Mwah, standaard tactiek tijdens onderhandelingen. Je zet hoog in en hoopt minimaal ergens in het midden uit te komen. Dat lijkt hem aardig te lukken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het klinkt eerder als pure wanhoop. Niet dat ik dat niet begrijp of veroordeel.
Het is ook een loze oproep, hij weet heus wel dat we geen straaljagers gaan leveren, bijvoorbeeld. Dus lijkt het toch vooral een manier om 'de wereld' te laten zien dat ze, in hun ogen, in de steek worden gelaten.
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalerend - in die oorlog te trekken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een domme vraag.
Als Zelensky die oorlog kan winnen door te gaan schreeuwen dat 1 plus 1 3 is, en de aarde plat, dan doet hij dat.
Maar dat is blijkbaar maar bitter moeilijk voor mensen zoals jij te begrijpen.
Rationeel is dat je zo veel mogelijk jouw kant uit overdrijft, zodat andere partijen maximaal jou steunen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal wel, maar ik kijk vooral rationeel naar dit conflict.
Ehm, nee. Ga niet dingen verzinnen joh.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rationeel is dat je zo veel mogelijk jouw kant uit overdrijft, zodat andere partijen maximaal jou steunen.
Maar zo rationeel had je het vast nog niet bekeken.
Hij heeft het al een aantal speeches niet meer over de toetreding tot de NATO en de NFZ. In plaats daarvan heeft hij het nu over andere samenwerkingen om tot garanties te komen mbt de veiligheid van zijn land.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalarend - in die oorlog te trekken.
Het klinkt o zo menselijk als verwachting maar het is ongewenst en dan moet je imo ook volwassen erkennen dat dit (NATO) er hier - rechstreekse confrontatie met Rusland - niet inzit om vervolgens tekijken met wat dan wel.
Dat Zelensky alles doet dat zijn land nodig hebt, snap ik maar het komt op mij dan over als dreinen.
Alleen de noflyzone is rechtstreeks en ook dat mag hij gewoon blijven vragenquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalerend - in die oorlog te trekken.
Het klinkt o zo menselijk als verwachting maar het is ongewenst en dan moet je imo ook volwassen erkennen dat dit (NATO) er hier - rechtstreekse confrontatie met Rusland - niet inzit om vervolgens te kijken met wat dan wel.
Dat Zelensky alles doet dat zijn land nodig hebt, snap ik maar het komt op mij dan over als dreinen.
Behalve dan je stuitend schofterige:quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Dit bedoelde ik idd.
Beetje a'la:quote:Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem
quote:HEY. ALLEMAAL WEL LEUK HOOR, DAT JE LAND NAAR DE KK GESCHOTEN WORD, MAAR KEN JE WEL FF "RA-TIO-NEEL" BLIJVEN DOEN JAH?
Soms wel en soms niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het al een aantal speeches niet meer over de toetreding tot de NATO en de NFZ. In plaats daarvan heeft hij het nu over andere samenwerkingen om tot garanties te komen mbt de veiligheid van zijn land.
Ja dit is wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalerend - in die oorlog te trekken.
Het klinkt o zo menselijk als verwachting maar het is ongewenst en dan moet je imo ook volwassen erkennen dat dit (NATO) er hier - rechtstreekse confrontatie met Rusland - niet inzit om vervolgens te kijken met wat dan wel.
Gevalletje Korea oorlog?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet nodig. Sinds 2015 is dat land volgepompt met wapens, het zit echt stampvol ermee. Moet je kijken hoe goed ze stand tegenstand bieden. Bovendien ook het grootste sanctiepakket ooit opgelegd aan Rusland. Nog meer spul escaleert alleen maar en zodoende wordt het een proxyoorlog tussen ons en Rusland wat zelf tot een hot war zou kunnen leiden. Wat een onzin joh.
'rechtstreeks'?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Alleen de noflyzone is rechtstreeks en ook dat mag hij gewoon blijven vragen
Eh, ja. Je kan immers prima niet rationele argumenten hanteren als dat rationeel jouw doel dient. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk, "joh".quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ehm, nee. Ga niet dingen verzinnen joh.
Dat is gewoon hoe ik praat. Als je moeite hebt met de toon moet je ergens anders heen gaan. Ik bedoel er verder niets mee. Als ik schofterig ga doen dan merk je het echt wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve dan je stuitend schofterige:
[..]
Beetje a'la:
[..]
Ja dat zeg ikquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'rechtstreeks'?
Zoiets zul je moeten afdwingen en handhaven. En dus wordt er in de praktijk binnen een paar uur een provocerend Russisch vliegtuig uit de lucht geschoten.
Peppi is het eens met Kokki.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Dit bedoelde ik idd.
En hij heeft helemaal gelijk.quote:
Klopt sinds deze week, gaat hij - Zelensky - landen vertellen dat ze hun partners in Rusland moeten lozen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het al een aantal speeches niet meer over de toetreding tot de NATO en de NFZ. In plaats daarvan heeft hij het nu over andere samenwerkingen om tot garanties te komen mbt de veiligheid van zijn land.
Ik kan je vertellen als de NAVO erbij wordt betrokken gaat Oekraïne duizend keer meer kapot dan nu en zullen er ook veel en veel meer slachtoffers zijn. Dus vragen om bijvoorbeeld die no fly zone heeft totaal een averechts effect.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:04 schreef miss_sly het volgende:
En hij heeft helemaal gelijk.
Hij vecht voor zijn land, zijn landgenoten, de veiligheid van de kinderen. Dit is Mariupol nu:
Soms krijg je 9 keer nee te horen en de 10e keer jaquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is een beetje propaganda. Van Rusland accepteren we dat absoluut niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt sinds deze week, gaat hij - Zelensky - landen vertellen dat ze hun partners in Rusland moeten lozen.
Nogmaals dat hij dat doet, is zijn goed recht maar het is wmb aan een land zelf om dat te mogen bepalen en niet omdat de Zelensky (als geplande missie) de publieke opinie bestuurt.
Ik sta werklijk met verbazing te kijken hoe parlementen als één man staan te klappen zonder dat hierin een discussie ter afweging is of dingen wel zo verstandig zijn.
Ik vind het ook wat bizar dat er geen afweging meer is omtrent wat zelf (als land) wel en niet zinnig is. Het gevoel bij mij ontstaat dat je als land alleen maar (mag) meeknikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |