Hij is in elk geval hoger opgeleid dan die andere oud president die acteur was (Ronald R).quote:Op woensdag 13 april 2022 08:11 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Zelensky is niet het "prototype" leider.
Heeft geen dictator trekjes en is nooit "opgeleid/klaargestoomt" als politicus.
Ik denk oprecht dat het gewoon een "simpele" man is die eigenlijk het liefst gewoon acteert en zijn vrije tijd met vrouw en kinderen in een park doorbrengt maar geeft om zijn land en volk.
Dat maakt hem ws ook zo'n sterk leider.
Eerder dat wij er vooral geen last van mogen hebben wanneer die rechten verdedigd moeten worden.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Liefde, vrijheid, geen dictatuur..geldt alleen voor ons kennelijk. Andere volkeren hebben daar geen recht op.
Ik vind het vooral veel argumenten ingegeven door angst.
Waar is het idee dat een democratisch land zelf zijn toekomst mag bepalen?
Buiten hun bubble. Ze krijgen (denk ik) een standpunt voorgeschoteld met een dun argument, nemen dat over en verzinnen er daarna dmv motivated reasoning allemaal argumenten bij. Ik heb bij veel van hen niet de indruk dat ze daadwerkelijk bang zijn. Dan zou zich dat bv. ook uiten in hamsteren van bepaalde producten om wat te noemen.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Liefde, vrijheid, geen dictatuur..geldt alleen voor ons kennelijk. Andere volkeren hebben daar geen recht op.
Putin wil een genocide uitvoeren op Oekraïne, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 13 april 2022 03:14 schreef sp3c het volgende:
wat pas echt cruciaal is voor veiligheid en rust in de regio is Putin die zijn invasie stopt en zijn leger terugtrekt
Nou, dat principe is nog niet eens zo oud.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Werd hij voor de invasie ook gezien als een sterk leider?quote:Op woensdag 13 april 2022 08:11 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Zelensky is niet het "prototype" leider.
Heeft geen dictator trekjes en is nooit "opgeleid/klaargestoomt" als politicus.
Ik denk oprecht dat het gewoon een "simpele" man is die eigenlijk het liefst gewoon acteert en zijn vrije tijd met vrouw en kinderen in een park doorbrengt maar geeft om zijn land en volk.
Dat maakt hem ws ook zo'n sterk leider.
Mijn indruk is wel dat hij de chantage van Trump aardig heeft weerstaan, maar het is duidelijk dat Zelensky zijn Churchill moment na het uitbreken van de oorlog beleeftquote:Op woensdag 13 april 2022 08:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Werd hij voor de invasie ook gezien als een sterk leider?
Of heeft hij die rol aangenomen door de situatie waarin we nu zitten?
Rusland heeft ook gewoon ergens een afslag gemist. Met hun streven naar een groot Russisch Rijk.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, dat principe is nog niet eens zo oud.
Als je kijkt naar het ontstaan van bijvoorbeeld Finland, dat land is bedoeld als buffer tussen Zweden en Rusland, destijds twee agressieve grootmachten. Finland zit niet bij de NAVO omdat ze een verdrag hebben getekend waarin hun onafhankelijkheid werd gegarandeerd als ze zelf neutraal bleven.
Ook de Nederlanden zijn ooit zo gevormd door de omliggende grootmachten om een soort van buffer te vormen.
Dat Luxemburg een apart landje is komt omdat de omringende landen elkaar dat gebied niet gunden, alhoewel België wel 60% van Luxemburg heeft afgepakt.
Aan het einde van de koude oorlog dachten we wel af te zijn van dit soort imperialistisch gedrag en dat oorlogen vooral interne conflicten zouden zien terrorisme.
Maar niet een klassieke oorlog waarbij landen worden ingenomen omdat ze geen neutrale buffer vormen tussen de grootmachten.
Het einde van dit soort rijken valt samen met de stichting van bijvoorbeeld de EU, na WO2.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Rusland heeft ook gewoon ergens een afslag gemist. Met hun streven naar een groot Russisch Rijk.
De rest van onze wereld is al lang voorbij deze 'rijken' en bezig met natiestaten.
Alsof we zomaar opeens naar het begin van de 20e eeuw geslingerd worden.
