Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eensquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaaltquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens
Pff, met Eco stand aan kan je nog steeds makkelijk 100+ en bespaar je nog ookquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met 98 zelfs andere automobilisten inhalen die 90 rijden, waarschijnlijk wegens de benzinekosten.
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tevens; jaarlijks terugkerende sneeuwklacht; maak godgloeiendegodverredomme je fucking dak schoon, stelletje mongolen !![]()
![]()
![]()
Vandaag 2 keer een gevalletje 'voorruit vol na een rem aktie' gezien.. de tweede gebeurde achter me.. stomme trut in een XC70, remt, halve kuub sneeuw op dr voorruit, en kachelt bijna bij me achterop, de eerste naast me, en uiteraard tig plakken ijs en slerrie moeten ontwijken op de snelweg..
echt 500¤ boete op zetten..
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vrachtwagens die op de snelweg luxe auto's inhalen, die rijden dus gewoon dik onder 90, anders kán dat niet eens
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:26 schreef Gutanoth het volgende:
Elke dag weer, linksplakkers die onder de minimum snelheid vrachtwagens inhalen op een 2baansweg. Ik rij de laatste tijd veel in Zeeland en dat is een gigantische shitshow aan tweebaanswegen
Dan gaat 'ie halverwege op de rem omdat je lucht op isquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als vrachtwagenchauffeur moet je dan gewoon die dikke toeter die ze hebben ingedrukt houden het hele stuk dat je die sloebers inhaalt
People don't care; waait er wel vanafquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je piepjes en lampjes en hulpmiddelen hebt voor parkeren, remmen, bandenspanning, witte strepen, verkeer in je dode hoek, dan hoef je toch niet meer na te denken voor je gaat rijden?
De verlichting mogen ze ook schoonmaken.
Haha maximum uiteraardquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onder de minimumsnelheid nog wel? Tell me more.
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen..quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe presteren mensen het om achter een vrachtwagen die met z'n cruise 85 km/u rijdt hun snelheid telkens te laten fluctueren tussen de 70 en 100 km/u?
Ja, daarom neem ik die vrachtwagenchauffeurs niets kwalijk. Die zitten niet voor hun plezier op de weg. Personenauto's die aan het treuzelen zijn vaak wel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja duh, want logischerwijs kan iemand die 90 (GPS) rijdt, niet worden ingehaald door een vrachtwagen, die zijn begrensd op maximaal 89.9 km/u.![]()
Als je geen geld hebt voor brandstof, laat het ding dan staan, of neem het OV. Het is in feite gewoon gevaarlijk weggedrag, want je dwingt zwaar verkeer om risico's te nemen die onnodig zijn. Je veroorzaakt hinder en verklooit de doorstroom, en dat effect is soms kilometers lang zichtbaar..
Je hebt wel eens van die situaties dat je dan eeeeeindelijk die file vrachtwagens hebt ingehaald in dat shittreintje op de linkerbaan, er gaan wat auto's een stuk voor je naar rechts, er vliegen er een paar vandoor, nog een paar naar rechts, je komt bij de voorste vrachtwagen van de colonne, en dan rijd je ineens op een kilometers lange bijna lege rijbaan, omdat het verkeer ervoor allang is doorgestroomd..
Dat wezen vooraan: 'Oh, het is best lekker rustig; geen kip op de weg'
Nee dodo, die mensen voor je zijn allang thuis, de rest van de provincie rijdt achter je en wil je al 20 minuten heel langzaam en pijnlijk doodmartelen met een niettang met botte nietjes
[..]
Bellen, appen, mail lezen, slap ouwehoeren met passagier, eten en drinken, rellende kids, redenen genoeg te verzinnen..
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, maar wordt vooral veroorzaakt door kneuzen die 90 of minder rijden op de snelweg. Dat soort mensen zouden ze eigenlijk klem moeten rijden en achter het stuur vandaan moeten trekken.
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".quote:Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
+1quote:Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer.quote:Op zondag 3 april 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo langzaam rijden dat vrachtwagens in moeten halen, vind ik wel vallen onder "hinderen".
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.quote:Op zondag 3 april 2022 15:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
De vrachtwagen hindert dan idd de rest van het verkeer.![]()
Nee 90 km /u op de rechterbaan mag gewoon of je dat nu leuk vind of niet.
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.quote:Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens. Die vrachtwagen - die iets nuttigs doet op de weg - reageert enkel op de slak voor 'm.
Mensen die op een rustige snelweg niet harder durven dan 90 km/h zouden beter helemaal niet meer op de snelweg komen.
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die personenauto doet ook iets nuttigs. Dat is geen criterium dus.
Iemand die de vangrail inrijd omdat ie harder is gaan rijden dan ie verantwoord vond hindert nog veel meer.
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden. Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand. Die vrachtwagen mag officieel toch niet sneller dan 80 dus die zijn al permanent in overtreding.
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.
Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Ik verleen ze ook geen voorrang op basis van de reden van verkeersdeelname, enkel op basis van de manier waarop ze dat doen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De persoon in de auto vond dat ie nuttig bezig is, daar investeert hij/zij tijd en kosten in. Als het toevallig een vegetariër is dan vind ie zelf dat ie veel nuttiger bezig is dan die vrachtwagen met vlees. Vlees eten is ook niet essentieel namelijk.
Je kunt mensen nu een maal geen voorrang gaan verlenen vanwege de reden van verkeersdeelname. Tenzij het een voorrangsvoertuig is natuurlijk.
Als een caravan met slecht weer wel 85 mag rijden waarom iemand die nachtblind is dan niet? Verkeer is geven en nemen en van een beroepschauffeur mag je zelfs een meer professionele houding verwachten dan van een amateur.
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.quote:Op zondag 3 april 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Om op de snelweg te rijden hoef je slechts 60 kunnen en mogen rijden.
Ja maar daar ging het niet over.quote:Nu lijkt mij dat wel een eng langzame snelheid maar als je met een caravan slechts tot 80/85 senang voelt vanwege de wind of zo lijkt me er verder weinig aan de hand.
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vaak maar de vraag of die iets nuttigs doet. Grote kans dat het minder essentieel is dan wat die vrachtwagen doet.
Iemand die niet harder dan 90 kan op de snelweg, kan beter helemaal niet op de snelweg rijden. Met caravan en harde wind vind ik dan nog wel een andere omstandigheid dan waar we het hier over hebben.
Dat een vrachtwagen z'n redenen heeft om 'n stuk langzamer te rijden dan de rest van het verkeer op de snelweg, maar een of andere angsthaas in een personenauto die al bibbert als de teller de 90 per uur aantikt, niet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je reageert continu op emotie. Er is geen enkele wettelijke reden om iets tegen iemand te hebben die maar 90 kan (?). Elke auto kan 90 immers. Dus is het een kwestie van willen.
Dat jij dat niet kan accepteren is heel iets anders. Ik zou kunnen zeggen dat het misschien beter is dat jij niet de snelweg opgaat als je daar niet mee om kan gaan
Want wat is nu feitelijk het verschil tussen een personenauto of een vrachtwagen die begrenst is?puur jouw emotie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |