abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204424019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Of flinke bomardementen. Ze zullen toch nog wel wapens hebben om steden vanuit Rusland kapot te bombarderen? Om de belangen van de Staat veilig te stellen, uiteraard.
Dan komt de NAVO vanzelf om de hoek kijken, die gaan dan wel gewoon mee vechten hoor. Weet Putin ook wel.
pi_204424032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Presidents of Poland, Estonia and Latvia arrived in Kyiv for an official visit on April 13.
Weer een stadswandeling?
Waar is Frank-Walter toch gebleven?
zie email 27 oktober
pi_204424040
Weet iemand hoeveel inheemse troepen in de opstandige regio's (de separatisten) meevechten aan Russische zijde? Ik lees op de wiki: In March 2015, the estimated manpower of the separatists rose to 30,000 – 35,000 personnel.

Zou de huidige oorlog leiden tot meer aanmeldingen?
pi_204424044
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
die waren daar al toen de bommen nog vielen
Yep, maar toen was de ontmoeting onder de grond en was het buiten nog erg koud. Nu kunnen ze sightseen. En gewone burgers de hand schudden.
pi_204424058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:14 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Nou, wat daar staat, staat niet in Oekrane, en als er een land voorbereid is, dan is dat Finland wel. Oekrane was sinds 2014 aan het trainen, Finland sinds 1940.
Voorraden voedsel en water veilig ondergronds klaarliggen, en het hele land is zo’n beetje onderbunkerd. (Vanaf een bepaalde grootte, heeft elk gebouw verplicht een schuilkelder, Fins bouwbesluit).
Ik denk niet dat Finland hoeft te vrezen voor een Russische aanval om eerlijk te zijn. Het is puur spierballentaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 april 2022 @ 14:20:35 #181
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204424066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:17 schreef zoost het volgende:
Weet iemand hoeveel inheemse troepen in de opstandige regio's (de separatisten) meevechten aan Russische zijde? Ik lees op de wiki: In March 2015, the estimated manpower of the separatists rose to 30,000 – 35,000 personnel.

Geloof ik 0 van.

Dat de mensen aldaar zo graag in putin's kleptocratie willen wonen, is kremlin narratief.
Scorched earth
pi_204424075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Geloof ik 0 van.

Dat de mensen aldaar zo graag in putin's kleptocratie willen wonen, is kremlin narratief.
Een woord wat je niet vaak hoort.
Vakman pur sang
pi_204424088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Geloof ik 0 van.

Pas jij de wiki even aan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_separatist_forces_in_Donbas
pi_204424097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:17 schreef zoost het volgende:

Dat weten we niet, er komt eigenlijk vrij weinig aan informatie uit dat gebied.
pi_204424098
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die crematoria waren in 2014 ook al in Mariupol, dus waarom nu niet?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)atoria-in-marioepol/
Meermalen debunked.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:24:42 #186
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204424110
quote:
Ik ontken niet dat die mensen er zijn. Maar zegt dat veel over of een ruime meerderheid dat wil?

Die regio gaat de komende weken compleet met de grond gelijk gemaakt worden. Met dank aan putin.

Zal mensen ongetwijfeld motiveren om aansluiting te zoeken bij het "Groot Russische Rijk".
Scorched earth
pi_204424149
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wat is er zo grappig?

Speciaal even opgezocht
“The original video appears to be from August 2013, and shows the operating process of their incinerator for biological waste. ”

Ik moest lachen om de 'mobiele biomassacentrale', alsof de Russen onderweg heel groen energie aan het opwekken zijn...
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 14:30:06 #188
236264 crew  capricia
pi_204424153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij heeft zijn handen al vol aan Oekrane, dus ik zie het niet gebeuren dat hij die twee landen binnen gaat vallen. Dreigen met kernbommen kan natuurlijk, maar dat zie ik hem niet doen; dan krijgt hij geheid ruzie met de NAVO (weet dat ze officieel geen lid zijn, maar ik denk dat de NATO wel wat gaat doen als hij Zweden en/of Finland bombardeert). Wat dan over blijft: grote woorden, een grote foei, wat dreigementen en wellicht wat financile sancties of zo.
Als het niet zo in en triest zou zijn wat er allemaal gebeurt, zou ik er om moeten lachen.

Putin, de meester-strateeg. :')

Valt Oekrane aan met het nep-excuus 'de NAVO mag niet uitbreiden'.
Met als resultaat dat er twee landen grenzend aan Rusland, die voorheen helemaal geen interesse in de NAVO hadden, nu heel snel lid willen worden.

Goed gedaan, Vlad. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204424166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wil hij doen? Troepen uit Oekraine verplaatsen naar het noorden?
Er zijn wel wat mogelijkheden om het leven zuur te maken. Veelvuldig het luchtruim schenden, onderzeeers sturen waar ze niet horen te zijn. Destabiliserende informatie verspreiden en natuurlijk cyber-aanvallen. Om er maar een paar te noemen. En hoewel ik totaal niet onder de indruk ben van het Russische leger; wat er in Oekrane zit is maar een relatief klein deel van hun totale potentiel.
pi_204424172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Finland hoeft te vrezen voor een Russische aanval om eerlijk te zijn. Het is puur spierballentaal.
Om nog eerlijker te zijn: precies hetzelfde dachten en zeiden de meeste mensen tot en met 23 februari ook van de oefeningen langs de Oekraense grenzen.
  woensdag 13 april 2022 @ 14:33:02 #191
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204424174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:31 schreef HiZ het volgende:
Veelvuldig het luchtruim schenden,
Dat doen ze volgens mij al met enige regelmaat.
Scorched earth
pi_204424175
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja logischerwijs wel, maar Poetin moet je niet onderschatten, zoveel is wel gebleken
pi_204424176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik moest lachen om de 'mobiele biomassacentrale', alsof de Russen onderweg heel groen energie aan het opwekken zijn...
Ah okey als je het zo bekijkt is het inderdaad wel komisch, maar goed, volgens mij is het idee dat je stroom kunt opwekken in the middle of nowhere door bomen en planten te verbranden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204424180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
https://www.minusrus.com/en

O, jawel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben nog wel wat.
Nee, wat ze hebben staat nabij Japan en in kalingrad, Rusland kan het niet veroorloven daar troepen weg te halen.
Dit uit angst, of voorzorg, voor het geval de navo er bij betrokken raakt.
pi_204424189
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij heeft zijn handen al vol aan Oekrane, dus ik zie het niet gebeuren dat hij die twee landen binnen gaat vallen. Dreigen met kernbommen kan natuurlijk, maar dat zie ik hem niet doen; dan krijgt hij geheid ruzie met de NAVO (weet dat ze officieel geen lid zijn, maar ik denk dat de NATO wel wat gaat doen als hij Zweden en/of Finland bombardeert). Wat dan over blijft: grote woorden, een grote foei, wat dreigementen en wellicht wat financile sancties of zo.
Dreigen met kernbommen is als dreigen met een bomgordel. Je kan wel op het knopje drukken maar het is voor jezelf ook niet heel gezond.
pi_204424195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik snap niet dat ze niet voor de krim gaan. Blaas die brug op, en kwestie van tijd voor voorraden daar ook opdrogen.
Snap ik ook niet helemaal.
Maar ik weet niet wat er als het ware in de weg ligt qua ingegraven troepen.
pi_204424196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Om nog eerlijker te zijn: precies hetzelfde dachten en zeiden de meeste mensen tot en met 23 februari ook van de oefeningen langs de Oekraense grenzen.
Nogal een verschil gezien de enorme troepenopbouw in de weken daarvoor?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204424212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:07 schreef Glazenmaker het volgende:
EU-landen zouden vandaag al individueel moeten verklaren dat een aanval op Finland ook een oorlogsverklaring naar hun eigen land is.
Deze voorwaarde ligt er al jaren, Finland heeft al een soort verdedingdpact met de EU, zoals het VK dat ook had maar na vertrek uit EU is dat weggevallen. (Maar ze praten er nu wel weer over)
  woensdag 13 april 2022 @ 14:38:30 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204424219
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Als het niet zo in en triest zou zijn wat er allemaal gebeurt, zou ik er om moeten lachen.

Putin, de meester-strateeg. :')

Valt Oekrane aan met het nep-excuus 'de NAVO mag niet uitbreiden'.
Met als resultaat dat er twee landen grenzend aan Rusland, die voorheen helemaal geen interesse in de NAVO hadden, nu heel snel lid willen worden.

Goed gedaan, Vlad. :+
Is er een russisch- Zweedse grens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204424220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:31 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er zijn wel wat mogelijkheden om het leven zuur te maken. Veelvuldig het luchtruim schenden, onderzeeers sturen waar ze niet horen te zijn. Destabiliserende informatie verspreiden en natuurlijk cyber-aanvallen. Om er maar een paar te noemen.
Hoe is dat anders van de huidige situatie waar dat ook allemaal om de haverklap gebeurd?
quote:
En hoewel ik totaal niet onder de indruk ben van het Russische leger; wat er in Oekrane zit is maar een relatief klein deel van hun totale potentiel.
Maar het is wel het leeuwendeel van hun inzetbare troepen, de rest heeft allemaal al andere taken die ze niet zomaar kunnen laten liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')