Nee, geen probleem, zijn GRU handler heeft gezegd dat het goed is.quote:Op maandag 11 april 2022 19:19 schreef TLC het volgende:
Als ik de Oostenrijkse kanselier was geweest had ik t kopje thee laten staan, dus ik hoop dat ie dat ook gedaan heeft
De oppositie partijen hebben net zoveel schuld met hun anti kernenergie beleid en het actief tegenhouden daarvan.quote:Op maandag 11 april 2022 19:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Of jaren geleden de vinger geven aan de vaste regeringspartijen en investeren in duurzame alternatieven.
Maar de regeringspartijen, VVD voorop, ontkenden in feite de klimaatproblemen en de afhankelijkheid van Russisch gas.
Doe niet zo raar, we lopen godsgruwelijk ver achter in dat opzicht, Duitsland zit aan 41% renewables voor hun energie, wij net aan 10%quote:Op maandag 11 april 2022 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NL is toch erg voortvarend geweest in met name windparken op zee.
Maar dat zal nooit de lading dekken in de praktijk.
Mischien omdat de voorstanders (wie eigenlijk?) maar nooit hun argumenten over de buhne brachten en niet durven te vertellen wat de kosten zouden zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De oppositie partijen hebben net zoveel schuld met hun anti kernenergie beleid en het actief tegenhouden daarvan.
Off topic maar dat is het GreenPeace verhaal ja. Dat er vooraanstaande klimaatwetenschappers zijn die melden dat zonder kernenergie we het klimaat niet gaan redden vertellen ze zelf weer niet. En schijnbaar zijn de hoge kosten voor windenergie etc geen probleem... maar voor kernenergie wel.quote:Op maandag 11 april 2022 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien omdat de voorstanders (wie eigenlijk?) maar nooit hun argumenten over de buhne brachten en niet durven te vertellen wat de kosten zouden zijn.
Nee, de oppositie is niet aan de machtquote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De oppositie partijen hebben net zoveel schuld met hun anti kernenergie beleid en het actief tegenhouden daarvan.
Toch hadden we al makkelijk 10-20 jaar verder kunnen zijn met het ontwikkelen van duurzame energiebronnen. Het ontbrak echter aan de wil om er ook echt iets aan te doen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland gaat straks heel Europa bevrijdenquote:Op maandag 11 april 2022 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het excuus dat Rusland gebruikt is voornamelijk dat ze Oekraïne willen 'bevrijden'. Hoe kun je dat ooit wìllen geloven, kijkende naar de geschiedenis van Rusland en Oekraïne?
Nou ja toch 10 giga watt erbij.quote:Op maandag 11 april 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, we lopen godsgruwelijk ver achter in dat opzicht, Duitsland zit aan 41% renewables voor hun energie, wij net aan 10%
Dat is niet het Greenpeace verhaal, dat is het politieke verhaal. De VVD die lauwwarm voorstander waren en zijn heeft daar nooit wat mee gedaan en pas bij deze verkiezingen het prominent in het programma opgenomen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Off topic maar dat is het GreenPeace verhaal ja. Dat er vooraanstaande klimaatwetenschappers zijn die melden dat zonder kernenergie we het klimaat niet gaan redden vertellen ze zelf weer niet. En schijnbaar zijn de hoge kosten voor windenergie etc geen probleem... maar voor kernenergie wel.
Anyway niet echt on-topic en zeker ook niet zo zwart/wit als we beide stellen.
Duitsland heeft zat grote fouten gemaakt maar het feit blijft dat ze met renewables veel verder dan wij zijn, wij zijn helemaal niet progressief of een gidsland. Op geen enkel vlak, durf ik te stellen, tegenwoordig.quote:Op maandag 11 april 2022 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja toch 10 giga watt erbij.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)beling-klimaatdoelen
Al helpt dat niets in je basis voorziening die altijd een 60% uit grote centrales moet bestaan, die molens moeten ook uitkunnen voor onderhoud en bij stormen.
De grote fout die Duitsland maakte, dus Duitsland is in deze een slecht voorbeeld.
Trouwens zijn die windparken op zee nog niet zo’n enorme uitkomst, slijten snel en veel onderhoud nodig.
Misschien op het vlak van issues vooruit schoppen ("dat fikst een volgens kabinet wel") tot het echt niet anders kan...quote:Op maandag 11 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duitsland heeft zat grote fouten gemaakt maar het feit blijft dat ze met renewables veel verder dan wij zijn, wij zijn helemaal niet progressief of een gidsland. Op geen enkel vlak, durf ik te stellen, tegenwoordig.
Escalatie zal Rob de Wijk zeggen.quote:Op maandag 11 april 2022 19:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Russische bekken zullen schuimen. Erg mooi.
Inderdaad, ja. Maar voor visie moet je dan ook naar de opticienquote:Op maandag 11 april 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien op het vlak van issues vooruit schoppen ("dat fikst een volgens kabinet wel") tot het echt niet anders kan...
https://duitslandinstituu(...)Energie-in-Duitslandquote:Op maandag 11 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duitsland heeft zat grote fouten gemaakt maar het feit blijft dat ze met renewables veel verder dan wij zijn, wij zijn helemaal niet progressief of een gidsland. Op geen enkel vlak, durf ik te stellen, tegenwoordig.
Ik denk er anders over, maar idd qua klimaat was VVD en dus ook ik te laat. Maar dat had mss ook te maken met mijn GreenPeace aversie.quote:Op maandag 11 april 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet het Greenpeace verhaal, dat is het politieke verhaal. De VVD die lauwwarm voorstander waren en zijn heeft daar nooit wat mee gedaan en pas bij deze verkiezingen het prominent in het programma opgenomen.
Meer het polderen, we blijven er maar over lullen ipv actie. Dat zit gewoon ingebouwd bij ons Nederlanders.quote:Op maandag 11 april 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien op het vlak van issues vooruit schoppen ("dat fikst een volgens kabinet wel") tot het echt niet anders kan...
Er is een nieuwe manier om geothermische energie te winnen. Normaal gesproken boor je een diep gat. Als je heet water vindt heb je geluk. Zo niet dan heb je pech.quote:Op maandag 11 april 2022 19:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De kraan in Groningen weer open en dan nu wel compenseren?
In de Noordzee liggen schijnbaar ook nog aardig wat gasvelden.
Maar beste was gewoon Greenpeace de vinger geven en jaren geleden al begonnen zijn met bouwen van meer kerncentrales...
Mag je anders over denken maar de feiten zijn gewoon dat geen enkele Nederlandse regering in de afgelopen 30 jaar ook maar enigzins serieus over kernenergie heeft gesproken.quote:Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk er anders over, maar idd qua klimaat was VVD en dus ook ik te laat. Maar dat had mss ook te maken met mijn GreenPeace aversie.
En een irritante buurman die in sales van die windturbines zat en vond dat mensen hun bek moesten houden als het ging over geluids en slagschaduw.
Als we het hebben over de lange termijn moet de vraag voor warmtevoorziening over van gas naar electriciteit en vervolgens moet het percentage "groene" electriciteit wat nu 40% dan vervolgens naar 100.quote:Op maandag 11 april 2022 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://duitslandinstituu(...)Energie-in-Duitsland
Ik begrijp niet hoe ze het nou willen gaan oplossen?
Geen kern, geen kolen en geen gas. De wind en de zon kun je niet op teren?
Dit (op sarcastische toon natuurlijk) is toepasbaar op alles wat jij uit je toetsenbord krijgt.quote:Op maandag 11 april 2022 19:04 schreef Za het volgende:
[..]
Die artsen en verpleegkundigen waren feitelijk spionnen volgens een Bulgaarse bron?
Klinkt heel geloofwaardig. Goede tweet.
Welke partij is toch mede verantwoordelijk voor die angst pre Tsjernobil. Maar goed off topic (wel interessant onderwerp verder).quote:Op maandag 11 april 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag je anders over denken maar de feiten zijn gewoon dat geen enkele Nederlandse regering in de afgelopen 30 jaar ook maar enigzins serieus over kernenergie heeft gesproken.
En dat Greenpeace niet bepalend was daarin weet ik wel redelijk zeker, de Brede Maatschappelijke Discussie in de jaren 80 over kernenergie kwam negatief voor nieuwe centrales uit de bus, teveel weerstand bij de bevolking en de toenmalige regering besloot dat naast zich neer te leggen en toch met de planning van een nieuwe centrale door te gaan.
Dat eindigde met Tjernobyl, na die ramp was het draagvlak in Nederland zo ver weg dat geen regering, van welke signatuur dan ook, zich eraan wilde wagen.
De slag om Kyiv is gewonnen door Oekraïne. En vies hard ook. Nu is het ego van die dictator waarschijnlijk tot op het bot gekrenkt en dus zal de Slag om de Donbas lang en zeer bloedig worden, als je de verwachtingen moet geloven.quote:Op maandag 11 april 2022 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke partij is toch mede verantwoordelijk voor die angst pre Tsjernobil. Maar goed off topic (wel interessant onderwerp verder).
Het begint wat stil te worden rondom deze oorlog.. laten we hopen dat het geen stilte voor de storm is.
Gebruiken ze nou serieus een Jack Russel? Die dingen ken ik alleen maar als hyper drukke beesten.. Om die nou met met niet ontplofte shit te laten werken...quote:
Daarom mag hij wsl zelf niet lopen.quote:Op maandag 11 april 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gebruiken ze nou serieus een Jack Russel? Die dingen ken ik alleen maar als hyper drukke beesten.. Om die nou met met niet ontplofte shit te laten werken...
Dat is geen probleem als je maar genoeg Jack Russels hebt. Idd die beesten lijken adhd te hebben en constant speed erbij te gebruiken.quote:Op maandag 11 april 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gebruiken ze nou serieus een Jack Russel? Die dingen ken ik alleen maar als hyper drukke beesten.. Om die nou met met niet ontplofte shit te laten werken...
Jack Russels worden ook door douane en dergelijke gebruikt. Past prima bij oorspronkelijke rol als jachthond die graag holen bezoektquote:Op maandag 11 april 2022 20:30 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dat is geen probleem als je maar genoeg Jack Russels hebt. Idd die beesten lijken adhd te hebben en constant speed erbij te gebruiken.
Weer wat geleerd, al heb ik ze nog nooit in actie gezien haha. Eigenlijk alleen maar herders (ook bij de douane).quote:Op maandag 11 april 2022 20:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jack Russels worden ook door douane en dergelijke gebruikt. Past prima bij oorspronkelijke rol als jachthond die graag holen bezoekt
“Don’t poke the RuSsiAn BeAr!~!”quote:Op maandag 11 april 2022 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Escalatie zal Rob de Wijk zeggen.
Je ziet ook veel Beagles en Labradors bij douane en politie als speurhonden.quote:Op maandag 11 april 2022 20:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Weer wat geleerd, al heb ik ze nog nooit in actie gezien haha. Eigenlijk alleen maar herders (ook bij de douane).
Mss dat mijn vrouw alsnog akkoord gaat met mijn carrière switch van IT naar (Honden begeleider bij) de douane.
Herders vind ze groot.. en salaris is ook een ding.
Smeerlappen met hun gifgasquote:Op maandag 11 april 2022 21:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |