Lees voor de grap eens terug in de Covid demo reeks en wat mijn mening is vwb de "wappies"...quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:15 schreef RamboDirk het volgende:
Ze gaan wel naadloos over van corona naar deze oorlog. Erg knap.
Soldaten gevangen nemen is ook wel een zeer kostbare zaak in een oorlog. Je moet ze ergens laten, ze een slaapplek bieden, en ze eten en iets van sanitaire voorzieningen geven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus moet je zorgen dat je ze niet gevangen neemt, dat weet iedere militair.
Hé wat doe je nou? Haal die hand uit je broekzak! Probleem opgelost. Geen oorlogsmisdaad.
Lolwhut?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Geen idee, kom nooit in dat subforum. Het boeit eigenlijk ook totaal niet al die online meningen. Het is nutteloosquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lees voor de grap eens terug in de Covid demo reeks en wat mijn mening is vwb de "wappies"...
Het belangrijkste element van propaganda is geloofwaardigheid (credibility) want zonder dat is ze volstrekt ineffectief. Je vertelt n principe dus nooit leugens.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef OllieA het volgende:
[..]
Oh, ik dacht echt dat je met propaganda nepnieuws bedoelde. Nu kan ik je recente posts wat beter plaatsen.
Groot voordeel is dat ze weten waar hun vrienden rondhangen en wat ze van plan zijn enzoquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Soldaten gevangen nemen is ook wel een zeer kostbare zaak in een oorlog. Je moet ze ergens laten, ze een slaapplek bieden, en ze eten en iets van sanitaire voorzieningen geven.
De voordelen zijn dat ze het thuisfront kunnen bellen en het draagvlak voor de oorlog kunnen verkleinen (maar dat doen dode soldaten ook), dat je ze dus als propaganda-instrument kan gebruiken en dat ze later, in de onderhandelingen, nog iets waard kunnen zijn.
Ook dat. Maar dan zijn vooral de hogere posten interessant.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Groot voordeel is dat ze weten waar hun vrienden rondhangen en wat ze van plan zijn enzo
Nee allemaalquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ook dat. Maar dan zijn vooral de hogere posten interessant.
Ik ook bijna niet, het gaat om de reeks die hier in #NWS loopt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:20 schreef RamboDirk het volgende:
Geen idee, kom nooit in dat subforum. Het boeit eigenlijk ook totaal niet al die online meningen. Het is nutteloos
Als ze zich overgeven dan moet je ze wel gevangen nemen. Dat wordt iedere militair in de basisopleiding geleerd.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hé wat doe je nou? Haal die hand uit je broekzak! Probleem opgelost. Geen oorlogsmisdaad.
Meen je niet?! Echt waar joh?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je mag gewoon geen soldaat zonder vorm van proces executeren. Punt. Het maakt daarbij ook niets uit bij welke partij hij ingedeeld is. Niets.
Welke kant gaat die discussie hier op.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef LXIV het volgende:
Het ironische is dat je erg moralistisch bent ten opzichte van Rusland, maar zelf moordpartijen goedkeurt.
Het is niet de bedoeling ze te gebruiken, maar om ze veilig aan het geweld te voorkomen natrekken totdat de oorlog voorbij is.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Soldaten gevangen nemen is ook wel een zeer kostbare zaak in een oorlog. Je moet ze ergens laten, ze een slaapplek bieden, en ze eten en iets van sanitaire voorzieningen geven.
De voordelen zijn dat ze het thuisfront kunnen bellen en het draagvlak voor de oorlog kunnen verkleinen (maar dat doen dode soldaten ook), dat je ze dus als propaganda-instrument kan gebruiken en dat ze later, in de onderhandelingen, nog iets waard kunnen zijn.
Neequote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Meen je niet?! Echt waar joh?
Nogmaals, of een burger of soldaat geëxecuteerd wordt. Het is net zo fout/strafbaar? Maakt het geen enkel verschil?
Dat weet ik. Maar daar maal ik niet om. Laat ze hun mama's maar bellen en gooi de filmpjes maar online.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling ze te gebruiken, maar om ze veilig aan het geweld te voorkomen natrekken totdat de oorlog voorbij is.
Voor mij nietquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Nogmaals, of een burger of soldaat geëxecuteerd wordt. Het is net zo fout/strafbaar? Maakt het geen enkel verschil?
Is ook een oorlogsmisdaad. Ze hebben recht op privacy.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar daar maal ik niet om. Laat ze hun mama's maar bellen en gooi de filmpjes maar online.
Als hij gearresteerd en ontwapend is dan is het gewoon klaar, dan ben jij verantwoordelijk voor zijn gezondheidquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Eindelijk een normale fatsoenlijk reactie. Dank
Zelfs Nazi Duitsland fixte dat... Of heb je echt nog nooit gehoord van bv de term Stalag...quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:19 schreef luxerobots het volgende:
Ja, en dat bedoel ik nou. Geef ze drie keer een maaltijd per dag en een goed bed om op te slapen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is ook een oorlogsmisdaad. Ze hebben recht op privacy.
Neen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Het gaat er totaal niet om bij het hor welke partij jij of ik de goede partij vinden. Totaal niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en dat bedoel ik nou. Geef ze drie keer een maaltijd per dag en een goed bed om op te slapen.
Maar het is wel oorlog, en die moet (en misschien denk jij er anders over) in het voordeel van Oekraïne beslecht worden. Gebruik ze dan maar om het thuisfront te beïnvloeden. Privacy is belangrijk, maar niet als de Russen zich continu met oorlogsmisdaden bezig houden.
In Oekraïne is trouwens gezegd dat Russische moeders hun zonen mochten komen ophalen. Dat vond ik ook wel een goede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |