abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2022 @ 08:45:02 #226
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204488315
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)

Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)

men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek :')

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'

[ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 20-04-2022 08:55:31 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204488749
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?

Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 april 2022 @ 10:03:25 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204488768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.

quote:
Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht :P
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204488777
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.
[..]
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht :P
Ja, beter.. je hebt altijd van die 'lolbroeken' die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204489018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?

Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.

De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)

Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)

men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek :')

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 april 2022 @ 10:48:28 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204489024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk.
Klopt, dat moet ik dus nu en daarom heb ik wat dichterbij aangevraagd.

Bij m'n werk is het gelukkig makkelijker. maar ook nog wel wat lopen. Nou ja die ene keer per week hooguit is dat nog prima te doen (zeker met weer zoals dit)

Ik snap wel dat mensen het niet prettig vinden dat er parkeerplekken verdwijnen, maar uiteindelijk gaan/moeten we wel die kant op en makkelijk op eigen terrein laden is niet voor iedereen weggelegd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204489169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.

De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.
[..]
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben :')
pi_204489225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:17 schreef DW457 het volgende:

[..]
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben :')
Ja wat is je punt :') het is niet zo dat mensen een elektrische auto er naast nemen ofzo. Als je toch al meerdere auto's hebt dan kun je uiteindelijk wel overwegen om over te stappen naar elektrisch maar dat vermindert het aantal auto's niet. Het maakt het probleem alleen maar erger want iedereen moet dan z'n auto wegzetten als ie vol is.

Maar ja hoe bestrijd je dat? Auto rijden nog duurder maken... nou ja daar zijn ze al goed mee op weg. Blijkbaar kunnen al die arme sloebers nog steeds een auto betalen want zie er nog genoeg staan.
Facts don't care about your feelings
pi_204501529
Knooppunt De Stok. Verkeer van Breda voegt in en gaat ongezien met 70 naar rijstrook 1 (want vrachtverkeer op strook 2), waar schrijver dezes met 100 aan kwam kachelen en in de ankers kon.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 23 april 2022 @ 02:16:31 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204513234
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch?
En doe je dat ook als de auto rechts naast je ook precies Vmax rijdt? Want dan heb ik daar wel een mening over.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 april 2022 @ 02:18:30 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204513241
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204514785
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
.
pi_204515476
Klote al dan niet fietsdrager recreatief oud loszittend vel achter het stuur. Rond de 90 km\u rijden en als ik ze inhaal worden ze wakker en halen mij weer in om voor me in te voegen met weer rond de 90. Prima,dat spelletje doe ik 2 a 3 keer,daarna krijg je een dikke middelvinger,groot licht en een paar seconde claxon van me.
Gewoon ophoeren en doorrijden!
  zaterdag 23 april 2022 @ 22:44:27 #239
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204522143
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:18 schreef Fer het volgende:

[..]
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 april 2022 @ 07:00:45 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204523851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst :X
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204524067
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden :')
pi_204524249
quote:
4s.gif Op zondag 24 april 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden :')
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.

Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
pi_204524751
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.

Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2022 10:30:27 ]
pi_204524959
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 07:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst :X
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.

Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
  zondag 24 april 2022 @ 11:27:23 #245
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204525258
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204525262
quote:
4s.gif Op zondag 24 april 2022 10:30 schreef aloa het volgende:

[..]
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.
Als er een gevuld busje achter me zit ga ik met mijn lichte autootje zeker niet op de rem trappen. Dan veroorzaak ik juist waar ik bang voor ben. Zelfs domweg het gas los laten en remmen op de motor vind is al eng als iemand zo dicht er op zit.

In dit geval ging ik rustig terug van ruim tachtig naar uiteindelijk veertig en ben toen even gestopt in de berm. Deze man was erg hardnekkig in het kleven.

Normaal is even rustig terug laten zakken naar zeventig en dan weer optrekken naar tachtig voldoende signaal. De meeste mensen doen dat kleven min of meer onbewust ga ik van uit.
pi_204525290
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Als ik heel rustig langzamer ga rijden dan wordt bij zo'n figuur het kleven niet minder inderdaad, gelukkig zijn dat uitzonderingen. Als ie wel tegen me aanrijd heeft ie sowieso een slecht verhaal bij de verzekering natuurlijk. Nu heb ik hem laten winnen door even de berm in te rijden. Heeft hij gewonnen voor zijn gevoel en ik ben veilig op bestemming gekomen. win-win dus. De hele toestand moet ook niet langer dan een minuut of hooguit twee duren natuurlijk.
pi_204526200
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 24 april 2022 @ 16:53:13 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204528982
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.

Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
Ja eens, maar op rustige momenten(die zijn er ook genoeg) kan je toch wel een baantje of 2 opschuiven als je een truttentempo rijdt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 april 2022 @ 16:54:37 #250
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204529000
quote:
15s.gif Op zondag 24 april 2022 13:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Want?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')