abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204424603
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja maar, ja maar....

Volgens Wierd lieten de yanks geen fransen binnen.
Die moet je dan ook nooit serieus nemen.
pi_204424607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Het is wel zo. Door al die wapenleveranties duurt deze oorlog alleen maar langer en langer, uiteindelijk zal die toch aan de onderhandelingstafel moeten worden opgelost. De VS/EU zien dit ook als een kans om RU verder te isoleren en te verzwakken.

Het langer laten voortduren van de oorlog is iig niet in het belang van de de Ukrainse bevolking.
Ligt eraan hoe de eerste fases verlopen daar in de Donbas.
pi_204424609
quote:

[..]
Het is wel zo. Door al die wapenleveranties duurt deze oorlog alleen maar langer en langer, uiteindelijk zal die toch aan de onderhandelingstafel moeten worden opgelost. De VS/EU zien dit ook als een kans om RU verder te isoleren en te verzwakken.

Het langer laten voortduren van de oorlog is iig niet in het belang van de de Ukrainse bevolking.
Daar denken zij toch anders over maar mischien moet je ze dat even gaan vertellen? Ik neem aan dat ze graag willen horen hoe iemand die er totaal geen last van heeft over denkt.
pi_204424611
quote:

[..]

Weet je wat nog veel minder in het belang van de Oekraïense bevolking is? In een marionetstaatje leven van een land dat jouw identiteit als Oekraïner als een bedreiging voor zichzelf ziet.
pi_204424617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:22 schreef tjoptjop het volgende:
Zweden en Finland in de Navo, is dat een formaliteit wat op een vergadering afgehamerd kan worden of is dat zo'n toetredingsproces wat jaren gaat duren?
Dat kan snel, dacht ik, beide landen werken al vrij lang nauw samen met de NAVO.
pi_204424621
quote:
Zweden en Finland in de Navo, is dat een formaliteit wat op een vergadering afgehamerd kan worden of is dat zo'n toetredingsproces wat jaren gaat duren?
Kwestie van weken.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:25:10 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204424626
quote:

[..]

Dat de Russen vervolgens ongehinderd Oekraine kunnen zuiveren vergeten we dan maar even?

Laat de Oekrainse bevolking maar zelf bepalen wat in hun belang is. Momenteel zijn ze vrij duidelijk dat ze de Russen graag zoveel mogelijk buiten hun land willen houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:26:58 #258
5428 crew  miss_sly
pi_204424646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:59 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het was wel een speciale vorm van pianospelen
[..]
En ik betwijfel of Willempie dit kan:
Hij kan wel dansen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204424651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar denken zij toch anders over maar mischien moet je ze dat even gaan vertellen? Ik neem aan dat ze graag willen horen hoe iemand die er totaal geen last van heeft over denkt.
Ik vermoed dat het onderhandelingsresultaat van een snelle of langdurige oorlog uiteindelijk precies hetzelfde is. Enige verschil is dat bij een langdurige oorlog het land in puin ligt, en er heel veel doden te betreuren zijn.

RU gaat echt niet toegeven bij hevige tegenstand.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:28:23 #260
5428 crew  miss_sly
pi_204424657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die is trouwens opvallend stil de laatste weken, zouden de roebels niet meer doorkomen?
De roebels wel, maar daar heeft ie zo verdomd weinig aan :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 april 2022 @ 15:29:04 #261
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204424664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het verschil tussen kunnen en willen.
Het is nou eenmaal hun core business dus ik verwacht daar niet te veel van.

We moeten gewoon veel meer inzetten op educatie hierover. Maar ook de kwaliteit van veel "msm" journalisten is drama.. waardoor ik soms dat wantrouwen wel snap.
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 13 april 2022 @ 15:29:05 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204424665
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Rusland Finland inpikt.
1: eu lid
2: asprirant navo lid
3:

no way
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204424668
Deze mensen zeggen geen van allen wat sommigen hier roepen:

https://www.theguardian.c(...)ong-road-to-recovery

https://www.theguardian.c(...)eaths-russian-forces

En ga dan nog maar eens roepen tegen deze mensen wat beter voor ze zou zijn. Als je daar het lef voor hebt wat ik ten zeerste betwijfel.
pi_204424669
quote:
18s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je wat nog veel minder in het belang van de Oekraïense bevolking is? In een marionetstaatje leven van een land dat jouw identiteit als Oekraïner als een bedreiging voor zichzelf ziet.
RU wilt denk ik alleen de regio's waar een (groot?) deel van de bevolking zich identificeert als Rus.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:29:46 #265
38496 Perrin
pi_204424672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:27 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het onderhandelingsresultaat van een snelle of langdurige oorlog uiteindelijk precies hetzelfde is. Enige verschil is dat bij een langdurige oorlog het land in puin ligt, en er heel veel doden te betreuren zijn.

RU gaat echt niet toegeven bij hevige tegenstand.
Er gaan linksom of rechtsom veel doden te betreuren zijn.

Oekraine wil iig hun best doen de Russen zoveel mogelijk buiten te houden. Gezien de genodicale woorden en daden van de Russen, niet heel onbegrijpelijk.
pi_204424696
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:29 schreef zoost het volgende:

[..]
RU wilt denk ik alleen de regio's waar een (groot?) deel van de bevolking zich identificeert als Rus.
Dat is niet wat Poetin zegt.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 15:32:00 #267
236264 crew  capricia
pi_204424698
quote:
Easy peasy.
Ze zijn al alligned met Navo. Kwestie van weken, niet maanden, als ze willen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204424700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan snel, dacht ik, beide landen werken al vrij lang nauw samen met de NAVO.
Ik kan me voorstellen dat ze al aardig (volledig) aan de Navo standaard voldoen idd. De lengte van het proces zal em vooral zitten in bepaalde zaken naar Navo-spec brengen, maar als dat het al is....
pi_204424717
quote:

[..]
Nee, waar veel Russisch sprekende Oekrainers wonen.

Vlamingen zijn Belgen, geen Nederlanders, hoewel ze wel Nederlands spreken.
pi_204424730
quote:

[..]
Ook in die gebieden bestaat de bevolking in meerderheid uit etnische Oekraïners (waarvan wel een groot deel Russischtalig is).
pi_204424742
quote:

[..]

Je draait het om, de oorlog duurt alleen maar langer en langer omdat Rusland zich weigert terug te trekken. Rusland heeft zichzelf verzwakt en geïsoleerd. Niemand anders heeft dat gedaan.
  woensdag 13 april 2022 @ 15:37:27 #272
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424747
Nog efkes over die vermoorde burgers in Bucha; volgens de media pleegden de Russen er een massamoord toen ze Bucha innamen (februari/maart geloof ik) en toen ze begin april terugtrokken, lagen er dus nog allemaal lijken die er weken lagen. Dat beweerde de NYT zelfs op basis van satellietbeelden.

Bij Jimmy Dore een voormalig marinier en wapeninspecteur die de beelden ook heeft bekeken en met een heel andere conclusie komt; de lijken zijn inderdaad van vermoorde Oekrainers, maar waarschijnlijk Russisch-sprekende Oekrainers die op de vlucht waren voor het Oekrainse leger. Veel van de lijken hadden witte armbanden (zie laatste foto hieronder) om gemaakt van geknipt textiel, wat een teken zou zijn om zich als Russen te onderscheiden ipv het blauw/geel. Deze armbanden werden vervolgens gebruikt om een aantal van hem vast te binden alvorens hen te executeren.

Vervolgens; deze lijken zouden er dus al weken liggen, maar zien er nogal vers uit. De meeste lijken die buiten in weer en wind liggen zullen binnen een week al ernstig verkleuren, opzwellen en door ontbindingsvocht zal de kleding er ontzettend smerig gaan uitzien.

Nu beweer ik niet dat dit ook werkelijk zo gebeurd is, maar het is het overwegen waard dat wat de media presenteren niet altijd de waarheid is. Zelfs wikipedia spreekt al van feiten ipv verdenkingen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 13 april 2022 @ 15:37:28 #273
38496 Perrin
pi_204424748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet wat Poetin zegt.
Het nadeel is dat Poetin zoveel roept. Van Oekraine dat moet ophouden als land te bestaan, tot alle nazi's uitroeien (waarbij iedereen die zich identificeert met Oekraine een nazi is), tot NAVO op afstand houden, tot wraak voor de oorlog van de afgelopen 8 jaar tot uitbreiden van het Groot Russisch Rijk.. Het is totaal onduidelijk wat ie nu echt wil vooralsnog en wat zijn harde politieke doelen zijn.

We zien iig dat ie Kyiv heeft geprobeerd in te nemen (plan A).. Dat ie het halve land probeerde te veroveren (plan B) en nu dat ie vooral zuidoost Oekraine bezet houdt en wellicht daar nog een offensief van plan is. Verder bombardeert ie door heel Oekaine allerlei zaken die een land draaiende houden. Energie, transport, communicatie.
pi_204424772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
drek
Je weet dat de roebels die je hiervoor krijgt waardeloos zijn toch?
pi_204424779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Deze mensen zeggen geen van allen wat sommigen hier roepen:

https://www.theguardian.c(...)ong-road-to-recovery

https://www.theguardian.c(...)eaths-russian-forces

En ga dan nog maar eens roepen tegen deze mensen wat beter voor ze zou zijn. Als je daar het lef voor hebt wat ik ten zeerste betwijfel.
Jij doet natuurlijk hetzelfde; jij bent van mening dat lang door vechten beter is voor ze. Ik denk dat je daar mensen tegenkomt die wil dat ze sneller gaan onderhandelen & dat er mensen zullen zijn die inderdaad zo lang mogelijk door willen vechten. In de artikelen die je quote zie ik niemand zeggen dat ze tegen onderhandelingen zijn, of dat ze willen dat er zo lang mogelijk door gevochten moet worden. Voornamelijk veel pijn en verdriet.

Niemand hier die zich voor kan stellen hoe het is daar en hoe die mensen zich voelen; waar zij bij gebaat zijn in hun perspectief.

Los daarvan zijn het verschrikkelijke verhalen natuurlijk, ik hoop voor ze dat er snel verbetering in komt te zitten, op welke manier dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')