abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 12:57:15 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204137184
Vooralsnog zie ik geen enkele reden ongerust te zijn voor nieuwe invasies. Het is Oekraïne steunen en Rusland een laddertje geven om weer rust in de regio te brengen.
Vakman pur sang
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:01:16 #3
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204137205
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want?
Ik zal niet af willen doen aan je professionaliteit maar het is niet aannemelijk dat je daadwerkelijk een autoriteit bent op werkelijk elk onderdeel van het militaire apparaat.
&lt;signature here&gt;.
pi_204137222
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:02:50 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204137233
De Russen beweren dat ze de Kinzhal raketten succesvol ingezet hebben (bron AD).
Dat zou ik dan weer wel een spooky idee vinden eerlijk gezegd :o .
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:03:25 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204137245
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland een laddertje geven om weer rust in de regio te brengen.
Hebben ze geen laddertje voor nodig he. Ze kunnen omkeren, en zie daar: rust.
&lt;signature here&gt;.
pi_204137252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:49 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer.
Anders bekijk je zijn reactie even. Stemming makerij zonder onderbouwing, komen we niks mee verder.
pi_204137272
Ik zie het ook niet echt gebeuren dat Navo de Russen uit Oekraine kegelt. We hebben de afgelopen weken gezien hoe belangrijk logistiek en aanvoerketens zijn. Zelfs met maanden aan troepen en materiaalopbouw gaat dat nog best lastig voor Rusland, en dan hebben we het over 100-200km vanaf de Russische grens. Nato mobiliseren in Oost-Europa en dan 500-1000km Oekraine intrekken, nah dat zie ik niet gebeuren.

Verder wel opvallend die ophef over de zwakte van Navo, lezen we niet al jaaaaren (decennia) over de embarmelijke staat van defensie, en echt niet alleen NL. Tot aan 'pang' roepen omdat er geen munitie is. Dan is het toch niet gek dat het in een oorlogssituatie net zo ermbarmelijk is :D
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:05:34 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204137274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:03 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Anders bekijk je zijn reactie even. Stemming makerij zonder onderbouwing, komen we niks mee verder.
Het topic is een "beetje" een kennis verpis wedstrijd geworden. Gaat echt nergens over hoe jullie die discussies voeren :') .
Zelfs interne defensiefrustraties komen boven drijven.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:09:46 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204137312
Als je zo het rode leger ziet, dan vraag ik me ook af wat de staat van de rode vloot is tegenwoordig. Zouden ze nog wel wat kunnen met die onderzeeboten van ze. Ik stap misschien nog liever direct in een normale doodskist.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204137338
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:09 schreef nixxx het volgende:
Als je zo het rode leger ziet, dan vraag ik me ook af wat de staat van de rode vloot is tegenwoordig. Zouden ze nog wel wat kunnen met die onderzeeboten van ze. Ik stap misschien nog liever direct in een normale doodskist.
Een grote vloot vergt nogal wat onderhoud, geen idee hoe bedreven de Russen daarin zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204137363
Polen pleit voor handelsban met Rusland
https://nos.nl/l/2421795

Polen wil dat de Europese Unie alle handel met Rusland stopt. Dat heeft premier Morawiecki gezegd. "Een volledige handelsban zal Rusland nog meer aanzetten tot nadenken over het beëindigen van deze gruwelijke oorlog", zegt hij.

Deze week werd er een vierde sanctiepakket tegen Rusland goedgekeurd, maar daarin is nog geen sprake van het compleet stilleggen van de handel.

"Polen stelt voor om zo snel mogelijk een handelsblokkade toe te voegen aan het pakket van sancties. Het gaat dan om handel via land en zee", zegt Morawiecki. Polen is een buurland van Oekraïne. In het land worden veel Oekraïense vluchtelingen opgevangen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:14:34 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204137381
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
Ik weet dat je gewoon overal een antwoord op kan bedenken.

Ik help je ff: eerst punt voor MIJ: je kan natuurlijk ook 10 C17 Globemasters sturen, ipv 1, heb je niet 1 M1A2, maar heb je er 10.
Dat is een half eskadron (4tks per peloton + 1tk voor de EC)... Voor een compleet tankbataljon heb je dus alleen al voor de tanks 52 C17's nodig... En dan heb ik nog niet eens over de overige voertuigen binnen een tkbat...

Orbat85

quote:
En afaik doorboort de munitie van de rommel waar rusland mee rijd de romp van de ambrams niet eens, is waargenomen in het MO. Kun je een bridgehead beveiligen waar daarna op andere manieren materiaal word aangevoerd.
Een mobility kill is voldoende he, je hoeft een tank helemaal niet te doorboren of tot op de grond te slopen... Daarnaast zou ik wel eens willen weten over welke munitie je het precies hebt. Een RPG geloof ik wel maar die komen ook niet door een T80 oid heen... Met een wapen als een Kornet of een T80 wordt het toch een heel ander verhaal.

quote:
Punt voor jou: Ja maar die C17's kunnen ook onder vuur genomen worden, bla bla bla.
Nou ja, als je strategisch transport vlakbij het front op de grond gaat zetten dan loop je daar een gerede kans op ja... Lijkt me verder geen hogere wiskunde. Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat voor afstand jij voor ogen hebt met "dichtbij".

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:
Maar als het echt moet kan een Globemaster een tank live afdumpen dicht bij het slagveld.
quote:
Maar dan eindigen we heel snel bij jouw natte droom: overal staande legers van 200.000 man plus.

Want idd, je hebt gelijk; alleen dat voorkomt dat absoluut!

:')
Dat zeg ik helemaal nergens... Onze "big stick" (Speak softly, but carry a big stick) is er gewoon niet meer. Dat verzin ik niet, dat zijn gewoon feiten. En alle militairen, analisten, denktanks en weet ik het die je atm in het nieuws hoort onderschrijven die feiten...

Dan kun jij wel aankomen met verhalen dat het heus niet zo is maar zo liggen de kaarten nou eenmaal op tafel.

quote:
Maar misschien moeten we dan eens vragen wat we precies willen bereiken. En dat lijkt in geval, het theoretische offensief van rusland op NAVO/grondgebied afslaan.

En dan is rusland niet in staat om de zeeroutes af te sluiten.

En dan is rusland niet in staat om air-superiority over de gehele atlantische oceaan te realiseren.
Rusland is prima in staat om zeeroutes af te sluiten. En nee, over de hele Atlantic air-superiority organiseren gaat ze niet lukken. Ik vraag me verder ook wat het nut en belang daarvan zou zijn... Misschien kun jij daar enige uitleg over geven?

quote:
Dus het verzoek om die natte droom van jou, en het scenario wat hier de revue passeert, te onderscheiden, en niet comfortabel consequent de doelpaal maar neer te zetten bij datgene dat maakt dat je kan blijven praten.
Het gaat helemaal niet om doelpalen verplaatsen jij komt steeds met oplossingen die in jouw wereldbeeld passen en volgens jou dus uitvoerbaar zijn. En als ik daar dan wat van zeg en aantoon dat het niet zo werkt verzet ik plotseling de doelpalen...

Edit: En oh ja @Ulx had ook nog een prima aanvulling, was ook al eerder voorbij gekomen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:53 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou zwaar spul als de Abrams en de Leopard 2 niet wegzakken in de modder terwijl lichtere tanks als de T72 dat al doen?
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:14:36 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204137382
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Een grote vloot vergt nogal wat onderhoud, geen idee hoe bedreven de Russen daarin zijn.
In principe prima, maar is dat onderhoud ook gebeurt?

Hoe waarschijnlijk is het dat als je de deplorabele staat van hun landleger ziet, plaatjes ziet van een straaljager die een commerciële tomtom gebruikt ipv militairy grade spul, dat dan hun marine tip top is?
&lt;signature here&gt;.
pi_204137386
Rusland: hypersonische raketten ingezet
https://nos.nl/l/2421795

Rusland heeft in de oorlog met Oekraïne voor het eerst hypersonische raketten ingezet. Dat gebeurde om een wapendepot te vernietigen in de westelijke regio Ivano-Frankivsk, zegt een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie. Of de raketten ook echt gebruikt zijn, is nog niet onafhankelijk te verifiëren.

Het gaat volgens de woordvoerder om Kinzhal-raketten ('dolk' in het Russisch), een van de hypersonische wapens die in 2018 met veel ceremonie werden onthuld door president Poetin. De raketten zijn bijzonder omdat ze meer dan vijf keer sneller dan het geluid gaan, relatief dicht bij de aarde blijven en daarbij ook nog eens een onvoorspelbaar traject afleggen. Daardoor zijn ze zeer moeilijk te onderscheppen door luchtafweersystemen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:15:20 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204137395
quote:

[..]
De Soviet unie deed het nog wel aardig, maar nu? Valt natuurlijk ook heel veel geld te verduisteren bij zo’n marine.. met die kleptocraten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:18:36 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204137433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is een half eskadron (4tks per peloton + 1tk voor de PC)... Voor een compleet tankbataljon heb je dus alleen al voor de tanks 52 C17's nodig... En dan heb ik nog niet eens over de overige voertuigen binnen een tkbat...
Precies, want tanks kunnen ook alleen per compleet bataljon ingezet worden. Minder dan dat, dat KAN gewoon niet.

Ik laat het erbij ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:27:35 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204137537
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:18 schreef ExTec het volgende:
Precies, want tanks kunnen ook alleen per compleet bataljon ingezet worden. Minder dan dat, dat KAN gewoon niet.

Ik laat het erbij ;)
Nou je ziet aan de Russen in Oekraiene wat er gebeurt als je ze maar wat op eigen houtje laat doen...

En even voor de beeldvorming, vwb het manoeuvre gevecht waar je het nu over hebt is een brigade het laagste niveau wat georganiseerd het gevecht voert... En afhankelijk van welk soort brigade je het hebt heb je het over of 2 tkbats en een painfbat (pabrig) of 2 painfbats en een tkbat (painfbrig) of een tkbat, een painfbat en een verkbat (ltbrig). Of een vierkante brigade met 2 painf- en 2 tkbats (mechbrig)... Deze kunnen door de brigade commandant ook in teams ingezet worden al naar gelang de opdracht.

En dan heb ik het puur over de gevechtseenheden. De overige (gevechts)ondersteuning binnen de brigade zoals artillerie, lua, genie, logisitiek, technische dienst, verbindingsdienst etc. zorgen ervoor dat de gevechtseenheden het gevecht kunnen voeren.

Maar goed, nu zal ik de doelpalen wel weer verzet hebben...

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 19-03-2022 13:47:43 ]
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:35:53 #19
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204137628
quote:

[..]
Koop een boot, werk je dood.

Vliegdekschepen zijn ook zoiets. Die dingen zijn eigenlijk te duur om in te zetten tegen een gelijkwaardige tegenstander omdat de schade gigantisch is als zo'n ding zinkt, dus dat is een risico dat je liever niet loopt.
pi_204137630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
De Soviet unie deed het nog wel aardig, maar nu? Valt natuurlijk ook heel veel geld te verduisteren bij zo’n marine.. met die kleptocraten.
Tijdje terug in een analyse van de Russische krijgsmacht gelezen dat Rusland eigenlijk financieel niet in staat is om een marine ter grootte van de sovjetmarine in stand te houden, maar dat wel doet. Je mag je dus afvragen wat de staat van onderhoud van al die schepen is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:38:42 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204137670
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:01 schreef ExTec het volgende:
Ik zal niet af willen doen aan je professionaliteit maar het is niet aannemelijk dat je daadwerkelijk een autoriteit bent op werkelijk elk onderdeel van het militaire apparaat.
Top, bedankt voor dit antwoord, dat waardeer ik. ^O^

En nee, ik pretendeer helemaal nergens dat ik een autoriteit ben op elk onderdeel van het militaire apparaat. Maar ik draai wel lang genoeg mee (zo'n 20 jaar landmacht waarvan een jaar of 5 een nauwe samenwerking met de marine en aansluitend overgestapt naar en bijna 10 jaar luchtmacht) om te weten wat er zo ongeveer wel en niet kan... En ik weet ook hoe de vlag er bijhangt bij de verschillende NATO krijgsmachten vanwege de samenwerking met de verschillende NATO landen.

En ja, ook ik kan het bij het verkeerde eind hebben en als ik daar gewoon onderbouwd op gewezen word ben ik de eerste die een fout/fouten toegeeft. Maar met opmerkingen als: "dat is niet zo omdat het zo is" doe ik niet zoveel...

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 19-03-2022 13:53:56 ]
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:50:22 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204137818
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:02 schreef bleiblei het volgende:
De Russen beweren dat ze de Kinzhal raketten succesvol ingezet hebben (bron AD).
Dat zou ik dan weer wel een spooky idee vinden eerlijk gezegd :o .
Dat zou iig de operationele primeur zijn... Ze hebben wel een aantal testlaunches gedaan maar het systeem was voor zover we wisten nog niet operationeel.

Geeft wel weer aan dat de Russen toch nog wel wat capaciteiten uit de hoge hoed weten te toveren, mits waar natuurlijk want het kan ook gewoon propaganda zijn.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:54:40 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204137874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zou iig de operationele primeur zijn... Ze hebben wel een aantal testlaunches gedaan maar het systeem was voor zover we wisten nog niet operationeel.

Geeft wel weer aan dat de Russen toch nog wel wat capaciteiten uit de hoge hoed weten te toveren, mits waar natuurlijk want het kan ook gewoon propaganda zijn.
Het is ook gewoon piemel vergelijken. Een hypersonische raket is alleen sneller, verder niet heel bijzonder of zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204137885
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Russen hebben nog heel veel bommen en granaten om dood en verderf mee te zaaien.

En ze boeken nog steeds vorderingen. Toch verloopt het allemaal uitermate moeizaam, en zal het grote probleem er in zitten om de veroverde gebieden te consolideren.
pi_204137887
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is ook gewoon piemel vergelijken. Een hypersonische raket is alleen sneller, verder niet heel bijzonder of zo.
Niet of nauwelijks te onderscheppen vind ik toch wel vrij bijzonder.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 13:59:54 #26
pi_204137939
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet of nauwelijks te onderscheppen vind ik toch wel vrij bijzonder.
Ach, daar verzinnen ze wel weer een laser ding voor ofzo. Verder blijft het gewoon knalvuurwerk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:01:13 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204137952
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Russen hebben nog heel veel bommen en granaten om dood en verderf mee te zaaien.
1000?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:02:37 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204137976
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is waarschijnlijk ook een doorontwikkeling van de Iskander.

Kinzhal op Missile Threat.

Kinzhal:

Iskander:
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:09:03 #29
pi_204138055
quote:
quote:
It is worth noting that Russia’s designation of the Kinzhal as a “hypersonic” missile is somewhat misleading, as nearly all ballistic missiles reach hypersonic speeds (i.e. above Mach 5) at some point during their flight.
Ah, niets bijzonders, dus. :P
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 14:25:19 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom? je kunt toch gewoon zeggen: we doen het niet, punt.
Dat kan ook als je er wel klaar voor bent lijkt me

Mijn punt is dat we dat nu niet zijn dus en dat ingrijpen dus geen optie

ik weet niet welk punt jij probeert te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:26:24 #31
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204138154
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ach, daar verzinnen ze wel weer een laser ding voor ofzo. Verder blijft het gewoon knalvuurwerk.
Ja, leuk. Maar wanneer? Want als ie er nu mee zou gaan schieten zijn we dus de lul. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:31:09 #32
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204138188
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:26 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Ja, leuk. Maar wanneer? Want als ie er nu mee zou gaan schieten zijn we dus de lul. :')
Geen paniek nergens voor nodig
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:31:53 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204138199
Lees het artikel in de bijlage. Alleen al vanaf het plaatsje Homel in Wit-Rusland zijn er 2500 lichamen van Russische soldaten naar Rusland getransporteerd. Het officiële aantal Russische doden is nog steeds 500.

twitter
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:33:09 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204138206
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Denk nog steeds dat we prima rusland kunnen verdrijven uit Oekraïne.

Maar putin zelf zal een van de grootste voorstanders van NAVO interventie zijn.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 14:33:33 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138211
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je hem niet dan heb je verdriet.
Als je niet wil poepen dan moet je niet zo snoepen
pi_204138221
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is insgelijks. Miscommunicatie dan denk ik.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 14:35:26 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138224
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk nog steeds dat we prima rusland kunnen verdrijven uit Oekraïne.

Maar putin zelf zal een van de grootste voorstanders van NAVO interventie zijn.
Als je op tijd gereageerd had ... misschien

En het ligt er sterk aan wat je ervoor over hebt want het gaat ff duren en niemand gaat het leuk vinden
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 14:36:00 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is insgelijks. Miscommunicatie dan denk ik.
Mijn punt lijkt me gewoon duidelijk :P
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:37:31 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204138237
Even iets anders.... Ik vond met googelen een filmpje van zo'n megajacht. Dit is het duurste jacht. Die dingen zijn dus zo gebouwd dat ze kogelwerend glas hebben en deze heeft ook nog een missile defense system. Filmpje kijken in de link is echt de moeite waard.

Huren is ook mogelijk voor zover deze nog niet in beslag is genomen. Voor 2 miljoen per week kun je al lekker een beetje dobberen. Heeft ook een eigen onderzeeer aan boord om een beetje koraal te bekijken bijvoorbeeld.

https://man-man.nl/luxe-superjacht-roman-abramovich/

Dit is het luxe superjacht van Roman Abramovich

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:40:17 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204138250
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je op tijd gereageerd had ... misschien

En het ligt er sterk aan wat je ervoor over hebt want het gaat ff duren en niemand gaat het leuk vinden
Dat laatste hé.
&lt;signature here&gt;.
pi_204138253
quote:

[..]
Mwah, vooralsnog wordt ingeschat dat ze er een stuk of 20 (nu 19 dan) van op voorraad hebben dus ik zou me er niet al te veel zorgen om maken.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 14:41:02 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138255
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat laatste hé.
Ik doe niet mee dus ik zou dat wel epic vinden

In zijn algemeenheid
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:41:36 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204138257
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 22:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Juist, je zou kunnen denken, het is best mogelijk dat er zo'n biolab is. En dan is de opzet van de Russen geslaagd. Aangezien er geen bewijs geleverd is, is het wekken van de suggestie voor de Russen al winst.

Overigens denk ik dat er bij de massavernietigingswapens iets anders gebeurde, Powell dacht wel zeker, op basis van inlichtingen, dat er massavernietigingswapens waren, en er waren zelfs bewijzen voor. Dat is bij het verhaaltje van de Russen wel anders.
Ik vind het inmiddels best wel lastig om nog op grond van (vermeend) bewijs een oordeel te gaan hebben of iets rechtvaardig zou zijn. Bewijzen hebben pas waarde wanneer ze in context gebracht van toepassing zijn. Powell wilde hier ook alleen maar de bewijzen zien die hij wilde zien.

Wat ik wel weet dat Rusland een soeverein land binnenvalt en er niet mee zit om burgers te vermoorden. Vermoorden, bewust en zelfs vooropgezet, omdat de aanvaller met wapens zich niet kan verschuilen niet te (kunnen) vermoeden dat er burgers - die daar niet voor kiezen - worden gedood. Best wel wrang weer te constateren dat oorlog alleen, maar verliezers kent.

Wat het aan de andere kant weer "vies" maakt dat de aangevallene er ook niet mee zit om de "waarheid" als beeldvorming een handje te helpen door de aanvaller te betichten van onmenselijkheid met als enig doel - wat weer te begrijpen is - om (hypocriete) wegkijkers bij de les pogen te houden.

Onderwijl is de oorlog ook overgebracht op het Westen waar burgers de verhoogde "kosten" moeten gaan betalen, men in de EU (oorlogsregio) een invasie te verwerken krijgt van vluchtelingen en anderen in de wereld krijgen te maken met oplopende onzekerheden.

Dit alles omdat ongekozen regimes zich een ideologie voorstellen waar zij van vindt dat dit haar recht is om het aan anderen op te leggen. Soms zou ik willen te kunnen kiezen om iemand subiet naar zijn goudomrande hemel te laten vertrekken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:42:20 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204138262
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:37 schreef Tengano het volgende:
Even iets anders.... Ik vond met googelen een filmpje van zo'n megajacht. Dit is het duurste jacht. Die dingen zijn dus zo gebouwd dat ze kogelwerend glas hebben en deze heeft ook nog een missile defense system. Filmpje kijken in de link is echt de moeite waard.

Huren is ook mogelijk voor zover deze nog niet in beslag is genomen. Voor 2 miljoen per week kun je al lekker een beetje dobberen. Heeft ook een eigen onderzeeer aan boord om een beetje koraal te bekijken bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]
Hier, de oude Piet Hein (F811) van de KM:

zaterdag 19 maart 2022 @ 14:42:55 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204138264
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik doe niet mee dus ik zou dat wel epic vinden

In zijn algemeenheid
Eh, ja en nee.

Epic omdat de beelden van russen die naar de maan geschoten worden fantastisch zijn.

Nee, omdat het dan te makkelijk voor vlad word om het naar binnen te verkopen als een existentiële crisis. Niet anders dan dat de sovjet unie alle communistische propaganda in WO2 liet vallen, en gewoon zei: dit gaat om het moederland.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:43:03 #47
pi_204138265
quote:

[..]
Ik kan me nog een tijd herinneren dat er op een dag een revolutionaire anti-vliegtuig raket was ontwikkeld, die zo geweldig goed was dat ie af en toe zelfs raketten uit de lucht wist te krijgen. Tegenwoordig is zoiets blijkbaar een moetje geworden.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 14:48:30 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204138303
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier, de oude Piet Hein (F811) van de KM:

Wat een likkie verf niet kan doen :P

:D
pi_204138325
quote:

[ afbeelding ]
Verder is NL heer en meester in het maken van dit soort jachten. Als je technisch bent kun je zo aan de bak bij één van de jachtbouwers. Hoewel, het klantenbestand is wellicht wel iets geslonken.
pi_204138364
quote:

[ afbeelding ]
Is die niet in beslag genomen?
Net zoals die andere jachten van oligarchen?
pi_204138367
Het is leuk om te zien waar alle Russische superjachten naar toe "vluchten" of waar ze aan de ketting worden gelegd. Dit YT kanaal houdt dat bij. En er zitten leuke bootjes tussen....

zaterdag 19 maart 2022 @ 14:58:09 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204138370
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 14:56 schreef quirina het volgende:

[..]
Is die niet in beslag genomen?
Net zoals die andere jachten van oligarchen?
Hier heb je een update van waar ze gebleven zijn. De Eclipse was wel op de vlucht en in dit filmpje hebben ze hem getrackt.

Met deze info kun je hem zelf zoeken/vinden:
https://www.vesselfinder.(...)09613-MMSI-310593000

https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=1009613

LIjkt er op dat hij als 32 uur 'onder water' zit/ niet zichtbaar is. Hij is het laatst gezien dus op de middelandse zee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 19-03-2022 15:09:46 ]
pi_204138420
quote:

[ afbeelding ]
Als hij een missile defense system heeft, dan kan onze Marine hem misschien aanschaffen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:10:28 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204138432
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:08 schreef polderturk het volgende:

[..]
Als hij een missile defense system heeft, dan kan onze Marine hem misschien aanschaffen.
Ding kost 1,5 miljard. Moeten we eerst ff sparen. En dan moet hij nog een beetje omgebouwd worden.

Wel een monsterlijk ding :) Is weer eens iets anders dan een TB2 :D
pi_204138439
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ding kost 1,5 miljard. Moeten we eerst ff sparen. En dan moet hij nog een beetje omgebouwd worden.
Hadden we ook maar zo een schip in beslag genomen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:12:22 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204138444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:11 schreef polderturk het volgende:

[..]
Hadden we ook maar zo een schip in beslag genomen.
Leuk voor een FOK! meet :)
pi_204138490
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 09:34 schreef Ulx het volgende:

Arikeltje over hoe Poetin zijn nederlaag als een soort overwinning zou kunnen verkopen.

https://www.smh.com.au/na(...)20220317-p5a5j3.html
Welke Nederlaag?

Het is andersom hè, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.

De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.

Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen, en was te voorkomen geweest.
pi_204138529
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:19 schreef Za het volgende:

[..]
Welke Nederlaag?

Het is andersom hè, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.

De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.

Hoe verzin je het? Het is geen Cor hier!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:26:10 #59
pi_204138530
quote:

Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen,
Het is nog niet zo gelopen, dromertje.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:27:20 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_204138537
Gefeliciteerd heren en dames in de politiek, media en denktanks. Het zeer vijandig bejegenen (door de voorgenoemde drie bronnen van chaos) en het strategisch omcirkelen van dat land door de heren in Brussel en Washington D.C. heeft zijn vruchten eindelijk afgeworpen na een kleine 30 jaar. Wie kan die kanker eens schoonvegen in de media en denktanks. Als het gaat om politiek moet men daar rustig bij stilstaan maar wat een kanker loopt toch rond in westerse media en denktanks. Herhaling van de fouten in Versailles 1919.

En verdomme wat is deze reeks een gesloten echo-chamber. Niet verwonderlijk gezien de demografie maar versterkt elkaar in de overtuigingen en ziet andere kanten van deze wereld niet.

https://edu.gcfglobal.org(...)s-an-echo-chamber/1/
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 15:31:52 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138570
quote:

[..]

Kun je beter drie LCFregatten van kopen dan

Offfffff

https://marineschepen.nl/(...)0op%20het%20vliegdek.
pi_204138571
quote:

[..]
Welke Nederlaag?

Vwb de klemgreep waarin de Europese landen zitten qua energie afhankelijkheid heb je gelijk.
Dat is de grote troef van Rusland.
Vakman pur sang
pi_204138580
quote:

[..]

1,5 miljard spendeerden we tijdens Corona dagelijks aan maatregelen.
Dus…
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 15:36:48 #64
3928 Ulx
pi_204138607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:08 schreef polderturk het volgende:

[..]
En dan? Die ouwe meuk gaan ombouwen?

Gewoon de SM2's vervangen door SM3's op de Zeven Provinciën schepen, Holland Klasse uitrusten met de Mark41 VLS en daar de oude SM2's in stoppen (Er is plaats gereserveerd voor die dingen bij de bouw) en als de sodemieter die nieuwe fregatten in de vaart nemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204138616
https://www.ad.nl/buitenl(...)nger-duurt~af5c05f7/

Direct wereldwijde honger, ja hoor.
Als een paar EU landen ook granen als tarwe gaan verbouwen zijn we er al.
Vakman pur sang
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:40:11 #66
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204138634
quote:

[..]
Welke Nederlaag?

Wat rook jij?
pi_204138650
De kabouter is al terug. :D

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-geweest~abd51cccf/

Wat denk je dan ook? :')
Vakman pur sang
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:43:41 #68
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_204138660
Ik leer enigszins dankbaar te zijn voor bepaalde afschuwelijke realiteiten van de westerse wereld die voor de rest van de mensheid volledig in beeld zijn gekomen als gevolg van het Russische offensief in Oekraïne. Een fagrante en afschuwelijke racisme, nu recht in onze gekleurde gezichten, witjoekels. Mensen zonder pardon hiërarchiseren op huidskleur in de media en politiek, rechtstreeks uit de 19e eeuw.

Westerse landen die hebben gedaan waar Rusland van wordt beschuldigd, niet gedurende 3 weken, maar gedurende vele decennia... zijn niet onderworpen aan enige corrigerende of bestraffende procedure! De VS. NAVO. Frankrijk. Brittannië. Australië. Israël. Alleen al de 1 miljoen doden in Irak zullen nooit de eerste stap van gerechtigheid krijgen in een westerse rechtbank. Zelfs op individueel niveau worden oorlogsmisdadigers geëerd in plaats van gehekeld. Kind moordenaar Navy SEAL Eddie Gallagher, die gelukkig zou zijn geweest in de Waffen-SS, krijgt presidentieel pardon. Mede-uitvinder van massavernietigingswapens Tony Blair wordt geridderd - de hoogste eer die een Brits staatsburger kan krijgen. We moeten hem nu Sir noemen.

Plots zijn ook alle beschuldigingen tegen Iran en Venezuela verdwenen. De ineenstorting van de Venezolaanse economie en samenleving was niet te wijten aan Maduro's vermeende dictatuur of mensenrechtenschendingen, maar aan westerse economische oorlogsvoering. Het waren nooit eerlijke westerse waarden. Mensenrechten, democratie. Angstaanjagende beschuldigingen en schijnheilig hoogdraven. Allemaal leugens. Het was allemaal een gefabriceerd voorwendsel om derdewereldlanden op te blazen die geen vernederende eisen van de Verenigde Staten zouden accepteren.
  Overall beste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 15:45:12 #69
3928 Ulx
pi_204138675
twitter

Interessant. Ik ben benieuwd. Er staat me nog een discussie over raketten bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204138687
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:43 schreef Jellereppe het volgende:
Ik leer enigszins dankbaar te zijn voor bepaalde afschuwelijke realiteiten van de westerse wereld die voor de rest van de mensheid volledig in beeld zijn gekomen als gevolg van het Russische offensief in Oekraïne. Een fagrante en afschuwelijke racisme, nu recht in onze gekleurde gezichten, witjoekels. Mensen zonder pardon hiërarchiseren op huidskleur in de media en politiek, rechtstreeks uit de 19e eeuw.

Westerse landen die hebben gedaan waar Rusland van wordt beschuldigd, niet gedurende 3 weken, maar gedurende vele decennia... zijn niet onderworpen aan enige corrigerende of bestraffende procedure! De VS. NAVO. Frankrijk. Brittannië. Australië. Israël. Alleen al de 1 miljoen doden in Irak zullen nooit de eerste stap van gerechtigheid krijgen in een westerse rechtbank. Zelfs op individueel niveau worden oorlogsmisdadigers geëerd in plaats van gehekeld. Kind moordenaar Navy SEAL Eddie Gallagher, die gelukkig zou zijn geweest in de Waffen-SS, krijgt presidentieel pardon. Mede-uitvinder van massavernietigingswapens Tony Blair wordt geridderd - de hoogste eer die een Brits staatsburger kan krijgen. We moeten hem nu Sir noemen.

Plots zijn ook alle beschuldigingen tegen Iran en Venezuela verdwenen. De ineenstorting van de Venezolaanse economie en samenleving was niet te wijten aan Maduro's vermeende dictatuur of mensenrechtenschendingen, maar aan westerse economische oorlogsvoering. Het waren nooit eerlijke westerse waarden in. Mensenrechten, democratie. Angstaanjagende beschuldigingen en schijnheilig hoogdraven. Allemaal leugens. Het was allemaal een gefabriceerd voorwendsel om derdewereldlanden op te blazen die geen vernederende eisen van de Verenigde Staten zouden accepteren.
Misschien moet je maar eens naar de Russische heilstaat verkassen als het hier allemaal zo verschrikkelijk is dan.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 15:47:03 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204138692
quote:

Plots zijn ook alle beschuldigingen tegen Iran en Venezuela verdwenen. De ineenstorting van de Venezolaanse economie en samenleving was niet te wijten aan Maduro's vermeende dictatuur of mensenrechtenschendingen, maar aan westerse economische oorlogsvoering. Het waren nooit eerlijke westerse waarden in. Mensenrechten, democratie. Angstaanjagende beschuldigingen en schijnheilig hoogdraven. Allemaal leugens. Het was allemaal een gefabriceerd voorwendsel om derdewereldlanden op te blazen die geen vernederende eisen van de Verenigde Staten zouden accepteren.
Ik zou vandaag nog asiel aanvragen in Rusland als ik u was.
pi_204138704
quote:

Plots zijn ook alle beschuldigingen tegen Iran en Venezuela verdwenen. De ineenstorting van de Venezolaanse economie en samenleving was niet te wijten aan Maduro's vermeende dictatuur of mensenrechtenschendingen, maar aan westerse economische oorlogsvoering. Het waren nooit eerlijke westerse waarden. Mensenrechten, democratie. Angstaanjagende beschuldigingen en schijnheilig hoogdraven. Allemaal leugens. Het was allemaal een gefabriceerd voorwendsel om derdewereldlanden op te blazen die geen vernederende eisen van de Verenigde Staten zouden accepteren.
Whatabout?! :z
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 15:48:45 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204138709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dan? Die ouwe meuk gaan ombouwen?

Gewoon de SM2's vervangen door SM3's op de Zeven Provinciën schepen, Holland Klasse uitrusten met de Mark41 VLS en daar de oude SM2's in stoppen (Er is plaats gereserveerd voor die dingen bij de bouw) en als de sodemieter die nieuwe fregatten in de vaart nemen.
de Holland klasse heeft niet echt plek voor een mar41 vls
pi_204138733
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Schijnt ook dat ze guided missiles uit de lucht halen met getrainde sportduiven.
Vakman pur sang
pi_204138818
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Schijnt ook dat ze guided missiles uit de lucht halen met getrainde sportduiven.
Arme dieren. Kunnen ze geen voorbeeld nemen aan de schietsport en daar kleiduiven voor gebruiken?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 15:57:17 #76
3928 Ulx
pi_204138819
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
de Holland klasse heeft niet echt plek voor een mar41 vls
Bij mijn weten is er bij de bouw rekening mee gehouden.

Edit - niet dus. Ik vraag me af met welk schip ik deze nu verwissel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ulx op 19-03-2022 16:07:50 ]
pi_204138849
Ik hoorde dat bij de eerste Nederlandse zending naar Oekraïne onze douane het tegenhield omdat er niet goed btw aangifte was gedaan :D
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:00:23 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204138882
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:59 schreef BEFEM het volgende:
Ik hoorde dat bij de eerste Nederlandse zending naar Oekraïne onze douane het tegenhield omdat er niet goed btw aangifte was gedaan :D
Dit zijn al onze hulpgoederen voor de slachtoffers in Oekraine :)

Heeft u daar een bon voor }:|
pi_204138915
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 16:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit zijn al onze hulpgoederen voor de slachtoffers in Oekraine :)

Heeft u daar een bon voor }:|
Maar dan ging het om wapens :D
pi_204139073
quote:
[ twitter ]

Regelmatig worden cruise missiles en fighters uit de lucht geschoten. Het gebruik van hypersonische raketten blijft dan over echter daar hangt een geheel ander prijskaartje aan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204139094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:59 schreef BEFEM het volgende:
Zover ik weet zijn hulpgoederen vrijgesteld van importkosten.
Althans toen ik me er mee bezig hield 20 jaar geleden :P
  Overall beste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 16:17:06 #82
3928 Ulx
pi_204139226
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 16:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Regelmatig worden cruise missiles en fighters uit de lucht geschoten. Het gebruik van hypersonische raketten blijft dan over echter daar hangt een geheel ander prijskaartje aan.
Maar dit is geen kruisvluchtwapen. Dit is een ballistische raket.
Misschien is dat ding direct na de start neergeschoten want de tweede trap zit er zo te zien nog aan.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 16:18:15 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204139240
of gewoon neergestort
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 16:18:33 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204139246
het is wel Russisch natuurlijk _O-
pi_204139432
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:27 schreef Jellereppe het volgende:
Gefeliciteerd heren en dames in de politiek, media en denktanks. Het zeer vijandig bejegenen (door de voorgenoemde drie bronnen van chaos) en het strategisch omcirkelen van dat land door de heren in Brussel en Washington D.C. heeft zijn vruchten eindelijk afgeworpen na een kleine 30 jaar. Wie kan die kanker eens schoonvegen in de media en denktanks. Als het gaat om politiek moet men daar rustig bij stilstaan maar wat een kanker loopt toch rond in westerse media en denktanks. Herhaling van de fouten in Versailles 1919.

En verdomme wat is deze reeks een gesloten echo-chamber. Niet verwonderlijk gezien de demografie maar versterkt elkaar in de overtuigingen en ziet andere kanten van deze wereld niet.

https://edu.gcfglobal.org(...)s-an-echo-chamber/1/
Volgende keer even Google translate op Engels zetten, misschien komt er dan een wat coherenter stuk uit.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 16:28:47 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204139456
ja hij is al weg
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:31:27 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204139502
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 16:28 schreef sp3c het volgende:
ja hij is al weg
Wie jelle? Waarom dat nu weer? Ja hij komt bij elke gebeurtenis zeggen dat het westen nog erger is (zie ook hong kong protesten) maar om hem nou te kicken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 16:33:30 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204139546
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wie jelle? Waarom dat nu weer? Ja hij komt bij elke gebeurtenis zeggen dat het westen nog erger is (zie ook hong kong protesten) maar om hem nou te kicken?
ik gok om dat gekanker de hele tijd
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:38:57 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204139675
twitter

:')_!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:40:30 #90
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204139707
quote:
Toch applaus van 5 mensen.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:40:41 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204139712
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

Ik heb de hele tijd ruzie met mijn vriendin erover. Die wil ook gaan vechten. Staat er al helemaal klaar voor :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:43:57 #92
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204139768
quote:
Boete geven voor het verwijderen van afval uit vuilniszakken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_204139851
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, op Twitter gelezen dat dit confirmed is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204139873
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 16:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zover ik weet zijn hulpgoederen vrijgesteld van importkosten.
Althans toen ik me er mee bezig hield 20 jaar geleden :P
Maar je moet wel allerlei papieren invullen voor de douane. En daar deed de douane moeilijk over :') !
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:50:19 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204139876
Paar dagen geleden:
- Russische officieren maken de dienst uit in het leger
- Mannen opgeroepen het leger in te gaan
- straaljagers en explosies in Belarus, verklaring was 'oefening'

Nu: ambassade personeel uit Ukraine terughalen.

Oorlogsverklaring aanstaande maandag?
twitter
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:50:47 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204139889
pi_204139944
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

Deze man. :')
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:54:14 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204139963
quote:
[ twitter ]

Onmogelijk.

A: Zie je hem niet
B: Krijg je geen lock met een Stinger
C: Gaat hij veel te snel (1.8 km/s)... Dat is mach 5 en een beetje...
D: Is het een deel van een Iskander

Zie ook:

twitter

Een ballistic missile neerschieten ligt echt ver buiten de capaciteiten van een Stinger... Een Stinger afvuren is t/m het opbouwen van een lock mensenwerk en daar gaat het al mis.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 19-03-2022 17:01:18 ]
  zaterdag 19 maart 2022 @ 16:54:54 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204139981
quote:

niet gelezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')