Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Soms parkeer je maar heel kort en heb je geen zin om helemaal je laadkabel aan te sluiten... maar wil je wel gebruik maken van de (vaak goed gepositioneerde) EV parkeerplekken.
Dat is correct.quote:Tja, volgens mij mogen ze je dan alsnog een boete geven,
Dat sowieso.quote:Wat ik erger vind is iemand met een invalidepas op een invalideplek die soepeler uit z'n auto loopt dan ik zelf
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.
Stel je voor dat iemand wel die plek nodig hebt. Had jij ook niet leuk gevonden als iemand op net dat laatste plekje staat.
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Er zijn zat regels die ik onterecht vind... dat staat er los van. Overigens waren er in het begin genoeg plekken waar stond "uitsluitend voor elektrische voertuigen" niet "die zichtbaar worden opgeladen" ofzo. Weet niet of die er nu nog zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.
Snap ik, maar als ie dat dus wel gewoon de kabel erin had gedaan was die plek ook bezet geweest. Linksom of rechtsom was die plek bezet, dus dat maakt voor jou geen verschil. Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan? Tja, dat ga je wel heel mierenneukerig gebied opzoeken. Tesla's geven bij superchargers wel boetes als je te lang blijft staan maar dat is natuurlijk wel anders. Ik kan begrijpen dat mensen, vooral 's avonds, geen zin hebben om na 3 uur nog even terug te lopen om de auto terug te zetten op een normale plek.quote:met de kabel erin had ik er geen probleem van gemaakt, want dan is het nogal wiedes daar zijn die plekken voor.
Dat is wel een nadeel jaquote:heb je net op je app gecheckt dat die plek vrij is, de laatste in de buurt. staat er zo'n asshole in z'n te dure BMW beetje een lamzak te zijn.
oh nergens om hoor, behalve dat het geval waar ik naar refereerde een BMW was. meer niets.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
maar waarom maak je er nou weer een BMW rijder van
ik haal hem ook niet direct weg als ie z'n doellading gehaald heeft maar technisch gezien mag je daar alleen staan als je aan het laden bent.quote:Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan?
Dat gaat voor zo'n beetje elke premium-auto opquote:Leuke wagen maar ik vind dat het geld ook niet meer waard
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij mequote:Op woensdag 30 maart 2022 09:13 schreef lichtknopje het volgende:
Ook eens een compliment. Ik rij sinds een week motor en het valt me op dat het overgrote deel automobilsten opzij gaat bij het passeren tussen de file. Had ik niet verwacht.
Nee, in een geciviliseerde provinciequote:
quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, in een geciviliseerde provincie
Ik ben laatst een keer de berm in gereden om een zwaar busje wat twee meter achter me bleef plakken voorbij te laten gaan. Tien minuten later bij een stoplicht stond ik achter die klojo.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb onderhand heel wat ergernissen in het verkeer maar bumperklevers staan wel echt met stip op nummer een. Het hele idee dat als je onverwacht eens echt hard op de rem moet diegene eigenlijk nooit genoeg tijd kan hebben om ook tijdig en hard genoeg te remmen.
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassingquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij me
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassing
Hoiquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eensquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaaltquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens
Pff, met Eco stand aan kan je nog steeds makkelijk 100+ en bespaar je nog ookquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen !![]()
![]()
![]()
Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..
echt 500¤ boete op zetten..
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Dan gaat 'ie halverwege op de rem omdat je lucht op isquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt
People don't care; waait er wel vanafquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?
De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
Haha maximum uiteraardquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen..quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Ja, daarom neem ik die vrachtwagenchauffeurs niets kwalijk. Die zitten niet voor hun plezier op de weg. Personenauto's die aan het treuzelen zijn vaak wel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u.![]()
Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..
Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'
Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes
[..]
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen..
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".quote:Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
+1quote:Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer.quote:Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.quote:Op zondag 3 april 2022 15:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer.![]()
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.quote:Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.
Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.
Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.
Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Ik verleen ze ook geen voorrang op basis van de reden van verkeersdeelname, enkel op basis van de manier waarop ze dat doen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.
Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.
Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.quote:Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden.
Ja maar daar ging het niet over.quote:Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand.
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.
Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Dat een vrachtwagen z'n redenen heeft om 'n stuk langzamer te rijden dan de rest van het verkeer op de snelweg, maar een of andere angsthaas in een personenauto die al bibbert als de teller de 90 per uur aantikt, niet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.
Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan
Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
Ook niet helemaal, daar is artikel 5 voor.quote:Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef Gunner het volgende:
Deze angsthazen of slakken of andere definities die je ze toebedeeld mogen gewoon zich zo over de snelweg begeven. Jij vind dat niet leuk maar de wvw is het niet met je eens. Deal with it.
Klaar mee
Eens. Die minimum moeten kunnen en mogen rijden was dat ik mijn rijbewijs haalde nog 70, later is die 80 geweest en tot mijn verbazing is het nu zestig. Van mij mag dat wel terug naar tachtig. Puur als voertuig eis. Als je oom wat voor reden niet happy bent met tachtig lijkt me het een prima reden om langzamer te gaan zolang je niet overdrijft.quote:Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.
Dan rij je maar over de provinciale wegen ipv de snelweg.quote:Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Eens. Die minimum moeten kunnen en mogen rijden was dat ik mijn rijbewijs haalde nog 70, later is die 80 geweest en tot mijn verbazing is het nu zestig. Van mij mag dat wel terug naar tachtig. Puur als voertuig eis. Als je oom wat voor reden niet happy bent met tachtig lijkt me het een prima reden om langzamer te gaan zolang je niet overdrijft.
Je mag gewoon 100 blijven rijden. Of het verstandig is is een tweede.quote:Om dat van weer af te laten hangen is erg lastig, De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
Daar is langzamer rijden nog veel hinderlijker dan op de snelweg.quote:Op zondag 3 april 2022 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan rij je maar over de provinciale wegen ipv de snelweg.
[..]
Daar kan je oom toch gewoon 80 rijden, ergo de toegestane max snelheid?quote:Op zondag 3 april 2022 17:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daar is langzamer rijden nog veel hinderlijker dan op de snelweg.
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgenquote:Op zondag 3 april 2022 16:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook niet helemaal, daar is artikel 5 voor.
Klopt, maar als je daar aan het trutten bent wordt je echt wel van de snelweg gehaald als de politie je ziet, dat is al vaak genoeg bij wegmisbruikers geweest.quote:Op zondag 3 april 2022 17:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen![]()
Het zou een stuk prettiger discussiëren zijn als je het niet persoonlijk maakt. De reden waarom ik voor meer veiligheid in het verkeer ben is omdat ik elke week wel een keer op de fiets hachelijke momenten meemaak met automobilisten die niet op letten, de regels niet volgen of domme dingen doen.quote:Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten.
Als een vrachtwagen jou ondanks het inhaalverbod gaat inhalen omdat je hem in de weg rijdt en je dus de doorstroming verstoort, veroorzaak je hinder én onnodig gevaar, ben je volgens mij gewoon een bekeuring waard.quote:Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
Als je wordt ingehaald door vrachtwagens die een geëikte digitale tachograaf hebben die begrensd is op 89.9 km per uur, rijd je bepaald geen 90, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen 85.quote:Op zondag 3 april 2022 17:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen![]()
Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten. Over wat iemand van jullie wel of niet mag. Dat is allemaal niet relevant.
Dit ja. Dan rijdt diegene gewoon in de weg.quote:Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je wordt ingehaald door vrachtwagens die een geëikte digitale tachograaf hebben die begrensd is op 89.9 km per uur, rijd je bepaald geen 90, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen 85.
Wacht ff, als een vrachtwagen gaat inhalen bij een inhaalverbod dan gaat de bekeuring naar degene die wordt ingehaald? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 3 april 2022 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als een vrachtwagen jou ondanks het inhaalverbod gaat inhalen omdat je hem in de weg rijdt en je dus de doorstroming verstoort, veroorzaak je hinder én onnodig gevaar, ben je volgens mij gewoon een bekeuring waard.
Je veroorzaakt een overtreding van iemand anders door hem te irriteren.. helaas gebeurt het in dat soort gevallen inderdaad vaak andersom, maar op mijn werk leer ik altijd dat je gevaar moet aanpakken bij de bron, en niet domweg de symptomen moet gaan bestrijden. In het geval van die vrachtwagen zal die inderdaad de prent wel krijgen ja. Helaas maar waar.quote:Op zondag 3 april 2022 19:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wacht ff, als een vrachtwagen gaat inhalen bij een inhaalverbod dan gaat de bekeuring naar degene die wordt ingehaald? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.quote:Op zondag 3 april 2022 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als iemand je kilometerslang zit te irriteren door links te blijven plakken terwijl dat niet hoeft, en je haalt hem rechts in, weet je ook wie de prent gaat krijgen toch?
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..quote:Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.
Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
quote:Op maandag 4 april 2022 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.quote:Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.
Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
Als je uiterst rechts rijdt en niet de maximum snelheid overschrijdt doe je in principe niks fout.quote:Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen
Je gaat het per definitie niet winnen wdb van een agent.quote:Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen
Ik kan het niet meer met je eens zijnquote:Op maandag 4 april 2022 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je gaat het per definitie niet winnen wdb van een agent.
Rechts inhalen is helemaal niet gevaarlijk.. zelfde rijstrook als de linker, en of je nou links invoegt of rechts invoegt, de handeling is gelijk.. en de drogreden dat mensen dat niet 'verwachten' gaat ook nergens over, want die kansloze heeft heus in de peiling dat hij de boel ophoudt.. het wordt pas 'risicovol' als hij gaat reageren op jouw aktie door hetzij zijn auto naar rechts te pleuren om je te blokkeren of van de weg te drukken of gas gaat geven om jou te belemmeren om voor hem te komen..
In geval 1 verandert hij van rijstrook en dan zijn daar regels voor en dan is hij echt gewoon fout, is sws een artikel 5 als hij je afsnijdt. Tevens toont dat ook meteen de moedwil van zijn linkshangen aan.
In het andere geval gaat hij bumperkleven bij een eventuele voorganger, en wederom toont dat aan dat hij moedwillig de boel zit te traineren.. het feit dat jij genoeg ruimte hebt om er rechts langs te kunnen en dan ook nog voor hem kan invoegen, toont duidelijk aan dat Mr. Lefty daar ook had kunnen (en moeten) rijden.
Als de rechts inhaler geen gekke dingen heeft gedaan en een dashcam heeft die duidelijk aantoont dat er kilometers lang wordt gehinderd en hij geduld heeft betracht, durf ik daarmee naar de rechter als je een bon krijgt voor rechts inhalen.
Was zeker veel lager, 150 tov 250 euro. Dit jaar iets meer gelijkgetrokken... onnodig links 220 en rechts inhalen 250. Ik zou er akkoord mee gaan als ik die 250 moet betalen maar die linkshanger 220 zo erg haat ik zequote:Op maandag 4 april 2022 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.quote:Op maandag 4 april 2022 12:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Was zeker veel lager, 150 tov 250 euro. Dit jaar iets meer gelijkgetrokken... onnodig links 220 en rechts inhalen 250. Ik zou er akkoord mee gaan als ik die 250 moet betalen maar die linkshanger 220 zo erg haat ik ze
Ja maar als iemand bij je inbreekt en je slaat hem tot hij vloeibaar moet eten krijg je ook een hogere strafquote:Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.quote:Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
Je mag gepaste zelfverdediging gebruiken zonder dat dat straf oplevert. Ja, als je overdrijft en er geen gevaar was, dan krijg je 'n straf. Als 'ie wegrent en je gaat er achteraan om 'm tot moes te slaan dan ook.quote:Op maandag 4 april 2022 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar als iemand bij je inbreekt en je slaat hem tot hij vloeibaar moet eten krijg je ook een hogere straf
Bewuste actie, maar er is wel een goede reden voor als iemand langdurig links met een belachelijk lage snelheid loopt te tuffen.quote:Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
En linksplakken isquote:Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
Onnodig links rijden is ook een bewuste actie.... een actie waardoor de ander moet overgaan tot rechts inhalen. De rechts inhaler kan niet rechts inhalen als de ander gewoon normaal rechts aanhoudt. Ja via de vluchtstrook misschienquote:Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.
Ja is ook zo, maar laten we eerlijk zijn... meestal rijdt de rechts inhaler ook wel iets te hard.quote:Op maandag 4 april 2022 12:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag gepaste zelfverdediging gebruiken zonder dat dat straf oplevert. Ja, als je overdrijft en er geen gevaar was, dan krijg je 'n straf. Als 'ie wegrent en je gaat er achteraan om 'm tot moes te slaan dan ook.
Beetje rechts inhalen omdat iemand links langdurig loopt te kloten versus iemand die links plakt, rechts inhalen en daarna de vangrail in drukken.
Soms wel, soms niet. Als je 120 mag en het is rustig, dan is een linksplakker die 90 per uur gaat gewoon erg irritant. Sommige van die schoften lijken er ook lol in te hebben om op de linkerrijstrook de boel op te houden.quote:Op maandag 4 april 2022 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja is ook zo, maar laten we eerlijk zijn... meestal rijdt de rechts inhaler ook wel iets te hard.
Dat 'moet' helemaal niet. Je hebt je gewoon aan de verkeersregels te houden. Dat de ander een overtreding begaat maakt nog niet dat je dat dan zelf ook maar moet gaan doen. Tuurlijk je kunt er voor kiezen om het te doen maar dan moet je ook niet mopperen over de eventuele consequenties daarvan.quote:Op maandag 4 april 2022 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onnodig links rijden is ook een bewuste actie.... een actie waardoor de ander moet overgaan tot rechts inhalen. De rechts inhaler kan niet rechts inhalen als de ander gewoon normaal rechts aanhoudt. Ja via de vluchtstrook misschien
[..]
Ja is ook zo, maar laten we eerlijk zijn... meestal rijdt de rechts inhaler ook wel iets te hard.
Ja ik zou een inbreker ook z'n gang laten gaan, ben toch verzekerd. Maar ik kan begrijpen dat sommige mensen wat meer emotie hebben... zo ook op de weg. Vooral als je ziet dat iemand het bewust doet.quote:Op maandag 4 april 2022 12:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat 'moet' helemaal niet. Je hebt je gewoon aan de verkeersregels te houden. Dat de ander een overtreding begaat maakt nog niet dat je dat dan zelf ook maar moet gaan doen. Tuurlijk je kunt er voor kiezen om het te doen maar dan moet je ook niet mopperen over de eventuele consequenties daarvan.
Ik ben er vrij zeker van dat de gemiddelde linkshanger iets heel anders denkt..quote:Op maandag 4 april 2022 13:33 schreef Fer het volgende:
Ach verschilt ook vaak van mening tussen de plakker en diegene die erlangs wil.
Diegene die erlangs wil, is van mening dat dat de plakker maar voor 5 seconden even naar rechts moet. De plakker denkt, die 10 seconden kan ik ook wel links blijven.
Die wil gewoon of irritant zijn of kan niet meer zo goed mee in het verkeer.quote:Op maandag 4 april 2022 15:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat de gemiddelde linkshanger iets heel anders denkt..
Neuh.. 'Je mag hier 100, ik rijd 100, dus jij mag mij helemaal niet inhalen, dus ik blijf hier gewoon rijden', het alom bekende schoolmeester gedrag.quote:Op maandag 4 april 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die wil gewoon of irritant zijn of kan niet meer zo goed mee in het verkeer.
Niks mis met een discussie, het is een forum, en dit is geen opsomtopic. We voldoen perfect aan de topicpointerquote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Minder discussie en meer irritaties graag
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?quote:Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef qajariaq het volgende:
De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen. Bovendien ga je dan uit van een noodstop.quote:Op dinsdag 5 april 2022 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Remweg bij 100/km/h is 48m. Rekening houdend met een hele trage reactiesnelheid van 1 seconde, komt er nog 28m bij. Samen 76m. Dan is 150m zicht toch ruim voldoende?
Op die momenten mis ik m'n Tesla wel. In de autopilot door de mist, auto begon te remmen (en soms te piepen) voordat ik überhaupt de auto voor me kon zien... lang leve LIDAR. Alhoewel geruchten zijn dat Musk het weg wil halen. Misschien zijn er wel betere alternatieven... geen idee maar ik vond het prima werken. Het idee is dat technologie dingen kan wat voor mensen onmogelijk is. Dus zorgen voor een snellere reactietijd... of zien wat het oog niet kan zien. Binnen de lijntjes sturen kan een aap ook wel, dat is niet zo interessant.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen. Bovendien ga je dan uit van een noodstop.
Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed. Maar mijn punt is dat wat de een als totaal comfortabel ervaart het voor een ander al over de streep kan zijn. Gezien er in mist nog regelmatig kopstaart of zelfs ketting botsingen gebeuren moet toch wel duidelijk maken dat een hoop mensen de omstandigheden in combinatie met hun vaardigheden niet geheel juist inschatten.
Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
Gemiddelde reactietijd van de mens ligt in de buurt van 0.3 seconden.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
1 seconde reactietijd is niet heel traag als je het totaal niet ziet aankomen.
Dat is wat je doet als je een stilstaand object op de snelweg tegenkomt, toch?quote:Bovendien ga je dan uit van een noodstop.
Jij hebt het over een zicht van 150 meter. Nu ga je ineens de variabelen aanpassen.quote:Omdat mist vaak ook nog in banken voorbij komt vind ik het zelf prettiger om veel afstand te houden en mogelijk ook iets langzamer als ik het risico van plotselinge mistbanken vermoed.
Ja, opeens zijn de omstandigheden aangepast. Ga je nu beweren dat het een uitzondering is dat je tijdens een mist opeens een potdichte bank in rijdt?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij hebt het over een zicht van 150 meter. Nu ga je ineens de variabelen aanpassen.
Kwestie van uit je doppen kijken, toch? Of ben jij niet in staat om het verschil te zien?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:47 schreef qajariaq het volgende:
Ja, opeens zijn de omstandigheden aangepast. Ga je nu beweren dat het een uitzondering is dat je tijdens een mist opeens een potdichte bank in rijdt?
quote:Op woensdag 6 april 2022 08:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kwestie van uit je doppen kijken, toch? Of ben jij niet in staat om het verschil te zien?
quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef qajariaq het volgende:
Ooit eens met een mistbank op de motor een stilstaande auto voor me, ik ben na stilstand weer opgetrokken en de berm in gereden, de auto achter me klapte met gierende banden en een grote klap op de auto voor/naast me. Ja, het was een mistbank bij toch al sterk verminderd zicht en ook voor mij een totale verrassing dat het verkeer daar stil stond. Maar ik kwam wel gewoon op tijd op mijn werk, die auto's niet.
Bron?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gemiddelde reactietijd van de mens ligt in de buurt van 0.3 seconden.
Ok, je hebt een incidenteel voorbeeld en nu is dat ineens 'de waarheid'?quote:
Een gecontroleerde omgeving waar een proefpersoon zich met volle concentratie op kan focussen is niet hetzelfde als een autorit. Er zijn meerdere bronnen die één seconde als gemiddelde reactietijd beschouwen.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
https://www.arealme.com/reaction-test/nl/
Dat weet ik. Ik neem dat met een kilootje Jozo keukenzout.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:14 schreef Ridocar het volgende:
Een gecontroleerde omgeving waar een proefpersoon zich met volle concentratie op kan focussen is niet hetzelfde als een autorit. Er zijn meerdere bronnen die één seconde als gemiddelde reactietijd beschouwen.
Je rijdt in de mist, het wegdek is nat en je gaat uit van een ideale stopafstand zoals die bij volle aandacht, directe reactie op een stilstaand voorwerp en een droog wegdek zou gelden? Niet echt realistisch lijkt me.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik neem dat met een kilootje Jozo keukenzout.
De aanname die gedaan wordt, is dat je tijd nodig hebt om te bedenken wat je moet doen. Nu weet ik dat jij jezelf als een geweldige verkeersdeelnemer ziet, dus doe jij dat altijd met volle concentratie, toch? En ga jij hier toch niet toegeven dat jij eerst moet bedenken wat je moet doen?
Daarnaast is het wetenschappelijk onderbouwd, dat ervaring en training een positief effect hebben op je reactietijd. En uiteraard voorkennis. Dus jij rijdt op een verkeerslicht af en dat licht gaat op oranje. Nu heb jij uiteraard geanticipeerd (want geweldige verkeersdeelnemer) en hoef jij helemaal niet na te denken over je reactie. Dan scoor jij dus gewoon een reactietijd van minder dan een halve seconde.
Zelfde geldt voor rijden in de mist. Jij bent je ervan bewust dat dat een risicovolle situatie is, dus ben je gefocused. En specifiek op obstakels op de weg die in de mist kunnen opdoemen. Ook dan heb jij geen 0.7 seconde extra nodig om te bedenken wat je gaat doen.
Dus de stopafstand die ik eerder heb genoemd (en makkelijk binnen de 150 meter bleef) is al ruim genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |