In DLD doen ze niet aan stikstofquote:Op zondag 17 april 2022 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind ook dat we de term Vmax in Nederlands maar moeten gaan veranderen voor S(low)max, want van snelheid is niet echt sprake meer
In Duitsland rijd je op een boerenlandweggetje de snelheid die wij op ons hypermoderne wegennet mogen.. misschien iets om over na te denken? [ afbeelding ]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebbenquote:Op zondag 17 april 2022 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben echt zó blij dat ik op maandagochtend 7 km naar de grens moet, en dan op vrijdag of zaterdag alleen maar die 7 km weer terug over de grens hoef, en die achterlijk kutdiscussie over 100 rijden niet dagelijks non verbaal hoef te gaan voeren met alle betweterige Neerlandische moraalriddertjes die voor anderen willen beslissen of ze haast mogen hebben of niet.![]()
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.quote:Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebbenDat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.
Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden
Nouja daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 17 april 2022 12:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.
Als je met 130 inhaalt dan heb je iets tegen mensen die 150 willen rijden volgens sommigen hierquote:Op zondag 17 april 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja en voor sommigen is het nooit genoeg.
Ik heb ook vaak zat met 120 een of twee vrachtwagens zitten inhalen en toen zat er alsnog een Pipo vlak op mijn bumper te stressen en duwen.
En ook als je met 130 of 140 inhaalt vind je uiteindelijk altijd wel een zogenaamd “alfa” mannetje die vindt dat ie sneller moet zijn en alsnog op je bumper gaat hangen.![]()
Whatever
Jawel hoor, veefokkerijen daar zien er gewoon uit als een kleine fabriek, omdat overal filters op zitten.. en je moet daar wel heel dicht in de buurt van de stallen komen wil je iets ruiken.quote:
Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180quote:Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebbenDat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.
Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatiequote:Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja daar ben ik het niet mee eens.
Het maakt mij echt niet uit of iemand haast heeft of niet. Van mij mogen mensen best haast hebben.
Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch? Daarmee zeg ik niet dat je geen haast mag hebben. Alleen dat ik zelf niet mijn rijgedrag aan ga passen vanwege die haast. En zeker niet als ik daarmee de wet overtreed.
Mooi systeem idd. En prima toch, hoef je je er ook niet zo druk om te makenquote:Op zondag 17 april 2022 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180
Oh, doe ik ook hoor. Zodra ik naar rechts kan zit ik rechtsquote:Op zondag 17 april 2022 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatie
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag was ik toch echt weer geïrriteerd en dat komt niet vaak meer voor.
Twee kiepwagens die een straal smerig water of modder lozen over de snelweg. Niet gevaarlijk, maar je auto is wel in 1x smerig als je er even achter zit.
Is dit normaal? Kunnen ze dit voorkomen?
Zie het ook weleens achter koelwagens, waarvan ik vermoed, dat de koelinstallatie is uitgezet, nadat de laatste kist diepgevroren Pangasiusfilet is bezorgd. Dit of dat ze de boel binnen even met een hogedrukreiniger hebben afgespoten.
Is toch asociaal?
Er tussenin, waarschijnlijk staat de vloer van de trailer blank en loopt het er achter eruit. Maar op de snelweg spettert het de lucht in en maakt de auto’s die erachter rijden nat/viesquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Klopt! Wij hebben ook een plug-in, ik probeer die waar mogelijk ook na 4 uur te verplaatsen. Alhoewel dat niet altijd kan. Ik heb ze ook weleens zien staan bij een vakantiepark en dan een heel weekend. Geldt dan ook voor EV’s. Dan ben je gewoon asociaalquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor.
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen isquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.
Precies, waar ten eerste geen brandstofauto's mogen komen en ten tweede geen EV's met volle accu. Dan hou je weinig over hoor. In de binnenstad is dat misschien efficiënt (men gaat 3 uurtjes de stad in ofzo) maar in een woonwijk niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen is
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedachtquote:Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan?
Ja, beter.. je hebt altijd van die 'lolbroeken' die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen ...quote:Op woensdag 20 april 2022 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.
[..]
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan?
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)
Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)
men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek
uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.
toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'
Klopt, dat moet ik dus nu en daarom heb ik wat dichterbij aangevraagd.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk.
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebbenquote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.
De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.
[..]
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Ja wat is je puntquote:Op woensdag 20 april 2022 11:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben
En doe je dat ook als de auto rechts naast je ook precies Vmax rijdt? Want dan heb ik daar wel een mening over.quote:Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch?
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.quote:Op zaterdag 23 april 2022 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitstquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.quote:Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.quote:Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Als er een gevuld busje achter me zit ga ik met mijn lichte autootje zeker niet op de rem trappen. Dan veroorzaak ik juist waar ik bang voor ben. Zelfs domweg het gas los laten en remmen op de motor vind is al eng als iemand zo dicht er op zit.quote:Op zondag 24 april 2022 10:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.
Als ik heel rustig langzamer ga rijden dan wordt bij zo'n figuur het kleven niet minder inderdaad, gelukkig zijn dat uitzonderingen. Als ie wel tegen me aanrijd heeft ie sowieso een slecht verhaal bij de verzekering natuurlijk. Nu heb ik hem laten winnen door even de berm in te rijden. Heeft hij gewonnen voor zijn gevoel en ik ben veilig op bestemming gekomen. win-win dus. De hele toestand moet ook niet langer dan een minuut of hooguit twee duren natuurlijk.quote:Op zondag 24 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Ja eens, maar op rustige momenten(die zijn er ook genoeg) kan je toch wel een baantje of 2 opschuiven als je een truttentempo rijdt?quote:Op zondag 24 april 2022 10:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.
Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
Want?quote:Op zondag 24 april 2022 13:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Dan rijd die klojo tegen je aan als die maar drie meter achter je zit. Hij was toch al opgefokt dus kan behalve je auto ook je neus nog schade krijgen. Het hele doel is juist geen aanrijding te krijgen, waarom zou je dan een aanrijding gaan forceren. Je mag juridisch dan wel gelijk krijgen vooropgesteld dat niemand tegen je gaat getuigen (art 5) maar het kost je een hoop tijd en gezeur.quote:
Omdat je dan gewoon schuldig bent aan een ongeluk.quote:
Serieus?quote:
Dat maakt mij niets uit, ik maak die kleef-tokkies het leven zo zuur mogelijk.quote:Op zondag 24 april 2022 17:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan rijd die klojo tegen je aan als die maar drie meter achter je zit. Hij was toch al opgefokt dus kan behalve je auto ook je neus nog schade krijgen. Het hele doel is juist geen aanrijding te krijgen, waarom zou je dan een aanrijding gaan forceren. Je mag juridisch dan wel gelijk krijgen vooropgesteld dat niemand tegen je gaat getuigen (art 5) maar het kost je een hoop tijd en gezeur.
De meeste mensen hebben een hekel aan klevers omdat het risico op een aanrijding groot is. Jij gaat die hekel kenbaar maken door juist een aanrijding te forceren. Wat moet je dan een hekel aan jezelf hebben.quote:Op zondag 24 april 2022 19:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat maakt mij niets uit, ik maak die kleef-tokkies het leven zo zuur mogelijk.
Het liefst spuug ik ze in hun gezicht.quote:Op zondag 24 april 2022 19:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben een hekel aan klevers omdat het risico op een aanrijding groot is. Jij gaat die hekel kenbaar maken door juist een aanrijding te forceren. Wat moet je dan een hekel aan jezelf hebben.
Geeft niks. Ik ben niet bang voor dat soort types.quote:Op zondag 24 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
Ik bedoel ook niet volop de remquote:Op zondag 24 april 2022 13:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou nooit adviseren om even de rem in te trappen.
Je kunt ook even je ruiten schoon gaan maken, de boodschap is dan ook wel duidelijkquote:Op zondag 24 april 2022 20:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet volop de remGewoon even laten zien dat het nogal ongewenst gedrag is.
Weleens gehad dat een dame opeens vol op de rem jaste. Toen ik daarna langs d'r reed zag ik dat ze 'n kind (zonder gordel) in de auto rond had huppelen.quote:Op zondag 24 april 2022 17:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Omdat je dan gewoon schuldig bent aan een ongeluk.
“Ik moest remmen voor een overstekend dier” is al jaren niet meer geloofwaardig
Is cultuur. Gun die mensen een feestje.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:16 schreef alpeko het volgende:
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
Gewoon de politie voor bellen. Artikel 5 en zo.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:16 schreef alpeko het volgende:
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
Ik doe het ook weinig. In Frankrijk is het wel gebruikelijk en dan vind ik het eigenlijk wel handig. Maar dan moet wel ongeveer iedereen het doen. Vijftig jaar terug leerde je links te knipperen als je meer dan een halve rotonde wil. Dat is geheel buiten gebruik geraakt. Geen idee of dat te maken had dat toen verkeer op de rotonde voorrang moest verlenen.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik doe altijd een knipperlicht als ik afsla op de rotonde, maar nooit als je op de rotonde blijft. Is mij altijd zo geleerd en volgens mij ook niet verboden... ik vind het alleen maar hinderlijk dat mensen knipperlicht naar links gebruiken, vooral omdat ze dan vaak rechts vergeten (of te laat doen) die veel belangrijker is.
Is ook hoe ik het doe, immers dat naar links knipperen voor een rotonde is compleet zinloos om te doen. De meeste rotondes zijn in het midden verhoogd of voorzien van 'kunstwerken' of groen zodat degene die uit de andere richting komt niet kan zien wat jouw knipperlicht doet.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Weer bijna ruzie gisteren. Ik rij de rotonde op en ging er daarna weer af en toen werd die man boos dat ik geen knipperlicht naar links gebruikte voor de rotonde. Toeteren en gebaren enzo achter me. Ik stopte nog verderop om hem even de regels te leren maar hij reed toeterend door. Kansloze kneusIk doe altijd een knipperlicht als ik afsla op de rotonde, maar nooit als je op de rotonde blijft. Is mij altijd zo geleerd en volgens mij ook niet verboden... ik vind het alleen maar hinderlijk dat mensen knipperlicht naar links gebruiken, vooral omdat ze dan vaak rechts vergeten (of te laat doen) die veel belangrijker is.
Die gaan daar niet veel aan doen als het een Marokkaanse bruiloft is. Voor je het weet worden ze weer beschuldigd van discriminasiequote:Op maandag 9 mei 2022 09:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Gewoon de politie voor bellen. Artikel 5 en zo.
Ik toeter altijd lekker met ze mee, lachenquote:Op maandag 9 mei 2022 09:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Gewoon de politie voor bellen. Artikel 5 en zo.
Ik heb tijdens mijn rijlessen in 2008 nog wel geleerd om een rotonde knipperlichttechnisch te benaderen als een kruising. Ga je rechtdoor, ga je rechts, dan rechts knipperen, ga je rechtdoor, dan niets, ga je links, dan knipper links. Plus dan knipperen als je van de rotonde wegrijdt. Niet helemaal duidelijk als er meer dan 4 afslagen zijn.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:56 schreef JaapB het volgende:
[..]
Is ook hoe ik het doe, immers dat naar links knipperen voor een rotonde is compleet zinloos om te doen. De meeste rotondes zijn in het midden verhoogd of voorzien van 'kunstwerken' of groen zodat degene die uit de andere richting komt niet kan zien wat jouw knipperlicht doet.
Maar bij het willen oprijden van een rotonde is het echt wel zo dat je let op het knipperlicht naar rechts om de rotonde te verlaten.
Helaas moet ik vaststellen dat veel medeweggebruikers er van uit gaan dat ik in staat ben om hun gedachten te lezen aangezien dat knipperlicht voor het verlaten van de rotonde niet gebruikt wordt.
Een Duitser viel het op dat men in NL bij 3/4 rotonde richting naar links aangeeft, dus zo buiten gebruik is het niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:18 schreef qajariaq het volgende:
Vijftig jaar terug leerde je links te knipperen als je meer dan een halve rotonde wil. Dat is geheel buiten gebruik geraakt.
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaaktquote:Op zondag 8 mei 2022 09:16 schreef alpeko het volgende:
Gister, gelet op de vlag uit één van de auto’s, een Marokkaanse bruiloft mogen ervaren op de A16. Verspreid over alle rijbanen auto’s met de alarmlichten aan. Iets van 10 in totaal. Varierend van een Peugeotje met Frans kenteken tot aan dikke Audi's en een Mercedes G klasse met bloemstuk en bruidspaar. Zeer onvoorspelbaar rijgedrag. Dan weer hard, dan weer langzaam al het overige verkeer hinderend. Met hoge snelheid inhalen over de vluchtstrook om vervolgens verderop te stoppen op de vluchtstrook. Wat een idioten. Feestje prima maar dat vier je niet op de snelweg. Iig niet in Nederland. Het is geen speeltuin.
Ik woon ook in Brabant maar soms moet je je daar wel eens buiten begeven. Was ook het eerste dat ik zei tegen mijn vriendin: Wat een idioten in de Randstadquote:Op maandag 9 mei 2022 11:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaaktKomt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
Verboden is, zelfs, links knipperen op een rotonde. Is ook niet logisch, je kunt alleen maar rechtsafquote:Op maandag 9 mei 2022 10:34 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb tijdens mijn rijlessen in 2008 nog wel geleerd om een rotonde knipperlichttechnisch te benaderen als een kruising. Ga je rechtdoor, ga je rechts, dan rechts knipperen, ga je rechtdoor, dan niets, ga je links, dan knipper links. Plus dan knipperen als je van de rotonde wegrijdt. Niet helemaal duidelijk als er meer dan 4 afslagen zijn.
Woon momenteel in Duitsland, waar dat knipperen niet gebruikelijk is, maar het zit er bij mij echt ingebakken en wordt geloof ik ook raar aangekeken. Maar goed.
Moet helaas wel veel rijden voor het werk maar ook buiten Brabant nooit gezienquote:Op maandag 9 mei 2022 11:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik woon ook in Brabant maar soms moet je je daar wel eens buiten begeven. Was ook het eerste dat ik zei tegen mijn vriendin: Wat een idioten in de Randstad
Heb het in Limburg weleens gezien. En in Antwerpen vaak.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaaktKomt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
Ik woonde in Poelenburg... heb het zelfs in m'n straat meegemaakt. Met muziek, rook en alles. Hele straat vol met dikke wagens, veelal Duits kenteken. Wel lachenquote:Op maandag 9 mei 2022 11:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit meegemaaktKomt wellicht niet zo vaak voor in Brabant.
In Duitsland verboden dan neem ik aan? In NL niet toch? Ik heb het ooit zo geleerd tijdens de rijlessen als zijnde een rotonde benaderen zoals je dat bij een kruising ook doet. Heb het mezelf wel weer afgeleerd, maar dat is meer uit gemakzucht.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:37 schreef Rewimo het volgende:
Verboden is, zelfs, links knipperen op een rotonde. Is ook niet logisch, je kunt alleen maar rechtsaf
Dat het zelfs verboden is wist ik ook niet. Maar ja, lijkt me niet dat ze dat (kunnen) handhaven. In andere landen, zoals Frankrijk, is het juist weer verplicht geloof ik. Dus als je een Fransoos hebt die in Duitsland bij het inrijden van de rotonde knippert, wat doe je dan als agent. Ja, je hoort je aan te passen aan de lokale regels, maar ik mag toch hopen dat die agenten dan betere dingen te doen hebben dan iemand aan de kant zetten daarvoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
In Duitsland verboden dan neem ik aan? In NL niet toch? Ik heb het ooit zo geleerd tijdens de rijlessen als zijnde een rotonde benaderen zoals je dat bij een kruising ook doet. Heb het mezelf wel weer afgeleerd, maar dat is meer uit gemakzucht.
Daar is ook niks mis mee, maar je kunt er niet echt op bouwen. Mensen die hun knipperlicht te vroeg aan doen, mensen die hun knipperlicht pas aandoen als ze af aan het slaan zijn, mensen die hun knipperlicht helemaal niet aan doen, etc.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:50 schreef daNpy het volgende:
En ik blijf me maar af vragen wat er precies mis is met duidelijk en tijdig aangeven wat je gaat doen in het verkeer.
Als je je knipper naar links aan hebt, weet verkeer wat staat te wachten zeker dat je voor hun langs gaat. Want knipper naar rechts vóór het afrijden (dus niet tijdens) of helemaal is tamelijk inefficient/ irritant.
Als niemand z'n knipper naar links doet en wel naar rechts bij het eraf rijden dan weet ook iedereen wat er te wachten staat. Helaas hebben we een mengelmoes van mensen die het wel doen, niet doen, half doen dus je hebt er weinig aan. Ik kijk meestal naar de manier van rijden en de stand van de voorwielen en op basis daarvan kun je 9 van de 10 keer al zien of iemand de rotonde afrijdt zonder dat een knipperlicht gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:50 schreef daNpy het volgende:
En ik blijf me maar af vragen wat er precies mis is met duidelijk en tijdig aangeven wat je gaat doen in het verkeer.
Als je je knipper naar links aan hebt, weet verkeer wat staat te wachten zeker dat je voor hun langs gaat. Want knipper naar rechts vóór het afrijden (dus niet tijdens) of helemaal is tamelijk inefficient/ irritant.
Dat wordt je bij motorrijden zelfs ook geleerd. Automobilisten zijn heel onbetrouwbaar en elke automobilist is jouw potentiële moordenaar...dus altijd goed kijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als niemand z'n knipper naar links doet en wel naar rechts bij het eraf rijden dan weet ook iedereen wat er te wachten staat. Helaas hebben we een mengelmoes van mensen die het wel doen, niet doen, half doen dus je hebt er weinig aan. Ik kijk meestal naar de manier van rijden en de stand van de voorwielen en op basis daarvan kun je 9 van de 10 keer al zien of iemand de rotonde afrijdt zonder dat een knipperlicht gebruikt wordt.
Eens. Vooral als het van die oude mensen zijn. Dan kan je beter meer afstand houden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat wordt je bij motorrijden zelfs ook geleerd. Automobilisten zijn heel onbetrouwbaar en elke automobilist is jouw potentiële moordenaar...dus altijd goed kijken.
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaanquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:51 schreef loveli het volgende:
Gisteren een slingerende fietsster voor me, bijna ter hoogte van een kruising. Keek achterom, zag mij in de auto aankomen, steekt hand uit en stuurt meteen naar links.
Levensmoe much?
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft bij mijj weten nog steeds voorrang op afslaand verkeer. Fietsster op fietsstrook.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan
Technisch gezien wel denk ik, maar als jij al aan de inhaalactie begint natuurlijk niet meer. In deze situatie was het op het randje tussen deze twee als ik zo lees. Bejaarden doen het ook vaak, dus ben daar wel redelijk aan gewend. Als ze hun hand uitsteken rem ikquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan
Wat fietsers totaal lijken te zijn vergeten is dat ze voorrang kunnen hebben zoveel ze willen, als je onder een auto/bus/vrachtwaggel komt, doet dat heel veel auw.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als hij voor jou rijdt heeft hij toch gewoon voorrang met afslaan
Ja, ik kijk ook naar stand van de wielen natuurlijk, maar dan nog is het soms vervelend als er zo'n jackass afslaat terwijl die geen richtingaanwijzer aan heeft.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als niemand z'n knipper naar links doet en wel naar rechts bij het eraf rijden dan weet ook iedereen wat er te wachten staat. Helaas hebben we een mengelmoes van mensen die het wel doen, niet doen, half doen dus je hebt er weinig aan. Ik kijk meestal naar de manier van rijden en de stand van de voorwielen en op basis daarvan kun je 9 van de 10 keer al zien of iemand de rotonde afrijdt zonder dat een knipperlicht gebruikt wordt.
Ja, in Duitsland is het verboden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:12 schreef Accordtje het volgende:
In Duitsland verboden dan neem ik aan? In NL niet toch? Ik heb het ooit zo geleerd tijdens de rijlessen als zijnde een rotonde benaderen zoals je dat bij een kruising ook doet. Heb het mezelf wel weer afgeleerd, maar dat is meer uit gemakzucht.
Ik denk dat ik linksplakken irritanter vind. Al het andere is vooral voor het (levensgevaarlijke) risico van de motorrijder zelf. Dat is niet persé irritant, vooral niet zo slim.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:
Vandaag een enkele motorrijder tegengekomen, maar dat was direct wel een asshole eerste klas.
druk op de A6 richting almere, maar het ging meneer niet snel genoeg. Akkoord mensen houden daar wel van linksplakken maar om nou te gaan bumperkleven, rechts inhalen en als slagroom op de taart nog even boos achterom kijken naar diegene die je inhaaltdan heb je echt niet door dat je zelf ook fouter dan fout bent.
Natuurlijk zat meneer ook vast op z'n voorliggers maar het bumperkleven bleef. Een enkel remmetje en daar heb je je ongeluk
Dat begrijp ik ook niet inderdaad. Voor een minuut sneller wagen mensen hun nek en die van anderen. En vaak kom je dat soort schuimbekkende mongolen later tegen bij het stoplicht. Winst in tijd nihil.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een irritatie die mij persoonlijk trof maar wel weer een "omg" momentje gister op de A27.
Ik reed zelf op de middelste baan ongeveer 110 op mijn teller dus dat is rond de 105 gps terwijl ik een vrachtwagen aan het inhalen was. Op zich was ik dus niet aan het "kruipen" ofzo
Vervolgens word ik door een auto op de linkerbaan naast mij ingehaald met relatief klein snelheidsverschil, ik gok dat ie rond de 115 a 120, dus 110/115 gps moet hebben gereden. Ook nog steeds niet irritatie-waardige snelheid als de vmax 100 is, vind ik dan.
Maar dan zie ik serieus 2 auto's die daar op nog geen meter achter zitten te duwen.![]()
Ik kon het extra goed zien omdat het letterlijk naast mij zich afspeelde. Het was ongeveer deze situatie
(let op mijn geweldige paint skills)
[ afbeelding ]
Ik kan er gewoon écht niet met mn kop bij dat mensen met 110 km/u ZO DICHT op elkaar gaan rijden....
Waar-fucking-voor? Waarom doen mensen dit?
Er zaten 100% zeker gewoon normale kantoor lui in die auto's.
Het is niet alsof ze een fucking orgaan naar een ziekenhuis moesten transporteren dat binnen 20 minuten moet aankomen anders gaan er levens verloren
Er hoeft maar een klein onverwacht iets te gebeuren waardoor de voorste auto wat harder moet remmen en je hebt een kettingbotsing en ravage van jewelste, want no way in hell dat je een schijn van kans maakt als je zó kort op je voorgangers gaat rijden op een snelweg.
Dit is dus een vd redenen waarom ik de linkerbaan in NL zoveel mogelijk - letterlijk - links laat liggen, omdat er teveel stressidioten zijn die dus dit soort rijgedrag vertonen zonder dat dat ergens voor nodig is.
Het is een beetje een twijfelgevalletje dat linksplakken. Dat is ook mijn grootste irritatie in het verkeer, maar dit is dan dat er rechts redelijk wat langzamer vrachtverkeer rijdt met wel wat tussenruimte maar niet zoveel dat je daar direct voor weer naar rechts gaat, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik linksplakken irritanter vind. Al het andere is vooral voor het (levensgevaarlijke) risico van de motorrijder zelf. Dat is niet persé irritant, vooral niet zo slim.
Bumperklevende motorrijder is niet zo vervelend. Liever een bumperklevende motorrijder dan een bumperklevende vrachtauto zeg maar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ik linksplakken irritanter vind. Al het andere is vooral voor het (levensgevaarlijke) risico van de motorrijder zelf. Dat is niet persé irritant, vooral niet zo slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |