abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2022 @ 23:17:55 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203991681
twitter

Koekoek, nog een BUK opgeblazen door TB2
pi_203991691
Genoeg geluld over die commercile tearjerkerij, vanaf nu maar weer on topic.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:19:17 #4
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203991692
Steve noemde me "ridiculous". ;(
are we infinite or am I alone
  maandag 7 maart 2022 @ 23:20:20 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203991702
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:12 schreef slashdotter3 het volgende:
video:

https://www.reddit.com/r/(...)he_invaders_we_join/
Women of Ukraine addressing the invaders: We join the men and the Ukrainian Army. We have already taken our children to safety. We will destroy the enemy on every inch of Ukrainian land.
Hier had ik op gehoopt.
Weg met dat oubollige gedoe dat vrouwen niet zouden mogen vechten.

Aan de wapens, iedereen!

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:21:22 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203991710
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
"In tijden van crisis leer je de mensen kennen".

M'n blokkeerlijst op FOK! is nog nooit zo lang geweest als nu, wat een antisocialen bestaan er.
Ik zou willen dat ik per topic cq onderwerp kon blokkeren, nu is het helaas zo dat sommige mensen die elders prima te tolereren zijn nu anders uit mijn zichtbeeld raken. Maar goed, gewoon negeren om te belissen het te laten, is ook een manier.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203991716
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:19 schreef crystal_meth het volgende:
Steve noemde me "ridiculous". ;(
Steve is een idioot.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:23:38 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203991732
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hier had ik op gehoopt.

Aan de wapens, iedereen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zonder the masculine intenties, mogen vrouwen in de Oekrane ook oorlogshandeling uitvoeren of zijn ze daar nog niet zover in die jonge democratie ?
Per slot van rekening, straks +22 minuten, vrouwendag en voor gelijkheid moet je ook wat over hebben.
pi_203991733
Ik ga nog even tegen beter weten in kijken wat CNN te melden heeft.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:24:11 #10
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203991736
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Speciaal voor mensen die zich echt opwinden om anderen... :')

Je kunt je er ook gewoon niks van aantrekken.
Ja ik weet ook niet of ik dat eigenlijk zou gebruiken...
Ik vind sommige users irritant, maar juist dan wil ik ook wel weten wat ze schrijven. Het leuke van FOK is juist dat er mensen bij elkaar komen die het niet met elkaar eens zijn, en de daadwerkelijke discussie aangaan ook al lukt het niet altijd even goed om zinnig te discussieren.

Naja misschien is het wel handig voor wat trollen dan die echt alleen maar komen zieken ofzo.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:24:36 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203991739
quote:
5s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zonder the usual intenties, mogen vrouwen in de Oekrane ook oorlogshandeling uitvoeren of zijn ze daar nog niet zover in die jonge democratie. Per slot van rekening, straks 38 minuten, vrouwendag.
De mannen tussen 18 en 60 mogen het land niet verlaten, de vrouwen worden gevacueerd...
pi_203991750
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zou willen dat ik per topic cq onderwerp kon blokkeren, nu is het helaas zo dat sommige mensen die elders prima te tolereren zijn nu anders uit mijn zichtbeeld raken. Maar goed, gewoon negeren om te belissen het te laten, is ook een manier.
Snap dat eigenlijk nooit zo goed. Alsof je tegen jezelf in bescherming genomen moet worden om iemand z'n post te lezen of er op te reageren.

Ja, van sommige nicknames weet ik ook wel dat ik hun post niet uitgebreid hoef te bestuderen, maar dat doe ik dan gewoon niet. Verder scrollen en verder geen last van.
pi_203991753
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

Koekoek, nog een BUK opgeblazen door TB2
Die 6 vrachtwagens eromheen zijn ook weg. De explosie was enorm door de lading van die BUK.
7 vogels met n steen geraakt.
pi_203991760
quote:

[..]
Hier had ik op gehoopt.

Aan de wapens, iedereen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Roza Shanina, laatste twee dagen van haar korte leven lagen haar ingewanden eruit en probeerden ze haar nog te verkrachten, oorlog is niet stoer.
pi_203991761
Een gefrustreerde Levchenko aan tafel op1.
Terecht!
Die is 10 jaar ouder geworden deze dagen.
pi_203991773
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203991776
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Terecht!
Hij kan ook gaan vechten in plaats van aan een praattafel te zitten , is hij meteen van zijn dominante labieltje verlost.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:30:34 #18
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_203991778
quote:
Terecht!
Hij wil een derde wereldoorlog, wat terecht zeg...
AFCA!
  maandag 7 maart 2022 @ 23:31:50 #19
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203991782
quote:
Terecht!
Eens , held van een man
  maandag 7 maart 2022 @ 23:32:21 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203991788
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef UitStraling het volgende:
oorlog is niet stoer.
Dat zegt ook niemand.
pi_203991791
quote:

[..]
Roza Shanina, laatste twee dagen van haar korte leven lagen haar ingewanden eruit en probeerden ze haar nog te verkrachten, oorlog is niet stoer.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:34:59 #22
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_203991802
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:31 schreef jigggy het volgende:

[..]
Eens , held van een man
Dan moet hij zelf de wapens oppakken en die kant op. Makkelijk schreeuwen dat de NAVO maar Russische vliegtuigen moet neerknallen.
AFCA!
pi_203991808
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:29 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat gul. Mogen die ook nog wat wapens hebben of moeten ze het doen met stokken die ze in het bos vinden en heel hard 'pang!' roepen?
pi_203991810
Iets te vaak 'n bal gekopt denk ik, die Levchenko. Met z'n joellie dit en joellie dat.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:37:27 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203991814
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:34 schreef RensAjacied het volgende:

[..]
Dan moet hij zelf de wapens oppakken en die kant op. Makkelijk schreeuwen dat de NAVO maar Russische vliegtuigen moet neerknallen.
Nee, het land aan zijn lot overlaten zoals de wereld nu doet…..kan ik je ook wat van zeggen. Het is beide geen goede optie zou je bijna gaan denken
pi_203991816
Wie is die hazenlip?
Vakman pur sang
pi_203991824
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Weer een hoge bobo uitgeschakeld
[ twitter ]
Mooi zo ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 7 maart 2022 @ 23:40:06 #29
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_203991829
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:37 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Nee, het land aan zijn lot overlaten zoals de wereld nu doet…..kan ik je ook wat van zeggen. Het is beide geen goede optie zou je bijna gaan denken
Ik ben voor veel hardere sancties tegen Rusland. Maar hij wil een no-fly-zone en dat is heel makkelijk praten. Die gevolgen zijn veel groter dan alleen het drama in Oekrane. Als hij dan echt het verschil wil maken moet hij zelf die kant op.
AFCA!
  maandag 7 maart 2022 @ 23:42:41 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_203991841
quote:
[ twitter ]
Lijkt bevestigd inderdaad

twitter

twitter

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:43:55 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_203991849
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:29 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk wil Rusland voorkomen dat het Oekrainse leger groter is dan wat zij zelf straks nog over hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203991853
Oekranse ATGM vs Russische tank, mooi schot _O_

https://old.reddit.com/r/(...)s_neutralized_enemy/

Flinke boem in de buurt van Kyiv.

Oekraners zeggen dat het een nergehaalde Russisch vliegtuig is en Russen zeggen dat het een opgeblazen oliedepot is. Morgen zullen we wel duidelijkheid hebben :)
  maandag 7 maart 2022 @ 23:44:52 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203991855
Kijkje achter de schermen van een aanslag op een konvooi

https://www.reddit.com/r/(...)n_columns_are_being/
===============================================
This is how actually Russian columns are being destroyed
Fuck a fuel truck, the one with the trailer. This one? Yes. Go, go. Yeah.

Follow the fuel truck. Lower, lower. Lower, go, go. Kill this fucker. Lower, lower. Eat, bitch.

Next. Next, fast. Apc turns around. They are not turning, they are running. Yea it's burning. He's running. Shoot it. Shoot now. Fuck it. I'm waiting for the order to shoot. Shoot. Bitch. Something wrong with the rocket.

Load the next. Faster, now! Fast, fuck it. Take off the rocket, load the next one. They saw where we are. They saw a fuck. They think it's artillery. Burn, bitch, burn. Come on guys, faster.

Up, up. When you shoot turn it upper. Are you already fucking charged it? Come on. Come on. Done.

Why APC? Let's shoot a car. I think it's broken. Maybe he's shell-shocked.

Shoot. Up-up-up-up. Follow on it. He's fucked! Fucked. They shoot at the rocket. In our direction. But we are too far. It's fucked. Burn in hell bitch. Let them shoot. Remove the launcher. Does it burn? Yes. We are leaving!
pi_203991859
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wil Rusland voorkomen dat het Oekrainse leger groter is dan wat zij zelf straks nog over hebben.
Het Internationale Legioen wordt ook steeds groter:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203991876
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:

Follow the fuel truck. Lower, lower. Lower, go, go. Kill this fucker. Lower, lower. Eat, bitch.

Next. Next, fast. Apc turns around. They are not turning, they are running. Yea it's burning. He's running. Shoot it. Shoot now. Fuck it. I'm waiting for the order to shoot. Shoot. Bitch. Something wrong with the rocket.

Load the next. Faster, now! Fast, fuck it. Take off the rocket, load the next one. They saw where we are. They saw a fuck. They think it's artillery. Burn, bitch, burn. Come on guys, faster.

Up, up. When you shoot turn it upper. Are you already fucking charged it? Come on. Come on. Done.

Shoot. Up-up-up-up. Follow on it. He's fucked! Fucked. They shoot at the rocket. In our direction. But we are too far. It's fucked. Burn in hell bitch. Let them shoot. Remove the launcher. Does it burn? Yes. We are leaving!
Jammer dat er geen betere opname is van het beeldscherm, ben wel benieuwd :P
  maandag 7 maart 2022 @ 23:50:55 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203991881
quote:

[..]
Hier had ik op gehoopt.

Aan de wapens, iedereen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom had je daar op gehoopt? Positief dus dat kinderen een grotere kans lopen om niet 1, maar beide ouders te verliezen in een oorlog? En dat hierdoor het conflict alleen maar langer kan duren, waarbij je net zo goed alsnog kunt verliezen maar daarbij ook nog eens je volk drastisch inkrimpt omdat er meer doden zijn en minder vrouwen om daarna nog kinderen te krijgen?

Ik ben totaal geen "vrouwen achter het aanrecht" of "hun taak is broedmachine zijn"-figuur. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg zijn die het beter afgaat dan mannen en als ze willen vechten, dapper en alle goeds gewenst. Het is echter voor het voortbestaan van de bevolking van je land gewoon een groter risico. Ik snap dat dit allemaal erg klinisch en wellicht primitief klinkt, maar het is een simpel feit dat alleen vrouwen kinderen kunnen baren. Als die allemaal net zo hard omkomen in de strijd, doet dat je populatie geen goed.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:52:54 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203991894
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]
Ukraine has one of Europe's largest militaries, with 170,000 active-duty troops, 100,000 reservists and territorial defense forces that include at least 100,000 veterans. Thousands of civilians are also now enlisting

Naast bovenstaande getallen komen dus nog 70k Ukrainers uit het buitenland en 20k vreemdelingenlegioen.

Het Ukrainse leger was altijd al groter dan de 200k van de Russen.

Je hebt een 3 op 1 overmacht nodig als aanvaller maar het is nu eerder 200k aanvallers tegen 500k verdedigers. Die tevens beter getrained en bewapend zijn, veel meer special forces hebben, veel betere (Amerikaanse) battlefield intelligence hebben en waarschijnlijk lopen er ook nog eens stiekem een hele berg Westerse special forces rond.

Wanneer gaat Rusland beseffen dat ze beter hun verlies kunnen nemen dan dieper die kuil voor zichzelf graven?

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 08-03-2022 00:06:22 ]
  maandag 7 maart 2022 @ 23:55:02 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203991902
quote:
[ twitter ]
'Hij gaf zijn leven voor het jacht van een oligarch.'
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 7 maart 2022 @ 23:55:39 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_203991906
twitter

Oekraine roept al haar materieel uit het buitenland terug.

Volgende week: hey hoe komen die 40 drones en 60 migs hier ineens.

pi_203991923
Er is een nieuw theorie opgedoken waarom het konvooi van 64km Kiev niet kan bereiken.

Klimaatomstandigheden vertragen de vooruitgang sterk. Platteland waarvan de ondergrond zacht of zelfs modderachtig is kan de vooruitgang van zware militaire voertuigen erg lastig maken. Vanaf maart wordt het warmer / vochtiger en komen er steeds meer regenbuien die ervoor zorgen dan het platteland oftewel de geharde bodem daarvan verandert in grote modderplassen. Tanks en overige zware voertuigen lopen hierin vaak vast.

Tanks en overige zware voertuigen dienen van het asfalt af te komen, willen ze Kiev omsingelen. Dat is haast onmogelijk omdat de omgeving van Kiev gewoon een en al modder is. Vooral vanwege de grote rivier die daar doorheen stroomt.

Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden. Zomer duurde schijnbaar ook te lang.

Komt goed uit voor Oekraners. Veel tijd om voorbereidingen te treffen nu.

Wilde deze informatie met jullie even delen. Danku.
pi_203991925
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:

Oekraeners kunnen gewoon een val zetten door een kilometer van een weg te liggen en te wachten totdat er een konvooi langs komt rijden. Russen maken geen schijn van kans.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:00:32 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203991933
quote:
Roza Shanina,
Hmmm Sluipschutters, ook als ze jong en vrouw zijn, zullen doorgaans vanwege hun werkwijze niet hoeven rekenen op veel compassie of enige eer wanneer ze worden aangetroffen. Dat ze dan door hun meerderen openlijk worden geprezen, is vooral omdat ze een propaganda doel vervullen.

Doet mij denken aan Enemy At The Gates lines waar een jonge Rus op stalinistische wijze zonder wapen met een schietend bataljon achter hem kon kiezen om vooruit door Duitsers of achteruit door Russen te worden neergeschoten.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:02:03 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203991938
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:

Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden.
In Afghanistan iig wordt er in de winter niet gevochten. In maart begint traditioneel het lente offensief wanneer het warmer wordt en de sneeuw gesmolten. Eind januari was beter geweest maar het werd uitgesteld om China happy te houden ivm Olympische Spelen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:04:57 #44
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203991947
quote:
Er is een nieuw theorie opgedoken waarom het konvooi van 64km Kiev niet kan bereiken.

Klimaatomstandigheden vertragen de vooruitgang sterk. Platteland waarvan de ondergrond zacht of zelfs modderachtig is kan de vooruitgang van zware militaire voertuigen erg lastig maken. Vanaf maart wordt het warmer / vochtiger en komen er steeds meer regenbuien die ervoor zorgen dan het platteland oftewel de geharde bodem daarvan verandert in grote modderplassen. Tanks en overige zware voertuigen lopen hierin vaak vast.

Tanks en overige zware voertuigen dienen van het asfalt af te komen, willen ze Kiev omsingelen. Dat is haast onmogelijk omdat de omgeving van Kiev gewoon een en al modder is. Vooral vanwege de grote rivier die daar doorheen stroomt.

Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden. Zomer duurde schijnbaar ook te lang.

De Raspoetista idd
pi_203991952
Westen kijkt naar alternatieve energiebronnen en zijn weer gesprekken aangegaan met Iran en Venezuela. Haha. Hoe laag kunnen ze zijn man..
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:09:58 #46
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203991963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:07 schreef Werkperd het volgende:
Westen kijkt naar alternatieve energiebronnen en zijn weer gesprekken aangegaan met Iran en Venezuela. Haha. Hoe laag kunnen ze zijn man..
Choices choices. Venezuela moet wel iets mee te regelen zijn heb ik het vermoeden als men oprecht is. Iran weet ik niet zo zeker, die zitten toch stevig in het mandje bij Rusland en China volgens mij.
pi_203991964
quote:
"In internationale betrekkingen zijn er geen permanente vrienden of permanente vijanden, alleen permanente belangen."
pi_203991965
quote:
Griekenland heeft eigenhandig de toevoer van Iran’s gas geregeld vorige week. En die buizen liggen klaar voor de aanvoer van gas vanuit Griekenland.

Doet dat land ook eens wat nuttigs.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:10:38 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203991966
quote:
Terecht!
Prima zaak. Gelijk heeft hij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203991971
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ga nog even tegen beter weten in kijken wat CNN te melden heeft.
CNN doet dit prima hoor
pi_203991973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:09 schreef Perox het volgende:

[..]
Choices choices. Venezuela moet wel iets mee te regelen zijn heb ik het vermoeden als men oprecht is. Iran weet ik niet zo zeker, die zitten toch stevig in het mandje bij Rusland en China volgens mij.
Elk land kijkt eerst naar zijn eigen belangen. Iran's mond stinkt vanwege honger/armoede. Die zal zeker wel de oliekraan opengooien. Zolang $$$ maar het land binnenstroomt.
pi_203991975
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:10 schreef Rambolin het volgende:

[..]
"In internationale betrekkingen zijn er geen permanente vrienden of permanente vijanden, alleen permanente belangen."
Heel mooi verwoord Rambolin.
pi_203991979
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:12 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Elk land kijkt eerst naar zijn eigen belangen. Iran's mond stinkt vanwege honger/armoede. Die zal zeker wel de oliekraan opengooien. Zolang $$$ maar het land binnenstroomt.
Is al gebeurd en geregeld.
pi_203991987
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Is al gebeurd en geregeld.
Hoppaaaa
pi_203991996
twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:19:51 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203992007
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:42 schreef speknek het volgende:

[..]
Lijkt bevestigd inderdaad

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Blijkbaar hebben ze hem op kunnen sporen :D

twitter

twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 00:32:22 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203992020
Wat een prutsers. Zouden ze de codes voor de nukes nog wel weten?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:34:06 #59
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:19 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen hebben geen encrypted communicatie, alles is afluisterbaar.
[ twitter ]
Als het werkelijk een onderschept gesprek is.
Best mogelijk dat ze erachter gekomen zijn dat de Generaal gedood was, en dat gebruikt om het telefoongesprek geloofwaardigheid te geven.
pi_203992030
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203992031
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:10 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Die heb je ook niet van jezelf maar van Charles de Gaulle.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2022 00:37:45 ]
pi_203992032
Waarom vecht levchenko zelf niet :?
pi_203992034
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:32 schreef Evenstar het volgende:
Wat een prutsers. Zouden ze de codes voor de nukes nog wel weten?
Codes? Codes? Gewoon een groen lampje "Putin says yes" met daarnaast een rood knopje :P
afspraak tandarts verzetten
pi_203992035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

Die heb je ook niet van jezelf
No shit
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:39:33 #65
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203992036
quote:

[..]
Vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat, lijkt me.
pi_203992038
quote:

Lekker prijsschieten dus :7
pi_203992040
twitter

Is dit humor, onkunde of iets anders?
pi_203992044
quote:

Was al vanaf dag twee bekend.

Eigenlijk zelfde als hitler met tweede wereldoorlog die te lang had gewacht met zijn offensief op rusland.
pi_203992052
In de weken voor de invasie was er al sprake van vastzittende tanks in de modder tijdens de 'oefeningen'. Het was een zachte winter in Oekrane.
pi_203992057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hebben de Russen geen satellieten die ze gebruiken voor eigen communicatie? Ze hebben ook GLONASS dus een eigen systeem voor encrypted communicatie zou toch ook moeten lukken?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:52:45 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203992058
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ukraine has one of Europe's largest militaries, with 170,000 active-duty troops, 100,000 reservists and territorial defense forces that include at least 100,000 veterans. Thousands of civilians are also now enlisting

Naast bovenstaande getallen komen dus nog 70k Ukrainers uit het buitenland en 20k vreemdelingenlegioen.

Het Ukrainse leger was altijd al groter dan de 200k van de Russen.

Je hebt een 3 op 1 overmacht nodig als aanvaller maar het is nu eerder 200k aanvallers tegen 500k verdedigers. Die tevens beter getrained en bewapend zijn, veel meer special forces hebben, veel betere (Amerikaanse) battlefield intelligence hebben en waarschijnlijk lopen er ook nog eens stiekem een hele berg Westerse special forces rond.

Wanneer gaat Rusland beseffen dat ze beter hun verlies kunnen nemen dan dieper die kuil voor zichzelf graven?
Waarom wordt Putin niet een way out geboden? Dat is uiteindelijk voor alle partijen beter.
pi_203992060
quote:
[ twitter ]
Kijk dat je een tegenstander treft die iets taaier is dan verwacht ok, maar dit soort dingen... net als met z'n allen vastzitten in de modder en materiaal dat al uit elkaar valt als je een iets te harde scheet laat, dat had ik ook van de Russen niet verwacht. Je kan dat zo filmen, en dan versneld afspelen met een Benny Hill muziekje erbij :')
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:53:55 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203992063
quote:

[..]
De "" gemist?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:57:03 #74
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992070
quote:
[ twitter ]
Alles wat de SBU (Oekrainse opvolger van de KGB) verspreidt is verdacht. Ze kunnen hun redenen hebben om de Russen incompetent te laten lijken.

Maar het zou ook echt kunnen zijn.
pi_203992073
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:52 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Hebben de Russen geen satellieten die ze gebruiken voor eigen communicatie? Ze hebben ook GLONASS dus een eigen systeem voor encrypted communicatie zou toch ook moeten lukken?

Glonass-K2 2020 :D
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:58:30 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203992075
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:58 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hier gaat iets mis.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 00:58:54 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203992076
Ik denk dat sommigen hier zich aangesproken mogen voelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203992081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hier gaat iets mis.
? :?

[ Bericht 10% gewijzigd door Tyranoesauroes op 08-03-2022 01:10:29 ]
pi_203992086
quote:

ik had ook begrepen alle banden letterlijk versleten waren (blown out) door slecht onderhoud,dan kom je ook nergens
pi_203992104
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:58 schreef the-eye het volgende:

SPOILER
Sick fucks. De gemiddelde FOK!ker durft zo'n vrouw daarentegen niet eens aan te kijken, ik denk dat het hier wel losloopt :P
pi_203992111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Alles wat de SBU (Oekrainse opvolger van de KGB) verspreidt is verdacht. Ze kunnen hun redenen hebben om de Russen incompetent te laten lijken.

Het kan. Ik vertrouw al die berichten sowieso niet. Je hoort zoveel verschillende berichten. Ook van die twitter berichten dat men een heel bataljon tanks heeft uitgeschakeld met beelden. Dan zie je dat ze een voertuig geraakt hebben maar wanneer en waar dat was blijft ook nog onzeker.

De meeste zijn het wel eens dat de Russen met een totaal verkeerd beeld dit avontuur zijn begonnen. Maw ze dachten aan een vredesmissie maar waren niet voorbereid op een full contact oorlog. Maar volgens een podcast die ik beluisterde zullen de Russen zich beter gaan organiseren en gaan zwaardere middelen inzetten. Ze hebben de middelen wel maar nog niet gebruikt of houden ze in reserve. We moeten het maar afwachten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cherni op 08-03-2022 01:22:03 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:16:09 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992117
quote:

SPOILER
quote:
Voordat je mij als oprichter en gangmaker van Steun Oekrane een pb (persoonlijk bericht, redactie) stuurt met het idee – wat van je krankzinnige hersenspinsels onderdeel uitmaakt – dat je via ons wel eens een leuke, mooie, intelligente en verzorgde Oekraense vrouw (want dat zijn ze) in huis kan halen om op een gemakkelijke manier je leven wat aangenamer te maken,
Lol, zouden die het echt menen, of zijn het allemaal trolls en grappenmakers?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:17:03 #83
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203992120
quote:

SPOILER
quote:
dat je via ons wel eens een leuke, mooie, intelligente en verzorgde Oekraense vrouw (want dat zijn ze)
WTF is dit nou voor rare toevoeging. :') Op deze manier klink je als iemand die er zelf net zulke gedachten op nahoudt, maar dan met een 'savior-complex' die vooral zoveel mogelijk wil benadrukken dat hij zelf anders is om zo als de oprechte kerel over te komen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:19:47 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
[..]
WTF is dit nou voor rare toevoeging. :') Op deze manier klink je als iemand die er zelf net zulke gedachten op nahoudt, maar dan met een 'savior-complex' die vooral zoveel mogelijk wil benadrukken dat hij zelf anders is om zo als de oprechte kerel over te komen.
Inderdaad, was me niet opgevallen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:24:44 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203992136
Hoeveel BN'ers hebben er al een OekraInse vluchteling onderdak geboden?

quote:
Toen Nederland vijf jaar geleden werd geconfronteerd met de vluchtelingencrisis riepen verschillende bekende Nederlanders op om een vluchteling in huis te nemen. Sommigen ondernamen actie, maar bij Takecarebnb moeten ze de eerste aanmelding van een BN’er nog ontvangen.

„Ze hebben zich nog niet bij ons gemeld”, zegt directeur Robert Zaal. „Maar ze zijn meer dan welkom. Dat kan zowel als gastgezin als ambassadeur.”

Toenmalig staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) had al eerder kritiek: „Het aantal BN’ers dat ik op tv heb horen zeggen ’ik neem er wel n in huis’, overstijgt het totaal aantal mensen dat gebruikmaakt van die regeling”, sneerde Dijkhoff toen. Onder andere actrice Sanne Vogel nam in 2015 wel vreemdelingen in huis. Ook FvD’er Annabel Nanninga gaf onderdak aan een asielzoeker die werd getreiterd in een asielzoekerscentrum.
pi_203992139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[..]
Lol, zouden die het echt menen, of zijn het allemaal trolls en grappenmakers?
Die zullen er heus wel zijn. Die komen schijnbaar anders niet aan hun trekken. Alsof alleen uit de Oekrane aantrekkelijke vrouwen komen :)
pi_203992148
twitter

SPOILER
Reactie Ukraiense ambassadeur UN:

twitter
pi_203992152
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Jammer dat er geen betere opname is van het beeldscherm, ben wel benieuwd :P

quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef polderturk het volgende:

[..]
Oekraeners kunnen gewoon een val zetten door een kilometer van een weg te liggen en te wachten totdat er een konvooi langs komt rijden. Russen maken geen schijn van kans.
5 kilometer zelfs met dit ding, dus dan zit je al een heel stuk veiliger voor tegenvuur.
pi_203992160
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:12 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het kan. Ik vertrouw al die berichten sowieso niet. Je hoort zoveel verschillende berichten. Ook van die twitter berichten dat men een heel bataljon tanks heeft uitgeschakeld met beelden. Dan zie je dat ze een voertuig geraakt hebben maar wanneer en waar dat was blijft ook nog onzeker.

De meeste zijn het wel eens dat de Russen met een totaal verkeerd beeld dit avontuur zijn begonnen. Maw ze dachten aan een vredesmissie maar waren niet voorbereid op een full contact oorlog. Maar volgens een podcast die ik beluisterde zullen de Russen zich beter gaan organiseren en gaan zwaardere middelen inzetten. Ze hebben de middelen wel maar nog niet gebruikt of houden ze in reserve. We moeten het maar afwachten.

Dat laatste is natuurlijk al lang aan de gang als je ziet dat Charkov al bijna aan puin is geschoten. Dat pas ook bij hun doctrine wat meerdere mensen al hebben uitgelegd. Maar ik denk dat het Russisch leger helemaal niet zo modern is als sommige gedacht hadden. Ook lees ik steeds meer verhalen dat het budget wat voor de modernisatie voor het leger was ook weer veel is verdwenen in de zakken van de vriendjes van Poetin. Dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:47:41 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203992179
twitter
pi_203992187
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
In het Engels :?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:55:30 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203992200
quote:

[..]
[..]
Nou.... ik heb me hier dood lopen ergeren aan de talloze opmerkingen van FOK!kers die wel een jonge knappe Oekrainse in huis wilden nemen. De eerste keer is misschien grappig maar als het op een bepaald moment een pagina lang daar over gaat wordt het ziekelijk. Mag het misschien in de laatste reeksen niet of minder het geval zijn, ik weet het niet ik kom hier niet elke nacht meer, laat onverlet dat het hier op sommige momenten een knap zielige vertoning werd
En de rare sprong die je hier maakt om mij dan nu in discrediet proberen te brengen komt wel erg ver gezocht over
pi_203992205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze willen graag het westen er bij betrokken houden en verder in betrekken.
Door de Russen incompetent te laten lijken verlagen ze de drempel daarvoor.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 01:57:44 #94
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In het Engels :?
Blijkbaar omdat de camera's geen cyrillisch schrift ondersteunen
pi_203992210
Gameontwikkelaars leggen verkoop van games aan banden in Rusland

Verschillende gameontwikkelaars hebben besloten geen games meer te verkopen in Rusland. Ook Ubisoft legt de verkoop stil, heeft het Franse bedrijf maandag aangekondigd.

Ubisoft, onder meer bekend van de spellen Assassin's Creed en Far Cry, meldt op zijn website niet waarom het bedrijf dit besluit heeft genomen. Wel is duidelijk dat de ontwikkelaar niet de enige is die de verkoop stillegt.

Activision Blizzard kondigde vorige week al aan de verkoop van games en in-gameaankopen te staken in Rusland. De ontwikkelaar van populaire spellen als Call of Duty, World of Warcraft en Candy Crush maakte bekend dit te doen zolang het conflict tussen Rusland en Oekrane voortduurt.

Epic Games, bekend van onder meer Fortnite, liet een dag later weten in-gameaankopen in Rusland aan banden te leggen.

Niet alleen gameontwikkelaars nemen zulke besluiten, maar ook Netflix heeft zijn dienst in Rusland stopgezet. Een woordvoerder liet weten dat de streamin

https://www.nu.nl/tech/61(...)nden-in-rusland.html
pi_203992214
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Blijkbaar omdat de camera's geen cyrillisch schrift ondersteunen
Ah vandaar, vond het al wat vreemd. Zo breed wordt Engels niet gesproken
pi_203992221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:55 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nou.... ik heb me hier dood lopen ergeren aan de talloze opmerkingen van FOK!kers die wel een jonge knappe Oekrainse in huis wilden nemen. De eerste keer is misschien grappig maar als het op een bepaald moment een pagina lang daar over gaat wordt het ziekelijk. Mag het misschien in de laatste reeksen niet of minder het geval zijn, ik weet het niet ik kom hier niet elke nacht meer, laat onverlet dat het hier op sommige momenten een knap zielige vertoning werd
En de rare sprong die je hier maakt om mij dan nu in discrediet proberen te brengen komt wel erg ver gezocht over
Och och och. Vreselijk!

Btw waar kan ik de voeten kussen van die man die dat stuk tekst heeft geschreven?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 02:14:52 #98
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203992238
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:04 schreef SOG het volgende:

[..]
Och och och. Vreselijk!

Btw waar kan ik de voeten kussen van die man die dat stuk tekst heeft geschreven?
Moeten dat per se de voeten van die kerel zijn? Kan je niet een paar random zweetkakken uitzoeken als dat je niche is?
pi_203992245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:57 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ze willen graag het westen er bij betrokken houden en verder in betrekken.
Door de Russen incompetent te laten lijken verlagen ze de drempel daarvoor.
Daar ben ik mij niet zeker van. Zover ik het nog kan overzien is het leger van de Oekrane goed getraind en gemotiveerd en heeft natuurlijk al jaren voorbereidingen getroffen door de gevechten tegen de rebellen met een rouleer systeem. De Russen hebben dat mogelijk onderschat en gingen uit van een coup en een vorm van een vredesmissie. Nu ze zien dat het volk zich hevig verzet en de Russen niet als bevrijders worden gezien zullen ze hun strategie uiteindelijk wel aanpassen.

Maar om nu te zeggen dat het Russisch leger zwak is, incompetent en geen moderne middelen heeft geloof ik niet in. Ik zie het meer als een waardeloze voorbereiding.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 02:21:03 #100
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992248
Uit een artikel in de NYT over de woede en haat voor Rusland:

pi_203992267
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar ben ik mij niet zeker van. Zover ik het nog kan overzien is het leger van de Oekrane goed getraind en gemotiveerd en heeft natuurlijk al jaren voorbereidingen getroffen door de gevechten tegen de rebellen met een rouleer systeem. De Russen hebben dat mogelijk onderschat en gingen uit van een coup en een vorm van een vredesmissie. Nu ze zien dat het volk zich hevig verzet en de Russen niet als bevrijders worden gezien zullen ze hun strategie uiteindelijk wel aanpassen.

Maar om nu te zeggen dat het Russisch leger zwak is, incompetent en geen moderne middelen heeft geloof ik niet in. Ik zie het meer als een waardeloze voorbereiding.
Ik zeg ook niet dat de Russen incompetent zijn, alleen dat het voor Oekrane nuttig kan zijn om ze incompetent te laten lijken.
pi_203992272
Geen woorden voor.

twitter
pi_203992279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:35 schreef polderturk het volgende:
Geen woorden voor.

[ twitter ]
Maar wie heeft die mijnen gelegd?
pi_203992313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Maar wie heeft die mijnen gelegd?
Suggereer je nu iets zonder dat echt te willen zeggen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203992330
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Duh. Weet je zeker dat de Russen die gelegd hebben. Dus dat het Azov bataljon dat daar al jaren zit sluit jij uit.

Ik suggereer dat het Azov bataljon die gelegd hebben. Nu mag jij in de stuip schieten. Want dat is wat jij wil horen.
pi_203992333
twitter

Poging zoveel, hopelijk gaat het nu wel goed. En niet naar fucking Rusland of Wit-Rusland
pi_203992336
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het Rode Kruis zegt allen dat er op de aangegeven route mijnen bleken te liggen.
Wanneer en door wie ze daar waren gelegd staat er niet bij.

Het kan best zo zijn dat de Oekraners eerder die route hadden bemijnd met het doel de Russen tegen te houden en dat de Russen later aangaven dat burgers langs die route een vrije aftocht konden krijgen zonder te weten dat daar mijnen liggen.

De Russen hebben ook geen baat bij vluchtende burgers met mijnen te doden.
Als je ze een vrije aftocht geeft dan kun je daarna de stad aanvallen zonder zorgen om burgers.
En als ze niets om de burgers geven dan vallen ze gewoon de stad aan zonder zorgen om burgers.
Tijd en moeite steken in mijnen leggen lijkt me dan verspilde moeite.

Evacuation route out of Mariupol was mined, Red Cross says
pi_203992340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:18 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Het Rode Kruis zegt allen dat er op de aangegeven route mijnen bleken te liggen.
Wanneer en door wie ze daar waren gelegd staat er niet bij.

Het kan best zo zijn dat de Oekraners eerder die route hadden bemijnd met het doel de Russen tegen te houden en dat de Russen later aangaven dat burgers langs die route een vrije aftocht konden krijgen zonder te weten dat daar mijnen liggen.

De Russen hebben ook geen baat bij vluchtende burgers met mijnen te doden.
Als je ze een vrije aftocht geeft dan kun je daarna de stad aanvallen zonder zorgen om burgers.
En als ze niets om de burgers geven dan vallen ze gewoon de stad aan zonder zorgen om burgers.
Tijd en moeite steken in mijnen leggen lijkt me dan verspilde moeite.

Evacuation route out of Mariupol was mined, Red Cross says
och het heeft geen zin om met mensen de discussie aan te gaan die gelijk in de stuip schieten. Die moet je gewoon zeggen wat ze graag willen horen. Dan kunnen ze gelijk het etiket Kremlin op je plakken.
pi_203992343
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Duh. Weet je zeker dat de Russen die gelegd hebben. Dus dat het Azov bataljon dat daar al jaren zit sluit jij uit.

Ik suggereer dat het Azov bataljon die gelegd hebben. Nu mag jij in de stuip schieten. Want dat is wat jij wil horen.
Nou, had dan gezegd dat je denkt dat het Azov bataljon die mijnen gelegd hebben.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203992352
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:22 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, had dan gezegd dat je denkt dat het Azov bataljon die mijnen gelegd hebben.
Nee, dat is wat jij graag wil horen en daarom maak ik die suggestie anders had je die reactie niet gegeven. Je leest het artikel schijnbaar niet eens.
pi_203992369
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:27 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nee, dat is wat jij graag wil horen en daarom maak ik die suggestie anders had je die reactie niet gegeven. Je leest het artikel schijnbaar niet eens.
Ik hoef enkel een simpele vraag te stellen en je gaat al helemaal uit je dak.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 8 maart 2022 @ 04:14:07 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992374
Handig draadje/ linkje:

twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 04:44:57 #113
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992403
Russische ambassadeur UN beweert dat het altijd al het plan van de US en UK was om een langdurige oorlog te beginnen:

twitter

Bij Tucker Carlson wordt dit narratief natuurlijk met liefde verspreid:

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 08-03-2022 04:51:33 ]
pi_203992410
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 04:44 schreef Kijkertje het volgende:
Russische ambassadeur UN beweert dat het altijd al het plan van de US en UK was om een langdurige oorlog te beginnen:

[ twitter ]
Bij Tucker Carlson wordt dit narratief natuurlijk met liefde verspreid:

[ twitter ]

Inderdaad een zeer dubieuze link naar FOX nieuws(VS) die daar een grote partij onzin verkopen. Ik weet niet wie daar aan het woord is maar het is een bizar interview. Ik heb geen Twitter en kan het helaas niet compleet openen.
Aanvulling: Army Col. Douglas Macgregor zie ik nu. Wat bizar. Dat China mogelijk hier van gaat profiteren daar geloof ik wel in. Maar dat is dan ook het enige van het interview dat kan kloppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 08-03-2022 05:01:53 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:02:33 #115
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992414
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 04:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Inderdaad een zeer dubieuze link naar FOX nieuws(VS) die daar een grote partij onzin verkopen. Ik weet niet wie daar aan het woord is maar het is een bizar interview. Ik heb geen Twitter en kan het helaas niet compleet openen.
Aanvulling: Army Col. Douglas Macgregor zie ik nu. Wat bizar.

Deze (ex-)generaal staat bekend om zijn controversiele pro-Russische standpunten

twitter
pi_203992415
De Hoop Scheffer: leveren Poolse straaljagers nog steeds optie voor VS
Wat de Amerikaanse regering betreft is het nog steeds een optie om Poolse straaljagers aan Oekrane te geven voor de strijd tegen Rusland. Dat vertelde oud-secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer in het radioprogramma Met het oog op morgen van de NOS. "Wat ik uit Washington begrijp van mijn contacten, is dat er in de Verenigde Staten serieus over die optie wordt nagedacht."

Zondag maakte nieuwssite Politico voor het eerst melding van dit plan. Polen zou straaljagers van het type MiG-29 uit het Sovjet-tijdperk aan Oekrane gaan leveren, omdat Oekraense piloten die kunnen besturen. In ruil daarvoor zou Polen F-16's van de Verenigde Staten krijgen, was het verhaal, maar de Poolse regering ontkende later militaire vliegtuigen te gaan leveren.

Internationale media speculeerden na de berichtgeving over de Poolse straaljagers over de gevaren van dit soort leveringen. Ook De Hoop Scheffer erkent dat er risico's zitten aan het leveren van straaljagers aan Oekrane. "Omdat Poetin dan zou kunnen zeggen: u bent aan het escaleren. Maar op een bepaald moment kun je niet geheel risicoloos risicovrij opereren. Dus dat dit als optie wordt overwogen, daar heb ik wel begrip voor."

NOS
pi_203992418
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze (ex-)generaal staat bekend om zijn controversiele pro-Russische standpunten

[ twitter ]
Aangezien ik geen Trump liefhebber was keek ik nooit naar FOX en daarmee is voor mij deze ex generaal onbekend tot vandaag. En dat tijdens een nachtdienst.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:15:19 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203992421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:17 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]

Poging zoveel, hopelijk gaat het nu wel goed. En niet naar fucking Rusland of Wit-Rusland
Vanuit Mariupol zou men beter richting Rusland of Oekrane kunnen vluchten, dan kunnen we mooi zien hoe de verhoudingen liggen in een stad met ongeveer 50% Russen en Oekraners.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:26:06 #119
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992429
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vanuit Mariupol zou men beter richting Rusland of Oekrane kunnen vluchten, dan kunnen we mooi zien hoe de verhoudingen liggen in een stad met ongeveer 50% Russen en Oekraners.
Mwah ik weet niet of het als Rus wel zo'n goed idee is om richting Ukraine te willen vluchten ....
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:31:24 #120
56749 BlaZ
pi_203992433
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mwah ik weet niet of het als Rus wel zo'n goed idee is om richting Ukraine te willen vluchten ....
Nee precies, maar aangezien het 50/50 is qua bevolking kun je beter de weg in twee richtingen open houden voor vluchtelingen.
Als ik zo even op de kaart kijk is het vanuit Mariupol ook vrij lastig vluchten richting de westgrenzen. Op alle uitgangswegen - behalve die naar Rostov - is zeer recentelijk gevochten.
pi_203992437
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.

twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:35:52 #122
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee precies, maar aangezien het 50/50 is qua bevolking kun je beter de weg in twee richtingen open houden voor vluchtelingen.
Als ik zo even op de kaart kijk is het vanuit Mariupol ook vrij lastig vluchten richting de westgrenzen. Op alle uitgangswegen - behalve die naar Rostov - is zeer recentelijk gevochten.
Daarom willen ze ook zo graag een veilige corridor. Naar Rusland vluchten is natuurlijk geen optie voor ze.
pi_203992441
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.

[ twitter ]
Kan ook geen oorlog beginnen als er totaal geen steun voor is. En er zullen altijd mensen blind de overheid en hun land 100% steunen. Maarja, beetje jammer is het wel natuurlijk.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:42:58 #124
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203992443
Goeiemorgen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:43:25 #125
56749 BlaZ
pi_203992444
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daarom willen ze ook zo graag een veilige corridor. Naar Rusland vluchten is natuurlijk geen optie voor ze.
Ik heb even wat verder gelezen. https://www.aljazeera.com(...)ation-mariupol-fails

Het gaat dus met name om het deel van de bevolking dat geen eigen auto heeft.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:44:06 #126
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992446
quote:

[ twitter ]
Tja zo'n 70% gelooft Putin dat Ukraine vnl uit nazi's bestaat na jarenlang eenzijdige informatie.

De meesten geloven hun eigen familieleden in Ukraine niet eens als ze vertellen dat het zo erg is in Ukraine :')

twitter

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 08-03-2022 06:04:17 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:47:19 #127
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992447
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik heb even wat verder gelezen. https://www.aljazeera.com(...)ation-mariupol-fails

Het gaat dus met name om het deel van de bevolking dat geen eigen auto heeft.
Waar staat dat? Het is gewoon te gevaarlijk? Zo'n 200.000 mensen zitten daar in de val.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:57:08 #128
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992457
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 06:04:53 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203992463
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:09:24 #130
56749 BlaZ
pi_203992465
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Waar staat dat? Het is gewoon te gevaarlijk? Zo'n 200.000 mensen zitten daar in de val.
Dat men onderweg op de vluchtroute personenauto's tegen kwam die op eigen initiatief Mariupol ontvlucht waren. Het probleem was er met de bussen, die zijn dus niet op pad gegaan.
pi_203992467
Zou zo'n Putin nou trots zijn op waar hij bezig is, kan toch niet anders dan dat zijn dochters en partner dit hele gebeuren verafschuwen.

Stond in de krant dat zijn vriendin hier ondergedoken zit in Zwitserland.
pi_203992468
quote:

[..]
[..]
Dat is het eerste wat ik bij het lezen van de titel dacht de organisator wil geen concurrentie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:14:07 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203992469
Eerst probeerde Wit Rusland ons te overspoelen met duizenden vluchtelingen, en nu komen er miljoenen binnen..
pi_203992476
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Zou zo'n Putin nou trots zijn op waar hij bezig is, kan toch niet anders dan dat zijn dochters en partner dit hele gebeuren verafschuwen.

Stond in de krant dat zijn vriendin hier ondergedoken zit in Zwitserland.
Putin zal het gewoon zien als zijn plicht als leider om af te maken waar hij aan begonnen is.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:21:32 #135
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_203992478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Jongetje is niet alleen mocht je dat bedoelen (zoals vele huismoeders beweren).

Vannacht weer een berg kinderen gedood door de russen. :(

quote:
Het Oekraense leger meldt dat er bij luchtaanvallen op de stad Soemi, in het noordoosten van het land, tien doden zijn gevallen. Onder de slachtoffers zou ook een onbekend aantal kinderen zijn. "De kinderen worden vermoord", schrijft Dmytro Zjyvytski, de leider van de regionale strijdmacht op Facebook. "Dit zullen we nooit vergeven."
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:25:22 #136
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:14 schreef crystal_meth het volgende:
Eerst probeerde Wit Rusland ons te overspoelen met duizenden vluchtelingen, en nu komen er miljoenen binnen..
Putin wrijft zich in zijn handjes. Helaas voor hem zijn de buurlanden deze keer een stuk gastvrijer
pi_203992485
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:55 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Oekraine roept al haar materieel uit het buitenland terug.

Volgende week: hey hoe komen die 40 drones en 60 migs hier ineens.

[ afbeelding ]
Nog 30 extra drones van andere landen er stiekem aan toevoegen. :P
pi_203992486
quote:

Wat je hier zegt, klopt.
Daarom verbaas ik mij hier ook zo over. De Duitsers zijn in WO 2 ook mede ten onder gegaan door de modder in het voorjaar en het najaar
pi_203992490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wat je hier zegt, klopt.
Daarom verbaas ik mij hier ook zo over. De Duitsers zijn in WO 2 ook mede ten onder gegaan door de modder in het voorjaar en het najaar
Koest gehouden door Xi Jinping, en daardoor te laat gestart.
pi_203992496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Putin zal het gewoon zien als zijn plicht als leider om af te maken waar hij aan begonnen is.
Zal best, maar als Putin zelfs door zijn geliefdes uitgekotst wordt raakt hij uiteindelijk nog verder gesoleerd. Gefrustreerd ventje.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:35:48 #141
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992497
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wat je hier zegt, klopt.
Het is niet alleen de modder hoor. Putin heeft zich ook vergist in de mate van tegenstand van de Ukraieners, de aanvoerlijnen stagneren en het materieel is slecht onderhouden. Daarbij is het moreel onder de Russen natuurlijk ook erg laag omdat ze gewoon voorgelogen zijn over hun missie.
pi_203992505
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:24 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel BN'ers hebben er al een OekraInse vluchteling onderdak geboden?

[ afbeelding ]
[..]

Waar die lui toch iedere keer het idee vandaan halen dat mensen hun aansporing nodig hebben om iets goeds te doen voor een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door vipergts op 08-03-2022 06:52:55 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 8 maart 2022 @ 06:59:28 #143
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992536
Het trieste is dat de Russen op bv Facebook zich helemaal kapot lachen.

"You will pay for our army, hahahahaha"

En inderdaad. Gas 2x zo duur. Roebel weliswaar onderuit. Maar daar staat de EU dan met zijn broek op zijn knieen.
pi_203992547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:

En inderdaad. Gas 2x zo duur. Roebel weliswaar onderuit. Maar daar staat de EU dan met zijn broek op zijn knieen.
De grootste economie van Europa draait voor de helft op Slavisch gas, do the math :%
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:09:54 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203992556
quote:

Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203992558
quote:

Lijkt me dat er weinig te lachen valt in Rusland.
pi_203992570
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.
pi_203992575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.
Zelden een land bezocht waar men zo dol is op zoetigheden en andere lekkernijen. De gewone Rus is een gewoon mens, die zijn het snel zat.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 07:18:49 #149
3928 Ulx
pi_203992577
quote:

"Ik ben mijn baan, mijn spaargeld en mijn pensioen kwijt maar als jullie het komende voorjaar en zomer de kachel aan willen doen ga je betalen! Lekker puh!"

Zoiets?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 08-03-2022 07:29:56 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:19:57 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203992579
quote:

[ twitter ]
Noord-Korea belde. Ze willen hun propaganda terug.

Mijn god zeg :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203992581
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Zelden een land bezocht waar men zo dol is op zoetigheden en andere lekkernijen. De gewone Rus is een gewoon mens, die zijn het snel zat.
Suiker kost ook niks.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 07:21:41 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203992585
quote:

Wat zouden ze voor de doden vragen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:22:19 #153
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992589
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je hebt niet goed gelezen. Wij/de EU betalen hun welvaart. En dit leger. Daar zit hem de crux.

Sta je dan -XOR-, TheJanitor, en de EU, met de broek op de enkels.
pi_203992593
quote:

Binnenkort zitten ze niet meer op Facebook, ben benieuwd hoe hard die boomer-Russen dan nog lachen.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 07:25:05 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203992602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
"Ik ben mijn baan, mijn spaargeld en mijn pensioen kwijt maar als jullie het komende voorjaar en zoner de kachel aan willen doen ga je betalen! Lekker puh!"

Zoiets?
En mijn broer
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 07:27:13 #156
3928 Ulx
pi_203992608
twitter

Nou ja, ze vechten tenminste niet vijftig kilometer achter het front.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 07:28:43 #157
3928 Ulx
pi_203992612
Da's de tweede Rus met sterren die kassiewijlen is, toch?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:29:08 #158
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Binnenkort zitten ze niet meer op Facebook, ben benieuwd hoe hard die boomer-Russen dan nog lachen.
Vlieger gaat ook al niet op. Zitten achter een proxy en het equivalent van Facebook is VKontakte.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:30:40 #159
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_203992625
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:29 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Vlieger gaat ook al niet op. Zitten achter een proxy en het equivalent van Facebook is VKontakte.
Ja, hoeveel mensen in Rusland zitten er op Facebook? Vast niet zo heel veel, ze zitten allemaal op VKontakte inderdaad.
How can I make this topic about me?
pi_203992626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:29 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ze zitten achter een proxy te juichen op hun Russiche versie van poepgezicht. :')
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:34:24 #161
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat zouden ze voor de doden vragen?
Die zijn of held "omgekomen bij de Speciale Operatie tegen de Nazi's in de Ukraine".
Of omgekomen bij een oefening.

Tenminste, zo ging dat in 2014.
pi_203992649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:22 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je hebt niet goed gelezen. Wij/de EU betalen hun welvaart. En dit leger. Daar zit hem de crux.

Sta je dan -XOR-, TheJanitor, en de EU, met de broek op de enkels.
Gaat inderdaad uitstekend met de welvaart daar. Zij gaan kopje onder en wij gaan langzaam over naar andere bronnen (Algerije, Iran en Venezuela). En betalen voor het leger.. die belachelijke schroothoop? Dan betalen we gelukkig niet veel.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 maart 2022 @ 07:36:41 #163
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203992656
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Oei, flinke blunder van Kuleba :|W
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203992658
quote:

Veel geld voor dat oud ijzer en schroot wat ze een leger noemen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:38:21 #165
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Gaat inderdaad uitstekend met de welvaart daar. Zij gaan kopje onder en wij gaan langzaam over naar andere bronnen (Algerije, Iran en Venezuela). En betalen voor het leger.. die belachelijke schroothoop? Dan betalen we gelukkig niet veel.
Je kunt wel een plaat voor je kop hebben, maar 41% van onze energie voorziening komt uit Rusland.
We hebben het hier niet over miljarden, maar over tientallen miljarden.

155 billion cubic metres of natural gas - reken maar uit.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:41:31 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203992679
quote:

[..]
Rusland is door Poetins gebrek aan intelligentie en door zijn lafheid al een straatarm pauperland. Wij komen nog niet eens op het niveau Rusland als de hele wereldeconomie op slot gaat. Als Rusland straks nog armer wordt gaan zelfs die stompzinnige slaafse Russen klagen. Russen doen namelijk alles voor geld. Geef ze een paar stuivers en ze zijn je bitch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 07:41:51 #167
3928 Ulx
pi_203992681
41% nu al. Vorige week was het alleen 20% van het aardgas.

Gaat hard.
pi_203992684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:38 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je kunt wel een plaat voor je kop hebben, maar 41% van onze energie voorziening komt uit Rusland.

En toch niet kunnen winnen van wat boeren in Oekraine. Een leger zonder kunde, organisatie en motivatie. Geeft alleen maar meer aan wat een kansloos land Rusland is dat zelfs met zoveel olie en gas dat ze kunnen exporteren het nog steeds een baggerland is met een krakkemikkig leger. En binnenkort nog minder inkomsten. Die Z naZis maken geen schijn van kans.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 07:45:55 #169
3928 Ulx
pi_203992700
De Russen staan op de verkeerde plek.

twitter
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 07:46:13 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203992701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:34 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Die zijn of held "omgekomen bij de Speciale Operatie tegen de Nazi's in de Ukraine".
Of omgekomen bij een oefening.

Tenminste, zo ging dat in 2014.
Ze zijn nog steeds dood, Nog steeds niet te vervangen

Daar staan dit soort zolderkamer commando's nooit zo bij stil
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:50:14 #171
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203992724
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef hole1988 het volgende:
[ twitter ]
Ik fiets per dag verder naar mijn werk.
Hoeveel hebben die rijke Nederlanders er in gepropt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:51:42 #172
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:41 schreef Ulx het volgende:
41% nu al. Vorige week was het alleen 20% van het aardgas.

Gaat hard.
Officieel EU getal van 5 dagen geleden. Dat jij je feiten niet op orde hebt, dat kan. Of het is dom getrol. Kan ook.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
En toch niet kunnen winnen van wat boeren in Oekraine. Een leger zonder kunde, organisatie en motivatie. Geeft alleen maar meer aan wat een kansloos land Rusland is dat zelfs met zoveel olie en gas dat ze kunnen exporteren het nog steeds een baggerland is met een krakkemikkig leger. En binnenkort nog minder inkomsten. Die Z naZis maken geen schijn van kans.
Correct. Volgens mij staat de hele wereld te kijken van "wat gebeurt hier". Van de modernste Tor en Pantsir systemen lopen de banden eraf of ze staan vast in de modder met gevluchte bemanning.

Laatste punt moet je even mee oppassen. Ze hebben een groot nucleair arsenaal. Dat is het hele punt.
pi_203992739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:38 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Die van 'ons' komt maar voor 15% uit rusland wat wij eenvoudig opvangen door groningen.

Als je de EU bedoelt zit vooral Duitsland met een afhankelijkheid. Ik denk dat ze dat dmv aanleveringen uit de states nog wel wat terug kunnen brengen. En anders kan oost duitsland weer ouderwets de kolen gaan stoken, wat ze tot voor kort nog deden, scheelt ook weer. Pompen wij wat nog bij voor ze. En zie daar, de lente gloort. Naast modder etc komt de tijd van replenishments van bijvoorbeeld energievoorzieningen.

Wir schaffen das.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:56:21 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:57:42 #175
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203992760
Putin gaat dit verliezen (/heeft al verloren) :).

En update: Ik haat Putin.

Einde update.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:01:12 #176
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_203992779
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ties-olie-40-procent

Rusland dreigt de gaskraan naar Europa dicht te draaien.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:01:39 #177
446930 crew  ESF1Gamer
pi_203992781
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:

Voor de zoveelste keer :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203992784
quote:

Mooi dicht laten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:02:13 #179
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992786
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:52 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Die van 'ons' komt maar voor 15% uit rusland wat wij eenvoudig opvangen door groningen.

Als je de EU bedoelt zit vooral Duitsland met een afhankelijkheid. Ik denk dat ze dat dmv aanleveringen uit de states nog wel wat terug kunnen brengen. En anders kan oost duitsland weer ouderwets de kolen gaan stoken, wat ze tot voor kort nog deden, scheelt ook weer. Pompen wij wat nog bij voor ze. En zie daar, de lente gloort. Naast modder etc komt de tijd van replenishments van bijvoorbeeld energievoorzieningen.

Wir schaffen das.
Kijk, dit is onderbouwt. We komen er ook wel. Maar voorlopig zitten we wel even klem.

Fascinerend is dat North Stream 2 zelfs nog een groter aandeel dan 41% zou hebben betekend.

Ik was vorige week ivm dit conflict in Polen: er word nog steeds veel op Bruinkool gestookt. Ook 4 sterren hotels. Interressant trouwens: de EU energietransitie dadelijk: electrische wegwerpauto's die rijden op kolencentrales.
quote:

Dan zijn ze failliet.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:02:43 #180
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203992788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:57 schreef Scrummie het volgende:
Putin gaat dit verliezen (/heeft al verloren) :).

En update: Ik haat Putin.

Einde update.
Er valt geen winst te halen met deze oorlog!

Maj. General Stanislaw Sosabowski:
Doesn't matter what it was. When one man says to another, "I know what let's do today, let's play the war game."... everybody dies.
pi_203992809
quote:

"Als je niet doet wat ik wil schiet ik mezelf in de voet, echt waar!"
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:07:12 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203992819
Waarom noemt Nu.nl het de hele tijd vredesgesprekken..

Lijken mij eerder oorlogsonderhandelingen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:07:52 #184
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_203992821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nou ja, ze vechten tenminste niet vijftig kilometer achter het front.
Juist omdat ze dat wel doen bestaat het vermoeden dat Ukrane millitairen achter de Russische leger heeft weten te krijgen.
pi_203992828
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:21 schreef Kijkertje het volgende:
Uit een artikel in de NYT over de woede en haat voor Rusland:

[ afbeelding ]
quote:
Olha Koba, a psychologist in Kyiv, said that “anger and hate in this situation is a normal reaction and important to validate.” But it is important to channel it into something useful, she said, such as making incendiary bombs out of empty bottles.
Goeie psycholoog. 😅
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:09:44 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:11:09 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:12:47 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 08:14:12 #189
3928 Ulx
pi_203992868
quote:

Goede reden om af te kicken van dat spul.
pi_203992872
quote:
Ironisch, genoeg Oekraners die stonden te dansen op het massagraf van Babi Yar.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:15:24 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203992878
In geval conflict met China zou Rusland Japan steunen dan zou Japan geen claim meer leggen op de eilanden. Maar die deal lijkt te vervallen.
twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:19:35 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203992904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Japan ziet een kans om door Rusland gestolen gebied terug te nemen
[ twitter ]
Als Bluelatino2 van Twitter het zegt dan zal het wel zo zijn!
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 08:21:11 #193
3928 Ulx
pi_203992914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Oekrainers zijn toch eigenlijk gewoon Russen?

Of in zulke gevallen niet?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:21:15 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203992916
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heel onwaarschijnlijk, met allemaal correcte uniformen (als veteranen?) en die vlaggen erbij. Terwijl historisch gezien de Joden inderdaad eerder iets met de Russen dan met de Oekrainers zouden moeten hebben.
The End Times are wild
pi_203992920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:07 schreef Dr88 het volgende:
Waarom noemt Nu.nl het de hele tijd vredesgesprekken..

Lijken mij eerder oorlogsonderhandelingen.
Omdat de uitkomst van het naleven van dit nogal bezopen pakket aan Russische eisen vrede zou moeten voorstellen.

Stel dat Oekraine zich erbij zou aansluiten, dan was de draak weer even gaan liggen. Tot het ineens "zin" krijgt in een ander deel van het land.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:24:17 #196
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203992936
De eisen van de Russen zijn al minder geworden overigens.
pi_203992939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrainers zijn toch eigenlijk gewoon Russen?

Of in zulke gevallen niet?
Ligt eraan wanneer je de meetlat legt, in de tijd van Jaroslav I de Wijze wel.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:28:49 #198
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:29:21 #199
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_203992967
Ik las trouwens dat de minnares en kinderen van Poetin in Frankrijk zitten? Ik zie kansen voor de Oekraners :D
pi_203992968
quote:
Lijkt mij nepnieuws.
  Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 08:30:04 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203992971
quote:

SPOILER
Ja, ik hoorde dit al, toen ging ik hier thuis even uitleggen aan de wederhelft dat ik hier ook al dingen in die strekking had gelezen :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203992981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:24 schreef PluggieOD het volgende:
De eisen van de Russen zijn al minder geworden overigens.
waar zie je dat of oude nieuws?
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:33:33 #203
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203992990
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:28 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Vechten de Russen in hun burgerkloffie?
Er is bijna geen eten, de logistiek is een drama. Waarom zou de legerkleding wel op orde zijn?
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_203992999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Er is bijna geen eten, de logistiek is een drama. Waarom zou de legerkleding wel op orde zijn?
Denk nog steeds dat het een scam is. Kanonnenvoer om 'ons' te laten geloven dat het allemaal niets voorstelt.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:35:59 #206
5428 crew  miss_sly
pi_203993015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, ik hoorde dit al, toen ging ik hier thuis even uitleggen aan de wederhelft dat ik hier ook al dingen in die strekking had gelezen :')
Dergelijke mannen zouden ze op Facebook met naam en toenaam tentoon moeten stellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203993022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er zullen best wat mannen zo hebben gereageerd. Ook hier heb ik het gezien. Maar dit artikel (en dan bedoel ik met name de manier waarop het is geschreven) riekt ook wel weer een beetje naar de vooroorlogse woke beweging met het willen cancellen van blanke mannen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:37:48 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203993030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:36 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Er zullen best wat mannen zo hebben gereageerd. Ook hier heb ik het gezien. Maar dit artikel (en dan bedoel ik met name de manier waarop het is geschreven) riekt ook wel weer een beetje naar de vooroorlogse woke beweging met het willen cancellen van blanke mannen.
Blanke man hier, met een schijthekel aan woke. En even zo grote schijthekel aan eeuwige pubers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:40:11 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203993051
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
Er valt geen winst te halen met deze oorlog!

Maj. General Stanislaw Sosabowski:
Doesn't matter what it was. When one man says to another, "I know what let's do today, let's play the war game."... everybody dies.
Ik vind dit altijd zo'n rare quote, ik snap waar ze heen wilden ermee maar hij komt hoogstwaarschijnlijk niet van deze generaal, die wilde echt wel knokken

Logisch ook want Polen werd van twee kanten geneukt op dat moment
pi_203993052
Wokegenot _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 08:40:16 #211
3928 Ulx
pi_203993053
Zijn die Oekranse vrouwen niet zoals in al die films dan?
  Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 08:42:37 #212
pi_203993068
quote:

[..]
Nouja, als het een grapje is is het nogal misplaatst, en als je het serieus meent ben je niet goed.
pi_203993069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dergelijke mannen zouden ze op Facebook met naam en toenaam tentoon moeten stellen.
heb jij al wat mensen in huis genomen?
pi_203993074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, als het een grapje is is het nogal misplaatst, en als je het serieus meent ben je niet goed.
jij hebt je huisgenoot/wederhelft niet op uiterlijk uitgekozen?
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:44:51 #215
5428 crew  miss_sly
pi_203993089
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
heb jij al wat mensen in huis genomen?
Het n heeft totaal niets met het ander te maken.
  Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 08:44:57 #216
pi_203993090
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik heb haar niet gedate naar aanleiding van een oorlog in ieder geval.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 08:45:22 #217
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203993093
quote:
Sancties tegen Rusland duwen Nederland in recessie
De economische sancties van het westen raken Rusland hard. Maar we schieten ook in onze eigen voet: de oorlog in Oekrane dreigt Nederland in een recessie te duwen, waarschuwen economen. Consumenten en bedrijven zullen de nadelige gevolgen van prijsstijgingen zeker twee jaar voelen.

Met ongekend harde sancties willen de westerse landen Rusland hard raken. En dat deden ze. Meer dan 30 procent ging de aandelenbeurs van Moskou onderuit toen de westerse landen sancties tegen Rusland instelden. Maar nu wordt steeds duidelijker dat de sancties ook ons hard raken. Ondernemers zien afzetmarkten wegvallen en consumenten beginnen de razendsnel stijgende prijzen in hun portemonnee te voelen: de benzineprijzen gaan door het dak, evenals de energierekening.

Bovendien merkt de consument de gevolgen bij de dagelijkse boodschappen. Bakkers waarschuwden eerder deze week al dat de broodprijs kan verdubbelen, omdat de graanprijzen omhoog vliegen.

De hogere olieprijs werkt ook door in de transportkosten van bedrijven. En dat werkt uiteindelijk door in de prijs die de consument betaalt. Ook bouwmaterialen, zoals hout, worden duurder. Dat leidt weer tot hogere bouw- of verbouwingskosten.

Door de sancties is zakendoen met Rusland in veel gevallen onmogelijk. Dat treft de Russische export van olie, gas, metalen en andere grondstoffen zoals graan. Die grondstoffen waren al duur vanwege de grote vraag en beperkt aanbod. Nu het aanbod nog verder wordt afgeknepen, gaan de prijzen helemaal door het dak. Een voorbeeld: In januari van dit jaar betaalde EU nog 190 miljoen euro per dag voor Russisch gas. Inmiddels is dat opgelopen tot 660 miljoen euro.

En die rekening komt rechtstreeks bij de consument. ,,Juist nu de pandemie op het einde lijkt te lopen, het leven normaliseert en we vooruit konden zien naar dalende inflatie en economische groei, wordt dat mooie vooruitzicht ruw verstoord’’, zegt Han de Jong, voormalig hoofdeconoom bij ABN Amro. In plaats van groei vreest hij het tegenovergestelde. ,,Ik denk dat we in Europa serieus rekening moeten houden met een recessie.’’

De overheid kan de pijn nog verzachten door mensen extra lastenverlichting te geven. Daarover wordt nu in het kabinet gesproken.

https://www.bndestem.nl/g(...)n-recessie~a608c730/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203993094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het n heeft totaal niets met het ander te maken.
klopt

je kunt de mensen die mensen op willen nemen ook willen namen en shamen op feestboek
pi_203993096
Tijd voor een samenvatting:
De Russen bakken er niks van
Alles kapot, brandstof op, ongemotiveerd
De oekrainse burgers vluchten massaal voor de zekerheid
Nederlandse mannen vinden dat leuk want gratis neuken
BNers doen gelukkig enorm veel
Speciale tv programma’s en een overboeking per swift naar Oekrane bouwt alles weer op
Poetin gaat in hoekje huilen met zijn favo knuffel.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:45:30 #220
5428 crew  miss_sly
pi_203993097
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wauw, echt een heel goede vergelijking. Adrem.
pi_203993098
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb haar niet gedate naar aanleiding van een oorlog in ieder geval.
wat goed van jou

ofzo
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 08:45:51 #222
5428 crew  miss_sly
pi_203993101
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
klopt

je kunt de mensen die mensen op willen nemen ook willen namen en shamen op feestboek
Euh, nee.
pi_203993105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Worden die POW berecht in Oekrane? Komen er speciale tribunalen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:46:50 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 08:47:14 #225
pi_203993110
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat goed van jou

ofzo
Wat ben je recalcitrant zeg.

Het lijkt me heel normaal om een dergelijke crisissituatie niet te misbruiken als verkapte datingshow. Zeker omdat de instanties je dan per definitie niet serieus gaan nemen. Maar goed, blijkbaar zegt jouw moraal wat anders.
  Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 08:48:12 #226
pi_203993121
Of nouja, misschien kunnen we terug naar de tijd van de vikingen, die niet alleen de bezittingen maar ook gewoon de mooiste vrouwen meenamen. Nee, dat was een prachtige tijd!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2022 @ 08:48:22 #227
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203993124
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hout als geimproviseerd armor
[ twitter ]
Lijkt me eerder hout om op de grond te leggen om uit de modder los te komen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:49:22 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:49:57 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203993141
quote:

[..]
Zwijn is topvoer.
Doe mij de nek maar. En een achterpoot.
1947-2016
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:51:39 #230
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203993157
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:46 schreef superniger het volgende:

[..]
Worden die POW berecht in Oekrane? Komen er speciale tribunalen?
Krijgen Sherry en zijn vriendjes toch nog gelijk :) alleen in een ander land dan Nederland
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:51:49 #231
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_203993161
quote:
Ah dit zijn de Nazi's waar poetin tegen strijdt.
PR technisch een mooie win voor Oekraine.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:52:17 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203993181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
ik heb wat boekjes gelezen over de mossaad en special forces van isral

dat zijn pittige jongens
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:56:40 #234
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203993201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:49 schreef slashdotter3 het volgende:
De FSB die over onbeveiligde kanalen communiceert :')
[ twitter ]
Ja. Blijkbaar hebben ze het 3G/4G netwerk platgelegd maar wat blijkt hun beveiligde lijnen werken alleen op 3G/4G.

Dat is echt next-level stupidity.

Dit conflict moet wel de historie ingaan als degene met de meest strategische blunders ooit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gunner op 08-03-2022 09:06:36 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203993233
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:56 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja. Blijkbaar hebben ze het 3G/4G netwerk platgelegd maar wat blijkt hun beveiligde lijnen werken alleen op 3G/4G.

Dit conflict moet wel de historie gaan als degene met de meest strategische blunders ooit.
Van 2022, ongetwijfeld.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:05:14 #236
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203993262
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Goed punt zeg!
Misschien zou jij ook eens moeten proberen een goed punt te maken
pi_203993281
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Of nouja, misschien kunnen we terug naar de tijd van de vikingen, die niet alleen de bezittingen maar ook gewoon de mooiste vrouwen meenamen. Nee, dat was een prachtige tijd!
In essentie beloon je een overwinnend leger met kut, twee miljoen Duitse vrouwen verkracht in de slotweken van WOII.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:09:07 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:10:43 #239
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203993305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hout als geimproviseerd armor
[ twitter ]
Paar dagen oud alweer. Radiator bescherming.
pi_203993323
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dit conflict moet wel de historie ingaan als degene met de meest strategische blunders ooit.
Of misschien het ultieme spagaat scenario;

Aan een kant trouw aan de leider Poetin, want die afzetten gooit je land en ideologie in het diepe VS geen onzinnige oorlog willen vechten op basis van leugens en sentimenten van iemand die geradicaliseerd is.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:15:05 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 09:15:26 #242
pi_203993352
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In essentie beloon je een overwinnend leger met kut, twee miljoen Duitse vrouwen verkracht in de slotweken van WOII.
Ze belonen zichzelf vooral.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:15:39 #243
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203993353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:15:44 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203993356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongeacht de nastyheid van het onderwerp.

Er zit zoveel ' :') ' in deze post....
1947-2016
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:16:00 #245
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203993359
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
:D
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:16:32 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 09:20:23 #247
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203993398
Niet om 't een of 't ander, maar het Russische leger lijkt er tot nu toe niet heel veel van te bakken. Wat op zich mooi is natuurlijk, maar, Putin moet en zal de Oekrane hebben. If all else fails, dan lijkt het mij dat ie op een gegeven moment naar een tactical nuke gaat grijpen? Of overdrijf ik dan?

Want met die kerncentrales daar is dat natuurlijk double the fun :{
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:21:57 #248
498282 Scrummie
pi_203993405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:20 schreef CoolGuy het volgende:
Niet om 't een of 't ander, maar het Russische leger lijkt er tot nu toe niet heel veel van te bakken. Wat op zich mooi is natuurlijk, maar, Putin moet en zal de Oekrane hebben. If all else fails, dan lijkt het mij dat ie op een gegeven moment naar een tactical nuke gaat grijpen? Of overdrijf ik dan?

Want met die kerncentrales daar is dat natuurlijk double the fun :{
Maar met een nuke heeft ie Oekrane ook niet en verliest hij nog meer.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 09:23:29 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_203993421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Maar met een nuke heeft ie Oekrane ook niet en verliest hij nog meer.
Dat ben ik met je eens, maar ik heb niet het idee dat Putin nog heel rationeel is. Die heeft zijn zinnen gezet op Oekrane en dat moet en zal hij hebben, en als hij het niet kan hebben, nou, dan verder ook niemand.

Rationeel gezien schiet je er niks mee op, maar als hij dt was dan was dit hele geintje nooit gebeurt.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:24:30 #250
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Japan ziet een kans om door Rusland gestolen gebied terug te nemen
[ twitter ]
Gestolen gebied? Japan tekende het vredesverdrag van San Fransico, waarin ze alle aanspraken op de Kurils opgaven.
pi_203993435
quote:
Het lijkt me duidelijk dat Rusland verliezen leidt, maar dit soort propaganda van de Kyiv Independent kan direct naar de prullenbak

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2022 09:25:58 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:26:20 #252
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203993447
quote:

[..]
Cancellen van blanke mannen? Waar haal je dat vandaan? Er wordt volgens mij geen woord gerept over blank en de mannen waar men in het artikel terecht over klaagt hoeven toch niet per se blank te zijn?
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:30:16 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_203993494
Nog meer WW2 nazi-Duitsland tactieken.

twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:30:37 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203993500
Duizenden mensen vluchtte sinds vorige week donderdag halsoverdekop Rusland uit. Sommige midden in de nacht. Terecht zo te zien.

==============================
https://www.reddit.com/r/(...)ions_against/hzl74f1

This won't work because Russia can impose exit controls on people as well. And I think they already have started, there are reports of customs agents making sure Russians travelling out of the country are coming back.
This is correct. They are simply not giving out exit visas anymore. I'm sure there are exceptions to this but my few contacts can't get out.
They've already locked down and aren't giving out exit visas. RU has learned their lesson from the collapse of USSR.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:30:48 #255
498282 Scrummie
pi_203993501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik heb niet het idee dat Putin nog heel rationeel is. Die heeft zijn zinnen gezet op Oekrane en dat moet en zal hij hebben, en als hij het niet kan hebben, nou, dan verder ook niemand.

Rationeel gezien schiet je er niks mee op, maar als hij dt was dan was dit hele geintje nooit gebeurt.
Ik ben het met je eens dat hij gek is, maar ik denk niet zo gek. Een nuke gebruiken zal ook betekenen dat hij zijn Rusland verliest, want ik mag toch aannemen dat het gebruik van zoiets ook voor de NAVO (en de rest van de wereld Kim uitgezonderd) 'een brug te ver is'.

Bij gebruik van zoiets omdat hij verliest zal Rusland nog verder afgesloten worden, zal hij de rest van zijn leven in een bunker moeten zitten en zoiets zal ook niet te verbergen zijn van zijn volk, wat dan nog meer in opstand zou gaan komen (allemaal gokjes van mij).
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:32:36 #256
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203993519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:30 schreef speknek het volgende:

[ twitter ]
Nazi-Duitsland verloor de oorlog ook.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:34:39 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203993544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:30 schreef speknek het volgende:

[ twitter ]
'In order to save the village we had to destroy the village.'
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203993552
quote:

SPOILER
quote:
dat je via ons wel eens een leuke, mooie, intelligente en verzorgde Oekraense vrouw (want dat zijn ze)
Is die Andy zelf wel zo zuiver op de graat eigenlijk? Hij heeft ook duidelijk zijn ogen niet in z'n zak zitten.

edit: sorry, een beetje flauwe beschuldiging maar die dikgedrukte opmerking van hem vind ik ook niet echt gepast.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:36:18 #259
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_203993555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 07:45 schreef Ulx het volgende:
De Russen staan op de verkeerde plek.

[ twitter ]
And so it begins.

Iedereen die nog een appeltje te schillen had gaat los, want de Russische beer blijkt een uitgehongerd zwak stuk aangeschoten wild.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 maart 2022 @ 09:38:23 #260
364681 over_hedge
pi_203993579
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
And so it begins.

Iedereen die nog een appeltje te schillen had gaat los, want de Russische beer blijkt een uitgehongerd zwak stuk aangeschoten wild.
Je zou toch denken dat Japan wel 2x nadenkt voor ze een land met atoombommen gaat aanvallen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:38:57 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203993585
Economie journalist legt uit hoe Rusland gaat instorten.
(FSB document zei ook dat uiterlijk juni het game over is voor Rusland)
====================================
https://www.reddit.com/r/(...)e_sanctions_against/

Recovering economic journalist here.

The point of these sanctions is to cripple the Russian economy as quickly as possible to degrade Russia's war-fighting capability.

Every single part of the Russian economy is now globally integrated. All of their factories, including military ones, require inputs which are imported.

In terms of Airlines, they have about three weeks left of air travel in Russia. The vast majority of Russian civilian aircraft are built by Boeing and Airbus. Airlines keep about three weeks of regularly replaced spare parts on hand. In about three weeks, internal Russian travel is fucked.

They have built around 20 regional propeller planes and 30 widebody jets, Ilyushin specifically, but that's replacing hundreds of aircraft with 50, 20 of which are short-haul. And even then, manufacturing spare parts for those requires foreign inputs.

They can't import anything right now. Shipping companies won't ship to Russia. Even if they could find some Chinese firm to pick up the slack, they can't pay anyone. Their dollar and euro assets are all frozen and they've lost access to most of their foreign currency reserves. They have a ton of gold, but no bank can buy it without facing fines or sanctions.

They have the ability to gain foreign currency by selling oil, but Gazprom is under sanction and cut off from swift, so it can't receive payments in foreign currency (which they want to use to stabilize the ruble) at least for now.

The Ruble is in freefall so no one will accept it.

And that probably includes Gazprom, considering they want foreign currency.

They can't take cargo aircraft and fly goods in, even if it were feasible, because the lack of swift means they cannot afford to pay for fuel overseas. There's no payment mechanism for them to purchase fuel for aircraft internationally.

They import 40% of their seedstock, including 90% of their potato seeds, and while that's a temporary problem this season is going to suck, and in short and long term they will have significantly reduced yields without the GMO seeds they've been purchasing which pump up their productivity.

Russia is completely and utterly fucked economically. When things break down, they won't be able to repair them.

This includes their entire military supply chain which relies on Tires and other parts, including inputs for their factories making their own equipment, from overseas.

Their current infantry radios were 90% made in china, and 10% finished in Russia.

As for how quickly this degrades their military capacity? That depends on their stockpiles, and a lot of other factors.

But ultimately, by wrecking the whole of their globalized economy, it will affect their ability to produce absolutely everything they make in the short term, wreck their logistics even further, and generally create economic chaos.

Almost every factory in Russia will run out of inputs and shut down. So we're talking mass unemployment here.

And without the ability to restart their logistics locally - that takes years - they are incredibly fucked.

So how long can they hold out? A few weeks to a few months. Longer than that and we're talking about a total economic collapse as bad or worse than the 1990s, because at least in the 90s, they could import food.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:39:37 #262
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203993596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat hij gek is, maar ik denk niet zo gek. Een nuke gebruiken zal ook betekenen dat hij zijn Rusland verliest, want ik mag toch aannemen dat het gebruik van zoiets ook voor de NAVO (en de rest van de wereld Kim uitgezonderd) 'een brug te ver is'.

Bij gebruik van zoiets omdat hij verliest zal Rusland nog verder afgesloten worden, zal hij de rest van zijn leven in een bunker moeten zitten en zoiets zal ook niet te verbergen zijn van zijn volk, wat dan nog meer in opstand zou gaan komen (allemaal gokjes van mij).
Een tactische nuke in Oekrane hoeft voor de navo nog steeds niet perse een reden te zijn om in te grijpen. Als zal dat een heel lastige discussie worden. Het is natuurlijk wel een enorme boodschap voor het westen dat het niet perse bij verbale dreiging blijft.

In Rusland hoeft dat nog geen gevolgen voor Poetin te hebben. Hij zal dan claimen dat de Oekraners dat zelf gedaan hebben. Of dat hij niet anders kon.. als je de media compleet controleert kun je bijna alles maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_203993601
quote:

[..]
And so it begins.

Volgens dat stuk van Dugin zouden die Kuril Islands cadeau gedaan moeten worden aan Japan. :+
pi_203993612
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het lijkt me duidelijk dat Rusland verliezen leidt, maar dit soort propaganda van de Kyiv Independent kan direct naar de prullenbak
Geverifieerd weten we dat er ruim 800 voertuigen zijn uitgeschakeld.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:43:54 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993644
quote:

[..]
And so it begins.

Dan kan je verwachten dat Rusland kernwapens op de eilanden zal plaatsen. China steunt Ruslands claim btw.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:49 #267
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993654
quote:
Evacuation of Irpin reportedly underway

The evacuation of civilians from Irpin, near Kyiv, is underway, reports Reuters, citing a Ukrainian official.
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 09:45:00 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_203993657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:39 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een tactische nuke in Oekrane hoeft voor de navo nog steeds niet perse een reden te zijn om in te grijpen. Als zal dat een heel lastige discussie worden. Het is natuurlijk wel een enorme boodschap voor het westen dat het niet perse bij verbale dreiging blijft.

In Rusland hoeft dat nog geen gevolgen voor Poetin te hebben. Hij zal dan claimen dat de Oekraners dat zelf gedaan hebben. Of dat hij niet anders kon.. als je de media compleet controleert kun je bijna alles maken.
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekrane, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.

Ik acht Putin tot alles in staat (behalve snel en efficint Oekrane innemen).
pi_203993663
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Gestolen gebied? Japan tekende het vredesverdrag van San Fransico, waarin ze alle aanspraken op de Kurils opgaven.
Verdragen uit het verleden zijn toch niks waard voor Rusland
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:48:12 #270
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993676
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Verdragen uit het verleden zijn toch niks waard voor Rusland
Het Memorandum was geen verdrag. En ook de VS en UK gaven Oekraine garanties, maar ze komen niet tussen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:49:10 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993685
quote:
Humanitarian corridors reportedly opened from Kyiv, Cherhihiv, Sumy, Kharkiv and Mariupol

Russia has reportedly opened humanitarian corridors from Kyiv, Cherhihiv, Sumy, Kharkiv and Mariupol so that civilians can be evacuated.

The Russian defence ministry made the announcement today, reports Reuters, citing the Interfax news agency.

The defence ministry also reportedly said that Russian forces in Ukraine had introduced a “silent regime” from 7am GMT.
pi_203993688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekrane, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.

Die man is al zenuwachtig voor iedereen om hem heen.
Met zijn lange tafels.

Zodra hij die opdracht zou geven hoort hij plots een harde knal en daarna niks meer.
pi_203993691
Het blijft toch bizar. Zo ongeveer elk bericht dat ik hierover lees zit een propaganda tintje aan. Niets is betrouwbaar.
pi_203993694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja routes.. richting Rusland en Belarus..

Zodat ze daar gegijzeld kunnen worden in feite.
Andere routes hebben ze snel mijnen gelegd.
pi_203993696
quote:

[..]

_O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:50:34 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203993699
Rusland's belangrijkste inkomstenbron, de olie en gas industrie gaat het ook niet lang volhouden vanwege gebrek aan onderdelen

============================
https://www.reddit.com/r/(...)e_sanctions_against/

There are a ton of companies which are American and produce spare parts for Russia's oil and gas sector.

They can't send anything to Russia right now. The result is that as refineries and oil pipelines start breaking down, they will have to shut down due to a lack of repair parts. There are already strikes at an oil refinery, supposedly, over the collapse of the Ruble.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:50:45 #277
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203993702
quote:

[..]

Nou is terugvallen tot zeg maar jaren dertig welvaartsniveau toch nog te prefereren boven een groot radioactief wasteland worden.

Ook al denkt Poetin daar misschien niet zo over, al zijn oligarchen vriendjes willen denk ik liever van hun geld genieten dan dood. En dat genieten gaat ook nog eens beter in Londen of Zrich dan in Moskou of Sint Petersburg. Dus die sancties willen ze op korte termijn ook wel weg.
pi_203993741
Wanneer begint Putain aan Kiv? Duurt wel heel lang zo.
Cindy De Vuyst
pi_203993743
quote:

[..]

Het is Oekrane, zonder lidwoord
pi_203993753
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Het is Oekrane, zonder lidwoord
.... stil eens.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:55:31 #281
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203993763
Video:

https://www.reddit.com/r/(...)rces_kord_targeting/
Ukrainian Police special forces "KORD" targeting Russian armor with a Konkurs anti-tank weapon in Nikolaev

Apparently they are bailing from entire columns once a single tank or AFV is taken out. Morale is THAT low, and more importantly their faith in their own equipment is THAT low.

[ Bericht 17% gewijzigd door slashdotter3 op 08-03-2022 10:04:40 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:59:42 #282
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja routes.. richting Rusland en Belarus..

Zodat ze daar gegijzeld kunnen worden in feite.
Andere routes hebben ze snel mijnen gelegd.
Ukraine doet mee. (toch in Kiev en Sumy).
quote:
Humanitarian corridor to open in Sumy

A humanitarian corridor will open in Sumy today, the Ukrainian deputy prime minister has announced.

Iryna Vereshchuk said civilians will start leaving the north-eastern city on buses at 8am GMT, reports Reuters.

Hi, I’m looking after the blog for the next few hours. Please get in touch with any tips or suggestions:
pi_203993838
twitter
pi_203993843
Vanuit Sumy zou het naar Poltava (in Oekrane) zijn.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:01:17 #285
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203993846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef einzeinz het volgende:
Heb niet het idee dat het nog gaat lukken met de huidige invasiekracht. Met elke dag dat het langer duurt wordt de kans momenteel alleen maar kleiner, tenzij rusland een een heel nieuwe invasieleger stuurt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203993853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef einzeinz het volgende:
Wat ze aan het doen zijn is ten westen van kiev FOB bouwen voor gewonden etc als uitvalsbasis en om die route dicht te gooien.

Het is niet alsof je al die vrachtwagens even doodleuk kiev binnen rijd.
pi_203993862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
.... stil eens.
Nee. Als je begaan bent met het land moet je ook het respect hebben om het een land te noemen. Oekraense mensen vinden het een belediging om het De Oekrane te noemen, omdat het dan als een streek klinkt. Het is gewoon een land.

Sidenote: Slavische talen hebben niet eens lidwoorden
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:03:13 #288
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203993867
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Heb niet het idee dat het nog gaat lukken met de huidige invasiekracht. Met elke dag dat het langer duurt wordt de kans momenteel alleen maar kleiner, tenzij rusland een een heel nieuwe invasieleger stuurt.
Het moraal is laag, er is geen luchtoverwicht, voorraden raken op en de cordinatie ontbreekt. In principe hoeven de Oekraners alleen maar stand te houden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er soldaten naar de Oekrane gaan overlopen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:04:18 #289
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203993881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:02 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Nee. Als je begaan bent met het land moet je ook het respect hebben om het een land te noemen. Oekraense mensen vinden het een belediging om het De Oekrane te noemen, omdat het dan als een streek klinkt. Het is gewoon een land.

Sidenote: Slavische talen hebben niet eens lidwoorden
Dat klopt wat je zegt, maar boeiend of zij het een belediging vinden?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:06:09 #290
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203993904
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo'n rare quote, ik snap waar ze heen wilden ermee maar hij komt hoogstwaarschijnlijk niet van deze generaal, die wilde echt wel knokken

Logisch ook want Polen werd van twee kanten geneukt op dat moment
Klopt en hij werd behoorlijk genaaid.

Maar ik vind het wel een mooie quote, oorlog veroorzaakt alleen maar narigheid.
pi_203993916
Ik las ergens dat slechts 15% van ons gas uit Rusland komt. Wat dat betreft vind ik de impact op onze gasprijs nog best hoog eigenlijk.
pi_203993941
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik las ergens dat slechts 15% van ons gas uit Rusland komt. Wat dat betreft vind ik de impact op onze gasprijs nog best hoog eigenlijk.
Wordt zeer zwaar belast in ons land.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:09:02 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203993943
quote:
Helaas wordt de Nederlandse gasprijs niet in isolatie vastgesteld
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:09:20 #294
40566 Ericr
Livewrong
pi_203993948
quote:
In de EU ligt dat op 40%.
pi_203993951
quote:
Never waste a good crisis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_203993954
Overigens verwacht ik dat Poetin op termijn echt nog wel een NAVO-land gaat aanvallen. Hij heeft eigenlijk niets te verliezen en van alles te winnen. In het negatieve scenario (voor Poetin) wordt artikel 5 geactiveerd en worden er wat Russische troepen afgeslacht in bijvoorbeeld Estland (dat kan Poetin toch geen reet schelen) en in het meest positieve scenario (voor Poetin) durft de NAVO helemaal niks en dondert het allemaal dus uit elkaar.
pi_203993963
quote:

[ twitter ]
Ik vraag me af of die foto echt is. Dat is namelijk geen Russisch orthodox kruis. Dat ziet er zo uit:
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:10:30 #298
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_203993968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nou, en als ze dan maar consequent een z erop zetten heeft Ukraine geen problemen met ze opblazen.
pi_203993969
China gaat steeds meer achter Rusland staan, heel zorgelijk dit.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:10:37 #300
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203993970
quote:
Gas uit Rusland is waarschijnlijk het goedkoopst momenteel, want dat zijn lange-termijn contracten.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:11:18 #301
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203993979
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:10 schreef byah het volgende:
China gaat steeds meer achter Rusland staan, heel zorgelijk dit.
Hoe nu opeens? Lees je ergens wat? Gister waren ze nog neutraal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')