Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Zoals ik al langer zeg, de Russen worden weggedrukt en zitten straks met de voor hun vreemde situatie dat ze de krim moeten verdedigen, vanuit Russisch perspectief want voor Oekraïne zal het een kwestie zijn van land terugnemen wat gewoon bij Oekraïne hoort.
Thx en ja ik zou het wijzer vinden als Zelensky zich wat minder bezighoudt om via de publieke opinie en beeldvorming, onze leiders te overtuigen van iets waarin zij niet overtuigd hoeven te worden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aldus Vallon, die even op de stoel van Zelensky gaat zitten.
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.
Ik gebruik liveuamap het meest. De westfronten had ik inderdaad een beetje in de gaten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Praktisch de gehele linie. Kaartjes verschillen wel een beetje van bron tot bron.
[ twitter ]
Aldus iemand vanachter zijn veilige beeldscherm. Als je als president je land in een oorlog gestort ziet worden dan piep je uiteraard anders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx en ja ik zou het wijzer vinden als Zelensky zich wat minder bezighoudt om via de publieke opinie en beeldvorming, onze leiders te overtuigen van iets waarin zij niet overtuigd hoeven te worden.
Liveuamap volgde ik in het begin ook maar is in mijn ogen wel erg eenzijdig geinformeerd (voornamelijk pro Oekraïne). Doe je voordeel met deze infoquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik gebruik liveuamap het meest. De westfronten had ik inderdaad een beetje in de gaten.
Jouw kaartje is wel inzichtelijk. Bedankt
Zijn er nog andere? Ik zag ergens op YouTube een Engelse zender een geweldig mooie map hebben. Liveuamp vind ik niet zo heel mooi. NOS is er ook mee gestopt, die kaart hadden ze alleen echt in het begin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:18 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Liveuamap volgde ik in het begin ook maar is in mijn ogen wel erg eenzijdig geinformeerd (voornamelijk pro Oekraïne). Doe je voordeel met deze info
Sochi ligt niet in de krimquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.
Nee het ligt aan de overkant.quote:
Scribblemaps vind ik momenteel de beterequote:Op donderdag 24 maart 2022 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn er nog andere? Ik zag ergens op YouTube een Engelse zender een geweldig mooie map hebben. Liveuamp vind ik niet zo heel mooi. NOS is er ook mee gestopt, die kaart hadden ze alleen echt in het begin.
Dan begrijp ik niet hoe de krim een belang is voor Putin vanwege zijn paleis 100-en kilometers verderopquote:
Missertje hier en daar...quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.
Wie/wat (be)doel je door mij hier zo te willen wegzetten ?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aldus iemand vanachter zijn veilige beeldscherm. Als je als president je land in een oorlog gestort ziet worden dan piep je uiteraard anders.
Het is ook wel iets typisch Nederlands om in dergelijke situaties te vallen over de toon, want ach en wee.
Die Topol waar ik even mee heb getest legt naast utrecht nog heel wat meer plat en zal een fallout hebben die een kilometer of 400 verder komtquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft kleine kernbommen , 1/5 van de kracht van hisoshima
Daar kan je Utrecht mee verwoesten in een keer plat met domtoren en Hoog Catharije
Je wil beweren dat je in Oekraïne zit?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie/wat (be)doel je door mij hier zo te willen wegzetten ?
Wat doet jou veronderstellen dat ik veilig/achter achter een (beeld)scherm zit ?
Mkay.quote:En ja de wijze waarop een besluit tot stand komt, is minstens even belangrijk als dat het wordt besloten en kan worden onderbouwd. Al was het maar om, desnoods kort, even situatie in ogenschouw te kunnen nemen.
In dat geval toch dank voor de moeite nemenquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zinloos om dat verder toe te lichten wanneer je dingen zelf zo wilt zien.
Het "we" lees ik dan de groep die niets anders meer kan zien dan een eigen overtuiging dat stukslaan moet.
Ik ben zelf werkzaam bij een bedrijf wat 3 vestigingen in rusland heeft. Vrijwel iedereen die ik spreek zegt: dicht die kantoren. En ik ken wat mensen daar. Die zijn op zich heus wel sympathiek. Ik zou het in zekere zin erg vinden, als we dat zouden besluiten.quote:En nee, het ging niet om omzet maar om inzet waarbij de leiding van o.a. Renault en Auchan, vooral kijkend naar het lot (en leed) van ruwweg o.a. 50.000 ordinaire werknemers ter plaatse. Zijn ook net mensen zoals ik die graag hun leven zo goed mogelijk willen - blijven - leiden.
Russen motiveren om wat te doen is bijzaak. Zou leuk zijn, maar als je je een keer focust op hun geschiedenis, hebben ze een slecht record. Ze zijn in feite door de eeuwen heen enablers van de meest vreselijke regimes die de mensheid ooit gezien heeft.quote:En nee, een totalitaire staat ga je niet omtoveren tot betere natie door de burgerbevolking ter plaatse te raken, net als hier ons in de kou laten zetten niet gaat zorgen voor een overwinning. Ik had liever gezien dat Rusland, bedrijven vanwege hun opstelling er zelf uit had gezet. De werknemers - niet zo dom en net zo slim als hier - weten dan ook wie ze dat dan moeten verwijten.
Die gingen ze gister en eergisteren ook al leveren, dat zijn dik 120000 antitankwapensquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Vorige week had Ukraine al 17k anti tank wapens. Gisteren kwam daar 5k van Zweden en 2k van Duitsland bij en nu weer 6k van UK.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
O dan gaat Leidsche Rijn er ook aan dusquote:Op donderdag 24 maart 2022 17:32 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Die Topol waar ik even mee heb getest legt naast utrecht nog heel wat meer plat en zal een fallout hebben die een kilometer of 400 verder komt
Jij gelooft dat?quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.
Troepen wat bij Japan daar gestationeerd was, worden vervoerd inmiddels naar het westen zoals we op foto’s hebben kunnen zien.
Rusland heeft domweg de middelen niet meer om zoveel troepen te bevoorraden van de juiste wapens en middelen.
Hun enige tank fabriek ligt stil, geen onderdelen meer.
En de China meuk waarmee ze het ongetwijfeld mee gaan aanvullen, valt sneller uit elkaar dan je een glaasje vodka drinkt.
Dit past alleen niet in het moderne denken. Deze gedachtegang. Het denken waarin we ook omgekomen Duitse soldaten moeten herdenken uit de tweede Wereldoorlog samen met de verzetsstrijders. “Beiden zijn slachtoffer”, wordt je dan verteld.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:34 schreef ExTec het volgende:
Het is heel erg modern, om te doen alsof collectieven niet bestaan. Er bestaan alleen maar individuen. Wrong. Collectieven bestaan, en het collectief rusland is een probleem en dient nu kei- en keihard aangepakt te worden, op elk denkbare manier.
Rusland heeft nog tanks zatquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.
Troepen wat bij Japan daar gestationeerd was, worden vervoerd inmiddels naar het westen zoals we op foto’s hebben kunnen zien.
Rusland heeft domweg de middelen niet meer om zoveel troepen te bevoorraden van de juiste wapens en middelen.
Hun enige tank fabriek ligt stil, geen onderdelen meer.
En de China meuk waarmee ze het ongetwijfeld mee gaan aanvullen, valt sneller uit elkaar dan je een glaasje vodka drinkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |