Wat als je al de maximum snelheid rijdt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?
Dan ga je zsm naar rechts.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
Nog nooit gehoord dat als je iemand brake checkt dat hij dan ineens verdwijnt in je spiegel. De kans dat iemand nog meer gaat kleven, of je gaat inhalen en jou ook brake checkt lijkt me veel groter. Ja, tenzij hij van schrik is gecrashed en tegen een boom gereden is, maar in dat geval heb jij een probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.
Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?quote:
Ja, ik ben ook altijd wat alerter als ik richting de grens kom en al helemaal in de weekenden.. Ik rijd dat stuk van de 57 heel vaak, vanaf Kamp Lintfort naar de grens, want ik werk 95% in Duitsland en woon net over de grens in NL. soms kun je echt de volle 50 km vol gas uitstampen zonder noemenswaardig van het gas af te moeten, maar zo met feestdagen of in het weekend moet je echt oppassen, want dan hebben opa en oma hun uitjes in Duitsland. En er zitten echt serieuze lemmingen tussen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien heb![]()
Nederlanders die heel hard gaan rijden "want dat mag hier" maar het totaal niet gewend zijn en daardoor voor gevaar zorgen. En inderdaad het slag dat rustig gaat inhalen zonder fatsoenlijk in zijn spiegels te kijken en/of er rekening mee te houden dat die auto in de verte geen 120 rijdt, maar heel wat sneller.
Gelukkig kan ik er bij Emmerich al weer af
Voor bumperklevers ookquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef loveli het volgende:
Er is een speciaal plekje in de hel voor brake checkers.
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?
Ik laat in dat soort gevallen netjes het gas los tot we een snelheid rijden die past bij de afstand die de achterligger in gedachten had, neem altijd maar dat dit ook zijn of haar bedoeling was.
Sowieso lijkt het de berm insturen me niet de meest logische keus
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wildquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
True, ik ben me ook veel bewuster geworden van tussenafstand sinds ik ACC heb.. ik deed precies hetzelfde, niet heel extreem, maar je merkt heel goed dat dat korte treintje-rijden vrij normaal is in NL. Ze zitten al op je kont als ze vinden dat je teveel afstand houdt tot je voorganger, terwijl je gewoon op ACC rijdt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
Heel simpel ik heb geen zin in een extra passagier in mijn achterbak als ik ergens voor moet remmen. En dat sommigen het niet bewust doen dan worden ze zich dat dan wel bewust neem ik maar aan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.
Juist als het druk is en het is beide kanten op gewoon een stroom aan auto's tijdens de spits heeft dat kleven geen zin, alsof de 40 auto's daarvoor dan ineens harder kunnen rijden. In dat soort gevallen is het meerollen in het tempo wat het rijtje rijdt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden
I know, maar wat is het nut van remmen dan? behalve dat je een rups/harmonica-beweging in de stroom auto's achter je veroorzaakt.. geef die binnenspiegel een douw zodat je het niet ziet en fuck die sufferd achter je.. je kunt niet harder, en als hij achterop kachelt is hij degene die betaalt. Maak je niet zo drukquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:24 schreef JaapB het volgende:
[..]
Juist als het druk is en het is beide kanten op gewoon een stroom aan auto's tijdens de spits heeft dat kleven geen zin, alsof de 40 auto's daarvoor dan ineens harder kunnen rijden. In dat soort gevallen is het meerollen in het tempo wat het rijtje rijdt.
Ik ben simpelweg geen fan van het fenomeen whiplash wat bij zo'n klapper een reëel risico is. En verder is het natuurlijk smerig als zo'n strontvlieg zich te pletter vliegt op de achterkant van mijn auto en is er het risico ook dat door die duw van achteren je verder wordt doorgeduwd en mogelijk ook voor je nog iemand raakt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
I know, maar wat is het nut van remmen dan? behalve dat je een rups/harmonica-beweging in de stroom auto's achter je veroorzaakt.. geef die binnenspiegel een douw zodat je het niet ziet en fuck die sufferd achter je.. je kunt niet harder, en als hij achterop kachelt is hij degene die betaalt. Maak je niet zo druk
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:20 schreef JaapB het volgende:
[..]
Heel simpel ik heb geen zin in een extra passagier in mijn achterbak als ik ergens voor moet remmen. En dat sommigen het niet bewust doen dan worden ze zich dat dan wel bewust neem ik maar aan.
Waarom zou ik het prettig moeten vinden om iemand die zich niet bewust met verkeer bezig houdt zo ongeveer binnen mijn kreukelzone te willen hebben.
Leuke oplossingsrichting, dus ik moet gas geven om binnen 4 meter van mijn voorligger te gaan rijden omdat iemand achter mij niet tot 2 kan of wil tellen? Beetje heel erg omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Het is heel verleidelijk maar ik ga niet harder dan de vMax omdat een of ander gefrustreerd persoon wil dat ik harder ga rijden. Dat is hun probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik in een Aygo zou rijden met kinderen achterin en word gekleefd door een vrachtwagen zou ik me ook niet veilig voelen, dat klopt. Maar remmen of gas los laten maakt de situatie alleen maar gevaarlijker. Dan zou ik eerder gas bij geven.
Je moet helemaal niks...quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:39 schreef JaapB het volgende:
[..]
Leuke oplossingsrichting, dus ik moet gas geven om binnen 4 meter van mijn voorligger te gaan rijden omdat iemand achter mij niet tot 2 kan of wil tellen? Beetje heel erg omgekeerde wereld.
En remmen of brakecheck is echt totaal iets anders en dat zit zeer zeker niet in mijn systeem.
Hoeft ook niet, maar dan gaat het je dus niet om de veiligheid maar om een soort van principe dat je niet wil luisteren naar een gefrustreerd persoon. En als je veiligheid dus al niet zo belangrijk vindt dan kun je hem net zo goed laten kleven want het is wel efficiënt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is heel verleidelijk maar ik ga niet harder dan de vMax omdat een of ander gefrustreerd persoon wil dat ik harder ga rijden. Dat is hun probleem.
Waarom lok je het dan uit? De vMax is de vMax. Je haalt natuurlijk alleen maar in als de snelheid van diegene die je in wil halen lager ligt dan die van jou. Dus zolang dat voertuig <100km/u rijdt zie ik geen problemen om dat gewoon op een normale snelheid te doen. Dat praat niet ineens kleven goed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, die kleine uitzondering is wanneer een pipo flink onder de vmax gaat rijden op de linkerbaan of op een provinciale weg.
Ja, daar heb ik me ook vaak zat aan geïrriteerd. Ja dan lok je inderdaad uit dat men op je bumper gaat zitten.
Best wel een vreemde kijk op veiligheid houdt je er op na. Het probleem zit toch echt bij de klever en niet bij mij. Ik laat me inderdaad niet opjagen door zo'n gefrustreerd persoon.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks...
[..]
Hoeft ook niet, maar dan gaat het je dus niet om de veiligheid maar om een soort van principe dat je niet wil luisteren naar een gefrustreerd persoon. En als je veiligheid dus al niet zo belangrijk vindt dan kun je hem net zo goed laten kleven want het is wel efficiënt.
Ik snap je niet helemaal.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom lok je het dan uit? De vMax is de vMax. Je haalt natuurlijk alleen maar in als de snelheid van diegene die je in wil halen lager ligt dan die van jou. Dus zolang dat voertuig <100km/u rijdt zie ik geen problemen om dat gewoon op een normale snelheid te doen. Dat praat niet ineens kleven goed.
het is een gevoelig onderwerp hier, ik weet het![]()
Het gaat er toch niet om waar het probleem zitquote:Op vrijdag 15 april 2022 14:18 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best wel een vreemde kijk op veiligheid houdt je er op na. Het probleem zit toch echt bij de klever en niet bij mij. Ik laat me inderdaad niet opjagen door zo'n gefrustreerd persoon.
Ja dat ben ik met je eens. Ik dacht dat je het ook over snelwegen had omdat je de 'linkerbaan' noemde.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal.
Met uitlokken bedoelde ik, als iemand op provinciale weg waar je 80 mag 60 gaat kachelen. Dán lok je mijns inziens uit dat mensen op je bumper gaan kleven omdat je ruim onder de maximum snelheid rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |