Mwah, standaard tactiek tijdens onderhandelingen. Je zet hoog in en hoopt minimaal ergens in het midden uit te komen. Dat lijkt hem aardig te lukken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het klinkt eerder als pure wanhoop. Niet dat ik dat niet begrijp of veroordeel.
Het is ook een loze oproep, hij weet heus wel dat we geen straaljagers gaan leveren, bijvoorbeeld. Dus lijkt het toch vooral een manier om 'de wereld' te laten zien dat ze, in hun ogen, in de steek worden gelaten.
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalerend - in die oorlog te trekken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een domme vraag.
Als Zelensky die oorlog kan winnen door te gaan schreeuwen dat 1 plus 1 3 is, en de aarde plat, dan doet hij dat.
Maar dat is blijkbaar maar bitter moeilijk voor mensen zoals jij te begrijpen.
Rationeel is dat je zo veel mogelijk jouw kant uit overdrijft, zodat andere partijen maximaal jou steunen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal wel, maar ik kijk vooral rationeel naar dit conflict.
Ehm, nee. Ga niet dingen verzinnen joh.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rationeel is dat je zo veel mogelijk jouw kant uit overdrijft, zodat andere partijen maximaal jou steunen.
Maar zo rationeel had je het vast nog niet bekeken.
Hij heeft het al een aantal speeches niet meer over de toetreding tot de NATO en de NFZ. In plaats daarvan heeft hij het nu over andere samenwerkingen om tot garanties te komen mbt de veiligheid van zijn land.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalarend - in die oorlog te trekken.
Het klinkt o zo menselijk als verwachting maar het is ongewenst en dan moet je imo ook volwassen erkennen dat dit (NATO) er hier - rechstreekse confrontatie met Rusland - niet inzit om vervolgens tekijken met wat dan wel.
Dat Zelensky alles doet dat zijn land nodig hebt, snap ik maar het komt op mij dan over als dreinen.
Alleen de noflyzone is rechtstreeks en ook dat mag hij gewoon blijven vragenquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalerend - in die oorlog te trekken.
Het klinkt o zo menselijk als verwachting maar het is ongewenst en dan moet je imo ook volwassen erkennen dat dit (NATO) er hier - rechtstreekse confrontatie met Rusland - niet inzit om vervolgens te kijken met wat dan wel.
Dat Zelensky alles doet dat zijn land nodig hebt, snap ik maar het komt op mij dan over als dreinen.
Behalve dan je stuitend schofterige:quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Dit bedoelde ik idd.
Beetje a'la:quote:Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem
quote:HEY. ALLEMAAL WEL LEUK HOOR, DAT JE LAND NAAR DE KK GESCHOTEN WORD, MAAR KEN JE WEL FF "RA-TIO-NEEL" BLIJVEN DOEN JAH?
Soms wel en soms niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het al een aantal speeches niet meer over de toetreding tot de NATO en de NFZ. In plaats daarvan heeft hij het nu over andere samenwerkingen om tot garanties te komen mbt de veiligheid van zijn land.
Ja dit is wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind het wel manipulatie door keer op keer te pogen om de NATO - escalerend - in die oorlog te trekken.
Het klinkt o zo menselijk als verwachting maar het is ongewenst en dan moet je imo ook volwassen erkennen dat dit (NATO) er hier - rechtstreekse confrontatie met Rusland - niet inzit om vervolgens te kijken met wat dan wel.
Gevalletje Korea oorlog?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet nodig. Sinds 2015 is dat land volgepompt met wapens, het zit echt stampvol ermee. Moet je kijken hoe goed ze stand tegenstand bieden. Bovendien ook het grootste sanctiepakket ooit opgelegd aan Rusland. Nog meer spul escaleert alleen maar en zodoende wordt het een proxyoorlog tussen ons en Rusland wat zelf tot een hot war zou kunnen leiden. Wat een onzin joh.
'rechtstreeks'?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Alleen de noflyzone is rechtstreeks en ook dat mag hij gewoon blijven vragen
Eh, ja. Je kan immers prima niet rationele argumenten hanteren als dat rationeel jouw doel dient. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk, "joh".quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ehm, nee. Ga niet dingen verzinnen joh.
Dat is gewoon hoe ik praat. Als je moeite hebt met de toon moet je ergens anders heen gaan. Ik bedoel er verder niets mee. Als ik schofterig ga doen dan merk je het echt wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve dan je stuitend schofterige:
[..]
Beetje a'la:
[..]
Ja dat zeg ikquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'rechtstreeks'?
Zoiets zul je moeten afdwingen en handhaven. En dus wordt er in de praktijk binnen een paar uur een provocerend Russisch vliegtuig uit de lucht geschoten.
Peppi is het eens met Kokki.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Dit bedoelde ik idd.
En hij heeft helemaal gelijk.quote:
Klopt sinds deze week, gaat hij - Zelensky - landen vertellen dat ze hun partners in Rusland moeten lozen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het al een aantal speeches niet meer over de toetreding tot de NATO en de NFZ. In plaats daarvan heeft hij het nu over andere samenwerkingen om tot garanties te komen mbt de veiligheid van zijn land.
Ik kan je vertellen als de NAVO erbij wordt betrokken gaat Oekrane duizend keer meer kapot dan nu en zullen er ook veel en veel meer slachtoffers zijn. Dus vragen om bijvoorbeeld die no fly zone heeft totaal een averechts effect.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:04 schreef miss_sly het volgende:
En hij heeft helemaal gelijk.
Hij vecht voor zijn land, zijn landgenoten, de veiligheid van de kinderen. Dit is Mariupol nu:
Soms krijg je 9 keer nee te horen en de 10e keer jaquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is een beetje propaganda. Van Rusland accepteren we dat absoluut niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt sinds deze week, gaat hij - Zelensky - landen vertellen dat ze hun partners in Rusland moeten lozen.
Nogmaals dat hij dat doet, is zijn goed recht maar het is wmb aan een land zelf om dat te mogen bepalen en niet omdat de Zelensky (als geplande missie) de publieke opinie bestuurt.
Ik sta werklijk met verbazing te kijken hoe parlementen als n man staan te klappen zonder dat hierin een discussie ter afweging is of dingen wel zo verstandig zijn.
Ik vind het ook wat bizar dat er geen afweging meer is omtrent wat zelf (als land) wel en niet zinnig is. Het gevoel bij mij ontstaat dat je als land alleen maar (mag) meeknikken.
Hij geeft andere manieren om Ukrane te helpen, zoals inderdaad sancties op allerlei bedrijven en personen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt sinds deze week, gaat hij - Zelensky - landen vertellen dat ze hun partners in Rusland moeten lozen.
Nogmaals dat hij dat doet, is zijn goed recht maar het is wmb aan een land zelf om dat te mogen bepalen en niet omdat de Zelensky (als geplande missie) de publieke opinie bestuurt.
Ik sta werklijk met verbazing te kijken hoe parlementen als n man staan te klappen zonder dat hierin een discussie ter afweging is of dingen wel zo verstandig zijn.
Ik vind het ook wat bizar dat er geen afweging meer is omtrent wat zelf (als land) wel en niet zinnig is. Het gevoel bij mij ontstaat dat je als land alleen maar (mag) meeknikken.
Niks moet hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe Mariupol erbij ligt? Dat kan niet duizend keer meer kapot. En dat geldt voor nog veel meer steden en gebieden daar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen als de NAVO erbij wordt betrokken gaat Oekrane duizend keer meer kapot dan nu en zullen er ook veel en veel meer slachtoffers zijn. Dus vragen om bijvoorbeeld die no fly zone heeft totaal een averechts effect.
Je moet gewoon lekker stilletjes Oekrane gaan helpen.
Het concept dat het blijkbaar Zelensky is die op de vingers getikt moet worden, en niet putin, is wat het stuitend maakt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is gewoon hoe ik praat. Als je moeite hebt met de toon moet je ergens anders heen gaan. Ik bedoel er verder niets mee. Als ik schofterig ga doen dan merk je het echt wel.
Zie je wat je doet ?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:13 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Niks moet hoor.
De vraag is alleen of jouw houding juist niet bizar is.
Het ziet er zeker heftig uit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hij heeft helemaal gelijk.
Hij vecht voor zijn land, zijn landgenoten, de veiligheid van de kinderen. Dit is Mariupol nu:
[ twitter ]
Natuurlijk gooit hij alles in de strijd om te redden wat er nog te redden valt van zijn land. En nee, overgave en onder een Russisch juk verder leven is geen reele optie.
Mooi om te zien dat je het zo snel herkentquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zie je wat je doet ?
Mij met een suggestie in een hoek pogen te zetten omdat wat ik zeg jou niet beva(l)t ? GFY.
Denk dat de mensen die daar woonde er anders over denken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan je nu de boel gewoon opruimen, en dan wat mooie nieuwbouw neerzetten als de oorlog voorbij is, je mist niks aan die oude flats.
Ik heb het gevonden. Een draadje over hem.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De hoge pief onder Jeltsin die Putin aan de macht heeft geholpen destijds
Ja ja! Daar hebben we hem: Karl-Klaus Panzerfaust!!!quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Vorige week had Ukraine al 17k anti tank wapens. Gisteren kwam daar 5k van Zweden en 2k van Duitsland bij en nu weer 6k van UK.
[ twitter ]
Moet jij eens opletten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe Mariupol erbij ligt? Dat kan niet duizend keer meer kapot. En dat geldt voor nog veel meer steden en gebieden daar.
Kunnen we mooi als voorwaarde opnemen dat ze de nieuwe flats goed isoleren en voorzien van een warmtepomp om de planeet te redden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Het ziet er zeker heftig uit.
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.
Wat dat betreft kan je nu de boel gewoon opruimen, en dan wat mooie nieuwbouw neerzetten als de oorlog voorbij is, je mist niks aan die oude flats.
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja ja! Daar hebben we hem: Karl-Klaus Panzerfaust!!!
Met jouw positieve inslag is niets mis maar in dit geval gaat het om het hele hebben en houden van mensen. Dat dit in jouw ogen oude rommel is en ze er niets aan zouden missen is.. tja een beetje onmenselijk zeg maarquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.
Die noflyzone gaat er niet komen, of Rusland moet extreem gaan escaleren waardoor wo3 onvermijdelijk is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dus breekt de pleuris uit, of denk je dat Rusland zegt: 'Oh ja, shit! Sorry!'
Ah, het is niet alleen een bevrijdingsoperatie die Rusland uitvoert, maar ook hulp bij de sloop van oude flats.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat was niet mijn onderwerp. Typisch die drogreden van als je iets anders zegt dat je dan gelijk Poetin-versteher bent. Het is gewoon een drogredenering. Punt uit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het concept dat het blijkbaar Zelensky is die op de vingers getikt moet worden, en niet putin, is wat het stuitend maakt.
Ongeacht hoe jij "praat".
Met jouw positieve inslag is niets mis maar in dit geval gaat het om het hele hebben en houden van mensen. Dat dit in jouw ogen oude rommel is en ze er niets aan zouden missen is.. tja een beetje onmenselijk zeg maarquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Is die beste man nu tegen Putin aan het keren? Dat zou goed nieuws zijn. Ook al is het om zijn eigen hachje te redden, dat zien we dan later wel weerquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb het gevonden. Een draadje over hem.
Hik is gevlucht uit Rusland.
[ twitter ]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:28 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met jouw positieve inslag is niets mis maar in dit geval gaat het om het hele hebben en houden van mensen. Dat dit in jouw ogen oude rommel is en ze er niets aan zouden missen is.. tja een beetje onmenselijk zeg maar
[..]
Is die beste man nu tegen Putin aan het keren? Dat zou goed nieuws zijn. Ook al is het om zijn eigen hachje te redden, dat zien we dan later wel weer
Precies maar zeg dat en je wordt weggezet als pro-Poetin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nu ophouden Volodymyr , foei! Nog 1x zeuren en we worden boos!quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
Er waren helemaal nooit geen flats niet!quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.
Je kan anderen het niet kwalijk nemen dat ze vroeg of laat klaar zijn met dom gelul.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon een serieuze en oprechte vraag. Dit is weer zo typisch in dit topic. Je mag geen verkeerd woord zeggen want ja dan ben je meteen dit of dat.
Dit is weer kinderachtig. @Vallon legt precies uit wat ik ook denk en vind. Wat is daar nou raar aan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Nu ophouden Volodymyr , foei! Nog 1x zeuren en we worden boos!
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij geeft andere manieren om Ukrane te helpen, zoals inderdaad sancties op allerlei bedrijven en personen.
Als je vecht voor je vrijheid, je veiligheid, je land, voor mensen die je lief zijn, kinderen, historie van jouw land, dan doe je wat moet. Dan ga je de strijd aan met je vijand en probeer je van je vriend te krijgen wat je nodig hebt om die strijd te winnen. Verstandig? Misschien niet. Logisch en begrijpelijk? Wat mij betreft volledig.
Heel vermoeiend dit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies maar zeg dat en je wordt weggezet als pro-Poetin.
Zijn gewoon vooroorlogse beelden uit een random buurtje Oekrane.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er waren helemaal nooit geen flats niet!
Wauw.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Plottwist combo: dat filmpje is in Moskou, niet Mariupolquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.
De beste man mag speeches geven over de hele wereld, wat heeft dat met propaganda te maken?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.
Dat hij - Zelensky - in rol als President dit doet is prima en te huldigen maar besluiten om mee te gaan dan wel na een afweging en bvk een debat-momentje in de Kamer ... ongeacht of die afweging dan dat als(nog als) resultaat heeft en niet omdat anderen dit (graag) verwachten.
Wanneer ik zijn 'speeches' volg, vraagt hij niet maar zegt hij wat er moet gebeuren om koosjer te zijn.
Dat iets appelleert aan jou of mijn mening maakt het nog niet goed dat iets via uitsluitend publieke druk - ook wel propaganda genoemd - er doorheen wordt gedrukt. Toegegeven dat ik een verschrikkelijk beeld los zie van de ellendige inhoud die daarom iets zou moeten veronderstellen.
Enne dat ik kritisch ben wil niet zeggen dat ik de zaak niet zou willen steunen, om maar te voorkomen dat kortzichtige onderbuiklopers, vraagtekens zien als ongewenste gedachten.
Nou, neusje snuiten, traantjes drogen en hup, naar bed. Je hebt vandaag weer veel te veel gepost, en dat is nog te vermoeiend hoor!quote:
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukrane gaat waar Zelensky om vraagt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.
Dat hij - Zelensky - in rol als President dit doet is prima en te huldigen maar besluiten om mee te gaan dan wel na een afweging en bvk een debat-momentje in de Kamer ... ongeacht of die afweging dan dat als(nog als) resultaat heeft en niet omdat anderen dit (graag) verwachten.
Wanneer ik zijn 'speeches' volg, vraagt hij niet maar zegt hij wat er moet gebeuren om koosjer te zijn.
Dat iets appelleert aan jou of mijn mening maakt het nog niet goed dat iets via uitsluitend publieke druk - ook wel propaganda genoemd - er doorheen wordt gedrukt. Toegegeven dat ik een verschrikkelijk beeld los zie van de ellendige inhoud die daarom iets zou moeten veronderstellen.
Enne dat ik kritisch ben wil niet zeggen dat ik de zaak niet zou willen steunen, om maar te voorkomen dat kortzichtige onderbuiklopers, vraagtekens zien als ongewenste gedachten.
Ach gossie, je voelt je een beetje aangedaan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, neusje snuiten, traantjes drogen en hup, naar bed. Je hebt vandaag weer veel te veel gepost, en dat is nog te vermoeiend hoor!
Rusland heeft maar 3000 werkende tanks, de andere 12000 zijn al 30 jaar aan het wegroesten en hebben onderhoud en onderdelen nodig voordat ze weer werken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.
Blijf vooral denken dat je nu je repliek hebt gewonnen omdat je op de man spelend, verdere drogredenen aanvoert om de discussie te laten afglijden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:22 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat je het zo snel herkent
Appartementen zelf zien er best uit binnen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ja, maar daar moet je wel mee oppassen want straks leidt het wel tot een bepaalde emotionele respons. De gedachte dat wij alles goed overwegen kan ook deels schijn zijn. M.a.w. lijken alsof alles goed gewikt en gewogen is. Een bepaalde actor kan toch benvloed zijn. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk. Zoiets zag je bij corona ook. Ik vind dat het gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukrane gaat waar Zelensky om vraagt.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat was niet mijn onderwerp.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat een president wiens land wordt aangevallen, en waar burgers worden afgeslacht, om hulp vraagt.
Wat jij denkt is niet alleen raar, het is ook stuitend dom.
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar daar moet je wel mee oppassen want straks leidt het wel tot een bepaalde emotionele respons. De gedachte dat wij alles goed overwegen kan ook deels schijn zijn. M.a.w. lijken alsof alles goed gewikt en gewogen is. Een bepaalde actor kan toch benvloed zijn. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk. Zoiets zag je bij corona ook. Ik vind dat het gevaarlijk.
Je denkt veel te eenvoudig, dat viel mij op tijdens corona en nu weer.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.
Er zit ook een emotionele respons in dat er vooral niet actief ingegrepen moet worden omdat dan wellicht de hele wereld erin meegetrokken kan worden. Die emotie daarin is er vooral een van niet geraakt willen worden door de ellende van een ander. Vooral het eigen wereldje vrij houden van narigheid, jammer dat er anderen dan ernstig moeten lijden.
Excuus, wist niet dat ik met een geopoliticologisch strateeg in conclaaf was... Dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, maar dat zal wel komen omdat ik niet zo rationeel als jou ben.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]![]()
Ik snap dat heel goed, maar of het strategisch juist is is een tweede. Dat kun jij je blijkbaar niet voorstellen vandaar dat je mij dit verwijt. Natuurlijk snap ik heel goed wat ie aan het doen is.
Niks mis met zogenaamde commy blocks.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Appartementen zelf zien er best uit binnen.
Rob de Wijk gister bij Op1 vat het beste samen hoe ik over de zaak denk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.
Er zit ook een emotionele respons in dat er vooral niet actief ingegrepen moet worden omdat dan wellicht de hele wereld erin meegetrokken kan worden. Die emotie daarin is er vooral een van niet geraakt willen worden door de ellende van een ander. Vooral het eigen wereldje vrij houden van narigheid, jammer dat er anderen dan ernstig moeten lijden.
Het verschil tussen jou en mij is, dat ik geen waardeoordeel hang aan mijn observatie dat hij en ik anders denken en jij graag wil schoppen. Prima hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je denkt veel te eenvoudig, dat viel mij op tijdens corona en nu weer.
Dat is blijkbaar het woordje wat er voor zorgt bij sommigen dat je als Poetin-versteher wordt uitgemaakt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
Is 'emotioneel repons' het volgende buzzwoordje dat de Putinverstehers moeten verspreiden of zo?
Schoppen? Beetje een emotionele respons dit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil tussen jou en mij is, dat ik geen waardeoordeel hang aan mijn observatie dat hij en ik anders denken en jij graag wil schoppen. Prima hoor.
Ik ben het ook niet met alles eens wat hij zegt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rob de Wijk gister bij Op1 vat het beste samen hoe ik over de zaak denk.
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen. Al is het verschil nu wel dat juist wel ingrijpen (wat je misschien kan vergelijken met maatregelen) misschien levens kan redden in Oekraine, maar aan de andere kant kan het wel enorm escaleren daardoor en juist tot meer doden kan leiden. Dan is misschien dan weer niet helemaal te vergelijken met nadelige effecten die de covid maatregelingen hadden. Het is echt heel lastig te voorspellen hoe Putin zou reageren op het ingrijpen van Navo.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Enige wat ik wilde zeggen is wat moreel juist lijkt, dat dat strategisch misschien helemaal niet is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:52 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Excuus, wist niet dat ik met een geopoliticologisch strateeg in conclaaf was... Dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, maar dat zal wel komen omdat ik niet zo rationeel als jou ben.![]()
Fantastisch voorbeeld chef, lijkt echt ontzettend veel op wat er nu aan de hand is.quote:Maar goed, mocht jij ooit onverhoopt in ijskoud water in de problemen komen dan mogen wij er van uit gaan dat jij niet om hulp zal roepen? Immers, mensen die zouden willen helpen zouden ook zelf in de problemen kunnen komen, en dat is strategisch natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
Ja hoorquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Definieer "wij" ?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
De beste man mag speeches geven over de hele wereld, wat heeft dat met propaganda te maken?
Als er ergens mensen worden afgeslacht is het best koosjer om die te helpen.
Nogmaals wij willen helpen, niet omdat het moet maar omdat het kan.
Poh, hier heb ik even niet van terug hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Fantastisch voorbeeld chef, lijkt echt ontzettend veel op wat er nu aan de hand is.
Maar ik hou er maar mee op, ga vanavond wel verder.
Precies dat!quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen. Al is het verschil nu wel dat juist wel ingrijpen (wat je misschien kan vergelijken met maatregelen) misschien levens kan redden in Oekraine, maar aan de andere kant kan het wel enorm escaleren daardoor en juist tot meer doden kan leiden. Dan is misschien dan weer niet helemaal te vergelijken met nadelige effecten die de covid maatregelingen hadden. Het is echt heel lastig te voorspellen hoe Putin zou reageren op het ingrijpen van Putin.
Wat voor nuance is er nodig dan als een land een ander land binnenvalt? Volgens mij roepen alleen de mensen die dit allemaal wel best vinden voor "nuance".quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Definieer "wij" ?
Propaganda is dat eenzijdig wordt verteld om daarmee een vooropgezet doel te bereiken en anderdenkenden niet in staat wordt gesteld een andere zienswijze te poneren.
Als eerder gezegd, sta ik met enige verbazing te kijken dat Zelensky en Oekrane tot heilige graal worden gemaakt waarbij alles en iedereen - voor de goede zaak - in wordt meegesleurd. Er lijkt geen nuance(ring) mogelijk, dit los van de gruwelijkheden die triest genoeg plaatsvinden.
Plat egocentrisme, verpakt als "geopolitiek" of "rationalisme".quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen.
Wat ik met covid bedoelde was meer dat dingen een eigen dynamiek gaan lijden omdat we er natuurlijk onbewust door benvloed worden. Hoppa, lockdown, avondklok, etc. zonder dat we er echt bij stilstonden want we zijn in crisis en die moeten we direct bestrijden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik herken wel weer wat elementen van de hele covid discussie in vergelijking met nu idd. Voor de meeste mensen staat de ellende op een afstand omdat ze jong en fit zijn en dus niks te vrezen van covid of nu dus niet in Oekraine wonen. Al is het verschil nu wel dat juist wel ingrijpen (wat je misschien kan vergelijken met maatregelen) misschien levens kan redden in Oekraine, maar aan de andere kant kan het wel enorm escaleren daardoor en juist tot meer doden kan leiden. Dan is misschien dan weer niet helemaal te vergelijken met nadelige effecten die de covid maatregelingen hadden. Het is echt heel lastig te voorspellen hoe Putin zou reageren op het ingrijpen van Navo.
Maar dit is weer een heel ander vraagstuk. Wat denk je zelf, dat we dat goed keuren ofzo? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat voor nuance is er nodig dan als een land een ander land binnenvalt? Volgens mij roepen alleen de mensen die dit allemaal wel best vinden voor "nuance".
Welke kaartquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:04 schreef einzeinz het volgende:
De Russen zijn gigantisch terrein aan het verliezen als ik zo naar die kaart kijk!
Je bent tegen als je niet 100% voor bent, dat weet je nu wel toch.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dit is weer een heel ander vraagstuk. Wat denk je zelf, dat we dat goed keuren ofzo? Natuurlijk niet.
Dat wikken en afwegen mis ik dan in de beeldvorming die dat zouden moeten overwegen. Het is/lijkt mij vooral dat wanneer iemand het niet eens is, die daarmee fout wordt afgeschilferd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukrane gaat waar Zelensky om vraagt.
Moreel voelt het voor mij ook verkeerd dat we niet ingrijpen. Waarom grijpen we niet in nu een ander land dit doet in een van onze Europese landen. Stel dat een ander land zo maar Nederland zou binnenvallen en alles kapot schiet en je kinderen ziet sterven. En dat geen ander land zou willen helpen want reden x. Dan zouden we hier allemaal ziedend zijn op de andere landen en Rutte zou ook proberen constant druk te zetten wel te helpen. Ik begrijp deze tactiek van Zelensky volledig ookal snapt hij wel wat de gevolgen van ingrijpen zouden kunnen zijn. Lijkt mij geen reden op hem op de vingers te tikken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ik met covid bedoelde was meer dat dingen een eigen dynamiek gaan lijden omdat we er natuurlijk onbewust door benvloed worden. Hoppa, lockdown, avondklok, etc. zonder dat we er echt bij stilstonden want we zijn in crisis en die moeten we direct bestrijden.
Dus wat moreel juist voelt, strategisch juist totaal mis kan gaan.
Ziet er goed uit in Kherson. Als Rusland dat verliest moeten ze weer de rivier over. Deze keer zal dat wat moeilijker gaan.quote:
Strategisch juist? Rusland wil de eu kapot maken nato opbreken en Europa domineren als 'wereldmacht', en volgens jou is het strategisch gunstig om Rusland een veel betere strategische plek te Laten veroveren? Strategisch gunstig voor wie precies?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Enige wat ik wilde zeggen is wat moreel juist lijkt, dat dat strategisch misschien helemaal niet is.
[..]
Fantastisch voorbeeld chef, lijkt echt ontzettend veel op wat er nu aan de hand is.
Maar ik hou er maar mee op, ga vanavond wel verder.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Strategisch juist? Rusland wil de eu kapot maken nato opbreken en Europa domineren als 'wereldmacht', en volgens jou is het strategisch gunstig om Rusland een veel betere strategische plek te Laten veroveren? Strategisch gunstig voor wie precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |