Ja ik zou een inbreker ook z'n gang laten gaan, ben toch verzekerd. Maar ik kan begrijpen dat sommige mensen wat meer emotie hebben... zo ook op de weg. Vooral als je ziet dat iemand het bewust doet.quote:Op maandag 4 april 2022 12:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat 'moet' helemaal niet. Je hebt je gewoon aan de verkeersregels te houden. Dat de ander een overtreding begaat maakt nog niet dat je dat dan zelf ook maar moet gaan doen. Tuurlijk je kunt er voor kiezen om het te doen maar dan moet je ook niet mopperen over de eventuele consequenties daarvan.
Ik ben er vrij zeker van dat de gemiddelde linkshanger iets heel anders denkt..quote:Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Fer het volgende:
Ach verschilt ook vaak van mening tussen de plakker en diegene die erlangs wil.
Diegene die erlangs wil, is van mening dat dat de plakker maar voor 5 seconden even naar rechts moet. De plakker denkt, die 10 seconden kan ik ook wel links blijven.
Die wil gewoon of irritant zijn of kan niet meer zo goed mee in het verkeer.quote:Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat de gemiddelde linkshanger iets heel anders denkt..
Neuh.. 'Je mag hier 100, ik rijd 100, dus jij mag mij helemaal niet inhalen, dus ik blijf hier gewoon rijden', het alom bekende schoolmeester gedrag.quote:Op maandag 4 april 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die wil gewoon of irritant zijn of kan niet meer zo goed mee in het verkeer.
Niks mis met een discussie, het is een forum, en dit is geen opsomtopic. We voldoen perfect aan de topicpointerquote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Minder discussie en meer irritaties graag
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?quote:Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef qajariaq het volgende:
De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen. Bovendien ga je dan uit van een noodstop.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
Op die momenten mis ik m'n Tesla wel. In de autopilot door de mist, auto begon te remmen (en soms te piepen) voordat ik überhaupt de auto voor me kon zien... lang leve LIDAR. Alhoewel geruchten zijn dat Musk het weg wil halen. Misschien zijn er wel betere alternatieven... geen idee maar ik vond het prima werken. Het idee is dat technologie dingen kan wat voor mensen onmogelijk is. Dus zorgen voor een snellere reactietijd... of zien wat het oog niet kan zien. Binnen de lijntjes sturen kan een aap ook wel, dat is niet zo interessant.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen. Bovendien ga je dan uit van een noodstop.
Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed. Maar mijn punt is dat wat de een als totaal comfortabel ervaart het voor een ander al over de streep kan zijn. Gezien er in mist nog regelmatig kopstaart of zelfs ketting botsingen gebeuren moet toch wel duidelijk maken dat een hoop mensen de omstandigheden in combinatie met hun vaardigheden niet geheel juist inschatten.
Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
Gemiddelde reactietijd van de mens ligt in de buurt van 0.3 seconden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen.
Dat is wat je doet als je een stilstaand object op de snelweg tegenkomt, toch?quote:Bovendien ga je dan uit van een noodstop.
Jij hebt het over een zicht van 150 meter. Nu ga je ineens de variabelen aanpassen.quote:Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed.
Ja, opeens zijn de omstandigheden aangepast. Ga je nu beweren dat het een uitzondering is dat je tijdens een mist opeens een potdichte bank in rijdt?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij hebt het over een zicht van 150 meter. Nu ga je ineens de variabelen aanpassen.
Kwestie van uit je doppen kijken, toch? Of ben jij niet in staat om het verschil te zien?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:47 schreef qajariaq het volgende:
Ja, opeens zijn de omstandigheden aangepast. Ga je nu beweren dat het een uitzondering is dat je tijdens een mist opeens een potdichte bank in rijdt?
quote:Op woensdag 6 april 2022 08:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kwestie van uit je doppen kijken, toch? Of ben jij niet in staat om het verschil te zien?
quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
Bron?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gemiddelde reactietijd van de mens ligt in de buurt van 0.3 seconden.
Ok, je hebt een incidenteel voorbeeld en nu is dat ineens 'de waarheid'?quote:
Een gecontroleerde omgeving waar een proefpersoon zich met volle concentratie op kan focussen is niet hetzelfde als een autorit. Er zijn meerdere bronnen die één seconde als gemiddelde reactietijd beschouwen.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
https://www.arealme.com/reaction-test/nl/
Dat weet ik. Ik neem dat met een kilootje Jozo keukenzout.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:14 schreef Ridocar het volgende:
Een gecontroleerde omgeving waar een proefpersoon zich met volle concentratie op kan focussen is niet hetzelfde als een autorit. Er zijn meerdere bronnen die één seconde als gemiddelde reactietijd beschouwen.
Je rijdt in de mist, het wegdek is nat en je gaat uit van een ideale stopafstand zoals die bij volle aandacht, directe reactie op een stilstaand voorwerp en een droog wegdek zou gelden? Niet echt realistisch lijkt me.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik neem dat met een kilootje Jozo keukenzout.
De aanname die gedaan wordt, is dat je tijd nodig hebt om te bedenken wat je moet doen. Nu weet ik dat jij jezelf als een geweldige verkeersdeelnemer ziet, dus doe jij dat altijd met volle concentratie, toch? En ga jij hier toch niet toegeven dat jij eerst moet bedenken wat je moet doen?
Daarnaast is het wetenschappelijk onderbouwd, dat ervaring en training een positief effect hebben op je reactietijd. En uiteraard voorkennis. Dus jij rijdt op een verkeerslicht af en dat licht gaat op oranje. Nu heb jij uiteraard geanticipeerd (want geweldige verkeersdeelnemer) en hoef jij helemaal niet na te denken over je reactie. Dan scoor jij dus gewoon een reactietijd van minder dan een halve seconde.
Zelfde geldt voor rijden in de mist. Jij bent je ervan bewust dat dat een risicovolle situatie is, dus ben je gefocused. En specifiek op obstakels op de weg die in de mist kunnen opdoemen. Ook dan heb jij geen 0.7 seconde extra nodig om te bedenken wat je gaat doen.
Dus de stopafstand die ik eerder heb genoemd (en makkelijk binnen de 150 meter bleef) is al ruim genomen.
Want jij bent in de mist niet met je volle aandacht bij de verkeerssituatie? Daar heb ik wel een mening over.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Je rijdt in de mist, het wegdek is nat en je gaat uit van een ideale stopafstand zoals die bij volle aandacht, directe reactie op een stilstaand voorwerp en een droog wegdek zou gelden? Niet echt realistisch lijkt me.
Een mening mag hoor. Ik ben tijdens het rijden bewust bezig met het verkeer om me heen en vooral niet met andere zaken. Maar dat houdt ook in dat je de spiegels in de gaten houdt en het kan zelfs inhouden dat een vervelende vlieg het interieur van je auto bezoekt. En zo zijn er meer zaken om je heen die wel degelijk invloed hebben op je reactietijd, dat is heel wat anders dan strak naar een scherm kijken voor een paar seconden om te reageren op een verandering. En dat is geen mening maar een feit.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij bent in de mist niet met je volle aandacht bij de verkeerssituatie? Daar heb ik wel een mening over.
En bij mist een vochtig wegdek is vaak nog gladder dan een nat en schoon geregend wegdek, het heeft zeer zeker invloed op de remweg.quote:En het verschil in remweg tussen nat en droog is 25 meter (bij mist is de weg niet nat, maar vochtig, dus het verschil zal minder zijn). Als je dat optelt bij de eerder getallen, blijf je nog steeds ruim binnen de150 meter.
Dat ene incidentje, die paar seconden hadden mijn leven drastisch kunnen veranderen of zelfs verkorten.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, je hebt een incidenteel voorbeeld en nu is dat ineens 'de waarheid'?
Adaptive cruise control.. kijkt 200 meter vooruit, ook in de mist. Tussen de lijntjes blijven, de rest regelt de auto feilloos.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
Op de Renault Master die ik sinds januali dit jaar rij zit nog steeds de ouderwetsche cruise control. Wat nog irritanter is, is dat je alleen maar even getallen als snelheid in kunt stellen. 98, 100, 102, enzovoorts.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Adaptive cruise control.. kijkt 200 meter vooruit, ook in de mist. Tussen de lijntjes blijven, de rest regelt de auto feilloos.![]()
Niet iedereen rijdt een dinosaurus.![]()
Helaas gaat het nog wel even duren voordat iedereen ACC ter beschikking heeft, maar het wordtal steeds
meer toegepast.
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:21 schreef Halcon het volgende:
Gisteren weer. Stuk waar de rijbaan van drie naar twee rijbanen gaat. Al ruim voor het moment dat je in moet gaan voegen, blokkeerde 'n werkersbusje de linkerrijbaan, door half op de meest linkerbaan te rijden en half op de middelste baan. Als er iemand langs wilde, zwiepte hij steeds naar links.
Bijzonder irritant.
Ik zie zeker 1 keer per week een bouwvakker zijn nog brandende peuken uit de bus gooien. Het is elke keer dezelfde van hetzelfde bouwbedrijf. Mijn vingers jeuken eigenlijk om een keer te bellen, maar dat vind ik ook wat ver gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop
Heb wel een keer gebeld naar zo'n vervoerder van kinderen/ bejaarden etc, want dat vond ik echt niet kunnen, zeker als het je taak is om veilig te rijden en mensen van A naar B te vervoeren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie zeker 1 keer per week een bouwvakker zijn nog brandende peuken uit de bus gooien. Het is elke keer dezelfde van hetzelfde bouwbedrijf. Mijn vingers jeuken eigenlijk om een keer te bellen, maar dat vind ik ook wat ver gaan.
Dit was ruim voor het puntstuk. Het was nog het gedeelte waar je in moet gaan voegen. Als dan zo'n werkbus de boel blokkeert, dan stropt het alleen maar op allemaal. En dat snijden is helemaal asociaal. Hij had nota bene nog een aanhanger aan z'n bus hangen met glasplaten (o.i.d.) erin.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.
En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.
Bouwbedrijven hebben nu toch werk zat.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het sowieso dom dat mensen zulke fratsen gaan uithalen in vervoersmiddelen met reclame erop
Ja, maar er zijn grenzenquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bouwbedrijven hebben nu toch werk zat.
Nouja, het is een afweging die je moet maken. Wil je gewoon door blijven rijden met het risico op een verkeersruzie of aanrijding, of geef je ruimte? En dan spelen er natuurlijk heel belangrijke zaken, zoals ego, schoolmeestergedrag, vasthouden aan dogma's en zelfoverschatting van rijvaardigheid.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit was ruim voor het puntstuk. Het was nog het gedeelte waar je in moet gaan voegen. Als dan zo'n werkbus de boel blokkeert, dan stropt het alleen maar op allemaal. En dat snijden is helemaal asociaal. Hij had nota bene nog een aanhanger aan z'n bus hangen met glasplaten (o.i.d.) erin.
Mensen die vol gas tot het puntstuk rijden en dan de auto er tussen frotten, dat vind ik ook irritant. Mensen die daar al te makkelijk gelegenheid toe geven overigens ook.
Ik vind het ook altijd onrustig rijden in Nederland doordat er om de haverklap weer op en afritten zijn wat voor verstoring zorgt. Dan is een drukke, maar kalme snelweg in het buitenland een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 9 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.
Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet
Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
In Duitsland vinden ze je asociaal als je niet elke centimeter rijbaan benut, tot aan het punt waar ze keurig invoegen en laten invoegen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lastig punt. Vaak zie je dat dan op de middenbaan (of rechts als het 2 rijstroken zijn) het verkeer (veel) langzamer rijd en er links nog een paar mensen vol gas langs scheuren om helemaal voorin er tussen te piepen. Ik kan me voorstellen dat mensen die eerder invoegen of op de middenbaan rijden daar op een gegeven moment klaar mee zijn, maar wat die werkbus doet is de oplossing ook niet.
En inb4 ja maar dat is hoe ritsen werkt, we weten allemaal dat de meeste van die figuren helemaal doorrijden tot het puntstuk om hem er daar tussen te proppen, dat heeft niets met ritsen te maken.
Dat kan zijn, maar we wonen in Nederland.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:49 schreef loveli het volgende:
[..]
In Duitsland vinden ze je asociaal als je niet elke centimeter rijbaan benut, tot aan het punt waar ze keurig invoegen en laten invoegen.
En daarom moeten we andere auto's pestenquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar we wonen in Nederland.
Waar zeg ik dat we dat moeten doen?quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:51 schreef loveli het volgende:
[..]
En daarom moeten we andere auto's pesten
Voor de meeste mensen wel ja. Goede reclame is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn grenzen![]()
Mag ik hopen.
Yes. Gisteren van Nederland naar Roemenië gereden. Vooral snelweg. Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, dat is heerlijk rijden in vergelijking met Nederland.quote:Op zaterdag 9 april 2022 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd onrustig rijden in Nederland doordat er om de haverklap weer op en afritten zijn wat voor verstoring zorgt. Dan is een drukke, maar kalme snelweg in het buitenland een stuk prettiger.
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.quote:Op maandag 11 april 2022 09:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yes. Gisteren van Nederland naar Roemenië gereden. Vooral snelweg. Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, dat is heerlijk rijden in vergelijking met Nederland.
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.quote:Op zaterdag 9 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, na weer een dikke week in Spanje te hebben rondgereden merk ik weer hoe intens opgefokt en (veel te) druk dit land is.
Ja in Spanje rijden ze ook niet netjes ofzo, richting aangeven bestaat daar bijv praktisch niet
Maar ze knallen hun auto tenminste niet (of nauwelijks) vlak voor je in elk gaatje, of snijden je af.
Huftergedrag en opgefokt gedrag zie je hier echt veel meer vind ik.
Genau!quote:Op maandag 11 april 2022 10:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..quote:Op maandag 11 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe gemakkelijker je het de mens maakt, hoe meer ze aan andere dingen gaan lopen ergeren. In India heb je geen tijd voor huftergedrag, je moet je volledig focussen om te overleven. De enige oplossing is (helaas) volledig autonoom rijden.
Weet je meteen waar je EU geld is gebleven.quote:Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.quote:Op maandag 11 april 2022 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..quote:Op maandag 11 april 2022 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.
Ik vind het trouwens in NL nog wel meevallen, de meeste mensen rijden gewoon normaal hoor. En je moet ook een beetje leren het spelletje mee te spelen, laat je 1 sec. een gaatje vallen dan wordt het gebruikt. Laten ze je er niet tussen bij het invoegen dan druk je jezelf gewoon er tussen.
Asociaal gedrag werkt ook een soort van aanstekelijk. Dus iemand voegt op laatste moment tussen dan wordt de andere persoon boos en gaat ie juist de volgende die er tussen wil klemrijden, dan denkt hij weer wat een aso...
Nooit geredenquote:Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..
West heb ik 40 jaar gewoond, dat is gewoon oorlog om elke vierkante meter asfalt, zeker in de spits.. Als je daar de aardige sociale pief uit gaat hangen kom je nooit op je bestemming aan; dan mis je afslagen en alles, want als je jezelf er niet gewoon tussen ramt, kom je nergens
Heel de mentaliteit in Zuid Europa is anders, en op de weg merk je dat vrij snel.quote:Op maandag 11 april 2022 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat bovenstaand verhaal nog steeds is samen te voegen onder de simpele conclusie:
Nederland is gewoon té vol.
Man, zelfs op een donderdagavond na 23:00 terug rijdend van Schiphol was het drukker op de snelweg hier dan smiddag's doordeweeks in Spanje.
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..quote:Op maandag 11 april 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..
Bekend verschijnsel idd.. ik woonde in het westen ook op een plek waar zo'n weggetjes was, en als er eentje doorreed zette ik hem gewoon stil midden op de weg.. ik ga niet de berm kapot- en mijn auto ranzig maken omdat een ander geen verstand heeft.. haast, haast, haast, ikke, ikke, ikke, en de rest kan lekker stikken..quote:Op maandag 11 april 2022 13:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.
En dan ben ik daarna misschien ook aso want ik vertik het dan om voor zo iemand de berm in te gaan.
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan.quote:Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..
In Duitsland weten ze natuurlijk dat je harder mag en dat veel mensen dat ook gewoon doen, en in Bels mag je ook gewoon nog 120, maar zodra je dan weer in Kaasland bent mag je weer lekker op de linkerrijstrook de boel gaan zitten gallen en zieken.. Dat is dus gewoon mentaliteit, en heeft geen reet te maken met drukte, want dat stukje onder Maastricht is helemaal niet druk, maar het is daar wel gewoon schering en inslag dat ze zitten te slakken op rijstrook 1.
Daar zitten spiegels en vaak zelfs camera's tegenwoordig.. dat maakt het niet meteen veilig, maar je ziet wel een heel stuk meer..quote:Op donderdag 14 april 2022 21:38 schreef Fer het volgende:
Vandaag bijna getuige hoe de auto voor mij, zich rechts voor de vrachtwagen wilde wringen. De truck stopte echte minder dan 0,5m vanaf de bestuurdersportier.
Echt een wonder dat die trucker, die auto toch nog zag in de dooie hoek.
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinigquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan.
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.
Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien hebquote:Op donderdag 14 april 2022 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinig![]()
Die Benz volop seinen en zijn knipper aan, maar die idioot gooide hem er zo voor met ik denk iets van 200 meter te gaan voor we bij hem waren![]()
De wijze les van vandaag: altijd rekening blijven houden met het feit dat er een hoop doorgewinterde sufferds om je heen rijden.
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?
Dan ga je zsm naar rechts.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
Nog nooit gehoord dat als je iemand brake checkt dat hij dan ineens verdwijnt in je spiegel. De kans dat iemand nog meer gaat kleven, of je gaat inhalen en jou ook brake checkt lijkt me veel groter. Ja, tenzij hij van schrik is gecrashed en tegen een boom gereden is, maar in dat geval heb jij een probleem.quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.
Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?quote:
Ja, ik ben ook altijd wat alerter als ik richting de grens kom en al helemaal in de weekenden.. Ik rijd dat stuk van de 57 heel vaak, vanaf Kamp Lintfort naar de grens, want ik werk 95% in Duitsland en woon net over de grens in NL. soms kun je echt de volle 50 km vol gas uitstampen zonder noemenswaardig van het gas af te moeten, maar zo met feestdagen of in het weekend moet je echt oppassen, want dan hebben opa en oma hun uitjes in Duitsland. En er zitten echt serieuze lemmingen tussen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien heb![]()
Nederlanders die heel hard gaan rijden "want dat mag hier" maar het totaal niet gewend zijn en daardoor voor gevaar zorgen. En inderdaad het slag dat rustig gaat inhalen zonder fatsoenlijk in zijn spiegels te kijken en/of er rekening mee te houden dat die auto in de verte geen 120 rijdt, maar heel wat sneller.
Gelukkig kan ik er bij Emmerich al weer af
Voor bumperklevers ookquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef loveli het volgende:
Er is een speciaal plekje in de hel voor brake checkers.
Dan niet, maar waarom zou je gas los laten? Ik heb ook (heel zelden) een klever op een n-weg en ik rij ook bijna altijd 10 km/u harder dan de max. Tja, laat ze maar kleven dan. Het is wel zuiniger voor ze qua brandstof, zeker als ik in m'n bus rijd. Sommige doen het ook niet eens bewust.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:53 schreef JaapB het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar rechts moeten omdat iemand me op een provinciale weg bij het rijden van 85 op de GPS waar 80 is toegestaan op minder dan 4 meter van mijn achterbumper rijdt?
Ik laat in dat soort gevallen netjes het gas los tot we een snelheid rijden die past bij de afstand die de achterligger in gedachten had, neem altijd maar dat dit ook zijn of haar bedoeling was.
Sowieso lijkt het de berm insturen me niet de meest logische keus
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wildquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat als je al de maximum snelheid rijdt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |