Zie de titel van het topic waarin je dit gepost hebt.quote:Op zondag 10 april 2022 21:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gezeur over die parade ... dat boeit pas echt helemaal niemand
Het zou je sieren andermans mening te respecteren.quote:Op zondag 10 april 2022 21:48 schreef HiZ het volgende:
Goh, meestal zie ik dit soort posts alleen van mensen die overduidelijk op de loonlijst van ome Vlad staan. Is fok! belangrijk genoeg voor dat soort aandacht?
Je mag je mening vrijelijk uiten, maar niet alle meningen zijn respect waard.quote:Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou je sieren andermans mening te respecteren.
Tevens is bij de absentie van anders denkenden een discussieforum van weinig nut.
Poetin en zijn cronies wel lijkt me.quote:Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Die parade boeit echt helemaal niemand.
Het is iig een van de belangrijkste feestdagen in Rusland.quote:
Die op 9 mei? Die vind ik ook altijd wel tof om te zienquote:
Een youtuber die Rusland uit is gegaan zodat hij bij z’n doekoe kan komen ja.quote:Op zondag 10 april 2022 21:35 schreef Momo het volgende:
Vond dit wel een goede video, video van Russische YouTuber die na de oorlog het land uit is gegaan en naar Georgi is gegaan. Hoe hij en zijn omgeving alles beleefd.
Meh, ik vind die militaire parades altijd iets hebben van kijk ons eens een grote piemol hebben.quote:Op zondag 10 april 2022 22:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die op 9 mei? Die vind ik ook altijd wel tof om te zien![]()
Jaaa kijken of er minder lopen en er ook minder wapens en tanks zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 22:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die op 9 mei? Die vind ik ook altijd wel tof om te zien![]()
Nou kan je kijken of die piemel inmiddels gekrompen is.quote:Op zondag 10 april 2022 22:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meh, ik vind die militaire parades altijd iets hebben van kijk ons eens een grote piemol hebben.
die trekt gewoon een paar scholen leeg, laat ze een week drillen en geeft ze schone uniformenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
hmquote:Op zondag 10 april 2022 22:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zat je te slapen?
[..]
Zie de titel van het topic waarin je dit gepost hebt.
Dat zeker, maar stiekem geniet ik er wel een beetje van. Lekker overdreven doen met toffe technologie (of in elk geval papier-mach-figuurtjes daarvan) enzo. En even de gedachte uitschakelen dat het eigenlijk gewoon moordmachines zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 22:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meh, ik vind die militaire parades altijd iets hebben van kijk ons eens een grote piemol hebben.
of gay pridequote:Op zondag 10 april 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Als we in Nl op 9 mei een enorme nazi parade houden, dat zou ome Poetin woest maken.
Sommige meningen zijn gewoon raar. Straks gaan mensen nog zeggen dat de minister van Polen in de 2de wereldoorlog ook maar een nare vent was. Dat Duitsland geen keuze had maar moest aanvallen. Dat we maar moeten wachten op echte feiten voordat we de holocaust veroordelen.quote:Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef Za het volgende:
[..]
Tevens is bij de absentie van anders denkenden een discussieforum van weinig nut.
gwoon al die regeringsleiders @ maidanquote:Op zondag 10 april 2022 22:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
of gay pride
dat vindtie pas echt helemaal niks
Andermans mening respecteren betekend niet meer of minder dan het respecteren van het feit dat anderen er een andere mening op nahouden dan jij.quote:Op zondag 10 april 2022 22:12 schreef -XOR- het volgende:
Je mag je mening vrijelijk uiten, maar niet alle meningen zijn respect waard.
Als jij iemand anders zijn mening niet bevalt en respecteert dan is dat jouw probleem.quote:Op zondag 10 april 2022 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zitten een paar gebruikers bij met russische roots. Ik vind het grappig om te zien hoe die de inval downplayen, zeggen dat er niet veel aan de hand is en dat Rusland heus niet NAVO-landen gaan binnenvallen, maar o wee als je insinueert dat het leger tekortkomingen heeft want HET HEEFT WEL EEN MILJOEN SOLDATEN HOOR. Kennelijk speelt de trots dan op.quote:Op zondag 10 april 2022 21:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, meestal zie ik dit soort posts alleen van mensen die overduidelijk op de loonlijst van ome Vlad staan. Is fok! belangrijk genoeg voor dat soort aandacht?
Ik hoor je niet over de bommentapijten op Baghdad, het aan puin schieten van half Irak en Afghanistan met honderdduizenden burgerslachtoffers tot gevolg. .quote:Op zondag 10 april 2022 22:30 schreef TheJanitor het volgende:
Sommige meningen zijn gewoon raar. Straks gaan mensen nog zeggen dat de minister van Polen in de 2de wereldoorlog ook maar een nare vent was. Dat Duitsland geen keuze had maar moest aanvallen. Dat we maar moeten wachten op echte feiten voordat we de holocaust veroordelen.
Al zou me het niet verbazen als er twitter was tijdens de 2de wereldoorlog.
"Respect" en "respecteren" hebben meerdere betekenissen waarbij er gemakkelijker langs elkaar heen gepraat kan worden. Het zijn daardoor weinig constructieve woorden in een (meta-)discussie.quote:Op zondag 10 april 2022 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
MAAR AMERIKA.quote:Op zondag 10 april 2022 22:35 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoor je niet over de bommentapijten op Baghdad, het aan puin schieten van half Irak en Afghanistan met honderdduizenden burgerslachtoffers tot gevolg. .
Misschien kun je dat nog verweven in je betoog.
Russen zijn tegelijk enorm arrogant en behept met een enorm minderwaardigheidscomplex.quote:Op zondag 10 april 2022 22:33 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Er zitten een paar gebruikers bij met russische roots. Ik vind het grappig om te zien hoe die de inval downplayen, zeggen dat er niet veel aan de hand is en dat Rusland heus niet NAVO-landen gaan binnenvallen, maar o wee als je insinueert dat het leger tekortkomingen heeft want HET HEEFT WEL EEN MILJOEN SOLDATEN HOOR. Kennelijk speelt de trots dan op.
Lijkt me voor henzelf net zo vermoeiend als voor hun toehoorders.quote:Op zondag 10 april 2022 22:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Russen zijn tegelijk enorm arrogant en behept met een enorm minderwaardigheidscomplex.
Zoek mijn posts uit 2002 en 2003 eens terug dan zul je zien dat ik dat in twijfel trok.quote:Op zondag 10 april 2022 22:35 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoor je niet over de bommentapijten op Baghdad, het aan puin schieten van half Irak en Afghanistan met honderdduizenden burgerslachtoffers tot gevolg. .
Misschien kun je dat nog verweven in je betoog.
Best mogelijk, het is natuurlijk een mentale spagaat iedere keer weer. Maar gelukkig is de Russische media hun steun en toeverlaat daarinquote:Op zondag 10 april 2022 22:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me voor henzelf net zo vermoeiend als voor hun toehoorders.
Hitler had ook geen keuze zie dit bewijsquote:Op zondag 10 april 2022 22:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Sommige meningen zijn gewoon raar. Straks gaan mensen nog zeggen dat de minister van Polen in de 2de wereldoorlog ook maar een nare vent was. Dat Duitsland geen keuze had maar moest aanvallen. Dat we maar moeten wachten op echte feiten voordat we de holocaust veroordelen.
Polen zijn ook slecht.quote:Op zondag 10 april 2022 22:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hitler had ook geen keuze zie dit bewijs
Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurckgeschossen
Dat is inderdaad bij sommigen de teneur, ja. En vaker wel dan niet zijn dat mensen die altijd de mond vol hebben over "vrijheid"quote:Op zondag 10 april 2022 22:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
TheJanitorquote:Op zondag 10 april 2022 22:37 schreef TheJanitor het volgende:
MAAR AMERIKA.
Haal mijn posts er dan eens bij uit 2003 tijdens die invasie?
Ik heb jou toen niet gehoord over: bommentapijten op Baghdad, het aan puin schieten van half Irak en Afghanistan met honderdduizenden burgerslachtoffers tot gevolgquote:Op zondag 10 april 2022 23:00 schreef Za het volgende:
[..]
TheJanitor
Geregistreerd op dinsdag 12 december 2006 @ 20:50.
Ja, precies. Waarom zou ik me nu druk gaan maken om een invasie van 20 jaar geleden? In dit topic. Het heeft er geen kloot mee te maken. Ik heb al eerder gezegd dat vooral de invasie van Irak onnodig was, vreselijk en dat ik vind dat de Amerikanen daar niets te zoeken hadden. Moet ik dat dan in elke post gaan zetten?quote:Op zondag 10 april 2022 23:00 schreef Za het volgende:
[..]
TheJanitor
Liever niet, want dat domme avontuur van de Yanks daar is totaal offtopic.quote:Op zondag 10 april 2022 23:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, precies. Waarom zou ik me nu druk gaan maken om een invasie van 20 jaar geleden? In dit topic. Het heeft er geen kloot mee te maken. Ik heb al eerder gezegd dat vooral de invasie van Irak onnodig was, vreselijk en dat ik vind dat de Amerikanen daar niets te zoeken hadden. Moet ik dat dan in elke post gaan zetten?
Negeren werkt ook vrij goedquote:Op zondag 10 april 2022 23:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, precies. Waarom zou ik me nu druk gaan maken om een invasie van 20 jaar geleden? In dit topic. Het heeft er geen kloot mee te maken. Ik heb al eerder gezegd dat vooral de invasie van Irak onnodig was, vreselijk en dat ik vind dat de Amerikanen daar niets te zoeken hadden. Moet ik dat dan in elke post gaan zetten?
Jouw mening m.b.t. Oekrane en neonazisme is dan ook niet zomaar een mening, het is aantoonbare nonsens.quote:Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef Za het volgende:
[..]
Eerst maar eens wachten op andere berichten, 2000 doden in n klap klinkt wel een beetje....twijfelachtig.quote:Op zondag 10 april 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
Nog een Russisch konvooi vernietigd. Mogelijk 2000 doden.
[ twitter ]
Niet vreemd, hij heeft zich voor de oorlog trouwens wel altijd negatief uitgelaten over Putin en Russische politiek in z'n video's.quote:Op zondag 10 april 2022 22:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Een youtuber die Rusland uit is gegaan zodat hij bij z’n doekoe kan komen ja.
Hij spreekt zich niet uit over de ellende in Oekrane. Te bang voor zijn eigen hachje.
Benieuwd hoe ze dat gedaan zouden moeten hebben. Dat moet een flinke hinderlaag geweest moeten zijn. Het lijkt mij nogal sterkquote:Op zondag 10 april 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
2000 zou wel extreem, zelfs 200 in 1 klap klinkt al niet erg geloofwaardig.quote:Op zondag 10 april 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Mooie post! Ben het niet altijd met je eens maar deze is brilliant,quote:Op zondag 10 april 2022 23:00 schreef Za het volgende:
[..]
TheJanitor
Ja, ik vond hem zelf ook goed. Want ik was nog niet geregistreerd toen en hij liep te zaniken dat ik er niets over zei.quote:Op maandag 11 april 2022 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooie post! Ben het niet altijd met je eens maar deze is brilliant,
Dan kan je niet discussiren, ben je daar op uit?quote:Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dit wordt vermoeiend.quote:Op maandag 11 april 2022 01:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan kan je niet discussiren, ben je daar op uit?
Die heeft eerst COR gesloopt met een constante diarree aan antivax bagger en komt nu hier de boel verzieken met Kremlin propaganda.quote:Op maandag 11 april 2022 01:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kan je niet discussiren, ben je daar op uit?
Voor consensus ben je hier wellicht aan het verkeerde adres. Zoek gelijkgestemden en word gelukkig.quote:Op maandag 11 april 2022 01:27 schreef Gehrman het volgende:
Die heeft eerst COR gesloopt met een constante diarree aan antivax bagger en komt nu hier de boel verzieken met Kremlin propaganda.
Wow. Wat een vlijmscherpe opmerking. Ons wordt dagelijks verteld in de media dat Kiev bestookt en half plat gebombardeerd is en niet enkele steden maar het hele land dagelijks onder vuur ligt. 'Onze crisisacteurs en politici' die dit hebben gensceneerd geen rekening gehouden met Za, die even terloops opmerkt dat het wel heel raar is dat daar regeringsleiders rondlopen en ook nog eens op de foto poseren.quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
Graag de mening van diversen hieromtrent.
Zowel Johnson als Von der Leyen, wandelen vrijelijk door Kiev.
Niet in gepantserde wagens zelfs niet met helmen, maar gewoon relaxed.
Hoe kunnen deze qua posities top figuren zo onbezorgd door een land in oorlog, bestookt door raketten wandelen?
[ twitter ]
[ twitter ]
Gewoon de ene voet voor de andere zetten. En dan herhalen.quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
Hoe kunnen deze qua posities top figuren zo onbezorgd door een land in oorlog, bestookt door raketten wandelen?
[ twitter ]
[ twitter ]
De kans dat je geraakt wordt door een raket in Kiev is niet zo groot op dit moment. Daarbij lijkt het me ook niet zo slim om als Rusland expres Kiev te bestoken als er een high profile figuur rondloopt.quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zou eea in overleg met Rusland plaatsvinden dan denk je? Morgen hooggeplaatste figuren in Kiev, even geen raketten aub tot 16.00.quote:Op maandag 11 april 2022 01:52 schreef TheJanitor het volgende:
De kans dat je geraakt wordt door een raket in Kiev is niet zo groot op dit moment. Daarbij lijkt het me ook niet zo slim om als Rusland expres Kiev te bestoken als er een high profile figuur rondloopt.
Omdat Oekrane de luchtverdediging rond Kyiv op orde heeft. Voor zover ik weet zijn er berhaupt geen raketten in het centrum van de stad terechtgekomen, en aan de rand van de stad is er sinds het winkelcentrum op 21 maart bestookt is ook niks meer gebeurd.quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Let je wel een beetje opquote:
https://nos.nl/artikel/24(...)agraf-blijkt-onjuistquote:Berichtgeving over de vondst van een massagraf in de plaats Boezova, in de buurt van Kiev, blijkt te berusten op een misverstand. Eerder vanochtend meldden onder meer persbureaus Reuters en DPA dat er bij een tankstation een massagraf was ontdekt.
De burgemeester van Boezova, Taras Didytsch, zegt nu tegen NOS-verslaggevers ter plaatse dat dat niet het geval is; hij zou verkeerd begrepen zijn. Wel zijn in een put achter een kapotgeschoten benzinestation twee lichamen gevonden van mensen in burgerkleding.
Wat super knap van jou dat je wr een complot ontdekt hebt!quote:Op maandag 11 april 2022 02:09 schreef Za het volgende:
[..]
Zou eea in overleg met Rusland plaatsvinden dan denk je? Morgen hooggeplaatste figuren in Kiev, even geen raketten aub tot 16.00.
Ik denk dat wanneer je een dergelijke functie bekleed je je niet onbeschermd in oorlogsgebied gaat begeven, wanneer de techniek er is om via Skype te communiceren. Het is meer dan lichtzinnig dat wel te doen.
Maar dan moet je toch ook de grenzen van je bufferstaten weer verdedigen?quote:Op maandag 11 april 2022 06:34 schreef J.B. het volgende:
Voor wie de Russische motivatie voor de invasie wil doorgronden is deze video wel interessant. Het Russische 'Heartland' (Centraal-West-Rusland) heeft een lange moeilijk te verdedigen westgrens en daar liggen buiten Wit-Rusland geen bufferstaten meer. De grens is ongeveer 2000km lang, en zou kunnen worden verkleind naar 600km (Baltische Zee - Karpaten). Dat houdt dus automatisch ook in dat de Baltische Staten en Polen de volgende doelen zouden zijn, mocht Rusland erin slagen Oekrane onder de duim te krijgen.
Het is wel duidelijk dat de Baltische Staten en Polen zich hier terdege van bewust zijn, die zullen God op hun blote knien danken dat ze zich bij de NAVO en EU hebben aangesloten toen het kon.
Ja, maar die is dan maar 600 ipv 2000km lang. Het is sowieso nogal een verouderd idee aangezien Rusland kernwapens bezit, maar de Russen zelf zijn ze nog niet tot die conclusie gekomen.quote:Op maandag 11 april 2022 06:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch ook de grenzen van je bufferstaten weer verdedigen?
Snel klaar. Dat duurt nog een maand. En in een maand kan dat kutvolk heel veel vernietigen omdat ze ook op een kleiner gebied richten.quote:Op maandag 11 april 2022 07:50 schreef quirina het volgende:
Aaah hoor net op het nieuws dat de Russen snel klaar willen zijn met de oorlog zodat ze op 9 mei de overwinning op Oekrane kunnen vieren.
Dus ze gaan harder aanvallen.. net alsof ze nu al niet als beesten tekeer gaan. Wat een overwinning zeg kinderen en moeders en oma’s bombarderen op een station als ze naar een veilige plek willen. Gewoon random burgers vermoorden. En dan trots rond paraderen op 9 mei.
Zum kotzen
Ik denk niet dat het een complot is. En ik denk wel degelijk dat de Russen te kennen wordt gegeven dat een aanval op de verkeerde plek op de verkeerde tijd betekent dat artikel 5 geactiveerd gaat worden. Die bezoeken zijn een rauwe soort van machtsprojectie. Vergelijkbaar met wanneer Poetin begint te praten over zijn kernwapens.quote:Op maandag 11 april 2022 06:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat super knap van jou dat je wr een complot ontdekt hebt!
Relaxed, met in ieder geval zichtbaar een man of 12 die de omgeving nauwlettend in de gaten houden. De onzichtbaren, die ongetwijfeld in de gebouwen zitten, zie je niet. Wat je ook niet ziet, is dat de route vooraf zorgvuldig doorzocht is. En natuurlijk wordt met radars in de gaten gehouden of er iets aan komt. Een luchtalarm gaat af vr de bom valt, niet tijdens. Dus zal de route ook wel in de buurt van snel bereikbare schuilkelders lopen.quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Splinter, balk, ketel, pot.quote:Op maandag 11 april 2022 02:02 schreef Za het volgende:
[..]
Het is geen opmerking maar een vraag.
Voor het overige, kinderachtig, zielig. Niet inhoudelijke BS.
Je hebt gemist dat de Russen zich terug hebben getrokken uit het noorden en zich waarschijnlijk gaan richten op de regio Donbassquote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit geeft precies aan wat voor een wespennest het Russisch leger is. De een is nog gekker dan de ander, nul ethiek, nul moraal.quote:Op maandag 11 april 2022 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Opdracht geven om burgers uit te moorden. Moeten we er nog over discussiren of dat een oorlogsmisdaad is?
Naar school, denk ik.quote:Op maandag 11 april 2022 08:20 schreef quirina het volgende:
Za is vast weer joggen in het Vondelpark.
quote:Op maandag 11 april 2022 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Opdracht geven om burgers uit te moorden. Moeten we er nog over discussiren of dat een oorlogsmisdaad is?
Ik begrijp hieruit dat je de ontwikkelingen van de afgelopen weken gemist hebt?quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit gaat Rusland nekken op de lange termijn. Kennis vlucht naar buitenland, westerse wereld bouwt afhankelijkheid af en versneld de transitie naar groen. Die versnelling jaagt innovatie aan waardoor er sneller betere technologie beschikbaar komt waardoor de rest van de wereld ook van fossiele brandstoffen afstapt.quote:Op maandag 11 april 2022 08:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Een econoom op bnr radio zei dat de -11% degratie van Rusland zwaar overdreven was ivm de toegenomen olieprijzen.
ik hoop dat ze eens komen met fatsoenlijke accu's voor thuis.quote:Op maandag 11 april 2022 09:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dit gaat Rusland nekken op de lange termijn. Kennis vlucht naar buitenland, westerse wereld bouwt afhankelijkheid af en versneld de transitie naar groen. Die versnelling jaagt innovatie aan waardoor er sneller betere technologie beschikbaar komt waardoor de rest van de wereld ook van fossiele brandstoffen afstapt.
En Rusland kan niet meer mee in de tech-wedloop en zit te kijken met een giga land vol fossiele brandstoffen. Maar goed, dit gaat spelen in de komende decennia. Niet op een termijn van 1-2 jaar.
Wat is degratie? Krimp van de 'economie'?quote:Op maandag 11 april 2022 08:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Een econoom op bnr radio zei dat de -11% degratie van Rusland zwaar overdreven was ivm de toegenomen olieprijzen.
Gebrek aan grondstoffen die Rusland heeft?quote:Op maandag 11 april 2022 09:18 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik hoop dat ze eens komen met fatsoenlijke accu's voor thuis.
die powerwall en anderen zijn veel te duur en nauwelijks capaciteit.
thuisaccu van 5000kwh zou ideaal zijn.
of op wijkniveau grote accu's die de opgewekte stroom in de zomer vasthouden voor de winter.
Dat is wappisch voor krimp inderdaad.quote:Op maandag 11 april 2022 09:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat is degratie? Krimp van de 'economie'?
Je hebt het filmpje niet gezien h?quote:Op zondag 10 april 2022 22:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Een youtuber die Rusland uit is gegaan zodat hij bij z’n doekoe kan komen ja.
Hij spreekt zich niet uit over de ellende in Oekrane. Te bang voor zijn eigen hachje.
Een Sadat momentje zou wel mooi zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 08:24 schreef AnneX het volgende:
OK. Dus 9 mei is een parade gepland.
En daar gaat poetin staan op 12 meter afstand van de uitgedunde legerLeiding?
Hoe zou hij dat bedacht hebben?
Dit dus. Dat deed de Navo boven Syrie trouwens ook. Er waren afspraken zodat elkaars vliegtuigen niet aangevallen werden door elkaar.quote:Op maandag 11 april 2022 08:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een complot is. En ik denk wel degelijk dat de Russen te kennen wordt gegeven dat een aanval op de verkeerde plek op de verkeerde tijd betekent dat artikel 5 geactiveerd gaat worden. Die bezoeken zijn een rauwe soort van machtsprojectie. Vergelijkbaar met wanneer Poetin begint te praten over zijn kernwapens.
Wat een achterlijk gedoe ook eigenlijk dat geneuzel over bufferstaten. Alsof Rusland anno 2022 nog iets te duchten zou hebben van een buurland aan de west grens. Allemaal domme koude oorlog retoriek.quote:Op maandag 11 april 2022 06:34 schreef J.B. het volgende:
Voor wie de Russische motivatie voor de invasie wil doorgronden is deze video wel interessant. Het Russische 'Heartland' (Centraal-West-Rusland) heeft een lange moeilijk te verdedigen westgrens en daar liggen buiten Wit-Rusland geen bufferstaten meer. De grens is ongeveer 2000km lang, en zou kunnen worden verkleind naar 600km (Baltische Zee - Karpaten). Dat houdt dus automatisch ook in dat de Baltische Staten en Polen de volgende doelen zouden zijn, mocht Rusland erin slagen Oekrane onder de duim te krijgen.
Het is wel duidelijk dat de Baltische Staten en Polen zich hier terdege van bewust zijn, die zullen God op hun blote knien danken dat ze zich bij de NAVO en EU hebben aangesloten toen het kon.
Genghis Khan was niet alleen Russisch maar zelfs een vrouw?!?quote:Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Geschiedvervalsing zoals je dat maar zelden ziet:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3. Genghis Khan was a Russin.
Naja, 'zelden'quote:Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Ik vind de lijst met titels van Kim-Jong-Il altijd schitterendquote:Op maandag 11 april 2022 10:28 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Naja, 'zelden'Je zou de lijst eens moeten zien van dingen die de Kim Yong's hebben 'uitgevonden'
Rusland is echt Noord Korea 2.0
Plus dat grenzen steeds minder interessant zijn door dominantie in de lucht.quote:Op maandag 11 april 2022 10:23 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat een achterlijk gedoe ook eigenlijk dat geneuzel over bufferstaten. Alsof Rusland anno 2022 nog iets te duchten zou hebben van een buurland aan de west grens. Allemaal domme koude oorlog retoriek.
Rusland heeft hier ook helemaal niks mee bereikt met deze retoriek. Een klein club criminele elite heeft zich verrijkt en een groot gedeelte van het voetvolk accepteert de retoriek.quote:Op maandag 11 april 2022 10:23 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat een achterlijk gedoe ook eigenlijk dat geneuzel over bufferstaten. Alsof Rusland anno 2022 nog iets te duchten zou hebben van een buurland aan de west grens. Allemaal domme koude oorlog retoriek.
JFC. Ik wist serieus niet dat Rusland al zover weggezakt was. Dit gaat niet meer over fake news maar hun volledige realiteit is fake.quote:Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch is het wel raar alles bij elkaar; we (ik inclusief) hebben het nu over hoe dom Merkel en de Duitsers in het algemeen zijn geweest te geloven dat de Russen 'op zijn Europees', in te vlechten in een systeem van internationale relaties gebaseerd op internationaal recht en economische belangen.quote:Op maandag 11 april 2022 10:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Rusland heeft hier ook helemaal niks mee bereikt met deze retoriek. Een klein club criminele elite heeft zich verrijkt en een groot gedeelte van het voetvolk accepteert de retoriek.
Nazi-Duitsland werd verwoest en Duitsland werd opgedeeld, bezet, leeggeroofd. Nu bijna 77 jaar na de oorlog zijn ze de rots van Europa en de Unie. Afgelopen december was het 30 jaar na het uiteenvallen van de sovjet-unie en ook Rusland had zo'n Europese rots kunnen zijn. Door te kiezen voor een meer westers vriendelijke politiek, door te intergreren en democratie en vrije markt te omarmen. Niemand in het westen (buiten de wapenindustrie) wil vijand met Rusland zijn, niet voor de laatste reden dat we hun olie en gas nodig hebben. Maar helaas zijn ze gevallen voor een gedesillusioneerde leider met vervallen retoriek en waanideeen. Die leeft in oude vervallen denkbeelden, zeker niet die van de 21e eeuw.
Door het aanvallen van de Oekraine is het westen eensgezinder dan ooit, defensie budgetten worden opgetrokken, Europese defensie intergratie komt in een sneltreinvaart, de afhankelijkheid van Russiche olie en gas gaat worden geelimineerd, de NAVO heeft voor het eerst zijn rapid reaction force ingezet, landen gaan 2% van hun BNP aan defensie besteden en China blijkt helemaal niet zo grote boezemvriend van Rusland. Rusland raakt geisoleerd en er is een brain drain gaande waar je u tegen zegy. Nee als er mensen zijn die denken dat er met deze invasie ook maar iets bereikt is voor Rusland die moeten nog eens twee keer goed nadenken.
Ben wel benieuwd wanneer ze echt de sancties gaan voelen. Ze zullen nog wel een voorraad hebben.quote:Op maandag 11 april 2022 10:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Rusland heeft hier ook helemaal niks mee bereikt met deze retoriek. Een klein club criminele elite heeft zich verrijkt en een groot gedeelte van het voetvolk accepteert de retoriek.
Nazi-Duitsland werd verwoest en Duitsland werd opgedeeld, bezet, leeggeroofd. Nu bijna 77 jaar na de oorlog zijn ze de rots van Europa en de Unie. Afgelopen december was het 30 jaar na het uiteenvallen van de sovjet-unie en ook Rusland had zo'n Europese rots kunnen zijn. Door te kiezen voor een meer westers vriendelijke politiek, door te intergreren en democratie en vrije markt te omarmen. Niemand in het westen (buiten de wapenindustrie) wil vijand met Rusland zijn, niet voor de laatste reden dat we hun olie en gas nodig hebben. Maar helaas zijn ze gevallen voor een gedesillusioneerde leider met vervallen retoriek en waanideeen. Die leeft in oude vervallen denkbeelden, zeker niet die van de 21e eeuw.
Door het aanvallen van de Oekraine is het westen eensgezinder dan ooit, defensie budgetten worden opgetrokken, Europese defensie intergratie komt in een sneltreinvaart, de afhankelijkheid van Russiche olie en gas gaat worden geelimineerd, de NAVO heeft voor het eerst zijn rapid reaction force ingezet, landen gaan 2% van hun BNP aan defensie besteden en China blijkt helemaal niet zo grote boezemvriend van Rusland. Rusland raakt geisoleerd en er is een brain drain gaande waar je u tegen zegy. Nee als er mensen zijn die denken dat er met deze invasie ook maar iets bereikt is voor Rusland die moeten nog eens twee keer goed nadenken.
Letterlijk alles draait bij die lui om leugens en bedrog, kijk alleen al maar eens naar hun Olympische ploeg die niet eens onder de nationale vlag mogen deelnemen vanwege hun frauduleuze handelen.quote:Op maandag 11 april 2022 10:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
JFC. Ik wist serieus niet dat Rusland al zover weggezakt was. Dit gaat niet meer over fake news maar hun volledige realiteit is fake.
Weet je dit zeker wanneer je ook aan Amerika denkt?quote:Op maandag 11 april 2022 10:42 schreef RamboDirk het volgende:
Niemand in het westen (buiten de wapenindustrie) wil vijand met Rusland zijn
waarom zouden we de russen als vijanden zien wanneer ze gewoon normaal hadden gedaan?quote:Op maandag 11 april 2022 10:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Weet je dit zeker wanneer je ook aan Amerika denkt wanneer je het over het westen hebt?
quote:Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies dit dus, Rusland zou enorm welvarend en succesvol kunnen zijn geworden afgelopen 30 jaar. Alleen al de enorme grondstoffen reserves zijn eigenlijk genoeg om het hele land te voorzien van uitgebreide sociale voorzieningen. De Nordstream 2 pijplijn ligt er notabene al, het geld komt in feite massaal binnenstromen zonder iets te hoeven doen.quote:Op maandag 11 april 2022 10:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Russen lijden liever wat onder sancties, dan vernederd en uitgelachen te worden door het Westen.quote:Op maandag 11 april 2022 10:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wanneer ze echt de sancties gaan voelen. Ze zullen nog wel een voorraad hebben.
Maar als je auto kapot gaat en er is geen onderdeel of je pc gaat kapot en je hebt geen onderdelen dan word het allemaal natuurlijk wel vervelend.
Ook kut natuurlijk dat je jonge goed opgeleide volk verkast.
Ze moeten daar het ff goed voelen en misschien dat ze dan eens putler en zijn vriendjes eruit trappen.
Die zijn liever vijand met China.quote:Op maandag 11 april 2022 10:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Weet je dit zeker wanneer je ook aan Amerika denkt?
Daar verbaas ik mij ook over.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Ronald het volgende:
[..]
Precies dit dus, Rusland zou enorm welvarend en succesvol kunnen zijn geworden afgelopen 30 jaar. Alleen al de enorme grondstoffen reserves zijn eigenlijk genoeg om het hele land te voorzien van uitgebreide sociale voorzieningen.
Ik had ook niet gedacht dat de bevolking nog steeds zo achterlijk was dat men massaal valt voor de propanda en oorlogs retoriek. Ik had verwacht dat de toegenomen welvaart, internet, mc donald's etc zo'n land wel zondanig verwesterd had dat oorlog niet meer gepikt zou worden.
Wat zou het betekenen voor de machtspositie van Amerika wanneer Rusland verenigd zou zijn (geweest) met de rest van Europa?quote:Op maandag 11 april 2022 10:54 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
waarom zouden we de russen als vijanden zien wanneer ze gewoon normaal hadden gedaan?
Als rusland gewoon democratisch en "veilig" was dan was er niks aan de hand geweest.
Half.quote:
Als het altijd zo is geweest weet je niet beter....degene die het wel doorhebben worden gelijk hard aangepakt door de elite.quote:Op maandag 11 april 2022 11:05 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Daar verbaas ik mij ook over.
Zouden die russen dan denken dat poetin en zijn vriendjes een "normaal" salaris hebben?
zien zij de kastelen, jachten en luxe niet van de groep die hun besteelt.
En niemand die het raar vind dat ze een oorlog starten met hun broedervolk?
En er gaat ook geen lampje branden als de gehele westerse wereld ze zwaar boycot?
Wat hebben de amerikanen van de europeanen te vrezen? En wat als rusland westers was geworden en erbij was gekomen?quote:Op maandag 11 april 2022 11:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat zou het betekenen voor de machtspositie van Amerika wanneer Rusland verenigd zou zijn met de rest van Europa?
Ik vind dit zo'n achterhaalde calimero take over 'vernederingen' enzo. Een soeverein land maakt z'n eigen keuzes en de meeste grenslanden van Rusland hebben gewoon geen zin in bemoeienis van een zielig KGB mannetje in het Kremlin.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Russen lijden liever wat onder sancties, dan vernederd en uitgelachen te worden door het Westen.
Clinton lachte Jeltsin lettelrijk in zijn gezicht uit, en begon de eerste fase van de NAVO-uitbreiding in 1999.
George W Bush bracht de Baltische Staten in 2004 binnen de NAVO.
Maar in april 2008 ging hij de grens (de rode lijn voor Poetin en Rusland) over om ook Oekrane en Georgi binnen de NAVO te willen trekken. Merkel en Sarkozy wilden dit nog voorkomen maar secretaris Jaap de Hoop Scheffer liet zich voor de tweede keer voor Bush zijn karretje spannen Bush had met verkeerde motieven een andere agenda.
Zolang Oekrane bestuurd werd door regeringsleiders die Russische belangen ook in acht hielden, en niet op de avances van de NAVO ingingen, was er nog niks aan de hand. Totdat in februari 2014 een door het Westen gesteunde revolutie de zittende gekozen regering afzette.
ik neem aan de de jongere russen ook gewoon internet (en vpn) hebben.quote:Op maandag 11 april 2022 11:06 schreef descon het volgende:
[..]
Als het altijd zo is geweest weet je niet beter....degene die het wel doorhebben worden gelijk hard aangepakt door de elite.
Dat valt blijkbaar vies tegen, het enige wat ik van jongere Russen zie is dat ze boos zijn op het 'Westen' omdat ze geen instagram etc meer hebben. De meeste Russen beschouwen Oekrane blijkbaar ook niet eens als een echt land, maar zien het meer als onderdeel van Rusland.quote:Op maandag 11 april 2022 11:08 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik neem aan de de jongere russen ook gewoon internet (en vpn) hebben.
Nadat de "regeringsleiders die Russische belangen ook in acht hielden" de veiligheidsdiensten over hadden laten nemen door Rusland en deze op de eigen bevolking lieten schieten.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Russen lijden liever wat onder sancties, dan vernederd en uitgelachen te worden door het Westen.
Clinton lachte Jeltsin lettelrijk in zijn gezicht uit, en begon de eerste fase van de NAVO-uitbreiding in 1999.
Maar in april 2008 ging hij de grens (de rode lijn voor Poetin en Rusland) over om ook Oekrane en Georgi binnen de NAVO te willen trekken. Merkel en Sarkozy wilden dit nog voorkomen maar secretaris Jaap de Hoop Scheffer liet zich voor de tweede keer voor Bush zijn karretje spannen Bush had met verkeerde motieven een andere agenda.
Zolang Oekrane bestuurd werd door regeringsleiders die Russische belangen ook in acht hielden, en niet op de avances van de NAVO ingingen, was er nog niks aan de hand. Totdat in februari 2014 een door het Westen gesteunde revolutie de zittende gekozen regering afzette.
Nee Putin laat zijn bevolking liever lijden dan dat hij vernedert en uitgelachen word door het Westen.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar je moet Poetin ook niet boos maken! Dat is pas echt gevaarlijk!quote:Op maandag 11 april 2022 11:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nadat de "regeringsleiders die Russische belangen ook in acht hielden" de veiligheidsdiensten over hadden laten nemen door Rusland en deze op de eigen bevolking lieten schieten.
Maar zelfs dan, zoals dat ene filmpje waarbij de Russische jeugd die Oekraense jongen gelijk beginnen uit te schelden (in wat was het Omegle of zo) wanneer ze weten dat hij Oekraens is. Een deel lijkt gewoon gebrainwashed.quote:Op maandag 11 april 2022 11:08 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Andersom gebeurt toch hetzelfde?quote:Op maandag 11 april 2022 11:18 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar zelfs dan, zoals dat ene filmpje waarbij de Russische jeugd die Oekraense jongen gelijk beginnen uit te schelden (in wat was het Omegle of zo) wanneer ze weten dat hij Oekraens is. Een deel lijkt gewoon gebrainwashed.
Ik zie iets anders:quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
Clinton lachte Jeltsin lettelrijk in zijn gezicht uit,
Mearsheimer-adept?quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Was dat die grappige opmerking (over de pers?) van Jeltsin waardoor Clinton moest lachen? En dat vercorrumpeer jij naar uitlachen om een punt te kunnen maken?quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
Clinton lachte Jeltsin lettelrijk in zijn gezicht uit,
Ja, maar blijkbaar was de haat duidelijk veel minder, 90% van de Oekraeners was ok (niet fantastisch maar ook geen haat) met de russen. Bij de Russen was een deel ook ok met Oekraeners maar er was toch wel meer haat tov de Oekraeners terug te vinden dan vice versa. Omegle zal waarschijnlijk ook wel een soort van afvoerputje van het internet zijn, dat zal ook wel meespelen.quote:Op maandag 11 april 2022 11:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Andersom gebeurt toch hetzelfde?
Nadat Rusland Ukraine binnenvalt om de kinderen te verkrachten, vind je het gek?quote:Op maandag 11 april 2022 11:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Andersom gebeurt toch hetzelfde?
quote:Op maandag 11 april 2022 11:08 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
als veel daarvan onder de 45 jaar vertrekt hebben ze nogal een probleempje:quote:Op maandag 11 april 2022 11:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Veel Russen willen dan ook weg, 1 op de 5. De cijfers zullen nu nog wel hoger liggen. Emigratiecijfers laten dit ook zien.
Dat het westen hun nu boycot is voor hun voornamelijk nog meer bewijs dat Putin gelijk heeft; dat het westen slecht is en er op uit is om Rusland te vernietigen. Dat is hoe ze daar opgegroeid worden.quote:Op maandag 11 april 2022 11:05 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Daar verbaas ik mij ook over.
Zouden die russen dan denken dat poetin en zijn vriendjes een "normaal" salaris hebben?
zien zij de kastelen, jachten en luxe niet van de groep die hun besteelt.
En niemand die het raar vind dat ze een oorlog starten met hun broedervolk?
En er gaat ook geen lampje branden als de gehele westerse wereld ze zwaar boycot?
Dit is toch iets waar ik in veel conflict situaties mee worstel. En ik ben er voor mezelf ook nog niet uit.quote:Op maandag 11 april 2022 11:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Veel Russen willen dan ook weg, 1 op de 5. De cijfers zullen nu nog wel hoger liggen. Emigratiecijfers laten dit ook zien.
Die argumenten zijn gegeven en halen je 'mening' (of liever: door het complotzwamnarratief opgelegd dogma) direct onderuit.quote:Op maandag 11 april 2022 01:26 schreef Za het volgende:
[..]
Dit wordt vermoeiend.
Natuurlijk kun je alleen dan discussiren, het feit dat je respecteert dat mensen een andere mening zijn toegedaan als jij, en dan in discussie gaat, jouw mening uiteenzet, komt met argumenten, en de argumenten van de ander op je laat inwerken, kun je een mooie discussie hebben.
Dat is van een ander kaliber als de ander uitschelden voor wappie, debiel, oprotten of meer van dergelijke eenvoudtaal.
Sommige mensen houden er hele bijzondere denkwijzes op na, dat blijkt eens te meer met deze crisis.quote:Op maandag 11 april 2022 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was dat die grappige opmerking (over de pers?) van Jeltsin waardoor Clinton moest lachen? En dat vercorrumpeer jij naar uitlachen om een punt te kunnen maken?
Dit is iemand in zijn smoel uitlachen.quote:Op maandag 11 april 2022 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommige mensen houden er hele bijzondere denkwijzes op na, dat blijkt eens te meer met deze crisis.
Alles gaat op zwart dan, daar zorgen de EMP's wel voor.quote:Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef byah het volgende:
[..]
Fok! gaat op zwart als de eerste nukes vallen.
Ah, daar komt de "don't poke the bear" weer.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het buitengewoon frustrerend is voor Putin om te moeten toegeven dat zijn invloed op de discussie op FOK! enigszins beperkt is. Het is volkomen logisch en legitiem om daarom een nucleaire aanval op de EU te initiren.quote:Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef byah het volgende:
[..]
Fok! gaat op zwart als de eerste nukes vallen.
Deze is echt geweldig.quote:Op maandag 11 april 2022 10:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vind de lijst met titels van Kim-Jong-Il altijd schitterend![]()
Geliefde Leider
De zoon van de 21e eeuw
De redder van het vaderland
De zon van het socialisme
De onoverwinnelijke generaal
De vader aller Koreanen
De grootste man die ooit heeft geleefd
Hij die verscheen uit het licht van zon en maan
De grootste heerser van Korea
Opperbevelhebber (postuum)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kim_Jong-il
Hem Wie Bescheidenheid Vreemd Isquote:Op maandag 11 april 2022 12:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Deze is echt geweldig.
Dear Leader, Who is a Perfect Incarnation of the Appearance that a Leader Should Have
quote:Op maandag 11 april 2022 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, daar komt de "don't poke the bear" weer.
Zal aan mij liggen, maar volgens mij hebben landen zelf het recht om te beslissen over hun veiligheids situatie, en heeft die dictator van dat pauperland daar gewoon he-le-maal niks, nadda, noppes mee te maken.
Ruim geflankeerd natuurlijk met de nogal infantiele gedachte dat ze in Oekrane en Georgi allemaal zo dom en benvloedbaar zijn dat de acties van zo iemand als de hoop-scheffer alleen, blijkbaar voldoende zijn om ze bij de NAVO binnen te halen, want de inwoners van die landen zelf hebben geen eigen wil, geen ruggengraat, die doen gewoon braaf wat de NAVO ze verteld.
Meestal wordt het -zeker bij zo’n losse kreet + oordeel- wel op prijs gesteld als je een bron vermeld. Bijvoorbeeld https://www.ad.nl/buitenl(...)tanamo-bay~a815c24c/quote:Op maandag 11 april 2022 12:25 schreef UitStraling het volgende:
Poolse grensbewakers tegen asielzoekers, "Welkom in Guantanamo Bay"
God wat een verrassing zeg.
Bij een explosie laag in de atmosfeer is het EMP effect beperkt tot de "nabije" omgeving.quote:Op maandag 11 april 2022 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles gaat op zwart dan, daar zorgen de EMP's wel voor.
Misschien moeten ze dan maar niet meer tig veilige landen doorkruisen op weg naar landen met hoge uitkeringen.quote:Op maandag 11 april 2022 12:25 schreef UitStraling het volgende:
Dan gebruik je er toch gewoon meer dan 1?quote:Op maandag 11 april 2022 12:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij een explosie laag in de atmosfeer is het EMP effect beperkt tot de "nabije" omgeving.
Weer wat geleerd vandaag. ..quote:Op maandag 11 april 2022 11:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Half.
't is wel echt, maar het museum in kwestie is van zo'n type als die wappie Willem Engel. En Rusland geeft niet genoeg fucks om de waarheid om er wat aan te doen.
Het museum is grotendeels gebaseerd op dit: https://en.wikipedia.org/wiki/New_chronology_(Fomenko)
quote:Op maandag 11 april 2022 12:37 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan maar niet meer tig veilige landen doorkruisen op weg naar landen met hoge uitkeringen.
Belarus is hierin de grote agressor en dus hebben de Polen het recht om hun land met alle macht te verdedigen tegen deze sprinkhanenplaag.quote:Op maandag 11 april 2022 12:25 schreef UitStraling het volgende:
Ook zo grappig, realiseer jij je dat putin, en putin alleen dat veroorzaakt heeft?quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
Das wel heel simplistischquote:Op maandag 11 april 2022 12:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook zo grappig, realiseer jij je dat putin, en putin alleen dat veroorzaakt heeft?
Weet je hoe?
Door te stoken in de Donbas, en toen daar wapens gingen kletteren, mochten die regio's, terecht, niet meer meestemmen voor het Oekraense parlement, regering.
En toen de pro-russen geen deel meer uit maakte van het electoraat, wonnen de pro-westerse krachten met gemak.
En die gelukszoekers uit Oekraine dan? Pure kakkerlakken!quote:Op maandag 11 april 2022 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Belarus is hierin de grote agressor en dus hebben de Polen het recht om hun land met alle macht te verdedigen tegen deze sprinkhanenplaag.
Waarom moet de regering van Oekraine de belangen van Rusland boven de eigen belangen stellen?quote:
West-Oekraine is ook veilig.quote:Op maandag 11 april 2022 12:37 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan maar niet meer tig veilige landen doorkruisen op weg naar landen met hoge uitkeringen.
Waarschijnlijk, de exacte locaties zijn gissen op dit moment.quote:Op maandag 11 april 2022 08:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Je hebt gemist dat de Russen zich terug hebben getrokken uit het noorden en zich waarschijnlijk gaan richten op de regio Donbass
En kijk vooral goed naar de kaart. Kiev ligt in het noorden. Donbass is 600 km verderop.
Lidmaatschap van NAVO is in 2008 door NAVO landen tegen gehouden.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen dat ze pro Rusland kunnen zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het oosten van Oekrane wat het pro Russische deel van het land was wordt nu het hardst genaaid door diezelfde Russen. De ironie.
Nee, dat is een chronologische weergave van hoe e.e.a. gebeurt is.quote:
Nee dat moet zeker niet.quote:Op maandag 11 april 2022 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom moet de regering van Oekraine de belangen van Rusland boven de eigen belangen stellen?
60 Minutes wordt in Nederland niet uitgezonden dus waarom maak jij je daar druk om, eigenlijk? Dan kijk je niet, probleem opgelost.quote:
Laat dat aan de MOD's over.quote:
Jammer joh. En je bent er de komende jaren ook niet vanaf ook.quote:
Minimaal 3 verschillende users hebben je zeker 5 links naar documentaires aangeboden. Jij wil die kennelijk niet bekijken, omdat ze, vlgs jou, niet van de goede persoon komen. Als iemand anders hierover iets opmerkt, reageer je verontwaardigd (wat doe jij hier nou, ik ben in gesprek met …), even uit het oog verliezend dat hier tig mensen meelezen en mee praten, allemaal met evenveel recht op reageren.quote:Op maandag 11 april 2022 13:10 schreef Za het volgende:
[..]
O gosh, zit je weer te bedelen om bijval van andere users![]()
Ik wacht nog op de docus die je zou aanleveren van duizenden met fakkels en swastika vlaggen wapperende nazi's, marcherend door de straten, in alle witte landen, luid toegejuicht door de gewone burgers langs de kant van de weg.
Ik jou ookquote:
Heb je wel eens op een kaart bekeken hoe groot de Oekrane is? De oorlog is nu in het oosten en zuiden. Een verdwaalde raket komt echt niet zo maar even op Kiev terecht.quote:Op maandag 11 april 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hij bedoeld louter dat die geen gelijk krijgt.quote:Op maandag 11 april 2022 13:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Je klaagt dat wij jouw mening niet respecteren.
BV.quote:Op maandag 11 april 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:
Precies,
Dan beter van dit soort "Sterke Mannen", toch:
[ afbeelding ]
"We proberen misbruik te maken van de situatie ten kosten van echte vluchtelingen en de Polen laten het niet toe, huil huil"quote:Op maandag 11 april 2022 12:25 schreef UitStraling het volgende:
Precies. Helder. Ik zou kunnen zeggen dat ik verbaasd ben, maar dan lieg ikquote:
Nee.quote:Op maandag 11 april 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je geen fan bent van Zelensky ben je dan automatisch pro Poetin?
Hij zegt "bij voorbeeld", dus hij zegt zelf dus ja.quote:Op maandag 11 april 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vind je het grootste probleem van Zelensky Dat ie in een vroegere carriere lates droeg en exotische dansjes deed?quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
Zo'n aandachtgeile ex latex erotische danser/acteur die nu zijn moment of fame dagelijks weet uit te buiten, kost velen het leven.
Wanneer hij opdonderd ipv om wapens te vragen opdat het nog langer duurt allemaal, kunnen ze de boel weer gaan opbouwen, en een economische en energiecrisis in Europa ten gevolge van de sancties weliicht nog worden afgewend.
Waarom neem jij een komische act zoals dat dansen zo serieus? Je snapt dat ze een typetjes spelen? En al zou hij wel graag dansen in latex, zou dat berhaupt iets uitmaken? Ik zie allemaal figuren op twitter daar ook helemaal op los gaan op dat dansen met allemaal homofobe commentaren.quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
Zo'n aandachtgeile ex latex erotische danser/acteur die nu zijn moment of fame dagelijks weet uit te buiten, kost velen het leven.
Wanneer hij opdonderd ipv om wapens te vragen opdat het nog langer duurt allemaal, kunnen ze de boel weer gaan opbouwen, en een economische en energiecrisis in Europa ten gevolge van de sancties weliicht nog worden afgewend.
quote:Op maandag 11 april 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies,
Dan beter van dit soort "Sterke Mannen", toch:
[ afbeelding ]
Schattige fantasietjes.quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
Nee.quote:Op maandag 11 april 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
De gemiddelde Rus (lees: zeer troosteloos bestaan in vervallen dorpjes en steden met amper voorzieningen en eten) wil echt liever wat meer rijkdom door samenwerking met het Westen dan die sancties. Maar ja, ze worden dom gehouden en stemmen dus op een dictator die er alleen zit voor zichzelf en z'n miljardairsvriendjes.quote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, ze waren samen aan het lachen. Anderen waren Jeltsin misschien aan het uitlachen, maar dat was toen die man dronken van de wodka amper nog rechtop kon staan bij een officile gelegenheid. Dronken mensen worden nu eenmaal uitgelachen.quote:Clinton lachte Jeltsin lettelrijk in zijn gezicht uit
Die staten zijn in de armen van het westen gedreven na decennialang zwaar geleden te hebben onder de moordzuchtige en extreem gewelddadige regimes uit Moskou. Met vele duizenden doden en vermisten personen als gevolg.quote:en begon de eerste fase van de NAVO-uitbreiding in 1999.
Zie opmerking hiervoor.quote:George W Bush bracht de Baltische Staten in 2004 binnen de NAVO.
Zie opmerking hiervoor.quote:Maar in april 2008 ging hij de grens (de rode lijn voor Poetin en Rusland) over om ook Oekrane en Georgi binnen de NAVO te willen trekken.
Die betaald z'n salaris dus dat zal wel niet.quote:Op maandag 11 april 2022 13:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inmiddels ook al kotsbeu van Poetin of?
Niet perse, maar er is aan @Za al meerdere keren heel duidelijk gevraagd wat zij vind van de rol van Poetin in deze oorlog. Dit heeft ze tot nu toe altijd nog niet beantwoord. Alleen maar afgeven op Zelensky.quote:Op maandag 11 april 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Mwoah... denk het nietquote:Op maandag 11 april 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Ah joh. Het zal wel steken dat Europa die hartelijk ontvangt.quote:Op maandag 11 april 2022 12:58 schreef grrrrg het volgende:
[..]
En die gelukszoekers uit Oekraine dan? Pure kakkerlakken!
Aandachtgeil? Pot, ketel, splinter, balk… Zelenskyy was acteur, kan goed dansen (heeft de Oekraense versie van dancing with the stars gewonnen),en is nu president. Net als Ronald Reagan in de USA, die is voor hij president werd ook acteur geweest. En als je je zo aan Zelenskyy ergert, dan moet je niet naar een forum komen waar je om de 3 posts met hem geconfronteerd wordt, dat heeft dan iets masochistisch.quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
Als je mensenlevens echt zo belangrijk vind moet je even aan Poetin vragen of hij op wil donderen, niet aan Zelensky.quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
ze worden nu ook uitgelachen door het westen met dat tractor pulling de hele tijdquote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
Opvallend hoe een gebruiker een NWS topic weet te domineren met een eigen botgeslagen visie.quote:Op maandag 11 april 2022 13:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minimaal 3 verschillende users hebben je zeker 5 links naar documentaires aangeboden. Jij wil die kennelijk niet bekijken, omdat ze, vlgs jou, niet van de goede persoon komen. Als iemand anders hierover iets opmerkt, reageer je verontwaardigd (wat doe jij hier nou, ik ben in gesprek met …), even uit het oog verliezend dat hier tig mensen meelezen en mee praten, allemaal met evenveel recht op reageren.
Je klaagt dat wij jouw mening niet respecteren. Jij hebt beslist recht op je eigen mening, maar de manier waarop jij je hier manifesteert is mega-irritant (naar mijn mening).
[..]
Ik jou ook
Ik denk dat mensen die zo los gaan op de slapsick-act van Zelenskyy de hoogtijdagen van Andr van Duin, Sjef van Oekel en Koot en Bie hebben gemist, daardoor kunnen ze een rol niet van de persoon onderscheiden, vorm van gebrek aan culturele ontwikkeling misschien.quote:Op maandag 11 april 2022 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom neem jij een komische act zoals dat dansen zo serieus? Je snapt dat ze een typetjes spelen? En al zou hij wel graag dansen in latex, zou dat berhaupt iets uitmaken? Ik zie allemaal figuren op twitter daar ook helemaal op los gaan op dat dansen met allemaal homofobe commentaren.
En opdonderen zodat zijn land kan over worden genomen door de grote tiran van een buurland ?
Terwijl Rusland altijd extreem links is geweest toch?quote:Op maandag 11 april 2022 13:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mwoah... denk het niet
Al zag ik wel eerder mensen roepen dat als je "rechts(extremist)" bent je schijnbaar een pro-putin aanhanger bent
Dat klopt ook niet.
Dat waren dan wellicht ook niet de beste presidentskandidaten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die zo los gaan op de slapsick-act van Zelenskyy de hoogtijdagen van Andr van Duin, Sjef van Oekel en Koot en Bie hebben gemist, daardoor kunnen ze een rol niet van de persoon onderscheiden, vorm van gebrek aan culturele ontwikkeling misschien.
Definieer Rusland en definieer altijd.quote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Terwijl Rusland altijd extreem links is geweest toch?
Nou ja USSR en communisme.quote:Op maandag 11 april 2022 13:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Definieer Rusland en definieer altijd.
Ja dat is nogal een beknopte periode in de geschiedenis van Rusland.quote:
Eens. Want met een abo kun je blokken, maar dan blok je helaas niet de reacties.quote:Op maandag 11 april 2022 13:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opvallend hoe een gebruiker een NWS topic weet te domineren met een eigen botgeslagen visie.
Ik zou een knop willen hebben dat ik ook de reacties richting deze gebruiker zou kunnen blokkeren.
Lastig, ik weet op Fok nooit wie er nou gewoon onnozel is en wie er kwaadwillend is.quote:Op maandag 11 april 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het onthult zo veel over de persoon die de fantasieen heeft, nietwaar?
Russisch communisme was vooral in theorie erg linksquote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Truequote:Op maandag 11 april 2022 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lastig, ik weet op Fok nooit wie er nou gewoon onnozel is en wie er kwaadwillend is.
Eigenlijk niet. Dat was echt extreem links.quote:Op maandag 11 april 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Russisch communisme was vooral in theorie erg links
De reacties worden ook geblokt hoor.quote:Op maandag 11 april 2022 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Want met een abo kun je blokken, maar dan blok je helaas niet de reacties.
Anderzijds is die onbenul als boksbal gebruikt zien worden ook wel grappig
Maar het is dus gewoon plat egosme?quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
en een economische en energiecrisis in Europa ten gevolge van de sancties weliicht nog worden afgewend.
Nee, maar andersom kennelijk wel.quote:Op maandag 11 april 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wisik niet, dank u welquote:Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De reacties worden ook geblokt hoor.
[ afbeelding ]
https://www.navalnews.com(...)ew-miecznik-frigate/quote:First Look At Poland’s New Miecznik Frigate
A visualization of Babcock's Arrowhead-140PL design, which was chosen for Poland's Miecznik (Swordfish) frigate procurement program, was unveiled last week at a press conference hosted by the consortium PGZ MIECZNIK.
Tayfun Ozberk 10 Apr 2022
On April 8, PGZ Group (Polska Grupa Zbrojeniowa) unveiled the first drawing of the Arrowhead-140PL frigate, which is similar to the Royal Navy’s Type 31 frigates but optimized for Polish Navy requirements, at a press conference in Gdynia, Poland, to publicize the latest status of the project.
Zelf ben ik van beide geen fan, poetin vind ik wel veruit de grootste schurk. Maar Zelensky is nog jong h.quote:
Poetin ookquote:
Dus hij zou het nog kunnen worden, conform je pipedream/plottwist, dat Oekrane ineens Europa aan gaat vallen?quote:
Maar dat iemand danst of comedian is geweest heeft dan ook niet zoveel te maken met wel of niet een geschikte presidentskandidaat zijn. Kan prima naast elkaar bestaan en het geen reden om Zelensky een minder goede president te vinden.quote:Op maandag 11 april 2022 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat waren dan wellicht ook niet de beste presidentskandidaten.
Volgens de Ze logica had deze clown ook beter kunnen aftreden.quote:You ask, what is our policy? I will say: It is to wage war, by sea, land, and air, with all our might and with all the strength that God can give us; to wage war against a monstrous tyranny never surpassed in the dark, lamentable catalogue of human crime. That is our policy. You ask, what is our aim? I can answer in one word: It is victory, victory at all costs, victory in spite of all terror, victory, however long and hard the road may be.
Nou dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 11 april 2022 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus hij zou het nog kunnen worden, conform je pipedream/plottwist, dat Oekrane ineens Europa aan gaat vallen?
Tof!!! Gaan de huidige schepen naar Oekraine om de Russische vloot tot zinken te brengen?quote:Op maandag 11 april 2022 13:52 schreef sp3c het volgende:
ondertussen koopt Polen eindelijk fatsoenlijke fregatten
[ afbeelding ]
[..]
https://www.navalnews.com(...)ew-miecznik-frigate/
een Britse exportversie van een Deens ontwerp met een Nederlandse Phased Aray radar (geen idee of de Polen die ook kopen) Amerikaanse luchtdoelraketten, Noorse anti scheeps raketten en een Italiaans kanon voor de Poolse marine
balance of power verschuift weer wat onze kant op ... bedankt Poetin ... nu Roemenie nog
nee natuurlijk nietquote:Op maandag 11 april 2022 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tof!!! Gaan de huidige schepen naar Oekraine om de Russische vloot tot zinken te brengen?![]()
![]()
![]()
Jammerquote:
Polen heeft niets in huis dat tegen de zwarte zee vloot op kan en zelfs als ze het hadden was het te weinigquote:
Iedereen met een blauw kleurtje is kwaadwillendquote:Op maandag 11 april 2022 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lastig, ik weet op Fok nooit wie er nou gewoon onnozel is en wie er kwaadwillend is.
Even afgezien van de vergiftiging van Viktor Joesjtsjenko en de oranje revolutie in 2004 was er inderdaad niks aan de hand, slechts een klein detailquote:Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat heeft Polen te zoeken in de Zwarte Zee? Zal eerder de Baltische Zee zijn toch?quote:Op maandag 11 april 2022 14:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Polen heeft niets in huis dat tegen de zwarte zee vloot op kan en zelfs als ze het hadden was het te weinig
ff omvarenquote:Op maandag 11 april 2022 14:05 schreef spoilert het volgende:
[..]
Wat heeft Polen te zoeken in de Zwarte Zee? Zal eerder de Baltische Zee zijn toch?
Nou doe ben ik dan weer zat, elke keer groundbreaking hacks die dan daarna niks blijken voor te stellen.quote:
Maakt dat uit? Het zijn internationale wateren en genoeg NATO landen aan die plas.quote:Op maandag 11 april 2022 14:05 schreef spoilert het volgende:
[..]
Wat heeft Polen te zoeken in de Zwarte Zee? Zal eerder de Baltische Zee zijn toch?
waarom dacht ik dat Polen aan de zwarte zee ligt?quote:
Ironside.quote:Op maandag 11 april 2022 14:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit al voorbij gekomen, de beruchte generaal Dvornikov gaat het stokje overnemen.
Qua trackrecord heeft hij militair succes maar is geen mensen-mens.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ne-overzien-a4110486
Tuurlijk, we kopen een dure boot om ver van huis zijn taken te doen. Je koopt in eerste instantie voor je zelf en kan daarnaast bij de buren in de plomp gaan varen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Het zijn internationale wateren en genoeg NATO landen aan die plas.
Als het waar is. Nice. Kan ik ze eindelijk vergeven voor het offline halen van psn voor paar maanden in 2011 oidquote:
Sws onverwacht hoe Zelensky zich ontpopt heeft van oligarch-speeltje naar authentiek President die strijdt -en zijn leven in dienst stelt van zijn land.quote:Op maandag 11 april 2022 13:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat iemand danst of comedian is geweest heeft dan ook niet zoveel te maken met wel of niet een geschikte presidentskandidaat zijn. Kan prima naast elkaar bestaan en het geen reden om Zelensky een minder goede president te vinden.
Menig leider (en burger elders) zou willen dat hij/zij iets heeft van het charisma dat Zelensky heeft en mensen weet te motiveren voor een rechtvaardige zaak. Dit nog los van de persoonlijke offers die hij als partner en vader, zich laat welgevallen.quote:https://www.uitzendinggem(...)_In_Oorlogstijd.html
Portret van de Oekraense president Volodymyr Zelensky. Wie is deze man en waar staat hij voor? De documentaire vertelt zijn verhaal, hoe hij zonder politieke ervaring werd verkozen tot president en hoe hij uitgroeide tot internationale held. Daarnaast laat de documentaire zien op welke manier hij social media gebruikt tijdens de oorlog. Miljoenen volgen hem op Twitter en zijn video's op Facebook worden miljoenen keren bekeken. De documentaire beschikt over uitgebreid archiefmateriaal, waaronder een interview met de Oekraense president uit mei 2021, evenals beelden van de president en Oekrane in oorlogstijd.
Goede Kunst en cabaret zijn maatschappij kritisch en dus een vijand van autoritaire boefjes. Als zo'n acterende komiek dan ook nog democratisch tot President verkozen word, dan moet je het land wel binnenvallen natuurlijk!quote:Op maandag 11 april 2022 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom neem jij een komische act zoals dat dansen zo serieus? Je snapt dat ze een typetjes spelen? En al zou hij wel graag dansen in latex, zou dat berhaupt iets uitmaken? Ik zie allemaal figuren op twitter daar ook helemaal op los gaan op dat dansen met allemaal homofobe commentaren.
En opdonderen zodat zijn land kan over worden genomen door de grote tiran van een buurland ?
Ik kan dat niet reproducerenquote:
Schaal lijkt me niet echt te kloppen. Beetje weinig ruimte voor al die wapen systemen & sensoren.quote:Op maandag 11 april 2022 13:52 schreef sp3c het volgende:
ondertussen koopt Polen eindelijk fatsoenlijke fregatten
[ afbeelding ]
[..]
https://www.navalnews.com(...)ew-miecznik-frigate/
een Britse exportversie van een Deens ontwerp met een Nederlandse Phased Aray radar (geen idee of de Polen die ook kopen) Amerikaanse luchtdoelraketten, Noorse anti scheeps raketten en een Italiaans kanon voor de Poolse marine
balance of power verschuift weer wat onze kant op ... bedankt Poetin ... nu Roemenie nog
Je hebt een basic abo. Misschien ligt het daar aan?quote:Op maandag 11 april 2022 14:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kan dat niet reproduceren
(voor de test starhopper geblocked maar zie nog steeds jouw reactie, ook na reload)
onder het juk van de Russen is er weinig om op te bouwen, een arm kutleven onder een dictatuur zal het dan worden. Waarom denk je dat de Oekrainers zo hard vechten? Die weten wat ze te wachten staat als ze dat niet doen. Zelensky doet slechts zijn taak als president, het land verdedigen en proberen te bevrijden van Russisch terrorisme.quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
Taalnaziquote:Op maandag 11 april 2022 13:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Aandachtgeil? Pot, ketel, splinter, balk… Zelenskyy was acteur, kan goed dansen (heeft de Oekraense versie van dancing with the stars gewonnen),en is nu president. Net als Ronald Reagan in de USA, die is voor hij president werd ook acteur geweest. En als je je zo aan Zelenskyy ergert, dan moet je niet naar een forum komen waar je om de 3 posts met hem geconfronteerd wordt, dat heeft dan iets masochistisch.
Overigens ‘opdondert’ schrijf je in deze zinsconstructie met een t op het eind, je maakt tamelijk veel fouten met de persoonsvorm van de tweede en derde persoon enkelvoud.
Met blokkeren, blokkeer je alleen posts en reactie van betreffende gebruiker.quote:Op maandag 11 april 2022 14:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kan dat niet reproduceren
(voor de test starhopper geblocked maar zie nog steeds jouw reactie, ook na reload)
Laat Putin dat maar niet horen!quote:
Wel leuk dat ze er nu al muziekjes onder zetten. Het oor wil ook wat, zeg maar.quote:Op maandag 11 april 2022 14:23 schreef pvdplanet het volgende:
[ twitter ]
Aanval op een Russische munitiedump.
1 raket besloot uit zichzelf terug te vliegen naar Rusland
Leuk inside stukje van iemand die leefde in Kiev en zodoende met Oekraners sprak daarover.quote:Op maandag 11 april 2022 14:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws onverwacht hoe Zelensky zich ontpopt heeft van oligarch-speeltje naar authentiek President die strijdt -en zijn leven in dienst stelt van zijn land.
[..]
Menig leider (en burger elders) zou willen dat hij/zij iets heeft van het charisma dat Zelensky heeft en mensen weet te motiveren voor een rechtvaardige zaak. Dit nog los van de persoonlijke offers die hij als partner en vader, zich laat welgevallen.
bergen goud voor een oefening?quote:Op maandag 11 april 2022 14:33 schreef polderturk het volgende:
Ze hadden de soldaten bergen goud beloofd. Geen wonder dat er zoveel is gaan looten.
quote:Op zondag 10 april 2022 22:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2022 12:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Angstporno. Straks gaan ze Rusland het zelfde verwijten als Duitsland, nl. dat ze alles willen overnemen "Anders spraken we nu allemaal Duits". Rusland had maar n doel, dat was het zinloze geweld tegen Russen stoppen in het oosten van Oekr door de verantwoordelijke regering proberen af te zetten, Z. is een WEF puppet, maar Poetin is dat ws ook.
Dat implicer ik niet eens, maar blijkbaar is het een bestaande theorie.quote:
quote:Op maandag 11 april 2022 14:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat implicer ik niet eens, maar blijkbaar is het een bestaande theorie.
BNW moet in BNW blijven.quote:
Menig huurling laat zich leiden door beloften van grote winsten.quote:Op maandag 11 april 2022 14:33 schreef polderturk het volgende:
Ze hadden de soldaten bergen goud beloofd. Geen wonder dat er zoveel is gaan looten.
Helaas is het sop hier de kool niet waard omdat de wolf zich niets aantrekt van andermans rechten.quote:Artikel 8 internationaal strafhof, paragraaf 2 en sectie (xvi):
Pillaging a town or place, even when taken by assault;
Het is wel interessant om de geschiedenis te bekijken hoe een acteur aan geld en de macht gekomen is in een groot land als Oekrane.quote:Op maandag 11 april 2022 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Goede Kunst en cabaret zijn maatschappij kritisch en dus een vijand van autoritaire boefjes. Als zo'n acterende komiek dan ook nog democratisch tot President verkozen word, dan moet je het land wel binnenvallen natuurlijk!
https://www.aljazeera.com(...)re-the-azov-regimentquote:. These forces were privately funded by oligarchs – the most known being Igor Kolomoisky, an energy magnate billionaire and then-governor of the Dnipropetrovska region.
In addition to Azov, Kolomoisky funded other volunteer battalions such as the Dnipro 1 and Dnipro 2, Aidar and Donbas units.
https://www.newyorker.com(...)-it-in-real-life/ampquote:(That Zelensky appears to be close to Igor Kolomoisky, a notorious oligarch who owns the network that airs “Servant of the People,” suggests that the answer will not be simple.)
Die doden vallen vanwege Putin, niet Zelensky. Maar je moet wat om je corona-frustratie ook hierbij te betrekken, nietwaar.quote:Op maandag 11 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:
[..]
BV.
Zal ik 'm inkoppen?quote:Op maandag 11 april 2022 13:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet perse, maar er is aan @:Za al meerdere keren heel duidelijk gevraagd wat zij vind van de rol van Poetin in deze oorlog. Dit heeft ze tot nu toe altijd nog niet beantwoord. Alleen maar afgeven op Zelensky.
Denazificatie incomingquote:Op maandag 11 april 2022 14:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel interessant om de geschiedenis te bekijken hoe een acteur aan geld en de macht gekomen is in een groot land als Oekrane.
Het antwoord is: Igor Kolomoisky
Kolomoisky is een zeer vermogende oligarch uit Oekrane en de eigenaar van het media systeem waarbij Zelensky werkte. De miljoenen van Zelensky zijn ook overgemaakt door Kolomoisky.
Hoe de relatie nu tussen de 2 is is mij niet bekend.
Oekraners zelf noemen hem een puppet van Kolomoisky in 2019. Maar kan dat niet verifiren.
https://www.spectator.co.uk/article/who-is-ihor-kolomoisky-/amp
Dezelfde man is ook de geldschieter voor het Azov batiljon en de andere 2 nazi batiljons
[..]
https://www.aljazeera.com(...)re-the-azov-regiment
En nu?quote:Op maandag 11 april 2022 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leuk inside stukje van iemand die leefde in Kiev en zodoende met Oekraners sprak daarover.
Lang niet iedereen in Oekrane was blij met Zelensky.
En in 2019 zag men de toekomst al zwartgallig tegemoet.
https://www.independent.c(...)iv-a9233371.html?amp
Klinkt wel raar dat een Joodse man die actief is in de Joodse community bewust geld zou voorschieten een militaire nazi groep.quote:Op maandag 11 april 2022 14:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel interessant om de geschiedenis te bekijken hoe een acteur aan geld en de macht gekomen is in een groot land als Oekrane.
Het antwoord is: Igor Kolomoisky
Kolomoisky is een zeer vermogende oligarch uit Oekrane en de eigenaar van het media systeem waarbij Zelensky werkte. De miljoenen van Zelensky zijn ook overgemaakt door Kolomoisky.
Hoe de relatie nu tussen de 2 is is mij niet bekend.
Oekraners zelf noemen hem een puppet van Kolomoisky in 2019. Maar kan dat niet verifiren.
https://www.spectator.co.uk/article/who-is-ihor-kolomoisky-/amp
Dezelfde man is ook de geldschieter voor het Azov batiljon en de andere 2 nazi batiljons
[..]
https://www.aljazeera.com(...)re-the-azov-regiment
Welke oorlogsverklaring?quote:Op maandag 11 april 2022 14:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat implicer ik niet eens, maar blijkbaar is het een bestaande theorie.
Duitsland nam Europa over na de oorlogsverklaring.
Die van GB en FR als reactie op de invasie van Polen.quote:
Ik vind het sowieso een raar verhaal maar dit zijn wel openbare gegevens. Hij is zat van 2015 tot 2016 ook in de politiek in de Donbas regio toen was er al oorlog en burgermoord tussen de Russen en Oekraners.quote:Op maandag 11 april 2022 15:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt wel raar dat een Joodse man die actief is in de Joodse community bewust geld zou voorschieten een militaire nazi groep.
Hm-hm... en als die niet was gegeven was Duitsland netjes gestopt na Warschau?quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Die van GB en FR als reactie op de invasie van Polen.
Hitler was een heel vriendelijk man. GB en Frankrijk zijn de agressors.quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hm-hm... en als die niet was gegeven was Duitsland netjes gestopt na Warschau?
Oh, en dan had die genocide op ca. 6 miljoen Polen, waarvan 3 miljoen Joden, ook niet plaatsgehad?
Wat doet dat verleden t.a.v. Zelensky met wie en wat hij zou zijn, er sinds de brute inval hier specifiek toe ?quote:Op maandag 11 april 2022 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leuk inside stukje van iemand die leefde in Kiev en zodoende met Oekraners sprak daarover.
Lang niet iedereen in Oekrane was blij met Zelensky.
En in 2019 zag men de toekomst al zwartgallig tegemoet.
https://www.independent.c(...)iv-a9233371.html?amp
Als je kijkt naar zijn reden voor de invasie zie je dat wat er nu gebeurt op een herhaling van de geschiedenis lijkt:quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hm-hm... en als die niet was gegeven was Duitsland netjes gestopt na Warschau?
Oh, en dan had die genocide op ca. 6 miljoen Polen, waarvan 3 miljoen Joden, ook niet plaatsgehad?
Je bedoelt nadat Duitsland Oostenrijk had "ingelijfd" en Tsjechoslowakije door de Sudetencrisis ook al had ingepikt en nadat Memel (Litouwen) al door de Duitsers was opgeeist vonden de Engelsen en Fransen het wel welletjes met Hitler en dat Polen een brug te ver was.quote:Op maandag 11 april 2022 15:04 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Die van GB en FR als reactie op de invasie van Polen.
Die wilde ook een tot de dood verwond rijk herstellenquote:Op maandag 11 april 2022 15:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bedoelt nadat Duitsland Oostenrijk had "ingelijfd" en Tsjechoslowakije door de Sudetencrisis ook al had ingepikt en nadat Memel (Litouwen) al door de Duitsers was opgeeist vonden de Engelsen en Fransen het wel welletjes met Hitler en dat Polen een brug te ver was.
Je denkt dat als Engeland en Frankrijk dat niet gedaan hadden Hitler de rest niet had ingepikt?
Ok, dus Poetin is net als Hitler uit op een raciale en ideologische oorlog? Interessant.quote:Op maandag 11 april 2022 15:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Als je kijkt naar zijn reden voor de invasie zie je dat wat er nu gebeurt op een herlaling van de gschiedenis lijkt:
I have also tried to solve the problem of Danzig, the Corridor, etc., by proposing a peaceful discussion... In my talks with Polish statesmen I discussed the ideas which you recognize from my last speech to the Reichstag... there is nothing more modest or loyal than these proposals... These proposals have been refused. Not only were they answered first with mobilization, but with increased terror and pressure against our German compatriots... Poland was not prepared to settle the Corridor question in a reasonable way... I made one more final effort to accept a proposal for mediation... For two whole days I sat with my Government and waited to see whether it was convenient for the Polish Government to send a plenipotentiary or not... Deputies, if the German Government and its Leader patiently endured such treatment Germany would deserve only to disappear from the political stage. But I am wrongly judged if my love of peace and my patience are mistaken for weakness or even cowardice... These proposals for mediation have failed...
Zijn eerste argument was Russen in Oost-Oekraine redden door 'denazificatie'.quote:Op maandag 11 april 2022 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus Poetin is net als Hitler uit op een raciale en ideologische oorlog? Interessant.
Blijf lekker daar dan zou ik zeggen.quote:
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.quote:Op maandag 11 april 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat doet dat verleden t.a.v. Zelensky met wie en wat hij zou zijn, er sinds de brute inval hier specifiek toe ?
Maakt dat "inside" Zelensky tot minder goede President die nu zijn land verdedigt tegen een misdadige regime dat Oekrane is binnengevallen ?
Natuurlijk zullen er mensen zijn die verwijzen naar wat (hij) ooit in (hun) gedachten was en dat nu sws niet meer is.
Expliciet zaken willen benoemen is voor mij van de zelfde verdeel-strategie om iemand die nu goed doet, subtiel als ongeschikt te kunnen (blijven) wegzetten.
Goed om te nuanceren maar ik kan dat vermoorden van een karakter - gegeven de situatie - niet goed hebben. Putin is hier de fouterik en laten we Zelensky op zijn daden gaan beoordelen als Oekrane vrij is (gemaakt om) dat - zelf - te kunnen gaan bezien.
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circlequote:Zelensky capitalized on widespread public anger at corruption, but his 2019 campaign was dogged by doubts over his anti-graft bona fides, given that his campaign was boosted by media belonging to Kolomoisky — who is accused of stealing US$5.5 billion from his own bank and funneling it offshore in concert with his partner, Hennadiy Boholiubov.
Laat het dehumaniseren maar beginnenquote:Op maandag 11 april 2022 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Belarus is hierin de grote agressor en dus hebben de Polen het recht om hun land met alle macht te verdedigen tegen deze sprinkhanenplaag.
In veel opzichten is Rusland volgens mij nog steeds vrij links. Waarom extreem rechts zo van Putin houdt komt natuurlijk door het extreem conservatisme en het onderdrukken van minderheden en LGBTers.quote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan lees je iets wat er niet staat. Lees nog het nog eens keer want er staat nergens dat Zelensky geld gestolen heeft.quote:Op maandag 11 april 2022 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.
De man die zijn presidentschap heeft gefinancierd door uitgekiende tv-shows en voortreffelijke PR heeft 5 miljard gestolen van zijn eigen bank en dus de burgers van Oekraine.
Te lezen in de pandora papers.
[..]
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
Ben sterk tegen de inval van Rusland. Echter zit daar ook iets van politieke inmenging.
Begrijpend lezen: Kolomoisky wordt ervan verdacht die 5 miljard gestolen te hebben, niet Zelensky.quote:Op maandag 11 april 2022 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Tenzij Zelensky wordt geleidt door een groep mensen met heel andere bedoelingen dan de burgers redden en zijn land verdedigen. Daar waak ik een beetje voor.
De man die zijn presidentschap heeft gefinancierd door uitgekiende tv-shows en voortreffelijke PR heeft 5 miljard gestolen van zijn eigen bank en dus de burgers van Oekraine.
Te lezen in de pandora papers.
[..]
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
Ben sterk tegen de inval van Rusland. Echter zit daar ook iets van politieke inmenging.
quote:Op maandag 11 april 2022 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan lees je iets wat er niet staat. Lees nog het nog eens keer want er staat nergens dat Zelensky geld gestolen heeft.
Wellicht verwoordde hij het wat onduidelijk maar ik las er niet in dat hij Zelensky zelf bedoeldequote:Op maandag 11 april 2022 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BEgrijpend lezen: Kolomoisky wordt ervan verdacht die 5 miljard gestolen te hebben, niet Zelensky.
quote:Op maandag 11 april 2022 15:07 schreef quirina het volgende:
Putin appoints new General to lead Ukraine war, Is Kremlin changing its strategy? | World News| WION
Geen goed nieuws, deze generaal staat bekend als een slachter.
Dat schreef hij wel, ik kan dat niet anders lezen.quote:Op maandag 11 april 2022 15:26 schreef Divje het volgende:
[..]
[..]
Wellicht verwoordde hij het wat onduidelijk maar ik las er niet in dat hij Zelensky zelf bedoelde
Gezien zijn eerdere post over Kolomorskiyiyi (oid) kon ik vrij snel opmaken dat hij daarmee de man bedoelt die Zelensky zijn presidentschap heeft gefinancierd. Ook gezien de quote uit de Pandora Papers.quote:Op maandag 11 april 2022 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat schreef hij wel, ik kan dat niet anders lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |