Want jij bent in de mist niet met je volle aandacht bij de verkeerssituatie? Daar heb ik wel een mening over.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Je rijdt in de mist, het wegdek is nat en je gaat uit van een ideale stopafstand zoals die bij volle aandacht, directe reactie op een stilstaand voorwerp en een droog wegdek zou gelden? Niet echt realistisch lijkt me.
Een mening mag hoor. Ik ben tijdens het rijden bewust bezig met het verkeer om me heen en vooral niet met andere zaken. Maar dat houdt ook in dat je de spiegels in de gaten houdt en het kan zelfs inhouden dat een vervelende vlieg het interieur van je auto bezoekt. En zo zijn er meer zaken om je heen die wel degelijk invloed hebben op je reactietijd, dat is heel wat anders dan strak naar een scherm kijken voor een paar seconden om te reageren op een verandering. En dat is geen mening maar een feit.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij bent in de mist niet met je volle aandacht bij de verkeerssituatie? Daar heb ik wel een mening over.
En bij mist een vochtig wegdek is vaak nog gladder dan een nat en schoon geregend wegdek, het heeft zeer zeker invloed op de remweg.quote:En het verschil in remweg tussen nat en droog is 25 meter (bij mist is de weg niet nat, maar vochtig, dus het verschil zal minder zijn). Als je dat optelt bij de eerder getallen, blijf je nog steeds ruim binnen de150 meter.
Dat ene incidentje, die paar seconden hadden mijn leven drastisch kunnen veranderen of zelfs verkorten.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, je hebt een incidenteel voorbeeld en nu is dat ineens 'de waarheid'?
Adaptive cruise control.. kijkt 200 meter vooruit, ook in de mist. Tussen de lijntjes blijven, de rest regelt de auto feilloos.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
Op de Renault Master die ik sinds januali dit jaar rij zit nog steeds de ouderwetsche cruise control. Wat nog irritanter is, is dat je alleen maar even getallen als snelheid in kunt stellen. 98, 100, 102, enzovoorts.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Adaptive cruise control.. kijkt 200 meter vooruit, ook in de mist. Tussen de lijntjes blijven, de rest regelt de auto feilloos.![]()
Niet iedereen rijdt een dinosaurus.![]()
Helaas gaat het nog wel even duren voordat iedereen ACC ter beschikking heeft, maar het wordtal steeds
meer toegepast.
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:
Gisteren weer. Stuk waar de rijbaan van drie naar twee rijbanen gaat. Al ruim voor het moment dat je in moet gaan voegen, blokkeerde 'n werkersbusje de linkerrijbaan, door half op de meest linkerbaan te rijden en half op de middelste baan. Als er iemand langs wilde, zwiepte hij steeds naar links.
Bijzonder irritant.
Ik zie zeker 1 keer per week een bouwvakker zijn nog brandende peuken uit de bus gooien. Het is elke keer dezelfde van hetzelfde bouwbedrijf. Mijn vingers jeuken eigenlijk om een keer te bellen, maar dat vind ik ook wat ver gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop
Heb wel een keer gebeld naar zo'n vervoerder van kinderen/ bejaarden etc, want dat vond ik echt niet kunnen, zeker als het je taak is om veilig te rijden en mensen van A naar B te vervoeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie zeker 1 keer per week een bouwvakker zijn nog brandende peuken uit de bus gooien. Het is elke keer dezelfde van hetzelfde bouwbedrijf. Mijn vingers jeuken eigenlijk om een keer te bellen, maar dat vind ik ook wat ver gaan.
Dit was ruim voor het puntstuk. Het was nog het gedeelte waar je in moet gaan voegen. Als dan zo'n werkbus de boel blokkeert, dan stropt het alleen maar op allemaal. En dat snijden is helemaal asociaal. Hij had nota bene nog een aanhanger aan z'n bus hangen met glasplaten (o.i.d.) erin.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.
En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.
Bouwbedrijven hebben nu toch werk zat.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop
Ja, maar er zijn grenzenquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bouwbedrijven hebben nu toch werk zat.
Nouja, het is een afweging die je moet maken. Wil je gewoon door blijven rijden met het risico op een verkeersruzie of aanrijding, of geef je ruimte? En dan spelen er natuurlijk heel belangrijke zaken, zoals ego, schoolmeestergedrag, vasthouden aan dogma's en zelfoverschatting van rijvaardigheid.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit was ruim voor het puntstuk. Het was nog het gedeelte waar je in moet gaan voegen. Als dan zo'n werkbus de boel blokkeert, dan stropt het alleen maar op allemaal. En dat snijden is helemaal asociaal. Hij had nota bene nog een aanhanger aan z'n bus hangen met glasplaten (o.i.d.) erin.
Mensen die vol gas tot het puntstuk rijden en dan de auto er tussen frotten, dat vind ik ook irritant. Mensen die daar al te makkelijk gelegenheid toe geven overigens ook.
Ik vind het ook altijd onrustig rijden in Nederland doordat er om de haverklap weer op en afritten zijn wat voor verstoring zorgt. Dan is een drukke, maar kalme snelweg in het buitenland een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 9 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.
Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet
Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
In Duitsland vinden ze je asociaal als je niet elke centimeter rijbaan benut, tot aan het punt waar ze keurig invoegen en laten invoegen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.
En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.
Dat kan zijn, maar we wonen in Nederland.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:49 schreef loveli het volgende:
[..]
In Duitsland vinden ze je asociaal als je niet elke centimeter rijbaan benut, tot aan het punt waar ze keurig invoegen en laten invoegen.
En daarom moeten we andere auto's pestenquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar we wonen in Nederland.
Waar zeg ik dat we dat moeten doen?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:51 schreef loveli het volgende:
[..]
En daarom moeten we andere auto's pesten
Voor de meeste mensen wel ja. Goede reclame is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn grenzen![]()
Mag ik hopen.
Yes. Gisteren van Nederland naar Roemenië gereden. Vooral snelweg. Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, dat is heerlijk rijden in vergelijking met Nederland.quote:Op zaterdag 9 april 2022 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd onrustig rijden in Nederland doordat er om de haverklap weer op en afritten zijn wat voor verstoring zorgt. Dan is een drukke, maar kalme snelweg in het buitenland een stuk prettiger.
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.quote:Op maandag 11 april 2022 09:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yes. Gisteren van Nederland naar Roemenië gereden. Vooral snelweg. Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, dat is heerlijk rijden in vergelijking met Nederland.
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.quote:Op zaterdag 9 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.
Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet
Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
Genau!quote:Op maandag 11 april 2022 10:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..quote:Op maandag 11 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe gemakkelijker je het de mens maakt, hoe meer ze aan andere dingen gaan lopen ergeren. In India heb je geen tijd voor huftergedrag, je moet je volledig focussen om te overleven. De enige oplossing is (helaas) volledig autonoom rijden.
Weet je meteen waar je EU geld is gebleven.quote:Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.quote:Op maandag 11 april 2022 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..quote:Op maandag 11 april 2022 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.
Ik vind het trouwens in NL nog wel meevallen, de meeste mensen rijden gewoon normaal hoor. En je moet ook een beetje leren het spelletje mee te spelen, laat je 1 sec. een gaatje vallen dan wordt het gebruikt. Laten ze je er niet tussen bij het invoegen dan druk je jezelf gewoon er tussen.
Asociaal gedrag werkt ook een soort van aanstekelijk. Dus iemand voegt op laatste moment tussen dan wordt de andere persoon boos en gaat ie juist de volgende die er tussen wil klemrijden, dan denkt hij weer wat een aso...
Nooit geredenquote:Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..
West heb ik 40 jaar gewoond, dat is gewoon oorlog om elke vierkante meter asfalt, zeker in de spits.. Als je daar de aardige sociale pief uit gaat hangen kom je nooit op je bestemming aan; dan mis je afslagen en alles, want als je jezelf er niet gewoon tussen ramt, kom je nergens
Heel de mentaliteit in Zuid Europa is anders, en op de weg merk je dat vrij snel.quote:Op maandag 11 april 2022 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat bovenstaand verhaal nog steeds is samen te voegen onder de simpele conclusie:
Nederland is gewoon té vol.
Man, zelfs op een donderdagavond na 23:00 terug rijdend van Schiphol was het drukker op de snelweg hier dan smiddag's doordeweeks in Spanje.
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..quote:Op maandag 11 april 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..
Bekend verschijnsel idd.. ik woonde in het westen ook op een plek waar zo'n weggetjes was, en als er eentje doorreed zette ik hem gewoon stil midden op de weg.. ik ga niet de berm kapot- en mijn auto ranzig maken omdat een ander geen verstand heeft.. haast, haast, haast, ikke, ikke, ikke, en de rest kan lekker stikken..quote:Op maandag 11 april 2022 13:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.
En dan ben ik daarna misschien ook aso want ik vertik het dan om voor zo iemand de berm in te gaan.
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan.quote:Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..
In Duitsland weten ze natuurlijk dat je harder mag en dat veel mensen dat ook gewoon doen, en in Bels mag je ook gewoon nog 120, maar zodra je dan weer in Kaasland bent mag je weer lekker op de linkerrijstrook de boel gaan zitten gallen en zieken.. Dat is dus gewoon mentaliteit, en heeft geen reet te maken met drukte, want dat stukje onder Maastricht is helemaal niet druk, maar het is daar wel gewoon schering en inslag dat ze zitten te slakken op rijstrook 1.
Daar zitten spiegels en vaak zelfs camera's tegenwoordig.. dat maakt het niet meteen veilig, maar je ziet wel een heel stuk meer..quote:Op donderdag 14 april 2022 21:38 schreef Fer het volgende:
Vandaag bijna getuige hoe de auto voor mij, zich rechts voor de vrachtwagen wilde wringen. De truck stopte echte minder dan 0,5m vanaf de bestuurdersportier.
Echt een wonder dat die trucker, die auto toch nog zag in de dooie hoek.
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinigquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan.
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.
Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien hebquote:Op donderdag 14 april 2022 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinig![]()
Die Benz volop seinen en zijn knipper aan, maar die idioot gooide hem er zo voor met ik denk iets van 200 meter te gaan voor we bij hem waren![]()
De wijze les van vandaag: altijd rekening blijven houden met het feit dat er een hoop doorgewinterde sufferds om je heen rijden.
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?
Dan ga je zsm naar rechts.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
Nog nooit gehoord dat als je iemand brake checkt dat hij dan ineens verdwijnt in je spiegel. De kans dat iemand nog meer gaat kleven, of je gaat inhalen en jou ook brake checkt lijkt me veel groter. Ja, tenzij hij van schrik is gecrashed en tegen een boom gereden is, maar in dat geval heb jij een probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.
Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?quote:
Ja, ik ben ook altijd wat alerter als ik richting de grens kom en al helemaal in de weekenden.. Ik rijd dat stuk van de 57 heel vaak, vanaf Kamp Lintfort naar de grens, want ik werk 95% in Duitsland en woon net over de grens in NL. soms kun je echt de volle 50 km vol gas uitstampen zonder noemenswaardig van het gas af te moeten, maar zo met feestdagen of in het weekend moet je echt oppassen, want dan hebben opa en oma hun uitjes in Duitsland. En er zitten echt serieuze lemmingen tussen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien heb![]()
Nederlanders die heel hard gaan rijden "want dat mag hier" maar het totaal niet gewend zijn en daardoor voor gevaar zorgen. En inderdaad het slag dat rustig gaat inhalen zonder fatsoenlijk in zijn spiegels te kijken en/of er rekening mee te houden dat die auto in de verte geen 120 rijdt, maar heel wat sneller.
Gelukkig kan ik er bij Emmerich al weer af
Voor bumperklevers ookquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef loveli het volgende:
Er is een speciaal plekje in de hel voor brake checkers.
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?
Ik laat in dat soort gevallen netjes het gas los tot we een snelheid rijden die past bij de afstand die de achterligger in gedachten had, neem altijd maar dat dit ook zijn of haar bedoeling was.
Sowieso lijkt het de berm insturen me niet de meest logische keus
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wildquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
True, ik ben me ook veel bewuster geworden van tussenafstand sinds ik ACC heb.. ik deed precies hetzelfde, niet heel extreem, maar je merkt heel goed dat dat korte treintje-rijden vrij normaal is in NL. Ze zitten al op je kont als ze vinden dat je teveel afstand houdt tot je voorganger, terwijl je gewoon op ACC rijdt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
Heel simpel ik heb geen zin in een extra passagier in mijn achterbak als ik ergens voor moet remmen. En dat sommigen het niet bewust doen dan worden ze zich dat dan wel bewust neem ik maar aan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
Juist als het druk is en het is beide kanten op gewoon een stroom aan auto's tijdens de spits heeft dat kleven geen zin, alsof de 40 auto's daarvoor dan ineens harder kunnen rijden. In dat soort gevallen is het meerollen in het tempo wat het rijtje rijdt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden
I know, maar wat is het nut van remmen dan? behalve dat je een rups/harmonica-beweging in de stroom auto's achter je veroorzaakt.. geef die binnenspiegel een douw zodat je het niet ziet en fuck die sufferd achter je.. je kunt niet harder, en als hij achterop kachelt is hij degene die betaalt. Maak je niet zo drukquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:24 schreef JaapB het volgende:
[..]
Juist als het druk is en het is beide kanten op gewoon een stroom aan auto's tijdens de spits heeft dat kleven geen zin, alsof de 40 auto's daarvoor dan ineens harder kunnen rijden. In dat soort gevallen is het meerollen in het tempo wat het rijtje rijdt.
Ik ben simpelweg geen fan van het fenomeen whiplash wat bij zo'n klapper een reëel risico is. En verder is het natuurlijk smerig als zo'n strontvlieg zich te pletter vliegt op de achterkant van mijn auto en is er het risico ook dat door die duw van achteren je verder wordt doorgeduwd en mogelijk ook voor je nog iemand raakt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
I know, maar wat is het nut van remmen dan? behalve dat je een rups/harmonica-beweging in de stroom auto's achter je veroorzaakt.. geef die binnenspiegel een douw zodat je het niet ziet en fuck die sufferd achter je.. je kunt niet harder, en als hij achterop kachelt is hij degene die betaalt. Maak je niet zo druk
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:20 schreef JaapB het volgende:
[..]
Heel simpel ik heb geen zin in een extra passagier in mijn achterbak als ik ergens voor moet remmen. En dat sommigen het niet bewust doen dan worden ze zich dat dan wel bewust neem ik maar aan.
Waarom zou ik het prettig moeten vinden om iemand die zich niet bewust met verkeer bezig houdt zo ongeveer binnen mijn kreukelzone te willen hebben.
Leuke oplossingsrichting, dus ik moet gas geven om binnen 4 meter van mijn voorligger te gaan rijden omdat iemand achter mij niet tot 2 kan of wil tellen? Beetje heel erg omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Het is heel verleidelijk maar ik ga niet harder dan de vMax omdat een of ander gefrustreerd persoon wil dat ik harder ga rijden. Dat is hun probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Je moet helemaal niks...quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:39 schreef JaapB het volgende:
[..]
Leuke oplossingsrichting, dus ik moet gas geven om binnen 4 meter van mijn voorligger te gaan rijden omdat iemand achter mij niet tot 2 kan of wil tellen? Beetje heel erg omgekeerde wereld.
En remmen of brakecheck is echt totaal iets anders en dat zit zeer zeker niet in mijn systeem.
Hoeft ook niet, maar dan gaat het je dus niet om de veiligheid maar om een soort van principe dat je niet wil luisteren naar een gefrustreerd persoon. En als je veiligheid dus al niet zo belangrijk vindt dan kun je hem net zo goed laten kleven want het is wel efficiënt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is heel verleidelijk maar ik ga niet harder dan de vMax omdat een of ander gefrustreerd persoon wil dat ik harder ga rijden. Dat is hun probleem.
Waarom lok je het dan uit? De vMax is de vMax. Je haalt natuurlijk alleen maar in als de snelheid van diegene die je in wil halen lager ligt dan die van jou. Dus zolang dat voertuig <100km/u rijdt zie ik geen problemen om dat gewoon op een normale snelheid te doen. Dat praat niet ineens kleven goed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, die kleine uitzondering is wanneer een pipo flink onder de vmax gaat rijden op de linkerbaan of op een provinciale weg.
Ja, daar heb ik me ook vaak zat aan geïrriteerd. Ja dan lok je inderdaad uit dat men op je bumper gaat zitten.
Best wel een vreemde kijk op veiligheid houdt je er op na. Het probleem zit toch echt bij de klever en niet bij mij. Ik laat me inderdaad niet opjagen door zo'n gefrustreerd persoon.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks...
[..]
Hoeft ook niet, maar dan gaat het je dus niet om de veiligheid maar om een soort van principe dat je niet wil luisteren naar een gefrustreerd persoon. En als je veiligheid dus al niet zo belangrijk vindt dan kun je hem net zo goed laten kleven want het is wel efficiënt.
Ik snap je niet helemaal.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom lok je het dan uit? De vMax is de vMax. Je haalt natuurlijk alleen maar in als de snelheid van diegene die je in wil halen lager ligt dan die van jou. Dus zolang dat voertuig <100km/u rijdt zie ik geen problemen om dat gewoon op een normale snelheid te doen. Dat praat niet ineens kleven goed.
het is een gevoelig onderwerp hier, ik weet het![]()
Het gaat er toch niet om waar het probleem zitquote:Op vrijdag 15 april 2022 14:18 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best wel een vreemde kijk op veiligheid houdt je er op na. Het probleem zit toch echt bij de klever en niet bij mij. Ik laat me inderdaad niet opjagen door zo'n gefrustreerd persoon.
Ja dat ben ik met je eens. Ik dacht dat je het ook over snelwegen had omdat je de 'linkerbaan' noemde.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal.
Met uitlokken bedoelde ik, als iemand op provinciale weg waar je 80 mag 60 gaat kachelen. Dán lok je mijns inziens uit dat mensen op je bumper gaan kleven omdat je ruim onder de maximum snelheid rijdt.
Heel vreemd vergelijk om een bumperklever te vergelijken met iemand die met een mes loopt te zwaaien.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om waar het probleem zitAls iemand met een mes loopt te zwaaien in de stad ga je toch ook niet zeggen tegen je kinderen, ja jongens niet weglopen hoor wat hij doet is strafbaar.
Het is wat anders als je alleen in de auto zit en gewoon wil spelen, maar dan wil het nog niet zeggen dat je de beste beslissing maakt. Er was hier toch ook een keer iemand die postte dat hij ging brake checken of gas loslaten voor iemand achter hem en toen bij het stoplicht trokken ze een pistool
Die mensen zie ik allang niet meer als ik v-max -2 rijdt op de gpsquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[
Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden
Denk het niet. 95 op de ACC en op de linkerbaan relaxed cruisend als een boss. Laat al die andere lui maar een maagzweer krijgen ben toch net zo laat thuisquote:Op vrijdag 15 april 2022 15:23 schreef loveli het volgende:
Volgens mij zat ik net op de weg met jullie allemaal, niemand gunde de ander het licht in de ogen
Bumperklevers zijn pas debielen, structureel je mede-verkeersdeelnemers in gevaar brengen...quote:
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 15 april 2022 21:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bumperklevers zijn pas debielen, structureel je mede-verkeersdeelnemers in gevaar brengen...
Dat ontken ik nergens.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bumperklevers zijn pas debielen, structureel je mede-verkeersdeelnemers in gevaar brengen...
Ik vind het in ieder geval niet ontspannen rijden met iemand zo kort achter je. Met name de gedachte dat als je onverwachts eens echt hard moet remmen die persoon nooit tijdig zal kunnen reageren. Bovendien heeft het bumperkleven totaal geen meerwaarde en als ik het echt zat ben deins ik er niet voor terug er iets aan te doen. Meestal gewoon gas los en lekker 10km/u beneden de maximum snelheid gaan rijden. Verassend genoeg zakken ze dan vaak af en in het meest gunstige geval gaan ze er voorbij.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ontken ik nergens.
En door die remacties brengt hij net zo goed een ander in gevaar dus dat is van hetzelfde laken een pak.
Eensquote:Op vrijdag 15 april 2022 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval niet ontspannen rijden met iemand zo kort achter je. Met name de gedachte dat als je onverwachts eens echt hard moet remmen die persoon nooit tijdig zal kunnen reageren.
Toch zit ik er een enkele keer ook wel eens dicht op als iemand echt belachelijk rustig rijd (60 waar je 80 mag) of constant links rijd met een truttig tempo en niet naar rechts gaat (begin nou maar niet over de Vmax discussie, als je naar rechts kan moet je naar rechts).quote:Bovendien heeft het bumperkleven totaal geen meerwaarde
Dat heb ik ook meerdere keren gedaan. Overigens alleen als ik al op of over de max zit op een enkelbaanse weg. Maar dat is iets heel anders dan op de rem gaan trappen om mensen af te schrikken.quote:en als ik het echt zat ben deins ik er niet voor terug er iets aan te doen. Meestal gewoon gas los en lekker 10km/u beneden de maximum snelheid gaan rijden. Verassend genoeg zakken ze dan vaak af en in het meest gunstige geval gaan ze er voorbij.
De pest is juist dat ze het doen als jij ook op de linkerbaan rijd en met het verkeer mee gaat en je voorganger ook niet sneller dan 80 kan ivm drukte, en dan probeert zo een manse aap iedereen naar rechts te dwingen. Kansloze acties dat en zeer storendquote:Op vrijdag 15 april 2022 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval niet ontspannen rijden met iemand zo kort achter je. Met name de gedachte dat als je onverwachts eens echt hard moet remmen die persoon nooit tijdig zal kunnen reageren. Bovendien heeft het bumperkleven totaal geen meerwaarde en als ik het echt zat ben deins ik er niet voor terug er iets aan te doen. Meestal gewoon gas los en lekker 10km/u beneden de maximum snelheid gaan rijden. Verassend genoeg zakken ze dan vaak af en in het meest gunstige geval gaan ze er voorbij.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 22:34 schreef PLY het volgende:
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.
Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder
Zorg dat je dan zichtbaar moeilijk uitstapt en wegloopt als je besluit zo'n kaart te gebruiken...quote:Op vrijdag 15 april 2022 22:34 schreef PLY het volgende:
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.
Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder
Moet wel elke keer die schoonmoeder weer mee op sleeptouwquote:Op vrijdag 15 april 2022 22:34 schreef PLY het volgende:
Parkeer ergenissen heb ik niet sowieso.
Altijd handig met een invalide kaart van je schoonmoeder
Was voorheen, ik gebruikte hem alleen als ik naar het voetbal stadion gingquote:Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Moet wel elke keer die schoonmoeder weer mee op sleeptouw
In de kofferbak leggen, is het ook rustig in de auto.quote:Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Moet wel elke keer die schoonmoeder weer mee op sleeptouw
quote:Op zaterdag 16 april 2022 20:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In de kofferbak leggen, is het ook rustig in de auto.
Ja, of ik rij gewoon rustig de vmax en de rest dus ookquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wild. en anders doe je op de volgende rotonde een rondje van de zaak en spoel je hem effe door, dan ben je van dat figuur af.
![]()
![]()
Brakechecken doe je of gewoon góed, zodat hij écht bijna op de achterbank ligt en je saampjes 25 rijdt, of gewoon niet.. alleen je remlichten laten branden heeft achter je écht niet meer effect als =>><<=
Op een provinciale weg heb je volgens mij 3 km correctie en je krijgt pas een bon bij meer dan 3 km overschrijding, dus je kunt 85 op de GPS (= doorgaans 90 op je teller) rijden zonder dat je een prent oploopt, sowieso kun je gewoon 100 boeken en hoef je alleen ff je poot op te tillen als flitsmeister pieperdepiep doet bij een collectebus.
Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden
Als ik met Vmax een vrachtwagen in moet halen dan moet iemand die Vmax+10 rijdt net even wat langer wachten inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2022 09:12 schreef Fer het volgende:
Het is geen haast, maar V-max+10 rijdt stiekem gewoon lekkerder. Je hebt veel meer flexibiliteit in beweging en om het allemaal vloeiender te laten lopen terwijl je een constante snelheid houdt.
Precies 100 op de gps is veel lastiger om vast te houden. Het verschil met een vrachtwagen die 90+ rijdt is veel kleiner en er is altijd wel iemand die jou met 5km verschil wil inhalen.
Maar ik rij tegenwoordig meestal 96-98 op de gps en maak me er niet druk meer over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |