....quote:
Benieuwd wie de volgende gaat worden.... Rutte ?quote:bron: teletrader
British Prime Minister Boris Johnson has traveled to Ukraine on Saturday to meet with Ukrainian President Volodymyr Zelensky, Ukraine's embassy to the United Kingdom announced.
"Right now Boris Johnson's visit to Kyiv began with a tete-a-tete meeting with President Zelensky," Zelensky aide Andrij Sybiha wrote in a social media post.
The two will discuss the UK's "long-term support to Ukraine" according to CNN, with Jonson expected to reveal a new package of financial and military aid in his visit.
ballen eraf hakken bij dat soort figurenquote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
Baby's verkrachten...dan verdien je het niet om te leven.
Wij kunnen in ieder geval niet zeggen dat we het niet geweten hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
Mwah, staan die er echt zo veel slechter voor dan de Portugezen, Spanjaarden en Grieken die tot vlak voor hun toetreding nog echte dictaturen waren? Of nog beter: Dan Frankrijk die toen ze al lid waren op het randje van een militaire coup d'tat stonden (de Algiers putch)?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten ook niet doen alsof Oekrane een land is net als onze. Het is net zo'n corrupt- en oligarchenland land als Rusland en verdiend totaal niet een plek in de Europese Unie.
Dus eigenlijk geef je zelf al toe dat het een wedstrijdje verpissen gaat worden ongeacht aan welke kant je staat? IS was dus eigenlijk ook niet zo verkeerd bezig ofzo?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:25 schreef luxerobots het volgende:
De crux is dat het precies andersom is. De aanvallende partij, het Rusland van Poetin, begaat massaal oorlogsmisdaden, zij zijn hiermee begonnen, en het is dus niet gek dat de verdedigende partij, zich op een gegeven moment ook gaat misdragen.
Sowieso spelen (vrijwel) alle gruweldaden zich in Oekrane af, dus de Oekraense bevolking is veel sneller het slachtoffer dan de Russische.
Gewoon humaan executeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:37 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ballen eraf hakken bij dat soort figuren
Dat klinkt wel heel democratisch.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het verhaal is nog beter, hij is de eerste generaal die de leiding krijgt over de oorlog. Tot nu toe is het blijkbaar oorlog bij comite geweest zonder (eind)verantwoordelijke.
Heb je daar een (geverifieerde) link van ?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
Gaan gewoon beelden van rond, valt weinig aan te verifieren dan he.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je daar een (geverifieerde) link van ?
Anders gaat straks de discussie helemaal zo af(g)leiden naar erger dan erg misdaden, die idd heel erg zijn en niemand iets mee kan dan het veraf verwerpen.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je daar een (geverifieerde) link van ?
Anders gaat straks de discussie helemaal zo af(g)leiden naar erger dan erg misdaden, die idd heel erg zijn en niemand iets mee kan dan het veraf verwerpen.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:15 schreef luxerobots het volgende:
Knieschuiven klinkt harder en enger dan het feitelijkere 'benen'.
Ik denk dat die niet lang meer te leven heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:44 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
die komt er vast niet mee weg in Rusland
Postte dit al eerder. Tom Cooper heeft er (wederom) een artikel over geschreven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel democratisch.
Je onderbuik rammelt weer eens.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:29 schreef Discombobulate het volgende: We moeten ook niet doen alsof Oekrane een land is net als onze. Het is net zo'n corrupt- en oligarchenland land als Rusland en verdiend totaal niet een plek in de Europese Unie.
Nou, cultureel lijkt het wellicht meer op Bulgarije dan op NL. Maar moet wel te overbruggen zijn, maarquote:
IS was een land dat werd binnengevallen? wat een vergelijking van niets weer...quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je zelf al toe dat het een wedstrijdje verpissen gaat worden ongeacht aan welke kant je staat? IS was dus eigenlijk ook niet zo verkeerd bezig ofzo?
Ik vroeg om een geverifieerde link en nee de Anti-Putin beelden van dit account, hoef en wil ik - hier zeker - niet zien.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
https://twitter.com/worldonalert/status/1512760553722322954 twitter
NO en dus ook niet hier gaan posten.quote:Caution: This profile may include potentially sensitive content
You’re seeing this warning because they Tweet potentially sensitive images or language. Do you still want to view it?
De beelden zijn hier langsgekomen, ik heb ze gezien, en er werd niet op de knien geschoten. Misschien dat er ergens toch op een knie geschoten is, maar dat mag jij dan aantonen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:28 schreef AchJa het volgende:
Ja, want dan is het niet erg natuurlijk... Anyway:
quote:
The five-minute video appears to show Ukrainian forces mistreating captive and bound Russian troops, who were then shot in the kneecaps at point-blank range.
Het lijkt me logisch dat we dit afkeuren. Ik ben hier ook nergens tegengekomen dat het een volstrekt normale gang van zaken is.quote:Volgens sommigen een volstrekt normale gang van zaken want anders heb je alleen maar last van ze omdat ze anders wel eens weg konden lopen...
Uiteraard is het weer een "vergelijking van niets" als het niet in je kraam te pas komt...quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef theunderdog het volgende:
IS was een land dat werd binnengevallen? wat een vergelijking van niets weer...
Ben je wel eens in de Ukraiene geweest?quote:
Is het nou echt hogere wiskunde dat dat het nu juist belachelijk maakt?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard is het weer een "vergelijking van niets" als het niet in je kraam te pas komt...![]()
Is het nou echt hogere wiskunde om te snappen dat het HOR voor alle partijen geldt?
Wat een waardeloze anekdotes. Vertaald met google translate?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:56 schreef PluggieOD het volgende:
Over corruptie:
[..]
Ben je wel eens in de Ukraiene geweest?
Een anekdote van wat jaren terug, dat was echt wel - laten we het twijfelachtig noemen. Militair was het: "gaan jullie nog vliegen vandaag?". En dan keken ze naar de commandant. Als die zin had gingen de MiGs in de lucht. Hadtie geen zin, dan gingen ze niet vliegen die dag. Totaal ondenkbaar in het westen.
Op een gegeven moment werden er westerse hulpvluchten uitgevoerd met Ukraiense "civiele" Il-76s. Busol als titels en een UR- registratie. Bleek achteraf dat de commandant de westerse inkomsten in zijn zak stak, en de kerosine kosten door de luchtmacht betaald werden.
Op Eindhoven hebben ze het zelfs voor elkaar gekregen om met twee Il-78s aan te komen (militaire tankvarianten van de Il-76). Mooi grijs kleurenschema, met civiele UR- registraties.
Weetje hoe ze dat daar noemen? (geen grap)
"Business"
Zelf wel eens meegevlogen met iemand die ik net 5 minuten kende, ja je moet meevliegen, het vliegveld is van mij. Audi S8 op het veld met ernaast wat niet meer in gebruik zijnde Mi-8en. Wat doet u meneer:
"Business"
Ukraine is het enige Europese land met een fatsoenlijk leger. Onmiddellijk inlijven bij de EU nauurlijk!quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:48 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Nou, cultureel lijkt het wellicht meer op Bulgarije dan op NL. Maar moet wel te overbruggen zijn, maar
laat ze eerst maar 10-15 jaar ernaar toe werken (tijdens deze fase krijgen ze natuurlijk ook al steun)
We hebben 600 miljard aan Russiche reserves bevroren. Daar kan je Ukraine een aardig handje mee helpen herbouwen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Als de EU het geld dat we de komende jaren nu uitsparen door van (Russisch) fossiele brandstoffen af te gaan nu zoals een Marshallplan gaan pompen in Oekrane en dat land inderdaad versneld richting een lidmaatschap te loodsen, dan kunnen we het Europees machtsblok mooi vergroten in een wereld waarin meerdere supermachten spelen; VS, China n India.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een waardeloze anekdotes. Vertaald met google translate?
Leuke foto uit 1998.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik in mijn jonge jaren. Finow-Eberswalde. V-VS.
Het interesseert mij werkelijk waar geen fuck of ze nou in de benen of knieen geschoten zijn beide keren mag het gewoon niet, simpel zat. Jij gebruikt het als argument omdat het dan allemaal veel erger zou klinken...quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:52 schreef luxerobots het volgende:
De beelden zijn hier langsgekomen, ik heb ze gezien, en er werd niet op de knien geschoten. Misschien dat er ergens toch op een knie geschoten is, maar dat mag jij dan aantonen.
Ik kan onmogelijk aantonen dat iets niet gebeurd is, terwijl jij eenvoudig bewijs kan tonen van wat wel gebeurd is.
quote:Het lijkt me logisch dat we dit afkeuren. Ik ben hier ook nergens tegengekomen dat het een volstrekt normale gang van zaken is.
quote:
Geen enkel probleem volgens @michaelmoorequote:Op zondag 27 maart 2022 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
een kogel doet geen pijn en het geneest wel weer als je thuis bent
Maar hij zal niet meer naar het front gaan om jou of je maten te schieten
Maar niet in de knie, maar in het been schieten , dat het bot geraakt is
nou die doet niet meer mee dan ,
vastbindan en op transport naar huis
Ja en?quote:Waarom ik dan toch aansla op het woordje 'knien'? Omdat de knie een gewricht is wat doorgaans sneller beschadigd raakt en moeilijker te herstellen is dan een been. Een knieshot klinkt dan ook enger dan een beenschot.
Hoezo geef ik aan dat het een wedstrijdje ver plassen is? En wat heeft IS ermee te maken?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je zelf al toe dat het een wedstrijdje verpissen gaat worden ongeacht aan welke kant je staat? IS was dus eigenlijk ook niet zo verkeerd bezig ofzo?
Dat is toch ook gewoon zo? Je moet gewoon voorkomen dat je vanuit emotie allerlei onomkeerbare en ook ongewenste beslissingen neemt.quote:
Dus als de verdedigende partij een war crime begaat moeten we dat gewoon rustig accepteren? Ook een verdedigende soldaat kan uit frustratie iets fout doen. Maar dat moeten we door de vingers zien omdat hij onderdeel is van de verdedigende partij? Beetje hypocriet wel; hier met z’n allen bitchen op hoe hard de Russen wel niet gepakt moeten worden vanwege oorlog war crimes, maar van Oekrane praten we het goed.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het nou echt hogere wiskunde dat dat het nu juist belachelijk maakt?
Knien is minder feitelijk en geeft de tekst een hele andere lading.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het interesseert mij werkelijk waar geen fuck of ze nou in de benen of knieen geschoten zijn beide keren mag het gewoon niet, simpel zat. Jij gebruikt het als argument omdat het dan allemaal veel erger zou klinken...
AchJa gedraagt zich een beetje als de Paus. Formeel heeft ie gelijk, maar het is een (voor de meeste mensen) onhaalbaar ideaal.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
En hoewel je een punt hebt, lijk je de context van de situatie gewoon te missen.
DAt Is eEn oOrLOgsMiSdAad.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:37 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ballen eraf hakken bij dat soort figuren
Denk niet dat wij ons erg druk moeten maken om het filmen van Russische krijgsgevangenen, nee.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus als de verdedigende partij een war crime begaat moeten we dat gewoon rustig accepteren? Ook een verdedigende soldaat kan uit frustratie iets fout doen. Maar dat moeten we door de vingers zien omdat hij onderdeel is van de verdedigende partij? Beetje hypocriet wel; hier met z’n allen bitchen op hoe hard de Russen wel niet gepakt moeten worden vanwege oorlog war crimes, maar van Oekrane praten we het goed.
Dat is ook altijd een interressante. Oorlogsmisdaden van de vijand zijn echt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
Dat filmpje met die Russische POWs die in de benen werden geschoten bleek later toch fake?
Geen idee waarom jullie dat weer aanhalen in een discussie, maar oke.
Ik heb even gemist dat het fake zou zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
Dat filmpje met die Russische POWs die in de benen werden geschoten bleek later toch fake?
Ik heb het meer over het algemene plaatje. Het is wat hypocriet om enerzijds te roepen dat war crimes verschrikkelijk zijn en dat de Russen die er schuldig aan zijn moeten boeten, maar om het anderzijds goed te praten als Oekrane het doet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk niet dat wij ons erg druk moeten maken om het filmen van Russische krijgsgevangenen, nee.
Het is Russische bluf waar je niet op in moet gaan. Putin wil Ukraine, Ukraine wil dat niet en daarom bij NATO. Dus Putin creert een conflict waardoor Ukraine niet bij de NATO kan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Artikel 42, lid 7 van het Verdrag van Lissabon is de reden dat Oekrane nu lid wil worden, en de reden dat een Rutte het nu niet wil.
Dit artikel lijkt scherper te zijn dan artikel 5 van de NAVO. Ik vind het niet zo netjes wat von der Leyen doet. Uiteindelijk gaat men definitieve toetreding nooit doen als dit betekent dat de rest van de EU automatisch in oorlog is.
Net als de eerder geposte "baby" toch?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
Knien is minder feitelijk en geeft de tekst een hele andere lading.
Als het niet om een baby gaat, ja.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net als de eerder geposte "baby" toch?
Als Putin niet was binnengevallen had Ukraine helemaal niets gedaan. Dus je kan Putin gewoon verantwoordelijk maken voor Ukrainse oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het meer over het algemene plaatje. Het is wat hypocriet om enerzijds te roepen dat war crimes verschrikkelijk zijn en dat de Russen die er schuldig aan zijn moeten boeten, maar om het anderzijds goed te praten als Oekrane het doet.
Je hebt corruptie in Oekraine ja en dat moet aangepakt worden. Een Zwitserland zal het nooit worden maar ervanuitgaande dat Roemenie, Slovakije, Hongarije enz al lang en breed EU lid zijn moet toch wel perspectief bieden voor Oekraine, allerminst.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon zo? Je moet gewoon voorkomen dat je vanuit emotie allerlei onomkeerbare en ook ongewenste beslissingen neemt.
Hongarijequote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt corruptie in Oekraine ja en dat moet aangepakt worden. Een Zwitserland zal het nooit worden maar ervanuitgaande dat Roemenie, Slovakije, Hongarije enz al lang en breed EU lid zijn moet toch wel perspectief bieden voor Oekraine, allerminst.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Putin niet was binnengevallen had Ukraine helemaal niets gedaan. Dus je kan Putin gewoon verantwoordelijk maken voor Ukrainse oorlogsmisdaden.
Nee, het werkt nu precies andersom en daar heb ik dus een probleem mee.quote:
Het is toch evident dat het humanitair oorlogsrecht voor beide partijen van toepassing is.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo geef ik aan dat het een wedstrijdje ver plassen is? En wat heeft IS ermee te maken?
Goed, ik sla hierop aan, omdat het nogal vreemd is, Rusland valt een land binnen en laat een spoor van vernieling achter, en jij komt met je opgeheven vingertje ons vertellen dat ook Oekrane zich aan het oorlogsrecht moet houden.
En hoewel je een punt hebt, lijk je de context van de situatie gewoon te missen. De Oekraners verdedigen hun land en hebben hier nooit om gevraagd, maar ze krijgen wel te maken met talloze misdaden tegen hun bevolking. Dus ja, oorlogsmisdaden mogen nooit, maar de situatie is hier niet bepaald gelijkwaardig.
Je gaat bijna denken dat er vanaf beide kanten wel iets van propoganda rond gaat. Wij zijn ermee opgegroeid om westerse media te geloven, daar andersom. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Rusland geloof overigens. Enkel dat ik wel kan toegeven dat het best mogelijk is dat ik in westerse propaganda trap omdat ik hier ben opgegroeid.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een interressante. Oorlogsmisdaden van de vijand zijn echt.
Die van "onze kant" zijn fake.
Beetje de Putin variant zeg maar.
Nee, en dat ontken ik ook nergens. Maar we moeten niet net doen alsof oorlogsmisdaden alleen maar van de foute partij kunnen komen. Gevoelsmatig ligt dat natuurlijk anders maar het gaat om de feiten.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
En hoewel je een punt hebt, lijk je de context van de situatie gewoon te missen. De Oekraners verdedigen hun land en hebben hier nooit om gevraagd, maar ze krijgen wel te maken met talloze misdaden tegen hun bevolking. Dus ja, oorlogsmisdaden mogen nooit, maar de situatie is hier niet bepaald gelijkwaardig.
Dat is op een basaal emotioneel niveau misschien nog te begrijpen, maar gelukkig staat het recht daar boven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het werkt nu precies andersom en daar heb ik dus een probleem mee.
Die Russische soldaten worden misbruikt als kanonnen-vee. Dat is niet de schuld van Ukraine.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch evident dat het humanitair oorlogsrecht voor beide partijen van toepassing is.
Wat er vooral speelt in de beleving van mensen is dat al te eenzijdig vanuit het perspectief van Oekrane belicht wordt en dat daardoor mensen het geen probleem vinden als Russische gevangen soldaten gexecuteerd worden.
De mensen die het meest blind pro-Oekrane zijn, zijn dezelfde schapen die keer op keer gemakkelijk op te hitsen zijn een onbekende de hersens in te slaan. Zo herkenbaar allemaal.
Het maakt gevoelsmatig toch wel een verschil of een soldaat die je land binnengevallen is gexecuteerd wordt of burgers tegen een muurtje worden gezetquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch evident dat het humanitair oorlogsrecht voor beide partijen van toepassing is.
Wat er vooral speelt in de beleving van mensen is dat al te eenzijdig vanuit het perspectief van Oekrane belicht wordt en dat daardoor mensen het geen probleem vinden als Russische gevangen soldaten gexecuteerd worden.
De mensen die het meest blind pro-Oekrane zijn, zijn dezelfde schapen die keer op keer gemakkelijk op te hitsen zijn een onbekende de hersens in te slaan. Zo herkenbaar allemaal.
Ja, vooral niet individuen verantwoordelijk houden voor hun eigen daden. ‘Ja, maar Putin viel Oekrane binnen, dus zijn schuld dat ik nu ook zelf de grens over ga. Ik ben wel echt beter dan Russen die hetzelfde doen hoor’. Kolderquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Putin niet was binnengevallen had Ukraine helemaal niets gedaan. Dus je kan Putin gewoon verantwoordelijk maken voor Ukrainse oorlogsmisdaden.
Het is absoluut een probleem, maar wat wil je er verder aan doen op dit moment? Als straf voor de Oekraners de militaire en diplomatieke steun stopzetten ofzo?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier is het verschil, Oekraine geeft meteen nadat zo'n verhaal bekend wordt aan dat het de zaak gaat onderzoeken, Rusland hangt leugens op en claimt dat "hullie" het gedaan hebben, bij voorkeur zijn "hullie"dan nazi's.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus als de verdedigende partij een war crime begaat moeten we dat gewoon rustig accepteren? Ook een verdedigende soldaat kan uit frustratie iets fout doen. Maar dat moeten we door de vingers zien omdat hij onderdeel is van de verdedigende partij? Beetje hypocriet wel; hier met z’n allen bitchen op hoe hard de Russen wel niet gepakt moeten worden vanwege oorlog war crimes, maar van Oekrane praten we het goed.
de knie mag je niet in schieten,quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het interesseert mij werkelijk waar geen fuck of ze nou in de benen of knieen geschoten zijn beide keren mag het gewoon niet, simpel zat. Jij gebruikt het als argument omdat het dan allemaal veel erger zou klinken...
[..]
[..]
[..]
Geen enkel probleem volgens @:michaelmoore
[..]
Ja en?
Nee hoor. In Rusland word je opgevoed om kritiekloos staats-nieuws te slikken. In Het Westen zijn we kritisch en bestaan er zaken als Geen Stijl en Fox-news. Kritiek op politici (en vooral Rutte) is juist een populaire hobby van mensen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat er vanaf beide kanten wel iets van propoganda rond gaat. Wij zijn ermee opgegroeid om westerse media te geloven, daar andersom. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Rusland geloof overigens. Enkel dat ik wel kan toegeven dat het best mogelijk is dat ik in westerse propaganda trap omdat ik hier ben opgegroeid.
https://vigilantinfo.net/(...)ukrainian-personnel/quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat het fake zou zijn?
Doe nog eens een leuke anekdote en foto uit de jaren 90quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een interressante. Oorlogsmisdaden van de vijand zijn echt.
Die van "onze kant" zijn fake.
Beetje de Putin variant zeg maar.
Wat ik vaak hoor, dat de meeste Russen weten dat hun media niet te vertrouwen zijnquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. In Rusland word je opgevoed om kritiekloos staats-nieuws te slikken. In Het Westen zijn we kritisch en bestaan er zaken als Geen Stijl en Fox-news. Kritiek op politici (en vooral Rutte) is juist een populaire hobby van mensen.
Natuurlijk bedrijft Ukraine propaganda, maar nieuws-kijkers in het Westen gaan totaal anders met media om dan Russen.
Nee, het is het niet accepteren van chantage. Het niet accepteren dat in dit geval Putin, misbruik maakt van regels of vrijheden. De regel dat een land in conflict niet toe kan treden tot een organisatie is logisch, maar als daar misbruik van gemaakt word moet je daar niet in mee gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is op een basaal emotioneel niveau misschien nog te begrijpen, maar gelukkig staat het recht daar boven.
Nee, hij is gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn invasie.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, vooral niet individuen verantwoordelijk houden voor hun eigen daden. ‘Ja, maar Putin viel Oekrane binnen, dus zijn schuld dat ik nu ook zelf de grens over ga. Ik ben wel echt beter dan Russen die hetzelfde doen hoor’. Kolder
Heeft de Ukraine voldoende gas en olie om ons te voorzien? Dan hebben de ukrainers goede inkomstenbron en wij fossiele brandstoffen voor nog paar jaar.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Als de EU het geld dat we de komende jaren nu uitsparen door van (Russisch) fossiele brandstoffen af te gaan nu zoals een Marshallplan gaan pompen in Oekrane en dat land inderdaad versneld richting een lidmaatschap te loodsen, dan kunnen we het Europees machtsblok mooi vergroten in een wereld waarin meerdere supermachten spelen; VS, China n India.
Nee. En dit komt niet van mij af maar van iteejer maar dit zit in de Efteling dus heeft zijn handen vol momenteel.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:20 schreef superniger het volgende:
[..]
We mogen het 'verhaal' toch wel bespreken?
Het verhaal was uit 2017quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Doe nog eens een leuke anekdote en foto uit de jaren 90
Ik moest lachen... De Paus...quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
AchJa gedraagt zich een beetje als de Paus. Formeel heeft ie gelijk, maar het is een (voor de meeste mensen) onhaalbaar ideaal.
Een kogel door een bod levert vaak gecompliceerde, verbrijzelde ellende op.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de knie mag je niet in schieten,
een botwond geneest wel weer als ze thuis zijn , voor hen is het een geldig excuus om naar huis te gaan
IS is Amerika binnengevallen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IS was een land dat werd binnengevallen? wat een vergelijking van niets weer...
Leuk en aardig hoor. Goed als dat ook echt gebeurd. Gaat me hier om mensen die het enerzijds zwaar afkeuren, maar anderzijds ervoor pleiten om het te negeren bij Oekrane zelf.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier is het verschil, Oekraine geeft meteen nadat zo'n verhaal bekend wordt aan dat het de zaak gaat onderzoeken, Rusland hangt leugens op en claimt dat "hullie" het gedaan hebben, bij voorkeur zijn "hullie"dan nazi's.
ik heb nog nooit meegemaakt dat er door Fok dingen in DM's worden verboden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. En dit komt niet van mij af maar van iteejer maar dit zit in de Efteling dus heeft zijn handen vol momenteel.
De Paus heeft nu juist net geen formeel gelijk, maar doet dan nog best wel aardige dingen binnen die beperking.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
AchJa gedraagt zich een beetje als de Paus. Formeel heeft ie gelijk, maar het is een (voor de meeste mensen) onhaalbaar ideaal.
Met als resultaat dat ze geen mening hebben en a-politiek blijven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:19 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Wat ik vaak hoor, dat de meeste Russen weten dat hun media niet te vertrouwen zijn
Het gaat om de juridische feiten, niet om het gevoel. Een Rus ‘voelt’ misschien dat het me niet erg is om ‘Oekranse neonazies ‘ te executeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het maakt gevoelsmatig toch wel een verschil of een soldaat die je land binnengevallen is gexecuteerd wordt of burgers tegen een muurtje worden gezet
De eerste link probeert mij een "update van Firefox" laten installeren...quote:
Dit is wel zo inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier is het verschil, Oekraine geeft meteen nadat zo'n verhaal bekend wordt aan dat het de zaak gaat onderzoeken, Rusland hangt leugens op en claimt dat "hullie" het gedaan hebben, bij voorkeur zijn "hullie"dan nazi's.
Bedankt voor het onderstrepen van mij punt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
de knie mag je niet in schieten,
een botwond geneest wel weer als ze thuis zijn , voor hen is het een geldig excuus om naar huis te gaan
Ik wil niks, jij wou linkjes. Doe wat je er mee wilt doen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
De eerste link probeert mij een "update van Firefox" laten installeren..._!
En de BBC link zegt nergens dat het fake is...
Dus wat wil je?
Desinteresse en het gevoel dat niemand pluis is, koren op de molen van Poetin, Baudet, Orban, Trump etc etcquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met als resultaat dat ze geen mening hebben en a-politiek blijven.
Is toch zo? De Paus recycled de Katholieke doctrine. Dat is zijn werk. Dat ideaal is onhaalbaar, daarom worden mensen die het wel lukt heilig verklaard.quote:
Wat voor ander perspectief moet het dan belicht worden? De Russische die Oekraine wil denazificeren, zuiveren, de-ukrainiseren of whatever ze hun gekke ideeen mee beschrijven? Ook al die videobeelden en ander materiaal laten weinig aan interpretatie over wat mij betreft.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Even concreet, over wie heb je het? En wat is er precies gezegd? Anders krijgt de discussie een hoog stropoppen gehalte.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de mensen die pro-Rusland zijn. Dat zijn dan niet de schapen, maar de wappies, om in hetzelfde jargon te blijven.quote:De mensen die het meest blind pro-Oekrane zijn, zijn dezelfde schapen die keer op keer gemakkelijk op te hitsen zijn een onbekende de hersens in te slaan. Zo herkenbaar allemaal.
Ja een ongeluk ookquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kogel door een bod levert vaak gecompliceerde, verbrijzelde ellende op.
geen dankquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bedankt voor het onderstrepen van mij punt.
De twee partijen, Oekrane en Rusland als gelijkwaardig zien, en denken dat beide partijen propaganda verspreiden, is behoorlijk krom. Ja, beiden verspreiden propaganda, maar de verhouding is totaal zoek en in het nadeel van de Russen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat er vanaf beide kanten wel iets van propoganda rond gaat. Wij zijn ermee opgegroeid om westerse media te geloven, daar andersom. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Rusland geloof overigens. Enkel dat ik wel kan toegeven dat het best mogelijk is dat ik in westerse propaganda trap omdat ik hier ben opgegroeid.
Het ging toch niet helemaal m pro-Russisch? Het ging om basis humanitaire rechten voor Russische krijgsgevangenen. Dat heeft niets met pro of anti te maken. Pro-oorlogsrecht ja.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even concreet, over wie heb je het? En wat is er precies gezegd? Anders krijgt de discussie een hoog stropoppen gehalte.
[..]
Ik maak me meer zorgen om de mensen die pro-Rusland zijn. Dat zijn dan niet de schapen, maar de wappies, om in hetzelfde jargon te blijven.
Ik ga niet copy/paste doen vanuit een crew topic maar je bent vrij om een mod, FA of iteejer zelf aan te schieten hierover.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb nog nooit meegemaakt dat er door Fok dingen in DM's worden verboden.
De Oekranse propaganda is veel massaler en effectiever dan de Russische ja.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De twee partijen, Oekrane en Rusland als gelijkwaardig zien, en denken dat beide partijen propaganda verspreiden, is behoorlijk krom. Ja, beiden verspreiden propaganda, maar de verhouding is totaal zoek en in het nadeel van de Russen.
True that. Wat mij betreft mag de steun richting Oekrane flink opgevoerd worden, maar dan wel onder voorwaarde dat de misstanden die daar voorkomen vanuit Oekrane zelf ook gewoon onderzocht worden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Om zo ruim baan aan oorlogsmisdadigers te geven. No thanks, but thanks.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar er zijn al verschillende beelden opgedoken waaruit bleek dat ook Oekraense soldaten zich schuldig leken te maken aan beestachtig gedrag. Met de redenatie die jij hanteert kom je in een negatieve spiraal terecht, want waarom zouden Russische soldaten bij het zien van beelden waarin hun makkers een rolstoel in worden geschoten dan op hun beurt er niet weer een schepje bovenop doen?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De crux is dat het precies andersom is. De aanvallende partij, het Rusland van Poetin, begaat massaal oorlogsmisdaden, zij zijn hiermee begonnen, en het is dus niet gek dat de verdedigende partij, zich op een gegeven moment ook gaat misdragen.
Sowieso spelen (vrijwel) alle gruweldaden zich in Oekrane af, dus de Oekraense bevolking is veel sneller het slachtoffer dan de Russische.
Ongetwijfeld, maar die zijn niet aan elkaar gelijk te stellen. Rusland scoort qua propaganda wel aanzienlijk slechter (of beter, vanuit Poetin's perspectief). Hier zullen ook links en rechts wel eens zaken worden vermeld die achteraf niet blijken te kloppen, maar je wordt hier niet opgepakt omdat je kritiek uit op het kabinet en media willen nog wel eens dubieus handelen van de overheid aan de kaak stellen. Dat is in Rusland ondenkbaar.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De Russische PR afdeling kan er helemaal niets van iddquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Oekranse propaganda is veel massaler en effectiever dan de Russische ja.
Ik vroeg om bewijs dat het fake zou zijn. Maar je kunt niet leveren begrijp ik hieruit?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Ik wil niks, jij wou linkjes. Doe wat je er mee wilt doen.
En we waren nog wel zo bang voor de Russische psy ops. Die konden op magische wijze vanaf het Kremlin de minde van de halve wereldbevolking sturen!😂quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Russische PR afdeling kan er helemaal niets van idd
Natuurlijk gaat het om de feiten. Maar laat dan ook het totale beeld zien, want de Russen gaan veel misdadiger te werk dan de Oekraners.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, en dat ontken ik ook nergens. Maar we moeten niet net doen alsof oorlogsmisdaden alleen maar van de foute partij kunnen komen. Gevoelsmatig ligt dat natuurlijk anders maar het gaat om de feiten.
Ik gebruikte het zelfde voorbeeld als AchJa, die liet het proces stoppen bij de Oekraners.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:31 schreef Poem_ het volgende:
Ongetwijfeld, maar er zijn al verschillende beelden opgedoken waaruit bleek dat ook Oekraense soldaten zich schuldig leken te maken aan beestachtig gedrag. Met de redenatie die jij hanteert kom je in een negatieve spiraal terecht, want waarom zouden Russische soldaten bij het zien van beelden waarin hun makkers een rolstoel in worden geschoten dan op hun beurt er niet weer een schepje bovenop doen?
Als de Russen gewoon thuis waren gebleven was deze discussie er niet. Smerig kutvolkquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Russische PR afdeling kan er helemaal niets van idd
Als Adam die appel niet at waren er helemaal nooit doden geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:36 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Als de Russen gewoon thuis waren gebleven was deze discussie er niet. Smerig kutvolk
quote:10 miljard voor vluchtelingen Oekrane
Bij een donorconferentie in Warschau is 10 miljard euro opgehaald voor hulp aan vluchtelingen in Oekrane en omringende landen. Het gaat om 4 miljard euro aan giften en 6 miljard euro aan leningen. 1,8 miljard euro is bedoeld voor hulp aan Oekraners die elders in het land hun toevlucht gezocht hebben, de rest voor Oekraense vluchtelingen in EU-lidstaten en buurlanden van Oekrane. De Europese Commissie draagt zelf 1 miljard euro bij.
Het geld dat overheden hebben toegezegd aan Oekrane gaat rechtstreeks naar lokale autoriteiten, donaties uit de private sector en van privpersonen komen ten goede aan de Verenigde Naties. De donorconferentie was een initiatief van de Europese Commissie en Canada, samen met Global Citizen, een organisatie die wereldwijd armoede bestrijdt.
Ook de Britse premier Johnson beloofde extra financile steun aan Oekrane. In Kiev zegde hij president Zelensky naast een nieuw financieel steunpakket ook extra militaire steun toe. Details over de Britse steun zijn nog niet bekend.
https://nos.nl/liveblog/2(...)kiev-nederland-wacht
Ok bedanktquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:36 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Als de Russen gewoon thuis waren gebleven was deze discussie er niet. Smerig kutvolk
Voor 9 mei zal het wel over zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens Arestivich (de regisseur van de PR van Zenensky) duurt de oorlog tot mei.
https://www.reuters.com/w(...)-adviser-2022-03-15/
Ja, dat ontkennen maar weinig mensen hier, maar dat betekent niet dat Oekrane een vrijbrief heeft om oorlogsmisdaden te plegen omdat men door Rusland een oorlog in is gegooid. Eigenlijk precies hetzelfde als in de wet is geregeld m.b.t. noodweer en noodweerexces.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik gebruikte het zelfde voorbeeld als AchJa, die liet het proces stoppen bij de Oekraners.
Met andere woorden, als de Oekraners nou stoppen met oorlogsmisdaden, dan zullen de Russen dat waarschijnlijk ook doen.
Nou nee, de Russen zijn dit hele circus juist begonnen.
Wat is dan Oekraiense propaganda?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Oekranse propaganda is veel massaler en effectiever dan de Russische ja.
Is een gexecuteerde soldaat juridisch hetzelfde als een gexecuteerd burger? Ik kan het me bijzonder moeilijk voorstellenquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om de juridische feiten, niet om het gevoel. Een Rus ‘voelt’ misschien dat het me niet erg is om ‘Oekranse neonazies ‘ te executeren.
Laten we de gevoelens van mensen die volop meedraaien in de diverse propagandamolens maar buiten beschouwing laten als het gaat om het beoordelen van oorlogsmisdaden.
Doet de VN toch nog wat.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het geld dat overheden hebben toegezegd aan Oekrane gaat rechtstreeks naar lokale autoriteiten, donaties uit de private sector en van privpersonen komen ten goede aan de Verenigde Naties.
...
Ik heb nergens gezegd dat het fake was, wel scherp blijven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vroeg om bewijs dat het fake zou zijn. Maar je kunt niet leveren begrijp ik hieruit?
Rusland moet op 9 mei (overwinningsdag) met duidelijke resultaten komen voor hun volk. Die dag is door Rusland zelf al heel vaak genoemd. Het is dan voor hun alles of niets.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens Arestivich (de regisseur van de PR van Zenensky) duurt de oorlog tot mei.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat het fake was, wel scherp blijven.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
Net zoals de dreiging met kernwapens. Als die het net zo goed doen als die niet ontplofte bommen van hun die overal op straat liggen, dan zou ik toch echt eerst tien keer nadenken voordat je een kernraket afvuurt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
En we waren nog wel zo bang voor de Russische psy ops. Die konden op magische wijze vanaf het Kremlin de minde van de halve wereldbevolking sturen!😂
Voelt als een broodje aapquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rusland moet op 9 mei (overwinningsdag) met duidelijke resultaten komen voor hun volk. Die dag is door Rusland zelf al heel vaak genoemd. Het is dan voor hun alles of niets.
Ben benieuwd of Vlad dan wel zijn bunker uit durft.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rusland moet op 9 mei (overwinningsdag) met duidelijke resultaten komen voor hun volk. Die dag is door Rusland zelf al heel vaak genoemd. Het is dan voor hun alles of niets.
Het is de herdenking van de WOII. Lijkt mij ook niet iddquote:
Neequote:Op zaterdag 9 april 2022 18:43 schreef Starhopper het volgende:
Is dit een artikel 5?![]()
https://twitter.com/Liveuamap/status/1512827832610795521
Waarom niet? Dit is toch een aanval op Malta.quote:
Zit Malta in de NAVO dan??quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom niet? Dit is toch een aanval op Malta.
Malta zit toch niet in de NAVO?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
dat filmpje is echt verklaard en Oekrane heeft zelf een onderzoek aangekondigd naar de dadersquote:
quote:
Jullie hebben gelijk. Ik dacht dat ze in de NAVO zaten.quote:
Ok, link?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
dat filmpje is echt verklaard en Oekrane heeft zelf een onderzoek aangekondigd naar de daders
Geen duidelijke doelen hebben behaald op 9 mei betekent een enorm gezichtsverlies en ze kunnen dit niet achteraf gaan spinnen omdat ze meerdere keren hebben gezegd dat op die dag de overwinning van de specialequote:
Russische maffia ja.quote:
Maar dat noodweerexces is in een oorlogssituatie toch een beetje lastig. Als een inbreker in je huis komt, mag je die alleen staande houden. Echter kun je op die manier ook geen oorlog winnen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat ontkennen maar weinig mensen hier, maar dat betekent niet dat Oekrane een vrijbrief heeft om oorlogsmisdaden te plegen omdat men door Rusland een oorlog in is gegooid. Eigenlijk precies hetzelfde als in de wet is geregeld m.b.t. noodweer en noodweerexces.
Als het op 9 mei nog gaande is. Dan zijn ze gewoon nog bezig met et behalen van hun doelen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen duidelijke doelen hebben behaald op 9 mei betekent een enorm gezichtsverlies en ze kunnen dit niet achteraf gaan spinnen omdat ze meerdere keren hebben gezegd dat op die dag de overwinning van de speciale
militaire missie in Oekrane gevierd zal worden.
Oh?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat het fake was, wel scherp blijven.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
Dus we mogen het niet aanhalen in een discussie maar je weet niet of het nou wel of niet fake is...quote:
Ze bedreigen nu Youtubequote:Op zaterdag 9 april 2022 18:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Net zoals de dreiging met kernwapens. Als die het net zo goed doen als die niet ontplofte bommen van hun die overal op straat liggen, dan zou ik toch echt eerst tien keer nadenken voordat je een kernraket afvuurt.
quote:Rusland boos om blokkeren YouTube-kanaal Doema
YouTube heeftt het kanaal van het Russische parlement, Duma-TV, geblokkeerd. Rusland waarschuwt dat dit consequenties gaat hebben voor YouTube, zonder te zeggen welke specifieke maatregelen het land wil nemen.
Doema-voorzitter Volodin zei dat de rechten van Russen worden geschonden door YouTube, eigendom van het Amerikaanse Google. "De Verenigde Staten willen het alleenrecht op het verspreiden van informatie. Dat kunnen we niet toestaan", zei hij. Volgens een woordvoerder van de Russische regering heeft YouTube "zijn eigen graf gegraven".
De Russen zullen alle bijgepikte stukken land in het oosten en zuiden wel als overwinning presenteren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen duidelijke doelen hebben behaald op 9 mei betekent een enorm gezichtsverlies en ze kunnen dit niet achteraf gaan spinnen omdat ze meerdere keren hebben gezegd dat op die dag de overwinning van de speciale
Er is daar toch geen interet meer. Wat zeiken zequote:Op zaterdag 9 april 2022 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze bedreigen nu Youtube![]()
![]()
[..]
Denk dat het gewoon doorgaat als het dan nog niet klaar isquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het compleet negeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Russen zullen alle bijgepikte stukken land in het oosten en zuiden wel als overwinning presenteren.
Nee, dat snap ik pannenkoek. Waar het me om ging is dat het principe vergelijkbaar is. Jezelf verdedigen mag, maar degene die jou aanvalt martelen of in een rolstoel laten belanden terwijl er geen sprake meer is van gevaar mag gewoon niet. Punt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dat noodweerexces is in een oorlogssituatie toch een beetje lastig. Als een inbreker in je huis komt, mag je die alleen staande houden. Echter kun je op die manier ook geen oorlog winnen.
Post aangevuld, nu jij weer...quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:50 schreef RamboDirk het volgende:
Nog eentje die het leesteken ? niet kent man man man
Lekker aangebrandquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Post aangevuld, nu jij weer...
Gooi jezelf toch weg met je bullshit man.
Jawel, maar ook al verpak je het in een vraag het leek er op dat je daar meer van wist. Maar kennelijk niet dus.quote:
Two wrongs don't make a right. Ook al pleegt Rusland dagelijks oorlogsmisdaden, dat geeft Oekrane geen vrijbrief om hetzelfde te doen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:57 schreef RamboDirk het volgende:
Ga lekker grasduinen naar Oekrainse oorlogsmisdaden terwijl er elke dag nieuwe beelden zijn over Russiche oorlogsmisdaden joh
No shit.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Two wrongs don't make a right. Ook al pleegt Rusland dagelijks oorlogsmisdaden, dat geeft Oekrane geen vrijbrief om hetzelfde te doen.
Als je kijkt naar de Amerikaanse verkiezingen en het gedrag van Duitschland de afgelopen tig jaar, zijn ze toch een eind gekomen. En dat alleen maar in de Westerse wereld.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
En we waren nog wel zo bang voor de Russische psy ops. Die konden op magische wijze vanaf het Kremlin de minde van de halve wereldbevolking sturen!😂
Artikel lijkt geen uitsluitsel te geven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/60907259.amp
Dan moeten al die kapot geschoten tanks het Rode Plein over.quote:
Rusland heeft oorlogsmisdaden plegen in haar strategie ingebakken zitten. Wel even een verschil he. Dagelijks worden burgers beschoten en vrouwen en kinderen verkracht om een afschrikkend effect te creeren. Hoe ga je daar als verdediger mee om? Als je te maken hebt met een tegenstander die oorlogsrecht aan haar laars lapt?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Two wrongs don't make a right. Ook al pleegt Rusland dagelijks oorlogsmisdaden, dat geeft Oekrane geen vrijbrief om hetzelfde te doen.
Pas op! Consequenties!quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze bedreigen nu Youtube![]()
![]()
[..]
De locatie klopt, de datum klopt, de bezetting klopt, de kleding klopt, het wapen klopt, de taal/accent klopt. Genoeg om door Kyev een onafhankelijk onderzoek te startenquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Artikel lijkt geen uitsluitsel te geven.
Dan mag je een soldaat dus alleen martelen zolang er nog bommen vallen?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik pannenkoek. Waar het me om ging is dat het principe vergelijkbaar is. Jezelf verdedigen mag, maar degene die jou aanvalt martelen of in een rolstoel laten belanden terwijl er geen sprake meer is van gevaar mag gewoon niet. Punt.
Martelen of in een rolstoel doen belanden is inderdaad niet toegestaan, en terecht. Die discussie hoeven wij ook niet te voeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik pannenkoek. Waar het me om ging is dat het principe vergelijkbaar is. Jezelf verdedigen mag, maar degene die jou aanvalt martelen of in een rolstoel laten belanden terwijl er geen sprake meer is van gevaar mag gewoon niet. Punt.
Alles waarmee wij benvloed worden. Al die twitterberichten, YouTube-filmpjes, media-optreden Zelensky, etc.quote:
Zei hij die een grote broek aantrok dat het allemaal fake was...quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:08 schreef RamboDirk het volgende:
Blijft wel mooi hoe sommige Oekraine in datzelfde hoekje proberen te drukken als de Rusland. Dan met 2 of 3 voorbeeldjes komen van oorlogsmisdaden terwijl de Russen dagelijks burgerdoelen bestoken om over alle andere misdaden maar te zwijgen![]()
Jah maar Oekraine is corrupt en er zijn nazi's hoor blablabla
Orde Amerikanen hebben gewoon zelf gekozen wie ze wilden. Dat kan ook nog natuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de Amerikaanse verkiezingen en het gedrag van Duitschland de afgelopen tig jaar, zijn ze toch een eind gekomen. En dat alleen maar in de Westerse wereld.
Iemand die leestekens niet kent valt weinig mee te discussieren in ieder geval. Fijne avond!quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zei hij die een grote broek aantrok dat het allemaal fake was...
Algemeen bekend probleem bij wappies op internet ,,quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Iemand die leestekens niet kent valt weinig mee te discussieren in ieder geval.
Je mag gewoon geen soldaat zonder vorm van proces executeren. Punt. Het maakt daarbij ook niets uit bij welke partij hij ingedeeld is. Niets.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Is een gexecuteerde soldaat juridisch hetzelfde als een gexecuteerd burger? Ik kan het me bijzonder moeilijk voorstellen
In Oekrane zitten allemaal nazi's en daarom stemmen ze natuurlijk op een joodse president.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:08 schreef RamboDirk het volgende:
Blijft wel mooi hoe sommige Oekraine in datzelfde hoekje proberen te drukken als de Rusland. Dan met 2 of 3 voorbeeldjes komen van oorlogsmisdaden terwijl de Russen dagelijks burgerdoelen bestoken om over alle andere misdaden nog maar te zwijgen![]()
Jah maar Oekraine is corrupt en er zijn nazi's hoor blablabla ben je mooi klaar mee, met dat soort hersenkronkels
Ik begrijp de leestekens prima, ik begrijp ook prima dat je dacht dat het fake was en je dat met budbronnen aan probeerde te tonen maar dat allemaal jammerlijk mislukte en je nu aan het wezelen bent.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
Iemand die leestekens niet kent valt weinig mee te discussieren in ieder geval.
Oh, ik dacht echt dat je met propaganda nepnieuws bedoelde. Nu kan ik je recente posts wat beter plaatsen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alles waarmee wij benvloed worden. Al die twitterberichten, YouTube-filmpjes, media-optreden Zelensky, etc.
Propaganda betekent geen nep nieuws, goede propaganda is juist feitelijk waar. Het is het benvloeden van een partij j (bijv westerse regeringsleiders en westers publiek) door acties en nformatie
Dus moet je zorgen dat je ze niet gevangen neemt, dat weet iedere militair.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je mag gewoon geen soldaat zonder vorm van proces executeren. Punt. Het maakt daarbij ook niets uit bij welke partij hij ingedeeld is. Niets.
Ze gaan wel naadloos over van corona naar deze oorlog. Erg knap.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Algemeen bekend probleem bij wappies op internet ,,
Het ging hier enkel over oorlogsmisdaden. Wat dat met nazi's en corruptie van doen heeft mag Joost weten.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:08 schreef RamboDirk het volgende:
Blijft wel mooi hoe sommige Oekraine in datzelfde hoekje proberen te drukken als de Rusland. Dan met 2 of 3 voorbeeldjes komen van oorlogsmisdaden terwijl de Russen dagelijks burgerdoelen bestoken om over alle andere misdaden nog maar te zwijgen![]()
Jah maar Oekraine is corrupt en er zijn nazi's hoor blablabla ben je mooi klaar mee, met dat soort hersenkronkels
Oh? Wat is jouw achtergrond precies?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Dus moet je zorgen dat je ze niet gevangen neemt, dat weet iedere militair.
H wat doe je nou? Haal die hand uit je broekzak! Probleem opgelost. Geen oorlogsmisdaad.
Lees voor de grap eens terug in de Covid demo reeks en wat mijn mening is vwb de "wappies"...quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:15 schreef RamboDirk het volgende:
Ze gaan wel naadloos over van corona naar deze oorlog. Erg knap.
Soldaten gevangen nemen is ook wel een zeer kostbare zaak in een oorlog. Je moet ze ergens laten, ze een slaapplek bieden, en ze eten en iets van sanitaire voorzieningen geven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
H wat doe je nou? Haal die hand uit je broekzak! Probleem opgelost. Geen oorlogsmisdaad.
Lolwhut?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Geen idee, kom nooit in dat subforum. Het boeit eigenlijk ook totaal niet al die online meningen. Het is nutteloosquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lees voor de grap eens terug in de Covid demo reeks en wat mijn mening is vwb de "wappies"...
Het belangrijkste element van propaganda is geloofwaardigheid (credibility) want zonder dat is ze volstrekt ineffectief. Je vertelt n principe dus nooit leugens.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef OllieA het volgende:
[..]
Oh, ik dacht echt dat je met propaganda nepnieuws bedoelde. Nu kan ik je recente posts wat beter plaatsen.
Groot voordeel is dat ze weten waar hun vrienden rondhangen en wat ze van plan zijn enzoquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Soldaten gevangen nemen is ook wel een zeer kostbare zaak in een oorlog. Je moet ze ergens laten, ze een slaapplek bieden, en ze eten en iets van sanitaire voorzieningen geven.
De voordelen zijn dat ze het thuisfront kunnen bellen en het draagvlak voor de oorlog kunnen verkleinen (maar dat doen dode soldaten ook), dat je ze dus als propaganda-instrument kan gebruiken en dat ze later, in de onderhandelingen, nog iets waard kunnen zijn.
Ook dat. Maar dan zijn vooral de hogere posten interessant.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Groot voordeel is dat ze weten waar hun vrienden rondhangen en wat ze van plan zijn enzo
Nee allemaalquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ook dat. Maar dan zijn vooral de hogere posten interessant.
Ik ook bijna niet, het gaat om de reeks die hier in #NWS loopt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:20 schreef RamboDirk het volgende:
Geen idee, kom nooit in dat subforum. Het boeit eigenlijk ook totaal niet al die online meningen. Het is nutteloos
Als ze zich overgeven dan moet je ze wel gevangen nemen. Dat wordt iedere militair in de basisopleiding geleerd.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Meen je niet?! Echt waar joh?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je mag gewoon geen soldaat zonder vorm van proces executeren. Punt. Het maakt daarbij ook niets uit bij welke partij hij ingedeeld is. Niets.
Welke kant gaat die discussie hier op.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef LXIV het volgende:
Het ironische is dat je erg moralistisch bent ten opzichte van Rusland, maar zelf moordpartijen goedkeurt.
Het is niet de bedoeling ze te gebruiken, maar om ze veilig aan het geweld te voorkomen natrekken totdat de oorlog voorbij is.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Soldaten gevangen nemen is ook wel een zeer kostbare zaak in een oorlog. Je moet ze ergens laten, ze een slaapplek bieden, en ze eten en iets van sanitaire voorzieningen geven.
De voordelen zijn dat ze het thuisfront kunnen bellen en het draagvlak voor de oorlog kunnen verkleinen (maar dat doen dode soldaten ook), dat je ze dus als propaganda-instrument kan gebruiken en dat ze later, in de onderhandelingen, nog iets waard kunnen zijn.
Neequote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Meen je niet?! Echt waar joh?
Nogmaals, of een burger of soldaat gexecuteerd wordt. Het is net zo fout/strafbaar? Maakt het geen enkel verschil?
Dat weet ik. Maar daar maal ik niet om. Laat ze hun mama's maar bellen en gooi de filmpjes maar online.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling ze te gebruiken, maar om ze veilig aan het geweld te voorkomen natrekken totdat de oorlog voorbij is.
Voor mij nietquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Nogmaals, of een burger of soldaat gexecuteerd wordt. Het is net zo fout/strafbaar? Maakt het geen enkel verschil?
Is ook een oorlogsmisdaad. Ze hebben recht op privacy.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar daar maal ik niet om. Laat ze hun mama's maar bellen en gooi de filmpjes maar online.
Als hij gearresteerd en ontwapend is dan is het gewoon klaar, dan ben jij verantwoordelijk voor zijn gezondheidquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Eindelijk een normale fatsoenlijk reactie. Dank
Zelfs Nazi Duitsland fixte dat... Of heb je echt nog nooit gehoord van bv de term Stalag...quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef luxerobots het volgende:
Ja, en dat bedoel ik nou. Geef ze drie keer een maaltijd per dag en een goed bed om op te slapen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is ook een oorlogsmisdaad. Ze hebben recht op privacy.
Neen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Het gaat er totaal niet om bij het hor welke partij jij of ik de goede partij vinden. Totaal niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en dat bedoel ik nou. Geef ze drie keer een maaltijd per dag en een goed bed om op te slapen.
Maar het is wel oorlog, en die moet (en misschien denk jij er anders over) in het voordeel van Oekrane beslecht worden. Gebruik ze dan maar om het thuisfront te benvloeden. Privacy is belangrijk, maar niet als de Russen zich continu met oorlogsmisdaden bezig houden.
In Oekrane is trouwens gezegd dat Russische moeders hun zonen mochten komen ophalen. Dat vond ik ook wel een goede.
doe dan ook allemaal en niet alleen die ene die huilend met zijn moedertje zit te bellen want op deze manier is het gewoon propaganda natuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en dat bedoel ik nou. Geef ze drie keer een maaltijd per dag en een goed bed om op te slapen.
Maar het is wel oorlog, en die moet (en misschien denk jij er anders over) in het voordeel van Oekrane beslecht worden. Gebruik ze dan maar om het thuisfront te benvloeden. Privacy is belangrijk, maar niet als de Russen zich continu met oorlogsmisdaden bezig houden.
In Oekrane is trouwens gezegd dat Russische moeders hun zonen mochten komen ophalen. Dat vond ik ook wel een goede.
Nazi-Duitsland fixte wel meer dingen. Die waren (vooral in hun tijd) toch wel wat professioneler dan de Russen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs Nazi Duitsland fixte dat... Of heb je echt nog nooit gehoord van bv de term Stalag...
Tja, en dan heb je dus theorie en praktijk.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er totaal niet om bij het hor welke partij jij of ik de goede partij vinden. Totaal niet.
Het zijn gewoon een paar onlosmakelijke rechten toegekend aan combattanten en non-combattanten.
Interesseert ze dat? Volgens mij boeit het ze niks. Schurkenstaat.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:39 schreef ExTec het volgende:
In ander nieuws vandaag: RUS stevent onherroepelijk op een default af.
https://www.bloomberg.com(...)europe&sref=P9fitWWO
[Paywall]
Dus het kan wel?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:36 schreef luxerobots het volgende:
Nazi-Duitsland fixte wel meer dingen. Die waren (vooral in hun tijd) toch wel wat professioneler dan de Russen.
Je had het eerder over "actie-reactie" toch?quote:Overigens fixte Duitsland ook dingen niet. De Russische krijgsgevangenen werden vaak doodgeschoten.
Nou hier heb je een voorbeeld dus.quote:Tijdens de Tweede Wereldoorlog was er een groot verschil in de behandeling van verschillende groepen krijgsgevangenen door de oorlogvoerende mogendheden.
De Sovjet-Unie erkende de Haagse en Geneefse conventies niet, en executeerde al direct aan het begin van WOII 20.000 Poolse militairen en burgers in het Bloedbad van Katyn. Duitse krijgsgevangenen werden ook slecht behandeld in Sovjetgevangenschap; van de 3,1 miljoen gevangengenomen Duitsers kwamen 1,1 miljoen om het leven.
Vanwege de Sovjet-ontkenning van de internationale verdragen werden haar burgers door Duitsland ook niet als krijgsgevangenen behandeld en op grote schaal gebruikt voor dwangarbeid.[21] Van de 5 miljoen krijgsgevangenen uit de Sovjet-Unie kwamen er 3,3 miljoen in Duitse gevangenschap om.
Westelijke Geallieerde krijgsgevangenen daarentegen werden doorgaans redelijk tot goed behandeld.
Een brute behandeling van krijgsgevangenen in de Tweede Wereldoorlog kwam eveneens voor in de Japanse kampen. Gemiddeld stierven 20%-35% van de geallieerde gevangenen in Japanse kampen (tegen 2%-3% van de westelijke geallieerde gevangenen in Duitse kampen).
Uh huh, totdat er dan ineens een schuldeiser bij de hermitage in A'dam op de stoep staat, om de kunstschatten van RUS in de ramsj te gooienquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Interesseert ze dat? Volgens mij boeit het ze niks. Schurkenstaat.
Nee. Ik haakte slechts in op jouw punt, omdat het best wel belachelijk was.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het kan wel?
[..]
Je had het eerder over "actie-reactie" toch?
quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:46 schreef superniger het volgende:
@:AchJa ben jij dit?![]()
![]()
https://old.reddit.com/r/(...)fighting_in_the_ufl/
Dat zou een klein beetje karma zijn zeg, heerlijk gewoon. Legale plunderingquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, totdat er dan ineens een schuldeiser bij de hermitage in A'dam op de stoep staat, om de kunstschatten van RUS in de ramsj te gooien
Of bij een stukje onroerend goed van de RUS staat, zoals een ambassade gebouw.
En allicht boeit het hem niet nee. Sluit het zelfs niet uit.
Desalniettemin een goeie zaak
Klopt helemaal, in de veronderstelling dat oorlogsmisdadigers van beide kanten uiteindelijk gestraft worden. Laat Rusland daar nou schijt aan hebben. Sterker de Russische leiding doet lekker mee, geeft zelf de opdrachten. Elk westers land onderzoekt en vervolgd zelf zijn militairen die oorlogsmisdaden plegen, de VS inclusief, maar niet Rusland., nooit Ruslandquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er totaal niet om bij het hor welke partij jij of ik de goede partij vinden. Totaal niet.
Het zijn gewoon een paar onlosmakelijke rechten toegekend aan combattanten en non-combattanten.
Vraag is vooral wat er op lange termijn gebeurt met RUquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, totdat er dan ineens een schuldeiser bij de hermitage in A'dam op de stoep staat, om de kunstschatten van RUS in de ramsj te gooien
Of bij een stukje onroerend goed van de RUS staat, zoals een ambassade gebouw.
En allicht boeit het hem niet nee. Sluit het zelfs niet uit.
Desalniettemin een goeie zaak
Ik denk dat Trump en polarisatie in de Amerikaanse samenleving stevig geholpen zijn door Putin. Ik kan mij bijvoorbeeld herinneren dat Russia Today stevig inzette op berichtgeving rond Occupy.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Orde Amerikanen hebben gewoon zelf gekozen wie ze wilden. Dat kan ook nog natuurlijk
Het is geen belachelijk punt. Jij wil beweren dat het allemaal maar ingewikkeld is met die POW's. Ik toon aan dat zelfs de NAZI's in staat waren om dat redelijk afdoende te regelen...quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:48 schreef luxerobots het volgende:
Nee. Ik haakte slechts in op jouw punt, omdat het best wel belachelijk was.
Ja, het is lastig om als land je gehele technologiestack te vervangen, als je zelf inderdaad niks zelf kan maken. Te moeten vervangen, voordat het ophoud met werken.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:56 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Vraag is vooral wat er op lange termijn gebeurt met RU
Die produceren niets. Geen vliegtuigen, geen auto's, geen mobiele telefoons, etc.
Waar ik op reageerde, ging er om dat jij Oekrane aanhaalde als voorbeeld hoe de geweldsspiraal kan stoppen. Terwijl de bal toch echt bij Rusland ligt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is geen belachelijk punt. Jij wil beweren dat het allemaal maar ingewikkeld is met die POW's. Ik toon aan dat zelfs de NAZI's in staat waren om dat redelijk afdoende te regelen...
Russische krijgsgevangenen kwamen bijv ook in Auschwitz. En werden gebruikt om de eerste vergassingen op te testen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nazi-Duitsland fixte wel meer dingen. Die waren (vooral in hun tijd) toch wel wat professioneler dan de Russen.
Overigens fixte Duitsland ook dingen niet. De Russische krijgsgevangenen werden vaak doodgeschoten.
Wat mij betreft is het recht ook niet zwart-wit. Rechten en belangen kunnen recht tegenover elkaar staan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt helemaal, in de veronderstelling dat oorlogsmisdadigers van beide kanten uiteindelijk gestraft worden. Laat Rusland daar nou schijt aan hebben. Sterker de Russische leiding doet lekker mee, geeft zelf de opdrachten. Elk westers land onderzoekt en vervolgd zelf zijn militairen die oorlogsmisdaden plegen, de VS inclusief, maar niet Rusland., nooit Rusland
Dus ja, ik begrijp het hele idee van eigen rechter spelen in een wereld waar geen andere rechter aanwezig is wel een beetje hoor. Persoonlijk zou ik het alleen niet filmen en zo, nogal stom
Wat is dit nou voor een laffe reactie, een gedegen leger knalt niet zomaar mensen af als ze al zijn gevangen en ontwapend.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, en dan heb je dus theorie en praktijk.
Oorlog drukt je land de afgrond in, maar onee als de krijgsgevangen van de bezettende partij geschaad worden in hun privacy!
We hadden het niet over het afknallen van krijgsgevangenen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een laffe reactie, een gedegen leger knalt niet zomaar mensen als ze al zijn gevangen en ontwapend.
Als je daar anders over denkt ben je net zo’n minne hond als de Russen en Oekraners die dit flikken.
Door de knien schieten toch?quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hadden het niet over het afknallen van krijgsgevangenen.
Zei hij 15 maart…quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja daar hebben wij ook nog een discussie gehadquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lees voor de grap eens terug in de Covid demo reeks en wat mijn mening is vwb de "wappies"...
Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:05 schreef Candymannetje het volgende:
Ja daar hebben wij ook nog een discussie gehad
Het is een leuk idee dat sommigen hebben, dat deze oorlog zoveel impact heeft op RUS materiaal dat we dat terug gaan zien in de parade, maar, neequote:Op zaterdag 9 april 2022 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Rusland plant ook begin mei, alles wat dan nog een beetje onbeschadigd kan rijden en elke soldaat die dan nog tijdens het parade-marcheren zijn been gestrekt op heuphoogte kan krijgen moet dan op de terugweg om 9 mei aan de grote Poetinisgeweldigshow deel te nemen
Iemand is boos dat ie niet meer naar zijn villa's kan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:18 schreef pvdplanet het volgende:
WTF die gasten in Rusland zijn helemaal de weg kwijt
[ twitter ]
Onder Hitler sprak men van ratten, in Rwanda sprak men van kakkerlakken en hier ook dit soort taal.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:18 schreef pvdplanet het volgende:
[ twitter ]
Zonder kogelvrije vesten… die beveiligers zijn vrij nerveus.quote:
JERRY JERRY JERRY!!!quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:18 schreef pvdplanet het volgende:
[ twitter ]
Domestic en Europees is Johnson een lul met vingers, maar als oorlogs staatsman vinkt hij alle vakjes aan. Respect.quote:
Boris heeft vandaag Zelensky honderden extra pantservoertuigen beloofd en een raketsysteem om oorlogsschepen mee te vernietigen.quote:
Ja, las het. Harpoons begreep ik. Ik vraag me af welke lanceerinrichtingen het VK mee gaat leveren... Of ze moeten de P-8A Poseidon of de schepen er ook bij leveren ofzo.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Boris heeft vandaag Zelensky honderden extra pantservoertuigen beloofd en een raketsysteem om oorlogsschepen mee te vernietigen.
Ik vermoed dat Zelensky en co ook helemaal niet blij zijn met dit soort gedrag.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:05 schreef tjoptjop het volgende:
Voor Oekrane is het toch ook gewoon slecht die mishandelde Russische POW's?
Het lijkt me dat je (zeker naar buiten toe) het beeld wil hebben dat Russen zich veilig over kunnen geven. Doe je dat niet krijg je dus Russen die zich letterlijk doodvechten (met alle Oekraense slachtoffers van dien).
Nee klopt. Maar het komt vaker voor dat militairen niet bepaald de slimste personen zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:05 schreef tjoptjop het volgende:
Voor Oekrane is het toch ook gewoon slecht die mishandelde Russische POW's?
Het lijkt me dat je (zeker naar buiten toe) het beeld wil hebben dat Russen zich veilig over kunnen geven. Doe je dat niet krijg je dus Russen die zich letterlijk doodvechten (met alle Oekraense slachtoffers van dien). Iedere Russische uit de strijdmacht is er n en of dat nou door verwondingen, dood of gevangenschap komt maakt dan ook niet uit.
Niet alleen Zelensky, maar iedereen in het leger.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Zelensky en co ook helemaal niet blij zijn met dit soort gedrag.
quote:
Russian Blunders in Chernobyl: ‘They Came and Did Whatever They Wanted’
Dat wordt een spoedige dood.quote:In a particularly ill-advised action, a Russian soldier from a chemical, biological and nuclear protection unit picked up a source of cobalt-60 at one waste storage site with his bare hands, exposing himself to so much radiation in a few seconds that it went off the scales of a Geiger counter, Mr. Simyonov said. It was not clear what happened to the man, he said.
Geen medelijden mee, laat ze maar een lange vreselijke dood sterven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Dat wordt een spoedige dood.
https://www.nytimes.com/2(...)w-cgg&smid=url-share
Als het goed is, is artikel in zijn geheel te lezen.
Dat hele Tsjernobyl verhaal is n grote wtfquote:Op zaterdag 9 april 2022 22:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)w-cgg&smid=url-share
Moet het allemaal nog maar zien, ook dat verhaal dat ze allemaal Acute Radiation Syndrome zouden hebben opgelopen blijkt ook niet waar te zijn:quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:23 schreef Hyperdude het volgende:
quote:The soldiers had apparently camped out for weeks in the radioactive forest. While international nuclear safety experts say they have not confirmed any cases of radiation sickness among the soldiers, the cancers and other potential health problems associated with radiation exposure might not develop until decades later.
Zelensky krijgt dus zijn scheepsraketten. De Zwarte Zee zal rood worden.quote:bron: bbc.com
No 10 said the visit was a "show of solidarity" with the Ukrainian people.
Following the meeting, Downing Street said the UK would send 120 armoured vehicles and anti-ship missile systems to support Ukraine.
Senior officials in Mr Zelensky's team praised the UK for support during its conflict with Russia.
... ...
... ...
Mr Zelensky welcomed the UK's "decisive and significant support" for his country and urged other Western allies to intensify the pressure on Moscow.
Zou kunnen en dan vooral hopen dat een individu ter plaatse zoals een - losgeslagen - sniper of "vrijheidsstrijder", dat ook zo ziet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:46 schreef HiZ het volgende:
Juist artikel 5 maakt het risico op een aanslag nihil.
Hmm dode regeringsleider in Kiev zal geen NATO reactie trigeren gok ik zo. Das gewoon pech die hoort bij bezoek aan een oorlogszone.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:46 schreef HiZ het volgende:
Juist artikel 5 maakt het risico op een aanslag nihil.
Vertel?quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, las het. Harpoons begreep ik. Ik vraag me af welke lanceerinrichtingen het VK mee gaat leveren... Of ze moeten de P-8A Poseidon of de schepen er ook bij leveren ofzo.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:53 schreef ExTec het volgende:
Vertel?
Mastiffs zijn duidelijk. Maar over land based anti-ship systems heb ik nog niks gelezen
Eurasian Timesquote:According to recent reports, the United Kingdom is planning to send armored vehicles to Ukraine, after already supplying thousands of missiles, including anti-tank weapons. London is also considering sending Harpoon anti-ship missiles to penetrate Russian defenses and end its blockade of Black Sea ports.
Ja maar, ja maar....quote:
Oa daarom ook mijn twijfels. En daar ben ik niet alleen in zie ik al.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:01 schreef ExTec het volgende:
Ja maar, ja maar....
Dan moeten ze X maanden op training, ander KUNNEN ze ze NIET GEBRUIKEN, etc
quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oa daarom ook mijn twijfels. En daar ben ik niet alleen in zie ik al.
Als we de keuze hebben;quote:Perfect is the enemy of good
Sws llijkt het mij lastig om kruisraketten met alleen een in het Oekraens vertaalde gebruiksaanwijzing af te kunnen vuren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar....
Dan moeten ze X maanden op training, ander KUNNEN ze ze NIET GEBRUIKEN, etc
Heb je wel gelezen waarom de Harpoon niks wordt?quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Als we de keuze hebben;
- Crash course training, en omdat je dan echt maar minimaal meekrijgt, zijn de risico's groot
of
- Niks
Wat doen we dan?
Why stop there.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:13 schreef Perrin het volgende:
Alleen de mogelijkheid dat Oekraine dat soort raketten heeft, maakt een amfibische landing bij Odesa minder aantrekkelijk.
En dat systeem hebben de Britten dus niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws llijkt het mij lastig om kruisraketten met alleen een in het Oekraens vertaalde gebruiksaanwijzing af te kunnen vuren.
Kruisraketten kunnen ook vanaf het land worden afgevuurd en dat zou dan weer betekenen dat de ondersteunende voertuigen met radar e.d. ook mee moeten komen (het is een systeem).
Benieuwd wat het gaat worden.
Update: nu lees ik op wiki dat Oekraine die dingen al zou hebben en dus kent.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws llijkt het mij lastig om kruisraketten met alleen een in het Oekraens vertaalde gebruiksaanwijzing af te kunnen vuren.
Kruisraketten kunnen ook vanaf het land worden afgevuurd en dat zou dan weer betekenen dat de ondersteunende voertuigen met radar e.d. ook mee moeten komen (het is een systeem).
Mogelijk krijgen ze alleen de raketten.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat systeem hebben de Britten dus niet.
Nee, zo ver ik weet, is de harpoon problematisch vanwege het niet bestaan van een bewezen land-based launch system?quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen waarom de Harpoon niks wordt?
De NATO landen sturen steeds maer geavanceerde wapens , B Johnson zegt dat ie niets doet maar ondertussen ...quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Update: nu lees ik op wiki dat Oekraine die dingen al zou hebben en dus kent. Mogelijk krijgen ze alleen de raketten.
Die kamikaze Drones dat zijn mooie dingen ., 100% raakquote:Op zaterdag 9 april 2022 23:20 schreef EenAndereWeg het volgende:
Ook die mooie beelden van de vernietiging van die 65 kilometer lange Russische konvooi bij Kiev door die Bayraktars.👍
Putin can go F*ck himselfquote:Op zaterdag 9 april 2022 23:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De NATO landen sturen steeds maer geavanceerde wapens , B Johnson zegt dat ie niets doet maar ondertussen ...
Het is wachten iop een reactie an Poetin
Echt h! Mijn mening over Erdogan is ook 100% omgedraaid sinds dit conflict, ik durf zelfs te stellen dat Erdogan een van de betere presidenten ooit is geweest voor het land, Ataturk was natuurlijk ook geen lieverdje!quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:13 schreef EenAndereWeg het volgende:
Ik kan geen genoeg krijgen van die Bayraktar song.🤩🤩🤩
Lol.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:25 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Echt h! Mijn mening over Erdogan is ook 100% omgedraaid sinds dit conflict, ik durf zelfs te stellen dat Erdogan een van de betere presidenten ooit is geweest voor het land, Ataturk was natuurlijk ook geen lieverdje!
Nee, qua dat zie je het 100% fout.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
3 Uur geleden gewijzigd...quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:18 schreef Vallon het volgende:
Update: nu lees ik op wiki dat Oekraine die dingen al zou hebben en dus kent.
Wat voor punt wil je nu eigenlijk maken? Het VK stuurt die dingen niet omdat die geen landbased versie hebben, klaar.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:20 schreef ExTec het volgende:
Nee, zo ver ik weet, is de harpoon problematisch vanwege het niet bestaan van een bewezen land-based launch system?
Ik val je niet aan, Sgt Bromsnorquote:Op zaterdag 9 april 2022 23:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor punt wil je nu eigenlijk maken? Het VK stuurt die dingen niet omdat die geen landbased versie hebben, klaar.
100% weet ik niet, ben geen kenner en laat definities maar aan anderen over. Ik kijk/lees puur wat nu bekend is en doe vrolijk mee aan het fileren. Meerdere en andere bronnen reppen immers over harpoons.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, qua dat zie je het 100% fout.
Kruisrakketten kosten miljoenen USD per stuk,
Dus in dat geval praat een US based operator je door hoe je die raket moet programmeren. Of, stuurt anno 2022 je het bestand wat je op de USB stick moet zetten en in moet pluggen.
We sturen ze alleen die dingen tot nader order nog niet...
Laatste eer bewijzen aan een goede vriend?quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:36 schreef EenAndereWeg het volgende:
Wat deed Putin eigenlijk bij de begrafenis va Zjirinovski? Hoe ouder hij wordt hoe gekker en gevaarlijker.Narcist.
Vast niet..quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laatste eer bewijzen aan een goede vriend?
Deze bron heeft het weer over de harpoon.quote:Op zaterdag 9 april 2022 22:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Eurasian Times
Edit: Ah, ik zie dat niet alleen ik mijn twijfels had:
[ twitter ]
Het grappige is:quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
100% weet ik niet, ben geen kenner en laat definities maar aan anderen over. Ik kijk/lees puur wat nu bekend is en doe vrolijk mee aan het fileren. Meerdere en andere bronnen reppen immers over harpoons.
Een harpoon is in mijn recente belezing ook een soort (van) kruisraket.
"The AGM-84E Standoff Land Attack Missile (SLAM) and later AGM-84H/K SLAM-ER (Standoff Land Attack Missile - Expanded Response) are cruise missile variants." (wiki,ik weet)
Een afgevuurd 'ding' dat over de horizon, een doel kan treffen.
Putin is ook al lijkschouwer.😂quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Vast niet..
Eerder een laatste check of ie echt wel dood is.
Hier dus anti-ship wat de Harpoon primair lijkt te zijn. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Biden/Johnson iets van dat(zelfde) systeem zullen opsturen. En ja, zou best kunnen dat dan de programmering vanuit Nr 10 gebeurd, hoewel ik ook verwacht dat je ter plaatse moet weten (geleerd hebben) met tenminste iets van een procedure met hoe bv die raketten moet uitpakken, laden en waar je dan die USB stick in moet rammen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het grappige is:
De kloof tussen consumer electronics en defence electronics is groter dan the grand canyon.
Ja, je kan elke geleide raket in theorie inzetten voor welk doel dan ook.
Jij en ik kunnen een "raket" toch via onze tablet precies op welk doel dan ook afvuren en besturen terwijl we thuis op de bank zitten?
Nope, een anti-air missle kan alleen luchtdoelen aanvallen en een anti-surface missle kan alleen grond doelen aanvallen. Never mind dat de hardware basically hetzelde is.
Militaire hardware is op dit punt stuck in de jaren 80, grofweg.
Zeg stoere boy, doe eens normaal man. Mensen die oprecht bang kunnen zijn voor zo'n escalatie hebben alle recht hier ook te posten. Als jij dat lastig vindt om mee om te gaan lees je het lekker niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin can go F*ck himself![]()
Als jij bang bent voor De Bom, prima -> lekker onder je bed gaan liggen, ons niet lastigvallen.
Over nazi's gesproken, een grotere dan Zjrinovski zal je niet snel vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laatste eer bewijzen aan een goede vriend?
Alles wat ik kan vinden is dat de Harpoon een anti-ship raket is, die overwegend vanaf andere schepen word afgeschoten..quote:Op zondag 10 april 2022 00:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hier dus anti-ship wat de Harpoon primair lijkt te zijn. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Biden/Johnson iets van dat(zelfde) systeem zullen opsturen. En ja, zou best kunnen dat dan de programmering vanuit Nr 10 gebeurd, hoewel ik ook verwacht dat je ter plaatse moet weten (geleerd hebben) met tenminste iets van een procedure met hoe bv die raketten moet uitpakken, laden en waar je dan die USB stick in moet rammen.
We gaan het zien, wanneer het eerste oorlogsschip van de Russen zich - veiligheidshalve - van de kust verwijderd of eventueel water gaat maken. Zolang die schepen - die natuurlijk ook ongetwijfeld afweer heeft - maar zo niet langer in staat zijn hun artillerie te gebruiken om de plaatselijke zuidkust te bestoken.
quote:Op zondag 10 april 2022 00:08 schreef Divje het volgende:
[..]
Zeg stoere boy, doe eens normaal man. Mensen die oprecht bang kunnen zijn voor zo'n escalatie hebben alle recht hier ook te posten. Als jij dat lastig vindt om mee om te gaan lees je het lekker niet.
quote:Op zondag 10 april 2022 00:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik moet hier op me woorden letten, omdat "mensen bang zijn" ofzo?
Kunnen "die mensen" dan niet beter hun account opzeggen en een Margriet abonnement nemen ofzo?
Niemand dwingt "die mensen" om hier te lezen
Hou elkaar gewoon in waarde, zo moeilijk is dat niet.quote:Op zondag 10 april 2022 00:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kunnen "die mensen" dan niet beter hun account opzeggen en een Margriet abonnement nemen ofzo?
Turkije is bezig om op mini dronebootjes anti schip raketten te installeren en op mini drone onderzers worden torpedos genstalleerd.quote:Op zondag 10 april 2022 00:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooi verhaal.quote:Op zondag 10 april 2022 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hou elkaar gewoon in waarde, zo moeilijk is dat niet.
Kan, maar UKR opschepen met experimentele wapens....quote:Op zondag 10 april 2022 00:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkije is bezig om op mini dronebootjes anti schip raketten te installeren en op mini drone onderzers worden torpedos genstalleerd.
Misschien kan de UK dat ook doen met hun harpoons en aan Oekrane geven.
Karl Nehammer is bondskanselier van Oostenrijk. Druk dagje, benieuwd wanneer Rutte mag/kan/wil/gaat /moet komen (en dan wat hij meebrengt aan sancties). Ws wachten op cordinatiequote:bron: cgtn = China staatsnieuws
Austrian Chancellor Karl Nehammer on Saturday met Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy in Kyiv shortly after he arrived in the Ukrainian capital, the Office of the President of Ukraine confirmed on social media. A video clip of the meeting was also posted by the latter's office.
At a joint press conference after the meeting, Nehammer said the European Union will tighten sanctions against Russia until it stops its military operation in Ukraine.
Zelenskyy thanked Austria for its supports and told the press conference that Ukraine was "still ready" to continue negotiations with Moscow.
Dit wordt weer zo'n ver pis wedstrijdquote:Op zondag 10 april 2022 00:32 schreef Vallon het volgende:
Ook Oostenrijk schijnt op statiebezoek te zijn geweest. De tijd van video lijkt dus voorbij.
[..]
Karl Nehammer is bondskanselier van Oostenrijk. Druk dagje, benieuwd wanneer Rutte mag/kan/wil/gaat /moet komen (en dan wat hij meebrengt aan sancties). Ws wachten op cordinatie.
Maar een antwoord gaat er niet komen he?quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen waarom de Harpoon niks wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |