abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2022 @ 16:49:09 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_204205357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Zoals ik al langer zeg, de Russen worden weggedrukt en zitten straks met de voor hun vreemde situatie dat ze de krim moeten verdedigen, vanuit Russisch perspectief want voor Oekraïne zal het een kwestie zijn van land terugnemen wat gewoon bij Oekraïne hoort.
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 24 maart 2022 @ 16:52:48 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204205390
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aldus Vallon, die even op de stoel van Zelensky gaat zitten.
Thx en ja ik zou het wijzer vinden als Zelensky zich wat minder bezighoudt om via de publieke opinie en beeldvorming, onze leiders te overtuigen van iets waarin zij niet overtuigd hoeven te worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204205392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:49 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik geloof alleen dat de Krim vrij gemakkelijk te verdedigen is, denk niet dat Oekraine in staat gaat zijn die terug te winnen (tenzij een onderdeel van een deal, maar het is strategisch zo belangrijk voor Rusland... en anders wel Poetin zelf met zijn paleis in Sochi), dat ik vrees dat dat te hoog gegrepen gaat zijn.
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.
Troepen wat bij Japan daar gestationeerd was, worden vervoerd inmiddels naar het westen zoals we op foto’s hebben kunnen zien.

Rusland heeft domweg de middelen niet meer om zoveel troepen te bevoorraden van de juiste wapens en middelen.
Hun enige tank fabriek ligt stil, geen onderdelen meer.

En de China meuk waarmee ze het ongetwijfeld mee gaan aanvullen, valt sneller uit elkaar dan je een glaasje vodka drinkt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:33 #229
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204205419
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Praktisch de gehele linie. Kaartjes verschillen wel een beetje van bron tot bron.

[ twitter ]
Ik gebruik liveuamap het meest. De westfronten had ik inderdaad een beetje in de gaten.
Jouw kaartje is wel inzichtelijk. Bedankt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:02:54 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204205468
Russische soldaat rijdt over z'n eigen commandant

==============================================
https://www.thedailybeast(...)rded-telling-another
two tactical groups of Russian soldiers in Makarov, in the Kyiv region, lost at least half of their men in battles against Ukrainian forces.

One of the Russian soldiers “blamed the commander of the group, Col. Yury Medvedev, for the deaths of his friends,” Tsymbaliuk wrote on Facebook.

“Having waited for the right moment, during battle, he ran over the commander with a tank as he stood next to him, injuring both his legs. Now Col. Medvedev is in a hospital in Belarus, waiting for monetary compensation for combat wounds received during the ‘special military operation to protect the Donbass.’ Colonel Medvedev was awarded the Order of Courage,” he wrote.

The Daily Beast could not independently confirm Tsymbaliuk’s version of events, but Putin lackey and Chechen leader Ramzan Kadyrov confirmed Medvedev was injured during fighting in a VK post this month.
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:16:57 #231
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204205626
quote:
12s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Thx en ja ik zou het wijzer vinden als Zelensky zich wat minder bezighoudt om via de publieke opinie en beeldvorming, onze leiders te overtuigen van iets waarin zij niet overtuigd hoeven te worden.
Aldus iemand vanachter zijn veilige beeldscherm. Als je als president je land in een oorlog gestort ziet worden dan piep je uiteraard anders.

Het is ook wel iets typisch Nederlands om in dergelijke situaties te vallen over de toon, want ach en wee.
pi_204205643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ik gebruik liveuamap het meest. De westfronten had ik inderdaad een beetje in de gaten.
Jouw kaartje is wel inzichtelijk. Bedankt
Liveuamap volgde ik in het begin ook maar is in mijn ogen wel erg eenzijdig geinformeerd (voornamelijk pro Oekraïne). Doe je voordeel met deze info
pi_204205663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:18 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Liveuamap volgde ik in het begin ook maar is in mijn ogen wel erg eenzijdig geinformeerd (voornamelijk pro Oekraïne). Doe je voordeel met deze info
Zijn er nog andere? Ik zag ergens op YouTube een Engelse zender een geweldig mooie map hebben. Liveuamp vind ik niet zo heel mooi. NOS is er ook mee gestopt, die kaart hadden ze alleen echt in het begin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204205673
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:49 schreef speknek het volgende:

[..]
Sochi ligt niet in de krim
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:22:59 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_204205682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:21 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Sochi ligt niet in de krim
Nee het ligt aan de overkant.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204205688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zijn er nog andere? Ik zag ergens op YouTube een Engelse zender een geweldig mooie map hebben. Liveuamp vind ik niet zo heel mooi. NOS is er ook mee gestopt, die kaart hadden ze alleen echt in het begin.
Scribblemaps vind ik momenteel de betere

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Maar ik moet zeggen dat het erg lastig lijkt om een beetje gebalanceerde map te krijgen. De meesten belichten toch vooral kant van de Oekraïne.
pi_204205700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee het ligt aan de overkant.
Dan begrijp ik niet hoe de krim een belang is voor Putin vanwege zijn paleis 100-en kilometers verderop
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:28:15 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204205711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.
Missertje hier en daar...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:29:30 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204205719
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Aldus iemand vanachter zijn veilige beeldscherm. Als je als president je land in een oorlog gestort ziet worden dan piep je uiteraard anders.

Het is ook wel iets typisch Nederlands om in dergelijke situaties te vallen over de toon, want ach en wee.
Wie/wat (be)doel je door mij hier zo te willen wegzetten ?
Wat doet jou veronderstellen dat ik veilig/achter achter een (beeld)scherm zit ?

En ja de wijze waarop een besluit tot stand komt, is minstens even belangrijk als dat het wordt besloten en kan worden onderbouwd. Al was het maar om, desnoods kort, even situatie in ogenschouw te kunnen nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204205741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland heeft kleine kernbommen , 1/5 van de kracht van hisoshima

Daar kan je Utrecht mee verwoesten in een keer plat met domtoren en Hoog Catharije
Die Topol waar ik even mee heb getest legt naast utrecht nog heel wat meer plat en zal een fallout hebben die een kilometer of 400 verder komt
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:32:56 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:30 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:56 #243
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204205756
quote:
18s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wie/wat (be)doel je door mij hier zo te willen wegzetten ?
Wat doet jou veronderstellen dat ik veilig/achter achter een (beeld)scherm zit ?
Je wil beweren dat je in Oekraïne zit?

quote:
En ja de wijze waarop een besluit tot stand komt, is minstens even belangrijk als dat het wordt besloten en kan worden onderbouwd. Al was het maar om, desnoods kort, even situatie in ogenschouw te kunnen nemen.
Mkay.
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:34:12 #244
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204205758
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zinloos om dat verder toe te lichten wanneer je dingen zelf zo wilt zien.
Het "we" lees ik dan de groep die niets anders meer kan zien dan een eigen overtuiging dat stukslaan moet.
In dat geval toch dank voor de moeite nemen :) ^O^

quote:
En nee, het ging niet om omzet maar om inzet waarbij de leiding van o.a. Renault en Auchan, vooral kijkend naar het lot (en leed) van ruwweg o.a. 50.000 ordinaire werknemers ter plaatse. Zijn ook net mensen zoals ik die graag hun leven zo goed mogelijk willen - blijven - leiden.
Ik ben zelf werkzaam bij een bedrijf wat 3 vestigingen in rusland heeft. Vrijwel iedereen die ik spreek zegt: dicht die kantoren. En ik ken wat mensen daar. Die zijn op zich heus wel sympathiek. Ik zou het in zekere zin erg vinden, als we dat zouden besluiten.

Werk daar is volledig opgedroogd, ze zijn elke dag doodsbang dat ze hun baan kwijtraken, maar ze komen elke dag braaf naar het kantoor, om niks te doen, ik denk om voor zichzelf de schijn van normaliteit op te houden. Zeker tragisch, voor die individuen.

Probleem is dat als je een rus salaris geeft, de russische schatkist daar belasting over vangt. En van die belasting centen koopt putin kogels of raketten om Oekraïners mee te vermoorden.

quote:
En nee, een totalitaire staat ga je niet omtoveren tot betere natie door de burgerbevolking ter plaatse te raken, net als hier ons in de kou laten zetten niet gaat zorgen voor een overwinning. Ik had liever gezien dat Rusland, bedrijven vanwege hun opstelling er zelf uit had gezet. De werknemers - niet zo dom en net zo slim als hier - weten dan ook wie ze dat dan moeten verwijten.
Russen motiveren om wat te doen is bijzaak. Zou leuk zijn, maar als je je een keer focust op hun geschiedenis, hebben ze een slecht record. Ze zijn in feite door de eeuwen heen enablers van de meest vreselijke regimes die de mensheid ooit gezien heeft.

Hoofdzaak = zorgen dat werkelijk iedereen met z'n ballen in de modder zit, zodat oorlog voeren gewoon geen optie meer is.

Het is heel erg modern, om te doen alsof collectieven niet bestaan. Er bestaan alleen maar individuen. Wrong. Collectieven bestaan, en het collectief rusland is een probleem en dient nu kei- en keihard aangepakt te worden, op elk denkbare manier.
Scorched earth
pi_204205797
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Vorige week had Ukraine al 17k anti tank wapens. Gisteren kwam daar 5k van Zweden en 2k van Duitsland bij en nu weer 6k van UK.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Die gingen ze gister en eergisteren ook al leveren, dat zijn dik 120000 antitankwapens ^O^
Vakman pur sang
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:38:03 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204205801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:32 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Die Topol waar ik even mee heb getest legt naast utrecht nog heel wat meer plat en zal een fallout hebben die een kilometer of 400 verder komt
O dan gaat Leidsche Rijn er ook aan dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:39:21 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204205811
Gaat niet zo best daar , nu is de vorst weg , kunnen de voeten van de soldaatjes weer ontdooien

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:40:09 #248
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204205821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
We gaan het meemaken, Rusland raakt ernstig verzwakt en deelt wapens uit 1891 uit onder de troepen.
Troepen wat bij Japan daar gestationeerd was, worden vervoerd inmiddels naar het westen zoals we op foto’s hebben kunnen zien.

Rusland heeft domweg de middelen niet meer om zoveel troepen te bevoorraden van de juiste wapens en middelen.

En de China meuk waarmee ze het ongetwijfeld mee gaan aanvullen, valt sneller uit elkaar dan je een glaasje vodka drinkt.
Jij gelooft dat?

De AK 74 is een van de makkelijkst te produceren wapens en goedkoop.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_204205838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:34 schreef ExTec het volgende:
Het is heel erg modern, om te doen alsof collectieven niet bestaan. Er bestaan alleen maar individuen. Wrong. Collectieven bestaan, en het collectief rusland is een probleem en dient nu kei- en keihard aangepakt te worden, op elk denkbare manier.
Dit past alleen niet in het moderne denken. Deze gedachtegang. Het denken waarin we ook omgekomen Duitse soldaten moeten herdenken uit de tweede Wereldoorlog samen met de verzetsstrijders. “Beiden zijn slachtoffer”, wordt je dan verteld.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 24 maart 2022 @ 17:42:46 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204205858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Rusland heeft nog tanks zat
Ze in Oekraine krijgen is een probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')