Bron?quote:Op woensdag 13 april 2022 00:53 schreef Za het volgende:
[..]
De adoratie omtrend deze opruiier loopt de spuigaten uit.
Wil je echt zo graag dat je kinderen in een oorlog of crisis moeten opgroeien, na reeds 2 deprimerende covid jaren.
Zelensky wil dat we raketten sturen, Russische vliegtuigen uit de lucht gaan schieten, maw hij wil een derde wereldoorlog ontketenen, eist dat zo ongeveer de schoft.
Waarom de dwangmatige behoefte aan heros, zelfs wanneer ze vermomde narcistische schurken zijn?
Stoltenberg zegt dat ook ergens, dat we niet terug moeten naar de spheres of influence waar de Russen in zijn blijven hangenquote:Op woensdag 13 april 2022 08:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Rusland heeft ook gewoon ergens een afslag gemist. Met hun streven naar een groot Russisch Rijk.
De rest van onze wereld is al lang voorbij deze 'rijken' en bezig met natiestaten.
Alsof we zomaar opeens naar het begin van de 20e eeuw geslingerd worden.
Spreekt een en al angst uit.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Za in NWS / Oorlog in Oekraïne #304 Wat een treurigheid
Ja.quote:Op woensdag 13 april 2022 09:05 schreef Barbusse het volgende:
Putain moet gewoon opflikkeren en Rusland mag wel aan wat introspectie gaan doen lijkt me. Die gast heeft gewoon een failed state gemaakt van een land met zoveel potentieel.
Nicequote:Op woensdag 13 april 2022 07:49 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Russische leger about to get a very bad day.
Range van meer dan 2000km, dus ze kunnen ook rustig Rusland binnenvliegen.
Al die mensen, jou incluis, vinden het ook geen enkel probleem dat Afrika een derderangs gaar kutcontinent is en zo gehouden wordt door ons.quote:Op woensdag 13 april 2022 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en dat de brandstof onbetaalbaar wordt, etc.
Die kijken alleen naar hun eigen veiligheid en portemonnee, en vinden het geen probleem als Oekraïne geofferd moet worden om hun eigen zekerheid in het leven te behouden.
Dus omdat in delen van Afrika het leven geen pretje is, mag ook Oekraïne barsten, of hoe bedoel je precies?quote:Op woensdag 13 april 2022 09:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Al die mensen, jou incluis, vinden het ook geen enkel probleem dat Afrika een derderangs gaar kutcontinent is en zo gehouden wordt door ons.
Wij zijn zo rijk omdat anderen zo arm zijn.
Dus ik snap die geveinsde verontwaardiging niet zo eigenlijk.
Een hele vreemde manier om naar de geschiedenis te kijken, landen die « gevormd » worden door de hen omringende grootmachten. Verliest totaal uit het oog dat Nederland ook een tijdje een grootmacht is geweest en verschillende oorlogen heeft uitgevochten tegen die « vormende » grootmachten.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, dat principe is nog niet eens zo oud.
Als je kijkt naar het ontstaan van bijvoorbeeld Finland, dat land is bedoeld als buffer tussen Zweden en Rusland, destijds twee agressieve grootmachten. Finland zit niet bij de NAVO omdat ze een verdrag hebben getekend waarin hun onafhankelijkheid werd gegarandeerd als ze zelf neutraal bleven.
Ook de Nederlanden zijn ooit zo gevormd door de omliggende grootmachten om een soort van buffer te vormen.
Dat Luxemburg een apart landje is komt omdat de omringende landen elkaar dat gebied niet gunden, alhoewel België wel 60% van Luxemburg heeft afgepakt.
Aan het einde van de koude oorlog dachten we wel af te zijn van dit soort imperialistisch gedrag en dat oorlogen vooral interne conflicten zouden zien terrorisme.
Maar niet een klassieke oorlog waarbij landen worden ingenomen omdat ze geen neutrale buffer vormen tussen de grootmachten.
Over welke delen van Afrika heb je het precies?quote:Op woensdag 13 april 2022 09:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Al die mensen, jou incluis, vinden het ook geen enkel probleem dat Afrika een derderangs gaar kutcontinent is en zo gehouden wordt door ons.
Wij zijn zo rijk omdat anderen zo arm zijn.
Dus ik snap die geveinsde verontwaardiging niet zo eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |