Hier had ik op gehoopt.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:12 schreef slashdotter3 het volgende:
video:
https://www.reddit.com/r/(...)he_invaders_we_join/
Women of Ukraine addressing the invaders: We join the men and the Ukrainian Army. We have already taken our children to safety. We will destroy the enemy on every inch of Ukrainian land.
Ik zou willen dat ik per topic cq onderwerp kon blokkeren, nu is het helaas zo dat sommige mensen die elders prima te tolereren zijn nu anders uit mijn zichtbeeld raken. Maar goed, gewoon negeren om te belissen het te laten, is ook een manier.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
"In tijden van crisis leer je de mensen kennen".
M'n blokkeerlijst op FOK! is nog nooit zo lang geweest als nu, wat een antisocialen bestaan er.
Zonder the masculine intenties, mogen vrouwen in de Oekrane ook oorlogshandeling uitvoeren of zijn ze daar nog niet zover in die jonge democratie ?quote:Op maandag 7 maart 2022 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hier had ik op gehoopt.
Weg met dat oubollige gedoe dat vrouwen niet zouden mogen vechten.
Aan de wapens, iedereen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik weet ook niet of ik dat eigenlijk zou gebruiken...quote:Op maandag 7 maart 2022 23:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Speciaal voor mensen die zich echt opwinden om anderen...![]()
Je kunt je er ook gewoon niks van aantrekken.
De mannen tussen 18 en 60 mogen het land niet verlaten, de vrouwen worden gevacueerd...quote:Op maandag 7 maart 2022 23:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zonder the usual intenties, mogen vrouwen in de Oekrane ook oorlogshandeling uitvoeren of zijn ze daar nog niet zover in die jonge democratie. Per slot van rekening, straks 38 minuten, vrouwendag.
Snap dat eigenlijk nooit zo goed. Alsof je tegen jezelf in bescherming genomen moet worden om iemand z'n post te lezen of er op te reageren.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik per topic cq onderwerp kon blokkeren, nu is het helaas zo dat sommige mensen die elders prima te tolereren zijn nu anders uit mijn zichtbeeld raken. Maar goed, gewoon negeren om te belissen het te laten, is ook een manier.
Die 6 vrachtwagens eromheen zijn ook weg. De explosie was enorm door de lading van die BUK.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Koekoek, nog een BUK opgeblazen door TB2
Roza Shanina, laatste twee dagen van haar korte leven lagen haar ingewanden eruit en probeerden ze haar nog te verkrachten, oorlog is niet stoer.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hier had ik op gehoopt.
Aan de wapens, iedereen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij kan ook gaan vechten in plaats van aan een praattafel te zitten , is hij meteen van zijn dominante labieltje verlost.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Een gefrustreerde Levchenko aan tafel op1.
Terecht!
Die is 10 jaar ouder geworden deze dagen.
Hij wil een derde wereldoorlog, wat terecht zeg...quote:Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Terecht!
Eens , held van een manquote:Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Terecht!
Dat zegt ook niemand.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Roza Shanina, laatste twee dagen van haar korte leven lagen haar ingewanden eruit en probeerden ze haar nog te verkrachten, oorlog is niet stoer.
Dan moet hij zelf de wapens oppakken en die kant op. Makkelijk schreeuwen dat de NAVO maar Russische vliegtuigen moet neerknallen.quote:
Wat gul. Mogen die ook nog wat wapens hebben of moeten ze het doen met stokken die ze in het bos vinden en heel hard 'pang!' roepen?quote:
Nee, het land aan zijn lot overlaten zoals de wereld nu doet…..kan ik je ook wat van zeggen. Het is beide geen goede optie zou je bijna gaan denkenquote:Op maandag 7 maart 2022 23:34 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dan moet hij zelf de wapens oppakken en die kant op. Makkelijk schreeuwen dat de NAVO maar Russische vliegtuigen moet neerknallen.
Mooi zoquote:Op maandag 7 maart 2022 23:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Weer een hoge bobo uitgeschakeld
[ twitter ]
Ik ben voor veel hardere sancties tegen Rusland. Maar hij wil een no-fly-zone en dat is heel makkelijk praten. Die gevolgen zijn veel groter dan alleen het drama in Oekrane. Als hij dan echt het verschil wil maken moet hij zelf die kant op.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee, het land aan zijn lot overlaten zoals de wereld nu doet…..kan ik je ook wat van zeggen. Het is beide geen goede optie zou je bijna gaan denken
Lijkt bevestigd inderdaadquote:Op maandag 7 maart 2022 23:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk wil Rusland voorkomen dat het Oekrainse leger groter is dan wat zij zelf straks nog over hebben.quote:
Het Internationale Legioen wordt ook steeds groter:quote:Op maandag 7 maart 2022 23:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil Rusland voorkomen dat het Oekrainse leger groter is dan wat zij zelf straks nog over hebben.
Jammer dat er geen betere opname is van het beeldscherm, ben wel benieuwdquote:Op maandag 7 maart 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Kijkje achter de schermen van een aanslag op een konvooi
https://www.reddit.com/r/(...)n_columns_are_being/
===============================================
This is how actually Russian columns are being destroyed
Fuck a fuel truck, the one with the trailer. This one? Yes. Go, go. Yeah.
Follow the fuel truck. Lower, lower. Lower, go, go. Kill this fucker. Lower, lower. Eat, bitch.
Next. Next, fast. Apc turns around. They are not turning, they are running. Yea it's burning. He's running. Shoot it. Shoot now. Fuck it. I'm waiting for the order to shoot. Shoot. Bitch. Something wrong with the rocket.
Load the next. Faster, now! Fast, fuck it. Take off the rocket, load the next one. They saw where we are. They saw a fuck. They think it's artillery. Burn, bitch, burn. Come on guys, faster.
Up, up. When you shoot turn it upper. Are you already fucking charged it? Come on. Come on. Done.
Why APC? Let's shoot a car. I think it's broken. Maybe he's shell-shocked.
Shoot. Up-up-up-up. Follow on it. He's fucked! Fucked. They shoot at the rocket. In our direction. But we are too far. It's fucked. Burn in hell bitch. Let them shoot. Remove the launcher. Does it burn? Yes. We are leaving!
Waarom had je daar op gehoopt? Positief dus dat kinderen een grotere kans lopen om niet 1, maar beide ouders te verliezen in een oorlog? En dat hierdoor het conflict alleen maar langer kan duren, waarbij je net zo goed alsnog kunt verliezen maar daarbij ook nog eens je volk drastisch inkrimpt omdat er meer doden zijn en minder vrouwen om daarna nog kinderen te krijgen?quote:Op maandag 7 maart 2022 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hier had ik op gehoopt.
Aan de wapens, iedereen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ukraine has one of Europe's largest militaries, with 170,000 active-duty troops, 100,000 reservists and territorial defense forces that include at least 100,000 veterans. Thousands of civilians are also now enlistingquote:Op maandag 7 maart 2022 23:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil Rusland voorkomen dat het Oekrainse leger groter is dan wat zij zelf straks nog over hebben.
'Hij gaf zijn leven voor het jacht van een oligarch.'quote:Op maandag 7 maart 2022 23:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Oekraeners kunnen gewoon een val zetten door een kilometer van een weg te liggen en te wachten totdat er een konvooi langs komt rijden. Russen maken geen schijn van kans.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Kijkje achter de schermen van een aanslag op een konvooi
https://www.reddit.com/r/(...)n_columns_are_being/
This is how actually Russian columns are being destroyed
Fuck a fuel truck, the one with the trailer. This one? Yes. Go, go. Yeah.
Follow the fuel truck. Lower, lower. Lower, go, go. Kill this fucker. Lower, lower. Eat, bitch.
Next. Next, fast. Apc turns around. They are not turning, they are running. Yea it's burning. He's running. Shoot it. Shoot now. Fuck it. I'm waiting for the order to shoot. Shoot. Bitch. Something wrong with the rocket.
Load the next. Faster, now! Fast, fuck it. Take off the rocket, load the next one. They saw where we are. They saw a fuck. They think it's artillery. Burn, bitch, burn. Come on guys, faster.
Up, up. When you shoot turn it upper. Are you already fucking charged it? Come on. Come on. Done.
Why APC? Let's shoot a car. I think it's broken. Maybe he's shell-shocked.
Shoot. Up-up-up-up. Follow on it. He's fucked! Fucked. They shoot at the rocket. In our direction. But we are too far. It's fucked. Burn in hell bitch. Let them shoot. Remove the launcher. Does it burn? Yes. We are leaving!
Hmmm Sluipschutters, ook als ze jong en vrouw zijn, zullen doorgaans vanwege hun werkwijze niet hoeven rekenen op veel compassie of enige eer wanneer ze worden aangetroffen. Dat ze dan door hun meerderen openlijk worden geprezen, is vooral omdat ze een propaganda doel vervullen.quote:
In Afghanistan iig wordt er in de winter niet gevochten. In maart begint traditioneel het lente offensief wanneer het warmer wordt en de sneeuw gesmolten. Eind januari was beter geweest maar het werd uitgesteld om China happy te houden ivm Olympische Spelen.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden.
De Raspoetista iddquote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
Er is een nieuw theorie opgedoken waarom het konvooi van 64km Kiev niet kan bereiken.
Klimaatomstandigheden vertragen de vooruitgang sterk. Platteland waarvan de ondergrond zacht of zelfs modderachtig is kan de vooruitgang van zware militaire voertuigen erg lastig maken. Vanaf maart wordt het warmer / vochtiger en komen er steeds meer regenbuien die ervoor zorgen dan het platteland oftewel de geharde bodem daarvan verandert in grote modderplassen. Tanks en overige zware voertuigen lopen hierin vaak vast.
Tanks en overige zware voertuigen dienen van het asfalt af te komen, willen ze Kiev omsingelen. Dat is haast onmogelijk omdat de omgeving van Kiev gewoon een en al modder is. Vooral vanwege de grote rivier die daar doorheen stroomt.
Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden. Zomer duurde schijnbaar ook te lang.
Komt goed uit voor Oekraners. Veel tijd om voorbereidingen te treffen nu.
Wilde deze informatie met jullie even delen. Danku.
Choices choices. Venezuela moet wel iets mee te regelen zijn heb ik het vermoeden als men oprecht is. Iran weet ik niet zo zeker, die zitten toch stevig in het mandje bij Rusland en China volgens mij.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:07 schreef Werkperd het volgende:
Westen kijkt naar alternatieve energiebronnen en zijn weer gesprekken aangegaan met Iran en Venezuela. Haha. Hoe laag kunnen ze zijn man..
"In internationale betrekkingen zijn er geen permanente vrienden of permanente vijanden, alleen permanente belangen."quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:07 schreef Werkperd het volgende:
Westen kijkt naar alternatieve energiebronnen en zijn weer gesprekken aangegaan met Iran en Venezuela. Haha. Hoe laag kunnen ze zijn man..
Griekenland heeft eigenhandig de toevoer van Iran’s gas geregeld vorige week. En die buizen liggen klaar voor de aanvoer van gas vanuit Griekenland.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:07 schreef Werkperd het volgende:
Prima zaak. Gelijk heeft hij.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef AnneX het volgende:
Terecht!
CNN doet dit prima hoorquote:Op maandag 7 maart 2022 23:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ga nog even tegen beter weten in kijken wat CNN te melden heeft.
Elk land kijkt eerst naar zijn eigen belangen. Iran's mond stinkt vanwege honger/armoede. Die zal zeker wel de oliekraan opengooien. Zolang $$$ maar het land binnenstroomt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:09 schreef Perox het volgende:
[..]
Choices choices. Venezuela moet wel iets mee te regelen zijn heb ik het vermoeden als men oprecht is. Iran weet ik niet zo zeker, die zitten toch stevig in het mandje bij Rusland en China volgens mij.
Heel mooi verwoord Rambolin.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:10 schreef Rambolin het volgende:
[..]
"In internationale betrekkingen zijn er geen permanente vrienden of permanente vijanden, alleen permanente belangen."
Is al gebeurd en geregeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:12 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Elk land kijkt eerst naar zijn eigen belangen. Iran's mond stinkt vanwege honger/armoede. Die zal zeker wel de oliekraan opengooien. Zolang $$$ maar het land binnenstroomt.
Blijkbaar hebben ze hem op kunnen sporenquote:Op maandag 7 maart 2022 23:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt bevestigd inderdaad
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Als het werkelijk een onderschept gesprek is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:19 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen hebben geen encrypted communicatie, alles is afluisterbaar.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Die heb je ook niet van jezelf maar van Charles de Gaulle.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:10 schreef Rambolin het volgende:
[..]
"In internationale betrekkingen zijn er geen permanente vrienden of permanente vijanden, alleen permanente belangen."
Codes? Codes? Gewoon een groen lampje "Putin says yes" met daarnaast een rood knopjequote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:32 schreef Evenstar het volgende:
Wat een prutsers. Zouden ze de codes voor de nukes nog wel weten?
Vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat, lijkt me.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die heb je ook niet van jezelf maar van Charles de Gaulle.
Lekker prijsschieten dusquote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
Er is een nieuw theorie opgedoken waarom het konvooi van 64km Kiev niet kan bereiken.
Klimaatomstandigheden vertragen de vooruitgang sterk. Platteland waarvan de ondergrond zacht of zelfs modderachtig is kan de vooruitgang van zware militaire voertuigen erg lastig maken. Vanaf maart wordt het warmer / vochtiger en komen er steeds meer regenbuien die ervoor zorgen dan het platteland oftewel de geharde bodem daarvan verandert in grote modderplassen. Tanks en overige zware voertuigen lopen hierin vaak vast.
Tanks en overige zware voertuigen dienen van het asfalt af te komen, willen ze Kiev omsingelen. Dat is haast onmogelijk omdat de omgeving van Kiev gewoon een en al modder is. Vooral vanwege de grote rivier die daar doorheen stroomt.
Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden. Zomer duurde schijnbaar ook te lang.
Was al vanaf dag twee bekend.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
Hebben de Russen geen satellieten die ze gebruiken voor eigen communicatie? Ze hebben ook GLONASS dus een eigen systeem voor encrypted communicatie zou toch ook moeten lukken?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is dit humor, onkunde of iets anders?
Waarom wordt Putin niet een way out geboden? Dat is uiteindelijk voor alle partijen beter.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ukraine has one of Europe's largest militaries, with 170,000 active-duty troops, 100,000 reservists and territorial defense forces that include at least 100,000 veterans. Thousands of civilians are also now enlisting
Naast bovenstaande getallen komen dus nog 70k Ukrainers uit het buitenland en 20k vreemdelingenlegioen.
Het Ukrainse leger was altijd al groter dan de 200k van de Russen.
Je hebt een 3 op 1 overmacht nodig als aanvaller maar het is nu eerder 200k aanvallers tegen 500k verdedigers. Die tevens beter getrained en bewapend zijn, veel meer special forces hebben, veel betere (Amerikaanse) battlefield intelligence hebben en waarschijnlijk lopen er ook nog eens stiekem een hele berg Westerse special forces rond.
Wanneer gaat Rusland beseffen dat ze beter hun verlies kunnen nemen dan dieper die kuil voor zichzelf graven?
Kijk dat je een tegenstander treft die iets taaier is dan verwacht ok, maar dit soort dingen... net als met z'n allen vastzitten in de modder en materiaal dat al uit elkaar valt als je een iets te harde scheet laat, dat had ik ook van de Russen niet verwacht. Je kan dat zo filmen, en dan versneld afspelen met een Benny Hill muziekje erbijquote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De "" gemist?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die heb je ook niet van jezelf maar van Charles de Gaulle.
Alles wat de SBU (Oekrainse opvolger van de KGB) verspreidt is verdacht. Ze kunnen hun redenen hebben om de Russen incompetent te laten lijken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:52 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Hebben de Russen geen satellieten die ze gebruiken voor eigen communicatie? Ze hebben ook GLONASS dus een eigen systeem voor encrypted communicatie zou toch ook moeten lukken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?quote:
ik had ook begrepen alle banden letterlijk versleten waren (blown out) door slecht onderhoud,dan kom je ook nergensquote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:58 schreef the-eye het volgende:
Ik denk dat sommigen hier zich aangesproken mogen voelenSick fucks. De gemiddelde FOK!ker durft zo'n vrouw daarentegen niet eens aan te kijken, ik denk dat het hier wel loslooptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het kan. Ik vertrouw al die berichten sowieso niet. Je hoort zoveel verschillende berichten. Ook van die twitter berichten dat men een heel bataljon tanks heeft uitgeschakeld met beelden. Dan zie je dat ze een voertuig geraakt hebben maar wanneer en waar dat was blijft ook nog onzeker.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alles wat de SBU (Oekrainse opvolger van de KGB) verspreidt is verdacht. Ze kunnen hun redenen hebben om de Russen incompetent te laten lijken.
Maar het zou ook echt kunnen zijn.
Ik denk dat sommigen hier zich aangesproken mogen voelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lol, zouden die het echt menen, of zijn het allemaal trolls en grappenmakers?quote:Voordat je mij als oprichter en gangmaker van Steun Oekrane een pb (persoonlijk bericht, redactie) stuurt met het idee – wat van je krankzinnige hersenspinsels onderdeel uitmaakt – dat je via ons wel eens een leuke, mooie, intelligente en verzorgde Oekraense vrouw (want dat zijn ze) in huis kan halen om op een gemakkelijke manier je leven wat aangenamer te maken,are we infinite or am I alone
Ik denk dat sommigen hier zich aangesproken mogen voelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WTF is dit nou voor rare toevoeging.quote:dat je via ons wel eens een leuke, mooie, intelligente en verzorgde Oekraense vrouw (want dat zijn ze)Op deze manier klink je als iemand die er zelf net zulke gedachten op nahoudt, maar dan met een 'savior-complex' die vooral zoveel mogelijk wil benadrukken dat hij zelf anders is om zo als de oprechte kerel over te komen.
Inderdaad, was me niet opgevallen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
WTF is dit nou voor rare toevoeging.Op deze manier klink je als iemand die er zelf net zulke gedachten op nahoudt, maar dan met een 'savior-complex' die vooral zoveel mogelijk wil benadrukken dat hij zelf anders is om zo als de oprechte kerel over te komen.
quote:Toen Nederland vijf jaar geleden werd geconfronteerd met de vluchtelingencrisis riepen verschillende bekende Nederlanders op om een vluchteling in huis te nemen. Sommigen ondernamen actie, maar bij Takecarebnb moeten ze de eerste aanmelding van een BN’er nog ontvangen.
„Ze hebben zich nog niet bij ons gemeld”, zegt directeur Robert Zaal. „Maar ze zijn meer dan welkom. Dat kan zowel als gastgezin als ambassadeur.”
Toenmalig staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) had al eerder kritiek: „Het aantal BN’ers dat ik op tv heb horen zeggen ’ik neem er wel n in huis’, overstijgt het totaal aantal mensen dat gebruikmaakt van die regeling”, sneerde Dijkhoff toen. Onder andere actrice Sanne Vogel nam in 2015 wel vreemdelingen in huis. Ook FvD’er Annabel Nanninga gaf onderdak aan een asielzoeker die werd getreiterd in een asielzoekerscentrum.
Die zullen er heus wel zijn. Die komen schijnbaar anders niet aan hun trekken. Alsof alleen uit de Oekrane aantrekkelijke vrouwen komenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Lol, zouden die het echt menen, of zijn het allemaal trolls en grappenmakers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reactie Ukraiense ambassadeur UN:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op maandag 7 maart 2022 23:49 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jammer dat er geen betere opname is van het beeldscherm, ben wel benieuwd
5 kilometer zelfs met dit ding, dus dan zit je al een heel stuk veiliger voor tegenvuur.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oekraeners kunnen gewoon een val zetten door een kilometer van een weg te liggen en te wachten totdat er een konvooi langs komt rijden. Russen maken geen schijn van kans.
Dat laatste is natuurlijk al lang aan de gang als je ziet dat Charkov al bijna aan puin is geschoten. Dat pas ook bij hun doctrine wat meerdere mensen al hebben uitgelegd. Maar ik denk dat het Russisch leger helemaal niet zo modern is als sommige gedacht hadden. Ook lees ik steeds meer verhalen dat het budget wat voor de modernisatie voor het leger was ook weer veel is verdwenen in de zakken van de vriendjes van Poetin. Dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het kan. Ik vertrouw al die berichten sowieso niet. Je hoort zoveel verschillende berichten. Ook van die twitter berichten dat men een heel bataljon tanks heeft uitgeschakeld met beelden. Dan zie je dat ze een voertuig geraakt hebben maar wanneer en waar dat was blijft ook nog onzeker.
De meeste zijn het wel eens dat de Russen met een totaal verkeerd beeld dit avontuur zijn begonnen. Maw ze dachten aan een vredesmissie maar waren niet voorbereid op een full contact oorlog. Maar volgens een podcast die ik beluisterde zullen de Russen zich beter gaan organiseren en gaan zwaardere middelen inzetten. Ze hebben de middelen wel maar nog niet gebruikt of houden ze in reserve. We moeten het maar afwachten.
Nou.... ik heb me hier dood lopen ergeren aan de talloze opmerkingen van FOK!kers die wel een jonge knappe Oekrainse in huis wilden nemen. De eerste keer is misschien grappig maar als het op een bepaald moment een pagina lang daar over gaat wordt het ziekelijk. Mag het misschien in de laatste reeksen niet of minder het geval zijn, ik weet het niet ik kom hier niet elke nacht meer, laat onverlet dat het hier op sommige momenten een knap zielige vertoning werdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
WTF is dit nou voor rare toevoeging.Op deze manier klink je als iemand die er zelf net zulke gedachten op nahoudt, maar dan met een 'savior-complex' die vooral zoveel mogelijk wil benadrukken dat hij zelf anders is om zo als de oprechte kerel over te komen.
Ze willen graag het westen er bij betrokken houden en verder in betrekken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 00:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alles wat de SBU (Oekrainse opvolger van de KGB) verspreidt is verdacht. Ze kunnen hun redenen hebben om de Russen incompetent te laten lijken.
Maar het zou ook echt kunnen zijn.
Blijkbaar omdat de camera's geen cyrillisch schrift ondersteunenquote:
Ah vandaar, vond het al wat vreemd. Zo breed wordt Engels niet gesprokenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar omdat de camera's geen cyrillisch schrift ondersteunen
Och och och. Vreselijk!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou.... ik heb me hier dood lopen ergeren aan de talloze opmerkingen van FOK!kers die wel een jonge knappe Oekrainse in huis wilden nemen. De eerste keer is misschien grappig maar als het op een bepaald moment een pagina lang daar over gaat wordt het ziekelijk. Mag het misschien in de laatste reeksen niet of minder het geval zijn, ik weet het niet ik kom hier niet elke nacht meer, laat onverlet dat het hier op sommige momenten een knap zielige vertoning werd
En de rare sprong die je hier maakt om mij dan nu in discrediet proberen te brengen komt wel erg ver gezocht over
Moeten dat per se de voeten van die kerel zijn? Kan je niet een paar random zweetkakken uitzoeken als dat je niche is?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 02:04 schreef SOG het volgende:
[..]
Och och och. Vreselijk!
Btw waar kan ik de voeten kussen van die man die dat stuk tekst heeft geschreven?
Daar ben ik mij niet zeker van. Zover ik het nog kan overzien is het leger van de Oekrane goed getraind en gemotiveerd en heeft natuurlijk al jaren voorbereidingen getroffen door de gevechten tegen de rebellen met een rouleer systeem. De Russen hebben dat mogelijk onderschat en gingen uit van een coup en een vorm van een vredesmissie. Nu ze zien dat het volk zich hevig verzet en de Russen niet als bevrijders worden gezien zullen ze hun strategie uiteindelijk wel aanpassen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:57 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ze willen graag het westen er bij betrokken houden en verder in betrekken.
Door de Russen incompetent te laten lijken verlagen ze de drempel daarvoor.
Ik zeg ook niet dat de Russen incompetent zijn, alleen dat het voor Oekrane nuttig kan zijn om ze incompetent te laten lijken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 02:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar ben ik mij niet zeker van. Zover ik het nog kan overzien is het leger van de Oekrane goed getraind en gemotiveerd en heeft natuurlijk al jaren voorbereidingen getroffen door de gevechten tegen de rebellen met een rouleer systeem. De Russen hebben dat mogelijk onderschat en gingen uit van een coup en een vorm van een vredesmissie. Nu ze zien dat het volk zich hevig verzet en de Russen niet als bevrijders worden gezien zullen ze hun strategie uiteindelijk wel aanpassen.
Maar om nu te zeggen dat het Russisch leger zwak is, incompetent en geen moderne middelen heeft geloof ik niet in. Ik zie het meer als een waardeloze voorbereiding.
Suggereer je nu iets zonder dat echt te willen zeggen?quote:
Duh. Weet je zeker dat de Russen die gelegd hebben. Dus dat het Azov bataljon dat daar al jaren zit sluit jij uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu iets zonder dat echt te willen zeggen?
Het Rode Kruis zegt allen dat er op de aangegeven route mijnen bleken te liggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu iets zonder dat echt te willen zeggen?
och het heeft geen zin om met mensen de discussie aan te gaan die gelijk in de stuip schieten. Die moet je gewoon zeggen wat ze graag willen horen. Dan kunnen ze gelijk het etiket Kremlin op je plakken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:18 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het Rode Kruis zegt allen dat er op de aangegeven route mijnen bleken te liggen.
Wanneer en door wie ze daar waren gelegd staat er niet bij.
Het kan best zo zijn dat de Oekraners eerder die route hadden bemijnd met het doel de Russen tegen te houden en dat de Russen later aangaven dat burgers langs die route een vrije aftocht konden krijgen zonder te weten dat daar mijnen liggen.
De Russen hebben ook geen baat bij vluchtende burgers met mijnen te doden.
Als je ze een vrije aftocht geeft dan kun je daarna de stad aanvallen zonder zorgen om burgers.
En als ze niets om de burgers geven dan vallen ze gewoon de stad aan zonder zorgen om burgers.
Tijd en moeite steken in mijnen leggen lijkt me dan verspilde moeite.
Evacuation route out of Mariupol was mined, Red Cross says
Nou, had dan gezegd dat je denkt dat het Azov bataljon die mijnen gelegd hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duh. Weet je zeker dat de Russen die gelegd hebben. Dus dat het Azov bataljon dat daar al jaren zit sluit jij uit.
Ik suggereer dat het Azov bataljon die gelegd hebben. Nu mag jij in de stuip schieten. Want dat is wat jij wil horen.
Nee, dat is wat jij graag wil horen en daarom maak ik die suggestie anders had je die reactie niet gegeven. Je leest het artikel schijnbaar niet eens.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, had dan gezegd dat je denkt dat het Azov bataljon die mijnen gelegd hebben.
Ik hoef enkel een simpele vraag te stellen en je gaat al helemaal uit je dak.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij graag wil horen en daarom maak ik die suggestie anders had je die reactie niet gegeven. Je leest het artikel schijnbaar niet eens.
Inderdaad een zeer dubieuze link naar FOX nieuws(VS) die daar een grote partij onzin verkopen. Ik weet niet wie daar aan het woord is maar het is een bizar interview. Ik heb geen Twitter en kan het helaas niet compleet openen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 04:44 schreef Kijkertje het volgende:
Russische ambassadeur UN beweert dat het altijd al het plan van de US en UK was om een langdurige oorlog te beginnen:
[ twitter ]
Bij Tucker Carlson wordt dit narratief natuurlijk met liefde verspreid:
[ twitter ]
Deze (ex-)generaal staat bekend om zijn controversiele pro-Russische standpuntenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 04:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad een zeer dubieuze link naar FOX nieuws(VS) die daar een grote partij onzin verkopen. Ik weet niet wie daar aan het woord is maar het is een bizar interview. Ik heb geen Twitter en kan het helaas niet compleet openen.
Aanvulling: Army Col. Douglas Macgregor zie ik nu. Wat bizar.
Aangezien ik geen Trump liefhebber was keek ik nooit naar FOX en daarmee is voor mij deze ex generaal onbekend tot vandaag. En dat tijdens een nachtdienst.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze (ex-)generaal staat bekend om zijn controversiele pro-Russische standpunten
[ twitter ]
Vanuit Mariupol zou men beter richting Rusland of Oekrane kunnen vluchten, dan kunnen we mooi zien hoe de verhoudingen liggen in een stad met ongeveer 50% Russen en Oekraners.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 03:17 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]
Poging zoveel, hopelijk gaat het nu wel goed. En niet naar fucking Rusland of Wit-Rusland
Mwah ik weet niet of het als Rus wel zo'n goed idee is om richting Ukraine te willen vluchten ....quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vanuit Mariupol zou men beter richting Rusland of Oekrane kunnen vluchten, dan kunnen we mooi zien hoe de verhoudingen liggen in een stad met ongeveer 50% Russen en Oekraners.
Nee precies, maar aangezien het 50/50 is qua bevolking kun je beter de weg in twee richtingen open houden voor vluchtelingen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah ik weet niet of het als Rus wel zo'n goed idee is om richting Ukraine te willen vluchten ....
Daarom willen ze ook zo graag een veilige corridor. Naar Rusland vluchten is natuurlijk geen optie voor ze.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee precies, maar aangezien het 50/50 is qua bevolking kun je beter de weg in twee richtingen open houden voor vluchtelingen.
Als ik zo even op de kaart kijk is het vanuit Mariupol ook vrij lastig vluchten richting de westgrenzen. Op alle uitgangswegen - behalve die naar Rostov - is zeer recentelijk gevochten.
Kan ook geen oorlog beginnen als er totaal geen steun voor is. En er zullen altijd mensen blind de overheid en hun land 100% steunen. Maarja, beetje jammer is het wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.
[ twitter ]
Ik heb even wat verder gelezen. https://www.aljazeera.com(...)ation-mariupol-failsquote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daarom willen ze ook zo graag een veilige corridor. Naar Rusland vluchten is natuurlijk geen optie voor ze.
Tja zo'n 70% gelooft Putin dat Ukraine vnl uit nazi's bestaat na jarenlang eenzijdige informatie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.
[ twitter ]
Waar staat dat? Het is gewoon te gevaarlijk? Zo'n 200.000 mensen zitten daar in de val.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb even wat verder gelezen. https://www.aljazeera.com(...)ation-mariupol-fails
Het gaat dus met name om het deel van de bevolking dat geen eigen auto heeft.
Dat men onderweg op de vluchtroute personenauto's tegen kwam die op eigen initiatief Mariupol ontvlucht waren. Het probleem was er met de bussen, die zijn dus niet op pad gegaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar staat dat? Het is gewoon te gevaarlijk? Zo'n 200.000 mensen zitten daar in de val.
Dat is het eerste wat ik bij het lezen van de titel dacht de organisator wil geen concurrentie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Putin zal het gewoon zien als zijn plicht als leider om af te maken waar hij aan begonnen is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Zou zo'n Putin nou trots zijn op waar hij bezig is, kan toch niet anders dan dat zijn dochters en partner dit hele gebeuren verafschuwen.
Stond in de krant dat zijn vriendin hier ondergedoken zit in Zwitserland.
Jongetje is niet alleen mocht je dat bedoelen (zoals vele huismoeders beweren).quote:
quote:Het Oekraense leger meldt dat er bij luchtaanvallen op de stad Soemi, in het noordoosten van het land, tien doden zijn gevallen. Onder de slachtoffers zou ook een onbekend aantal kinderen zijn. "De kinderen worden vermoord", schrijft Dmytro Zjyvytski, de leider van de regionale strijdmacht op Facebook. "Dit zullen we nooit vergeven."
Putin wrijft zich in zijn handjes. Helaas voor hem zijn de buurlanden deze keer een stuk gastvrijerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:14 schreef crystal_meth het volgende:
Eerst probeerde Wit Rusland ons te overspoelen met duizenden vluchtelingen, en nu komen er miljoenen binnen..
Nog 30 extra drones van andere landen er stiekem aan toevoegen.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:55 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Oekraine roept al haar materieel uit het buitenland terug.
Volgende week: hey hoe komen die 40 drones en 60 migs hier ineens.
[ afbeelding ]
Wat je hier zegt, klopt.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
Koest gehouden door Xi Jinping, en daardoor te laat gestart.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat je hier zegt, klopt.
Daarom verbaas ik mij hier ook zo over. De Duitsers zijn in WO 2 ook mede ten onder gegaan door de modder in het voorjaar en het najaar
Zal best, maar als Putin zelfs door zijn geliefdes uitgekotst wordt raakt hij uiteindelijk nog verder gesoleerd. Gefrustreerd ventje.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Putin zal het gewoon zien als zijn plicht als leider om af te maken waar hij aan begonnen is.
Het is niet alleen de modder hoor. Putin heeft zich ook vergist in de mate van tegenstand van de Ukraieners, de aanvoerlijnen stagneren en het materieel is slecht onderhouden. Daarbij is het moreel onder de Russen natuurlijk ook erg laag omdat ze gewoon voorgelogen zijn over hun missie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat je hier zegt, klopt.
Daarom verbaas ik mij hier ook zo over. De Duitsers zijn in WO 2 ook mede ten onder gegaan door de modder in het voorjaar en het najaar
Waar die lui toch iedere keer het idee vandaan halen dat mensen hun aansporing nodig hebben om iets goeds te doen voor een ander.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:24 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel BN'ers hebben er al een OekraInse vluchteling onderdak geboden?
[ afbeelding ]
[..]
De grootste economie van Europa draait voor de helft op Slavisch gas, do the mathquote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
Het trieste is dat de Russen op bv Facebook zich helemaal kapot lachen.
"You will pay for our army, hahahahaha"
En inderdaad. Gas 2x zo duur. Roebel weliswaar onderuit. Maar daar staat de EU dan met zijn broek op zijn knieen.
Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
En inderdaad. Gas 2x zo duur. Roebel weliswaar onderuit. Maar daar staat de EU dan met zijn broek op zijn knieen.
Lijkt me dat er weinig te lachen valt in Rusland.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.
Zelden een land bezocht waar men zo dol is op zoetigheden en andere lekkernijen. De gewone Rus is een gewoon mens, die zijn het snel zat.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.
"Ik ben mijn baan, mijn spaargeld en mijn pensioen kwijt maar als jullie het komende voorjaar en zomer de kachel aan willen doen ga je betalen! Lekker puh!"quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
Noord-Korea belde. Ze willen hun propaganda terug.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
[ twitter ]
Suiker kost ook niks.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zelden een land bezocht waar men zo dol is op zoetigheden en andere lekkernijen. De gewone Rus is een gewoon mens, die zijn het snel zat.
Wat zouden ze voor de doden vragen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
Je hebt niet goed gelezen. Wij/de EU betalen hun welvaart. En dit leger. Daar zit hem de crux.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.
Binnenkort zitten ze niet meer op Facebook, ben benieuwd hoe hard die boomer-Russen dan nog lachen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
En mijn broerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ik ben mijn baan, mijn spaargeld en mijn pensioen kwijt maar als jullie het komende voorjaar en zoner de kachel aan willen doen ga je betalen! Lekker puh!"
Zoiets?
Vlieger gaat ook al niet op. Zitten achter een proxy en het equivalent van Facebook is VKontakte.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Binnenkort zitten ze niet meer op Facebook, ben benieuwd hoe hard die boomer-Russen dan nog lachen.
Ja, hoeveel mensen in Rusland zitten er op Facebook? Vast niet zo heel veel, ze zitten allemaal op VKontakte inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:29 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Vlieger gaat ook al niet op. Zitten achter een proxy en het equivalent van Facebook is VKontakte.
Ze zitten achter een proxy te juichen op hun Russiche versie van poepgezicht.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:29 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Vlieger gaat ook al niet op. Zitten achter een proxy en het equivalent van Facebook is VKontakte.
Die zijn of held "omgekomen bij de Speciale Operatie tegen de Nazi's in de Ukraine".quote:
Gaat inderdaad uitstekend met de welvaart daar. Zij gaan kopje onder en wij gaan langzaam over naar andere bronnen (Algerije, Iran en Venezuela). En betalen voor het leger.. die belachelijke schroothoop? Dan betalen we gelukkig niet veel.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:22 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je hebt niet goed gelezen. Wij/de EU betalen hun welvaart. En dit leger. Daar zit hem de crux.
Sta je dan -XOR-, TheJanitor, en de EU, met de broek op de enkels.
Oei, flinke blunder van Kulebaquote:
Veel geld voor dat oud ijzer en schroot wat ze een leger noemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
Je kunt wel een plaat voor je kop hebben, maar 41% van onze energie voorziening komt uit Rusland.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gaat inderdaad uitstekend met de welvaart daar. Zij gaan kopje onder en wij gaan langzaam over naar andere bronnen (Algerije, Iran en Venezuela). En betalen voor het leger.. die belachelijke schroothoop? Dan betalen we gelukkig niet veel.
Rusland is door Poetins gebrek aan intelligentie en door zijn lafheid al een straatarm pauperland. Wij komen nog niet eens op het niveau Rusland als de hele wereldeconomie op slot gaat. Als Rusland straks nog armer wordt gaan zelfs die stompzinnige slaafse Russen klagen. Russen doen namelijk alles voor geld. Geef ze een paar stuivers en ze zijn je bitch.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.
En toch niet kunnen winnen van wat boeren in Oekraine. Een leger zonder kunde, organisatie en motivatie. Geeft alleen maar meer aan wat een kansloos land Rusland is dat zelfs met zoveel olie en gas dat ze kunnen exporteren het nog steeds een baggerland is met een krakkemikkig leger. En binnenkort nog minder inkomsten. Die Z naZis maken geen schijn van kans.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je kunt wel een plaat voor je kop hebben, maar 41% van onze energie voorziening komt uit Rusland.
We hebben het hier niet over miljarden, maar over tientallen miljarden.
155 billion cubic metres of natural gas - reken maar uit.
Ze zijn nog steeds dood, Nog steeds niet te vervangenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:34 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Die zijn of held "omgekomen bij de Speciale Operatie tegen de Nazi's in de Ukraine".
Of omgekomen bij een oefening.
Tenminste, zo ging dat in 2014.
Ik fiets per dag verder naar mijn werk.quote:
Officieel EU getal van 5 dagen geleden. Dat jij je feiten niet op orde hebt, dat kan. Of het is dom getrol. Kan ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:41 schreef Ulx het volgende:
41% nu al. Vorige week was het alleen 20% van het aardgas.
Gaat hard.
Correct. Volgens mij staat de hele wereld te kijken van "wat gebeurt hier". Van de modernste Tor en Pantsir systemen lopen de banden eraf of ze staan vast in de modder met gevluchte bemanning.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En toch niet kunnen winnen van wat boeren in Oekraine. Een leger zonder kunde, organisatie en motivatie. Geeft alleen maar meer aan wat een kansloos land Rusland is dat zelfs met zoveel olie en gas dat ze kunnen exporteren het nog steeds een baggerland is met een krakkemikkig leger. En binnenkort nog minder inkomsten. Die Z naZis maken geen schijn van kans.
Die van 'ons' komt maar voor 15% uit rusland wat wij eenvoudig opvangen door groningen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je kunt wel een plaat voor je kop hebben, maar 41% van onze energie voorziening komt uit Rusland.
We hebben het hier niet over miljarden, maar over tientallen miljarden.
155 billion cubic metres of natural gas - reken maar uit.
Voor de zoveelste keerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ties-olie-40-procent
Rusland dreigt de gaskraan naar Europa dicht te draaien.
Mooi dicht laten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:
Kijk, dit is onderbouwt. We komen er ook wel. Maar voorlopig zitten we wel even klem.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Die van 'ons' komt maar voor 15% uit rusland wat wij eenvoudig opvangen door groningen.
Als je de EU bedoelt zit vooral Duitsland met een afhankelijkheid. Ik denk dat ze dat dmv aanleveringen uit de states nog wel wat terug kunnen brengen. En anders kan oost duitsland weer ouderwets de kolen gaan stoken, wat ze tot voor kort nog deden, scheelt ook weer. Pompen wij wat nog bij voor ze. En zie daar, de lente gloort. Naast modder etc komt de tijd van replenishments van bijvoorbeeld energievoorzieningen.
Wir schaffen das.
Dan zijn ze failliet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:
Er valt geen winst te halen met deze oorlog!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:57 schreef Scrummie het volgende:
Putin gaat dit verliezen (/heeft al verloren).
En update: Ik haat Putin.
Einde update.
"Als je niet doet wat ik wil schiet ik mezelf in de voet, echt waar!"quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:
Juist omdat ze dat wel doen bestaat het vermoeden dat Ukrane millitairen achter de Russische leger heeft weten te krijgen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nou ja, ze vechten tenminste niet vijftig kilometer achter het front.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 02:21 schreef Kijkertje het volgende:
Uit een artikel in de NYT over de woede en haat voor Rusland:
[ afbeelding ]
Goeie psycholoog. 😅quote:Olha Koba, a psychologist in Kyiv, said that “anger and hate in this situation is a normal reaction and important to validate.” But it is important to channel it into something useful, she said, such as making incendiary bombs out of empty bottles.
Goede reden om af te kicken van dat spul.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:
Als Bluelatino2 van Twitter het zegt dan zal het wel zo zijn!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Japan ziet een kans om door Rusland gestolen gebied terug te nemen
[ twitter ]
Oekrainers zijn toch eigenlijk gewoon Russen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ironisch, genoeg Oekraners die stonden te dansen op het massagraf van Babi Yar.
Heel onwaarschijnlijk, met allemaal correcte uniformen (als veteranen?) en die vlaggen erbij. Terwijl historisch gezien de Joden inderdaad eerder iets met de Russen dan met de Oekrainers zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ironisch, genoeg Oekraners die stonden te dansen op het massagraf van Babi Yar.
Omdat de uitkomst van het naleven van dit nogal bezopen pakket aan Russische eisen vrede zou moeten voorstellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:07 schreef Dr88 het volgende:
Waarom noemt Nu.nl het de hele tijd vredesgesprekken..
Lijken mij eerder oorlogsonderhandelingen.
Ligt eraan wanneer je de meetlat legt, in de tijd van Jaroslav I de Wijze wel.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrainers zijn toch eigenlijk gewoon Russen?
Of in zulke gevallen niet?
Ik denk dat sommigen hier zich aangesproken mogen voelenJa, ik hoorde dit al, toen ging ik hier thuis even uitleggen aan de wederhelft dat ik hier ook al dingen in die strekking had gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
waar zie je dat of oude nieuws?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:24 schreef PluggieOD het volgende:
De eisen van de Russen zijn al minder geworden overigens.
Er is bijna geen eten, de logistiek is een drama. Waarom zou de legerkleding wel op orde zijn?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Vechten de Russen in hun burgerkloffie?
Denk nog steeds dat het een scam is. Kanonnenvoer om 'ons' te laten geloven dat het allemaal niets voorstelt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er is bijna geen eten, de logistiek is een drama. Waarom zou de legerkleding wel op orde zijn?
Dergelijke mannen zouden ze op Facebook met naam en toenaam tentoon moeten stellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde dit al, toen ging ik hier thuis even uitleggen aan de wederhelft dat ik hier ook al dingen in die strekking had gelezen
Er zullen best wat mannen zo hebben gereageerd. Ook hier heb ik het gezien. Maar dit artikel (en dan bedoel ik met name de manier waarop het is geschreven) riekt ook wel weer een beetje naar de vooroorlogse woke beweging met het willen cancellen van blanke mannen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde dit al, toen ging ik hier thuis even uitleggen aan de wederhelft dat ik hier ook al dingen in die strekking had gelezen
Blanke man hier, met een schijthekel aan woke. En even zo grote schijthekel aan eeuwige pubers.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:36 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Er zullen best wat mannen zo hebben gereageerd. Ook hier heb ik het gezien. Maar dit artikel (en dan bedoel ik met name de manier waarop het is geschreven) riekt ook wel weer een beetje naar de vooroorlogse woke beweging met het willen cancellen van blanke mannen.
Ik vind dit altijd zo'n rare quote, ik snap waar ze heen wilden ermee maar hij komt hoogstwaarschijnlijk niet van deze generaal, die wilde echt wel knokkenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er valt geen winst te halen met deze oorlog!
Maj. General Stanislaw Sosabowski:
Doesn't matter what it was. When one man says to another, "I know what let's do today, let's play the war game."... everybody dies.
Nouja, als het een grapje is is het nogal misplaatst, en als je het serieus meent ben je niet goed.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:36 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Er zullen best wat mannen zo hebben gereageerd. Ook hier heb ik het gezien. Maar dit artikel (en dan bedoel ik met name de manier waarop het is geschreven) riekt ook wel weer een beetje naar de vooroorlogse woke beweging met het willen cancellen van blanke mannen.
heb jij al wat mensen in huis genomen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dergelijke mannen zouden ze op Facebook met naam en toenaam tentoon moeten stellen.
jij hebt je huisgenoot/wederhelft niet op uiterlijk uitgekozen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, als het een grapje is is het nogal misplaatst, en als je het serieus meent ben je niet goed.
Het n heeft totaal niets met het ander te maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
heb jij al wat mensen in huis genomen?
Ik heb haar niet gedate naar aanleiding van een oorlog in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij hebt je huisgenoot/wederhelft niet op uiterlijk uitgekozen?
quote:Sancties tegen Rusland duwen Nederland in recessie
De economische sancties van het westen raken Rusland hard. Maar we schieten ook in onze eigen voet: de oorlog in Oekrane dreigt Nederland in een recessie te duwen, waarschuwen economen. Consumenten en bedrijven zullen de nadelige gevolgen van prijsstijgingen zeker twee jaar voelen.
Met ongekend harde sancties willen de westerse landen Rusland hard raken. En dat deden ze. Meer dan 30 procent ging de aandelenbeurs van Moskou onderuit toen de westerse landen sancties tegen Rusland instelden. Maar nu wordt steeds duidelijker dat de sancties ook ons hard raken. Ondernemers zien afzetmarkten wegvallen en consumenten beginnen de razendsnel stijgende prijzen in hun portemonnee te voelen: de benzineprijzen gaan door het dak, evenals de energierekening.
Bovendien merkt de consument de gevolgen bij de dagelijkse boodschappen. Bakkers waarschuwden eerder deze week al dat de broodprijs kan verdubbelen, omdat de graanprijzen omhoog vliegen.
De hogere olieprijs werkt ook door in de transportkosten van bedrijven. En dat werkt uiteindelijk door in de prijs die de consument betaalt. Ook bouwmaterialen, zoals hout, worden duurder. Dat leidt weer tot hogere bouw- of verbouwingskosten.
Door de sancties is zakendoen met Rusland in veel gevallen onmogelijk. Dat treft de Russische export van olie, gas, metalen en andere grondstoffen zoals graan. Die grondstoffen waren al duur vanwege de grote vraag en beperkt aanbod. Nu het aanbod nog verder wordt afgeknepen, gaan de prijzen helemaal door het dak. Een voorbeeld: In januari van dit jaar betaalde EU nog 190 miljoen euro per dag voor Russisch gas. Inmiddels is dat opgelopen tot 660 miljoen euro.
En die rekening komt rechtstreeks bij de consument. ,,Juist nu de pandemie op het einde lijkt te lopen, het leven normaliseert en we vooruit konden zien naar dalende inflatie en economische groei, wordt dat mooie vooruitzicht ruw verstoord’’, zegt Han de Jong, voormalig hoofdeconoom bij ABN Amro. In plaats van groei vreest hij het tegenovergestelde. ,,Ik denk dat we in Europa serieus rekening moeten houden met een recessie.’’
De overheid kan de pijn nog verzachten door mensen extra lastenverlichting te geven. Daarover wordt nu in het kabinet gesproken.
https://www.bndestem.nl/g(...)n-recessie~a608c730/
kloptquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het n heeft totaal niets met het ander te maken.
Wauw, echt een heel goede vergelijking. Adrem.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij hebt je huisgenoot/wederhelft niet op uiterlijk uitgekozen?
wat goed van jouquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb haar niet gedate naar aanleiding van een oorlog in ieder geval.
Euh, nee.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
klopt
je kunt de mensen die mensen op willen nemen ook willen namen en shamen op feestboek
Wat ben je recalcitrant zeg.quote:
Lijkt me eerder hout om op de grond te leggen om uit de modder los te komenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hout als geimproviseerd armor
[ twitter ]
Zwijn is topvoer.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Krijgen Sherry en zijn vriendjes toch nog gelijkquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:46 schreef superniger het volgende:
[..]
Worden die POW berecht in Oekrane? Komen er speciale tribunalen?
Ah dit zijn de Nazi's waar poetin tegen strijdt.quote:
ik heb wat boekjes gelezen over de mossaad en special forces van isralquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah dit zijn de Nazi's waar poetin tegen strijdt.
PR technisch een mooie win voor Oekraine.
Ja. Blijkbaar hebben ze het 3G/4G netwerk platgelegd maar wat blijkt hun beveiligde lijnen werken alleen op 3G/4G.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:49 schreef slashdotter3 het volgende:
De FSB die over onbeveiligde kanalen communiceert
[ twitter ]
Van 2022, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Blijkbaar hebben ze het 3G/4G netwerk platgelegd maar wat blijkt hun beveiligde lijnen werken alleen op 3G/4G.
Dat is echt next-level stupidity.
Dit conflict moet wel de historie gaan als degene met de meest strategische blunders ooit.
In essentie beloon je een overwinnend leger met kut, twee miljoen Duitse vrouwen verkracht in de slotweken van WOII.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Of nouja, misschien kunnen we terug naar de tijd van de vikingen, die niet alleen de bezittingen maar ook gewoon de mooiste vrouwen meenamen. Nee, dat was een prachtige tijd!
Paar dagen oud alweer. Radiator bescherming.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Hout als geimproviseerd armor
[ twitter ]
Of misschien het ultieme spagaat scenario;quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Blijkbaar hebben ze het 3G/4G netwerk platgelegd maar wat blijkt hun beveiligde lijnen werken alleen op 3G/4G.
Dat is echt next-level stupidity.
Dit conflict moet wel de historie ingaan als degene met de meest strategische blunders ooit.
Ze belonen zichzelf vooral.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In essentie beloon je een overwinnend leger met kut, twee miljoen Duitse vrouwen verkracht in de slotweken van WOII.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah dit zijn de Nazi's waar poetin tegen strijdt.
PR technisch een mooie win voor Oekraine.
Ongeacht de nastyheid van het onderwerp.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dergelijke mannen zouden ze op Facebook met naam en toenaam tentoon moeten stellen.
quote:
Maar met een nuke heeft ie Oekrane ook niet en verliest hij nog meer.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:20 schreef CoolGuy het volgende:
Niet om 't een of 't ander, maar het Russische leger lijkt er tot nu toe niet heel veel van te bakken. Wat op zich mooi is natuurlijk, maar, Putin moet en zal de Oekrane hebben. If all else fails, dan lijkt het mij dat ie op een gegeven moment naar een tactical nuke gaat grijpen? Of overdrijf ik dan?
Want met die kerncentrales daar is dat natuurlijk double the fun
Dat ben ik met je eens, maar ik heb niet het idee dat Putin nog heel rationeel is. Die heeft zijn zinnen gezet op Oekrane en dat moet en zal hij hebben, en als hij het niet kan hebben, nou, dan verder ook niemand.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar met een nuke heeft ie Oekrane ook niet en verliest hij nog meer.
Gestolen gebied? Japan tekende het vredesverdrag van San Fransico, waarin ze alle aanspraken op de Kurils opgaven.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Japan ziet een kans om door Rusland gestolen gebied terug te nemen
[ twitter ]
Het lijkt me duidelijk dat Rusland verliezen leidt, maar dit soort propaganda van de Kyiv Independent kan direct naar de prullenbakquote:
Cancellen van blanke mannen? Waar haal je dat vandaan? Er wordt volgens mij geen woord gerept over blank en de mannen waar men in het artikel terecht over klaagt hoeven toch niet per se blank te zijn?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:36 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat hij gek is, maar ik denk niet zo gek. Een nuke gebruiken zal ook betekenen dat hij zijn Rusland verliest, want ik mag toch aannemen dat het gebruik van zoiets ook voor de NAVO (en de rest van de wereld Kim uitgezonderd) 'een brug te ver is'.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik heb niet het idee dat Putin nog heel rationeel is. Die heeft zijn zinnen gezet op Oekrane en dat moet en zal hij hebben, en als hij het niet kan hebben, nou, dan verder ook niemand.
Rationeel gezien schiet je er niks mee op, maar als hij dt was dan was dit hele geintje nooit gebeurt.
Nazi-Duitsland verloor de oorlog ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:30 schreef speknek het volgende:
Nog meer WW2 nazi-Duitsland tactieken.
[ twitter ]
'In order to save the village we had to destroy the village.'quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:30 schreef speknek het volgende:
Nog meer WW2 nazi-Duitsland tactieken.
[ twitter ]
Ik denk dat sommigen hier zich aangesproken mogen voelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is die Andy zelf wel zo zuiver op de graat eigenlijk? Hij heeft ook duidelijk zijn ogen niet in z'n zak zitten.quote:dat je via ons wel eens een leuke, mooie, intelligente en verzorgde Oekraense vrouw (want dat zijn ze)
edit: sorry, een beetje flauwe beschuldiging maar die dikgedrukte opmerking van hem vind ik ook niet echt gepast.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
And so it begins.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:45 schreef Ulx het volgende:
De Russen staan op de verkeerde plek.
[ twitter ]
Je zou toch denken dat Japan wel 2x nadenkt voor ze een land met atoombommen gaat aanvallenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
And so it begins.
Iedereen die nog een appeltje te schillen had gaat los, want de Russische beer blijkt een uitgehongerd zwak stuk aangeschoten wild.
Een tactische nuke in Oekrane hoeft voor de navo nog steeds niet perse een reden te zijn om in te grijpen. Als zal dat een heel lastige discussie worden. Het is natuurlijk wel een enorme boodschap voor het westen dat het niet perse bij verbale dreiging blijft.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat hij gek is, maar ik denk niet zo gek. Een nuke gebruiken zal ook betekenen dat hij zijn Rusland verliest, want ik mag toch aannemen dat het gebruik van zoiets ook voor de NAVO (en de rest van de wereld Kim uitgezonderd) 'een brug te ver is'.
Bij gebruik van zoiets omdat hij verliest zal Rusland nog verder afgesloten worden, zal hij de rest van zijn leven in een bunker moeten zitten en zoiets zal ook niet te verbergen zijn van zijn volk, wat dan nog meer in opstand zou gaan komen (allemaal gokjes van mij).
Volgens dat stuk van Dugin zouden die Kuril Islands cadeau gedaan moeten worden aan Japan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
And so it begins.
Iedereen die nog een appeltje te schillen had gaat los, want de Russische beer blijkt een uitgehongerd zwak stuk aangeschoten wild.
Geverifieerd weten we dat er ruim 800 voertuigen zijn uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat Rusland verliezen leidt, maar dit soort propaganda van de Kyiv Independent kan direct naar de prullenbak
Dan kan je verwachten dat Rusland kernwapens op de eilanden zal plaatsen. China steunt Ruslands claim btw.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
And so it begins.
quote:Evacuation of Irpin reportedly underway
The evacuation of civilians from Irpin, near Kyiv, is underway, reports Reuters, citing a Ukrainian official.
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekrane, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een tactische nuke in Oekrane hoeft voor de navo nog steeds niet perse een reden te zijn om in te grijpen. Als zal dat een heel lastige discussie worden. Het is natuurlijk wel een enorme boodschap voor het westen dat het niet perse bij verbale dreiging blijft.
In Rusland hoeft dat nog geen gevolgen voor Poetin te hebben. Hij zal dan claimen dat de Oekraners dat zelf gedaan hebben. Of dat hij niet anders kon.. als je de media compleet controleert kun je bijna alles maken.
Verdragen uit het verleden zijn toch niks waard voor Ruslandquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gestolen gebied? Japan tekende het vredesverdrag van San Fransico, waarin ze alle aanspraken op de Kurils opgaven.
Het Memorandum was geen verdrag. En ook de VS en UK gaven Oekraine garanties, maar ze komen niet tussen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verdragen uit het verleden zijn toch niks waard voor Rusland
quote:Humanitarian corridors reportedly opened from Kyiv, Cherhihiv, Sumy, Kharkiv and Mariupol
Russia has reportedly opened humanitarian corridors from Kyiv, Cherhihiv, Sumy, Kharkiv and Mariupol so that civilians can be evacuated.
The Russian defence ministry made the announcement today, reports Reuters, citing the Interfax news agency.
The defence ministry also reportedly said that Russian forces in Ukraine had introduced a “silent regime” from 7am GMT.
Die man is al zenuwachtig voor iedereen om hem heen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekrane, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.
Ik acht Putin tot alles in staat (behalve snel en efficint Oekrane innemen).
Ja routes.. richting Rusland en Belarus..quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou is terugvallen tot zeg maar jaren dertig welvaartsniveau toch nog te prefereren boven een groot radioactief wasteland worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekrane, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.
Het is Oekrane, zonder lidwoordquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ukraine doet mee. (toch in Kiev en Sumy).quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja routes.. richting Rusland en Belarus..
Zodat ze daar gegijzeld kunnen worden in feite.
Andere routes hebben ze snel mijnen gelegd.
quote:Humanitarian corridor to open in Sumy
A humanitarian corridor will open in Sumy today, the Ukrainian deputy prime minister has announced.
Iryna Vereshchuk said civilians will start leaving the north-eastern city on buses at 8am GMT, reports Reuters.
Hi, I’m looking after the blog for the next few hours. Please get in touch with any tips or suggestions:
Heb niet het idee dat het nog gaat lukken met de huidige invasiekracht. Met elke dag dat het langer duurt wordt de kans momenteel alleen maar kleiner, tenzij rusland een een heel nieuwe invasieleger stuurt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer begint Putain aan Kiv? Duurt wel heel lang zo.
Wat ze aan het doen zijn is ten westen van kiev FOB bouwen voor gewonden etc als uitvalsbasis en om die route dicht te gooien.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer begint Putain aan Kiv? Duurt wel heel lang zo.
Nee. Als je begaan bent met het land moet je ook het respect hebben om het een land te noemen. Oekraense mensen vinden het een belediging om het De Oekrane te noemen, omdat het dan als een streek klinkt. Het is gewoon een land.quote:
Het moraal is laag, er is geen luchtoverwicht, voorraden raken op en de cordinatie ontbreekt. In principe hoeven de Oekraners alleen maar stand te houden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er soldaten naar de Oekrane gaan overlopen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat het nog gaat lukken met de huidige invasiekracht. Met elke dag dat het langer duurt wordt de kans momenteel alleen maar kleiner, tenzij rusland een een heel nieuwe invasieleger stuurt.
Dat klopt wat je zegt, maar boeiend of zij het een belediging vinden?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee. Als je begaan bent met het land moet je ook het respect hebben om het een land te noemen. Oekraense mensen vinden het een belediging om het De Oekrane te noemen, omdat het dan als een streek klinkt. Het is gewoon een land.
Sidenote: Slavische talen hebben niet eens lidwoorden
Klopt en hij werd behoorlijk genaaid.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n rare quote, ik snap waar ze heen wilden ermee maar hij komt hoogstwaarschijnlijk niet van deze generaal, die wilde echt wel knokken
Logisch ook want Polen werd van twee kanten geneukt op dat moment
Wordt zeer zwaar belast in ons land.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik las ergens dat slechts 15% van ons gas uit Rusland komt. Wat dat betreft vind ik de impact op onze gasprijs nog best hoog eigenlijk.
Helaas wordt de Nederlandse gasprijs niet in isolatie vastgesteldquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik las ergens dat slechts 15% van ons gas uit Rusland komt. Wat dat betreft vind ik de impact op onze gasprijs nog best hoog eigenlijk.
In de EU ligt dat op 40%.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Never waste a good crisis.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me af of die foto echt is. Dat is namelijk geen Russisch orthodox kruis. Dat ziet er zo uit:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
[ twitter ]
Nou, en als ze dan maar consequent een z erop zetten heeft Ukraine geen problemen met ze opblazen.quote:
Gas uit Rusland is waarschijnlijk het goedkoopst momenteel, want dat zijn lange-termijn contracten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Hoe nu opeens? Lees je ergens wat? Gister waren ze nog neutraal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:10 schreef byah het volgende:
China gaat steeds meer achter Rusland staan, heel zorgelijk dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |