Klinkt wel raar dat een Joodse man die actief is in de Joodse community bewust geld zou voorschieten een militaire nazi groep.quote:Op maandag 11 april 2022 14:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel interessant om de geschiedenis te bekijken hoe een acteur aan geld en de macht gekomen is in een groot land als Oekraïne.
Het antwoord is: Igor Kolomoisky
Kolomoisky is een zeer vermogende oligarch uit Oekraïne en de eigenaar van het media systeem waarbij Zelensky werkte. De miljoenen van Zelensky zijn ook overgemaakt door Kolomoisky.
Hoe de relatie nu tussen de 2 is is mij niet bekend.
Oekraïners zelf noemen hem een puppet van Kolomoisky in 2019. Maar kan dat niet verifiëren.
https://www.spectator.co.uk/article/who-is-ihor-kolomoisky-/amp
Dezelfde man is ook de geldschieter voor het Azov batiljon en de andere 2 nazi batiljons
[..]
https://www.aljazeera.com(...)re-the-azov-regiment
Welke oorlogsverklaring?quote:Op maandag 11 april 2022 14:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat implicer ik niet eens, maar blijkbaar is het een bestaande theorie.
Duitsland nam Europa over na de oorlogsverklaring.
Die van GB en FR als reactie op de invasie van Polen.quote:
Ik vind het sowieso een raar verhaal maar dit zijn wel openbare gegevens. Hij is zat van 2015 tot 2016 ook in de politiek in de Donbas regio toen was er al oorlog en burgermoord tussen de Russen en Oekraïners.quote:Op maandag 11 april 2022 15:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt wel raar dat een Joodse man die actief is in de Joodse community bewust geld zou voorschieten een militaire nazi groep.
Hm-hm... en als die niet was gegeven was Duitsland netjes gestopt na Warschau?quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Die van GB en FR als reactie op de invasie van Polen.
Hitler was een heel vriendelijk man. GB en Frankrijk zijn de agressors.quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hm-hm... en als die niet was gegeven was Duitsland netjes gestopt na Warschau?
Oh, en dan had die genocide op ca. 6 miljoen Polen, waarvan 3 miljoen Joden, ook niet plaatsgehad?
Wat doet dat verleden t.a.v. Zelensky met wie en wat hij zou zijn, er sinds de brute inval hier specifiek toe ?quote:Op maandag 11 april 2022 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leuk inside stukje van iemand die leefde in Kiev en zodoende met Oekraïners sprak daarover.
Lang niet iedereen in Oekraïne was blij met Zelensky.
En in 2019 zag men de toekomst al zwartgallig tegemoet.
https://www.independent.c(...)iv-a9233371.html?amp
Als je kijkt naar zijn reden voor de invasie zie je dat wat er nu gebeurt op een herhaling van de geschiedenis lijkt:quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hm-hm... en als die niet was gegeven was Duitsland netjes gestopt na Warschau?
Oh, en dan had die genocide op ca. 6 miljoen Polen, waarvan 3 miljoen Joden, ook niet plaatsgehad?
Je bedoelt nadat Duitsland Oostenrijk had "ingelijfd" en Tsjechoslowakije door de Sudetencrisis ook al had ingepikt en nadat Memel (Litouwen) al door de Duitsers was opgeeist vonden de Engelsen en Fransen het wel welletjes met Hitler en dat Polen een brug te ver was.quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Die van GB en FR als reactie op de invasie van Polen.
Die wilde ook een tot de dood verwond rijk herstellenquote:Op maandag 11 april 2022 15:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bedoelt nadat Duitsland Oostenrijk had "ingelijfd" en Tsjechoslowakije door de Sudetencrisis ook al had ingepikt en nadat Memel (Litouwen) al door de Duitsers was opgeeist vonden de Engelsen en Fransen het wel welletjes met Hitler en dat Polen een brug te ver was.
Je denkt dat als Engeland en Frankrijk dat niet gedaan hadden Hitler de rest niet had ingepikt?
Ok, dus Poetin is net als Hitler uit op een raciale en ideologische oorlog? Interessant.quote:Op maandag 11 april 2022 15:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Als je kijkt naar zijn reden voor de invasie zie je dat wat er nu gebeurt op een herlaling van de gschiedenis lijkt:
I have also tried to solve the problem of Danzig, the Corridor, etc., by proposing a peaceful discussion... In my talks with Polish statesmen I discussed the ideas which you recognize from my last speech to the Reichstag... there is nothing more modest or loyal than these proposals... These proposals have been refused. Not only were they answered first with mobilization, but with increased terror and pressure against our German compatriots... Poland was not prepared to settle the Corridor question in a reasonable way... I made one more final effort to accept a proposal for mediation... For two whole days I sat with my Government and waited to see whether it was convenient for the Polish Government to send a plenipotentiary or not... Deputies, if the German Government and its Leader patiently endured such treatment Germany would deserve only to disappear from the political stage. But I am wrongly judged if my love of peace and my patience are mistaken for weakness or even cowardice... These proposals for mediation have failed...
Zijn eerste argument was Russen in Oost-Oekraine redden door 'denazificatie'.quote:Op maandag 11 april 2022 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus Poetin is net als Hitler uit op een raciale en ideologische oorlog? Interessant.
Blijf lekker daar dan zou ik zeggen.quote:
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.quote:Op maandag 11 april 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat doet dat verleden t.a.v. Zelensky met wie en wat hij zou zijn, er sinds de brute inval hier specifiek toe ?
Maakt dat "inside" Zelensky tot minder goede President die nu zijn land verdedigt tegen een misdadige regime dat Oekraïne is binnengevallen ?
Natuurlijk zullen er mensen zijn die verwijzen naar wat (hij) ooit in (hun) gedachten was en dat nu sws niet meer is.
Expliciet zaken willen benoemen is voor mij van de zelfde verdeel-strategie om iemand die nu goed doet, subtiel als ongeschikt te kunnen (blijven) wegzetten.
Goed om te nuanceren maar ik kan dat vermoorden van een karakter - gegeven de situatie - niet goed hebben. Putin is hier de fouterik en laten we Zelensky op zijn daden gaan beoordelen als Oekraïne vrij is (gemaakt om) dat - zelf - te kunnen gaan bezien.
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circlequote:Zelensky capitalized on widespread public anger at corruption, but his 2019 campaign was dogged by doubts over his anti-graft bona fides, given that his campaign was boosted by media belonging to Kolomoisky — who is accused of stealing US$5.5 billion from his own bank and funneling it offshore in concert with his partner, Hennadiy Boholiubov.
Laat het dehumaniseren maar beginnenquote:Op maandag 11 april 2022 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Belarus is hierin de grote agressor en dus hebben de Polen het recht om hun land met alle macht te verdedigen tegen deze sprinkhanenplaag.
In veel opzichten is Rusland volgens mij nog steeds vrij links. Waarom extreem rechts zo van Putin houdt komt natuurlijk door het extreem conservatisme en het onderdrukken van minderheden en LGBTers.quote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Terwijl Rusland altijd extreem links is geweest toch?
Dan lees je iets wat er niet staat. Lees nog het nog eens keer want er staat nergens dat Zelensky geld gestolen heeft.quote:Op maandag 11 april 2022 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.
De man die zijn presidentschap heeft gefinancierd door uitgekiende tv-shows en voortreffelijke PR heeft 5 miljard gestolen van zijn eigen bank en dus de burgers van Oekraine.
Te lezen in de pandora papers.
[..]
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
Ben sterk tegen de inval van Rusland. Echter zit daar ook iets van politieke inmenging.
Begrijpend lezen: Kolomoisky wordt ervan verdacht die 5 miljard gestolen te hebben, niet Zelensky.quote:Op maandag 11 april 2022 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.
De man die zijn presidentschap heeft gefinancierd door uitgekiende tv-shows en voortreffelijke PR heeft 5 miljard gestolen van zijn eigen bank en dus de burgers van Oekraine.
Te lezen in de pandora papers.
[..]
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
Ben sterk tegen de inval van Rusland. Echter zit daar ook iets van politieke inmenging.
quote:Op maandag 11 april 2022 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan lees je iets wat er niet staat. Lees nog het nog eens keer want er staat nergens dat Zelensky geld gestolen heeft.
Wellicht verwoordde hij het wat onduidelijk maar ik las er niet in dat hij Zelensky zelf bedoeldequote:Op maandag 11 april 2022 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BEgrijpend lezen: Kolomoisky wordt ervan verdacht die 5 miljard gestolen te hebben, niet Zelensky.
quote:Op maandag 11 april 2022 15:07 schreef quirina het volgende:
Putin appoints new General to lead Ukraine war, Is Kremlin changing its strategy? | World News| WION
Geen goed nieuws, deze generaal staat bekend als een slachter.
Dat schreef hij wel, ik kan dat niet anders lezen.quote:Op maandag 11 april 2022 15:26 schreef Divje het volgende:
[..]
[..]
Wellicht verwoordde hij het wat onduidelijk maar ik las er niet in dat hij Zelensky zelf bedoelde
Gezien zijn eerdere post over Kolomorskiyiyi (oid) kon ik vrij snel opmaken dat hij daarmee de man bedoelt die Zelensky zijn presidentschap heeft gefinancierd. Ook gezien de quote uit de Pandora Papers.quote:Op maandag 11 april 2022 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat schreef hij wel, ik kan dat niet anders lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |