quote:Op maandag 11 april 2022 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)t-onderzoek/9808379/
De mondiale autosportfederatie FIA is een onderzoek gestart naar de Russische coureur Artem Severiukhin. Hij won een wedstrijd die meetelt in het Europees kampioenschap karting en bracht op het podium de nazigroet.
Severiukhin komt uit Rusland, maar rijdt onder de Italiaanse vlag mee in wedstrijden van de FIA. Dat komt vanwege de sancties die naar aanleiding van de Russische invasie in Oekrane ingesteld zijn. Deelnemers uit Rusland en Belarus mogen wel degelijk meedoen in FIA-evenementen, maar moeten een convenant tekenen waarin ze verklaren "achter de FIA-waarden staan ten aanzien van vrede en politieke neutraliteit" te staan.
Meteen eruit flikkeren.
Laat dat leven maar weg overigens. Als Rusland Oekraine zou kunnen overnemen volgt wederom een grootschalige genocide op het volk aldaar. Dat is nu al aan de gang met de vele forced deportaties via de vluchtcorridors die alleen richting Rusland gaan en de slachtpartijen in de dorpen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
onder het juk van de Russen is er weinig om op te bouwen, een arm kutleven onder een dictatuur zal het dan worden. Waarom denk je dat de Oekrainers zo hard vechten? Die weten wat ze te wachten staat als ze dat niet doen. Zelensky doet slechts zijn taak als president, het land verdedigen en proberen te bevrijden van Russisch terrorisme.
quote:
Wierd Dukquote:Op maandag 11 april 2022 14:43 schreef superniger het volgende:
Slachtoffer Wierd.![]()
Leuk rubriek.![]()
[ twitter ]
Ja past niet meer in deze tijd.quote:Op maandag 11 april 2022 15:41 schreef Alarmonoff het volgende:
Jammer dat de nazi-ideologie en het communisme nog bestaan.
Volgens mij lezen jullie niet goedquote:Op maandag 11 april 2022 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Begrijpend lezen: Kolomoisky wordt ervan verdacht die 5 miljard gestolen te hebben, niet Zelensky.
In welk opzichte is Rusland vrij links? Is het de hoogste inkomensongelijkheid van alle grotere economien, de gewelddadige politie, de strafkampen voor andersdenkenden, de russoficatie van minderheden of de 5% van het BNP dat in het leger gestopt wordt?quote:Op maandag 11 april 2022 15:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
In veel opzichten is Rusland volgens mij nog steeds vrij links. Waarom extreem rechts zo van Putin houdt komt natuurlijk door het extreem conservatisme en het onderdrukken van minderheden en LGBTers.
Een soort beschuldiging waar amper bronnen voor zijn behalve lijntjestrekkerij. Op eenzelfde manier heeft een willekeurig VVD-lid het premierschap van Mark Rutte gefinancierd.quote:Op maandag 11 april 2022 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij lezen jullie niet goed![]()
Ik zei “de man die het presidentschap van Z heeft gefinancierd” die man is Kolomoisky.
Misschien moet je dat dan ook in die post ook anders verwoorden. Want je zei "de man die zijn prersidentschap heeft gefinancieerd". Aangezien in die post geen Zelensky noch Kolomoisky werd genoemd, en het ging over Zelensky, leek 'zijn presidentschap' toch echt te slaan op Zelensky zelf.quote:Op maandag 11 april 2022 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij lezen jullie niet goed![]()
Ik zei “de man die het presidentschap van Z heeft gefinancierd” die man is Kolomoisky.
Volgens mij leren we dat mensen niet goed of slecht zijn, maar dat ze wel goede en slechte dingen kunnen doen. En dat zowel links als rechts goede en slechte dingen doet.quote:Op maandag 11 april 2022 15:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja want links=goed en rechts=slecht
Man dat leer je al op de basisschool.
Er zijn momenten dat ik me ernstig zorgen maak over de staat van het geschiedenisonderwijs in Nederland.quote:Op maandag 11 april 2022 15:11 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Die wilde ook een tot de dood verwond rijk herstellen
Nou dat vind ik een leerfout. Dat wordt inderdaad in de opvoeding gezegd. Maar sommige mensen zijn slecht tot in het bod.quote:Op maandag 11 april 2022 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij leren we dat mensen niet goed of slecht zijn, maar dat ze wel goede en slechte dingen kunnen doen. En dat zowel links als rechts goede en slechte dingen doet.
Maar misschien ging ik wel naar een heel genuanceerde school of zo
Dat lees ik ook inderdaad, dat laatstequote:Op maandag 11 april 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je dat dan ook in die post ook anders verwoorden. Want je zei "de man die zijn prersidentschap heeft gefinancieerd". Aangezien in die post geen Zelensky noch Kolomoisky werd genoemd, en het ging over Zelensky, leek 'zijn presidentschap' toch echt te slaan op Zelensky zelf.
Maar inderdaad, Kolomoisky heeft Zelensky wel gefinancieerd. Maar toen Zelensky president werd en iets aan de corruptie wilde gaan doen, heeft hij wel alle banden met deze man verbroken.
Hij is ook een kabal jood. Vergeet dat niet even te verwerken in je opmerkingen.quote:Op maandag 11 april 2022 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zeer betrouwbare exotische danser die Zelensky, die heeft zich toch mooi weten op te werken door een nazi geldschieter.
Ongetwijfeld. En het houdt niet op bij Kiev. Die raketten kunnen vast en zeker Berlijn, Parijs en Amsterdam ook zonder problemen halen en toch lopen de regeringsleiders daar ook buiten vrij rondquote:Op maandag 11 april 2022 13:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, de exacte locaties zijn gissen op dit moment.
Daarbij zou Kiev ook van lange afstand geen probleem moeten zijn voor de hypersonische raketten.
De Pandora papers zijn behoorlijk goed journalistiek geschreven, lees ook:quote:Op maandag 11 april 2022 15:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een soort beschuldiging waar amper bronnen voor zijn behalve lijntjestrekkerij. Op eenzelfde manier heeft een willekeurig VVD-lid het premierschap van Mark Rutte gefinancierd.
Je bent met open ogen in een door Kremlin-trollen gefabriceerde verhaallijn getrapt en nu heb je 'alleen maar vragen!!'.
Het zal wel meevallen, niet iedereen doet voor elk vak z'n best op school.quote:Op maandag 11 april 2022 15:49 schreef OllieA het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik me ernstig zorgen maak over de staat van het geschiedenisonderwijs in Nederland.
Ik had het idee dat Russische sociale programma's voor bv onderwijs, zorg, huisvesting enzo vrij links waren. Maar nu ik wat verder heb gezocht blijkt dat idd ook wel weer reuze mee te vallen.quote:Op maandag 11 april 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
In welk opzichte is Rusland vrij links? Is het de hoogste inkomensongelijkheid van alle grotere economien, de gewelddadige politie, de strafkampen voor andersdenkenden, de russoficatie van minderheden of de 5% van het BNP dat in het leger gestopt wordt?
Mijn school van het leven leerde mij dit:quote:Op maandag 11 april 2022 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij leren we dat mensen niet goed of slecht zijn, maar dat ze wel goede en slechte dingen kunnen doen. En dat zowel links als rechts goede en slechte dingen doet.
Klopt, heel verstandig.quote:Op maandag 11 april 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn school van het leven leerde mij dit:
Er zijn 2 soort mensen; klootzakken en geen klootzakken. De eerste categorie kom je overal tegen ongeacht kleur, sexe, geaardheid, religie of nationaliteit. De tweede ook.
Dit soort grooming verklaart veel.quote:Op maandag 11 april 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn 2 soort mensen; klootzakken en geen klootzakken. De eerste categorie kom je overal tegen ongeacht kleur, sexe, geaardheid, religie of nationaliteit. De tweede ook.
Waar maak jij je nou druk over?quote:Op maandag 11 april 2022 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zeer betrouwbare exotische danser die Zelensky, die heeft zich toch mooi weten op te werken door een nazi geldschieter.
Beetje vreemd dat je dan nu je loopt op te winden over Zelenski.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Welke Nederlaag?
Het is andersom h, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.
De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.
Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen, en was te voorkomen geweest.
Well, that didnt age wellquote:Op maandag 11 april 2022 16:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Waar maak jij je nou druk over?
Drie weken geleden vond je dat Poetin de oorlog al had gewonnen:
[..]
Beetje vreemd dat je dan nu je loopt op te winden over Zelenski.
https://www.haaretz.com/a(...)-the-world-1.5315512quote:In his colorful, often expletive-laden monologues, he said the Russian president was a “psychopath,” a “schizophrenic of short stature” who is “completely inadequate, totally insane. His messianic drive to recreate the Russian empire of 1913 or the U.S.S.R. of 1991 could plunge the world into catastrophe.” It became a personal feud between the outspoken businessman and the former KGB officer. Putin responded a day later, at a press conference in Moscow, calling Kolomoisky a “unique crook” and questioning the motives of the Kiev government to appoint “such a scoundrel. Now this crook is appointed governor of Dnepropetrovsk. No wonder the people are dissatisfied.”.
Braaahquote:Op maandag 11 april 2022 16:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
Mata Hari uit de dood opgestegen?quote:Op maandag 11 april 2022 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het is nog een exotisch danser ook!!11!!
Huh een hitlergroet? Ik neem aan dat Poetin snel ingrijpt en de boel komt denazificeren. Oh wacht. De echte nazi’s dragen tegenwoordig een Z.quote:Op maandag 11 april 2022 15:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net een KLB troll die zijn eigen post weer leest
Dan heb ik nog een leuke voor je van 27 maart.quote:
De lijken zijn niet van je netvlies te krijgen, maar Za houdt het vaandel hoog en de rijen strak gesloten.quote:Op zondag 27 maart 2022 00:24 schreef Za het volgende:
[..]
Geen van allen.
De eisen van Poetin zijn ingewilligd, hij trekt zich terug, maar blijft inspecteurs behouden bij de kerncentrales en militairen aan de grens van Donetsk en Loegantsk.
Zelensky gaat weer de entertainment wereld in, en de vluchtelingen zijn geheel ingeburgerd in hun nieuwe heenkomen, gezien ze toch al jaren weg wilden uit het troosteloze Oekrane.
Die Russen waren er afgelopen weekend ook snel bij om die pedo te pakken omdat hij wat filmpjes op internet had gezet, dus wie weet zijn ze hier weer net zo snelquote:Op maandag 11 april 2022 16:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Huh een hitlergroet? Ik neem aan dat Poetin snel ingrijpt en de boel komt denazificeren. Oh wacht. De echte nazi’s dragen tegenwoordig een Z.
Het zal me niets verbazen als die kinderverkrachter even uit de wind wordt gehouden om daarna z'n eigen battalion te mogen leiden. Ze zullen er vast wel het nut van inzien om een complete psycho als commandant te hebben.quote:Op maandag 11 april 2022 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die Russen waren er afgelopen weekend ook snel bij om die pedo te pakken omdat hij wat filmpjes op internet had gezet, dus wie weet zijn ze hier weer net zo snelWant slechte publiciteit moet je niet willen.
Ah ja, de school van het levenquote:Op maandag 11 april 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat mij betreft daarbij nog de toevoeging dat de tweede categorie veruit in de meerderheid is.quote:Op maandag 11 april 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2022 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, de school van het leven
Ronduit kut en toch zeer leerzaam. En eens.
Ik zou er niet van staan te kijken als hij ook nog op een Republikeinse conventie mag spreken, samen met Kyle Rittenhouse.quote:Op maandag 11 april 2022 16:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als die kinderverkrachter even uit de wind wordt gehouden om daarna z'n eigen battalion te mogen leiden. Ze zullen er vast wel het nut van inzien om een complete psycho als commandant te hebben.
Wat ik op FOK! leer is dat menig rechts conservatieve user snel in de slachtofferrol kruiptquote:Op maandag 11 april 2022 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En maar (expres) niet willen snappen waarom Zweden en Finland dat nu zo graag willen.quote:
Ik sta nog steeds achter deze uitspraken.quote:Op maandag 11 april 2022 16:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
Dat was een vooruitblik.quote:Op maandag 11 april 2022 16:23 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dan heb ik nog een leuke voor je van 27 maart.
[..]
De lijken zijn niet van je netvlies te krijgen, maar Za houdt het vaandel hoog en de rijen strak gesloten.
quote:Op maandag 11 april 2022 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En maar (expres) niet willen snappen waarom Zweden en Finland dat nu zo graag willen.![]()
Hij kan nog snel even wat ICBM's op Zweden en Finland afvuren in de hoop die landen op andere gedachten te brengen.quote:Op maandag 11 april 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooi. Daar van nemen we kennis. Verder nog iets te melden Poetin?
En ondertussen ook een 'enorm oprecht excuus'quote:
Ja, nu de FIA een onderzoek geopend heeft...quote:Op maandag 11 april 2022 16:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En ondertussen ook een 'enorm oprecht excuus'![]()
![]()
[ twitter ]
Wat is dit?quote:Op maandag 11 april 2022 16:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
![]()
[ twitter ]
quote:Op maandag 11 april 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nu de FIA een onderzoek geopend heeft...
quote:Op maandag 11 april 2022 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ik sta nog steeds achter deze uitspraken.
Het woord "gewonnen" heb ik niet gebruikt btw, en is een wat knullige interpretatie van jouw kant.
Beide quotes zijn niet selectief, maar integraal jouw tekst. Iedereen kan erop klikken en zelf nalezen wat je daar zegt. Met context en al.quote:Op maandag 11 april 2022 16:42 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was een vooruitblik.
Niet selectief quoten Ollie.
Nee?quote:
Oi perkele. Ik geloof niet dat men in Finland en Zweden erg onder de indruk zal zijn.quote:
Zeker wel.quote:
Nee Ollie, lachwekkend dat je dat beweerd.quote:Met context en al.
Dit is wl een goed voorbeeld van hoe jij selectief quote.quote:Op maandag 11 april 2022 16:57 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker wel.
[..]
Nee Ollie, lachwekkend dat je dat beweerd.
Quote ook even waar ik "gewonnen" heb gepost.
Dan treedt het verdedigingsartikel van de EU in werking, en defacto NAVO artikel 5 in het verlengde daarvan want bijna alle EU landen zitten in de NAVO. Misschien dat Oekrane hem dat waard is maar Finland en Zweden echt niet.quote:Op maandag 11 april 2022 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij kan nog snel even wat ICBM's op Zweden en Finland afvuren in de hoop die landen op andere gedachten te brengen.
In Frankrijk blijkbaar ontzettend veel.quote:Op maandag 11 april 2022 17:01 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het wel echt verbazingwekkend dat er nog Putain adepten te vinden zijn buiten Rusland. Zeker na al het geblunder van het Russische leger waarna men, zoals te verwachten viel, overschakelde op massaal burgers niet ontzien.
?quote:Op maandag 11 april 2022 17:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In Frankrijk blijkbaar ontzettend veel.
Mjah, sinds die tijd hebben we een groot aantal oorlogsmisdaden mogen optekenen van Rusland, heeft Rusland zich moeten terugtrekken uit Noord Oekraine (en ook het Tjernobyl gebied waar een kerncentrale staat) en zijn er vele burgers door Rusland gedood.quote:
Nog even wat steden en dorpen kapotschieten.quote:Op maandag 11 april 2022 16:54 schreef Za het volgende:
[..]
Nee?
Zelensky heeft aangegeven geen lid meer te willen worden van de Navo en dat Oekrane bereid is een neutrale status aan te nemen.
De twee hoofdredenen van de invasie.
Daarnaast heeft Poetin zo'n beetje alle militaire bases geneutraliseerd, en de controle over de kerncentrakes in handen, plus Donetsk en Loegantsk als onafhankelijke Staten uitgeroepen.
De Navo gaat niet ingrijpen, geen nofly zone, noppes nada.
Zoals gezegd, nog even wat puntjes op de i.
Vergeet de gigantische hoeveelheden propaganda niet die Rusland uitstort over de wereld. Daarvaan blijft in veel koppies wat plakken.quote:Op maandag 11 april 2022 17:01 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het wel echt verbazingwekkend dat er nog Putain adepten te vinden zijn buiten Rusland. Zeker na al het geblunder van het Russische leger waarna men, zoals te verwachten viel, overschakelde op massaal burgers niet ontzien.
Je doet voorkomen of ik op 27 maart beweerde dat de eisen van Putin waren ingewilligd terwijl, zoals ik al aangaf die post in antwoord was op deze voorspellings poll:quote:Op maandag 11 april 2022 17:00 schreef OllieA het volgende:
Dit is wl een goed voorbeeld van hoe jij selectief quote.
quote:
Ah, op die manier. Ik zie eigenlijk Le Pen de verkiezingen niet winnen tbh. Om een of andere reden zie ik het ultra nationalisme van haar partij onverenigbaar met het binnen vallen van een soeverijn land. Ik denk dat dit een electionaire backlash gaat hebben.quote:Op maandag 11 april 2022 17:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die Le Pen stemmers. Zij is een van de velen die op de Kremlin-loonlijst staat.
[ afbeelding ]
Le Pen in Crimea (de Krim), Poetin's overwinning aan het vieren
Met het risico enorm arrogant over te komen; ik snap niet dat men die Russische onzin niet doorziet.quote:Op maandag 11 april 2022 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet de gigantische hoeveelheden propaganda niet die Rusland uitstort over de wereld. Daarvaan blijft in veel koppies wat plakken.
Briljante strateeg die Putain. Vooral het voor de gek houden van iedereen door zijn eigen soldaten te laten doodschieten in de regio Kiev en daarna in een magistrale beweging iedereen weer terug te trekken en richting het Oosten te bewegen. En ook het laten doodschieten van legerleiders was echt onovertroffen, eigenlijk sinds zijn grote voorbeeld Adolf H. niet meer zoveel strategisch inzicht gezien. Dat zijn soldaten dan ongeveer dezelfde ethische waarden kennen als de allerslechtste SS divisies dat kun je Putain toch eigenlijk niet aanrekenen?quote:Op maandag 11 april 2022 16:54 schreef Za het volgende:
[..]
Nee?
Zelensky heeft aangegeven geen lid meer te willen worden van de Navo en dat Oekrane bereid is een neutrale status aan te nemen.
Daarnaast heeft Poetin zo'n beetje alle militaire bases geneutraliseerd, en de controle over de kerncentrakes in handen, plus Donetsk en Loegantsk als onafhankelijke Staten uitgeroepen.
Ik ook niet echt, maar niet iedereen is zo slim als wijquote:Op maandag 11 april 2022 17:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met het risico enorm arrogant over te komen; ik snap niet dat men die Russische onzin niet doorziet.
Wat ik dan n van de sterke punten vind, dat Zelensky zich als 'schoothondje' zich heeft ontworstelt van zijn oligarch en er zelfs niet mee zat om staatsondermijnende TV kanalen van die vroegere baas (Kolomoyskyi) te gaan (af)sluiten. Wat weer pleit voor Kolomoyskyi is dat Putin de pest aan die vent heeft. De vijand van mijn vijand, is mijn vriend.quote:Op maandag 11 april 2022 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.
De man die zijn presidentschap heeft gefinancierd door uitgekiende tv-shows en voortreffelijke PR heeft 5 miljard gestolen van zijn eigen bank en dus de burgers van Oekraine.
Te lezen in de pandora papers.
[..]
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
Ben sterk tegen de inval van Rusland. Echter zit daar ook iets van politieke inmenging.
Bron?quote:Op maandag 11 april 2022 17:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ook niet echt, maar niet iedereen is zo slim als wij
Poetin gaat wel door met andere landen , vooral de Baltische staten en Polenquote:Op maandag 11 april 2022 16:54 schreef Za het volgende:
[..]
Nee?
Ik zet gewoon even de puntjes op i.quote:Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je doet voorkomen of ik op 27 maart beweerde dat de eisen van Putin waren ingewilligd terwijl, zoals ik al aangaf die post in antwoord was op deze voorspellings poll:
[..]
Za in NWS / Oorlog in Oekrane #269
Erg kinderachtig.
Hoe sneu is het om threads van maart na te lopen op zoek naar posts van mij, en die dan zonder context te plaatsen. Heb je echt niets beters te doen?
Het is ook maar net wat je wil geloven.quote:Op maandag 11 april 2022 17:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met het risico enorm arrogant over te komen; ik snap niet dat men die Russische onzin niet doorziet.
Je gedraagt je onwaardig.quote:
Wie voelt zich nu niet slimmer dan gemiddeld?quote:
helaas wel. Net als overal zien willen mensen geen keuze hebben en kiezen liever dan voor lieden die hun misleiden tot het belijden van eenkennig beleid.quote:Op maandag 11 april 2022 17:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In Frankrijk blijkbaar ontzettend veel.
Ikquote:Op maandag 11 april 2022 17:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie voelt zich nu niet slimmer dan gemiddeld?
Het excuus dat Rusland gebruikt is voornamelijk dat ze Oekrane willen 'bevrijden'. Hoe kun je dat ooit wllen geloven, kijkende naar de geschiedenis van Rusland en Oekrane?quote:Op maandag 11 april 2022 17:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het is ook maar net wat je wil geloven.
Als je alleen nog maar bronnen van een bepaalde lichting gelooft, dan maakt het eigenlijk niet zo veel meer uit. In too deep, no way back.quote:Op maandag 11 april 2022 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het excuus dat Rusland gebruikt is voornamelijk dat ze Oekrane willen 'bevrijden'. Hoe kun je dat ooit wllen geloven, kijkende naar de geschiedenis van Rusland en Oekrane?
Ik vraag me af hoeveel mensen dat precies geloven. Maar er worden zoveel 'false narratives' tegenaan gesmeten dat er bij veel te veel mensen wel een of twee blijven plakken.quote:Op maandag 11 april 2022 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het excuus dat Rusland gebruikt is voornamelijk dat ze Oekrane willen 'bevrijden'. Hoe kun je dat ooit wllen geloven, kijkende naar de geschiedenis van Rusland en Oekrane?
Als Rutte morgen een bom op Brussel laat gooien waarbij vele burgers omkomen en daar vervolgens verkrachters laat huishouden, dan gaat hij waarschijnlijk ook de recente Russische geschiedenisboeken in als een briljant strateeg.quote:Op maandag 11 april 2022 17:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Briljante strateeg die Putain. Vooral het voor de gek houden van iedereen door zijn eigen soldaten te laten doodschieten in de regio Kiev en daarna in een magistrale beweging iedereen weer terug te trekken en richting het Oosten te bewegen. En ook het laten doodschieten van legerleiders was echt onovertroffen, eigenlijk sinds zijn grote voorbeeld Adolf H. niet meer zoveel strategisch inzicht gezien. Dat zijn soldaten dan ongeveer dezelfde ethische waarden kennen als de allerslechtste SS divisies dat kun je Putain toch eigenlijk niet aanrekenen?
Voor een geneutraliseerd leger is het Oekrainse leger nog verbazingwekkend effectief overigens. Maar wacht met geneutraliseerde basis bedoel jij natuurlijk het afknallen van burgers en het vernietigen van steden zodat de Oekrainse militair geen plaats heeft om thuis te komen! Logisch en ook strategisch echt briljant.
Misschien moet je je eens inlezen in de context van de "toezeggingen" van Zelensky. Wie weet dat dan je optimisme over het verslagen zijn van Oekrane toch enigszins getemperd wordt. En best vreemd toch dat Putain die handreiking van Zelensky niet aangepakt heeft. Zou er toch nog iets anders achter zitten bij Putain?
Trump zal het zeker wonderful vinden en Rutte een genius noemenquote:Op maandag 11 april 2022 17:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Rutte morgen een bom op Brussel laat gooien waarbij vele burgers omkomen en daar vervolgens verkrachters laat huishouden, dan gaat hij waarschijnlijk ook de recente Russische geschiedenisboeken in als een briljant strateeg.
Kortom je bent tegenwoordig nogal snel een briljant strateeg in Rusland.
Alles wat Rusland beter uitkomt dan de VS is voor Trump prima.quote:Op maandag 11 april 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump zal het zeker wonderful vinden en Rutte een genius noemen
Ja dat is inderdaad het doel van Poetin, en ook exact wat ik bedoelde.quote:Op maandag 11 april 2022 17:08 schreef OllieA het volgende:
Nog even wat steden en dorpen kapotschieten.
Nog even wat burgers met op de rug vastgebonden handen executeren.
Nog even een bejaard echtpaar in hun autootje afschieten.
Nog even wat mensen van hun fiets afschieten.
Nog even wat raketten afvuren op vluchtelingen op een station.
Nog even wat vrouwen, meisjes en baby's verkrachten.
Dat is vooral de cosmetische verpakking om het een tintje te geven bij mensen die zich (soms graag) in de luren laten leggen.quote:Op maandag 11 april 2022 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2022 17:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je alleen nog maar bronnen van een bepaalde lichting gelooft, dan maakt het eigenlijk niet zo veel meer uit. In too deep, no way back.
Ik snap dat echt nietquote:Op maandag 11 april 2022 17:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen dat precies geloven. Maar er worden zoveel 'false narratives' tegenaan gesmeten dat er bij veel te veel mensen wel een of twee blijven plakken.
En een van de doelen van propaganda is niet eens dat je een bepaald specifiek verhaal gelooft maar dat je op een gegeven moment helemaal niks meer gelooft, ook de objectieve waarheid, totaal murw gebeukt door de desinformatie.
En daarom mag putain nu clusterbommen op stations gooien en burgers afslachten?quote:Op maandag 11 april 2022 17:49 schreef Za het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad het doel van Poetin, en ook exact wat ik bedoelde.
Houd toch op met dat theatrale gezang.
Maar gezien dat je ding is:
Rusland is het enige land ter wereld dat artsen, verpleegkundigen, militairen, beschermingsmaterialen etc naar Lombardije stuurde, ellenlange colonnes en vliegtuigen, terwijl de rest van Europa geen poot uitstak tijdens de grootste en meest afgrijzelijke humanitaire ramp die covid in Europa veroorzaakt heeft.
En de rest van Europa deed niets.
Dat doe ik al sinds de wappies NL een dictatuur gingen noemen en ze met de Jodensterren kwamen.quote:Op maandag 11 april 2022 15:49 schreef OllieA het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik me ernstig zorgen maak over de staat van het geschiedenisonderwijs in Nederland.
Dat is hetzelfde als een moordenaar vrijpleiten omdat hij ook vrijwilligerswerk doet bij de voedselbank...quote:Op maandag 11 april 2022 17:49 schreef Za het volgende:
[..]
Rusland is het enige land ter wereld dat artsen, verpleegkundigen, militairen, beschermingsmaterialen etc naar Lombardije stuurde, ellenlange colonnes en vliegtuigen, terwijl de rest van Europa geen poot uitstak tijdens de grootste en meest afgrijzelijke humanitaire ramp die covid in Europa veroorzaakt heeft.
En… ontslag!quote:Op maandag 11 april 2022 16:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
![]()
[ twitter ]
Even puntjes op de i. Je beweert te reageren op een poll van 26-03. Maar op 19-03 zei je nagenoeg hetzelfdequote:Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je doet voorkomen of ik op 27 maart beweerde dat de eisen van Putin waren ingewilligd terwijl, zoals ik al aangaf die post in antwoord was op deze voorspellings poll:
[..]
[ afbeelding ]
Za in NWS / Oorlog in Oekrane #269
Erg kinderachtig.
Hoe sneu is het om threads van maart na te lopen op zoek naar posts van mij, en die dan zonder context te plaatsen. Heb je echt niets beters te doen?
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Welke Nederlaag?
Het is andersom h, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.
De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.
Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen, en was te voorkomen geweest.
Je kan beter niet reageren op die droeftoeter die heeft de lul van Putin zo diep in zijn reet zitten dat die er bij zijn muil weer uit komtquote:Op maandag 11 april 2022 17:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Briljante strateeg die Putain. Vooral het voor de gek houden van iedereen door zijn eigen soldaten te laten doodschieten in de regio Kiev en daarna in een magistrale beweging iedereen weer terug te trekken en richting het Oosten te bewegen. En ook het laten doodschieten van legerleiders was echt onovertroffen, eigenlijk sinds zijn grote voorbeeld Adolf H. niet meer zoveel strategisch inzicht gezien. Dat zijn soldaten dan ongeveer dezelfde ethische waarden kennen als de allerslechtste SS divisies dat kun je Putain toch eigenlijk niet aanrekenen?
Voor een geneutraliseerd leger is het Oekrainse leger nog verbazingwekkend effectief overigens. Maar wacht met geneutraliseerde basis bedoel jij natuurlijk het afknallen van burgers en het vernietigen van steden zodat de Oekrainse militair geen plaats heeft om thuis te komen! Logisch en ook strategisch echt briljant.
Misschien moet je je eens inlezen in de context van de "toezeggingen" van Zelensky. Wie weet dat dan je optimisme over het verslagen zijn van Oekrane toch enigszins getemperd wordt. En best vreemd toch dat Putain die handreiking van Zelensky niet aangepakt heeft. Zou er toch nog iets anders achter zitten bij Putain?
Putin verkracht geen babies, schiet geen burger van zijn fiets, schiet geen bejaard echtpaar af in hun autootje.quote:Op maandag 11 april 2022 17:55 schreef mcmlxiv het volgende:
En daarom mag putin nu clusterbommen op stations gooien en burgers afslachten?
Wtf. Gaan we nu willekeurige rampen aanhalen waar landen wel of niet genoeg hulp boden als goedpratertje voor het binnenvallen van een soeverein buurland en het plegen van oorlogsmisdaden?quote:Op maandag 11 april 2022 18:10 schreef Za het volgende:
[..]
Putin verkracht geen babies, schiet geen burger van zijn fiets, schiet geen bejaard echtpaar af in hun autootje.
Dat beeld schetst iemand anders hier als zijnde het zetten van puntjes op de i, en weerspreek ik, met een voorbeeld van hoe hij als enige hulp bood aan Itali, waar er 700 doden per dag vielen indertijd, en de lijken gewoon in de huizen bleven liggen, en de broeder Navo landen geen poot uitstaken.
Maar wel wenen om een man op een fiets of een bejaard echtpaar. Er was geen enkele hulp voor Lombardije, geen inzamelingsactie, niets, ze zoeken het zelf maar uit vond men hier.
Het is ook onbegrijpelijk en voor mij alleen maar verklaarbaar dat een narcist als psychopaat 'het' weet (en dat wist) af te dwingen in zijn omgeving. Het zijn sws verwerpelijke mensen die anderen gevoelloos inzetten en aanzetten tot mensonterende handelingen om zo hun doelen te bereiken.quote:
Lol! Je bedoelt die poging tot spionage waar de Italianen voortijdig een eind aan maakten?quote:Op maandag 11 april 2022 17:49 schreef Za het volgende:
[..]
quote:The aid sent by Russia consisted of military doctors, experts in biological, chemical and radioactive threats. A Russian technique for the study of pathogens in soil and surfaces and their decontamination was sent. All this was useless, say Italian experts quoted by various media in the Apennines. The Russians did not send equipment that could detect the presence of COVID-19.
Then the Russians set to work to decontaminate the soil in Italy, but on March 18 the Italian Ministry of Health clarified that there was no scientific reason to believe that the soil was a source of infection. Thus, it turned out that the Russian “Kamaz” trucks, brought to Italy for disinfection of the soil, weren’t needed. The Italian sanitary authorities even said that the disinfection carried out by the Russians contains corrosive substances and acid and is harmful to the soil.
After more than a month in Italy, the Russian military had decontaminated 114 buildings with a total area of 1.1 million square meters of interior space. More than 400,000 square meters of streets in dozens of places in Lombardy have been disinfected.
It was the choice of sites disinfected by the Russian military for biological, chemical and radioactive hazard that led to the sudden cessation of their support mission by the Italian government. “From Russia with Love” was aborted prematurely.
NATO experts have found that the Russians have chosen sites for clearing near extremely “sensitive” strategic bases for nuclear weapons of the Atlantic forces, two defence experts told Euractiv.
Russian military experts have chosen to clear terrain and structures in close proximity to US and NATO bases. They directed their services and Kamaz trucks to sanitary facilities, where there were outbreaks of infection, but were also in close proximity to one of the key military bases in the country – Ghedi – which reportedly hosts 150 US nuclear warheads.
Thus Rome decided not to continue the mission and Russian troops withdrew on Thursday, as Russian Defence Minister Sergei Shoigu announced on Interfax. Before leaving, Russian military experts and medics gave a farewell party in Bergamo. Reportedly the Russian military had “completed their task”, whatever this means.
Hahaha en waarom denk je dat Rusland dat deed? Puur altrustische motieven? En omdat ze een paar mondkapjes naar Itali stuurden mogen ze nu Oekrane met de grond gelijk maken?quote:Op maandag 11 april 2022 17:49 schreef Za het volgende:
[..]
Of juist niet, het zal in niet beperkte mate Volodymyr's schuld zijn dat die doelen niet gehaald zijnquote:Op maandag 11 april 2022 16:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
Aha de troepen van Putin plegen geen oorlogsmisdaden? Putin heeft niet het bevel over de strijdkrachten die clustermunitie inzetten tegen burgerdoelen zoals treinstations? Interessantquote:Op maandag 11 april 2022 18:10 schreef Za het volgende:
[..]
Putin verkracht geen babies, schiet geen burger van zijn fiets, schiet geen bejaard echtpaar af in hun autootje.
Dat beeld schetst iemand anders hier als zijnde het zetten van puntjes op de i, en weerspreek ik, met een voorbeeld van hoe hij als enige hulp bood aan Itali, waar er 700 doden per dag vielen indertijd, en de lijken gewoon in de huizen bleven liggen, en de broeder Navo landen geen poot uitstaken.
Maar wel wenen om een man op een fiets of een bejaard echtpaar. Er was geen enkele hulp voor Lombardije, geen inzamelingsactie, niets, ze zoeken het zelf maar uit vond men hier.
Of het westen levert op grote schaal zware wapens zodat de Donbas na Kyiv een gigantische fuckup wordt en Putin geen overwinning kan claimen. Elke gek heeft een houdbaarheidsdatum als het niet loopt.quote:Op maandag 11 april 2022 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin gaat wel door met andere landen , vooral de Baltische staten en Polen
Dit gaat de eerst komende 10 jaar niet stoppen of Putin moet dood neervallen
Willekeurige rampen? OK.quote:Op maandag 11 april 2022 18:11 schreef KreKkeR het volgende:
Wtf. Gaan we nu willekeurige rampen aanhalen waar landen wel of niet genoeg hulp boden als goedpratertje voor het binnenvallen van een soeverein buurland en het plegen van oorlogsmisdaden?
Cancelen die handel.quote:Op maandag 11 april 2022 16:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
![]()
[ twitter ]
Dit is niet waar.quote:Op maandag 11 april 2022 18:10 schreef Za het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 11-04-2022 18:33:10 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Hij is er verantwoordelijk voor als opperbevelhebber.quote:Op maandag 11 april 2022 18:10 schreef Za het volgende:
[..]
Dus omdat hij ergens hielp, kan hij de oorlogsmidaden niet op zijn geweten hebben?quote:Dat beeld schetst iemand anders hier als zijnde het zetten van puntjes op de i, en weerspreek ik, met een voorbeeld van hoe hij als enige hulp bood aan Itali, waar er 700 doden per dag vielen indertijd, en de lijken gewoon in de huizen bleven liggen, en de broeder Navo landen geen poot uitstaken.
Ja, dat vonden we allemaalquote:Maar wel wenen om een man op een fiets of een bejaard echtpaar. Er was geen enkele hulp voor Lombardije, geen inzamelingsactie, niets, ze zoeken het zelf maar uit vond men hier.
Resumerend: dat er onzuivere elementen in het Ukraense leger zitten, is Zelensky aan te rekenen.quote:Op maandag 11 april 2022 18:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt iets in handen, of controle over, dat is even 0,quote:Op maandag 11 april 2022 16:54 schreef Za het volgende:
en de controle over de kerncentrakes in handen,
Deze User is de grootste wappie die ik ooit heb gezien. Of het is Baudet zelf maar dat zal toch niet.quote:Op maandag 11 april 2022 18:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt iets in handen, of controle over, dat is even 0,
1 Vertelde ik je meteen al dat kerncentrales tijdens oorlog in handen hebben een risico is, geen asset ofzo, want jij mag ze dan veilig houden, gaat het mis heb JIJ een probleem met de wereld,
2 zijn ze ondertussen na een maand kamperen en graven in the Red Forrestlekker opgerot uit Chernobyl.
3 Maar jij trekt gewoon de vermeende doelen uit je reet waar we bij staan is het niet
4 Ik praat tegen een wappie muur h?
Zelensky heeft bloed aan zijn handen want hij had al lang de oorlog kunnen stoppen maar doet dat niet waardoor dagelijks mensen sterven.quote:Op maandag 11 april 2022 18:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Resumerend: dat er onzuivere elementen in het Ukraense leger zitten, is Zelensky aan te rekenen.
Dat Russische soldaten zich als beesten gedragen, en wel vrouwen en kinderen verkrachten en burgers vermoorden op allerlei manieren valt Putin echter niet aan te rekenen.
Dit is meten met twee maten in optima forma.
quote:
In de herhaling..en waar dan?quote:Op maandag 11 april 2022 18:31 schreef polderturk het volgende:
Weer een kolonne aan Russische legervoertuigen vernietigd.
[ twitter ]
Hier heb ik je ook vaker mee zien komen.quote:Op maandag 11 april 2022 17:49 schreef Za het volgende:
[..]
Koekoekquote:Op maandag 11 april 2022 18:10 schreef Za het volgende:
[..]
Is het feit dat hij momenteel Oekrane is binnengevallen niet erg genoeg?quote:Op maandag 11 april 2022 18:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat de Baltische Staten zich zorgen moeten maken. Ik heb gehoord dat Putin een oud vrouwtje heeft helpen oversteken, dat moet toch voldoende compensatie zijn voor een inval met aansluitende genocide daar.
Deze van 7 mei 2020 negeer je gemakshalve?quote:
quote:Op maandag 11 april 2022 18:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Lol! Je bedoelt die poging tot spionage waar de Italianen voortijdig een eind aan maakten?
[ twitter ]
[..]
We hebben geleerd dat verpleegsters naar Lombardije daar voldoende compensatie voor heeft opgeleverdquote:Op maandag 11 april 2022 18:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het feit dat hij momenteel Oekrane is binnengevallen niet erg genoeg?
Holy fuck nu zie ik het... Duitsland heeft ons IC bedden geleend.. en nu zijn ze daar defensie een enorme boost aan het geven... Rusland is de afleiding voor poging twee tot een derde rijk..quote:Op maandag 11 april 2022 18:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
We hebben geleerd dat verpleegsters naar Lombardije daar voldoende compensatie voor heeft opgeleverd
En de Duitse Luftwaffe die allerlei Italianen naar Duitse ziekenhuizen gevlogen heeft.quote:Op maandag 11 april 2022 18:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze van 7 mei 2020 negeer je gemakshalve?
[..]
Die artsen en verpleegkundigen waren feitelijk spionnen volgens een Bulgaarse bron?quote:Op maandag 11 april 2022 18:48 schreef miss_sly het volgende:
Deze van 7 mei 2020 negeer je gemakshalve?
Ga je nog uitleggen wat verpleegsters in Itali met het binnenvallen van Oekrane te maken heeft? Of blijft dit de zoveelste kut/Dirk analogie?quote:Op maandag 11 april 2022 19:04 schreef Za het volgende:
[..]
Die artsen en verpleegkundigen waren feitelijk spionnen volgens een Bulgaarse bron?
Klinkt heel geloofwaardig. Goede tweet.
Je zult maar mod zijn in dit topic en dit gezeik steeds moeten moederen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga je nog uitleggen wat verpleegsters in Itali met het binnenvallen van Oekrane te maken heeft? Of blijft dit de zoveelste kut/Dirk analogie?
6 patinten maarliefst.quote:Op maandag 11 april 2022 19:01 schreef capricia het volgende:
En de Duitse Luftwaffe die allerlei Italianen naar Duitse ziekenhuizen gevlogen heeft.
Niet 1 keer..maar zo vaak.
Lekker alles negeren.
[ twitter ]
Domme vraagquote:Op maandag 11 april 2022 19:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga je nog uitleggen wat verpleegsters in Itali met het binnenvallen van Oekrane te maken heeft? Of blijft dit de zoveelste kut/Dirk analogie?
https://www.businessinsid(...)italy-germany-2020-3quote:Op maandag 11 april 2022 19:10 schreef Za het volgende:
[..]
6 patinten maarliefst.
Ze hadden 700 doden per dag, niemand durfde de lijken uit de huizen te halen. Rusland stuurde hele colonnes militairen die ter plekke gingen aanpakken.
Maar dat was een pr stunt, het waren eigenlijk spionnen, enzomeer.
De kraan in Groningen weer open en dan nu wel compenseren?quote:Op maandag 11 april 2022 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ondertussen importeert Europa de maximale hoeveelheid gas per dag, tot op heden bijna 109 miljoen kuub per dag uit Rusland.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)naar-europa-stromen/
Benieuwd of we daar ooit iets aan kunnen doen.
Hoorde op BNR dat er een of andere Europese gas bijeenkomst was waarbij is besloten om te blijven afnemen vandaag.
Of jaren geleden de vinger geven aan de vaste regeringspartijen en investeren in duurzame alternatieven.quote:Op maandag 11 april 2022 19:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De kraan in Groningen weer open en dan nu wel compenseren?
In de Noordzee liggen schijnbaar ook nog aardig wat gasvelden.
Maar beste was gewoon Greenpeace de vinger geven en jaren geleden al begonnen zijn met bouwen van meer kerncentrales...
NL is toch erg voortvarend geweest in met name windparken op zee.quote:Op maandag 11 april 2022 19:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Of jaren geleden de vinger geven aan de vaste regeringspartijen en investeren in duurzame alternatieven.
Maar de regeringspartijen, VVD voorop, ontkenden in feite de klimaatproblemen en de afhankelijkheid van Russisch gas.
Komend van iemand die tweets van een "Rus_warrior" neerplempt.quote:Op maandag 11 april 2022 19:04 schreef Za het volgende:
[..]
Die artsen en verpleegkundigen waren feitelijk spionnen volgens een Bulgaarse bron?
En en komt weer een onderzoekquote:Op maandag 11 april 2022 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)t-onderzoek/9808379/
De mondiale autosportfederatie FIA is een onderzoek gestart naar de Russische coureur Artem Severiukhin. Hij won een wedstrijd die meetelt in het Europees kampioenschap karting en bracht op het podium de nazigroet.
Severiukhin komt uit Rusland, maar rijdt onder de Italiaanse vlag mee in wedstrijden van de FIA. Dat komt vanwege de sancties die naar aanleiding van de Russische invasie in Oekrane ingesteld zijn. Deelnemers uit Rusland en Belarus mogen wel degelijk meedoen in FIA-evenementen, maar moeten een convenant tekenen waarin ze verklaren "achter de FIA-waarden staan ten aanzien van vrede en politieke neutraliteit" te staan.
Meteen eruit flikkeren.
Dit dus. Daar mag je nog het anti wetenschappelijke van populistische clubs bij optellen wat ook allemaal bepaald niet helpt.quote:Op maandag 11 april 2022 19:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Of jaren geleden de vinger geven aan de vaste regeringspartijen en investeren in duurzame alternatieven.
Maar de regeringspartijen, VVD voorop, ontkenden in feite de klimaatproblemen en de afhankelijkheid van Russisch gas.
Als de Russen nou de donbass uitmoorden zoals de kruif vreest dan kan Oekrane het daarna veroveren en bevolken met west-Oekraners. Hmm wederom een prachtige strategie van Putler?quote:Op maandag 11 april 2022 19:27 schreef TLC het volgende:
Over een paar weken hebben we een staakt-het-vuren, maar dat zal heel wat levens kosten
https://eenvandaag.avrotr(...)-stoot-uit-te-delen/
Nee, geen probleem, zijn GRU handler heeft gezegd dat het goed is.quote:Op maandag 11 april 2022 19:19 schreef TLC het volgende:
Als ik de Oostenrijkse kanselier was geweest had ik t kopje thee laten staan, dus ik hoop dat ie dat ook gedaan heeft
De oppositie partijen hebben net zoveel schuld met hun anti kernenergie beleid en het actief tegenhouden daarvan.quote:Op maandag 11 april 2022 19:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, we lopen godsgruwelijk ver achter in dat opzicht, Duitsland zit aan 41% renewables voor hun energie, wij net aan 10%quote:Op maandag 11 april 2022 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NL is toch erg voortvarend geweest in met name windparken op zee.
Maar dat zal nooit de lading dekken in de praktijk.
Mischien omdat de voorstanders (wie eigenlijk?) maar nooit hun argumenten over de buhne brachten en niet durven te vertellen wat de kosten zouden zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De oppositie partijen hebben net zoveel schuld met hun anti kernenergie beleid en het actief tegenhouden daarvan.
Off topic maar dat is het GreenPeace verhaal ja. Dat er vooraanstaande klimaatwetenschappers zijn die melden dat zonder kernenergie we het klimaat niet gaan redden vertellen ze zelf weer niet. En schijnbaar zijn de hoge kosten voor windenergie etc geen probleem... maar voor kernenergie wel.quote:Op maandag 11 april 2022 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien omdat de voorstanders (wie eigenlijk?) maar nooit hun argumenten over de buhne brachten en niet durven te vertellen wat de kosten zouden zijn.
Nee, de oppositie is niet aan de machtquote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De oppositie partijen hebben net zoveel schuld met hun anti kernenergie beleid en het actief tegenhouden daarvan.
Toch hadden we al makkelijk 10-20 jaar verder kunnen zijn met het ontwikkelen van duurzame energiebronnen. Het ontbrak echter aan de wil om er ook echt iets aan te doen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland gaat straks heel Europa bevrijdenquote:Op maandag 11 april 2022 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja toch 10 giga watt erbij.quote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, we lopen godsgruwelijk ver achter in dat opzicht, Duitsland zit aan 41% renewables voor hun energie, wij net aan 10%
Dat is niet het Greenpeace verhaal, dat is het politieke verhaal. De VVD die lauwwarm voorstander waren en zijn heeft daar nooit wat mee gedaan en pas bij deze verkiezingen het prominent in het programma opgenomen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Off topic maar dat is het GreenPeace verhaal ja. Dat er vooraanstaande klimaatwetenschappers zijn die melden dat zonder kernenergie we het klimaat niet gaan redden vertellen ze zelf weer niet. En schijnbaar zijn de hoge kosten voor windenergie etc geen probleem... maar voor kernenergie wel.
Anyway niet echt on-topic en zeker ook niet zo zwart/wit als we beide stellen.
Duitsland heeft zat grote fouten gemaakt maar het feit blijft dat ze met renewables veel verder dan wij zijn, wij zijn helemaal niet progressief of een gidsland. Op geen enkel vlak, durf ik te stellen, tegenwoordig.quote:Op maandag 11 april 2022 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja toch 10 giga watt erbij.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)beling-klimaatdoelen
Al helpt dat niets in je basis voorziening die altijd een 60% uit grote centrales moet bestaan, die molens moeten ook uitkunnen voor onderhoud en bij stormen.
De grote fout die Duitsland maakte, dus Duitsland is in deze een slecht voorbeeld.
Trouwens zijn die windparken op zee nog niet zo’n enorme uitkomst, slijten snel en veel onderhoud nodig.
Misschien op het vlak van issues vooruit schoppen ("dat fikst een volgens kabinet wel") tot het echt niet anders kan...quote:Op maandag 11 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duitsland heeft zat grote fouten gemaakt maar het feit blijft dat ze met renewables veel verder dan wij zijn, wij zijn helemaal niet progressief of een gidsland. Op geen enkel vlak, durf ik te stellen, tegenwoordig.
Escalatie zal Rob de Wijk zeggen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Russische bekken zullen schuimen. Erg mooi.
Inderdaad, ja. Maar voor visie moet je dan ook naar de opticienquote:Op maandag 11 april 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien op het vlak van issues vooruit schoppen ("dat fikst een volgens kabinet wel") tot het echt niet anders kan...
https://duitslandinstituu(...)Energie-in-Duitslandquote:Op maandag 11 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duitsland heeft zat grote fouten gemaakt maar het feit blijft dat ze met renewables veel verder dan wij zijn, wij zijn helemaal niet progressief of een gidsland. Op geen enkel vlak, durf ik te stellen, tegenwoordig.
Ik denk er anders over, maar idd qua klimaat was VVD en dus ook ik te laat. Maar dat had mss ook te maken met mijn GreenPeace aversie.quote:Op maandag 11 april 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet het Greenpeace verhaal, dat is het politieke verhaal. De VVD die lauwwarm voorstander waren en zijn heeft daar nooit wat mee gedaan en pas bij deze verkiezingen het prominent in het programma opgenomen.
Meer het polderen, we blijven er maar over lullen ipv actie. Dat zit gewoon ingebouwd bij ons Nederlanders.quote:Op maandag 11 april 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien op het vlak van issues vooruit schoppen ("dat fikst een volgens kabinet wel") tot het echt niet anders kan...
Er is een nieuwe manier om geothermische energie te winnen. Normaal gesproken boor je een diep gat. Als je heet water vindt heb je geluk. Zo niet dan heb je pech.quote:Op maandag 11 april 2022 19:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De kraan in Groningen weer open en dan nu wel compenseren?
In de Noordzee liggen schijnbaar ook nog aardig wat gasvelden.
Maar beste was gewoon Greenpeace de vinger geven en jaren geleden al begonnen zijn met bouwen van meer kerncentrales...
Mag je anders over denken maar de feiten zijn gewoon dat geen enkele Nederlandse regering in de afgelopen 30 jaar ook maar enigzins serieus over kernenergie heeft gesproken.quote:Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk er anders over, maar idd qua klimaat was VVD en dus ook ik te laat. Maar dat had mss ook te maken met mijn GreenPeace aversie.
En een irritante buurman die in sales van die windturbines zat en vond dat mensen hun bek moesten houden als het ging over geluids en slagschaduw.
Als we het hebben over de lange termijn moet de vraag voor warmtevoorziening over van gas naar electriciteit en vervolgens moet het percentage "groene" electriciteit wat nu 40% dan vervolgens naar 100.quote:Op maandag 11 april 2022 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://duitslandinstituu(...)Energie-in-Duitsland
Ik begrijp niet hoe ze het nou willen gaan oplossen?
Geen kern, geen kolen en geen gas. De wind en de zon kun je niet op teren?
Dit (op sarcastische toon natuurlijk) is toepasbaar op alles wat jij uit je toetsenbord krijgt.quote:Op maandag 11 april 2022 19:04 schreef Za het volgende:
[..]
Welke partij is toch mede verantwoordelijk voor die angst pre Tsjernobil. Maar goed off topic (wel interessant onderwerp verder).quote:Op maandag 11 april 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je anders over denken maar de feiten zijn gewoon dat geen enkele Nederlandse regering in de afgelopen 30 jaar ook maar enigzins serieus over kernenergie heeft gesproken.
En dat Greenpeace niet bepalend was daarin weet ik wel redelijk zeker, de Brede Maatschappelijke Discussie in de jaren 80 over kernenergie kwam negatief voor nieuwe centrales uit de bus, teveel weerstand bij de bevolking en de toenmalige regering besloot dat naast zich neer te leggen en toch met de planning van een nieuwe centrale door te gaan.
Dat eindigde met Tjernobyl, na die ramp was het draagvlak in Nederland zo ver weg dat geen regering, van welke signatuur dan ook, zich eraan wilde wagen.
De slag om Kyiv is gewonnen door Oekrane. En vies hard ook. Nu is het ego van die dictator waarschijnlijk tot op het bot gekrenkt en dus zal de Slag om de Donbas lang en zeer bloedig worden, als je de verwachtingen moet geloven.quote:Op maandag 11 april 2022 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke partij is toch mede verantwoordelijk voor die angst pre Tsjernobil. Maar goed off topic (wel interessant onderwerp verder).
Het begint wat stil te worden rondom deze oorlog.. laten we hopen dat het geen stilte voor de storm is.
Gebruiken ze nou serieus een Jack Russel? Die dingen ken ik alleen maar als hyper drukke beesten.. Om die nou met met niet ontplofte shit te laten werken...quote:
Daarom mag hij wsl zelf niet lopen.quote:Op maandag 11 april 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gebruiken ze nou serieus een Jack Russel? Die dingen ken ik alleen maar als hyper drukke beesten.. Om die nou met met niet ontplofte shit te laten werken...
Dat is geen probleem als je maar genoeg Jack Russels hebt. Idd die beesten lijken adhd te hebben en constant speed erbij te gebruiken.quote:Op maandag 11 april 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gebruiken ze nou serieus een Jack Russel? Die dingen ken ik alleen maar als hyper drukke beesten.. Om die nou met met niet ontplofte shit te laten werken...
Jack Russels worden ook door douane en dergelijke gebruikt. Past prima bij oorspronkelijke rol als jachthond die graag holen bezoektquote:Op maandag 11 april 2022 20:30 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dat is geen probleem als je maar genoeg Jack Russels hebt. Idd die beesten lijken adhd te hebben en constant speed erbij te gebruiken.
Weer wat geleerd, al heb ik ze nog nooit in actie gezien haha. Eigenlijk alleen maar herders (ook bij de douane).quote:Op maandag 11 april 2022 20:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jack Russels worden ook door douane en dergelijke gebruikt. Past prima bij oorspronkelijke rol als jachthond die graag holen bezoekt
“Don’t poke the RuSsiAn BeAr!~!”quote:Op maandag 11 april 2022 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Escalatie zal Rob de Wijk zeggen.
Je ziet ook veel Beagles en Labradors bij douane en politie als speurhonden.quote:Op maandag 11 april 2022 20:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Weer wat geleerd, al heb ik ze nog nooit in actie gezien haha. Eigenlijk alleen maar herders (ook bij de douane).
Mss dat mijn vrouw alsnog akkoord gaat met mijn carrire switch van IT naar (Honden begeleider bij) de douane.
Herders vind ze groot.. en salaris is ook een ding.
Smeerlappen met hun gifgasquote:Op maandag 11 april 2022 21:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Als die staalfabriek half zo'n doolhof is als Tata en andere fabrieken waar ik geweest ben is dat inderdaad een nachtmerrie om te veroveren. Overal loopwegen, bruggen, tunnels, bordessen etc etc. En als je er niet bekend bent is het onmogelijk om de weg te vinden.quote:Op maandag 11 april 2022 21:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Voor pagina NRC. En het Russische trol leger is nu massaal daar aan het trollen, in die verkiezingen.quote:Op maandag 11 april 2022 21:24 schreef byah het volgende:
Ik verbaas me dat het in NL niet meer gaat over de verkiezingen in Frankrijk, volgens mij is dat letterlijk hetgeen wat de eenheid in Europa gaat maken of breken
quote:Op maandag 11 april 2022 21:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Voor pagina NRC. En het Russische trol leger is nu massaal daar aan het trollen, in die verkiezingen.
Echt h. En je kan er vergifgas op innemen dat ze de Oekraners ervan gaan beschuldigen.quote:
Ruimtegebrek in de journaals/actualiteitenrubrieken. En voor een 24/7 Nederlandse nieuwszender is dit land veel te klein (als het in samenwerking met de zuiderburen zou zijn nog steeds).quote:Op maandag 11 april 2022 21:24 schreef byah het volgende:
Ik verbaas me dat het in NL niet meer gaat over de verkiezingen in Frankrijk, volgens mij is dat letterlijk hetgeen wat de eenheid in Europa gaat maken of breken
Het is nooit gebeurd.quote:Op maandag 11 april 2022 21:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]
Echt h. En je kan er vergifgas op innemen dat ze de Oekraners ervan gaan beschuldigen.
In het 8-uurjournaal een stel Amerikaanse Poetinfans gezien waar je ook van over je nek gaat, de helft van de republikeinen is echt sick low life. TV uitgezet, kan er niet meer tegen.
Klinkt als Trump. Toeval?quote:Op maandag 11 april 2022 21:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is nooit gebeurd.
En als het is gebeurd dan waren wij het niet.
En als wij het waren dan was het een ongeluk.
En als het geen ongeluk was dan verdienden ze het.
- mvg Poetin
Welnee, het zal voor de verbindende factor binnen Europa om de Orbannetjes in toom te houden een aderlating zijn, maar niet veel meer dan dat. Hetzelfde werd gezegd met de Brexit. Uiteindelijk voor het land een drama, maar de andere EU landen gaan gewoon door. Hetzij met minder slagkracht.quote:Op maandag 11 april 2022 21:24 schreef byah het volgende:
Wat een onzin ook weerquote:
Wow heb je nog meer vergelijkingen met Amerika?quote:Op maandag 11 april 2022 22:23 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Wat een onzin ook weerde werknemers bij Amazon worden ook financieel uitgebuit, terwijl Jeff Bezos multimiljardair is, en met z'n eigen penisvormige spaceshuttle ff de ruimte in ging
![]()
Eerst maar eens zien, vooralsnog hebben we een tweetje en is het verder stil.quote:Op maandag 11 april 2022 21:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
Zal gifgas deze keer wel een rode lijn zijn?
Tallozequote:Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wow heb je nog meer vergelijkingen met Amerika?
Sarin?quote:
Misschien dat wij de sancties uitbreiden of meer wapens gaan leveren.quote:Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dit kan de wereld toch niet toelaten?
Neejoh, dat was de gebruikelijke bangmakerij.quote:Op maandag 11 april 2022 22:40 schreef Starhopper het volgende:
Serieus? Troepenopbouw aan de Finse grens?Gaat hij nog even aanvallen vlak voor ze lid worden van de NATO
Ik hoop dat het maar bangmakerij isquote:Op maandag 11 april 2022 22:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neejoh, dat was de gebruikelijke bangmakerij.
Zag de tweet die NOS heeft opgepikt paar uur geleden al, maar er kwamen direct berichten dat hun facebook gehackt was.quote:Op maandag 11 april 2022 22:40 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)laatste-gevecht-zijn
Jawel hoor. Wacht maar af.quote:Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ja, Patron heet 'ie en hij heeft al honderden mijnen met succes opgespoord.quote:Op maandag 11 april 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Juist omdat ze lid willen worden van de NATO.quote:Op maandag 11 april 2022 22:40 schreef Starhopper het volgende:
Serieus? Troepenopbouw aan de Finse grens?Gaat hij nog even aanvallen vlak voor ze lid worden van de NATO
Oh dat spelen de Russen anders uit..geheid dat ze gaan zeggen dat Ukrainers dat zelf gedaan hebben met hun chemische laboratoriums.quote:
Laatste dagen voor Azov leden, die nemen ze niet gevangen ben ik bang.quote:Op maandag 11 april 2022 22:40 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)laatste-gevecht-zijn
Ik denk eerder dat dit Finland nog een extra zetje richting de NAVO geeft.quote:Op maandag 11 april 2022 22:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Juist omdat ze lid willen worden van de NATO.
Als ze dit evengoed door gaan zetten..
Dezelfde mensen doen dan weer huillie huillie als er extreem nazisme en homohaat in Hongarije is.quote:Op maandag 11 april 2022 22:48 schreef EinarBoe het volgende:
Ik wil toch nog maar eens een moment nemen om mijn onbegrip en
Al dat domme geschreeuw over Azov-milities: gezochte argumenten.
Ik denk juist van niet. Finland heeft een te groot belang bij een goede relatie met Rusland daarom traden ze eerder ook niet toe. De Baltische Staten mogen nu ook wel extra opletten.quote:Op maandag 11 april 2022 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dit Finland nog een extra zetje richting de NAVO geeft.
Lijkt me ook wel iets om 'huilie huilie' over te doen.quote:Op maandag 11 april 2022 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dezelfde mensen doen dan weer huillie huillie als er extreem nazisme en homohaat in Hongarije is.
Zoals deze zelfbenoemde influencer hier, wat hij allemaal post zou verboden moeten worden, hier haalt hij behalve het bio-lab ook Hunter Biden nog maar weer even uit de kast.quote:[..]
Oh dat spelen de Russen anders uit..geheid dat ze gaan zeggen dat Ukrainers dat zelf gedaan hebben met hun chemische laboratoriums.
Geeft ons dat het recht om met EU troepen Hongarije binnen te vallen om het land te de-Orbaniseren?quote:Op maandag 11 april 2022 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dezelfde mensen doen dan weer huillie huillie als er extreem nazisme en homohaat in Hongarije is.
Snap ook niet waarom er bij Poetin aangegeven wordt dat hij echt niet chemische wapens moet inzetten. So what? Het gaat niet eens een reden zijn te stoppen met olie en gas want o zo schadelijk voor de economie is dat dan.quote:Op maandag 11 april 2022 22:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Finland had alleen een 'goede' relatie met Rusland omdat Rusland. Ze vertrouwen Rusland onder Putin voor geen meter. And rightly so.quote:Op maandag 11 april 2022 23:03 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik denk juist van niet. Finland heeft een te groot belang bij een goede relatie met Rusland daarom traden ze eerder ook niet toe. De Baltische Staten mogen nu ook wel extra opletten.
Klopt maar als duidelijke neonazis vechten tegen Russen mag je het er niet over hebben?quote:Op maandag 11 april 2022 23:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel iets om 'huilie huilie' over te doen.
Idem voor Moldavi, Georgi en Zweden.quote:Op maandag 11 april 2022 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dit Finland nog een extra zetje richting de NAVO geeft.
Er is nooit een recht om een land binnen te vallen.quote:Op maandag 11 april 2022 23:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geeft ons dat het recht om met EU troepen Hongarije binnen te vallen om het land te de-Orbaniseren?
Wel om "democratie" te brengen in het land van keuzequote:Op maandag 11 april 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er is nooit een recht om een land binnen te vallen.
mag welquote:Op maandag 11 april 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt maar als duidelijke neonazis vechten tegen Russen mag je het er niet over hebben?
Dan moeten we ook niet zo zeuren op Orban.quote:Op maandag 11 april 2022 23:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
mag wel
maar nazi's en het oostblok zijn een wat moeilijk verhaal, op veel plekken zien ze de nazi's als degenen die ze bevrijd hebben van de Russen ... the lesser evil als het ware
daar moet je niet met een west Europese bril naar kijken
ook nietquote:Op maandag 11 april 2022 23:12 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Wel om "democratie" te brengen in het land van keuze![]()
lijkt me niet helemaal gerelateerd aan wat ik zeiquote:Op maandag 11 april 2022 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moeten we ook niet zo zeuren op Orban.
quote:Hoe werkt sarin?
"Het gas werkt letterlijk op je zenuwen. Het stofje dat een signaal doorgeeft van je zenuwen naar je spieren (acetylcholine) wordt normaal gesproken afgebroken als de impuls zijn werk heeft gedaan. sarin zorgt ervoor dat de stof niet afbreekt en daardoor komt je lichaam in een soort kramp. Als je het gas inademt zullen als eerste je longen verkrampen en daarna je hart en andere organen. Dit gaat snel: al binnen een paar minuten kan het gedaan zijn."
Wat zijn de gevolgen van het gas?
"Er is een aantal dingen dat gebeurt als iemand sarin heeft ingeademd of op de huid heeft gekregen. Pupillen worden klein en je krijgt overmatige speekselaanmaak. Daarnaast verstijft het lichaam en begint het slachtoffer te transpireren."
https://nos.nl/l/2166777
Jaquote:Op maandag 11 april 2022 23:15 schreef quirina het volgende:
Je gaat heel snel maar ook op een zeer pijnlijke manier dood.
Ja, daar doe jij het voor toch?quote:
Maximaal een kwartier.quote:Op maandag 11 april 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
JaMaar snel? Wel als je mazzel hebt. Gruwelijke dood dit
Nee, op dit moment niet. Hou toch op over die neo-nazi’s; die gifverspreiders zijn nazi’s, old-scool nazi’s. En dat kan je ook zien aan hun tatoo’s.quote:Op maandag 11 april 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt maar als duidelijke neonazis vechten tegen Russen mag je het er niet over hebben?
Dan verbrand je levend van binnenuit, ook niet fijn.quote:Op maandag 11 april 2022 23:15 schreef Foshizzle79 het volgende:
US admits it used napalm bombs in Iraq
https://www.independent.c(...)s-in-iraq-99716.html
![]()
Hoezo fearporn? Ik wilde weten wat sarin is en doet en deel dat wat ik gevonden hebquote:
Nou begin je zelf over nazis?quote:Op maandag 11 april 2022 23:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, op dit moment niet. Hou toch op over die neo-nazi’s; die gifverspreiders zijn nazi’s, old-scool nazi’s. En dat kan je ook zien aan hun tatoo’s.
Orban houdt zich niet aan de regels die hij met de EU is overeengekomen en dat heeft consequenties, totaal niet vergelijkbaar want Azov regeert niet en Azov is vrijwel onbetekenend, naar schatting 900 man die er nog van over zijn en dat was begin 2022.quote:Op maandag 11 april 2022 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moeten we ook niet zo zeuren op Orban.
Lekker een kwartier lang verkrampen en verdrinken in je eigen speekselquote:
Als dat zo is, dan spraken we nu Duits.quote:Op maandag 11 april 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er is nooit een recht om een land binnen te vallen.
Volgens mij was dat verdediging en vielen de Duitsers binnen?quote:Op maandag 11 april 2022 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan spraken we nu Duits.
En wie weg wil vluchten uit het oosten kopt een raket op het station.quote:Op maandag 11 april 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie nog niet weg is uit het oosten van Oekrane gaat eraan of wordt gevangen. Heel zuur dit maar dan is het nu wel snel over.
Ja net op tijd om op negen mei vol trots victoryday te vieren op het rode plein.quote:Op maandag 11 april 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie nog niet weg is uit het oosten van Oekrane gaat eraan of wordt gevangen. Heel zuur dit maar dan is het nu wel snel over.
Ik ben toch erg blij dat de Amerikanen, Britten, Canadezen en Polen ons binnen kwamen vallen. En daarna Duitsland zijn binnengevallen om het klusje af te maken.quote:Op maandag 11 april 2022 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij was dat verdediging en vielen de Duitsers binnen?
Das is terugdringen van de aanvaller.quote:Op maandag 11 april 2022 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben toch erg blij dat de Amerikanen, Britten, Canadezen en Polen ons binnen kwamen vallen. En daarna Duitsland zijn binnengevallen om het klusje af te maken.
En toch gaat dt argument de komende tijd hier weer dagelijks voorbijkomen. En ook bijvoorbeeld dat Oekrane water bij de wijn moet doen. En het dansje van Zelensky in latex broek dat werkelijk afschuwelijk is terwijl het aansturen van moordende Russische troepen door Poetin zonder blikken of blozen wordt geaccepteerd. Het is hier soms net Groundhog Dayquote:Op maandag 11 april 2022 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Azov of de neo-nazi's regeren Oekraine niet, extreem-rechts heeft welgeteld 1 van de 450 zetels in het parlement van Oekraine. Toch wel een iets ander verhaal, denk ik.
Nee de kliek die hier zit voor de smeuge berichten inclusief foto's van lijken.quote:
Om het klusje half af te maken want ze lieten de Russen het Oosten van Duitsland en Europa binnenvallen en "bevrijden"quote:Op maandag 11 april 2022 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben toch erg blij dat de Amerikanen, Britten, Canadezen en Polen ons binnen kwamen vallen. En daarna Duitsland zijn binnengevallen om het klusje af te maken.
Onvoldoende om te spreken van meer dan geruchtenquote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Barbusse het volgende:
Maar nogmaals; zijn er aanwijzingen/bewijzen dat er chemische wapens zijn gebruikt?
Nee, jij post echt kwaliteit.quote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Za het volgende:
[..]
Nee de kliek die hier zit voor de smeuge berichten inclusief foto's van lijken.
Ik post dat soort vulgariteiten niet.
Ja met de kennis van nu..quote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Om het klusje half af te maken want ze lieten de Russen het Oosten van Duitsland en Europa binnenvallen en "bevrijden"
Dacht ik al. Thanksquote:Op maandag 11 april 2022 23:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Onvoldoende om te spreken van meer dan geruchten
Van de +/- 24 miljoen Sovjet doden, waren er 13 miljoen Russen, bijna 7 miljoen Oekraners en iets van 2/3 miljoen mensen uit wit Rusland...quote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Om het klusje half af te maken want ze lieten de Russen het Oosten van Duitsland en Europa binnenvallen en "bevrijden"
Niks officieel: https://redd.it/u1hiqsquote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Barbusse het volgende:
Maar nogmaals; zijn er aanwijzingen/bewijzen dat er chemische wapens zijn gebruikt?
Precies. Vergeet niet dat daar waar dat gas gebruikt zou kunnen zijn is industrie gebied. En laat dat vanwege eventuele giftige stoffen nu niet de beste plaats zijn bij lekkages en andere problemen die ontstaan door gevechtenquote:Op maandag 11 april 2022 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
Jongens, laten we nu eerst eens even afwachten of hier vanuit een betrouwbare bron een bevestiging van komt want dit is iets te ernstig om zomaar voor waar aan te nemen.
Ik zal wel "dom" zijn, maar wat bedoel je te zeggen met deze cijfers? 🤔quote:Op maandag 11 april 2022 23:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Van de +/- 24 miljoen Sovjet doden, waren er 13 miljoen Russen, bijna 7 miljoen Oekraners en iets van 2/3 miljoen mensen uit wit Rusland...
Edit, mijn chagerijn weggehaald
Het idee dat alleen de Russen de Duitsers in het oosten hebben verslagen is een mythe, daar sloeg ik op aan. Het was de Sovjet Unie tegen Duitsland, dat wilde ik uitdrukken met snel wat bij elkaar geraapte cijfers.quote:Op maandag 11 april 2022 23:33 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ik zal wel "dom" zijn, maar wat bedoel je te zeggen met deze cijfers? 🤔
En nogal wat materiaal werd aangevoerd Rusland inquote:Op maandag 11 april 2022 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het idee dat alleen de Russen de Duitsers in het oosten hebben verslagen is een mythe, daar sloeg ik op aan. Het was de Sovjet Unie tegen Duitsland, dat wilde ik uitdrukken met snel wat bij elkaar geraapte cijfers.
Wit Rusland raakte een kwart van de bevolking kwijt, om maar wat te noemen.
Nog ff quoten omdat ik het met je eens ben.quote:Op maandag 11 april 2022 22:48 schreef EinarBoe het volgende:
Ik wil toch nog maar eens een moment nemen om mijn onbegrip en eerlijk gezegd afschuw uit te spreken over alle goedpraters, alle Poetin-fanboys, alle 'two-siders' in dit verhaal.
Er is n invasieve macht: Rusland.
Al dat domme geschreeuw over Azov-milities: gezochte argumenten.
Al dat domme geschreeuw over biolabs: gezochte argumenten.
Al dat domme geschreeuw over Zelensky en zijn motieven: gezochte argumenten
Al dat domme geschreeuw over NAVO-uitbreiding: gezochte argumenten.
Door hierover op onironische wijze over te beginnen, maakt je even leeghoofdig als Joost Niemller, even naef als Thierry Baudet, even huichelachtig als Poetin-adept Wierd Duk.
De werkelijkheid: Honderdduizend doden, die allemaal nog hadden geleefd als Rusland Oekrane niet was binnen gevallen.
De werkelijkheid: Als de doden niet vallen op het slagveld, dan vallen ze wel onder de Russische bezetting. Overgave is niet het voorkomen van doden, het is het verplaatsen van doden buiten het zicht. De deportaties, de zuiveringen, de afrekeningen met politieke opponenten - dat zijn de doden die je erbij krijgt na een overname.
De werkelijkheid: Appeasement werkt niet. Appeasement tov Rusland brengt je waar Kazachstan, waar Wit-Rusland nu staan. Al dertig jaar onder het juk van dictatoren. Rusland wil geen neutrale landen aan de grens, maar vazalstaten. Een paar extra stemmen op het wereldtoneel, zodat ze minder gesoleerd lijken.
Ik weet niet waar die mensen precies een afslag gemist hebt bij het uitdelen van menselijkheid, maar als je daadwerkelijk het internet afstruint op zoek naar filmpjes waarin de Russen 'vriendelijk' doen tegen 'Oekraners' terwijl er 6000 oorlogsmisdaden gerapporteerd worden vanuit alle hoeken van het land in een oorlog die Rusland berhaupt zelf begonnen is (en aan het verliezen is) dan ben je echt misselijkmakend.
Ik zou hier echt een enorme rant willen plaatsen, maar ik kan eigenlijk de woorden niet vinden om te beschrijven hoe weerzinwekkend ik de nonchalance (want dat is het, het is pure, luie, gemakzuchtige, egostische nonchalance, een eerste wereldprobleem) vind die je moet hebben om zo schandalig om te gaan met de mensenlevens die nu kapotgemaakt worden. Dat je vanuit een soort baldadigheid/hersenaandoening met je filterbubbeltje vol mede-debielen lekker pro-Rusland gaat zitten te zijn, lekker AZOV roepen, of WEF, of biolabs, of 'Zelensky is ook geen lieverdje', of 'Rusland kan oorlogsmisdaad XXX niet gedaan hebben, want dat zou teveel voor de hand liggen en dus dom zijn. Hier klopt iets niet!' of iets anders volslagen achterlijks. Echt. Val dood. Snij je internetkabels door.
Dat dus.
En op wat voor manier. https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op maandag 11 april 2022 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het idee dat alleen de Russen de Duitsers in het oosten hebben verslagen is een mythe, daar sloeg ik op aan. Het was de Sovjet Unie tegen Duitsland, dat wilde ik uitdrukken met snel wat bij elkaar geraapte cijfers.
Wit Rusland raakte een kwart van de bevolking kwijt, om maar wat te noemen.
Biden heeft het leveren van MIGS ook nog achter de hand. Op die manier wordt voor het Russische leger dominantie in de lucht lastiger, en dat merken ze natuurlijk ook weer op de grond.quote:Op maandag 11 april 2022 23:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
- Biden zal willen reageren, anders krijgt hij hetzelfde gezaag aan zijn poten als Obama met Syri. Meer wapens naar Oekrane dus, op z'n minst.
- Het betekent ook escalatie in de zin dat het een van de laatste stappen is naar zaken als biologische wapens, kernwapens, aanvallen op NAVO en/of EU landen. Okee, misschien ertussen nog wat cyberaanvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |