abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2022 @ 08:59:17 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204461058
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wild *O* . en anders doe je op de volgende rotonde een rondje van de zaak en spoel je hem effe door, dan ben je van dat figuur af. :P :W
Brakechecken doe je of gewoon góed, zodat hij écht bijna op de achterbank ligt en je saampjes 25 rijdt, of gewoon niet.. alleen je remlichten laten branden heeft achter je écht niet meer effect als =>> :') <<=

Op een provinciale weg heb je volgens mij 3 km correctie en je krijgt pas een bon bij meer dan 3 km overschrijding, dus je kunt 85 op de GPS (= doorgaans 90 op je teller) rijden zonder dat je een prent oploopt, sowieso kun je gewoon 100 boeken en hoef je alleen ff je poot op te tillen als flitsmeister pieperdepiep doet bij een collectebus.

Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden ;)
Ja, of ik rij gewoon rustig de vmax en de rest dus ook :)

Dat iedereen blijkbaar haast heeft kan zijn, maar daar moet je niet mijn probleem van maken natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204461150
Het is geen haast, maar V-max+10 rijdt stiekem gewoon lekkerder. Je hebt veel meer flexibiliteit in beweging en om het allemaal vloeiender te laten lopen terwijl je een constante snelheid houdt.

Precies 100 op de gps is veel lastiger om vast te houden. Het verschil met een vrachtwagen die 90+ rijdt is veel kleiner en er is altijd wel iemand die jou met 5km verschil wil inhalen.

Maar ik rij tegenwoordig meestal 96-98 op de gps en maak me er niet druk meer over.
.
  zondag 17 april 2022 @ 09:18:08 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204461193
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 09:12 schreef Fer het volgende:
Het is geen haast, maar V-max+10 rijdt stiekem gewoon lekkerder. Je hebt veel meer flexibiliteit in beweging en om het allemaal vloeiender te laten lopen terwijl je een constante snelheid houdt.

Precies 100 op de gps is veel lastiger om vast te houden. Het verschil met een vrachtwagen die 90+ rijdt is veel kleiner en er is altijd wel iemand die jou met 5km verschil wil inhalen.

Maar ik rij tegenwoordig meestal 96-98 op de gps en maak me er niet druk meer over.
Als ik met Vmax een vrachtwagen in moet halen dan moet iemand die Vmax+10 rijdt net even wat langer wachten inderdaad.

Welk probleem er helemaal niet zou zijn als diegene zelf ook gewoon Vmax zou rijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 17 april 2022 @ 11:18:35 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204462055
Ik ben echt zó blij dat ik op maandagochtend 7 km naar de grens moet, en dan op vrijdag of zaterdag alleen maar die 7 km weer terug over de grens hoef, en die achterlijk kutdiscussie over 100 rijden niet dagelijks non verbaal hoef te gaan voeren met alle betweterige Neerlandische moraalriddertjes die voor anderen willen beslissen of ze haast mogen hebben of niet. :')

Volgens mij is iedereen tegenwoordig zo koortsachtig bezig met het verdedigen van zijn eigen 100 km bubbeltje, dat we zijn vergeten dat we prima 130 kunnen rijden op ons wegennet, maar dat we allemaal als een stelletje kwijlies krampachtig 100 aan het rijden zijn omdat de overheid het lef niet heeft om de daadwerkelijke veroorzakers van die stikstof troep aan te pakken, want stel je voor dat ze weer de weg op gaan met hun trekkertrektrekkertjes; inderdaad, de overproducerende veeteelt bedrijven.
De stikstof utstoot is afgelopen jaar wederom gestegen, want de boeren hebben er nog steeds letterlijk schijt aan, dus volgend jaar of het jaar gaan we deze discussie misschien wel wederom voeren, omdat we dan nog maar 90 mogen, zodat de varkens en kippenboeren lekker kunnen blijven groeien voor de export *O*

We zouden eens massaal een maandje de auto moeten gaan laten staan, en tegelijkertijd ook een maand lang geen vlees eten.. misschien is dat een soort van duidelijk signaal naar de overheid dat we een beetje klaar zijn met dat gekut in de marge.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 april 2022 @ 11:21:01 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204462079
Ik vind ook dat we de term Vmax in Nederlands maar moeten gaan veranderen voor S(low)max, want van snelheid is niet echt sprake meer :+

In Duitsland rijd je op een boerenlandweggetje de snelheid die wij op ons hypermoderne wegennet mogen.. misschien iets om over na te denken? 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 april 2022 @ 12:11:54 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204462466
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2022 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind ook dat we de term Vmax in Nederlands maar moeten gaan veranderen voor S(low)max, want van snelheid is niet echt sprake meer :+

In Duitsland rijd je op een boerenlandweggetje de snelheid die wij op ons hypermoderne wegennet mogen.. misschien iets om over na te denken? [ afbeelding ]
In DLD doen ze niet aan stikstof w/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 april 2022 @ 12:28:28 #203
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204462645
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben echt zó blij dat ik op maandagochtend 7 km naar de grens moet, en dan op vrijdag of zaterdag alleen maar die 7 km weer terug over de grens hoef, en die achterlijk kutdiscussie over 100 rijden niet dagelijks non verbaal hoef te gaan voeren met alle betweterige Neerlandische moraalriddertjes die voor anderen willen beslissen of ze haast mogen hebben of niet. :')

Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebben :D Dat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.

Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_204462689
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebben :D Dat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.

Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden ;)
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.
  Moderator zondag 17 april 2022 @ 12:37:17 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204462736
Ahja en voor sommigen is het nooit genoeg.

Ik heb ook vaak zat met 120 een of twee vrachtwagens zitten inhalen en toen zat er alsnog een Pipo vlak op mijn bumper te stressen en duwen.
En ook als je met 130 of 140 inhaalt vind je uiteindelijk altijd wel een zogenaamd “alfa” mannetje die vindt dat ie sneller moet zijn en alsnog op je bumper gaat hangen. :')
Whatever :O
  zondag 17 april 2022 @ 12:38:48 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204462750
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.
Nouja daar ben ik het niet mee eens.

Het maakt mij echt niet uit of iemand haast heeft of niet. Van mij mogen mensen best haast hebben.

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch? Daarmee zeg ik niet dat je geen haast mag hebben. Alleen dat ik zelf niet mijn rijgedrag aan ga passen vanwege die haast. En zeker niet als ik daarmee de wet overtreed. ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 17 april 2022 @ 12:40:19 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204462769
quote:
12s.gif Op zondag 17 april 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja en voor sommigen is het nooit genoeg.

Ik heb ook vaak zat met 120 een of twee vrachtwagens zitten inhalen en toen zat er alsnog een Pipo vlak op mijn bumper te stressen en duwen.
En ook als je met 130 of 140 inhaalt vind je uiteindelijk altijd wel een zogenaamd “alfa” mannetje die vindt dat ie sneller moet zijn en alsnog op je bumper gaat hangen. :')
Whatever :O
Als je met 130 inhaalt dan heb je iets tegen mensen die 150 willen rijden volgens sommigen hier ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_204462780
Een paar kilometer harder rijden zodat het inhalen wat vlotter gaat en dan snel naar rechts.

Maar wie denkt er aan mij, als ik de volgende vrachtwagen wil inhalen?
.
  zondag 17 april 2022 @ 13:47:16 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204463554
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]
In DLD doen ze niet aan stikstof w/
Jawel hoor, veefokkerijen daar zien er gewoon uit als een kleine fabriek, omdat overal filters op zitten.. en je moet daar wel heel dicht in de buurt van de stallen komen wil je iets ruiken.

Het kan wel, alleen in NL blijkbaar niet.

quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180 :*
  zondag 17 april 2022 @ 13:50:58 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204463585
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nouja daar ben ik het niet mee eens.

Het maakt mij echt niet uit of iemand haast heeft of niet. Van mij mogen mensen best haast hebben.

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch? Daarmee zeg ik niet dat je geen haast mag hebben. Alleen dat ik zelf niet mijn rijgedrag aan ga passen vanwege die haast. En zeker niet als ik daarmee de wet overtreed. ;)
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatie ;)
  Vis een optie? zondag 17 april 2022 @ 14:42:31 #211
70532 loveli
N
pi_204464092
Gewoon leven en laten leven, als het kan zonder in de ankers te gaan even aan de kant als je achterliggende sneller gaat, of iets geduld hebben als je voorligger nog geen ruimte heeft om van baan te wisselen.

En een vinger voor iedereen die bumperkleeft of onnodig links hangt :Y
crap in = crap out
  zondag 17 april 2022 @ 16:19:51 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204465346
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2022 13:47 schreef Sounddragon het volgende:

Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180 :*
Mooi systeem idd. En prima toch, hoef je je er ook niet zo druk om te maken O+
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 17 april 2022 @ 16:20:16 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204465354
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2022 13:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatie ;)
Oh, doe ik ook hoor. Zodra ik naar rechts kan zit ik rechts :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_204483101
Vandaag was ik toch echt weer geïrriteerd en dat komt niet vaak meer voor.

Twee kiepwagens die een straal smerig water of modder lozen over de snelweg. Niet gevaarlijk, maar je auto is wel in 1x smerig als je er even achter zit.

Is dit normaal? Kunnen ze dit voorkomen?

Zie het ook weleens achter koelwagens, waarvan ik vermoed, dat de koelinstallatie is uitgezet, nadat de laatste kist diepgevroren Pangasiusfilet is bezorgd. Dit of dat ze de boel binnen even met een hogedrukreiniger hebben afgespoten.

Is toch asociaal?
.
  dinsdag 19 april 2022 @ 18:39:33 #215
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_204483759
Gisteren op de A73, opa over de vluchtstrook in zijn truttenschudder. Jammer genoeg was ik alleen, anders had mijn bijrijder (of ik) een fotootje kunnen maken.
  dinsdag 19 april 2022 @ 19:04:10 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204484174
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 17:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag was ik toch echt weer geïrriteerd en dat komt niet vaak meer voor.

Twee kiepwagens die een straal smerig water of modder lozen over de snelweg. Niet gevaarlijk, maar je auto is wel in 1x smerig als je er even achter zit.

Is dit normaal? Kunnen ze dit voorkomen?

Zie het ook weleens achter koelwagens, waarvan ik vermoed, dat de koelinstallatie is uitgezet, nadat de laatste kist diepgevroren Pangasiusfilet is bezorgd. Dit of dat ze de boel binnen even met een hogedrukreiniger hebben afgespoten.

Is toch asociaal?
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204484755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?
Er tussenin, waarschijnlijk staat de vloer van de trailer blank en loopt het er achter eruit. Maar op de snelweg spettert het de lucht in en maakt de auto’s die erachter rijden nat/vies
.
  dinsdag 19 april 2022 @ 19:56:27 #218
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204484846
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 19 april 2022 @ 20:49:19 #219
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204485582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor. :z
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:11:06 #220
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204485920
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2022 20:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor. :z
Klopt! Wij hebben ook een plug-in, ik probeer die waar mogelijk ook na 4 uur te verplaatsen. Alhoewel dat niet altijd kan. Ik heb ze ook weleens zien staan bij een vakantiepark en dan een heel weekend. Geldt dan ook voor EV’s. Dan ben je gewoon asociaal
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204486449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:51:26 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204486493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen is ;)
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:08:37 #223
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_204486718
Anti-irritatie: onlangs voor het eerst in bijna 10 jaar autorijden zelf een lompe schade veroorzaakt aan een andere auto. 's Ochtends vroeg gehaast achteruit inparkeren en met m'n trekhaak tegen de achterbumper van een andere auto gezeten. Netjes een briefje achtergelaten en ik werd 's avonds gebeld door een vrouwtje van in de 60, die was heel schappelijk en vond het niet eens nodig een schadeformulier in te vullen. Schade was ook oppervlakkig maar er was tocheen flinke kras. Uiteindelijk op kunnen lossen door een nieuwe lakstift voor de dame in kwestie te kopen en klaar is kees.

Ik parkeer nu wel weer voorzichtiger achteruit in. :P
Flesje bier
pi_204487909
Eikel op de (tweebaans) snelweg rijdt minimaal 14 kilometer links achter me. Rechts genoeg ruimte om niet links te hoeven rijden. Wanneer ik een andere auto nader en deze in wil halen, geeft hij gas bij en begint te toeteren en te seinen. Wat een droeftoeter weer :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204488165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen is ;)
Precies, waar ten eerste geen brandstofauto's mogen komen en ten tweede geen EV's met volle accu. Dan hou je weinig over hoor. In de binnenstad is dat misschien efficiënt (men gaat 3 uurtjes de stad in ofzo) maar in een woonwijk niet.
  woensdag 20 april 2022 @ 08:45:02 #226
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204488315
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)

Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)

men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek :')

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'

[ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 20-04-2022 08:55:31 ]
pi_204488749
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:

uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.

Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?

Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 april 2022 @ 10:03:25 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204488768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.

quote:
Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan? :{
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht :P
pi_204488777
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.
[..]
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht :P
Ja, beter.. je hebt altijd van die 'lolbroeken' die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204489018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.

De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)

Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)

men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek :')

toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
  woensdag 20 april 2022 @ 10:48:28 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204489024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk.
Klopt, dat moet ik dus nu en daarom heb ik wat dichterbij aangevraagd.

Bij m'n werk is het gelukkig makkelijker. maar ook nog wel wat lopen. Nou ja die ene keer per week hooguit is dat nog prima te doen (zeker met weer zoals dit)

Ik snap wel dat mensen het niet prettig vinden dat er parkeerplekken verdwijnen, maar uiteindelijk gaan/moeten we wel die kant op en makkelijk op eigen terrein laden is niet voor iedereen weggelegd.
pi_204489169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.

De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.
[..]
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben :')
pi_204489225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:17 schreef DW457 het volgende:

[..]
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben :')
Ja wat is je punt :') het is niet zo dat mensen een elektrische auto er naast nemen ofzo. Als je toch al meerdere auto's hebt dan kun je uiteindelijk wel overwegen om over te stappen naar elektrisch maar dat vermindert het aantal auto's niet. Het maakt het probleem alleen maar erger want iedereen moet dan z'n auto wegzetten als ie vol is.

Maar ja hoe bestrijd je dat? Auto rijden nog duurder maken... nou ja daar zijn ze al goed mee op weg. Blijkbaar kunnen al die arme sloebers nog steeds een auto betalen want zie er nog genoeg staan.
pi_204501529
Knooppunt De Stok. Verkeer van Breda voegt in en gaat ongezien met 70 naar rijstrook 1 (want vrachtverkeer op strook 2), waar schrijver dezes met 100 aan kwam kachelen en in de ankers kon.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 23 april 2022 @ 02:16:31 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204513234
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch?
En doe je dat ook als de auto rechts naast je ook precies Vmax rijdt? Want dan heb ik daar wel een mening over.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 april 2022 @ 02:18:30 #236
Why is all the rum gone?
pi_204513241
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204514785
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
.
pi_204515476
Klote al dan niet fietsdrager recreatief oud loszittend vel achter het stuur. Rond de 90 km\u rijden en als ik ze inhaal worden ze wakker en halen mij weer in om voor me in te voegen met weer rond de 90. Prima,dat spelletje doe ik 2 a 3 keer,daarna krijg je een dikke middelvinger,groot licht en een paar seconde claxon van me.
Gewoon ophoeren en doorrijden!
  zaterdag 23 april 2022 @ 22:44:27 #239
Why is all the rum gone?
pi_204522143
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:18 schreef Fer het volgende:

[..]
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
  zondag 24 april 2022 @ 07:00:45 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204523851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst :X
pi_204524067
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden :')
pi_204524249
quote:
4s.gif Op zondag 24 april 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden :')
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.

Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
pi_204524751
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.

Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2022 10:30:27 ]
pi_204524959
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 07:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst :X
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.

Op de A4 en de A2 in de traject controle hebben veel automobilisten moeite om rechts te blijven rijden. Ik denk dat te veel rijstroken keuzestress oplevert 😋
  zondag 24 april 2022 @ 11:27:23 #245
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204525258
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')