Ja, of ik rij gewoon rustig de vmax en de rest dus ookquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan ga je +10 rijden, tiswat, gooi je haar los, doe eens wild. en anders doe je op de volgende rotonde een rondje van de zaak en spoel je hem effe door, dan ben je van dat figuur af.
![]()
![]()
Brakechecken doe je of gewoon góed, zodat hij écht bijna op de achterbank ligt en je saampjes 25 rijdt, of gewoon niet.. alleen je remlichten laten branden heeft achter je écht niet meer effect als =>><<=
Op een provinciale weg heb je volgens mij 3 km correctie en je krijgt pas een bon bij meer dan 3 km overschrijding, dus je kunt 85 op de GPS (= doorgaans 90 op je teller) rijden zonder dat je een prent oploopt, sowieso kun je gewoon 100 boeken en hoef je alleen ff je poot op te tillen als flitsmeister pieperdepiep doet bij een collectebus.
Spastisch gedoe met dat streep 80 rijden als je ziet dat je mensen achter je aan het irriteren bent en je vooraan een ellenlange polonaise rijdt met een stuk lege weg voor je. Misschien ligt het dan toch een beetje aan jou, en ben je de boel aan het ophouden
Als ik met Vmax een vrachtwagen in moet halen dan moet iemand die Vmax+10 rijdt net even wat langer wachten inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2022 09:12 schreef Fer het volgende:
Het is geen haast, maar V-max+10 rijdt stiekem gewoon lekkerder. Je hebt veel meer flexibiliteit in beweging en om het allemaal vloeiender te laten lopen terwijl je een constante snelheid houdt.
Precies 100 op de gps is veel lastiger om vast te houden. Het verschil met een vrachtwagen die 90+ rijdt is veel kleiner en er is altijd wel iemand die jou met 5km verschil wil inhalen.
Maar ik rij tegenwoordig meestal 96-98 op de gps en maak me er niet druk meer over.
In DLD doen ze niet aan stikstofquote:Op zondag 17 april 2022 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind ook dat we de term Vmax in Nederlands maar moeten gaan veranderen voor S(low)max, want van snelheid is niet echt sprake meer
In Duitsland rijd je op een boerenlandweggetje de snelheid die wij op ons hypermoderne wegennet mogen.. misschien iets om over na te denken? [ afbeelding ]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebbenquote:Op zondag 17 april 2022 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben echt zó blij dat ik op maandagochtend 7 km naar de grens moet, en dan op vrijdag of zaterdag alleen maar die 7 km weer terug over de grens hoef, en die achterlijk kutdiscussie over 100 rijden niet dagelijks non verbaal hoef te gaan voeren met alle betweterige Neerlandische moraalriddertjes die voor anderen willen beslissen of ze haast mogen hebben of niet.![]()
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.quote:Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebbenDat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.
Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden
Nouja daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 17 april 2022 12:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Technisch gezien doe je dat wel door niet even vlot in te halen, dus wat je hier schrijft is wel een tikkie hypocriet.
Als je met 130 inhaalt dan heb je iets tegen mensen die 150 willen rijden volgens sommigen hierquote:Op zondag 17 april 2022 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja en voor sommigen is het nooit genoeg.
Ik heb ook vaak zat met 120 een of twee vrachtwagens zitten inhalen en toen zat er alsnog een Pipo vlak op mijn bumper te stressen en duwen.
En ook als je met 130 of 140 inhaalt vind je uiteindelijk altijd wel een zogenaamd “alfa” mannetje die vindt dat ie sneller moet zijn en alsnog op je bumper gaat hangen.![]()
Whatever
Jawel hoor, veefokkerijen daar zien er gewoon uit als een kleine fabriek, omdat overal filters op zitten.. en je moet daar wel heel dicht in de buurt van de stallen komen wil je iets ruiken.quote:
Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180quote:Op zondag 17 april 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik beslis helemaal voor niemand of ze haast mogen hebbenDat moet je helemaal zelf weten. Mij heb je er niet mee hoor.
Aan de andere kant lijk jij wel te bepalen dat anderen sneller dan de toegestane snelheid moeten rijden
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatiequote:Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja daar ben ik het niet mee eens.
Het maakt mij echt niet uit of iemand haast heeft of niet. Van mij mogen mensen best haast hebben.
Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch? Daarmee zeg ik niet dat je geen haast mag hebben. Alleen dat ik zelf niet mijn rijgedrag aan ga passen vanwege die haast. En zeker niet als ik daarmee de wet overtreed.
Mooi systeem idd. En prima toch, hoef je je er ook niet zo druk om te makenquote:Op zondag 17 april 2022 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ik bepaal helemaal niks, ik doe niet aan bumperkleven, ik heb ACC, die wacht rustig tot je opgekrast bent, en dan geeft ie weer gewoon gas naar de 130, of in Duitsland, naar de 180
Oh, doe ik ook hoor. Zodra ik naar rechts kan zit ik rechtsquote:Op zondag 17 april 2022 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat je je rijgedrag aanpast, er is nik mis met je aan de wet en regelgeving te willen houden, maar wees dan ook zo consequent om dat 'naar rechts als dat kan' ook op te volgen, want dáár onstaat de irritatie
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:22 schreef Fer het volgende:
Vandaag was ik toch echt weer geïrriteerd en dat komt niet vaak meer voor.
Twee kiepwagens die een straal smerig water of modder lozen over de snelweg. Niet gevaarlijk, maar je auto is wel in 1x smerig als je er even achter zit.
Is dit normaal? Kunnen ze dit voorkomen?
Zie het ook weleens achter koelwagens, waarvan ik vermoed, dat de koelinstallatie is uitgezet, nadat de laatste kist diepgevroren Pangasiusfilet is bezorgd. Dit of dat ze de boel binnen even met een hogedrukreiniger hebben afgespoten.
Is toch asociaal?
Er tussenin, waarschijnlijk staat de vloer van de trailer blank en loopt het er achter eruit. Maar op de snelweg spettert het de lucht in en maakt de auto’s die erachter rijden nat/viesquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat water lozen voor me zien? Druppelend uit de klep of echt een straal?
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat die persoon er onterecht staat. Hij had immers ook gewoon de laadkabel erin kunnen doen, dan had je die plek ook niet gehad.
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Klopt! Wij hebben ook een plug-in, ik probeer die waar mogelijk ook na 4 uur te verplaatsen. Alhoewel dat niet altijd kan. Ik heb ze ook weleens zien staan bij een vakantiepark en dan een heel weekend. Geldt dan ook voor EV’s. Dan ben je gewoon asociaalquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Technisch gezien idd wel. Vanmorgen ook geconstateerd dat zo iemand met zo’n nep hybride een hele dag een plek bezet houdt. Ding is met twee uur wel vol hoor.
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jawel, want het is geen parkeerplaats maar een laadplaats. Ik weet niet of het officieel overal zo is, maar ik zie genoeg borden met laadplaats staan. Dus afgekoppeld of geen laadsessie is in overtreding.
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen isquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan mogen ze eens met de gemeenten praten in de woonwijken want er zijn dan steeds minder parkeerplaatsen. Als ik m'n EV weg moet zetten betekent het een parkeerplek minder.
Precies, waar ten eerste geen brandstofauto's mogen komen en ten tweede geen EV's met volle accu. Dan hou je weinig over hoor. In de binnenstad is dat misschien efficiënt (men gaat 3 uurtjes de stad in ofzo) maar in een woonwijk niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een parkeerplek minder omdat er een laadplek bijgekomen is
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedachtquote:Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan?
Ja, beter.. je hebt altijd van die 'lolbroeken' die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen ...quote:Op woensdag 20 april 2022 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee dat maakt mij echt niet uit. Om goede redenen heb ik een andere locatie gevraagd, nog wel in het zicht maar niet voor m'n deur.
[..]
Ja zit aan beide kanten vergrendeld. pas aanbieden als je wil stoppen ontgrendelt de ene kant en (bij mijn auto) 2 keer AB ontgrendelen laat de vergrendeling van de kabel los. daar is natuurlijk over nagedacht
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het zou kunnen, dan parkeren mensen het liefste hun auto IN de achtertuin of in de woonkamer.
Maar je zou toch zelf ook het liefste een laadplek dichtbij huis willen en niet 10 meter hoeven te lopen?
Ik vroeg me dus ook iets af: ik zie weleens een auto aan de oplaadplek opladen, kan een vreemde dan zomaar die stekker loskoppelen? Ik hoop dat er dan een soort van beveiliging opzit, dat dit niet kan?
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Gunner het volgende:
Het grote probleem met laadplekken is dat er ook in dit geval een hoop NIMBY-mentaliteit is. Ik heb vorig jaar een laadplek aangevraagd en wat je dan voorbij ziet komen aan commentaar in de verkeersbesluiten die reacties van bewoners publiceren. (uit interesse een aantal bekeken)
Het is niet veilig want veel stroom!
(standaard reactie) er is parkeerdruk!
als ik een EV koop kan ik m'n auto niet meer vanuit m'n huis opladen op die plek (reactie gemeente: het is niet jouw plek en je mag geen kabel spannen over trotoir)
Het is een huisvuilcontaineropstelplaats! (who cares, het is nu ook een parkeerplaats)
men vind het allemaal prima zolang het maar niet voor hun deur is. sowieso is parkeren erg territoriaal; heel veel mensen zien het als 'hun' plek
uiteindelijk zijn mensen gewoon te lam om 10 meter extra te lopen, precies wat je bij winkelcentra etc ook ziet. allemaal zo dicht mogelijk bij de deur.
toch is er gelukkig in mijn gemeente geen enkele valide reden voor bewoners om het tegen te houden. ze kunnen het enkel vertragen. de gemeente heeft een mobiliteitsvisie en dat prevaleert boven alle 'argumenten'
Klopt, dat moet ik dus nu en daarom heb ik wat dichterbij aangevraagd.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk.
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebbenquote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat handiger zou zijn, vooral bij winkelcentra e.d. is dat je dus wel de kabel los kan koppelen aan de laadpaal kant als de auto vol is. Dan kan een andere auto in een omliggend vak zijn auto laden.
De Tesla laadpaal bij mijn kantoor waar al een standaard kabel aan opgerold zit klikt (niet altijd vreemd genoeg) wel los bij de Ioniq van m'n werknemer, dus dan kan je als de auto vol is wisselen zonder dat de andere persoon helemaal moet ontgrendelen.
[..]
10 meter is één ding, een paar straten verderop maakt je minder vrolijk. Er zijn meer woonwijken dan je denkt waar parkeren echt een probleem is. Als je die laadpalen een beetje strategisch spreidt kunnen er meerdere plekken gebruik van maken en heb je niet een apart laadpaalvak nodig.
Ja wat is je puntquote:Op woensdag 20 april 2022 11:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, een ander probleem is ook gewoon t aantal huishoudens met meerdere auto's. Die houden veel plekken bezet en die mensen willen ook nog eens al hun auto's voor de deur hebben
En doe je dat ook als de auto rechts naast je ook precies Vmax rijdt? Want dan heb ik daar wel een mening over.quote:Op zondag 17 april 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Het feit dat ik zelf gewoon vmax wil rijden doet daar niets aan af toch?
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.quote:Op zaterdag 23 april 2022 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vanavond weer de creme-da-le-creme van de Nederlandse vrachtwagenchauffers die 2,5 km (!) voor de afsplitsing van de A5, maar alvast op de 2de rijstrook gaat rijden. Fuck, man.
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Die strook het dichts langs de Shell rijd ik ook nooit. Terwijl ik uiteindelijk wel de A5 op moet.
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitstquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou regelmatig rechts inhaal, dan. Maar leg eens uit? De regels gelden niet voor jou?
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Bumperkleven blijft kut. Vooral als je al harder rijd dan is toegestaan en ze nog op een paar meter afstand achter je gaan rijden
Doe ik ook idd. Als het echt te gek wordt even kort de rem intrappen.quote:Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Laatst een busje wat ondanks dat bleef kleven op een meter of drie. Ik ben toen de berm in gereden en heb hem voorbij gelaten. Vijf minuten later stond ik achter hem bij het stoplicht.
Dat is juist anders. Fer geeft aan links te rijden ondanks dat hij daarna naar rechts moet (de A5 op). Op de A8, zeker als het druk is, kan ik het wel begrijpen. Het is overigens ongeveer maar 2,5km, geen 5. Als de spitsstrook open is moet je 3x van rijstrook wisselen om naar de ring Noord te gaan. Helemaal als je vanaf Koog a/d Zaan komt is het nutteloos om in 2,5km 3x naar rechts en dan weer 3x naar links te gaan. Wisselen van rijstrook is gevaarlijker (in drukte) dan gewoon in je strook te blijven rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dat zijn dezelfde mensen die op de samenvoeging van de a7/a8 richting a10 bij het puntstuk meteen voorsorteren omdat 5 km verderop de snelweg weer splitst
Kan ook vaak als een rode lap op een stier werken. Lui die dat doen zijn al van die gefrustreerde typetjes en dan helpt zo'n actie toch vaak niet ten goede.quote:Op zondag 24 april 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
Mijn taktiek is dan langzamer te gaan rijden. Vaak beseffen mensen dan dat ze aan het kleven zijn en nemen meer afstand. Dan ga ik ook weer de normale snelheid rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |