Als dat zo is, dan spraken we nu Duits.quote:Op maandag 11 april 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er is nooit een recht om een land binnen te vallen.
Volgens mij was dat verdediging en vielen de Duitsers binnen?quote:Op maandag 11 april 2022 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan spraken we nu Duits.
En wie weg wil vluchten uit het oosten kopt een raket op het station.quote:Op maandag 11 april 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie nog niet weg is uit het oosten van Oekrane gaat eraan of wordt gevangen. Heel zuur dit maar dan is het nu wel snel over.
Ja net op tijd om op negen mei vol trots victoryday te vieren op het rode plein.quote:Op maandag 11 april 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie nog niet weg is uit het oosten van Oekrane gaat eraan of wordt gevangen. Heel zuur dit maar dan is het nu wel snel over.
Ik ben toch erg blij dat de Amerikanen, Britten, Canadezen en Polen ons binnen kwamen vallen. En daarna Duitsland zijn binnengevallen om het klusje af te maken.quote:Op maandag 11 april 2022 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij was dat verdediging en vielen de Duitsers binnen?
Das is terugdringen van de aanvaller.quote:Op maandag 11 april 2022 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben toch erg blij dat de Amerikanen, Britten, Canadezen en Polen ons binnen kwamen vallen. En daarna Duitsland zijn binnengevallen om het klusje af te maken.
En toch gaat dt argument de komende tijd hier weer dagelijks voorbijkomen. En ook bijvoorbeeld dat Oekrane water bij de wijn moet doen. En het dansje van Zelensky in latex broek dat werkelijk afschuwelijk is terwijl het aansturen van moordende Russische troepen door Poetin zonder blikken of blozen wordt geaccepteerd. Het is hier soms net Groundhog Dayquote:Op maandag 11 april 2022 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Azov of de neo-nazi's regeren Oekraine niet, extreem-rechts heeft welgeteld 1 van de 450 zetels in het parlement van Oekraine. Toch wel een iets ander verhaal, denk ik.
Nee de kliek die hier zit voor de smeuge berichten inclusief foto's van lijken.quote:
Om het klusje half af te maken want ze lieten de Russen het Oosten van Duitsland en Europa binnenvallen en "bevrijden"quote:Op maandag 11 april 2022 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben toch erg blij dat de Amerikanen, Britten, Canadezen en Polen ons binnen kwamen vallen. En daarna Duitsland zijn binnengevallen om het klusje af te maken.
Onvoldoende om te spreken van meer dan geruchtenquote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Barbusse het volgende:
Maar nogmaals; zijn er aanwijzingen/bewijzen dat er chemische wapens zijn gebruikt?
Nee, jij post echt kwaliteit.quote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Za het volgende:
[..]
Nee de kliek die hier zit voor de smeuge berichten inclusief foto's van lijken.
Ik post dat soort vulgariteiten niet.
Ja met de kennis van nu..quote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Om het klusje half af te maken want ze lieten de Russen het Oosten van Duitsland en Europa binnenvallen en "bevrijden"
Dacht ik al. Thanksquote:Op maandag 11 april 2022 23:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Onvoldoende om te spreken van meer dan geruchten
Van de +/- 24 miljoen Sovjet doden, waren er 13 miljoen Russen, bijna 7 miljoen Oekraners en iets van 2/3 miljoen mensen uit wit Rusland...quote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Om het klusje half af te maken want ze lieten de Russen het Oosten van Duitsland en Europa binnenvallen en "bevrijden"
Niks officieel: https://redd.it/u1hiqsquote:Op maandag 11 april 2022 23:24 schreef Barbusse het volgende:
Maar nogmaals; zijn er aanwijzingen/bewijzen dat er chemische wapens zijn gebruikt?
Precies. Vergeet niet dat daar waar dat gas gebruikt zou kunnen zijn is industrie gebied. En laat dat vanwege eventuele giftige stoffen nu niet de beste plaats zijn bij lekkages en andere problemen die ontstaan door gevechtenquote:Op maandag 11 april 2022 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
Jongens, laten we nu eerst eens even afwachten of hier vanuit een betrouwbare bron een bevestiging van komt want dit is iets te ernstig om zomaar voor waar aan te nemen.
Ik zal wel "dom" zijn, maar wat bedoel je te zeggen met deze cijfers? 🤔quote:Op maandag 11 april 2022 23:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Van de +/- 24 miljoen Sovjet doden, waren er 13 miljoen Russen, bijna 7 miljoen Oekraners en iets van 2/3 miljoen mensen uit wit Rusland...
Edit, mijn chagerijn weggehaald
Het idee dat alleen de Russen de Duitsers in het oosten hebben verslagen is een mythe, daar sloeg ik op aan. Het was de Sovjet Unie tegen Duitsland, dat wilde ik uitdrukken met snel wat bij elkaar geraapte cijfers.quote:Op maandag 11 april 2022 23:33 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ik zal wel "dom" zijn, maar wat bedoel je te zeggen met deze cijfers? 🤔
En nogal wat materiaal werd aangevoerd Rusland inquote:Op maandag 11 april 2022 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het idee dat alleen de Russen de Duitsers in het oosten hebben verslagen is een mythe, daar sloeg ik op aan. Het was de Sovjet Unie tegen Duitsland, dat wilde ik uitdrukken met snel wat bij elkaar geraapte cijfers.
Wit Rusland raakte een kwart van de bevolking kwijt, om maar wat te noemen.
Nog ff quoten omdat ik het met je eens ben.quote:Op maandag 11 april 2022 22:48 schreef EinarBoe het volgende:
Ik wil toch nog maar eens een moment nemen om mijn onbegrip en eerlijk gezegd afschuw uit te spreken over alle goedpraters, alle Poetin-fanboys, alle 'two-siders' in dit verhaal.
Er is n invasieve macht: Rusland.
Al dat domme geschreeuw over Azov-milities: gezochte argumenten.
Al dat domme geschreeuw over biolabs: gezochte argumenten.
Al dat domme geschreeuw over Zelensky en zijn motieven: gezochte argumenten
Al dat domme geschreeuw over NAVO-uitbreiding: gezochte argumenten.
Door hierover op onironische wijze over te beginnen, maakt je even leeghoofdig als Joost Niemller, even naef als Thierry Baudet, even huichelachtig als Poetin-adept Wierd Duk.
De werkelijkheid: Honderdduizend doden, die allemaal nog hadden geleefd als Rusland Oekrane niet was binnen gevallen.
De werkelijkheid: Als de doden niet vallen op het slagveld, dan vallen ze wel onder de Russische bezetting. Overgave is niet het voorkomen van doden, het is het verplaatsen van doden buiten het zicht. De deportaties, de zuiveringen, de afrekeningen met politieke opponenten - dat zijn de doden die je erbij krijgt na een overname.
De werkelijkheid: Appeasement werkt niet. Appeasement tov Rusland brengt je waar Kazachstan, waar Wit-Rusland nu staan. Al dertig jaar onder het juk van dictatoren. Rusland wil geen neutrale landen aan de grens, maar vazalstaten. Een paar extra stemmen op het wereldtoneel, zodat ze minder gesoleerd lijken.
Ik weet niet waar die mensen precies een afslag gemist hebt bij het uitdelen van menselijkheid, maar als je daadwerkelijk het internet afstruint op zoek naar filmpjes waarin de Russen 'vriendelijk' doen tegen 'Oekraners' terwijl er 6000 oorlogsmisdaden gerapporteerd worden vanuit alle hoeken van het land in een oorlog die Rusland berhaupt zelf begonnen is (en aan het verliezen is) dan ben je echt misselijkmakend.
Ik zou hier echt een enorme rant willen plaatsen, maar ik kan eigenlijk de woorden niet vinden om te beschrijven hoe weerzinwekkend ik de nonchalance (want dat is het, het is pure, luie, gemakzuchtige, egostische nonchalance, een eerste wereldprobleem) vind die je moet hebben om zo schandalig om te gaan met de mensenlevens die nu kapotgemaakt worden. Dat je vanuit een soort baldadigheid/hersenaandoening met je filterbubbeltje vol mede-debielen lekker pro-Rusland gaat zitten te zijn, lekker AZOV roepen, of WEF, of biolabs, of 'Zelensky is ook geen lieverdje', of 'Rusland kan oorlogsmisdaad XXX niet gedaan hebben, want dat zou teveel voor de hand liggen en dus dom zijn. Hier klopt iets niet!' of iets anders volslagen achterlijks. Echt. Val dood. Snij je internetkabels door.
Dat dus.
En op wat voor manier. https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op maandag 11 april 2022 23:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het idee dat alleen de Russen de Duitsers in het oosten hebben verslagen is een mythe, daar sloeg ik op aan. Het was de Sovjet Unie tegen Duitsland, dat wilde ik uitdrukken met snel wat bij elkaar geraapte cijfers.
Wit Rusland raakte een kwart van de bevolking kwijt, om maar wat te noemen.
Biden heeft het leveren van MIGS ook nog achter de hand. Op die manier wordt voor het Russische leger dominantie in de lucht lastiger, en dat merken ze natuurlijk ook weer op de grond.quote:Op maandag 11 april 2022 23:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
- Biden zal willen reageren, anders krijgt hij hetzelfde gezaag aan zijn poten als Obama met Syri. Meer wapens naar Oekrane dus, op z'n minst.
- Het betekent ook escalatie in de zin dat het een van de laatste stappen is naar zaken als biologische wapens, kernwapens, aanvallen op NAVO en/of EU landen. Okee, misschien ertussen nog wat cyberaanvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |