Er waren helemaal nooit geen flats niet!quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.
Je kan anderen het niet kwalijk nemen dat ze vroeg of laat klaar zijn met dom gelul.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon een serieuze en oprechte vraag. Dit is weer zo typisch in dit topic. Je mag geen verkeerd woord zeggen want ja dan ben je meteen dit of dat.
Dit is weer kinderachtig. @Vallon legt precies uit wat ik ook denk en vind. Wat is daar nou raar aan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Nu ophouden Volodymyr , foei! Nog 1x zeuren en we worden boos!
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij geeft andere manieren om Ukrane te helpen, zoals inderdaad sancties op allerlei bedrijven en personen.
Als je vecht voor je vrijheid, je veiligheid, je land, voor mensen die je lief zijn, kinderen, historie van jouw land, dan doe je wat moet. Dan ga je de strijd aan met je vijand en probeer je van je vriend te krijgen wat je nodig hebt om die strijd te winnen. Verstandig? Misschien niet. Logisch en begrijpelijk? Wat mij betreft volledig.
Heel vermoeiend dit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies maar zeg dat en je wordt weggezet als pro-Poetin.
Zijn gewoon vooroorlogse beelden uit een random buurtje Oekrane.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er waren helemaal nooit geen flats niet!
Wauw.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Het ziet er zeker heftig uit.
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.
Plottwist combo: dat filmpje is in Moskou, niet Mariupolquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.
De beste man mag speeches geven over de hele wereld, wat heeft dat met propaganda te maken?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.
Dat hij - Zelensky - in rol als President dit doet is prima en te huldigen maar besluiten om mee te gaan dan wel na een afweging en bvk een debat-momentje in de Kamer ... ongeacht of die afweging dan dat als(nog als) resultaat heeft en niet omdat anderen dit (graag) verwachten.
Wanneer ik zijn 'speeches' volg, vraagt hij niet maar zegt hij wat er moet gebeuren om koosjer te zijn.
Dat iets appelleert aan jou of mijn mening maakt het nog niet goed dat iets via uitsluitend publieke druk - ook wel propaganda genoemd - er doorheen wordt gedrukt. Toegegeven dat ik een verschrikkelijk beeld los zie van de ellendige inhoud die daarom iets zou moeten veronderstellen.
Enne dat ik kritisch ben wil niet zeggen dat ik de zaak niet zou willen steunen, om maar te voorkomen dat kortzichtige onderbuiklopers, vraagtekens zien als ongewenste gedachten.
Nou, neusje snuiten, traantjes drogen en hup, naar bed. Je hebt vandaag weer veel te veel gepost, en dat is nog te vermoeiend hoor!quote:
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukrane gaat waar Zelensky om vraagt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.
Dat hij - Zelensky - in rol als President dit doet is prima en te huldigen maar besluiten om mee te gaan dan wel na een afweging en bvk een debat-momentje in de Kamer ... ongeacht of die afweging dan dat als(nog als) resultaat heeft en niet omdat anderen dit (graag) verwachten.
Wanneer ik zijn 'speeches' volg, vraagt hij niet maar zegt hij wat er moet gebeuren om koosjer te zijn.
Dat iets appelleert aan jou of mijn mening maakt het nog niet goed dat iets via uitsluitend publieke druk - ook wel propaganda genoemd - er doorheen wordt gedrukt. Toegegeven dat ik een verschrikkelijk beeld los zie van de ellendige inhoud die daarom iets zou moeten veronderstellen.
Enne dat ik kritisch ben wil niet zeggen dat ik de zaak niet zou willen steunen, om maar te voorkomen dat kortzichtige onderbuiklopers, vraagtekens zien als ongewenste gedachten.
Ach gossie, je voelt je een beetje aangedaan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, neusje snuiten, traantjes drogen en hup, naar bed. Je hebt vandaag weer veel te veel gepost, en dat is nog te vermoeiend hoor!
Rusland heeft maar 3000 werkende tanks, de andere 12000 zijn al 30 jaar aan het wegroesten en hebben onderhoud en onderdelen nodig voordat ze weer werken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.
Blijf vooral denken dat je nu je repliek hebt gewonnen omdat je op de man spelend, verdere drogredenen aanvoert om de discussie te laten afglijden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:22 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat je het zo snel herkent
Appartementen zelf zien er best uit binnen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.
Wat dat betreft kan je nu de boel gewoon opruimen, en dan wat mooie nieuwbouw neerzetten als de oorlog voorbij is, je mist niks aan die oude flats.
Ja, maar daar moet je wel mee oppassen want straks leidt het wel tot een bepaalde emotionele respons. De gedachte dat wij alles goed overwegen kan ook deels schijn zijn. M.a.w. lijken alsof alles goed gewikt en gewogen is. Een bepaalde actor kan toch benvloed zijn. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk. Zoiets zag je bij corona ook. Ik vind dat het gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukrane gaat waar Zelensky om vraagt.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat was niet mijn onderwerp.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat een president wiens land wordt aangevallen, en waar burgers worden afgeslacht, om hulp vraagt.
Wat jij denkt is niet alleen raar, het is ook stuitend dom.
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar daar moet je wel mee oppassen want straks leidt het wel tot een bepaalde emotionele respons. De gedachte dat wij alles goed overwegen kan ook deels schijn zijn. M.a.w. lijken alsof alles goed gewikt en gewogen is. Een bepaalde actor kan toch benvloed zijn. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk. Zoiets zag je bij corona ook. Ik vind dat het gevaarlijk.
Je denkt veel te eenvoudig, dat viel mij op tijdens corona en nu weer.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.
Er zit ook een emotionele respons in dat er vooral niet actief ingegrepen moet worden omdat dan wellicht de hele wereld erin meegetrokken kan worden. Die emotie daarin is er vooral een van niet geraakt willen worden door de ellende van een ander. Vooral het eigen wereldje vrij houden van narigheid, jammer dat er anderen dan ernstig moeten lijden.
Excuus, wist niet dat ik met een geopoliticologisch strateeg in conclaaf was... Dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, maar dat zal wel komen omdat ik niet zo rationeel als jou ben.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]![]()
Ik snap dat heel goed, maar of het strategisch juist is is een tweede. Dat kun jij je blijkbaar niet voorstellen vandaar dat je mij dit verwijt. Natuurlijk snap ik heel goed wat ie aan het doen is.
Niks mis met zogenaamde commy blocks.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Appartementen zelf zien er best uit binnen.
Rob de Wijk gister bij Op1 vat het beste samen hoe ik over de zaak denk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.
Er zit ook een emotionele respons in dat er vooral niet actief ingegrepen moet worden omdat dan wellicht de hele wereld erin meegetrokken kan worden. Die emotie daarin is er vooral een van niet geraakt willen worden door de ellende van een ander. Vooral het eigen wereldje vrij houden van narigheid, jammer dat er anderen dan ernstig moeten lijden.
Het verschil tussen jou en mij is, dat ik geen waardeoordeel hang aan mijn observatie dat hij en ik anders denken en jij graag wil schoppen. Prima hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je denkt veel te eenvoudig, dat viel mij op tijdens corona en nu weer.
Dat is blijkbaar het woordje wat er voor zorgt bij sommigen dat je als Poetin-versteher wordt uitgemaakt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
Is 'emotioneel repons' het volgende buzzwoordje dat de Putinverstehers moeten verspreiden of zo?
Schoppen? Beetje een emotionele respons dit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil tussen jou en mij is, dat ik geen waardeoordeel hang aan mijn observatie dat hij en ik anders denken en jij graag wil schoppen. Prima hoor.
Ik ben het ook niet met alles eens wat hij zegt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rob de Wijk gister bij Op1 vat het beste samen hoe ik over de zaak denk.
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen. Al is het verschil nu wel dat juist wel ingrijpen (wat je misschien kan vergelijken met maatregelen) misschien levens kan redden in Oekraine, maar aan de andere kant kan het wel enorm escaleren daardoor en juist tot meer doden kan leiden. Dan is misschien dan weer niet helemaal te vergelijken met nadelige effecten die de covid maatregelingen hadden. Het is echt heel lastig te voorspellen hoe Putin zou reageren op het ingrijpen van Navo.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Enige wat ik wilde zeggen is wat moreel juist lijkt, dat dat strategisch misschien helemaal niet is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:52 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Excuus, wist niet dat ik met een geopoliticologisch strateeg in conclaaf was... Dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, maar dat zal wel komen omdat ik niet zo rationeel als jou ben.![]()
Fantastisch voorbeeld chef, lijkt echt ontzettend veel op wat er nu aan de hand is.quote:Maar goed, mocht jij ooit onverhoopt in ijskoud water in de problemen komen dan mogen wij er van uit gaan dat jij niet om hulp zal roepen? Immers, mensen die zouden willen helpen zouden ook zelf in de problemen kunnen komen, en dat is strategisch natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
Ja hoorquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
Definieer "wij" ?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
De beste man mag speeches geven over de hele wereld, wat heeft dat met propaganda te maken?
Als er ergens mensen worden afgeslacht is het best koosjer om die te helpen.
Nogmaals wij willen helpen, niet omdat het moet maar omdat het kan.
Poh, hier heb ik even niet van terug hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Fantastisch voorbeeld chef, lijkt echt ontzettend veel op wat er nu aan de hand is.
Maar ik hou er maar mee op, ga vanavond wel verder.
Precies dat!quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen. Al is het verschil nu wel dat juist wel ingrijpen (wat je misschien kan vergelijken met maatregelen) misschien levens kan redden in Oekraine, maar aan de andere kant kan het wel enorm escaleren daardoor en juist tot meer doden kan leiden. Dan is misschien dan weer niet helemaal te vergelijken met nadelige effecten die de covid maatregelingen hadden. Het is echt heel lastig te voorspellen hoe Putin zou reageren op het ingrijpen van Putin.
Wat voor nuance is er nodig dan als een land een ander land binnenvalt? Volgens mij roepen alleen de mensen die dit allemaal wel best vinden voor "nuance".quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Definieer "wij" ?
Propaganda is dat eenzijdig wordt verteld om daarmee een vooropgezet doel te bereiken en anderdenkenden niet in staat wordt gesteld een andere zienswijze te poneren.
Als eerder gezegd, sta ik met enige verbazing te kijken dat Zelensky en Oekrane tot heilige graal worden gemaakt waarbij alles en iedereen - voor de goede zaak - in wordt meegesleurd. Er lijkt geen nuance(ring) mogelijk, dit los van de gruwelijkheden die triest genoeg plaatsvinden.
Plat egocentrisme, verpakt als "geopolitiek" of "rationalisme".quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen.
Wat ik met covid bedoelde was meer dat dingen een eigen dynamiek gaan lijden omdat we er natuurlijk onbewust door benvloed worden. Hoppa, lockdown, avondklok, etc. zonder dat we er echt bij stilstonden want we zijn in crisis en die moeten we direct bestrijden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen. Al is het verschil nu wel dat juist wel ingrijpen (wat je misschien kan vergelijken met maatregelen) misschien levens kan redden in Oekraine, maar aan de andere kant kan het wel enorm escaleren daardoor en juist tot meer doden kan leiden. Dan is misschien dan weer niet helemaal te vergelijken met nadelige effecten die de covid maatregelingen hadden. Het is echt heel lastig te voorspellen hoe Putin zou reageren op het ingrijpen van Navo.
Maar dit is weer een heel ander vraagstuk. Wat denk je zelf, dat we dat goed keuren ofzo? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat voor nuance is er nodig dan als een land een ander land binnenvalt? Volgens mij roepen alleen de mensen die dit allemaal wel best vinden voor "nuance".
Welke kaartquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:04 schreef einzeinz het volgende:
De Russen zijn gigantisch terrein aan het verliezen als ik zo naar die kaart kijk!
Je bent tegen als je niet 100% voor bent, dat weet je nu wel toch.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dit is weer een heel ander vraagstuk. Wat denk je zelf, dat we dat goed keuren ofzo? Natuurlijk niet.
Dat wikken en afwegen mis ik dan in de beeldvorming die dat zouden moeten overwegen. Het is/lijkt mij vooral dat wanneer iemand het niet eens is, die daarmee fout wordt afgeschilferd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukrane gaat waar Zelensky om vraagt.
Moreel voelt het voor mij ook verkeerd dat we niet ingrijpen. Waarom grijpen we niet in nu een ander land dit doet in een van onze Europese landen. Stel dat een ander land zo maar Nederland zou binnenvallen en alles kapot schiet en je kinderen ziet sterven. En dat geen ander land zou willen helpen want reden x. Dan zouden we hier allemaal ziedend zijn op de andere landen en Rutte zou ook proberen constant druk te zetten wel te helpen. Ik begrijp deze tactiek van Zelensky volledig ookal snapt hij wel wat de gevolgen van ingrijpen zouden kunnen zijn. Lijkt mij geen reden op hem op de vingers te tikken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ik met covid bedoelde was meer dat dingen een eigen dynamiek gaan lijden omdat we er natuurlijk onbewust door benvloed worden. Hoppa, lockdown, avondklok, etc. zonder dat we er echt bij stilstonden want we zijn in crisis en die moeten we direct bestrijden.
Dus wat moreel juist voelt, strategisch juist totaal mis kan gaan.
Ziet er goed uit in Kherson. Als Rusland dat verliest moeten ze weer de rivier over. Deze keer zal dat wat moeilijker gaan.quote:
Strategisch juist? Rusland wil de eu kapot maken nato opbreken en Europa domineren als 'wereldmacht', en volgens jou is het strategisch gunstig om Rusland een veel betere strategische plek te Laten veroveren? Strategisch gunstig voor wie precies?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Enige wat ik wilde zeggen is wat moreel juist lijkt, dat dat strategisch misschien helemaal niet is.
[..]
Fantastisch voorbeeld chef, lijkt echt ontzettend veel op wat er nu aan de hand is.
Maar ik hou er maar mee op, ga vanavond wel verder.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Strategisch juist? Rusland wil de eu kapot maken nato opbreken en Europa domineren als 'wereldmacht', en volgens jou is het strategisch gunstig om Rusland een veel betere strategische plek te Laten veroveren? Strategisch gunstig voor wie precies?
De Russen hebben verloren, zoveel is duidelijk!quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ziet er goed uit in Kherson. Als Rusland dat verliest moeten ze weer de rivier over. Deze keer zal dat wat moeilijker gaan.
Europa is sowieso ondergeschikt, niets meer dan een mooie buffer zijn we.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Strategisch juist? Rusland wil de eu kapot maken nato opbreken en Europa domineren als 'wereldmacht', en volgens jou is het strategisch gunstig om Rusland een veel betere strategische plek te Laten veroveren? Strategisch gunstig voor wie precies?
Is van binnen best knus iddquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Russische staats tv + wat ze leren aan de officieren foundations of geopolitics. Maar rusland zou ook nooit Oekrane aanvallen.... Rusland is oorlogzuchtig en wil het westen kapot maken. Dit doen ze nu actief met proxy oorlogen, trollen legers op internet fora etc.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:11 schreef Divje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waar haal je dit strijdplan van Rusland nou weer weg?
Alleen Poetin lult over buffers, echt ze hebben veel te veel die man ruimte gegeven.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Europa is sowieso ondergeschikt, niets meer dan een mooie buffer zijn we.
Alsof andere landen (Amerika, China) geen wereldmachten willen zijn of blijven en zo zullen handelen. Zowel nu als in de toekomst.
Als je het gebouw binnen komt ziet het er wel ruig uitquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Genocide op Oekraners cultuur.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:14 schreef Ulx het volgende:
Het ging nooit om nazi's. De Russen hebben het nooit over nazi's gehad.
[ twitter ]
Dat is hier toch de discussie niet, dat Putin fout zit maar dat Zelensky qua aanpak wat zou kunnen dimmen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja hoor. Poetin valt een soeverein land binnen en legt daarbij complete steden in de as, maar we moeten Zelensky op de vingers tikken hoor!!!
Zoals.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:08 schreef Vallon het volgende:
Renault & Auchan hadden overigens zeer goede redenen - net als niet gelijk hier het Russisch gas/olie uitzetten - om de samenwerking voort te laten duren
Het ziet er zeker niet goed uit voor de Russen. De plekken die ze nu nog steeds niet veroverd hebben, de grotere steden dicht bij hun grens (Sumy, Kharkiv, Chernihiv) en die compleet omcirkeld zijn (Mariupol) waren de 'easy' targets. Ze zijn volgens redelijk officiele reports van de NAVO al 40.000 man kwijt (15.000 doden en 25.000 gewonden / gevangenen / verdwenen). Zo rond de 25% van de beginnende invasie macht is dood of uitgeschakeld. En dan hebben ze de makkelijke targets nog niet eens.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:11 schreef einzeinz het volgende:
[..]
De Russen hebben verloren, zoveel is duidelijk!
Vraag is nog maar wat Poetin zal doen om zijn hachje te redden?
Aldus Vallon, die even op de stoel van Zelensky gaat zitten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is hier toch de discussie niet, dat Putin fout zit maar dat Zelensky qua aanpak wat zou kunnen dimmen.
Zelensky - die ik hoog aansla in zijn vaardigheid als acterend leider - zou geen gebruik moet maken om mediaal druk uit te oefenen op andere organisaties dan de zijne dat met enig nadenken, onrealistisch is.
Het werkt bij zelfs averechts want het is nergens voor nodig om "mij" duidelijk te maken dat acties gewenst zijn maar laat "mij" de reikwijdte zelf afwegen en niet omdat er gebruikt wordt gemaakt van een emotioneel betoog.
Ik snap ook niet waarom NATO en/of EU een No-Flyzone zou moeten overwegen, gelet het levensgrote (100% zekere) risico direct slaags te raken. Net als dat spelletje van vliegtuigen leveren dat hier (ook technisch) volstrekt onzinnig is.
Ik zou het zuiverder vinden dat hij - Zelensky - als vertegenwoordigend President de situatie rationeel & volwassen onderkend en niet op de stoel van een ander (be)leiders gaat zitten met wat die zou moeten doen.
Dit roepen we inmiddels ook al enkele weken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:25 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De komende dagen zullen we zien of Rusland dat gaat doen, of proberen door te stoten.
Emotioneel en moreel gezien is het ook heel logisch dat we willen helpen, maar ik ben wel blij dat de NATO dat tot dusver heeft afgeslagen (militair gezien althans - manschappen richting Oekrane zelf), want het is imo wel aan de NATO om het hoofd koel te houden. Vanuit Zelensky gezien is het logisch dat hij om dingen blijft vragen, dat kan je hem inderdaad niet kwalijk nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Moreel voelt het voor mij ook verkeerd dat we niet ingrijpen. Waarom grijpen we niet in nu een ander land dit doet in een van onze Europese landen. Stel dat een ander land zo maar Nederland zou binnenvallen en alles kapot schiet en je kinderen ziet sterven. En dat geen ander land zou willen helpen want reden x. Dan zouden we hier allemaal ziedend zijn op de andere landen en Rutte zou ook proberen constant druk te zetten wel te helpen. Ik begrijp deze tactiek van Zelensky volledig ookal snapt hij wel wat de gevolgen van ingrijpen zouden kunnen zijn. Lijkt mij geen reden op hem op de vingers te tikken.
De nuance is dat iets niet zwart/wit is en wanneer iemand (hier land) in een crisis verzeilt je als "helper" er niets mee opschiet je te laten meesleuren in de verschrikkelijke ellende.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat voor nuance is er nodig dan als een land een ander land binnenvalt? Volgens mij roepen alleen de mensen die dit allemaal wel best vinden voor "nuance".
Obama kreeg berhaupt weinig voor elkaar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:33 schreef grrrrg het volgende:
Had Obama niet meer moeten doen in zijn tijd? Rode lijnen waren zijn zwakke punt. En de oorzaak van oom Donald als president.
Ik zie wat je daar deed.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelensky - die ik hoog aansla in zijn vaardigheid als acterend leider (...)
ik zag 123 niet veel verschillen met gisteren. Op welke fronten?quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:04 schreef einzeinz het volgende:
De Russen zijn gigantisch terrein aan het verliezen als ik zo naar die kaart kijk!
Ze liepen vast (de Russen) op Mykolaiv. Die hadden ze min of meer omsingeld en ze waren op weg richting Voznesensk. Zodra ze 1 van beiden in handen hadden konden ze doorstoten, over de andere rivier, richting Odessa. Dan hadden ze connectie met Transnistri gehad en de hele kust in bezit. Echter, de Oekraners hebben het front daar aardig terug weten te dringen weer richting Kherson. Dus dat deel van het plan is voor de Russen mislukt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ziet er goed uit in Kherson. Als Rusland dat verliest moeten ze weer de rivier over. Deze keer zal dat wat moeilijker gaan.
Praktisch de gehele linie. Kaartjes verschillen wel een beetje van bron tot bron.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
ik zag 123 niet veel verschillen met gisteren. Op welke fronten?
Zinloos om dat verder toe te lichten wanneer je dingen zelf zo wilt zien.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals.
Nee, niet te vergelijken met olie en of gas. Als je daar de kraan van dicht doet hebben miljoenen huishoudens en fabrieken in Duitsland geen warmte of energie meer.
En nee, omzet vinden we overweldigend op dit punt ook geen goede reden meer.
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Zoals ik al langer zeg, de Russen worden weggedrukt en zitten straks met de voor hun vreemde situatie dat ze de krim moeten verdedigen, vanuit Russisch perspectief want voor Oekrane zal het een kwestie zijn van land terugnemen wat gewoon bij Oekrane hoort.
Thx en ja ik zou het wijzer vinden als Zelensky zich wat minder bezighoudt om via de publieke opinie en beeldvorming, onze leiders te overtuigen van iets waarin zij niet overtuigd hoeven te worden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aldus Vallon, die even op de stoel van Zelensky gaat zitten.
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.
Ik gebruik liveuamap het meest. De westfronten had ik inderdaad een beetje in de gaten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Praktisch de gehele linie. Kaartjes verschillen wel een beetje van bron tot bron.
[ twitter ]
Aldus iemand vanachter zijn veilige beeldscherm. Als je als president je land in een oorlog gestort ziet worden dan piep je uiteraard anders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx en ja ik zou het wijzer vinden als Zelensky zich wat minder bezighoudt om via de publieke opinie en beeldvorming, onze leiders te overtuigen van iets waarin zij niet overtuigd hoeven te worden.
Liveuamap volgde ik in het begin ook maar is in mijn ogen wel erg eenzijdig geinformeerd (voornamelijk pro Oekrane). Doe je voordeel met deze infoquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik gebruik liveuamap het meest. De westfronten had ik inderdaad een beetje in de gaten.
Jouw kaartje is wel inzichtelijk. Bedankt
Zijn er nog andere? Ik zag ergens op YouTube een Engelse zender een geweldig mooie map hebben. Liveuamp vind ik niet zo heel mooi. NOS is er ook mee gestopt, die kaart hadden ze alleen echt in het begin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:18 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Liveuamap volgde ik in het begin ook maar is in mijn ogen wel erg eenzijdig geinformeerd (voornamelijk pro Oekrane). Doe je voordeel met deze info
Sochi ligt niet in de krimquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.
Nee het ligt aan de overkant.quote:
Scribblemaps vind ik momenteel de beterequote:Op donderdag 24 maart 2022 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn er nog andere? Ik zag ergens op YouTube een Engelse zender een geweldig mooie map hebben. Liveuamp vind ik niet zo heel mooi. NOS is er ook mee gestopt, die kaart hadden ze alleen echt in het begin.
Dan begrijp ik niet hoe de krim een belang is voor Putin vanwege zijn paleis 100-en kilometers verderopquote:
Missertje hier en daar...quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.
Wie/wat (be)doel je door mij hier zo te willen wegzetten ?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aldus iemand vanachter zijn veilige beeldscherm. Als je als president je land in een oorlog gestort ziet worden dan piep je uiteraard anders.
Het is ook wel iets typisch Nederlands om in dergelijke situaties te vallen over de toon, want ach en wee.
Die Topol waar ik even mee heb getest legt naast utrecht nog heel wat meer plat en zal een fallout hebben die een kilometer of 400 verder komtquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft kleine kernbommen , 1/5 van de kracht van hisoshima
Daar kan je Utrecht mee verwoesten in een keer plat met domtoren en Hoog Catharije
Je wil beweren dat je in Oekrane zit?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie/wat (be)doel je door mij hier zo te willen wegzetten ?
Wat doet jou veronderstellen dat ik veilig/achter achter een (beeld)scherm zit ?
Mkay.quote:En ja de wijze waarop een besluit tot stand komt, is minstens even belangrijk als dat het wordt besloten en kan worden onderbouwd. Al was het maar om, desnoods kort, even situatie in ogenschouw te kunnen nemen.
In dat geval toch dank voor de moeite nemenquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zinloos om dat verder toe te lichten wanneer je dingen zelf zo wilt zien.
Het "we" lees ik dan de groep die niets anders meer kan zien dan een eigen overtuiging dat stukslaan moet.
Ik ben zelf werkzaam bij een bedrijf wat 3 vestigingen in rusland heeft. Vrijwel iedereen die ik spreek zegt: dicht die kantoren. En ik ken wat mensen daar. Die zijn op zich heus wel sympathiek. Ik zou het in zekere zin erg vinden, als we dat zouden besluiten.quote:En nee, het ging niet om omzet maar om inzet waarbij de leiding van o.a. Renault en Auchan, vooral kijkend naar het lot (en leed) van ruwweg o.a. 50.000 ordinaire werknemers ter plaatse. Zijn ook net mensen zoals ik die graag hun leven zo goed mogelijk willen - blijven - leiden.
Russen motiveren om wat te doen is bijzaak. Zou leuk zijn, maar als je je een keer focust op hun geschiedenis, hebben ze een slecht record. Ze zijn in feite door de eeuwen heen enablers van de meest vreselijke regimes die de mensheid ooit gezien heeft.quote:En nee, een totalitaire staat ga je niet omtoveren tot betere natie door de burgerbevolking ter plaatse te raken, net als hier ons in de kou laten zetten niet gaat zorgen voor een overwinning. Ik had liever gezien dat Rusland, bedrijven vanwege hun opstelling er zelf uit had gezet. De werknemers - niet zo dom en net zo slim als hier - weten dan ook wie ze dat dan moeten verwijten.
Die gingen ze gister en eergisteren ook al leveren, dat zijn dik 120000 antitankwapensquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Vorige week had Ukraine al 17k anti tank wapens. Gisteren kwam daar 5k van Zweden en 2k van Duitsland bij en nu weer 6k van UK.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
O dan gaat Leidsche Rijn er ook aan dusquote:Op donderdag 24 maart 2022 17:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Die Topol waar ik even mee heb getest legt naast utrecht nog heel wat meer plat en zal een fallout hebben die een kilometer of 400 verder komt
Jij gelooft dat?quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.
Troepen wat bij Japan daar gestationeerd was, worden vervoerd inmiddels naar het westen zoals we op foto’s hebben kunnen zien.
Rusland heeft domweg de middelen niet meer om zoveel troepen te bevoorraden van de juiste wapens en middelen.
Hun enige tank fabriek ligt stil, geen onderdelen meer.
En de China meuk waarmee ze het ongetwijfeld mee gaan aanvullen, valt sneller uit elkaar dan je een glaasje vodka drinkt.
Dit past alleen niet in het moderne denken. Deze gedachtegang. Het denken waarin we ook omgekomen Duitse soldaten moeten herdenken uit de tweede Wereldoorlog samen met de verzetsstrijders. “Beiden zijn slachtoffer”, wordt je dan verteld.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:34 schreef ExTec het volgende:
Het is heel erg modern, om te doen alsof collectieven niet bestaan. Er bestaan alleen maar individuen. Wrong. Collectieven bestaan, en het collectief rusland is een probleem en dient nu kei- en keihard aangepakt te worden, op elk denkbare manier.
Rusland heeft nog tanks zatquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.
Troepen wat bij Japan daar gestationeerd was, worden vervoerd inmiddels naar het westen zoals we op foto’s hebben kunnen zien.
Rusland heeft domweg de middelen niet meer om zoveel troepen te bevoorraden van de juiste wapens en middelen.
Hun enige tank fabriek ligt stil, geen onderdelen meer.
En de China meuk waarmee ze het ongetwijfeld mee gaan aanvullen, valt sneller uit elkaar dan je een glaasje vodka drinkt.
Na de oorlog kan je dat beter stellenquote:Op donderdag 24 maart 2022 17:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit past alleen niet in het moderne denken. Deze gedachtegang. Het denken waarin we ook omgekomen Duitse soldaten moeten herdenken uit de tweede Wereldoorlog samen met de verzetsstrijders. “Beiden zijn slachtoffer”, wordt je dan verteld.
Ja, je ziet er ook gewoon foto's van Russische soldaten met een geweer uit 1891.quote:
Hebben ze het volk ook?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Die gingen ze gister en eergisteren ook al leveren, dat zijn dik 120000 antitankwapens
Task & Purposequote:Op donderdag 24 maart 2022 17:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja, je ziet er ook gewoon foto's van Russische soldaten met een geweer uit 1891.
Nee heb niet zo snel een link.
Bedoel al die videos weer terug vinden gaat niet zo snel.
Was een YouTube kanaal task &.. Nog wat.
Militair kanaal in ieder geval.
Ja volgens mij was het een van zijn video’s.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Task & Purpose
https://www.youtube.com/c/Taskandpurpose/videos
Putin streeft ernaar om de USSR te herstellen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon een (zoveelste) oorlog tussen 2 landen buiten de EU.
Als P niet met het N-woord was begonnen kon dit gewoon op pagina 2 in de krant.
Ik denk nog steeds niet dat hij daadwerkelijk een nato land binnen zou vallen uit zichzelf. Nu het allemaal zo escaleert kan het zijn dat hij de gok waagt (denk het niet alleen, hij zou eerder een of andere bom op Polen gooien of zo - nog veel kutter natuurlijk), maar we zullen nooit weten wat hij gedaan zou hebben als het westen er nog meer buiten was gebleven. En nee, daarmee zeg ik niet dat we niks hadden moeten doen of dat het onze eigen schuld is als hij het toch doet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:31 schreef hangtime het volgende:
[..]
Putin streeft ernaar om de USSR te herstellen.
Schattig als je denkt dat dit bij Ukraine blijft.
Vandaar dat het elke dag op de hoofdpagina staat, en terecht zolang mensen als jij nog niet begrijpen wat de toekomst brengt.
Gaan dit soort gasten nou in krijgsgevangenschap, of worden ze tegen een muur gezet? Hoor van beide mogelijkheden niet zoveel, of vergis ik mij?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
2 saboteurs gepakt met een todo list
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Niet echt neutraal.quote:
krijgsgevangen gok ik of gewoon gevangen ofzoquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gaan dit soort gasten nou in krijgsgevangenschap, of worden ze tegen een muur gezet? Hoor van beide mogelijkheden niet zoveel, of vergis ik mij?
Haha het is oorlog he. Het is niet dat als nu via de rechter verlooptquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
krijgsgevangen gok ik of gewoon gevangen ofzo
Oekraine kent sowieso geen doodstraf meer volgens mij
in dat geval hadden ze er niet over getwitterd denk ik hequote:Op donderdag 24 maart 2022 18:41 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Haha het is oorlog he. Het is niet dat als nu via de rechter verloopt
Dat zette nog geen zaken aan de dijk tegen RUS.quote:Borrell schetst in zijn voorwoord een bijna apocalyptisch beeld over de veiligheidssituatie van Europa. “Europa is in gevaar,” zo luidt het. “Bedreigingen komen overal vandaan en ze intensifiren”, terwijl het vermogen van afzonderlijke lidstaten om ze het hoofd te bieden aan het afnemen is. Volgens Borrell willen de burgers dat de EU hen beschermt “voor de gevaarlijke wereld waarin we leven”. Hoewel de topdiplomaat erkent dat dreigingen niet alleen militair zijn, gaat zijn strategisch Kompas niet zozeer over zaken als de bescherming tegen klimaatveranderingen, de groeiende sociale ongelijkheid of de gezondheidscrisis. Europa moet meer zijn dan een ‘soft power’, op eigen militaire benen staan en de “taal van de macht leren”, zo klinkt het.
Een van de meest in het oog springende voorstellen is de oprichting van een vlug ontplooibare militaire macht van 5.000 troepen
Een van de meest in het oog springende voorstellen in het Strategisch Kompas is de oprichting van een vlug ontplooibare militaire macht van 5.000 troepen, modulaire samengesteld met inbegrip van land, lucht en maritieme componenten.
quote:. Het Franse standpunt kreeg nog meer gewicht na de chaotische terugtrekking uit Afghanistan eind augustus die uitmondde in een groeiende frustratie over het eigengereid optreden van de VS, die te weinig rekening zou houden met zijn partners. Bovendien kijkt de VS militair meer en meer naar Azi (‘pivot to Asia’) wat ten koste zou gaan van de VS-rol in Europa. Dat zijn niet de enige storingen op de transatlantische lijn, zoals bleek uit het defensiepact (AUKUS) dat Australi, het VK en de VS kort na Afghanistan oprichtten, die een geplande Frans-Australische duikbootdeal kelderde.
Sommige mensen hebben echt een tunnelvisie om claustrofobische reacties te triggeren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon een (zoveelste) oorlog tussen 2 landen buiten de EU.
Als P niet met het N-woord was begonnen kon dit gewoon op pagina 2 in de krant.
Heb je enig idee wat je hier schrijft?quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Tim Sweijs is wat realistischer dan een van Wijk vind ik (die echt knetterbang overkomt)
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aal-afgeven-aan-navo
Dat denkt mij eraan, gaat RUS meer ballistische raketten afvuren?
Ik ben ooit bij mensen in Slowakije geweest. Typische oostblokflats van de buitenkant. Zou je geen kwartje geven. Van binnen compleet gerenoveerd en super modern ingericht en luxe ingericht. Zag je er mooi aan af van de buitenkant.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan je nu de boel gewoon opruimen, en dan wat mooie nieuwbouw neerzetten als de oorlog voorbij is, je mist niks aan die oude flats.
Moest even diep graven in geschiedenis op YouTube.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Task & Purpose
https://www.youtube.com/c/Taskandpurpose/videos
Hier iets beter uitgelegd wat ik bedoel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:54 schreef sp3c het volgende:
ja dat de Fransen pissig zijn dat die deal voor 12 (!) onderzeeboten door hun neus zijn gebeurd lijkt me evident
maar daar heeft de EU verder niks mee te maken en NATO ook niet
quote:Dit alles heeft ook gevolgen voor de NAVO. Na Trump zal ook Joe Biden de machtsstrijd met China aangaan. Het is dan ook niet langer de vraag of Amerika Europa kan en wil helpen om zich te verdedigen, maar hoe Europa en Amerika kunnen samenwerken om zo veel mogelijk van hun manier van leven overeind te houden in een tijd waarin autocratische, staatskapitalistische landen hun grip op de wereld versterken.
Biden krijgt daarbij te maken met een ontwaakt, zelfbewuster Europa. Een Europa dat in zijn ogen een controversieel investeringspact met China sloot en met het handelsverdrag de toon wilde zetten voor alle toekomstige handelsverdragen.
De NAVO kan alleen in leven worden gehouden als de Europeanen bereid zijn om de Amerikanen te steunen in ruil voor hun bijdrage aan de verdediging van Europa.
Europa staat voor een keuze die door de coronacrisis nog urgenter is geworden
Europese NAVO-landen kunnen dan bijvoorbeeld gevraagd worden om Amerika in Azi te steunen met marineschepen. Dit is ook in hun eigen belang, want het openhouden van de Zuid-Chinese Zee is tevens goed voor de handel met de EU-landen.
De Unie zal daarom zelf steeds meer een militaire speler moeten worden. Dit betekent dat ze medeverantwoordelijk gaat worden voor de veiligheid van de lidstaten. Hybride dreigingen en de Amerikaanse focus op Azi dwingen dat af.
De NAVO wordt dan een organisatie die zich minder gaat bezighouden met militaire operaties en meer met de technische afstemming van militaire apparaten, zodat Amerika, het Verenigd Koninkrijk en de Europese NAVO- en EU-lidstaten beter samen kunnen optreden. Het meest controversile is het feit dat nucleaire afschrikking uiteindelijk een zaak van de Europeanen zelf zou kunnen worden.
Volgens mij hebben ze nog wel 3 Bidens daar ergens staan die ze kunnen inzetten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:11 schreef HiZ het volgende:
Vliegt Biden morgen naar Kyiv? Dat zou wel een heel imperial move zijn.
Putin zou niet durven een incident te veroorzaken met Airforce One.
hier staat niets raars idd, ook niet echt iets nieuws trouwens dit is al jaren gaande daarom is dat argument van Poetin dat de NAVO de Russen in probeert te sluiten want men is allang meer met China bezig dan met de grote boze rode Russenquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier iets beter uitgelegd wat ik bedoel.
https://spectator.clingen(...)-unie-een-supermacht
[..]
quote:
Moet jij mij eens zien met dat wapen in battlefield en hell let loose. 😂👍quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Moest even diep graven in geschiedenis op YouTube.
4:40
En dan jaren in zo’n kelder zitten? Er zijn nooit genoeg van die dingen voor heel Nederland. Nee dan vang ik liever een Nuke op. In 1 x klaar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
De geesten worden rijp gemaakt voor een verdere escalatie van het conflict. De overheid heeft zelfs opdracht gegeven om oude atoombunkers te inventariseren op mogelijk gebruik!
De media hebben weer een nieuwe stok om mee te slaan om angst over te zaaien, overal hoor je het n-woord, chemische wapens. Maar kritische vragen stellen over waarom het conflict potentieel zou kunnen escaleren (spierballentaal, wapenleveringen, bemoeizucht) blijft het angstvallig stil over. Wij zitten als westen net zo goed in een propagandafuik waar we de Russen zo van betichten: een te geromantiseerd wereldbeeld als self fulfilling prophecy. Zonder rekening te houden met invloedsferen en complexe voorgeschiedenissen.
Beter woon je dan wel in een grote stad of nabij een strategisch doel. Anders wordt het gewoon radiatie oid.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:27 schreef fubaaar22 het volgende:
En dan jaren in zo’n kelder zitten? Er zijn nooit genoeg van die dingen voor heel Nederland. Nee dan vang ik liever een Nuke op. In 1 x klaar.
Frostbite schijnt ook bij hogere temperaturen voor te komen, vooral als de slachtoffers al koud zijn. De wind is ook van invloed. Hier een hele discussie er over:quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat niet zo best daar , nu is de vorst weg , kunnen de voeten van de soldaatjes weer ontdooien
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
In Oekrane zitten ze ook in schuilkelders hoor. Die zijn niet alleen nuttig bij nucleaire bommenquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
En dan jaren in zo’n kelder zitten? Er zijn nooit genoeg van die dingen voor heel Nederland. Nee dan vang ik liever een Nuke op. In 1 x klaar.
Zo, dramaqueen. Nu vrede zo voorzelfsprekend leek, en dat niet zo vanzelfsprekend is, is het niet zo gek dat men nadenkt over schuilkelders. Die komen in Oekrane goed van pas namelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
De geesten worden rijp gemaakt voor een verdere escalatie van het conflict. De overheid heeft zelfs opdracht gegeven om oude atoombunkers te inventariseren op mogelijk gebruik!
De media hebben weer een nieuwe stok om mee te slaan om angst over te zaaien, overal hoor je het n-woord, chemische wapens. Maar kritische vragen stellen over waarom het conflict potentieel zou kunnen escaleren (spierballentaal, wapenleveringen, bemoeizucht) blijft het angstvallig stil over. Wij zitten als westen net zo goed in een propagandafuik waar we de Russen zo van betichten: een te geromantiseerd wereldbeeld als self fulfilling prophecy. Zonder rekening te houden met invloedsferen en complexe voorgeschiedenissen.
Denk het wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
hier staat niets raars idd, ook niet echt iets nieuws trouwens dit is al jaren gaande daarom is dat argument van Poetin dat de NAVO de Russen in probeert te sluiten want men is allang meer met China bezig dan met de grote boze rode Russen
Azie, Midden Oosten, voorzichtige stapjes in Afrika, die kant gaan we op en de hele reactie van het westen op deze oorlog schreeuwt 'owja ... de Russen ... die zijn er ook nog'
er staat ook niet dat de relatie niet zo best zou zijn btw
https://www.militairespec(...)en-navo-concurrerendquote:Een Europees leger en strategische autonomie houden de gemoederen tussen de EU en de NAVO de laatste jaren veel bezig: ze zouden kunnen leiden tot een breuk in de trans-Atlantische relatie.
En dan speelt uitrusting mee. Ik heb wel met koud kutweer op de bouw gewerkt ( niet vergelijkbaar met oorlog natuurlijk). Maar met dure grisport schoenen nog steeds kouwe poten na x aantal uur. Nu heb ik vrij dure laarzen met membranen en schapenwol. Dubbele prijs standaard schoenen maar wel altijd warm.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Frostbite schijnt ook bij hogere temperaturen voor te komen, vooral als de slachtoffers al koud zijn. De wind is ook van invloed. Hier een hele discussie er over: [ twitter ]
Ah okquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:34 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Harry van het vrijwilligerslegioen die na week weer thuis is na hoop gedoe en drama.
Ik zie Rusland niet snel hier aan de poort rammelen tenzij nucleaire wapens.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:31 schreef wpor het volgende:
[..]
In Oekrane zitten ze ook in schuilkelders hoor. Die zijn niet alleen nuttig bij nucleaire bommen
Het is oorlog buiten Europees grondgebied en we moeten het hebben over schuilkeldersquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:33 schreef wpor het volgende:
[..]
Zo, dramaqueen. Nu vrede zo voorzelfsprekend leek, en dat niet zo vanzelfsprekend is, is het niet zo gek dat men nadenkt over schuilkelders. Die komen in Oekrane goed van pas namelijk.
Net als nadenken over het opschroeven van defensie.
Maar deze dramaqueen ziet dat gelijk als angst zaaien natuurlijk.
Elke land met dreiging heeft voldoende schuilkelders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is oorlog buiten Europees grondgebied en we moeten het hebben over schuilkelders"Rusland een bedreiging voor onze vrede en soevereiniteit"
![]()
We moeten het hebben over schuilkelders omdat we ons bemoeien met dit conflict wat niet de onze is.
OK Thierry, we weten wel dat je verliefd bent op Vladimir.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is oorlog buiten Europees grondgebied en we moeten het hebben over schuilkelders"Rusland een bedreiging voor onze vrede en soevereiniteit"
![]()
We moeten het hebben over schuilkelders omdat we ons bemoeien met dit conflict wat niet de onze is.
Vraagje. In welk continent denk jij dat Oekrane ligt?quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |