''foei'' spreekt voor zich, het is niet alsof ik de inval goed keur of zo.
pi_204423852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]
_O-
Wat is er zo grappig?

Speciaal even opgezocht
“The original video appears to be from August 2013, and shows the operating process of their incinerator for biological waste. ”

[ Bericht 37% gewijzigd door Ronald op 13-04-2022 14:13:09 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_204423869
twitter

Voor wie van dieren houdt, kijk tot het eind, verbijsterend waar ze dat beest uithalen, triple verbijsterend dat het nog leeft.
pi_204423875
quote:

https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-61066503

pi_204423906
pi_204423918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik neem die man sowieso niet serieus, al was het maar vanwege de naam, maar meer dan dat uiteraard.
Doet me altijd denken aan Woerd Snater, de oorspronkelijke Nederlandse naam van Donald Duck.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:06:04 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204423924
quote:
Om dat soort tering gedrag af te leren, gewoon Nukes stationeren, met wmb een webcam er permanent op, en om de 2 dagen een drill alsof ze em op St Petersburg af gaan vuren.
&lt;signature here&gt;.
pi_204423928
quote:

[..]
Of flinke bomardementen. Ze zullen toch nog wel wapens hebben om steden vanuit Rusland kapot te bombarderen? Om de belangen van de Staat veilig te stellen, uiteraard.
pi_204423932
EU-landen zouden vandaag al individueel moeten verklaren dat een aanval op Finland ook een oorlogsverklaring naar hun eigen land is.
pi_204423937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Of flinke bomardementen. Ze zullen toch nog wel wapens hebben om steden vanuit Rusland kapot te bombarderen? Om de belangen van de Staat veilig te stellen, uiteraard.
En naar aanleiding van die bombardementen gaan Stockholm en Helsinki dan een 180 graden draai maken en afzien van lidmaatschap?
pi_204423948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En naar aanleiding van die bombardementen gaan Stockholm en Helsinki dan een 180 graden draai maken en afzien van lidmaatschap?
Het zou me niks verbazen als dat in de hoofden van Russen om zou gaan. Kennelijk snappen ze het nog steeds niet zo goed.
pi_204423965
quote:

[..]
Nee joh, dan is het klaar met Rusland.
Цой жив
pi_204423976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Presidents of Poland, Estonia and Latvia arrived in Kyiv for an official visit on April 13.
Weer een stadswandeling?
die waren daar al toen de bommen nog vielen
pi_204424008
quote:
Nou, wat daar staat, staat niet in Oekrane, en als er een land voorbereid is, dan is dat Finland wel. Oekrane was sinds 2014 aan het trainen, Finland sinds 1940.
Voorraden voedsel en water veilig ondergronds klaarliggen, en het hele land is zo’n beetje onderbunkerd. (Vanaf een bepaalde grootte, heeft elk gebouw verplicht een schuilkelder, Fins bouwbesluit).
pi_204424019
quote:

[..]
Dan komt de NAVO vanzelf om de hoek kijken, die gaan dan wel gewoon mee vechten hoor. Weet Putin ook wel.
pi_204424032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Presidents of Poland, Estonia and Latvia arrived in Kyiv for an official visit on April 13.
Weer een stadswandeling?
Waar is Frank-Walter toch gebleven?
zie email 27 oktober
pi_204424040
Weet iemand hoeveel inheemse troepen in de opstandige regio's (de separatisten) meevechten aan Russische zijde? Ik lees op de wiki: In March 2015, the estimated manpower of the separatists rose to 30,000 – 35,000 personnel.

Zou de huidige oorlog leiden tot meer aanmeldingen?
pi_204424044
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
die waren daar al toen de bommen nog vielen
Yep, maar toen was de ontmoeting onder de grond en was het buiten nog erg koud. Nu kunnen ze sightseen. En gewone burgers de hand schudden.
pi_204424058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:14 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Nou, wat daar staat, staat niet in Oekrane, en als er een land voorbereid is, dan is dat Finland wel. Oekrane was sinds 2014 aan het trainen, Finland sinds 1940.
Voorraden voedsel en water veilig ondergronds klaarliggen, en het hele land is zo’n beetje onderbunkerd. (Vanaf een bepaalde grootte, heeft elk gebouw verplicht een schuilkelder, Fins bouwbesluit).
Ik denk niet dat Finland hoeft te vrezen voor een Russische aanval om eerlijk te zijn. Het is puur spierballentaal.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:20:35 #181
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204424066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:17 schreef zoost het volgende:
Weet iemand hoeveel inheemse troepen in de opstandige regio's (de separatisten) meevechten aan Russische zijde? Ik lees op de wiki: In March 2015, the estimated manpower of the separatists rose to 30,000 – 35,000 personnel.

Geloof ik 0 van.

Dat de mensen aldaar zo graag in putin's kleptocratie willen wonen, is kremlin narratief.
&lt;signature here&gt;.
pi_204424075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Geloof ik 0 van.

Dat de mensen aldaar zo graag in putin's kleptocratie willen wonen, is kremlin narratief.
Een woord wat je niet vaak hoort.
Vakman pur sang
pi_204424088
quote:

[..]
Geloof ik 0 van.

Pas jij de wiki even aan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_separatist_forces_in_Donbas
pi_204424097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:17 schreef zoost het volgende:

Dat weten we niet, er komt eigenlijk vrij weinig aan informatie uit dat gebied.
pi_204424098
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)atoria-in-marioepol/
Meermalen debunked.
SPOILER
  woensdag 13 april 2022 @ 14:24:42 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204424110
quote:
Ik ontken niet dat die mensen er zijn. Maar zegt dat veel over of een ruime meerderheid dat wil?

Die regio gaat de komende weken compleet met de grond gelijk gemaakt worden. Met dank aan putin.

Zal mensen ongetwijfeld motiveren om aansluiting te zoeken bij het "Groot Russische Rijk".
&lt;signature here&gt;.
pi_204424149
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wat is er zo grappig?

Speciaal even opgezocht
“The original video appears to be from August 2013, and shows the operating process of their incinerator for biological waste. ”

Ik moest lachen om de 'mobiele biomassacentrale', alsof de Russen onderweg heel groen energie aan het opwekken zijn...
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 14:30:06 #188
236264 crew  capricia
pi_204424153
quote:

[..]
Als het niet zo in en triest zou zijn wat er allemaal gebeurt, zou ik er om moeten lachen.

Putin, de meester-strateeg. :')

Valt Oekrane aan met het nep-excuus 'de NAVO mag niet uitbreiden'.
Met als resultaat dat er twee landen grenzend aan Rusland, die voorheen helemaal geen interesse in de NAVO hadden, nu heel snel lid willen worden.

Goed gedaan, Vlad. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204424166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wil hij doen? Troepen uit Oekraine verplaatsen naar het noorden?
Er zijn wel wat mogelijkheden om het leven zuur te maken. Veelvuldig het luchtruim schenden, onderzeeers sturen waar ze niet horen te zijn. Destabiliserende informatie verspreiden en natuurlijk cyber-aanvallen. Om er maar een paar te noemen. En hoewel ik totaal niet onder de indruk ben van het Russische leger; wat er in Oekrane zit is maar een relatief klein deel van hun totale potentiel.
pi_204424172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Finland hoeft te vrezen voor een Russische aanval om eerlijk te zijn. Het is puur spierballentaal.
Om nog eerlijker te zijn: precies hetzelfde dachten en zeiden de meeste mensen tot en met 23 februari ook van de oefeningen langs de Oekraense grenzen.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:33:02 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204424174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:31 schreef HiZ het volgende:
Veelvuldig het luchtruim schenden,
Dat doen ze volgens mij al met enige regelmaat.
&lt;signature here&gt;.
pi_204424175
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja logischerwijs wel, maar Poetin moet je niet onderschatten, zoveel is wel gebleken
pi_204424176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik moest lachen om de 'mobiele biomassacentrale', alsof de Russen onderweg heel groen energie aan het opwekken zijn...
Ah okey als je het zo bekijkt is het inderdaad wel komisch, maar goed, volgens mij is het idee dat je stroom kunt opwekken in the middle of nowhere door bomen en planten te verbranden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204424180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

O, jawel.
SPOILER
Ze hebben nog wel wat.
Nee, wat ze hebben staat nabij Japan en in kalingrad, Rusland kan het niet veroorloven daar troepen weg te halen.
Dit uit angst, of voorzorg, voor het geval de navo er bij betrokken raakt.
pi_204424189
quote:

[..]
Dreigen met kernbommen is als dreigen met een bomgordel. Je kan wel op het knopje drukken maar het is voor jezelf ook niet heel gezond.
pi_204424195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik snap niet dat ze niet voor de krim gaan. Blaas die brug op, en kwestie van tijd voor voorraden daar ook opdrogen.
Snap ik ook niet helemaal.
Maar ik weet niet wat er als het ware in de weg ligt qua ingegraven troepen.
pi_204424196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Om nog eerlijker te zijn: precies hetzelfde dachten en zeiden de meeste mensen tot en met 23 februari ook van de oefeningen langs de Oekraense grenzen.
Nogal een verschil gezien de enorme troepenopbouw in de weken daarvoor?
pi_204424212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:07 schreef Glazenmaker het volgende:
EU-landen zouden vandaag al individueel moeten verklaren dat een aanval op Finland ook een oorlogsverklaring naar hun eigen land is.
Deze voorwaarde ligt er al jaren, Finland heeft al een soort verdedingdpact met de EU, zoals het VK dat ook had maar na vertrek uit EU is dat weggevallen. (Maar ze praten er nu wel weer over)
  woensdag 13 april 2022 @ 14:38:30 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204424219
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Als het niet zo in en triest zou zijn wat er allemaal gebeurt, zou ik er om moeten lachen.

Putin, de meester-strateeg. :')

Valt Oekrane aan met het nep-excuus 'de NAVO mag niet uitbreiden'.
Met als resultaat dat er twee landen grenzend aan Rusland, die voorheen helemaal geen interesse in de NAVO hadden, nu heel snel lid willen worden.

Goed gedaan, Vlad. :+
Is er een russisch- Zweedse grens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204424220
quote:

[..]
Er zijn wel wat mogelijkheden om het leven zuur te maken. Veelvuldig het luchtruim schenden, onderzeeers sturen waar ze niet horen te zijn. Destabiliserende informatie verspreiden en natuurlijk cyber-aanvallen. Om er maar een paar te noemen.
Hoe is dat anders van de huidige situatie waar dat ook allemaal om de haverklap gebeurd?
quote:
En hoewel ik totaal niet onder de indruk ben van het Russische leger; wat er in Oekrane zit is maar een relatief klein deel van hun totale potentiel.
Maar het is wel het leeuwendeel van hun inzetbare troepen, de rest heeft allemaal al andere taken die ze niet zomaar kunnen laten liggen.
pi_204424229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Volgens mij mag een land in oorlog geen lid worden van de NAVO. Of geldt artikel 5 dan in ieder geval niet.
pi_204424248
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die heet Finland :)
Intolerant voor intolerantie
pi_204424249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:39 schreef Confetti het volgende:

[..]
Volgens mij mag een land in oorlog geen lid worden van de NAVO. Of geldt artikel 5 dan in ieder geval niet.
Oh, snel Putin, nog even een oorlogje beginnen tegen Finland en Zweden!
pi_204424253
Maar waarom denkt putin nu dat wij/europa/usa rusland willen binnen vallen?
Enige wat wij afnemen is grondstoffen, die wij nu in rap tempo elders gaan inslaan.
Het is niet alsof een van die groepen denkt "goh laat ik eens een potentiele kernoorlog beginnen voor wat russisch gas en olie"
pi_204424254
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zag in die docu zondag een stukje van het bespelen van de piano :D
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh god ja. Dat stukje. :+
Daarmee is hij blijkbaar populair geworden bij het Oekraense volk waarmee hij de basis legde voor zijn presidentschap :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204424262
quote:

[..]
Alleen een zeegrens.
pi_204424266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hij heeft het over het inzetbare leger h, het klopt dat ze inderdaad nog veel meer troepen achter de hand hebben maar die kan die niet inzetten in Oekrane zonder dat het ten koste gaat van bijv. de verdediging van Rusland zelf.
quote:

[..]
Er zijn wel wat mogelijkheden om het leven zuur te maken. Veelvuldig het luchtruim schenden, onderzeeers sturen waar ze niet horen te zijn. Destabiliserende informatie verspreiden en natuurlijk cyber-aanvallen. Om er maar een paar te noemen. En hoewel ik totaal niet onder de indruk ben van het Russische leger; wat er in Oekrane zit is maar een relatief klein deel van hun totale potentiel.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, wat ze hebben staat nabij Japan en in kalingrad, Rusland kan het niet veroorloven daar troepen weg te halen.
Dit uit angst, of voorzorg, voor het geval de navo er bij betrokken raakt.
Wie het nog weet, mag het zeggen… 8)7
pi_204424268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Daarmee is hij blijkbaar populair geworden bij het Oekraense volk waarmee hij de basis legde voor zijn presidentschap :D
De piano bespelen werkt schijnbaar beter dan er als een kasthomo op gaan liggen.
pi_204424271
Goed van Zweden en Finland _O_ putin kan hun reet likken ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204424272
quote:

[..]
Als Rusland Finland inpikt.
pi_204424285
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:44 schreef fubaaar22 het volgende:
Enige wat wij afnemen is grondstoffen, die wij nu in rap tempo elders gaan inslaan.
Het is niet alsof een van die groepen denkt "goh laat ik eens een potentiele kernoorlog beginnen voor wat russisch gas en olie"
Paranoia. Als hij het al oprecht denkt en dat niet enkel een excuusje is om landje te veroveren voordat hij omvalt.

Als je zo lang denkt dat het westen kwaadwillig is dan zie je elke actie binnen dat frame. Hij denkt een beetje zoals sommigen hier ook denken: dat Rusland ons ook binnen wil vallen. En daar handelen we dan op. Hij doet vanuit zijn perspectief hetzelfde. Om de een of andere reden geeft hij er niet zo om dat wij wl het juiste perspectief hebben :+
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 14:48:16 #212
236264 crew  capricia
pi_204424287
quote:

[..]
Ah. Ja. Ik zie het. Noorwegen heeft een Russische grens. Zweden niet. Nou ja.
In elk geval breidt de NAVO dan naar het oosten uit. Wat absoluut niet mocht van onze meester-strateeg. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204424288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:46 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
De piano bespelen werkt schijnbaar beter dan er als een kasthomo op gaan liggen.
En sexy dansjes op tv opvoeren werkt beter dan dansleraar zijn _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204424294
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:44 schreef fubaaar22 het volgende:
Het gaat de Russen om de Westerse invloedssfeer in Oostelijk Europa wat zij min of meer voelen als het inpikken van 'Russisch' grondgebied.
pi_204424302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:39 schreef Confetti het volgende:

[..]
In het artikel dat over de toelating gaat staat alleen dit:

quote:
The Parties may, by unanimous agreement, invite any other European State in a position to further the principles of this Treaty and to contribute to the security of the North Atlantic area to accede to this Treaty. Any State so invited may become a Party to the Treaty by depositing its instrument of accession with the Government of the United States of America. The Government of the United States of America will inform each of the Parties of the deposit of each such instrument of accession.
Informeel is inderdaad wel aangehouden dat een land de volledige controle over zijn grondgebied moet hebben om toe te treden maar daar kan van afgeweken worden. Voor zover je een raketaanval berhaupt al beschouwd als het verlies van controle van een gebied.
pi_204424307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Om dat soort tering gedrag af te leren, gewoon Nukes stationeren, met wmb een webcam er permanent op, en om de 2 dagen een drill alsof ze em op St Petersburg af gaan vuren.
Ja, maar, descalatie!
  woensdag 13 april 2022 @ 14:50:31 #217
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar wordt door de VN heel zorgvuldig onderzoek naar gedaan en de voorlopige conclusie is dat de Syrische overheid die heeft uitgevoerd.
De OPCW bedoel je? Nou, die hebben de 'gifgasaanval' op Douma onderzocht en een rapport geproduceerd met de conclusie dat het Syrische leger daarvoor verantwoordelijk was. Maar de onderzoekers die namens de OPCW ter plekke zijn geweest hebben juist het tegengestelde geconstateerd; de aanval was in scene gezet (die bom die netjes op dat bed lag _O-), waarschijnlijk door de jihadrebellen en hun verlengstuk de witte helmen. De vorige OPCW-chef heeft zelfs een toespraak voor de VN gehouden hierover. Maar daar heb jij uiteraard niks over gehoord omdat de MSM daar niks over melden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204424321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat de Russen om de Westerse invloedssfeer in Oostelijk Europa wat zij min of meer voelen als het inpikken van 'Russisch' grondgebied.
EN putin en zijn vriendjes maken geen gebruik van de westerse geneugten?
ze hebben allemaal een dikke boot, huizen, etc in westen.
pi_204424323
quote:

[..]
Niet eens. Wel een Russisch - Noorse grens, maar daar heeft Poetin zich nooit druk over gemaakt.
pi_204424327
https://nos.nl/video/2425(...)achter-in-tsjernihiv

Lekker hoor, pap met een pakje appelsap :Y) :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204424329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
De OPCW bedoel je? Nou, die hebben de 'gifgasaanval' op Douma onderzocht en een rapport geproduceerd met de conclusie dat het Syrische leger daarvoor verantwoordelijk was. Maar de onderzoekers die namens de OPCW ter plekke zijn geweest hebben juist het tegengestelde geconstateerd; de aanval was in scene gezet (die bom die netjes op dat bed lag _O-), waarschijnlijk door de jihadrebellen en hun verlengstuk de witte helmen. De vorige OPCW-chef heeft zelfs een toespraak voor de VN gehouden hierover. Maar daar heb jij uiteraard niks over gehoord omdat de MSM daar niks over melden.
Kan iemand dit factchecken? Dat het OPWC er naast zat, en dat de mainstream media daar niets over willen melden...

Klinkt op zijn minst behoorlijk ongeloofwaardig.
pi_204424343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Zo gauw iemand dom begint te lullen over MSM, dan wordt je volstrekt ongeloofwaardig.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:53:54 #223
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204424344
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204424356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:45 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[..]
[..]
Wie het nog weet, mag het zeggen… 8)7
Wat HiZ zegt klopt in ieder geval niet, ik gok dat hij zich blindstaart op “ze hebben een leger van 1 miljoen”.
Dat getal is misleidend.

Dat is immers letterlijk iedereen qua technici, verpleegkundige, zelfs de koks mag je meetellen.

Van de 360.000 inzetbare troepen, dat is dus landmacht, marine, luchtmacht.

Is 75% ingezet, zo’n 200.000 man dus (plus ondersteuning plus blijkbaar 60.000 extra troepen waar ze laatst over hadden)

Dit lijkt veel, maar hou even in het achterhoofd dat dit, zonder Russen op te roepen tot dienstplicht, dit het is.

Oekrane aan de andere kant groeit letterlijk alleen maar in aantallen.
Ging van ~225.000 aan het begin van de strijd naar 350.000.
Over nog wat meer maanden zal dat letterlijk verdubbelen naar richting de 750.000.

Dit duurt even vanwege het feit dat ze nu reservisten moeten trainen, idem voor vrijwilligers en tja dat neemt een aantal weken in beslag.

Waar het Oekrane aan schort is wapens.. daarom die roep om wapens steeds.
pi_204424367
twitter
pi_204424376
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:55 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
vraag mij af of degene die dat typt er ook zelf nog in geloofd.
pi_204424382
quote:
[ twitter ]
Dit soort vormen van propaganda is te verwachten natuurlijk.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:57:47 #228
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424383
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kan iemand dit factchecken? Dat het OPWC er naast zat, en dat de mainstream media daar niets over willen melden...

Klinkt op zijn minst behoorlijk ongeloofwaardig.
Hier van The Independent achter betaalmuur

https://www.independent.c(...)russia-a8927116.html

[ Bericht 11% gewijzigd door EdvandeBerg op 13-04-2022 15:01:23 (linkje gefixt) ]
  woensdag 13 april 2022 @ 14:57:51 #229
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204424384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat HiZ zegt klopt in ieder geval niet, ik gok dat hij zich blindstaart op “ze hebben een leger van 1 miljoen”.
Dat getal is misleidend.

Dat is immers letterlijk iedereen qua technici, verpleegkundige, zelfs de koks mag je meetellen.

Van de 360.000 inzetbare troepen, dat is dus landmacht, marine, luchtmacht.

Is 75% ingezet, zo’n 200.000 man dus (plus ondersteuning plus blijkbaar 60.000 extra troepen waar ze laatst over hadden)

Dit lijkt veel, maar hou even in het achterhoofd dat dit, zonder Russen op te roepen tot dienstplicht, dit het is.

Oekrane aan de andere kant groeit letterlijk alleen maar in aantallen.
Ging van ~225.000 aan het begin van de strijd naar 350.000.
Over nog wat meer maanden zal dat letterlijk verdubbelen naar richting de 750.000.

Dit duurt even vanwege het feit dat ze nu reservisten moeten trainen, idem voor vrijwilligers en tja dat neemt een aantal weken in beslag.

Waar het Oekrane aan schort is wapens.. daarom die roep om wapens steeds.
Er worden op dit moment Ukrainse soldaten getraind op NATO-materieel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204424386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wel bizar dat Twitter eraan meewerkt.
pi_204424391
quote:
[ twitter ]
Ik wacht nog steeds op de eerste bewijsstukken die laten zien dat het Oekrainse leger hun eigen bevolking omlegt met wapens die gegeven zijn door het boze westen.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:58:37 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204424392
quote:
[ twitter ]
Wanneer trappen ze die orks gewoon van twitter af.
&lt;signature here&gt;.
pi_204424394
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:46 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Het was wel een speciale vorm van pianospelen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En sexy dansjes op tv opvoeren werkt beter dan dansleraar zijn _O_
En ik betwijfel of Willempie dit kan:
pi_204424401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook al, maar op zich ben ik wel voorstander van “big tech social media” wat beter neutraal opstelt.
Ik bedoel, mensen moet weer kritisch leren denken, dat kan niet met censuur in de basis.

Maar wel vreemd inderdaad gezien Twitter nogal een handje heeft van censuur.
pi_204424402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alsof je Goebbels jodenhaat laat twitteren in 1940.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:01:10 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204424412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Alsof je Goebbels jodenhaat laat twitteren in 1940.
Ja, precies, de post die dit eerder aanstipte was dat we in 40-45 ook niet goebbels de op-ed in de NYT lieten schrijven onder de noemer "pers-vrijheid".
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:01:41 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204424418
twitter
pi_204424430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:56 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
vraag mij af of degene die dat typt er ook zelf nog in geloofd.
Zolang zelfs politici in de westerse politiek dit geloven (*kuch* Baudet) en gebruiken dan zal hij er zelf ook wel in geloven.
pi_204424451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:02 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zolang zelfs politici in de westerse politiek dit geloven (*kuch* Baudet) en gebruiken dan zal hij er zelf ook wel in geloven.
Die is trouwens opvallend stil de laatste weken, zouden de roebels niet meer doorkomen?
pi_204424473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook al, maar op zich ben ik wel voorstander van “big tech social media” wat beter neutraal opstelt.
Ik bedoel, mensen moet weer kritisch leren denken, dat kan niet met censuur in de basis.

Maar wel vreemd inderdaad gezien Twitter nogal een handje heeft van censuur.
Als het bij Big Tech nou alleen maar bleef bij er niet tegen optreden zou het nog tot daar aan toe zijn, maar het is een probleem dat ze echt actief verergeren door de manier waarop het is ingericht. Denk aan algoritmes die zo zijn ingericht dat de meest trollerige en polarizende content zich het hardst verspreid (want meer clicks) of de enorme berg aan bots waar ze niet wat structureels tegen doen. Kan allemaal opgelost worden zonder je tot censuur te wenden.
pi_204424475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die is trouwens opvallend stil de laatste weken, zouden de roebels niet meer doorkomen?
Laten we het hopen. En ook hopen dat hij zijn gebalk staakt.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:10:13 #243
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204424491
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Niet eens. Wel een Russisch - Noorse grens, maar daar heeft Poetin zich nooit druk over gemaakt.
Het gefortificeerde eiland Gotland heeft maritieme grenzen met Rusland en ligt strategisch tussen St. Petersburg en Kaliningrad. Heeft ook al een Russische invasie te verduren gehad in 1808 en nu zit er een gedeelte van het Zweedse leger. Is volgens mij al langer de reden voor spanningen tussen Zweden en Rusland.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_204424502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als het bij Big Tech nou alleen maar bleef bij er niet tegen optreden zou het nog tot daar aan toe zijn, maar het is een probleem dat ze echt actief verergeren door de manier waarop het is ingericht. Denk aan algoritmes die zo zijn ingericht dat de meest trollerige en polarizende content zich het hardst verspreid (want meer clicks) of de enorme berg aan bots waar ze niet wat structureels tegen doen. Kan allemaal opgelost worden zonder je tot censuur te wenden.
Het is meer de tijdgeest, alles voor de kliks.

Telegraaf “grootste komeet ooit ontdekt en komt recht op de aarde af!”.
Totale bullshit natuurlijk qua op ons afkomen, het komt niet eens in de buurt van de zon.. in 2031.
pi_204424512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het verschil tussen kunnen en willen.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:20:41 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204424574
twitter
pi_204424575
quote:

[..]
Geloof ik 0 van.

Mwah hier lopen er ook genoeg die graag Putin als leider zien.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 13 april 2022 @ 15:21:58 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204424583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja maar, ja maar....

Volgens Wierd lieten de yanks geen fransen binnen.
&lt;signature here&gt;.
pi_204424586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het is wel zo. Door al die wapenleveranties duurt deze oorlog alleen maar langer en langer, uiteindelijk zal die toch aan de onderhandelingstafel moeten worden opgelost. De VS/EU zien dit ook als een kans om RU verder te isoleren en te verzwakken.

Het langer laten voortduren van de oorlog is iig niet in het belang van de de Ukrainse bevolking.
pi_204424594
Zweden en Finland in de Navo, is dat een formaliteit wat op een vergadering afgehamerd kan worden of is dat zo'n toetredingsproces wat jaren gaat duren?
pi_204424603
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja maar, ja maar....

Volgens Wierd lieten de yanks geen fransen binnen.
Die moet je dan ook nooit serieus nemen.
pi_204424607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Het is wel zo. Door al die wapenleveranties duurt deze oorlog alleen maar langer en langer, uiteindelijk zal die toch aan de onderhandelingstafel moeten worden opgelost. De VS/EU zien dit ook als een kans om RU verder te isoleren en te verzwakken.

Het langer laten voortduren van de oorlog is iig niet in het belang van de de Ukrainse bevolking.
Ligt eraan hoe de eerste fases verlopen daar in de Donbas.
pi_204424609
quote:

[..]

Daar denken zij toch anders over maar mischien moet je ze dat even gaan vertellen? Ik neem aan dat ze graag willen horen hoe iemand die er totaal geen last van heeft over denkt.
pi_204424611
quote:

[..]

Weet je wat nog veel minder in het belang van de Oekraense bevolking is? In een marionetstaatje leven van een land dat jouw identiteit als Oekraner als een bedreiging voor zichzelf ziet.
pi_204424617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:22 schreef tjoptjop het volgende:
Zweden en Finland in de Navo, is dat een formaliteit wat op een vergadering afgehamerd kan worden of is dat zo'n toetredingsproces wat jaren gaat duren?
Dat kan snel, dacht ik, beide landen werken al vrij lang nauw samen met de NAVO.
pi_204424621
quote:
Kwestie van weken.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:25:10 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204424626
quote:

[..]

Dat de Russen vervolgens ongehinderd Oekraine kunnen zuiveren vergeten we dan maar even?

Laat de Oekrainse bevolking maar zelf bepalen wat in hun belang is. Momenteel zijn ze vrij duidelijk dat ze de Russen graag zoveel mogelijk buiten hun land willen houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:26:58 #258
5428 crew  miss_sly
pi_204424646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:59 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het was wel een speciale vorm van pianospelen
[..]
En ik betwijfel of Willempie dit kan:
Hij kan wel dansen!
pi_204424651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar denken zij toch anders over maar mischien moet je ze dat even gaan vertellen? Ik neem aan dat ze graag willen horen hoe iemand die er totaal geen last van heeft over denkt.
Ik vermoed dat het onderhandelingsresultaat van een snelle of langdurige oorlog uiteindelijk precies hetzelfde is. Enige verschil is dat bij een langdurige oorlog het land in puin ligt, en er heel veel doden te betreuren zijn.

RU gaat echt niet toegeven bij hevige tegenstand.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:28:23 #260
5428 crew  miss_sly
pi_204424657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De roebels wel, maar daar heeft ie zo verdomd weinig aan :')
pi_204424664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het verschil tussen kunnen en willen.
Het is nou eenmaal hun core business dus ik verwacht daar niet te veel van.

We moeten gewoon veel meer inzetten op educatie hierover. Maar ook de kwaliteit van veel "msm" journalisten is drama.. waardoor ik soms dat wantrouwen wel snap.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 13 april 2022 @ 15:29:05 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204424665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Rusland Finland inpikt.
1: eu lid
2: asprirant navo lid
3:

no way
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204424668
Deze mensen zeggen geen van allen wat sommigen hier roepen:

https://www.theguardian.c(...)ong-road-to-recovery

https://www.theguardian.c(...)eaths-russian-forces

En ga dan nog maar eens roepen tegen deze mensen wat beter voor ze zou zijn. Als je daar het lef voor hebt wat ik ten zeerste betwijfel.
pi_204424669
quote:
18s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je wat nog veel minder in het belang van de Oekraense bevolking is? In een marionetstaatje leven van een land dat jouw identiteit als Oekraner als een bedreiging voor zichzelf ziet.
RU wilt denk ik alleen de regio's waar een (groot?) deel van de bevolking zich identificeert als Rus.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:29:46 #265
38496 Perrin
pi_204424672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:27 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het onderhandelingsresultaat van een snelle of langdurige oorlog uiteindelijk precies hetzelfde is. Enige verschil is dat bij een langdurige oorlog het land in puin ligt, en er heel veel doden te betreuren zijn.

Er gaan linksom of rechtsom veel doden te betreuren zijn.

Oekraine wil iig hun best doen de Russen zoveel mogelijk buiten te houden. Gezien de genodicale woorden en daden van de Russen, niet heel onbegrijpelijk.
pi_204424696
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:29 schreef zoost het volgende:

[..]
RU wilt denk ik alleen de regio's waar een (groot?) deel van de bevolking zich identificeert als Rus.
Dat is niet wat Poetin zegt.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:32:00 #267
236264 crew  capricia
pi_204424698
quote:
Easy peasy.
Ze zijn al alligned met Navo. Kwestie van weken, niet maanden, als ze willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204424700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan snel, dacht ik, beide landen werken al vrij lang nauw samen met de NAVO.
Ik kan me voorstellen dat ze al aardig (volledig) aan de Navo standaard voldoen idd. De lengte van het proces zal em vooral zitten in bepaalde zaken naar Navo-spec brengen, maar als dat het al is....
  Overall beste user 2022 woensdag 13 april 2022 @ 15:33:57 #269
3928 Ulx
pi_204424717
quote:

[..]
Nee, waar veel Russisch sprekende Oekrainers wonen.

Vlamingen zijn Belgen, geen Nederlanders, hoewel ze wel Nederlands spreken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204424730
quote:

[..]
Ook in die gebieden bestaat de bevolking in meerderheid uit etnische Oekraners (waarvan wel een groot deel Russischtalig is).
pi_204424742
quote:

[..]

Je draait het om, de oorlog duurt alleen maar langer en langer omdat Rusland zich weigert terug te trekken. Rusland heeft zichzelf verzwakt en gesoleerd. Niemand anders heeft dat gedaan.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:37:27 #272
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424747
Nog efkes over die vermoorde burgers in Bucha; volgens de media pleegden de Russen er een massamoord toen ze Bucha innamen (februari/maart geloof ik) en toen ze begin april terugtrokken, lagen er dus nog allemaal lijken die er weken lagen. Dat beweerde de NYT zelfs op basis van satellietbeelden.

Bij Jimmy Dore een voormalig marinier en wapeninspecteur die de beelden ook heeft bekeken en met een heel andere conclusie komt; de lijken zijn inderdaad van vermoorde Oekrainers, maar waarschijnlijk Russisch-sprekende Oekrainers die op de vlucht waren voor het Oekrainse leger. Veel van de lijken hadden witte armbanden (zie laatste foto hieronder) om gemaakt van geknipt textiel, wat een teken zou zijn om zich als Russen te onderscheiden ipv het blauw/geel. Deze armbanden werden vervolgens gebruikt om een aantal van hem vast te binden alvorens hen te executeren.

Vervolgens; deze lijken zouden er dus al weken liggen, maar zien er nogal vers uit. De meeste lijken die buiten in weer en wind liggen zullen binnen een week al ernstig verkleuren, opzwellen en door ontbindingsvocht zal de kleding er ontzettend smerig gaan uitzien.

Nu beweer ik niet dat dit ook werkelijk zo gebeurd is, maar het is het overwegen waard dat wat de media presenteren niet altijd de waarheid is. Zelfs wikipedia spreekt al van feiten ipv verdenkingen.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:37:28 #273
38496 Perrin
pi_204424748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet wat Poetin zegt.
Het nadeel is dat Poetin zoveel roept. Van Oekraine dat moet ophouden als land te bestaan, tot alle nazi's uitroeien (waarbij iedereen die zich identificeert met Oekraine een nazi is), tot NAVO op afstand houden, tot wraak voor de oorlog van de afgelopen 8 jaar tot uitbreiden van het Groot Russisch Rijk.. Het is totaal onduidelijk wat ie nu echt wil vooralsnog en wat zijn harde politieke doelen zijn.

We zien iig dat ie Kyiv heeft geprobeerd in te nemen (plan A).. Dat ie het halve land probeerde te veroveren (plan B) en nu dat ie vooral zuidoost Oekraine bezet houdt en wellicht daar nog een offensief van plan is. Verder bombardeert ie door heel Oekaine allerlei zaken die een land draaiende houden. Energie, transport, communicatie.
pi_204424772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
drek
Je weet dat de roebels die je hiervoor krijgt waardeloos zijn toch?
pi_204424779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Deze mensen zeggen geen van allen wat sommigen hier roepen:

https://www.theguardian.c(...)ong-road-to-recovery

https://www.theguardian.c(...)eaths-russian-forces

En ga dan nog maar eens roepen tegen deze mensen wat beter voor ze zou zijn. Als je daar het lef voor hebt wat ik ten zeerste betwijfel.
Jij doet natuurlijk hetzelfde; jij bent van mening dat lang door vechten beter is voor ze. Ik denk dat je daar mensen tegenkomt die wil dat ze sneller gaan onderhandelen & dat er mensen zullen zijn die inderdaad zo lang mogelijk door willen vechten. In de artikelen die je quote zie ik niemand zeggen dat ze tegen onderhandelingen zijn, of dat ze willen dat er zo lang mogelijk door gevochten moet worden. Voornamelijk veel pijn en verdriet.

Niemand hier die zich voor kan stellen hoe het is daar en hoe die mensen zich voelen; waar zij bij gebaat zijn in hun perspectief.

Los daarvan zijn het verschrikkelijke verhalen natuurlijk, ik hoop voor ze dat er snel verbetering in komt te zitten, op welke manier dan ook.
pi_204424781
quote:
troep
Ik hoef alleen maar je handtekening te lezen om deze bullshit post te negeren.

"Scratch a liberal and you will find a fascist"

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_204424787
Mensen die hun rekening niet kunnen betalen zijn losers met een kutbaan.
En zo'n post krijgt gewoon likes.
Stel walgelijke engnekken. :r :r
Go hard or go home
pi_204424788
quote:

[..]
Hm, net zoals in de rest van hun grondgebied? Pas nog een artikel gelezen ( in deze topicteeks staat er ergens een link) over de etniciteit van de dode Russische soldaten, naar aantallen. Niet een man uit Moskou, een enkele echte Rus. Jongens die het leger ingingen omdat ze daar het dubbele verdienen. En het viervoudige als ze in gevechtssituaties moeten aantreden. + onderdak, voedsel en kleding geregeld.
Maar eenmaal in dienst werden ze gejend, gepest en als minderwaardig beschouwd. De discriminatie van echte Russen jegens andere sovjetvolken schijnt giga te zijn.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:42:46 #279
38496 Perrin
pi_204424791
quote:
12s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Jij doet natuurlijk hetzelfde; jij bent van mening dat lang door vechten beter is voor ze. Ik denk dat je daar mensen tegenkomt die wil dat ze sneller gaan onderhandelen & dat er mensen zullen zijn die inderdaad zo lang mogelijk door willen vechten. In de artikelen die je quote zie ik niemand zeggen dat ze tegen onderhandelingen zijn, of dat ze willen dat er zo lang mogelijk door gevochten moet worden. Voornamelijk veel pijn en verdriet.

Niemand hier die zich voor kan stellen hoe het is daar en hoe die mensen zich voelen; waar zij bij gebaat zijn in hun perspectief.

Los daarvan zijn het verschrikkelijke verhalen natuurlijk, ik hoop voor ze dat er snel verbetering in komt te zitten, op welke manier dan ook.
Ik zie hem nergens stellen dat hij wel weet wat Oekraine het beste kan doen.
pi_204424795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:41 schreef Simmertje het volgende:

Graag bron dat dit niet waar is.
BVD.
pi_204424813
quote:

[..]

Maar denk je daadwerkelijk dat er minder pijn en verdriet zal zijn onder Russische controle? Zo bijster veel respect voor de rechten van de mensen in de door hun gecontroleerde gebieden hebben ze niet, ik denk dat je zelfs kunt stellen dat je veiliger bent in betwist gebied dan in gebied waar de Russen kunnen doen en laten wat ze willen.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:45:43 #283
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:41 schreef Simmertje het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Justin Trudeau
pi_204424823
quote:

[..]

Ten eerste, waarom maak jij dit persoonlijk? Ik heb die uitspraak namelijk nooit gedaan.

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik vind dat we Oekraine moeten steunen met alle wapens en hulpmiddelen die we beschikbaar hebben zolang zij daar om vragen en dat Oekraine het volste recht heeft om voor hun vrijheid te strijden en dat ik ze daarin steun. En ik vind ook dat mensen hier in Nederland die willen dat Oekraine stopt met vechten omdat ze er een beetje ongemak van ondervinden voor mij geen knip voor hun neus waard zijn. En dan zeg ik het netjes.

En over dat niemand zich dat kan voorstellen...beter dan jij denkt. Ik was in Srebrenica.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 15:46:54 ]
  woensdag 13 april 2022 @ 15:46:14 #285
38496 Perrin
pi_204424826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar denk je daadwerkelijk dat er minder pijn en verdriet zal zijn onder Russische controle? Zo bijster veel respect voor de rechten van de mensen in de door hun gecontroleerde gebieden hebben ze niet, ik denk dat je zelf kunt stellen dat je veiliger bent in betwist gebied dan in gebied waar de Russen kunnen doen en laten wat ze willen.
Mij persoonlijk lijkt het vreselijk om ingelijfd te worden door een bloederige dictator en te moeten leven in een onvrije, corrupte maatschappij als Rusland. Ik zou me ook verzetten.
pi_204424848
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:43 schreef Salina het volgende:

[..]
Graag bron dat dit niet waar is.
BVD.
Ik vind mezelf toch redelijk liberaal en hou nog steeds van Joodse mensen. Genoeg bewijs?
pi_204424857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar denk je daadwerkelijk dat er minder pijn en verdriet zal zijn onder Russische controle? Zo bijster veel respect voor de rechten van de mensen in de door hun gecontroleerde gebieden hebben ze niet, ik denk dat je zelfs kunt stellen dat je veiliger bent in betwist gebied dan in gebied waar de Russen kunnen doen en laten wat ze willen.
Ik denk dat er sowieso pijn en verdriet zal zijn. Ik stel alleen maar dat je ook niet kan gaan claimen dat iedere bewoner daar er bij gebaat is om door te vechten. Dat ze daar op zitten te wachten. Maar het is sowieso kiezen tussen twee kwaden ja.
pi_204424862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ten eerste, waarom maak jij dit persoonlijk? Ik heb die uitspraak namelijk nooit gedaan.

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik vind dat we Oekraine moeten steunen met alle wapens en hulpmiddelen die we beschikbaar hebben zolang zij daar om vragen en dat Oekraine het volste recht heeft om voor hun vrijheid te strijden en dat ik ze daarin steun. En ik vind ook dat mensen hier in Nederland die willen dat Oekraine stopt met vechten omdat ze er een beetje ongemak van ondervinden voor mij geen knip voor hun neus waard zijn. En dan zeg ik het netjes.

En over dat niemand zich dat kan voorstellen...beter dan jij denkt. Ik was in Srebrenica.
Als ik je post verkeerd las, dan mijn excuses :)

Overigens, los daarvan, mag je zelf ook wel eens dimmen met je persoonlijke aanvallen naar anderen in deze reeks. Je hebt zelf ergere dingen geroepen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 16:02:18 ]
pi_204424877
quote:
Nog efkes over die vermoorde burgers in Bucha; volgens de media pleegden de Russen er een massamoord toen ze Bucha innamen (februari/maart geloof ik) en toen ze begin april terugtrokken, lagen er dus nog allemaal lijken die er weken lagen. Dat beweerde de NYT zelfs op basis van satellietbeelden.

Bij Jimmy Dore een voormalig marinier en wapeninspecteur die de beelden ook heeft bekeken en met een heel andere conclusie komt; de lijken zijn inderdaad van vermoorde Oekrainers, maar waarschijnlijk Russisch-sprekende Oekrainers die op de vlucht waren voor het Oekrainse leger. Veel van de lijken hadden witte armbanden (zie laatste foto hieronder) om gemaakt van geknipt textiel, wat een teken zou zijn om zich als Russen te onderscheiden ipv het blauw/geel. Deze armbanden werden vervolgens gebruikt om een aantal van hem vast te binden alvorens hen te executeren.

Vervolgens; deze lijken zouden er dus al weken liggen, maar zien er nogal vers uit. De meeste lijken die buiten in weer en wind liggen zullen binnen een week al ernstig verkleuren, opzwellen en door ontbindingsvocht zal de kleding er ontzettend smerig gaan uitzien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu beweer ik niet dat dit ook werkelijk zo gebeurd is, maar het is het overwegen waard dat wat de media presenteren niet altijd de waarheid is. Zelfs wikipedia spreekt al van feiten ipv verdenkingen.
Lastig van de doden te zeggen welke taal ze spraken, maar verder onzin. Veel van de gestorven personen zijn door familie gedentificeerd, waarbij ook vaak verteld werd wat ze buiten gingen doen (hout halen) of hoe ze samen uit huis gehaald werden, en de mannen vermoord. Van de vrouw op de fiets waar beelden van zijn, hoe ze fietste en waar ze gedood werd, is bekend dat ze (niet dronken, niet nieuwsgierig al heeft een user dat hier ooit gesuggereerd) de hoek met de tanks omsloeg omdat ze in die straat woonde en op weg was naar huis.

Het is het overwegen niet waard, en alles wordt gedocumenteerd, niet op basis van beelden die door een of andere hotemetoot belust op 5 minutes of fame worden bestudeerd, maar door onderzoekers en getuigenissen van mensen ter plekke.

Edit: wat dat weken liggen betreft: het vroor daar 15 graden onder nul, 's nachts nog kouder. Een grote vrieskist. Daarom hebben sommigen hun leven gegeven voor een beetje hout.
pi_204424884
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Totale onzin dit
pi_204424886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik vind mezelf toch redelijk liberaal en hou nog steeds van Joodse mensen. Genoeg bewijs?
Vooruit dan maar.

SPOILER
pi_204424896
quote:
Bij Jimmy Dore een voormalig marinier en wapeninspecteur die de beelden ook heeft bekeken en met een heel andere conclusie komt;
Fijn dat een marinier en wapeninspecteur zich even gaat wagen aan forensisch onderzoek daar zal de beste man een hoop verstand van hebben :'). De snelheid waarmee een lijk ontbind is van een heleboel verschillende factoren afhankelijk en zal voor elk lijk dat daar ligt anders zijn. Daarnaast lopen er daar mensen uit meerdere landen rond om de boel te documenteren en te onderzoeken en ooggetuige te interviewen en daar is tot nu toe nog 0,0 uit naar voren gekomen dat er gelogen is over hoe en wat daar heeft plaatsgevonden.
pi_204424912
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Fijn dat een marinier en wapeninspecteur zich even gaat wagen aan forensisch onderzoek daar zal de beste man een hoop verstand van hebben :'). De snelheid waarmee een lijk ontbind is van een heleboel verschillende factoren afhankelijk en zal voor elk lijk dat daar ligt anders zijn. Daarnaast lopen er daar mensen uit meerdere landen rond om de boel te documenteren en te onderzoeken en ooggetuige te interviewen en daar is tot nu toe nog 0,0 uit naar voren gekomen dat er gelogen is over hoe en wat daar heeft plaatsgevonden.
Ik vind het ook stuitend dat iemand dit soort liegverhalen de wereld in durft te slingeren. Een gevalletje Sandy Hook, Alex Jones.
pi_204424925
quote:

[..]
Ja, maar er staat BANNED op en dat MOET het waar zijn!
pi_204424937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:27 schreef zoost het volgende:

[..]

Dan zou RU ook nooit uit Afghanistan gevlucht moeten zijn toen de verliezen opliepen. B-)
pi_204424941
VERGEET NIET TE LIJKEN :r
  woensdag 13 april 2022 @ 15:57:12 #297
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204424946
quote:
Stop matching lone female Ukraine refugees with single men, UK told

UN agency intervenes after claims predatory men using Homes for Ukraine scheme to target vulnerable
Misschien maar goed dat de Uk slechts 12.000 vluchtelingen heeft opgenomen...
are we infinite or am I alone
  woensdag 13 april 2022 @ 15:57:20 #298
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Lastig van de doden te zeggen welke taal ze spraken, maar verder onzin. Veel van de gestorven personen zijn door familie gedentificeerd, waarbij ook vaak verteld werd wat ze buiten gingen doen (hout halen) of hoe ze samen uit huis gehaald werden, en de mannen vermoord. Van de vrouw op de fiets waar beelden van zijn, hoe ze fietste en waar ze gedood werd, is bekend dat ze (niet dronken, niet nieuwsgierig al heeft een user dat hier ooit gesuggereerd) de hoek met de tanks omsloeg omdat ze in die straat woonde en op weg was naar huis.

Het is het overwegen niet waard, en alles wordt gedocumenteerd, niet op basis van beelden die door een of andere hotemetoot belust op 5 minutes of fame worden bestudeerd, maar door onderzoekers en getuigenissen van mensen ter plekke.
Kan je je die Koeweitse verpleegster nog herinneren die voor haar ogen Saddam's soldaten baby's uit couveuses zag rukken? Hartverscheurend relaas.

quote:
Edit: wat dat weken liggen betreft: het vroor daar 15 graden onder nul, 's nachts nog kouder. Een grote vrieskist. Daarom hebben sommigen hun leven gegeven voor een beetje hout.
Op een aantal van de foto's kan je zien dat lijken in een plas water liggen. Beste vrieskist dan.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 april 2022 @ 15:57:48 #299
3928 Ulx
pi_204424955
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je weet dat de roebels die je hiervoor krijgt waardeloos zijn toch?
Hij doet het niet voor het geld. Hij doet dit omdat hij graag de Alpha-male Poetin wil volgen en van mening is dat iedereen Poetin moet volgen.

Hij heeft alleen niet in de gaten dat die houding hem per definitie tot een volgzame beta-cuck maakt. Alfa's volgen geen andere alfa's.

Of Poetin is een zwakke betacuck en EvdB moet willen dat iedereen een beta-cuck gaat volgen. Maar waarom zou je een sukkel volgen?
pi_204425000
quote:

[..]
Forensisch onderzoek op basis van beelden, te ridicuul voor woorden. Dat de lijken er te vers uitzien, stelt deze randdebiel. Je hoeft de reacties van wie in de buurt komt maar te zien, om te weten dat het je daar vergaat van de stank. Hoeveel zou het Kremlin deze idioot toegeschoven hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')