abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2022 @ 09:20:06 #251
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204421376
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 07:50 schreef capricia het volgende:
Ik heb zo de indruk dat veel mensen die willen dat Oekraïne het maar opgeeft en dat we ons er maar niet mee moeten bemoeien, eigenlijk heel bang zijn.
Dat als we Putin zijn zin niet geven, dat er dan een derde wereldoorlog ofzo komt.
Ik denk ook dat er een aardig deel bij zit, wat de gestegen prijzen aan de pomp en de maandelijkse gas rekening niet kan betalen.

Maar het is niet zo stoer om te erkennen dat je een loser bent, die te stoer was om op te letten op school, en daarom nu een k*t baan heeft, dus trek je maar onzin uit je kont als:

quote:
De eisen van Putin zijn legitiem, hij heeft het jarenlang op diplomatieke wijze getracht. Dit had voorkomen kunnen worden.
Scorched earth
pi_204421379
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Over welke delen van Afrika heb je het precies?
Als ik het over continent heb; wat denk je dan zelf?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_204421395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk ook dat er een aardig deel bij zit, wat de gestegen prijzen aan de pomp en de maandelijkse gas rekening niet kan betalen.

Maar het is niet zo stoer om te erkennen dat je een loser bent, die te stoer was om op te letten op school, en daarom nu een k*t baan heeft, dus trek je maar onzin uit je kont als:
[..]

Sorry hoor, maar dat slaat dan ook nergens op. Voor genoeg mensen id de energierekening een groot probleem, waarom die meteen een loser noemen?
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:23:43 #254
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204421400
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:20 schreef vosss het volgende:

[..]
Als ik het over continent heb; wat denk je dan zelf?
Dan denk ik dat je maar wat simpel generaliseert. Maw, je argument is niet serieus te nemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204421429
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Zonder mensen met een kutbaan had jij nu geen huis om in te wonen. Of had je dat dan zelf even gebouwd tussen je scrumsessies door? :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 13 april 2022 @ 09:28:24 #256
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204421432
quote:
Ik denk dat er e.e.a. opgeschaald moet worden. De helft van alle javelins zijn er al doorheen, ongeveer 1/3 van alle stingers.

Beide kunnen wel weer geproduceerd worden, maar heeft wat voeten in de aarde.
Scorched earth
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:29:23 #257
236264 crew  capricia
pi_204421439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:23 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar dat slaat dan ook nergens op. Voor genoeg mensen id de energierekening een groot probleem, waarom die meteen een loser noemen?
Alleen was die energierekening al tijden aan het stijgen.
De stijging was er ook al voor deze oorlog.

Niet dat deze oorlog de situatie beter maakt, maar de energieprijzen gaan echt niet naar de situatie van twee jaar geleden als Oekraïne op haar rug gaat liggen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204421440
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 07:50 schreef capricia het volgende:
Ik heb zo de indruk dat veel mensen die willen dat Oekraïne het maar opgeeft en dat we ons er maar niet mee moeten bemoeien, eigenlijk heel bang zijn.
Dat als we Putin zijn zin niet geven, dat er dan een derde wereldoorlog ofzo komt.
Nou ja, daar ben ik ook bang voor. Ik had graag gehad dat dit borrelende conflict al was opgelost voor 20 februari van dit jaar.
pi_204421449
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Al die mensen, jou incluis, vinden het ook geen enkel probleem dat Afrika een derderangs gaar kutcontinent is en zo gehouden wordt door ons.

Wij zijn zo rijk omdat anderen zo arm zijn.

Dus ik snap die geveinsde verontwaardiging niet zo eigenlijk.
Dat kun je vast en zeker met bronnen onderbouwen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 13 april 2022 @ 09:31:11 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204421461
quote:
Dat is niet zo gek met die enorme aantallen die ze naar Oekraine sturen.

twitter
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:32:17 #261
236264 crew  capricia
pi_204421466
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nou ja, daar ben ik ook bang voor. Ik had graag gehad dat dit borrelende conflict al was opgelost voor 20 februari van dit jaar.
Snap ik.
Maar reageer je dan van vanuit die angst met: Oekraïne moet het maar snel opgeven. En wij moeten ons er 0 mee bemoeien.

Of reageer je met: we moeten deze agressie indammen en zorgen dat we elkaar versterken.

Dat is een beetje de kwestie (imo).
- Goethe, “Faust”
pi_204421482
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 08:21 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mijn indruk is wel dat hij de chantage van Trump aardig heeft weerstaan, maar het is duidelijk dat Zelensky zijn Churchill moment na het uitbreken van de oorlog beleeft
Onze politici en koningshuis zaten in zijn situatie gegarandeerd al in Canada of de VS nog voordat de eerste Rus überhaupt de grens overgestoken was. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 13 april 2022 @ 09:35:09 #263
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204421490
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Zonder mensen met een kutbaan had jij nu geen huis om in te wonen. Of had je dat dan zelf even gebouwd tussen je scrumsessies door? :')
Sorry, had je het tegen mij, meneer egoïst: "Ze moeten daar maar snel kappen, want ik wens gewoon zelf 0,0 van mijn welvaart in te leveren"?

Voor mensen die aan de onderkant zitten heb ik sympathie. Voor dom volk wat financieel klem zit, en dat niet wil erkennen en dat herverpakt door putin propaganda na te kakelen niet,

En nog minder voor mensen zoals jij, die zelfs die moeite niet nemen, en gewoon:

IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN

Uitkramen.
Scorched earth
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:36:44 #264
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204421499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Onze politici en koningshuis zaten in zijn situatie gegarandeerd al in Canada of de VS nog voordat de eerste Rus überhaupt de grens overgestoken was. :')
Wij hadden in die tijd ook nog wat koloniën die ook bestuur moesten worden hè. Daarnaast is NL natuurlijk wel "iets" kleiner dan Oekraïne, dus veel ruimte om te bewegen en te verstoppen was er ook niet. :)
pi_204421501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Het oost/west conflict borrelt al sinds de 13e eeuw. De kans dat het definitief wordt opgelost is niet zo groot. Er zijn slechts periodes geweest dat het meer of minder borrelde. Mensen moeten gaan beseffen dat Oekraine onder de bus gooien geen oplossing is voor het oost/west conflict. Hoogstens borrelt het daarna weer voor een periode iets minder tot dat de volgende fase uitbreekt.
pi_204421504
Ondertussen koopt Rusland gewoon Irakeze wapens via Iran en NATO staat er maar bij te kijken omdat ze tekort hebben.
  woensdag 13 april 2022 @ 09:38:26 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204421513
quote:

[..]
Al die mensen, jou incluis, vinden het ook geen enkel probleem dat Afrika een derderangs gaar kutcontinent is en zo gehouden wordt door ons.
Spreek voor jezelf :{w .
Huilen dan.
pi_204421520
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Alleen was die energierekening al tijden aan het stijgen.
De stijging was er ook al voor deze oorlog.

Niet dat deze oorlog de situatie beter maakt, maar de energieprijzen gaan echt niet naar de situatie van twee jaar geleden als Oekraïne op haar rug gaat liggen.
Ik ben het niet met je eens om mensen losers te noemen die moeite hebben met het betalen van hun energierekening. Natuurlijk ben ik het voor de rest er mee eens dat Oekraine het volste recht heeft om haar territorium te verdedigen van een dictator die uit is op de vernietiging van de Oekrainse identiteit.
pi_204421524
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wij hadden in die tijd ook nog wat koloniën die ook bestuur moesten worden hè. Daarnaast is NL natuurlijk wel "iets" kleiner dan Oekraïne, dus veel ruimte om te bewegen en te verstoppen was er ook niet. :)
Die kolonieën hebben we anno 2022 niet meer, desondanks zie ik onze bestuurders niet strijdend ten onder gaan. Dat laten ze liever aan de kapotbezuinigde krijgsmacht en het gepeupel over.
  woensdag 13 april 2022 @ 09:39:59 #270
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204421525
quote:
84s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is niet zo gek met die enorme aantallen die ze naar Oekraine sturen.

[ twitter ]
#totallyworthit
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:42:11 #271
236264 crew  capricia
pi_204421540
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
'Landgenoten, Nederland zal herrijzen'

"Ik wek mijn landgenoten in het vaderland en overal waar zij zich bevinden, op om, hoe donker en moeilijk de tijden ook zijn, te blijven vertrouwen in de eindoverwinning van onze zaak, die niet alleen sterk staat door kracht van wapenen, doch niet minder door het besef dat het thans gaat om onze heiligste goederen. Ik heb gezegd."

Slava Olanda!! w/
- Goethe, “Faust”
  woensdag 13 april 2022 @ 09:42:48 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204421543
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sorry, had je het tegen mij, meneer egoïst: "Ze moeten daar maar snel kappen, want ik wens gewoon zelf 0,0 van mijn welvaart in te leveren"?

En ondertussen niet beseffen dat wanneer je een dictator met imperialistische ambities gewoon zijn gang laat gaan in je achtertuin die welvaart (en veiligheid) op den duur nog veel meer onder druk komt te staan. Vrijheid is niet gratis.

Los van het hele morele verhaal is het gewoon stompzinnig kortetermijndenken.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:45:02 #273
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204421563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
De obsessie met dat soort zaken komt mijns inziens voort uit een hang naar viriliteit en mannelijkheid die je vaak sterk terugziet in de conservatieve 'anti-woke' hoek.
Het moet ergens wel steken dat het o-zo-mannelijke Russische leger het de afgelopen tijd toch flink aflegde tegen door 'westerse regenboogtroepen met diversiteitstraining' getrainde Oekraïners.
pi_204421568
quote:

[..]

Wij zijn zo rijk omdat anderen zo arm zijn.

Dus ik snap die geveinsde verontwaardiging niet zo eigenlijk.
Hoezo zou ik daar geen probleem mee hebben...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 09:46:38 #275
236264 crew  capricia
pi_204421578
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik ben het niet met je eens om mensen losers te noemen die moeite hebben met het betalen van hun energierekening. Natuurlijk ben ik het voor de rest er mee eens dat Oekraine het volste recht heeft om haar territorium te verdedigen van een dictator die uit is op de vernietiging van de Oekrainse identiteit.
Ik noem dan ook niemand een loser. :D
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')