Als je kijkt naar de CV van generaal Dvornikov is het doden van zoveel mogelijk burgers een normaal onderdeel van de strategie.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
De Russen weigeren nog steeds mensen veilige vluchtwegen te bieden.[ twitter ][ twitter ][ twitter ]verhaal over rijdende crematoria blijft terugkomen, zonder keihard bewijs hiervan. [ twitter ][ twitter ][ twitter ]
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a witch.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een mooi verhaal, een te mooi verhaal eigenlijk.
Iedereen weet dat er iets niet klopt met te mooie verhalen. Niet dat het dan meteen heel fout moet zijn.
Maar Zelensky is echt wel een pupet van een aantal foute figuren helaas.
Er is een leukere versie van, een waar ze eerst met twee zijn, dan de piano verlengen en met vier man staan te springen. Na al dat gezeur in het begin van deze reeks over een president die piano speelt met zijn penis ben ik gaan googelen. Het beeld dat ik zag na al die opgeblazen en verontwaardigde posts klopte totaal niet met het beeld dat ik me gevormd had.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag in die docu zondag een stukje van het bespelen van de piano
En waardoor hij in zijn mooie cabrio kan rijden natuurlijk.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:19 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
@:vosss heeft een goed punt dat de westerse welvarendheid voor een groot deel op het conto kan worden geschreven van kolonin in het verleden, en de geglobaliseerde economie in het heden. Kinderen in pak 'm beet Bangladesh werken zich driemaal in de rondte waardoor wij goedkope kleding kunnen importeren. Daar zou w.m.b. veel en veel meer regulering op toegepast mogen worden door de EU (die dat als economisch machtsblok ook daadwerkelijk kan).
Maar dat is wel erg bezijden het onderwerp hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Offtopic geneuzel.
Tevens even bijgelezen vanmorgen. Wederom niet teleurgesteld.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ik vond dit stukje ook al slapstick en vooral het einde met de mooie vloeiende beweging over de toetsenquote:Op woensdag 13 april 2022 10:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Er is een leukere versie van, een waar ze eerst met twee zijn, dan de piano verlengen en met vier man staan te springen. Na al dat gezeur in het begin van deze reeks over een president die piano speelt met zijn penis ben ik gaan googelen. Het beeld dat ik zag na al die opgeblazen en verontwaardigde posts klopte totaal niet met het beeld dat ik me gevormd had.
Slapstick, meer niet. Geen beelden die niet geschikt zijn voor jeugdige kijkertjes. De penis bevindt zich vooral in het hoofd van de mensen die zich nu ergeren aan latex en drag-queens. Het gaat daarbij niet om wat ze zien, maar om wat ze erbij verzinnen.
Putin heeft duidelijk gezien dat de Oekrainse burger niet aan zijn kant staat, en gaat nu over op een andere tactiek. Iemand die nietsontziend is en gewoon zoveel mogelijk mensen af wil knallen als leider van de troepen.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de CV van generaal Dvornikov is het doden van zoveel mogelijk burgers een normaal onderdeel van de strategie.
Vijanden en tegenpolen: zij voeren het Russische en Oekraense leger aan.
Ik begrijp de voorkeur voor een leider voortgekomen uit de KGB dan ook niet, bij sommigen.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
Zelensky is voor Oekraine de juiste man op de juiste plek op de juiste tijd.
Hij inspireert, geeft duidelijke signalen af aan de bevolking (vlucht niet) en weet uitermate behendig de (social) media te bespelen. Of hij verder een goed regeringsleider is boeit momenteel helemaal niemand in Oekraine en zijn vroegere TV shows ook niet, hij staat er nu ze hem nodig hebben en projecteert het beeld wat ze nodig hebben.
Persoonlijk lijkt mij dat hoopvol voor Oekraine en zijn soldaten en burgers momenteel.
quote:Op woensdag 13 april 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp de voorkeur voor een leider voortgekomen uit de KGB dan ook niet, bij sommigen.
Ik denk dat zijn voormalige carriere wel de reden is dat hij zo ontzettend goed is in het behendig bespelen van de (social) media. En dat deze nieuwe manier van oorlog onder de aandacht brengen en onderhandelen en zorgen dat de oorlog niet naar de achtergrond verdwijnt van groot belang is voor Ukraenequote:Op woensdag 13 april 2022 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
Zelensky is voor Oekraine de juiste man op de juiste plek op de juiste tijd.
Hij inspireert, geeft duidelijke signalen af aan de bevolking (vlucht niet) en weet uitermate behendig de (social) media te bespelen. Of hij verder een goed regeringsleider is boeit momenteel helemaal niemand in Oekraine en zijn vroegere TV shows ook niet, hij staat er nu ze hem nodig hebben en projecteert het beeld wat ze nodig hebben.
Persoonlijk lijkt mij dat hoopvol voor Oekraine en zijn soldaten en burgers momenteel.
Ik wel. Zwakke mensen willen geleid worden, liefst met harde hand tegen "hullie". Lijkt mij herkenbaar ook in Nederland.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp de voorkeur voor een leider voortgekomen uit de KGB dan ook niet, bij sommigen.
Zie je wel, ook een acteur.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:00 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's ook niet aardig van je.
Dit wordt inderdaad het standaardrecept van steden platgooien en gasaanvallen.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de CV van generaal Dvornikov is het doden van zoveel mogelijk burgers een normaal onderdeel van de strategie.
Vijanden en tegenpolen: zij voeren het Russische en Oekraense leger aan.
De chemische bewapening kan van stal inderdaadquote:Op woensdag 13 april 2022 11:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit wordt inderdaad het standaardrecept van steden platgooien en gasaanvallen.
Dan praat je alleen nog maar over terreur aanvallen en daarmee verover je geen land, integendeel.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De chemische bewapening kan van stal inderdaad
Ik vraag mij af wat willen ze nu bereiken?quote:Op woensdag 13 april 2022 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan praat je alleen nog maar over terreur aanvallen en daarmee verover je geen land, integendeel.
De reactie daarop zal zijn dat er meer en zwaarder militair materieel naar Oekraine gaat, dat gebeurt nu al in toenemende mate en Rusland heeft al laten blijken erg veel moeite te hebben met Westerse wapensystemen, geef die in handen van hoog gemotiveerde Oekrainse troepen en Rusland gaat de gevolgen daarvan niet zo makkelijk kunnen verwerken.
Daarbij blijkt de Oerkrainse legerleiding uiterst capabel te zijn in tegenstelling tot hun tegenstander.
Het doel leek mij vanaf het begin om de hele Oekraine in te nemen. Terugschalen naar alleen de Donbass wordt heel lastig omdat zolang Oekraine als staat bestaat ze vermoedelijk zullen blijven vechten om de Donbass terug te krijgen, dan moet Rusland dus actieve legereenheden blijvend in de regio stationeren en dat kost heel veel geld.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:18 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat willen ze nu bereiken?
Er zullen bepaalde gebieden pro russisch zijn maar de meesten wat ze willen inpikken niet.
Dan kunnen ze nu wel die gebieden veroveren maar dan zullen ze constant aangevallen blijven worden terwijl het oekrainse leger zo'n beetje ongelimiteerd ondersteuning uit het westen krijgt qua wapenarsenaal.
Wat een denigrerende post zeg.quote:Op woensdag 13 april 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er een aardig deel bij zit, wat de gestegen prijzen aan de pomp en de maandelijkse gas rekening niet kan betalen.
Maar het is niet zo stoer om te erkennen dat je een loser bent, die te stoer was om op te letten op school, en daarom nu een k*t baan heeft, dus trek je maar onzin uit je kont als:
[..]
Want uit plat egostische redenen heel dat land maar in de blubber laten zakken is vast niet denigrerend.quote:
Ik verwacht op de lange termijn wel een soort van Koreaanse situatie. Met een westelijke Oekrane en een oosterse. Oekrane zal misschien wel een aardig deel van het oosten van het land kwijtraken aan Rusland en de nog aanwezige bevolking zal hier, helaas, een enorme (humanitaire) prijs voor gaan betalen. En het ergste hebben we hiervan nog niet gezien vrees ik.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:18 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat willen ze nu bereiken?
Er zullen bepaalde gebieden pro russisch zijn maar de meesten wat ze willen inpikken niet.
Dan kunnen ze nu wel die gebieden veroveren maar dan zullen ze constant aangevallen blijven worden terwijl het oekrainse leger zo'n beetje ongelimiteerd ondersteuning uit het westen krijgt qua wapenarsenaal.
Het is eigenlijk al een groot fiasco voor Poetin deze hele oorlog. Hij zal serieus gedacht hebben dat Kiev binnen hooguit een week zou vallen, waarna alleen nog even een marionetten regering opgetuigd zou moeten worden in Oekrane.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het doel leek mij vanaf het begin om de hele Oekraine in te nemen. Terugschalen naar alleen de Donbass wordt heel lastig omdat zolang Oekraine als staat bestaat ze vermoedelijk zullen blijven vechten om de Donbass terug te krijgen, dan moet Rusland dus actieve legereenheden blijvend in de regio stationeren en dat kost heel veel geld.
Maar terugtrekken is een dusdanig gezichtsverlies voor Poetin dat ik dat niet als een optie zie voor hem. Dit eindigt alleen als Rusland wint, uit Oekraine geschopt word of Poetin vervangen word.
Ze hadden Yanukovych al klaar staan in Belarus hquote:Op woensdag 13 april 2022 11:29 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al een groot fiasco voor Poetin deze hele oorlog. Hij zal serieus gedacht hebben dat Kiev binnen hooguit een week zou vallen, waarna alleen nog even een marionetten regering opgetuigd zou moeten worden in Oekrane.
Mooi voorbeeld. Je gaat er maar meteen vanuit (want dat is makkelijker in een discussie) dat iemand een mening heeft vanwege egostische redenen. Onmogelijk dat iemand er gewoon anders in staat zonder diens mening helemaal belachelijk te maken en aannames te maken over de persoon in kwestie.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want uit plat egostische redenen heel dat land maar in de blubber laten zakken is vast niet denigrerend.
Ja, maar dat verhard hem alleen maar in zijn houding want alles wat geen totale overwinning zal zijn is voor hem een enorme nederlaag en daar is hij niet van gediend. Het is natuurlijk ook een aspect dat hij zich niet of nauwelijks druk hoeft te maken om de kosten, verkiezingen verliezen kan hij niet want fraude en onderdrukking van alle kritiek of tegenstanders.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:29 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al een groot fiasco voor Poetin deze hele oorlog. Hij zal serieus gedacht hebben dat Kiev binnen hooguit een week zou vallen, waarna alleen nog even een marionetten regering opgetuigd zou moeten worden in Oekrane.
Je voert zelf het argument aan dat mensen met weinig geld mischien niet bereid zijn om Oekraine te steunen omdat het voor hun hogere rekeningen oplevert. Dan kun je niet gaan roepen dat hij van aannames uit gaat als je dat zelf ook doet.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld. Je gaat er maar meteen vanuit (want dat is makkelijker in een discussie) dat iemand een mening heeft vanwege egostische redenen. Onmogelijk dat iemand er gewoon anders in staat zonder diens mening helemaal belachelijk te maken en aannames te maken over de persoon in kwestie.
Dat is redelijk binair;quote:Op woensdag 13 april 2022 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld. Je gaat er maar meteen vanuit (want dat is makkelijker in een discussie) dat iemand een mening heeft vanwege egostische redenen. Onmogelijk dat iemand er gewoon anders in staat zonder diens mening helemaal belachelijk te maken en aannames te maken over de persoon in kwestie.
Uhhh. Dat deed ik niet, dat deed hij. Daar reageerde ik juist op dat dat denigrerende onzin was. Dat alle mensen die iets anders denken vast allemaal arme sloebers zijn en dat ze vanwege hun inkomen Putin steunen. Nu niet doen alsof ik dat opeens heb gezegd.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je voert zelf het argument aan dat mensen met weinig geld mischien niet bereid zijn om Oekraine te steunen omdat het voor hun hogere rekeningen oplevert. Dan kun je niet gaan roepen dat hij van aannames uit gaat als je dat zelf ook doet.
Juist. Een patstelling dreigt, en dat is uiteindelijk erg duur (niet alleen financieel, maar ook qua mensenlevens).quote:Op woensdag 13 april 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het doel leek mij vanaf het begin om de hele Oekraine in te nemen. Terugschalen naar alleen de Donbass wordt heel lastig omdat zolang Oekraine als staat bestaat ze vermoedelijk zullen blijven vechten om de Donbass terug te krijgen, dan moet Rusland dus actieve legereenheden blijvend in de regio stationeren en dat kost heel veel geld.
Maar terugtrekken is een dusdanig gezichtsverlies voor Poetin dat ik dat niet als een optie zie voor hem. Dit eindigt alleen als Rusland wint, uit Oekraine geschopt word of Poetin vervangen word.
Waarom dat denken in uitersten? Je bent hier wel heel snel een Putin aanhanger en dan is het helemaal prima om die persoon weg te zetten als een arme sloeber, een angsthaas of wat dan ook.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is redelijk binair;
OF jij bent echt een putin fan, en sorry: dan ben je echt het doodschoppen niet waard,
OF jij hebt andere motieven om pro-putin te zijn, maar daar ben je niet eerlijk over.
Mag jij kiezen.
Wellicht met pro russen? Maar welke oekrainer zal voor zijn lol in oost-ukraine gaan wonen?quote:Op woensdag 13 april 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik verwacht op de lange termijn wel een soort van Koreaanse situatie. Met een westelijke Oekrane en een oosterse. Oekrane zal misschien wel een aardig deel van het oosten van het land kwijtraken aan Rusland en de nog aanwezige bevolking zal hier, helaas, een enorme (humanitaire) prijs voor gaan betalen. En het ergste hebben we hiervan nog niet gezien vrees ik.
Uiteindelijk zal het westerse deel vrij, rijk en weer opgebouwd zijn, het oosterse deel arm, leeg geroofd, gruwelijk onderdrukt en vervallen.
Nee, de aanhoudende BS dat Oekrane met het mes op de keel maar moet "onderhandelen", klinkt allicht grappig, maar is niet grijs, niet wit, maar pik zwart.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom dat denken in uitersten? Je bent hier wel heel snel een Putin aanhanger en dan is het helemaal prima om die persoon weg te zetten als een arme sloeber, een angsthaas of wat dan ook.
Grijs gebied is er ook nog h. Je weet wel, waar de meeste mensen rondhangen.
Dat is dan jouw insteek en keuze, de mijne is anders. Prima toch?quote:Op woensdag 13 april 2022 11:46 schreef sp3c het volgende:
Zou niet weten waarom je niet neutraal zou kunnen zijn eigenlijk
Misschien is het ook een leuke plek voor de FvD utopie "Forumland".quote:
Alleen mensen die de pech hadden niet weg te kunnen denk ik.quote:Maar welke oekrainer zal voor zijn lol in oost-ukraine gaan wonen?
Beetje een dooddoener die je overal op kunt plakkenquote:Op woensdag 13 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan jouw insteek en keuze, de mijne is anders. Prima toch?
quote:Op woensdag 13 april 2022 11:46 schreef sp3c het volgende:
Zou niet weten waarom je niet neutraal zou kunnen zijn eigenlijk
Ik zit eerder te kijken naar de Winteroorlog. Ik zie daar wel parallellen, al hoop ik niet dat ze al te ver doorgaan (Sovjet Unie won).quote:Op woensdag 13 april 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik verwacht op de lange termijn wel een soort van Koreaanse situatie. Met een westelijke Oekrane en een oosterse. Oekrane zal misschien wel een aardig deel van het oosten van het land kwijtraken aan Rusland en de nog aanwezige bevolking zal hier, helaas, een enorme (humanitaire) prijs voor gaan betalen. En het ergste hebben we hiervan nog niet gezien vrees ik.
Uiteindelijk zal het westerse deel vrij, rijk en weer opgebouwd zijn, het oosterse deel arm, leeg geroofd, gruwelijk onderdrukt en vervallen.
En dit, de ongelijkheid van aantallen:quote:Hoewel Stalin en Kuusinen hoopten op steun van arbeiders en linkse Finnen bleek het een politieke blunder: de Finnen, van politiek links tot politiek rechts, zagen er een bevestiging in van hun angst dat de Sovjet-Unie Finland tot vazalstaat wilde maken of zelfs inlijven. Het sterkte hun wil tot verzet.
Tegen de verwachting van de Russen in, hielden de Finnen stand, geholpen door de uiterst strenge winter. De Sovjeteenheden die deelnamen aan de eerste aanval waren nauwelijks voorbereid op de koude en de natuurlijke gesteldheid van het gebied. In de ongelijke strijd kregen de Finnen de morele steun van de wereld
Dit, lange colonnes:quote:Tegenover zo'n 120.000 Finse soldaten stonden vier legers met 26 divisies onder leiding van Kliment Vorosjilov. De Russen gooiden zo'n 400.000 soldaten, 2000 tanks, 2000 kanonnen en 2000 vliegtuigen in de strijd. De Finse luchtmacht had ongeveer 100 vliegtuigen.
Hopelijk, voor de Russen, gebeurt dit niet:quote:Hele Sovjetdivisies bewogen zich in lange colonnes over de Finse boswegen (in het kader van de stoot naar de Botnische Golf) zonder zich om flankbeveiliging te bekommeren, waardoor een aanval in de flank en een omsingeling relatief eenvoudig uit te voeren was.
quote:Stalin was woedend over het falen van zijn troepen. Meerdere officieren zijn voor de ogen van hun eigen manschappen gexecuteerd. Ook de circa duizend krijgsgevangenen die na de oorlog door de Finnen werden gerepatrieerd, kregen zonder pardon de kogel omdat ze zich hadden overgegeven.
Zoals Obama dat het beste zei in dat interview dat hier onlangs langs kwam: het is niet aan ons om te bepalen wat Oekrane moet doen, wij kunnen hun alleen maar zo goed mogelijk helpen wat hun beslissing ook is.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, de aanhoudende BS dat Oekrane met het mes op de keel maar moet "onderhandelen", klinkt allicht grappig, maar is niet grijs, niet wit, maar pik zwart.
En mensen die dat niet (wensen te) bergrijpen verdienen nog veel meer denigrerende posts.
Dan komen we er niet uit vrees ik. Ik denk altijd wat meer in een grijs gebied, zwart/wit is niet zo m’n ding. Anderen belachelijk maken of in hokjes duwen ook niet echt.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, de aanhoudende BS dat Oekrane met het mes op de keel maar moet "onderhandelen", klinkt allicht grappig, maar is niet grijs, niet wit, maar pik zwart.
En mensen die dat niet (wensen te) bergrijpen verdienen nog veel meer denigrerende posts.
Sprekende over de Winteroorlog, hopelijk voor de Oekraners gebeurt dit niet:quote:Op woensdag 13 april 2022 11:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik zit eerder te kijken naar de Winteroorlog. Ik zie daar wel parallellen, al hoop ik niet dat ze al te ver doorgaan (Sovjet Unie won).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog
Dit, ook de verwachting dat het een eitje werd door steun uit de bevolking, rekenen op een weekje vechten:
[..]
En dit, de ongelijkheid van aantallen:
[..]
Dit, lange colonnes:
[..]
Hopelijk, voor de Russen, gebeurt dit niet:
[..]
Dit is ook erg belangrijk wat mij betreft, het geduld is wel een keertje op met de megalomane Putin en z'n krankzinnige imperialistische dromen. Jaren terug bij de Krim annexatie, was ik nog veel genuanceerder, mede omdat dat gebied nou eenmaal in meerderheid al Russisch is en het zonder bloedvergieten was verlopen. Maar inmiddels ben ik wel 180 graden gedraaid ten opzichte van Putin.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
Daarbij, wat zijn onze principes dan eigenlijk waard? Onze basis als maatschappij? Mogen andere mensen in onze regio gerust lijden zolang ons comfort maar op geen enkele wijze aangetast word? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik zal mensen die heftige klappen krijgen door de huidige situatie, maar dat niet vertalen naar dat UKR maar ASAP op z'n rug moet gaan liggen, ook nooit zo noemenquote:Op woensdag 13 april 2022 11:56 schreef SamCooke het volgende:
Maar ik vind de manier waarop jij hun wegzet al losers niet ok.
Dat argument gebruikt Poetin ookquote:
En als jij het daarmee eens bent, is het dus gewoon duidelijk welke kant je hebt gekozenquote:
Nee het is een slecht argument, dat is het punt juistquote:Op woensdag 13 april 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als jij het daarmee eens bent, is het dus gewoon duidelijk welke kant je hebt gekozen
Nee, dat was wel degelijk "Dat mag jij vinden". Ik sta er anders in en ik geef die mening ook duidelijk, ik vind dat je wel een keuze moet maken omdat, hoe dan ook, deze oorlog een weerslag op jou zal hebben.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beetje een dooddoener die je overal op kunt plakken
Nog niet niet 'dat mag jij vinden'
Daar kan ik niet zo heel veel mee
Je hoeft helemaal geen partij te kiezen hier, het is geen voetbal
Elke democratie die dat wil nu direct lid maken, inclusief Australi, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid Korea.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Zweden wil officieel bij de NAVO lees ik.
Andersom ook. MIJN leven word niet geraakt, ik kom prima rond, dus ik vind het prima.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:08 schreef Simmertje het volgende:
Het was overigens ook de trend bij de Covid pandemie bij een deel van de bevolking. MIJN leven wordt aangetast dus ik accepteer niets en we moeten maar doen alsof er niets aan de hand is.
Wat was het ook alweer? Oh ja, Rusland had bezwaren tegen landen die bij de NAVO wilden. Zullen we dit dan maar "unintended consequences" noemen?quote:
Het heeft al een weerslag op mijquote:Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat was wel degelijk "Dat mag jij vinden". Ik sta er anders in en ik geef die mening ook duidelijk, ik vind dat je wel een keuze moet maken omdat, hoe dan ook, deze oorlog een weerslag op jou zal hebben.
Jij hoeft er ook niets mee te kunnen, trouwens
quote:Op woensdag 13 april 2022 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee het is een slecht argument, dat is het punt juist
Het is een complexe situatie met heel veel geschiedenis en je moet geen kant kiezen puur omdat je een kant moet kiezen
En wat vind die meerderheid dan? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Andersom ook. MIJN leven word niet geraakt, ik kom prima rond, dus ik vind het prima.
Twee uitersten ook weer. Zelfde als hier eigenlijk. You're either with us, or against us. Terwijl de meerderheid er een mening op na houd die er tussen in ligt.
Goed nieuws. Finland volgt ook. Fuck Poetin en zijn imperialistische politiek!quote:Op woensdag 13 april 2022 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Zweden wil officieel bij de NAVO lees ik.
quote:Op woensdag 13 april 2022 12:08 schreef Simmertje het volgende:
Het was overigens ook de trend bij de Covid pandemie bij een deel van de bevolking. MIJN leven wordt aangetast dus ik accepteer niets en we moeten maar doen alsof er niets aan de hand is.
Dit blijft een pareltjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarvan akte.
Alles prima, zolang het mijn welvaart maar niet raakt. En ja ik weet dat wij zo rijk zijn OMDAT anderen zo arm zijn. En daar geef ik geef flikker om en wens geen welvaart te delen of in te leveren.
Thee, I said it.
Lijkt me ook dat Finland zal volgen. Benieuwd naar de reactie van het Kremlin.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Goed nieuws. Finland volgt ook. Fuck Poetin en zijn imperialistische politiek!
Wat wil je nu horen? Dat wij van mening verschillen lijkt mij duidelijk. Prima, dus, gewoon zo laten.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het heeft al een weerslag op mij
Dan nog hoef je niet te kiezen
Het zou mij verbazen als Finland nu niet volgt maar Finland heeft altijd een eigen koers gevaren. De stemming in Finland lijkt mij wel omgeslagen nu dus ik verwacht het wel.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat Finland zal volgen. Benieuwd naar de reactie van het Kremlin.
Wat nog lang geen zekerheid is, die twee provincies, een gebied veroveren is een ding, het houden een heel ander verhaal zeker als de sancties flink doorbijten.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:18 schreef Simmertje het volgende:
Wel leuk, hele oorlog was zogenaamd gestart met het idee dat de NAVO niet mag uitbreiden. Eindstand: Finland en Zweden bij de NAVO en een groot deel van Oekrane over een paar jaar bij de EU. Dit in ruil voor twee provincies in het oosten van Oekrane.
Zo'n beetje alle gevechtsklare troepen zitten in Oekrane dus meer dan een beetje boos zijn kunnen ze niet doen.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat Finland zal volgen. Benieuwd naar de reactie van het Kremlin.
Kan niet voor het hele grijze gebied spreken natuurlijk. Zoveel meningen. Er zit in ieder geval een heel groot gebied tussen ''Oekrane moet op de rug gaan liggen en Rusland alles geven wat ze maar willen, want Putin is zo'n baas'' & ''TO WAR, Rusland even binnen stormen, maakt niet uit als er daardoor een derde wereldoorlog ontstaat''.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat vind die meerderheid dan? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Ik dacht meer aan de nucleaire dreigementen die ze hebben geuit de laatste tijd.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle gevechtsklare troepen zitten in Oekrane dus meer dan een beetje boos zijn kunnen ze niet doen.
Ik hou het op pure domheid. Dat zijn dezelfde mensen die tijdens de pandemie riepen dat er een mindcontrol chip in het vaccin zat en dat het feit dat het water uit de zeen niet naar boven valt een bewijs is dat de aarde plat is.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel. Zwakke mensen willen geleid worden, liefst met harde hand tegen "hullie". Lijkt mij herkenbaar ook in Nederland.
* Tijger_m gaat weer op zijn donder krijgen dat hij niet mild is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |