abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203992267
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar ben ik mij niet zeker van. Zover ik het nog kan overzien is het leger van de Oekrane goed getraind en gemotiveerd en heeft natuurlijk al jaren voorbereidingen getroffen door de gevechten tegen de rebellen met een rouleer systeem. De Russen hebben dat mogelijk onderschat en gingen uit van een coup en een vorm van een vredesmissie. Nu ze zien dat het volk zich hevig verzet en de Russen niet als bevrijders worden gezien zullen ze hun strategie uiteindelijk wel aanpassen.

Maar om nu te zeggen dat het Russisch leger zwak is, incompetent en geen moderne middelen heeft geloof ik niet in. Ik zie het meer als een waardeloze voorbereiding.
Ik zeg ook niet dat de Russen incompetent zijn, alleen dat het voor Oekrane nuttig kan zijn om ze incompetent te laten lijken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203992272
Geen woorden voor.

twitter
pi_203992279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:35 schreef polderturk het volgende:
Geen woorden voor.

[ twitter ]
Maar wie heeft die mijnen gelegd?
pi_203992313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 02:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Maar wie heeft die mijnen gelegd?
Suggereer je nu iets zonder dat echt te willen zeggen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203992330
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Duh. Weet je zeker dat de Russen die gelegd hebben. Dus dat het Azov bataljon dat daar al jaren zit sluit jij uit.

Ik suggereer dat het Azov bataljon die gelegd hebben. Nu mag jij in de stuip schieten. Want dat is wat jij wil horen.
pi_203992333
twitter

Poging zoveel, hopelijk gaat het nu wel goed. En niet naar fucking Rusland of Wit-Rusland
pi_203992336
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het Rode Kruis zegt allen dat er op de aangegeven route mijnen bleken te liggen.
Wanneer en door wie ze daar waren gelegd staat er niet bij.

Het kan best zo zijn dat de Oekraners eerder die route hadden bemijnd met het doel de Russen tegen te houden en dat de Russen later aangaven dat burgers langs die route een vrije aftocht konden krijgen zonder te weten dat daar mijnen liggen.

De Russen hebben ook geen baat bij vluchtende burgers met mijnen te doden.
Als je ze een vrije aftocht geeft dan kun je daarna de stad aanvallen zonder zorgen om burgers.
En als ze niets om de burgers geven dan vallen ze gewoon de stad aan zonder zorgen om burgers.
Tijd en moeite steken in mijnen leggen lijkt me dan verspilde moeite.

Evacuation route out of Mariupol was mined, Red Cross says
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203992340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:18 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Het Rode Kruis zegt allen dat er op de aangegeven route mijnen bleken te liggen.
Wanneer en door wie ze daar waren gelegd staat er niet bij.

Het kan best zo zijn dat de Oekraners eerder die route hadden bemijnd met het doel de Russen tegen te houden en dat de Russen later aangaven dat burgers langs die route een vrije aftocht konden krijgen zonder te weten dat daar mijnen liggen.

De Russen hebben ook geen baat bij vluchtende burgers met mijnen te doden.
Als je ze een vrije aftocht geeft dan kun je daarna de stad aanvallen zonder zorgen om burgers.
En als ze niets om de burgers geven dan vallen ze gewoon de stad aan zonder zorgen om burgers.
Tijd en moeite steken in mijnen leggen lijkt me dan verspilde moeite.

Evacuation route out of Mariupol was mined, Red Cross says
och het heeft geen zin om met mensen de discussie aan te gaan die gelijk in de stuip schieten. Die moet je gewoon zeggen wat ze graag willen horen. Dan kunnen ze gelijk het etiket Kremlin op je plakken.
pi_203992343
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Duh. Weet je zeker dat de Russen die gelegd hebben. Dus dat het Azov bataljon dat daar al jaren zit sluit jij uit.

Ik suggereer dat het Azov bataljon die gelegd hebben. Nu mag jij in de stuip schieten. Want dat is wat jij wil horen.
Nou, had dan gezegd dat je denkt dat het Azov bataljon die mijnen gelegd hebben.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203992352
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:22 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, had dan gezegd dat je denkt dat het Azov bataljon die mijnen gelegd hebben.
Nee, dat is wat jij graag wil horen en daarom maak ik die suggestie anders had je die reactie niet gegeven. Je leest het artikel schijnbaar niet eens.
pi_203992369
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:27 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nee, dat is wat jij graag wil horen en daarom maak ik die suggestie anders had je die reactie niet gegeven. Je leest het artikel schijnbaar niet eens.
Ik hoef enkel een simpele vraag te stellen en je gaat al helemaal uit je dak.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 8 maart 2022 @ 04:14:07 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992374
Handig draadje/ linkje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 maart 2022 @ 04:44:57 #113
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992403
Russische ambassadeur UN beweert dat het altijd al het plan van de US en UK was om een langdurige oorlog te beginnen:

twitter

Bij Tucker Carlson wordt dit narratief natuurlijk met liefde verspreid:

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 08-03-2022 04:51:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203992410
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 04:44 schreef Kijkertje het volgende:
Russische ambassadeur UN beweert dat het altijd al het plan van de US en UK was om een langdurige oorlog te beginnen:

[ twitter ]
Bij Tucker Carlson wordt dit narratief natuurlijk met liefde verspreid:

[ twitter ]

Inderdaad een zeer dubieuze link naar FOX nieuws(VS) die daar een grote partij onzin verkopen. Ik weet niet wie daar aan het woord is maar het is een bizar interview. Ik heb geen Twitter en kan het helaas niet compleet openen.
Aanvulling: Army Col. Douglas Macgregor zie ik nu. Wat bizar. Dat China mogelijk hier van gaat profiteren daar geloof ik wel in. Maar dat is dan ook het enige van het interview dat kan kloppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 08-03-2022 05:01:53 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:02:33 #115
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992414
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 04:55 schreef Cherni het volgende:

[..]
Inderdaad een zeer dubieuze link naar FOX nieuws(VS) die daar een grote partij onzin verkopen. Ik weet niet wie daar aan het woord is maar het is een bizar interview. Ik heb geen Twitter en kan het helaas niet compleet openen.
Aanvulling: Army Col. Douglas Macgregor zie ik nu. Wat bizar.

Deze (ex-)generaal staat bekend om zijn controversiele pro-Russische standpunten

twitter
pi_203992415
De Hoop Scheffer: leveren Poolse straaljagers nog steeds optie voor VS
Wat de Amerikaanse regering betreft is het nog steeds een optie om Poolse straaljagers aan Oekrane te geven voor de strijd tegen Rusland. Dat vertelde oud-secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer in het radioprogramma Met het oog op morgen van de NOS. "Wat ik uit Washington begrijp van mijn contacten, is dat er in de Verenigde Staten serieus over die optie wordt nagedacht."

Zondag maakte nieuwssite Politico voor het eerst melding van dit plan. Polen zou straaljagers van het type MiG-29 uit het Sovjet-tijdperk aan Oekrane gaan leveren, omdat Oekraense piloten die kunnen besturen. In ruil daarvoor zou Polen F-16's van de Verenigde Staten krijgen, was het verhaal, maar de Poolse regering ontkende later militaire vliegtuigen te gaan leveren.

Internationale media speculeerden na de berichtgeving over de Poolse straaljagers over de gevaren van dit soort leveringen. Ook De Hoop Scheffer erkent dat er risico's zitten aan het leveren van straaljagers aan Oekrane. "Omdat Poetin dan zou kunnen zeggen: u bent aan het escaleren. Maar op een bepaald moment kun je niet geheel risicoloos risicovrij opereren. Dus dat dit als optie wordt overwogen, daar heb ik wel begrip voor."

NOS
pi_203992418
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze (ex-)generaal staat bekend om zijn controversiele pro-Russische standpunten

[ twitter ]
Aangezien ik geen Trump liefhebber was keek ik nooit naar FOX en daarmee is voor mij deze ex generaal onbekend tot vandaag. En dat tijdens een nachtdienst.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:15:19 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203992421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 03:17 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]

Poging zoveel, hopelijk gaat het nu wel goed. En niet naar fucking Rusland of Wit-Rusland
Vanuit Mariupol zou men beter richting Rusland of Oekrane kunnen vluchten, dan kunnen we mooi zien hoe de verhoudingen liggen in een stad met ongeveer 50% Russen en Oekraners.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:26:06 #119
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992429
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vanuit Mariupol zou men beter richting Rusland of Oekrane kunnen vluchten, dan kunnen we mooi zien hoe de verhoudingen liggen in een stad met ongeveer 50% Russen en Oekraners.
Mwah ik weet niet of het als Rus wel zo'n goed idee is om richting Ukraine te willen vluchten ....
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:31:24 #120
56749 BlaZ
pi_203992433
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mwah ik weet niet of het als Rus wel zo'n goed idee is om richting Ukraine te willen vluchten ....
Nee precies, maar aangezien het 50/50 is qua bevolking kun je beter de weg in twee richtingen open houden voor vluchtelingen.
Als ik zo even op de kaart kijk is het vanuit Mariupol ook vrij lastig vluchten richting de westgrenzen. Op alle uitgangswegen - behalve die naar Rostov - is zeer recentelijk gevochten.
pi_203992437
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.

twitter
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:35:52 #122
323401 Kijkertje
met filter
pi_203992439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee precies, maar aangezien het 50/50 is qua bevolking kun je beter de weg in twee richtingen open houden voor vluchtelingen.
Als ik zo even op de kaart kijk is het vanuit Mariupol ook vrij lastig vluchten richting de westgrenzen. Op alle uitgangswegen - behalve die naar Rostov - is zeer recentelijk gevochten.
Daarom willen ze ook zo graag een veilige corridor. Naar Rusland vluchten is natuurlijk geen optie voor ze.
pi_203992441
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.

[ twitter ]
Kan ook geen oorlog beginnen als er totaal geen steun voor is. En er zullen altijd mensen blind de overheid en hun land 100% steunen. Maarja, beetje jammer is het wel natuurlijk.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:42:58 #124
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203992443
Goeiemorgen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 8 maart 2022 @ 05:43:25 #125
56749 BlaZ
pi_203992444
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daarom willen ze ook zo graag een veilige corridor. Naar Rusland vluchten is natuurlijk geen optie voor ze.
Ik heb even wat verder gelezen. https://www.aljazeera.com(...)ation-mariupol-fails

Het gaat dus met name om het deel van de bevolking dat geen eigen auto heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')