abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:30:48 #151
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_204204626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.
Er waren helemaal nooit geen flats niet!
pi_204204639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is gewoon een serieuze en oprechte vraag. Dit is weer zo typisch in dit topic. Je mag geen verkeerd woord zeggen want ja dan ben je meteen dit of dat.
Je kan anderen het niet kwalijk nemen dat ze vroeg of laat klaar zijn met dom gelul.
pi_204204641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Nu ophouden Volodymyr , foei! Nog 1x zeuren en we worden boos!

:')
Dit is weer kinderachtig. @Vallon legt precies uit wat ik ook denk en vind. Wat is daar nou raar aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:33:14 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204204644
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij geeft andere manieren om Ukraïne te helpen, zoals inderdaad sancties op allerlei bedrijven en personen.
Als je vecht voor je vrijheid, je veiligheid, je land, voor mensen die je lief zijn, kinderen, historie van jouw land, dan doe je wat moet. Dan ga je de strijd aan met je vijand en probeer je van je vriend te krijgen wat je nodig hebt om die strijd te winnen. Verstandig? Misschien niet. Logisch en begrijpelijk? Wat mij betreft volledig.
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.

Dat hij - Zelensky - in rol als President dit doet is prima en te huldigen maar besluiten om mee te gaan dan wel na een afweging en bvk een debat-momentje in de Kamer ... ongeacht of die afweging dan dat als(nog als) resultaat heeft en niet omdat anderen dit (graag) verwachten.
Wanneer ik zijn 'speeches' volg, vraagt hij niet maar zegt hij wat er moet gebeuren om koosjer te zijn.

Dat iets appelleert aan jou of mijn mening maakt het nog niet goed dat iets via uitsluitend publieke druk - ook wel propaganda genoemd - er doorheen wordt gedrukt. Toegegeven dat ik een verschrikkelijk beeld los zie van de ellendige inhoud die daarom iets zou moeten veronderstellen.

Enne dat ik kritisch ben wil niet zeggen dat ik de zaak niet zou willen steunen, om maar te voorkomen dat kortzichtige onderbuiklopers, vraagtekens zien als ongewenste gedachten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204204653
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Precies maar zeg dat en je wordt weggezet als pro-Poetin.

Heel vermoeiend dit.
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:35:02 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204204669
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Er waren helemaal nooit geen flats niet!
Zijn gewoon vooroorlogse beelden uit een random buurtje Oekraïne.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_204204700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Het ziet er zeker heftig uit.
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.
Wauw.
pi_204204710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Plottwist: die flats zijn helemaal niet gebombardeerd.
Plottwist combo: dat filmpje is in Moskou, niet Mariupol
pi_204204712
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als eerder gezegd dat Zelensky het doet, moet hij weten maar je moet ook in je eigen kamer blijven en niet anderen op de golven van emotie daarin mee willen trekken. Ik mis de discussie en dat Zelensky daarop niet wil/kan wachten moet hij weten.

Dat hij - Zelensky - in rol als President dit doet is prima en te huldigen maar besluiten om mee te gaan dan wel na een afweging en bvk een debat-momentje in de Kamer ... ongeacht of die afweging dan dat als(nog als) resultaat heeft en niet omdat anderen dit (graag) verwachten.
Wanneer ik zijn 'speeches' volg, vraagt hij niet maar zegt hij wat er moet gebeuren om koosjer te zijn.

Dat iets appelleert aan jou of mijn mening maakt het nog niet goed dat iets via uitsluitend publieke druk - ook wel propaganda genoemd - er doorheen wordt gedrukt. Toegegeven dat ik een verschrikkelijk beeld los zie van de ellendige inhoud die daarom iets zou moeten veronderstellen.

Enne dat ik kritisch ben wil niet zeggen dat ik de zaak niet zou willen steunen, om maar te voorkomen dat kortzichtige onderbuiklopers, vraagtekens zien als ongewenste gedachten.
De beste man mag speeches geven over de hele wereld, wat heeft dat met propaganda te maken?

Als er ergens mensen worden afgeslacht is het best koosjer om die te helpen.

Nogmaals wij willen helpen, niet omdat het moet maar omdat het kan.
pi_204204714
Het lijkt alsof zo'n conflict op het gebied van massapsychologie ook een beetje een eigen dynamiek volgt, los van wat we strategisch of rationeel menen te vinden. Viel me met corona ook al op. Uiteindelijk zijn we ook gewoon chimpansee stammen die elkaar de hersens in slaan. Triest wel.
pi_204204723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heel vermoeiend dit.
Nou, neusje snuiten, traantjes drogen en hup, naar bed. Je hebt vandaag weer veel te veel gepost, en dat is nog te vermoeiend hoor!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 15:41:11 #162
5428 crew  miss_sly
pi_204204735
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukraïne gaat waar Zelensky om vraagt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204204749
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:40 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, neusje snuiten, traantjes drogen en hup, naar bed. Je hebt vandaag weer veel te veel gepost, en dat is nog te vermoeiend hoor!
Ach gossie, je voelt je een beetje aangedaan. :*
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:42:35 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204204752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze hebben nu meer anti-tank wapens ontvangen dan dat Rusland tanks heeft.
Rusland heeft maar 3000 werkende tanks, de andere 12000 zijn al 30 jaar aan het wegroesten en hebben onderhoud en onderdelen nodig voordat ze weer werken.

Destijds (30 jaar geleden) kostte ze $500k in aanschaf maar om ze weer bruikbaar te krijgen hebben ze 1.5 miljoen aan vernieuwing nodig en komt het prijskaartje op 2 miljoen.
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:45:49 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204204782
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:22 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Mooi om te zien dat je het zo snel herkent
Blijf vooral denken dat je nu je repliek hebt gewonnen omdat je op de man spelend, verdere drogredenen aanvoert om de discussie te laten afglijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204204786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:20 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Het ziet er zeker heftig uit.
Maar vergeet niet dat dit allemaal ontzettend verouderde flats waren, in Nederland zouden deze flats allang afgebroken zijn of iig. een grondige renovatie hebben gehad.

Wat dat betreft kan je nu de boel gewoon opruimen, en dan wat mooie nieuwbouw neerzetten als de oorlog voorbij is, je mist niks aan die oude flats.
Appartementen zelf zien er best uit binnen.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204204789
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij krijgt helemaal niet zonder meer wat hij wil. Integendeel. Er wordt een hoop gewikt en gewogen en hij krijgt wel degelijk hulp op allerlei manieren, maar het is zeker niet zo dat er rucksichloss richting Ukraïne gaat waar Zelensky om vraagt.
Ja, maar daar moet je wel mee oppassen want straks leidt het wel tot een bepaalde emotionele respons. De gedachte dat wij alles goed overwegen kan ook deels schijn zijn. M.a.w. lijken alsof alles goed gewikt en gewogen is. Een bepaalde actor kan toch beïnvloed zijn. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk. Zoiets zag je bij corona ook. Ik vind dat het gevaarlijk.
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:48:14 #168
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204204804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat was niet mijn onderwerp.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
Scorched earth
pi_204204806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:41 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Jij snapt niet dat een president wiens land wordt aangevallen, en waar burgers worden afgeslacht, om hulp vraagt.

Wat jij denkt is niet alleen raar, het is ook stuitend dom.
_O-

Ik snap dat heel goed, maar of het strategisch juist is is een tweede. Dat kun jij je blijkbaar niet voorstellen vandaar dat je mij dit verwijt. Natuurlijk snap ik heel goed wat ie aan het doen is.
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 15:48:44 #170
5428 crew  miss_sly
pi_204204810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, maar daar moet je wel mee oppassen want straks leidt het wel tot een bepaalde emotionele respons. De gedachte dat wij alles goed overwegen kan ook deels schijn zijn. M.a.w. lijken alsof alles goed gewikt en gewogen is. Een bepaalde actor kan toch beïnvloed zijn. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk. Zoiets zag je bij corona ook. Ik vind dat het gevaarlijk.
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.

Er zit ook een emotionele respons in dat er vooral niet actief ingegrepen moet worden omdat dan wellicht de hele wereld erin meegetrokken kan worden. Die emotie daarin is er vooral een van niet geraakt willen worden door de ellende van een ander. Vooral het eigen wereldje vrij houden van narigheid, jammer dat er anderen dan ernstig moeten lijden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204204827
Is 'emotioneel repons' het volgende buzzwoordje dat de Putinverstehers moeten verspreiden of zo?
  donderdag 24 maart 2022 @ 15:51:43 #172
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_204204830
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij en ik denken duidelijk heel anders over zaken. Dat was bij corona ook al duidelijk.

Er zit ook een emotionele respons in dat er vooral niet actief ingegrepen moet worden omdat dan wellicht de hele wereld erin meegetrokken kan worden. Die emotie daarin is er vooral een van niet geraakt willen worden door de ellende van een ander. Vooral het eigen wereldje vrij houden van narigheid, jammer dat er anderen dan ernstig moeten lijden.
Je denkt veel te eenvoudig, dat viel mij op tijdens corona en nu weer.
pi_204204839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
_O-

Ik snap dat heel goed, maar of het strategisch juist is is een tweede. Dat kun jij je blijkbaar niet voorstellen vandaar dat je mij dit verwijt. Natuurlijk snap ik heel goed wat ie aan het doen is.
Excuus, wist niet dat ik met een geopoliticologisch strateeg in conclaaf was... Dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, maar dat zal wel komen omdat ik niet zo rationeel als jou ben. :')

Maar goed, mocht jij ooit onverhoopt in ijskoud water in de problemen komen dan mogen wij er van uit gaan dat jij niet om hulp zal roepen? Immers, mensen die zouden willen helpen zouden ook zelf in de problemen kunnen komen, en dat is strategisch natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
pi_204204845
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:46 schreef Aether het volgende:

[..]
Appartementen zelf zien er best uit binnen.

Niks mis met zogenaamde commy blocks.
pi_204204847
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rob de Wijk gister bij Op1 vat het beste samen hoe ik over de zaak denk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')