Ammoniumperchloraat is stabiel en wordt ook gebruikt in bijv. de boosters van de Space Shuttle, SLS en Ariane 5, daarnaast in vrijwel alle militaire lange afstands raketten zoals luchtdoel. Alle vaste stuwstof ICBM's gebruiken het ook.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:36 schreef nixxx het volgende: [..] Die zijn wat minder stabiel op langere termijn, iets minder geschikt voor militair gebruik
Dit is hun reactie op onze Stef Blok.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:45 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Voor de filmpjes die hij verspreid?
In feite doen we dat reeds. Ook al zijn zulke produkten vrijgesteld van sancties, in praktijk maken sancties het moeilijker om ze aan te kopen. Dat is de reden waarom Cuba zo gefocust heeft op het ontwikkelen van z'n eigen farmaceutische industrie.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het niet meer leveren van medische apparatuur, medicijnen en voedingsmiddelen zal ons waarschijnlijk niet zo'n pijn gaan doen.
Vanuit menselijk oogpunt is dat natuurlijk een hele normale reactie, dat vind ik nl. ook. (Ik zeg het er maar even bij omdat ik gister nog een afgestompte machine ofzo was... Ben ik natuurlijk ook, daar niet vanquote:Op dinsdag 5 april 2022 11:34 schreef miss_sly het volgende: Zoals gezegd heb ik de ballen verstand van wapens. Waar het mij om gaat is dat ik vind dat we meer moeten doen. En ja, dan zijn we betrokken bij de oorlog. Maar dat zijn we toch al? En zodra er meisjes van drie vastgebonden geëxecuteerd met vaginale wonden wijzend op verkrachting worden gevonden, weten we toch dat wat daar gebeurt zoveel grenzen overgaat dat het niet door kan blijven gaan en dat we moeten helpen? En dus kennelijk met meer dan we nu doen, want het is nog niet afdoende.
Voor militaire toepassingen als explosief lijkt het me wel lastig, erg oplosbaar in water bijv. Weet niet of je dat makkelijk op kan lossen met binders. Raketten zijn netjes geseald en wordt niet zo ruw mee omgegaan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:47 schreef Digi2 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ammoniumperchloraat is stabiel en wordt ook gebruikt in bijv. de boosters van de Space Shuttle, SLS en Ariane 5, daarnaast in vrijwel alle militaire lange afstands raketten zoals luchtdoel. Alle vaste stuwstof ICBM's gebruiken het ook.
De Russische reactie lijkt me voorspelbaar: dezelfde problemen veroorzaken voor de Ierse ambassade en consulaten in Rusland.quote:
Dan melden de mensen die dat spul kunnen bedienen zich aan bij het vreemdelingenlegioen. Er is vast wel een constructie te verzinnen hoe dit op te lossenquote:
oooowquote:Op dinsdag 5 april 2022 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan melden de mensen die dat spul kunnen bedienen zich aan bij het vreemdelingenlegioen. Er is vast wel een constructie te verzinnen hoe dit op te lossen
quote:A quick snap from Reuters here that Denmark is to expel 15 Russian diplomats, the latest in a series of similar moves across Europe. Russia has already said that it will retaliate.
https://www.theguardian.c(...)nka-atrocities-buchaquote:Italy has expelled 30 Russian diplomats because of security concerns, foreign minister Luigi Di Maio said this morning, according to comments sent to Reuters by a spokesperson.
De Starstreak is dan ook geen VS systeem, dat is verder aan de Britten aan wie ze dat ding willen geven.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:34 schreef ExTec het volgende:
Zijn dat geen ingebeelde problemen?
Die Switchblades worden immers ook in een vloek en een zucht aan Oekraïne geven. Nog niet eens in gebruik door de VS zelf, en Oekraïne krijgt ze. Starstreak net zo.
Maar dat doet verder niks af aan de ITAR regelgeving, daar heeft iedereen die VS wapentuig heeft gekocht zich gewoon aan te houden.quote:En ja, de anatomie van: rusland verovert er 1/ een paar kan reverse engineren/ er leuke countermeasures op bedenken, etc, begrijp ik.
Maar dat noemen we de wapenwedloop, mogen ze in de VS in het militair industriële complex weer wat nieuws bedenken, ze doen niet anders, dat is hun werk.
Zsm lid worden van de NATO aub. Tering wat een debiel is Poetin.quote:
Mooie paradox bij zulke figuren is wel dat ze aan de ene kant tekeer gaan tegen 'westerse propaganda' over de beelden uit Bucha, terwijl ze aan de andere kant pleiten voor het plegen van genocide op Oekraïne.quote:
Dat denk ik, maar dat Ieren don't give a f*ck, dat was zo ongeveer na dag 1 al duidelijk, toen die leverancier z'n busje door het hek ragde.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Russische reactie lijkt me voorspelbaar: dezelfde problemen veroorzaken voor de Ierse ambassade en consulaten in Rusland.
Vandaar dat ik je vraag of het niet een ingebeeld probleem is. Dan geeft de VS ze toch toestemming? Deden ze voor die Switchblades toch ook?quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:00 schreef AchJa het volgende:
Als je VS materiaal (zoals bv de Patriot) wil leveren moet de VS groen licht geven, ongeacht of bv. Nederland dat systeem ook heeft. De VS is eigenaar van de techniek. Het is gewoon een onderdeel van het contract.
[..]
Maar dat doet verder niks af aan de ITAR regelgeving, daar heeft iesereen die VS wapentuig heeft gekocht zich gewoon aan te houden.
Meestal gebruikt men synthetisch rubber dit is tevens brandstof, daarnaast aluminiumpoeder zo ook in de boosters. Dat is zo'n beetje de standaard voor krachtige stuwstof. Je kan met deze substanties ruw omgaan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Voor militaire toepassingen als explosief lijkt het me wel lastig, erg oplosbaar in water bijv. Weet niet of je dat makkelijk op kan lossen met binders. Raketten zijn netjes geseald en wordt niet zo ruw mee omgegaan.
Ja dat is wat de Russen denken... "kom laten wij eens een Zweeds eilandje van hun stroomtoevoer afsnijden".quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het Zweedse eiland Gotland zit zonder stroom, hopelijk een technische storing, maar het is wel opvallend
Strategisch is dat eiland de springplank naar Zweden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja dat is wat de Russen denken... "kom laten wij eens een Zweeds eilandje van hun stroomtoevoer afsnijden".
Ik ook niet. De Russen zijn al zwaar murw geslagen door Oekraïne.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Strategisch is dat eiland de springplank naar Zweden.
En Zweden neemt dat zeer serieus:
Van 15 januari, al:
https://www.thelocal.se/2(...)ver-russia-tensions/
Al denk ik idd niet dat dit de russen zijn, nee.
Ze zullen hem naar het front willen sturen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:45 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Voor de filmpjes die hij verspreid?
Ik heb Zweedse collega's, nou, die hebben toch wel hun bedenkingen, bla bla.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zsm lid worden van de NATO aub. Tering wat een debiel is Poetin.
Nou zijn die switchblades natuurlijk niet heel ingewikkelde en geavanceerde systemen. Het zijn gewoon een soort ninja sterren met een propellor...quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:08 schreef ExTec het volgende:
Vandaar dat ik je vraag of het niet een ingebeeld probleem is. Dan geeft de VS ze toch toestemming? Deden ze voor die Switchblades toch ook?
Klopt, maar dat is verder aan de VS. En ik snap het ook wel want Oekraine is en niet lid van de NATO en geen EU lid dus dan zijn ze per definitie erg terughoudend. Kijk naar bv Turkije en de F35, loop je zelfs als NATO lid niet in de pas, krijg je het niet. Klaar.quote:En wederom; het argument dat je gloednieuwe techniek niet graag weg wil laten lekken, begrijp ik.
Maar: wapens gebruiken gaat hand in hand met de mogelijkheid dat de vijand ze kan veroveren.
Ja. En de VN stelt een commissie in. En die bevestigen vast wel dat het inderdaad oorlogsmisdaden zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer Vlad, 2022 zou 2022 niet zijn als er niet gewoon filmpjes opdoken uit Bucha waarin soldaten op burgers schieten:
[ twitter ]
Denk je dat dat realistisch een beperking is op dit punt?quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:25 schreef AchJa het volgende:
Klopt, maar dat is verder aan de VS. En ik snap het ook wel want Oekraine is en niet lid van de NATO en geen EU lid dus dan zijn ze per definitie erg terughoudend. Kijk naar bv Turkije en de F35, loop je zelfs als NATO lid niet in de pas, krijg je het niet. Klaar.
Je video doet het niet bij mij.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
Jammer Vlad, 2022 zou 2022 niet zijn als er niet gewoon filmpjes opdoken uit Bucha waarin soldaten op burgers schieten:
[ twitter ]
quote:
Ik zie werkelijk niets gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Wat ik in het vorige topic zei, elke Rus met een verblijfsvergunning hier de keuze geven. Verblijfsvergunning wordt sowieso ingetrokken, keuze is, terug naar Rusland of asiel aanvragen en mogelijk blijven. We mogen ze ondertussen wel als onderdaan van een staat zien die ons vijandig gezind is.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat moeten we dus in het groot doen met Rusland.
Het laatste vind ik geen goed argument. Dat klinkt meer als een whataboutisme. Misschien moeten we meer doen ook op andere plaatsen, dat kan, maar dat betekent niet dat we dús nu niet meer moeten doen voor Ukraïne.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vanuit menselijk oogpunt is dat natuurlijk een hele normale reactie, dat vind ik nl. ook. (Ik zeg het er maar even bij omdat ik gister nog een afgestompte machine ofzo was... Ben ik natuurlijk ook, daar niet van)
Maar ingrijpen zal door de VN geaccordeerd moeten worden...
Daarnaast is het natuurlijk ook wat @:Sp3c zegt, dan kan ik nog wel een rijtje landen opnoemen die in aanmerking komen. En hoe vaak hebben we niet gehoord dat de VS niet de politieagent van de wereld mag spelen... Terwijl die ook een nietsontziende dictator opgeruimd hebben, nog steeds wordt dat een hele hoop lui hier gezien als een illegale daad...
Is dat een soort Stinger?quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:37 schreef Perrin het volgende:
Met een anti-tank raket een heli uit de lucht knallen.
[ twitter ]
Nee een Stinger is echt bedoeld voor vliegende doelen. Deze is bedoeld voor tanks maar omdat de heli stil zweefde zagen ze kans dat ding met een anti-tank raket neer te halen.quote:
Wow!!! Nicequote:Op dinsdag 5 april 2022 12:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee een Stinger is echt bedoeld voor vliegende doelen. Deze is bedoeld voor tanks maar omdat de heli stil zweefde zagen ze kans dat ding met een anti-tank raket neer te halen.
Poetin zit in zijn rukbunker. Het Kremlin nuken heeft niet veel nut denk ik.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:40 schreef einzeinz het volgende:
Of kan Biden niet eens wat raketten sturen richting Kremlin? Praten werkt duidelijk niet, integendeel! Poetin lacht er gewoon mee.
Dat is ook wel een beetje dom van die helikopter piloot.. stil hangen in oorlogsgebied. Denk ook niet dat dit door de waarschuwing systemen van die helikopter opgepikt wordt, geen radar etc.. misschien dat hij een soort infrarood detectie heeft die de raketmotor op kan merken? In dit geval te laat of niet gewerkt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee een Stinger is echt bedoeld voor vliegende doelen. Deze is bedoeld voor tanks maar omdat de heli stil zweefde zagen ze kans dat ding met een anti-tank raket neer te halen.
Daar is de NAVO niet voor, dat is een beetje het probleem nu. Maar de VS is landen binnengevallen voor minder, samen met een hoop andere landen. Dat ze dan nu het allemaal zo moeilijk vinden is wel wat hypocriet.quote:
Die hadden geen nukesquote:Op dinsdag 5 april 2022 12:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar is de NAVO niet voor, dat is een beetje het probleem nu. Maar de VS is landen binnengevallen voor minder, samen met een hoop andere landen. Dat ze dan nu het allemaal zo moeilijk vinden is wel wat hypocriet.
https://www.rbc.ru/politics/05/04/2022/624bec8d9a79473e55e8104aquote:Politiek , 05 apr, 10:47
Medvedev noemde het belangrijkste doel van Rusland
Medvedev noemde het doel van Rusland de mogelijkheid om een open Eurazië te bouwen
Het doel van Rusland is om het "bloedige en vol valse mythen" bewustzijn van sommige Oekraïners te veranderen voor de vrede van toekomstige generaties en de mogelijkheid om een open Eurazië op te bouwen van Lissabon tot Vladivostok
Dmitry Medvedev
Het belangrijkste doel van de Russische militaire operatie in Oekraïne, waartoe buiten de slagvelden wordt besloten, is het "bloedige en vol valse mythen" bewustzijn van sommige Oekraïners te veranderen voor de vrede van toekomstige generaties en de mogelijkheid om een open Eurazië op te bouwen vanuit Lissabon naar Vladivostok, zei vice-voorzitter van de Russische Veiligheidsraad Dmitry Medvedev in zijn Telegram-kanaal.
Volgens hem worden de doelen van demilitarisering en "denazificatie" van Oekraïne, die zijn gesteld door de Russische president Vladimir Poetin, niet in één keer vervuld en zullen niet "alleen op de slagvelden" worden beslist.
“Het bloedige en vol valse mythen bewustzijn van een deel van de huidige Oekraïners veranderen is het belangrijkste doel. Het doel is omwille van de vrede van toekomstige generaties Oekraïners zelf en de mogelijkheid om eindelijk een open Eurazië te bouwen - van Lissabon tot Vladivostok', schreef Medvedev.
Подробнее на РБК:
https://www.rbc.ru/politics/05/04/2022/624bec8d9a79473e55e8104a
Ja.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
De grote droom...een groot Euraziatisch rijk bouwen.
[ twitter ]
[..]
Soort Derde Rijk dus.
Is ook doctrine in het Nederlandse leger (Lunabev, oud voorschrift). AT-wapens kunnen prima ingezet worden op ogenschijnlijk stilhangende heli's.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:37 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
In Somalië werden Blackhawks met simpele RPG's neergeschoten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:37 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Dit begint een beetje uit de pan te escalerenquote:Op dinsdag 5 april 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[..]
Soort Derde Rijk dus.
Nou ja, niet alleen ITAR natuurlijk. Om zoiets goed te integreren (NATINAMDS) en te bedienen ben je minstens tien jaar verder... Het is niet voor niets een niche capaciteit binnen de NATO. Het is van een compleet andere orde dan een Stinger en een Javelin...quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:30 schreef ExTec het volgende:
Denk je dat dat realistisch een beperking is op dit punt?
Of dat er andere dingen spelen, je moet maar (bv) wat Patriot systemen op de plank hebben liggen/ van andere eenheden kunnen / willen onttrekken, plus idd toch wel enigszins een leercurve voor Oekraïne om minimaal met die dingen uit de voeten te kunnen?
Dat is inderdaad een irrelevant probleem. Het gebeurt dat wapens in handen van de vijand vallen, en daarna bestudeerd worden. Dat lijkt me (uitzonderingen daargelaten) geen reden om wapens niet te sturen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn dat geen ingebeelde problemen?
Die Switchblades worden immers ook in een vloek en een zucht aan Oekraïne geven. Nog niet eens in gebruik door de VS zelf, en Oekraïne krijgt ze. Starstreak net zo.
En ja, de anatomie van: rusland verovert er 1/ een paar kan reverse engineren/ er leuke countermeasures op bedenken, etc, begrijp ik.
Maar dat noemen we de wapenwedloop, mogen ze in de VS in het militair industriële complex weer wat nieuws bedenken, ze doen niet anders, dat is hun werk.
Biden dan maar bellen zou ik zeggen. We kunnen het natuurlijk allemaal persoonlijk wel een "irrelevant probleem" vinden maar daar gaan wij helemaal niet over. De beslissing ligt gewoon bij de VS, simpel zat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:05 schreef luxerobots het volgende:
Dat is inderdaad een irrelevant probleem.
Daarom worden wapens ook vernietigd als ze in de handen van de vijand dreigen te vallen. Is gewoon doctrine bij de westerse strijdkrachten. Wij hebben zelfs materiaal moeten opblazen in Afghanistan om te voorkomen dat het in de handen van de Taliban zou vallen.quote:Het gebeurt dat wapens in handen van de vijand vallen, en daarna bestudeerd worden.
Waarom dan gewoon niet aansluiting zoeken bij de EU?quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[..]
Soort Derde Rijk dus.
kunnen ze wel willen maar lukt nooit.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit begint een beetje uit de pan te escaleren
Dat gun je mensen in Noord Korea ook, maar dat is ook vooral wensdenken. Sterker nog in Rusland heeft die Gremling nog een hoop aanhangers en fans ook.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:09 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
kunnen ze wel willen maar lukt nooit.
tis volgensmij een oorlog van de kremlin boomers.
Allemaal opgegroeid in de oude SU en romantische denkbeelden erbij.
Ondertussen zijn/worden ze bejaard en hebben ze niks te verliezen.
Dus ze dachten nog ff stratego in het groot te spelen.
En aangezien ze niks om anderen geven krijg je dit.
Rusland heeft al zat grond en kostbare grondstoffen.
Het enige probleem dat ze niet zo rijk zijn als een westers land is de corruptie van datzelfde kleine clubje kut bommers.
Ik hoop zo dat er een revolutie komt. Dat elke kremlin rat en steuners opgejaagd worden en gepakt. en dan gewoon laten bungelen aan een galg. maar dan wel zo dat ze nog net met de tenen bij de grond kunnen komen.
Omdat wij allemaal nazi zijn. En minderwaardig.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom dan gewoon niet aansluiting zoeken bij de EU?
Prima idee, maar hij had met China moeten beginnen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[..]
Soort Derde Rijk dus.
Meer dan 80% van de Russen staan achter deze zuivering. We willen graag geloven dat de steun bij de onwetende oudjes ligt maar ook de jongeren zijn uit op bloedvergieten. Gestoortd volk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:09 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
kunnen ze wel willen maar lukt nooit.
tis volgensmij een oorlog van de kremlin boomers.
Allemaal opgegroeid in de oude SU en romantische denkbeelden erbij.
Ondertussen zijn/worden ze bejaard en hebben ze niks te verliezen.
Dus ze dachten nog ff stratego in het groot te spelen.
En aangezien ze niks om anderen geven krijg je dit.
Rusland heeft al zat grond en kostbare grondstoffen.
Het enige probleem dat ze niet zo rijk zijn als een westers land is de corruptie van datzelfde kleine clubje kut bommers.
Ik hoop zo dat er een revolutie komt. Dat elke kremlin rat en steuners opgejaagd worden en gepakt. en dan gewoon laten bungelen aan een galg. maar dan wel zo dat ze nog net met de tenen bij de grond kunnen komen.
Daar hangen eisen aan zoals eerlijke verkiezingen. Past vast niet in zijn straatje.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Omdat die allemaal aan enge dingen zoals mensenrechten en democratie willen doen, moet je niet willen natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de eerste twee zinnen van mijn post. Je reageert al niet meer op zin drie...quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Biden dan maar bellen zou ik zeggen. We kunnen het natuurlijk allemaal persoonlijk wel een "irrelevant probleem" vinden maar daar gaan wij helemaal niet over. De beslissing ligt gewoon bij de VS, simpel zat.
Net zoals Israel ook mag bepalen welke wapens die stuurt. Net als dat Duitsland geen Marders wil sturen.
Allemaal wrakken op de parade.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:20 schreef Zwoerd het volgende:
Ik was van de week wat op VK aan het lezen. Bij een artikel dat er kernwapens in Polen geplaatst zouden worden reageerden de Russen de euforisch dat ze nu een reden hadden om die vieze Polen aan te vallen nadat Oekraïne veroverd is.
Over de huidige situatie in Oekraïne vonden ze het vooral lachwekkend dat het Oekraïnse leger onder de voet gelopen wordt, terwijl ze hulp van de hele wereld krijgen.
Ik hoop met heel mn hart dat Rusland militair ongekend hard vernederd wordt. Als er iets is wat de nationalistische Russen geweldig vinden is het wel het glorieuze Russische leger.
Omdat die niet de echte beelden zien.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat gun je mensen in Noord Korea ook, maar dat is ook vooral wensdenken. Sterker nog in Rusland heeft die Gremling nog een hoop aanhangers en fans ook.
Het was ook een illegale oorlog, de oorlog in Irak, die ontzettend veel ellende heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vanuit menselijk oogpunt is dat natuurlijk een hele normale reactie, dat vind ik nl. ook. (Ik zeg het er maar even bij omdat ik gister nog een afgestompte machine ofzo was... Ben ik natuurlijk ook, daar niet van)
Maar ingrijpen zal door de VN geaccordeerd moeten worden...
Daarnaast is het natuurlijk ook wat @:Sp3c zegt, dan kan ik nog wel een rijtje landen opnoemen die in aanmerking komen. En hoe vaak hebben we niet gehoord dat de VS niet de politieagent van de wereld mag spelen... Terwijl die ook een nietsontziende dictator opgeruimd hebben, nog steeds wordt dat een hele hoop lui hier gezien als een illegale daad...
hoeveel van de hoog/goed opgeleiden zijn inmiddels al gevlucht?quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Meer dan 80% van de Russen staan achter deze zuivering. We willen graag geloven dat de steun bij de onwetende oudjes ligt maar ook de jongeren zijn uit op bloedvergieten. Gestoortd volk.
Omdat het bij zin 1 al stopt natuurlijk. Je kunt er verder wel een heel verhaal aan vast borduren dat jij dat allemaal anders ziet en dat het volgens jou geen enkel probleem is maar dat bepaal jij helemaal niet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:16 schreef luxerobots het volgende:
Je reageert alleen op de eerste twee zinnen van mijn post. Je reageert al niet meer op zin drie...
Ja, en zoals ik al zei ligt die beslissing bij de VS en is een Switchblade natuurlijk weinig meer dan een opgevoerde Ninjaster... Zo geavanceerd is dat systeem natuurlijk niet.quote:Overigens zien we in de praktijk al dat nieuwe wapens gestuurd worden, zoals de switchblades.
Omdat Poetler natuurlijk wel de baas moet zijn over dat rijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nka-atrocities-buchaquote:Germany has reported a rise in attacks against Russian and Ukrainian migrants since the start of Russia’s invasion of Ukraine, the country’s interior minister, Nancy Faeser, said.
Since the end of February, 308 anti-Russian offences have been recorded by police, including 15 acts of violence, Reuters cited her interview with the Neue Osnabrüecker Zeitung.
Attacks against Ukrainians have also increased, Faeser said, with 109 offences recorded since the end of February, including 13 acts of violence like bodily harm. The majority of offences were property damage, insults and verbal threats.
Some 250,000 Russian-born migrants and 150,000 Ukrainian-born migrants lived in Germany before 24 February, when Russian troops invaded Ukraine. Since then, more than 300,000 Ukrainians have fled to Germany.
Faeser told the newspaper:
This conflict should not be allowed to creep into our society.
We have to remind people that this is Putin’s criminal war. It is not the war of people with Russian roots who live here in Germany.
Ik volg op joetjoep iig een Russische econoom die laatst "vanwege zijn werk" halsoverkop van Moskou naar Tashkent (Oezbekistan) is verkast voor onbepaalde tijd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:19 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
hoeveel van de hoog/goed opgeleiden zijn inmiddels al gevlucht?
Denken ze ook over ons gok ik zo. Is maar net waar je bent opgegroeid en wat je in de media allemaal mee krijgt. Als je je hele leven word blootgesteld aan ‘westen is het grootste kwaad’ ideeën kan ik me best voorstellen dat het heel moeilijk is om verder te kijken dan dat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Meer dan 80% van de Russen staan achter deze zuivering. We willen graag geloven dat de steun bij de onwetende oudjes ligt maar ook de jongeren zijn uit op bloedvergieten. Gestoortd volk.
De gemiddelde Rus houdt zich ten eerste niet met politiek enzo bezig. Die ziet alleen alles en iedereen zich tegen Rusland keren en ondertussen (nja, al 10+ jaar) worden ze gebrainwashed door de media en de overheid. De overheid is zo'n beetje de enigste die (open) voor de Russen opkomt en dan is het niet meer dan menselijk je achter dezelfde overheid te scharen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar stopt het in jouw hoofd. En dan is het makkelijk discussiëren als je zo selectief bent.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat het bij zin 1 al stopt natuurlijk.
Als je mijn post goed gelezen had, had je gelezen dat ik nergens geschreven had dat het 'geen enkel probleem is'.quote:Je kunt er verder wel een heel verhaal aan vast borduren dat jij dat allemaal anders ziet en dat het volgens jou geen enkel probleem is maar dat bepaal jij helemaal niet.
waar zie je die wappies dan?quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Weer met verbazing naar de wappies gekeken over Boetsja. Sowieso al een knap verhaal dat Oekraïeners zelf hun burgers hebben doodgeschoten, binnen een paar uur na de bevrijding alle massagraven hebben gegraven en dat alle lokale bewoners met dode mannen, vrouwen, dochters en zonen hun bek erover houden terwijl er veel internationale pers is.
Vervolgens laten organisaties satellietbeelden zien van dagen geleden en dan is het opeens weer: waarom hadden ze niet eerder gezegd dat die kleine bruine stipjes in een van de vele frontsteden lijken waren. Zie je wel! Fake news!
Hoe maf moet je zijn?
Dat doet het al langer, daar hebben ze onlangs ook "orde op zaken gesteld"quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:15 schreef Perrin het volgende:
Het schuurt tussen Kazachstan en Rusland.
[ twitter ]
Heb het idee dat er sowieso een (groeiende) groep is die per definitie anti status quo is. Dus het maakt eigenlijk niet eens uit wat de opinie van de meerderheid is, het tegendeel wordt dan automatisch door hen als waarheid aangenomen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Weer met verbazing naar de wappies gekeken over Boetsja. Sowieso al een knap verhaal dat Oekraïeners zelf hun burgers hebben doodgeschoten, binnen een paar uur na de bevrijding alle massagraven hebben gegraven en dat alle lokale bewoners met dode mannen, vrouwen, dochters en zonen hun bek erover houden terwijl er veel internationale pers is.
Vervolgens laten organisaties satellietbeelden zien van dagen geleden en dan is het opeens weer: waarom hadden ze niet eerder gezegd dat die kleine bruine stipjes in een van de vele frontsteden lijken waren. Zie je wel! Fake news!
Hoe maf moet je zijn?
Ik verbaas me dan weer over de hoeveelheid aandacht er hier is voor ‘de wappies’. Ik erger me meer aan mensen die die wappies belachelijk maken dan de dingen die ze roepen. Zij houden het tenminste grotendeels inhoudelijk ipv post na post te benoemen (niet jij persoonlijk, zie het hier vrijwel dagelijks gebeuren door verschillende users) hoe gek die wappies wel niet zien. Laat ze gewoon lekker als je het er niet mee eens bentquote:Op dinsdag 5 april 2022 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoe maf moet je zijn?
Wat wil je nu? ITAR ter discussie stellen? De beslissing ligt gewoon bij de VS als eigenaar van het systeem/ techniek, punt. Daar kun je het niet mee eens zijn en allerlei argumenten verzinnen waarom de VS het toch duidelijk verkeerd ziet maar dat doet allemaal niks terzake.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:32 schreef luxerobots het volgende:
Daar stopt het in jouw hoofd. En dan is het makkelijk discussiëren als je zo selectief bent.
Als je mijn post goed gelezen had, had je gelezen dat ik nergens geschreven had dat het 'geen enkel probleem is'.
Ik haal alleen aan dat het, ''het niet prijs willen geven van de capciteiten'', helemaal niet zo'n sterk argument is. In sommige uitzonderingsgevallen geldt het zeker. Maar het is voor het leveren van wapens ook weer niet zo heel belangrijk. Kijk naar de switchblades.
Wapensystemen blijven verder ontwikkeld worden, en er worden continu contra-strategieën tegen verzonnen. Dat gebeurt nu eenmaal. En als dat een belangrijke reden zou zijn om geen wapens te sturen, zouden we nu nog met pijl en boog werken.
Er spelen wel een aantal zaken. Zoals dat Rusland geen vrij land is, en je je ook moeilijk in een peiling tegen Poetin of deze oorlog uit kan spreken (dat is risicovol).quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mooie stropop.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat wil je nu? ITAR ter discussie stellen?
Ja en? Bewijs jij nu maar eens dat de VS bepaalde systemen niet wil sturen om de vijand niets wijzer te maken. Dat bepaalde systemen niet gestuurd worden, heeft er meer mee te maken dat men het idee heeft dat het ons verder de oorlog in zuigt.quote:De beslissing ligt gewoon bij de VS als eigenaar van het systeem/ techniek, punt. Daar kun je het niet mee eens zijn en allerlei argumenten verzinnen waarom de VS het toch duidelijk verkeerd ziet maar dat doet allemaal niks terzake.
Dit. Het is gewoon kansloos schoppen tegen autoriteit en alles wantrouwen. Vaak ingegeven door eigen falen in het leven en teveel vrije tijd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb het idee dat er sowieso een (groeiende) groep is die per definitie anti status quo is. Dus het maakt eigenlijk niet eens uit wat de opinie van de meerderheid is, het tegendeel wordt dan automatisch door hen als waarheid aangenomen.
Yeah, right. Het is gewoon een feit, een feit wat jij niet onder ogen wil zien.quote:
ITAR.quote:Ja en? Bewijs jij nu maar eens dat de VS bepaalde systemen niet wil sturen om de vijand niets wijzer te maken. Dat bepaalde systemen niet gestuurd worden, heeft er meer mee te maken dat men het idee heeft dat het ons verder de oorlog in zuigt.
Natuurlijk proberen we te voorkomen dat wapens in handen van de vijand vallen, maar dat betekent niet dat het leidend is bij het wel of niet sturen van wapens (dat zijn dan echt de uitzonderingen).quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yeah, right. Het is gewoon een feit, een feit wat jij niet onder ogen wil zien.
[..]
ITAR.
Meer wapens sturen zou Rusland wel eens kunnen uitdagen om meer geweld te gebruiken:...quote:En bewijs jij maar dat "men het idee heeft dat het ons verder de oorlog in zuigt"...
Inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooie paradox bij zulke figuren is wel dat ze aan de ene kant tekeer gaan tegen 'westerse propaganda' over de beelden uit Bucha, terwijl ze aan de andere kant pleiten voor het plegen van genocide op Oekraïne.
Maar daarvoor dienen eerst alle "nazi's" (lees: Europeanen) uitgeroeid te worden. Goed dat de over genocide dromende Russische aap eindelijk voor iedereen duidelijk uit de mouw gekomen is.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[..]
Soort Derde Rijk dus.
Dat denk ik niet hoor. Denk je dat een land als Rusland bijvoorbeeld bij een bedrijf als Thales kan aankloppen als ze nieuwe systemen voor hun marineschepen zoeken?quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooie stropop.
[..]
Ja en? Bewijs jij nu maar eens dat de VS bepaalde systemen niet wil sturen om de vijand niets wijzer te maken. Dat bepaalde systemen niet gestuurd worden, heeft er meer mee te maken dat men het idee heeft dat het ons verder de oorlog in zuigt.
Ik denk het niet. Maar het wordt wel steeds genoemd door de wereldleiders, dus dat idee leeft zeker (het wordt in ieder geval als geldig argument gezien in de discussie).quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor. Denk je dat een land als Rusland bijvoorbeeld bij een bedrijf als Thales kan aankloppen als ze nieuwe systemen voor hun marineschepen zoeken?
Meer van dit soort slachtpartijen zou het Westen wel eens kunnen uitdagen om meer wapens te sturen en om maar eens geweld te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Meer wapens sturen zou Rusland wel eens kunnen uitdagen om meer geweld te gebruiken:...
Dat moet via de VN worden afgedwongen, dat wordt het niet vanwege VETO Rusland (wat ook achterlijk is bij dit soort kwesties), dus dan maar op een andere manierquote:En een no-fly zone, zou ons wel eens meer de oorlog in kunnen trekken. Aldus Johnson:
Zolang je alles door je eigen personeel laat regelen is er ook geen enkel probleem en daar was wat mee in dit geval. Je mag gewoon niet zomaar systemen als een Patriot uit gaan delen aan een willekeurige club ook al is het op dat moment een vriendje. Moet je ook helemaal niet willen trouwens.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:50 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk proberen we te voorkomen dat wapens in handen van de vijand vallen, maar dat betekent niet dat het leidend is bij het wel of niet sturen van wapens (dat zijn dan echt de uitzonderingen).
Ja? Maar dat heeft dus niks te maken met het niet willen geven van geavanceerde systemen als bv. de Patriot... De S300 gaat gewoon die kant op als de Slowaken vervanging krijgen:quote:Meer wapens sturen zou Rusland wel eens kunnen uitdagen om meer geweld te gebruiken:...
Providing Ukraine even more arms may well produce the results its proponents anticipate. It could, on the other hand, impel Russian commanders to subject Ukrainians to even greater pain. They have already experienced enormous suffering because Russia, as the Office of the United Nations Commissioner for Human Rights (OHCHR) has noted, routinely hits civilian buildings. https://www.theguardian.c(...)eapons-backfire-nato
En een no-fly zone, zou ons wel eens meer de oorlog in kunnen trekken. Aldus Johnson:
Denk er maar even over na waarom dan wel de S300 en niet de Patriot, waarom wel de T72 en niet de Abrams, waarom wel de BMP en niet de Marder... Etc. etc.quote:The Slovak coalition has reached a “preliminary agreement” on providing Ukraine with the S-300 defence system, which would dramatically help Ukraine with air defence against Russia. However, Slovakia will only do so if it gets an “adequate replacement”.
Vraag me echt af wat die mensen denken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[..]
Soort Derde Rijk dus.
quote:"JA, LATEN WE ONZE EIGEN DEMOCRATIEEN OP DE SCHOP GOOIEN, ZODAT WE AAN KUNNEN SLUITEN BIJ PUTINS DICTATUUR, WE VERVOLGENS ALLE GRONDSTOFFEN OF BELANGRIJKE INDUSTRIEN VOOR EEN APPEL EN EI RICHTING WAT OLIGARCHEN DOEN, EN ALS BONUS IN HET CACHOT GESTOPT WORDEN ALS JE DAAR COMMENTAAR OP HEBT, JOEPPIE!"
Veel vloggers zitten na 3/4 weken in Turkije, Georgie, Uzbekistan. 35.000 Russen extra in Tblisi alleen al. En nog steeds "I cannot say about special operation". Luchthaven Shermetyevo is 40% van het personeel naar huis gestuurd. Winkels alles 30% duurder, bepaalde schappen leeg, een I-phone in de macstore nu (omgerekend) 2400 dollar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik volg op joetjoep iig een Russische econoom die laatst "vanwege zijn werk" halsoverkop van Moskou naar Tashkent (Oezbekistan) is verkast voor onbepaalde tijd.
Mooi hè. Die figuren klagen over een totaal gebrek aan vrijheid hier in Nederland, maar tevens vinden ze Poetin fantastisch.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag me echt af wat die mensen denken.
[..]
'quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:04 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Veel vloggers zitten na 3/4 weken in Turkije, Georgie, Uzbekistan. 35.000 Russen extra in Tblisi alleen al. En nog steeds "I cannot say about special operation". Luchthaven Shermetyevo is 40% van het personeel naar huis gestuurd. Winkels alles 30% duurder, bepaalde schappen leeg, een I-phone in de macstore nu (omgerekend) 2400 dollar.
De Roebel heeft wel grotendeels zijn waarde terug. De Russische maatschappij lijkt wel terug in de tijd nu al. 4D schaak Meesterstrateeg Putin.
Maar goed -ben er zelf niet- dus dit is alleen wat je door de regels heen kunt lezen.
Heb je hier ook: censuur is goed. Door de knieen schieten is terecht. Deze mensen zijn dezelfde mensen die daar "bombardeer al die nazi's uit hun flat" zouden schreeuwen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi hè. Die figuren klagen over een totaal gebrek aan vrijheid, maar tevens vinden ze Poetin fantastisch.Speciale hersengymnastiek is dat altijd.
Jawel, maar dan heb je het idd over volledige integratie met zo ongeveer alles.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, niet alleen ITAR natuurlijk. Om zoiets goed te integreren (NATINAMDS) en te bedienen ben je minstens tien jaar verder... Het is niet voor niets een niche capaciteit binnen de NATO. Het is van een compleet andere orde dan een Stinger en een Javelin...
Als je niet kunt handelen in roebels, kan de waarde ook niet zakkenquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:04 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De Roebel heeft wel grotendeels zijn waarde terug.
Ik heb nergens gezegd dat je Patriots zomaar uit mag delen...quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang je alles door je eigen personeel laat regelen is er ook geen enkel probleem en daar was wat mee in dit geval. Je mag gewoon niet zomaar systemen als een Patriot uit gaan delen aan een willekeurige club. Moet je ook helemaal niet willen trouwens.
Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht (dat de Patriot zogenaamd te geavanceerd is en spionage op de loer ligt).quote:Ja? Maar dat heeft dus niks te maken met het niet willen geven van geavanceerde systemen als bv. de Patriot... De S300 gaat gewoon die kant op als de Slowaken vervanging krijgen:
Dat heeft vooral met praktische redenen te maken. De S300 is Russisch wapen waar men meer ervaring mee heeft dan met de westerse Patriot. Ook hebben de Oekraïners al ervaring met de T72 en niet met de Abrams.quote:Denk er maar even over na waarom dan wel de S300 en niet de Patriot, waarom wel de T72 en niet de Abrams, waarom wel de BMP en niet de Marder... Etc. etc.
Roebel was 151 roebel voor 1 dollar op 7 maartquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als je niet kunt handelen in roebels, kan de waarde ook niet zakken
Ben ik het in de basis ook wel mee eens hoor, je kunt natuurlijk nooit exact dezelfde afwegingen maken. Maar tussen meer doen en als coalitie een land binnen marcheren zit nog wel wat ruimte natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Het laatste vind ik geen goed argument. Dat klinkt meer als een whataboutisme. Misschien moeten we meer doen ook op andere plaatsen, dat kan, maar dat betekent niet dat we dús nu niet meer moeten doen voor Ukraïne.
Ik snap best dat het nogal gevoelig ligt, dat er goedkeuring moet komen van allerlei instanties, dat er haken en ogen aan zitten. Maar laten we wel wezen: aan alles valt een mouw te passen, als het is waarvan we denken dat het moet gebeuren.
quote:Ik denk overigens niet dat je afgestompt bent![]()
Gevoelsmatig was de grens bij mij bij de inval al overschreden, wat er nu gebeurd is doet er zeker nog wel flink wat scheppen bovenop...quote:Maar je benadert het wel allemaal heel rationeel. En soms is een rationele benadering misschien ook wel heel goed, of zelfs het enige juiste, maar wat mij betreft zitten ook daar grenzen aan. En wat mij betreft zijn die grenzen overschreden.
Ik vraag me af hoeveel militairen binnen de NAVO een Oekraïens paspoort hebben. Of gemakkelijker nog, Russisch of Oekraïens kunnen en willen vechten in Oekraïne.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar dan heb je het idd over volledige integratie met zo ongeveer alles.
In welke mate kan zo'n systeem relatief standalone opereren?
Niet de bedoeling dat we "perfect" the enemy of "good" laten zijn.
https://www.ownagepranks.com/prank-request/quote:
quote:Do you want your friends to be pranked? Do you have friends that you just can't prank no matter what you do? Well then let the professionals do it through Ownage Pranks' Prank Call Request.
en nu probeer eens met die roebel een macbook of een volkswagen te kopen, wat is de wisselkoers danquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:13 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Roebel was 151 roebel voor 1 dollar op 7 maart
85 roebel voor 1 dollar nu 5 april.
Om een idee te geven hoe sterk de roebel weer gestegen is.
Voor russen maakt het niet uit, die betalen gewoon in roebels in Rusland. Maar het maakt wel dat allerlei grondstoffen, zoals gas, olie, nikkel, etc. voor buitenlandse mogendheden fors duurder worden om te importeren. En daar gaat het om. Het zijn anti-sancties. Verdomd slim gedaan eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:19 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
en nu probeer eens met die roebel een macbook of een volkswagen te kopen, wat is de wisselkoers dan
Hoezo willen we dat niet?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat je Patriots zomaar uit mag delen...
Maar het belangrijkste is dat wij als westerse landen nu eenmaal geen Russische vliegtuigen en helikopters uit de lucht willen schieten. Dan kun je (hypothetisch gezien) Patriots leveren aan Oekraïne, maar men heeft er daar geen ervaring mee, en bijna alles in Oekraïne is een gemakkelijk doelwit.
Het strookt natuurlijk totaal niet met jouw hele "we zijn bang om verder de oorlog ingezogen te worden" argument aangezien we blijkbaar niet te bang zijn om vergelijkbare RF sytemen te leveren.quote:Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht (dat de Patriot zogenaamd te geavanceerd is en spionage op de loer ligt).
Dat heeft vooral met praktische redenen te maken. De S300 is Russisch wapen waar men meer ervaring mee heeft dan met de westerse Patriot. Ook hebben de Oekraïners al ervaring met de T72 en niet met de Abrams.
Het is de snelste manier om het Westen onafhankelijk te maken van Rusland. En dan kunnen we Rusland platbombarderen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:24 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Voor russen maakt het niet uit, die betalen gewoon in roebels in Rusland. Maar het maakt wel dat allerlei grondstoffen, zoals gas, olie, nikkel, etc. voor buitenlandse mogendheden fors duurder worden om te importeren. En daar gaat het om. Het zijn anti-sancties. Verdomd slim gedaan eigenlijk.
We willen geen Russische vliegtuigen de lucht uit schieten omdat we op die manier direct oorlog voeren met Rusland. Tja, of het klopt of niet, politici laten het wel degelijk mee wegen.quote:
Het is niet mijn argument, het is het argument van Johnson, Biden, Rutte etc.quote:Het strookt natuurlijk totaal niet met jouw hele "we zijn bang om verder de oorlog ingezogen te worden" argument aangezien we blijkbaar niet te bang zijn om vergelijkbare RF sytemen te leveren.
Afgezien van de practische uitvoering heb ik eigenlijk nooit het idee gehad dat deze journalisten er ook bij stil staan dat er in een oorlog met Rusland ook nogal wat slachtoffers aan 'onze' zijde gaan vallen. Je kan er vergif op innemen dat de krantenkoppen van dezelfde journalisten zullen gaan over hoe het toch mogelijk is dat er ook slachtoffers aan onze zijde vallen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:26 schreef Vallon het volgende:
(Persco Soltenberg) Blijf opvallend hoe de publieke opinie maar blijft proberen met vragen om NATO fysiek op het slagveld te kunnen trekken. Het lijkt wel of - bepaalde - journalisten graag zien dat wij een wereldoorlog gaan beginnen die de ander dan de gelegenheid geeft de handen vrij te maken om verdere ellende te veroorzaken.
Stoltenberg, legt dat gelukkig - weer opnieuw als langspeelplaat - goed uit. Ik hoop ook dat de de Oekraïnsche regering stopt met kinderlijk (nofi) vragen om materialen en bijbehorende troepen. Mijn part stuurt Rutte ¤10Miljard over de grens maar never nooit ook maar één militair met al of niet een wapen.
En dan weten en goed begrijpen dat wij als NATO alleen maar steun kunnen en imo moeten geven in iets dat Oekraïne zelfstandig moet doen. Oekraïne is geen kolonie of vazal maar ene sovereine staat die het hier zelf - met alle redelijk mogelijk steun - moet doen.
Wat vind jij daar zelf van ?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We willen geen Russische vliegtuigen de lucht uit schieten omdat we op die manier direct oorlog voeren met Rusland. Tja, of het klopt of niet, politici laten het wel degelijk mee wegen.
[..]
Het is niet mijn argument, het is het argument van Johnson, Biden, Rutte etc.
Waar stopt het danquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:30 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Goh..dat wisten we nog niet.... en daarbij stopt het niet
Met logistieke en technische ondersteuning, opgeleid personeel en alles erbij? Zodat je ook voortzettingsvermogen hebt? Ik denk dat je dan nog wel twee jaar verder bent met daarbij een enorm groot risico op fratricide...quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
Jawel, maar dan heb je het idd over volledige integratie met zo ongeveer alles.
In welke mate kan zo'n systeem relatief standalone opereren?
Niet de bedoeling dat we "perfect" the enemy of "good" laten zijn.
quote:
Speciale operatie...quote:Kovalenko Yevgeny Yevgenievich sent 450 kg. of tools, music speakers, a table, a tent, etc. to Rubtsovsk. Phone number: +79130213100
Lazarev Artyom Petrovich sent 255 kg. of spare parts and an electric scooter to Rubtsovsk. Phone number: +79132257343
Nikolayev Pavel Aleksandrovich sent 205 kg. of tools, a TV and a chair to Rubtsovsk. Phone number: +79235652819
Serdtsev Andrei Nikolayevich sent 150 kg. of tools, clothes and a TV to Rubtsovsk. Phone number: +79831816692
Valiyev Georgy Muratovich sent 150 kg. of tools and clothes to Rubtsovsk. Phone number: +79133660555
Stepanov Nikolai Nikolayevich sent 140 kg. of spare parts and air conditioners to Ussuriysk. Phone number: +89146747822
Kanbolatov Eldar Arslanovich sent 140 kg. of tools and clothes to Rubtsovsk. Phone number: +79230096646
Zhukovsky Roman Aleksandrovich sent 130 kg. of tools, clothes and a TV to Rubtsovsk. Phone number: +79133615429
Chuchalin Yevgeny Viktorovich sent 100 kg. of tools, clothes and a few TVs to Rubtsovsk. Phone number: +79230018617
Voloshchuk Ivan Ivanovich sent 95 kg. tools, clothes and a TV to Rubtsovsk. Phone number: +79627939791 (wife’s/mother’s phone number)
Kolotsei Sergey Aleksandrovich sent a 90 kg. trunk lid to Ulyanovsk. Phone number: +79378814554 (relative’s number)
Yushin Vladimir Sergeyevich sent 85 kg of clothes to Chita. Phone number: +79243830515
Grigorian Artur Ashotovich sent 60 kg. of clothes, batteries and spare parts for PC to Gornyak. Phone number: +79831066239
Shulaikin Nikolai Nikolayevich sent 60 kg. of clothes and fishing supplies to Birobidzhan. Phone number: +79142155101
Datsyuk Ivan Andreyevich sent 60 kg of clothes to Rubtsovsk. Phone number: +79137976731
Kuzmin Igor Sergeyevich sent 50 kg. of tools and clothes to Rubtsovsk. Phone number: +79236497934
Lissabon. Heeft Medvedev vandaag bekend gemaakt. Serieus.quote:
Het stopt pas als Putin oprot en er een fatsoenlijke zak hooi komt te zitten die respect heeft voor de souveriniteit van de landsgrenzen van andere landen en eens met normale eisen op tafel komt voor wederzijds begrip en respect.quote:
Kiev lukt ze nog nietquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Lissabon. Heeft Medvedev vandaag bekend gemaakt. Serieus.
Die tennisspeler?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Lissabon. Heeft Medvedev vandaag bekend gemaakt. Serieus.
Een groot Euraziatisch rijk. Gedenazificeerd onder leiden van de Russen.
En heel erg stupide als je als handelspartner eenzijdig betalingsafspraken gaat veranderen omdat je ineens wilt dat je op een andere wijze wilt worden betaald.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:24 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Voor russen maakt het niet uit, die betalen gewoon in roebels in Rusland. Maar het maakt wel dat allerlei grondstoffen, zoals gas, olie, nikkel, etc. voor buitenlandse mogendheden fors duurder worden om te importeren. En daar gaat het om. Het zijn anti-sancties. Verdomd slim gedaan eigenlijk.
Ik zie nu dat dit inderdaad kan gebeuren aan de grens vd Donbas, verder niet echt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het stopt pas als Putin oprot en er een fatsoenlijke zak hooi komt te zitten die respect heeft voor de souveriniteit van de landsgrenzen van andere landen en eens met normale eisen op tafel komt voor wederzijds begrip en respect.
Anders gaan we nog tientallen jaren onrust, landjepik, raketaanvallen, invallen, moordaanslagen, terreur, sabotage etc zien in de buurlanden van de voormalige sovjet-grootmacht.
En dan is het nog maar te zien of het stopt bij het NAVO grensgebied.
De EU denkt daar anders over en heeft inmiddels 18.9 miljard Euro overgemaakt aan Rusland voor energie sinds het begin van dit conflict.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
En heel erg stupide als je als handelspartner eenzijdig betalingsafspraken gaat veranderen omdat je ineens wilt dat je op een andere wijze wilt worden betaald.
Ik weet wel raad met mijn relaties die denken dat ze mij onder druk kunnen zetten door iets te gaan eisen om bv betaald te worden in yens en yanks. Snel klaar mee en dan liever dood dan je als ondernemer te moeten overgeven aan (neverending) chantage.
Uh, er worden toch ook vliegtuigen en heli's uit de lucht geschoten met Stingers en Starstreaks?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We willen geen Russische vliegtuigen de lucht uit schieten omdat we op die manier direct oorlog voeren met Rusland. Tja, of het klopt of niet, politici laten het wel degelijk mee wegen.
[..]
Het is niet mijn argument, het is het argument van Johnson, Biden, Rutte etc.
Oh nou dan kunnen we die no-fly zone wel instellen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
capricia in NWS / Oorlog in Oekraïne #289 Wie is hier nu de nazi?
De achterklep van een auto?quote:
Ik vind dat politiek en rechterlijke macht van elkaar gescheiden moeten zijn.quote:
Maar is er ook een bron anders dan deze tweet? Waar/wanneer/hoe heeft Medvedev dit dan gezegd?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
capricia in NWS / Oorlog in Oekraïne #289 Wie is hier nu de nazi?
Direct na de Krim werd me al duidelijk dat het hier bij niet zou blijven.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:41 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik zie nu dat dit inderdaad kan gebeuren aan de grens vd Donbas, verder niet echt.
Rusland doet dat techniekje al langer. Genoeg Russen dumpen en dan na vijf of tien jaar beginnen te janken dat ze ondergeschikt zijn en ze beschermd moeten worden. In alle landen met Russische minderheden kun je dit soort gejank verwachten. Dus straks gaan ze vanuit de Donbass naar Charkov, Dnejpr en Cherson en begint daar de ellende straks weer. Mark my words.quote:Een lange oorlog tussen Rusland en Oekraine, waarbij hopelijk de krim en de donbas weer tot Oekraine behoren.
Maar hebben ze de mankracht, dat ze dit willen staat buiten kijfquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Direct na de Krim werd me al duidelijk dat het hier bij niet zou blijven.
En we dachten dat het niet zo ver zou komen, net zoals we dachten dat het niet zo ver zou komen dat Rusland Kiev zou bombarderen. Dus ik zou er geen gif op innemen, maar hey, dat is over het algemeen meer het spel van de Russen.
[..]
Rusland doet dat techniekje al langer. Genoeg Russen dumpen en dan na vijf of tien jaar beginnen te janken dat ze ondergeschikt zijn en ze beschermd moeten worden. In alle landen met Russische minderheden kun je dit soort gejank verwachten. Dus straks gaan ze vanuit de Donbass naar Charkov, Dnejpr en Cherson en begint daar de ellende straks weer. Mark my words.
Het gebrek aan mankracht heeft ze toch ook niet tegengehouden om te proberen heel Oekraïne te veroveren?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Maar hebben ze de mankracht, dat ze dit willen staat buiten kijf
Natuurlijk zit er nog ruimte tussen. En ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik vind dat we daar dan eerst maar eens flink mee aan de slag moeten. Ik vind dat we ook daarin te weinig doen, te bang zijn dat of Putin boos wordt, of wij zelf (economisch) geraakt worden. Maar we kunnen toch onmogelijk verwachten dat we als westen Ukraïene kunnen helpen zonder op de een of andere manier geraakt te worden. En zolang de bommen nog niet hier vallen, zitten we er nog altijd stukken beter bij dan de Ukraïeners.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben ik het in de basis ook wel mee eens hoor, je kunt natuurlijk nooit exact dezelfde afwegingen maken. Maar tussen meer doen en als coalitie een land binnen marcheren zit nog wel wat ruimte natuurlijk.
quote:
[..]
Gevoelsmatig was de grens bij mij bij de inval al overschreden, wat er nu gebeurd is doet er zeker nog wel flink wat scheppen bovenop...
Dat lijkt me wel heel dom dan, want als wij ons mengen in een oorlog kan ik je zo wel vertellen hoe er aan onze zijde slachtoffers gaan vallen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Afgezien van de practische uitvoering heb ik eigenlijk nooit het idee gehad dat deze journalisten er ook bij stil staan dat er in een oorlog met Rusland ook nogal wat slachtoffers aan 'onze' zijde gaan vallen. Je kan er vergif op innemen dat de krantenkoppen van dezelfde journalisten zullen gaan over hoe het toch mogelijk is dat er ook slachtoffers aan onze zijde vallen.
Prima toch om de afspraken na te blijven komen ?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:42 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De hele EU denkt daar anders over, en hebben inmiddels 18.9 miljard Euro overgemaakt aan Rusland voor energie sinds het begin van dit conflict.
Dat hebben ze wel want de propaganda machine draait daar ook op volle toeren. Ze hebben zich nu donders vergist in de Oekraïnse strijdlust. Dit gebeurd ze geen tweede keer. En ik denk dat wij ons niet moeten vergissen in de mankracht van Rusland (Hitler maakte die fout ook) maar de vraag is of ze de slagkracht hebben qua materiaal na alle sancties en verliezen van nu en zeker als de sancties van kracht blijvenquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Maar hebben ze de mankracht, dat ze dit willen staat buiten kijf
Ze bereiken toch niet hun doelen nu, totale onderschatting.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het gebrek aan mankracht heeft ze toch ook niet tegengehouden om te proberen heel Oekraïne te veroveren?
Dat kan ook door een enorme overschatting van de steun van een deel van de bevolking van Oekraïne komen. Dankzij de jaknikkers die Poetin adviseren.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het gebrek aan mankracht heeft ze toch ook niet tegengehouden om te proberen heel Oekraïne te veroveren?
Ik zie ze liever vechten voor de krim en de donbass, nu geef je ze een schemergebied zonder duidelijke grens.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel want de propaganda machine draait daar ook op volle toeren. Ze hebben zich nu donders vergist in de Oekraïnse strijdlust. Dit gebeurd ze geen tweede keer. En ik denk dat wij ons niet moeten vergissen in de mankracht van Rusland (Hitler maakte die fout ook) maar de vraag is of ze de slagkracht hebben qua materiaal na alle sancties en verliezen van nu en zeker als de sancties van kracht blijven
Nu je verlies pakken door de Donbass op te eisen en wonden likken en over vijf jaar een nieuwe poging met genoeg manschappen, materieel en logistieke overtuiging.
Dus: als er al een staakt het vuren komt en ze gaan praten en mocht Oekraine daadwerkelijk de Donbass gaan opgeven dan moet je de rest van de Oekraine direct lid maken van de NAVO.
Muur bouwen op de grens met de Donbass en zoals altijd al: de Russen nooit vertrouwen in hun "afspraken"
Voor de Oekraine denk ik alleen dat het verlies van de Donbass een economische klap is die ze niet snel te boven komen.
En nee, Oekraine is ook geen heilig boontje. Ik ben er van overtuigd dat het land ook gebukt gaat/ging van corruptie en dat daar vieze spelletjes gespeeld werden maar wat hier gebeurd kan en vooral MAG gewoon niet.
De Russen zijn in sneltreinvaart aan het escaleren en alle deuren achter zich aan het dichtsmijten met het openlijk uitspreken van hun ambities: uitroeien van het Oekraïense volk en het oprichten van een Euraziatisch rijk. (waarvoor dan eerst alle Europeanen uitgeroeid dienen te worden, want nazi's) Het heeft zowel voor de Oekraïners, als voor Europese regeringshoofden geen enkel nut meer om nog met dit krankzinnige regime, wat een nog krankzinniger volk vertegenwoordigd, te praten of onderhandelen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je Medvedev mag geloven pas in Lissabon.
Dat staat er onder. In het Russische (vertaalde) artikel. En het staat ook op de telegram-groep van Medvedev.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:46 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Maar is er ook een bron anders dan deze tweet? Waar/wanneer/hoe heeft Medvedev dit dan gezegd?
Vraag me ook af hoe dat echt zit?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als je niet kunt handelen in roebels, kan de waarde ook niet zakken
Ze zijn een groot gedeelte van de Donbass (DPR/LPR) al sinds 2014 kwijt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Voor de Oekraine denk ik alleen dat het verlies van de Donbass een economische klap is die ze niet snel te boven komen.
Iedereen betaald in Rusland met roebels. Deze kun je gewoon inwisselen tegen buitenlandse valuta.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe dat echt zit?
is de roebel nu eigenlijk niets iets meer voor de interne boekhouding ofzo?
Dat hele aspect dat het een waarde vertegenwoordigd die je oa. kunt inwisselen tegen wat anders is niet meer immers.
Nu kunnen we hier zeggen: 'it wasn't me'.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, er worden toch ook vliegtuigen en heli's uit de lucht geschoten met Stingers en Starstreaks?
Hoe is dat anders?
Die 18.9 miljard euro die de EU sinds dit conflict betaald heeft aan Rusland moet ergens vandaan komen tochquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:01 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
De moffen houden het dus op enkel op een kolenverbod op dit moment. Ook voor oliesancties zijn ze voor gaan liggen. In andere bewoordingen.
Nou, iedereen in Rusland kan amper nog handelen met het buitenland, dus iedereen met roebels zit noodgedwongen op zijn geld. Dan zijn de enige transacties in roebels nog gedwongen omzettingen van dollar naar roebels, blijkbaar moeten Russen volgens een nieuwe wet 80% van hun exportopbrengsten in vreemde valuta automatisch omzetten naar roebels. En de rente van de centrale bank is verdubbeld naar 20%.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe dat echt zit?
is de roebel nu eigenlijk niets iets meer voor de interne boekhouding ofzo?
Dat hele aspect dat het een waarde vertegenwoordigd die je oa. kunt inwisselen tegen wat anders is niet meer immers.
Nee, dat kan momenteel dus niet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Iedereen betaald in Rusland met roebels. Deze kun je gewoon inwisselen tegen buitenlandse valuta.
Als je ze zomaar laat dan denken ze straks nog dat het normaal is en mensen die nog aan de start van de wappiefuik zitten zijn misschien nog voor de rede van een goed weerwoord vatbaar. Al is het wel zo dat je vooral niet eindeloos door moet gaan. Al was het maar om zelf niet door te draaien.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verbaas me dan weer over de hoeveelheid aandacht er hier is voor ‘de wappies’. Ik erger me meer aan mensen die die wappies belachelijk maken dan de dingen die ze roepen. Zij houden het tenminste grotendeels inhoudelijk ipv post na post te benoemen (niet jij persoonlijk, zie het hier vrijwel dagelijks gebeuren door verschillende users) hoe gek die wappies wel niet zien. Laat ze gewoon lekker als je het er niet mee eens bent
Ik had die specifieke comment van Geenstijl gehaald. Maar mensen die "wakker" zijn kun je overal wel vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:33 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
waar zie je die wappies dan?
Ik hoop dat ik er een keer een real life tegenkom.
dan hoop ik dat ik mij niet kan inhouden.
https://fb.watch/cbZnAdO18K/quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, er worden toch ook vliegtuigen en heli's uit de lucht geschoten
Leuk om bij weg te dromen als aflevering van Homeland serie 7 , episode 11.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:46 schreef TLC het volgende:
Ze moeten gewoon een forse geldprijs zetten op putin, voor iedereen die hem dood of levend kan afleveren + garantie dat ze niet vervolgd worden voor oorlogsmisdaden.
Kijken hoe lang vladje het dan nog kan uithouden in zijn bunkertje.
Daar is in Rusland een limiet op gezet, je kunt als burger niet eindeloos dollars of euro's kopenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Iedereen betaald in Rusland met roebels. Deze kun je gewoon inwisselen tegen buitenlandse valuta.
Alex Konanykhim (één of andere rijke Rus) biedt een miljoen dollar (of was het euro?) aan voor degene die Putin kan arresteren. Of dat genoeg zal zijn...quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:46 schreef TLC het volgende:
Ze moeten gewoon een forse geldprijs zetten op putin, voor iedereen die hem dood of levend kan afleveren + garantie dat ze niet vervolgd worden voor oorlogsmisdaden.
Kijken hoe lang vladje het dan nog kan uithouden in zijn bunkertje.
Een limiet van welgeteld 0 euro's of dollarsquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar is in Rusland een limiet op gezet, je kunt als burger niet eindeloos dollars of euro's kopen
Hoe doet iedereen dat dan die nu in het buitenland zit? Serieuze vraag.quote:
Vind wel dat we echt onderscheid moeten gaan maken in sancties tussen Belarus en Rusland, met name de sancties waar de bevolking echt last van heeft. De bevolking van Belarus heeft in woord en daad duidelijk gemaakt hier echt niet echter te staan met spoorlijnsabotage, dit soort dingen en het belangrijkste genoeg publieke druk dat er van inzet van het leger van Belarus vooralsnog geen sprake is.quote:
Definieer idereen en waar kan een bron vinden dat dit zo is ?quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik ben tijdens mij werk ooit 1 wappie tegen gekomen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je ze zomaar laat dan denken ze straks nog dat het normaal is en mensen die nog aan de start van de wappiefuik zitten zijn misschien nog voor de rede van een goed weerwoord vatbaar. Al is het wel zo dat je vooral niet eindeloos door moet gaan. Al was het maar om zelf niet door te draaien.
[..]
Ik had die specifieke comment van Geenstijl gehaald. Maar mensen die "wakker" zijn kun je overal wel vinden.
Nee. Dat kan dus niet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Precies. Zou dat ook de reden zijn dat de minister van BZ van Kazakhstan er als de kippen bij is om de LPR en DPR niet te erkennen?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Direct na de Krim werd me al duidelijk dat het hier bij niet zou blijven.
En we dachten dat het niet zo ver zou komen, net zoals we dachten dat het niet zo ver zou komen dat Rusland Kiev zou bombarderen. Dus ik zou er geen gif op innemen, maar hey, dat is over het algemeen meer het spel van de Russen.
[..]
Rusland doet dat techniekje al langer. Genoeg Russen dumpen en dan na vijf of tien jaar beginnen te janken dat ze ondergeschikt zijn en ze beschermd moeten worden. In alle landen met Russische minderheden kun je dit soort gejank verwachten. Dus straks gaan ze vanuit de Donbass naar Charkov, Dnejpr en Cherson en begint daar de ellende straks weer. Mark my words.
De Kazakken zien het al gebeuren wellicht. Erkennen van de LPR en DPR geeft de Russen eigenlijk een soort van vrijgeleide om ooit hetzelfde te doen met Kazakse regio's die vol zitten met Russen (3.5 miljoen, 19% van de Kazakse bevolking).quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:15 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Hoe willen ze dat ooit doen? Kazakhstan is 10x groter dan Oekraïnequote:Op dinsdag 5 april 2022 15:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Precies. Zou dat ook de reden zijn dat de minister van BZ van Kazakhstan er als de kippen bij is om de LPR en DPR niet te erkennen?
[..]
De Kazakken zien het al gebeuren wellicht. Erkennen van de LPR en DPR geeft de Russen eigenlijk een soort van vrijgeleide om ooit hetzelfde te doen met Kazakse regio's die vol zitten met Russen (3.5 miljoen, 19% van de Kazakse bevolking).
Een keer raden waar de meeste Russen wonen in Kazakhstan (grensgebied natuurlijk). Bron.
Echt een typisch geval van stop making stupid people famous. Zo min mogelijk aandacht besteden aan zo'n knuppel, dan klettert zijn hele verdienmodel in elkaar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:01 schreef TLC het volgende:
Beetje offtopic maar met al die tragedies in Oekraine.. het nieuws op de radio en het journaal op tv dat begint met willem fucking rotkop engel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Really?quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een limiet van welgeteld 0 euro's of dollars.
Welke Rus in het buitenland? En welk geld willen ze omzetten? Alle banken zijn van SWIFT afgegooid, er komt bijna geen geld in of uit Rusland. Iedere Rus in het buitenland heeft gewoon een lokale rekening om mee te betalen, in de lokale munteenheid.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:06 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Hoe doet iedereen dat dan die nu in het buitenland zit? Serieuze vraag.
Begreep dat al de bankkaarten het niet meer doen, maar men bliksemsnel naar UnionPay is overgeschakeld.
Ja. Ze kunnen niets. Zijn flink de Sjaak.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar is in Rusland een limiet op gezet, je kunt als burger niet eindeloos dollars of euro's kopen
quote:Om de klap te verzachten heeft de Russische centrale bank niet alleen de rente opgeschroefd van 9,5 procent naar een duizelingwekkende 20 procent, bovendien hebben centrale bankpresident Elvira Nabioellina en haar collega’s het voor de gewone Rus schier onmogelijk gemaakt om nog roebels te verkopen voor dollars, euro’s en andere valuta's. Dit alles om te voorkomen dat Russen massaal hun geld inwisselen voor veiligere buitenlandse muntsoorten, en de waarde van de roebel in elkaar dondert.
Bronquote:Zo is het commerciële Russische banken verboden om buitenlandse valuta te verkopen aan hun klanten. Ook zijn Russische bedrijven verplicht om van elke dollar of euro die ze met hun export hebben verdiend – bijvoorbeeld Gazprom met de levering van aardgas – 80 cent in te wisselen voor roebels.
En behoorlijk onherbergzaam en dus uitermate geschikt voor een guerilla oorlog, dan krijgen ze weer het deksel op de neus net als in Afghanistan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat ooit doen? Kazakhstan is 10x groter dan Oekraïne
Niet overdrijven he... vier keer en een halve gladioolquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zal wel zoiets zijn als Western Union, Moneyexchange, Bitcoin of Wallawalla dat doorgaans alleen bruikbaar is voor - relatief kleine - private betalingen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:06 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Hoe doet iedereen dat dan die nu in het buitenland zit? Serieuze vraag.
Begreep dat al de bankkaarten het niet meer doen, maar men bliksemsnel naar UnionPay is overgeschakeld.
ik denk de gewone rus die gevlucht is uit rusland en niet de kremlin puppets met hun miljarden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Welke Rus in het buitenland? En welk geld willen ze omzetten? Alle banken zijn van SWIFT afgegooid, er komt bijna geen geld in of uit Rusland. Iedere Rus in het buitenland heeft gewoon een lokale rekening om mee te betalen, in de lokale munteenheid.
Aangezien het de Russen al nauwelijks lukt om een aanvoerlijn langer dan 50km in stand te houden zou ik me niet eens druk maken als Kazachstan vier keer zo klein was als Oekraïnequote:Op dinsdag 5 april 2022 15:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet overdrijven he... vier keer en een halve gladiool
Beetje vreemd... Tokajev, leider van Kazachstan, heeft destijds zelf om de steun van Rusland en h un bondgenoten gevraagd om de demonstraties hardhandig de kop in te drukken en nu dit?quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:15 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Die vloggers? Zal wel iets met PayPal ofzo zijn. Geen idee hoe die nu leven. Ik neem aan dat ze geld verdienen in de valuta van het land waarin ze verblijven.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:17 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik denk de gewone rus die gevlucht is uit rusland en niet de kremlin puppets met hun miljarden.
Grootte doet er niet zo veel toe denk ik. Militaire slagkracht des te meer. Oekraïne staat wat dat betreft wel wat hoger op de militaire trede dan Kazakhstan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
DARPA stelde ooit een Policy Analysis Market voor, waar je kon handelen in futures gebaseerd op "politieke" ontwikkelingen, zoals de dood van een regeringsleider. Jim Bell had dat idee al eerder uitgewerkt in Assassination Politics. Het kwam er in feite op neer dat je een beloning uitlooft voor wie de dood van iemand correct kan voorspellen, maw voor wie de moord plant en succesvol uitvoert.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk om bij weg te dromen als aflevering van Homeland serie 7 , episode 11.
Je snapt dat geen enkele instituut of regering dat in onze tijd - formeel - kan doen totdat een rechter heeft geoordeeld heeft dat iemand schuldig is.
Nu heeft o.a. de VS het voordeel dat zij zich niet aan dat (ICC) recht hoeven te houden omdat ze het niet erkennen maar betwijfel dat Biden dit als actie ooit gaat verordonneren.
Reken maar verder dat "vladje" het heel lang gaat uithouden, vooral met die kleine vinger op die grote vulva waar het knopje van is afgedekt.
Hij had er inderdaad zelf om gevraagd, maar de dreiging voor hem kwam voornamelijk vanuit een machtsstrijd in de Kazachse elite en niet zo zeer van demonstranten op straat. Nu die dreiging uit de weg is geruimd heeft hij de Russen ook niet meer zo hard nodig, de bevolking onderdrukken kan die vooralsnog met zijn eigen veiligheidsapparaat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje vreemd... Tokajev, leider van Kazachstan, heeft destijds zelf om de steun van Rusland en h un bondgenoten gevraagd om de demonstraties hardhandig de kop in te drukken en nu dit?
Of Tokajev heeft er niet om gevraagd, maar is het hem opgedrongen door Rusland... ?
ik meende dat al aan het begin veel hoog opgeleide jonge russen richting scandinavische landen/turkije/etc waren vertrokken? Tja die zullen wel snel een baan hebben idd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vloggers? Zal wel iets met PayPal ofzo zijn. Geen idee hoe die nu leven. Ik neem aan dat ze geld verdienen in de valuta van het land waarin ze verblijven.
Niet zo vreemd. Vanaf dag 1 steunde hij de Russen niet in de oorlog.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje vreemd... Tokajev, leider van Kazachstan, heeft destijds zelf om de steun van Rusland en h un bondgenoten gevraagd om de demonstraties hardhandig de kop in te drukken en nu dit?
Of Tokajev heeft er niet om gevraagd, maar is het hem opgedrongen door Rusland... ?
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Grootte doet er niet zo veel toe denk ik. Militaire slagkracht des te meer. Oekraïne staat wat dat betreft wel wat hoger op de militaire trede dan Kazakhstan.
Verder geef ik niet aan dat de Russen daadwerkelijk iets willen gaan ondernemen in Kazakhstan. Alleen dat je wellicht een signaal afgeeft als je Donetsk en Luhansk nu als onafhankelijke republiek erkent.
Wat als de Russen in Kazakhstan over vijf of tien jaar ook onafhankelijk willen worden of zich willen aansluiten bij Rusland?
Nee, Kazakhstan heeft weinig andere keus dan de LPR en DPR niet te erkennen, denk ik.
Dat zou die Russische bank idd wel willen maar ik vermoed dat Putin dat niet gaat goedkeuren omdat zijn ideologisch roebel dan comleet wegzakt in wat hij noemt het nazimoeras. Kan natuurlijk wel een tip zijn om je eigen munt dan effectief op die wijze op te heffen door het om te ruilen voor de dollar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:17 schreef PluggieOD het volgende:
"Within a calendar month, individuals have the right to transfer no more than 10,000 U.S. dollars or the equivalent in another currency from the Russian Federation from their account in a Russian bank to their account or to another person abroad," the bank said in a statement."
https://www.reuters.com/b(...)s-abroad-2022-04-01/
Omgerekend 10.000 dollar dus per persoon per maand, aldus deze bron.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alle landen tussen China en Europa vallen nu weer onder de invloedsfeer van Rusland inclusief Afghanistanquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Grootte doet er niet zo veel toe denk ik. Militaire slagkracht des te meer. Oekraïne staat wat dat betreft wel wat hoger op de militaire trede dan Kazakhstan.
Verder geef ik niet aan dat de Russen daadwerkelijk iets willen gaan ondernemen in Kazakhstan. Alleen dat je wellicht een signaal afgeeft als je Donetsk en Luhansk nu als onafhankelijke republiek erkent.
Wat als de Russen in Kazakhstan over vijf of tien jaar ook onafhankelijk willen worden of zich willen aansluiten bij Rusland?
Nee, Kazakhstan heeft weinig andere keus dan de LPR en DPR niet te erkennen, denk ik.
Zie hierboven. O.a. Turkije, Kazakstan, Georgie. Landen met ruime visumplicht. In bv Georgie mag je 365 dagen blijven. Naar het westen kun je als Rus niet zomaar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:21 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik meende dat al aan het begin veel hoog opgeleide jonge russen richting scandinavische landen/turkije/etc waren vertrokken? Tja die zullen wel snel een baan hebben idd.
Ik denk niet dat die momenteel makkelijk aan geld kunnen komen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:17 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik denk de gewone rus die gevlucht is uit rusland en niet de kremlin puppets met hun miljarden.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Einde van het filmpje zie je het hoofd van een dode Rus wat een aziaat uit het oosten lijkt te zijn.
[ twitter ]Ook lekker met je blote handen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
tja, ik denk dat dat ook wel ff aangepast word voor mensen met een goede opleiding.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:26 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zie hierboven. O.a. Turkije, Kazakstan, Georgie. Landen met ruime visumplicht. In bv Georgie mag je 365 dagen blijven. Naar het westen kun je als Rus niet zomaar.
Bedankt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat staat er onder. In het Russische (vertaalde) artikel. En het staat ook op de telegram-groep van Medvedev.
Ik zoek wel even een linkje naar zijn telegram. Ogenblik.
Hier nog een bron met vertaling:
https://glasnarod-ru.tran(...)en-US&_x_tr_pto=wapp
Hier Medvedev's telegram waarin hij dit schrijft:
https://t.me/medvedev_telegram/30
Genoeg bronnen?![]()
Einde van het filmpje zie je het hoofd van een dode Rus wat een aziaat uit oost Rusland lijkt te zijn.
[ twitter ]Wat en waarom legt ie daar iets op zijn helm?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zegt zijn telegram?quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:30 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Bedankt.
Die telegram van Medvedev zegt overigens iets heel anders als je het door google translate haalt.
Daar gaan we al. Je denkt. Zie bovenstaande link. Je kunt Roebels ter waarde van 10.000 dollar per maand omzetten/opnemen. Je eigen (Russische) bankkaart wordt niet geaccepteerd in het buitenland. Je zult Unionpay aan moeten vragen. Dan ben je een middag bezig bij de buitenlandse bank. En heb je je geld.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die momenteel makkelijk aan geld kunnen komen.
Dat laatste stuk van die telegram vertaalt bij mij;quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:30 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Bedankt.
Die telegram van Medvedev zegt overigens iets heel anders als je het door google translate haalt.
Bij jou iets anders?quote:De Russische president Vladimir Poetin heeft het doel van demilitarisering en denazificatie van Oekraïne resoluut gesteld. Deze complexe taken gebeuren niet allemaal tegelijk. En ze zullen niet alleen op de slagvelden worden beslist. Om het bloedige en vol valse mythen bewustzijn van een deel van de huidige Oekraïners te veranderen, is het belangrijkste doel. Het doel is in het belang van de vrede van toekomstige generaties Oekraïners zelf en de mogelijkheid om eindelijk een open Eurazië op te bouwen - van Lissabon tot Vladivostok.
quote:Analysis: Russia-Ukraine fallout starts felling fragile 'frontier' economies
LONDON, April 4 (Reuters) - The fallout of the Russia and Ukraine war has just helped tip two of world's poorest countries into full-blown crises, and the list of those at risk - and the queue at the International Monetary Fund's door - will only get longer from here.
They may be far from the fighting in Ukraine, but a mass resignation of Sri Lanka's cabinet on Monday read more and drastic weekend manoeuvres by Pakistan's Prime Minister Imran Khan to avoid his removal read more , show how far the economic impact spreads.
ik denk dat dat de naampatch was.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Wat en waarom legt ie daar iets op zijn helm?
Einde van het filmpje zie je het hoofd van een dode Rus wat een aziaat uit oost Rusland lijkt te zijn.
[ twitter ]Waarom post je dit eigenlijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
[..]
Wat zegt zijn telegram?
Gr Grquote:Het doel is in het belang van de vrede van toekomstige generaties Oekraïners zelf en de mogelijkheid om eindelijk een open Eurazië op te bouwen - van Lissabon tot Vladivostok.
Een of ander onzinnig gewauwel over toetreden van Oekraïne tot de EU.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
[..]
Wat zegt zijn telegram?
Ik snap wel dat een grap maken ook een manier is om met dit soort ellende om te gaan. Toch vind ik dit eigenlijk niet kunnen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:29 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
dat deden vrienden bij mij ook als ik langs kwam carnaval vieren
Voor mijn gevoel overschatten de experts die de NOS inhuurt de Russen nog steeds. Eerst zou Kiev binnen enkele dagen vallen. Nu voorspellen ze weer dat Donbass snel volledig in Russiche handen zal zijn en Marioepul snel zal vallen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:13 schreef fubaaar22 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)t-laatste-troefkaart
de laatste grote slag?
Ik hoop dat ook daar putler weer zwaar op de kloten krijgt.
Hoop dat achter de schermen flink veel high tech wapentuig snel in oekraine word gedropt!
Ja, nu met deze link werkt het wel. Bij je vorige bericht kreeg ik alleen een enkel bericht van deze reeks te zien.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste stuk van die telegram vertaalt bij mij;
[..]
Bij jou iets anders?
[ link | afbeelding ]
Zelfs Rotterdam wordt er in genoemd.
https://t.me/s/medvedev_telegram/30
Kijk daarin staat gewoon hoe het ervoor staat en duidelijke taal.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:13 schreef fubaaar22 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)t-laatste-troefkaart
de laatste grote slag?
Ik hoop dat ook daar putler weer zwaar op de kloten krijgt.
Hoop dat achter de schermen flink veel high tech wapentuig snel in oekraine word gedropt!
Zou Kazakhstan nu niet als de bliksem ook hun leger beter gaan trainen en bewapenen en zorgen dat ze een serieus leger hebben om flink terug te slaan?quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:20 schreef Salina het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Lege tank, die staan daar niet uit wilde.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Stilstaande Russische tanks die geraakt worden door Ukrainse artillery, wel raar dat ze niet maken dat ze wegkomen na de eerste paar inslagen.
[ twitter ]
Yup.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:04 schreef PluggieOD het volgende:
https://fb.watch/cbZnAdO18K/
Deze al gezien?
Ik neem aan dat ze die voertuigen al een tijdje in de gaten houden voordat ze beginnen met schieten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Lege tank, die staan daar niet uit wilde.
Is dezelfde link.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja, nu met deze link werkt het wel. Bij je vorige bericht kreeg ik alleen een enkel bericht van deze reeks te zien.
Het hangt er, ook volgens dat artikel, nogal vanaf in wat voor mate de Russen leren van hun fouten. Maar als dat ze al 40 jaar niet lukt zou ik persoonlijk ook niet echt inzien waarom het nu anders zou zijn. Als je eens de aflevering over de Sovjet invasie in Afghanistan kijkt (uit de CNN documentaire Cold War) is het echt verbazingwekkend hoe veel parallellen je tegen komt over wat er toen is fout gegaan en wat ze nu nog eens dunnetjes herhalen:quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel overschatten de experts die de NOS inhuurt de Russen nog steeds. Eerst zou Kiev binnen enkele dagen vallen. Nu voorspellen ze weer dat Donbass snel volledig in Russiche handen zal zijn en Marioepul snel zal vallen.
Mijn gevoel zegt juist dat de Russen zich nogal eens definitief kunnen gaan stuk bijten in Donbass.
Die ga ik vanavond ff bekijkenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het hangt er, ook volgens dat artikel, nogal vanaf in wat voor mate de Russen leren van hun fouten. Maar als dat ze al 40 jaar niet lukt zou ik persoonlijk ook niet echt inzien waarom het nu anders zou zijn. Als je eens de aflevering over de Sovjet invasie in Afghanistan kijkt (uit de CNN documentaire Cold War) is het echt verbazingwekkend hoe veel parallellen je tegen komt over wat er toen is fout gegaan en wat ze nu nog eens dunnetjes herhalen:
Dat stuk waarin Rotterdam genoemd wordt gaat over de dood van OUN leider Yevhen Konovalets in 1938.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste stuk van die telegram vertaalt bij mij;
[..]
Bij jou iets anders?
[ link | afbeelding ]
Zelfs Rotterdam wordt er in genoemd.
https://t.me/s/medvedev_telegram/30
Kan ook aan mijn browser hebben gelegen, die wilde me gelijk telegram laten downloadenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dezelfde link.
Maar de man schrijft wel meer op telegram. Enge vent.
Tot aan Lissabon moet het gedenazificeerd worden. Door Rusland.
Idem.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:50 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Kan ook aan mijn browser hebben gelegen, die wilde me gelijk telegram laten downloaden
Kijk. Dit wist ik dus niet. Dank je wel!quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat stuk waarin Rotterdam genoemd wordt gaat over de dood van OUN leider Yevhen Konovalets in 1938.
Volgens OSINTtechnical waren het waarschijnlijk oude beelden, gezien de sneeuw die er ligt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Stilstaande Russische tanks die geraakt worden door Ukrainse artillery, wel raar dat ze niet maken dat ze wegkomen na de eerste paar inslagen.
[ twitter ]
Kennis van mij uit Sint Petersburg is onlangs ook neergestreken in Yerevan, Armenie. Haar werk heeft daar een kantoor. Ze is overigens fel tegenstander van de invasie.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:56 schreef PluggieOD het volgende:
Meisje 1 in de supermarkt, 2 weken geleden, nu in Turkije:
Meisje 2, wil ook weg:
Jongen 1 pakt het vliegtuig, week geleden:
Jongen 2 naar Georgie, 2 weken geleden, nu in Georgie:
Meeste interessante: "Het is niet meer het Rusland uit mijn jeugd wat ik ken".
Uit een Twitter draadje een paar weken geleden begreep ik dat ze lasergeleide zijn. Die laser kan wel opgemerkt worden dus ze schieten eerst in de globale richting en richten pas op het laatste moment de laser op het doel (in beeld is dat het kruisje wat je ziet, die zit er eerst naast en beweegt pas op het laatst naar het doel). Dus piloot krijgt waarschijnlijk een seconde voor impact een melding dat er een laser op hem gericht is. Doe je dit meteen al bij het afvuren dan kunnen nog wel maatregelen genomen, zo'n raket is natuurlijk ook even onderweg.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje dom van die helikopter piloot.. stil hangen in oorlogsgebied. Denk ook niet dat dit door de waarschuwing systemen van die helikopter opgepikt wordt, geen radar etc.. misschien dat hij een soort infrarood detectie heeft die de raketmotor op kan merken? In dit geval te laat of niet gewerkt.
Ik inderdaad ook niet, dus nog even aan het google-en geslagen:quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk. Dit wist ik dus niet. Dank je wel!
Even door de Doublespeak Vertaler™ gehaald:quote:"I would like to emphasize with full responsibility that not a single civilian suffered from violence when the town was controlled by the Russian Armed Forces. On the contrary, our troops delivered 452 tonnes of humanitarian aid for civilians," Antonov stressed. "Meanwhile, the fact that the Ukrainian Armed Forces shelled the town of Bucha right after Russian troops had left was deliberately ignored in the US. This is what could have caused civilian casualties. That said, the Kiev regime is clearly trying to blame its atrocities on Russia,"
quote:No, it was not a single civilian we raped and killed, it were hundreds of them. And we also looted 452 tonnes of goods for our own civilians. In view of how we impoverish our citizens this is clearly an act of humanitarian aid for our own people.
And the Ukrainian army has very advanced artillery that can even bind people's hands with its shells. That said, please believe us that the Kiev government should be blamed for the atrocities committed by Russia.
het heeft een nogal groot game achtig gehalte.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uit een Twitter draadje een paar weken geleden begreep ik dat ze lasergeleide zijn. Die laser kan wel opgemerkt worden dus ze schieten eerst in de globale richting en richten pas op het laatste moment de laser op het doel (in beeld is dat het kruisje wat je ziet, die zit er eerst naast en beweegt pas op het laatst naar het doel). Dus piloot krijgt waarschijnlijk een seconde voor impact een melding dat er een laser op hem gericht is. Doe je dit meteen al bij het afvuren dan kunnen nog wel maatregelen genomen, zo'n raket is natuurlijk ook even onderweg.
Stinger is afvuren daarna hoef je niks meer te doen, deze moet je actief naar het doel begeleiden.
Wel mooi wapen hoor, eigen Oekraiens product en lijkt al vele successen te hebben gehaald. Bereik van 5km, en de besturing kan remote tov de lanceerinstallatie.
ze komen allemaal hierheenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:56 schreef PluggieOD het volgende:
Meisje 1 in de supermarkt, 2 weken geleden, nu in Turkije:
Meisje 2, wil ook weg:
Jongen 1 pakt het vliegtuig, week geleden:
Jongen 2 naar Georgie, 2 weken geleden, nu in Georgie:
Meeste interessante: "Het is niet meer het Rusland uit mijn jeugd wat ik ken".
is ze lekker?quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:59 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Kennis van mij uit Sint Petersburg is onlangs ook neergestreken in Yerevan, Armenie. Haar werk heeft daar een kantoor. Ze is overigens fel tegenstander van de invasie.
En voor de Russische nieuwsconsumenten:quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:09 schreef SamCooke het volgende:
Anatoly Antonov, de Russische ambassadeur in Washington, is ook al zo'n leugenachtige mafklapper:
[..]
Even door de Doublespeak Vertaler™ gehaald:
[..]
quote:Nazi's.! Blablablabla. Nazi's. Blablabla. Nazi's. Nazi's. Nazi's.
Dat die soldaat met zo'n 2D schermpje kan inschatten op welk moment je nog net wel je laser op die heli moet mikken, is echt pure skills. Is niet de eerste Stugna die hij afvuurde.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uit een Twitter draadje een paar weken geleden begreep ik dat ze lasergeleide zijn. Die laser kan wel opgemerkt worden dus ze schieten eerst in de globale richting en richten pas op het laatste moment de laser op het doel (in beeld is dat het kruisje wat je ziet, die zit er eerst naast en beweegt pas op het laatst naar het doel). Dus piloot krijgt waarschijnlijk een seconde voor impact een melding dat er een laser op hem gericht is. Doe je dit meteen al bij het afvuren dan kunnen nog wel maatregelen genomen, zo'n raket is natuurlijk ook even onderweg.
Stinger is afvuren daarna hoef je niks meer te doen, deze moet je actief naar het doel begeleiden.
Wel mooi wapen hoor, eigen Oekraiens product en lijkt al vele successen te hebben gehaald. Bereik van 5km, en de besturing kan remote tov de lanceerinstallatie.
Geen idee, ik ben niet zo'n oorlogskenner eigenlijk. Maar ik zou grote broer Rusland niet echt meer vertrouwen na afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou Kazakhstan nu niet als de bliksem ook hun leger beter gaan trainen en bewapenen en zorgen dat ze een serieus leger hebben om flink terug te slaan?
Vind je dat een goede of een slechte ontwikkeling?quote:
Getuige de onverwachte slagkracht van Ukraïene is het best mogelijk je leger flink te verbeteren zonder dat Putin dat in de gaten heeftquote:Op dinsdag 5 april 2022 16:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo'n oorlogskenner eigenlijk. Maar ik zou grote broer Rusland niet echt meer vertrouwen na afgelopen maanden.
Probleem is dat optuigen van je leger ook weer als provocatie richting Rusland kan worden gezien natuurlijk.
Wat dat betreft is er geen goede oplossing (meer) mogelijk misschien. Kiezen tussen kwaden, zeg maar.
hij is er wel voor ontwikkeld "low flying targets"quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat die soldaat met zo'n 2D schermpje kan inschatten op welk moment je nog net wel je laser op die heli moet mikken, is echt pure skills. Is niet de eerste Stugna die hij afvuurde.
iedereen zijn eigen land, zo hoort het.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Vind je dat een goede of een slechte ontwikkeling?
Kan jouw informatiefilter ietwat bijgesteld worden misschien?quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:12 schreef slashdotter3 het volgende:
anti diefstal tags op blikjes tonijn
Ja dat is dus niet alleen marketingpraatquote:Op dinsdag 5 april 2022 16:23 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
hij is er wel voor ontwikkeld "low flying targets"
https://www.armyrecogniti(...)ion_information.html
Wat is een 'de' Oekraïne?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt. Blijkbaar kom je dan overal mee weg. Jammer dat het zo werkt. Ze hadden die wapens nooit mogen hebben, misschien geen enkel land eigenlijk.quote:
Vliegt Iran eigenlijk nog steeds met die F14'squote:Op dinsdag 5 april 2022 13:56 schreef AchJa het volgende:
Zolang je alles door je eigen personeel laat regelen is er ook geen enkel probleem en daar was wat mee in dit geval. Je mag gewoon niet zomaar systemen als een Patriot uit gaan delen aan een willekeurige club ook al is het op dat moment een vriendje. Moet je ook helemaal niet willen trouwens.
Vergis je niet dat Kazachstan's economie maar erg klein is. Dat kleine turquoise-gele pukkeltje links van China in onderstaand plaatje is Kazachstan. Kwa economische slagkracht vergelijkbaar met Hongarije.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou Kazakhstan nu niet als de bliksem ook hun leger beter gaan trainen en bewapenen en zorgen dat ze een serieus leger hebben om flink terug te slaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Stugna-Pquote:Op dinsdag 5 april 2022 16:12 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
het heeft een nogal groot game achtig gehalte.
hoe heet dit stukje techniek dan. ff youtuben.
Waarom denk je dat dat nu niet gebeurt?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat politiek en rechterlijke macht van elkaar gescheiden moeten zijn.
Maar blijkbaar heeft een inval van de dictator met dezelfde nationaliteit als jij invloed op de kans om aangepakt te worden door buitenlandse autoriteiten.
Als hij in het verleden fout was, had hij aangepakt moeten worden.
Als hij in het heden niks op zijn kerfstok heeft moet hij niet aangepakt worden.
Verder denk ik wel dat het foute gasten zijn hoor, daar niet van, maar laten we het op de rechtsstatelijke manier doen allemaal.
Ja.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vliegt Iran eigenlijk nog steeds met die F14's
quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergis je niet dat Kazachstan's economie maar erg klein is. Dat kleine turquoise-gele pukkeltje links van China in onderstaand plaatje is Kazachstan. Kwa economische slagkracht vergelijkbaar met Hongarije.Dat zou kunnen, zover was ik nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er werd gereageerd met dat je Putin boos zou kunnen maken met het verbeteren van je militaire slagkracht en ik denk dat hij dat niet per se hoeft te merken. Maar dat het ook nog een hoop geld kan kosten, lijkt me duidelijk. Er zullen wel meer haken en ogen aan zitten uiteraard.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Maak ze lid van de NAVOquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Vergis je niet dat Kazachstan's economie maar erg klein is. Dat kleine turquoise-gele pukkeltje links van China in onderstaand plaatje is Kazachstan. Kwa economische slagkracht vergelijkbaar met Hongarije.Blijft toch wel grappig dat de gehele Russische economie formaatje België + Nederland is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 verschil: zij hebben 6000 kernkoppen en nog steeds een groot leger.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Blijft toch wel grappig dat de gehele Russische economie formaatje België + Nederland is.
Yup. Het merendeel van dat geld komt daar echter terecht in de zakken van slechts enkelen. Bij ons leven er ~30 miljoen mensen in relatieve luxe van.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Blijft toch wel grappig dat de gehele Russische economie formaatje België + Nederland is.
Ja. De VS al 15 jaar niet meer...quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:25 schreef tjoptjop het volgende:
Vliegt Iran eigenlijk nog steeds met die F14's
Dus de raketten staan al warm te draaien?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen zijn in sneltreinvaart aan het escaleren en alle deuren achter zich aan het dichtsmijten met het openlijk uitspreken van hun ambities: uitroeien van het Oekraïense volk en het oprichten van een Euraziatisch rijk. (waarvoor dan eerst alle Europeanen uitgeroeid dienen te worden, want nazi's) Het heeft zowel voor de Oekraïners, als voor Europese regeringshoofden geen enkel nut meer om nog met dit krankzinnige regime, wat een nog krankzinniger volk vertegenwoordigd, te praten of onderhandelen.
Yup. Jodiumpillen bij de hand houden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Dus de raketten staan al warm te draaien?
Jammer, vind het wel machtig mooie dingen.quote:
Ja dat krijg je ervan wanneer je je volk allerhande propagandistische leugens voorschotelt en je wil voorkomen dat ze daar doorheen gaan prikken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:45 schreef polderturk het volgende:
Volgens het bericht dat gequote wordt is er een extreme jubelstemming in Rusland door de media brainwashing.
[ twitter ]
[..]
Vergis je niet dat Kazachstan's economie maar erg klein is. Dat kleine turquoise-gele pukkeltje links van China in onderstaand plaatje is Kazachstan. Kwa economische slagkracht vergelijkbaar met Hongarije.Heeft de VS nou zo’n enorme economie of komt het door de grootte?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch inmiddels ook een half derdewereldland?Vakman pur sang
Was ook meer een (poging totquote:
[..]
Vergis je niet dat Kazachstan's economie maar erg klein is. Dat kleine turquoise-gele pukkeltje links van China in onderstaand plaatje is Kazachstan. Kwa economische slagkracht vergelijkbaar met Hongarije.Mwa, als je vergelijkt met Oekraine: Kazachstans GDP ligt sinds 2010 hoger, terwijl hun bevolkingsaantal slechts 42% is van dat van Oekraine.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Jammer, vind het wel machtig mooie dingen.
Had ik vroeger een modelletje van, vleugels konden ook naar voren en naar achteren dacht ik.quote:
De vraag is hoe belangrijk dit nou eigenlijk is. We weten nu ondertussen dat Poetin het allemaal zo heeft ingericht dat het hij kan doen wat het wil ongeacht wat het volk wil. Protesten en oproer worden met harde hand de kop in gedrukt. Dat geldt zowel voor anti-oorlog sentimenten als ook voor eventuele oorlogslustige sentimenten of teleurstellings-sentimenten. Het sentiment van het volk maakt geen zak uit. Poetin liegt en bedriegt en kan elke gebeurtenis uitleggen zoals hij wil en het volk kan toch niks.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:45 schreef polderturk het volgende:
Volgens het bericht dat gequote wordt is er een extreme jubelstemming in Rusland door de media brainwashing.
[ twitter ]
Volgende maand Top Gun Maverick...quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Had ik vroeger een modelletje van, vleugels konden ook naar voren en naar achteren dacht ik.
Ben wel benieuwd in welke staat die Iraanse zijn. Of er inmiddels al meer ducttape inzit dan aluminium
Geen Danger Zone in de trailerquote:
In 2013 lag hun GDP hoger dan dat van Italië (en 64% hoger dan België + Nederland). Daarna hebben de EU sancties (en waarschijnlijk de lagere olieprijs) flink effect gehad.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als het casino 100x 6 gooit denk jij niet dat de dobbelsteen vals is?quote:
Zegt Ludo zonder de statistieken er daadwerkelijk bij te pakken...quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het casino 100x 6 gooit denk jij niet dat de dobbelsteen vals is?
Komop.
Simpel dus, statistisch praktisch onmogelijk.
In die periode had je natuurlijk wel de enorm hoge olieprijs waardoor het ook wat aftekent. Maar ik zie net idd dat het in 2014 echt keldert. Nooit geweten dat die sancties zoveel effect hadden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In 2013 lag hun GDP hoger dan dat van Italië (en 64% hoger dan België + Nederland). Daarna hebben de EU sancties (en waarschijnlijk de lagere olieprijs) flink effect gehad.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd in welke staat die Iraanse zijn. Of er inmiddels al meer ducttape inzit dan aluminium
[..]
Vergis je niet dat Kazachstan's economie maar erg klein is. Dat kleine turquoise-gele pukkeltje links van China in onderstaand plaatje is Kazachstan. Kwa economische slagkracht vergelijkbaar met Hongarije.Zou een nauwere samenwerking met China voor hen dan eigenlijk geen optie zijn? Die hebben er immers ook geen belang bij dat Rusland hun mooie nieuwe Belt en Road naar de gallemiezen helpt door al die staten in een oorlog te storten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dit voor en achter je ziet gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ook in de EU hadden ze effect, al was dat minder merkbaar. Een studie schatte de gevolgen van de sancties (en tegensancties) voor de EU op 900.000 verloren jobs in de korte termijn, en 2.2 miljoen jobs op de lange termijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In die periode had je natuurlijk wel de enorm hoge olieprijs waardoor het ook wat aftekent. Maar ik zie net idd dat het in 2014 echt keldert. Nooit geweten dat die sancties zoveel effect hadden.
En dat gaat nu nog wel een tandje erger worden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ook in de EU hadden ze effect, al was dat minder merkbaar. Een studie schatte de gevolgen van de sancties (en tegensancties) voor de EU op 900.000 verloren jobs in de korte termijn, en 2.2 miljoen jobs op de lange termijn.
Hier eens echt flink werk gaan maken van het vergroenen (of ont-Russificeren) van onze energievoorziening zou toch ook behoorlijk wat banen op kunnen leveren? Dat er banen verloren gaan is op zich geen ramp, dat wordt het pas als er geen (relatief) gelijkwaardige banen voor terug in de plaats komen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dat gaat nu nog wel een tandje erger worden.
Ik zou ook graag zien dat er momentum komt om eens aan transparantie te gaan werken. Die oligarchenvermogens zitten natuurlijk met schimmige en complexe internationale constructies verborgen, dus dat moet opgelost worden ivm die sancties. Maar de oligarchen zijn maar het topje van de ijsberg, denk Panama Papers, Paradise Papers e.d.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hier eens echt flink werk gaan maken van het vergroenen (of ont-Russificeren) van onze energievoorziening zou toch ook behoorlijk wat banen op kunnen leveren? Dat er banen verloren gaan is op zich geen ramp, dat wordt het pas als er geen (relatief) gelijkwaardige banen voor terug in de plaats komen.
Waar gaan we de grondstoffen vandaan halen? Uit China en Congo, of gaan we ze zelf in Europa ontginnen?quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hier eens echt flink werk gaan maken van het vergroenen (of ont-Russificeren) van onze energievoorziening zou toch ook behoorlijk wat banen op kunnen leveren? Dat er banen verloren gaan is op zich geen ramp, dat wordt het pas als er geen (relatief) gelijkwaardige banen voor terug in de plaats komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |