Hier van The Independent achter betaalmuurquote:Op woensdag 13 april 2022 14:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan iemand dit factchecken? Dat het OPWC er naast zat, en dat de mainstream media daar niets over willen melden...
Klinkt op zijn minst behoorlijk ongeloofwaardig.
Er worden op dit moment Ukrainse soldaten getraind op NATO-materieel.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat HiZ zegt klopt in ieder geval niet, ik gok dat hij zich blindstaart op “ze hebben een leger van 1 miljoen”.
Dat getal is misleidend.
Dat is immers letterlijk iedereen qua technici, verpleegkundige, zelfs de koks mag je meetellen.
Van de 360.000 inzetbare troepen, dat is dus landmacht, marine, luchtmacht.
Is 75% ingezet, zo’n 200.000 man dus (plus ondersteuning plus blijkbaar 60.000 extra troepen waar ze laatst over hadden)
Dit lijkt veel, maar hou even in het achterhoofd dat dit, zonder Russen op te roepen tot dienstplicht, dit het is.
Oekraïne aan de andere kant groeit letterlijk alleen maar in aantallen.
Ging van ~225.000 aan het begin van de strijd naar 350.000.
Over nog wat meer maanden zal dat letterlijk verdubbelen naar richting de 750.000.
Dit duurt even vanwege het feit dat ze nu reservisten moeten trainen, idem voor vrijwilligers en tja dat neemt een aantal weken in beslag.
Waar het Oekraïne aan schort is wapens.. daarom die roep om wapens steeds.
Wel bizar dat Twitter eraan meewerkt.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit soort vormen van propaganda is te verwachten natuurlijk.
Ik wacht nog steeds op de eerste bewijsstukken die laten zien dat het Oekrainse leger hun eigen bevolking omlegt met wapens die gegeven zijn door het boze westen.quote:
Het was wel een speciale vorm van pianospelenquote:Op woensdag 13 april 2022 14:46 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
De piano bespelen werkt schijnbaar beter dan er als een kasthomo op gaan liggen.
En ik betwijfel of Willempie dit kan:quote:Op woensdag 13 april 2022 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En sexy dansjes op tv opvoeren werkt beter dan dansleraar zijn
Dat dacht ik ook al, maar op zich ben ik wel voorstander van “big tech social media” wat beter neutraal opstelt.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wel bizar dat Twitter eraan meewerkt.
Alsof je Goebbels jodenhaat laat twitteren in 1940.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wel bizar dat Twitter eraan meewerkt.
Ja, precies, de post die dit eerder aanstipte was dat we in 40-45 ook niet goebbels de op-ed in de NYT lieten schrijven onder de noemer "pers-vrijheid".quote:Op woensdag 13 april 2022 14:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alsof je Goebbels jodenhaat laat twitteren in 1940.
Zolang zelfs politici in de westerse politiek dit geloven (*kuch* Baudet) en gebruiken dan zal hij er zelf ook wel in geloven.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:56 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
vraag mij af of degene die dat typt er ook zelf nog in geloofd.
Die is trouwens opvallend stil de laatste weken, zouden de roebels niet meer doorkomen?quote:Op woensdag 13 april 2022 15:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zolang zelfs politici in de westerse politiek dit geloven (*kuch* Baudet) en gebruiken dan zal hij er zelf ook wel in geloven.
Als het bij Big Tech nou alleen maar bleef bij er niet tegen optreden zou het nog tot daar aan toe zijn, maar het is een probleem dat ze echt actief verergeren door de manier waarop het is ingericht. Denk aan algoritmes die zo zijn ingericht dat de meest trollerige en polarizende content zich het hardst verspreid (want meer clicks) of de enorme berg aan bots waar ze niet wat structureels tegen doen. Kan allemaal opgelost worden zonder je tot censuur te wenden.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al, maar op zich ben ik wel voorstander van “big tech social media” wat beter neutraal opstelt.
Ik bedoel, mensen moet weer kritisch leren denken, dat kan niet met censuur in de basis.
Maar wel vreemd inderdaad gezien Twitter nogal een handje heeft van censuur.
Laten we het hopen. En ook hopen dat hij zijn gebalk staakt.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die is trouwens opvallend stil de laatste weken, zouden de roebels niet meer doorkomen?
Het gefortificeerde eiland Gotland heeft maritieme grenzen met Rusland en ligt strategisch tussen St. Petersburg en Kaliningrad. Heeft ook al een Russische invasie te verduren gehad in 1808 en nu zit er een gedeelte van het Zweedse leger. Is volgens mij al langer de reden voor spanningen tussen Zweden en Rusland.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet eens. Wel een Russisch - Noorse grens, maar daar heeft Poetin zich nooit druk over gemaakt.
Het is meer de tijdgeest, alles voor de kliks.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het bij Big Tech nou alleen maar bleef bij er niet tegen optreden zou het nog tot daar aan toe zijn, maar het is een probleem dat ze echt actief verergeren door de manier waarop het is ingericht. Denk aan algoritmes die zo zijn ingericht dat de meest trollerige en polarizende content zich het hardst verspreid (want meer clicks) of de enorme berg aan bots waar ze niet wat structureels tegen doen. Kan allemaal opgelost worden zonder je tot censuur te wenden.
Het verschil tussen kunnen en willen.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het bij Big Tech nou alleen maar bleef bij er niet tegen optreden zou het nog tot daar aan toe zijn, maar het is een probleem dat ze echt actief verergeren door de manier waarop het is ingericht. Denk aan algoritmes die zo zijn ingericht dat de meest trollerige en polarizende content zich het hardst verspreid (want meer clicks) of de enorme berg aan bots waar ze niet wat structureels tegen doen. Kan allemaal opgelost worden zonder je tot censuur te wenden.
Mwah hier lopen er ook genoeg die graag Putin als leider zien.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geloof ik 0 van.
Dat de mensen aldaar zo graag in putin's kleptocratie willen wonen, is kremlin narratief.
Het is wel zo. Door al die wapenleveranties duurt deze oorlog alleen maar langer en langer, uiteindelijk zal die toch aan de onderhandelingstafel moeten worden opgelost. De VS/EU zien dit ook als een kans om RU verder te isoleren en te verzwakken.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit soort vormen van propaganda is te verwachten natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |