abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 maart 2022 @ 15:31:08 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204252160
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!







Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
  maandag 28 maart 2022 @ 15:32:41 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204252175
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 15:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Soms parkeer je maar heel kort en heb je geen zin om helemaal je laadkabel aan te sluiten... maar wil je wel gebruik maken van de (vaak goed gepositioneerde) EV parkeerplekken.
Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.

Stel je voor dat iemand wel die plek nodig hebt. Had jij ook niet leuk gevonden als iemand op net dat laatste plekje staat.

Niet EV's die daar parkeren worden ICE-holes genoemd. is hier ook een term voor?

quote:
Tja, volgens mij mogen ze je dan alsnog een boete geven,
Dat is correct.
quote:
Wat ik erger vind is iemand met een invalidepas op een invalideplek die soepeler uit z'n auto loopt dan ik zelf :')
Dat sowieso.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 28-03-2022 15:38:55 ]
pi_204252570
Geen reactie op mijn mail gehad. Ik kom er elke week, en wellicht wordt er de volgende keer socialer geparkeerd.

Over die invalidenpas: handicaps zijn niet altijd zichtbaar he? Iemand kan soepel lopen maar na 50 meter helemaal ‘op’ zijn. En vandaar dat ik me boos maakte over die aso parkeerder. Omdat ik wist dat er een aantal mensen zouden komen die echt geholpen zijn met een parkeerplek dichtbij.
Maar blijkbaar net niet gehandicapt genoeg zijn voor een pas.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204252574
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2022 15:32 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.

Stel je voor dat iemand wel die plek nodig hebt. Had jij ook niet leuk gevonden als iemand op net dat laatste plekje staat.
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Facts don't care about your feelings
pi_204252597
In een ritje van'n half uur drie keer gehad dat een of andere sukkel met nog geen 70 aan komt tuffen op de invoegstrook en 'm dan meteen maar links kwakt, zonder die strook te gebruiken waarvoor die is bedoeld.
  maandag 28 maart 2022 @ 16:57:46 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204252840
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.

met de kabel erin had ik er geen probleem van gemaakt, want dan is het nogal wiedes daar zijn die plekken voor.

heb je net op je app gecheckt dat die plek vrij is, de laatste in de buurt. staat er zo'n asshole in z'n te dure BMW beetje een lamzak te zijn.
pi_204252973
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:57 schreef Gunner het volgende:

[..]
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.
Er zijn zat regels die ik onterecht vind... dat staat er los van. Overigens waren er in het begin genoeg plekken waar stond "uitsluitend voor elektrische voertuigen" niet "die zichtbaar worden opgeladen" ofzo. Weet niet of die er nu nog zijn?

quote:
met de kabel erin had ik er geen probleem van gemaakt, want dan is het nogal wiedes daar zijn die plekken voor.
Snap ik, maar als ie dat dus wel gewoon de kabel erin had gedaan was die plek ook bezet geweest. Linksom of rechtsom was die plek bezet, dus dat maakt voor jou geen verschil. Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan? Tja, dat ga je wel heel mierenneukerig gebied opzoeken. Tesla's geven bij superchargers wel boetes als je te lang blijft staan maar dat is natuurlijk wel anders. Ik kan begrijpen dat mensen, vooral 's avonds, geen zin hebben om na 3 uur nog even terug te lopen om de auto terug te zetten op een normale plek.

quote:
heb je net op je app gecheckt dat die plek vrij is, de laatste in de buurt. staat er zo'n asshole in z'n te dure BMW beetje een lamzak te zijn.
Dat is wel een nadeel ja :) maar waarom maak je er nou weer een BMW rijder van, zijn juist Audi rijders vaak met zo'n e-tron. M'n broertje heeft vorige week z'n i4 opgehaald. Leuke wagen maar ik vind dat het geld ook niet meer waard (in andere woorden: ik kan het niet meer betalen).
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 maart 2022 @ 17:22:39 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204253100
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
maar waarom maak je er nou weer een BMW rijder van
oh nergens om hoor, behalve dat het geval waar ik naar refereerde een BMW was. meer niets.

quote:
Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan?
ik haal hem ook niet direct weg als ie z'n doellading gehaald heeft maar technisch gezien mag je daar alleen staan als je aan het laden bent.

quote:
Leuke wagen maar ik vind dat het geld ook niet meer waard
Dat gaat voor zo'n beetje elke premium-auto op

[ Bericht 15% gewijzigd door Gunner op 28-03-2022 17:46:06 ]
  dinsdag 29 maart 2022 @ 22:28:07 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204267863
Klootzakken die het fietspad bij de kruising blokkeren omdat ze te besodemietert zijn om een beetje op te letten }:| :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204270022
Ook eens een compliment. Ik rij sinds een week motor en het valt me op dat het overgrote deel automobilisten opzij gaat bij het passeren tussen de file. Had ik niet verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door lichtknopje op 30-03-2022 10:09:10 ]
pi_204270198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 09:13 schreef lichtknopje het volgende:
Ook eens een compliment. Ik rij sinds een week motor en het valt me op dat het overgrote deel automobilsten opzij gaat bij het passeren tussen de file. Had ik niet verwacht.
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij me :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? woensdag 30 maart 2022 @ 10:14:11 #12
70532 loveli
N
pi_204270347
Jullie wonen zeker niet in de randstad?
crap in = crap out
pi_204270372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef loveli het volgende:
Jullie wonen zeker niet in de randstad?
Nee, in een geciviliseerde provincie :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_204270650
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef loveli het volgende:
Jullie wonen zeker niet in de randstad?
gelukkig niet nee
Het is wat.......
pi_204270686
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef loveli het volgende:
Jullie wonen zeker niet in de randstad?
jawel :W
pi_204270719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef loveli het volgende:
Jullie wonen zeker niet in de randstad?
Nee. En kom zo min mogelijk in de Randstad.
pi_204271820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Nee, in een geciviliseerde provincie :P
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 30 maart 2022 @ 19:50:29 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204276828
Ik heb onderhand heel wat ergernissen in het verkeer maar bumperklevers staan wel echt met stip op nummer een. Het hele idee dat als je onverwacht eens echt hard op de rem moet diegene eigenlijk nooit genoeg tijd kan hebben om ook tijdig en hard genoeg te remmen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204277392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb onderhand heel wat ergernissen in het verkeer maar bumperklevers staan wel echt met stip op nummer een. Het hele idee dat als je onverwacht eens echt hard op de rem moet diegene eigenlijk nooit genoeg tijd kan hebben om ook tijdig en hard genoeg te remmen.
Ik ben laatst een keer de berm in gereden om een zwaar busje wat twee meter achter me bleef plakken voorbij te laten gaan. Tien minuten later bij een stoplicht stond ik achter die klojo.
pi_204277648
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 09:43 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij me :)
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassing :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204277897
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassing :{
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_204278232
Voor wat positiviteit hier:
Mensen met verkeersinzicht _O_

A komt van een niet al te brede inrit (parkeerplaats) af, B komt van rechts en wil die inrit op, C komt van links en wil ook die inrit op.

Dan kun je de regeltjes toepassen: A geeft iedereen voorrang, C wurmt zich langs A heen, en B doet het zelfde zodat A als laatste wegrijdt.
Of je wisselt wat blikken uit, B was al tijdig gestopt en C wacht even. Zodat A snel de uitrit uitkan (want B en C ‘blokken’ al het verkeer), linksaf vóór B langs, waarna vervolgens C en B na elkaar ruim baan hebben om die inrit op te rijden O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:39:19 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204293167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 20:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.
Hoi O+ :W

Gas erop, hoe vlotter je ertussendoor rijdt, hoe minder van die eikels expres de doorgang dichtrijden. Hoeft echt niet met 80 ofzo, maar een stilstaande file kan prima met 30 - 50 km/u, naar gelang de ruimte en situatie uiteraard.

En tevens kusjes voor hen die idd het tegenovergestelde doen; extra ruimte maken :* :* :*

Zelf doe ik dat automagisch als er file ontstaat, meer omdat dat eigenlijk normaal is in Duitsland (Rettungsgasse).
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:43:39 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204293195
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen ! :r }:| :(

Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..

echt 500¤ boete op zetten.. :wtf:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204294779
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
pi_204294907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
.
  vrijdag 1 april 2022 @ 14:45:43 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204294955
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:

[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204295057
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens |:(
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt ^p^
Facts don't care about your feelings
pi_204295334
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:

[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Pff, met Eco stand aan kan je nog steeds makkelijk 100+ en bespaar je nog ook :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? vrijdag 1 april 2022 @ 16:00:53 #30
70532 loveli
N
pi_204295626
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen ! :r }:| :(

Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..

echt 500¤ boete op zetten.. :wtf:
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?

De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
crap in = crap out
pi_204295649
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens |:(
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:17:26 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204296316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:44:23 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204298381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt ^p^
Dan gaat 'ie halverwege op de rem omdat je lucht op is :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef loveli het volgende:

[..]
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?

De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
People don't care; waait er wel vanaf :W Het is 'maar' sneeuw.. een kilootje of 2, met 100 km/u.

Je zou ze aan de kant vd weg moeten zetten en ze een sneeuw/ijsbal van 2 kilo voor hun bakkes moeten gooien vanuit een 100 km/u rijdende auto.. Eens kijken wat ze er dan van vinden :wtf:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204298972
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
Haha maximum uiteraard
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:30:12 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204299025
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:33:57 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204299054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u. :+

Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..

Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'

Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes }:|

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204318513
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u. :+

Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..

Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'

Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes }:|
[..]
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen.. :)
Ja, daarom neem ik die vrachtwagenchauffeurs niets kwalijk. Die zitten niet voor hun plezier op de weg. Personenauto's die aan het treuzelen zijn vaak wel.

Wat mij betreft worden dat soort lui gewoon flink bekeurd.
  zondag 3 april 2022 @ 15:14:09 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204318662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
pi_204318708
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
  zondag 3 april 2022 @ 15:26:00 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204318837
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
+1
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 3 april 2022 @ 15:31:11 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204318915
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer. :+
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
pi_204318927
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer. :+
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.

Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
pi_204319481
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.

Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.

Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.

Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
pi_204319498
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.

Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.

Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.

Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
pi_204319642
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.

Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.

Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.

Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
pi_204319673
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.

Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.

Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
Ik verleen ze ook geen voorrang op basis van de reden van verkeersdeelname, enkel op basis van de manier waarop ze dat doen.

Mensen die zich niet gedragen in het verkeer, wordt de toegang tot het verkeer ontzegd voor enige periode. Niet gedragen slaat in de praktijk vooral op "assertieve" chauffeurs, niet op mensen die door hun ongeschiktheid veel te voorzichtig rijden en zodoende gevaar en hinder veroorzaken.

En dat doen die trage rijders van het begin tot het eind van hun traject op de snelweg. Het begint met geen vaart maken op de invoegstrook en meteen naar rechts kwakken. En het eindigt met remmen voor de uitvoegstrook en dan met 'n slakkengangetje over de uitvoegstrook tuffen.
  zondag 3 april 2022 @ 16:36:45 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204319708
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden.
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.
quote:
Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand.
Ja maar daar ging het niet over.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 3 april 2022 @ 16:36:53 #48
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204319712
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.

Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.

Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan

Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
pi_204319832
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.

Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan

Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
Dat een vrachtwagen z'n redenen heeft om 'n stuk langzamer te rijden dan de rest van het verkeer op de snelweg, maar een of andere angsthaas in een personenauto die al bibbert als de teller de 90 per uur aantikt, niet.

Da's geen emotie, maar een gegeven.

Net zoals dat een invoegstrook is bedoeld om je snelheid aan te passen aan die van het verkeer en dan in te voegen. Niet om met 80 per uur aan te komen kakken en je auto dan meteen naar links te kwakken.

En de uitvoegstrook is bedoeld om snelheid te minderen. Je hoeft dan dus niet op de snelweg al op de rem te jassen om een paar honderd meter later pas aan te komen bij de uitvoegstrook.

Zo zijn er nog wel 'n hoop voorbeelden te geven waar erg onzekere mensen (achter het stuur) hinder en soms zelfs gevaar veroorzaken.
  zondag 3 april 2022 @ 16:45:38 #50
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204319890
Deze angsthazen of slakken of andere definities die je ze toebedeeld mogen gewoon zich zo over de snelweg begeven. Jij vind dat niet leuk maar de wvw is het niet met je eens. Deal with it.

Klaar mee
pi_204319917
Daarom pleit ik ook wel voor aanpassing van die wet, dan wel andere aspecten bij de handhaving van die wet. Dus niet meer vrijwel exclusief beboeten op snelheid, maar ook op andere dingen.

En iemand die niet weet waarvoor in- en uitvoegstroken zijn, zou sowieso z'n rijbewijs in moeten leveren en het maar weer eens opnieuw moeten proberen.
  zondag 3 april 2022 @ 16:57:53 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204320068
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef Gunner het volgende:
Deze angsthazen of slakken of andere definities die je ze toebedeeld mogen gewoon zich zo over de snelweg begeven. Jij vind dat niet leuk maar de wvw is het niet met je eens. Deal with it.

Klaar mee
Ook niet helemaal, daar is artikel 5 voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204320448
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.
Eens. Die minimum moeten kunnen en mogen rijden was dat ik mijn rijbewijs haalde nog 70, later is die 80 geweest en tot mijn verbazing is het nu zestig. Van mij mag dat wel terug naar tachtig. Puur als voertuig eis. Als je oom wat voor reden niet happy bent met tachtig lijkt me het een prima reden om langzamer te gaan zolang je niet overdrijft.

Om dat van weer af te laten hangen is erg lastig, De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
  zondag 3 april 2022 @ 17:36:59 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204320469
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Eens. Die minimum moeten kunnen en mogen rijden was dat ik mijn rijbewijs haalde nog 70, later is die 80 geweest en tot mijn verbazing is het nu zestig. Van mij mag dat wel terug naar tachtig. Puur als voertuig eis. Als je oom wat voor reden niet happy bent met tachtig lijkt me het een prima reden om langzamer te gaan zolang je niet overdrijft.
Dan rij je maar over de provinciale wegen ipv de snelweg.
quote:
Om dat van weer af te laten hangen is erg lastig, De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
Je mag gewoon 100 blijven rijden. Of het verstandig is is een tweede.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204320527
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dan rij je maar over de provinciale wegen ipv de snelweg.
[..]

Daar is langzamer rijden nog veel hinderlijker dan op de snelweg.
  zondag 3 april 2022 @ 17:43:12 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204320549
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Daar is langzamer rijden nog veel hinderlijker dan op de snelweg.
Daar kan je oom toch gewoon 80 rijden, ergo de toegestane max snelheid?

En als hij dat ook niet durft is het een goede reden om voortaan met de trein te gaan. Het is niet alsof autorijden een grondwettelijke recht is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 3 april 2022 @ 17:43:25 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204320553
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ook niet helemaal, daar is artikel 5 voor.
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen :z

Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten. Over wat iemand van jullie wel of niet mag. Dat is allemaal niet relevant.
  zondag 3 april 2022 @ 17:46:54 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204320615
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 17:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen :z
Klopt, maar als je daar aan het trutten bent wordt je echt wel van de snelweg gehaald als de politie je ziet, dat is al vaak genoeg bij wegmisbruikers geweest.
quote:
Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten.
Het zou een stuk prettiger discussiëren zijn als je het niet persoonlijk maakt. De reden waarom ik voor meer veiligheid in het verkeer ben is omdat ik elke week wel een keer op de fiets hachelijke momenten meemaak met automobilisten die niet op letten, de regels niet volgen of domme dingen doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 3 april 2022 @ 18:27:31 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204321116
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
Als een vrachtwagen jou ondanks het inhaalverbod gaat inhalen omdat je hem in de weg rijdt en je dus de doorstroming verstoort, veroorzaak je hinder én onnodig gevaar, ben je volgens mij gewoon een bekeuring waard.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 3 april 2022 @ 18:30:07 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204321141
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 17:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen :z

Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten. Over wat iemand van jullie wel of niet mag. Dat is allemaal niet relevant.
Als je wordt ingehaald door vrachtwagens die een geëikte digitale tachograaf hebben die begrensd is op 89.9 km per uur, rijd je bepaald geen 90, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen 85.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204321481
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Als je wordt ingehaald door vrachtwagens die een geëikte digitale tachograaf hebben die begrensd is op 89.9 km per uur, rijd je bepaald geen 90, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen 85.
Dit ja. Dan rijdt diegene gewoon in de weg.
pi_204321938
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2022 18:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Als een vrachtwagen jou ondanks het inhaalverbod gaat inhalen omdat je hem in de weg rijdt en je dus de doorstroming verstoort, veroorzaak je hinder én onnodig gevaar, ben je volgens mij gewoon een bekeuring waard.
Wacht ff, als een vrachtwagen gaat inhalen bij een inhaalverbod dan gaat de bekeuring naar degene die wordt ingehaald? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
  zondag 3 april 2022 @ 20:04:59 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204322237
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wacht ff, als een vrachtwagen gaat inhalen bij een inhaalverbod dan gaat de bekeuring naar degene die wordt ingehaald? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Je veroorzaakt een overtreding van iemand anders door hem te irriteren.. helaas gebeurt het in dat soort gevallen inderdaad vaak andersom, maar op mijn werk leer ik altijd dat je gevaar moet aanpakken bij de bron, en niet domweg de symptomen moet gaan bestrijden. In het geval van die vrachtwagen zal die inderdaad de prent wel krijgen ja. Helaas maar waar.

Als iemand je kilometerslang zit te irriteren door links te blijven plakken terwijl dat niet hoeft, en je haalt hem rechts in, weet je ook wie de prent gaat krijgen toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:58:44 #64
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204326015
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 20:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als iemand je kilometerslang zit te irriteren door links te blijven plakken terwijl dat niet hoeft, en je haalt hem rechts in, weet je ook wie de prent gaat krijgen toch?
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.

Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
  maandag 4 april 2022 @ 10:57:41 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204326428
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.

Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204326563
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
:Y

Handhaven op de oorzaak inderdaad. Niet op het gevolg,
pi_204326585
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.

Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen :P
  maandag 4 april 2022 @ 11:29:25 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204326659
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Piles het volgende:

[..]
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen :P
Als je uiterst rechts rijdt en niet de maximum snelheid overschrijdt doe je in principe niks fout.
Maar zoals al gezegd wordt dat toch een discussie met de pliesie
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 4 april 2022 @ 11:37:46 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204326729
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Piles het volgende:

[..]
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen :P
Je gaat het per definitie niet winnen wdb van een agent.

Rechts inhalen is helemaal niet gevaarlijk.. zelfde rijstrook als de linker, en of je nou links invoegt of rechts invoegt, de handeling is gelijk.. en de drogreden dat mensen dat niet 'verwachten' gaat ook nergens over, want die kansloze heeft heus in de peiling dat hij de boel ophoudt.. het wordt pas 'risicovol' als hij gaat reageren op jouw aktie door hetzij zijn auto naar rechts te pleuren om je te blokkeren of van de weg te drukken of gas gaat geven om jou te belemmeren om voor hem te komen..

In geval 1 verandert hij van rijstrook en dan zijn daar regels voor en dan is hij echt gewoon fout, is sws een artikel 5 als hij je afsnijdt. Tevens toont dat ook meteen de moedwil van zijn linkshangen aan.

In het andere geval gaat hij bumperkleven bij een eventuele voorganger, en wederom toont dat aan dat hij moedwillig de boel zit te traineren.. het feit dat jij genoeg ruimte hebt om er rechts langs te kunnen en dan ook nog voor hem kan invoegen, toont duidelijk aan dat Mr. Lefty daar ook had kunnen (en moeten) rijden.

Als de rechts inhaler geen gekke dingen heeft gedaan en een dashcam heeft die duidelijk aantoont dat er kilometers lang wordt gehinderd en hij geduld heeft betracht, durf ik daarmee naar de rechter als je een bon krijgt voor rechts inhalen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204326760
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 11:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Je gaat het per definitie niet winnen wdb van een agent.

Rechts inhalen is helemaal niet gevaarlijk.. zelfde rijstrook als de linker, en of je nou links invoegt of rechts invoegt, de handeling is gelijk.. en de drogreden dat mensen dat niet 'verwachten' gaat ook nergens over, want die kansloze heeft heus in de peiling dat hij de boel ophoudt.. het wordt pas 'risicovol' als hij gaat reageren op jouw aktie door hetzij zijn auto naar rechts te pleuren om je te blokkeren of van de weg te drukken of gas gaat geven om jou te belemmeren om voor hem te komen..

In geval 1 verandert hij van rijstrook en dan zijn daar regels voor en dan is hij echt gewoon fout, is sws een artikel 5 als hij je afsnijdt. Tevens toont dat ook meteen de moedwil van zijn linkshangen aan.

In het andere geval gaat hij bumperkleven bij een eventuele voorganger, en wederom toont dat aan dat hij moedwillig de boel zit te traineren.. het feit dat jij genoeg ruimte hebt om er rechts langs te kunnen en dan ook nog voor hem kan invoegen, toont duidelijk aan dat Mr. Lefty daar ook had kunnen (en moeten) rijden.

Als de rechts inhaler geen gekke dingen heeft gedaan en een dashcam heeft die duidelijk aantoont dat er kilometers lang wordt gehinderd en hij geduld heeft betracht, durf ik daarmee naar de rechter als je een bon krijgt voor rechts inhalen.
Ik kan het niet meer met je eens zijn :)

Gelukkig zit ik niet veel meer op de weg. Na jarenlang A2 Amsterdam-Utrecht had ik genoeg casussen verzameld dacht ik :D
pi_204327092
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
Was zeker veel lager, 150 tov 250 euro. Dit jaar iets meer gelijkgetrokken... onnodig links 220 en rechts inhalen 250. Ik zou er akkoord mee gaan als ik die 250 moet betalen maar die linkshanger 220 zo erg haat ik ze :')
Facts don't care about your feelings
pi_204327119
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Was zeker veel lager, 150 tov 250 euro. Dit jaar iets meer gelijkgetrokken... onnodig links 220 en rechts inhalen 250. Ik zou er akkoord mee gaan als ik die 250 moet betalen maar die linkshanger 220 zo erg haat ik ze :')
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
pi_204327139
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
Ja maar als iemand bij je inbreekt en je slaat hem tot hij vloeibaar moet eten krijg je ook een hogere straf :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 4 april 2022 @ 12:17:08 #74
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204327158
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204327165
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja maar als iemand bij je inbreekt en je slaat hem tot hij vloeibaar moet eten krijg je ook een hogere straf :P
Je mag gepaste zelfverdediging gebruiken zonder dat dat straf oplevert. Ja, als je overdrijft en er geen gevaar was, dan krijg je 'n straf. Als 'ie wegrent en je gaat er achteraan om 'm tot moes te slaan dan ook.

Beetje rechts inhalen omdat iemand links langdurig loopt te kloten versus iemand die links plakt, rechts inhalen en daarna de vangrail in drukken.
pi_204327169
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
Bewuste actie, maar er is wel een goede reden voor als iemand langdurig links met een belachelijk lage snelheid loopt te tuffen.
  maandag 4 april 2022 @ 12:19:15 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204327176
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
En linksplakken is
1. ook een bewuste actie
2. geen bewuste actie, dus wat zo iemand eigenlijk in het verkeer als je niet op zit te letten?

In Nederland kijken we altijd naar het gevolg en nooit naar de oorzaak. Het gevolg is namelijk makkelijker aan te pakken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204327179
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
Onnodig links rijden is ook een bewuste actie.... een actie waardoor de ander moet overgaan tot rechts inhalen. De rechts inhaler kan niet rechts inhalen als de ander gewoon normaal rechts aanhoudt. Ja via de vluchtstrook misschien :')

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je mag gepaste zelfverdediging gebruiken zonder dat dat straf oplevert. Ja, als je overdrijft en er geen gevaar was, dan krijg je 'n straf. Als 'ie wegrent en je gaat er achteraan om 'm tot moes te slaan dan ook.

Beetje rechts inhalen omdat iemand links langdurig loopt te kloten versus iemand die links plakt, rechts inhalen en daarna de vangrail in drukken.
Ja is ook zo, maar laten we eerlijk zijn... meestal rijdt de rechts inhaler ook wel iets te hard.
Facts don't care about your feelings
pi_204327214
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:

Ja is ook zo, maar laten we eerlijk zijn... meestal rijdt de rechts inhaler ook wel iets te hard.
Soms wel, soms niet. Als je 120 mag en het is rustig, dan is een linksplakker die 90 per uur gaat gewoon erg irritant. Sommige van die schoften lijken er ook lol in te hebben om op de linkerrijstrook de boel op te houden.
  maandag 4 april 2022 @ 12:37:46 #80
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204327391
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Onnodig links rijden is ook een bewuste actie.... een actie waardoor de ander moet overgaan tot rechts inhalen. De rechts inhaler kan niet rechts inhalen als de ander gewoon normaal rechts aanhoudt. Ja via de vluchtstrook misschien :')
[..]
Ja is ook zo, maar laten we eerlijk zijn... meestal rijdt de rechts inhaler ook wel iets te hard.
Dat 'moet' helemaal niet. Je hebt je gewoon aan de verkeersregels te houden. Dat de ander een overtreding begaat maakt nog niet dat je dat dan zelf ook maar moet gaan doen. Tuurlijk je kunt er voor kiezen om het te doen maar dan moet je ook niet mopperen over de eventuele consequenties daarvan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204327752
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat 'moet' helemaal niet. Je hebt je gewoon aan de verkeersregels te houden. Dat de ander een overtreding begaat maakt nog niet dat je dat dan zelf ook maar moet gaan doen. Tuurlijk je kunt er voor kiezen om het te doen maar dan moet je ook niet mopperen over de eventuele consequenties daarvan.
Ja ik zou een inbreker ook z'n gang laten gaan, ben toch verzekerd. Maar ik kan begrijpen dat sommige mensen wat meer emotie hebben... zo ook op de weg. Vooral als je ziet dat iemand het bewust doet.
Facts don't care about your feelings
pi_204327965
Ach verschilt ook vaak van mening tussen de plakker en diegene die erlangs wil.

Diegene die erlangs wil, is van mening dat dat de plakker maar voor 5 seconden even naar rechts moet. De plakker denkt, die 10 seconden kan ik ook wel links blijven.
.
  maandag 4 april 2022 @ 15:29:04 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204328986
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Fer het volgende:
Ach verschilt ook vaak van mening tussen de plakker en diegene die erlangs wil.

Diegene die erlangs wil, is van mening dat dat de plakker maar voor 5 seconden even naar rechts moet. De plakker denkt, die 10 seconden kan ik ook wel links blijven.
Ik ben er vrij zeker van dat de gemiddelde linkshanger iets heel anders denkt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204329300
Minder discussie en meer irritaties graag :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204329320
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Ik ben er vrij zeker van dat de gemiddelde linkshanger iets heel anders denkt..
Die wil gewoon of irritant zijn of kan niet meer zo goed mee in het verkeer.
  maandag 4 april 2022 @ 16:06:24 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204329417
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die wil gewoon of irritant zijn of kan niet meer zo goed mee in het verkeer.
Neuh.. 'Je mag hier 100, ik rijd 100, dus jij mag mij helemaal niet inhalen, dus ik blijf hier gewoon rijden', het alom bekende schoolmeester gedrag.
In Duitsland heb je ook stukken Autobahn waar je maar 120 of soms zelfs maar 80 mag, de meeste mensen rijden daar gewoon te hard, en als je dan achter iemand zit die +20 rijdt en jij komt aan met +40, gaan ze alsnog opzij zodra dat kan, want je moet lekker zelf weten of je een prent oploopt of niet, en niemand kan zien of ruiken of jij een reden hebt om haast te hebben omdat je weet ik veel, een bevallende vrouw in de auto hebt, of een andersoortige gangbare reden om erlangs te willen, dan krijg je gewoon de ruimte.

In NL zou je vrouw dus gewoon in de auto bevallen, of je collega naast je doodbloeden, of je mist de bevalling van je kind of het overlijden van een familielid in het ziekenhuis omdat er zo'n schoolmeester-flapdrol bijdehand zit te doen en jou wel even gaat laten voelen dat hij het er niet mee eens is dat je te hard rijdt. Het is gewoon kansloos kutgedrag..

Gelukkig rijd ik tegenwoordig 95% van mijn kilometers in Duitsland, en hoef ik me maar heel af en toe eens te kapot te ergeren aan de kutmentaliteit van de Neerlandische automobilist.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 4 april 2022 @ 16:08:41 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204329448
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Minder discussie en meer irritaties graag :P
Niks mis met een discussie, het is een forum, en dit is geen opsomtopic. We voldoen perfect aan de topicpointer :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:39:23 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204337241
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef qajariaq het volgende:

De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204339108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen. Bovendien ga je dan uit van een noodstop.

Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed. Maar mijn punt is dat wat de een als totaal comfortabel ervaart het voor een ander al over de streep kan zijn. Gezien er in mist nog regelmatig kopstaart of zelfs ketting botsingen gebeuren moet toch wel duidelijk maken dat een hoop mensen de omstandigheden in combinatie met hun vaardigheden niet geheel juist inschatten.

Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
pi_204339328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen. Bovendien ga je dan uit van een noodstop.

Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed. Maar mijn punt is dat wat de een als totaal comfortabel ervaart het voor een ander al over de streep kan zijn. Gezien er in mist nog regelmatig kopstaart of zelfs ketting botsingen gebeuren moet toch wel duidelijk maken dat een hoop mensen de omstandigheden in combinatie met hun vaardigheden niet geheel juist inschatten.

Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
Op die momenten mis ik m'n Tesla wel. In de autopilot door de mist, auto begon te remmen (en soms te piepen) voordat ik überhaupt de auto voor me kon zien... lang leve LIDAR. Alhoewel geruchten zijn dat Musk het weg wil halen. Misschien zijn er wel betere alternatieven... geen idee maar ik vond het prima werken. Het idee is dat technologie dingen kan wat voor mensen onmogelijk is. Dus zorgen voor een snellere reactietijd... of zien wat het oog niet kan zien. Binnen de lijntjes sturen kan een aap ook wel, dat is niet zo interessant.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 6 april 2022 @ 08:05:35 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204345708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:

1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen.
Gemiddelde reactietijd van de mens ligt in de buurt van 0.3 seconden.

quote:
Bovendien ga je dan uit van een noodstop.
Dat is wat je doet als je een stilstaand object op de snelweg tegenkomt, toch?

quote:
Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed.
Jij hebt het over een zicht van 150 meter. Nu ga je ineens de variabelen aanpassen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204345935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij hebt het over een zicht van 150 meter. Nu ga je ineens de variabelen aanpassen.
Ja, opeens zijn de omstandigheden aangepast. Ga je nu beweren dat het een uitzondering is dat je tijdens een mist opeens een potdichte bank in rijdt?

En omdat je er niet extreem op bedacht bent red je het niet om in die 0,3 seconde te realiseren wat er gebeurd, te verzinnen wat je moet doen en dan ook nog eens je voet op te tillen en op de rem te drukken. Ook moet je dan maar hopen dat de auto achter je ook zo reageert.
  woensdag 6 april 2022 @ 08:50:37 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204345949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:47 schreef qajariaq het volgende:

Ja, opeens zijn de omstandigheden aangepast. Ga je nu beweren dat het een uitzondering is dat je tijdens een mist opeens een potdichte bank in rijdt?

Kwestie van uit je doppen kijken, toch? Of ben jij niet in staat om het verschil te zien? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204345953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kwestie van uit je doppen kijken, toch? Of ben jij niet in staat om het verschil te zien? :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
pi_204345985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Gemiddelde reactietijd van de mens ligt in de buurt van 0.3 seconden.
Bron?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 6 april 2022 @ 09:06:21 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204346013
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 6 april 2022 @ 09:08:20 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204346026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]

Ok, je hebt een incidenteel voorbeeld en nu is dat ineens 'de waarheid'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204346060
quote:
Een gecontroleerde omgeving waar een proefpersoon zich met volle concentratie op kan focussen is niet hetzelfde als een autorit. Er zijn meerdere bronnen die één seconde als gemiddelde reactietijd beschouwen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 6 april 2022 @ 09:38:53 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204346200
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:14 schreef Ridocar het volgende:

Een gecontroleerde omgeving waar een proefpersoon zich met volle concentratie op kan focussen is niet hetzelfde als een autorit. Er zijn meerdere bronnen die één seconde als gemiddelde reactietijd beschouwen.
Dat weet ik. Ik neem dat met een kilootje Jozo keukenzout.

De aanname die gedaan wordt, is dat je tijd nodig hebt om te bedenken wat je moet doen. Nu weet ik dat jij jezelf als een geweldige verkeersdeelnemer ziet, dus doe jij dat altijd met volle concentratie, toch? En ga jij hier toch niet toegeven dat jij eerst moet bedenken wat je moet doen?

Daarnaast is het wetenschappelijk onderbouwd, dat ervaring en training een positief effect hebben op je reactietijd. En uiteraard voorkennis. Dus jij rijdt op een verkeerslicht af en dat licht gaat op oranje. Nu heb jij uiteraard geanticipeerd (want geweldige verkeersdeelnemer) en hoef jij helemaal niet na te denken over je reactie. Dan scoor jij dus gewoon een reactietijd van minder dan een halve seconde.

Zelfde geldt voor rijden in de mist. Jij bent je ervan bewust dat dat een risicovolle situatie is, dus ben je gefocused. En specifiek op obstakels op de weg die in de mist kunnen opdoemen. Ook dan heb jij geen 0.7 seconde extra nodig om te bedenken wat je gaat doen.

Dus de stopafstand die ik eerder heb genoemd (en makkelijk binnen de 150 meter bleef) is al ruim genomen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 6 april 2022 @ 11:53:00 #100
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204347287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat weet ik. Ik neem dat met een kilootje Jozo keukenzout.

De aanname die gedaan wordt, is dat je tijd nodig hebt om te bedenken wat je moet doen. Nu weet ik dat jij jezelf als een geweldige verkeersdeelnemer ziet, dus doe jij dat altijd met volle concentratie, toch? En ga jij hier toch niet toegeven dat jij eerst moet bedenken wat je moet doen?

Daarnaast is het wetenschappelijk onderbouwd, dat ervaring en training een positief effect hebben op je reactietijd. En uiteraard voorkennis. Dus jij rijdt op een verkeerslicht af en dat licht gaat op oranje. Nu heb jij uiteraard geanticipeerd (want geweldige verkeersdeelnemer) en hoef jij helemaal niet na te denken over je reactie. Dan scoor jij dus gewoon een reactietijd van minder dan een halve seconde.

Zelfde geldt voor rijden in de mist. Jij bent je ervan bewust dat dat een risicovolle situatie is, dus ben je gefocused. En specifiek op obstakels op de weg die in de mist kunnen opdoemen. Ook dan heb jij geen 0.7 seconde extra nodig om te bedenken wat je gaat doen.

Dus de stopafstand die ik eerder heb genoemd (en makkelijk binnen de 150 meter bleef) is al ruim genomen.
Je rijdt in de mist, het wegdek is nat en je gaat uit van een ideale stopafstand zoals die bij volle aandacht, directe reactie op een stilstaand voorwerp en een droog wegdek zou gelden? Niet echt realistisch lijkt me.
Je rijdt in de mist, ziet uit de mist voor je een vorm opduiken, dan moet je je realiseren of die vorm in beweging is met een snelheid die lager is dan de jouwe of dat die stil staat. Op het moment dat je die afweging hebt gemaakt is die vorm al een seconde dichterbij gekomen als die echt stilstaat en dan pas begint jouw reflex om de rem in te trappen.

Al met al kom je dan heel misschien wel of misschien niet op tijd tot stilstand en dan begint het afwachten of diegene achter je wel op tijd tot stilstand zal komen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  woensdag 6 april 2022 @ 12:33:31 #101
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204347605
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Je rijdt in de mist, het wegdek is nat en je gaat uit van een ideale stopafstand zoals die bij volle aandacht, directe reactie op een stilstaand voorwerp en een droog wegdek zou gelden? Niet echt realistisch lijkt me.

Want jij bent in de mist niet met je volle aandacht bij de verkeerssituatie? Daar heb ik wel een mening over.

En het verschil in remweg tussen nat en droog is 25 meter (bij mist is de weg niet nat, maar vochtig, dus het verschil zal minder zijn). Als je dat optelt bij de eerder getallen, blijf je nog steeds ruim binnen de150 meter.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 6 april 2022 @ 13:47:01 #102
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204348240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want jij bent in de mist niet met je volle aandacht bij de verkeerssituatie? Daar heb ik wel een mening over.
Een mening mag hoor. Ik ben tijdens het rijden bewust bezig met het verkeer om me heen en vooral niet met andere zaken. Maar dat houdt ook in dat je de spiegels in de gaten houdt en het kan zelfs inhouden dat een vervelende vlieg het interieur van je auto bezoekt. En zo zijn er meer zaken om je heen die wel degelijk invloed hebben op je reactietijd, dat is heel wat anders dan strak naar een scherm kijken voor een paar seconden om te reageren op een verandering. En dat is geen mening maar een feit.

quote:
En het verschil in remweg tussen nat en droog is 25 meter (bij mist is de weg niet nat, maar vochtig, dus het verschil zal minder zijn). Als je dat optelt bij de eerder getallen, blijf je nog steeds ruim binnen de150 meter.
En bij mist een vochtig wegdek is vaak nog gladder dan een nat en schoon geregend wegdek, het heeft zeer zeker invloed op de remweg.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_204350392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ok, je hebt een incidenteel voorbeeld en nu is dat ineens 'de waarheid'?
Dat ene incidentje, die paar seconden hadden mijn leven drastisch kunnen veranderen of zelfs verkorten.

Is iets alleen waarheid als het elke dag voorkomt?

Veertig jaar geleden hadden we per jaar zes keer meer verkeersdoden met minder verkeer. Volwassen worden levert gewoon heel veel op dus.
  woensdag 6 april 2022 @ 18:19:13 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204351074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
Adaptive cruise control.. kijkt 200 meter vooruit, ook in de mist. Tussen de lijntjes blijven, de rest regelt de auto feilloos. _O_

Niet iedereen rijdt een dinosaurus. :+

Helaas gaat het nog wel even duren voordat iedereen ACC ter beschikking heeft, maar het wordt *; al steeds *; meer toegepast. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Vis een optie? woensdag 6 april 2022 @ 18:29:13 #105
70532 loveli
N
pi_204351163
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
Niet iedereen rijdt een dinosaurus. :+
Dino's O+
crap in = crap out
pi_204379062
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Adaptive cruise control.. kijkt 200 meter vooruit, ook in de mist. Tussen de lijntjes blijven, de rest regelt de auto feilloos. _O_

Niet iedereen rijdt een dinosaurus. :+

Helaas gaat het nog wel even duren voordat iedereen ACC ter beschikking heeft, maar het wordt *; al steeds *; meer toegepast. :)
Op de Renault Master die ik sinds januali dit jaar rij zit nog steeds de ouderwetsche cruise control. Wat nog irritanter is, is dat je alleen maar even getallen als snelheid in kunt stellen. 98, 100, 102, enzovoorts.

Maargoed, ik hoef niet perse te haasten en rij gewoon m'n eigen tempo. Gewoon eerder van huis, relaxed achter het stuur, geen stress.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_204381274
Gisteren weer. Stuk waar de rijbaan van drie naar twee rijbanen gaat. Al ruim voor het moment dat je in moet gaan voegen, blokkeerde 'n werkersbusje de linkerrijbaan, door half op de meest linkerbaan te rijden en half op de middelste baan. Als er iemand langs wilde, zwiepte hij steeds naar links.

Bijzonder irritant.

[ Bericht 7% gewijzigd door dick_laurent op 09-04-2022 11:36:51 ]
pi_204381307
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 9 april 2022 @ 11:25:08 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204381308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:
Gisteren weer. Stuk waar de rijbaan van drie naar twee rijbanen gaat. Al ruim voor het moment dat je in moet gaan voegen, blokkeerde 'n werkersbusje de linkerrijbaan, door half op de meest linkerbaan te rijden en half op de middelste baan. Als er iemand langs wilde, zwiepte hij steeds naar links.

Bijzonder irritant.
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.

En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door dick_laurent op 09-04-2022 11:37:17 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 9 april 2022 @ 11:26:05 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204381319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop :')
Ik zie zeker 1 keer per week een bouwvakker zijn nog brandende peuken uit de bus gooien. Het is elke keer dezelfde van hetzelfde bouwbedrijf. Mijn vingers jeuken eigenlijk om een keer te bellen, maar dat vind ik ook wat ver gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204381327
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zie zeker 1 keer per week een bouwvakker zijn nog brandende peuken uit de bus gooien. Het is elke keer dezelfde van hetzelfde bouwbedrijf. Mijn vingers jeuken eigenlijk om een keer te bellen, maar dat vind ik ook wat ver gaan.
Heb wel een keer gebeld naar zo'n vervoerder van kinderen/ bejaarden etc, want dat vond ik echt niet kunnen, zeker als het je taak is om veilig te rijden en mensen van A naar B te vervoeren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204381444
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.

En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.
Dit was ruim voor het puntstuk. Het was nog het gedeelte waar je in moet gaan voegen. Als dan zo'n werkbus de boel blokkeert, dan stropt het alleen maar op allemaal. En dat snijden is helemaal asociaal. Hij had nota bene nog een aanhanger aan z'n bus hangen met glasplaten (o.i.d.) erin.

Mensen die vol gas tot het puntstuk rijden en dan de auto er tussen frotten, dat vind ik ook irritant. Mensen die daar al te makkelijk gelegenheid toe geven overigens ook.
pi_204381470
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop :')
Bouwbedrijven hebben nu toch werk zat. :+
pi_204381621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bouwbedrijven hebben nu toch werk zat. :+
Ja, maar er zijn grenzen :')
Mag ik hopen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204382151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit was ruim voor het puntstuk. Het was nog het gedeelte waar je in moet gaan voegen. Als dan zo'n werkbus de boel blokkeert, dan stropt het alleen maar op allemaal. En dat snijden is helemaal asociaal. Hij had nota bene nog een aanhanger aan z'n bus hangen met glasplaten (o.i.d.) erin.

Mensen die vol gas tot het puntstuk rijden en dan de auto er tussen frotten, dat vind ik ook irritant. Mensen die daar al te makkelijk gelegenheid toe geven overigens ook.
Nouja, het is een afweging die je moet maken. Wil je gewoon door blijven rijden met het risico op een verkeersruzie of aanrijding, of geef je ruimte? En dan spelen er natuurlijk heel belangrijke zaken, zoals ego, schoolmeestergedrag, vasthouden aan dogma's en zelfoverschatting van rijvaardigheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 15:25:33 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204383252
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.

Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet :')

Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
  zaterdag 9 april 2022 @ 15:30:44 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204383287
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.

Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet :')

Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
Ik vind het ook altijd onrustig rijden in Nederland doordat er om de haverklap weer op en afritten zijn wat voor verstoring zorgt. Dan is een drukke, maar kalme snelweg in het buitenland een stuk prettiger.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Vis een optie? zaterdag 9 april 2022 @ 19:49:15 #118
70532 loveli
N
pi_204385457
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.

En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.
In Duitsland vinden ze je asociaal als je niet elke centimeter rijbaan benut, tot aan het punt waar ze keurig invoegen en laten invoegen.
crap in = crap out
  zaterdag 9 april 2022 @ 19:50:16 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204385469
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:49 schreef loveli het volgende:

[..]
In Duitsland vinden ze je asociaal als je niet elke centimeter rijbaan benut, tot aan het punt waar ze keurig invoegen en laten invoegen.
Dat kan zijn, maar we wonen in Nederland.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Vis een optie? zaterdag 9 april 2022 @ 19:51:13 #120
70532 loveli
N
pi_204385482
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat kan zijn, maar we wonen in Nederland.
En daarom moeten we andere auto's pesten :Y
crap in = crap out
  zaterdag 9 april 2022 @ 19:53:06 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204385503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:51 schreef loveli het volgende:

[..]
En daarom moeten we andere auto's pesten :Y
Waar zeg ik dat we dat moeten doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204401429
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ja, maar er zijn grenzen :')
Mag ik hopen.
Voor de meeste mensen wel ja. Goede reclame is het natuurlijk niet.
pi_204401433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd onrustig rijden in Nederland doordat er om de haverklap weer op en afritten zijn wat voor verstoring zorgt. Dan is een drukke, maar kalme snelweg in het buitenland een stuk prettiger.
Yes. Gisteren van Nederland naar Roemenië gereden. Vooral snelweg. Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, dat is heerlijk rijden in vergelijking met Nederland.
  maandag 11 april 2022 @ 10:02:06 #124
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_204401693
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 09:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Yes. Gisteren van Nederland naar Roemenië gereden. Vooral snelweg. Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, dat is heerlijk rijden in vergelijking met Nederland.
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
pi_204401732
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.

Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet :')

Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 11 april 2022 @ 10:36:21 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204401952
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.
Genau!

Zelfs met 100 km/u. snijdt men elkaar de strot nog af.

Duwen, trekken, knietjes, ellebogen, kopstoten uitdelen, het hoort er allemaal bij.. en hoe verder naar het westen hoe gekker, met als bonus-prijzencircus de spitsuren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204402041
Hoe gemakkelijker je het de mens maakt, hoe meer ze aan andere dingen gaan lopen ergeren. In India heb je geen tijd voor huftergedrag, je moet je volledig focussen om te overleven. De enige oplossing is (helaas) volledig autonoom rijden.
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 april 2022 @ 11:32:05 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204402484
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe gemakkelijker je het de mens maakt, hoe meer ze aan andere dingen gaan lopen ergeren. In India heb je geen tijd voor huftergedrag, je moet je volledig focussen om te overleven. De enige oplossing is (helaas) volledig autonoom rijden.
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204402532
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Weet je meteen waar je EU geld is gebleven.
.
pi_204402564
Maar het hufterige begint eigenlijk al boven Parijs en in Duitsland wordt het ook wat agressiever, zodra in de buurt van Nordrhein Westfalen komt.

Het is gewoon drukker en de West Europeaan is nu eenmaal lomper in alles.
.
pi_204403207
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2022 11:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.

Ik vind het trouwens in NL nog wel meevallen, de meeste mensen rijden gewoon normaal hoor. En je moet ook een beetje leren het spelletje mee te spelen, laat je 1 sec. een gaatje vallen dan wordt het gebruikt. Laten ze je er niet tussen bij het invoegen dan druk je jezelf gewoon er tussen.

Asociaal gedrag werkt ook een soort van aanstekelijk. Dus iemand voegt op laatste moment tussen dan wordt de andere persoon boos en gaat ie juist de volgende die er tussen wil klemrijden, dan denkt hij weer wat een aso...
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 13:01:22 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204403330
Ik denk dat bovenstaand verhaal nog steeds is samen te voegen onder de simpele conclusie:

Nederland is gewoon té vol.

Man, zelfs op een donderdagavond na 23:00 terug rijdend van Schiphol was het drukker op de snelweg hier dan smiddag's doordeweeks in Spanje.
  maandag 11 april 2022 @ 13:34:13 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204403649
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.

Ik vind het trouwens in NL nog wel meevallen, de meeste mensen rijden gewoon normaal hoor. En je moet ook een beetje leren het spelletje mee te spelen, laat je 1 sec. een gaatje vallen dan wordt het gebruikt. Laten ze je er niet tussen bij het invoegen dan druk je jezelf gewoon er tussen.

Asociaal gedrag werkt ook een soort van aanstekelijk. Dus iemand voegt op laatste moment tussen dan wordt de andere persoon boos en gaat ie juist de volgende die er tussen wil klemrijden, dan denkt hij weer wat een aso...
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..

West heb ik 40 jaar gewoond, dat is gewoon oorlog om elke vierkante meter asfalt, zeker in de spits.. Als je daar de aardige sociale pief uit gaat hangen kom je nooit op je bestemming aan; dan mis je afslagen en alles, want als je jezelf er niet gewoon tussen ramt, kom je nergens _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204403652
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Nooit gereden

Duitse wegen zijn geen biljartlakens, maar wel weinig afritten en Baustelle viel nu ook wel mee. Hongarije beter wegdek en voor mijn gevoel ook weinig afritten. Tegenwoordig ook redelijk eten langs de weg.

Roemenië ook wel. Waar snelweg ligt heb je weinig afritten en is het niet heel druk. Geen snelweg, dan knollenwegen. Eten wel beperkt langs de snelwegen en net over de grens vaak wachten bij de pomp.
pi_204403663
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..

West heb ik 40 jaar gewoond, dat is gewoon oorlog om elke vierkante meter asfalt, zeker in de spits.. Als je daar de aardige sociale pief uit gaat hangen kom je nooit op je bestemming aan; dan mis je afslagen en alles, want als je jezelf er niet gewoon tussen ramt, kom je nergens _O-
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.
  maandag 11 april 2022 @ 13:37:54 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204403693
quote:
12s.gif Op maandag 11 april 2022 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat bovenstaand verhaal nog steeds is samen te voegen onder de simpele conclusie:

Nederland is gewoon té vol.

Man, zelfs op een donderdagavond na 23:00 terug rijdend van Schiphol was het drukker op de snelweg hier dan smiddag's doordeweeks in Spanje.
Heel de mentaliteit in Zuid Europa is anders, en op de weg merk je dat vrij snel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 11 april 2022 @ 13:48:37 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204403812
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..
In Duitsland weten ze natuurlijk dat je harder mag en dat veel mensen dat ook gewoon doen, en in Bels mag je ook gewoon nog 120, maar zodra je dan weer in Kaasland bent mag je weer lekker op de linkerrijstrook de boel gaan zitten gallen en zieken.. Dat is dus gewoon mentaliteit, en heeft geen reet te maken met drukte, want dat stukje onder Maastricht is helemaal niet druk, maar het is daar wel gewoon schering en inslag dat ze zitten te slakken op rijstrook 1.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 13:52:27 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204403868
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..

Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.

En dan ben ik daarna misschien ook aso want ik vertik het dan om voor zo iemand de berm in te gaan. :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 april 2022 @ 14:03:17 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204403990
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 13:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.

En dan ben ik daarna misschien ook aso want ik vertik het dan om voor zo iemand de berm in te gaan. :7
Bekend verschijnsel idd.. ik woonde in het westen ook op een plek waar zo'n weggetjes was, en als er eentje doorreed zette ik hem gewoon stil midden op de weg.. ik ga niet de berm kapot- en mijn auto ranzig maken omdat een ander geen verstand heeft.. haast, haast, haast, ikke, ikke, ikke, en de rest kan lekker stikken..

Is prima, ik heb de tijd; kijk maar effe wat je een leuke oplossing lijkt :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 11 april 2022 @ 17:08:31 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204405404
Fietsende bejaarden met een slechte relatie :r

"Gezellig" samen fietsen, maar na 80 jaar is er niets meer om over te praten. Dus fietsen ze niet naast elkaar maar achter elkaar. En omdat dat ook net even te intiem is, zit er 10 meter tussen.

Ergo, onmogelijk om in te halen tenzij er echt geen mensen van de andere kant komen. Want er tussen kan je niet en omdat je zo'n stuk om ze heen moet heb je daar flink de ruimte voor nodig.

Flikker asjeblieft op. Ga lekker thee drinken. Maar hou mij niet tegen :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 11 april 2022 @ 17:09:41 #141
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204405412
Bonusklacht:

Een vent van een jaar of 65 die op zijn sportfiets (nee, het was geen wielrenner) midden over de straat fietst en dwars door rood rijd omdat hij niet in de gaten had wat hij aan het doen was. Hij trok d'r ook een bijzonder verdwaasde smoel bij. Krijg een lekke band. En het liefst 2.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204415431
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..
In Duitsland weten ze natuurlijk dat je harder mag en dat veel mensen dat ook gewoon doen, en in Bels mag je ook gewoon nog 120, maar zodra je dan weer in Kaasland bent mag je weer lekker op de linkerrijstrook de boel gaan zitten gallen en zieken.. Dat is dus gewoon mentaliteit, en heeft geen reet te maken met drukte, want dat stukje onder Maastricht is helemaal niet druk, maar het is daar wel gewoon schering en inslag dat ze zitten te slakken op rijstrook 1.
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan. :')
  dinsdag 12 april 2022 @ 19:00:27 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204415572
Vuile teringdebiel vandaag die zo ver van het stoplicht af stond dat het stoplicht op rood bleef :r

Op een gegeven moment liep er maar iemand naar toe om te zeggen dat hij/zij zo de hele boel ophield. We waren ondertussen al 3 of 4 cycli aan het wachten. Daarop werd er naar voren gereden en ging spontaan het stoplicht op groen.

En daarna rustig links wegrijden over een tweebaansweg, iedereen scheurde er rechts langs omdat ze echt geen zin meer hadden om te wachten.

Lever je rijbewijs dan maar in hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204438289
Vandaag bijna getuige hoe de auto voor mij, zich rechts voor de vrachtwagen wilde wringen. De truck stopte echte minder dan 0,5m vanaf de bestuurdersportier.

Echt een wonder dat die trucker, die auto toch nog zag in de dooie hoek.
.
  donderdag 14 april 2022 @ 22:42:09 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204439631
Caravan- en campertyfus op de weg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 14 april 2022 @ 22:43:30 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204439664
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 21:38 schreef Fer het volgende:
Vandaag bijna getuige hoe de auto voor mij, zich rechts voor de vrachtwagen wilde wringen. De truck stopte echte minder dan 0,5m vanaf de bestuurdersportier.

Echt een wonder dat die trucker, die auto toch nog zag in de dooie hoek.
Daar zitten spiegels en vaak zelfs camera's tegenwoordig.. dat maakt het niet meteen veilig, maar je ziet wel een heel stuk meer..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 14 april 2022 @ 22:56:51 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204439981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 18:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan. :')
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinig :%
Die Benz volop seinen en zijn knipper aan, maar die idioot gooide hem er zo voor met ik denk iets van 200 meter te gaan voor we bij hem waren :X

De wijze les van vandaag: altijd rekening blijven houden met het feit dat er een hoop doorgewinterde sufferds om je heen rijden. 14.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204440624
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.

Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel :D
  vrijdag 15 april 2022 @ 01:12:20 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204440926
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.

Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel :D
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 april 2022 @ 09:44:08 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204442194
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2022 22:56 schreef Sounddragon het volgende:

Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinig :%
Die Benz volop seinen en zijn knipper aan, maar die idioot gooide hem er zo voor met ik denk iets van 200 meter te gaan voor we bij hem waren :X

De wijze les van vandaag: altijd rekening blijven houden met het feit dat er een hoop doorgewinterde sufferds om je heen rijden. 14.gif
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien heb :X

Nederlanders die heel hard gaan rijden "want dat mag hier" maar het totaal niet gewend zijn en daardoor voor gevaar zorgen. En inderdaad het slag dat rustig gaat inhalen zonder fatsoenlijk in zijn spiegels te kijken en/of er rekening mee te houden dat die auto in de verte geen 120 rijdt, maar heel wat sneller.

Gelukkig kan ik er bij Emmerich al weer af :W
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 april 2022 @ 10:04:38 #151
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204442354
Dat is ook mijn angst als ik in Duitsland lekker doorjakker. Ook Duitsers komen gewoon naar links, zeker bij de (korte) invoegstroken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204442757
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 april 2022 01:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 15 april 2022 @ 10:57:55 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204442848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
Dan ga je zsm naar rechts.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204442996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.

Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel :D
Nog nooit gehoord dat als je iemand brake checkt dat hij dan ineens verdwijnt in je spiegel. De kans dat iemand nog meer gaat kleven, of je gaat inhalen en jou ook brake checkt lijkt me veel groter. Ja, tenzij hij van schrik is gecrashed en tegen een boom gereden is, maar in dat geval heb jij een probleem.
Facts don't care about your feelings
  Vis een optie? vrijdag 15 april 2022 @ 11:15:44 #155
70532 loveli
N
pi_204443076
Er is een speciaal plekje in de hel voor brake checkers.
crap in = crap out
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:53:33 #156
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204443448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan ga je zsm naar rechts.
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?
Ik laat in dat soort gevallen netjes het gas los tot we een snelheid rijden die past bij de afstand die de achterligger in gedachten had, neem altijd maar dat dit ook zijn of haar bedoeling was.

Sowieso lijkt het de berm insturen me niet de meest logische keus
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:45:50 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204444033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien heb :X

Nederlanders die heel hard gaan rijden "want dat mag hier" maar het totaal niet gewend zijn en daardoor voor gevaar zorgen. En inderdaad het slag dat rustig gaat inhalen zonder fatsoenlijk in zijn spiegels te kijken en/of er rekening mee te houden dat die auto in de verte geen 120 rijdt, maar heel wat sneller.

Gelukkig kan ik er bij Emmerich al weer af :W
Ja, ik ben ook altijd wat alerter als ik richting de grens kom en al helemaal in de weekenden.. Ik rijd dat stuk van de 57 heel vaak, vanaf Kamp Lintfort naar de grens, want ik werk 95% in Duitsland en woon net over de grens in NL. soms kun je echt de volle 50 km vol gas uitstampen zonder noemenswaardig van het gas af te moeten, maar zo met feestdagen of in het weekend moet je echt oppassen, want dan hebben opa en oma hun uitjes in Duitsland. En er zitten echt serieuze lemmingen tussen. :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:54:06 #158
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204444131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef loveli het volgende:
Er is een speciaal plekje in de hel voor brake checkers.
Voor bumperklevers ook
pi_204444305
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:

[..]
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?
Ik laat in dat soort gevallen netjes het gas los tot we een snelheid rijden die past bij de afstand die de achterligger in gedachten had, neem altijd maar dat dit ook zijn of haar bedoeling was.

Sowieso lijkt het de berm insturen me niet de meest logische keus
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:14:48 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204444319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wild *O* . en anders doe je op de volgende rotonde een rondje van de zaak en spoel je hem effe door, dan ben je van dat figuur af. :P :W
Brakechecken doe je of gewoon góed, zodat hij écht bijna op de achterbank ligt en je saampjes 25 rijdt, of gewoon niet.. alleen je remlichten laten branden heeft achter je écht niet meer effect als =>> :') <<=

Op een provinciale weg heb je volgens mij 3 km correctie en je krijgt pas een bon bij meer dan 3 km overschrijding, dus je kunt 85 op de GPS (= doorgaans 90 op je teller) rijden zonder dat je een prent oploopt, sowieso kun je gewoon 100 boeken en hoef je alleen ff je poot op te tillen als flitsmeister pieperdepiep doet bij een collectebus.

Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:18:31 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204444351
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
True, ik ben me ook veel bewuster geworden van tussenafstand sinds ik ACC heb.. ik deed precies hetzelfde, niet heel extreem, maar je merkt heel goed dat dat korte treintje-rijden vrij normaal is in NL. Ze zitten al op je kont als ze vinden dat je teveel afstand houdt tot je voorganger, terwijl je gewoon op ACC rijdt. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:20:51 #162
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204444372
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
Heel simpel ik heb geen zin in een extra passagier in mijn achterbak als ik ergens voor moet remmen. En dat sommigen het niet bewust doen dan worden ze zich dat dan wel bewust neem ik maar aan.

Waarom zou ik het prettig moeten vinden om iemand die zich niet bewust met verkeer bezig houdt zo ongeveer binnen mijn kreukelzone te willen hebben.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:24:00 #163
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204444391
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden ;)
Juist als het druk is en het is beide kanten op gewoon een stroom aan auto's tijdens de spits heeft dat kleven geen zin, alsof de 40 auto's daarvoor dan ineens harder kunnen rijden. In dat soort gevallen is het meerollen in het tempo wat het rijtje rijdt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:26:43 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204444406
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:24 schreef JaapB het volgende:

[..]
Juist als het druk is en het is beide kanten op gewoon een stroom aan auto's tijdens de spits heeft dat kleven geen zin, alsof de 40 auto's daarvoor dan ineens harder kunnen rijden. In dat soort gevallen is het meerollen in het tempo wat het rijtje rijdt.
I know, maar wat is het nut van remmen dan? behalve dat je een rups/harmonica-beweging in de stroom auto's achter je veroorzaakt.. geef die binnenspiegel een douw zodat je het niet ziet en fuck die sufferd achter je.. je kunt niet harder, en als hij achterop kachelt is hij degene die betaalt. Maak je niet zo druk ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:29:50 #165
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204444431
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
I know, maar wat is het nut van remmen dan? behalve dat je een rups/harmonica-beweging in de stroom auto's achter je veroorzaakt.. geef die binnenspiegel een douw zodat je het niet ziet en fuck die sufferd achter je.. je kunt niet harder, en als hij achterop kachelt is hij degene die betaalt. Maak je niet zo druk ;)
Ik ben simpelweg geen fan van het fenomeen whiplash wat bij zo'n klapper een reëel risico is. En verder is het natuurlijk smerig als zo'n strontvlieg zich te pletter vliegt op de achterkant van mijn auto en is er het risico ook dat door die duw van achteren je verder wordt doorgeduwd en mogelijk ook voor je nog iemand raakt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_204444459
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:20 schreef JaapB het volgende:

[..]
Heel simpel ik heb geen zin in een extra passagier in mijn achterbak als ik ergens voor moet remmen. En dat sommigen het niet bewust doen dan worden ze zich dat dan wel bewust neem ik maar aan.

Waarom zou ik het prettig moeten vinden om iemand die zich niet bewust met verkeer bezig houdt zo ongeveer binnen mijn kreukelzone te willen hebben.
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:39:39 #167
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204444499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Leuke oplossingsrichting, dus ik moet gas geven om binnen 4 meter van mijn voorligger te gaan rijden omdat iemand achter mij niet tot 2 kan of wil tellen? Beetje heel erg omgekeerde wereld.

En remmen of brakecheck is echt totaal iets anders en dat zit zeer zeker niet in mijn systeem.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 15 april 2022 @ 13:40:25 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204444505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Het is heel verleidelijk maar ik ga niet harder dan de vMax omdat een of ander gefrustreerd persoon wil dat ik harder ga rijden. Dat is hun probleem.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 13:43:57 #169
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204444530
Kleven is en blijft gewoon rete irritant neurotisch gedrag dat in de meeste situaties gewoon onnodig en onterecht is.

Ja, die kleine uitzondering is wanneer een pipo flink onder de vmax gaat rijden op de linkerbaan of op een provinciale weg.
Ja, daar heb ik me ook vaak zat aan geïrriteerd. Ja dan lok je inderdaad uit dat men op je bumper gaat zitten.

Maar als jij op een 80 weg gewoon rond de 80 rijdt en een of andere neuroot gaat alsnog vlak op je bumper zitten? Dan kan ie echt de schijt krijgen. Dan ga ik ook echt geen km/u harder rijden. :W
pi_204444687
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:39 schreef JaapB het volgende:

[..]
Leuke oplossingsrichting, dus ik moet gas geven om binnen 4 meter van mijn voorligger te gaan rijden omdat iemand achter mij niet tot 2 kan of wil tellen? Beetje heel erg omgekeerde wereld.

En remmen of brakecheck is echt totaal iets anders en dat zit zeer zeker niet in mijn systeem.
Je moet helemaal niks...

quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Het is heel verleidelijk maar ik ga niet harder dan de vMax omdat een of ander gefrustreerd persoon wil dat ik harder ga rijden. Dat is hun probleem.
Hoeft ook niet, maar dan gaat het je dus niet om de veiligheid maar om een soort van principe dat je niet wil luisteren naar een gefrustreerd persoon. En als je veiligheid dus al niet zo belangrijk vindt dan kun je hem net zo goed laten kleven want het is wel efficiënt.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:18:34 #171
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204444832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, die kleine uitzondering is wanneer een pipo flink onder de vmax gaat rijden op de linkerbaan of op een provinciale weg.
Ja, daar heb ik me ook vaak zat aan geïrriteerd. Ja dan lok je inderdaad uit dat men op je bumper gaat zitten.
Waarom lok je het dan uit? De vMax is de vMax. Je haalt natuurlijk alleen maar in als de snelheid van diegene die je in wil halen lager ligt dan die van jou. Dus zolang dat voertuig <100km/u rijdt zie ik geen problemen om dat gewoon op een normale snelheid te doen. Dat praat niet ineens kleven goed.

het is een gevoelig onderwerp hier, ik weet het :P
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:18:40 #172
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204444834
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Je moet helemaal niks...
[..]
Hoeft ook niet, maar dan gaat het je dus niet om de veiligheid maar om een soort van principe dat je niet wil luisteren naar een gefrustreerd persoon. En als je veiligheid dus al niet zo belangrijk vindt dan kun je hem net zo goed laten kleven want het is wel efficiënt.
Best wel een vreemde kijk op veiligheid houdt je er op na. Het probleem zit toch echt bij de klever en niet bij mij. Ik laat me inderdaad niet opjagen door zo'n gefrustreerd persoon.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 14:28:38 #173
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204444929
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom lok je het dan uit? De vMax is de vMax. Je haalt natuurlijk alleen maar in als de snelheid van diegene die je in wil halen lager ligt dan die van jou. Dus zolang dat voertuig <100km/u rijdt zie ik geen problemen om dat gewoon op een normale snelheid te doen. Dat praat niet ineens kleven goed.

het is een gevoelig onderwerp hier, ik weet het :P
Ik snap je niet helemaal.

Met uitlokken bedoelde ik, als iemand op provinciale weg waar je 80 mag 60 gaat kachelen. Dán lok je mijns inziens uit dat mensen op je bumper gaan kleven omdat je ruim onder de maximum snelheid rijdt.
pi_204444932
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:18 schreef JaapB het volgende:

[..]
Best wel een vreemde kijk op veiligheid houdt je er op na. Het probleem zit toch echt bij de klever en niet bij mij. Ik laat me inderdaad niet opjagen door zo'n gefrustreerd persoon.
Het gaat er toch niet om waar het probleem zit :') Als iemand met een mes loopt te zwaaien in de stad ga je toch ook niet zeggen tegen je kinderen, ja jongens niet weglopen hoor wat hij doet is strafbaar.

Het is wat anders als je alleen in de auto zit en gewoon wil spelen, maar dan wil het nog niet zeggen dat je de beste beslissing maakt. Er was hier toch ook een keer iemand die postte dat hij ging brake checken of gas loslaten voor iemand achter hem en toen bij het stoplicht trokken ze een pistool :D
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:32:21 #175
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204444962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik snap je niet helemaal.

Met uitlokken bedoelde ik, als iemand op provinciale weg waar je 80 mag 60 gaat kachelen. Dán lok je mijns inziens uit dat mensen op je bumper gaan kleven omdat je ruim onder de maximum snelheid rijdt.
Ja dat ben ik met je eens. Ik dacht dat je het ook over snelwegen had omdat je de 'linkerbaan' noemde.
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:44:40 #176
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204445104
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het gaat er toch niet om waar het probleem zit :') Als iemand met een mes loopt te zwaaien in de stad ga je toch ook niet zeggen tegen je kinderen, ja jongens niet weglopen hoor wat hij doet is strafbaar.

Het is wat anders als je alleen in de auto zit en gewoon wil spelen, maar dan wil het nog niet zeggen dat je de beste beslissing maakt. Er was hier toch ook een keer iemand die postte dat hij ging brake checken of gas loslaten voor iemand achter hem en toen bij het stoplicht trokken ze een pistool :D
Heel vreemd vergelijk om een bumperklever te vergelijken met iemand die met een mes loopt te zwaaien.
En om je daar een antwoord op te geven, een aantal jaren terug vond iemand het nodig om een mes voor mijn neus te houden omdat hij vond dat hij meer recht op mijn zakgeld had dan ik. Geen leuke situatie en best heel pijnlijk.

En een brakecheck is heel wat anders dan geleidelijk gas los laten
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Vis een optie? vrijdag 15 april 2022 @ 15:23:10 #177
70532 loveli
N
pi_204445378
Volgens mij zat ik net op de weg met jullie allemaal, niemand gunde de ander het licht in de ogen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 15-04-2022 16:46:56 ]
crap in = crap out
pi_204446382
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[

Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden ;)
Die mensen zie ik allang niet meer als ik v-max -2 rijdt op de gps :+
.
  vrijdag 15 april 2022 @ 18:34:25 #179
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204447006
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:23 schreef loveli het volgende:
Volgens mij zat ik net op de weg met jullie allemaal, niemand gunde de ander het licht in de ogen :')
Denk het niet. 95 op de ACC en op de linkerbaan relaxed cruisend als een boss. Laat al die andere lui maar een maagzweer krijgen ben toch net zo laat thuis :P
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:56:31 #180
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204449109
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 april 2022 17:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat voor debiel ben jij dan.
Bumperklevers zijn pas debielen, structureel je mede-verkeersdeelnemers in gevaar brengen...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204449121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Bumperklevers zijn pas debielen, structureel je mede-verkeersdeelnemers in gevaar brengen...
Jij snapt het ^O^
  vrijdag 15 april 2022 @ 21:57:43 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204449125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Bumperklevers zijn pas debielen, structureel je mede-verkeersdeelnemers in gevaar brengen...
Dat ontken ik nergens.

En door die remacties brengt hij net zo goed een ander in gevaar dus dat is van hetzelfde laken een pak.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 15 april 2022 @ 22:20:26 #183
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204449423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat ontken ik nergens.

En door die remacties brengt hij net zo goed een ander in gevaar dus dat is van hetzelfde laken een pak.
Ik vind het in ieder geval niet ontspannen rijden met iemand zo kort achter je. Met name de gedachte dat als je onverwachts eens echt hard moet remmen die persoon nooit tijdig zal kunnen reageren. Bovendien heeft het bumperkleven totaal geen meerwaarde en als ik het echt zat ben deins ik er niet voor terug er iets aan te doen. Meestal gewoon gas los en lekker 10km/u beneden de maximum snelheid gaan rijden. Verassend genoeg zakken ze dan vaak af en in het meest gunstige geval gaan ze er voorbij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 15 april 2022 @ 22:24:28 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204449469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik vind het in ieder geval niet ontspannen rijden met iemand zo kort achter je. Met name de gedachte dat als je onverwachts eens echt hard moet remmen die persoon nooit tijdig zal kunnen reageren.
Eens
quote:
Bovendien heeft het bumperkleven totaal geen meerwaarde
Toch zit ik er een enkele keer ook wel eens dicht op als iemand echt belachelijk rustig rijd (60 waar je 80 mag) of constant links rijd met een truttig tempo en niet naar rechts gaat (begin nou maar niet over de Vmax discussie, als je naar rechts kan moet je naar rechts).
quote:
en als ik het echt zat ben deins ik er niet voor terug er iets aan te doen. Meestal gewoon gas los en lekker 10km/u beneden de maximum snelheid gaan rijden. Verassend genoeg zakken ze dan vaak af en in het meest gunstige geval gaan ze er voorbij.
Dat heb ik ook meerdere keren gedaan. Overigens alleen als ik al op of over de max zit op een enkelbaanse weg. Maar dat is iets heel anders dan op de rem gaan trappen om mensen af te schrikken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 22:27:26 #185
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204449500
Ok dit topic begint weer eens te ontsporen dus maar even aantal posts geveegd.

Stop ajb met steeds op de man te spelen of ga even wat anders doen ofzo.
pi_204449501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik vind het in ieder geval niet ontspannen rijden met iemand zo kort achter je. Met name de gedachte dat als je onverwachts eens echt hard moet remmen die persoon nooit tijdig zal kunnen reageren. Bovendien heeft het bumperkleven totaal geen meerwaarde en als ik het echt zat ben deins ik er niet voor terug er iets aan te doen. Meestal gewoon gas los en lekker 10km/u beneden de maximum snelheid gaan rijden. Verassend genoeg zakken ze dan vaak af en in het meest gunstige geval gaan ze er voorbij.
De pest is juist dat ze het doen als jij ook op de linkerbaan rijd en met het verkeer mee gaat en je voorganger ook niet sneller dan 80 kan ivm drukte, en dan probeert zo een manse aap iedereen naar rechts te dwingen. Kansloze acties dat en zeer storend
pi_204449562
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.

Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder :D
  vrijdag 15 april 2022 @ 22:49:40 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204449683
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:34 schreef PLY het volgende:
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.

Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder :D
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204450038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:34 schreef PLY het volgende:
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.

Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder :D
Zorg dat je dan zichtbaar moeilijk uitstapt en wegloopt als je besluit zo'n kaart te gebruiken...
http://radiocapelle.nl/ni(...)t-kost-man-370-euro/
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_204451799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:34 schreef PLY het volgende:
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.

Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder :D
Moet wel elke keer die schoonmoeder weer mee op sleeptouw :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204452980
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Moet wel elke keer die schoonmoeder weer mee op sleeptouw :')
Was voorheen, ik gebruikte hem alleen als ik naar het voetbal stadion ging :D
pi_204454317
Kleven, ach ik zou wensen dat mijn acc niet zo spastisch reageerde op de voorligger en als ze onnodig het gas loslaat gewoon snelheid houd en dichterbij gaat rijden. Meestal trappen ze dan het gas wel weer in.
.
pi_204456237
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Moet wel elke keer die schoonmoeder weer mee op sleeptouw :')
In de kofferbak leggen, is het ook rustig in de auto.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_204456292
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2022 20:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
In de kofferbak leggen, is het ook rustig in de auto.
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204460938
Mijn top3 irritatie van medeweggebruikers:
1 Het gebrek aan ruimtelijk inzicht.
2 Schoolmeester gedrag
3 Automobilisten welke een eenrichtingsweg blokkeren met een parkeer actie omdat ze "even" iets willen afgeven/uitladen en vervolgens 10 min weg blijven.
pi_204461034
Sinds gisteren, mijn vrouw. Drukke parkeerplaats, allemaal figuren met veel te grote auto's die niet kunnen manoeuvreren. En ondertussen naast je commentaar.

Ik kan op een postzegel nog keren als het moet, dus houdt uwen mond...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 april 2022 @ 08:59:17 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204461058
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wild *O* . en anders doe je op de volgende rotonde een rondje van de zaak en spoel je hem effe door, dan ben je van dat figuur af. :P :W
Brakechecken doe je of gewoon góed, zodat hij écht bijna op de achterbank ligt en je saampjes 25 rijdt, of gewoon niet.. alleen je remlichten laten branden heeft achter je écht niet meer effect als =>> :') <<=

Op een provinciale weg heb je volgens mij 3 km correctie en je krijgt pas een bon bij meer dan 3 km overschrijding, dus je kunt 85 op de GPS (= doorgaans 90 op je teller) rijden zonder dat je een prent oploopt, sowieso kun je gewoon 100 boeken en hoef je alleen ff je poot op te tillen als flitsmeister pieperdepiep doet bij een collectebus.

Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden ;)
Ja, of ik rij gewoon rustig de vmax en de rest dus ook :)

Dat iedereen blijkbaar haast heeft kan zijn, maar daar moet je niet mijn probleem van maken natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204461150
Het is geen haast, maar V-max+10 rijdt stiekem gewoon lekkerder. Je hebt veel meer flexibiliteit in beweging en om het allemaal vloeiender te laten lopen terwijl je een constante snelheid houdt.

Precies 100 op de gps is veel lastiger om vast te houden. Het verschil met een vrachtwagen die 90+ rijdt is veel kleiner en er is altijd wel iemand die jou met 5km verschil wil inhalen.

Maar ik rij tegenwoordig meestal 96-98 op de gps en maak me er niet druk meer over.
.
  zondag 17 april 2022 @ 09:18:08 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204461193
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 09:12 schreef Fer het volgende:
Het is geen haast, maar V-max+10 rijdt stiekem gewoon lekkerder. Je hebt veel meer flexibiliteit in beweging en om het allemaal vloeiender te laten lopen terwijl je een constante snelheid houdt.

Precies 100 op de gps is veel lastiger om vast te houden. Het verschil met een vrachtwagen die 90+ rijdt is veel kleiner en er is altijd wel iemand die jou met 5km verschil wil inhalen.

Maar ik rij tegenwoordig meestal 96-98 op de gps en maak me er niet druk meer over.
Als ik met Vmax een vrachtwagen in moet halen dan moet iemand die Vmax+10 rijdt net even wat langer wachten inderdaad.

Welk probleem er helemaal niet zou zijn als diegene zelf ook gewoon Vmax zou rijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 april 2022 @ 11:18:35 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204462055
Ik ben echt zó blij dat ik op maandagochtend 7 km naar de grens moet, en dan op vrijdag of zaterdag alleen maar die 7 km weer terug over de grens hoef, en die achterlijk kutdiscussie over 100 rijden niet dagelijks non verbaal hoef te gaan voeren met alle betweterige Neerlandische moraalriddertjes die voor anderen willen beslissen of ze haast mogen hebben of niet. :')

Volgens mij is iedereen tegenwoordig zo koortsachtig bezig met het verdedigen van zijn eigen 100 km bubbeltje, dat we zijn vergeten dat we prima 130 kunnen rijden op ons wegennet, maar dat we allemaal als een stelletje kwijlies krampachtig 100 aan het rijden zijn omdat de overheid het lef niet heeft om de daadwerkelijke veroorzakers van die stikstof troep aan te pakken, want stel je voor dat ze weer de weg op gaan met hun trekkertrektrekkertjes; inderdaad, de overproducerende veeteelt bedrijven.
De stikstof utstoot is afgelopen jaar wederom gestegen, want de boeren hebben er nog steeds letterlijk schijt aan, dus volgend jaar of het jaar gaan we deze discussie misschien wel wederom voeren, omdat we dan nog maar 90 mogen, zodat de varkens en kippenboeren lekker kunnen blijven groeien voor de export *O*

We zouden eens massaal een maandje de auto moeten gaan laten staan, en tegelijkertijd ook een maand lang geen vlees eten.. misschien is dat een soort van duidelijk signaal naar de overheid dat we een beetje klaar zijn met dat gekut in de marge.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 april 2022 @ 11:21:01 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204462079
Ik vind ook dat we de term Vmax in Nederlands maar moeten gaan veranderen voor S(low)max, want van snelheid is niet echt sprake meer :+

In Duitsland rijd je op een boerenlandweggetje de snelheid die wij op ons hypermoderne wegennet mogen.. misschien iets om over na te denken? 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 april 2022 @ 12:11:54 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204462466
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2022 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind ook dat we de term Vmax in Nederlands maar moeten gaan veranderen voor S(low)max, want van snelheid is niet echt sprake meer :+

In Duitsland rijd je op een boerenlandweggetje de snelheid die wij op ons hypermoderne wegennet mogen.. misschien iets om over na te denken? [ afbeelding ]
In DLD doen ze niet aan stikstof w/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 april 2022 @ 12:28:28 #203
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204462645
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben echt zó blij dat ik op maandagochtend 7 km naar de grens moet, en dan op vrijdag of zaterdag alleen maar die 7 km weer terug over de grens hoef, en die achterlijk kutdiscussie over 100 rijden niet dagelijks non verbaal hoef te gaan voeren met alle betweterige Neerlandische moraalriddertjes die voor anderen willen beslissen of ze haast mogen hebben of niet. :')

Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebben :D Dat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.

Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204462689
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebben :D Dat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.

Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden ;)
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.
  Moderator zondag 17 april 2022 @ 12:37:17 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204462736
Ahja en voor sommigen is het nooit genoeg.

Ik heb ook vaak zat met 120 een of twee vrachtwagens zitten inhalen en toen zat er alsnog een Pipo vlak op mijn bumper te stressen en duwen.
En ook als je met 130 of 140 inhaalt vind je uiteindelijk altijd wel een zogenaamd “alfa” mannetje die vindt dat ie sneller moet zijn en alsnog op je bumper gaat hangen. :')
Whatever :O
  zondag 17 april 2022 @ 12:38:48 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204462750
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.
Nouja daar ben ik het niet mee eens.

Het maakt mij echt niet uit of iemand haast heeft of niet. Van mij mogen mensen best haast hebben.

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch? Daarmee zeg ik niet dat je geen haast mag hebben. Alleen dat ik zelf niet mijn rijgedrag aan ga passen vanwege die haast. En zeker niet als ik daarmee de wet overtreed. ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 april 2022 @ 12:40:19 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204462769
quote:
12s.gif Op zondag 17 april 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja en voor sommigen is het nooit genoeg.

Ik heb ook vaak zat met 120 een of twee vrachtwagens zitten inhalen en toen zat er alsnog een Pipo vlak op mijn bumper te stressen en duwen.
En ook als je met 130 of 140 inhaalt vind je uiteindelijk altijd wel een zogenaamd “alfa” mannetje die vindt dat ie sneller moet zijn en alsnog op je bumper gaat hangen. :')
Whatever :O
Als je met 130 inhaalt dan heb je iets tegen mensen die 150 willen rijden volgens sommigen hier ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204462780
Een paar kilometer harder rijden zodat het inhalen wat vlotter gaat en dan snel naar rechts.

Maar wie denkt er aan mij, als ik de volgende vrachtwagen wil inhalen?
.
  zondag 17 april 2022 @ 13:47:16 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204463554
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]
In DLD doen ze niet aan stikstof w/
Jawel hoor, veefokkerijen daar zien er gewoon uit als een kleine fabriek, omdat overal filters op zitten.. en je moet daar wel heel dicht in de buurt van de stallen komen wil je iets ruiken.

Het kan wel, alleen in NL blijkbaar niet.

quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebben :D Dat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.

Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden ;)
Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180 :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 april 2022 @ 13:50:58 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204463585
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nouja daar ben ik het niet mee eens.

Het maakt mij echt niet uit of iemand haast heeft of niet. Van mij mogen mensen best haast hebben.

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch? Daarmee zeg ik niet dat je geen haast mag hebben. Alleen dat ik zelf niet mijn rijgedrag aan ga passen vanwege die haast. En zeker niet als ik daarmee de wet overtreed. ;)
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatie ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Vis een optie? zondag 17 april 2022 @ 14:42:31 #211
70532 loveli
N
pi_204464092
Gewoon leven en laten leven, als het kan zonder in de ankers te gaan even aan de kant als je achterliggende sneller gaat, of iets geduld hebben als je voorligger nog geen ruimte heeft om van baan te wisselen.

En een vinger voor iedereen die bumperkleeft of onnodig links hangt :Y
crap in = crap out
  zondag 17 april 2022 @ 16:19:51 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204465346
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 13:47 schreef Sounddragon het volgende:

Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180 :*
Mooi systeem idd. En prima toch, hoef je je er ook niet zo druk om te maken O+
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 april 2022 @ 16:20:16 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204465354
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2022 13:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatie ;)
Oh, doe ik ook hoor. Zodra ik naar rechts kan zit ik rechts :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204483101
Vandaag was ik toch echt weer geïrriteerd en dat komt niet vaak meer voor.

Twee kiepwagens die een straal smerig water of modder lozen over de snelweg. Niet gevaarlijk, maar je auto is wel in 1x smerig als je er even achter zit.

Is dit normaal? Kunnen ze dit voorkomen?

Zie het ook weleens achter koelwagens, waarvan ik vermoed, dat de koelinstallatie is uitgezet, nadat de laatste kist diepgevroren Pangasiusfilet is bezorgd. Dit of dat ze de boel binnen even met een hogedrukreiniger hebben afgespoten.

Is toch asociaal?
.
  dinsdag 19 april 2022 @ 18:39:33 #215
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_204483759
Gisteren op de A73, opa over de vluchtstrook in zijn truttenschudder. Jammer genoeg was ik alleen, anders had mijn bijrijder (of ik) een fotootje kunnen maken.
  dinsdag 19 april 2022 @ 19:04:10 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204484174
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 17:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag was ik toch echt weer geïrriteerd en dat komt niet vaak meer voor.

Twee kiepwagens die een straal smerig water of modder lozen over de snelweg. Niet gevaarlijk, maar je auto is wel in 1x smerig als je er even achter zit.

Is dit normaal? Kunnen ze dit voorkomen?

Zie het ook weleens achter koelwagens, waarvan ik vermoed, dat de koelinstallatie is uitgezet, nadat de laatste kist diepgevroren Pangasiusfilet is bezorgd. Dit of dat ze de boel binnen even met een hogedrukreiniger hebben afgespoten.

Is toch asociaal?
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204484755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?
Er tussenin, waarschijnlijk staat de vloer van de trailer blank en loopt het er achter eruit. Maar op de snelweg spettert het de lucht in en maakt de auto’s die erachter rijden nat/vies
.
  dinsdag 19 april 2022 @ 19:56:27 #218
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204484846
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 19 april 2022 @ 20:49:19 #219
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204485582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor. :z
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:11:06 #220
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204485920
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2022 20:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor. :z
Klopt! Wij hebben ook een plug-in, ik probeer die waar mogelijk ook na 4 uur te verplaatsen. Alhoewel dat niet altijd kan. Ik heb ze ook weleens zien staan bij een vakantiepark en dan een heel weekend. Geldt dan ook voor EV’s. Dan ben je gewoon asociaal
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204486449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:51:26 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204486493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen is ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:08:37 #223
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_204486718
Anti-irritatie: onlangs voor het eerst in bijna 10 jaar autorijden zelf een lompe schade veroorzaakt aan een andere auto. 's Ochtends vroeg gehaast achteruit inparkeren en met m'n trekhaak tegen de achterbumper van een andere auto gezeten. Netjes een briefje achtergelaten en ik werd 's avonds gebeld door een vrouwtje van in de 60, die was heel schappelijk en vond het niet eens nodig een schadeformulier in te vullen. Schade was ook oppervlakkig maar er was tocheen flinke kras. Uiteindelijk op kunnen lossen door een nieuwe lakstift voor de dame in kwestie te kopen en klaar is kees.

Ik parkeer nu wel weer voorzichtiger achteruit in. :P
Flesje bier
pi_204487909
Eikel op de (tweebaans) snelweg rijdt minimaal 14 kilometer links achter me. Rechts genoeg ruimte om niet links te hoeven rijden. Wanneer ik een andere auto nader en deze in wil halen, geeft hij gas bij en begint te toeteren en te seinen. Wat een droeftoeter weer :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204488165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen is ;)
Precies, waar ten eerste geen brandstofauto's mogen komen en ten tweede geen EV's met volle accu. Dan hou je weinig over hoor. In de binnenstad is dat misschien efficiënt (men gaat 3 uurtjes de stad in ofzo) maar in een woonwijk niet.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 april 2022 @ 08:45:02 #226
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204488315
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)

Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)

men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek :')

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'

[ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 20-04-2022 08:55:31 ]
pi_204488749
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?

Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 20 april 2022 @ 10:03:25 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204488768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.

quote:
Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht :P
pi_204488777
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.
[..]
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht :P
Ja, beter.. je hebt altijd van die 'lolbroeken' die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204489018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?

Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.

De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)

Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)

men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek :')

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 april 2022 @ 10:48:28 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204489024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk.
Klopt, dat moet ik dus nu en daarom heb ik wat dichterbij aangevraagd.

Bij m'n werk is het gelukkig makkelijker. maar ook nog wel wat lopen. Nou ja die ene keer per week hooguit is dat nog prima te doen (zeker met weer zoals dit)

Ik snap wel dat mensen het niet prettig vinden dat er parkeerplekken verdwijnen, maar uiteindelijk gaan/moeten we wel die kant op en makkelijk op eigen terrein laden is niet voor iedereen weggelegd.
pi_204489169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.

De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.
[..]
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben :')
pi_204489225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:17 schreef DW457 het volgende:

[..]
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben :')
Ja wat is je punt :') het is niet zo dat mensen een elektrische auto er naast nemen ofzo. Als je toch al meerdere auto's hebt dan kun je uiteindelijk wel overwegen om over te stappen naar elektrisch maar dat vermindert het aantal auto's niet. Het maakt het probleem alleen maar erger want iedereen moet dan z'n auto wegzetten als ie vol is.

Maar ja hoe bestrijd je dat? Auto rijden nog duurder maken... nou ja daar zijn ze al goed mee op weg. Blijkbaar kunnen al die arme sloebers nog steeds een auto betalen want zie er nog genoeg staan.
Facts don't care about your feelings
pi_204501529
Knooppunt De Stok. Verkeer van Breda voegt in en gaat ongezien met 70 naar rijstrook 1 (want vrachtverkeer op strook 2), waar schrijver dezes met 100 aan kwam kachelen en in de ankers kon.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 23 april 2022 @ 02:16:31 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204513234
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch?
En doe je dat ook als de auto rechts naast je ook precies Vmax rijdt? Want dan heb ik daar wel een mening over.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 april 2022 @ 02:18:30 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204513241
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204514785
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:41:01 #238
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_204515476
Klote al dan niet fietsdrager recreatief oud loszittend vel achter het stuur. Rond de 90 km\u rijden en als ik ze inhaal worden ze wakker en halen mij weer in om voor me in te voegen met weer rond de 90. Prima,dat spelletje doe ik 2 a 3 keer,daarna krijg je een dikke middelvinger,groot licht en een paar seconde claxon van me.
Gewoon ophoeren en doorrijden!
Graag verwijderen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 22:44:27 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204522143
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:18 schreef Fer het volgende:

[..]
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 april 2022 @ 07:00:45 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204523851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst :X
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 april 2022 @ 08:34:07 #241
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204524067
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204524249
quote:
4s.gif Op zondag 24 april 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden :')
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.

Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
  zondag 24 april 2022 @ 10:30:01 #243
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204524751
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.

Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204524959
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 07:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst :X
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.

Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
  zondag 24 april 2022 @ 11:27:23 #245
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204525258
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
pi_204525262
quote:
4s.gif Op zondag 24 april 2022 10:30 schreef aloa het volgende:

[..]
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.
Als er een gevuld busje achter me zit ga ik met mijn lichte autootje zeker niet op de rem trappen. Dan veroorzaak ik juist waar ik bang voor ben. Zelfs domweg het gas los laten en remmen op de motor vind is al eng als iemand zo dicht er op zit.

In dit geval ging ik rustig terug van ruim tachtig naar uiteindelijk veertig en ben toen even gestopt in de berm. Deze man was erg hardnekkig in het kleven.

Normaal is even rustig terug laten zakken naar zeventig en dan weer optrekken naar tachtig voldoende signaal. De meeste mensen doen dat kleven min of meer onbewust ga ik van uit.
pi_204525290
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Als ik heel rustig langzamer ga rijden dan wordt bij zo'n figuur het kleven niet minder inderdaad, gelukkig zijn dat uitzonderingen. Als ie wel tegen me aanrijd heeft ie sowieso een slecht verhaal bij de verzekering natuurlijk. Nu heb ik hem laten winnen door even de berm in te rijden. Heeft hij gewonnen voor zijn gevoel en ik ben veilig op bestemming gekomen. win-win dus. De hele toestand moet ook niet langer dan een minuut of hooguit twee duren natuurlijk.
pi_204526200
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 24 april 2022 @ 16:53:13 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204528982
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.

Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
Ja eens, maar op rustige momenten(die zijn er ook genoeg) kan je toch wel een baantje of 2 opschuiven als je een truttentempo rijdt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 april 2022 @ 16:54:37 #250
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204529000
quote:
15s.gif Op zondag 24 april 2022 13:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Want?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204529172
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Want?
Dan rijd die klojo tegen je aan als die maar drie meter achter je zit. Hij was toch al opgefokt dus kan behalve je auto ook je neus nog schade krijgen. Het hele doel is juist geen aanrijding te krijgen, waarom zou je dan een aanrijding gaan forceren. Je mag juridisch dan wel gelijk krijgen vooropgesteld dat niemand tegen je gaat getuigen (art 5) maar het kost je een hoop tijd en gezeur.
  zondag 24 april 2022 @ 17:18:07 #252
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204529250
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Want?
Omdat je dan gewoon schuldig bent aan een ongeluk.
“Ik moest remmen voor een overstekend dier” is al jaren niet meer geloofwaardig
pi_204529880
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Want?
Serieus?
Ik hoef dit uit te leggen, mag ik hopen ? :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 24 april 2022 @ 19:13:29 #254
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204530347
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 17:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan rijd die klojo tegen je aan als die maar drie meter achter je zit. Hij was toch al opgefokt dus kan behalve je auto ook je neus nog schade krijgen. Het hele doel is juist geen aanrijding te krijgen, waarom zou je dan een aanrijding gaan forceren. Je mag juridisch dan wel gelijk krijgen vooropgesteld dat niemand tegen je gaat getuigen (art 5) maar het kost je een hoop tijd en gezeur.
Dat maakt mij niets uit, ik maak die kleef-tokkies het leven zo zuur mogelijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204530471
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 19:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat maakt mij niets uit, ik maak die kleef-tokkies het leven zo zuur mogelijk.
De meeste mensen hebben een hekel aan klevers omdat het risico op een aanrijding groot is. Jij gaat die hekel kenbaar maken door juist een aanrijding te forceren. Wat moet je dan een hekel aan jezelf hebben. 8)7
  zondag 24 april 2022 @ 19:51:26 #256
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204530632
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 19:29 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De meeste mensen hebben een hekel aan klevers omdat het risico op een aanrijding groot is. Jij gaat die hekel kenbaar maken door juist een aanrijding te forceren. Wat moet je dan een hekel aan jezelf hebben. 8)7
Het liefst spuug ik ze in hun gezicht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204530717
Ik kleef eigenlijk nooit meer, maar toen ik dat nog weleens deed, was ik nou nooit onder de indruk van een paar remlichten.
.
  zondag 24 april 2022 @ 20:50:17 #258
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204531372
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Geeft niks. Ik ben niet bang voor dat soort types.
Vaak gefrustreerde lui, of ze hebben het simpelweg gewoon niet door dat ze kleven (het bestaat serieus).
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 24 april 2022 @ 20:52:10 #259
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204531406
quote:
15s.gif Op zondag 24 april 2022 13:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Ik bedoel ook niet volop de rem _O- Gewoon even laten zien dat het nogal ongewenst gedrag is.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204532034
quote:
4s.gif Op zondag 24 april 2022 20:52 schreef aloa het volgende:

[..]
Ik bedoel ook niet volop de rem _O- Gewoon even laten zien dat het nogal ongewenst gedrag is.
Je kunt ook even je ruiten schoon gaan maken, de boodschap is dan ook wel duidelijk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_204635656
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 17:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Omdat je dan gewoon schuldig bent aan een ongeluk.
“Ik moest remmen voor een overstekend dier” is al jaren niet meer geloofwaardig
Weleens gehad dat een dame opeens vol op de rem jaste. Toen ik daarna langs d'r reed zag ik dat ze 'n kind (zonder gordel) in de auto rond had huppelen.

Hoe achterlijk ben je dan.
pi_204643560
Een blaastest wees uit dat de man uit Breda onder invloed was, de politie moet nog uitzoeken waarvan.

😐


https://www.telegraaf.nl/(...)jden-man-aangehouden
pi_204663909
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
  zondag 8 mei 2022 @ 09:17:47 #264
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204663921
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 09:16 schreef alpeko het volgende:
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
Is cultuur. Gun die mensen een feestje.
Nederlanders weten niet wat leuk is.

/etc
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204675583
Weer bijna ruzie gisteren. Ik rij de rotonde op en ging er daarna weer af en toen werd die man boos dat ik geen knipperlicht naar links gebruikte voor de rotonde. Toeteren en gebaren enzo achter me. Ik stopte nog verderop om hem even de regels te leren maar hij reed toeterend door. Kansloze kneus :Z Ik doe altijd een knipperlicht als ik afsla op de rotonde, maar nooit als je op de rotonde blijft. Is mij altijd zo geleerd en volgens mij ook niet verboden... ik vind het alleen maar hinderlijk dat mensen knipperlicht naar links gebruiken, vooral omdat ze dan vaak rechts vergeten (of te laat doen) die veel belangrijker is.
Facts don't care about your feelings
pi_204675634
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 09:16 schreef alpeko het volgende:
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
Gewoon de politie voor bellen. Artikel 5 en zo.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_204675666
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik doe altijd een knipperlicht als ik afsla op de rotonde, maar nooit als je op de rotonde blijft. Is mij altijd zo geleerd en volgens mij ook niet verboden... ik vind het alleen maar hinderlijk dat mensen knipperlicht naar links gebruiken, vooral omdat ze dan vaak rechts vergeten (of te laat doen) die veel belangrijker is.
Ik doe het ook weinig. In Frankrijk is het wel gebruikelijk en dan vind ik het eigenlijk wel handig. Maar dan moet wel ongeveer iedereen het doen. Vijftig jaar terug leerde je links te knipperen als je meer dan een halve rotonde wil. Dat is geheel buiten gebruik geraakt. Geen idee of dat te maken had dat toen verkeer op de rotonde voorrang moest verlenen.
  maandag 9 mei 2022 @ 09:56:18 #268
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204675970
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Weer bijna ruzie gisteren. Ik rij de rotonde op en ging er daarna weer af en toen werd die man boos dat ik geen knipperlicht naar links gebruikte voor de rotonde. Toeteren en gebaren enzo achter me. Ik stopte nog verderop om hem even de regels te leren maar hij reed toeterend door. Kansloze kneus :Z Ik doe altijd een knipperlicht als ik afsla op de rotonde, maar nooit als je op de rotonde blijft. Is mij altijd zo geleerd en volgens mij ook niet verboden... ik vind het alleen maar hinderlijk dat mensen knipperlicht naar links gebruiken, vooral omdat ze dan vaak rechts vergeten (of te laat doen) die veel belangrijker is.
Is ook hoe ik het doe, immers dat naar links knipperen voor een rotonde is compleet zinloos om te doen. De meeste rotondes zijn in het midden verhoogd of voorzien van 'kunstwerken' of groen zodat degene die uit de andere richting komt niet kan zien wat jouw knipperlicht doet.
Maar bij het willen oprijden van een rotonde is het echt wel zo dat je let op het knipperlicht naar rechts om de rotonde te verlaten.
Helaas moet ik vaststellen dat veel medeweggebruikers er van uit gaan dat ik in staat ben om hun gedachten te lezen aangezien dat knipperlicht voor het verlaten van de rotonde niet gebruikt wordt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_204676035
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:14 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Gewoon de politie voor bellen. Artikel 5 en zo.
Die gaan daar niet veel aan doen als het een Marokkaanse bruiloft is. Voor je het weet worden ze weer beschuldigd van discriminasie :')
pi_204676070
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:14 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Gewoon de politie voor bellen. Artikel 5 en zo.
Ik toeter altijd lekker met ze mee, lachen :P En als er toch politie komt houden ze me niet aan want heb geen baard en Turkse of Marokkaanse vlaggen.
Facts don't care about your feelings
pi_204676374
quote:
6s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:56 schreef JaapB het volgende:

[..]
Is ook hoe ik het doe, immers dat naar links knipperen voor een rotonde is compleet zinloos om te doen. De meeste rotondes zijn in het midden verhoogd of voorzien van 'kunstwerken' of groen zodat degene die uit de andere richting komt niet kan zien wat jouw knipperlicht doet.
Maar bij het willen oprijden van een rotonde is het echt wel zo dat je let op het knipperlicht naar rechts om de rotonde te verlaten.
Helaas moet ik vaststellen dat veel medeweggebruikers er van uit gaan dat ik in staat ben om hun gedachten te lezen aangezien dat knipperlicht voor het verlaten van de rotonde niet gebruikt wordt.
Ik heb tijdens mijn rijlessen in 2008 nog wel geleerd om een rotonde knipperlichttechnisch te benaderen als een kruising. Ga je rechtdoor, ga je rechts, dan rechts knipperen, ga je rechtdoor, dan niets, ga je links, dan knipper links. Plus dan knipperen als je van de rotonde wegrijdt. Niet helemaal duidelijk als er meer dan 4 afslagen zijn.

Woon momenteel in Duitsland, waar dat knipperen niet gebruikelijk is, maar het zit er bij mij echt ingebakken en wordt geloof ik ook raar aangekeken. Maar goed. :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Vis een optie? maandag 9 mei 2022 @ 10:36:22 #272
70532 loveli
N
pi_204676390
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:18 schreef qajariaq het volgende:
Vijftig jaar terug leerde je links te knipperen als je meer dan een halve rotonde wil. Dat is geheel buiten gebruik geraakt.
Een Duitser viel het op dat men in NL bij 3/4 rotonde richting naar links aangeeft, dus zo buiten gebruik is het niet.
crap in = crap out
  maandag 9 mei 2022 @ 11:07:55 #273
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_204676625
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 09:16 schreef alpeko het volgende:
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaakt :D Komt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204676836
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaakt :D Komt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
Ik woon ook in Brabant maar soms moet je je daar wel eens buiten begeven. Was ook het eerste dat ik zei tegen mijn vriendin: Wat een idioten in de Randstad :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 mei 2022 @ 11:37:37 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204676842
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:34 schreef Hojdhopper het volgende:

Ik heb tijdens mijn rijlessen in 2008 nog wel geleerd om een rotonde knipperlichttechnisch te benaderen als een kruising. Ga je rechtdoor, ga je rechts, dan rechts knipperen, ga je rechtdoor, dan niets, ga je links, dan knipper links. Plus dan knipperen als je van de rotonde wegrijdt. Niet helemaal duidelijk als er meer dan 4 afslagen zijn.

Woon momenteel in Duitsland, waar dat knipperen niet gebruikelijk is, maar het zit er bij mij echt ingebakken en wordt geloof ik ook raar aangekeken. Maar goed. :D
Verboden is, zelfs, links knipperen op een rotonde. Is ook niet logisch, je kunt alleen maar rechtsaf :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 mei 2022 @ 11:38:53 #276
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_204676853
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:37 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik woon ook in Brabant maar soms moet je je daar wel eens buiten begeven. Was ook het eerste dat ik zei tegen mijn vriendin: Wat een idioten in de Randstad :D
Moet helaas wel veel rijden voor het werk maar ook buiten Brabant nooit gezien ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204676854
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaakt :D Komt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
Heb het in Limburg weleens gezien. En in Antwerpen vaak.
pi_204676942
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaakt :D Komt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
Ik woonde in Poelenburg... heb het zelfs in m'n straat meegemaakt. Met muziek, rook en alles. Hele straat vol met dikke wagens, veelal Duits kenteken. Wel lachen :P
Facts don't care about your feelings
pi_204683616
Hier was het ook raak in de straat. Zeker 2 uur lang zo’n trommel met jengelende toeter en een paar motorfietsen die constant liepen te gassen, burnouts of wheelies te trekken, over de stoep etc.
.
pi_204684873
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:37 schreef Rewimo het volgende:
Verboden is, zelfs, links knipperen op een rotonde. Is ook niet logisch, je kunt alleen maar rechtsaf :P
In Duitsland verboden dan neem ik aan? In NL niet toch? Ik heb het ooit zo geleerd tijdens de rijlessen als zijnde een rotonde benaderen zoals je dat bij een kruising ook doet. Heb het mezelf wel weer afgeleerd, maar dat is meer uit gemakzucht.
pi_204685774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]
In Duitsland verboden dan neem ik aan? In NL niet toch? Ik heb het ooit zo geleerd tijdens de rijlessen als zijnde een rotonde benaderen zoals je dat bij een kruising ook doet. Heb het mezelf wel weer afgeleerd, maar dat is meer uit gemakzucht.
Dat het zelfs verboden is wist ik ook niet. Maar ja, lijkt me niet dat ze dat (kunnen) handhaven. In andere landen, zoals Frankrijk, is het juist weer verplicht geloof ik. Dus als je een Fransoos hebt die in Duitsland bij het inrijden van de rotonde knippert, wat doe je dan als agent. Ja, je hoort je aan te passen aan de lokale regels, maar ik mag toch hopen dat die agenten dan betere dingen te doen hebben dan iemand aan de kant zetten daarvoor.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 08:50:55 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204685801
En ik blijf me maar af vragen wat er precies mis is met duidelijk en tijdig aangeven wat je gaat doen in het verkeer.

Als je je knipper naar links aan hebt, weet verkeer wat staat te wachten zeker dat je voor hun langs gaat. Want knipper naar rechts vóór het afrijden (dus niet tijdens :')) of helemaal is tamelijk inefficient/ irritant.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204686386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:50 schreef daNpy het volgende:
En ik blijf me maar af vragen wat er precies mis is met duidelijk en tijdig aangeven wat je gaat doen in het verkeer.

Als je je knipper naar links aan hebt, weet verkeer wat staat te wachten zeker dat je voor hun langs gaat. Want knipper naar rechts vóór het afrijden (dus niet tijdens :')) of helemaal is tamelijk inefficient/ irritant.
Daar is ook niks mis mee, maar je kunt er niet echt op bouwen. Mensen die hun knipperlicht te vroeg aan doen, mensen die hun knipperlicht pas aandoen als ze af aan het slaan zijn, mensen die hun knipperlicht helemaal niet aan doen, etc.
pi_204686414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:50 schreef daNpy het volgende:
En ik blijf me maar af vragen wat er precies mis is met duidelijk en tijdig aangeven wat je gaat doen in het verkeer.

Als je je knipper naar links aan hebt, weet verkeer wat staat te wachten zeker dat je voor hun langs gaat. Want knipper naar rechts vóór het afrijden (dus niet tijdens :')) of helemaal is tamelijk inefficient/ irritant.
Als niemand z'n knipper naar links doet en wel naar rechts bij het eraf rijden dan weet ook iedereen wat er te wachten staat. Helaas hebben we een mengelmoes van mensen die het wel doen, niet doen, half doen dus je hebt er weinig aan. Ik kijk meestal naar de manier van rijden en de stand van de voorwielen en op basis daarvan kun je 9 van de 10 keer al zien of iemand de rotonde afrijdt zonder dat een knipperlicht gebruikt wordt.
Facts don't care about your feelings
pi_204686519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als niemand z'n knipper naar links doet en wel naar rechts bij het eraf rijden dan weet ook iedereen wat er te wachten staat. Helaas hebben we een mengelmoes van mensen die het wel doen, niet doen, half doen dus je hebt er weinig aan. Ik kijk meestal naar de manier van rijden en de stand van de voorwielen en op basis daarvan kun je 9 van de 10 keer al zien of iemand de rotonde afrijdt zonder dat een knipperlicht gebruikt wordt.
Dat wordt je bij motorrijden zelfs ook geleerd. Automobilisten zijn heel onbetrouwbaar en elke automobilist is jouw potentiële moordenaar...dus altijd goed kijken.
pi_204686604
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat wordt je bij motorrijden zelfs ook geleerd. Automobilisten zijn heel onbetrouwbaar en elke automobilist is jouw potentiële moordenaar...dus altijd goed kijken.
Eens. Vooral als het van die oude mensen zijn. Dan kan je beter meer afstand houden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? dinsdag 10 mei 2022 @ 10:51:05 #287
70532 loveli
N
pi_204686758
Gisteren een slingerende fietsster voor me, bijna ter hoogte van een kruising. Keek achterom, zag mij in de auto aankomen, steekt hand uit en stuurt meteen naar links.

Levensmoe much?
crap in = crap out
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:52:09 #288
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204686770
Laten we nou niet doen alsof motorrijders zulke heiligen zijn. Met hoge snelheid door een file heen manoeuvreren en dat soort dingen.
pi_204686783
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:51 schreef loveli het volgende:
Gisteren een slingerende fietsster voor me, bijna ter hoogte van een kruising. Keek achterom, zag mij in de auto aankomen, steekt hand uit en stuurt meteen naar links.

Levensmoe much?
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan :?
Brutal. Fucking. Metal.
  Vis een optie? dinsdag 10 mei 2022 @ 11:02:35 #290
70532 loveli
N
pi_204686892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan :?
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft bij mijj weten nog steeds voorrang op afslaand verkeer. Fietsster op fietsstrook.
crap in = crap out
pi_204686944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan :?
Technisch gezien wel denk ik, maar als jij al aan de inhaalactie begint natuurlijk niet meer. In deze situatie was het op het randje tussen deze twee als ik zo lees. Bejaarden doen het ook vaak, dus ben daar wel redelijk aan gewend. Als ze hun hand uitsteken rem ik :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:09:12 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204686952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan :?
Wat fietsers totaal lijken te zijn vergeten is dat ze voorrang kunnen hebben zoveel ze willen, als je onder een auto/bus/vrachtwaggel komt, doet dat heel veel auw.

Ze steken gewoon zonder te kijken over, sommigen kijken je gewoon aan terwijl ze oversteken zonder dat ze voorrang hebben. De (meeste) auto's remmen toch wel. Nouja, ik dus niet, dus soms een close call met zo'n halve.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:10:39 #293
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204686962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als niemand z'n knipper naar links doet en wel naar rechts bij het eraf rijden dan weet ook iedereen wat er te wachten staat. Helaas hebben we een mengelmoes van mensen die het wel doen, niet doen, half doen dus je hebt er weinig aan. Ik kijk meestal naar de manier van rijden en de stand van de voorwielen en op basis daarvan kun je 9 van de 10 keer al zien of iemand de rotonde afrijdt zonder dat een knipperlicht gebruikt wordt.
Ja, ik kijk ook naar stand van de wielen natuurlijk, maar dan nog is het soms vervelend als er zo'n jackass afslaat terwijl die geen richtingaanwijzer aan heeft.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 mei 2022 @ 11:10:45 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204686963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:12 schreef Accordtje het volgende:

In Duitsland verboden dan neem ik aan? In NL niet toch? Ik heb het ooit zo geleerd tijdens de rijlessen als zijnde een rotonde benaderen zoals je dat bij een kruising ook doet. Heb het mezelf wel weer afgeleerd, maar dat is meer uit gemakzucht.
Ja, in Duitsland is het verboden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 09:10:19 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204701896
Niet persé een irritatie die mij persoonlijk trof maar wel weer een "omg :|W " momentje gister op de A27.

Ik reed zelf op de middelste baan ongeveer 110 op mijn teller dus dat is rond de 105 gps terwijl ik een vrachtwagen aan het inhalen was. Op zich was ik dus niet aan het "kruipen" ofzo

Vervolgens word ik door een auto op de linkerbaan naast mij ingehaald met relatief klein snelheidsverschil, ik gok dat ie rond de 115 a 120, dus 110/115 gps moet hebben gereden. Ook nog steeds niet irritatie-waardige snelheid als de vmax 100 is, vind ik dan.

Maar dan zie ik serieus 2 auto's die daar op nog geen meter achter zitten te duwen. :N
Ik kon het extra goed zien omdat het letterlijk naast mij zich afspeelde. Het was ongeveer deze situatie
(let op mijn geweldige paint skills :P )



Ik kan er gewoon écht niet met mn kop bij dat mensen met 110 km/u ZO DICHT op elkaar gaan rijden....
Waar-fucking-voor? Waarom doen mensen dit?
Er zaten 100% zeker gewoon normale kantoor lui in die auto's.
Het is niet alsof ze een fucking orgaan naar een ziekenhuis moesten transporteren dat binnen 20 minuten moet aankomen anders gaan er levens verloren :')

Er hoeft maar een klein onverwacht iets te gebeuren waardoor de voorste auto wat harder moet remmen en je hebt een kettingbotsing en ravage van jewelste, want no way in hell dat je een schijn van kans maakt als je zó kort op je voorgangers gaat rijden op een snelweg.

Dit is dus een vd redenen waarom ik de linkerbaan in NL zoveel mogelijk - letterlijk - links laat liggen, omdat er teveel stressidioten zijn die dus dit soort rijgedrag vertonen zonder dat dat ergens voor nodig is.
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:16:22 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204701948
Vandaag een enkele motorrijder tegengekomen, maar dat was direct wel een asshole eerste klas.

druk op de A6 richting almere, maar het ging meneer niet snel genoeg. Akkoord mensen houden daar wel van linksplakken maar om nou te gaan bumperkleven, rechts inhalen en als slagroom op de taart nog even boos achterom kijken naar diegene die je inhaalt :') dan heb je echt niet door dat je zelf ook fouter dan fout bent.

Natuurlijk zat meneer ook vast op z'n voorliggers maar het bumperkleven bleef. Een enkel remmetje en daar heb je je ongeluk
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:22:27 #297
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204701987
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:
Vandaag een enkele motorrijder tegengekomen, maar dat was direct wel een asshole eerste klas.

druk op de A6 richting almere, maar het ging meneer niet snel genoeg. Akkoord mensen houden daar wel van linksplakken maar om nou te gaan bumperkleven, rechts inhalen en als slagroom op de taart nog even boos achterom kijken naar diegene die je inhaalt :') dan heb je echt niet door dat je zelf ook fouter dan fout bent.

Natuurlijk zat meneer ook vast op z'n voorliggers maar het bumperkleven bleef. Een enkel remmetje en daar heb je je ongeluk
Ik denk dat ik linksplakken irritanter vind. Al het andere is vooral voor het (levensgevaarlijke) risico van de motorrijder zelf. Dat is niet persé irritant, vooral niet zo slim.
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:24:07 #298
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204701997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een irritatie die mij persoonlijk trof maar wel weer een "omg :|W " momentje gister op de A27.

Ik reed zelf op de middelste baan ongeveer 110 op mijn teller dus dat is rond de 105 gps terwijl ik een vrachtwagen aan het inhalen was. Op zich was ik dus niet aan het "kruipen" ofzo

Vervolgens word ik door een auto op de linkerbaan naast mij ingehaald met relatief klein snelheidsverschil, ik gok dat ie rond de 115 a 120, dus 110/115 gps moet hebben gereden. Ook nog steeds niet irritatie-waardige snelheid als de vmax 100 is, vind ik dan.

Maar dan zie ik serieus 2 auto's die daar op nog geen meter achter zitten te duwen. :N
Ik kon het extra goed zien omdat het letterlijk naast mij zich afspeelde. Het was ongeveer deze situatie
(let op mijn geweldige paint skills :P )

[ afbeelding ]

Ik kan er gewoon écht niet met mn kop bij dat mensen met 110 km/u ZO DICHT op elkaar gaan rijden....
Waar-fucking-voor? Waarom doen mensen dit?
Er zaten 100% zeker gewoon normale kantoor lui in die auto's.
Het is niet alsof ze een fucking orgaan naar een ziekenhuis moesten transporteren dat binnen 20 minuten moet aankomen anders gaan er levens verloren :')

Er hoeft maar een klein onverwacht iets te gebeuren waardoor de voorste auto wat harder moet remmen en je hebt een kettingbotsing en ravage van jewelste, want no way in hell dat je een schijn van kans maakt als je zó kort op je voorgangers gaat rijden op een snelweg.

Dit is dus een vd redenen waarom ik de linkerbaan in NL zoveel mogelijk - letterlijk - links laat liggen, omdat er teveel stressidioten zijn die dus dit soort rijgedrag vertonen zonder dat dat ergens voor nodig is.
Dat begrijp ik ook niet inderdaad. Voor een minuut sneller wagen mensen hun nek en die van anderen. En vaak kom je dat soort schuimbekkende mongolen later tegen bij het stoplicht. Winst in tijd nihil.
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:28:29 #299
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204702026
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:22 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik denk dat ik linksplakken irritanter vind. Al het andere is vooral voor het (levensgevaarlijke) risico van de motorrijder zelf. Dat is niet persé irritant, vooral niet zo slim.
Het is een beetje een twijfelgevalletje dat linksplakken. Dat is ook mijn grootste irritatie in het verkeer, maar dit is dan dat er rechts redelijk wat langzamer vrachtverkeer rijdt met wel wat tussenruimte maar niet zoveel dat je daar direct voor weer naar rechts gaat, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar het is nog steeds geen reden tot bumperkleven als je daar idd zelf het grootste slachtoffer van bent als motorrijder.
pi_204702229
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:22 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik denk dat ik linksplakken irritanter vind. Al het andere is vooral voor het (levensgevaarlijke) risico van de motorrijder zelf. Dat is niet persé irritant, vooral niet zo slim.
Bumperklevende motorrijder is niet zo vervelend. Liever een bumperklevende motorrijder dan een bumperklevende vrachtauto zeg maar.

Als je moet remmen, heeft vooral de motorrijder een probleem en hij is nog in fout ook.

N.a.v. een opmerking hier over fietsers er gisteren eens opgelet toen ik door de stad reed. Ongelooflijk hoeveel fietsers er levensmoe lijken te zijn. Opeens afslaan zonder de hand uit te steken. Over de haaientanden toch maar even oversteken. Ouders die slingerende kinderen aan de buitenkant laten fietsen...
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:58:21 #301
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204702271
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Het is een beetje een twijfelgevalletje dat linksplakken. Dat is ook mijn grootste irritatie in het verkeer, maar dit is dan dat er rechts redelijk wat langzamer vrachtverkeer rijdt met wel wat tussenruimte maar niet zoveel dat je daar direct voor weer naar rechts gaat, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als er iemand daadwerkelijk sneller is, duik ik wel in dat gat en gooi hem even van de cruise.

Maar als er dan zo een met 0,5 km/h gaat inhalen waardoor ik ook nog in de remmen moet..... :%
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')