abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2022 @ 15:31:08 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204252160
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 28 maart 2022 @ 15:32:41 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204252175
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 15:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Soms parkeer je maar heel kort en heb je geen zin om helemaal je laadkabel aan te sluiten... maar wil je wel gebruik maken van de (vaak goed gepositioneerde) EV parkeerplekken.
Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.

Stel je voor dat iemand wel die plek nodig hebt. Had jij ook niet leuk gevonden als iemand op net dat laatste plekje staat.

Niet EV's die daar parkeren worden ICE-holes genoemd. is hier ook een term voor?

quote:
Tja, volgens mij mogen ze je dan alsnog een boete geven,
Dat is correct.
quote:
Wat ik erger vind is iemand met een invalidepas op een invalideplek die soepeler uit z'n auto loopt dan ik zelf :')
Dat sowieso.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 28-03-2022 15:38:55 ]
pi_204252570
Geen reactie op mijn mail gehad. Ik kom er elke week, en wellicht wordt er de volgende keer socialer geparkeerd.

Over die invalidenpas: handicaps zijn niet altijd zichtbaar he? Iemand kan soepel lopen maar na 50 meter helemaal ‘op’ zijn. En vandaar dat ik me boos maakte over die aso parkeerder. Omdat ik wist dat er een aantal mensen zouden komen die echt geholpen zijn met een parkeerplek dichtbij.
Maar blijkbaar net niet gehandicapt genoeg zijn voor een pas.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204252574
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2022 15:32 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.

Stel je voor dat iemand wel die plek nodig hebt. Had jij ook niet leuk gevonden als iemand op net dat laatste plekje staat.
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Facts don't care about your feelings
pi_204252597
In een ritje van'n half uur drie keer gehad dat een of andere sukkel met nog geen 70 aan komt tuffen op de invoegstrook en 'm dan meteen maar links kwakt, zonder die strook te gebruiken waarvoor die is bedoeld.
  maandag 28 maart 2022 @ 16:57:46 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204252840
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.

met de kabel erin had ik er geen probleem van gemaakt, want dan is het nogal wiedes daar zijn die plekken voor.

heb je net op je app gecheckt dat die plek vrij is, de laatste in de buurt. staat er zo'n asshole in z'n te dure BMW beetje een lamzak te zijn.
pi_204252973
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:57 schreef Gunner het volgende:

[..]
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.
Er zijn zat regels die ik onterecht vind... dat staat er los van. Overigens waren er in het begin genoeg plekken waar stond "uitsluitend voor elektrische voertuigen" niet "die zichtbaar worden opgeladen" ofzo. Weet niet of die er nu nog zijn?

quote:
met de kabel erin had ik er geen probleem van gemaakt, want dan is het nogal wiedes daar zijn die plekken voor.
Snap ik, maar als ie dat dus wel gewoon de kabel erin had gedaan was die plek ook bezet geweest. Linksom of rechtsom was die plek bezet, dus dat maakt voor jou geen verschil. Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan? Tja, dat ga je wel heel mierenneukerig gebied opzoeken. Tesla's geven bij superchargers wel boetes als je te lang blijft staan maar dat is natuurlijk wel anders. Ik kan begrijpen dat mensen, vooral 's avonds, geen zin hebben om na 3 uur nog even terug te lopen om de auto terug te zetten op een normale plek.

quote:
heb je net op je app gecheckt dat die plek vrij is, de laatste in de buurt. staat er zo'n asshole in z'n te dure BMW beetje een lamzak te zijn.
Dat is wel een nadeel ja :) maar waarom maak je er nou weer een BMW rijder van, zijn juist Audi rijders vaak met zo'n e-tron. M'n broertje heeft vorige week z'n i4 opgehaald. Leuke wagen maar ik vind dat het geld ook niet meer waard (in andere woorden: ik kan het niet meer betalen).
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 maart 2022 @ 17:22:39 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204253100
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
maar waarom maak je er nou weer een BMW rijder van
oh nergens om hoor, behalve dat het geval waar ik naar refereerde een BMW was. meer niets.

quote:
Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan?
ik haal hem ook niet direct weg als ie z'n doellading gehaald heeft maar technisch gezien mag je daar alleen staan als je aan het laden bent.

quote:
Leuke wagen maar ik vind dat het geld ook niet meer waard
Dat gaat voor zo'n beetje elke premium-auto op

[ Bericht 15% gewijzigd door Gunner op 28-03-2022 17:46:06 ]
  dinsdag 29 maart 2022 @ 22:28:07 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204267863
Klootzakken die het fietspad bij de kruising blokkeren omdat ze te besodemietert zijn om een beetje op te letten }:| :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204270022
Ook eens een compliment. Ik rij sinds een week motor en het valt me op dat het overgrote deel automobilisten opzij gaat bij het passeren tussen de file. Had ik niet verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door lichtknopje op 30-03-2022 10:09:10 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 maart 2022 @ 09:43:21 #11
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_204270198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 09:13 schreef lichtknopje het volgende:
Ook eens een compliment. Ik rij sinds een week motor en het valt me op dat het overgrote deel automobilsten opzij gaat bij het passeren tussen de file. Had ik niet verwacht.
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij me :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? woensdag 30 maart 2022 @ 10:14:11 #12
70532 loveli
N
pi_204270347
Jullie wonen zeker niet in de randstad?
crap in = crap out
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 maart 2022 @ 10:19:31 #13
Brabo Bastard
pi_204270372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef loveli het volgende:
Nee, in een geciviliseerde provincie :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_204270650
quote:
gelukkig niet nee
Het is wat.......
pi_204270686
quote:
jawel :W
pi_204270719
quote:
Nee. En kom zo min mogelijk in de Randstad.
pi_204271820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Nee, in een geciviliseerde provincie :P
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 30 maart 2022 @ 19:50:29 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204276828
Ik heb onderhand heel wat ergernissen in het verkeer maar bumperklevers staan wel echt met stip op nummer een. Het hele idee dat als je onverwacht eens echt hard op de rem moet diegene eigenlijk nooit genoeg tijd kan hebben om ook tijdig en hard genoeg te remmen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204277392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb onderhand heel wat ergernissen in het verkeer maar bumperklevers staan wel echt met stip op nummer een. Het hele idee dat als je onverwacht eens echt hard op de rem moet diegene eigenlijk nooit genoeg tijd kan hebben om ook tijdig en hard genoeg te remmen.
Ik ben laatst een keer de berm in gereden om een zwaar busje wat twee meter achter me bleef plakken voorbij te laten gaan. Tien minuten later bij een stoplicht stond ik achter die klojo.
pi_204277648
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 09:43 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij me :)
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassing :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 maart 2022 @ 20:55:24 #21
Brabo Bastard
pi_204277897
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassing :{
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_204278232
Voor wat positiviteit hier:
Mensen met verkeersinzicht _O_

A komt van een niet al te brede inrit (parkeerplaats) af, B komt van rechts en wil die inrit op, C komt van links en wil ook die inrit op.

Dan kun je de regeltjes toepassen: A geeft iedereen voorrang, C wurmt zich langs A heen, en B doet het zelfde zodat A als laatste wegrijdt.
Of je wisselt wat blikken uit, B was al tijdig gestopt en C wacht even. Zodat A snel de uitrit uitkan (want B en C ‘blokken’ al het verkeer), linksaf vóór B langs, waarna vervolgens C en B na elkaar ruim baan hebben om die inrit op te rijden O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:39:19 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204293167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 20:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.
Hoi O+ :W

Gas erop, hoe vlotter je ertussendoor rijdt, hoe minder van die eikels expres de doorgang dichtrijden. Hoeft echt niet met 80 ofzo, maar een stilstaande file kan prima met 30 - 50 km/u, naar gelang de ruimte en situatie uiteraard.

En tevens kusjes voor hen die idd het tegenovergestelde doen; extra ruimte maken :* :* :*

Zelf doe ik dat automagisch als er file ontstaat, meer omdat dat eigenlijk normaal is in Duitsland (Rettungsgasse).
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:43:39 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204293195
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen ! :r }:| :(

Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..

echt 500¤ boete op zetten.. :wtf:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204294779
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')