Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Soms parkeer je maar heel kort en heb je geen zin om helemaal je laadkabel aan te sluiten... maar wil je wel gebruik maken van de (vaak goed gepositioneerde) EV parkeerplekken.
Dat is correct.quote:Tja, volgens mij mogen ze je dan alsnog een boete geven,
Dat sowieso.quote:Wat ik erger vind is iemand met een invalidepas op een invalideplek die soepeler uit z'n auto loopt dan ik zelf
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan kan je ook gewoon op een normale plek gaan staan zoals elke andere sterveling. Die plekken zijn er om op te laden, niet voor een of andere luie lamzak die het teveel moeite vind om een kabel aan te sluiten.
Stel je voor dat iemand wel die plek nodig hebt. Had jij ook niet leuk gevonden als iemand op net dat laatste plekje staat.
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Er zijn zat regels die ik onterecht vind... dat staat er los van. Overigens waren er in het begin genoeg plekken waar stond "uitsluitend voor elektrische voertuigen" niet "die zichtbaar worden opgeladen" ofzo. Weet niet of die er nu nog zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
hij staat er wel onterecht want de kabel *was* niet aangesloten. je zegt net zelf dat het boetewaardig is. dan sta je daar dus niet terecht.
Snap ik, maar als ie dat dus wel gewoon de kabel erin had gedaan was die plek ook bezet geweest. Linksom of rechtsom was die plek bezet, dus dat maakt voor jou geen verschil. Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan? Tja, dat ga je wel heel mierenneukerig gebied opzoeken. Tesla's geven bij superchargers wel boetes als je te lang blijft staan maar dat is natuurlijk wel anders. Ik kan begrijpen dat mensen, vooral 's avonds, geen zin hebben om na 3 uur nog even terug te lopen om de auto terug te zetten op een normale plek.quote:met de kabel erin had ik er geen probleem van gemaakt, want dan is het nogal wiedes daar zijn die plekken voor.
Dat is wel een nadeel jaquote:heb je net op je app gecheckt dat die plek vrij is, de laatste in de buurt. staat er zo'n asshole in z'n te dure BMW beetje een lamzak te zijn.
oh nergens om hoor, behalve dat het geval waar ik naar refereerde een BMW was. meer niets.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
maar waarom maak je er nou weer een BMW rijder van
ik haal hem ook niet direct weg als ie z'n doellading gehaald heeft maar technisch gezien mag je daar alleen staan als je aan het laden bent.quote:Of vind je een boete ook onterecht als je met een volle accu daar gaat staan?
Dat gaat voor zo'n beetje elke premium-auto opquote:Leuke wagen maar ik vind dat het geld ook niet meer waard
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij mequote:Op woensdag 30 maart 2022 09:13 schreef lichtknopje het volgende:
Ook eens een compliment. Ik rij sinds een week motor en het valt me op dat het overgrote deel automobilsten opzij gaat bij het passeren tussen de file. Had ik niet verwacht.
Nee, in een geciviliseerde provinciequote:
quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, in een geciviliseerde provincie
Ik ben laatst een keer de berm in gereden om een zwaar busje wat twee meter achter me bleef plakken voorbij te laten gaan. Tien minuten later bij een stoplicht stond ik achter die klojo.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb onderhand heel wat ergernissen in het verkeer maar bumperklevers staan wel echt met stip op nummer een. Het hele idee dat als je onverwacht eens echt hard op de rem moet diegene eigenlijk nooit genoeg tijd kan hebben om ook tijdig en hard genoeg te remmen.
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassingquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het merendeel doet dat ook gewoon, mits je stapvoets/langzaam rijdt. Ik doe dat zelf ook, als ik in de file sta en ik spot een motor, ga ik iets aan de kant. En als ik zelf rijd dan pas ik mijn snelheid aan zodat ze me van te voren zien aankomen. Toch opletten geblazen, je weet nooit wat voor malloten er tussen zitten. Heb ook bijna altijd mijn GoPro bij me
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sowieso opletten. Pas zo'n zelfmoordmotormuis gezien die teringhard tussen twee rijen auto's reed, terwijl de file aan het oplossen was. Als zo iemand wordt doodgereden is dat echt géén verrassing
Hoiquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja dat wel. Die geven motorrijders weer een slechte naam.
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eensquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaaltquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens
Pff, met Eco stand aan kan je nog steeds makkelijk 100+ en bespaar je nog ookquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen !![]()
![]()
![]()
Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..
echt 500¤ boete op zetten..
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Dan gaat 'ie halverwege op de rem omdat je lucht op isquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt
People don't care; waait er wel vanafquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?
De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
Haha maximum uiteraardquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen..quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Ja, daarom neem ik die vrachtwagenchauffeurs niets kwalijk. Die zitten niet voor hun plezier op de weg. Personenauto's die aan het treuzelen zijn vaak wel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u.![]()
Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..
Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'
Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes
[..]
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen..
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".quote:Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
+1quote:Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer.quote:Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.quote:Op zondag 3 april 2022 15:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer.![]()
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.quote:Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.
Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.
Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.
Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Ik verleen ze ook geen voorrang op basis van de reden van verkeersdeelname, enkel op basis van de manier waarop ze dat doen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.
Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.
Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.quote:Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden.
Ja maar daar ging het niet over.quote:Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand.
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.
Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Dat een vrachtwagen z'n redenen heeft om 'n stuk langzamer te rijden dan de rest van het verkeer op de snelweg, maar een of andere angsthaas in een personenauto die al bibbert als de teller de 90 per uur aantikt, niet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.
Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan
Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |