abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204294907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
.
  vrijdag 1 april 2022 @ 14:45:43 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204294955
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:

[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204295057
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens |:(
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt ^p^
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 april 2022 @ 15:29:44 #29
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_204295334
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:

[..]
Pff, met Eco stand aan kan je nog steeds makkelijk 100+ en bespaar je nog ook :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? vrijdag 1 april 2022 @ 16:00:53 #30
70532 loveli
N
pi_204295626
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen ! :r }:| :(

Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..

echt 500¤ boete op zetten.. :wtf:
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?

De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
crap in = crap out
pi_204295649
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:17:26 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204296316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:44:23 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204298381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt ^p^
Dan gaat 'ie halverwege op de rem omdat je lucht op is :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef loveli het volgende:

[..]
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?

De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
People don't care; waait er wel vanaf :W Het is 'maar' sneeuw.. een kilootje of 2, met 100 km/u.

Je zou ze aan de kant vd weg moeten zetten en ze een sneeuw/ijsbal van 2 kilo voor hun bakkes moeten gooien vanuit een 100 km/u rijdende auto.. Eens kijken wat ze er dan van vinden :wtf:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204298972
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
Haha maximum uiteraard
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:30:12 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204299025
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:33:57 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204299054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u. :+

Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..

Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'

Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes }:|

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen.. :)
pi_204318513
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u. :+

Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..

Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'

Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes }:|
[..]
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen.. :)
Ja, daarom neem ik die vrachtwagenchauffeurs niets kwalijk. Die zitten niet voor hun plezier op de weg. Personenauto's die aan het treuzelen zijn vaak wel.

Wat mij betreft worden dat soort lui gewoon flink bekeurd.
  zondag 3 april 2022 @ 15:14:09 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204318662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
pi_204318708
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
  zondag 3 april 2022 @ 15:26:00 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204318837
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
+1
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 3 april 2022 @ 15:31:11 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204318915
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer. :+
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
pi_204318927
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer. :+
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.

Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
pi_204319481
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.

Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.

Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.

Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
pi_204319498
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.

Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.

Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.

Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
pi_204319642
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.

Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.

Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.

Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
pi_204319673
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.

Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.

Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
Ik verleen ze ook geen voorrang op basis van de reden van verkeersdeelname, enkel op basis van de manier waarop ze dat doen.

Mensen die zich niet gedragen in het verkeer, wordt de toegang tot het verkeer ontzegd voor enige periode. Niet gedragen slaat in de praktijk vooral op "assertieve" chauffeurs, niet op mensen die door hun ongeschiktheid veel te voorzichtig rijden en zodoende gevaar en hinder veroorzaken.

En dat doen die trage rijders van het begin tot het eind van hun traject op de snelweg. Het begint met geen vaart maken op de invoegstrook en meteen naar rechts kwakken. En het eindigt met remmen voor de uitvoegstrook en dan met 'n slakkengangetje over de uitvoegstrook tuffen.
  zondag 3 april 2022 @ 16:36:45 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204319708
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden.
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.
quote:
Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand.
Ja maar daar ging het niet over.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 3 april 2022 @ 16:36:53 #48
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204319712
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.

Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan

Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
pi_204319832
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.

Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan

Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
Dat een vrachtwagen z'n redenen heeft om 'n stuk langzamer te rijden dan de rest van het verkeer op de snelweg, maar een of andere angsthaas in een personenauto die al bibbert als de teller de 90 per uur aantikt, niet.

Da's geen emotie, maar een gegeven.

Net zoals dat een invoegstrook is bedoeld om je snelheid aan te passen aan die van het verkeer en dan in te voegen. Niet om met 80 per uur aan te komen kakken en je auto dan meteen naar links te kwakken.

En de uitvoegstrook is bedoeld om snelheid te minderen. Je hoeft dan dus niet op de snelweg al op de rem te jassen om een paar honderd meter later pas aan te komen bij de uitvoegstrook.

Zo zijn er nog wel 'n hoop voorbeelden te geven waar erg onzekere mensen (achter het stuur) hinder en soms zelfs gevaar veroorzaken.
  zondag 3 april 2022 @ 16:45:38 #50
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204319890
Deze angsthazen of slakken of andere definities die je ze toebedeeld mogen gewoon zich zo over de snelweg begeven. Jij vind dat niet leuk maar de wvw is het niet met je eens. Deal with it.

Klaar mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')