Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedachtquote:Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan?
Ja, beter.. je hebt altijd van die 'lolbroeken' die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen ...quote:Op woensdag 20 april 2022 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.
[..]
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan?
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)
Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)
men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek
uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.
toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'
Klopt, dat moet ik dus nu en daarom heb ik wat dichterbij aangevraagd.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk.
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebbenquote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.
De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.
[..]
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Ja wat is je puntquote:Op woensdag 20 april 2022 11:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben
En doe je dat ook als de auto rechts naast je ook precies Vmax rijdt? Want dan heb ik daar wel een mening over.quote:Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch?
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.quote:Op zaterdag 23 april 2022 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitstquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.quote:Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.quote:Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Als er een gevuld busje achter me zit ga ik met mijn lichte autootje zeker niet op de rem trappen. Dan veroorzaak ik juist waar ik bang voor ben. Zelfs domweg het gas los laten en remmen op de motor vind is al eng als iemand zo dicht er op zit.quote:Op zondag 24 april 2022 10:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.
Als ik heel rustig langzamer ga rijden dan wordt bij zo'n figuur het kleven niet minder inderdaad, gelukkig zijn dat uitzonderingen. Als ie wel tegen me aanrijd heeft ie sowieso een slecht verhaal bij de verzekering natuurlijk. Nu heb ik hem laten winnen door even de berm in te rijden. Heeft hij gewonnen voor zijn gevoel en ik ben veilig op bestemming gekomen. win-win dus. De hele toestand moet ook niet langer dan een minuut of hooguit twee duren natuurlijk.quote:Op zondag 24 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Ja eens, maar op rustige momenten(die zijn er ook genoeg) kan je toch wel een baantje of 2 opschuiven als je een truttentempo rijdt?quote:Op zondag 24 april 2022 10:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.
Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
Want?quote:Op zondag 24 april 2022 13:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |