Na de oorlog kan je dat beter stellenquote:Op donderdag 24 maart 2022 17:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit past alleen niet in het moderne denken. Deze gedachtegang. Het denken waarin we ook omgekomen Duitse soldaten moeten herdenken uit de tweede Wereldoorlog samen met de verzetsstrijders. “Beiden zijn slachtoffer”, wordt je dan verteld.
Ja, je ziet er ook gewoon foto's van Russische soldaten met een geweer uit 1891.quote:
Hebben ze het volk ook?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Die gingen ze gister en eergisteren ook al leveren, dat zijn dik 120000 antitankwapens
Task & Purposequote:Op donderdag 24 maart 2022 17:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja, je ziet er ook gewoon foto's van Russische soldaten met een geweer uit 1891.
Nee heb niet zo snel een link.
Bedoel al die videos weer terug vinden gaat niet zo snel.
Was een YouTube kanaal task &.. Nog wat.
Militair kanaal in ieder geval.
Ja volgens mij was het een van zijn video’s.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Task & Purpose
https://www.youtube.com/c/Taskandpurpose/videos
Putin streeft ernaar om de USSR te herstellen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon een (zoveelste) oorlog tussen 2 landen buiten de EU.
Als P niet met het N-woord was begonnen kon dit gewoon op pagina 2 in de krant.
Ik denk nog steeds niet dat hij daadwerkelijk een nato land binnen zou vallen uit zichzelf. Nu het allemaal zo escaleert kan het zijn dat hij de gok waagt (denk het niet alleen, hij zou eerder een of andere bom op Polen gooien of zo - nog veel kutter natuurlijk), maar we zullen nooit weten wat hij gedaan zou hebben als het westen er nog meer buiten was gebleven. En nee, daarmee zeg ik niet dat we niks hadden moeten doen of dat het onze eigen schuld is als hij het toch doet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:31 schreef hangtime het volgende:
[..]
Putin streeft ernaar om de USSR te herstellen.
Schattig als je denkt dat dit bij Ukraine blijft.
Vandaar dat het elke dag op de hoofdpagina staat, en terecht zolang mensen als jij nog niet begrijpen wat de toekomst brengt.
Gaan dit soort gasten nou in krijgsgevangenschap, of worden ze tegen een muur gezet? Hoor van beide mogelijkheden niet zoveel, of vergis ik mij?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
2 saboteurs gepakt met een todo list
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Niet echt neutraal.quote:
krijgsgevangen gok ik of gewoon gevangen ofzoquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gaan dit soort gasten nou in krijgsgevangenschap, of worden ze tegen een muur gezet? Hoor van beide mogelijkheden niet zoveel, of vergis ik mij?
Haha het is oorlog he. Het is niet dat als nu via de rechter verlooptquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
krijgsgevangen gok ik of gewoon gevangen ofzo
Oekraine kent sowieso geen doodstraf meer volgens mij
in dat geval hadden ze er niet over getwitterd denk ik hequote:Op donderdag 24 maart 2022 18:41 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Haha het is oorlog he. Het is niet dat als nu via de rechter verloopt
Dat zette nog geen zaken aan de dijk tegen RUS.quote:Borrell schetst in zijn voorwoord een bijna apocalyptisch beeld over de veiligheidssituatie van Europa. “Europa is in gevaar,” zo luidt het. “Bedreigingen komen overal vandaan en ze intensifiren”, terwijl het vermogen van afzonderlijke lidstaten om ze het hoofd te bieden aan het afnemen is. Volgens Borrell willen de burgers dat de EU hen beschermt “voor de gevaarlijke wereld waarin we leven”. Hoewel de topdiplomaat erkent dat dreigingen niet alleen militair zijn, gaat zijn strategisch Kompas niet zozeer over zaken als de bescherming tegen klimaatveranderingen, de groeiende sociale ongelijkheid of de gezondheidscrisis. Europa moet meer zijn dan een ‘soft power’, op eigen militaire benen staan en de “taal van de macht leren”, zo klinkt het.
Een van de meest in het oog springende voorstellen is de oprichting van een vlug ontplooibare militaire macht van 5.000 troepen
Een van de meest in het oog springende voorstellen in het Strategisch Kompas is de oprichting van een vlug ontplooibare militaire macht van 5.000 troepen, modulaire samengesteld met inbegrip van land, lucht en maritieme componenten.
quote:. Het Franse standpunt kreeg nog meer gewicht na de chaotische terugtrekking uit Afghanistan eind augustus die uitmondde in een groeiende frustratie over het eigengereid optreden van de VS, die te weinig rekening zou houden met zijn partners. Bovendien kijkt de VS militair meer en meer naar Azi (‘pivot to Asia’) wat ten koste zou gaan van de VS-rol in Europa. Dat zijn niet de enige storingen op de transatlantische lijn, zoals bleek uit het defensiepact (AUKUS) dat Australi, het VK en de VS kort na Afghanistan oprichtten, die een geplande Frans-Australische duikbootdeal kelderde.
Sommige mensen hebben echt een tunnelvisie om claustrofobische reacties te triggeren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk is dit gewoon een (zoveelste) oorlog tussen 2 landen buiten de EU.
Als P niet met het N-woord was begonnen kon dit gewoon op pagina 2 in de krant.
Heb je enig idee wat je hier schrijft?quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Tim Sweijs is wat realistischer dan een van Wijk vind ik (die echt knetterbang overkomt)
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aal-afgeven-aan-navo
Dat denkt mij eraan, gaat RUS meer ballistische raketten afvuren?
Ik ben ooit bij mensen in Slowakije geweest. Typische oostblokflats van de buitenkant. Zou je geen kwartje geven. Van binnen compleet gerenoveerd en super modern ingericht en luxe ingericht. Zag je er mooi aan af van de buitenkant.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Het ziet er zeker heftig uit.
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.
Wat dat betreft kan je nu de boel gewoon opruimen, en dan wat mooie nieuwbouw neerzetten als de oorlog voorbij is, je mist niks aan die oude flats.
Moest even diep graven in geschiedenis op YouTube.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Task & Purpose
https://www.youtube.com/c/Taskandpurpose/videos
Hier iets beter uitgelegd wat ik bedoel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:54 schreef sp3c het volgende:
ja dat de Fransen pissig zijn dat die deal voor 12 (!) onderzeeboten door hun neus zijn gebeurd lijkt me evident
maar daar heeft de EU verder niks mee te maken en NATO ook niet
quote:Dit alles heeft ook gevolgen voor de NAVO. Na Trump zal ook Joe Biden de machtsstrijd met China aangaan. Het is dan ook niet langer de vraag of Amerika Europa kan en wil helpen om zich te verdedigen, maar hoe Europa en Amerika kunnen samenwerken om zo veel mogelijk van hun manier van leven overeind te houden in een tijd waarin autocratische, staatskapitalistische landen hun grip op de wereld versterken.
Biden krijgt daarbij te maken met een ontwaakt, zelfbewuster Europa. Een Europa dat in zijn ogen een controversieel investeringspact met China sloot en met het handelsverdrag de toon wilde zetten voor alle toekomstige handelsverdragen.
De NAVO kan alleen in leven worden gehouden als de Europeanen bereid zijn om de Amerikanen te steunen in ruil voor hun bijdrage aan de verdediging van Europa.
Europa staat voor een keuze die door de coronacrisis nog urgenter is geworden
Europese NAVO-landen kunnen dan bijvoorbeeld gevraagd worden om Amerika in Azi te steunen met marineschepen. Dit is ook in hun eigen belang, want het openhouden van de Zuid-Chinese Zee is tevens goed voor de handel met de EU-landen.
De Unie zal daarom zelf steeds meer een militaire speler moeten worden. Dit betekent dat ze medeverantwoordelijk gaat worden voor de veiligheid van de lidstaten. Hybride dreigingen en de Amerikaanse focus op Azi dwingen dat af.
De NAVO wordt dan een organisatie die zich minder gaat bezighouden met militaire operaties en meer met de technische afstemming van militaire apparaten, zodat Amerika, het Verenigd Koninkrijk en de Europese NAVO- en EU-lidstaten beter samen kunnen optreden. Het meest controversile is het feit dat nucleaire afschrikking uiteindelijk een zaak van de Europeanen zelf zou kunnen worden.
Volgens mij hebben ze nog wel 3 Bidens daar ergens staan die ze kunnen inzetten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:11 schreef HiZ het volgende:
Vliegt Biden morgen naar Kyiv? Dat zou wel een heel imperial move zijn.
Putin zou niet durven een incident te veroorzaken met Airforce One.
hier staat niets raars idd, ook niet echt iets nieuws trouwens dit is al jaren gaande daarom is dat argument van Poetin dat de NAVO de Russen in probeert te sluiten want men is allang meer met China bezig dan met de grote boze rode Russenquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier iets beter uitgelegd wat ik bedoel.
https://spectator.clingen(...)-unie-een-supermacht
[..]
quote:
Moet jij mij eens zien met dat wapen in battlefield en hell let loose. 😂👍quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Moest even diep graven in geschiedenis op YouTube.
4:40
En dan jaren in zo’n kelder zitten? Er zijn nooit genoeg van die dingen voor heel Nederland. Nee dan vang ik liever een Nuke op. In 1 x klaar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
De geesten worden rijp gemaakt voor een verdere escalatie van het conflict. De overheid heeft zelfs opdracht gegeven om oude atoombunkers te inventariseren op mogelijk gebruik!
De media hebben weer een nieuwe stok om mee te slaan om angst over te zaaien, overal hoor je het n-woord, chemische wapens. Maar kritische vragen stellen over waarom het conflict potentieel zou kunnen escaleren (spierballentaal, wapenleveringen, bemoeizucht) blijft het angstvallig stil over. Wij zitten als westen net zo goed in een propagandafuik waar we de Russen zo van betichten: een te geromantiseerd wereldbeeld als self fulfilling prophecy. Zonder rekening te houden met invloedsferen en complexe voorgeschiedenissen.
Beter woon je dan wel in een grote stad of nabij een strategisch doel. Anders wordt het gewoon radiatie oid.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:27 schreef fubaaar22 het volgende:
En dan jaren in zo’n kelder zitten? Er zijn nooit genoeg van die dingen voor heel Nederland. Nee dan vang ik liever een Nuke op. In 1 x klaar.
Frostbite schijnt ook bij hogere temperaturen voor te komen, vooral als de slachtoffers al koud zijn. De wind is ook van invloed. Hier een hele discussie er over:quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat niet zo best daar , nu is de vorst weg , kunnen de voeten van de soldaatjes weer ontdooien
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
In Oekrane zitten ze ook in schuilkelders hoor. Die zijn niet alleen nuttig bij nucleaire bommenquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
En dan jaren in zo’n kelder zitten? Er zijn nooit genoeg van die dingen voor heel Nederland. Nee dan vang ik liever een Nuke op. In 1 x klaar.
Zo, dramaqueen. Nu vrede zo voorzelfsprekend leek, en dat niet zo vanzelfsprekend is, is het niet zo gek dat men nadenkt over schuilkelders. Die komen in Oekrane goed van pas namelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
De geesten worden rijp gemaakt voor een verdere escalatie van het conflict. De overheid heeft zelfs opdracht gegeven om oude atoombunkers te inventariseren op mogelijk gebruik!
De media hebben weer een nieuwe stok om mee te slaan om angst over te zaaien, overal hoor je het n-woord, chemische wapens. Maar kritische vragen stellen over waarom het conflict potentieel zou kunnen escaleren (spierballentaal, wapenleveringen, bemoeizucht) blijft het angstvallig stil over. Wij zitten als westen net zo goed in een propagandafuik waar we de Russen zo van betichten: een te geromantiseerd wereldbeeld als self fulfilling prophecy. Zonder rekening te houden met invloedsferen en complexe voorgeschiedenissen.
Denk het wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
hier staat niets raars idd, ook niet echt iets nieuws trouwens dit is al jaren gaande daarom is dat argument van Poetin dat de NAVO de Russen in probeert te sluiten want men is allang meer met China bezig dan met de grote boze rode Russen
Azie, Midden Oosten, voorzichtige stapjes in Afrika, die kant gaan we op en de hele reactie van het westen op deze oorlog schreeuwt 'owja ... de Russen ... die zijn er ook nog'
er staat ook niet dat de relatie niet zo best zou zijn btw
https://www.militairespec(...)en-navo-concurrerendquote:Een Europees leger en strategische autonomie houden de gemoederen tussen de EU en de NAVO de laatste jaren veel bezig: ze zouden kunnen leiden tot een breuk in de trans-Atlantische relatie.
En dan speelt uitrusting mee. Ik heb wel met koud kutweer op de bouw gewerkt ( niet vergelijkbaar met oorlog natuurlijk). Maar met dure grisport schoenen nog steeds kouwe poten na x aantal uur. Nu heb ik vrij dure laarzen met membranen en schapenwol. Dubbele prijs standaard schoenen maar wel altijd warm.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Frostbite schijnt ook bij hogere temperaturen voor te komen, vooral als de slachtoffers al koud zijn. De wind is ook van invloed. Hier een hele discussie er over: [ twitter ]
Ah okquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:34 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Harry van het vrijwilligerslegioen die na week weer thuis is na hoop gedoe en drama.
Ik zie Rusland niet snel hier aan de poort rammelen tenzij nucleaire wapens.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:31 schreef wpor het volgende:
[..]
In Oekrane zitten ze ook in schuilkelders hoor. Die zijn niet alleen nuttig bij nucleaire bommen
Het is oorlog buiten Europees grondgebied en we moeten het hebben over schuilkeldersquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:33 schreef wpor het volgende:
[..]
Zo, dramaqueen. Nu vrede zo voorzelfsprekend leek, en dat niet zo vanzelfsprekend is, is het niet zo gek dat men nadenkt over schuilkelders. Die komen in Oekrane goed van pas namelijk.
Net als nadenken over het opschroeven van defensie.
Maar deze dramaqueen ziet dat gelijk als angst zaaien natuurlijk.
Elke land met dreiging heeft voldoende schuilkelders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is oorlog buiten Europees grondgebied en we moeten het hebben over schuilkelders"Rusland een bedreiging voor onze vrede en soevereiniteit"
![]()
We moeten het hebben over schuilkelders omdat we ons bemoeien met dit conflict wat niet de onze is.
OK Thierry, we weten wel dat je verliefd bent op Vladimir.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is oorlog buiten Europees grondgebied en we moeten het hebben over schuilkelders"Rusland een bedreiging voor onze vrede en soevereiniteit"
![]()
We moeten het hebben over schuilkelders omdat we ons bemoeien met dit conflict wat niet de onze is.
Vraagje. In welk continent denk jij dat Oekrane ligt?quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |