....quote:
Benieuwd wie de volgende gaat worden.... Rutte ?quote:bron: teletrader
British Prime Minister Boris Johnson has traveled to Ukraine on Saturday to meet with Ukrainian President Volodymyr Zelensky, Ukraine's embassy to the United Kingdom announced.
"Right now Boris Johnson's visit to Kyiv began with a tete-a-tete meeting with President Zelensky," Zelensky aide Andrij Sybiha wrote in a social media post.
The two will discuss the UK's "long-term support to Ukraine" according to CNN, with Jonson expected to reveal a new package of financial and military aid in his visit.
ballen eraf hakken bij dat soort figurenquote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
Baby's verkrachten...dan verdien je het niet om te leven.
Wij kunnen in ieder geval niet zeggen dat we het niet geweten hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
Mwah, staan die er echt zo veel slechter voor dan de Portugezen, Spanjaarden en Grieken die tot vlak voor hun toetreding nog echte dictaturen waren? Of nog beter: Dan Frankrijk die toen ze al lid waren op het randje van een militaire coup d'état stonden (de Algiers putch)?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten ook niet doen alsof Oekraïne een land is net als onze. Het is net zo'n corrupt- en oligarchenland land als Rusland en verdiend totaal niet een plek in de Europese Unie.
Dus eigenlijk geef je zelf al toe dat het een wedstrijdje verpissen gaat worden ongeacht aan welke kant je staat? IS was dus eigenlijk ook niet zo verkeerd bezig ofzo?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:25 schreef luxerobots het volgende:
De crux is dat het precies andersom is. De aanvallende partij, het Rusland van Poetin, begaat massaal oorlogsmisdaden, zij zijn hiermee begonnen, en het is dus niet gek dat de verdedigende partij, zich op een gegeven moment ook gaat misdragen.
Sowieso spelen (vrijwel) alle gruweldaden zich in Oekraïne af, dus de Oekraïense bevolking is veel sneller het slachtoffer dan de Russische.
Gewoon humaan executeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:37 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ballen eraf hakken bij dat soort figuren
Dat klinkt wel heel democratisch.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het verhaal is nog beter, hij is de eerste generaal die de leiding krijgt over de oorlog. Tot nu toe is het blijkbaar oorlog bij comite geweest zonder (eind)verantwoordelijke.
Heb je daar een (geverifieerde) link van ?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
Gaan gewoon beelden van rond, valt weinig aan te verifieren dan he.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je daar een (geverifieerde) link van ?
Anders gaat straks de discussie helemaal zo af(g)leiden naar erger dan erg misdaden, die idd heel erg zijn en niemand iets mee kan dan het veraf verwerpen.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je daar een (geverifieerde) link van ?
Anders gaat straks de discussie helemaal zo af(g)leiden naar erger dan erg misdaden, die idd heel erg zijn en niemand iets mee kan dan het veraf verwerpen.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:36 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:15 schreef luxerobots het volgende:
Knieschuiven klinkt harder en enger dan het feitelijkere 'benen'.
Ik denk dat die niet lang meer te leven heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:44 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
die komt er vast niet mee weg in Rusland
Postte dit al eerder. Tom Cooper heeft er (wederom) een artikel over geschreven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel democratisch.
Je onderbuik rammelt weer eens.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:29 schreef Discombobulate het volgende: We moeten ook niet doen alsof Oekraïne een land is net als onze. Het is net zo'n corrupt- en oligarchenland land als Rusland en verdiend totaal niet een plek in de Europese Unie.
Nou, cultureel lijkt het wellicht meer op Bulgarije dan op NL. Maar moet wel te overbruggen zijn, maarquote:
IS was een land dat werd binnengevallen? wat een vergelijking van niets weer...quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je zelf al toe dat het een wedstrijdje verpissen gaat worden ongeacht aan welke kant je staat? IS was dus eigenlijk ook niet zo verkeerd bezig ofzo?
Ik vroeg om een geverifieerde link en nee de Anti-Putin beelden van dit account, hoef en wil ik - hier zeker - niet zien.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
https://twitter.com/worldonalert/status/1512760553722322954 twitter
NO en dus ook niet hier gaan posten.quote:Caution: This profile may include potentially sensitive content
You’re seeing this warning because they Tweet potentially sensitive images or language. Do you still want to view it?
De beelden zijn hier langsgekomen, ik heb ze gezien, en er werd niet op de knieën geschoten. Misschien dat er ergens toch op een knie geschoten is, maar dat mag jij dan aantonen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:28 schreef AchJa het volgende:
Ja, want dan is het niet erg natuurlijk... Anyway:
quote:
The five-minute video appears to show Ukrainian forces mistreating captive and bound Russian troops, who were then shot in the kneecaps at point-blank range.
Het lijkt me logisch dat we dit afkeuren. Ik ben hier ook nergens tegengekomen dat het een volstrekt normale gang van zaken is.quote:Volgens sommigen een volstrekt normale gang van zaken want anders heb je alleen maar last van ze omdat ze anders wel eens weg konden lopen...
Uiteraard is het weer een "vergelijking van niets" als het niet in je kraam te pas komt...quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef theunderdog het volgende:
IS was een land dat werd binnengevallen? wat een vergelijking van niets weer...
Ben je wel eens in de Ukraiene geweest?quote:
Is het nou echt hogere wiskunde dat dat het nu juist belachelijk maakt?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard is het weer een "vergelijking van niets" als het niet in je kraam te pas komt...![]()
Is het nou echt hogere wiskunde om te snappen dat het HOR voor alle partijen geldt?
Wat een waardeloze anekdotes. Vertaald met google translate?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:56 schreef PluggieOD het volgende:
Over corruptie:
[..]
Ben je wel eens in de Ukraiene geweest?
Een anekdote van wat jaren terug, dat was echt wel - laten we het twijfelachtig noemen. Militair was het: "gaan jullie nog vliegen vandaag?". En dan keken ze naar de commandant. Als die zin had gingen de MiGs in de lucht. Hadtie geen zin, dan gingen ze niet vliegen die dag. Totaal ondenkbaar in het westen.
Op een gegeven moment werden er westerse hulpvluchten uitgevoerd met Ukraiense "civiele" Il-76s. Busol als titels en een UR- registratie. Bleek achteraf dat de commandant de westerse inkomsten in zijn zak stak, en de kerosine kosten door de luchtmacht betaald werden.
Op Eindhoven hebben ze het zelfs voor elkaar gekregen om met twee Il-78s aan te komen (militaire tankvarianten van de Il-76). Mooi grijs kleurenschema, met civiele UR- registraties.
Weetje hoe ze dat daar noemen? (geen grap)
"Business"
Zelf wel eens meegevlogen met iemand die ik net 5 minuten kende, ja je moet meevliegen, het vliegveld is van mij. Audi S8 op het veld met ernaast wat niet meer in gebruik zijnde Mi-8en. Wat doet u meneer:
"Business"
Ukraine is het enige Europese land met een fatsoenlijk leger. Onmiddellijk inlijven bij de EU nauurlijk!quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:48 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Nou, cultureel lijkt het wellicht meer op Bulgarije dan op NL. Maar moet wel te overbruggen zijn, maar
laat ze eerst maar 10-15 jaar ernaar toe werken (tijdens deze fase krijgen ze natuurlijk ook al steun)
We hebben 600 miljard aan Russiche reserves bevroren. Daar kan je Ukraine een aardig handje mee helpen herbouwen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Als de EU het geld dat we de komende jaren nu uitsparen door van (Russisch) fossiele brandstoffen af te gaan nu zoals een Marshallplan gaan pompen in Oekraïne en dat land inderdaad versneld richting een lidmaatschap te loodsen, dan kunnen we het Europees machtsblok mooi vergroten in een wereld waarin meerdere supermachten spelen; VS, China én India.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een waardeloze anekdotes. Vertaald met google translate?
Leuke foto uit 1998.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik in mijn jonge jaren. Finow-Eberswalde. V-VS.
Het interesseert mij werkelijk waar geen fuck of ze nou in de benen of knieen geschoten zijn beide keren mag het gewoon niet, simpel zat. Jij gebruikt het als argument omdat het dan allemaal veel erger zou klinken...quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:52 schreef luxerobots het volgende:
De beelden zijn hier langsgekomen, ik heb ze gezien, en er werd niet op de knieën geschoten. Misschien dat er ergens toch op een knie geschoten is, maar dat mag jij dan aantonen.
Ik kan onmogelijk aantonen dat iets niet gebeurd is, terwijl jij eenvoudig bewijs kan tonen van wat wel gebeurd is.
quote:Het lijkt me logisch dat we dit afkeuren. Ik ben hier ook nergens tegengekomen dat het een volstrekt normale gang van zaken is.
quote:
Geen enkel probleem volgens @michaelmoorequote:Op zondag 27 maart 2022 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
een kogel doet geen pijn en het geneest wel weer als je thuis bent
Maar hij zal niet meer naar het front gaan om jou of je maten te schieten
Maar niet in de knie, maar in het been schieten , dat het bot geraakt is
nou die doet niet meer mee dan ,
vastbindan en op transport naar huis
Ja en?quote:Waarom ik dan toch aansla op het woordje 'knieën'? Omdat de knie een gewricht is wat doorgaans sneller beschadigd raakt en moeilijker te herstellen is dan een been. Een knieshot klinkt dan ook enger dan een beenschot.
Hoezo geef ik aan dat het een wedstrijdje ver plassen is? En wat heeft IS ermee te maken?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je zelf al toe dat het een wedstrijdje verpissen gaat worden ongeacht aan welke kant je staat? IS was dus eigenlijk ook niet zo verkeerd bezig ofzo?
Dat is toch ook gewoon zo? Je moet gewoon voorkomen dat je vanuit emotie allerlei onomkeerbare en ook ongewenste beslissingen neemt.quote:
Dus als de verdedigende partij een war crime begaat moeten we dat gewoon rustig accepteren? Ook een verdedigende soldaat kan uit frustratie iets fout doen. Maar dat moeten we door de vingers zien omdat hij onderdeel is van de verdedigende partij? Beetje hypocriet wel; hier met z’n allen bitchen op hoe hard de Russen wel niet gepakt moeten worden vanwege oorlog war crimes, maar van Oekraïne praten we het goed.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het nou echt hogere wiskunde dat dat het nu juist belachelijk maakt?
Knieën is minder feitelijk en geeft de tekst een hele andere lading.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het interesseert mij werkelijk waar geen fuck of ze nou in de benen of knieen geschoten zijn beide keren mag het gewoon niet, simpel zat. Jij gebruikt het als argument omdat het dan allemaal veel erger zou klinken...
AchJa gedraagt zich een beetje als de Paus. Formeel heeft ie gelijk, maar het is een (voor de meeste mensen) onhaalbaar ideaal.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
En hoewel je een punt hebt, lijk je de context van de situatie gewoon te missen.
DAt Is eEn oOrLOgsMiSdAad.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:37 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ballen eraf hakken bij dat soort figuren
Denk niet dat wij ons erg druk moeten maken om het filmen van Russische krijgsgevangenen, nee.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus als de verdedigende partij een war crime begaat moeten we dat gewoon rustig accepteren? Ook een verdedigende soldaat kan uit frustratie iets fout doen. Maar dat moeten we door de vingers zien omdat hij onderdeel is van de verdedigende partij? Beetje hypocriet wel; hier met z’n allen bitchen op hoe hard de Russen wel niet gepakt moeten worden vanwege oorlog war crimes, maar van Oekraïne praten we het goed.
Dat is ook altijd een interressante. Oorlogsmisdaden van de vijand zijn echt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
Dat filmpje met die Russische POWs die in de benen werden geschoten bleek later toch fake?
Geen idee waarom jullie dat weer aanhalen in een discussie, maar oke.
Ik heb even gemist dat het fake zou zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef RamboDirk het volgende:
Dat filmpje met die Russische POWs die in de benen werden geschoten bleek later toch fake?
Geen idee waarom jullie dat weer aanhalen in een discussie, maar oke.
Ik heb het meer over het algemene plaatje. Het is wat hypocriet om enerzijds te roepen dat war crimes verschrikkelijk zijn en dat de Russen die er schuldig aan zijn moeten boeten, maar om het anderzijds goed te praten als Oekraïne het doet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk niet dat wij ons erg druk moeten maken om het filmen van Russische krijgsgevangenen, nee.
Het is Russische bluf waar je niet op in moet gaan. Putin wil Ukraine, Ukraine wil dat niet en daarom bij NATO. Dus Putin creëert een conflict waardoor Ukraine niet bij de NATO kan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Artikel 42, lid 7 van het Verdrag van Lissabon is de reden dat Oekraïne nu lid wil worden, en de reden dat een Rutte het nu niet wil.
Dit artikel lijkt scherper te zijn dan artikel 5 van de NAVO. Ik vind het niet zo netjes wat von der Leyen doet. Uiteindelijk gaat men definitieve toetreding nooit doen als dit betekent dat de rest van de EU automatisch in oorlog is.
Net als de eerder geposte "baby" toch?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
Knieën is minder feitelijk en geeft de tekst een hele andere lading.
Als het niet om een baby gaat, ja.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net als de eerder geposte "baby" toch?
Als Putin niet was binnengevallen had Ukraine helemaal niets gedaan. Dus je kan Putin gewoon verantwoordelijk maken voor Ukrainse oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het meer over het algemene plaatje. Het is wat hypocriet om enerzijds te roepen dat war crimes verschrikkelijk zijn en dat de Russen die er schuldig aan zijn moeten boeten, maar om het anderzijds goed te praten als Oekraïne het doet.
Je hebt corruptie in Oekraine ja en dat moet aangepakt worden. Een Zwitserland zal het nooit worden maar ervanuitgaande dat Roemenie, Slovakije, Hongarije enz al lang en breed EU lid zijn moet toch wel perspectief bieden voor Oekraine, allerminst.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon zo? Je moet gewoon voorkomen dat je vanuit emotie allerlei onomkeerbare en ook ongewenste beslissingen neemt.
Hongarijequote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt corruptie in Oekraine ja en dat moet aangepakt worden. Een Zwitserland zal het nooit worden maar ervanuitgaande dat Roemenie, Slovakije, Hongarije enz al lang en breed EU lid zijn moet toch wel perspectief bieden voor Oekraine, allerminst.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Putin niet was binnengevallen had Ukraine helemaal niets gedaan. Dus je kan Putin gewoon verantwoordelijk maken voor Ukrainse oorlogsmisdaden.
Nee, het werkt nu precies andersom en daar heb ik dus een probleem mee.quote:
Het is toch evident dat het humanitair oorlogsrecht voor beide partijen van toepassing is.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo geef ik aan dat het een wedstrijdje ver plassen is? En wat heeft IS ermee te maken?
Goed, ik sla hierop aan, omdat het nogal vreemd is, Rusland valt een land binnen en laat een spoor van vernieling achter, en jij komt met je opgeheven vingertje ons vertellen dat ook Oekraïne zich aan het oorlogsrecht moet houden.
En hoewel je een punt hebt, lijk je de context van de situatie gewoon te missen. De Oekraïners verdedigen hun land en hebben hier nooit om gevraagd, maar ze krijgen wel te maken met talloze misdaden tegen hun bevolking. Dus ja, oorlogsmisdaden mogen nooit, maar de situatie is hier niet bepaald gelijkwaardig.
Je gaat bijna denken dat er vanaf beide kanten wel iets van propoganda rond gaat. Wij zijn ermee opgegroeid om westerse media te geloven, daar andersom. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Rusland geloof overigens. Enkel dat ik wel kan toegeven dat het best mogelijk is dat ik in westerse propaganda trap omdat ik hier ben opgegroeid.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een interressante. Oorlogsmisdaden van de vijand zijn echt.
Die van "onze kant" zijn fake.
Beetje de Putin variant zeg maar.
Nee, en dat ontken ik ook nergens. Maar we moeten niet net doen alsof oorlogsmisdaden alleen maar van de foute partij kunnen komen. Gevoelsmatig ligt dat natuurlijk anders maar het gaat om de feiten.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:
En hoewel je een punt hebt, lijk je de context van de situatie gewoon te missen. De Oekraïners verdedigen hun land en hebben hier nooit om gevraagd, maar ze krijgen wel te maken met talloze misdaden tegen hun bevolking. Dus ja, oorlogsmisdaden mogen nooit, maar de situatie is hier niet bepaald gelijkwaardig.
Dat is op een basaal emotioneel niveau misschien nog te begrijpen, maar gelukkig staat het recht daar boven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het werkt nu precies andersom en daar heb ik dus een probleem mee.
Die Russische soldaten worden misbruikt als kanonnen-vee. Dat is niet de schuld van Ukraine.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch evident dat het humanitair oorlogsrecht voor beide partijen van toepassing is.
Wat er vooral speelt in de beleving van mensen is dat al te eenzijdig vanuit het perspectief van Oekraïne belicht wordt en dat daardoor mensen het geen probleem vinden als Russische gevangen soldaten geëxecuteerd worden.
De mensen die het meest blind pro-Oekraïne zijn, zijn dezelfde schapen die keer op keer gemakkelijk op te hitsen zijn een onbekende de hersens in te slaan. Zo herkenbaar allemaal.
Het maakt gevoelsmatig toch wel een verschil of een soldaat die je land binnengevallen is geëxecuteerd wordt of burgers tegen een muurtje worden gezetquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch evident dat het humanitair oorlogsrecht voor beide partijen van toepassing is.
Wat er vooral speelt in de beleving van mensen is dat al te eenzijdig vanuit het perspectief van Oekraïne belicht wordt en dat daardoor mensen het geen probleem vinden als Russische gevangen soldaten geëxecuteerd worden.
De mensen die het meest blind pro-Oekraïne zijn, zijn dezelfde schapen die keer op keer gemakkelijk op te hitsen zijn een onbekende de hersens in te slaan. Zo herkenbaar allemaal.
Ja, vooral niet individuen verantwoordelijk houden voor hun eigen daden. ‘Ja, maar Putin viel Oekraïne binnen, dus zijn schuld dat ik nu ook zelf de grens over ga. Ik ben wel echt beter dan Russen die hetzelfde doen hoor’. Kolderquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Putin niet was binnengevallen had Ukraine helemaal niets gedaan. Dus je kan Putin gewoon verantwoordelijk maken voor Ukrainse oorlogsmisdaden.
Het is absoluut een probleem, maar wat wil je er verder aan doen op dit moment? Als straf voor de Oekraïners de militaire en diplomatieke steun stopzetten ofzo?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier is het verschil, Oekraine geeft meteen nadat zo'n verhaal bekend wordt aan dat het de zaak gaat onderzoeken, Rusland hangt leugens op en claimt dat "hullie" het gedaan hebben, bij voorkeur zijn "hullie"dan nazi's.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus als de verdedigende partij een war crime begaat moeten we dat gewoon rustig accepteren? Ook een verdedigende soldaat kan uit frustratie iets fout doen. Maar dat moeten we door de vingers zien omdat hij onderdeel is van de verdedigende partij? Beetje hypocriet wel; hier met z’n allen bitchen op hoe hard de Russen wel niet gepakt moeten worden vanwege oorlog war crimes, maar van Oekraïne praten we het goed.
de knie mag je niet in schieten,quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het interesseert mij werkelijk waar geen fuck of ze nou in de benen of knieen geschoten zijn beide keren mag het gewoon niet, simpel zat. Jij gebruikt het als argument omdat het dan allemaal veel erger zou klinken...
[..]
[..]
[..]
Geen enkel probleem volgens @:michaelmoore
[..]
Ja en?
Nee hoor. In Rusland word je opgevoed om kritiekloos staats-nieuws te slikken. In Het Westen zijn we kritisch en bestaan er zaken als Geen Stijl en Fox-news. Kritiek op politici (en vooral Rutte) is juist een populaire hobby van mensen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat er vanaf beide kanten wel iets van propoganda rond gaat. Wij zijn ermee opgegroeid om westerse media te geloven, daar andersom. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Rusland geloof overigens. Enkel dat ik wel kan toegeven dat het best mogelijk is dat ik in westerse propaganda trap omdat ik hier ben opgegroeid.
https://vigilantinfo.net/(...)ukrainian-personnel/quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat het fake zou zijn?
Doe nog eens een leuke anekdote en foto uit de jaren 90quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een interressante. Oorlogsmisdaden van de vijand zijn echt.
Die van "onze kant" zijn fake.
Beetje de Putin variant zeg maar.
Wat ik vaak hoor, dat de meeste Russen weten dat hun media niet te vertrouwen zijnquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. In Rusland word je opgevoed om kritiekloos staats-nieuws te slikken. In Het Westen zijn we kritisch en bestaan er zaken als Geen Stijl en Fox-news. Kritiek op politici (en vooral Rutte) is juist een populaire hobby van mensen.
Natuurlijk bedrijft Ukraine propaganda, maar nieuws-kijkers in het Westen gaan totaal anders met media om dan Russen.
Nee, het is het niet accepteren van chantage. Het niet accepteren dat in dit geval Putin, misbruik maakt van regels of vrijheden. De regel dat een land in conflict niet toe kan treden tot een organisatie is logisch, maar als daar misbruik van gemaakt word moet je daar niet in mee gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is op een basaal emotioneel niveau misschien nog te begrijpen, maar gelukkig staat het recht daar boven.
Nee, hij is gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn invasie.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, vooral niet individuen verantwoordelijk houden voor hun eigen daden. ‘Ja, maar Putin viel Oekraïne binnen, dus zijn schuld dat ik nu ook zelf de grens over ga. Ik ben wel echt beter dan Russen die hetzelfde doen hoor’. Kolder
Heeft de Ukraine voldoende gas en olie om ons te voorzien? Dan hebben de ukrainers goede inkomstenbron en wij fossiele brandstoffen voor nog paar jaar.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Als de EU het geld dat we de komende jaren nu uitsparen door van (Russisch) fossiele brandstoffen af te gaan nu zoals een Marshallplan gaan pompen in Oekraïne en dat land inderdaad versneld richting een lidmaatschap te loodsen, dan kunnen we het Europees machtsblok mooi vergroten in een wereld waarin meerdere supermachten spelen; VS, China én India.
Nee. En dit komt niet van mij af maar van iteejer maar dit zit in de Efteling dus heeft zijn handen vol momenteel.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:20 schreef superniger het volgende:
[..]
We mogen het 'verhaal' toch wel bespreken?
Het verhaal was uit 2017quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Doe nog eens een leuke anekdote en foto uit de jaren 90
Ik moest lachen... De Paus...quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
AchJa gedraagt zich een beetje als de Paus. Formeel heeft ie gelijk, maar het is een (voor de meeste mensen) onhaalbaar ideaal.
Een kogel door een bod levert vaak gecompliceerde, verbrijzelde ellende op.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de knie mag je niet in schieten,
een botwond geneest wel weer als ze thuis zijn , voor hen is het een geldig excuus om naar huis te gaan
IS is Amerika binnengevallen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IS was een land dat werd binnengevallen? wat een vergelijking van niets weer...
Leuk en aardig hoor. Goed als dat ook echt gebeurd. Gaat me hier om mensen die het enerzijds zwaar afkeuren, maar anderzijds ervoor pleiten om het te negeren bij Oekraïne zelf.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier is het verschil, Oekraine geeft meteen nadat zo'n verhaal bekend wordt aan dat het de zaak gaat onderzoeken, Rusland hangt leugens op en claimt dat "hullie" het gedaan hebben, bij voorkeur zijn "hullie"dan nazi's.
ik heb nog nooit meegemaakt dat er door Fok dingen in DM's worden verboden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. En dit komt niet van mij af maar van iteejer maar dit zit in de Efteling dus heeft zijn handen vol momenteel.
De Paus heeft nu juist net geen formeel gelijk, maar doet dan nog best wel aardige dingen binnen die beperking.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
AchJa gedraagt zich een beetje als de Paus. Formeel heeft ie gelijk, maar het is een (voor de meeste mensen) onhaalbaar ideaal.
Met als resultaat dat ze geen mening hebben en a-politiek blijven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:19 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Wat ik vaak hoor, dat de meeste Russen weten dat hun media niet te vertrouwen zijn
Het gaat om de juridische feiten, niet om het gevoel. Een Rus ‘voelt’ misschien dat het me niet erg is om ‘Oekraïnse neonazies ‘ te executeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het maakt gevoelsmatig toch wel een verschil of een soldaat die je land binnengevallen is geëxecuteerd wordt of burgers tegen een muurtje worden gezet
De eerste link probeert mij een "update van Firefox" laten installeren...quote:
Dit is wel zo inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier is het verschil, Oekraine geeft meteen nadat zo'n verhaal bekend wordt aan dat het de zaak gaat onderzoeken, Rusland hangt leugens op en claimt dat "hullie" het gedaan hebben, bij voorkeur zijn "hullie"dan nazi's.
Bedankt voor het onderstrepen van mij punt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
de knie mag je niet in schieten,
een botwond geneest wel weer als ze thuis zijn , voor hen is het een geldig excuus om naar huis te gaan
Ik wil niks, jij wou linkjes. Doe wat je er mee wilt doen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
De eerste link probeert mij een "update van Firefox" laten installeren..._!
En de BBC link zegt nergens dat het fake is...
Dus wat wil je?
Desinteresse en het gevoel dat niemand pluis is, koren op de molen van Poetin, Baudet, Orban, Trump etc etcquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met als resultaat dat ze geen mening hebben en a-politiek blijven.
Is toch zo? De Paus recycled de Katholieke doctrine. Dat is zijn werk. Dat ideaal is onhaalbaar, daarom worden mensen die het wel lukt heilig verklaard.quote:
Wat voor ander perspectief moet het dan belicht worden? De Russische die Oekraine wil denazificeren, zuiveren, de-ukrainiseren of whatever ze hun gekke ideeen mee beschrijven? Ook al die videobeelden en ander materiaal laten weinig aan interpretatie over wat mij betreft.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Even concreet, over wie heb je het? En wat is er precies gezegd? Anders krijgt de discussie een hoog stropoppen gehalte.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de mensen die pro-Rusland zijn. Dat zijn dan niet de schapen, maar de wappies, om in hetzelfde jargon te blijven.quote:De mensen die het meest blind pro-Oekraïne zijn, zijn dezelfde schapen die keer op keer gemakkelijk op te hitsen zijn een onbekende de hersens in te slaan. Zo herkenbaar allemaal.
Ja een ongeluk ookquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kogel door een bod levert vaak gecompliceerde, verbrijzelde ellende op.
geen dankquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bedankt voor het onderstrepen van mij punt.
De twee partijen, Oekraïne en Rusland als gelijkwaardig zien, en denken dat beide partijen propaganda verspreiden, is behoorlijk krom. Ja, beiden verspreiden propaganda, maar de verhouding is totaal zoek en in het nadeel van de Russen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat er vanaf beide kanten wel iets van propoganda rond gaat. Wij zijn ermee opgegroeid om westerse media te geloven, daar andersom. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Rusland geloof overigens. Enkel dat ik wel kan toegeven dat het best mogelijk is dat ik in westerse propaganda trap omdat ik hier ben opgegroeid.
Het ging toch niet helemaal m pro-Russisch? Het ging om basis humanitaire rechten voor Russische krijgsgevangenen. Dat heeft niets met pro of anti te maken. Pro-oorlogsrecht ja.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even concreet, over wie heb je het? En wat is er precies gezegd? Anders krijgt de discussie een hoog stropoppen gehalte.
[..]
Ik maak me meer zorgen om de mensen die pro-Rusland zijn. Dat zijn dan niet de schapen, maar de wappies, om in hetzelfde jargon te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |